Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Twente baalt: Ziyech en Toornstra vrijwel zeker naar Feyenoord’

Laatste update:
/

FC Twente kan waarschijnlijk een dikke streep door de namen van de belangrijkste doelwitten zetten. Volgens TC Tubantia dreigt de club uit Enschede sowieso naast de alom begeerde Hakim Ziyech te grijpen. De 21-jarige spelmaker van sc Heerenveen gaat volgens bronnen van het regionale dagblad eerdaags in Rotterdam-Zuid aan de slag.

FC Twente hikte de afgelopen weken tegen fikse transfersom van vier miljoen euro aan. Ziyech heeft nog maar een contract voor een seizoen in het Abe Lenstra Stadion. Door de financiële positie van de club kunnen de Tukkers niet meer tot het uiterste gaan. Aan de verkoop van Dusan Tadic en Quincy Promes houdt men maar circa twaalf miljoen euro over, verspreid over drie termijnen.

Toornstra lijkt evenmin in De Grolsch Veste aan de slag te gaan. Feyenoord wil de middenvelder op korte termijn naar De Kuip halen zodat hij volgende week in het toernooi om de Europa League inzetbaar is. Dat geldt eveneens voor Ziyech. Toornstra heeft bij FC Utrecht een contract voor drie seizoenen en wordt al geruime tijd aan een vertrek uit de Domstad gelinkt.

Denk jij dat Hakim Ziyech én Jens Toornstra naar Feyenoord gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit zou zooooooo geweldig zijn....

Ik hoop echt dat dit waar is... en nog een spits erbij en we doen gewoon weer mee dit jaar.

14 augustus 2014 om 07:46

Ik hoop het ook, inderdaad een spits erbij en feyenoord heeft misschien wel de beste selectie van de eredivisie

14 augustus 2014 om 08:04

Een leuke selectie, absoluut! Maar misschien wel de beste?

- Wilkshere= afwachten hoe hij het gaat doen, geen topper;
- Van Beek= absoluut talent, maar niet stabiel genoeg (geen schande met zijn leeftjid)
- Mathijssen= Onbruikbaar
-Zyech= heeft zich net een seizoen bij een subtopper laten zien, afwachten hoe hij het evt. bij een stap hoger gaat doen en zal zeker zijn dip gaan krijgen
- Toornstra= leuke speler, niet het niveau dat Feyenoord moet najagen, Immers 2 imo
- Bilal= heeft zich imo bij H'veen nog niet voldoende bewezen en is altijd afw88 hoe het een stap hogerop gaat.

Kortom, imo teveel onzekerheden om te stellen dat ze misschien wel de sterkste selectie hebben. Maar dat is puur mijn mening.

14 augustus 2014 om 08:21

Toornstra is een gevalletje Kuijt. Iedere keer als hij een stap hogerop doet verwacht niemand dat ie aanhaakt, maar tot nu toe lukt het hem steeds. En ik kan je op een blaadje geven dat hij beter is dan Immers. Zou een geweldige aankoop zijn voor Feyenoord.

14 augustus 2014 om 08:22

@afclucas
Jij kan ook overdrijven, nog even en volgens jou is er niemand goed bij Feyenoord. Niet iedere speler hoeft een topper te zijn dat heeft Ajax ook niet maar Ziyech en Toornstra zijn voor Eredivisie begrippen toppers dit zijn spelers die voor iedere top 5 club in Nederland een aanwinst zouden zijn. Ik hoop dat dit waar is want het zou me sowieso verbazen dat ze allebei komen en ik denk dat vooral Toornstra een dure grap is met zijn nog lopende contract.

14 augustus 2014 om 09:21

Ben ik de enige die Sno een goede aanwinst voor feye zou vinden?

Toornsta en ziyech naatuuuurlijk ook! Helemaal top!

En saymak speelde laatst als cvm erg goed, mischien hem als opvolger voor clasie?

14 augustus 2014 om 09:25

@ramondiaz

Ik wil absoluut niet zeggen dat deze spelers slecht zijn. Ik probeer alleen aan te geven dat er bij (te)veel spelers nog onzekerheid is over hoe ze zullen presteren en dat het daarom te vroeg is om te zeggen dat ze misschien wel de beste selectie hebben.

Ajax heeft zeker ook niet op elke positie een topper lopen, maar wel spelers waarvan men inmiddels weet wat ze ervan kunnen/ mogen verwachten. Ik denk dat dat het grootste verschil is.

14 augustus 2014 om 09:38

Ziyech en Toornstra gaan sowieso niet beiden naar Feyenoord; er komt er 1 vd 2 in beeld als Clasie vertrekt. Als Clasie blijft is er geen plek voor deze jongens. Vilhena, Clasie en (helaas) Immers gaan allemaal gewoon spelen.

Ben ik de enige die ziet dat dit een spelletje is van Munsterman? Natuurlijk wil hij die spelers nog! Maar door te doen alsof ze zich gewonnen geven, dat ze het opgeven, hopen ze dat Utrecht en Heerenveen alsnog akkoord gaan met een lagere transfersom

14 augustus 2014 om 09:39

@ Sjoerd. Sno is toch in Belgie gaan voetballen.. Maar dat was inderdaad een aanwinst voor Feyenoord geweest, sowieso had het Feyenoord meer body gegeven..

Ik zou het als van Geel zijnde ook wel aandurven met een eenjarig contract voor Drenthe eerlijk gezegd.. Misschien is dat nog een idee voor Feyenoord..

Maar met Kazim-Richards, Toornstra, Ziyech en evt. nog die extra spits (guidetti?) kan Feyenoord gewoon meedoen om de titel hoor.. Dat is voor Eredivisie niveau een prima selectie dan.

14 augustus 2014 om 09:41

Sjoerd!, Sno zou een fantastische aanwinst zijn voor Feyenoord. Past er helemaal en heeft in alle topwedstrijden, bijv. tegen Ajax e.d laten zien gewoon goed te zijn.

14 augustus 2014 om 09:44

@onelovechris

Ja bij KVC westerloo...
Ik begrijp het niet. Zijn transfersom zou niet veel zijn en een prima aanwinst zijn.

voor als bijv. Vilhena niet goed speelt ( wat hij vaker doet omdat hij gewoon nog niet constant is) heb je sno achter de hand!

Bij een toornstra of ziyech is een basis plaats vanzelf sprekend omdat je zo'n hoge transfersom betaald!

14 augustus 2014 om 09:45

Ik denk dat je deze transfers kan zien als een naderend vertrek van Clasie, want als Feyenoord beide spelers wil overnemen (en nog een goede spits) zullen ze ergens geld vandaan moeten halen. Dat doen ze dus met de verkoop van Clasie voor min. 10 miljoen

14 augustus 2014 om 09:47

En dat mag ). )

14 augustus 2014 om 10:04

Als Feyenoorder ben ik dit met je eens. Het kan ontzettend goed gaan draaien met die selectie, maar het kan ook dat veel nieuwe spelers zich (nog) niet aan kunnen passen aan het niveau. Afwachten dus...

Maar dit duo halen zou denk ik wel betekenen dat Feyenoord weer kans maakt om mee te gaan doen. Als er niets meer komt, weet ik in elk geval bijna zeker dat dat niet zo is.

14 augustus 2014 om 10:07

@Onelovechris

Waar gaan die spelers die je noemt in je laatste alinea spelen dan, als Clasie niet vertrekt? Op de plek van Vilhena? Op de plek van Immers? Op de plek van Boetius? Op de plek van aankoop Bilal?

(met uitzondering v Guidetti)

14 augustus 2014 om 10:24

Toizzzz nu lul je uit je nek waarom zouden ze beiden niet kunnen komen? Ooit van breedte gehoord? Clasie vertrekr hoogstwaarschijnlijk, de onderhandelingen zijn weer gestart Vilhena en Immers moeten gewoon concurreren met ik denk Toornstra. Jij bent volgens mij ook weer zo'n simpele ziel die de waarde van Immers niet in ziet je wilt nirt weten hoe belangrijk die vent is momenteel voor Feyenoord

14 augustus 2014 om 10:35

@ Toizzzz.. Volgens mij kan die Kazim toch ook in de spits.. Daarnaast heb je meer dan 11 spelers nodig in een seizoen...

Ziyech is een heel andere type nummer 10 dan Immers bijv. dus wil je een wedstrijd openbreken zou je kunnen afwisselen.. Daarnaast denk ik dat Immers nu aan z'n top zit terwijl Ziyech nog groeipotentie heeft.. Waarmee ik niet zeg dat hij Immers er zo maar uit speelt.. Die is ook zeer nuttig en wordt in de eredivisie zelfs onderschat denk ik, ondanks dat het ook weer geen Europese topper in wording is.. Clasie wordt misschien nog wel verkocht of anders volgend seizoen en dan heb je al een ingespeeld Toornstra.. Boetius is momenteel hopeloos uit vorm en zou best ff een tijdje op de bank kunnen blijven om daarna weer sterker terug te komen. Iets wat heel normaal is bij een jong talent..

Kortom er zijn zat redenen te bedenken waarom al deze spelers (van die nieuwe uit mijn laatste alinea) tot de spelers die jij noemt nog genoeg aan spelen toe komen...

14 augustus 2014 om 12:27

Rvxwijk. Mede dankzij jou staat Immers wellicht nog steeds in de basis. Leg mij als leek eens uit waarom Immers op de 10 positie zo belangrijk is voor dit Feyenoord. Want ik begrijp het inderdaad ook niet. Mijn vriendin moet ook altijd om Immers lachen, zijn motoriek is toch zeer verfijnd net als zijn spel toch? Altijd prima kaatsen met Lex. Tegen Besiktas benut een degelijke 10 die kans gewoon. Net als thuis tegen Kiev overigens, ruim één meter voor het zeven meter brede doel niet kunnen scoren, waardoor Feyenoord zich niet plaatst. Dus Ziyech en Toornstra mogen beiden komen. Wanneer Clasie vertrekt kan Immers ook banken. Maar, wellicht zien wij het verkeerd. Dus nogmaals, waarom Immers opstellen ook alweer?

14 augustus 2014 om 08:00

Allereerst, gefeliciteerd namens een twente fan ik gun het jullie van harte en baal dat hij waarschijnlijk niet naar ons komt. Maar is 4 miljoen + een doorverkoop percentage niet wat te gortig? Ook voor Feyenoord?

Nogmaals Toornstra en Ziyech briljante spelers en had ze graag bij Twente gezien, maar er is een grens qua financiën en ik vind de huidge vraagprijzen daarboven liggen.

14 augustus 2014 om 08:06

Bedankt Lawless, maar Feyenoord kan op dit moment niet beide spelers halen. Als Clasie vertrekt, kan dat wel. Maar dan heb je nog steeds geen vervanger voor Clasie. Daarom blijf ik erbij dat alleen Ziyech naar Feyenoors verkast. Hij gaat in Rotterdam wonen, Rutten heeft gevraagd om een aanvallend ingestelde middenvelder en er is geld beschikbaar. Allereerst zal de komst van Kazim en Dost worden afgehandeld.

14 augustus 2014 om 08:20

Ik zie ook liever alleen Ziyech komen als Clasie blijft.
Toornstra moet nog meer kosten dan Ziyech dat zou ik niet doen.

En dan zou een spit nog erg welkom zijn.
Wanneer gaan ze Kazim officieel presenteren?

14 augustus 2014 om 08:27

Vandaag presentatie Kazim. Dost willen ze rondmaken voor 31 augustus, Fc Twente-uit.

14 augustus 2014 om 08:42

@talisman:

Ik denk dat Clasie voor 80% zeker zal vertrekken. Die jonge loopt alslaatste van al de Oranje jongensnog hier. Je ziet ook in het veld dat het voor hem gewoon lastig motiveren is hier nu.

Gun het die jonge wel om lekker met Indi mee te gaan naar Porto. Daar komt bij dat Defour daar nu echt weg is dus 1+1= 2 lijkt het haast wel.

Met dan een Ziyeck, Vielnha, Toornstra ga je er niet op achteruit. Je gaat alleen dominanter voetballen. Iets waar ik niet rouwig om zal zijn.

En tegen teams als bijv Ajax, PSV op Europees kan je Vormer inbrengen.

En ik hoop dat je gelijk hebt met Dost. Als die er inderdaad bij komt, dan speel je samen met Ajax en PSV om het kampioenschap.

14 augustus 2014 om 09:06

Thnx gozer!
Toch voor Dost? Lees net op fr12 dat van Geel Guidetti te duur vind en te veel salaris vraagt. Dost moet toch ook zoiets kosten en vangt ook veel salaris.

Beide spelers hebben weinig gespeeld en zijn geblesseerd geweest...
Ik zie dan liever guidetti die kan voetballend veeel meer brengen dan Dost.
Wat vind jij?

14 augustus 2014 om 09:28

Helaas niet wij zijn namelijk niet zo dom geweest om een speler te verkopen en akkoord te gaan dat dat over 3 termijnen wordt betaald. Feyenoord heeft namelijk meer dan 20 mln in de kas.

14 augustus 2014 om 09:32

Feyenoord heeft genoeg geld voor beide namelijk meer dan 20 mln daar kan je dost+toornstra+ziyech toch mee.

14 augustus 2014 om 09:48

Van Geel heeft zelf al bekend gemaakt dat hij van dat bedrag maar een deel kan besteden. Als ik me niet vergis kan hij 8 miljoen uitgeven

14 augustus 2014 om 10:26

Dat is al lang niet meer het geval.. De vvf willen verder geen bedragen en als Clasie vertrekt is er nog meer te besteden

14 augustus 2014 om 14:14

8 je bent niet goed wijs ze kunnen meer dan 20 miljoen uitgeven.

14 augustus 2014 om 19:11

Er is een verschil tussen kunnen uitgeven en willen uitgeven. Feyenoord wil ook aandelen terug gaan kopen en daarom willen ze maximaal een derde van de transferinkomsten gebruiken voor nieuwe aankopen. Meer uitgeven zou kunnen, maar zou waarschijnlijk niet verstandig zijn.

14 augustus 2014 om 09:06

Super nieuws dit, voor ons beiden denk ik schorpioen.
En nee, niet omdat ik ze slecht vind, ik vind het twee fantastische aanwinsten die ik liever in Amsterdam had gezien. Maar dit krikt het niveau in Nederland weer wat op, en misschien kan Feyenoord nog wat in de EL! Zou Clasie nu willen blijven? Of duidt dit erop dat hij vertrekt?

14 augustus 2014 om 10:28

Hij gaat vertrekken.. Onderhandelingen zijn opeens na dit nieuws weer gestart dus dan lijkt het me vrijwel zeker dat hij weg gaat.. Liep toch al tr voetballen laatste wedstrijden of hij het had gehad met Feyenoord dus dan is het wel beter

14 augustus 2014 om 09:41

Wow dit is zeker geweldig nieuws ben net 1 min wakker en krijg dit te lezen.

Dit zou echt een boost zijn en Immers heeft ineens concurrentie en dat zou betekenen dat het niveau eindelijk omhoog gaat!!! Het middenveld van Feyenoord heeft absoluut geen waardige concurrentie, waardoor het niveau niet omhoog gaat. Hebben we ook een aardige bank waar je dan eindelijk echt voor het kampioenschap kan gaan!!!

Laten we met zn allen een mailbomb sturen naar van Geel hahahaha

14 augustus 2014 om 09:44

Ik vind dit heel mooi voor Feyenoord, maar moet helaas concluderen dat dit toch slecht beleid is. De hele wereld wist dat de spelers die nu vertrokken zijn zouden vertrekken. Ze hadden daar al ver van te voren op in moeten springen. Ziyech en Toornstra hadden Voor de wedstrijd tegen Besiktas al in de selectie moeten zitten. Dat had de kans op Champions League spelen aanzienlijk groter gemaakt.

14 augustus 2014 om 12:05

Zouden 2 fantastische transfers zijn voor Feyenoord, zeker Toornstra. Ik zie ze alleen niet mee doen, de verdediging lijkt me echt te zwak dit jaar. Mathijssen speelt soms erg sterk, soms erg zwak. Boulah is afwachten. Kongolo is fantastisch in potentie, maar krijgt ongetwijfeld nog een terugval. van Beek en Nelom zijn imo niet goed genoeg, ook al hoor ik veel Feyenoorders vaak lovend over van Beek.

Ben benieuwd naar hoe t middenveld er dan uit gaan zien. Misschien schuift Ziyech wel door naar Linksbuiten als Boetius matig blijft spelen. Middenveld dan Vilhena Toornstra en daar voor Immers

Als dit waar is zeg ik niets Negatiefs meer over van Geel.
Dit zou top zijn zeg. En allebei fit en inzetbaar. Immers komt dsan in zware concurentie en met de breedte van de selectie zit het dan ook wel goed.

Ik persoonlijk hoop dan nog op dost die nu ook wel weg mag na de komst van Bentner

Ik verwacht dan dit..

Mulder

Wilkshere van Beek Mathijssen Kongolo

Zyech Toornstra Vihenna

Bilal Ik hoop Dost Boetius

Nietheel onaardig en ik ga ervanuit dat clasie vertrekt

14 augustus 2014 om 07:55

Tot het volgend jaar weer precies hetzelfde gaat.

14 augustus 2014 om 08:49

Toch is die van Beek geen topper, misschien een aardig talent maar kan me niet voorstellen dat die jongen het hoger dan Feyenoord gaat schoppen. Komt op mij ook altijd heel houterig traag en slungelig over die jongen niet dat, dat iets uitmaakt als je goed speelt maar toch.

14 augustus 2014 om 08:59

Duifmeer wel grappig dit heeft de Vrij tot dit jaar ook moeten horen...
Volgens de kenners is van Beek een nog groter talent.
Dit moeten we wel afwachten laat hem eerst maar eens 2 jaar in de kuip voetballen.

Plus dat nu wel bekend is dat hoe ouder de verdedigers worden hoe beter dus denk dat we over 2 a3 jaar pas echt over hem kunnen oordelen.

14 augustus 2014 om 10:03

"heel houterig traag en slungelig"

Gaat het over Mertesacker? Heeft het ondanks zijn houterigheid en slungeligheid niet zo heel slecht gedaan!

14 augustus 2014 om 10:32

@bliek

Van Beek is absoluut niet een van de grote talenten van de opleiding. Heeft, als ik mij niet vergis, zelfs een jaar extra in de B2 moeten spelen omdat hij het niveau niet aankon. Gudde had zelfs aangegeven nooit verwacht te hebben dat van Beek ooit een contract zou tekenen in de kuip, kwam simpelweg kwaliteit te kort. In de A jeugd heeft hij zich dermate ontwikkelt dat hij een contract kreeg en door de verkoop van de Vrij en BMI was er een plek vrij in de verdediging. Anders geloof ik niet dat hij een basisplaats zou veroveren.

14 augustus 2014 om 11:38

De vrij was ook niet één van de grote talenten van de opleiding. Was op een gegeven moment zelfs spraken van dat zijn jeugdcontract niet verlengt zou worden.

Jeugd zegt zo weinig, hoeveel van de Oranje onder de 21 stroomt daadwerkelijk door naar het "het echte Oranje" ? Nauwelijks.

14 augustus 2014 om 12:28

Janmaat was ook van de minste spelers in de jeugdelftallen van Feyenoord.sommige grote talenten van toen hoor ik je niets meer van. Dat zegt dus allemaal weinig. Mentaliteit is belangrijker.

14 augustus 2014 om 09:22

@bliek

Mooie opstelling, zo zou ik ook het liefste spelen. Maar is misschien een tikkeltje aanvallend?

14 augustus 2014 om 09:44

Ja Aan de andere kant in nederland met vaak 2 aanvalles tegen.
Je moet alleen van toornstra en Zyech verwachten dat ze terug werken is wel zware taak.

VAn mij mag clasie blijven kan hijgewoon cvm staan en toornstra of Zyech voor de breedte

14 augustus 2014 om 10:45

Hahn in de goal

14 augustus 2014 om 12:44

Jij hebt helemaal gelijk. Hahn in de goal.

14 augustus 2014 om 12:42

Bliek. Waarom stel jij Mulder nog steeds op? Leg dat eens uit. Wat zijn de kwaliteiten van deze keeper. Hij ontwikkeld zich niet tov enkele jaren geleden. In de lucht bijzonder slecht. Weet niet of hij uit moet komen of moet blijven staan (als aan grond genageld doorgaans), en als ie uitkomt lopen lijkt het wel of ie altijd moet poepen. Hij heeft ook altijd een blik in zijn ogen alsof ie door een speciale bril kijkt waardoor alle vrouwen ineens naakt zijn. Leiding geven is ook niet zijn sterkste punt. Bij corners altijd lekker alles nakijken. Kan wel even doorgaan... Er is ook nooit interesse in hem vanuit het buitenland of zo..

14 augustus 2014 om 13:31

@objectief,

Van mij mag Hanh er idd ook wel in. Foutje in de opstelling objectief.
Nee Mulder heeft punten gepakt maar ook zeker verloren. Zoiu nu op een leftijd moeten zijn dat de kleine dinger eruit zijn en dat gebeurd niet echt.

Feyenoord was altijd top met keepers hellas is dit ff zonde

14 augustus 2014 om 14:24

Gewoon Hahn tijd gunnen. Mulder verkopen. Verder nieuwe 2e keeper halen. Mulder hoeft niet eens te banken. Om kampioen te worden heb je echt een betere keeper nodig. Eentje die 6/7 extra punten pakt voor je.

Als dat waar is, vertrekt Clasie dus.

Ik ben dan wel benieuwd naar de bezetting van het middenveld. Immers wordt dan de nieuwe spits ?

14 augustus 2014 om 07:42

Immers gaat gewoon op de bank plaatsnemen.

14 augustus 2014 om 07:45

mss wel die nieuwe rechtsback

maar spits kan ook, ook al is hij daar mi de speler niet voor

ook kan rutten voor een 3-4-3 kiezen met mathijsen, kongolo en van beek achterin, en dan 4 nummers 10 op het middenveld opstellen zolang clasie niet verkocht is

of een 3-5-2- met clasie voor de verdediging, dan4 nummers 10 op het middenveld en bilal en boetius voorin

maar bij de verkoop van clasie kan ik me voorstellen dat er 1 middenvelder aangetrokken wordt, maar 2 en dan nog beiden aanvallende middenvelders vind ik heel erg vreemd

14 augustus 2014 om 07:45

Ze moeten die immers gewoon op de plek van schaken zette à la Dirk kuyt, kan die lekker draven en zijn energie kwijt en zo maken ze plek voor een echte voetballer achter de spits. Hoop voor die club dat rutten dat inzicht heeft en niet zoals zijn voorganger koemand een crowd pleasertje is door een harde werker belangrijker te maken dan hij eigenlijk aankan. Toorstra en Zyech lijken me prima aankopen als clasie vertrekt, maar al halen ze Wijnaldum Fer en van Persie terug, het wordt helemaal niks in Rotterdam met dat bejaarde verdedigingsduo.

14 augustus 2014 om 08:00

Of Immers rechtsback? Veroveren, storen, jagen en inleveren. Wellicht dat Rutten alles op de aanval gooit, met de gedachte:' zolang we meer scoren...'

De komst van Dost is een stuk realistischer, mocht Bendtner idd naar Wolfsburg gaan. Guidetti is ook nog een optie, maar zolang City 5miljoen aanhoudt en Guidetti niet wilt inleveren, zie ik het niet gebeuren

14 augustus 2014 om 08:21

Ja ook een interessante optie alleen vrees ik dat Immers door alle lof inmiddels is gaan geloven dat hij te goed is om als back dienst te doen.

Qua spitsenvraagstuk weet niet of die Turkse jongen nu de nummer 1 moet zijn op negen maar als inderdaad zowel toornstra als Zyech gehaald worden lijkt het mij dat zwaartepunt van de investering op de verkeerde posities ligt. Dan kan je in mijn ogen beter wat meer investeren in dost niet? Hoewel toornstra me een perfecte type lijkt voor Feyenoord.

14 augustus 2014 om 08:37

@manodedios: heb jij ergens gelezen dat Feyenoord afziet van een spits dan?

14 augustus 2014 om 09:03

Bejaarde verdedigings duo? Van Beek is 19 jaar. Denk niet dat feyenoord zijn vader zal opstellen.

14 augustus 2014 om 09:28

@fcdbn1
Beetje flauw, je weet zelf ook wel dat hij het heeft over Wilshere, Boula en Mathijssen. Gewoon een goed punt lijkt me? Natuurlijk staan daar ook drie talenten bij (van Beek, Nelom en Kongolo) maar daar doet de leeftijd van de eerste drie niets aan af

dit zou ik niet begrijpen als clasie niet verkocht wordt

of rutten moet zonder spits willen spelen en bilal en boetius met zn tweetjes voorin zetten, maar dan nog heb je zolang clasie er nog is gewoon een middenvelder te veel.

Het lijkt mij een stuk logischer dat er 1 van deze middenvelders komt en in dat geval gaat mijn voorkeur uit naar ziyech

maar mss gaat van geel wel clasie en immers verkopen

ben alleen benieuwd in watvoor systeem feyenoord dan zou gaan spelen, want deze middenvelders haal je niet voor de bank, maar dan zou je dus 3 middenvelders in de selectie hebben die eigenlijk op 10 moeten staan met vilhena, ziyech en toornstra

Nou hoop ik dat Clasie blijft, dan hebben we een perfect middenveld. Clasie - Ziyech - Vilhena met als backups Toornstra, Immers, Karsdorp en Vormer. Kampioensmateriaal..

14 augustus 2014 om 16:42

Mochten Toornstra en Ziyech komen, dan lijkt het wel zeker dat Clasie vertrekt. Is ook niet zo erg dan, want met Ziyech krijg je er een hoop voetbal voor terug op het middenveld. En dan is het middenveld alsnog ruimer bezet als vorig jaar. Met Immers, Vormer en Karsdorp goede backups.

Vorig jaar zakte regelmatig de moed in mn schoenen als Goossens of Verhoek erin kwamen, een zegen als we nu betere wissels hebben.

Tja, zeker na dat interview van Blokland gisteren (De VVE hoeft voorlopig nix van de transferinkomsten) is t een stuk realistischer.

14 augustus 2014 om 07:50

ik ga er vanuit dat je de VVF bedoelt, maar welk interview heeft blokland gister gegeven en waar is dat terug te vinden?

alvast bedankt

14 augustus 2014 om 07:57

http://m.fr12.nl/#nieuws/bekijken.html?id=27417br... Geen dank.

Van Ziyech zou het jhammer zijn als Twente achter het net vist. Toornstra moet je niet willen hebben.
Nou geen Ziyech, wat zijn de alternatieven?
Eghan en Hollscher heb je in eigen jeugd. Wellicht dat er toch nog wat bij moet, een echte creatieve tien dan, zoals Promes, die op de buitenkant ook uit de voeten kan.
Begin er maar eens aan. Denk dat Joop ook maar eens in het buitenland moet gaan kijken.

14 augustus 2014 om 08:02

Chris David zou ik mooi vinden. Jammer dat hij ooit is weggegaan.

14 augustus 2014 om 08:08

Niet terughalen want dat is ook geen succes. Ik hoop dat Twente een grote onbekende komt die me gaat verrassen.

Dat zouden 2 heerlijke aanwinsten zijn.
Zou Toornstra dan komen omdat Clasie vertrekt?
Nu nog Guidetti erbij en dan hebben we een zeer degelijk (kampioenswaardig) team staan :-)

De laatste alinea klopt voor geen meter. Feyenoord kan beide spelers niet meer inschrijven voor de EL. Ze mogen nog slechts 1 wijziging doorvoeren na gisteravond. Ik denk dat dat een spits moet zijn.

Ziyech zie ik absoluut zitten, Toornstra wat minder. We hebben Vormer, Immers en vooralsnog Classie. Liever Ziyech, een spits en een linksback erbij.

14 augustus 2014 om 08:00

Mijn idee .!!
Maar Toornstra kan je wel goed gebruiken hoor.. Vormer he woon verhuren als Clasie blijft.
En anders Toornstra in de basis.. Heeft een nog beter Schot dan Vormer ...
En goed voor de breedte van de selectie...

Eindelijk!

Zo'n 3 a 4 weken te laat maar goed...

Ik snap niet waarom deze spelers zo laat gehaald worden als dit waar is maar goed..?? Iemand een reden hiervoor? Bedoel deze spelers spelen in onze competitie en hoefden niet eerst gescout te worden oid..

Snap t niet want je hebt al om de knikkers gespeeld en dat er spelers zouden vertrekken was al een jaar bekend en de meeste spelers zijn ook vroeg vertrokken, waarom dan zo lang wachten met vervangers halen? Ik kan geen logische verklaring vinden, wellicht iemand anders wel?

Je hebt immers al om het

14 augustus 2014 om 07:52

Inderdaad, tegen Besiktas had je al versterkingen kunnen gebruiken.
Zelfde bij mijn cluppie, moet maar zien of men de versterkingen binnen heeft voor de voorrondes E.l.

14 augustus 2014 om 07:53

Misschien omdat ze wilde afwachten hoe het team speelde?
Enige reden wat ik niet snap is waarom er nog geen goede spits is aan getrokken dat Pellé weg ging was toch al 2 maand voor het einde van het seizoen zeker en eigenlijk kon je er al zoals je zegt een jaar van te voren verwachten..

14 augustus 2014 om 08:06

De transferprijzen van spelers met 1 jarige contracten dalen tot aan eind augustus. Als je in juli spelers wil halen betaal je de hoofdprijs, maar eind augustus betaal je minder omdat de verkopende club steeds banger is op een gratis vertrek in de zomer of nog goedkoper vertrek in januari.

14 augustus 2014 om 09:31

Dat kan een logische verklaring zijn, maar zal het zoveel schelen? Je kan als verkopende club immers die spelers ook in de winterstop nog van de hand doen, hetzij tegen een lager bedrag maar het gaat hier niet om schokkende bedragen.. ik vraag me dus af of de vraagprijs zoveel zal zakken. Ziyech zou te koop zijn voor 5 miljoen, als Feyenoord 4 miljoen bood had je hem binnen voor 4,5 denk ik.. hoeveel betalen ze nu? Moet je dan steggelen over die paar ton?

Nu haal je ze nu pas binnen, doen pas over 2 a 3 weken mee met Feyenoord. Zit het tegen dan lig je uit de CL, uit de Uefa Cup, verlies je de eerste 3 a 4 competitiewedstrijden en loop je vanaf het begin achter de feiten aan. Nu winnen ze net aan bij Ado maar dit had net zo goed andersom kunnen zijn.

@laurens.. dat lijkt me sterk, ik bedoel testen doe je in oefenwedstrijden.. het lijkt me dat daar ook duidelijk zichtbaar was dat je zonder versterkingen het erg lastig zou gaan krijgen in de competitie maar zeker in Europa.

Tegen Besiktas had je gewoon kunnen winnen, maar Feyenoord was er nog niet klaar voor.. dat is zonde tenminste mijn mening ik hoop op zoveel mogelijk nederlandse clubs op het hoogste niveau in Europa!

Hoop toch dat Twente 1 van de 2 binnen kan halen.
Het liefst natuurlijk Ziyech maar helaas hebben ze nog niet al te veel geld om uit te geven. Zullen ze toch in het buitenland aankomen. Al hoewel Twente wel spelers heeft voor de 10 positie alleen zijn die geblesseerd. Ze moeten natuurlijk ook nog een keeper halen en Vermeer kost maar 1 miljoen.

Man wat krijgt Feyenoord een middenveld zeg.
Maar dan is hun spitsen probleem toch nog niet op gelost.
Wel weer mooi dat ze eindelijk weer eens nadrukkelijk actief kunnen zijn op de transfermarkt.

14 augustus 2014 om 08:28

Als Vermeer echt voor 1 miljoen naar Twente mag, zou ik dat zeker doen. Af en toe een rare grabbel, maar in de regel echt een goede lijnkeeper.

En wat je zegt is waar: het is fijn om te merken dat we weer eens mee kunnen doen. Als iedere schreeuwer in de toekomst ook nog beseft dat het niet zomaar 1-2-3 geregeld is en er wel degelijk een idee achter zit, zou dat ook erg fijn zijn.

14 augustus 2014 om 09:41

ik denk dat vermeer dan liever bij ajax blijft als tweede keeper.

Die hoopt gewoon op een leuk ploegje in t buitenland waar ie degelijk salaris krijgt en mooi buitenlands avontuur mee maakt.

14 augustus 2014 om 11:20

Vermeer heeft toch juist aangegeven dat hij juist allesbehalve nog een jaar tweede keeper wil zijn?

14 augustus 2014 om 11:33

Vermeer wil juist weg bij Ajax omdat hij geen minuten maakt als tweede keeper.
Vermeer is ook te goed om als tweede keeper op de bank te zitten.

Geweldig voor Feyenoord! twee super getalenteerde spelers die Feyenoord veel sterker maken. Als ze nog een goede spits erbij halen dan draaien ze volop mee voor de titel.

14 augustus 2014 om 09:42

toornstra super getalenteerd?
Je bedoelt een harde werker die op die manier t maximale eruit haalt. Niks mis mee natuurlijk.

14 augustus 2014 om 10:08

Ik schat Toornstra in zoals Schone bij Nec toendertijd. 1 van de betere spelers die ook gewoon een stap hoger het kan laten zien. Het is niet zo dat die spelers alleen harde werkers zijn. Ze hebben ook gewoon een goede techniek.

Met de selectie die Feyenoord nu heeft zie ik ze geen kampioenschap behalen. Een top 5 zou een mooi streven zijn. Als deze 2 er echter bij zouden komen zou dat een ander verhaal zijn. Dan is Feyenoord een erg gevaarlijke outsider en doen ze in mijn ogen gewoon weer mee, mits er een degelijke spits wordt aangetrokken.

het zou natuurlijk heel raar zijn als Feyenoord beide spelers zou halen. Toornstra en Ziyeck zijn beide aanvallende middenvelders. Vermoedelijk wordt door de zaakwaarnemer een spel gespeeld en probeert hij via de pers de druk op te voeren. Journalist Leon ten Voorde, notabene op vakantie, trapt er met beide benen in. Wordt vervolgd!

Als het verhaal klopt zou het super zijn , maar waar komt dat geld ineens vandaan ?

14 augustus 2014 om 08:14

Uit de transfers plus de vvf hoeft geen gedeelte van de transferopbrengsten. Voor Janmaat, de Vrij en Indi zou dat ong 2 miljoen per speler zijn. Maar Blokland heeft aangegeven dat de vvf daar geen gebruik van zal maken. Dat is 6 miljoen extra om te investeren

4M en een doorverkooppercentage is een prima inzet. Erg dom om zo laat te komen. Hij is alleen maar duurder geworden. Heerenveen hoefde hem niet meer te verkopen. De transferinkomsten staan weer ver boven nul en er zijn heel veel spelers vertrokken, dus er is ook ruimte in het salarishuis.
Dan kun je het veroorloven om een speler z'n contract uit te laten dienen.

Ben wel benieuwd wie de opvolger van Hakim zal zijn...

14 augustus 2014 om 08:18

John Goossens, hehe.

14 augustus 2014 om 08:23

Doe maar niet. Ook hoef ik Verhoek en/of Schaken niet te zien

14 augustus 2014 om 09:36

@thafreeze:

wil je dan het volledige pakket?

Schaken - Verhoek- Te Vrede- Goossens?

Voor 135 euro mag je ze komen ophalen

14 augustus 2014 om 10:00

Is dat al inclusief de pakketkorting?

14 augustus 2014 om 10:52

Die 135 euro krijg je van mij erbij.

14 augustus 2014 om 19:18

Ik zou Te Vrede toch echt houden als 2e/3e spits.

Ik zou het niet heel erg vinden. Als ze te duur zijn moet je er gewoon niet op in gaan. Door veel fans wordt er compleet blind gestaard op alleen deze twee namen. Zelfs deze twee namen zijn geen garantie voor een succes, dat is al vaak genoeg gebleken. Kijk maar lekker verder naar een goedkoop alternatief in het buitenland o.i.d. De club moet je zeker niet onnodig in de problemen brengen.

En dan nog als laatste opmerking: Dit is al het 100e Ziyech bericht, waarom zou deze wel waar zijn?

14 augustus 2014 om 08:19

Twee fantastische spelers natuurlijk en als hun komen ga ik er vanuit dat een goosens vormer en verhoek niet voor de hoofdprijs ook nog zullen vertrekken. Ik merk dat er veel mensen bezig zijn met een vertrek van clasie maar met een vormer en een goossens als die vertrekken ben je al 2 middenvelders kwijt en heb je ruimte voor hun

14 augustus 2014 om 09:27

Idd. Feyenoord maakt dezelfde fout als waarin ze net een beetje uit zijn gekomen.
Het is maar te hopen dat ze het allemaal wel aankunnen, anders is het kapitaalvernietiging.

14 augustus 2014 om 11:38

De fout die Feyenoord had begaan was 30 plussers een te goed meerjarig contract te geven.
Volgens mij zijn dit twee spelers die een restwaarde hebben.

Met deze beide aankopen er bij neem ik toch aan dat de financiering hier van komt uit de verkoop Clasie. Middenveld is dan compleet. Voor het liefst Dost er bij, alternatief Grudetti. Volgens mij is de ploeg dan aardig compleet, al blijf ik het achterin nog niet heel erg stabiel vinden.

14 augustus 2014 om 08:29

Ja opzich is dat vreemd. In mijn ogen zijn de belangrijkste spelers die vertrokken zijn de spelers die in de achterhoede speelden. En juist daar zie ik nou niet echt een versterking voor terug komen.

14 augustus 2014 om 08:40

Achterin heeft Feyenoord een hele hoop talenten die door kunnen stromen. Je zag het vorig jaar al met Kongolo die eigenlijk de plek van BMI al aan het overnemen was. Nu Van Beek die De Vrij vervangt. Daar achter staan ook nog wat talenten maar die moeten nog even rijpen. Daarom zijn Wilkshere en Bouhlarouz gehaald voor 1 seizoen met optie op nog 1 seizoen. Binnen die periode moet de nieuwe lichting jonge verdedigers klaar zijn gestoomd om het stokje weer over te nemen. Het aantrekken van gevestigde namen is in die linie daarom niet nodig en zelfs onverstandig.

14 augustus 2014 om 08:46

Ik was Bouhlarouz even vergeten. Is nog ff wennen zo na de vakantie's

Ik hoop het voor Feyenoord. Deze kwaliteiten kunnen zij zeker gebruiken!

Hou toch op over Besiktas. Feyenoord leiding heeft zich terecht niet laten forceren om mindere spelers of duurdere spelers te halen.
Als Feyenoord wel had gewonnen met allerlei kunstgrepen waren ze toch kansloos tegen Arsenal.
Toornstra wordt teveel voor gevraagd. Zyecht altijd doen en Immers als pinchhitter gaan gebruiken.
Dost op de laatste dag nog binnenhalen via huur. Dan heeft van Geel het goed gedaan.

Ik zie het zo 1,2,3 nog niet rondkomen. Niet met beide spelers in ieder geval. Er is wel weer wat mogelijk bij Feyenoord maar ik denk niet dat beide spelers gehaald gaan worden. Kosten beiden simpelweg een aardige transfersom. Tenzij Clasie voor een enorm bedrag nog vertrekt. In dat geval is de interesse in Toornstra ook wel te verklaren.

Maar kunnen deze spelers uberhaupt nog wel meedoen in de voorronde EL? Ik dacht dat er nog maximaal 1 speler bijgeschreven mocht worden en dat die nieuwe aanvaller dat moest worden?

14 augustus 2014 om 08:42

Ik denk dat Porto toch echt het gevraagde bedrag voor Clasie gaat neerleggen. Dan zouden Toornstra en Ziyech logisch zijn.

Dan nog een spits eind augustus, en er staat een prima elftal aan het begin van de competitie, me dunkt.

En mag iedereen die zo hard schreeuwde dat van Geel zijn salaris niet waard was even een toontje lager gaan zingen.

14 augustus 2014 om 09:25

Lijkt mij ook sterk, verwacht dat er voor beide gezamelijk zo'n 10 miljoen betaald moet worden. Dat is erg veel, sowieso dient Clasie dan een bedrag van dik boven die 10 miljoen op te leveren, Verder zal dit wel gevolgen voor de opstelling hebben want we verliezen een controlerende speler waar er 2 aanvallend ingestelde middenvelders bijkomen. Vilhena of Immers naar achter dan?

Voorronde EL gaat 'm sowieso niet worden voor deze spelers. Richards is blijkbaar snel gehaald om dit gat te vullen (1 plek).

14 augustus 2014 om 09:28

Toornstra speelde bij Ado niet als aanvallende middenvelder maar als controlerende. Ik zie dat nog wel werken .

En ik denk dat dat precies is wat het is: 10-12 miljoen voor Clasie en dan die twee terug. Zou me helemaal niks verbazen.

14 augustus 2014 om 10:09

10 miljoen voor beide? Dat mag ik toch hopen van niet, Toornstra zijn contract loopt nog tot 2017 en als Promes al 15 waard is moet FC Utrecht toch echt minimaal 10 eisen.

14 augustus 2014 om 19:23

Uhm Promes is 22, en een betere voetballer/groter talent. Toornstra is al 25. De restwaarde van Toornstra zal dan ook veel lager liggen. Ik zou nooit meer dan 3/4 miljoen betalen voor Toornstra (utrecht kan natuurlijk vragen wat ze willen, de vraag is of iemand het wil betalen).

14 augustus 2014 om 09:31

Ze zijn idd wel prijzig, maar wellicht kan je bij bv Utrecht een Vormer of Goossens aanbieden om de prijs wat te drukken.

en geef je Verhoek gratis mee ;-)

14 augustus 2014 om 09:34

Haha! Dat zou een gouden deal zijn voor Feyenoord natuurlijk. Maar Vormer zou ik behouden. Goossens en Verhoek moeten sowieso weg natuurlijk dus als ze daar interesse in zouden hebben is dat prima natuurlijk. Ik zie die twee daar overigens wel weer een aardig seizoen draaien als ze in de basis staan.

14 augustus 2014 om 10:08

Utrecht zal dom zijn als ze dat aannemen. We hebben al meer dan genoeg middenvelders.

Even een kleine aanpassing Toornstra heeft geen contract voor nog twee maar voor drie seizoenen bij Utrecht miljoentje of zes zeven zal hij wel moeten gaan kosten.

Dan moet kwalificatie voor Europa League te doen zijn.
Middenveld met Clasie,ziyech en Toornstra en voorhoede met Kazim-Kazim en Bial die wat meer trainingsuren gemaakt .
Hoop echt wel dat ze het gaan redden en daarna zie ik Clasie wel naar een Champions League club gaan, want Clasie zal er wel veel aan gelegen zijn dat Feyenoord zelfs na zijn vertrek wel Europees speelt.

14 augustus 2014 om 09:03

Een middenveld met Clasie, Ziyech en Toornstra in de voorronde EL gaat niet lukken. Ze mogen nog maar één nieuwe speler inschrijven voor de voorronde.

Jammer, maar dit viel te verwachten. Dan verwacht ik dat Clasie ook vertrekt. Een middenveld met Vilhena, Toornstra en Zyjech, dat komt fysiek echt dik tekort (sowieso verdedigend, want fysiek was Clasie ook niet de sterkste). Ergens wel een gewaagde beslissing, maar Feyenoord krijgt wel spelers waarvoor je naar het stadion komt. Puik teampje zeg.

En in Heerenveen blijft geen ruk over. Waar moeten wij het nu ever mee doen? Er moet echt nog een middenvelder bij gaan komen. Wij hebben nu alleen nog maar Sinkgraven, De Roon, vd Berg en Thorsby. Dat is veel te weinig.

Had dat niet vóór de wedstrijden met Besiktas gekund?

14 augustus 2014 om 09:13

Was Clasie vóór de wedstrijd tegen Besiktas al verkocht dan? Of zou het ermee te maken hebben dat Porto eerst Defour verkocht wilde hebben voordat ze vol voor Clasie zouden gaan?

Of denk je dat ze "ineens" het licht gezien hebben en is gebleken dat ze ze allebei konden betalen en ze daarom nu pas gaan handelen? Dan heb ik nieuws voor je: zo werkt het niet .

14 augustus 2014 om 09:21

Feyenoord had van Pelle, Janmaat, BMI en de Vrij al gigantisch veel transfergeld binnen gehaald. Wanneer ze CL halen dan verdienen ze daar +- 15 miljoen mee. Lijkt mij verstandig om dit geld voor die wedstrijd te investeren in nieuwe spelers dan dat je dat te laat doet zoals ze nu hebben gedaan.

14 augustus 2014 om 09:25

Oh, dat fabeltje weer, dat Feyenoord al alles te besteden had vóór de voorronde Champions League.

En natuurlijk weer de aanname dat ze de CL met aanwinsten wel even hadden gehaald he, met een tegenstander als Arsenal of Porto in de laatste voorronde.

Ze zijn niet te laat nu, zoals jij stelt, maar heel erg verstandig op tijd. Voorronde CL is nooit een ijkpunt geweest voor Feyenoord, en terecht. Alleen als we op deze manier doorgaan kunnen we in de toekomst ons daar wél weer op richten.

14 augustus 2014 om 09:40

Feyenoord had ver voor de wedstrijd met Besiktas een deel van het transfergeld al beschikbaar om direct te kunnen investeren. Maar men heeft te lang gewacht en daardoor stonden er tegen Besiktas jongens op het veld die anders op de bank zouden zitten. Je speelt een heel jaar voor de vCL maar als het zover is dan heb je niet op tijd geïnvesteerd om dit serieus te nemen?
Of je spelers als Bassacikoglu (of hoe je het schrijft), Ziyech en Toornstra vóór of na de wedstrijd met Besiktas haalt maakt qua transfergelden en salarissen niet veel verschil.

14 augustus 2014 om 09:53

Nee. het enige verschil is dat Clasie eerst verkocht moet zijn...
Niet onbelangrijk, op zich.

maar jij weet het duidelijk beter dan onze technisch directeur. Kan.

Voetbalzone toornstra heeft nog 3 jaar een contract in plaats van 2 jaar
Ik denk dat feyenoord niet gaat betalen wat utrecht wilt namelijk 6 mil minimaal dus ik wil nog wel zien of jens naar rotterdam gaat

14 augustus 2014 om 09:18

Dat geloof ik ook niet, een van de twee zal best, maar als ze nog 5 milj aan een spits moeten uitgeven, 3 aan bilal, 3-4 aan ziyech houden ze nooit 5-6 over voor toornstra, dat kan iedereen uitrekenen. Dus of er gaan nog spelers weg of het verhaal klopt niet

14 augustus 2014 om 10:42

Waarschijnlijk gaat Clasie naar Porto dit levert dus geld op en hierbij komt er nog een positie vrij op het middenveld. Ik las ook in een interview met Blokland dat zij helemaal geen geld terug willen zien dus ik denk dat ze meer kunnen uitgeven dan de 11 miljoen waar over gesproken wordt.

Stel dat Kazim, Toornstra, Zyjech en Dost naar Feyenoord komen, dan zit het op het middenveld en aanval wel goed. Zoooo zonde dat ze dan verdedigend zo zwak hebben ingekocht. Net PSV

14 augustus 2014 om 09:38

Vind ik nog wel mee vallen. Met Wilkshire en Boulahrouz heb je in ieder geval wel twee ervaren personen. Kongolo en Van Beek zijn grote talenten, die net als De Vrij en BMI nog wel een dipje gaan krijgen. Dan is het juist goed dat je zulke ervaren krachten in je selectie hebt.
De enige positie waar ik mij dan zorgen over maak bij Feyenoord is die van linksback. Kongolo kan daar prima spelen, maar dat zal zijn ontwikkeling wel stagneren. Verder heb je daar Nelom en dan komen de talenten Steenvoorden en Woudenberg.
Ik zou daar nog graag een linksback zien die de concurrentie met Nelom aan kan gaan

Als dit waar is dan gaat Feyenoord een goede selectie krijgen die weer mee kan doen om de bovenste plaatsen in de Eredivisie. Clasie zal nog wel naar Porto gaan. Deze spelers en beoogde spits erbij en de supporters in Rotterdam hebben weer wat om te genieten in de Kuip en daar buiten. Misschien Drenthe nog zover krijgen dat hij linksback wil voetballen. Ik denk dat de selectie dan in de breedte de laatste jaren nog niet zo goed geweest is.
Doel: Mulder / Hahn
Verdediging: van Beek / Kongolo / Wilkshere / Woudenberg / Boulahrouz / Mathijsen / Lopes Cabral / (drenthe)
Middenveld: Vilhena / Vormer / Immers / Karsdorp / (ziyech) / (toornstra)
Aanval: Bilal / Boetius / Manu / Kazim / Schaken / (dost of Guidetti)

14 augustus 2014 om 09:51

Middenveld en aanval zien er heel leuk uit... titel-waardig zelfs.

Maar sorry, met zo'n achterhoede kan het vechten worden tegen Europees voetbal. Helemaal als je geen nummer 6 hebt die druk weg neemt op die verdediging. Toornstra is een box to box player... totaal anders dan Clasie.

Boulah niet fit, van Beek talent, maar komt nog echt te kort.. Mathijssen hou maar op, Nelom die je vergeet is ook niet stabiel. Je noemt 2 jongens die nog moeten debuteren geloof ik. En een keeper waar je de oorlog ook niet mee wint.

Feyenoord doet hetzelfde als Psv.. je hebt met Immers Kazim Manu Te Vrede prima spelers/bank, hoezo dan eerst een 10 en nog een spits.... terwijl je op 2 plekken achterin zo kwetsbaar bent?

14 augustus 2014 om 10:15

Ik ben het over verdediging helemaal met je eens, maar met zo'n middenveld en aanval moet je in de Eredivisie toch wel één goal meer kunnen maken dan de tegenstander.
Ik zeg ook niet gelijk dat ze titelkandidaat zullen worden, maar dat ze om de bovenste plaatsen mee kunnen doen met aantrekkelijk voetbal

Geloof er weinig van dat ze beiden naar Feyenoord gaan. Geloof dat ze minstens 6 miljoen voor Toornstra vragen. Zie Feyenoord dat ook niet betalen. Dus ik hou het alleen op die Ziyech

14 augustus 2014 om 13:17

De komst van Toornstra is afhankelijk van een vertrek van Clasie. Of Clasie of Toornstra wordt de motor van het elftal. De komst van Ziyech en Dost is een kwestie van tijd. Feyenoord wil verder nog een nieuwe linksback halen. Drenthe?

Schaken, Goossens, Verhoek, Steenvoorden, Sleegers, Achahbar en Nelom mogen weg.

Boetius - Dost - Bilal
Ziyech
Vilhena - Toornstra
Drenthe - Kongolo - Van Beek - Wilkshire
Mulder

Zou een mooie aankoop zijn voor Feyenoord. Bewonderenswaardig hoe ze daar de boel weer op de rit hebben gekregen(met het afgelopen WK als ruggensteuntje).

Mooie club voor Ziyech. Twente vist achter het net. Sneu maar blijkbaar heeft Feyenoord meer aantrekkingskracht(sinds jaren).

En wij? Benieuwd of Vonk weer wat terug koopt....

14 augustus 2014 om 10:40

Heeft niks met aantrekkingskracht te maken, als Twente niet in cat. 1 stond was de deal allang beklonken, Ziyech wi(de) ook graag naar Twente maar lijkt afgaande op dit bericht nu eieren voor zijn geld te kiezen. Niet dat Feyenoord een verkeerde club is natuurlijk, maar onder normale omstandigheden waren ze te laat geweest.
Maar goed ik vind het vaag dat een Twentse krant met de scoop moet komen van een Rotterdamse club, terwijl andere media angstvallig stil blijven. Bovendien ligt de focus toch bij een aanvaller bij Feyenoord, als ze deze 2 spelers halen is het geld wel op volgens mij. Dus ik houd hoop dat Twente Ziyech alsnog kan halen.

14 augustus 2014 om 10:46

Categorie 3 bedoel je En ik las dat Ziyech juist liever naar Feyenoord dan naar Twente wilde?

14 augustus 2014 om 11:11

Nee categorie 1 is voor de clubs die het financieel slecht doen.

Misschien dat Ziyech nu wel liever naar Feyenoord gaat, maar dat was eerder niet het geval als je de media mocht geloven. Maar misschien had Feyenoord toen nog geen concrete interesse getoond.
Ik wou maar zeggen dat wanneer Twente toen gewoon kon handelen dat de handtekeningen al lang en breed gezet waren.

14 augustus 2014 om 13:01

Sorry je hebt gelijk, mijn fout.

Dat zou kunnen ik dacht gelezen te hebben dat zijn voorkeur bij Feyenoord ligt. ZO zie je maar weer dat media elkaar tegenspreken. Ik denk overigens ook dat Ziyech al bij Twente had getekend als Twente niet in de financiële problemen zat.

Prima spelers natuurlijk voor feyenoord maar jammer dat je dan een trainer hebt die het liefst op de counter speelt. Het is te hopen voor feyenoord dat rutten eens wat meer left toont in zijn tactiek vooral als je dit soort spelers erbij haalt.

Ga er maar vanuit dat Clasie naar Porto gaat voor een +- 8 miljoen, interesse zal na vertrek van Defour weer aangesterkt zijn. Daarnaast heeft Fey niet de financiële middelen niet de mogelijkheid om nu nog Ziyech en Toornstra te kopen, én dan ook nog een spits die ook nog hoog op het lijstje staat.

Clasie zal dus vertrekken, maar om daar Ziyech, Toornstra en hopelijk Dost (aangezien Wolfsburg waarschijnlijk Lord Bendtner aan gaat trekken) voor terug te krijgen kan ik alleen maar blij van worden..

Of ik geloof, of ik begrijp er geen snars van! 1 van de 2.

Dag in, dag uit lees je dat Feyenoord geen geld heeft voor een broodnodige spits. En van de één op de andere dag kunnen ze Ziyech en Toornstra kopen en Kazim salaris bieden. (3 nieuwe spelers halen) En ik begrijp dat ze Dost er daarna nog bij willen hebben. Hoe kan dit waar zijn?

Al zou Clasie gaan, dan is er nog steeds maar geld voor 1 van de 2 (ziyech/toornstra) lijkt me toch?

14 augustus 2014 om 11:15

Ze hebben wel geld, willen alleen niet te veel uitgeven. Dat is een groot verschil.

Er is nu nog 8 miljoen over om te investeren. Hier kan je al deze 2 spelers van halen lijkt me. Clasie zal dus ook vertrekken en krijg je 8/10 miljoen om te investeren haal je dan je spits voor. Niet het hele bedrag, maar wel een deel daar van. D

Er is geld zat nu, is nooit spraken geweest van dat dat er niet is. Maar ze willen gewoon simpel weg niet te veel betalen.

14 augustus 2014 om 11:22

Nou sorry hoor... maar dan moet je het met me eens zijn dat dit echt ongelooflijk slecht beleid is!

Als je 8 miljoen te besteden hebt en je komt tegen Besiktas voor de Champions League aankakken met te Vrede, dan wil je de Champions League ook niet in! (met al het respect voor te Vrede overigens, maar die is zo ver simpelweg echt nog niet)


14 augustus 2014 om 11:31

Tja, het is voor ons allemaal makkelijk praten. Als het anders kon was het echt wel gedaan lijkt me.

Maar je bent afhankelijk van veel factoren. Net als dat Wolfsburg nu pas echt wil mee werken na de komst van Benthner. Zo zalook nu gehandeld wordne omdat Porto Defour verkocht en dus nu echt Clasie pas wil hebben.

En je kan niet zomaar met geld gaan strooien. CL was toch al een lastig verhala geworden dus ja hier mis je niet veel aan. Liever goede en verstandige aankopen, dan were paniek en met geld strooien.

14 augustus 2014 om 13:03

Hoeven geen paniek aankopen te zijn...

In de winterstop kon je al wel aan zien komen dat Pelle zou gaan... Met andere woorden; Ze hebben ruim een half jaar de tijd gehad! Je hebt toch schaduwlijstjes?? Dit geeft gewoon aan dat Feyenoord zo ver nog niet is.

Overigens zeg je dat het zonde is als ze een spits halen en vervolgens niet de cl... net alsof je 1 speler speciaal voor de voorronde Champions League haalt... daar heb je dan een maand later in de competitie toch ook plezier van!??

Besiktas maakte het verschil doordat ze op tijd een goede spits hadden aangetrokken.... de rest van de selecties zijn gewoon aan elkaar gewaagd. Resultaat; Besiktas door... Feyenoord naar huis!

14 augustus 2014 om 17:46

utrecht vraagt al 8 tot 10 miljoen hoor

Waoww! Dit zou mij echt heel blij maken!!!!

Mulder
Wilkshire - Van Beek - Mathijsen - Kongolo
Toornstra - Ziyech - Vilhena
Bilal - Dost - Boetius

Feyenoord wil boevndien het contract van Vilhena en Boetius verlengen.
Uit de jeugd komen Lopes Cabral(rechtsback) , Rick Karsdorp(middenveld) en Marlon Slabbekoorn(aanvaller) eraan!

Veel spelers zullen de club verlaten: Sleegers,steenvoorden en Achahbar verhuren. Verhoek,goossens en Schaken verkopen!

14 augustus 2014 om 09:58

Kunnen ze niet beter gewoon Immers opstellen... Ziyech in Heerenveen laten en een fatsoenlijke centrale verdediger kopen als ze toch het geld hebben?

14 augustus 2014 om 23:13

Nee sorry maar het echte probleem bij Feyenoord is op dit moment toch echt het middenveld. Lex Immers is een hele beperkte voetballer als je hem vergelijkt met een parel als Ziyech. Immers vult als CVM de 10 positie in, dat werkt gewoon niet. Op die plek hoort iemand te staan met een techniek, overzicht, een beslissende pass en een fantastische traptechniek. Immers scoort weliswaar veel (al mist hij er ook net zoveel) maar heeft niet die beslissende pass in huis en schiet ook nooit van afstand. Hoe moet Feyenoord nou verzorgd voetbal kunnen spelen als Immers dat niet heeft en veelal op zijn eigen helft aan het verdedigen is, dat kan gewoon niet. Het is de afgelopen tijd ook gebleken dat dit gewoon een probleem is. Immers was echter onder Koeman heilig, hopelijk ziet Rutten in dat het niet zo langer kan en haalt hij Ziyech zsm naar de Kuip. Een CV is niet nodig, die hebben we echt zat. Kongolo en van Beek zijn het centrum van de toekomst voor Feyenoord, en ik verwacht dat het niet al te lang zal duren voordat die twee het definitieve centrum vormen.

15 augustus 2014 om 13:02

Volgens mij zijn jullie Dirk Kuyt in Rotterdam al lang weer vergeten?

Lex Immers is een beperkte voetballer... maar een beest wat betreft inzet, loopvermogen etc.. en dat wordt onderschat. Op wat voor positie hij ook speelt. En wat je zelf al zegt... scoort redelijk veel voor een 10.

Daarbij overschatten jullie Ziyech in mijn ogen. Persoonlijk vind ik hem gehyped door zijn mooie goals van vorig jaar.. waar hij patent op had. Voetballend heb ik hem op 1 goede steekbal na tegen Dordt niet gezien en dat terwijl Dordt voor rust kamikaze voetbal speelde... in de voorbereiding tegen Eagles onzichtbaar... en zo vind ik hem altijd voetballen eigenlijk. Hij kan alleen uit het niets iets geniaals doen... dat is ook absoluut een kwaliteit.

Maar dan kies ik toch echt voor iemand die nooit verzaakt en voetballend dan maar wat minder is. Immers dus

Waarom hoor ik iedereen over 6/7 miljoen voor Toornstra. Promes was 15 miljoen waard volgens een paar russen. Dat is die natuurlijk nooit waard maar waarom zo weinig vragen met nog een contract voor 3 jaar en een tevreden Toornstra. Gewoon 12 miljoen vragen klaar. Gaat ook nog een gedeelte naar Den haag. Straks hou je niks over.

14 augustus 2014 om 10:24

Inderdaad, gewoon 12 miljoen vragen, is dat gezeik met Van Zweden, herstel, Swansea, ook opgelost.

Twente haalt denk ik nog wel een van de spelers.. ze hebben uiteindelijk wel 29 miljoen gebeurd, maarja daar gaat een deel weer van naar Doyen enz..

Maar FC Twente kan nog extra inkomsten krijgen als Fer, Chadli enz vertrekken bij hun huidige clubs.

14 augustus 2014 om 16:07

Die 29 miljoen wordt wel in termijnen betaald
Dus ze hebben het nog lang niet. Maar Ziyech moet toch te halen zijn -.- tot de winterstop wachten voor de terug keer van een creatieve speler is te lang.

14 augustus 2014 om 23:17

Vergeet niet dat FC Twente momenteel in categorie 1 zit. Ik weet nog dat Feyenoord daar in zat en die moesten destijds de aanschaf van een nieuwe spelersbus bij de Knvb verantwoorden. Te belachelijk voor woorden maar de Knvb houdt daar echt streng toezicht op. FC Twente is afhankelijk van investeerders wil het momenteel spelers halen, dus of een Ziyech te halen is voor ze, ik betwijfel het...

Ziyech heeft mentaal niet de juiste instelling, en dat is wel een vereiste voor een speler in de as, ik ben niet rouwig om het (waarschijnlijk) niet doorgaan van deze transfer.
Toornstra is wel een harde werker en heeft zeker wel de juiste mentaliteit. Toornstra heeft bovendien een goed schot. Of Toornstra echter ook technisch sterk genoeg is en de juiste handelingssnelheid heeft dat vraag ik me af. Bij Utrecht en Den Haag lag denk ik iets meer ruimte voor Toornstra en ik ben benieuwd of hij met minder ruimte, zoals bij Feyenoord dat meer op de helft van de tegenstander speelt, ook goed zal renderen. Ik sluit het niet uit maar ben benieuwd.
Wie de idealen nummer tien van Twente zal zijn weet ik niet, in Nederland zie ik niet iemand die financieel haalbaar is en de gewenste kwaliteiten heeft. Als ik dan toch iemand moet noemen dan zou ik proberen van Ginkel te huren.

14 augustus 2014 om 11:04

Wel weer typisch, nu het erop lijkt dat ie niet naar Twente gaat is ie opeens niet meer goed genoeg en is het maar goed ook dat hij niet komt. Tot gisteren was hij nog de ontbrekende schakel volgens velen.

14 augustus 2014 om 13:48

klopt, voor velen inderdaad wel ja. En kwalitatief is het zeker een goede voetballer, met name op de momenten dat er lekker word gevoetbald. Maar draait het minder dan gaat die jongen met de kop omlaag lopen ipv er echt voor te strijden, dat is wat mij irriteert aan hem en dat zeg ik zekers vandaag niet voor het eerst.

Ziyech en Toornstra zouden fantastisch zijn,
Immers pleite hij kan geen steekpass geven waar de buitenspelers iets mee kunnen

Ik denk dat enkel Ziyech zal komen, Toornstra lijkt me te duur voor Feyenoord met nog een 3 jarig contract. Tja of Utrecht moet hem laten gaan voor 5 miljoen maar dat lijkt me niet zo slim, ik zou 10 vragen :-)!

Toornstra zal een topaankoop zijn, ziyech betwijfel ik! Denk dat hij behoorlijk zal tegenvallen, wie hem ook koopt want zoveel heeft ie nog niet laten zien is naar mijn mening te snel en veel omhoog geschreven! Toornstra heeft het meerdere jaren laten zien en heeft zich bij verschillende clubs keer op keer bewezen!

Maar zelfs al haalt Feyenoord beide spelers en nog een goede spits zie ik ze niet als kandidaat voor de titel, verdediging en keeper zijn nog steeds van een bedenkelijk niveau en krijgen met dit middenveld(ziyech, toornstra, vilhena?) ook niet veel hulp.

Psv vind ik dan alsnog sterker, zelfde niveau verdediging maar beter middenveld en aanval(wijnaldum, maher, depay, l de jong).

Nee ik verwacht dat de strijd gaat tussen psv en ajax en dat az 3e wordt, die zijn ook sterk evenals vitesse. Twente en feyenoord verwacht ik niet zoveel van maar heee ik kan er natuurlijk naast zitten!

Zijn allemaal nog geruchten, eerst wil ik bewijzen zien voordat ik er geloof in krijg.
Maar dit zou voor Feyenoord wel fantastisch zijn, vind het beide goede voetballers die Feyenoord beter kunnen maken. Maar zeker als ze allebei komen, zal Clasie gaan, die is denk ik niet meer te houden.
Heb het gevoel dat Clasie weg wil, wel of geen El.

Hoop nog wel op een kwalitatief betere spits, maar als (een van) deze 2 komen ben ik al tevreden, dan hebben we een aardig middenveld ook ook nog het een en ander achter de hand. Een aantal mindere spelers kunnen dan ook naar een andere club kijken.

Feyenoord gaat eerst Ziyech en Toornstra kopen en daarna pas Guidetti. Feyenoord voorkomt zo dat Fc Twente geld krijgt via Guidetti zodat ze alsnog Ziyech kunnen kopen slim.

14 augustus 2014 om 16:10

Huh waarom moet Twente geld krijgen van een transfer van Guidetti ?
Het is Fer waar ze op wachten ^^

Haal Ziyech nou nu al, is totaal geen vervanger voor Clasie en straks gaat een andere club ermee vandoor. altijd maar dat afwachten van Van Geel/

Als Ajacied hoop ik dat Feyenoord Ziyech en Toornstra haalt, dan zie ik de traditionele trop 3 weet heel snel terug komen. Dan moet 010 alleen nog Dost aantrekken.

Ik zie Ziyech graag komen bij Twente, maar niet tegen elke prijs en het lijkt me handig dat Ziyech dan zelf ook wil.

Door het betalen van enorme transfersommen zit Twente nu waar het zit. Als je kijkt naar Fer is er teveel geld betaald aan Feyenoord, dat moet (en kan) Twente niet meer doen.

Daarbij is het wat overdreven dat sommigen in Ziyech de verlosser van Feyenoord of Twente zien. Het is een leuke voetballer, maar ook niet meer dan dat. Dr lopen wel meer van dit soort spelers rond in de wereld.

Zouden 2 uitstekende spelers zijn voor Feyenoord. Ik denk zelfs dat ze op het middenveld dan sterker zullen zijn dan vorig seizoen (ook al zou Clasie wegvallen).

Wellicht gaat Feyenoord dan wat aanvallender spelen (wat wel past bij Rutten en ook zeker kan tegen de kleinere ploegen).

Ziyech is een groot talent maar Toornstra? Buiten dat hij hopeloos uit vorm is heeft Feyenoord al een talentvolle box-to-box speler die op de deur klopt. Rick Karsdorp.

Ik ben op zich altijd wel gecharmeerd geweest van Toornstra, maar als je kijkt naar wat er nu al rondloopt vind ik niet dat je daar je geld aan uit moet geven. Ziyech zou duidelijk een verbetering zijn ten opzichte van Immers, Toornstra schat ik nauwelijks hoger in dan Vilhena. Als Clasie vertrekt zou ik het toch eerder zoeken in een zelfde soort speler, al kan Vormer die rol ook wel aardig invullen. Maar ik zou eerder aan een type Ayoub denken. Speelt ook voor de defensie en kan daarnaast ook lekker voetballen.

Beste aardige opstelling heb je dan, ik weet alleen niet of Kazim een versterking is, zie liever nog een betere spits komen.

Hahn
Wilshere
Van Beek
Mathijsen
Kongolo
Toornstra
Vilhena
Bilal
Ziyech
Boetius
?
14 augustus 2014 om 12:01

Zwakke plek van deze opstelling is wel duidelijk het centrale verdedigingsduo. Daar kan je nog flink mee in de problemen komen. Misschien staat er op het middenveld en de aanval wel het beste team van de Eredivisie, maar was dit niet ook zo bij PSV de laatste jaren?

Ziyech werd al enkele tijd in de gaten gehouden als versterking. Toornstra zal de vervanger worden van Clasie. van Geel is nu in Portugal voor de onderhandelingen met Porto. Van Ziyech werd al een week of twee gezegd dat hij naar Feyenoord zou komen alleen was het nog nergens in de media verschenen.

Als Ziyech morgen niet meedoet gaat ie naar Feyenoord.
In de Eredivisie heb als (sub)topclub geen verdedigende controlerende middenvelder nodig, maar juist een box-to-box speler als Toornstra. Feyenoord zal tegen de meeste ploegen toch het spel moeten maken (zie laatste wedstrijd tegen Ado) en met zo'n creatief middenveld moet dat toch te doen zijn. Toornstra en Vilhena zijn ook nog eens niet te beroerd de mouwen op te stropen indien nodig.

Mulder
Wilkshire
van Beek
Kongolo
Drenthe
Ziyech
Toornstra
Vilhena
Bilal
Guidetti
Boetius

Kom op mensen! Ziyech is een getalenteerde voetballer en Toornstra een harde werker, maar om Feyenoord dan gelijk een kampioenskandidaat te noemen is een beetje te optimistisch. Spelen gewoon om plaats 4 of 5 dit jaar. Ik weet niet of iemand ze afgelopen weekend heeft zien voetballen? Dat gaan deze 2 personen echt niet veranderen (en dan valt Clasie waarschijnlijk nog af).

Wow, dit zou echt verschrikkelijk zijn. Vooral als ik in het andere topic zie dat Twente nu denkt aan spelers als (met alle respect) Chris David. We hebben iemand nodig die, zoals Tadic, een beetje status in het veld heeft. Iemand die zonder ook maar een bal te hebben geraakt al gevreesd wordt door de tegenstander.

Van de andere kant zou er met de komst van Ziyech wel een luxeprobleem ontstaan, aangezien Eghan één van de grootste talenten binnen de club is. Toch heeft Eghan niet deze status en kan ik hem ook (nog) niet vinden bij Mokhtar, Castaignos of Kusk.

Corona zou de man bij Twente kunnen worden dit jaar, maar heb het idee dat dat ook niet meer gaat gebeuren. Van 0,0 vertrouwen wordt geen enkele speler beter.

Dit is het beste
Ik ben geen fan van twee rechtsbenige centrale verdedigers maar Mathijsen kan echt niet meer.

Mulder
Wilkshere
Van Beek
Boulahrouz
Kongolo
Clasie
Toornstra
Basacikoglu
Ziyech
Boetius
Guidetti

Zou wel echt geweldig zijn, zeg! Persoonlijk heb ik het liefst Ziyech. Had hem ook eerder gehaald dan Bilal eigenlijk, maar beide is ook wel goed. ;-) Toornstra weet ik niet... Hm. Afwachten maar.

Toornsta moet 8 miljoen kosten. Hmm, zijn er geen 2 ziyech's?

14 augustus 2014 om 14:10

@ olley

Waar haal je dat vandaan??

Zyech 4-5 miljoen en Toornstra 7-8 miljoen. Hoppa Feyenoord gooit er ff 11-13 miljoen euries tegenaan !
Niemand meer zeuren over Van Geel maar een standbeeld voor hem oprichten .......

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren