Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Spel rond Clasie weer op de wagen: Feyenoord en Porto om de tafel

Laatste update:

De transfer van Steven Defour betekent dat PSV de zoektocht naar een nieuwe middenvelder moet voortzetten, maar ook Feyenoord wacht extra werk. Het Portugese O Jogo schrijft donderdag namelijk dat de opbrengst van de Belg, die naar Anderlecht verkast, zal worden aangewend om Jordy Clasie naar Porto te halen. De international staat al langere tijd in de belangstelling van de Portugese grootmacht.

/

Het wachten voor de Draken was echt op de verkoop van Defour, die voor zo'n 6,5 miljoen euro de overstap maakte naar Brussel. Volgens RTV Rijnmond-verslaggever Jan Dirk Stouten heeft FC Porto de onderhandelingen met Feyenoord heropend. De kans dat Clasie na Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi, Daryl Janmaat en Graziano Pellè de vijfde bepalende kracht wordt die De Kuip verlaat, is dan ook zeer groot.

Feyenoord heeft naar verluidt een vraagprijs van acht miljoen euro in gedachten voor Clasie, die al langere tijd in de belangstelling staat van Porto, maar met zijn prima spel op het WK in Brazilië de laatste twijfels heeft weggenomen. Mocht hij deze maand de overstap maken naar Portugal, dan wordt hij wederom ploeggenoot van Martins Indi. De centrale verdediger verruilde Feyenoord al eerder voor een avontuur in het Estádio do Dragao.

Denk jij dat Jordy Clasie nu gaat vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima spel op Wk?
Clasie is een goed voetballer hoor maar volgens mij heeft hij vrij weinig speeltijd gehad op het WK dus hoe kunnen ze dan naar zijn goede spel refereren?

14 augustus 2014 om 09:50

Als ie speelde, dan was het wel gewoon redelijk hoor. Gewoon een voldoende hij doet het echt niet zo slecht hoor. Alleen hij is geen type die scoort en nu met dit Feyenoord zinkt hij een beetje.

14 augustus 2014 om 13:12

Gelukkig is hij een middenvelder en geen aanvaller . Die zijn er niet om de doelpunten te maken.

14 augustus 2014 om 09:51

Alsof depay veel speelde.

14 augustus 2014 om 09:51

Op die minuten die hij wel speelde dus....

14 augustus 2014 om 09:52

Toch 2 duels gespeeld.

14 augustus 2014 om 09:53

Omdat hij tegen Brazilie en Argentinië prima heeft gespeeld misschien?

14 augustus 2014 om 09:54

Tsja snap jij t? Of heb je troostfinale niet gezien? Het enige dat ik niet begrijp (mocht het waar zijn overigens) is Daley Blind -25 en Clasie -8 mil. Van Geel kan toch wel een iets betere positie innemen of niet?

14 augustus 2014 om 10:15

Helemaal mee eens. Nou geloof ik die 8 miljoen voor Clasie net zo min als die 18 miljoen pond voor Blind...ik dacht dat er zondag een item overigens een item stond waarvan de kop was dat er binnen 48 uur een bod van 18 mil. pond op Blind zou komen, volgens mij zitten ze er nog steeds op te wachten....

14 augustus 2014 om 10:43

Dat begrijp ik ook niet. Geldt overigens voor bijna alle uitgaande transfers die Feyenoord tot nu toe gehad heeft. Op zich wel aardige bedragen gezien de positie van Feyenoord (financieel) en de contractduur en vertrekwens van sommige spelers. Maar gezien veel andere absurde transferbedragen had ik verwacht dat Feyenoord meer geld had kunnen vangen voor de spelers.

De Vrij is jong, international en een goed seizoen en WK achter de rug. Een bedrag van 15 miljoen zou ik niet gek vinden gezien bedragen die neergelegd worden voor spelers als Shaw of Mangala. Niet altijd te vergelijken maar het zegt wel iets.

Zelfde geldt een beetje voor Janmaat en Martins Indi die naar mijn mening meer waard waren gezien hun potentie en ontwikkelingen afgelopen tijd. Hopelijk kan er voor Clasie de hoofdprijs gevraagd worden gezien Feyenoord niet per se hoeft te verkopen.

Blind voor 18mil pond zou natuurlijk bizar zijn. Maar gek genoeg haalt Ajax altijd/ vaak het onderste uit de kan bij transfers. Op zich ook terecht gezien spelers bijna altijd hun geld waard blijken te zijn.

14 augustus 2014 om 11:01

@sparta Ajax en Roogsfc

Ik vind dat inderdaad ook vreemd. Blind heeft wel een aantal kampioenschappen achter zijn naam, behoorlijk wat CL duels en een belangrijke rol in Nederlands Eftal gehad. Dat Blind meer moet opleveren is dan ook redelijk normaal. Maar 2 of 3x zoveel lijkt mij niet realistisch.

Het heeft ook deels te maken met salaris. Ik denk dat Blind wel 2x zoveel verdiend als Clasie bij Feyenoord. Hoger salaris is ook hogere transfersom.

14 augustus 2014 om 11:10

Hype rondom Blind na de eerste wedstrijd WK (iedereen enthousiast, ook buitenlandse pers) , Champions League gespeeld enkele jaren, goed gespeeld afgelopen jaar en ik denk dat Ajax ook een betere naam heeft in het buitenland dan Feyenoord zorgen ervoor dat er zulke hoge bedragen worden genoemd in de wandelgangen.

Clasie heeft daarentegen een redelijk tot voldoende jaar gehad en amper Europese wedstrijden gespeeld de afgelopen jaren. Op zich wel een logische transferprijs; hij heeft, op de twee wedstrijden WK, zich amper (kunnen) laten zien op een hoger niveau (ik tel even de andere NL wedstrijden niet mee).

14 augustus 2014 om 11:14

of het verschil in prijs zoveel is vraag ik me af maar dat Blind heel wat meer moet kosten snap ik wel. Hij heeft namelijk heel wat meer ervaring dan Clasie, met name in de CL en in Oranje, zeker als je WK meeneemt.

14 augustus 2014 om 11:16

Helemaal mee eens. 8 miljoen.. Als hij straks onder contract raar in Portugal een afkoopsom van 40 miljoen in zijn contract zeker?! 8 miljoen word 15 miljoen met doorverkooppercentage van 20 %

Zo niet speelt clasie lekker nog 2 jaar in Rotterdam

14 augustus 2014 om 12:17

Ik denk dat het met de financiele posities vd club te maken heeft. Ajax heeft het geld niet per se nodig terwijl Feyenoord al jaren niet goed zit op financieel gebied.

14 augustus 2014 om 13:14

Inderdaad, Feyenoord kan door financiele redenen eigenlijk dit soort bedragen niet afslaan.

14 augustus 2014 om 14:19

Vind 8 miljoen een belediging naar het legioen en de club Feyenoord. Wanneer ze hier echt op in zetten zijn ze verkeerd bezig, zoals al jaren. International, aanvoerder van Feyenoord en hoe lang loopt zijn contract nog? Tot 2016 dacht ik. Welke opleiding heeft van Geel gevolgd? Het lijkt wel een stichting zo amateuristisch. Ik zie wekelijks bedragen voorbij komen van transfers mbt onbekende mindere spelers uit Frankrijk, Italie en Oostblok landen. Afkopen contract is wat mij betreft al 4 miljoen waard. Kom je eerder op 14/15 miljoen uit. Ze vinden hem een goede speler toch? Een versterking. Nou dan, betalen.

14 augustus 2014 om 10:14

Nou ik weet niet maar toen tegen argentinie kwam hij erin voor de jong en het ging beter draaien. Omdat clasie altijd vooruit kijkt. Dat kan je niet zeggen van daley blind ofs die altijd een bal terug speelt. En die blind moet meer kosten dan jordy met alle respect voor daley blind alleen dat is echt overdreven.

14 augustus 2014 om 15:10

Voor spelets van ajax en psv word gwn meer betaald omdat hun een grotere naam hebben internationaal gezien

14 augustus 2014 om 11:53

Tegen Argentinie sterk ingevallen en tegen Brazilie 90 minuten lang prima gespeeld. Toch niet de minste landen en ja hij had zeker wel een sterk WK voor zover in zijn macht lag.

14 augustus 2014 om 12:04

Hij speelde gwn goed in die wedstrijden tegen Argentinië en Brazilië. On: Feyenoord moet naar mijn mening veel meer vragen dan 8 miljoen want ze hoeven niet meer te verkopen. Begin bijvoorbeeld bij een bedrag van 15 miljoen ook omdat Clasie nog 2 jaar contract heeft

14 augustus 2014 om 15:06

Hij heeft meer gespeeld dan jij denkt meneer.

Ik zie hem wel vertrekken naar Porto. Zijn maatje Bruno zit daar ook en dan is het leven ook snel wat makkelijker. Daarnaast kan hij wel een stap hoger, mede komt dat ook door dat hij een goede mentaliteit heeft net als Blind, Indi, Vrij etc. Daar redt je het wel mee in het buitenland. Zoiets zie ik sneller slagen dan Ola John of het kaliber Bouy. Maar dan Clasie weg, ervaring weg. Echt er gaat ervaring weg en dat wordt overschat. Aangezien die Toornstra en die Zyiech weer moeten wennen aan het spel van Feyenoord en omgeving. Wel is waar in Nederland maar alsnog.

Acht miljoen is echt veel te weinig voor de aanvoerder, international, slechts 23 jaar en met een contract voor nog twee seizoenen. Minstens twaalf en dan ben ik nog zeer coulant deze ochtend.

14 augustus 2014 om 09:57

Pas op het WK heeft hij echt indruk op mij gemaakt. Daarvoor was hij gewoon een heel modale voetballer, 8 miljoen vind ik vrij veel geld voor Clasie, maar met nog een tweejarig contract, snap ik dat wel.

14 augustus 2014 om 10:26

Dat is omdat je daarvoor nooit naar hem hebt gekeken. Clasie is geen spits, maar een speler vlak voor de verdediging. In een team dat wilt voetballen of counteren, is hij een geweldige speler. Onderschept ballen en hervat het spel enorm snel. Bij traag opbouwende teams....heb je neits aan hem.

14 augustus 2014 om 10:26

Modale voetballer? Jij kijkt in ieder geval niet de eredivisie dan. Clasie is echt de meest voetballende middenvelder van de eredivisie, met altijd een oplossing naar voren. Wat mij betreft is het enige kritiekpuntje dat hij te weinig scoort en dus bepalend is.

14 augustus 2014 om 12:44

Ricootje 2x achter elkaar in top3 vi klassement,is geen modale voetballer of de rest moet in jouw ogen slecht zijn?

14 augustus 2014 om 12:55

Ik vond het op het WK wel goed spelen, in de Eredivisie stak hij er in mijn ogen niet bovenuit afgelopen seizoen.

14 augustus 2014 om 13:15

Kijk dan ff zijn statistieken na,heeft de meeste onderscheppingen,meest nauwkeurige passing en staat vrijwel aan de basis van alle goals! Maar ja scoort alleen vzelf te weinig,verder de eredivisie ver aan t ontstijgen. 2x bij beste spelers al dat betekent dat hij constant is maar let eens 2 wedstrijden op m ipv een samenvatting brand praten we verder.

14 augustus 2014 om 19:40

Ik heb de hele wedstrijd tegen Ado gekeken, achteraf pure verspilling van mijn tijd, maar hij geeft ook genoeg balletjes breed hoor. Hij is beste van de andere middenvelders, zo niet van alle spelers bij Feyenoord en ik vond hem op het WK wel met lef spelen. Misschien dat ik meer onder de indruk raak als ie(bijvoorbeeld bij Porto) met betere spelers komt te spelen.

14 augustus 2014 om 09:57

Je vergeet dat deze spelers bij Porto meteen een prijskaartje van minimaal 40 miljoen om hun nek krijgen.

Als daar een doorverkooppercentage op wordt bedongen van 10 procent, ziet het er ineens heel anders uit.
Alleen wordt dat meestal pas bij doorverkoop bekend.

14 augustus 2014 om 10:14

Ja een doorverkooppercentage zal er zeker in zitten, volgens mij doet Van Geel geen transfers zonder, maar het punt is dat Feyenoord de miljoenen nú goed zou kunnen gebruiken voor vervangers. Overigens mag ik hopen dat er een hoger percentage in zit dan 10%, zeker in combinatie met die 8 miljoen, dan hoop ik op minstens 30%. Weet ook niet of Feyenoord voor 8 miljoen Toornstra en Ziyech kan kopen.

14 augustus 2014 om 10:45

O je bedoelt die 40 miljoen die ze voor Defour hebben gekregen

14 augustus 2014 om 10:51

nee, ik bedoel de 40 miljoen die zou moeten worden betaald om zijn contract toén af te kopen die om zijn nek werk gehangen toen hij getekend had.

Maar je hebt gelijk, die wordt niet altijd betaald aan het eind van de contracten, natuurlijk, dus een zekerheid is het zeker niet.

14 augustus 2014 om 10:47

Zeker veel te weinig zijn. 8 miljoen maar, echt onbegrijpelijk. Hij is op dit moment verre weg je belangrijkste speler. Vreemd dat van geel genoegen neemt met naar mijn mening zo weinig. Het is niet zo dat hij volgend jaar voor niets de deur uitloopt of toch wel?

14 augustus 2014 om 10:51

100% eens! Als Blind voor 20 miljoen vertrekt zou ik Clasie graag als vervanger zien voor 8 miljoen .... al acht ik de kans nihil dat dat gaat gebeuren

Clasie moet gewoon 12-15miljoen opbrengen.

Clasie vertrekt, dat lijkt mij duidelijk na de komst van Ziyech en Toornstra. Je gaat niet 2 van die spelers op de bank zetten. Benieuwd hoeveel Feyenoord er aan denkt te ontvangen. 10 miljoen?

Edit: Voor de mensen zeggen, tekst lezen...
Er staat dat Feyenoord 8 miljoen wilt, maar dat is onzin aangezien hij nog een langdurig contract heeft.

14 augustus 2014 om 09:57

Waarom zou je in godsnaam die 2 spelers willen. Prima en redelijke spelers hoor en zal Feyenoord wel verbeteren. Maar Clasie is een cvm en Zyiech is dat totaal niet en Toornstra wel. Maar waarom 2 middenvelders, toch beter een spits of niet.

14 augustus 2014 om 09:58

ahjacied:

nergens staat dat er niet meer wordt gekeken naar een spits. Die spits komt er ook, en ook daar is van Geel allang mee bezig.

14 augustus 2014 om 10:15

Toornstra en Ziyecht worden betaald van transfer Clasie, voor de spits wordt het budget dat ze nu paraat hebben aangewend.

14 augustus 2014 om 10:42

Toornstra is ook geen cvm maar een box to box player. Verdedigend ruimt hij de boel echt niet op. Enige logische oplossing lijkt mij Tony als cvm, ziyech op 10 en toornstra als box to box. Immers dan in de spits en geen dost of John.

14 augustus 2014 om 10:45

Alsof Feyenoord zo'n15 miljoen euro uitgeeft aan transfers in 1 seizoen. Mocht die spits komen dan denk ik dat alleen ziyech of toornstra erbij komt en niet beiden.

Aan de ene kant heb ik liever dat hij blijft, gewoon omdat hij een sterkhouder is van ons. Aan de andere kant lijkt het me slim om hem nu te verkopen, aangezien je nu nog lekker kan cashen aan hem. Vind dat Feyenoord nu wel echt hoger mag inzetten. 8 miljoen is veel te weinig voor hem. Begin maar bij een bedrag rond de 15 miljoen en dan maar zien waar het uitkomt.

8 miljoen? Zodra dat gebeurd kan meneer van Geel niet veel goeds meer doen bij de aanhang! Hij is zijn krediet aardig aan het verspelen.. Inzet moet gewoon 15 miljoen zijn em uiteindelijk zak je naar 12. Voor minder dan 12 zou ik hem absoluut niet laten gaan. 8 miljoen voor de captain, net 23 jaar geworden, onlangs bijgetekend, international, jongen uit de jeugd van Feyenoord.. Pffff..

14 augustus 2014 om 10:03

8 miljoen plus 10 procent doorverkooppercentage is ook 12 miljoen.

misschien wel een stuk meer nog. Weet jij veel.

14 augustus 2014 om 10:33

Haha 4 miljoen uit de doorverkoop van 10%? Je weet dat hij dan 40 miljoen moet opleveren straks? En dan ook nog zeggen dat het best meer kan zijn... het is geen FM maat

14 augustus 2014 om 10:39

Nee, maar de grap is dat Porto er wél een prijskaartje van 20 miljoen aanhangt, minimaal, en het doorverkooppercentage een stuk hoger zal zijn dan 10 procent.

het was maar een voorbeeld, "maat".

14 augustus 2014 om 10:27

Aan de andere koop je voor 8 miljoen wel Toornstra en Ziyech. Daarmee gaan we wel vooruit.
Hoe goed Clasie wel neit is....ziyech en Toornstra maken ons als team sterker.

14 augustus 2014 om 10:52

Weet jij wel hoeveel Utrecht vraagt voor toorstra dan? Schijnt rond de 5-6 miljoen te zitten. Plus 4 miljoen voor ziyech is al gauw 9-10 miljoen euro. Ik blijf Tony een betere creatieve middenvelder vinden dan ziyech alleen speelt hij niet op de 10 positie. Die Tony is zo compleet. Persoonlijk had ik hem graag bij Ajax gezien ipv serero.

Wat ik niet begrijp, waarom inzetten op 8 mln? Heeft nog 2 jaar contract, is je aanvoerder, international en zit nog veel rek in. Waarom niet inzetten op 10 mln+ ? Bij Porto weten ze wel wat verkopen is, zal je zien kopen ze hem voor 8 en volgend jaar voor 20 de deur uit... Dan maar hopen dat er nog 25% doorverkoop perc bij zit.

Clasie is meer dan 8 miljoen waard ... Feyenoord moet de hoofdprijs vragen ... Kijk eens wat Twente heeft gebeurd voor Tadic en Promes dat zijn nog eens bedragen Clasie is dat ook waard

Volgens TC Tubantia de lokale krant uit Enschede en omstreken is het al al goed als zeker dat Feyenoord Ziyech en Toornstra binnen heeft.. Clasie zal in dat geval dus wel vertrekken dus dan is dit niet meer dan logisch dat de ondeehandelingen weer gestart zijn

14 augustus 2014 om 10:28

Tubantia wilt alleen druk opvoeren bij Munsterman. Die gaat nu als een gek bellen naar Heerenveen dat ze graag die 4 miljoen willen betalen.

14 augustus 2014 om 15:03

hahah geloof je het zelf? Munsterman is een oud werknemer/directeur van hun zij-blad Wegener en genoeg mensen daarbinnen kan je als goede bron stellen. Daarbij heeft Twente haast niks te besteden door hun geouwhoer met de Knvb..

8 miljoen zou een mooie prijs zijn voor Clasie, ik vind hem vaak wat overschat. Aan de andere kan zijn er wel meer overschatte voetballers voor nog hogere bedragen gegaan, dus Feyenoord moet goed onderhandelen. Het zal wel rondkomen, anders zie ik ook niet in waarom Feyenoord Toornstra wil.

8 Miljoen, dat moet een broodje aap verhaal zijn. v. Geel en consorten beweerden eerder nog dat een vertrek van Clasie alleen bij een extreem hoog bedrag bespreekbaar zou zijn. 8 Miljoen lijkt me daar niet aan te beantwoorden, een miljoentje of 20 eerder....

Dit is media praat.
Ik geloof er niets van.
Ik begreep dat Feyenoord de hoofdprjs wil ontvangen voor Clasie.
Dat betekent dus 15 miljoen, zeker als de verhalen van Blind waar zijn met 25 miljoen.
Ook na dit WK heb ik nog steeds liever Clasie dan Blind op het middenveld.

14 augustus 2014 om 10:28

Het is niet heel onlogisch en Blind was op het WK wel degelijk beter dan Clasie (clasie was ook heel erg sterk) en 25 miljoen is inderdaad wat veel voor Blind, daar zou je 15 miljoen voor kunnen krijgen en voor Clasie zo'n 10 miljoen.

Als Louis mijn oude schoonmoeder enkele minuten had laten spelen op het WK, dan was dat mens daarna ook verkocht voor een paar ziljoen.

Jammer wel.

Het blijft mij verbazen dat clubs zo'n extreem belang hechten aan een WK. Zelfs de vaste waardes spelen daar maar een handjevol wedstrijden. Zijn die toevallig goed dan worden de transferbedragen plots vermenigvuldigd. Hoe belachelijk is dat nu wel eigenlijk?

Hoop op een mooi bedrag, maar wat ik al eerder zei Clasie gaat het niet redden in het buitenland. Maakt in de eredivisie al haast nooit wedstrijden vol. En is te klein voor die positie lijkt mij we gaan het zien. Ik ben blij met Toornstra en Ziyech als vervangers er staat dan een beter middenveld, mits immers ook naar de bank gaat.

Das niet best. Hoe moeten we in vredesnaam het vertrek van 5 goede spelers opvangen dan? Nu zie ik het wel wat somberder in dan vorige week...

geloof mij maar clasie zal zeker vertrekken !
hij wil al heel lang weg en anders krijg je een zeer gefrustreerd mannetje in je selectie. zin speelt al langer op een vertrek.
beter laten gaan en dan heb je met jens en hakim 2 toppers er voor terug

8 miljoen is wat aan de lage kant, maar dat zijn de geruchten dus vooralsnog ga ik daar niet van uit. Misschien is het ook wel goed dat we als Feyenoord zijnde in een keer helemaal opnieuw beginnen. De sterren van vorig seizoen verkopen en de nieuwe spelers allemaal tegelijk inpassen en de talenten van vorig jaar meer verantwoordelijkheid geven. Met Toornstra, Ziyech, Immers en Vilhena heb je 4 prima middenvelders, misschien kunnen ze Immers in de spits zetten als ze echt geen aanvaller weten aan te trekken.

Strik erom. Je ziet nu al dat hij met de pest in zijn lijf loopt. Dan maar niet. Die twee opties zijn top. Toornstra heeft scorend vermogen en die Ziyech heeft een top overzicht en dito steekbal in huis. Meteeen doen!

En dan nog eens wat. Leuk hoor snelle buitenspelers, maar wat heb je eraan met trage opbouw? Dan staat alles weer geparkeerd voorin en heb je aan die snelheid relatief weinig. Snellere omschakeling en een keer een station overslaan. De diepste kiezen. Niet het balbezit heilig verklaren.een keertje trainen op een keer raken misschien?

Clasie voor zo'n 10 miljoen verkopen... porto mooie club wat hij in mijn ogen toch wel verdiend heeft. Lees net dat zowel Zyech als Toornstra bijna van Feyenoord zijn dus dan heb je al met Clasie er nog bij een middenveld Clasie-Toornstra-Zyech-Vilhena-Immers-Vormer-Sleeg... Als je dan 10 mil voor Clasie ontvangt heb je ongeveer de transferkosten van Zyech en Toornstra vergoedt en lever je op qualiteit gewoon bijna niet in.

14 augustus 2014 om 12:35

waar leees je dat? dat ze zo goed als binnen zijn behalve in dit artikel dan he

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren