'Ajax is een triple A-merk, een fantastische partij voor een groot bedrijf'
De hoofdsponsordeal met Aegon loopt aan het eind van dit jaar af en Ajax is nog altijd zoekende naar een vervangende geldschieter. Volgens Jan Driessen, communicatiespecialist en voormalig directeur communicatie bij Aegon, hoeft dat geen al te groot probleem te zijn. Hij benadrukt welke impact het 'merk Ajax' heeft. "Niet alleen in Nederland, maar over de hele wereld."
De Amsterdammers moeten met gemak zo'n negen à tien miljoen euro op jaarbasis kunnen vragen, meent Driessen. "Ik durf zonder enige twijfel te zeggen dat het dat waard is. Een bedrijf dat wereldwijd naamsbekendheid wil genereren, heeft aan Ajax een fantastische partij; het is een triple A-merk, dan moet je je verbinden aan merknamen met eenzelfde soort statuur", legt hij uit in gesprek met BNR.
De specialist maakt een onderscheid tussen de daadwerkelijke marktwaarde en de zogeheten 'exposurewaarde', die volgens Driessen nog veel hoger ligt dan de tien miljoen die hij eerder aanhaalde. Een veelvoud zelfs. "Als die maatgevend zou zijn, zouden sponsoren in de rij staan. Maar het is de marktwaarde die telt." Ajax heeft nog tot 31 december om een nieuwe hoofdsponsor te vinden.
Meer nieuws
Situatie draait 180 graden: Ajax en routinier in gesprek over contractverlenging
Liverpool-icoon zet vraagtekens bij komst Arne Slot: ‘Tijden zijn veranderd’
Wayne Rooney richt zich na Merseyside Derby tot ‘zeurderige’ Virgil van Dijk
Beuker en De Lang onthullen: vier spelers moeten ‘geraamte’ van Ajax gaan vormen
Marciano Vink noemt twee spelers waar Ajax per direct afscheid van moet nemen
PSV kan ‘half Europa’ aftroeven in strijd om veelbelovend talent van Gent
Meer sportnieuws
Aegon betaalde ook 6 miljoen per jaar en nu hoop ik de nieuwe sponsor 12a13 miljoen
Betaalde Aegon, met bonussen, niet het dubbele van wat jij nu zegt? Was toch zo rond de 10-12 miljoen?
Verder geen speld tussen te krijgen en gewoon een kwestie van afwachten voor de Ajacieden. Hoop wel voor ze dat het een groot en sterke merknaam is...
Ajax kreeg afgelopen jaren 10-12 Miljoen(max). per jaar, geen onzin posten.
Blijft veel omdat PSV eigenlijk maar 4-7 Miljoen krijgt van Philips.
@ realistjimmy
Ik denk dat die meer bedoelt dat het een beetje raar is om op een forum meteen in dde aanval te gaan door dingen te zeggen als 'geen onzin lullen' en 'ga naar school idioot'
is inderdaad wel een beetje jammer dat mensen denken dat ze op internet echt helden zijn en ze gewoon niet meer normaal kunnen reageren
Aegon betaalt nu 3 miljoen om het 'sponsorloze half jaar' te overbruggen tot gokkantoren in januari in nederland reclame mogen maken, vandaag dat die kerel bovenaan wellicht dacht dat het voorheen om 6 miljoen per jaar ging, maar het was de afgelopen jaren inderdaad het dubbele.
Prsoonlijk geloof ik dat de sponsor in grote lijnen al rond is. Alleen word er gewacht met het bekendmaken. Vanaf 1 januari gaat de markt open voor onder andere gok bedrijven op shirts en als sponsors. Ajax is al veelvuldig gelinkt aan bedrijven als Bwin. Allene is dat nu nog niet legaal. de betreffende wet komt geloof ik binnenkort voor de officiele eerste kamer stemming en is daarna definitief. Vanaf dat moment zal Ajax duidelijkheid kunnen verschaffen gok ik.
Het is tenslotte logisch om zulke investeerders proberen te benaderne. Bwin was jarenlang bij United een gigantische sponsor.
Alleen is de markt voor sports betting in Engeland wel een heel stuk groter en verder ingeburgerd dan in Nederland.
Daarnaast moeten de bedrijven eerst nog een vergunning aanvragen en ook krijgen. Dat kan best een struikelblok worden. Verder is het ook zo dat ik meen dat de belastingafdracht voor bookmakers in Engeland 15% bedraagt. Teeven wilde geloof ik voor 20% gaan maar er waren partijen die het op 29% wilde houden. Dat is natuurlijk ook flink verschil.
Ik ben niet 100% zeker van bovenstaande percentages, maar als ze in de buurt komen dan vraag ik me af in hoeverre een betting kantoor trek heeft in het investeren van enorme bedragen aan sponsoring binnen Nederland.
"alleen is de markt voor sports betting in Engeland wel een heel stuk groter en verder ingeburgerd dan in Nederland"
Dan is dit toch juist het moment om in te stappen? Dat is je doel van reclame. Mensen aan iets binden dat ze nog niet kennen.
Ik heb het natuurlijk over de potentiële markt.
Nederland is qua inwoners en competitie natuurlijk een stuk kleiner.
@ Sammerens
Natuurlijk, maag voorlopig is Ajax de enige Nederlandse club die in Europa ook nog enig aanzien geniet. Dus Bwin kan voor relatief een "spotprijs" bij een welbekende europese club op het shirt staan. De potentie van Ajax is namelijk wel vrij groot. Zeker als je bedenkt dat ze in Azie ook steeds groter worden.
Daar heb je wel gelijk in. Ze kopen er in principe ook minstens 6 CL wedstrijden aan exposure mee.
Azië hebben ze niet zo gek veel aan. Dergelijke bedrijven worden daar naar mijn weten geweerd.
@ Sammerens
Natuurlijk is de markt kleiner als die in Engeland,maar dat wilt niet zeggen dat het niet winstgevend is. Al jarenlang staan internationale gok bedrijven in de rij om Nederland binnen te mogen komen, er zijn door de jaren ook heel wat rechtszaken geweest wat helemaal doorging tot het Europese hof. Daar werd de Nederlandse staat steeds op de vingers getikt dat ze de gokmarkt echt open moesten open gooien en het "staats monopolie" moesten opgeven.
Een aantal jaar geleden was er een reportage bij "1 vandaag" over een mix van Amerikaanse en Franse gok bedrijven die een soort met van Las Vegas in Limburg wilde bouwen. Iets wat ook vele banen zou opleveren voor een provincie die zo´n boost goed hadden kunnen gebruiken. De betrokkenen gemeentes en de provincie Limburg waren ook allemaal akkoord, alleen de staat deed moeilijk.
De Limburgse provincie en, betrokken gemeentes en de commerciële partijen hebben het toen ook uitgevochten tot het Europese Hof. Die zaak werd ook gewonnen, maar toch weigerde de staat iets te veranderen, wat ook maar weer bewijst dat overheid heus wel "nee" kan zeggen tegen Europa. Het hangt er maar vanaf welk "belang" voor de staat het meeste van belang is. Als ze vandaag de dag roepen dat ze iets niet kunnen vanwege Europa is niet helemaal waar, maar goed zo winnen ze makkelijk stemmen maar nu ga ik teveel of-topic.
Als dit soort bedrijven een mini Vegas in Nederland wilde bouwen zal de markt interessant genoeg zijn. Meer recent was er vorig jaar ook een reportage bij "1 vandaag" en daar werden verschillende internationale gok bedrijven gevraagd wat ze er vonden dat de Nederlandse staat eindelijk de markt moest open gooien, allemaal stonden ze trappelen om ook officieel in Nederland actief te kunnen zijn.
Het is ook een reden waarom de Nederlandse loterijen zoals de Lotto zich willen profileren door hoofdsponsor te worden van geliefde Nederlandse sporten zoals schaatsen en wielrennen. Sinds Nederland echt gedwongen werd om de markt open te gooien is de markt flink in beweging voor het moment dat de markt officieel open gaat. Er dus zeker veel geld te verdienen in Nederland met gokken.
Als je als internationale partij snel naamsbekendheid wilt hebben in Nederland is Ajax daar de club bij uitstek voor. Dus ook ik denk dat het een gok bedrijf gaat worden, zolang het een (internationaal) A -merk is die op zijn minst hetzelfde betaalt als Aegon (liefst meer natuurlijk) maakt het mij op zich niet zoveel uit wat voor soort bedrijf het is.
Die wet is ook niet rond per 1-1-2015. Ik werk in die branche en verwacht dat het zeker niet voor juli 2015 rond is. En mogelijk pas eind 2015
Onzin, de 2e kamer was al rond vriendelijke vriend.
Blijkbaar werk je niet in de branche want het is al zeker namelijk.
Verder verwachte ze geen problemen met de 1e kamer, dit levers de overheid ongeveer 20 miljoen extra per jaar op was ook al berekend.
Jammer van die stemming die je hier wilt creëen.
Jij denk eind 2015, omdat je ?? Wat?? Een forumhost ben op een onbekend goksitje?
Dit heb ik een jaar geleden ook al gelezen en toen riep hij ook zulke dingen en nog altijd heeft Ajax geen sponsor gevonden. Zo makkelijk is het dus niet.
Dit is echt volslagen onzin.
Deze meneer was communicatiespecialist bij Aegon? Hij zal wel ontslagen zijn met een dergelijk gedachtegoed. Wat had een bedrijf als Aegon nou aan internationale bekendheid? Het is een Nederlandse verzekeringsmaatschappij met een paar kantoortjes in Portugal. Daarvoor ga je toch geen miljoenen extra neerleggen?
Prima als Ajax mikt op een bedrijf dat internationaal opereert, zoals Heineken of ING of desnoods buitenlandse bedrijven als Samsung of Sony, maar ik heb het idee dat deze communicatie'specialist' gewoon een supporter is en dat hij aan het lobbyen is in plaats van dat hij kennis deelt (zoals hij suggereert).
Het wordt toch een gokbedrijf, waarom zou je uberhaupt je contract verlengen voor de helft wat je eerst kreeg!?
'het is een Nederlandse verzekeringsmaatschappij met een paar kantoortjes in Portugal'. Waar haal je dit nou weer vandaan?
; Aegon N.v. is a multinational life insurance, pensions and asset management company headquartered in The Hague, Netherlands. At the end of 2012, Aegon companies employed approximately 24,000 people worldwide, serving millions of customers.
Aegon heeft een wereldwijd marktaandeel, en is zelfs genoteerd op de Nyse, de beurs in New York. Dat in combinatie met de Nederlandse achtergrond en een hier gevestigd hoofdkantoor maakt het toch juist aantrekkelijk om een Nederlandse grote club te sponsoren, die ook nog eens internationale naamsbekendheid heeft?
Aegon is een dochterbedrijf. De naam Aegon zegt niemand wat in het buitenland.
Je hebt echt totaal geen idee waar je het over hebt. Aegon is geen dochteronderneming maar een eigen holding met dochterondernemingen. Dit betekend dat ze onder andere namen opereren in het buitenland. Dus voordat je onzin gaat vermelden, doe eens wat research!
Als ik jou was zou ik de volgende keer even wat onderzoek doen voordat je onzin uit kraamt. Je zet jezelf nu wel gigantisch voor lul. Aegon haalt een zeer groot deel van zijn omzet uit o.a. de VS, net als een groot deel van de grote Nederlandse bedrijven.
Komt toch op hetzelfde neer, namelijk dat de naam Aegon in het buitenland niet bekend is en dat zij ook niet onder die naam opereert.
Hoop vijandigheid zeg, denk om je bloeddruk man.
Als je niet weet waar je over praat kun je beter niks zeggen. Aegon heeft wereldwijd bijna 50 miljoen klanten en is ook actief in Azië en Zuid Amerika. Vandaar ook de trips van Ajax naar China, Indonesië en Brazilië.
Aegon is wel in meer delen van de wereld actief als alleen Nederland en Portugal. Ajax heeft de trips naar Brazilië en China niet gemaakt omdat het daar zulk lekker weer was, dat was gewoon op voorspraak vd sponsor..
Psv4champs, je kunt het ook anders zien. Met zijn Aegon-verleden heeft Jan Driessen ervaring met een eventueel Ajax-effect. Driessen heeft in zijn jaren bij het bedrijf kunnen meemaken of de merknaam van de Amsterdamse club een positief resultaat heeft.
Dikke onderschatting Aegon zit overal ook in China, Brazilië en Indonesië waarvoor ze allemaal projecten hebben gedaan met Ajax en ook Adidas.
Ik denk dat deze meneer meer specialist is dan dat jij dat bent. En zoals ie al zegt, is bij Ajax de exposure vrij groot (vanwege de naamsbekendheid, Champions League-wedstrijden en populariteit in het buitenland), daar waar Ajax voor een club met zulke exposure juist een lage marktwaarde heeft. Een club als Real Madrid, Barcelona, Man. City, Man. United, PSG heeft natuurlijk beide, maar Ajax is ook qua marktwaarde steeds beter aan het opbouwen en misschien dat er na de volgende sponsor een echte grote deal aan gaat komen.
Aegon zit ook in Brazilië met Aegon mongeral.
Aegon is groter dan je denkt.
En Ajax heeft zeker geholpen met de naamsbekendheid.
Aegon is ook veel bezig in Azië de laatste jaren.
@ Psv4champs
Aegon zegt zelf dat zij geprofiteerd hebben internationaal van het sponsorschap, met name in Brazilië,china en Indonesië heeft dat voor het bedrijf goed uitgepakt. Wie ben jij dan om te zeggen dat ze hun tijd en geld verspild hebben, want dat is min of meer wat jij zegt.
Uit alle (onafhankelijke) commerciële onderzoeken die de laatste jaren zij gedaan werd telkens duidelijk dat internationale A-merken in Nederland alleen maar belangstelling hebben in Ajax. Als al die rapporten tot dezelfde conclusie komen lijkt het mij niet dat het zinloos om zoveel geld aan Ajax te spenderen.
Maakt mij persoonlijk niet zoveel uit wie de nieuwe sponsor wordt. Natuurlijk is het ene logo mooier dan het ander. Het kan je shirt behoorlijk verpesten. Zo vind ik persoonlijk dat de nieuwe shirts van United er niet uit zien met sponsor Chevrolet. Ook ben ik geen fan van sponsoruitingen op meerdere plekken op het shirt zoals bv bij Feyenoord. Opel op de borst, mouwen, eventueel nog rug, broekje. Dan krijg je van die halve volleybaltenues. Ajax is op dit moment de enige met maar één sponsornaam op het shirt. KLM lijkt mij wel mooi maar die gaat het niet worden. Zal wel een online gokbedrijf worden aangezien dit vrijgegeven wordt vanaf 1 januari 2015. ''gok'' zelf op 8 miljoen per jaar.
triple A is ajax natuurlijk allang niet meer vanwege de mickey mouse league. Afgelopen jaren is stelselmatig afbreuk gedaan aan de eredivisie. Niemand wordt nog serieus genomen. Alleen is de eredivisie leuk iets voor talenten tot 20 jaar. Daarna zijn ze al met de noorderzon vertrokken en komt middelmaat hun plaats innemen.
Nee, Ajax mag blij zijn met een sponsordeal van 4mln.
In het verleden behaalde resultaten zijn geen garanties voor de toekomt maar de naamsbekendheid, die Ajax heeft gekregen door de grote successen in het verleden en het voort brengen van wereldvoetballers, blijft zeer zeer groot. Daar is Ajax zwaar in het voordeel tov andere eredivisionisten. Verder is het mooi dat jij het beter weet dan een expert, misschien een functie die wel bij je past ? En nee, Ajax gaat absoluut niet blij zijn met een deal van 4 miljoen. Die gaan minimaal het dubbele toucheren, wellicht ook nog het drievoudige.
Dus de marktwaarde van Twente en Feyenoord ligt hoger volgens jou? Ik denk dat je beter niet kan reageren, want je post staat vol rancune.
Meer dan 4 miljoen supporters in de top van Europa en met een groot verleden, dat telt ook nu. De grootheden als bergkamp, van der sar, frank de boer, Jaap stam, cruijff die allemaal in hun Aegon shirtje lopen is ook wat waard.
Ik vind dat ajax hun sponsoring moet splitten voor Ajax 1, Jong Ajax en de jeugd. Totaal 15-20 miljoen moeten we voor gaan.
Ajax is zeker een tripple a merk.
In 2007 toen het contract getekend werd was Ajax al even geen kampioen meer geworden, Ajax is nu 4x op rij kampioen, 5 seizoenen op rij champions league... Qua exposure waarde zijn we alleen maar gestegen.
En het de namen die hier werken staan we alleen maar sterker in onderhandelingen, even een bakkie doen met stam, Bergkamp, Overmars, Frank en Edwin... Als je daarmee aan tafel zit maakt dat wel indruk.
@ Bean77
Dat is Ajax nog wel degelijk, als internationaal A-merk staat "ajax" nog als een huis. De laatste jaren zijn er veel rapporten gepubliceerd door verschillende (inter) nationale partijen. Uit al die onderzoeken bleek dat Ajax nog steeds een sterk internationaal A-merk is. Sterker nog, in al die onderzoeken kwam ook telkens naar voren dat internationale A-merken in het Nederlandse voetbal alleen maar oog hebben voor Ajax.
Wat jij zegt klopt gewoon voor geen meter, als je even "googled" zul je niet zoveel moeite hebben om die artikelen te vinden. Dat jij vind dat Ajax geen moer waard is omdat de Eredivisie niets voorstelt zal waarschijnlijk vanuit jouw onderbuik gevoelens komen, het heeft in ieder geval niets met de realiteit te maken. Ajax kan zich gelukkig door haar naam, prestaties (waaronder ook de legendes vallen) uit het verleden en haar roemruchtige opleiding zich van de commerciële ellende in de Eredivisie behoorlijk onttrekken.
Triple a merk zegt de voormalig directeur communicatie van de grootste woekerpolisverstrekker van Europa. Waarom wordt er wat aan deze man gevraagd. Moet er een nieuwe sponsor worden gevonden?
Dit lijkt me eerder een lobbyende supporter dan iemand met een neutrale kijk op de zaak. Als het allemaal zo makkelijk zou gaan waar zijn die bedrijven dan? En waarom moest Ajax dan een adhoc deal sluiten om voor een relatief gering bedrag Aegon nog voor een half jaar op het shirt te krijgen. De realiteit is dat sinds de crisis de markt behoorlijk is veranderd en het voor Ajax een hels karwei zal worden om een deal te sluiten die gelijk is aan het vorige sponsorcontract. Rond de 8 miljoen per jaar daar zullen best kandidaten voor zijn maar voor 12 miljoen zoals Aegon zal dat een stuk lastiger worden. Maar goed aan de andere kant, je hebt maar 1 gek nodig...
Het vinden van sponsoren in deze tijd is inderdaad lastiger, maar het feit dat Ajax een tijdelijke deal met Aegon heeft gesloten en op het uitshirt het Fonds Gehandicaptensport promoot, past wel in het plaatje waarin Ajax gelinkt wordt aan bedrijven uit de gokwereld. Wie weet liggen er achter de schermen al getekende contracten met een partij als Bwin, maar wordt het pas gepubliceerd zodra de Nederlandse wetgeving zulke sponsors toestaat. Maar het zou ook goed kunnen kloppen wat jij zegt. De tijd zal het leren
Je kan tegenwoordig beter een wielerploeg sponsoren (world tour team) als internationaal bedrijf.
Je team doet op alle fronten mee, de tour, de vuelta (spanje), Giro (Italie) en de klassiekers.
Daarnaast heb je grote koersen in Amerika, Azie en Australie.
Als het Ajax gaat oogsten, 2de ronde champions league en beter, is een 10,15 milj euro ook erg rendabel voor een sponsor.
In Nederland kijken 9 van de 10 mensen alleen maar naar een paar weekjes tour en de andere koersen word nog gevolg door een handjevol liefhebbers.
Een club als Ajax staat 365 dagen per jaar in de krant, er is altijd nieuw over op internet, het voetbal is 10 maanden in een jaar op tv, op elke school en sportclub (uitgezonderd een paar regio's) lopen er kinderen met een Ajax shirt.
De champions league word wereldwijd door meer dan een miljard mensen gevolgd dus ook de wedstrijden van Ajax worden gezien als ze tegen een grote club spelen.
Iedereen weet nog dat ABN Ambro en daarvoor tdk de sponsor van Ajax was, weet jij nog de sponsor van een Nederlandse wielerploeg begin jaren 90?
Ajax heeft natuurlijk wel het geluk dat ze een reserve van 90 miljoen (als ik mij het bericht van laatst goed herinner) hebben, dus ze zullen niet direct in de problemen komen als ze nog een half jaar moeten overbruggen. Sterker nog, ik denk dat dat zelfs slimmer is dan in januari een deal te sluiten. Ajax loopt het risico dat ze de groepsfase van de CL niet overleven en misschien zelfs niet naar de Europa League overwinteren. Dan is je onderhandelingspositie toch een stuk minder sterk dan wanneer je ergens in juni als kampioen (daar ga ik dan voor het gemak maar even van uit) om tafel gaat zitten en verzekerd bent van minimaal 6 Europese duels.
En wat de sponsor zelf betreft: Een partij uit de gokwereld is inderdaad een vrij aannemelijke optie, aangezien de gokmarkt vanaf 2015 weer opengesteld wordt en dus partijen als Unibet, Bwin en de vele pokersites zich ook legaal in Nederland kunnen vestigen en manifesteren. Mocht een van deze bedrijven nou niet geïnteresseerd zijn, zou ik eens met Emirates bellen. Ze sponsoren HSV in de Bundesliga, Real Madrid in de Primera División, AC Milan in de Serie A, PSG in de Ligue 1 en Arsenal in de Pemier League. In dat rijtje zou Ajax, als club van naam, zeker niet misstaan. De vraag blijft dan natuurlijk wel of het in hun businesscase past. Ik kan me voorstellen dat ze niet zomaar 10 tot 12 miljoen weggeven aan een club in een land waar nauwelijks iets te halen valt door de populariteit van KLM en goedkope maatschappijen zoals Ryanair.
Aan de andere kant als Ajax begin december geplaatst is voor de knockoutfase staan de sponsors in de rij
Mee eens, maar je zit dan wel met het probleem dat de Europese aandacht die een sponsor dan krijgt, met een beetje pech slechts twee duels duurt. In de zomer zijn ze, mits Ajax kampioen wordt, toch al verzekerd van minimaal zes duels. Afhankelijk van de instelling van het bedrijf, kan ik me voorstellen dat ze liever op safe spelen met zes Europese duels dan dat ze opportunistisch een hoog bedrag te bieden in de winterstop met het gevaar dat het Europese avontuur na twee wedstrijden als een nachtkaars uit gaat. Als ze al vanaf januari sponsoren hebben ze uiteraard ook die zes Europese duels van de komende seizoenen erbij, maar dan lopen ze wel het risico een half jaar miljoenen te betalen voor wat Eredivisie en KNVB-beker exposure.
Misschien is er wel al een deal, maar wachten ze tot de wetswijzigingen met betrekking tot sponsoring door gokbedrijven er door is.
Edit: En een sponsor zal natuurlijk voor langere tijd sponsoren, dus die 6 wedstrijden halen ze altijd wel.
Ik verwacht dat Ajax al een deal met een nieuwe sponsor heeft, maar aangezien die nieuwe wet er nog niet (officieel) doorhheen is moeten ze wachten met het definitief bekend maken van de nieuwe sponsor. Zal een wedkantoor worden, Bwin ofzo. Kan me anders niet voorstellen waarom het anders allemaal zo lang moet duren. Oke, de crisis heeft ook bij grote bedrijven invloed maar ik zie niet zitten dat een grote naam als Ajax lang zonder sponsor zit door dergelijke redenen.
Wat echt mooi zou zijn (en dit is natuurlijk onwaarschijnlijk) is dat bestaande sponsor Mercedes er een schepje bovenop gooit en shirtsponsor wordt. Mooie ster voorop, die goed bij de andere drie aansluit en bovendien krijg je dan bij de Klassieker de Opeltjes van Feyenoord tegen de Benzen van Ajax...
Dus nu heeft meneer Driessen ook ineens verstand van merkwaarde & marketing? Overigens zou dat kunnen, want van voetbal snapt die kerel geen zak.
Maar Ajax moet een aardige hoofdsponsor kunnen vinden lijkt me. Zeker met een zwaar ervaren directeur als Edwin van der Sar aan het roer..
Ik hoop dat Ajax Aegon als partner voor een paar miljoen per jaar kan behouden. Dikke sponsor ernaast en de sponsor inkomsten stijgen, goed dat er geen paniek voetbal is bij Ajax.
Jeugdelftallen krijgen pas in januari 2015 nieuwe outfits. Aegon stopt per 1 januari 2015 wat eigenlijk eerder zou gebeuren maar hebben dit verlengd. Vanaf januari 2015 mogen gokbedrijven (waarschijnlijk)op het shirt komen. Zou 1+1+1 3 zijn?
Ik denk dat Ajax vrijwel rond is met een nieuwe sponsor al kunnen ze dit nog niet bekend maken. Waarom zal van der Sar anders aangeven dat het ''de goede kant'' op gaat? Zou niet uit de lucht gegrepen zijn toch?
Ajax kan makkelijk 10-12 miljoen krijgen, ik verwacht in ieder geval een bedrag van minimal 10 miljoen euro per jaar.
Onzin. Eigen straatje schoon vegen noem je dit.
Het sponsorcontract was niet marktconform en pure verkapte overheidssteun. Uiteindelijk waren er belastingcenten voor nodig om Aegon overeind te houden en oa dit dure contract te kunnen betalen.
Eigenlijk zou ik het fantastisch vinden om een merk als Heineken, Amstel, KLM of iets in die richting op het shirt van Ajax te zen. Ik weet dat dit soort merken dat niet nodig hebben, maar een van de bekendste Nederlandse merken op een van de bekendste Nederlandse voetbalclubs is wel ideaal. Ik hoorde trouwens laatst dat het dat andere Chinese merk dat je op de reclame borden in de Arena ziet (dus niet Huawei) de nieuwe shirtsponsor wordt (ben even de naam kwijt). Maar mij lijkt het dat het B-win gaat worden of iets in die richting. Dat soort merken worden toch in 2015 toegankelijk voor shirtsponsoring?
Het zal me niks verbazen als Ajax al een sponsor heeft gevonden, aangezien 1 januari de markt open gaat voor wedkantoren.
Ja, die man met zijn verleden bij Aegon kan moeilijk gaan zeggen dat het veel minder waard is. Daarmee zou hij de beslissingen die in zijn tijd bij Aegon zijn gedaan als niet goed bestempelen. De tijd zal het leren, als er geen sponsor komt die een soortgelijke deal wil maken dan heeft deze man destijds Aegon teveel laten betalen.
Wel grappig dat ze alleen in Amsterdam nog denken dat Ajax aanzien heeft in europa. Heel het Nederlandse club voetbal heeft sinds 2002 Europees niet meer gepresteerd. Tegenwoordig zijn we in Nederland al blij als we een keer een wedstrijd winnen van een Europese topclub en teren daar jaren op.
Wel grappig dat ze alleen in Rotterdam denken dat Ajax aanzien heeft vanwege hun prestaties in het verleden.
Wel eens over nagedacht dat het het niet allemaal draait om sportieve resultaten maar ook om marketing?
Vanuit Feyenoord oogpunt snap ik het wel. Die hebben het al jaren moeilijk zich te plaatsen voor de EL poulefase. Wij hebben zelfs zonder resultaten aanzien, kijk naar uitspraken van Mourinho bijvoorbeeld.
Reageer
Je kunt niet reageren op oude documenten.