Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Koeman betaalt miljoenen en heeft nieuwe partner voor Pellè binnen

Laatste update:

Shane Long maakt de overstap van Hull City naar Southampton. The Saints bevestigen donderdag via de officiële kanalen dat zij de 27-jarige spits overnemen van Hull City, waar hij pas sinds januari van dit jaar speelde. Ronald Koeman wilde Graziano Pellè graag koppelen aan een nieuwe aanvaller en heeft met Long nu zijn gewenste man binnen.

/

Iers international Long arriveerde in 2005 op de Engelse velden, bij Reading. Hij speelde jarenlang in de Premier League en Championship met die club en stapte drie jaar geleden over naar West Bromwich Albion. Hull City betaalde in januari van dit jaar een onbekend bedrag voor zijn komst, maar doet hem nu dus alweer over aan Southampton. Dat betaalt naar verluidt een dikke vijftien miljoen euro voor Long.

Koeman leek eerder voor Javier Hernández te willen gaan: Chicharito zou echter beleefd geweigerd hebben. De nieuwe trainer koos daarop voor Long als alternatief. De Ier staat niet echt bekend als een doelpuntenmaker. In de Premier League maakte hij nooit meer dan acht goals in een seizoen; als speler van Reading schoot hij een keer uit zijn slof (21 doelpunten), maar dat was in de Championship.

Shane Long gaat het maken bij Southampton

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Nee maar gewoon, dat iedereen het beseft... je bent een Engelse middelmatige niet scorende aanvaller van Hull City, dan ben je ruim 15 miljoen euro waard...

Je bent het grootste talent van het powerhouse der talenten Nederland. Je hebt voorgangers als Sneijder, Bergkamp, van Basten. Je hebt een geweldig seizoen gedraaid bij de top van NL terwijl het elftal slecht draaide. Je bent 20. Je hebt 2x gescoord op het allerhoogste niveau mogelijk en goed gespeeld. Je bent Nederlander.
Waard ? 20 miljoen?! Niet meer!

14 augustus 2014 om 17:07

Doel je op Depay?

14 augustus 2014 om 17:08

Hij is Iers

14 augustus 2014 om 17:14

Hij bedoelt de verhouding scheef is.
Als long 15 miljoen moet kosten (matige spits) dan Depay (topper in wording) veel en veel meer.
Alleen omdat hij in Engeland speelt en verhuisd naar een andere Engelse club doet de waarde omhoog krikken.
Depay uit onze kwijkvijver competitie is daarom in verhouding een schijntje.

14 augustus 2014 om 17:34

Maar dat is toch logisch, hij heeft al ervaring in the BPL en hoeft niet meer aan te passen en dat is gewoon een groot voordeel. Dat kan je van Depay dan weer niet zeggen. Ik vind het zelf ook gewoon jammer maar er zit toch een logica achter.

14 augustus 2014 om 19:19

@RVP-

Nouja, ik weet eigenlijk niet of dat wel zo logisch is. De beste man heeft in de BPL nog nooit meer dan 8 goals gescoord, in een seizoen dat 38 wedstrijden duurt. Volgens mij kiest iedere club eerder voor kwaliteit dan voor ervaring, of wellicht een combinatie van die 2. In beide combinaties was ieder weldenkend mens waarschijnlijk niet bij Shane Long uitgekomen..

Enige reden die ik kan bedenken, die voor mij enigszins logisch klinkt dan, is dat de inkomsten in de BPL vele malen groter zijn dan in veel andere competities. Dan wordt het ook al snel normaler om grotere bedragen uit te geven.. Is een economie op zichzelf daar.

14 augustus 2014 om 17:11

En het is nog niet eens een Engelsman maar een Ier. Hij heeft in 15 wedstrijden voor Hull 4x gescoord.

14 augustus 2014 om 17:11

ja is ook absurd, maar hun krijgen ook meer geld dan bijv: Ajax!

On: Ik zou als R. Koeman was een belletje plegen voor Ron-beton, aangezien Lovre dacht ik naar Liverpool is verkast een nieuwe CV halen.

14 augustus 2014 om 17:22

Welkom in de wondere wereld van het voetbal. De Nederlandse clubs doen dit zichzelf aan. Ze laten spelers gewoon echt voor een appel en een ei gaan. En het lulverhaal van "we gunnen spelers de stap" word ik inmiddels kotsmisselijk van.

Het mooiste voorbeeld is het verschil tussen de Vrij en Mangala. Oke, het contract van Mangala liep even uit mijn hoofd nog een jaar langer door dan dat van de Vrij, maar het verschil is idioot. Ik ga niet in op de kwaliteiten van beide spelers, ik zou persoonlijk liever Mangala in mijn ploeg hebben dan de Vrij. Zet je verder de spelers naast elkaar. Beiden speelden bij twee (qua grootte vergelijkbare clubs) en deden het daar prima. Mangala heeft meer Europese ervaring, de Vrij heeft echter weer veel meer interlands in de benen en heeft een prima WK gespeeld bij de nummer 3 van het WK. Op basis van het langer lopende contract was Mangala meer waard, maar Feyenoord had minstens het dubbele voor de Vrij mogen vragen als je ziet wat voor absurd bedrag er voor bijvoorbeeld Mangala wordt betaald.

14 augustus 2014 om 18:06

Iedereen zit maar te zaniken over hoeveel geld het is, maar Hull haalde hem een half jaar geleden voor bijna 10 miljoen en dat werd beschouwd als 1 van de beste transfers van de competitie. Heerlijk duo met Jelavic, en dat is een type Pelle, dus ik snap de gok van Southampton volledig.

Let op: Southampton gaat hier geen spijt van krijgen. Als fan van Hull baal ik hier goed van, we hebben hem zo lang achtervolgd, eindelijk gelukt en nu is hij weer weg. En ik weet niet wie hem moet vervangen. Welbeck komt never nooit. Dan maar Jason Puncheon of zo.

14 augustus 2014 om 18:17

Zo middelmatig vind ik Long anders niet. Je vergeet misschien dat hij én in de Premier League speelt (met veel sterke verdedigingen) én bij Hull City (dus degradatievoetbal) speelt.
Ik denk dat als hij bij een meer aanvallende ploeg speelt dat hij ook beter uit de verf komt (het seizoen dat hij 21 keer scoorde mag dan in de Championship zijn geweest, het was ook het enige seizoen dat hij in een aanvallend ingestelde ploeg speelde)...

15 augustus 2014 om 00:46

Heb je wel de tekst gelezen? Hij is Iers international. Depay heeft alleen bij PSV zo af en toe flinke indruk weten te maken op het laagste niveau van West-Europa na België. Sterker nog, landen als Turkije en Oekraïne streven langs ons. En je doet net of hij een super-WK heeft gespeeld, maar dat valt reuze mee. Goal tegen Australië was netjes, maar tegen Chili was het niet meer dan been tegen het bal na al het voorbereidend werk van Robben. Als Depay er 15 inschoot in een seizoen Eredivisie was ik meer onder de indruk, ja het is een toptalent, maar de meesten hier lopen gewoon te veel van stapel. Als hij PSV naar het kampioenschap helpt, dan is hij wel die 25 miljoen of iets dergelijks waard.

Ongelooflijk hoeveel er in de PL toch wordt neergeteld voor imo middelmatige spelers, voor die 15 miljoen valt er toch wel iets beters te halen?

14 augustus 2014 om 16:59

Je moet is zien hoeveel geld die PL clubs krijgen.. Niet normaal. Daarom is het ook niet zo gek dat er zoveel wordt betaald... Toch vind ik dit wel raar. Zoveel voor een, voor mij, onbekende speler.. Ze zullen het wel beter weten..

14 augustus 2014 om 17:01

Ja, wat een grap zeg. 15 miljoen voor een gozer die er 1 jaar in de Championship veel ingeschoten heeft en erna maximaal 8. Daar leg je toch maximaal 5 miljoen voor neer.
Engelse clubs hebben meer te besteden dus kijken niet neer op een miljoen meer of minder. Het gekke is dat dit vooral bij binnenlandse transfers is en als ze iemand uit Nederland gehaald wordt is het vaak onderhandelen tot in den treurnis. Kan nog steeds wel huilen om de belachelijke transferbedragen van Vertonghen en Eriksen. Zonde dat ze nog maar 1 jaar contract hadden, dus Ajax kon weinig.

14 augustus 2014 om 17:05

Dat zei ik ook al,voor 15 miljoen zou ik liever mitchell burgzorg van ludogorets halen ,spreekt zelfde taal als koeman en zou beter in het profiel passen wat the saints nastreven.

14 augustus 2014 om 17:13

whaha, nu hebben ze ongeveer de 2 slechtste spitsen. hij heeft nooit meer dan 8 keer gescoors op het allerhoogste niveau. en pelle bakt er nou ook niet echt wat van. we moeten niet vergeten dat het ongeveer de slechtstscordende spits was voordat hij naar feijenoord ging.

14 augustus 2014 om 17:14

hahahahahhah mitchell burgzorg....

14 augustus 2014 om 17:17

Hahaha 15 miljoen voor mitchel burgorg, kom op zeg. De dag dat dat gebeurd, ga ik bedragen van 15 milj. voor een Long niet eens vreemd meer vinden. Daarnaast speelt Burgzorg niet eens op de plek waar Long speelt. Een matige spits, en over het niveau Burgzorg ga ik het niet eens hebben.

14 augustus 2014 om 17:35

Hij verdient wel alles in een week wat jij in een jaar verdient kerel

14 augustus 2014 om 18:09

Geldt voor jou waarschijnlijk ook... Dus hou die grote mond maar dicht

14 augustus 2014 om 18:00

Je weet dat Cardiff City vorig seizoen als nummer 20 van de PL 10 miljoen meer kreeg aan tv-gelden dan de hele Eredivisie bij elkaar?

Op basis waarvan is hij dan gehaald?

14 augustus 2014 om 17:56

Profiel i guess

Iets te duur misschien maar denk wel dat hij het aardig gaat doen bij southampton, kan een leuk koppel worden met pelle (mits die functioneert), met goede aanvoer kunnen die er samen toch wel 30 maken denk ik en dan is niet slecht voor een club als southampton

14 augustus 2014 om 17:18

Dan denk ik dat van die 30, Pelle er ruim 20 moet maken. Hele matige speler die Long. En voor de goede orde, Pelle gaat er geen 20 maken hoor

Niet echt een spits die veel scoort. Denk dat Koeman en Koeman een moeizaam seizoen gaan meemaken nu al hin beste spelers verkocht zijn en er weinig aansprekende spelers zijn gehaald.

14 augustus 2014 om 17:00

Denk dat ze niet degraderen maar een 8 plaats zit er ook niet in voor ze, ik zet in op 13e, die long is wel een spits die om pelle heen kan zwerven

Koeman laat zijn werkgever miljoenen betalen*. Op zeker dat hij niet zijn eigen portefeuille trekt.

Dik 15 miljoen voor een speler die nooit meer dan 8 goals gemaakt heeft in 1 seizoen, m.u.v. 1 keer in het Championship? Een op het oog waardeloze aankoop, zeker voor dat bedrag.

15 miljoen euro voor Long.....
Das echt veel voor een eigenlijk alleen maar snelle speler.
Was bij Hull een gevaarlijk duo met Jelavic

14 augustus 2014 om 17:02

Ondanks zijn 1.80m ook wel een sterke kopper en hij heeft wel goede loopacties. Ik zou mij als Southampton eerder de vraag stellen of Pelle het wel gaat waarmaken; Long gaat het wel naar behoren doen.

14 augustus 2014 om 17:07

Mee eens, ik vond hem zowel bij WBA en Hull altijd goed spelen. Verbaasd me wel eigenlijk dat hij bij Hull weg is. Jelavic- Long was een prima spitsen duo

14 augustus 2014 om 17:16

De verleiding was misschien toch wel erg groot toen ze iets van 6 miljoen pond winst konden maken op een speler die ze pas in januari hadden gecontracteerd.

14 augustus 2014 om 18:10

Maar toch... Hull probeerde hem daarvoor al een jaar lang over te halen om te komen, werkelijk alles geprobeerd om hem te verleiden... en nu is hij net na de honeymoon alweer vertrokken. Ik baal er behoorlijk van.

15 miljoen voor een spits die niet meer dan 8 goals per seizoen maakt, man man man waar gaat het naartoe

15 miljoen is op z'n zachts gezegd wat aan de hoge kant maar iedere spits is tegenwoordig duur. Fulham betaalde 12 miljoen voor Ross Mccormack van Leeds dit seizoen om maar even n voorbeld te noemen.

Aan de andere kant, heeft Shane Long wel snelheid, wat ze nu voorin juist missen. Geen grote naam, maar ik denk alsnog prima aankoop voor Southampton!

14 augustus 2014 om 17:22

Onzin, voor hetzelfde bedrag had je Hernandez/ba/finnbogason/vela enz kunnen halen. Long is niet het niveau waar ze naar op zoek zijn. Jammer voor Koeman.

14 augustus 2014 om 17:38

"jammer voor Koeman". Lijkt mij een prima aankoop voor Southampton anders. Je noemt ook verschillende typen voetballers op zoals Ba en Vela... Long kan samen met Pelle nu voorin spelen. Long is een prima hardwerkende speler, maar hij scoort niet veel.ik vond hem afgelopen seizoen bij Hull prima spelen. Desondanks blijf ik bij m'n mening dat dit een prima aankoop is.

14 augustus 2014 om 17:49

Vela kost 35 miljoen, clausules enzo. Maar voor 15 miljoen waren er wel betere opties dan Long.

Waarom geen Chicharito, is veel beter, maar ja . Misschien is dit wel goede aankoop. Weet iemand of Chicharito komt, of gaat hij naar een andere club. Hoop dat dit een breedte aankoop is, ook al is 15mil veel, zijn statistieken zijn niet super. Misschien bedenkt Chicarito zich nog hopelijk..

14 augustus 2014 om 17:10

Chicharito heeft aangegeven geen interesse te hebben toen Southampton hem polste. Hij zou zomaar eens naar Juventus kunnen gaan.

14 augustus 2014 om 17:12

Goede, snelle en beweeglijke spits. Functioneerde uitstekend rondom Jelavic, wat een aanspeelpunt is a la Pelle.

Denk dat deze aankoop is gedaan met het oog op een 4-4-2, met Pelle en Long dus als de twee spitsen.

Alhoewel het erg veel geld is voor een spits van het kaliber Long, denk ik dat hij een uitstekend duo zal vormen met Pelle.

Dat wordt niets dit seizoen, je sterke spelers weg en de aanvulling is minder dan er was.

ik zou het knap vinden als hij niet degradeert.

Southampton was zo goed bezig op de transfermarkt. Jammer genoeg hebben ze te diep in de buidel getast voor deze speler. Als ik het niet mis had werd er ook 15 miljoen voor Hernandez gevraagd?

Maar ja, op dit moment hebben ze daar geld zat. Nu alleen nog Fer en Virgil van Dijk halen en ze zijn klaar voor het nieuwe seizoen.

Dan had koeman serieus nog beter finbogasson kunnen halen die volgensmij de helft koste. Maar goed xd

14 augustus 2014 om 17:26

Ze wilden juist een speler halen die ook al had bewezen dat hij van waarde kan zijn in de PL. Ik denk eerlijk gezegd dat Finbogasson het helemaal niet zo geweldig zou doen in de PL. Misschien ook niet zo falen als Altidore, maar ik kan mij nog herinneren dat Sunderland-fans enorm enthousiast waren toen 'doelpuntenmachine' Altidore daar tekende.

15 miljoen euro voor deze matige Shane Long. Oké Southampton, mooi dat je veel geld incasseert maar wil je dat dan ook goed uitgeven? Pelle vond ik al een randgeval maar nu nog eens zoveel voor Long kom op. Voor dat geld vind je 2 à 3 evenwaardige spitsen in andere competities. Als ze nu een goed scoutingnetwerk hadden kon Southampton opnieuw bouwen en elk jaar onder de topclubs eindigen. Jammer. Ze hebben toch niet naar Tottenham gekeken hoop ik, lijkt wel of ze hun voorbeeld volgen.

14 augustus 2014 om 18:13

Long is niet eens zo veel minder dan Adam Lallana dus zo slecht hebben ze het nog niet gespeeld.

Wat een bedrag zeg! Als koeman had opgelet vanaf het begin had die voor minder geld Origi kunnen halen

De verhoudingen op de transfermarkt zijn gewoon helemaal zoek en de Nederlandse clubs helpen daar vrolijk aan mee. Spelers als deze voor Premier League begrippen middelmatige spelers wordt 15 miljoen neergeteld en men wil 20 miljoen gaan betalen voor een van Nederlands grootste talenten. Wordt een fooi betaald voor de aanvoerder van de kampioen van Nederland en ook voor de spits die 2 jaar bijna 1 op 1 loopt in de Eredivisie wordt minder betaald dan voor deze spits die nog minder dan 1 op 4 liep in de premiership.

Zelfs de Engelse clubs geven openlijk toe dat de koopjes in Nederland zijn te halen. Ik ben het beu en het wordt tijd dat voor spelers als Depay en Blind gewoon minimaal 30 miljoen wordt gevraagd. Ik vind het ze niet waard, maar precies hetzelfde geldt voor Mangala en Markovic

Kan iemand mij vertellen wat zijn kwaliteiten zijn? Denk trouwens dat hij niet echt voor de doelpunten is gehaald en misschien de opvolger van Osvaldo is

Forster
Clyne
Fonte
Aankoop
Bertrand
Taider
Schneiderlin
Wanyama
Tadic
Long/jay
Pelle
14 augustus 2014 om 17:55

Het is eigenlijk gewoon een snelle, hardwerkende speler die om de spits heen speelt. Bijna iedereen denkt dat hij slecht is maar dat valt behoorlijk mee ondanks dat z'n statistieken niet super geweldig zijn ( 6-8 doelpunten per seizoen). Ik vond hem bij Hull afgelopen seizoen een uitstekende speler en ik geloof dat hij het dit seizoen ook prima gaat doen

14 augustus 2014 om 18:04

Oke bedankt voor de info ik denk dan dat ie meer voor de passen en assists is gehaald

14 augustus 2014 om 18:15

Ze gaan er geen spijt van krijgen. Iedereen zeikt hier, omdat de Engelse transfermarkt niet in proportie is met de Nederlandse en iedereen huilt dat er niet zoveel centen voor Eredivisievoetballers worden betaald. Het bedrag is aan de hoge kant, maar het is een prima, betrouwbare voetballer die zich bewezen heeft in de Premier League. En Hull gaat hier wel spijt van krijgen, vermoed ik.

Koeman en transfers, toch nooit echt een goede combo gebleken. Liggen bij Valencia nog wakker van hem wrs.

14 augustus 2014 om 18:16

Long heeft zich tenminste bewezen in Engeland en is daarmee een veiligere transfer dan Pelle en Tadic.

14 augustus 2014 om 18:40

Het is wat je verstaat onder "bewezen" natuurlijk. Pelle is idd een enorm risico, Tadic heb ik te weinig zien spelen om een oordeel over te vellen.

14 augustus 2014 om 20:57

Hij heeft zich inderdaad bewezen, als een aardige speler voor Hull maar niet de speler die Southampton naar een hoger niveau gaat tillen.

Koeman is werkelijk waar gek. Shane Long heeft totaal niks gepresteerd, altijd bij matige teams gespeeld en dan ga je daarvoor 15 miljoen neer leggen? Ga dan vol voor Hernandez die heeft tenminste iets gepresteerd.

14 augustus 2014 om 19:06

Die heeft aangegeven dat Southampton geen optie voor hem is. Dan houdt het op.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren