Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wenger ziet vijf favorieten voor titel: 'Wij zitten daarbij'

Laatste update:

Arsenal heeft zich in deze transferperiode aardig versterkt en wacht met hoge verwachtingen op de start van het nieuwe seizoen. The Gunners stonden vorig jaar wekenlang bovenaan in de Premier League, maar moesten de strijd om het kampioenschap uiteindelijk toch staken. Arsène Wenger heeft er vertrouwen in dat zijn ploeg dit seizoen wél tot het einde mee kan doen om de titel.

/

Arsenal versterkte zich met Alexis Sánchez, Mathieu Debuchy, Calum Chambers en David Ospina en won vorige week al de Community Shield, door landskampioen Manchester City te verslaan. "Er zijn voor dit seizoen vijf favorieten voor de titel", zei Wenger op de persconferentie van vrijdag. "En wij zitten daarbij. De favorieten zijn Chelsea, Liverpool, Manchester United, Manchester City en wij."

"Ik denk dat we een kans maken, omdat we vorig seizoen al lang bovenaan hebben gestaan", vervolgde Wenger. "Maar we zullen meer punten van de topteams moeten pakken. Ik ben blij met de spelers die ik heb gehaald, ze hebben al snel hun draai gevonden in het team. Alexis Sánchez heeft al de kwaliteiten om een uitstekende speler te zijn in de Premier League en wil zich graag zo snel mogelijk aanpassen." Arsenal begint het nieuwe seizoen zaterdag thuis tegen Crystal Palace.

Denk je dat Arsenal goed genoeg is om kampioen te worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Arsenal mag zich nog net tot de kandidaten rekenen ja. Maar is wel de minste uit dit rijtje. Maar misschien kunnen ze wel verassen. Vooral die andere 4 zullen het onderling heel erg spannend maken denk ik.

15 augustus 2014 om 10:53

De minste? Arsenal is sterker geworden, bij Liverpool moet je dat maar afwachten, en ook United is nog een vraagteken.

15 augustus 2014 om 10:55

Liverpool heeft anders ook flink ingekocht en United gaat onder Van Gaal zekersteweten een topseizoen draaien.

15 augustus 2014 om 10:58

United werd 7e dus ga er maar vanuit dat zij in ieder geval sterker zijn geworden met LVG aan het roer ipv Moyes lol.

LFC is inderdaad een vraagteken. Spurs heeft vorig jaar al bewezen dat je niet zomaar een heel elftal aan nieuwe spelers kan inpassen in 1 seizoen. Vooral als ze nog geen EPL ervaring hebben.

Ik denk dat Mufc kan profiteren zonder Europees voetbal zoals LFC dat vorig seizoen deed. Althans, als die verre oefenpotjes die ze hebben gepland niet te belastend werken.

15 augustus 2014 om 10:59

Arsenal is hun topspeler niet kwijt geraakt.

15 augustus 2014 om 11:00

Wrm zou Man U 100% een top seizoen draaien met hem? De spelers moeten nog wennen aan zijn speelwijze en tactiek. Het kan een top seizoen worden, maar de kans is ook groot dat het een rampseizoen wordt.

15 augustus 2014 om 11:02

Lijkt mij dit jaar.
1&2 = Chelsea/city
3-5 = United,liverpool en Arsenal

Chelsea & city hadden de 2 beste selecties en hebben die ook nog eens veel verbeterd.

15 augustus 2014 om 11:10

Jerome, omdat liverpool veel heeft ingekocht moeten veel spelers in het team nog wennen. Kijk naar spurs afgelopen jaar. Heel veel gekocht maar bakten er niet veel van. Veel kopen is niet meteen een garantie tot succes. En manu is afwachten. V gaal is goed, maar het is een zeer lastige comprtitie. Dus zeker is hrt nog allerminst dat ze een goed seizoen gaan draaien

15 augustus 2014 om 11:11

United kan zich puur op de competitie gaan richten. Dag gaat in hun voordeel werken. Zelf denk ik wel dat Chelsea en City de grootste kandidaten zijn. Maar ik hoop op Liverpool want die club heeft mijn meeste sympathie en Chelsea en City eigenlijk het minst.

15 augustus 2014 om 11:12

@stravven

Waarom is het een feit dat Arsenal sterker is geworden, maar moeten we dat bij United nog maar afwachten?

Wacht maar gewoon het seizoen een keer af. Vorig jaar was Liverpool ook zeker geen concurrent volgens vele Gooners hier, dat bleek uiteindelijk dan ook zo te zijn, maar niet op de manier die zij hadden verwacht.

Ik zie Arsenal persoonlijk ook dit jaar geen echte prijs winnen. En nee...de community shield is geen prijs. En ja...de Fa cup is wel een grote prijs (vanuit traditie), maar niet een grote prestatie. Daar zit een groot verschil in

15 augustus 2014 om 11:16

Eriksen4life@

Enige verschil is, is dat Lallana, Manquillo,lovren en Moreno waarschijnlijk de enige nieuwe basisspelers zijn. Lallana is uitgeschakeld dus dat zijn er maar 3. Spurs zette er gelijk 9 nieuwe spelers wat logische wijs niet goed is gegaan.(ik zou het niet erg vinden als LFC 3 punten minder heeft dan vorig seizoen)

15 augustus 2014 om 11:18

Stravven moet het seizoen afwachten en ondertussen ga jij voorspellen dat Arsenal geen prijs wint. Vreemd.

15 augustus 2014 om 11:21

Dat slaat nergens op @Threelions..

Arsenal kan dus alleen kampioen worden of de CL pakken, anders hebben ze weer geen echte prijs? Wat een onzin zeg. Dan is er landelijk 1 prijs die meetelt volgens jou. De FAcup is gewoon een grote prijs en prestatie. Anders kun je blijven zeuren op Arsenal totdat ze een keertje kampioen worden.

15 augustus 2014 om 11:31

@bramm

Je begrijpt me verkeerd. Er zijn inderdaad 3 prijzen die het benoemen waard zijn.
De competitie, CL en fa cup.

Qua waarde van de prijs (door traditie) komt de fa cup wél in de buurt van de CL en de competitie(wel duidelijk minste van de drie), maar qua prestatie komt de fa cup weer totaal niet in de buurt van de CL of de competitie....dat is mijn punt

15 augustus 2014 om 11:35

@threelions

Ja ik begrijp je, was alleen bang dat je weer terug wilde gaan naar dat gezeur van 8 jaar geen prijs, omdat de FA cup zogenaamd geen prijs is. Ik zie Arsenal ook geen prijs winnen dit jaar, hooguit 2e worden, en daar moet Arsenal zeker tevreden mee zijn. Op bepaalde posities zijn we nog niet sterk genoeg, en zeker niet in het defensieve deel.

15 augustus 2014 om 11:41

Waarom is Arsenal wel sterker geworden en Liverpool niet? Bij Arsenal moet je dat ook nog maar afwachten

15 augustus 2014 om 11:41

Ik zeg ook nergens dat Arsenal de titel gaat winnen. En feit is dat United het vorig seizoen bar slecht deed, en dat je nu moet afwachten hoe het onder van Gaal zal gaan. Arsenal is geen belangrijke spelers kwijtgeraakt, iets waar Gooners aan moeten wennen, en als je dan Sanchez erbij krijgt is dat toch een vooruitgang.

Arsenal mist nog een breker, als we die nog halen, waar ik niet vanuitga trouwens, dan doen we gewoon serieus mee.

15 augustus 2014 om 11:44

@bergkamp

Het is natuurlijk een groot verschil wanneer je een persoonlijke voorspelling doe ( "persoonlijk zie ik" of wanneer je het afdoet als een feit zoals stravven doet.

Iedereen is vrij om z'n voorspellingen te geven....dat bedoel ik ook niet.
Vorig jaar werd het bijvoorbeeld ook als een feit verkondigd dat Liverpool geen concurrent van Asrenal zou zijn. Dat is het verschil en met dat soort uitspraken zou ik als Gooner zijnde een keer wachten.

15 augustus 2014 om 11:51

@stravven

United heeft zich versterkt en Arsenal heeft zich versterkt.

Je zult bij beiden moeten afwachten hoe dat effect zal hebben.

Teksten als "als we een breker halen, doen we serieus mee" gaan er gewoon niet in bij mij. Je doet pas serieus mee, als je serieus meedoet...niet voordat de competitie is gestart. "je maakt kans" kun je misschien beter zeggen.

Maar goed...non discussie verder. We gaan het allemaal zien dit seizoen, verwacht wel dat het nog dichter bij elkaar komt.

@bramm

Nee..ik zal nooit zeggend at de Facup geen echte prijs is. Dat is onzin. Al moeten Gooners ook niet doen alsof dat alles weer goed maakt...het is zoals ik dus zeg...geen echte grootse prestatie. Ze moten gewoon de league winnen om echt een statement te maken dat ze weer helemaal terug zijn

15 augustus 2014 om 11:52

Vorig jaar was het gewoon mijn voorspelling dat Liverpool onder Arsenal zou eindigen. Ze waren de jaren daarvoor telkens in de subtop geëindigd en ik heb Arsenal altijd in de top vier. Gewoon op basis van het verleden. Ik snap niet dat mensen ons daar telkens op willen pakken en het afdoen als arrogantie of wat dan ook.

15 augustus 2014 om 12:10

@threelions
Wat het voorspellen betreft ben ik het helemaal met je eens. Je kunt nu nooit zeggen dat Arsenal, Liverpool of Mautd geen titelfavoriet is. Er zijn zoals Wenger zegt gewoon 5 clubs titelfavoriet en het is afwachten wie er dit seizoen echt mee gaan doen.

Maar waar geeft Stravven een voorspelling als feit?
Wat Stravven zegt is ook gewoon een feit. Arsenal heeft geen basisspelers verloren en heeft ingekocht dus dan zijn ze simpelweg sterker geworden.

Liverpool is hun beste speler kwijt geraakt en heeft veel talenten gekocht dus dat is afwachten. Hij zegt nergens dat Arsenal titelfavoriet is en Liverpool niet.

15 augustus 2014 om 12:24

Omdat bij Liverpool de beste speler weg is gegaan en bij Arsenal niemand weg is gegaan?
Omdat Liverpool veel spelers heeft gekocht, maar geen enkele die Suarez kan opvolgen.
Selectie van Arsenal is hetzelfde gebleven + er zijn 4 spelers bijgekomen die zeker potentie hebben om het team beter te maken.

15 augustus 2014 om 12:51

Nee, Suarez volgen ze niet op, maar de verdediging, vorig jaar het zwakste bij Liverpool, is op drie plekken versterkt, de cvm is versterkt met Can, Lallana is natuurlijk een aanwinst, Markovic een groot talent voor op de flank en Lambert is een prima back-up spits. Als Liverpool nu 15 doelpunten minder tegen krijgt, compenseert dat al voor de doelpunten die je mist door het vertrek van Suarez. Arsenal is zeker sterker geworden, maar Liverpool over de gehele selectie gezien is ook gewoon sterker dan vorig seizoen.

15 augustus 2014 om 15:00

Je ziet ze geen prijs winnen ? Haha.

15 augustus 2014 om 11:05

United is veruit de minste uit dit rijtje. Moeten echt nog wat bijhalen anders word het nog zwaar om de CL te halen.

15 augustus 2014 om 11:44

Waarom altijd haten op Arsenal? Hebben net met gemak City aan de kant gezien om de Community Shield en hebben zich goed versterkt op de transfermarkt terwijl ze geen kwaliteitspelers zijn kwijtgeraakt. Waarom zou je dan in hemelsnaam meteen weer denken dat Arsenal de zwakste is van de 5? Sowieso is Liverpool beduidend zwakker dan Arsenal.

15 augustus 2014 om 12:04

Liverpool heeft net met gemak Borussia Dortmund aan de kant gezet En Liverpool heeft ich ook goed versterkt op de transfer markt. En waarom is Liverpool beduidend zwakker dan Arsenal? Liverpool heeft een keeper die minstens gelijk is. Onze verdediging met de nieuwe aankopen is minstens net zo sterk zo niet sterker. Op het middenveld is Arsenal sterker al scheelt t niet veel en de aanval van Liverpool acht ik momenteel sterker dan die van Arsenal. Leg mij maar eens uit waarom ze dan beduidend zwakker zouden zijn. En wie haten er overigens, als je kritiek hebt op Arsenal is dat dan meteen haten?

15 augustus 2014 om 12:53

Borussia b bedoel je.

15 augustus 2014 om 12:57

Hahahhahahha wat een giller, Geen enkele middenvelder van Liverpool komt in de buurt bij Ramsey en Ozil, Sterling is niet beter dan Sanchez, Sturridge is wel beter dan Giroud, Wie speelt aan de andere kant? Lallana Markovic wie? Diegene kan iig niet tippen aan Cazorla die bij ons de linkerflank bestrijkt, Szsesny is ook gewoon beter dan Mignolet die vorig seizoen meer dan 5 blunders heeft gemaakt, de verdediging is van beide kanten afwachten maar Moreno en vooral Manquillo hebben nog niks bewezen.

We gaan het zien Liverpool met Europees voetbal en een hele hoop middelmaat gaat naar mijn mening strijden met Spurs en Everton om plek 5

15 augustus 2014 om 13:04

De enige giller ben jij. Ozil is een grote naam, maar mag het nou wel eens een heel seizoen laten zien, want vorig seizoen heeft hij bar weinig laten zien. Lallana zat bij de beste 10 spelers; kan me niet herinneren dat Cazorla daarbij zat? Sterling is een geweldig talent die alleen maar beter zal worden, misschien nog niet zo goed als Sanchez, maar doe hem alsjeblieft niet zo tekort. Coutinho is een groots talent op de '10'. Markovic op de flank en Sturridge is een fantastische spits.

Bij Manquillo en Moreno moeten we afwachten, maar Sanchez die ook nog geen wedstrijd heeft gespeeld in de PL mag je wel gelijk geweldig vinden, terwijl die uit dezelfde competitie komt als deze twee en Moreno toch zeker een groot talent was op de linksback in die competitie.

Liverpool met een hoop middelmaat? Noem ze dan eens op, want met al die middelmaat vernederde Liverpool het fantastische Arsenal, werd het middenveld volledig weggespeeld en eindigde Liverpool dikverdiend boven het fantastische Arsenal en alleen Suarez is weg, maar de verdediging is beter en in de breedte is Liverpool sterker geworden.

Ongelofelijk wat een overschatting bij de Gooners zeg. Sanchez, Debuchy, Chambers en Ospina erbij en gelijk zijn ze vijf keer zo goed dan Liverpool zeker...

15 augustus 2014 om 13:06

Szsesny
Manquillo-Lovren-Koscienly-Moreno
Ramsey-Gerrard
Sanchez-Ozil-Sterling
Sturridge
Dit zou waarschijnlijk de basiself zijn

15 augustus 2014 om 13:17

Vreemd dat een overwinning op Borussia Dortmund zonder haar sterspelers betekent dat Liverpool een topploeg is maar dat een nederlaag tegen Manchester United niks zegt.

15 augustus 2014 om 14:22

@legendsonly

Zet jezelf niet zo voor schut man.

Elk seizoen is het weer hetzelfde:
-pre season een hoop geblaat ("geen 1 l'pool middenvelder komt bij die van ons in de buurt"/"henderson mag de veters niet strikken van Wilshere" was er 1 van vorig jaar) en een hoop stoere voorspellingen
-gedurende het seizoen wordt dit langzaam bijgesteld en worden prestaties van andere clubs gebagatelliseerd (wenger kan hetzelfde met zoveel geld, Liverpool speelt geen Europese wedstrijden, United heeft de fa mee etc.)
-vervolgens worden jullie uitgelachen om jullie grote bek en wordt de rest beschuldigd van arrogantie en krijgen we preken over hoe het in voetbal niet alleen om prijzen gaat
-we krijgen te horen hoe trots jullie zijn op jullie beleid en dat jullie op gebied van beleid wel de beste zijn
-we krijgen te horen hoeveel blessures, verkeerde beslissingen, slechte velden en oneerlijke speelschema's jullie hebben gehad
-we krijgen geen excuses of felicitaties maar wel de bekende "wacht maar volgend jaar", waarna we weer in de pre-season van het volgende seizoen van vooraf aan beginnen.

Vraag me echt af hoe het komt dat jullie dit patroon niet zelf zien en waarom jullie hier nooit van leren. Blijft me een raadsel

15 augustus 2014 om 14:38

Vorig jaar zeiden mensen hier voor de komst van Ozil dat Arsenal rond plek 7 zou eindigen. Na de nederlaag tegen Aston Villa zouden we degraderen. 4 maanden later stonden we nog steeds bovenaan en begon iedereen te geloven dat Arsenal een serieuze kans had. Het is elk jaar weer hetzelfde liedje....

15 augustus 2014 om 14:46

@arsenalcesc

Hou toch op...niemand heft gezegd dat Arsneal zou degraderen. Een aantal hadden verwacht dat ze buiten de top4 zouden vallen en een aantal hadden verwacht dat ze weer nipt vierde zouden eindigen.

Aangezien ze tot laat in het seizoen gestreden hebben met Everton was dit toch ook geen vreemde voorspelling

15 augustus 2014 om 15:05

Je moest eens weten hoevaak ik heb gezegd dat Arsenal nooit leert van haar fouten en dat het heel frustrerend is.
Tevens snap ik niet dat er nu al een discussie is over Liverpool en Arsenal. Beide teams zijn weer veranderend en je kan nooit zeggen wie beter is. Beide hebben aardige teams die zeker wel in de top 4 kunnen eindigen. Maar wie is natuurlijk onvoorspelbaar, ik snap sowieso ook niet dat mensen dat nu al doen.

15 augustus 2014 om 15:08

@ threelions

Hetzelfde kan over de andere partij gezegd worden:

- Hoop gezeik dat er geen versterkingen komen
- Arsenal wordt al voordat 1 wedstrijd is gespeeld de grond in geschreven, Arsenal haalt de top-4 niet etc.
- Vervolgens haalt Arsenal netjes de top-4
- En in plaats van dat de manager of de spelers geroemd worden voor het, voor de media, presteren boven hun kunnen (ze hadden het immers niet verwacht)... worden ze weer de grond in geschreven.

Arsenalfans reageren gewoon enigszins hyperbolisch op de constante negativiteit omtrent de club, niet andersom.

We hebben nu trouwens een Duitse fitnesscoach die heel intensief met de spelers bezig is. We zullen zien wat er gebeurt als we onze beste spelers eens een heel seizoen fit kunnen houden. Want zolang dat niet lukt, word je nooit kampioen.

15 augustus 2014 om 15:23

""arsenal fans reageren enigszins hyperbolisch op de constante negativiteit rondom hun club en niet andersom".

Mooi.

Het begint hier met iemand die stelt dat Liverpool beduidend zwakker is. Vervolgens stelt iemand dat Liverpool niet beduidend zwakker is, toegeeft dat het middenveld van Arsenal wel sterker is, maar dat het niet veel scheelt waarna een Gooner vol arrogantie verkondigt dat geen enkele Liverpool middenvelder enigszins in de buurt komt van die van Arsenal.

Hoe is dat een "hyperbolische reactie op negativiteit rondom Arsenal".

Even 1 van de vele reacties van jou die mijn statement kracht bij zet:

"klopt, we zagen Liverpool niet aks titelkandidaat. Dat werden ze uiteindelijk wel. Echter blijft de argumentatie die leidt tot die conclusie gewoon staan. Als je verstand van voetbal zou hebben, zou je inzien dat arsenal verder is dan Liverpool. Zij beheersen facetten als temporiseren en zonder bal domineren niet. Uiteindelijk zijn zij met 5 punten boven ons geã«indigd ondanks 30 procent minder wedstrijden, de helft minder blessures en 4x zoveel penalty's"

Jezelf boven een andere club zetten die vorig jaar beter heeft gepresteerd en vervolgens alle prestaties bagatelliseren met speelschema, blessures en scheidsrechterlijke beslissingen. Treurig....i rest my case

16 augustus 2014 om 10:10

Volgens mij mistte City ook een paar top spelers en daar hoor ik niemand over.

16 augustus 2014 om 14:18

Legendsonly mignolet is duidelijk beter dan szescny

Nee Wenger, pas als je een deftige breker haalt is Arsenal een waardige titelkandidaat. En een vervanger voor Vermaelen is ook zeker wel welkom.

15 augustus 2014 om 11:22

Ik heb echt zo'n vrees dat Wenger die breker niet wil halen

15 augustus 2014 om 13:21

Ik heb het gevoel dat Wenger Wilshere een plek terug wilt schuiven.

15 augustus 2014 om 22:17

Ik vrees ook dat het Ramsey-Wilshere wordt met daarvoor Özil.

15 augustus 2014 om 12:58

Kap nou is met deze onzin, we zijn vanaf nu gewoon kandidaat, als je als team kan verdedigen en alles geeft kunnen we met deze selectie al hele hoge ogen gooien.

klopt helemaal wat ie zegt.
Meeste kans qua selectie nog steeds voor man city en chelsea.
Hopelijk houdt arsenal de boel fit en kunnen ze iets hoger niveau halen dan vorig jaar.
En kijken wat v Gaal er nog bij haalt en hoe snel de boel draait zoals hij wil.

Qua breedte van de selectie zit het wel goed, op de cv positie na dan. Ik hoop nog steeds dat Carvalho komt van Sporting, echt een speler die nodig is.

Ik zie maar 2 favorieten en dat zijn Man City en Chelsea. Ze hebben beide met afstand de beste selectie en basiself. Uiteindelijk zie ik Man City er mee door gaan, omdat ze beter voetbal spelen dan Chelsea. Lfc, Man U en Arsenal zijn outsiders voor de titel. Spurs en Everton zijn de outsiders voor de top 4.

15 augustus 2014 om 11:50

spurs gaat het weer niet waar mamen dit seizoen denk ik.. hadde sherwood moeten behouden ipv die italiaan die geen eens engels kan!

15 augustus 2014 om 11:57

Die Spanjaard had het met Southampton geweldig gedaan. Ik zie niet wrm hij met een betere selectie geen kans heeft op de top 4.

15 augustus 2014 om 12:08

Het is dus een Argentijn, maar dat geheel terzijde. Ik vind het wel prettig dat spurs geen druk kent van, ze moeten dit of dat. Ze hebben een geweldige selectie, vooral in de breedte met een aantal topspelers. Als Eriksen, Lamela en Soldado met zn drieen gaan functioneren kan er iets heel moois gebeuren dit seizoen.

in engeland booste nze altijd over 5 a 6 titelkandidate nterwijl dat er i nde realiteit gewoon altijd 2 of 3 zijn.

op papier en werkelijkheid zijn 2 verschillende dingen.

vorig jaar bv deed man u ( ok uitzonderlijk) nooit mee voor de titel, ook tottenham niet. en arsenal moest maanden voor het einde a lafhaken dus dat noem ik toch ook gen titelkandidaat.

dit siezoen chelsea en man city sowiso. en heel mss komt daar nog een derde bij, maar no way dat die alle 5 tot het einde in de race zullen zijn

Aah heerlijk daar gaan we weer!
Ik zal mijn beroemde voorspelling geven, jongens houdt u vast!

1. Chelsea
2. Arsenal
3. Manchester United
4. Liverpool
5. Manchester City

15 augustus 2014 om 11:04

Hahahah city 5de??? Ik zie hun zowiezo in de top 3 zitten net als chelsea van de rest moeten we het nog zien

15 augustus 2014 om 13:53

@ Voetballurr123

Ik zal je reactie opslaan en over een kleine 10 maandjes kom ik bij je terug!

15 augustus 2014 om 14:44

Is goed we zullen zien!!

15 augustus 2014 om 15:02

Als je vorig jaar had gezegd dat United 7e zou eindigen zou je dat ook gek vinden denk ik. Sowieso gaan er topteams buiten de hogere plaatsen vallen en dat zal verrassend zijn, maar wie is gewoon onmogelijk te voorspellen.

15 augustus 2014 om 20:56

Het verschil is dat united een prutser als coach had en city en genie

15 augustus 2014 om 11:31

Daar zou ik zowat voor tekenen als Arsenal-fan. City 5de zou ik echt prachtig vinden, alleen Chelsea 1e, vind ik verschrikkelijk. Dit is mijn voorspelling:

1. Chelsea
2. Liverpool
3. Arsenal
4. City
5. United

Ik heb Liverpool zo hoog staan omdat die elke wedstrijd vechten voor de winst en ik geloof dat je daarmee heel veel kan bereiken. City vind ik dan wat slapjes i.t.t Chelsea en Liverpool qua het willen winnen.

15 augustus 2014 om 22:33

Mentaliteit is heel belangrijk, maar nu overschat je dit aspect toch wel wat. City en Chelsea worden sowieso 1 en 2, omdat ze simpelweg veel betere selecties hebben dan de rest.
Het is jammer, want het zijn de lelijkste clubs uit de PL, maar er valt niets te beginnen tegen die financiële doping.

Utd, Arsenal en Liverpool vechten voor plaats 3 & 4.

Mooi moment om aan te geven dat ´erbij zitten´ en een ´breede top´ allemaal leuke termen zijn. Maar aan het eind van de rit kun je stellen dat de winnaars telkens uit dezelfde vijver kwamen na 2004. Oftewel, ik ondersteun totaal niet de mening (ja mening ja) dat de Eng Prem League de beste compt. is. Misschien wel de zwaarste.

Arsenal, eigenlijk zit je er wel vaker bij, maar erbij zitten en nooit winnen levert niks op.

Mijn favoriete team in Engeland is Arsenal, maar kampioen worden ze niet.

Waarschijnlijk gaat de titel tussen 2 clubs. Manchester City en Chelsea, waarin de club uit Londen favoriet is, als je kijkt naar de kwaliteit in de selectie.

Ik hoop dat Manchester United, Arsenal en Liverpool zich gaan mengen in de strijd om de landstitel, maar ik vrees het ergste.

Man United heeft alsnog geen topselectie. Hebben wel topmanager Lvg.

Arsenal is het ondanks het halen van Sanchez een net niet elftal en zullen volgend seizoen waarschijnlijk niet eens de CL gaan halen.

Liverpool gun ik van harte de titel als Arsenal het niet wordt, maar die hebben geen topspits meer en ondanks van het halen van veel spelers, zie ik ze geen kampioen worden omdat ze veel spelers van Southampton hebben gehaald waarmee je waarschijnlijk geen kampioen gaat worden ondanks hun goede seizoen vorig jaar.

Laat staan Tottenham Hotspur, die moeten heel hard vechten om uberhaupt EL te halen met teams als Everton die ik hoger inschat dan de Spurs.misschien met het winnen van de League of FA Cup dat Europees voetbal mogelijk is, maar ondanks dat ze een prachtig elftal hebben, is de concurrentie moorden in de Epl.

15 augustus 2014 om 11:55

Je zit fout op zoveel punten. Ik denk dat je toch wat vaker bpl moet kijken want dan zou je niet deze misopvattingen hebben

United heeft inderdaad een topmanager maar 3-5-2 werkt niet goed. In de samenvatting ziet het er inderdaad erg goed uit maar 70% van de tijd is het net als bij het Nederlandse elftal niet om aan te zien. IN een toernooi werkt dat uitstekend maar in een comeptitie niet. Dit is ook de reden dat lvg 433 wilt gaan spelen maar daar hebben ze aankopen voor nodig. Zolang geen aankopen doet zijn zij voor mij top 4 kandidaat maar zeker niet hoger dan arsenal

Arsenal eindigt al sinds wenger aan het roer is in de top 4. Zelfs wanneer de selectie middelmaat was met gervinho bentner lukt het wenger om top 4 te eindigen. LVG is goed maar Wenger is de meester. Nu zij zich ook nog eens uitstekend versterkt hebben is het enige wat mist een Cdm. Als het arsenal lukt om Khedira of Schneiderlin aan te trekken zijn zij net als chelsea man city titelkandidaat.

De speler die liverpool gehaald heeft zijn allemaal een voor een wereldspelers in potentie die zichzelf 1 niveautje lager al bewezen hebben. Verder heeft liverpool allemaal verschillende spelers voor verschillende posities gekocht terwijl de spurs toch vaak dezelfde type spelers kocht (paulinho, capou,) en niet voor bepaalde onderbezette posities inkocht. In de spits staat met sturridge een topspits. en preciesde spits die Ordger wil. Snel wendbaar en dodelijk in de 1op 1 situaties.

15 augustus 2014 om 17:07

@ Blackmamba,

ik hoop echt at je gelijk hebt, maar ik volg de PL intensief en ik zie nog altijd maar 2 titelkandidaten. Chelsea en City hebben gewoon een veel betere selectie dan Arsenal, Liverpool en United. Dus die gaan echt top 4 eindigen, waarschijnlijk top 3 of zelfs 2.

Zijn er nog 2 plekken over voor CL deelname, United heeft met de nieuwe trainer een perfecte man in huis gehaald om de club weer naar de top te brengen.

Als je kijkt naar het WK met ons land, zijn we gewoon 3e geworden terwijl we ruim van landen wonnen die ik vooraf in de finale had gezet. Spanje en Brazilie.

Van Gaal kan een club/land die in verval is geraakt terug brengen aan de top.
Alleen daarom gaat ook United top 4 eindigen.

Is er nog 1 plek in te vullen.
Ik zeg niet dat Arsenal bij voorbaat kansloos, maar er kan altijd een tijd komen waarin geen CL wordt gehaald. Met Liverpool als grootste concurrent kan het natuurlijk zeker zo zijn dat jullie de CL opnieuw halen, maar het wordt wel extreem lastig.

Natuurlijk gun ik het Arsenal wel. Voor mij persoonlijk de mooiste club uit Engeland, maar ik zie ze echt geen kampioen worden. Dat is al jaren al niet het geval en in 2010/2011 hadden jullie echt een wereldelftal, met Nasri, Fabregas en Van Persie en alsnog geen kampioenschap, zelfs 3e geworden. Dit is echt niet als een sneer bedoeld, maar ik zie het gewoon niet gebeuren. Dan hooguit de 4e plaats waarmee ik persoonlijk heel blij mee ben als Arsenal die haalt.

Ik ben echt fan geworden van de club Southampton en Swansea, waarvan iedereen dacht de ze direct zouden degraderen, maar met mooi spel overuigend in de PL blijven, maar ik zie in bijvoorbeeld een Lambert geen topspeler, ook al kende hij vorig seizoen een goed seizoen.

Aaangezien ik nu al weet dat Chelsea, City en United top 3 gaan eindigen, moeten we gewoon blij zijn als de formatie van Wenger opnieuw de CL haalt.

15 augustus 2014 om 15:08

Die elftal was 2 seizoenen precies hetzelfde maar dan zonder Ozil en Sanchez. Toen werd de top 4 ook gehaald dus in principe moet dan nu ook te doen zijn. Als iedereen een beetje blessurevrij blijft zeker.

15 augustus 2014 om 15:10

Tsjonge, dat was zelfs het seizoen dat van Persie vertrok en moest Arsenal het nog doen met spelers zoals Andre Santos. Wat was dat eigenlijk een belachelijk slecht elftal, toch haalden ze de top 4. Op het nippertje, maar het lukte.

Ik denk niet dat United meteen titelkandidaat is, gezien het feit dat men van ver komt en pas net begonnen is met het brengen van vers bloed.
Maar dat is ook helemaal niet erg, United gaat in de top 4 eindigen ten koste van Liverpool of Arsenal, is mijn voorspelling.

Het jaar daarna kan United Champions League spelen en dus de écht grote aankopen doen, gecombineerd met een goede doorstroom van jeugdspelers. Dan kan het zomaar weer titelkandidaat nummer één worden!

Even iets anders. In mijn ogen moet Tyler Blackett morgen in de basis staan. Ik vind hem nu al sterker dan Jonny Evans. Zowel verdedigend als opbouwend maakte hij een geweldige indruk in de voorbereiding.

15 augustus 2014 om 11:55

Waarom zou United nu geen grote aankopen kunnen doen? Ik denk dat namelijk United wel een aantrekking heeft op grote spelers, ongeacht ze geen Europees spelen. Ik denk zelfs dat United juist nu een nog grotere aantrekking heeft voor grote spelers dan als ze wel CL of Europees spelen. Als de club uit de dood gaat opstaan, wil je daarbij horen, des te groter je roem!!! Persoonlijk zou ik, als ik een speler was, eerder voor United kiezen zonder Europees, dan een City wel Europees of een Chelsea. En grote aankopen kan United altijd wel doen, dus daar ligt het niet aan.

15 augustus 2014 om 12:43

Dan vraag ik me af wrm LFC toen ze geen Cl speelde geen toppers kon halen.
Trouwens. 80% van de keren dat een ploeg doordeweeks CL speelt, winnen ze daarna hun competitie wedstrijd. Het is dus gwn een fabeltje.

15 augustus 2014 om 14:05

Er zit wel een verschil tussen Liverpool en Man U. Man U laatste jaren het meest kampioen geworden, terwijl Liverpool dat al 24 jaar niet meer is geweest. Man U word gezien als grootste club ter wereld, nu kun je dit natuurlijk altijd afvragen, maar die naam hebben ze wel. Dus hoe je het wend of keert, de naam helpt wel mee.

15 augustus 2014 om 16:27

LFC eindigde altijd in de top 4 en bereikte in de CL normaal gesproken altijd de kwartfinale. Man U is groter dan Lfc, maar LFC heeft zeker geen slechte naam. LFC kom geen topspelers halen en ik zie niet in wrm Man U dat wel kan.(sanchez en Di Maria had ze recent afgewezen)

15 augustus 2014 om 19:06

@reservebankje,

Luister, ik houd van United, maar we moeten wel realistisch blijven. Champions League heeft een grote invloed op de keuze van een speler.
Natuurlijk heeft United een enorme aantrekkingskracht en kan het nu al wel heel goede spelers halen, maar ik denk dat een speler van het niveau Reus ook graag in de CL actief wil zijn. Als United CL speelt over een jaar, is dat de categorie waar Van Gaal uit kan gaan kiezen.

Op dit moment hebben City en Chelsea gewoon betere selecties. Desalniettemin weet iedereen dat United keihard terug gaat slaan en die olieclubs weer vroeg of laat op hun plek zet.

Het zijn wel de vijf topteams inderdaad. Arsenal komt echter op bepaalde posities nog wat kwaliteit tekort, zeker in vergelijking met Chelsea en City. Hoe Manchester United en Liverpool het gaan doen durf ik nog niet te zeggen, de één komt van een dramatisch jaar maar heeft geen Europese verplichtingen en de ander moet acht spelers inpassen in de selectie en is de sterspeler kwijt.

Kan niet wachten om te beginnen. Koscielny is fit voor zaterdag volgens Wenger, dus dan hoeven we niet met Chambers - Monreal als centrale duo te beginnen

Ik denk dat Arsenal hoog gaat eindigen iets van 2de of 3de kampioen zie ik ze nu nog niet worden maar ik zie ze wel aardig ver komen in de Champions League denk kwartfinale als Manu niet snel handeld kan het weer een vervelend seizoen gaan worden Liverpool Gaat dit jaar niet zo hoog eindigen denk 4de of 5de word weer wennen voor hun zo'n druk progamma Man City word dit jaar geen kampioen die gaat iets van 3de worden Chelsea zie ik als absolute favoriet met zo'n selectie moet je eigenlijk wel kampioen worden niks te klagen

Ik denk dat inderdaad de selecties dit jaar redelijk gelijkwaardig zijn maar ik verwacht dat het zal gaam tussen chelsea en united

15 augustus 2014 om 11:29

Ik snap niet wat mensen zien in Man U. Hun basiself is niet geweldig en hun selectie is zelfs matiger. Volgens mij komt het door Lvg, RVP of door de vorige seizoenen.

16 augustus 2014 om 23:53

Louis van Gaal, maar ik vind ook nog wel dat ze 1 of twee verdedigers moeten halen en een winger.

Chelsea wordt kampioen. City en Arsenal strijden om plaats 2. Dan volgt United. Liverpool, Tottenham en Newcastle strijden om Europees voetbal.

15 augustus 2014 om 11:32

En niet te vergeten Everton. Die zijn denk ik beter dan Spurs en Newcastle. Liverpool is sowieso veel beter dan die 3 clubs.

Gevalletje opendeuren intrappen Wenger ....

Alleen maar mooi dat er al lang geen traditionele top 4 meer is in Engeland. Wat een verschrikking was dat zeg. Nu is de top 6 of 7 veel meer aan elkaar gewaagd. Kampioen wordt je niet zomaar in Engeland, daarom is de Premier League ook vele malen interessanter dan de Bundesliga of La Liga.

City was vorig jaar gewoon de sterkste over een heel seizoen. Terechte kampioen en ook nog eens met aanvallend voetbal. Daarbij heeft City betere concurrentie voor Hart gehaald, een rechtsback zodat Zabaleta niet bijna alles hoeft te spelen, een heel goede centrumverdediger en een heel goede verdedigende midenvelder. Alle zwakke plekken van vorig seizoen zijn gericht verstrekt en alle posities dubbel bezet. Over de voorhoede hoefte City zich al geen zorgen te maken gezien het aantal doelpunten vorig jaar. City is de favoriet, al starten zij met het meest lastige programma. Dat kan met de spelers die van het Wk terug zijn en nog geen wedstridj hebben gespeeld, een probleem zijn. De kern (kompany/silva/yaya/aguero ligt voorlopig vast en beter kan niet.

Chelsea heeft ook de mindere posities in het team aangepakt, maar een blessure van Costa en ze zijn erg kwetsbaar qua scorend vermogen. Wel een goede brde selectie, alleen zal Mourinho tegen de andere topploegen gewoon weer een dubbeldekker parkeren. Mourinho gaat altijd uit van de fouten van de tegenstander en dat is jammer met een selectie als deze.

Arsenal en Liverpool hebben flink ingekocht, vooral de laatste. Maar veel kopen wil niet altijd resultaat opleveren. Arsenal zal een meer ingespeelde ploeg hebben, maar of de mentaliteit tegen de andere topteams voldoende is als het er echt om gaat? Ik moet het nog zien, want vorig jaar verloor Arsenal vaak kansloos en met grote cijfers. Liverpool krijgt er nu Europese verplichtingen bij. City speelde vorig jaar veel meer wedstrijden en had ook veel meer blessureleed. En toch gaf Liverpool het op het laatst kinderlijk weg. Met dank aan Gerard.

Voor de rest moet ik het nog zien. Spurs, Everton en United hebben alle drie een goede manager, al wordt Van Gaal wel ontzettend gehyped. Voor United geen Europese verplichtingen en een heel makkelijke start van het programma, dus dat kan ze goed op weg helpen.
Rond Spurs is het vrij stil en dat vind ik vaak een goed teken. En Everton gaat het zeker beter doen dan vorig jaar met vrijwel dezelfde selectie.

Dus: Mooi seizoen in het vooruitzicht. Met hopelijk nog een andere ploeg erbij die niet tot de favorieten wordt gerekend. Ik hoop dat City kampioen wordt, uiteraard, en dat Spurs en Everton in de top 4 eindigen.

15 augustus 2014 om 11:49

Caballero zag er niet al te best uit in de Community Shield. Weet niet of Hart daar bang van zal raken.

15 augustus 2014 om 12:00

@ Gooner4eva

Wel moet je die wedstrijd met korreltje zout nemen he. Want de verdediging was niet op z'n sterkst en speelden met twee linksback op de back posities. Dus met Hart had Man. City ook die wedstrijd verloren.

Ik snap niet waarom Pellegrini niet Micah Richards in de basis liet starten i.p.v. Boyata, veel slechter dan die jonge Belg zal hij toch niet zijn?

15 augustus 2014 om 11:58

Goed betoog.

City mist nog één speler vind ik, en dat is een vleugelaanvaller. Navas doet het goed en ik zie Jovetic ook wel op de vleugels spelen maar verder kan alleen Silva of Nasri op de vleugels gezet worden en zo kan je niet spelen tegen de absolute top omdat zij niet aan de lijn blijven plakken. Dat kunnen de backs dan niet aan wanneer er bijvoorbeeld een tandem Lahm - Robben op ze af komt.
Di Maria of Reus zouden geweldige versterkingen zijn.

Spurs wordt niet genoemd, daar genieten de Arsenal fans van. Maar laat hen maar hoge verwachtingen hebben, des te groter zal de teleurstelling zijn wanneer er niet aan voldaan wordt.
Europa League zie ik wel als een last voor Spurs. Op de laatste speeldag van afgelopen seizoen hoopte ik zelfs dat Man Utd die last mocht krijgen zodat Spurs geen vermoeiende donderdagen zou hebben.
Spurs én Everton in de top 4 lijkt me onwaarschijnlijk. Everton deed het afgelopen jaar al zo goed maar desalniettemin konden ze de gevestigde topclubs toch niet echt van de troon stoten. Ik vrees voor je dat Everton 7e of misschien wel 8e wordt (denk aan Newcastle).
Toen Spurs 4e werd kreeg Chelsea als Champions League winnaar hun ticket, dat moet nog even rechtgezet worden

15 augustus 2014 om 12:31

@ Geert Vs

Spurs wordt niet genoemd omdat ze akelig stil zijn op de transfermarkt.
Daarnaast heb ik niet veel van hun oefenwedstrijden kunnen volgen waardoor het voor mij nog lastiger wordt om in te schatten hoe goed/ver ze zijn.

Maar op papier is de top vijf nog altijd beter dan Spurs en Everton. Maar ja, de bal is rond en er kan nog van alles gebeuren.

15 augustus 2014 om 12:55

Misschien hebben we nog een centrale verdediger nodig.

Een controleur zou misschien van pas kunnen komen, al haalt Paulinho zijn goede niveau misschien wel weer en heb ik vertrouwen in Sandro.

Dus alleen een vleugelaanvaller lijkt mij noodzakelijk. Di Maria zou geweldig zijn al zie ik hem die stap niet maken als hij ook naar Psg, City of United kan.

Lloris
Walker
Chichires
Vertonghen
Rose/Davies
Sandro
Paulinho
Lennon/Lamel
Eriksen
Lam./aankoop
Soldado

Nee Wenger, nee...

Er zijn twee favorieten en drie outsiders.
Chelsea en Man. City zijn de favorieten en Arsenal, Liverpool en Man. United zijn de outsiders.

Arsenal is pas een favoriet als ze een extra CB, wereldklasse DMF en spits als Dzeko of Benzema halen, op dit moment zijn ze dat niet.

Bij Liverpool is het nog afwachten hoe zij zullen presteren zonder Suarez, wel hebben ze selectie flink versterkt in breedte. Dus ze kunnen makkelijker rouleren zonder dat ze al veel te kwaliteit inleverd.

Man. United is op papier de favoriet voor derde plek i.v.m. geen Europees voetbal maar ik moet nog maar eens zien hoe ze zullen doen met het nieuwe systeem dat Van Gaal wilt spelen en daarnaast is achterin nogal dun als er blessures vallen, je kan niet 3 a 5 wedstrijden lang volhouden met de jonkies (wel een voor een intressante talenten om naar te kijken moet ik toegeven!), ook zij zullen een keer in vormdip terecht komen.

Ik ga voorlopig geen voorspelling doen hoe de top-5 er uit ziet, van oefenwedstrijden wordt je niet veel wijzer van en er zullen nog altijd wel blessures/vormdip komen. Doe dat pas rond december/januari.

Voor mij zijn er 3 favorieten: Chelsea, Man City en Man United. De rest komt kwaliteit te kort. Ik hoop dat het uiteindelijk tussen Mourinho en Van Gaal zal gaan.

15 augustus 2014 om 11:52

LFC en Arsenal komen kwaliteit te kort, maar Man U met 3 Cv's in hun selectie die ook nog zwak zijn hebben genoeg kwaliteit? Ok dan

15 augustus 2014 om 12:15

Ik heb vertrouwen in Van Gaal, vandaar.

15 augustus 2014 om 12:21

Maar LVG mag geen bal in het doel trappen he.

15 augustus 2014 om 14:28

Dat doen die verdedigers ook niet, maar wel 2 van de beste aanvallers van de PL: Rooney en Rvp.

Overigens zie ik United niet als favoriet, maar met zo'n elftal mag je altijd tot de outsiders gerekend worden. Vorig jaar hadden we ook ren prima elftal alleen was het mentaal gewoon een ramp en haalden alleen Rooney en de Gea hun niveau

15 augustus 2014 om 16:30

Nee, maar het is wel handig als verdedigers een beetje kunnen verdedigen. RVP en Rooney kunnen misschien in 1 wedstrijd beide 2 inschieten, maar wanneer je er 5 tegen krijgt helpt dat geen zak

Ik hoop Arsenal, want mijjn favoriete soelr Alexis speelt er en ze spelen het leukste voetbal van de PL ( vind ik). William Carvalho ophalen, want dat is tenminste een goede Cdm, en kan nog jaren mee. Ik verwacht dat ze in de top 3 eindigen, want met deze selectie speel je om de prijzen, en is beter dan vorig jaar.

Wat mij betreft zijn er twee absolute topfavorieten met Chelsea en Manchester City en zijn Liverpool United en Arsenal de drie andere kanshebbers.

Voordat ik mijn hele argumentatie en commentaar begin te geven zou ik eigenlijk aan alle arsenal en liverpool fans willen vragen een beetje meer 'samen te werken', beide zijn zeer mooie ploegen en spelen goed, aanvallend voetbal. Zijn ook typische engelse clubs. Want sinds vorig jaar is blijkbaar een hype om te argumenteren wie beter is en ik zie niet in waarvoor dat nodig is.

Nu on topic: Ik vind dat chelsea inderdaad mijlenver voorligt qua selectie maar was dit vorig seizoen ook niet het geval? en ze werden 3de........dan City is inderdaad de huidige kampioen en hebben ook een geweldige selectie, alleen vind ik niet dat city zover voorligt op een arsenal of liverpool, een heel goed basiselftal maar als bv een jovetic of een navas niet hun niveau halen dan ben je nog niks met op papier een goeie selectie te hebben.
Voor de rest hebben zowel Arsenal en Liverpool zich goed versterkt (basis als breedte).
En waar opeens die hype voor man utd vandaan komt? Hebben vorig seizoen een rampseizoen gehad maar met alleen een herrera en shaw ga je de oorlog ook niet winnen. Zolang je blijft met een young, valencia of zelfs geen geweldige centrale verdedigers rondlopen tjah....nu komt dat waarschijnlijk daar Van gaal, vind ik altijd wel grappig dat mensen zeggen dat je spelers niet mag beoordelen op hun WK maar dat wel bij van gaal gaan doen. Ja hij is een goede coach maar hij is geen wonderdokter he

15 augustus 2014 om 21:06

Wat versta jij onder ''samenwerken''?

Waarom Spurs geen top 5? Als pochetti al zo hoog met soton eindigt zie ik hem ook wel mooie dingen doen met Spurs

Ha dit rijtje had ik ook kunnen maken... ;-)

laat 1 ding duidelijk zijn... als je naar de laatste 16 jaar kijkt in de PL dan kan je eigenlijk alleen maar stellen dat Arsenal en Manchester United (Manchester United meer dan Arsenal) de echte topploegen zijn in de PL.. Continue eindigen deze ploegen hoog in de eindklassering in de moeilijkste voetbalcompetitie van de wereld...

Ja mensen/haters zullen vast zeggen "dat was in verleden" Ja okee, maar als je naar recente details kijk(sinds afgelopen seizoen) dan heeft Chelsea geen prijs, Liverpool geen prijs en United ook niet.. Arsenal heeft er 2..

Ongetwijfeld zullen jullie nu een langere termijn willen pakken, omdat Arsenal uit dit verhaal positief naar voren komt... en om een of andere reden kunnen jullie dat niet hebben.

Chelsea fans hebben de neiging te steelen: Ja maar wij hebben een CL trofee... klopt... maar Nottingham Forrest heeft er 2.. Uiteraard is dat weer verleden en dan telt dat weer niet .. Arsenal was 10 jaar geleden ongeslagen kampioen... en dat zonder een rijke Rus, maar gewoon goed beleid.

Ander detail: Kijk nogmaals naar de eindklasseringen van de afgelopen 15 jaar in de PL en zeg mij welke club in ieder geval ALTIJD Europees voetbal speelt, als enige (gezien het faal seizoen van United afgelopen seizoen)

Juist ja, Arsenal!

Arsenal is gewoon een topclub, de community shield en de FA cup tellen gewoon als prijs (het zijn niet alleen prijzen wanneer jullie clubjes het winnen) en Arsenal is gewoon een kampioens kandidaat, net als altijd.. en toegegeven, nu meer dan 2/3/4 seizoenen terug...

Victoria Concordia Crescit!

15 augustus 2014 om 14:42

Hahaha...very Funny.

De community shield is geen prijs en de fa cup is alles behalve een graadmeter om te zien of je wel/geen topclub bent.

Waarom pak je de afgelopen 16jaar eigenlijk? Raar aantal

De afgelopen 10 jaar in de PL :
- United 5x kampioen
- Chelsea 3x kampioen
- City 2x kampioen
- United 3x Runner up
- Chelsea 3x Runner up
- Liverpool 2x Runner up
- City 1x Runner up
- Arsenal 1x Runner up

Dan kan je wel de ene X over 16 jaar praten als het jou uitkomt en dan weer over vorig seizoen als dat beter werkt, maar hierboven staan de feiten coor je van de afgelopen 10 jaar.

15 augustus 2014 om 15:14

Is ook flauwekul natuurlijk.

Maar niemand kan ontkennen dat Arsenal in een nieuwe fase zit. Tenzij je geen kennis over zaken hebt natuurlijk, dan kan je alles ontkennen. Het lijkt erop dat er veel mensen zijn die het maar niks vinden dat Arsenal stappen maakt, het is nou eenmaal de leukste club om te bekritiseren. Werkelijk iedereen heeft een uitgesproken mening over ze. Leuk dat je er een hobby van maakt om tegen Gooners in te gaan, maar als je dat doet uit een gevoel van ''onrecht'''dan zou het je sieren om de andere kant eens aan te vallen.

15 augustus 2014 om 15:33

Het is geen hobby, het is een plicht geworden door de onzin die de meeste Gooners verkondigen en het feit dat jullie doen alsof we allemaal respect moeten hebben voor de manier waarop jullie club gerund wordt, terwijl je dat ook als risicoloos, ambitieloos en puur op winst gedreven kunt zien.
Daarnaast erger ik me vaak aan de misplaatste arrogantie. Zoals hoe jij Arsenal zo hoog boven Liverpool plaatst of een ander verkondigt dat Liverpool spelers niet in de buurt komen van die van Arsenal. Het zou al treurig zijn als jullie een recordkampioen zouden zijn, maar van een club dat al zo lang geen noemenswaardige prestatie heeft neergezet (nee, fa en community zijn geen noemenswaardige prestaties voor een topclub), zou je toch verwachten wat meer bescheidenheid te zien, maar niets is minder waar

15 augustus 2014 om 17:32

Mijn fout ik bedoelde de laatste 18 jaar... de tijd dat Wenger er zit...

Prijzen onder Wenger:

PL 3x: 1997-98, 2001-02, 2003-04
FA Cup 5x: 1998, 2002, 2003, 2005, 2014
Community shield 5x: 1998, 1999, 2002, 2004, 2014

Benoemingswaardig: Runner up CL in 2006

Eindklasseringen Arsenal sinds 1996:
96: 5de
97: 3de
98: 1ste
99: 2de
00: 2de
01: 2de
02: 1ste
03: 2de
04: 1ste
05: 2ste
06: 4de
07: 4de
08: 3de
09: 4de
10: 3de
11: 4de
12: 3de
13: 4de
14: 4de

Dat kan City niet zeggen, die hebben zelfs nog een tijdje 3de klasse gespeeld in deze periode... dat kan Liverpool niet zeggen... dat kan Chelsea niet zeggen... en zelfs het grote United kan nu niet meer zeggen dat het al 18 jaar achter elkaar Europees voetbal speelt...

Wat jij schijnbaar niet begrijpt, is dat ik niet bedoel te zeggen dat Arsenal de beste en de grootste is... Ik wil helemaal niet zeggen dat United geen topclub is.. of dat tegenwoordig Chelsea en City ook geduchte tegenstanders zijn (weet je nog, ik noemde de PL de moeilijkste voetbalcompetitie.. Zou dat iets te maken kunnen hebben met de concurrentie? uhhh ja!)

Wat ik wel probeer te zeggen is dat mensen Arsenal alleen maar naar beneden willen halen... zonder reden... jullie doen dan net alsof wij (arsenal fans) arrogant zijn... nee wij verdedigen onze club... dat is heel wat anders dan arrogantie... Jullie zijn diegene die Arsenal continue aanvallen... want ze zijn al een tijdje geen kampioen meer geweest... nee tja.. concurrentie is zwaar heh... Maar Arsenal is en blijft een topclub.

En ja de FA cup en de community shield is gewoon een prijs... het is geen grote prijs, maar wel degelijk een prijs... ik kan er niets aan doen dat jij gelijk gaat denken dat ik de FA cup met de CL vergelijk ofzo... dat doe jij, niet ik.

Ik heb ook gezegd dat Arsenal inderdaad al jaren een mindere kampioen kandidaat is.. sinds vorig seizoen maken ze stappen en zijn ze wel degelijk een kampioen kandidaat.... zeg ik nu dat ze kampioen gaan worden.. NEE dat zeg ik niet, ik zeg ze maken een kans, maar zo vind ik dat er nog 5 andere clubs ook prima mee kunnen strijden (al vind ik Spurs wel onwaarschijnlijk, maar toch ik onderschat ze niet!)

Nou vertel mij maar hoe ik als Gunner nu arrogant ben... Ik heb wel degelijk respect voor andere clubs, maar als ik zoals zo vaak hier zie dat Arsenal wordt aangevallen, dan zal ik hun verdedigen...

Nu Bendtner weg is word het moeilijk

Gillingham is nog beter dan Arsenal.

dit is nu het verschil tussen owen en carragher en wenger

wenger sluit niemand uit
owen en carragher zeggen dat arsenal niet mee doet....

nogmaals een echte analist doet zijn bril af van zijn(ex club(s) )

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren