Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Uitslagen play-offronde Champions League dinsdag 19 augustus

Laatste update:

Uitslagen play-offronde Champions League dinsdag 19 augustus

Besiktas (Tur) - Arsenal (Eng) 0-0

FC Kopenhagen (Den) - Bayer Leverkusen (Dui) 2-3
Jorgensen, Amartey; Kiessling, Son, Bellarabi

Napoli (Ita) - Athletic Club (Spa) 1-1
Higuain; Muniain

Red Bull Salzburg (Oos) - Malmö FF (Zwe) 2-1
Schiemer, Soriano; Forsberg

Steaua Boekarest (Roe) - Ludogorets Razgrad (Bul) 1-0
Chipciu

Woensdag:

20.45 uur Aalborg BK (Den) - APOEL (Cyp)
20.45 uur Lille (Fra) - FC Porto (Por)
20.45 uur NK Maribor (Slv) - Celtic (Sch)
20.45 uur Slovan Bratislava (Slv) - BATE Borisov (W-Ru)
20.45 uur Standard Luik (Bel) - Zenit Sint-Petersburg (Rus)

De returnwedstrijden worden gespeeld op dinsdag 26 en woensdag 27 augustus. De winnaars gaan naar de groepsfase van de Champions League 2014/15.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Welke wedstrijd komt op ned3?

19 augustus 2014 om 08:52

Arsenal tegen Besiktas

19 augustus 2014 om 08:55

Yes! Bedankt!

19 augustus 2014 om 08:52

Heb net gekeken en het is Besikas-Arsenal die word uitgezonden!

19 augustus 2014 om 08:55

Bedankt

19 augustus 2014 om 14:10

Correctie: Npo3

Geen enkele Nederlandse club doet nog mee in deze fase. En voor Standard is het straks wellicht ook einde verhaal.

Wanneer gaan we nu eens eindelijk met die Beneliga beginnen? Of gaan we wachten tot de kampioenen van Nederland en België ook niet meer rechtstreeks geplaatst zijn?

19 augustus 2014 om 09:03

Beneliga? Zodat de nummers 1 t/m 4 Duitse clubs zullen zijn?

Successupporter ben je dan hoor of dacht je werkelijk dat Anderlecht of Ajax een kans had om in de top 4 te komen, nog maar niet te spreken over landskampioen.

Ik heb liever een eredivisie zoals nu dan een beneliga waarin Ajax/PSV incidenteel strijdt voor plek 4, maar het eigenlijk de Duitsers zijn die de dienst uitmaken.

19 augustus 2014 om 09:08

Hij bedoeld Nederland en Belgische clubs in een competitie maar zelf niet op te wachten

19 augustus 2014 om 09:13

Belgie, Nederland..... Be als in Belgie. Ne, als in Nederland... Liga als in League

19 augustus 2014 om 09:17

Duitsland?

19 augustus 2014 om 10:54

Hoe kom je aan Duitsland? Wow! Alleen omdat er liga staat?

19 augustus 2014 om 14:46

Neen hoor. Geen Duitsers graag. Enkel België en Nederland. Eventueel laat je er nog 1 ploeg van Luxemburg bij. Die hebben wel geen topploeg, maar dat kan 'gemaakt' worden.

6 a 8 ploegen uit België
11 a 12 ploegen uit Nederland
En dan eventueel die ene Luxemburgse.

Iets met 18 tot 20 clubs dus.

Verkrijg je een zeer leuke competitie door. TV gelden zullen ongeveer verdubbelen, sponsorcontracten ook. Zelfs toeschouwersaantallen zullen hier en daar stijgen.

Gevolg is dat we langer goede spelers kunnen houden, betere spelers kunnen aantrekken, mooier voetbal krijgen en verder geraken in Europa.

Er is gewoon geen andere manier om financieel de kloof te overbruggen.

19 augustus 2014 om 19:33

Hou op met die Beneliga. Dat blijft zo'n ongelooflijk belachelijk idee.

Wat gebeurt er met kleinere teams zoals Nac, Nec, ... die worden zomaar uitgesloten? Er doen minder Belgische ploegen mee dan Nederlandse. Dat betekent dat de reiskosten veel hoger zullen zijn voor die paar Belgische ploegen omdat ze steeds gigantische afstanden moeten afleggen om naar Nederland te gaan. Het is bv. 250km van Brugge naar Amsterdam, dan ben je een paar uur onderweg. Betekent dus dat ze een hotel moeten boeken ($$$). Nu ga je zeggen dat die Nederlandse ploegen ook die afstand moeten afleggen wanneer ze uitspelen maar dan wil ik eerst even het volgende behandelen:

Mogen er ploegen degraderen? Dan ben ik er zeker van dat enkel Anderlecht, Brugge, Standard en Genk zich staande weten te houden. Dan hou je dus 4 Belgische ploegen over, dan is het al helemaal niet meer eerlijk en moeten ze gigantische afstanden afleggen. En minder Belgische ploegen betekent minder interesse, minder kijkcijfers, minder sponsors die zich willen binden.

Klinkt allemaal leuk en aardig maar het uitwerken van het idee is niet makkelijk en er komt zoveel bij kijken.

19 augustus 2014 om 19:59

komt inderdaad een hoop bij kijken behalve dan die onzin van jou

19 augustus 2014 om 20:27

De clubs die niet aan de Beneliga kunnen deelnemen, gaan gewoon naar een Beneliga 2. Ja, een soort eerste divisie die een stuk aantrekkelijker is dan de huidige eerste divisie in NL of tweede klasse in België.

In grote voetballanden trekt zo'n tweede klasse ook nog best veel toeschouwers, media aandacht, TV belangstelling etc.

Natuurlijk krijgt Nederland meer clubs. Telt dan ook 70 meer inwoners.

Dat van die afstanden is een beetje raar. De reis-kost is immers voor elke club ongeveer hetzelfde. Die kost is trouwens echt marginaal tov de andere kosten, zoals salarissen.

Lange afstand en hotel een probleem? Hoe denk je dat ze dit oplossen in Duitsland, Frankrijk, Engeland, Italië of Spanje. Daar zijn de afstanden nog steeds veel groter dan in zo'n Beneliga.

Gent heeft sinds dit seizoen Genk voorbij gestoken qua budget. En doen het de laatste 5 en 10 jaar gemiddeld quasi even goed. Die blijven er wel in.
Maar ook een team als pakweg Lokeren, toch in zijn huidige sterkte, blijft er wel in. De rest is koffiedik kijken. Immers de budgetten van alle clubs gaan significant naar boven. Volgens mij ga je op langere termijn gewoon altijd ongeveer dezelfde verhouding hebben qua verdeling Belgische / Nederlandse clubs.

Niemand zegt dat het uitwerken eenvoudig zou zijn. Er komt echt veel bij kijken. Er zouden zelfs wetten moeten voor veranderd worden.

Maar onmogelijk is het allemaal niet.

Het alternatief is verder blijven aanmodderen. En dat lijkt me ook niet alles.

Oh en in het handbal en vrouwenvoetbal is die Beneliga al een realiteit.

19 augustus 2014 om 23:04

Maar welke clubs zou je dan in de competitie krijgen? Ajax, Psv, Twente, Feyenoord, AZ, Heerenveen, Vitesse, Groningen, Club Brugge, Anderlecht, Standard, Genk, Gent, Lokeren, Zulte, en dan? Utrecht misschien nog, of PEC qua Nederlandse clubs, en qua Belgische clubs misschien nog Mechelen of Beveren, maar daar kun je over twijfelen.

20 augustus 2014 om 07:21

stravven,

Dat is geen eenvoudig vraagstuk, want je gaat dus een hoop clubs moeten teleurstellen.

Welke criteria moet je ook gebruiken eh? Recente resultaten van de laatste 5 jaar? Of toch maar 10 jaar? En wat met clubs die op zich meer potentieel hebben?

Beveren moet het voor mij niet worden, ga er maar vanuit dat een Charleroi er ook wel zal bij zijn.

20 augustus 2014 om 09:46

Hilarisch dat je de (gigantische...? )afstanden als een probleem ziet...250km is nog altijd peanuts vergeleken met Malaga tegen een Bilbao, Zenit tegen 90 van de andere russische ploegen, Milan tegen Cagliari en ga zo maar door. Zoals Iedereen Komt zegt, fnancieel is het Sowieso een grote vooruitgang, inclu die vervoers/hotelkosten waar jij blijkbaar over struikelt.

Verder is het niveau van de NL en BE competitie zo goed als identiek, dus er zijn sowieso meer ploegen dan de 4 die jij opnoemt die zich zouden handhaven. Denk maar aan een Zulte-Waregem, AA Gent, Lokeren, KVK etc.

Het is Bene(lux) ofwel blijven stilstaan/achteruitgaan in niveau en steeds minder betekenis hebben in Europa.

19 augustus 2014 om 14:26

Inderdaad en misschien is dat ook wel zo verstandig om niet continu voor lul te staan. Kampioen worden is de enige optie om de de poulefase te halen als nederlandse club zijnde. Denk dat het sowieso niet lang gaat duren voordat we weer wat startbewijzen moeten gaan afstaan. Europees gezien worden we aan alle kanten voorbij gestreefd

19 augustus 2014 om 14:49

Precies. Nederland kan volgend seizoen al nog maar eens 2 of 3 plekken zakken op de ranking. Met alle gevolgen van dien.

19 augustus 2014 om 15:57

en we zullen een redelijk goede 2de divisie krijgen als nederland en België dit zouden doen misschien zelfs kans op een 3de divisie?

19 augustus 2014 om 19:39

Wat een onzin deeveedee. Hoe minder startbewijzen, hoe minder de deler is van je punten en hoe meer punten je netto weer pakt. Vorig seizoen zouden we 4e staan als Utrecht, vitesse en feyenoord niet hadden meegedaan. Dus overdrijf niet zo. We blijven gewoon keurig top 10, zoals het financieel ook logisch is.

19 augustus 2014 om 16:08

@iedereen komt: Als je een Beneliga wil opstellen, dan weet je zeker dat er geen Nederlandse club meer in de Champions League zullen spelen.

De Uefa is er al eens glashard over geweest: er worden alleen nationale competities getolereerd, geen binationale competities (competities van 2 of meer landen samen). Ga je een Beneliga opzetten, dan raak je dus al je Europese plaatsen kwijt, want die competitie zal nooit door de Uefa erkend worden, dus krijg je geen tickets.

Bovendien: zelfs als de Uefa het zou accepteren, dan houdt je dezelfde tickets, maar dan moet je die opeens wel delen met de Belgen. Netto houdt je dan dus zelfs minder over.

19 augustus 2014 om 16:24

Superghost,

Neen, dat was vroeger zo. Tegenwoordig is de Uefa al bijgedraaid.

William Gaillard, de senior adviseur van UEFA-voorzitter Michel Platini, zei al in februari 2012 het volgende hierover:

“ Wij staan daar niet meer negatief tegenover. Er komt zelfs een werkgroep om de impact te onderzoeken. Als we niets doen, kan het profvoetbal in de volgende tien jaar in 40 van de 53 Europese landen verdwijnen.â€

Dus die tickets, dat kan dus wel geregeld worden.

Ook zal je niet hetzelfde aantal tickets hebben. Misschien wel in het begin, maar de Belgen kennende kunnen ze met het nodige politieke gepalaver er wel voor zorgen dat de Beneliga vanaf de start meer tickets zal krijgen.

Sowieso wordt dat aantal bepaald door prestaties. Vermits je een sterkere en betere competitie hebt, zou theoretisch gezien dat aantal tickets moeten stijgen of op zijn minst op hetzelfde peil blijven.

Als je samen een competitie deelt, dan moet je niet meer denken in termen van Belgen vs. Nederlanders. Je vormt samen één competitie. Neem nu mijn Gent, dat komt af en toe in aanmerking voor Europees voetbal. Dat zou in een Beneliga wellicht iets zeldzaam worden. Maar toch zal de club financieel er beter voor staan dan vandaag, ook sportief zouden we beter voetbal te zien krijgen dan vandaag.

Die paar Europese wedstrijden die we verliezen, wegen niet op tegen de winst die een Beneliga zou meebrengen.

19 augustus 2014 om 19:15

Die tickets is een slecht argument, Swansea en Cardiff zijn twee Welshe clubs die in Engeland meespelen, en daar ook gewoon Europees kunnen spelen.

19 augustus 2014 om 23:02

komen alle papegaaien weer over het slechte niveau. het niveau is zo slecht, dat we 3e zijn geworden op het wk

20 augustus 2014 om 06:36

@iedereen kom: Die zegt dus alleen dat ze gaan onderzoeken of het wel aan te raden is, als dat land zelf geen betaald voetbal overeind kan houden. Maar die uitzondering is er eigenlijk al lang: de Liechtensteinse clubs mogen om die redenen al meespelen in de Zwitserse competitie, San Marino (de club uit hetzelfde land) mag daarom in Italië meespelen en AS Monaco daardoor in Frankrijk.

Maar Nederland en België behoren gewoon bij de 13 landen die zelfstandig betaald voetbal overeind kunnen houden. Dus daar wordt het dus niet toegestaan. Slechte Europese prestaties is namelijk wat anders dan geen betaald voetbal meer kunnen spelen.

Wat betreft de tickets: daar kan natuurlijk niet over onderhandeld worden, want die worden verdeeld op basis van de Europese ranglijst. De Uefa kan daar dus niet over gaan onderhandelen, want dan krijgen ze straks alle landen over zich heen die meer tickets willen toe-eigenen.

Een Beneliga (als die al mogelijk zou worden) zou dus de Europese punten van het hoogstspelende land (nederland) overnemen in het gunstigste geval en zal dus de huidige Nederlandse tickets krijgen. In het minst gunstige geval wordt het gezien als een geheel nieuwe competitie en begin je letterlijk op 0 punten en heb je slechts de volgende plaatsen:
Kampioen = 2e voorronde CL voor kampioenen
Bekerwinnaar = 2e voorronde Europa League
nummer 2 = 1e voorronde Europa League
nummer 3 = 1e voorronde Europa Legue

Daarnaast geef je aan dat ploegen er financieel op beter worden, maar eerder onderzoek naar een Beneliga heeft juist aangetoond dat ploegen er juist financieel slechter op worden. Fans en sponsoren zitten namelijk niet op zo'n Beneliga te wachten. Fans zien liever Ajax-RKC als Ajax-Club Brugge. Sponsors (de meeste zijn puur landelijk) krijgen minder zichtbaarheid in hun land (want een deel verdwijn naar België waar die sponsors niet eens actief zijn), waardoor het sponsorschap van een club minder waard wordt. Daarnaast zit je met dubbele regels wat betreft sponsoring (nederland en België hebben niet exact gelijke regels, dus je moet voldoen aan de regels van beide landen). TV Gelden worden ook minder, want de Nederlandse TV zit niet te wachten op duels tussen Belgische clubs (die Nederlandse fans willen dat niet zien) en andersom idem dito. Dit kwam allemaal uit het onderzoek.
Ploegen als Ajax en Anderlecht gaan er financieel zelfs zwaar op achteruit, want die zullen minder vaak CL spelen, wat die clubs dus vele miljoenen kost.

Dat het niveau hoger is, is natuurlijk ook onzin. Ploegen profiteren namelijk van meer interesse van spelers doordat ze Europees spelen. Dat zal dan minder vaak zijn, waardoor de goede spelers sneller vertrekken en nieuwe goede spelers wel voor een andere club kiezen die wel Europees speelt. Het niveau zal dus zeker niet hoger liggen.

Er is dus geen enkel voordeel aan een Beneliga. Fans en sponsoren zitten er niet op te wachten bleek uit het onderzoek, clubs worden er financieel slechter op (deels door de mindere interesse, deels door het mislopen van Europees voetbal) en je zult ook geen betere spelers kunnen aantrekken.

20 augustus 2014 om 06:42

@stravven: Je maakt nu juist mijn punt eerder, want Swansea en Cardiff snoepen dan het ticket van de Engelse teams af.

Overigens mogen Swansea City en Cardiff City in Engeland meespelen, omdat ze dat al deden voordat de Europese competities werden opgezet. Celtic heeft namelijk sindsdien ook al eens gepoogd mee te mogen spelen in de Engelse competitie, maar dat werd niet toegestaan door de Uefa. Je moet namelijk in eigen land uitkomen, slecht bij wijze van hoge uitzondering wil de Uefa het toestaan om in een ander land uit te komen. Dan moet het gaan om veiligheidsredenen (zoals bij Derry City) of omdat het eigen land geen betaald voetbal kan opzetten (zoals bij de Liechtensteinse clubs, bij AS Monaco en bij San Marino Calcio)

20 augustus 2014 om 08:28

Superghost,

Dat was in 2012, ondertussen zal dat onderzoek wel afgerond zijn zeker?

Ik verwacht op het niveau van de Uefa echt weinig tegenstand.

Trouwens de Women's Bene League valt ook onder de regelgeving van de Uefa en die liga is dus een feit. Dus...

Over die tickets kan zeker onderhandeld worden, je zit immers met een unieke en nieuwe situatie en neen ik verwacht niet dat de Uefa alles zou resetten.

Als er nu iets is, waar een Belg goed in is, dan is het in politiek gekonkelfoes in de achterkamertjes. Wij regelen dat wel. Het is echt niet toevallig dat ook uw Europese president een Belg is. lol

U zegt dat fans en sponsoren er niet op zitten te wachten? Dat is mij bekend, maar die onderzoeken zijn ook al langer geleden uitgevoerd. Europees kan België en Nederland ondertussen niet meer mee, dat zien de fans ook wel.

Bovendien kan je de validiteit van zo'n onderzoek in vraag stellen. Ze vragen immers naar een mening en meten geen gedrag. Groot verschil tussen beide, geloof me.

En die mening wordt beïnvloed gewoon nog maar omdat je vragen stelt over iets 'nieuw'. Mensen houden van nature niet van 'nieuw'. Ze zijn eerder conservatief en vertrouwen op wat ze kennen. Het nieuwe brengt risico's met zich mee, risico's die ze niet eens kennen, maar ze veronderstellen wel dat die er zijn.

Wellicht is het wel een mythe, maar naar het schijnt liet Henry Ford een marktonderzoek uitvoeren voor hij met zijn auto's op de markt kwam. Het resultaat was dat de mensen een sneller paard wensten.

Dat paard kennen ze. Een auto was te nieuw. En dan komen mensen met allerlei drogredenen om die auto af te schieten.

U zegt dan wel dat de fans liever Ajax-RKC dan Ajax-Club Brugge zien. Hoe meet je dat? Aan het aantal toeschouwers vandaag?

Ajax-RKC zit voor de abonnees mee in hun pakket. Ajax-Club Brugge vandaag niet. Ajax-RKC heeft plaats in het weekend. Ajax-Club Brugge vandaag niet. Om nog maar te zwijgen dat er een hoop supporters de Europese wedstrijden niet gaan bekijken omwille van financiële redenen. Daarom kan er vandaag een verschil bestaan tussen het aantal supporters die Ajax-RKC en Ajax-Club Brugge bezoeken.

Ik ben geen supporter van Ajax of Club Brugge. Een wedstrijd Ajax-RKC of Club Brugge-Beveren, interesseert mij echt niet. Ik zou er nooit voor betalen om deze op TV te kunnen zien. Ajax-Club Brugge dan? Die misschien wel. Als mijn eigen club niet speelt en ik heb niks om handen, waarom niet dan? Dat zou zoiets zijn als Arsenal - Man City. Zo'n wedstrijd bekijk ik als neutrale kijker ook wel eens.

Bovendien krijg je op termijn ook een herverdeling van de supporters. Nederlanders zullen wel meer geneigd zijn om te supporteren voor Nederlandse clubs, Belgen voor Belgische. Dat ga je er nooit helemaal uitkrijgen en dat mag.

Maw nu heb je in Nederland een maximaal potentieel van 17 miljoen inwoners voor 18 clubs, in een Beneliga is dat maximaal potentieel 17 miljoen inwoners voor pakweg 12 clubs.

Er worden immers elke dag nieuwe supporters 'geboren'. De meerderheid gaat voor een club die speelt in de hoogste divisie. Dat zal met een Beneliga niet anders zijn.

Ook zullen er supporters van clubs die in de Beneliga2 zitten en daar wat langer zitten 'overstappen' naar clubs in de Beneliga1. En ja supporters doen dat. Da's hier met Gent ooit gebeurd in 1970-71 toen we degradeerde naar 2de klasse. Er stapten er toen een deel over naar Club Brugge (weet je ineens waarom het dé aartsrivaal is van AA Gent, lol) omdat ze voetbal op het hoogste niveau wilden zien.

Maw. op termijn, en dat effect kan je al voelen na een paar jaar, ga je per club altijd meer supporters scoren.

Ook heel belangrijk is die TV-kijker, want daar zitten ook een hoop neutrale supporters bij die gewoon een leuke pot voetbal willen zien. Ik maak me sterk dat die liever Ajax-Club Brugge wil zien dan Ajax-RKC. Vergeet ook niet dat Ajax en Club Brugge in een Beneliga context ook beide betere ploegen zouden hebben dan nu. Wat ook weer extra kijkers aantrekt.

En dan zit je nog met een cumulerend effect. Stel dat Ajax-RKC 1000 TV kijkers lokt (het precieze aantal doet er niet toe), en Club Brugge - Beveren ook. Dan nog mag je wat kijkers 'verliezen' in elk land afzonderlijk met een Ajax - Club Brugge, toch ga je in zijn totaliteit meer kijkers hebben. 1800 misschien.
Maw. die wedstrijd is qua TV waarde veel meer waard, met alle positieve gevolgen van dien.

Ongeveer hetzelfde werkt voor de spelers, In de Belgische en Nederlandse hoogste divisie zijn samen ongeveer 1000 voetballers aan het werk. Die werken dus voor 2 x 18 clubs.

Met een Beneliga zouden dat er ongeveer 500 worden voor pakweg 18 of 20 teams. De betere spelers die nu bij de middenmoot of lager zitten, zullen sneller naar de betere clubs gaan. De pool aan spelers wordt groter, die aan clubs kleiner. Uiteraard heeft dat gevolgen voor de kwaliteit: die gaat onmiskenbaar omhoog. Bovendien gaan we door de extra financiële middelen en aantrekkelijkheid van de competitie betere buitenlanders kunnen aantrekken en spelers die hier al zijn langer kunnen vasthouden.

Sponsors dan. Men gaat gewoon een ander soort sponsors hebben. In België en Nederland zijn er nog wel wat clubs die gesponsord worden door een lokale succesvolle ondernemer.

Zelfs grote bedrijven die alleen nationaal opereren zullen als sponsor wellicht verminderen en zelfs verdwijnen.

Maar je krijgt er wel iets voor in de plaats: grote multinationals die internationaal opereren. Denk aan Sony, Microsoft, Bmw, Albert Heijn, etc...

Die laten nu veelal onze competities links liggen, wegens internationaal niet interessant genoeg. Niet alleen kunnen die beter betalen dan de lokale ondernemers, die zijn ook bereidt om dit te doen, alleen al omdat de markt voor hun stuk groter wordt dan nu.

Ajax en Anderlecht zullen wellicht evenveel CL spelen als nu. Beide clubs mogen de laatste jaren verwend zijn op dat vlak. Vrij recent hebben beide clubs het ook jaren moeten missen. Bovendien verwacht ik dat de Beneliga, door de verhoogde kwaliteit, meer CL tickets zal krijgen. Het aantal tickets zijn immers gelinieerd met de Europese prestaties van de clubs. Wellicht moet het haalbaar zijn om 2 rechtstreekse tickets te bekomen en ééntje die een korte voorronde moet afwerken.

U zegt dan wel dat de clubs er financieel erop achteruit zullen gaan. Maar daar geloof ik niks van. Het handbal en vrouwenvoetbal is nét o.a. om die redenen samen gegaan in beide landen. Ik denk niet dat ze ooit terug willen naar 'vroeger'.

De grootste tegenstand zit hem nét in het sentimentele en conservatieve denken van de meeste mensen. Mensen zoals u dus. En dat is zeker geen verwijt. Maar het is wél de grootste horde die een Beneliga moet nemen. Ook u moeten we overtuigen.

Volgens mij zullen we dit alleen kunnen doen wanneer zich een katalyserend event voordoet. Pakweg een Nederlandse competitie waarbij de kampioen niet meer rechtstreeks geplaatst is voor de CL en via de voorronde daar ook niet eens in slaagt.

Ook een situatie als nu zou een trigger kunnen worden: het zou zomaar kunnen gebeuren dat straks alleen Ajax Europees actief is.

Dan pas zullen de bobo's bij de Belgische en Nederlandse clubs aan het werk gaan.

20 augustus 2014 om 09:59

Goed geschreven Iedereen Komt! Er zijn 1001 argumenten waarom we het wél zouden moeten doen en er zijn er 5 waarom niet, helaas klampen menig supporters zich vast aan die 5. Het is ergens ook niet verwonderlijk dat wij Belgen pro zijn en de Nl'ers contra...mijn gevoel zegt dat Belgen het minder moeilijk hebben om een éénheid te vormen met NL, op voetbalvlak, dan de doorsnee Nederlander (no offense). Verder zijn er ook nog altijd veel Nl'ers die hun competitie (veel) sterker wanen dan onze competitie, wat ook dikke zever is natuurlijk.

Gewoon al het feit dat mensen zoals Duchatelet volledig PRO zijn zegt op zich al genoeg qua financiele vooruitgang, aangezien dat het enige is wat onze beste Roland kan schelen. Verder heeft een voorzitter van een Belgische topclub er natuurlijk veel meer kennis en inzicht over dus heb ik er vertrouwen in dat we alle risico's en negatieve punten kunnen uitwerken na enkele grondige studies.

Het voetbal en het aantrekken van grote namen zou op termijn sowieso grondig verbeteren, maar zelf van dag 1 zou het toch echt genieten zijn...het aanvallende 433 voetbal van NL tegen het eerder behoudende voetbal van Be...zou echt prachtige matchen opleveren.

20 augustus 2014 om 11:01

snowflake,

Maar in Nederland begint het ook te keren hoor. Meer en meer supporters stellen gewoon vast dat ook hun clubs Europees niks meer voorstellen. Ze zien ook dat er een rits grotere landen, waar de levensstandaard aan het verbeteren is, dat deze op de drempel staan om ook hen voorbij te hollen.

Het voetbal van vandaag draait vooral om geld. Degene met het meeste geld wint meestal. Jammer maar helaas.

Als we willen dat er significant meer geld binnenkomt, dan zullen kleine markten moeten samengaan. Ik zie gewoon geen andere oplossing.

Ik denk ook dat zo'n Beneliga een zeer interessante competitie zou worden. Je zit inderdaad met een botsing van 2 voetbalculturen en dat zou gensters geven.

19 augustus 2014 om 19:19

De Beneliga komt wanneer er een Britse competitie komt met een Britse nationale team die waarschijnlijk toch weer veelal uit Engelsen kan bestaan.

Oftewel: nooit.

19 augustus 2014 om 23:07

Nee, in the UK heb je de PL, en dan heb je nog Celtic en had je Rangers, en dat is het echt wel. Aberdeen, Dundee enzo zouden in de Championship of nog lager spelen, The New Saints in de League Two. Dat kun je niet vergelijken, de grootste competitie ter wereld en dan de kleine Welshe, Noord-Ierse, Ierse en vrij beperkte Schotse competitie daarbij, dat is gewoon de Engelse competitie met aanvullingen. Celtic schat ik niet hoger in dan bijvoorbeeld Everton of Newcastle.

19 augustus 2014 om 23:28

Sterker nog, met name Everton heeft geen kind aan Celtic.

20 augustus 2014 om 14:24

stravven,

Ik schat Celtic ook niet hoger in dan die 2 clubs.

Maar als Celtic in de PL zou spelen, dan zou het ook over meer valuta beschikken en kan ze haar kern gevoelig versterken.

Fergus Mccann, voormalig eigenaar, heeft eens becijferd dat ze dan over 3 keer zoveel middelen zouden beschikken.

Celtic is trouwens hard aan het lobbyen om in de PL te mogen aantreden. En het ziet er naar uit dat het over enkele jaren wel kan lukken.

19 augustus 2014 om 15:57

juist

Ik hoop echt dat napoli wint vanavond, Zal een lastige wedsteijd worden bilbao heeft nog steeds een goed team met itturaspe en muniain als uitblinkers .

Voorspellingen
20.45 uur Besiktas (tur) - Arsenal (eng) 1-2 Arsenal heeft meer kwaliteit dan Besiktas.
20.45 uur FC Kopenhagen (den) - Bayer Leverkusen (dui) 1-3 Leverkusen is te sterk voor Kopenhagen.
20.45 uur Napoli (ita) - Athletic Club (spa) 2-0 Twee gelijkwaardige teams ik denk dat Napoli wint.
20.45 uur Red Bull Salzburg (oos) - Malmö FF (zwe) 3-0 Salzburg heeft simpelweg meer kwaliteit.
20.45 uur Steaua Boekarest (roe) - Ludogorets Razgrad (bul) 2-1 Boekarest wint met moeite van Ludogorets.

19 augustus 2014 om 12:55

Maar Loedogorets heeft toch meer kwaliteit dan Steaua?

Lille - Porto is ook een mooie wedstrijd

19 augustus 2014 om 09:46

Die wordt woensdag uitgezonden.

Ik denk dat Besiktas-Arsenal gelijk gaat worden. Arsenal mist Mertesacker en nu ook Gibbs, Koscielny is niet 100% fit dus verdedigend zitten we beetje in de problemen. Ik hoop ook dat er daarom nog een verdedigende versterking komt! Dit is echt nodig.

19 augustus 2014 om 11:05

Zeker geen Chambers zien spelen in de voorbereiding en community shield. Beest van een verdediger en ook nog is allround, prima back up.

19 augustus 2014 om 11:11

Ik heb hem zeker zien spelen en ben enorm onder de indruk. Echter is Mertesacker de leider achterin. Je zag bij de tegengoal van Crystal Palace dat er een gebrek aan organisatie was (sanchez tegen Hageland en geen dekking bij de eerste paal). Dit is iets waar Mertensacker van grote waarde is.

19 augustus 2014 om 12:58

Mertesacker :-)

Die heeft echt dr draaicirkel van Sugar Lee Hooper

Hoop niet dat ie vaak 1 tegen 1 komt te staan met Demba Ba

19 augustus 2014 om 14:41

Hopelijk wel, dan spreken we na de wedstrijd verder en dan zal je waarschijnlijk niet meer zo praten over de BFG.

19 augustus 2014 om 18:04

Als Demba Ba je sterspeler is zegt dat wel genoeg lmao

Gelijkspel of nipte overwinning voor Besiktas, maar Arsenal maakt het af in Londen. Besiktas is ook veel te laat met halen van nummer 10, anders had ik ze wel een kleine kansje gegeven.

Dit zijn mijn voorspellingen:

Dinsdag 19 augustus: 20:45 uur

Besiktas - Arsenal (1-3). Arsenal gaat dit heel makkelijk winnen.

FC Kopenhagen - Bayer Leverkusen (1-2). Leverkusen is op papier beter en gaat toch ook redelijk simpel winnen.

Napoli - Athletic Bilbao (2-0). Ook al kan het zijn dat de Basken hier gaan winnen.

Steaua Boekarest - Loedogorets (1-2). Steaua is favoriet, maar mijn gevoel zegt toch anders.

Red Bull Salzburg - Malmö FF (3-1). De Oostenrijkers zijn veel sterker, al mogen ze de Zweden niet onderschatten.

Woensdag 20 augustus: 20:45 uur

OSC Lille - FC Porto (2-1). Interessante wedstrijden met op papier een sterker Lille, die weinig goals weggeeft.

NK Maribor - Celtic (1-3). Celtic is veel en veel beter dan de Sloveense topclub.

Standard Luik - FC Zenit (0-3). Ja Standard is volstrekt kansloos tegen de veel sterkere Russen ook zonder Witsel.

Slovan Bratislava - Bate Borisov (1-1). Wordt heel spannend, maar de Wit-Russen maken het thuis af.

Aalborg BK - Apoel Nicosia (2-1). Wordt ook heel spannend, maar het thuisvoordeel gaat de kampioen van Denemarken de doorslag geven.

Arsenal is zwaar favoriet, maar heb zo een voorgevoel dat Besiktas gaat stunten vanavond!!!
Of ze uiteindelijk doorgaan: denk het niet
Verwacht een 2-1 winst voor Besiktas. 2e wedstrijd 3-0 Arsenal

De winnende combi voor vanavond:
Besiktas-arsenal o2,5
Napoli
leeds utd 1
Reading

quote 6,9 x 15 = 103,5

bedankt me morgen maar!!!

Succes allemaal

19 augustus 2014 om 13:39

Leeds 1

19 augustus 2014 om 13:40

Leeds utd plus 1

Ik hoop dat Celtic kansloos verliest for the sake of Legia. Oplichters

19 augustus 2014 om 14:31

Celtic kan hier toch niets aan doen? Zij hebben geen bezwaar gemaakt, zij hebben niet het verzoek gedaan om het om te zetten in een overwinning. Wat moeten ze dan? Weigeren als de Uefa ze door laat gaan?

19 augustus 2014 om 14:33

Gaat ook wel gebeuren maribor is maar een beetje minder dan legia en celtic is gewoon niks gewoon met 6-1 vernederd, Echt jammer dat legia niet door is.

19 augustus 2014 om 15:52

Celtic oplichters? Je weet dat ze hier niks aan kunnen doen? Zij hebben geen klacht ingediend, de Uefa heeft de overtreding van Legia ontdekt en ze daarvoor gestraft. Je kan de straf te zwaar vinden, maar Celtic heeft hier geen aandeel in gehad, zij hadden slechts de mazzel de bevoordeelde club te zijn.

Iemand nog voorspellingen voor vandaag? Daarmee bedoel ik tips voor gokken.
Ikzelf denk dat Napoli wint, net als Boekarest en Red Bull. Arsenal en Leverkusen durf ik niet aan, verwacht gelijk spel.

Voorspellingen:

20.45 uur Besiktas (tur) - Arsenal (eng) 1-2
20.45 uur FC Kopenhagen (den) - Bayer Leverkusen (dui) 0-2
20.45 uur Napoli (ita) - Athletic Club (spa) 2-1
20.45 uur Red Bull Salzburg (oos) - Malmö FF (zwe) 3-1
20.45 uur Steaua Boekarest (roe) - Ludogorets Razgrad (bul) 0-1
Woensdag:
20.45 uur Aalborg BK (den) - Apoel (cyp) 2-1
20.45 uur Lille (fra) - FC Porto (por) 1-1
20.45 uur NK Maribor (slv) - Celtic (sch) 1-1
20.45 uur Slovan Bratislava (slv) - Bate Borisov (W-Ru) 1-1
20.45 uur Standard Luik (bel) - Zenit Sint-Petersburg (rus) 0-2

Arsenal gaat dit makkelijk winnen. 3-0

kopenhagen-leverkusen 2
napoli - bilbao 1 met handicap
steau boekarest- ludogorets 1
reading - huddersfield town 1 met handicap
norwich- blackburn 1
5 euro inzet levert 251,45 op
kansen?

19 augustus 2014 om 16:00

zeker

Eerst Besiktas - Arsenal en dan om 23:00 Real Madrid - Atletico Madrid.

Dat kan een mooi voetbalavondje worden.

Mijn toto voorspellingen:

Besiktas - Arsenal -- 2

Lille - FC Porto -- 2

Maribor - Celtic -- 2

Enigsinds logisch?

19 augustus 2014 om 19:20

Lille is wel een goede ploeg. Twijfelgeval. Rest ziet er logisch uit!

iemand tips voor de Toto??

19 augustus 2014 om 17:50

Ik heb net als vele hier de volgende toto:

Besiktas - Arsenal 2
Napoli - Bilbao 1
Kopenhagen- Leverkusen 2

Ik heb daar €100,- op gezet en kan 575 winnen.

19 augustus 2014 om 19:22

Dit is mijne:

Napoli - Bilbao 1
Kopenhagen - Leverkusen 2
Cardiff - Wigan 1

20euro = 157

Arsenal zie ik niet winnen straks, hoewel ze meer kwaliteiten hebben. In Turkije kan het altijd spoken!
Napoli wordt een moeilijke match, maar met een Mertens die de match gaat beslissen
Leverkusen heeft zich zwaar verstrekt deze transferperiode (papadopoulos, Calhanoglu, Drmic) dus zie ze winnen tegen een Kopenhagen dat in de eigen competitie niks presteert.
Cardiff (vorig seizoen PL) wint deze thuismatch eenvoudig van Wigan.

19 augustus 2014 om 19:28

Ik heb ze overgenomen, hopen dat het uitkomt

19 augustus 2014 om 20:08

Veel geluk met wedden heb ik niet, maar we blijven proberen! :D

arsenal leverkussen napoli winnen

Leverkusen en Salzburg gaan vlammen vanavond. Napoli gaat het heel lastig krijgen tegen bilbao.

20 euro op Arsenal en Napoli gegooid hopelijk doen ze wat ze moeten doen

19 augustus 2014 om 21:04

Hier 20 euro op Arsenal en Boekarest :-)

Sanmarten bij Steaua Boekarest in de basis....wat een geweldenaar was dat in de geringe aantal wedstrijden die ik heb gezien van hem bij Utreg!

20 augustus 2014 om 20:33

Sverige4u, ook gisterenavond was Lucian Sanmartean de grote uitblinker aan de zijde van Steaua. Ongelooflijk hoe de dynamische middenvelder dat op zijn 34ste nog voor elkaar krijgt. Wat was eigenlijk de reden van zijn vertrek bij FC Utrecht? De Platini van de Balkan stond namelijk slechts één jaar (2007-2008) onder contract bij de club uit de Domstad.

20 augustus 2014 om 22:02

Blessures...hij speelde zelden en als hij speelde viel hij geblesseerd uit helaas terwijl het publiek gek van hem was in goede zin.

Er is toen in goed overleg besloten om zijn contract te ontbinden.

Echt onwijs jammer, heb zelden zo'n goede voetballer gezien in Nederland.

Goed zo kopenhagen mooi gespeeld. Hoop dat ze nog door kunnen gaan heb giga veel sympathie voor de deense competitie alle clubs zijn zowat gezond dat is mooi om te zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren