Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘6-1 winnen en je krijgt als spits nul kansen, dan ga ik twijfelen aan De Jong’

Laatste update:

PSV won een week geleden van Willem II en versloeg zaterdag ook NAC Breda, met duidelijke cijfers. Waar vleugelspits Memphis Depay beide wedstrijden tweemaal scoorde en de grote uitblinker is bij de Eindhovenaren, is nieuwkomer Luuk de Jong vooralsnog ongelukkig in de punt van de aanval.

/

De Jong kwam voor veel geld over van Borussia Mönchengladbach, maar staat na twee duels nog droog in de Eredivisie. Pierre van Hooijdonk weet niet of de zevenvoudig Oranje-international binnenkort wél weer veel gaat scoren. “Ik vind en vond De Jong een heel goede spits, vooral in zijn tijd bij FC Twente. Maar als je 6-1 wint en je krijgt als spits nul kansen en je wordt nul keer in stelling gebracht, ga ik twijfelen”, liet Van Hooijdonk weten bij Studio Voetbal.

Kenneth Perez wijst op de uitstekende vorm waarin Depay momenteel verkeert. De linksbuiten was deze zomer tijdens het WK al belangrijk voor het Nederlands elftal en is nu de man om wie bijna alles draait bij PSV. Daarin schuilt ook een risico, want een vertrek van Depay is nog niet uitgesloten. “Kan PSV dat opvangen? Geeft PSV de kans op de titel weg als ze Depay laten lopen?”

Denk je dat Luuk de Jong snel gaat scoren voor PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het ligt denk ik niet zozeer aan de Jong maar wel aan de aanvoer.

Depay speelt niet op een vaste positie en komt bovendien veel naar binnen.
Locadia stond rechtsbuiten terwijl het ook meer een spits is.

Met een fitte Narsingh er bij zie ik voor Luuk de Jong meer mogelijkheden.
De doelpunten komen wel voor Luuk de Jong en bovendien... blijkbaar zijn er ook andere spelers die doelpunten kunnen maken dus zolang die niet vertrekken is er nog geen reden tot zorgen.

18 augustus 2014 om 11:16

Als je toch andere spelers hebt die kunnen scoren, waarom zoveel geld voor De Jong neertellen dan? Dan kun je net zo goed Locadia laten staan.

Edit: Ook nog eens wetende dat je flankspelers liever voor de eigen actie gaan, dan een voorzet afleveren.

18 augustus 2014 om 11:30

Het is ook niet snel goed. Bij Ajax 'ontbreekt' een topscorer terwijl wij bij Feyenoord te afhankelijk waren van Pelle. Nu is Depay doorslaggevend en is PSV daar te afhankelijk van?
Zet een type Schaken (geeft voorzetten) op links en ook de Jong wordt opeens bruikbaar.

18 augustus 2014 om 11:31

Vind ik ook..real hoeft Falcao niet halen want henzema is ook wel voldoende ( beetje type Locadia ).

18 augustus 2014 om 11:34

Nou, omdat De Jong wel degelijk een grote invloed heeft binnen het team. Ik heb mij gisteren dood geërgerd, "een spitsenprobleem" bij Psv. Hou toch op zeg. De Jong houdt ballen vast, is belangrijk in balbezit tegenpartij en komt wel degelijk in gevaarlijke situaties.

Door het spel van PSV is het gewoon bijna onmogelijk om als spits 35 ballen in de goal te schieten. Dat maakt je als spits echter niet nutteloos.

18 augustus 2014 om 11:56

Vond de Jong zaterdag ook goed spelen, getuige bijvoorbeeld dat hakballetje waaruit Locadia scoorde, heerlijk gewoon

18 augustus 2014 om 12:02

Hahahah, @de10

Volgens mij heb jij een andere wedstrijd gekeken, heb je de eerste helft gezien? daar had L.de jong haast alleen maar balverlies, hij probeerde ook een aantal keren acties te maken maar kwam heel houterig over.

18 augustus 2014 om 12:16

helemaal mee eens. hij trekt het veld open zodat anderen meer ruimte krijgen. je hebt gisteren kunnen zien wat er gebeurd als anderen de ruimte krijgen

het gesprek van gisteren gaat nergens over.....

18 augustus 2014 om 12:48

Och ja, die Pierre moet toch iets reopen voor zijn gage? Beetje auwehoeren en kaching, weer wat geld in het laatje. De Jong heft perfect gespeeld, hij was minimaal verantwoordelijk voor twee goals. 1x Wijnaldum, perfecte loopactie, en 1x Locadia, perfecte assist. Laat Pierre de zendtijd maar vollullen, gaat nergens over.

18 augustus 2014 om 14:02

@huubke

Dan vraag ik je toch nog een keer om het stuk goed te lezen hierin staat dat hij het een goede spits vind alleen de aanvoer niet en vraagt zich daarom af of hij binnenkort wel veel gaat scoren. Kun jij mij uitleggen wat dan het verschil wat jullie allemaal hier boven zeggen

18 augustus 2014 om 11:32

Ik word zo moe over het gelul over aanvoer, tuurlijk zit er ergens wel een kern van waarheid in, maar als je als spits alleen 20 doelpunten kan maken als je alleen aanvoer krijgt vind ik je een matige spits, een spits hoort ook halve kansen af te maken en toch wel een beetje zijn eigen kansen te creëren en daarbij is hij ook een beetje afhankelijk van de aanvoer, maar denk je dat een Benzema of Suarez alleen maar ballen van de zijkanten krijgen om te scoren? No way!! daarom vond ik het gedoe over Sigi ook stom, een spits hoort zijn kansen af te maken en ja misschien ook de halve kansen, als je daarin goed ben kom je sowieso aan 20 doelpunten. Denk dat PSV gewoon een slechte aankoop heeft gedaan, vind de jong eigenlijk nog slechter dan Ruiz.

18 augustus 2014 om 11:41

hij heeft gewoon niet de vorm van zijn twente tijd, psv won wel van nac maar ik schrok van het aantal kansen dat ze weggaven

18 augustus 2014 om 12:45

Die van hooijdonk moet niet zo zeiken.
Ik wil die dikke kazim die hij heeft getipt wel zien bij feijenoord.

18 augustus 2014 om 12:59

Als gini gewoon die bal opzij gaf dan was luuk ook de held. Daarnaast is hij juist een spits die ook zelf wat kan creëeren. Liet hij in zijn Twente tijd zo vaak zien.

18 augustus 2014 om 16:03

Als Narsingh weer speelklaar is en geen spelers worden verkocht, zie ik het somber in voor De Jong. De enige mogelijkheid voor De Jong wordt dan de bank !

18 augustus 2014 om 17:04

ik was verleden week bij psv en daar zij iemand wel iets waar veel mensen zich denk ik in kunnen vinden.....
Narsingh heeft alleen in zijn beginfase een échte basisplaats gehad in de tijd dar hij ernaast heeft gezeten heb ik narsingh nooit horen zeuren dat geldt niet voor locadia die begint meteen te praten binnen de club.je kunt denk ik gewoon zeggen dat Cocu bang is voor het gepraat van locadia daarom zet hij locadia rechtsbuiten, locadia heeft geen actie en veel minder snelheid dan narsingh maarja we kennen cocu nu onderhand wel en we weten waar zijn voorkeuren liggen en die liggen niet bij narsingh, jammer voor zo'n speler echt jammer

'lukinho' is al een tijdje weer gewoon Luuk, heb ik het idee. Is zich steeds meer gaan beperken in zijn taak als spits, terwijl ik hem altijd meer een complete spits vond. Eentje die ook zelf iets creëerde

18 augustus 2014 om 11:36

Exact, in zijn tijd bij Twente scoorde hij regelmatig na een mooie actie. Kwestie van tijd en zelfvertrouwen dat deze De Jong weer terug komt. Hij heeft namelijk twee jaar amper een bal aangeraakt, waarschijnlijk omdat de PL en BL gewoonweg een stapje te hoog voor hem was.

18 augustus 2014 om 12:02

Ik vind de kritiek op de Jong sowieso voorbarig en ongefundeerd. Ja, hij heeft nog niet gescoord, so what? Bij vrijwel alle goals tegen NAC hield hij of een CV bezig, gaf hij een assist of vond hij een opening. Natuurlijk moet een spits ook scoren, maar de Jong werkt harder en voegt meer toe als aanspeelpunt dan Matavz ooit gedaan heeft. In dat opzicht is het een enorme vooruitgang.

Daarbij lijkt de combinatie Locadia en de Jong ook aardig te werken, al is het vooral Locadia die daar in doelpunten van profiteert.

Als de Jong, naast zijn harde werken, ook het vertrouwen weer terugkrijgt (en dat kan al na een paar mazzelgoaltjes) dan komt het vanzelf goed. Misschien is het systeem niet geweldig, maar als hij elke wedstrijd een assist geeft of door zijn looplijnen ruimte creëert. dan doet hij al meer dan Matavz en Locadia op die positie.

Ik vind De Jong na Twente erg tegenvallen.

Hij is niet voor niets te licht bevonden bij Gladbach en Newcastle. Hij heeft een gebrek aan motoriek. Niettemin is het in de Eredivisie natuurlijk een ander verhaal dan in de Bundesliga of Premier League.

18 augustus 2014 om 11:49

Joopie verwoorde het afgelopen weekend wel erg goed hoe het kwam dat veel spelers tegenvielen na Fc Twente. Er worden dik betaald maar de prestaties vallen tegen. Volgens Joopie lag het aan de hoeveelheid trainers die bij Twente op het veld staan. Daardoor krijgen alle spelers zo veel aandacht dat het maximale er echt uitgetrokken wordt. Luuk de Jong werd ook fulltime extra gecoacht door Mulder. Ik geloof wel dat je daar wel maximaal van gaat presteren.

18 augustus 2014 om 12:48

@ Tukker1

Ik betwijfel of dat de oorzaak is, maar het is inderdaad wel erg opvallend dat veel toppers bij Twente falen in het buitenland.

De Jong gaat ten onder waar Matavz ook aan ten onder ging, buitenspelers die geen voorzetten afleveren, maar puur voor de eigen actie gaan. Dat is niet die spelers aan te rekenen, maar Brands (voor het halen van De Jong) en Cocu (voor het niet eisen van zijn spelers dat zij De Jong van voorzetten voorzien)...

Nogmaals, dit is mijn mening, voordat ik weer een lawine van belachelijke comments over mij heen krijg.

18 augustus 2014 om 11:31

Ik vind Luuk toch echt beter dan Matavz hoor, doet veel meer mee in het spel. Hij kan als aanspeelpunt dienen en ballen vasthouden. Natuurlijk zou een spits dit niet hoeven te doen, maar nu komen anderen wel meer aan scoren toe.

18 augustus 2014 om 11:49

Ik vind dat jullie Matavz echt onderschatten hoor. Bekijk het compilatiefilmpje hieronder eens, dan moet je niet opletten hoe hij scoort, maar zijn acties voordat hij scoort, dus zijn looplijnen en de manier waarop hij wegloopt bij een tegenstander.

Dat heb ik Luuk de Jong bij Twente niet zien doen en ook bij Borussia M. heb ik hem dat niet zien doen. Veel mensen hier onderschatten Matavz echt...

https://www.youtube.com/ watch?v=wbwrppwm5fu (spatie voor 'watch' weghalen)

18 augustus 2014 om 12:08

Helaas werkte Matavz alleen in wedstrijden waar Europa mee keek. In de Eredivisie heb ik hem nog nooit het vuur uit de schoenen zien lopen. De Jong werkt altijd en overal EN is een completere voetballer, dat laat hij nu al zien.

18 augustus 2014 om 11:33

Ik deel je mening, zo zie ik het ook

18 augustus 2014 om 12:07

Als je een mening formuleert, dan is de kans groot dat mensen daar op reageren. Om dat dan bij voorbaat al af te doen als 'belachelijke comments' zorgt er in ieder geval niet voor dat mensen je serieuzer gaan nemen...

De Jong is altijd een speler geweest die iets veelzijdiger was dan Matavz. Waar de Jong met zijn rug naar de goal de bal terug kan leggen, of de combinatie aan kan gaan, was Matavz volledig afhankelijk van voorzetten. Je ziet dat tegen NAC ook direct. De Jong geeft een nuttige hakbal, werkt zich het schompes en zet goede looplijnen neer waar Depay en Locadia steeds van profiteren.

Hij moet alleen nog zelf gaan scoren, maar ik denk dat dat wel gaat komen in een ander soort wedstrijden. De Jong scoort vooral in wedstrijden waarin het centraal voor de goal druk is en de buitenspelers niet naar binnen kunnen komen. Tegen Ajax zal hij dat misschien wel laten zien?

18 augustus 2014 om 14:04

Alleen over je eerst alinea, het gaat mij om reacties als: 'analyse met een belachelijke analyse'. Die mag je gewoon achterwege laten, want dat is belachelijk, aangezien ze vaak zelf niks formuleren of beargumenteren. Jouw comment is waardig om terug te reageren, snap je?

Heeft Europees gewoon twee goals gemaakt en gaf tegen NAC één assist en creëerde de ruimte voor Wijnaldum om 1-0 te maken. Weer een hoop onzin in de media, niks aan de hand. Luuk doet het prima en die goals komen vanzelf.

18 augustus 2014 om 11:33

Percies vooral de loopactie bij wijnaldums goal was imo belangrijker dan de assist

Pierre heeft zijn mening na twee wedstrijden natuurlijk alweer klaar. Buiten dat heeft Luuk wel de assists gegeven en zolang hij die geeft en je wint 6-1 dan maakt het toch niet uit? Liever dat iedereen in een team scoort dan één iemand anders heb je weer dat PSV niet draait wanneer Luuk zijn dag niet heeft.

18 augustus 2014 om 11:34

Ja, daar zit hij voor in dat programma. Een meningloze praatpop waar niets uitkomt heb je niet zoveel aan toch?

Om de een of andere reden is Van Hooijdonk het pispaaltje onder de analisten geworden. Hij bracht het ook nog vrij subtiel door te beginnen met dat hij De jong heel goed vindt en vond. Aan alles kon je merken dat hij nog geen definitief oordeel had.

DIt terwijl hij hier best iets zinnigs aankaart, want als spits mag je in zo'n wedstrijd zeker wel wat kansen creeeren. Daarnaast zegt het ook iets over de medespelers bij Psv.

Verder geen man overboord. De Jong wordt nog waardevol voor psv. Hij kan immers ook goed als kapstok fungeren want hij is veel sterker dan menigeen denkt. Heeft dat bij Twente al vaak genoeg bewezen.

Hij speelde wel redelijk goed mee, maar krijgt inderdaad geen kansen om zelf te scoren. Weet niet, plus het is nog te vroeg om te zeggen, of dat aan Luuk de Jong zelf ligt, of aan iets anders. Hij krijgt in ieder geval niet het voordeel van de twijfel, gezien zijn zwakke prestaties sinds hij bij Twente weg ging. Ook bij Twente vond ik hem niet super, maar kreeg hij wel fantastische aanvoer via de flanken.

Van Hooijdonk zat gewoon te zeuren gisteren. De Jong speelde gewoon goed zoals met uitstekende loopacties en een assist. Dat ie niet scoort kan gebeuren, die goals komen vanzelf wel!

18 augustus 2014 om 12:48

inderdaad. bovendien als je met 6-1 wint heeft het team gewoon goed gepresteerd. punt uit.

18 augustus 2014 om 15:30

Het team was vooral effectief. De uitslag is erg geflatteerd. NAC was absoluut niet zo slecht als de uitslag doet vermoeden.

Nu is het weer de jong wat van hooidonk aan twijfelen gaat, ja je zegt je mening en daar wordt je voor betaald, maar nu begin ik te twijfelen aan de compitentie van jou van hooidonk, ik sta er voor dat iedereen zijn/haar mening mag zeggen, maar om aan de jong na 2 compititie wedstrijden al te gaan te twijfelen vindt ik erg vroeg. Hij zal moeten wennen aan een ander soor systeem dan bij twente en duitsland. Geef hem de tijd en wie weet hoeveel hij gaat scoren. Nu is daar nog te vroeg voor en nee ik ben absoluut geen fan van Psv, dus had hem liever bij ons gezien, maarja.

18 augustus 2014 om 11:28

Daarbij speelde hij gewoon goed en scoorde hij in de Europese wedstrijden wel. Ik neem v Hooijdonk totaal niet serieus.

Pierreke is gewoon een hele vervelende man welke enkel op de statistieken afgaat. De Jong speelde tegen NAC al velen malen beter voor het team dan Matavz ooit gedaan heeft. Hij moet sowieso nog wennen aan het spel, wat mede ook niet makkelijker wordt omdat de rechtsbuiten gewoon ook een spits is. Staat Narsighn er is het allemaal al helemaal anders voor de Jong.

Ja, als je twee aanvallers aan de zijkant heb staan die alle kansen zelf willen benutten (en het momenteel nog lukt ook), is het niet zo gek dat De Jong niet aan scoren toe komt.

Achja als de rest zo productief is hoeft de spits niet perse te scoren. Het is toch best lastig om 6-1 te winnen en als spits geen kans krijgen dan ben je toch best goed in onzichtbaar zijn.

Ook met Depay zie ik PsV zeker geen kampioen worden.

Persoonlijk vond ik de Jong een prima spits bij Twente, daarna was het toch vrij waardeloos. Blij dat Ajax hem niet gehaald heeft

Ik twijfel ook aan hem, zeer houtig oogt hij. Ook niet een type die zelf wat creëert. Ik wil nog niet zeggen miskoop ik wacht tot de winterstop af.

18 augustus 2014 om 11:32

Hij creëert voor zichzelf misschien weinig, maar voor andere creëert hij wel degelijk iets, zie bijvoorbeeld die hakbal tegen NAC. Ben het in die zin met Pierre eens dat hij weinig scoort, maar persoonlijk vind ik dat hij steeds beter gaat spelen. Als hij deze stijgende lijn voort zet, komen de goals vanzelf wel.

18 augustus 2014 om 12:29

Ik ben blij dat psv hier weer veel geld in heeft gestoken. Eerder al Narsingh en Maher. Spelers die je niet of nauwelijks ziet en samen tussen de 15 en 20 miljoen hebben gekost.

Psv koopt helemaal niet handig en komt op mij altijd paniekerig over tijdens de transfer periodes.
Ze hebben nu twee attractieve wedstrijden laten zien. Echter ze oogden ook kwetsbaar. Bovendien waren het "slechts" NAC en Willem II. Ik moet nog zien dat ze Vitesse thuis inmaken en uit bij AZ ook drie punten ophalen... Wat dat betreft is Ajax voor mij favoriet voor zondag!

PSV heeft niet de buitenspelers die veel voorzetten geven. Althans niet in de afgelopen twee wedstrijden. Als de buitenspelers veel naar binnen trekken zoals nu dan is er weinig ruimte voor de spits om zichzelf in stelling te brengen. Of hier verandering in gaat komen ligt voornamelijk aan Cocu hoe hij zijn buitenspelers laat spelen. Blijven die spelen zoals nu zal De Jong niet giga veel kansen krijgen.

Van Hooijdonk heeft geen gelijk. De Jong is gewoon een goede voetballer, de toekomst zal dit uitwijzen. Toen ik gisteren v Hooijdonk zag zitten bij studio voetbal heb ik gelijk een andere zender op gezet . Wordt niet goed van die man

18 augustus 2014 om 11:29

Wat een gezever, hij zegt niets verkeerd maar iedereen met PSV in zijn hart is op z'n teentjes getrapt.
V Hooijdonk zegt alleen dat hij in deze voorhoede moeilijk tot scoren komt en dat is een feit. Luuk heeft aanvoer nodig en met Depay en Locadia gaat dit niet lukken. Een spits wordt beoordeeld op zijn doelpunten. Niet of hij leuk meevoetbalt. Doe die roze bril af en bekijk het reëel voor Luuk is het beter dat Narsingh speelt.

18 augustus 2014 om 12:47

Even voor de duidelijkheid Jafio, ben geen PSV fan , dus heb zeker geen roze bril op

18 augustus 2014 om 12:30

Van Hooijdonk zei wel goede dingen vond ik hoor. Als hij zo door blijft gaan dan mag hij er van mij best blijven zitten. Vroeger was het alleen maar goedkoop scoren bij Pierre.

Wat wel erg opvalt is hoe hij pro-Feyenoord is. Voor wie zou jij gekozen hebben als je Ziyech was? Van Hooijkdonk wilde eigenlijk Twente zeggen, wachtte even, maar zei toch zonder argumentatie dat hij voor Feyenoord gekozen zou hebben

Ik heb hem nu een aantal wedstrijden een paar sprintjes zien trekken, maar het lijkt wel een opa. Hij komt gewoon niet vooruit die jongen. Misschien moeten ze hem wel eerst wedstrijdfit laten worden voordat zij hem opstellen.

Ik vond hem trouwens tegen NAC heel goed spelen, won veel kopduels en was sterk aan de bal.. En tjah, als je geen kansen krijgt kun je ook niet scoren. Buiten dat, als er andere spelers zijn die scoren is het geen ramp. Lekker zo laten staan en dan komen die doelpunten vanzelf!

18 augustus 2014 om 12:15

De kritiek va v Hooijdonk is ook niet dat hij niet scoorde, maar dat hij geen eens een kans kreeg.. En als je nagaat dat je 6x scoort, dan verwacht je op z'n minst een káns voor de centrumspits..

we zijn 2 wedstrijden onderweg laten we niet meteen conclusies trekken. de jong zal zondag ook nog niet scoren en zal dan wel beginnen. die maakt er dit jaar gewoon 20 hoor, geen probleem

Ach jee monfert die ook weer eens wat olie op het vuurtje wil gooien.

Ik maak me geen enkele zorgen over de jong.
Was zaterdag wel degelijk nadrukkelijk aanwezig en belangrijk.
Die goals komen vanzelf en bovendien is het totaal niet van belang wie ze scoort als ze maar gescoord worden.

De "spitsenkenner" Vergeet ook gemakshalve even te vermelden dat psv een ander type spel speelt als de voorgaande jaren 4-1-3-2 en dat betekend dat locadia er ook nog loopt en zijn goaltjes mee pikt.

Zo lang deze pseudeo analist met tips als kazim de clubhopper komt neem ik die man niet serieus.

Van Hooijdonk heeft het nu wel over de cijfers van Luuk de Jong. Als het gaat om Kazim Richards is het ineens een goede spits, terwijl zijn cijfers pas belabberd zijn.. Echter alleen omdat Pierre Kazim getipt heeft is dat wel een goede spits. Geef Luuk de tijd en wees niet zo hypocriet.

Een spits heeft gewoon tijd en vertrouwen nodig en daarnaast moet het team aan hem wennen. PSV speelt al een paar jaar in een systeem waarin je als spits een beetje verloren rondloopt en zeker niet het eindpunt van een aanval bent. Er wordt veel meer verwacht dat je de bal vasthoudt, in de combinatie actief bent en ruimtes maakt voor komende mensen. Als je voor een dergelijke speelwijze kiest dan moet je je ten eerste afvragen of je een echte spits nodig hebt of dat je een ander type kan gebruiken. Wat De Jong voor heeft op bijvooreeld Matavz, is dat hij veel meer een voetballer is dan geen pure afmaker. Zaterdag zag je ook dat De Jong hard werkte, gaten trok en ook bij vlagen in de combinatie goed was. Een hakballetje zoals bij de goal van Locadia zul je Matavz niet snel zien maken. En natuurlijk kan het allemaal nog beter bij de De Jong maar om nu al aan hem te gaan twijfelen is wel heel erg makkelijk scoren.

Overigens speelde Depay (zoals meerderen) een dramatische eerste helft dus we moeten ook niet gaan doen alsof hij de sterren van de hemel speelde. Natuurlijk is hij een zeer belangrijke speler voor PSV maar om nu te spreken van een uitstekende vorm gaat mij veel te ver

PSV staat momenteel in het teken van Depay. Hij zet een aanval op, verwacht bij een pass dat hij hem meteen terug krijgt en kopt het liefst zijn eigen voorzetten ook meteen in. Daar is op zich niks mis mee, maar daardoor wordt het lastiger voor andere spelers om zich te onderscheiden. Zet daar tegenover dat Cocu 'op rechts' ook een centrumspits ala Locadia heeft neergezet, en erachter Wijnaldum (die door het Nederlands Elftal ook meer tegen Depay aan leunt/ zelf schiet), dan blijft er vrij weinig over voor De Jong.

De Jong moet het hebben van afgekaatste ballen, wegvliegers en mislukte acties die hij toevallig voor zijn voeten krijgt. Ja, dan is het inderdaad lastig voetballen. Zeker wanneer de pogingen van je concurrenten (eigenlijk je aanvoer) gewoon de goal in gaan. Als NAC nou een goede keeper had gehad en er wat ballen op hem zouden afstuiteren, dan had De Jong ten minste wat kansen gehad.

Maar in zijn rol, aanspeelpunt en meteen teruggeven aan Depay of Wijnaldum, deed hij het toch best aardig?

18 augustus 2014 om 18:46

Hij doet het ook gewoon aardig. Geen enkeke reden tot kritiek. Enkel op wijnaldum, bij 6-1 een dom lobje terwijl je spits naast je staat, niet aanvoerder waardig zo een actie. Nieuwkomer vertrouwen geven zou ik dan aan denken. De jong laat de andere spelers om hem heen tot nu toe beter spelen door slimmigheidjes. Het wordt pas jammerlijk als hij op de Siggie tour kansen gaat verprutsten. Zoals weasel ook zo vaak deed.

hij moet nog ff inkomen, heeft heel lang stil gestaan. hij gaat nog wel doelpunten maken voor psv. met narsingh rechts (die ajax had moeten kopen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) en depay links gaat het nog wel komen hoor die doelpunten.

Luuk is een echte 4-3-3 spits uit de Hollandse die het moet hebben van de ballen die de buitenspelers geven. Nu met naar binnen trekkende spelers als b.v. Depay zal het voor de Jong heel moeilijk worden en zal het voor hem persoonlijk een zege zijn als Depay verkocht word en dat er dan een echte flankspeler voor in de plaats komt.

Locadia speelde daar in tegen een goede wedstrijd dus ik zou hen de volgende wedstrijd laten spelen ipv de jong

18 augustus 2014 om 13:02

Wat een onzin zeg. Locadia speelde vanaf de zijkant en ging zelf op avontuur, als je dan geen ballen krijgt scoor je ook niet. Zou je de jong op die positie zetten dan zou hij misschien ook meer scoren.

PSV heeft altijd buitenspelers gehad die geen voorzetten geven, enkel Narsingh geeft die voorzetten maar die komt niet aan spelen toe.

Luuk houdt twee centrale verdedigers 90 minuten bezig en is positioneel ijzersterk. Wint ook nog eens veel luchtduels. Locadia deed dit afgelopen seizoen veel minder, waardoor de bal maar moeilijk voorin bleef. Locadia is nog iets te onervaren voor de as. De Jong is een absolute meerwaarde bij dit PSV. NOS en Fox zitten gewoon te zoeken. We zijn pas twee wedstrijden onderweg.

De jong gaat zijn doelpunten echt nog wel maken. Begrijp de kritiek niet. Ze winnen met 6-1 en de Jong heeft zijn aandeel daarin gehad.

Ach die komt wel op gang. Goed spits, heeft alleen stilgestaan in Duitsland.

Nou nou, wat zal er paniek zijn in Eindhoven...

Het zorgenkindje gaf een prima assist, maakte goed ruimte. Was aanspeelbaar om te kaatsen, kan een bal vasthouden.
Bij de eigen goal van NAC staat hij perfect op de plaats om de bal binnen te tikken.
De goals gaan heus wel komen.

Ik ben juist blij dat hij ook zonder zelf te scoren belangrijk is voor het team.


Na twee wedstrijden gaan twijfelen, beetje snel lijkt me. Bovendien scoorde hij tegen Polten wel en was tegen NAC ook zeker niet slecht. Een spits moet zijn kansen afmaken, krijgt hij die niet dan moet hij mee voetballen en voor zijn ploeggenoten ruimte creëren of een assist geven. Daar slaagt hij tot nu toe heel redelijk in. Wel zal hij straks op zijn doelpunten beoordeeld gaan worden. Staat hij rond de winterstop nog steeds op een paar doelpuntjes zal de kritiek toch echt loskomen, leuk meevoetballen of niet. Dan wordt er weer over zijn transferbedrag gepraat, zo werkt dat. Maargoed, deze Van Hooijdonk ziet het wel in ene Kazim Richards zitten. Een spits die overal mislukt is en eigenlijk geen spits is. Zegt ook een hoop denk ik.

Vind beetje een probleem zoeken. Hij heeft al 2 x gescoord in de Europa league, dsu waar hebben we het over. Als gini die bal afgeeft was het helemaal geen onderwerp...

Zoals altijd worden spitsen bij PSV meteen als waardeloos bestempeld. Ik geef toe dat het zelfs voor supporters onbegrijpelijk blijft dat je een De Jong haalt en vervolgens met buitenspelers gaat spelen die altijd voor hun eigen goal gaan, maar De Jong gaat zijn doelpunten wel maken. Maar zolang Locadia rechts buiten speelt en Memphis links buiten, zal De Jong zijn aanvoer moeten krijgen vanaf het middenveld of de opkomende backs. Depay is prima, maar wordt op dit moment ook wel erg overdreven, zeker als ik weer een aantal malen in zo'n wedstrijd zie dat hij weer geen overzicht heeft wie en wat er om hem heen staat. Hij voelt zich echt wel mister big-star bij PSV daar waar hij in het Nederlands elftal door aanwezigheid van Robben/van Persie/snijder dit niet in zijn hoofd haalt. Klaarblijkelijk heeft de trainer dit overwicht niet om hetzelfde van hem te vragen. Maar goed.... voor een goede prijs zou ik hem gewoon verkopen. Ik denk dat je er als team niet slechter van wordt en daar ligt toch de sleutel tot het kampioenschap. Neem Ajax toch maar als voorbeeld de afgelopen 4 jaar.

Je kunt als spits ook ruimte creëren voor anderen zoals je bij de 1-0 kon zien. En als je ploeg er 9 maakt in 2 wedstrijden lijkt het me niet zo belangrijk om zelf te scoren.

Het is sowieso een bedenkelijk niveau daar bij studio voetbal.
Als gerespecteerd en hoogstaand voetballand wekelijks op de proppen komen met vermeulen v hooijdonk en mummie mulder .........

Stuk voor stuk waardeloze analisten.
Niet serieus te nemen.

Depay om naar binnen te komen en dan gaat daar Tamata langs de zijlijn langs.
Narsingh geeft goede voorzetten op De Jong waardoor Wijnaldum beetje naar binnen komt zodat Luuk de bal zelf kan scoren of geeft aan Wijnaldum en op dat moment kom Arias rechtshalf te spelen.

Zoet
Arias
Bruma
Rekik
Tamata
Wijnaldum
Hiljemark
Maher
Narsingh
De Jong
Depay

Als die speler van NAC die eigen goal niet had gemaakt, had De Jong hem wel binnen getikt. Verder had hij goede loopacties en zijn overstapje bij de 1-0 was erg goed.

Geen enkele spits is tot nu toe geslaagd bij Psv onder Cocu. Of het ligt aan zijn speelstijl of Depay die steeds 10 man wilt kappen waardoor er geen aanvoer is naar de spitsen.

Volgens mij speelde De Jong een behoorlijke wedstrijd. Hij had een paar goede loopacties waardoor anderen in stelling kwamen. Ook vind ik dat hij verdedigend zijn werk doet.

Daarnaast denk ik dat het een stuk beter gaat met Narsingh op rechts ipv Locadia. Die heeft meer een actie en eventueel een goede voorzet in huis. Dan zou De Jong er volgende week tegen Ajax zomaar 1 of 2 in kunnen prikken.

Hij speelde toch gewoon goed...
Dat hij weinig aanvoer kreeg wisten we al voor de wedstrijden begonnen.
Locadia en Depay zullen ook voor hun succes gaan en schieten op goal.
Ik zie dit al heel anders worden en ook beter als Narsingh eindelijk zijn draai gaat vinden of ze Jozefzoon/bakkali opstellen. Sterk met de kop, loopt wel nog wat houterig. Dacht dat hij turnen deed om heel flexibel te zijn of zo iets.

PSV kan met Ajax om het kampioenschap vechten als Depay in Eindhoven blijft.Als Depay vertrekt blijft er niks van PSV over,want de rest van de selectie heeft gewoon te weinig kwaliteit om kampioen te worden.

Ach als Depay en Locadia ze maken en Luuk niet, zal ik er niet wakekr van liggen. als hij belangrijk kan zijn met bal vast houden, spelers weg trekken zodat andere naar binnen komen en hakjes geven voor een goal, vind ik het allemaal best!

De Jong heeft gewoon even tijd en vertrouwen nodig!
Komt helemaal goed. Zondag scoort hij zn eerste doelpunt hoop ik

Pierre moet lekker gaan golfen, hij trekt veel te snel conclusies.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren