Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Twente bevestigt komst van Ziyech naar Enschede

Laatste update:

FC Twente heeft maandag bevestigd dat het zich per direct versterkt met Hakim Ziyech. De 21-jarige aanvallende middenvelder tekende een vierjarig contract in Enschede en verlaat sc Heerenveen, waar hij de voorbije drie seizoenen actief was. Feyenoord dong ook naar de hand van Ziyech, maar zondag werd al duidelijk dat de middenvelder het sportieve aspect prevaleerde boven de financiën en naar FC Twente zou gaan.

/

Ziyech kwam op elfjarige leeftijd terecht in de jeugdopleiding van sc Heerenveen/FC Emmen en bleef acht jaar in de academie. Daarna promoveerde toenmalig trainer Marco van Basten hem naar de A-selectie van de Friezen. Onder de vleugels van Van Basten werkte Ziyech zich snel op tot een belangrijke speler en een dragende kracht binnen het elftal. Vorig seizoen speelde hij 31 wedstrijden en scoorde hij 9 keer.

Gaandeweg het seizoen 2013/14 werd de aandacht voor Ziyech al groter. “Ik heb nog een contract tot 2015 en dan zien we wel hoe het loopt. Mijn droomclub? Dat is Arsenal, hun voetbal spreekt me aan en ik vind het mooi om naar te kijken. Speel ik er ooit? Wie weet”, zei Ziyech bijvoorbeeld eind februari. In april werd hij nadrukkelijk gelinkt aan AZ, toen duidelijk was dat Van Basten daar aan de slag zou gaan. Het was toen ook al bekend dat Ziyech niet meer wenste bij te tekenen in het Abe Lenstra Stadion.

/

Een buitenlandse transfer zag de middenvelder nog niet zitten, dus bleven er uiteindelijk twee teams over: FC Twente en Feyenoord. Beide clubs deden hem een contractvoorstel en dat van de Rotterdammers was interessanter. Feyenoord kon Ziyech echter geen garanties bieden op een basisplaats en kon evenmin beloven dat hij op zijn favoriete plek, ‘op tien’, zou komen te spelen. FC Twente kon dat wél en dat gaf voor Ziyech de doorslag.

“Ik wist voor de vakantie dat er belangstelling voor me was”, zegt hij nu op de website van zijn nieuwe club. “Die belangstelling is gebleven. Het gesprek met de trainer gaf mij het goede gevoel om voor FC Twente te kiezen. Hij gaf mij het gevoel dat ik me hier snel thuis zal voelen en dat ik op mijn favoriete positie kan spelen.” Ziyech staat vanaf nu tot medio 2018 onder contract in De Grolsch Veste. Hij scoorde in de twee eerste wedstrijden van het seizoen, tegen FC Dordrecht en Feyenoord.


Wordt Hakim Ziyech een succes bij FC Twente?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
18 augustus 2014 om 16:55

Dit is in mijn ogen de speler die Twente nodig heeft. Op dit moment is er nog een gebrek aan creativiteit, mede door het vertrek van Tadic. Ziyech is het type speler die zijn vertrek op kan vangen met zijn goede techniek.

18 augustus 2014 om 17:56

Twente sportief beter dan Feyenoord????

18 augustus 2014 om 17:05

Ben het niet met je eens dat vgeel slecht werk levert. Ziyech is in mijn ogen zijn eerste misser. Feyenoord speelt sinds zijn komst mee om de bovenste plekken. Daar heeft hij mede een bijdrage aan geleverd met transfervrije spelers. Jongens als Vormer en Goossens kwamen gratis. Feyenoord heeft nou eenmaal zo'n 25 miljoen euro aan salaris minder te besteden dan een Ajax. Mede gevolg daarvan is dat Feyenoordspelers een stuk minder verdienen en dus ook een stuk goedkoper weg kunnen.
Hij was bereid ver te gaan voor Ziyech qua salaris maar helaas (voor Feyenoord) kiest die voor Twente. Als vgeel nou bereid was ver te gaan voor een waardeloze voetballer had ik je mening misschien gedeeld.

Met deze selectie wordt het een moeilijk verhaal. Het is duidelijk dat de ploeg moeilijk voetbalt met te Vrede in de spits, ook al scoort die af en toe. Daarnaast is een echte kwaliteitsinjectie welkom, vooral op het middenveld wat mij betreft. Immers had wat mij betreft al verkocht mogen zijn. Dan had Ziyech op 10 gekund, of Vilhena (dat is wat mij betreft de grootste misser van vgeel).

18 augustus 2014 om 19:22

Praat niet zo dom. Waarom is dit een misser van Van Geel? Feyenoord heeft een beter aanbod neergelegd dan Twente maar toch kiest hij voor Twente. Juist ja, Ziyech kiest voor Twente. Wat kan van Geel daar nou aan doen? Dan moet hij Immers op de tribune zetten zeker? Immers is al 2 seizoenen een van de meest scorende middenvelders van de eredivisie en heeft daarnaast heel veel assists op zijn naam. Het ziet er misschien niet altijd gepolijst uit, maar Immers knapt zoveel vuil werk op wat de jonkies aan de zijkanten veroorzaken. Dat wordt veel te vaak onderschat. Als Clasie weggaat is Ziyech ook niet logisch want is een andere positie dus hij was NICE to have maar zeker niet NEED to have. Populistische meepraterij om hier Van Geel nu mee zwart te maken.

Goede aankoop, voorwaarde dat ie wordt opgesteld en geen bankzitter/invaller wordt, gaat ie het absoluut maken bij FC Twente.

18 augustus 2014 om 16:54

Als hij niet presteert komt hij gewoon op de bank terecht hoor.

18 augustus 2014 om 17:34

Valt het mislopen van Ziyech je nog zwaar?

18 augustus 2014 om 18:54

Feyenoord heeft ziyech niet nodig, ze hebben al 2 van origine nummers tien en vilhena wordt al een linie naar achter geschoven. Als Feyenoord nieuwe middenvelder haalt kan je beter voor een 6 gaan. En het vertrek van clasie valt prima op te vangen met krasdorp, vorig jaar beste speler van de landelijke A jeugd.

Wat ben ik blij met deze transfer!

Eindelijk iemand met veel creativiteit die ons middenveld gaat versterken. Mokotjo - Ebecillio - Ziyech, prachtig middenveld. En dan komt Gutierrez over een aantal maanden nog terug van een blessure, heerlijk!

18 augustus 2014 om 16:54

Fantastisch talent, veel inzicht en een fantastische techniek. Ik hoop dat Twente hem goed gaat gebruiken. Gaan jullie overigens nog Europees spelen. Daarnaast mag hij wel wat meer body kweken dat had Tadic op het begin ook niet maar je ziet het hoe belangrijk zoiets kan zijn.

18 augustus 2014 om 17:21

Zeer mooie aanwinst voor Twente inderdaad. Jullie mogen stiekem denken aan het uitdagen van PSV en Ajax dit jaar (mijn favorieten voor de titel)

18 augustus 2014 om 17:25

Dan moet er toch nog wel een hele slag geslagen worden. Het gaat nog bijzonder moeizaam met een niet-scorende spits en falende verdediging en keeper.

18 augustus 2014 om 17:32

Inderdaad. De backs zijn te matig (vooral links, rechtsback vult Martina het wel prima in). Snap daarnaast niet waarom Stevens geen kans krijgt in een wedstrijd, trainingen zijn toch anders. Marsman wil de goede keeper uithangen met z'n rare fratsen. Zaterdag wou hij ook weer een lobje doen die werd onderschept terwijl hij de bal gewoon over de grond kon passen op Bengtsson. Dit leverde Marsman trouwens ook een fluitconcert op. Eigenlijk is het wachten totdat het definitief fout gaat, misschien stellen ze dan Stevens op....

18 augustus 2014 om 18:16

Het centrum is wel goed met Bjelland(als hij terug is) en Lachman, Martina op de RB kan ook nog wel, maar die LB is zo slecht bezet he... Koppers vindt ik echt zwaar tekort komen dus daar moet Twente nog even naar kijken. Keepersprobleem is makkelijk op te lossen door Marsman gewoon op de bank te zetten en Sonny de kans te geven, is toch een groot talent.

18 augustus 2014 om 18:18

@jansen Joenite

De backs, inderdaad. Martina gaat wel, centraal is hij beter dan RB vind ik persoonlijk, maar als back kan hij ook prima spelen. Koppers (komt vooralsnog) en Schilder komen te kort. Een linksback is daarom noodzaak. Wat betreft Castaignos, misschien komt hij nu wel veel tot scoren toe, met Ziyech achter zich, die wel een steekpass durft te geven op de loopacties van hem. En idd, Marsman kan echt niet... Geef Stevens gewoon de kans!

19 augustus 2014 om 09:32

@ Jansen en Jopie
Stevens gisteren 2 kleine poedeltjes waardoor er mede door Jong Fc Twente wordt gelijk gespeeld. Alhoewel het niet altijd even zeker oogt is Marsman vorig jaar na Cillissen de minst gepasseerde keeper van de Eredivisie. Ik vind hem daarnaast voetballend wel van een toegevoegde waarde, zeker in het spel dat Fc Twente wil spelen.
Persoonlijk snap ik de mega kritiek op Marsman niet zo van mijn mede supporters.

19 augustus 2014 om 23:32

Dat meevoetballen levert juist vaak hachelijke momenten op. Gisteren vond ik Stevens ook nog wel paar goede reddingen verrichten bij 2-2 met nog zo'n 5 à 10 minuten te spelen. Moet wel bekennen dat idd niet alles goed ging, maar als je de hele wedstrijd bekeken hebt kon je zien dat hij wel goede en knappe reddingen heeft verricht.

Oh my god, nu hopen dat ie zich door ontwikkeld. Ik heb het gevoel dat het Nederlands voetbal achteruit gaat. Ik hoop dat juist clubs als Heerenveen zich door ontwikkelen met talenten maken. Ze doen het goed en ze moeten vooral doorgaan. Knap hoe ze zo talent weten te scouten. Zit veel talent daar en nu hopen dat Twente Ziyech verder ontwikkeld. Zeker een groot talent.

18 augustus 2014 om 16:50

Uit hun jeugdopleiding komen ook veel goede spelers de laatste jaren , knap werk daar!

18 augustus 2014 om 16:52

"...het Nederlands voetbal achteruit gaat"

Achteruit? Het gaat imo juist vooruit! De talenten komen uit alle hoeken en gaten. En nu niet alleen meer bij Ajax en/of Feyenoord, elke club in de Eredivisie heeft wel een toptalent rondlopen, zo lijkt het. De komende jaren verwacht ik juist een geweldige lichting.

18 augustus 2014 om 16:56

Juist achteruit, het ziet er uit of we vooruit gaan. Maar het gaat achteruit en dat meen ik echt. Waarom gaan we Europees achteruit en niet vooruit. Misschien komt dat later wel. Maar ik hoop dat Nederlandse clubs en vooral Twente zich blijven door ontwikkelen met zulk soort aankopen. Ik vind het fantastisch dat ie weer bij een team komt waardoor hij zich nog beter ontwikkeld.

18 augustus 2014 om 16:57

Vandaar dat we ook steeds meer punten pakken in Europees verband toch? Tuurlijk gaat het wel achteruit. Kijk alleen al het tempo waarmee wordt gespeeld in de Eredivisie en kijk dan ff een wedstrijdje Premier League. Verschil is zo verschrikkelijk groot. Afgelopen wedstrijden van Feyenoord en Twente een belachelijk laag tempo, 3 keer aannemen enzo en Wedstrijd Liverpool - Southampton of City - Newcastle vliegt het spel op en neer.

18 augustus 2014 om 16:59

Op bepaalde posities vind ik het nog altijd magertjes. Ik zie bijvoorbeeld nog geen topspits op staan. Zivkovich is wellicht onze grootste hoop, maar De Boer kiest schijnbaar liever voor die ijslander daar. Castaignos redt het niet, Locadia moet heel wat meer laten zien dan hij nu doet..... Ik had een jaar of 2 geleden mijn hoop gezet op Achabar, maar die krijgt ook maar geen kans.

18 augustus 2014 om 16:59

Everton, een subtopper, haalt voor 35 miljoen een speler, dat bedrag is ongeveer gelijk aan de begroting van Feyenoord. Ja, dat verschil zie je wel.

18 augustus 2014 om 17:02

Ik heb het ook over de lichting die op dit moment doorbreekt en voor de komende jaren. Die is veelbelovend en ik zie dat we daarin gaan groeien. We hebben Europees nog niet veel bereikt, maar als je het over het Nederlandse voetbal hebt (en dan niet de Eredivisie, maar de Nederlandse talenten) dan zie ik wel degelijk een opmars van talent. Wanneer zich dit in resultaten gaat omzetten weet niemand. Wel mogen we veel verwachten van de jongens die eraan zitten te komen en later voor het Nederlands elftal gaan spelen. Als je alleen al naar afgelopen WK kijkt, dan zie je een nieuwe lichting opstaan. En als je je bedenkt dat er nog meer toptalent aan zit te komen, dan kan je (imo) niet anders concluderen dat het Nederlandse voetbal weer vooruit gaat.

18 augustus 2014 om 17:12

Zo lang er clubs in Nederland zijn die zichzelf "opleidings-club" vinden. Er met de hand op de knip voetbal-business wordt bedreven, worden wij echt niet beter, schrijf dat maar op je buik.
Gaan we nou onderhand eens genieten van het voetbal op het veld of gaan we genieten van de zwarte cijfers op de bankrekeningen?
In het buitenland kijken club-beleidsbepalers naar ons, want we doen het zo goed hier in Nederland met de eigen jeugd...... en in Nederland kijken de supporters elke zondag naar buitenlands voetbal, want er worden zo'n lekker wedstrijden gespeeld.....
maak jij je keus maar....

Prima speler voor FC Twente. Hoop op een middenveld met Mokotjo- Ziyech- Ebecilio. Ook al stellen ze nog wat teleur, ik zie ze met ziyech zeker meedoen met de bovenste plaatsen. En het bedrag kunnen ze bij twente prima terug verdienen. Ik ben benieuwd!

Kijk dit is een mooie transfer voor Twente! Feijenoord heeft hier toch echt lopen slapen want die hadden hem perfect kunnen gebruiken.. Nu heeft Twente wel een heerlijk middenveld! Ben benieuwd naar zijn prestaties.

18 augustus 2014 om 16:59

Lopen Slapen? Sorry hoor, maar je kan een speler niet dwingen te tekenen. Zoals je weet had Feyenoord serieuze interesse. Dat is niet lopen slapen.

18 augustus 2014 om 17:06

Blijkbaar minder serieus dan Twente.
Twente is al maanden bezig met Ziyech, Feyenoord heeft het gewoon niet goed aan gepakt, dat is wel duidelijk. En misschien vindt hij de werksfeer bij Twente wel veel prettiger dan de sfeer in Rotterdam. Het gesprek met de trainer scheen de doorslag te zijn geweest.

18 augustus 2014 om 17:20

Wat de doorslag gaf is dat hij bij Twente op zijn nummer 10 positie kon spelen zonder noemenswaardige concurrentie, die garantie had hij bij Feyenoord niet. Dat heeft zijn zaakwaarnemer bevestigd. Klinkt alsof Ziyech bang was om de concurrentie aan te gaan met Immers, wat natuurlijk lachwekkend is.
Ben benieuwd of hij ook goed rendeert zonder veel ruimte, want in grote wedstrijden heb ik hem nog niet zien uitblinken, afgezien tegen het matige Feyenoord afgelopen week.

18 augustus 2014 om 17:22

Nogmaals, een speler kan maar voor 1 club kiezen. Dat betekend niet dat de rest heeft lopen slapen. Als je zegt dat Twente beter heeft onderhandeld is een 2e...maar dat is wat anders dan lopen slapen. Overigens wordt Feyenoord ook al maanden in verband gebracht met Ziyech.

18 augustus 2014 om 18:10

Ziyech heeft ook bij Twente geen garantie op de 10-positie. In het interview met Twente TV geeft hij aan dat hij eigenlijk vorige week dinsdag al had besloten naar Twente te gaan, na een gesprek met Alfred Schreuder. Wat voor hem de doorslag gaf om voor Twente te kiezen was de speelstijl van Twente en de gerichte aanpak voor zijn doorontwikkeling.

18 augustus 2014 om 18:35

Zonder noemenswaardige concurrentie? Sorry, maar ik vind Eghan een veel groter talent dan Lex Immers. Uitgaande van het feit dat hij 1,5 jaar jonger is dan Ziyech en vorig jaar pas zijn eerste wedstrijden in competitieverband speelde, heeft hij misschien nog wel meer potentie dan Ziyech ook. Ziyech werd gehaald voor de nummer 10 positie, want daar was een gat ontstaan door het vertrek van in eerste instantie Tadic en later Promes die Tadic zijn positie over zou nemen. Bij Feyenoord was dat gat er niet en zou hij ook op andere posities gebruikt worden.

18 augustus 2014 om 17:04

Feyenoord heeft niet lopen slapen, ze zijn er alleen niet op verdacht geweest dat ziyech iets verder keek dan alleen de centjes. Dit is denk ik toch een aardig tikje richting van geel. Toen er met een lege portemonee gehopt moest worden, kon je eigenlijk geen toppers verwachten. Nu er een paar centen te besteden zijn willen de toptalenten niet naar rotterdam komen. Ik begin me dan toch af te vragen waar dat aan ligt. Is het verhaaltje wat ze een speler voorhouden dan niet goed, ik begin het haast te denken.

18 augustus 2014 om 17:27

@fct1978
Welke toptalenten bedoel je? Vergeet niet dat Feyenoord 4 basisspelers zijn kwijtgeraakt en niet zomaar 4. Als speler wil je wel weten wat de sportieve toekomst is lijkt mij en dat kan een reden zijn om niet voor Feyenoord te kiezen.

18 augustus 2014 om 17:31

Wat makkelijk scoren, 1 speler wil niet naar feyenoord en gelijk vraag jij je af waarom toptalenten niet naar feyenoord willen. Is Bilal geen talent? Kongolo die verlengt geen talent? Een boeitius en vilhena die hebben aangegeven willen te verlengen geen talenten?
Daarnaast is de transferperiode nog niet voorbij, erg ondoordachte en zielige opmerking dus, volgens mij bedoeld om een sneer uit te delen.

18 augustus 2014 om 17:40

Ik noem ziyech toch een van de betere talenten van de eredivisie.
Als je talent wil oppikken dan zul je die jongen ook een goed verhaal voorhouden. Ik neem toch aan dat feyenoord ziyech wel binnen wilden halen, dan houd je zo'n jongen een goed verhaal voor, blijkbaar heeft rutten zyech niet kunnen overtuigen voor feyenoord te kiezen. Ik denk dat rutten toch ietsje anders overkomt als koeman. Ik denk dan ook dat het verlies van koeman misschien nog wel zwaarderis dan die 4 spelers waar jij op doeld.

18 augustus 2014 om 17:42

Dus omdat hij voor twente kiest is t verhaal van feyenoord gelijk slecht? Dus als bij voor feyenoord had gekozen was t verhaal van twente ook gelijk slecht geweest?
Ik vind t een bijzondere redenatie.... Hij heeft gewoon zn gevoel gevolgd, niets mis mee. Maar om nou gelijk zo te oordelen, lijkt wel of je er bij was.

18 augustus 2014 om 18:02

Zo gek is die redenatie niet.
feyenoord bied meer salaris, ziyech gaatvolgens de media afgelopen weekend nog praten met rutten, normaal gesproken ga je als speler zijnde toch nog heen met de insteek om ook daar de plannen aan te horen wat de trainer met je van plan is. Blijkbaar is het verhaaltje wat rutten heeft opgevoerd niet in goede aarde gevallen, en kiest zyech dus voor twente. Het lijkt me dan toch dat rutten niet erg overtuigend is geweest. Dan kom ik tot de conclusie dat rutten minder uitstraling/chrisma heeft als koeman. Zo gek vind ik dat niet, aan gezien er met koeman heel wat meer persoonlijkheid binnen komt als je met hem gaat praten.

18 augustus 2014 om 18:44

Zo gek is die redenatie wel, kijk maar naar het nieuwe nieuwsbericht, hij had zijn keuze al lang gemaakt voor hij met Rutten ging praten.
Dat gedoe over die uitstraling wordt ook wel erg overdreven. Het is idd niet zijn sterkste punt, maar overdrijven is ook een vak. Jouw redenatie is daar een goed voorbeeld van.

18 augustus 2014 om 18:57

Volgens mij heeft Ziyech gekozen voor de positie, niet voor de club...
Je kunt hele vergelijkingen maken tussen Feyenoord en Twente, en Van Geel en Rutten alles verwijten, maar de keuze van Ziyech is gevallen op de nummer 10 positie. Bij Twente was die niet bezet, bij Feyenoord wel.

18 augustus 2014 om 19:00

Rutten had ook met een goed verhaal moeten komen. Iets waar ziyech zich ook inkon vinden.dat heeft schreuder ook gedaan. Dat heeft rutten dus blijkbaar niet gekund. Ik durf te stellen dat dit bij koeman niet was gebeurd. Schreuder is dus dinsdag behoorlijk overtuigend geweest, normaal mag je van een trainer met de ervaring van rutten toch wel het een en ander verwachten dat hij een pas startende trainer kan overtreffen. Blijkbaar dus niet

18 augustus 2014 om 19:31

Feyenoord had die plek gewoon niet vrij, Twente wel. Je kunt wel een verhaal opzetten, maar een speler ziet zelf ook wel waar hij voor gehaald wordt.

18 augustus 2014 om 16:58

De keuze van Ziyech voor Twente was gisteren bekendgemaakt door zijn zaakwaarnemer. Het contract is echter zojuist officieel getekend. Dus heeft dit wel zeker nieuwswaarde,

Welkom @ Fc Twente!

Maar Joop..... wanneer worden er nou eens backs gekocht?

Marsman
Lachman
Martina
Bjelland
Koppers
Ebecilio
Ziyech
Mokotjo
Kusk
Castaignos
Corona

Gelukkig hebben wij gewoon veel creativiteit in de as van het veld. Gelukkig hebben wij Immers die geweldig het spel kan verdelen en voor rust in de aanval zorgt en de één na de andere steekpass geeft op de spits.

Wij hebben een speler zoals Ziyech helemaal niet nodig!

Oh wacht...

18 augustus 2014 om 17:58

Vilhena op 10 zetten en Immers een plek naar achter. Vilhena in op 10 beter dan Ziyech als hij de kans maar krijgt.

18 augustus 2014 om 18:53

De wens is de vader van de gedachte hier.

18 augustus 2014 om 17:06

Op zich hebben jullie Ziyech helemaal niet nodig. Ik zeg Vilhena op 10 en koop een goede jonge box to box middenvelder (heel zuur misschien maar dat had mokotjo kunnen zijn, helaas ook twente).

Eindelijk officieel! Ziyech gaat ons door dit seizoen heen loodsen!

18 augustus 2014 om 17:01

Foto's op twitter met shirtjes en rondleiding door stadion etc. Ik denk dat de stagiair nu bezig is het bericht te typen.

18 augustus 2014 om 17:06

Bedankt, heb het bericht al aangepast. Vond het onder het tabblad 'nieuws' op de officiële site.

Kortzichtige reacties lees ik hier van 'kameraden'. Ik had verwacht dat Ziyech zou komen, omdat ik het idee had dat we met zijn komst weer met een nr. 10 zouden gaan spelen. Rutten heeft Ziyech echter duidelijk gemaakt dat hij het systeem niet voor hem zal omzetten, Feyenoord blijft dus spelen met een linkshalf en een rechtshalf. Ziyech zou als concurrentie moeten dienen van Vilhena zodoende of eventueel als concurrentie voor de flankspelers. Daar had hij geen trek in, maar ik sta achter het beleid van Feyenoord om de tactiek niet op Ziyech aan te passen. Het is een mooie aanwinst voor Twente, maar Feyenoord gaat zjn slag nog wel slaan de komende weken. Meerdere slagen zelfs. Spelers die wel in het systeem passen OF in ieder geval bereid zijn zich te conformeren met het systeem. Geduld wordt beloond!

18 augustus 2014 om 17:44

Wat een hoop flauwekul zeg. Sinds wanneer speelt Immers rechtshalf? Volgens mij staat hij nog steeds op nummer 10, dicht tegen de spits aan!

Daarnaast interesseert het me ook niet of hij rechtshalf of op 10 staat. Als een kans zich voordoet om een technische speler als Ziyech te halen voor een spotprijs, dan maak je maar ruimte en ga je maar weer met een nummer 10 spelen! Het is toch van de gekke dat we een systeem aanhouden om maar een plekje voor Immers vrij te houden!

Dat er zoveel van jou 'kameraden' het beleid van Feyenoord onderuit halen en het onbegrijpelijk vinden dat Feyenoord niet alles er aan deed om deze speler binnen te halen, is enkel omdat we willen dat Feyenoord kampioen word!! Met de 'rechtshalf' die we nu hebben lopen gaan we dat in ieder geval nooit worden!

En de hoop op goeie transfers is mij nu ook wel ontvlogen. Het beleid is weer ouderwets om van te huilen!


18 augustus 2014 om 17:59

Rutten speelt helemaal niet met een nummer 10, sinds jaar en dag met 2 controlerende middenvelders en daarachter nog een verdedigende middenvelder, Rutten is een enorme angsthaas.

Mokotjo en Ziyech maken dit Twente 40 procent beter. Hele verstandige aankopen en jongens die mogelijk nog (veel) geld gaan opleveren.

Geweldig nieuws! Dit verdient wel een applausje van de Feyenoord fans!

En Feyenoord verliest weer eens de strijd om een speler.

18 augustus 2014 om 17:16

Het is als subtopper ook niet makkelijk om de grootste talenten aan je te binden.

18 augustus 2014 om 17:39

Subtopper? Haha, kijk naar afgelopen drie seizoenen en naar de megahistorie van Feyenoord. Dan is subtopper toch wel heel misplaatst. En let op mijn woorden. Feyenoord eindigt gewoon weer in de top 3.

18 augustus 2014 om 18:45

Kijk eens na de laatste tien jaar. En na de prijzen en europees voetbal vd laarste 10 jaar. Daar hebben toch echt Ajax psv en twente veel meer betekend. Ik zeg niet dat wij een topclub zijn, maar je kunt je ook afvragen of jullie nog wel die topclub zijn van weleer. Als je zo n topclub bent hoor je jaarlijks Europees te spelen. Dat gelul over jaren terug zijn we inmiddels wel een beetje zat. Als er niets bijkomt ga je met deze selectie geen hoge ogen gooien.

Ik baal echt dat MvG niet heeft toegeslagen dit was ook een ideale speler voor Feyenoord voor wat extra creativiteit en toch ook wel de beste nummer 10 op dit moment van de eredivisie. Maar heb natuurlijk nog steeds vertrouwen in van Geel dat hij misschien met Toornstra en Guidetti komt aanzetten!

18 augustus 2014 om 17:17

Toornstra is een prima speler, maar waarom Guidetti? Heb juist het idee dat hij een enorme flop zou worden. Bas Dost zou wel een kwaliteitsimpuls betekenen.

18 augustus 2014 om 18:52

Wat heeft van geel nu echt bij jullie klaargespeeld? Die strijd om fer en ziyech verloor hij. De spelers verkopen van afgelopen jaren is makkelijk, nu komt het erop aan om de gaten in de selectie te dichten. Vooralsnog faalt hij behoorlijk. Een back alla boularouz ophalen, is alweer geblesseerd, jullie hebben er vast wel 1 in de jeugd die prima de back positie in kan vullen, geldverspilling. Ga je vol voor ziyech terwijl vilhena prima op 10 kan. Volgens mij is een spits de prioriteit. Die kazim, hij kan natuurlijk het tegendeel bewijzen, maar de cijfers liegen er niet om. Van geel komt erg matig over, maar goed.

goede transfer voor Twente, prachtig middenveld hebben ze toch wel hoor met Ziyech, Ebecilio en Mokotjo. Ben benieuwd naar Twente, toch wel een valse start. Mag Ziyech wel 2x in de Kuip spelen dit jaar

18 augustus 2014 om 17:22

Hopelijk 3x incl bekerfinale

18 augustus 2014 om 17:24

ja dat kan ook nog! Zullen ze bij Feyenoord niet blij mee zijn dat ze een van de betere spelers van de eredivisie 2x op bezoek krijgen

18 augustus 2014 om 17:40

Is eigenlijk toch ook competitie vervalsing?

18 augustus 2014 om 17:50

Jup, dat is de jaarlijkse discussie.
Zo is het bijvoorbeeld ook competitievervalsing wanneer Blind nog vertrekt (AZ moest spelen tegen Ajax mét Blind), of wanneer Feyenoord nog iemand aantrekt (dan waren de eerste wedstrijden "gemakkelijker"

18 augustus 2014 om 19:48

Vooral Vitesse is wat dat betreft een goed voorbeeld daar zij de helft van de selectie de komende weken pas krijgen.

18 augustus 2014 om 17:24

Goed middenveld, maar geen middenveld voor een kampioenskandidaat. Ik sla het middenveld van Ajax en PSV voorlopig nog hoger aan. Daarnaast komt Twente voorin heel veel tekort. Mokhtar en Kusk zijn nog niet klaar voor dit niveau en Castaignos en Borven lijken niet echt te voldoen in de punt. Twente zal zich moeten richten op directe plaatsing voor Europees voetbal.

18 augustus 2014 om 17:28

Bij PSv en Ajax lopen jongens als Wijnaldum en Blind, die hebben meer evaring en een WK gespeeld. Ik vindt het middenveld van Twente echt heel sterk hoor. Denk wel dat Ajax en Psv een net iets beter middenveld hebben. Twente zal zeker weten boven in mee gaan doen

18 augustus 2014 om 17:33

Ze zullen zeker met Feyenoord, Vitesse en AZ mee gaan doen voor de bovenste plekken maar Ajax en PSV gaan uitmaken wie kampioen worden. Ook in de breedte van de selectie zijn die teams beter.

18 augustus 2014 om 17:42

Hoe/wie dan? Blind/wijnaldum ok, maar bijvoorbeeld Klaassen of Serero? Ten opzichte van spelers als guttierez en ziyech? Nog maar te zwijgen over Mokotjo die bij de onderlinge affiches pec-ajax heeft laten zien over een hoger niveau te beschikken.

18 augustus 2014 om 17:44

Lul toch niet zo dom man. Serero was fantastisch tegen Barcelona, is hij dan beter dan de middenvelders die daar rondlopen. Mokotjo is een goede speler, maar heeft het niet voor niets niet gered bij Feyenoord. Bij de absolute top zou hij niet in de basis staan

18 augustus 2014 om 18:01

Dat hij het niet heeft gered bij Feyenoord zegt mij niet zoveel, dat zie je wel vaker. Een stapje terug om er twee vooruit te zetten.

Feit blijft dat hij zonder mee te doen in de voorbereiding bij Twente in beide wedstrijden de beste man op het veld was. Niet dat dat zo heel veel zegt maar toch

18 augustus 2014 om 18:49

Gutierrez heeft ook gewoon een WK gespeeld? Qua middenveld doen ze niet onder voor Ajax/psv, op de andere linies wel.

Prima aankoop, daar gaan ze nog veel plezier aan beleven in Enschede. Daarnaast ben ik gewoon blij dat hij in Nederland blijft, dit zijn namelijk toch de leukere spelers voor de Eredivisie.

Feyenoord zitten slapen lees je dan overal...Hij heeft zelf voor twente gekozen ondanks hogere salaris van van geel....

Complimenten voor de beleidsbepalers en technische staf van FC Twente dat ze dit fantastische talent voor de neus van Feijenoord hebben weten weg te kapen. Vanmorgen las ik reeds, dat dit voor Van Geel een bittere pil is en ondanks het feit dat hij Hakim succes wenste, merkte hij toen nog even vilein op, dat wanneer Hakim de concurrentie met anderen niet aandurfde, het maar goed was, dat hij uiteindelijk niet naar Feijenoord kwam. Niet chique Martin, dit had je beter niet kunnen zeggen.
Ik heb het gevoel, dat FC Twente erg veel plezier van Hakim gaat krijgen, wanneer ze hem goed gebruiken. Een middenveld Mokotjo-Ziyech-Ebicilio, daar kun je mee voor de dag komen, zeker in Nederland. Of je internationaal hiermee potten breekt, valt te bezien, omdat twee van de drie spelers nogal lichte mannetjes zijn. Dus het krachthonk zal de komende weken wel overuren draaien, neem ik aan. Wanneer over enkele maanden ook nog eens Guttierez terugkomt van zijn blessureperiode en Eghan niet opnieuw gekweld wordt door blessureleed, dan heb ik het idee, dat FC Twente gewoon mee gaat doen om de bovenste plaatsen. Het puntverlies van de afgelopen weken en misschien ook nog in de komende weken moeten we maar voor lief nemen. Wanneer dit team eenmaal is ingespeeld, dan hoeft het voor niemand in de eredivisie bang te zijn en dan komen de punten vanzelf.

Vraag me echt af waar Feyenoord mee bezig is. Er is nu toch wel een mooi bedrag te besteden, iets van 7-8 miljoen had ik gehoord? En dan haal je kazim-richards, wilkshire en boulahrouz? Basacikoglu is een mooie investerin, maar als je kijkt naar de selectie, is hij op dit moment een luxe. Ze kunnen die miljoenen beter besteden aan posities waar het echt nodig is. Als je Immers verkiest boven Ziyech, ben je niet goed bij je hoofd.

18 augustus 2014 om 17:50

Precies, Bilal is een goede investering maar was tevens een beetje overbodig. We hebben nog geen vleugelaanvallers weggedaan (zelfs de overbodige Verhoek loopt hier nog rond) en dan willen we zowel Bilal als Ziyech halen voor op de flanken. Aanvankelijk was ik lyrisch over de aankoop van Ziyech, omdat ik hoopt dat hij onze vaste nummer 10 zou worden. Maar ik moet helaas concluderen dat hij de goede keuze heeft gemaakt door naar Twente te gaan.

18 augustus 2014 om 18:41

Feyenoord heeft er goed aan gedaan om de hand op de knip te houden de afgelopen jaren, maar nu wordt het toch tijd om weer te investeren. Immers was een prima speler tijdens de overgang van de subtop naar de top, maar nu moeten ze hem gewoon vervangen of op de bank zetten. Het wordt tijd voor feyenoord om risico's te nemen, anders is een tweede plaats voor nog eens 15 jaar een reden tot een feestje.

18 augustus 2014 om 19:25

Zeker weten, ik ben er nog altijd van overtuigd dat we met deze opstelling kampioen hadden kunnen worden. Verdediging is dan wel de achilleshiel ook al vind ik Kongolo gewoon een gelijke vervanger voor Martins Indi. Als we Dost en Ziyech en misschien nog een verdediger gehaald hadden hadden we echt meegedaan.

Mulder/Hanh
Wilkshere
v Beek
Kongolo
Nelom
Clasie
Ziyech
Vilhena
Bilal
Dost
Boetiüs
18 augustus 2014 om 20:21

Een verdediger is zeker een must. Wat speelde mathijssen slecht tegen besiktas zeg, ongelofelijk. Dost zou zeker ook een groot verschil uitmaken. Kijk naar besiktas. Ze speelden heel de wedstrijd matig, maar Ba maakt er even drie. Een goede spits mag best wat kosten. Zou het zelfs niet erg vinden als ze het hele transferbudget zouden uitgeven voor een spits.

Blij met de aankoop van Ziyech! Weet iemand wat de transfersom bedraagt, en wat wat Heerenveen van doorverkooppercentage heeft?

18 augustus 2014 om 17:52

Is volgens mij nog onduidelijk. Gisteren stond op deze site dat het om € 2,5 miljoen zou gaan. Vanochtend in de krant hadden ze het over € 4 miljoen in termijnen. Eerdere berichten hierover hadden het over een vraagprijs van Heerenveen tussen de € 3,5 en €4,5 miljoen.

Derksen zal bij VI ons wel weer vertellen wat hij precies gekost heeft......
(weten we in ieder geval wat niet klopt)

Blijft raar dat Feyenoord net tegen Ziyech heeft gespeeld, en nu over twee weken bij Twente weer. De competie moet gewoon later beginnnen of de transferperiode eerder eindigen, dit slaat nergens op.

18 augustus 2014 om 17:53

Mee eens, maar dan ook wereldwijd!
Ik snap sowieso niet dat een transferperiode zo ontzettend lang moet duren. Waarom geen internationale deadline op 1 augustus bijvoorbeeld.

Enige "probleem" dat ik zie is wanneer er een groot toernooi wordt gespeeld (EK / Wk), dat tussen toernooi en deadline slechts 2 weken zit.

Verschrikkelijke keuze, bij Feyenoord heeft zo'n jongen een grotere stap vooruit te pakken. Feyenoord is eerder een topclub als FC Twente en wie wil er nou niet in het mooiste stadion van Nederland spelen? Onbegrijpelijk dat hij deze kans richting de Kuip laat liggen. Zou hij dan stiekem toch een Ajax-fan zijn?

18 augustus 2014 om 17:57

Hij wil zich ontwikkelen op zijn favoriete positie, die van nummer-10. Feyenoord heeft aangegeven dat hij de concurrentie aan moest gaan met Vilhena en Boetius. M.a.w. Immers heeft de voorkeur om centraal op het middenveld te spelen en Ziyech mocht zich gaan richten op de vleugels. Bij Twente krijgt hij wel de garantie dat hij gehaald is voor de nummer 10 positie.

18 augustus 2014 om 18:09

Daar heb je gelijk en misschien maakt hij wel de juiste stap om zich door te ontwikkelen op zijn favoriete plek, maar ik vraag me af waarom je de kans om naar Feyenoord te gaan laat schieten. Iedereen wil toch in dat stadion spelen, en het financiele plaatje was oook nog eens beter

18 augustus 2014 om 18:18

Hij geeft zelf aan dat hij voor Twente heeft gekozen vanwege de speelstijl en vanwege de aandacht voor zijn persoonlijke ontwikkeling.

Bij Twente wordt gewerkt met ontwikkelingsplannen voor alle individuele spelers. En het positiespel en combinatievoetbal van Twente past natuurlijk beter bij hem dan het meer opportunistische werkvoetbal van Feyenoord.

18 augustus 2014 om 19:18

Hij wil denk ik Europees spelen. De kans dat Feyenoord Europees speelt is de afgelopen jaren minimaal.

Ik hoop dat hij het gaat redden. Met zijn kwaliteiten zou dat geen probleem moeten zijn. Hij kan nu echter niet meer verzaken want bij een 'topclub' mag je nooit meer door de ondergrens zakken.
Succes Hakim!

Nu nog Vermeer of Boer halen.
En transfervrij Reis en Drenthe. En er staat weer wat.

18 augustus 2014 om 19:04

@j.staatsen

Meen je dat nou? Dat Marsman niet kan, dat begrijp ik, daar ben ik het mee eens, maar we hebben Stevens nog. Stevens is enorm getalenteerd, hij moet de kans krijgen. Reis, die ziet Twente wel zitten, zelfs Jong Twente ziet hij wel zitten. Talent heeft hij, maar mentaal? Daar heb ik zeker mijn twijfels bij. Drenthe is toch helemaal niets... ? Kom op...

18 augustus 2014 om 19:15

Vanavond in de basis bij Jong Twente, dus dan kunnen we kijken hoe goed hij nu werkelijk is. Live op Fox.

18 augustus 2014 om 19:42

Stevens heeft vorig seizoen zijn schouderblad gebroken. Van zo'n blessure komt een keeper normaal gesproken niet meer terug op niveau. Staat er ook niet voor niets naast.
Drenthe lijkt mij een leuke aanvallende LB voor Twente. En is net als Reis transfervrij. Bij Reis maak ik me meer zorgen om zijn fysiek, dan mentaal. Maar de gok waard, want een goede spits kan twente wel gebruiken.

18 augustus 2014 om 21:33

Vermeer of Boer dus maar snel ophalen...

18 augustus 2014 om 19:34

Laten we nu niet weer een spelersoverschot binnenhalen met veel te hoge salarissen. We zijn net aan het saneren gegaan en jeugdige spelers als Ould Chikh en Holscher krijgen nu ook kansen.

18 augustus 2014 om 19:45

Sorry, maar dat leek echt nergens op wat die 2 lieten zien.
Jong Twente lijkt me meer geschikt voor deze 2.

18 augustus 2014 om 19:55

Ik vond Ould Chikh best wat brengen! Gretig en snel was ie.
Maar ze zijn natuurlijk ook nog niet klaar voor de basis, maar ik zie af en toe een ivalbeurt ook als kansen.

18 augustus 2014 om 19:55

Het zal idd wel handig zijn als ze spelers als breukers, bengston, marsman, koppers, schilder en borven kunnen transfereren.

18 augustus 2014 om 20:14

Hölscher is net terug van een lange blessure en liet direct al een paar goede dingen zien. Blonk ook uit in Jong. Verdient gewoon een kans.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren