Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Schreuder noemt vijf illustere voorgangers van aankoop Ziyech bij naam

Laatste update:

Alfred Schreuder zag deze zomer Dusan Tadic en Quincy Promes weggaan bij FC Twente: een flinke aderlating. De trainer mocht vorige week Kamohelo Mokotjo echter begroeten als nieuw gezicht en heeft sinds maandag ook de beschikking over Hakim Ziyech. Die werd weggekocht bij sc Heerenveen, waar zijn contract nog maar een jaar liep.

/

Ziyech maakte zondag zelf al bekend dat hij naar Enschede zou gaan en niet naar het eveneens geïnteresseerde Feyenoord. FC Twente was al geruime tijd met de 21-jarige aanvallende middenvelder bezig en kreeg maandag zijn handtekening voor de komende vier seizoenen. Trainer Schreuder zegt op de clubwebsite dat hij trots is op de komst van Ziyech.

Hij noemt de jeugdexponent van sc Heerenveen één van de grootste talenten van de Eredivisie. “Zijn kwaliteiten staan buiten kijf. Hij is een echte publieksspeler en kan een elftal wat extra’s geven”, vindt Schreuder. In voorgaande seizoenen wisten vele ‘nummers tien’ het publiek te vermaken in Enschede. “Het is een positie voor speciale spelers. De afgelopen jaren hebben Kenneth Perez, Bryan Ruiz, Theo Janssen, Nacer Chadli en Dusan Tadic daar gespeeld en nu zal Hakim deze rol gaan vervullen”, beaamt Schreuder, die Ziyech donderdag al kan inzetten tegen FK Qarabag.

Hakim Ziyech wordt net zo belangrijk als zijn voorgangers bij FC Twente

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoop voor Twente dat ze mede door deze aankoop ver komen in de EL, toch belangrijk voor het Nederlands voetbal.

18 augustus 2014 om 17:54

Plek bij de laatste 8 zou mogelijk moeten zijn en top 3 in Nederland is zeker ook niet onmogelijk geworden.

18 augustus 2014 om 18:06

Plek bij de laatste acht is wel erg enthousiast. Het zou al mooi zijn als er na de winterstop nog 3 (of meer) Nederlandse ploegen actief zijn in Europa. Zeker na zoveel magere jaren.

18 augustus 2014 om 18:07

Jde mag al blij wezen, als je de poule was haalt en overleeft.
Poule fase halen, zal wel leukken, maar dan de rest.
Dan blijven er dacht ik nog 16 clubs over,

18 augustus 2014 om 18:10

Twente heeft daar ook een geplaatste status dus die zouden ze ook moeten kunnen overleven.

18 augustus 2014 om 18:10

Dan blijven er nog 32 clubs over, aangezien de Europa League een voorronde meer speelt dan de Champions League. Als Twente de laatste 8 van de Europa League wil halen moeten ze eerst de 16e en daarna de 8e finale overleven.

18 augustus 2014 om 18:11

Laat ik het zo zeggen: als we geen hoop hebben op dit soort resultaten kunnen we beter inpakken en de Europese competities laten schieten, ik denk dat FC Twente met deze selectie, die redelijk evenwichtig is, zeker een topresultaat kan boeken

18 augustus 2014 om 18:25

Er nemen 48 ploegen deel aan de groepsfase van de EL! Dan blijven er 24 over (eerste twee in elke poule) + 8 nr's drie vd CL!
Dus na de winterstop zijn er nog 32 ploegen actief in de EL!

18 augustus 2014 om 20:21

Wij hebben een goed team met een spits die geen bal afmaakt een een verdediging van gemiddeld eredivisieniveau. Plek 3 zou een uitstekende prestatie zijn.
Het scheelt dat het bij iedereen slappe hap is achterin...

18 augustus 2014 om 20:45

Het grootste gebrek bij dit Twente is niet zozeer de kwaliteit, maar vooral de ervaring. Met zo'n jonge ploeg en nauwelijks ervaren krachten erbij blijft het doel gewoon top 6 en overwinteren.

Vraag me af of deze jongen de druk die op deze positie ligt aankan bij een topclub. Hij is volgens mij ook niet zo goed als deze bovenstaande namen.

18 augustus 2014 om 17:59

Dat kan hij zeker wel aan. Het is een verstandige jongen en als hij het vertrouwen krijgt gaat twente heel veel plezier aan hem beleven. Vind het zonde dat hij niet meer bij mijn clubje te bewonderen is maar ik wens hem het alle beste. Toppertje!

18 augustus 2014 om 18:12

Ja, ik begrijp dat je voor Heereveen bent? Ik vraag me al een tijdje iets af over die club: Waar is al het geld van de andere miljoenentransfers gebleven? Dat begrijp ik niet goed.

18 augustus 2014 om 18:24

Die miljoenen zijn gebruikt om de gaten in de begroting te dichten. Heerenveen draait nog dagelijks verlies en heeft dus ook flink moeten besparen op het exorbitante uitgavenpatroon van Kuipers c.s. Bovendien zijn na het gedonder met Feenstra verleden jaar sponsors weggelopen. Dit helpt niet echt als je financieel gezond wilt blijven.

18 augustus 2014 om 18:11

dat is bij zo n talentje altijd afwachten,daarom is deze tussenstap naar een iets hogere middenmoter ook goed voor hem. druk iets hoger dan bij heerenveen maar niet zo hoog als bij een topclub als ajax,feyenoord en psv.

18 augustus 2014 om 18:13

Daar heb je zeker een punt, maar ik zie hem bij Feyenoord wel slagen. Hij was het ontbrekende puzzelstukje in het elftal dat mee kan strijden om de titel komend jaar. De creativiteit was dan weer compleet in het elftal en dan konden ze het Legioen eindelijk weer blij gaan maken.

18 augustus 2014 om 18:40

Haha, een iets hogere middenmoter nog wel! Nou, als het allemaal een beetje tegen zit, moeten we oppassen dat we er niet uit vliegen!

Het seizoen kan nu heel anders lopen voor onze FC, ik hoop dat die zich snel kan aanpassen en ook ooit een naam word in ditzelfde rijtje!

Ziyech op tien met Ebecillio en Mokotjo achter hem. Veruit het beste middenveld van de Eredivisie als dat gaat lopen.

18 augustus 2014 om 18:09

Psv, feyenoord (nu) en Ajax hebben een beter middenveld.
Twente heeft talenten, maar die moeten zich ook weer bewijzen.

18 augustus 2014 om 18:18

Vind Feyenoord toch echt minder met Immers. Van alle 4 de clubs de minste 10. Ajax en PSV hebben het sterkste middenveld. Bij Twente moet je even afwachten hoe het gaat lopen, maar schat het wel hoger in dan die van Feyenoord.

18 augustus 2014 om 18:19

Vind je Feyenoord een betere middenveld hebben als Twente, daar ben ik het niet mee eens. Vind dat Mokotjo, Gutierrez, Ziyech, Brama, Ebecilio beter dan een Clasie, Immers, Vilhena en Vormer.

Met Ziyech hebben ze een geweldige speler bij. Nu plaatsen voor de poulefase.

18 augustus 2014 om 18:24

Als Clasie zou blijven is het nog beter dan Twente.
Laat de 10 van twente maar bewijzen dat hij meer dan 10 velddoelpunten kan scoren.
Vilhena had er ook al 6 dacht ik vorig jaar en Clasie zal ook wel een doelpuntje meegepikt hebben.
Vorig jaar had Feyenoord de meest scorende pleog met pelle natuurlijk, maar ook met een sterk middenveld.
Als Clasie weg gaat, hebben ze nu al Vormer.
Je kan niet alleen maar ballerina's op het veld hebben, je moet een verdeling hebben.
dat zie je bij vele goed lopende teams, het is een mix van alles, dat werkt.

18 augustus 2014 om 18:30

Twente heeft toch juist een zeer goed gebalanceerd middenveld met Guttierez, Mokotjo en Ziyech. Controlerend, box to box en een klassieke 10.

18 augustus 2014 om 19:12

Denk dat het qua scorend vermogen niet onder doet voor Feyenoord hoor:
Ziyech 9 goals 10 assists (nu alweer 2), Ebecilio 7 goals 3 assists (nu al 2 assists), Mokotjo 2 goals 2 assists (reeds 1 goal), Eghan 5 goals 5 assists (nu 1 goal), Gutierrez 3 goals 4 assists. Daarbij was het pas het eerste eredivisie seizoen voor Ziyech, Ebecilio en Eghan. Tegenover het 4e seizoen van Clasie, 6e seizoen van Immers, 2e seizoen voor Vilhena en het 7e seizoen van Vormer. Met andere woorden deze drie spelers staan pas aan het begin van hun ontwikkeling en hebben nog veel groei mogelijkheden. En Feyenoord had vorig seizoen Pelle als aanspeelpunt, waardoor het middenveld veel kon aansluiten, die zijn ze nu kwijt.

18 augustus 2014 om 18:10

Vind je? Ik vind Ebecilio nog steeds niet. Levert alleen ballen in en totaal geen bijdrage naar voren. Mokotjo Ziyech Guitierrez als die terug is. Heerlijk.

18 augustus 2014 om 18:41

@nolimit

Ik snap best dat je nog niet helemaal overtuigd bent van Ebecilio. Ik twijfel ook nog een beetje over hem. Hij werkt hard hoor, daar niet van, maar hij oogt heel erg dromerig, is niet altijd even scherp. Ook heeft hij gewoon een groot lichaam, alleen is hij helemaal niet zo heel sterk... Wel, heeft hij afgelopen seizoen 7 keer gescoord, best veel voor een box-to-box-player. Hij is nog jong en kan zich dit jaar mooi laten zien!

18 augustus 2014 om 19:15

Met 2 assists uit 2 wedstrijden lever je inderdaad totaal geen bijdrage naar voren. Ebecilio was vorig seizoen pas 19 en heeft met 7 goals en 3 assists prima cijfers overlegd voor een centrale middenvelder.

18 augustus 2014 om 23:05

Dus als Castaignos 2 goals maakt in 2 wedstrijden is die ook geweldig?
Ik vind hem niet slecht maar ik reageerde op iemand die zei dat dit het beste middenveld van de Eredivisie was en daar komt Ebecilio naar mijn mening te kort. Met Mokotjo controlerend en Guitierrez en Ziyech ervoor komen we eerder in de buurt.

18 augustus 2014 om 18:13

En dan vergeet je, naar mijn niet-zo-objectieve mening, de beste middenvelder van de competitie nog: Felipe Gutierrez.

18 augustus 2014 om 18:18

De beste? Sorry hoor Schöne, Blind, Clasie, Vilhena en Wijnaldum zijn toch allen een stuk beter dan Gutierrez

18 augustus 2014 om 18:26

Sorry maar Vilhena mag de veters nog niet strikken van Gutierrez. Ik snap dat je voor Feyenoord bent, maar dit is niet serieus te nemen. Gutierrez is zelfs vorig jaar nog door het AD verkozen tot beste speler van de eredivisie. Vilhena zit veel potentie in maar is veel te wisselvallig, vergelijkbaar met Ebecilio.

18 augustus 2014 om 18:30

Moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van Schöne en Blind, maar de rest kan ik helaas niet serieus nemen als het gaat om deze 'discussie'. Daarnaast meldde ik al dat het mijn mening is en daar verander jij niets aan

18 augustus 2014 om 19:51

Blind en Guttierez zijn verruit de betere controlerende middenvelders van de eredivisie. Verschillende types dat wel, clasie toch echt minder.

Echt een verlosser denk ik ! is van het zelfde niveau als promes

Ik ben erg blij dat Twente deze 2 spelers heeft kunnen halen. Samen met Eghan, Ebecilio en Gutierrez kunnen ze een heel goed middenveld gaan vormen. Misschien wel het beste middenveld van de eredivisie.

Wat me trouwens opvalt is dat het gesprek met Schreuder bij beide heren de doorslag heeft gegeven. Dan heeft Schreuder toch wat meer charisma dan ik had verwacht.

Nu nog even doorpakken met een rechtsback, wat er nu staat te schutteren (koppers of Schilder, 2 maal Ajax C-keuze) blijkt niet in staat om op Twente niveau mee te spelen. Verder lijkt de ploeg me redelijk stabiel.

18 augustus 2014 om 18:30

@realduke Koppers en Schilder spelen linksback en niet rechtsback

18 augustus 2014 om 18:36

Klopt, foutje. Links zit je duim .......

Doet verder niets af aan het verhaal, doorpakken met een linksback is het dan dus.

18 augustus 2014 om 18:36

charisma of beloftes gedaan?
Als je spelers speeltijd belooft krijg je al snel de voorkeur tov een coach die zegt dat je moet strijden om je lievelingspositie. Echter is dat laatste wel iets wat het verschil maakt tussen een topclub en een subtopper

18 augustus 2014 om 18:44

Je verzint er nu zelf een en ander bij. Twente had gewoon een beter verhaal, dat is alles. Kennelijk ziet Ziyech in Twente sportief ook niets minders dan Feyenoord en ik denk dat hiji daar gelijk in heeft.
Klinkt als een weloverwogen beslissing en ik vind dat Twente dat geweldig voor elkaar gekregen heeft!

18 augustus 2014 om 18:53

ik verzin er helemaal niets zelf bij, er is gewoon aangegeven dat hij bij Feyenoord niet altijd op 10 kan spelen maar ook op de buiten of half positie. Kortom, hij zou daar moeten strijden voor de 10 positie.

18 augustus 2014 om 18:54

Ook bij Twente zijn er geen beloften gedaan over gegarandeerde speeltijd. Dat is een heel mooi verhaal dat van Geel (mede) de wereld in heeft geholpen. Bij Twente lopen goede spelers zat rond, als Ziyech niet goed presteert zit ie zo op de bank.

En dan kom je weer op het eeuwige verhaal rondom top en subtop, waarbij de discussie continu wordt vertroebelt door volstrekt subjectieve wegingsfactoren. Nu wordt de coach die zogenaamd bepaalde zaken beloofd er weer bijgehaald. Kun jij mij aangeven waar ik een lijstje kan vinden van objectieve wegingsfactoren om te bepalen of Feyenoord of Twente nu een topclub zijn of niet?

18 augustus 2014 om 19:02

Raulduke, dat staat gewoon in de Uefareglementen hoor.

Maar je weet het leuk te brengen en de zwarte piet naar Van Geel toe te schuiven, maar dat de doorslag op de positie lag is wel duidelijk toch? Ongetwijfeld dat Ziyech er gewoon naast staat bij slechte prestaties, maar hij hoeft zich qua positie niet te schikken aan het team, zoals bij Feyenoord.

18 augustus 2014 om 19:19

Haha, wat een onzin. Graag ontvang ik dan een link naar de UEFA-regelementen waarin staat waaraan een topclub moet voldoen. Ik kan ze niet vinden. Staat er dan bij punt 10 van de voorwaarden: "indien een coach zegt dat je moet strijden voor je lievelingspositie, dan is de club een topclub."?

Ik schuif de zwarte piet niet geheel onterecht naar van Geel, ik reageer op een aantal quotes van hem. 1 van die quotes: "als je het dan niet aandurft om te komen om de concurrentiestrijd aan te gaan, is het misschien maar beter ook dat je het niet doet”. Daarmee suggereert hij mijns inziens dat Ziyech bij Twente geen concurrentieslag aan hoeft te gaan en derhalve voor Twente heeft gekozen. Als het een kerel was geweest had hij gezegd: we wilden Ziyech halen voor de linkshalf of linksbuiten, maar daar had hij geen zin aan en hij gaf de voorkeur aan Twente waar de nummer 10 vacant was.

Je laatste opmerking snijdt ook geen hout. We zijn bij Twente geen gezelligheidsvereniging. Als Ziyech linkbuiten moet spelen vanwege blessures, dan is dat zo. Hij is echter gehaald als nummer 10 en mag zich daar dan ook gaan bewijzen. Het verschil tussen de topclub Feyenoord en de club Fctwente is op huidig sportief vlak niet zo groot.

18 augustus 2014 om 20:57

natuurlijk staat het niet in de uefa reglementen, had niet verwacht dat jij daar op zou happen.

Illuster valt toch wel mee, allemaal voetballers die de top niet hebben gehaald, hopelijk voor Ziyech wordt dit bij hem anders

18 augustus 2014 om 18:38

Voor Twentse begrippen wel allemaal succesvolle spelers.

18 augustus 2014 om 18:46

Drie van de vijf spelen of speelden Premier League. En misschien haalt Tadic de top nog wel!

Verstandige jongen met een verstandige zaakwaarnemer en wellicht ook verstandige ouders. Hoeveel spelers zijn er wel niet, die een prachtige carrière tegemoet gaan, maar door een te snel vertrek naar een club in het buitenland in de vergetelheid geraken om hun voetbalcarrière vervolgens te beëindigen bij (met alle respect) clubs van de tweede garnituur.
Twente heeft met de aankoop van Mokotjo en Ziyech geweldig geanticipeerd op het vertrek van Tadic en Promes. Wanneer deze jongens zich de automatismen van het elftal eigengemaakt hebben, gaat Twente geheid meedoen om de bovenste plekken in de eredivisie.
Dus niet wanhopen wanneer in de eerstkomende weken nog punten worden gemorst, omdat het team nog niet op elkaar is ingespeeld. Ik heb er vertrouwen in, dat het allemaal goed komt en dat we nog een mooi seizoen tegemoet gaan.

Wat ik me wel afvraag, lopen er bij Twente geen jonge spelers rond die de ronduit zwak bezette backplaatsen op een goede manier kunnen invullen? Zulke spelers moeten toch op te leiden zijn.
Ik wil er maar mee zeggen, dat Twente dit seizoen volgens mij weer een goed team heeft maar met twee uiterst zwakke backs. De waarde die Rosales had voor FC Twente wordt nu pas schrijnend duidelijk.

Mokotjo en Ziyech zijn mooie aankopen van Twente. Het is toch leu kdat er op deze manier een beetje spektakel op de transfermarkt is in Nederland. De verwachtingen van deze spelers zijn hoog, net zoals bij Viergever, L.deJong, Zivkovic en Basacioglu. Grootste aankopen op de Nederlandse transfermarkt.

Ik had Ziyech heel graag bij Ajax gezien vanwege zijn creativiteit.'
Lijkt me echt een Ajax-voetballer maar helaas.
Ik wens hem desondanks heel veel succes bij Twente

Ik denk met Mokotjo prima aankopen al zullen we geduld moeten hebben dit jaar, maar een verrassing is mogelijk.

Twente heeft de beste aankopen gedaan denk ik, ziyech vind ik exceptioneel en hij kan nog een echte topper worden en Mokotjo vind ik voor twente een echte topper maar ik zie hem niet nog veel beter worden dan de top van Nederland, prima aankopen dus.

Waar is die trainer van Twente van vorig jaar? Die komt veel beter uit zn woorden dan Schreuder. Werd een beetje neergezet als een trekpop door vd gijp en co, maar ik luisterde veel liever naar hem dan deze B-acteur.

19 augustus 2014 om 02:36

Michel Jansen is nu assistent-trainer bij FC Twente. Ben het met je eens dat Jansen een veel betere indruk maakte dan Schreuder. Als van Jansen al werd gezegd dat hij alleen maar clichés spuide, wat komt er dan wel niet uit Schreuders mond? Michel is gewoon een sympathieke vent waar je fijn naar kan luisteren. Hij is lekker eerlijk en je ziet aan hem dat hij geen vlieg kwaad doet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren