Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Speculeren over plan B Ajax in volle gang: Rémy, Forlán en Pizarro genoemd

Laatste update:

Ajax wil niet meer te lang wachten op Samuel Eto'o en heeft aangegeven dat het voor 18.00 uur duidelijkheid wil hebben van de spits. Wanneer Eto'o meldt dat hij langer bedenktijd nodig heeft of dat hij simpelweg niet naar Amsterdam wil komen, gaat Ajax aan de slag met een alternatief. Op sociale media zoals Twitter passeren de namen van enkele opvallende kandidaten de revue.

/

Het speculeren over een zogenaamd 'plan B' is in volle gang en het zijn niet de minste namen die worden genoemd bij Ajax. Zo zou Loïc Rémy in beeld zijn: hij leek eerder deze zomer op weg naar Liverpool, maar die transfer ketste af. De Fransman heeft aangegeven dat hij volgend seizoen graag in de Champions League wil spelen en Ajax kan Rémy voetbal in het miljoenenbal bieden.

De 27-jarige Rémy is niet de enige verrassende naam die wordt genoemd: ook de namen van Diego Forlán (35, Cerezo Osaka), Claudio Pizarro (35, Bayern München) en Kevin Kuranyi (32, Dynamo Moskou) komen langs. Ajax versterkte zich deze zomer al met twee spitsen, maar omdat Arkadiusz Milik en Richairo Zivkovic nog weinig ervaring hebben, wil Frank de Boer graag nog een centrumaanvaller hebben. Kolbeinn Sigthórsson mag vertrekken.

Denk je dat Ajax deze zomer nog een grote naam als nieuwe spits gaat contracteren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax kennende onder de boer zullen ze wel een ontverwachtte speler uit de hoge hoed toveren.
Een soort Pantelic willen ze hebben dus.
Ben benieuwd wie het wordt.

20 augustus 2014 om 10:06

Van dit rijtje namen denk ik dat alleen Remy en Pizarro een toevoeging zouden zijn

20 augustus 2014 om 10:16


Pizarro is bijna 80, maar die kan net als Forlan best wat schade aanrichten in de Eredivisie. Ik ga er toch vanuit dat Ajax vooral een spits zoekt om alleen dit jaar te overbruggen. In dat licht past juist Remy niet in het plaatje. Want hoewel vele zwartkijkers alweer hun vraagtekens zetten over het beleid rondom Zivkovich, houdt Ajax zich gewoon aan het plan: ze hebben hem vanaf dag 1 verteld dat hij dit jaar zou rijpen en niet elke week bij het eerste zou meespelen. Hij heeft zelf uitgesproken dat hij de nieuwe topscorer wil worden, dat is een mooie ambitie, maar hij weet zelf ook dat hij nog veel werk moet verzetten. Maar Ajax ziet hem vooralsnog weldegelijk als spits voor de toekomst.

20 augustus 2014 om 10:17

Ik denk alleen Kurany en Rémy. Deze zullen allebei niet komen helaas

20 augustus 2014 om 10:25

Forlan is inmiddels wel echt over the hill, die was 2-3 jaar geleden nog leuk. Kuranyi ken ik niet zo goed en Pizarro en Remy verdienen op dit moment beide meer dan 4 miljoen per jaar. Het zijn allemaal mindere en duurdere opties dan Eto'o.

Iemand als Remy moet je niet willen, super snel maar solist en geldwolf op en top. Pizarro lijkt me perfect, maar die heeft meerdere malen aangegeven dat Bayern zijn laatste club is (en hij krijgt 4.5 miljoen per jaar voor alleen maar trainen, beat that Ajax).

Kortom, Ajax slaat een beetje door. Eto'o of Sigi zou ik zeggen.

20 augustus 2014 om 10:27

Forlan zou een aanwinst zijn voor Ajax kan ik je vertellen.

20 augustus 2014 om 10:29

snap het ook niet, waarom geven ze de jeugd gewoon geen kans. Of ga met een valse spits spelen zoals barca doet. Fisher of el Ghazi kunnen daar prima uit de voeten.

20 augustus 2014 om 10:32

Nou dan ben ik maar een zwartkijker,denk Jij dat ajax gelijk heeft gezegd,we willen je nu hebben voor je te duur wordt en we huren een spits en we kopen er een ervaren spits bij? En Zivkovic zegt ja Mark das best ik wacht wel 2/3 jaar,Nikon werd al gepresenteerd als tussenoplossing he maar die faalt en blijf erbij Zivkovic trapt er zo 20 in krijgt betere kansen dan bij Groningen,is compleet,snel. Begrijp t echt niet.

20 augustus 2014 om 10:38

Pizzaro en forlan aub niet doe dan maar Rémy !!!!

20 augustus 2014 om 10:41

Forlan zou er nog steeds 20+ inschieten in de Eredivisie

20 augustus 2014 om 10:50

@feyrofer

Dat denk ik ja. Groningen is Ajax niet. Je kent zelf wel de handen vol voorbeelden van spelers die van de middenmoot / subtop naar Ajax kwamen en daar door de mand gingen. Sterker nog de selectie van jouw club kent volop jongens van Nec, Roda, VVV etc. die bij een grotere club met meer druk niet bepaald zo uitblinken als ze voorheen deden.

Daarbij, die gozer is 17. Bij Ajax in prima handen, hij krijgt daar de optimale begeleiding en als er 1 club is waar hij zijn kansen gaat krijgen is het daar, onder de Boer. Maar ze willen zeker zijn dat hij eraan toe is want als je hem onredelijke druk oplecht kan je hem ook kapot maken.

Niets beter voor een jongen die nog nauwelijks baardgroei heeft dan onder de vleugels van een ervaren spits invalminuten pakken op momenten dat het kan en zo gewend raken aan de top van Nederland.

Als ze nu alle pijlen op Zivkovich richten en hij schiet er zoals jij verwacht geen 20 in dan heb je de poppen aan het dansen en wordt volgende zomer weer om een nieuwe spits gevraagd. Ik spreek je over een jaartje wel, als Zivkovich zo goed is als jij zegt dan komt zijn tijd, aan Ajax zal het echt niet liggen die doen precies wat slim is.

20 augustus 2014 om 11:04

Scoort jullie spits er nu 20 dan? @mano en moet een gevestigde naam niet eerst dan dat systeem leren zoals een ander zegt? Nee sorry jullie halen al een extra spits die niet best is,de lat ligt laag omdat de vorige spits niet voldeed dus ideaal om Zivkovic te gebruiken,kan gewoon niet mis gaan!

20 augustus 2014 om 11:12

We gaan het niet eens worden, maar leg je erbij neer: Ajax gaat het rustig aan doen met hem. Betekent natuurlijk niet dat hij helemaal niet zal spelen dit jaar. Maar in de voorbereiding heeft de Boer hem voldoende bij zich gehad om een juiste inschatting te kunnen maken. Ik vertrouw erop dat hij beter weet wat gevraagd wordt, en er meer kijk op heeft dan jij. Als Zivkovich volgend seizoen vaste spits is en er 20 inschiet is dat de juiste keuze gebleken.

20 augustus 2014 om 11:17

Nee denk het idd ook niet maar wees eerlijk de tijd zou perfect zijn,de spits scoort nu niet vaak dus das geen druk voor een jong ventje en daar laat ik t dan maar bij.

20 augustus 2014 om 11:49

Misschien voor jonathan Soriano gaan van rbs.
Erg onder de indruk bij de wedstrijden tegen Ajax, nog net geen 30, maakt zijn doelpuntjes de laatste jaren.
Al weet ik niet hoe zijn contract er voor staat.

20 augustus 2014 om 11:51

Remy kost 10 miljoen, onzin bericht dus.

20 augustus 2014 om 11:55

lavezzi22

Niet alleen tegen Ajax hij ging gister ook weer beestachtig tekeer tegen malmo.

20 augustus 2014 om 12:19

Heb je hem het laatste seizoen zien spelen in de Europese sub top bij Inter???
die man kon geen skippybal raken en vorige wk was die ook dramatisch zou slechte keuze zijn die veel geld gaat kosten !!
voor de naam en eventueel verkoop zou het een optie zijn maar neem aan dat hij minuten moet maken dan liever niet in Ajax 1

20 augustus 2014 om 12:22

Het gaat bij Remy om een huurcontract als ik de geruchten mag geloven.

20 augustus 2014 om 12:24

Het zal dan ook gaan om een huur overeenkomst..

20 augustus 2014 om 12:55

Soriano is inderdaad een erg goede speler. Geen naam van wereldfaam als een Eto'o. Ik weet alleen niet of RB Salzburg hem zou laten gaan, ze hebben absoluut geen geldproblemen daar en hebben al vaker geïnteresseerden met lege handen naar huis gestuurd. Vorig jaar nog een bod van 8 mln afgeslagen van een Bundesliga club.

Soriano zelf schijnt 1,5 mln bruto te verdienen, maar ik heb geen idee wat daar in Oostenrijk aan belastingen vanaf gaat. Ondanks dat ik hem een hele goede suggestie vind, vraag ik me af of Ajax ook voor hem bereid zou zijn om een uitzondering op het salarisplafond te maken. Denk het eigenlijk niet.

20 augustus 2014 om 15:09

@ Berryvangils

Hoezo snap jij het niet, het stat nota bene (niet voor het eerst) in het artikel waarom Ajax er een "ervaren" spits bij wilt hebben.

20 augustus 2014 om 17:14

Arsenalcesc ze willen hem ook huren.

20 augustus 2014 om 10:25

Snap niet waarom ajax Zivkovic geen seizoen laat staan,van Groningen naar ajax2 is toch eerder een degradatie dan positie verbetering? Dit is geen uitlokking ofzo ben gewoon erg gecharmeerd van zivkovic.
Die scoort er echt wel 20 als hij gaat spelen,snel goed schot,goed inzicht snap t echt niet ook de aankoop Milik is een belediging voor Zivkovic,voegt echt niks toe(ok ajax kan er nog vanaf) maar als je dan 1 spits koopt en je probeert er 1 te huren voor een jaar,huur dan gelijk een topper ipv Milik en nog een spits. Zivkovic is echt een topper,wil m best ruilen voor te Vrede

20 augustus 2014 om 10:31

omdat hij bij ajax2 het ajax systeem leert..en bij groningen niet

ik ben echt benieuwt wie er gaat komen. eto hoeft van mij niet meer zo..te lang gedraalt.
het is graag of niet.

20 augustus 2014 om 10:34

Waarom moet je een spits iets leren,een spits moet scoren! Sig speelt volgens mij ook al ff bij jullie is dat dan iemand die t systeem snapt?

20 augustus 2014 om 11:01

@ Feyroferr

Oke, de uitleg waarom Zivkovich in Jong Ajax begint in plaats van Ajax één. Iedereen di eeen beetje nadenkt kan het zelf al opnoemen dus vandaar een aantal oorzaken en redenen.

- Het systeem van Ajax
Ajax speelt een compleet ander systeem, vanaf een relatief counter systeem naar een dominante ploeg die constant op de helft van de tegenstanders speelt. Veel kleinere ruimtes en dus vele moeilijker spelen. Oftewel Zivkovich moet het systeem leren spelen

- Nieuwe teamgenoten, trainer, omgeving, club
Zivkovich moet nog wennen aan zijn team genoten, de trainingsmethoden, de intensiteit van de trainingen. Daarnaast is hij nu uit zijn vertrouwde omgeving met alleen zijn vader. Zijn moeder en vrienden zijn er niet meer dus dat moet hij allemaal opnieuw opbouwen/mee leren om gaan. En als laatste moet hij ook wennen aan de trainers.

- De (onmenselijke) druk die op een Ajax spits ligt
Bij Groningen was hij een inval spits die er regelmatig 1 in schoot. Wanneer hij niet scoorde kon men dat accepteren. Bij Ajax is het verwachtingspatroon heel anders. HIj komt binnen voor 2,5 miljoen en moet (in de toekomst) de nieuwe spits van Ajax zijn. De druk van het moeten winnen, de druk van het moeten presteren, de druk van CL voetbal spelen en blijven. Die druk is vrijwel ongeevenaard in Nederland. Dit word door vrijwel iedere ex jeugd speler erkent.

- Zware competitie start
Als zivkovich de laatste 2 wedstrijden was begonnen tegen Vitesse en AZ. Dan had de druk heel groot geweest. Ajax moest een goede seizoenstart doen zeker na het verlies tegen Zwolle in de JC schaal. Kijk alleen maar hoe Sightorson (onterecht) word afgemaakt. Waneer Zivkovich had gespeeld en niet had gepresteerd had de druk nog meer geweest.

Al met al gaat Zivkovich in de 2e seizoenshelft bij het eerste betrokken geraakt worden. Dan is hij gewend aan trainers, omgeving, trainingen, niveau, druk. En dan kunnen ze hem rustig minuten laten maken in wedstrijdne die al beslist zijn of als extra spits. Hierdoor kan hij veel meer op zijn kwaliteiten beoordeelt worden en ligt de druk voor hem veel lager. Oftewel ze creeeren de voorwaarden voor Zivkovich zo gunstig mogelijk dat hij kan slagen. Het is du sallemaal in het belang van Zivkovich.

20 augustus 2014 om 11:02

Nee, maar dat komt omdat Sig veel minder talent heeft dan Zivko.

Sjonge jonge, je kunt toch zelf ook wel zien dat Ajax en Groningen verschillende speelstijlen hanteren? Bij Groningen bleek Zivko een goeie counterspits, maar bij Ajax moet hij als kapstok dienen. Totaal andere rol.

Altijd dat gezeur dat spelers te vroeg voor het grote geld kiezen en nu kiest een toptalent voor zijn ontwikkeling om later grote stappen vooruit te maken is het weer niet goed.

En verder, die jongen is 17 jaar. Die kun je toch niet een seizoen eerste spits maken.

20 augustus 2014 om 11:07

Daarom is er Milik gehaald toch?

20 augustus 2014 om 11:12

@Bergkamp sig 30 10 4 als eerste spits denk je echt niet dat Zivkovic dat haalt? Nu is de druk laag,stel je haalt Eto'o en die maakt er 30 wat voor druk komt er dan op dat ventje? Of heb je geen vertrouwen in Zivkovic?

20 augustus 2014 om 11:25

@gabrich ik zeg nooit dat spelers voor t grote geld kiezen verkeerd is want voor je t weet is je carrière over,wel heb ik een mening dat t niet best is voor de carrière maar neem Drenthe,hoeveel nl spelers hebben er bij Real gespeeld? Hij wel dat neemt niemand m af maar da's een ander verhaal.
Zoals jezelf zegt heeft Zivkovic meer talent,dus dan hoort hij snel te spelen,en over t systeem van Groningen,sinds wanneer is Groningen echt een counter ploeg? Speelde toch gewoon 4/3/3 en vaker op helft van tegenstanders dan alleen counter statistieken staan vast wel ergens

20 augustus 2014 om 11:47

Klinkt wel erg dramatisch "zijn moeder en vrienden zijn er niet meer". Vanuit amsterdam ben je met de auto of trein in ruim 1,5 uur in Groningen voor familie of vriendenbezoek.

20 augustus 2014 om 11:48

@ Feyroferr

Als je nu Eto'o haalt en die schiet er 30 in dan is er geen probleem. Want die is na 1 jaar vertrokken. En tegelijkertijd als Eto'o er 30 in schiet zijn er ook genoeg wedstrijden die na 45 minuten of 60 minuten beslist zijn. Hierdoor kan je Zivkovich zonder druk in laten vallen die laatste 45 tot 30 minuten.

Ik heb heel veel vertrouwen in Zivkovich, maar om hem nu vast als eerste spits neer te zetten is gewoon waanzin. een 17 jarig talent moet de goalgetter van Ajax zijn in 3 competities? Is ondoenbaar.

En iedereen zegt dat Milik de ervaren spits moet zijn. Nooit over gedacht dat Milik met zijn 21 jaar ook gewoon een talent is dat zich moet bewijzen. Degene die in Polen vergeleken word met Lewandowski kan je huren met een (goedkope) optie tot koop is toch een fantastische deal. Blijkt hij inderdaad veel talent te hebben leg je hem vast. Blijkt hij door de mand te vallen stuur je hem weer weg. Oftewel gewoon een potentiële goede spits in huis halen zonder verplichtingen.

Juist door een ervaren spits te halen of uiteindleijk Sigthorson te behouden stel je de voorwaarden dusdanig in dat zowel Milk als Zivkovich zichzelf kunnen ontwikkelen. De grote druk ligt op de 1ste "ervaren" spits en de andere 2 kunnen zichzelf opwerken naar een basis niveau.

Er zijn maar heel (extreem) weinig talenten die gelijk de druk van d eclub van Ajax aan kunnen. Dat is ook wel gebleken uit de spelers die van buitenaf zijn gekomen in de afgelopen 10 jaar. Er zijn er relatief weinig geslaagd.

Maar de spelers die het wel redden en basis speler bij Ajax worden hebben dan ook een dusdanige mentale weerbaarheid dat e het in het buitenland ook bijna altijd redden. Dat is ook uit de geschiedenis gebleken.

20 augustus 2014 om 11:50

@ Alleztop

Natuurlijk zie je ze regelmatig. Maar als 17 jarig ventje is het wel degelijk een wereld van verschil. Of iedere avond thuis komen bij je vader en moeder en wat met je vrienden kunnen doen. Of 1x per week met de trein/auto naar groningen om je vrienden en ouders te kunnen zien. Is een wereld van verschil.

Maar wat dacht je van de dingen er om heen die thuis moeten gebeuren. Schoonmaken, eten koken, kleren wassen, opruimen, boodschappen doen etc. Natuurlijk doet zijn vader veel (die bij hem is) maar hij zal zelf ook vele moeten doen.

20 augustus 2014 om 12:19

Bergkamp je argumenten zijn genoteerd,toch heb je me maar deels overtuigd,dat is alleen de CL daar komt een 17 jarige tekort,je argument van nieuwe lewandowski tja Zivkovic zou de nieuwe Kluivert zijn volgens insiders en was die geen 17 bij debuut? Tja wat goed is speelt en blijf van mening dat zivko goed genoeg is,maar ok is mijn mening en denk dat we m bij Feyenoord iig graag hadden gehad ik wel iig

20 augustus 2014 om 12:20

Idd ik zou zivkovic gewoo. Voor de leeuwen gooien leert die het meest van op ze 18e

20 augustus 2014 om 12:41

Ik zie meerdere mensen de fout maken maar het is Zivkovic.. (moet je weten he als Ajacied). Voor de rest heb je volkomen gelijk.

20 augustus 2014 om 13:09

@ Feyroferr

Wie er gelijk heeft dat zullen we nooit weten. Tenslotte gaat Ajax dit pad met Zivkovic bewandelen en zal het andere pad van voor de leeuwen gooien altijd in de vorm van "als" bekeken worden waarvan je nooit weet hoe het loopt. De Boer, Bergkamp, Jonk, Cruijf hebben met zijn allen het idee bekeken om Zivkovic eerst bij Jong te laten starten vanwege meerdere redenen. En er zijn genoeg argumenten te geven waarom dat logisch is.

Tegelijkertijd is het iemand die ook zomaar zichzelf makkelijk aan zou kunnen passen en er 20 in schiet in de spits bij Ajax 1. Maar dat is wederom "als".

Zivkovic word als de nieuwe Kluivert beschreven, dat was Castillion ook en wie weet waar die tegenwoordig voetbalt? Pelle was de grootste gok die Feyenoord in jaren deed en die presteerde boven verwachting. Oftewel verwachtingen kloppen lang niet altijd.

Persoonlijk vind ik het een logische keuze, als Zivkovic tegen AZ en Vitesse had gespeeld dan had hij naar mijn idee ten allen tijde met ongelofelijke druk te maken gekregen. ALs hij 2 wedstrijden niet gescoort had werd de druk heel groot en zijn talent in twijfel getrokken. Wanneer hij wel had gescoort worden d everwachtingen buitensporig hoog.

Ik ben blij dat ze voorzichtig met hem om springen.

20 augustus 2014 om 14:07

En het hoort ook nog is uitgesproken te worden als Ziwkowitsj

20 augustus 2014 om 14:41

Spreek de w maar eens soepel uit! Je spreekt het uit als ziefkofietsch.

20 augustus 2014 om 17:02

D-Bergkamp
Zijn vader ?

21 augustus 2014 om 01:15

@ D-Bergkamp, Zivkovic zal op een moment toch moeten leren omgaan met deze immense druk. Dit kan het best op jonge leeftijd gebeuren om al zijn talent naar boven te kunnen halen. Natuurlijk is een ervaren topspits fijn om van te leren, maar daar lijken me betere oplossingen voor dan een forlan of pizarro te kopen.

20 augustus 2014 om 10:38

Ik zat zelf te denken aan Ryan Babel. Mocht hij weer terug willen komen zou ik dat persoonlijk geweldig vinden. Babel is ongelofelijk sterk, snel, balvast, en hij is ook een echte teamspeler geworden. En hij is natuurlijk eigen jeugd.

20 augustus 2014 om 10:41

Dit rijtje is echt van diverse mensen die ergens een hoop op vestigen van Twitter geplukt. Slecht om die namen zomaar te publiceren op voetbalzone zonder enige betrouwbare bronnen.

20 augustus 2014 om 11:00

ik hoop het, Pantalix scoorde wel 16 x

20 augustus 2014 om 12:03

Gewoon pantelic terughalen. Die man deed het zo goed bij ajax. En heeft ervaring

21 augustus 2014 om 01:16

Ja doe dat kunnen we lachen

Haha het is duidelijk dat Ajax toch wel een grote naam binnen wil halen voor de spitspositie die in staat is om 20 doelpunten te maken, Ajax is zo te zien ook gebrand om dit jaar wel wat te presteren in de CL, Forlan en Kuranyi zou ik overigens gewoon niet halen, die gaan echt niks toevoegen dan behalve ervaring.

20 augustus 2014 om 10:14

Ajax wil een naam, hij moet haalbaar zijn, dus niet op zijn top...
en hij moet in staat zijn goals te maken.. Ik zou zeggen, kijk naar een spits waarvan je weet dat hij goals kan maken.. die echter in de top niet meer 1ste keuze is..

Ik zou gewoon een gokje wagen en een belletje plegen naar London.. Atletico is voorzien van spitsen, Chelsea heeft inmiddels 2 andere spits die voor hem in de pikorde staan.. Geen andere club lijkt echt interesse te tonen.. Ik zou gewoon eens navraag doen bij Torres.. je weet het nooit...

20 augustus 2014 om 10:19

Als ze dan toch bereid zijn om een uitzondering te maken qua salaris en bonussen ga dan vol voor Zlatan. Niet dat ik dat ook maar enige kans toedicht overigens....

20 augustus 2014 om 10:22

mijn tekst begon met "hij moet haalbaar zijn".

Zlatan is niet haalbaar, als Zlatan zegt dat hij weg wil, dan staat elke topclub voor hem op de stoep. Ik denk dat je Torres best kan paaien voor een jaar. Hij is de grote man hier, hij is de bekendste en meest succesvolle speler.. In plaats van dat hij in een elftal loopt waar hij 1 van de 11 is..

20 augustus 2014 om 10:24

Er is niet een reden waarom zlatan naar ajax zou willen komen. Hij verdient veel meer in parijs dan hij bij ajax ooit zou krijgen. Hij speelt in een betere competitie. Psg heeft een kans om ver te komen in cl terwijl ajax de laatste jaren nooit de poulefase weet te doorkomen.

20 augustus 2014 om 10:35

Torres voelt zich te groot voor Ajax en is nog "jong". Die wilt op deze leeftijd nog niet aan de eredivisie denken, ook al is dat het niveau wat hij op dit moment is. Ik denk dat Ajax eerst sighthorson moet verkopen, voordat ze verder gaan winkelen.

20 augustus 2014 om 11:07

Ja ga nog even serieus is op het Zlatan verhaal hierboven.... Je toelichting dat Zlatan niet naar Ajax komt is natuurlijk overbodig dat lijkt me duidelijk

20 augustus 2014 om 12:22

Miss omdat die beloofd heeft ooit terug te komen

Was de transfer van Remy niet op medische gronden afgeketst?

Forlan vind ik ver over de top en Pizarro Is 36 ofzo.. Niet doen

zie dat pizarro en ook forlan 35 zijn..maar dan nog, niet doen... uit dat rijtje zie ik dan het liefste Kuranyi (remy nog liever maar die moet dan wel medisch goedgekeurd worden, misschien begon liverpool op het laatst wel heel erg te twijfelen en zijn ze echt gaan zoeken en valt het allemaal wel mee)

probeer dan dirk kuijt ofzo te halen die voegt tenminste nog wat toe, duur aan salaris zullen ze allemaal wel zijn

voor mij blijft bas dost dezelfde optie, lijkt me ook wel dat hij graag komt omdat ajax al vaker interesse getoond heeft en CL speelt

20 augustus 2014 om 10:08

Klopt, Vz berichtte al eerder over dat geruchtover Remy. Zou een lichte hartaandoening zijn.

20 augustus 2014 om 10:19

Dan komt hij bij Ajax wel helemaal niet door de medische keuring. Kunnen we die vast schrappen van het lijstje.

20 augustus 2014 om 10:48

Ja, Remy kan je alleen daardoor schrappen.

Die kerel speelt in de PL, verdient zo'n 4 miljoen per jaar en kon naar Liverpool. Zulke gasten staan te springen om voor Ajax in de Eredivisie te gaan spelen.

Lol?

20 augustus 2014 om 10:17

De medici hadden toen geoordeeld dat er geen belemmering was om verder te voetballen.

20 augustus 2014 om 10:26

Nee- het blijkt dat Rémy 120k per week wilde vangen, deze beste man zal never nooit in Nederland aan de slag gaan. Verdient bij qpr al meer dan wat Ajax kan bieden. Zijn salaris is zelfs een struikelblok voor Engelse topclubs.. Onzin bericht dit.

Aha, nu wordt het duidelijk! Ik had het gevoel dat Eto'o niet in het profiel paste, maar het profiel is blijkbaar:

"bejaarde, uitgerangeerde vedette die een beetje wil uitbollen."

Nee dan past hij prima.

20 augustus 2014 om 10:08

remy???
En k weet niet of je pizarro beetje kent, maar die geeft altijd alles. Hoe oud ie ook is.

20 augustus 2014 om 10:10

"namen die worden genoemd zijn... "

Ajax wil een ervaren spits hebben, die waarschijnlijk maximaal 1 seizoen bij ajax in de spits zal komen te spelen, waar andere spelers beter van worden en niet geheel onbelangrijk, eentje die haalbaar is.

Dus ja, dan gaan jan en alleman elke mogelijke "haalbare-spits-met-ervaring" opnoemen. Denk dat Ajax zelf ook liever Van Persie of Benzema zou willen, maar dat zijn helaas geen opties.

20 augustus 2014 om 10:34

Ja, dat begrijp ik, maar ik begrijp het waarom niet zo goed. Kijk, ze willen iemand als Poulsen: ervaring op hoog niveau, maar niet per se iemand die op zijn strepen gaat staan.

Een jongen als Eto'o eist een basisplaats en lijkt me met zijn karakter niet heel waardevol in de kleedkamer. En nou is Eto'o dan misschien een buitenkans, maar is het dus volstrekte onzin om namen als Kuranyi te gaan noemen, ook niet de grootste professional ooit.

20 augustus 2014 om 10:51

Een jongen als Eto'o zou ook niet mijn keuze zijn. Ik zou dan eerder voor een speler als Pizarro gaan. Tim Cahill, Elmander, Rosenberg... of gewoon gekke gok wagen en eens bellen voor Dempsey..

Eto'o is voornamelijk Eto'o heb ik het idee. Maar om hem vrij te geven bij wedstrijdje excelsior uit, denk niet dat hij daar rouwig om zou zijn. Dus als hij "ja" zegt, dan zullen dat soort dingen zeker besproken zijn. Al zou ik eerder voor een speler of in ieder geval een type speler/mens gaan van de bovengenoemde.

Remy zou een goede aankoop zijn. Misschien zouden ze Sigthorsson kunnen betrekken in een ruildeal.

20 augustus 2014 om 10:17

Heel scherp opgemerkt! Ik hoop dat Ajax dat kan bewerkstelligen!

20 augustus 2014 om 10:29

Goede deal voor ajax ja, maar sighrhorsson springt er in de eredivisie al niet bovenuit, die heeft in de pl niks te zoeken natuurlijk.

20 augustus 2014 om 10:32

Waarom wil QPR eigenlijk van Remy af dan ?

20 augustus 2014 om 11:14

QPR wil niet van Remy af, maar Remy wil van QPR af. Hij heeft een clausule in zijn contract van 10 miljoen euro, maar dit geldt alleen voor teams die CL spelen. Voor alle andere clubs mag QPR vragen wat ze willen. Remy wil graag in de CL spelen en zou eigenlijk naar Liverpool gaan, maar daar kwam hij niet door de medische keuring heen door zijn hartproblemen. Dit is overigens al 4 jaar bekend, maar wat het precies is weet ik ook niet.

De geruchten spelen daar nu op in en ze zeggen dat Remy CL wil gaan spelen bij Ajax, dus dat het zou gaan om verhuur. Remy zou 5 miljoen salaris pakken bij Qpr, dus een 50/50 verhuur zou QPR in staat stellen om b.v. 2 nieuwe spelers te halen. Dat is een beetje de achterliggende gedachte van de geruchten en daarom zijn het ook geruchten.

Remy lijkt me de beste optie voor Ajax! Jong, snel en ervaren.
Beter als die andere " over de top " namen...

Ik wil natuurlijk dat Eto'o de eerste optie blijft maar als hij niet snel zijn beslissing neemt moet Ajax een andere spits zoeken. Ik vind Kevin Kuranyi die in de tekst staat een goede spits voor Ajax, hij heeft ervaring en kan volgens mij ook wel veel scoren.

Remy is onhaalbaar, verdiend nu 5,5 miljoen per jaar. Gaat nooit naar Ajax om voor max. 1,3 salaris te voetballen.

20 augustus 2014 om 10:16

Misschien wil ajax hem wel gewoon een jaar huren.. Geeft Milik en Zivkovic een extra jaar om ervaring op te doen en beter te worden. Indien je hem een jaar huurt kan je best wel wat regelen qua salaris. Valt hij immers niet onder het salarishuis van ajax.

20 augustus 2014 om 10:19

Als je hem een jaar huurt zal je toch ook een groot deel van dat salaris aan moeten bieden. Daarnaast wil QPR hem liever niet kwijt.

20 augustus 2014 om 10:21

Ajax wilt hem ook huren, maar ik denk niet dat Remy naar Ajax wilt komen om op de bank te zitten. Ajax wilt namelijk een spits die Milik en Zivkovic wat bij kan brengen, en niet alle wedstrijden hoeft te spelen, maar wel van toegevoegde waarde kan zijn in de Champions League. Remy haakt dan af als je een spits zoekt die aan alle 3 deze eisen kan voldoen.

20 augustus 2014 om 10:24

Ik begrijp dat je een deel van zijn salaris aan moet bieden, maar als Ajax hem als ideale spits ziet voor dit jaar, dan kan je toch zeggen, wij bieden 4 of 5 miljoen voor een jaar huren, maar jullie betalen zijn salaris...

Dan betaal je gewoon zijn salaris en blijft hij van Qpr. Als hij het goed doet in de CL zullen clubs misschien sneller voor hem komen, krijgt QPR meer geld voor hem..

20 augustus 2014 om 10:28

Hoeft niet altijd. Sevilla huurde vorig seizoen Mbia, het volledige salaris werd door QPR betaald.

20 augustus 2014 om 10:28

Deze man was vorig jaar bij een zwak Newcastle topscorer- die jongen gaat nooit naar Nederland komen, die legt er zonder pardon al 20 in in de BPL. Fabeltje dit

20 augustus 2014 om 10:26

Qpr kan toch de helft op zich nemen of nog meer. En eventueel siggi naar hun doen voor vriendenprijsje.

20 augustus 2014 om 10:51

Waarom zou QPR in godsnaam hun beste spits even verhuren en er nog voor betalen ook? Ik hoop dat je zelf ook wel snapt dat die logica als een tang op een varken slaat.

20 augustus 2014 om 11:35

Want dat deden ze vorig seizoen niet?

20 augustus 2014 om 12:35

QPR heeft vorig seizoen zeker niet betaald om hem te verhuren nee. Ze wilden hem verkopen, maar aangezien hij toen recentelijk gearresteerd was op verdenking van verkrachting was het lastig om hem te slijten.

Newcastle heeft zijn volledige salaris overgenomen gedurende de huur, wat dus ook logisch was. Daarnaast hadden ze een optie tot koop maar die hebben ze dus niet gelicht. QPR moest hem ook wel kwijt in verband met de degradatie naar de Championship. Nu spelen ze weer PL en hebben ze natuurlijk weer veel meer inkomsten.

Al met al heel wat anders dan je beste speler maar even verhuren en ondertussen miljoenen aan salaris blijven betalen.

Nou, veel van deze spelers hoeven niet te komen van mij. Dan heb je nog het meest aan Remy, goeie voetballer. Nog zien scoren vorig jaar Tottenham-Newcastle, wat een snelheidsduivel is dat.

Tsja op Twitter kun je veel onzin en speculatie lezen, maar daar hoef je nog geen artikel aan te besteden... Remy kost minstens tien miljoen, dat gebeurt sowieso nooit.

20 augustus 2014 om 10:11

lijkt me ook niet. als ajax echt geld wilt uitgeven zou ik dat spenderen aan huntelaar. heeft nog een 1 jarig contract.
maar er zullen zat spitsen zijn die de boer op zn lijstje heeft staan

Ik vind het maar raar dat ze per se een grote naam willen aantrekken, veelal op leeftijd.
Kan iemand mij vertellen wat hiervan de achterliggende gedachte is?

20 augustus 2014 om 10:10

ze willen een oude ervaren spits, die niet per se elke wedstrijd hoeft te spelen, zodat het talent zich kan door ontwikkelen. Maar hij moet er wel gelijk staan als het nodig is.
Als je pizarro ziet bij bayern, speelt maar af en toe, maar als ie speelt scoort ie ook gewoon.

20 augustus 2014 om 10:57

Is dat niet geheel overbodig dat zo lang Sigthorsson nog bij Ajax speelt?
Ik zou namelijk denken dat wanneer hij nog blijft dat juist de talenten af en toe eens een invalbeurt kunnen krijgen om zo te kunnen ruiken aan het eerste. Bij vertrek van hem zou ik het wel wat logischer vinden (of spelen ze daar juist vast op in?)

20 augustus 2014 om 16:39

Daar spelen ze denk ik inderdaad op in. Sigthorsson zijn contract loopt aan het einde van het seizoen af, dus proberen ze hem nu te verkopen. Ook Sigthorsson zelf wil het liefst weg en gaat zijn contract dus zeer waarschijnlijk niet meer verlengen. Als Ajax dus nog wat wilt verdienen aan hem, zullen ze hem nu wel moeten verkopen.

Forlan en Pizarro niet halen joh. Forlan hebben we hopeloos zien falen op het WK. En ik denk niet dat Remy zn stap terug wil doen door naar de eredivisie te gaan. Je speelt bij Ajax wel cl maar voor de rest speel je tegen kut clubs op een paar na.

doe maar pizarro, dat blijft een fantastische goaltjesdief. Denk alleen niet dat bayern m kwijt wil

Kan iemand mij uitleggen waarom Ajax nu, naar het schijnt, bezig is om een spits met naam te halen?
Volgens mij hebben ze daar helemaal niets aan in de eredivisie.

Ze zijn al geruime tijd goed bezig in Amsterdam en hebben een behoorlijk team. Dat je een spits zoekt die ze er makkelijk in schiet, kan ik me voorstellen, maar om nou een Eto'o, Forlan of Pizarro bij Ajax in de spits te gaan zetten, dat kun je niet menen. Die passen gewoon echt niet bij het frisse voetbal dat Ajax wil spelen.

Misschien dat men dit soort acties verzint onder druk van een sponsor die graag shirtjes verkoopt (afgelopen jaar was Bojan ook niet echt een wereldversterking), maar voor de rest zie ik niet in wat Ajax met de spitsen zou moeten die er nu genoemd worden.

20 augustus 2014 om 10:17

Ze willen een spits hebben die er wel effe 20 inschiet, en jij kan hier niet gaan beweren dat een Pizarro of Eto niet makkelijk 20 doelpunten in schiet in de eredivisie, daarbij wil Ajax dit jaar wel alles aan doen om de 2de ronde CL te bereiken, alle posities zijn nu bij Ajax sterk dubbel bezet behalve de spitspositie loop je met 3 spitsen die nog helemaal niks bewezen hebben en moeilijk tot scoren komen.

geef zivkovic toch de kans om zich te bewijzen, waarom haal je zo,n jongen dan vraag ik me af ? types als forlan en pizzaro komen alleen nog even wat centjes bij elkaar schrapen en zijn voor geen meter gemotiveerd, ze staan de jeugd alleen maar in de weg vindt ik.

20 augustus 2014 om 10:20

Ok. Dus je geeft een jongen van 17 de kans en hij pakt hem niet.. zit je een jaar in eredivisie en CL met een spits van 17, die het misschien niet red...

Dat werkt toch niet.. Die jongen is nog veel te jong om de vaste eerste spits te zijn. Daarnaast, als je laatste 2 wedstrijden jong-ajax hebt gekeken, dan weet je direct waarom hij nog niet bij het eerste zit. Is totaal nog niet gewend aan het spel en zorgt voornamelijk voor balverlies.

Begrijp dat je zo'n jongen kansen moet geven dit jaar, maar je moet er niet vanuit gaan dat een jongen van zijn leeftijd 40 wedstrijden lang je eerste spits is.

20 augustus 2014 om 10:21

Geloof me, iemand die centjes bij elkaar komt schrapen zal echt niet voor de eredivisie kiezen, jullie moeten eens ophouden met elkaar naschreeuwen en zeggen dat een Eto of Pizarro alleen maar centjes zouden komen schrappen, daarvoor kunnen ze gewoon naar Qatar of Turkije ofso.

20 augustus 2014 om 10:26

Dat jij zegt dat Pizarro niet gemotiveerd geeft eigenlijk al aan dat ik niet eens op je in moet gaan, maar ik doe het toch. Kijk wat wedstrijden van hem terug. Altijd gemotiveerd, klaagt niet als die eens niet speelt, scoort redelijk gemakkelijk en z'n passing is meer dan voldoende voor Ajax.

Jansen Joenite. Dat doen ze omdat die 2 die er nu staan ( exlc Sigthorsson ) nauwlijks tot geen ervaring hebben en Ajax met die 2 zeker niet gaat overwinteren.

20 augustus 2014 om 10:20

Hadden ze dat al niet eerder aan kunnen zien komen?

Ronaldinho proberen maybe

20 augustus 2014 om 10:22

Speelt nu bij Athletico Mineiro in Brazilie. Is ook 34 en denk dat hij zn carriere in Brazilie wilt afsluiten.

20 augustus 2014 om 10:30

Ronaldinho is net zoals Eto'o transfervrij.

Ik denk niet dat remy naar ajax gaat, pizarro lijkt mij de beste optie

Voor de duidelijkheid, wat in dit artikel niet vermeld wordt, is dat Ajax Remy niet wil kopen maar wil huren. Over de andere spelers weet ik het niet, maar Remy huren lijkt de beste optie.

Rémy is m.i. verreweg de beste optie. Ook Forlán en Pizarro horen wat mij betreft al thuis in de categorie 'oudgedienden'. Rémy voor een jaar huren van QPR en Sigthorsson de omgekeerde weg laten bewandelen middels verkoop.

Iedereen blij en dan kan Eto'o ergens anders lekker verder gaan met z'n zakken vullen, is hij ook blij.

En Remy wil naar Ajax, yeah right!

20 augustus 2014 om 10:21

Hij wilt het liefste CL spelen maar als hij idd 5,5 miljoen per jaar verdient wordt het een flinke huursom voor een jaar. Daarnaast ziet QPR hem liever niet gaan.

20 augustus 2014 om 10:27

Als Ajax Remy genoeg geld biedt en ook aan QPR uitgeraard, dan zie ik hem gewoon bij Ajax voetballen alleen dat moet Ajax niet willen...

20 augustus 2014 om 10:38

Fijn dat ik niet de enige ben die al die hoopvolle commentaren hier met een cynische grijns las! Remy naar Ajax, nooit! die jongen is een aardig talentvolle voetballer, speelt Premier League, die gaat echt niet naar de Eredivisie komen horen. Was leuk geweest voor Ajax maar onhaalbaar

20 augustus 2014 om 10:55

Natuurlijk ben je niet de enige. De gedachte is gewoon lachwekkend en absoluut onhaalbaar. Ik ben echt verbaasd over hoeveel mensen er nog serieus op in lijken te gaan ook.

Remy voor een jaartje huren zou misschien kunnen, kopen wordt lastig gezien zijn huidige salaris. Dan moet hij aardig wat stappen terug doen (gaat hij niet doen denk ik).

De rest van de genoemde namen is toch geen serieuze optie lijkt me. Forlan heeft z'n beste tijd gehad zagen we allemaal op het WK, Pizarro zit prima bij Bayern en Kuranyi is geen echte topper

20 augustus 2014 om 10:56

Waarom zou een Premier League club hun beste en meest waardevolle speler gaan verhuren aan Ajax (of welke club uit een kleinere competitie dan ook)?

Als niemand een bak geld voor Remy neerlegt dan gaat die jongen nergens heen.

Kevin Kuranyi?! Dat die man pas 32 is. Voor mijn gevoel loopt hij al 20 jaar mee. Overigens lijkt me dat geen versterking voor Ajax.

Overigens zou ik helemaal geen spits halen als sigthorsson blijft. Hoewel hij door vrijwel iedereen wordt afgeschreven vind ik het best een goede spits voor eredivisiebegrippen. En je hebt al Milik als lange pinchitter/ concurrent.

Dit had ik zeker van Ajax niet verwacht om naar een aanvaller op bejaarde leeftijd te zoeken...Dit is ajax onwaardig...Snap ook wel dat Ajax niet kan opboksen qua financiën tegen engelse/spaanse begrippen maar om nu transfervrije bejaarde aanvaller te strikken vindt ik ook te ver gaan.

20 augustus 2014 om 10:43

De Laatste 2 keer dat Ajax een aanvaller van behoordelijke leeftijd een jaar in dienst had werden ze kampioen.

Ajax hoeft geen spits te kopen die er jaren zal spelen, ajax wil geen spits die eist elke wedstrijd te worden opgesteld. Ajax wil een speler zoals ze dit met Poulsen hadden vorig jaar. Iemand die je op kan stellen wanneer je hem nodig hebt. Iemand die de jongere garde dingen kan bijbrengen en iemand die het ook als taak ziet andere spelers beter te maken en dan kom je al snel uit bij oudere spelers.

Gaan we hier nu aparte topics krijgen over speculaties door Ajax-supporters op Twitter en andere social media? Ik dacht blijkbaar ten onrechte dat dit een journalistieke website was.

Ik snap niet dat ajax niet voor die spits van red bull salsburg gaat soriano of iets dergelijks. Vond ik erg goed niet al te oud en zal ook wel niet duur zijn

Ik zou persoonlijk voor Pizarro gaan. ik heb hem vorig seizoen hele goede wedstrijden zien spelen en ondanks zijn leeftijd zijn z'n statistieken nog steeds erg netjes.

In de Engelse media is niets te vinden over een verhuur van Remy en ook de connectie met Ajax lijkt alleen op de Nederlandse social media te circuleren. Snap ook niet waarom QPR hun spits zouden verhuren aan een Eredivisie club, dat raakt kant noch wal. Ze proberen 'm juist te verkopen om wat ruimte in de salarissen te krijgen (die absurd hoog zijn bij Qpr).

20 augustus 2014 om 11:05

Remy lijkt mij niet haalbaar maar Pizarro zou nog heel goed voor Ajax kunnen zijn. Nog steeds heel veel ervaring en blijft wel een topper. Die had de kansen van Sigthorsson er wel in getikt.

Pizarro gaat natuurlijk nooit komen, die speelt geregeld bij Bayern nog in de basis door de vele wedstrijden die hun spelen. Hij is 2e spits achter Lewa eigenlijk. Zou wel een geweldige spits zijn voor Ajax. Remy zou kunnen, dan moet QPR het volledige salaris voor zich nemen net als ze vorig seizoen met Mbia hebben gedaan die toen bij Sevilla kon spelen. Forlan is wat oud, maar ook dat zou zeker nog een toegevoegde waarde zijn voor Ajax. Ajax kan beter kijken bij clubs die afgelopen jaar zijn gedegradeerd. Daar lopen altijd wel aardige spitsen rond die niet in een divisie lager willen spelen.

Rodallega (fulham), Mitrogulu (fulham), Bent (villa), Hooper (norwich) zijn allemaal erg bruikbaar voor Ajax

Ove Kindvall is ook transfervrij

Zou me niet verbazen als plotseling Dost met optie tot koop bij Ajax komt

Als we toch mee gaan doen aan name-dropping:
- Fernando Torres
- Jermaine Defoe
- Kostas Mitroglou
- Emmanuel Adebayor
etc

20 augustus 2014 om 11:13

Ik weet niet of het serieus bedoeld was van je.. maar had hierboven ook al aangegeven.
Je garandeert Torres CL wedstrijden basis, de grote wedstrijden en rust bij wedstrijden excelsior uit etc.. Hij is de grote ster, hij is de grote naam.. Zou me niet verbazen als hij ze er in Nederland gewoon weer inknalt. Atletico wilde hem hebben, maar zijn nu voorzien. Geen enkele andere club heeft interesse getoond en hij is 3de spits bij Chelsea...
ik zou gewoon een klein belletje plegen, nee heb je..

20 augustus 2014 om 11:14

Inderdaad.. wat een onzin die namen.

Ik zou Daniel Güiza ook als een optie zien als Ajax zijnde.

20 augustus 2014 om 11:16

Pas nou maar op, 9 van de 10 ajacieden gaan er vanuit dat je het meent....

En die spitsen moeten ntuurlijk wel wat toevoegen aan Ajax he ;-)

20 augustus 2014 om 21:17

Heb ook een lijstje gezien van 10 namen:

1. Jonatan Soriano Casas (28)

2. Kevin Kuranyi (32)

3. Marcus Berg (28)

4. Mikael Forssell (33)

5. Markus Rosenberg (31)

6. Stefan Kiessling (30)

7. Milan Skoda (28)

8. Aatif Chahechouhe (28)

9. Claudiu Andrei Keserü (27)

10. Ezequiel Oscar Scarione (29)

We zullen wel zien waar Marc mee gaat komen.

Zal ik van het weekend een blocnootje meenemen naar café? Schrijf ik op welke namen ik hoor die voor verschillende clubs genoemd worden.
Ik persoonlijk denk dat Falcao best wel eens een versterking voor Ajax kan zijn.

Off: Ben ik de enige die zo van die irritante en zwaar vertragende reclame op de website last heeft? Andere sites gaan prima maar VZ zo nu en dan niet te doen!

On: Direkt voor Loïc Remy gaan. Heerlijke spits die prima bij Ajax past. Volg hem al sinds hij voor OGC Nice speelde. Echt een hele goede spits.

Is Remy echt een spits? Ik dacht toch ook meer een rechtsbuiten? Zolang ze een spits aantrekken die een meerwaarde is in de CL vind ik het prima. Je bent al snel een meerwaarde in de eredivisie namelijk. Als ze geen meerwaarde kunnen vinden voi4 in de CL dan liever niemand halen.

Ik hoop op remy. Eventueel berbatov van as monaco huren? speelde nog heel goed vorig jaar bij fulham.

20 augustus 2014 om 11:30

Berbatov speelt gewoon in de basis bij Monaco, als Falcao straks weer helemaal fit is en vanaf het begin start speelt Berbatov gewoon naast hem.

Van al die namen kan ik alleen van Remy enthousiast worden, maar of Ajax dat financieel kan bolwerken.... Met name qua salaris

Beste optie voor Ajax lijkt mij Kuranyi als ik naar de genoemde spelers kijk. Die is 32 en kan eventueel wel 2 seizoenen nog mee. Cardozo hebben veel clubs ook mee lopen te slapen, maar is al weg.

Olic
Gudjohnson
Anelka
Mutu
Gekas
Voronin

Zijn enkele namen die ik wel bij Ajax zou zien. Ervaring, leeftijd en allemaal ervaring in hoge competities en/of internationaal. Of ze allemaal beschikbaar zijn weet ik niet, want deze namen schieten mij te binnen.

Zoekt Ajax ook geen buitenspelers? Trouwens wat is er aan de hand met Fischer? Bent niet zo gecharmeerd van de jongen die scoort, is dat el ghazi? Vroeger keek ik al psver ook met plezier naar Ajax met al die topnamen en buitenspelers, alleen nu is het als je alleen al een schaar kan ben je uitgenodigd om bij Ajax te komen spelen. De sa is blind, el ghazi schaart alleen maar en oogt traag en Kishna vind ik zwakjes en niet snel. Alleen Fisher vond ik wel een goede speler. Tja Schone heeft geen uitleg nodig

20 augustus 2014 om 11:10

Wat maakt het allemaal uit. We zien het wel, er zullen zat andere opties zijn. Eto is inderdaad wel de beste optie, daarnaast zou Pizzarro ook geweldig zijn. Zo kan je wel doorgaan. Bulykin was voor Ajax ook compleet.

20 augustus 2014 om 11:32

Olic speelt gewoon in de basis bij Wolfsburg, die gaat echt niet naar Ajax. Mensen hebben het hier over Forlan over the hill, nou ik heb Gudjohnson zien spelen, dat is pas over the hill. Die moet je echt niet willen hebben. Anelka deed het vorig seizoen nog wel leuk in de periode die die zat bij Wba. Mutu heb ik al tijden niet meer zien spelen.

Als dit de namen zijn waar ze het mee gaan proberen, dan zou ik me erop voorbereiden dat ze helemaal niemand gaan halen. Beperk je toch lekker tot haalbare namen, of in ieder geval dan mensen die 'iets' met de club hebben. Ibrahimovic, Suarez, Huntelaar (ook onhaalbaar hoor, maar zij zijn groot geworden met Ajax).

Forlan zou voor mij als seizoenkaarthouder reden zijn deze kaart spontaan te verscheuren. Zwaar over the hill, zo bleek afgelopen WK en daarvoor in Italie. Remy is kansloos, een speler die 1 op 2 loopt in de PL, in de kracht van zijn leven is en een miljoenen salaris opstrijkt. Adieu.

Al de andere namen zijn ook te zeer besmeurd, te oud etc.

Waarom Bas Dost niet alsnog naar Amsterdam halen? Kent de speelstijl, spreekt de taal, sliep altijd in een Ajax pyama en heeft tor instinct.

Veel mensen vergeten dat hij het helemaal niet zo slecht heeft gedaan in DL, iig beter dan L de Jong.

Dus ik zeg, huur Dost met optie tot koop.

Remy hahaha. Schier onhaalbaar. Plan B noemen ze dat dan. Ik dacht dat plan B Zivkovic was. Die jongen word ook echt een poot aangenaaid zeg. Van Groningen in de eredivisie naar Ajax2 haha. Systeem leren zeggen ze dan. Kom bijna niet bij van het lachen. Is een duidelijke degradatie van Zivkovic. Die jongen speelde fantastisch aan het einde van vorig seizoen. Had zomaar eerste spits bij Groningen kunnen zijn dit seizoen. Niemand kan mij wijsmaken dat een jaar bij Ajax2 beter is dan een jaar bij Groningen1. Wie dat wel doet kijkt echt gekleurd. Systeem inpassen zie ik vaak terug. Tsja je moet idd iets verzinnen. ......

20 augustus 2014 om 11:40

Vooral hilarisch dat het van te voren al bekend was dat hij gewoon bij jong-ajax zou beginnen, dat hij naarmate het seizoen vorderde ook bij het eerste zijn minuten zou gaan maken, maar dat ajax naast Zivkovic nog een spits wilde aantrekken voor dit seizoen.

20 augustus 2014 om 11:49

Naarmate het seizoen vordert zeg je? Ohja als je derde spits bent dan kan je zeker verwachteb dat de 1e en 2e spits eruit gehaald worden ten faveure van jou. Misschien als de 1e en 2e spits geblesseerd raken ja. Anders word het beker tegen Katwijk ofzo. En je geeft hierboven aan dat ajax naast Zivkovic nog een spits wilde kopen. Wat is Milik dan? Vervanger van Vermeer ofzo?

20 augustus 2014 om 12:03

Milik is toch die andere spits.. Als Sighterson weggaat, dan willen ze nog een spits. Er komt niet een 4de spits bij. En ja, naarmate het seizoen vordert.. is dat zo vreemd...? Een eerste spits zal niet alles spelen, Zivkovic is een andere spits dan Milik. Zivkovic zou met zijn snelheid een top invaller zijn wanneer je op voorsprong staat, Milik is groter en fysieker, dus die zou je goed kunnen gebruiken bij een achterstand.

Je doet net alsof geen enkele club ook zijn derde spits gebruikt, behalve als nummer 1 en 2 geblesseerd zijn. Chelsea had vorig seizoen Ba, Torres en Eto'o. Ba kwam in 19 wedstrijden in actie, Torres in 28 en Eto'o in 21. Maar nee joh, bij ajax werkt dat heel anders en daar spelen alleen de eerste 2 spitsen.

20 augustus 2014 om 12:16

Nee hoor wat ik al zei, hij zal best zijn minuten krijgen in bijv de beker tegen semi profs en misschien een keer 3 minuten tegen Dordrecht. Maar denk jij serieus dat een derde spits net zoveel in actie zal komen als de eerste of tweede? Ik ddnk het niet. Daarbij haal je Chelsea als voorbeeld aan. Waarom? Alsof Chelsea en Ajax hetzelfde aantal wedstrijden spelen...... Haha

20 augustus 2014 om 12:39

Je kan lullen als brugman, maar het is gewoon onzin wat je zegt.
Chelsea speelde inderdaad ongeveer 8 wedstrijden meer dan Ajax vorig seizoen. Ik gaf Chelsea als voorbeeld, omdat Demba Ba daar duidelijk de 3de spits was, jij zei dat een 3de spits niet aan spelen zou toekomen, maar Ba toch 19 wedstrijden in actie kwam.

Een derde spits zal nooit zoveel in actie komen als de eerste of de 2de spits.. Dat klopt, daar hoef je geen einstein voor te zijn om dat te denken. Maar dat zeg ik ook nergens dat hij dat wel zal krijgen. In mijn voorbeeld krijgt Demba Ba ook de minste wedstrijden toch..

Maar Zivkovic is 17 jaar, hij zit net 2 maanden bij ajax. Als je bij Ajax komt krijg je gewoon een plan voorgeschoteld, waar willen we naar toe en hoe denken wij dat we dat kunnen bereiken en in welk tijdsbestek.

Hier staat heel basis in dat je begint bij jong-ajax, dan combinerend jong-ajax en bank bij 1, dan bank bij 1 en basis bij 1, en dan basis bij 1.
Dit plannetje wordt niet over 2 maanden gespreid, maar een half jaar, een jaar, meerdere jaren, ligt eraan hoever je in je ontwikkeling bent.

20 augustus 2014 om 11:43

ie jongen wordt helmaal geen poot aangenaaid. Hij is hem meteen verteld dat hij niet als eerste spits is gehaald en aar ging hij gewoon mee akkoord.

20 augustus 2014 om 11:56

Ja maar zou hem ook verteld zijn dat hij derde spits zou worden? Ik denk het niet. Wat denk jij?

20 augustus 2014 om 13:47

Ik snap je wel machtig, ben het deels met je eens, maar denk wel dat Zivkovic dit wel wist. Zou alleen liever hebben dat je als Zivkovic zijnde je had moeten zeggen dat je, als je wist 3e spits te zijn, verhuurd zou worden. Of dat hij een clausule in een nieuw contract bij Groningen had kunnen zetten, dat hij voor een x bedrag door Ajax gekocht kon worden.

Snap de keus van Ajax voor Milik alleen niet. Koopje of niet, Ajax had gewoon een spits kunnen halen die alles heeft en geen onbekende spits die bij veel clubs mislukt is. Maar goed als die wel lukt dan is het goed uitgekomen, ik geef hem alleen geen kans. Denk bij hem beetje aan Sana.

20 augustus 2014 om 16:28

Kan iemand Machtig86 even uit leggen wat het woord speculeren betekent?

"remy hahaha. Schier onhaalbaar. Plan B noemen ze dat dan"

Wie noemt dat plan B?
Voetbalzone?jij?mensen die Speculeren? Of heb je gezien dat ajax dat ergens heeft bevestigd?

"systeem inpassen zie ik vaak terug. Tsja je moet idd iets verzinnen. ....."
Hoezo moet ajax wat verzinnen?moeten ze zich ten opzicte van jou verantwoorden?

Ik zie de kans ook klein dat Remy naar Ajax komt,maar er word dan ook nergens beweerd door Ajax dat,dat anders is. En als ze het wel zouden proberen....nou en? Mag toch?misschien dat het nog lukt ook.

Wat is dit voor een onzin artikel.. Omdat iemand op twitter een # ajax achter een of andere grote naam zet dan betekend dit toch niet dat ajax hier serieus mee bezig is.. Als ik de reacties hierboven lees merk je duidelijk dat iedereen het beleid van ajax niet begrijpt als ze zulke namen willen aantrekken, maar wie VAN Ajax heeft er nou in hemelsnaam aangegeven dat dit het geval is?

Niemand?

Onzin dus..

Het is toch vreemd dat Ajax ineens een spits erbij wil hebben als je er 2 hebt gehaald en op dit moment nog een derde onder contract hebt staan (die wel weg mag). Een speler als Eto'o zou een extratje zijn, maar is helemaal niet nodig. Dat er nu een artikel word gemaakt over alle twitter speculaties. vind ik zoals hierboven ook al vaker gezegd totale onzin.

Ook die gaan niet komen. Ajax kan zich beter bezig gaan houden met realistische opties omdat ze anders straks helemaal niets hebben of met één of andere flop aan komen zetten.

Er worden wat namen genoemd op social media, meer niet. Om hier een artikel aan te spenderen is al raar, nog vreemder is het aantal serieuze reacties dat het op deze site oplevert. Uitleggen waarom dit allemaal onzin namen zijn lijkt me zwaar overbodig. Dat Ajax überhaupt een kansje maakt op Eto'o is al een klein wonder, zie dit ook niet gebeuren trouwens. Ik begrijp dat Ajax naast Eto'o nog wat andere spelers achter de hand heeft, ben wel erg benieuwd wie dat zijn. Bas Dost wordt genoemd en lijkt haalbaar, al dan niet op huurbasis maar echt een ervaren man kan je dat niet noemen en hij zou Milik direct overbodig maken. Er van uitgaande dat Eto'o niet komt zal er vanavond al wel een wat realistischer naam naar buiten komen. Ik verwacht in ieder geval dat Overmars direct doorschakelt naar zijn nummer 2 op het lijstje.

Gewoon El ghazi basis en Kishna spits. Schone op links. Of een oude speler van de buitencategorie of gewoon de jeugd laten spelen. Iets met nieuwe beleid enzo.

Ach als Vleminckx en Malki en Higdon er een lading in kunnen schieten is het mij om het even welke speler komt. Deze jongens leggen het balletje echt wel een 20x erin

Verschillende mensen vinden het vreemd dat Ajax de jeugd niet de kans geeft. Ik zou het daar direct mee eens zijn als er een Bergkamp of Kluivert van 18 op dit moment beschikbaar zou zijn. Blijkbaar vinden de mensen die momenteel bij Ajax de scepter zwaaien dat op dit moment de jeug niet sterk genoeg is.die gasten hebben Ajax inmiddels 4x achtereen kampioen gemaakt, ik ga er dus voor het gemak van uit dat ze best een beetje verstand van het spelletje hebben en spelerskwaliteit goed kunnen inschatten.

Tel daar bij op dat heel misschien Ajax dit jaar een keer wel die tweede ronde van de CL wil gaan halen. Met een onervaren jonge spits wordt dat ingeschat als lastig tot onhaalbaar, terwijl men denkt dat een ervaren Eto O die kansen vergroot.

Tenslotte werkt men door zo'n ervaren speler aan te trekken aan het opbouwen van sterke jonge spelers voor de komende jaren. Die oude vloeit dan af en de nieuwe worden rustig gebracht.

Lijkt mij een prima manier van werken en doet de Ajaxfilosofie niets tekort?

Wat een hoop onzin.. Iedereen met een beetje verstand, weet dat Remy nooit naar de Eredivisie komt.

En Forlan en Pizarro zijn totaal niet geschikt. Ajax gaat nooit miljoenen aan salaris betalen om een jaar te mogen genieten van deze spelers die behoorlijk over the hill zijn.

20 augustus 2014 om 13:36

Misschien moeten we dan maar achter die dikke gozer aan die volledig uit vorm is, zo erg dat mensen hem alleen willen huren? Hoe heet die ook al weer? ...........

Tevens lijkt mij dat mensen als Overmars wel weten wat ze doen. Plan B zal dus meer kans van slagen hebben dan Plan Etoo.

Ik ben het wel met iedereen eens dat Ajax het geld wel iets meer mag laten rollen. Er staat veel op de bank, dat mag best iets minder worden zodat de kwaliteit op het veld wat omhoog gaat. Aan de andere kant, we zullen nooit kunnen kunnen concurreren met clubs die 100m bieden op spelers. Dat moeten we ook niet willen.

Wie weet heeft Pizzarro wel genoeg van alleen trainen en lijkt het hem wel weer eens leuk om met een lading jonge gasten op het veld te staan en er echt toe te doen? En is hij bereid een stapel salaris in te leveren? Wij kunnen dat niet overzien van achter onze PC, we kunnen alleen gissen.

20 augustus 2014 om 13:55

"misschien moeten we dan maar achter die dikke gozer aan die volledig uit vorm is, zo erg dat mensen hem alleen willen huren? Hoe heet die ook al weer? .........."

Bedoel je Adriano?

"wie weet heeft Pizzarro wel genoeg van alleen trainen en lijkt het hem wel weer eens leuk om met een lading jonge gasten op het veld te staan en er echt toe te doen?"

Bedoel je nu dat hij de nieuwe paus moet worden? Lekker met de jonge gasten 'spelen'

20 augustus 2014 om 13:55

Bedoel je Adriano?

20 augustus 2014 om 14:26

Denk dat ie Guidetti bedoeld..

20 augustus 2014 om 15:57

Ja, ik bedoel uiteraard Guidetti, ik dacht dat dat wel duidelijk was. maar mijn cynisme kwam niet over.

010de kuip had nogal wat kritiek op het beleid van Ajax, maar ik wilde aangeven dat het aannamebeleid van Feijenoord ook niet geheel zonder kreukels verloopt.

Het vinden van een goeie, veel scorende spits is zo makkelijk nog niet. Bewezen goed, maar te oud ......................of jong en veelbelovend, maar onervaren, misschien niet productief.. Elke club wil natuurlijk gelijk een topper hebben, maar ja, die haal je niet ieder jaar uit je eigen jeugdopleiding.

Ajax probeert dus iets moois te verzinnen om zo langzaam Zivkovitch klaar te stomen voor het echte werk in 2 jaar van nu. Lijkt me grandioos plan, nu alleen de uitvoering nog....:-)

Forlan is eigenlijk wel over zijn top, helaas. Een paar jaar geleden had het zo geniaal geweest om hem in de Eredivisie te zien spelen. Echt een topper destijds.

Zie het overigens niet gebeuren, maar als ze Remy aan kunnen trekken zou dat echt een prestatie zijn. Ook gezien zijn leeftijd is het misschien nog een investering die uitbetaald.

Kevin Kuranyi zou een goede zijn voor Ajax, gevaarlijke spits.

Bas Dost zou een topaankoop zijn waar ook nog toekomst in zit. De rest is bullshit...

Alsof Remy naar Ajax zou willen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren