Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Hiddink neemt verrassende naam in voorselectie op

Laatste update:

Erik Pieters is de meest verrassende naam in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal voor de oefeninterland tegen Italië en de eerste EK-kwalificatiewedstrijd tegen Tsjechië. Gregory van der Wiel, Jeroen Zoet en Rafael van der Vaart, die allen niet aan het WK deelnamen, maken eveneens deel uit van de door bondscoach Guus Hiddink samengestelde selectie van 25 voetballers.

/

Terence Kongolo en Jonathan de Guzman komen voorlopig niet in de plannen van Hiddink, de opvolger van Louis van Gaal, voor. Het tweetal maakte deel uit van de WK-selectie, maar ontbreekt op de lijst van 25 namen. De exodus van voetballers van Feyenoord heeft ervoor gezorgd dat Jordy Clasie de enige voetballer van de Rotterdamse club in de selectie is. Ajax en PSV zijn met ieder drie voetballers hofleverancier. Hiddink zal op vrijdag 29 augustus zijn definitieve selectie bekendmaken.

Pieters kwam niet in de WK-plannen van Van Gaal voor, maar werkte een degelijk seizoen met Stoke City in de Premier League af. De ex-PSV’er, die op 17 A-interlands staat, kwam tot 39 optredens voor the Potters. Pieters speelde op 11 juni 2013 zijn laatste interland. Hij viel tijdens het vriendschappelijke duel met China in de tweede helft in.

Het Nederlands elftal, dat op het WK in Brazilië op een derde plaats eindigde, speelt op donderdag 4 september in Bari een vriendschappelijke interland tegen Italië. Vijf dagen later, op dinsdag 9 september, volgt de eerste EK-kwalificatiewedstrijd in Tsjechië.

De voorlopige selectie:

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Michel Vorm (Tottenham Hotspur), Jeroen Zoet (PSV)

Verdediging: Daley Blind, Joël Veltman (beiden Ajax), Daryl Janmaat (Newcastle United), Bruno Martins Indi (FC Porto), Erik Pieters (Stoke City), Paul Verhaegh (FC Augsburg), Ron Vlaar (Aston Villa), Stefan de Vrij (Lazio), Gregory van der Wiel (Paris Saint-Germain)

Middenveld: Jordy Clasie (Feyenoord), Leroy Fer (Queens Park Rangers), Nigel de Jong (AC Milan), Wesley Sneijder (Galatasaray), Rafael van der Vaart (Hamburger SV), Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval: Memphis Depay (PSV), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Dirk Kuyt (Fenerbahçe), Jeremain Lens (Dynamo Kiev), Robin van Persie (Manchester United) en Arjen Robben (Bayern München).

Vind je dat Erik Pieters in het Nederlands elftal thuishoort?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weer geen virgil van dijk

20 augustus 2014 om 12:19

Komt nog wel, gaat vast een kans krijgenom zich te bewijzen.

20 augustus 2014 om 12:29

Van Dijk, Elia zijn spelers die het goed doen in het buitenland maar geen kans krijgen, terwijl je opa Kuijt wel mee neemt.

Bacuna doet het ook redelijk in Engeland, waarom hem dan niet mee ipv Verheagh.

Ik weet niet hoe goed Pieters is atm?

Verder snap ik de keuze voor Zoet ook niet, maar die zal wel afvallen lijkt me.

En De guzman heeft het goed gedaan bij Swansea, jammer dat hij zo makkelijk wordt afgeschreven door 2 matige wedstrijden. Emanuelson hoop ik ook dat hij dit jaar een kans krijgt nog.

20 augustus 2014 om 12:33

Met alle respect voor van Dijk, maar als je als beste club van Schotland er met 6-1 af gaat tegen een Poolse club dan heb ik mijn bedenkingen bij het niveau in Schotland.

20 augustus 2014 om 12:36

Terecht dat pieters erbij zit, doet t prima bij stoke.
Van Dijk speelt in een waardeloze compititie dus kap eens met hem hypen!

20 augustus 2014 om 12:37

Pieters doet het wel redelijk. Speelt elke wedstrijd. Aanvallend is het alleen niet veel.

20 augustus 2014 om 12:38

veel clubs hebben interesse in hem geloof ik hoor en in CL was hij heel sterk.

20 augustus 2014 om 12:38

precies...van dijk zal in schotland zeker niet beter worden...in Europa word je weggespeeld en in de competitie speel je tegen clubs van topklasse niveau

daarom zal hiddink hem niet selecteren...erg jammer want ik zie in hem ook en potentiele basisspeler in oranje wanneer hij bij een betere club gaat spelen

20 augustus 2014 om 12:38

Toch vreemd dat ik bij het lezen van de kop al dacht dat het een (ex) Psv'er zou zijn....jammer dat het ook nog word bevestigd.

Was hetzelfde met van Gaal hoor, die had ook (op zijn zachts gezegd) een lichte voorkeur voor Ajacieden. Toch vreemd, als bondscoach moet je toch onafhankelijk kunnen zijn...

20 augustus 2014 om 12:39

En toch doorgaan he :P

20 augustus 2014 om 12:40

Pardon hahaha?
Voorkeur voor Feyenoorder bedoel je?

20 augustus 2014 om 12:45

wat een onzin.
V Gaal selecteerde juist heel veel feyenoorders. V Gaal selecteerde gewoon de spelers die hij nodig vond, duidelijk dat hij niet naar club keek.

En dat Hiddink pieters selecteert is niet zo heel gek als je kijkt naar t aantal links backs in nederland. Dus om nu bij het selecteren van 1 ex psver gelijk te gaan zeuren is wel heel triest.

20 augustus 2014 om 12:45

Ik denk dat van dijk niet in het nl elftal past.
Ben blij dat pieters er weer bij is een van de beste backs in de premier leaugue.
En natuurlijk zoet is toch de toeko.st van nederland.
Met deze selectie zouden we nog wellis kunnen stunten zeker als jongens als rekik en brum er nog bij komen.

20 augustus 2014 om 12:45

Virgil werd vorig jaar verkozen als beste Celtic-speler. Dat zegt dus wel wat over hem dat hij door fans en spelers van Celtic wordt verkozen als beste speler van een roemruchte club.

20 augustus 2014 om 12:46

Kuijt verdiend het dus zuur niet

20 augustus 2014 om 12:51

Hahaha waar haal je de wijsheid vandaan?

Feyenoord was hof leverancier en dan een lichte voorkeur voor ajacieden?

20 augustus 2014 om 12:51

Volgens jouw redenatie zou er dan ook geen enkele speler uit de eredivisie moeten worden geselecteerd! Ook een waardeloze competitie, waar clubs met een begroting van amper 4 mln moeiteloos in mee kunnen!

20 augustus 2014 om 12:59

@ Flasher93,

Ik zou Virgil van Dijk ook wel eens bij het Nederlands elftal willen zien, maar Eljero Elia maakt, in mijn ogen geen kans meer.

Elia is de laatste jaren erg achteruit gegaan en op dit moment heeft Nederland met spelers als Memphis Depay en Jean Paul Boëtius betere en talentvolle spelers voor zijn positie.

Verder heeft Erik Pieters het het afgelopen seizoen goed gedaan bij Stoke City. Dus hij verdiend dan ook gewoon een kans bij het Nederlands elftal.

Dat Paul Verhaegh wordt opgeroepen voor het Nederlands elftal, vind ik, nog steeds opmerkelijk. Verhaegh is niet van het niveau dat Nederland nastreeft.

En in mijn ogen mogen oude spelers als Dirk Kuyt ook gewoon stoppen bij het Nederlands elftal. Het wordt tijd dat er andere spelers doorstromen.

Rafael van der Vaart hoeft in mijn ogen ook niet meer opgeroepen te worden, want met Georginio Wijnaldum heeft Nederland een speler die van der Vaart prima kan vervangen en Wijnaldum kan ook alleen nog maar beter worden.

Ikzelf zou deze spelers oproepen (er staan er ook spelers bij die hier niet in de voorselectie staan en er staan er spelers bij die nog niet fit zijn, maar als ze dus fit zijn, dan zou ik ze dus oproepen):

Keepers: Tim Krul ( Newcastle United ), Michel Vorm ( Tottenham Hotspur ) en Jasper Cillessen ( Ajax ).

Verdedigers: Gregory van der Wiel ( Paris Saint Germain ), Daryl Janmaat ( Newcastle United ), Stefan de Vrij ( Lazio Roma ), Ron Vlaar ( Aston Villa ), Bruno Martins Indi ( FC Porto ), Virgil van Dijk ( Celtic ), Daley Blind ( Ajax ) en Erik Pieters ( Stoke City ).

Middenvelders: Nigel de Jong ( AC Milan ), Jonathan de Guzmán ( Villareal ), Kevin Strootman ( AS Roma ), Jordy Clasie ( Feyenoord ), Wesley Sneijder ( Galatasaray ) en Georginio Wijnaldum ( PSV ).

Aanvallers: Jeremain Lens ( Dinamo Kiev ), Jean Paul Boëtius ( Feyenoord ), Robin van Persie ( Manchester United ), Klaas Jan Huntelaar ( Schalke 04 ), Arjen Robben ( Bayern München ) en Memphis Depay ( PSV ).

Ik hoop dat Guus Hiddink dan ook gewoon in de 4-2-3-1 formatie zal spelen en dan, zou ik, dus in deze opstelling spelen, mits iedereen dus fit is (zie opstelling).

Krul
vd.Wiel
Vlaar/d.Vrij
Martins Indi
Blind
de Jong
Strootman
Lens
Sneijder
Robben
v.Persie
20 augustus 2014 om 13:03

van Dijk kan ik wel volgen. Speelt gewoon goed en is een betrouwbare factor bij Celtic.
Elia is te wisselvallig en zeker niet meer de Elia van de jaren voorheen. Laat hem wat langer een hoger niveau halen en dan kan je hem oproepen voor het NL elftal.

Zoet zal wss afvallen, maar ben benieuwd hoelang Vorm er nog bij is. Die zie ik Lioris voorlopig nog niet uit de basis spelen.

Wat Emanuelson betreft, moeten we afwachten hoeveel hij gaat spelen bij Roma.
ik hoop dat hij veel aan spelen toekomt, maar ik twijfel er wel aan.

Maar prima voorselectie van NL. Pieters is basisspeler bij Stoke en doet het daar prima.

20 augustus 2014 om 13:08

@ vak 403
Dat is natuurlijk kolder dat je het niveau van Celtic meteen afschiet.
Ik zou zo goed als alle spelers van de spaanse selectie wel willen hebben voor het nederlands elftal ook al hebben ze klop van ons gehad.
Virgil van Dijk speelt daar meer dan prima en verdiend het om in ieder geval een keer geselecteerd te worden.
Spelers die zelfs gedegradeerd zijn bij hun club worden geselecteerd.

20 augustus 2014 om 13:12

Haha van gaal koos juist voor feyenoorders

20 augustus 2014 om 13:21

6-1 worden afgedroogd dat o zo geprezen Celtic. Leuk dat van dijk de beste was, maar zie ff hun selectie....
Celtic wordt totaal niet getest in eigen land en daarom werden zij Europees volkomen weggespeeld. Zeer overschat dat Celtic ploeggie.

20 augustus 2014 om 13:33

@vak043 Celtic verloor uit met 4 - 1 van Legia en niet met 6 -1. Daarnaast maakten ze het nog goed, door thuis met 3 - 0 te winnen.
Als je als landskampioen afgaat met 5 - 1 in een bekerfinale tegen met alle respect Zwolle, dan heb ik mijn bedenkingen over het niveau van sommige internationals binnen de selectie.

20 augustus 2014 om 13:42

okydoky

Noem dan eens namen in de selectie van PSV-ers die er echt totaal niet bij horen???

20 augustus 2014 om 13:48

Dat is op basis van een wedstrijd! Jullie speelden tegen red bull toch ook dramatisch.

20 augustus 2014 om 13:49

@rochester

Elia zat er volgens van Gaal heel dicht bij, maar o.a. omdat ze ineens 5-3-2 gingen spelen en dan minder gebruik maken van buitenspelers, is hij er buitengevallen, teminste dat denk ik. Het staat wel vast dat hij er dicht tegen aan zat en gevolgd werd. Ik vind hem verder dan een Boetius. Lens zit nu ook maar beetje in Oekraine, dan speelt Elia tenminste in een betere competitie. Hij heeft alle wedstrijden gespeeld bijna vorig jaar en ook zijn trainer is best enthousiast over hem. Dus ik schat de kans zeker wel in dat hij in aanmerking komt. Want hij blijft heel snel en technisch. Is weer helemaal fit en lijkt zich weer volledig op het voetbal te concentreren!

Verder is er geen echte reden om Cillessen te vervangen eigenlijk. Keept goed bij Ajax en heeft een goed WK gehad. Dan heb je hopelijk wel beetje krediet verdient bij de Coach. Stiekem hoop ik dat Stekelenburg gewoon eerste keeper wordt in Frankrijk en zo weer in aanmerking komt.

Ook spelers zoals Emanuelson/anita/bacuna zie ik graag een kans krijgen. Boetius verdient het op dit moment echt niet op geselecteerd te worden btw.

20 augustus 2014 om 13:50

En kan me ook nog een bekerfinale herinneren..

20 augustus 2014 om 13:54

@ Audiowaste Ken je feiten. Celtic verloor met 6-1 over twee wedstrijden. Het is dankzij de FIFA dat Celtic er nog in zit door reglementaire overwinning van 3-0. Dat hebben ze niet zelf voor elkaar gebokst.

20 augustus 2014 om 14:01

Volgens mij was Feyenoord hofleverancier tijdens het WK dus ik weet niet waar jij die onzin vandaan haalt !!

20 augustus 2014 om 14:08

Opa Kuyt, heb je wel naar de WK gekeken of lag je toen onder een tegel , het maakt niet uit hoe oud je bent hoor als je goed bent dan wordt je gewoon geselecteerd en Kuyt is gewoon een goede speler die er altijd staat , beetje je normaal doen AUB met je Opa .

20 augustus 2014 om 15:04

@audiowste, het nieuws niet gevolgd zeker? Of ben je aan het trollen?

20 augustus 2014 om 15:21

Elia doet het helemaal niet goed. Vorig seizoen regelmatig de bank warm gehouden.
Van dijk had ik wel eens kans gegeven ipv veltman of als extra CV

20 augustus 2014 om 16:39

zucht kijk eens objectief. .. elia presteerd Helemaal niet goed...

laat hem eerst eens een heel jaar goed spelen

20 augustus 2014 om 16:43

Ik betwijfel of Elia er dichtbij zat. Elia zat niet in Van Gaals voorselectie terwijl Boetius en zelfs Promes daar wel in zaten. Dus met Depay en Lens waren er in totaal 4 spelers die hoger in de pikorde stonden dan Elia

20 augustus 2014 om 17:05

Zou Promes voor Boetius doen.

20 augustus 2014 om 17:13

@vak403
Celtic had overigens vorig jaar met Virgil van Dijk wel gewonnen van Ajax herinner ik me, dus het niveau-verschil zou dan toch wel meevallen zou je zeggen...

20 augustus 2014 om 17:28

6-1, net als die ene Nederlandse ploeg tegen Salzburg? Help mij eens herinneren welke ploeg dat ook alweer was. Van Dijk heeft genoeg goede wedstrijden gespeeld in de CL en Celtic komt over het algemeen de laatste jaren verder (of komt even ver als)dan Ajax in de CL. Jij weet donders goed dat van Dijk op z'n minst een kans hoort te krijgen als Veltman en Kongolo dat ook verdienen.

20 augustus 2014 om 22:17

wel zielig mannetje die Hiddink om toch even duidelijk te maken dat hij eigen keuzes maakt. Ik ben van mening dat de hele WK selectie een fantastische prestatie geleverd heeft en alleen daardoor al verdiende ook de Guzman en Kongolo het om weer geselecteerd te worden. Ook al betekent dat dan dat VD Vaart (die aan zijn tweede leven begint en veel indruk maakt tijdens voorbereiding Hsv) nog even geduld moet hebben. Hiddink zal toch weer 4-3-3 gaan spelen ben ik bang (niet realistisch met huidige materiaal ben ik bang)

21 augustus 2014 om 10:41

En Vlaar van Villa.en bij sommige mensen staat de PL hoger aangeschreven dan jouw topcompetitie in schotland.

20 augustus 2014 om 12:21

Wat boeit Virgil van Dijk in godsnaam. Die gozer speelt bij Celtic en dat is zeg maar in Nederland een top 3 club tegen Cambuur, GAE de gehele competitie spelen. Met een uitschieten kaliber Groningen. Nou daar wordt je zo goed van.

20 augustus 2014 om 12:24

Celtic zelf is niet eens van het niveau van de Nederlandse top 3, hooguit subtop-niveau.

20 augustus 2014 om 12:26

@kralinger

Ja inderdaad. Ik vind Celtic echt bar slecht, het is ook meer body voetbal. Maar in Europa falen ze echt overal. Een keer leuk van Barcelona winnen. Dat kan maar heel moeizaam doorkomen in de voorrondes CL door een administratieve fout.

20 augustus 2014 om 12:27

Hou maar op van dijk hoort er gewoon bij en Celtic komt vaker verder in de CL dan welke NL team dan ook dus je praat gewoon onzin

20 augustus 2014 om 12:27

Maar toch gaven ze Ajax een Pakslaag

20 augustus 2014 om 12:30

Zwolle heeft dat ook in de bekerfinale gedaan om het vervolgens in de JC schaal in mindere mate over te doen, dat wil niet zeggen dat ze een betere ploeg hebben dan Ajax.

En Celtic komt vaker in de CL, ja, erg knap dat ze elk jaar kampioen worden. Nu Rangers failliet is hebben ze geen concurrentie meer...

20 augustus 2014 om 12:31

Van Dijk hield zich goed staande in de CL, verder is hij voetballend beter dan Vlaar of de Vrij....

20 augustus 2014 om 12:31

Celtic gaf Ajax een pak slaag? Je bedoeld dat Ajax op alle fronten behalve Fysiek compleet heerste tegen Celtic? Zowel uit als thuis waren de uitslagen geflatteerd. De nederlaag uit was niet terecht en de 1-0 thuis had 5-0 moeten zijn gezien het spelbeeld.

20 augustus 2014 om 12:34

@yezzin
Wanneer heeft Celtic Ajax een pak slaag gegeven dan? De wedstrijd die ze wonnen ging ontzettend moeizaam tegen een Ajax dat misschien wel de zwakste periode sinds jaren had.

20 augustus 2014 om 12:36

Flasher93 Vlaar en de vrij hebben op top niveau laten zien dat ze goed zijn. Van dijk alleen in de Schotse competitie.

20 augustus 2014 om 12:37

sinds wanneer is 2-1 een pakslaag ??

20 augustus 2014 om 12:38

Ajax mag bidden dat ze een verdediger als Van Dijk krijgen. Ik heb zelf een voorkeur voor Ajax als ik een club uit Nederland moet kiezen. Dus dit is gewoon belachelijk wat je zegt. Van Dijk, Douglas en Vlaar zijn de beste verdedigers die we hebben.

20 augustus 2014 om 12:38

Nederlaag tegen celtic? Uit 1-1 (veel beter) doelpunt schone. Thuis 1-0 heerlijk doelpunt schone.

20 augustus 2014 om 12:39

Niet al te serieus nemen de Vrij en Vlaar zijn na het wk onomstreden Flasher is niet objectief genoeg om Veltman weg te strepen die alleen maar in de JL heeft gespeeld dit seizoen...

20 augustus 2014 om 12:43

Leeuwin, is ook een goede speler, lacman ook, kunnen zo het niveau zijn van van Dijk, bij wijze van spreken.
Iedereen was lyrisch over de Vrij op het WK en nu moet van Dijk er opeens bij?,

20 augustus 2014 om 12:55

Lekker makkelijk om dat te zeggen over iemand die de kans niet eens krijgt om zich op topniveau te laten zien. Daarbij heeft van Dijk meer CL ervaring dan Vlaar en de Vrij samen! En daar heeft hij zich zeker wel bewezen!

20 augustus 2014 om 12:58

Flasher93 , dan heb je totaal geen kijk op het spelletje, voetballend beter dan de Vrij? Hou op aub zeg, Celtic stelt geen zak voor, het is 100% terecht dat ze hem niet oproepen, de competitie is gewoon zeer matig, hetzelfde als Real madrid in eeen competitie zit met Mallorca real betis etc. 1 grote grap.

20 augustus 2014 om 13:10

@ kralinger

vandaar dat Ajax er in 2013, 1 wedstrijd van verloor en 1 nipt won.
Slaat natuurlijk als een tang op een varken

20 augustus 2014 om 13:15

1-1?

20 augustus 2014 om 13:31

@ hankey, want Ajax verliest in de Nederlandse competitie nooit van een subtopper? Op een enkele wedstrijd kan je geen conclusies trekken over de sterkte van een team. Ik woon in Engeland, volg de Schotse competitie en zie het regelmatig op TV. Als Celtic een heel seizoen met de huidige selectie in de eredivisie zou spelen, zouden ze misschien met moeite Europa League voorronde halen, maar meer niet.

20 augustus 2014 om 15:39

@ ahjacied

Dus zeg maar het zelfde niveau als Ajax!??
Ook maar niemand van opstellen dus!

5-1 en 1-0 verliezen van Pec Zwolle.. Elke keer weer ..door de meest onbekende clubjes worden uitgeschakeld in de Champ.l en Europa L!!
Nou.. daar word je goed van.

20 augustus 2014 om 16:59

Omdat hij bij Celtic speelt, kan hij der niks van. Ik zie al aan de FR dat je waarschijnlijk voor Feyenoord bent en daarom niet objectief bent. De Vrij heeft opbouwend veel minder dan van Dijk, van Dijk is beter in de lucht oa door zijn lengte. Verdedigend bleef hij prima overeind in de CL. Dus om hem nou als een slechte speler weg te zetten en de Vrij weer eens op te hemelen, vind ik echt onzin .

20 augustus 2014 om 12:22

Want de Vrij en Indi en Blind hebben afgelopen WK laten zien dat ze echt heel slecht zijn en Virgil van Dijk beter kan spelen.....
De kans is groot dat Hiddink zelfde systeem hanteert!

20 augustus 2014 om 12:25

Zelfde systeem zal voor Oranje beter zijn. Maar het mag van mij ook wel 4-4-2 worden bijvoorbeeld. Ik heb de hoop op Van Persie ook opgegeven. Grootspraak maar bakt er echt weinig van in Oranje dan.

20 augustus 2014 om 12:27

Misschien is v Dijk niet zo goed als wij voetbalvolgers denken, als gerenomeerde coaches hem niet willen en/of oproepen wie heeft het dan fout?
v Marwijk, de Boer, v Gaal, Hiddink of wij?

Lees ook vaak geruchten dat hij naar de PL in Engeland zou gaan, maar ook daar zijn het alleen vage wandelgang geruchten.
Ben bang dat v Dijk niet zo goed is als wij denken

20 augustus 2014 om 13:01

Hij moet ook gewoon verkassen naar een club in de PL. Zijn zeker geruchten, maar als een club hem wel wil kopen zal ik het doen, want nog een jaar daar schiet je ook niks mee op. Gewoon hogerop gaan je bewijzen.

20 augustus 2014 om 12:38

Waarom moet hij mee? er is gewoon erg veel concurrentie.
Bij veel blessures, zal hij misschien in aanmerking komen.

20 augustus 2014 om 14:57

eerst maar eens bij een PL-ploeg spelen. Als hij zo goed is, zal hij toch wel weggekocht worden bij Celtic, dat met 7-1 (over 2 wedstrijden werd weggevaagd door Polen)

Heel leuk dat van der Wiel erbij zit maar die is toch net geblesseerd geraakt?

20 augustus 2014 om 12:19

Had die niet een scheur in zn ruggenwervel of zo?

20 augustus 2014 om 12:20

Ja, aan zijn rugwervel in het duel met Bastia.

20 augustus 2014 om 12:20

Schijnt dat die maar 10 dagen geblesseerd is en de interlands zijn pas over een maand ofzo.

20 augustus 2014 om 12:22

Belachelijk dat er 3 rechtsbacks in de selectie zitten en Jeroen Zoet is ook lachwekkend.

20 augustus 2014 om 12:25

weleens van het woord Voor selectie gehoord??? vd Wiel is geblesseerd dus die zal afvallen en 1 keeper. Wil jij mij vertellen welke 4e keeper beter is, met in je achterhoofd de toekomst.

20 augustus 2014 om 12:25

Is voorlopig eh djannie vallen nog mensen af

20 augustus 2014 om 12:25

Wie anders? Dit is toch maar een voorselectie, niets is definitief.

20 augustus 2014 om 12:42

Psv -ado zeg geen dingen als je het niet weet. Van der Wiel kan dan allang weer spelen.

20 augustus 2014 om 13:31

Eén of andere Kenneth Vermeer misschien, is nog altijd een klasse beter dan Zoet.

20 augustus 2014 om 13:51

dat zeker, maar ze kunnen het niet maken een tweede keeper te selecteren helaas. Zoet valt toch af

20 augustus 2014 om 15:03

Jij bent volgens mijn alleen geïnteresseerd in Ajax spelers. Ik bent met de selectie keuze van Hiddink niet eens waarom gaat hij niet met de zelfde selectie die derde is geworden op de WK niet door.

20 augustus 2014 om 12:47

Gewoon Bacuna op de back. Janmaat werd tegen City te kijk gezet. Verder speelde Janmaat niet best. Bacuna heeft vorig seizoen van City gewonnen, gescoord en Hazard uitgeschakeld. De eredivisie is overhyped, net zoals Celtic.

20 augustus 2014 om 13:04

Met dat Eredivisie team werden we dit WK wel gewoon derde. Al die Engelsen zijn dan eerder overhyped.

20 augustus 2014 om 13:22

Komt misschien door een geweldige coach? Robben en Vlaar als échte uitblinkers. De Vrij en BMI voetbalden prima mee, maar de beste verdediger was zonder twijfel Vlaar. Voetballend is de Vrij natuurlijk beter.

Pieters is niet echt verrassend. Het was eerder verrassend dat Van Gaal hem niet meenam naar het wk.

20 augustus 2014 om 12:38

Helemaal mee eens, Pieters doet het uitstekend bij Stoke en is vele malen cerder dan Kongolo. Vond het onbegrijpelijk dat Pieters noet in de WK selectie zat.

20 augustus 2014 om 12:43

Klopt, Pieters houdt zich zeker goed staande in de Premier League en is naar mijn mening de beste Nederlandse linksback op dit moment.

20 augustus 2014 om 12:47

Pieters is gewoon een slechte verdediger. Bij PSV diverse keren door het ijs gezakt, denk aan PSV-Zwolle en Ajax-PSV met Boerigter. Gevlucht naar een degradatieclub in de PL en daar werkt hij hard maar voetballend en voetbalverstand komt hij veel te kort.

20 augustus 2014 om 12:58

Stoke City was afgelopen seizoen 9e geëindigd in de Premier League. Verder heeft Pieters meerdere malen en in het elftal van de week gezeten en is hij paar keer tot man van de wedstrijd verkozen tegen oa Man Utd.

Die jongen heeft zich ontzettend goed ontwikkeld en het was eerder verassend dat Van Gaal hem niet meenam naar het WK dan dat hij nu wordt geselecteerd door Hiddink. Overigens deelt Van Marwijk die mening ook.

Krul

Vdw Vlaar BMI Pieters


Wijnaldum Blind Strootman

Robben Rvp Depay

Zo ongeveer zal waarschijnlijk het team eruit zien dat Nederland zal moeten vertegenwoordigen op de EK.

20 augustus 2014 om 15:05

Bij PSV heeft Pieters prima gepresteerd.
Alleen dat laatste seizoen pakte heel ongelukkig uit bij gebrek aan wedstrijdritme. Nogal kortzichtig om je daarop blind te staren.
Ook bij Stoke bewijst hij dat hij goed meekan in Engeland.

Pieters heeft een goed seizoen gedraaid in Engeland, dus wel verdiend dat hij erbij zit

20 augustus 2014 om 12:59

Bacuna werd te kijk gezet in de eredivisie en Het was janmaats debuut ....

Toch grappig dat je ziet dat na zo'n WK opeens andere clubs achter sommige namen staan!

20 augustus 2014 om 12:26

Ik vind het er nu wel wat beter uitzien, onze verdedigers spelen in ieder geval bij betere clubs.

20 augustus 2014 om 12:29

Dus omdat ze bij Feyenoord zaten,was t minder?

20 augustus 2014 om 12:33

Hij zegt niet dat het minder was, hij zegt dat het er beter uit ziet en daar ben ik het mee eens, toch fijn om grotere clubs achter een speler te zien staan!

20 augustus 2014 om 12:39

Ja... Of wil je zeggen dat Feyenoord gelijkwaardig is aan Newcastle/ Lazio / Porto?

20 augustus 2014 om 12:49

Wanneer Messi naar Cambuur gaat, betekent het niet dat Cambuur net zo goed is als Barca, om maar even een voorbeeld op jouw stelling te maken.

20 augustus 2014 om 15:42

Maar dan zie ik Cambuur wel meer kans maken op Europees voetbal dan PSV op dit moment..

Was Van Der Wiel niet geblesseerd aan de rug? Had ik ergens gelezen. Van Der Vaart dan toch nog niet afgeschreven door Hiddink. Verder logische selectie.

20 augustus 2014 om 13:11

Klopt, maar tegen de tijd dat deze interlands zijn kan hij alweer meespelen. Bovendien moeten er nog 1 speler en 1 keeper afvallen.

20 augustus 2014 om 13:20

Hmmmm dan zou ik Vorm of Krul thuislaten, dan heb je 2 jonge keepers en 1 ervaren keeper. Lens ook thuislaten. Kuijt prima wk gespeeld en depay is het toptalent van oranje.

Verhaegh weer oproepen, dat is een verrassing

20 augustus 2014 om 12:23

Van der Wiel is geblesseerd, dus dat snap ik wel. Veel andere rechtsbacks zijn er niet. Ricardo van Rhijn is ook nog geblesseerd, Sven van Beek, Joshua Brenet en Ruben Ligeon zijn nog heel onervaren. Tim Breukers vind ik ook geen NL-material, evenals Bram van Polen of Tom Hiarriej.
Leandro Bacuna is eigenlijk ook meer een middenvelder.

20 augustus 2014 om 12:26

Je hebt nog Ronnie Stam van Standard als nood rechtsback.

20 augustus 2014 om 12:28

Bacuna heeft wel geweldig gespeeld op de rvv positie bij Aston Villa. Ik weet niet hoe guus wil gaan spelen maar als hij er mee doorgaat met 5 man achterin dan moet hij hem tenminste een kans geven.

20 augustus 2014 om 12:42

Inderdaad! Bacuna is de perfecte rvv. Beter dan wie dan ook. Aanvallend goed en verdediging voldoende. Verhaegh is aanvallend drama en Janmaat liet zich een paar keer vies te kijk zetten tegen City. Bacuna heeft Hazard vorig seizoen een wedstrijd uitgeschakeld, gescoord en gewonnen. Eredivisie is net zo overhyped als Celtic.

20 augustus 2014 om 12:47

Als van der Wiel geblesseerd is waarom selecteert hij hem dan.. We hebben toch ook gewoon Janmaat nog, zie het nut van Verhaegh niet. Zijn betere spelers op die positie beschikbaar.

20 augustus 2014 om 13:23

Janmaat valt af te wachten of hij het niveau van de premier league aankan. Viel dik tegen afgelopen weekend.

Ik denk dat in de toekomst Virgil van Dijk er nog wel bij komt ipv Veltman. Voor de rest ziet het er best goed uit... Maar het is nog niet de definitieve dus we zullen het zien...

20 augustus 2014 om 12:24

Waarom Van Dijk, die jongen speelt in het niveau van de Jupiler League en hij is echt niet goed als iedereen beweerd. En er zijn ook wel meerdere verdedigers dan alleen Veltman. Een Hoorn doet het namelijk ook echt fantastisch. En misschien wellicht Bruma als hij zich verder ontwikkeld of Rekik. Ik heb geen idee, de competitie begint net en kan allen kanten op gaan met spelers. Elk jaar zijn er verassingen en wellicht wordt het Van Beek van Feyenoord wel. Weet jij veel, maar in Virgil ben ik de hoop opgegeven. Ik heb hem echt vaak zien voetballen. En vaak wordt je door iedereen hier belaagd Virgil moet naar Oranje. En heb hem zo vaak op slechte momenten betrapt. Maar daarnaast ook wel goede, maar wat wil je tegen het kaliber JL niveau aan.

20 augustus 2014 om 12:29

Of Blind als cv als Guus met 5 man achterin gaat spelen.

20 augustus 2014 om 12:32

Is celtic jl? Sorry maar dan is de eredivisie zelfs minder als jl aangezien de gepromoveerde clubs t aardig doen en van Dijk is gewoon een hele goede speler.

20 augustus 2014 om 12:40

Kerel van dijk heeft alles wat veltman niet heeft. Kracht, snelheid en een goede pass. Veltman is niet slecht, maar niet van het niveau Van Dijk of Douglas op dit moment. Zeg ik als Ajacied. Kijk niet alles door die Ajax bril van je.

20 augustus 2014 om 13:04

Waarom geef je jouw mening en doet dat af als feit?

Ik ben ook Ajacied maar vind Veltman inderdaad beter dan van Dijk ook al is van Dijk fysiek sterker. Dat meerdere coaches voor Veltman kiezen zal ook wel met een reden zijn toch? Het zijn ook niet de minste coaches!

Nee, ik zie van Dijk nog veel te vaak een mannetje uit zijn rug laten lopen, speelt veltman bij een betere club tegen betere tegenstanders in een betere competitie en is zijn sterke punt het voetballende vermogen iets wat van Dijk totaal niet heeft! Met Vlaar als beest heb je van Dijk toch niet nodig?

Dit heeft niets met kijken door een ajax bril te maken..

20 augustus 2014 om 13:24

Niet mee eens. Van dijk kan mee op internationaal niveau door zijn kracht en snelheid. Veltman niet op dit moment. Ik zou altijd voor Van Dijk kiezen. Douglas ook btw.

Opmerkelijk dat hij de Guzman niet oproept. Het kan toch niet zo zijn dat deze spelersgroep ons gaat vertegenwoordigen op het Ek2016.

20 augustus 2014 om 13:18

Wellicht omdat De Guzman met een transfer bezig is.
Van Gaal selecteerde in het verleden om die reden ook spelers niet.

Mooi dat vd Vaart er weer bij zit, ik hoop dat hij in 2016 nog naar het EK mee gaat voor de ervaring en misschien krijgt hij een mooie afscheidsprijs.

20 augustus 2014 om 12:23

Hiddink moet afscheid nemen,tijd voor verjonging.

20 augustus 2014 om 12:47

Ik vind het helemaal niet mooi dat vd Vaart weer is opgeroepen... Op basis waarvan dan? Op zijn belofte dat hij dit jaar weer beter gaat worden? Op zijn naamsbekendheid? Ik vrees dat dat laatste weer eens de doorslag geeft.

Deze man is van de oudere generatie de eerste die het lichamelijk gewoon echt niet meer bij kan benen. De WK-selectie zonder hem voelde fris aan. Zijn selectie nu voelt voor mij aan als een stap achteruit.

Ik had gewoon De Guzman meegenomen. Hij speelde niet goed op het WK, maar als je dan alle jongens van het WK weer oproept, roep ze dan ook echt allemaal op. Als een soort van eerbetoon en blijk van vertrouwen voor de geweldige prestatie die ze als collectief hebben geleverd.

20 augustus 2014 om 13:07

Ja helemaal mee eens. Hij is natuurlijk wel een andere coach met andere ideeën maar toch is dit niet verstandig. zoals je zegt de hele wk selectie meenemen. Je bouwt aan een team voor EK 2016 dit is over twee jaar, dan heb je toch andere spelers nodig en geen v/d Vaart meer of zijn de jonge spelers niet goed genoeg?

Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder? Die twee zijn toch aardig op hun retour.

Sneijder was bijzonder matig op het WK en steeg nog boven zichzelf uit, want hij was in jaren niet meer zo fit. Nu moet je doorselecteren en de jongens voor de toekomst oproepen, dan praat ik over bijvoorbeeld Hakim Ziyech, die jongen laat veel meer zien dan met alle respect Van der Vaart.

20 augustus 2014 om 12:30

'Sneijder was bijzonder matig op het WK en steeg boven zichzelf uit, want hij was in jaren niet meer zo fit'.

Wat bedoel je nou? Hij steeg boven zichzelf uit maar hij was matig?

Van der Vaart voetbalt momenteel met een veel betere instelling dan vorig jaar. Tuurlijk is hij op zijn retour, evenals Sneijder, maar ik zou niet opeens Ziyech oproepen omdat hij het 'wel' laat zien.

20 augustus 2014 om 12:42

En dan met Ziyech komen... Ziyech heeft spelers zoals Sneijder en van der Vaart nodig om zich heen

20 augustus 2014 om 13:41

Hij steeg boven zijn niveau uit maar was alsnog matig.

20 augustus 2014 om 14:18

Dus jij trekt Sneijder in twijfel omdat hij 'matig' presteerde? Waarom mag Van Persie dan wel geselecteerd worden? Die was toch ook ontzettend matig?

20 augustus 2014 om 15:02

Laat Zijech zich eerst maar eens voor een half jaar of langer bewijzen in de Eredivisie. Die jongen is nog geen 20...als hij zo goed is, dan komt zijn ijd nog wel. En Sneijder speelde gewoon een goed Wk....viel wellicht wat minder op dan in 2010 toen alles niet goed viel (falende keepers, mistrap die het doel in rolt, daar waar nu juist ballen net niet goed vielen (paal, lat, assists die niet werden benut).

Tsjonge, neem toch eens afscheid van Kuijt en Van der Vaart, die voegen echt niets meer toe. Je moet in 2 jaar tijd toch een jonge groep kunnen klaarstomen voor het EK lijkt me.

20 augustus 2014 om 12:21

Het WK in Brazilië gemist? Kan gebeuren...

20 augustus 2014 om 12:22

Heeft van der Vaart dan gespeeld? Kan gebeuren...

20 augustus 2014 om 12:23

Kuijt?

20 augustus 2014 om 12:34

@san90

Zeg dan niets!

20 augustus 2014 om 15:47

Ja, heb ik gezien, en Kuijt was dramatisch toen het serieus werd.

20 augustus 2014 om 12:25

Ik ben het helemaal met je eens. Met het oog op de toekomst kunnen zij er gewoon echt niet meer bij zijn. Maar als ik terug denk aan het WK dan denk ik, Kuijt zal er in 2024 ook nog wel staan. Van der Vaart is wel zeker passé.

20 augustus 2014 om 12:54

Vergeet niet wie er aan het roer staat nu bij Oranje.. Die jonge gasten hebben het zwaar zat bij hun club en Hidding (is niet de eerste keer) vind het belangrijker dat die jonge jongens zich bij hun club bezig houden. Zeker begin van het seizoen of bij een nieuwe club.

Bijvoorbeeld De Guzman zal naar een andere club toe gaan, die is daar nog niet. Die komt daar binnen als het seizoen al is gestart en zou dan na 3 dagen weer pleite moeten voor Oranje. Dan kan je beter spelers gebruiken die al even bezig zijn, die in een stabielere situatie zitten. Zyech zit nog geen week bij Twente, die hoef je nu niet op te roepen, laat hem maar lekker bij Twente wennen. Van Ginkel ook, is nu fit, is lekker bezig met zichzelf, dat moet je niet onderbreken voor 2 interlands.. Die komen er echt nog wel bij, maar dit is niet het moment daarvoor.

Niet gek dat Kongolo niet is opgeroepen. Doet het nu niet zo denderend. Ook Boetius vind ik logisch. Dat Vilhena er niet bij zit is mij een raadsel. 9 verdedigers en maar 6 middenvelders waarvan ik niet snap wat vd Vaart er nog bij moet.

20 augustus 2014 om 12:24

Tja Van Ginkel en Strootman zijn toch middenvelders? Die komen er straks weer bij.

Het was mij ook een raadsel waarom Pieters er in Brazil niet bij was. Alsof we zo ruim zitten in goeie linker vleugelverdedigers...

20 augustus 2014 om 12:31

Ja, Pieters is ook echt een topper...

20 augustus 2014 om 12:33

Dat niet, maar wel onze beste linksback.

20 augustus 2014 om 12:58

Ik dacht dat hij toen geblesseerd was, maar ik weet het niet zeker.

20 augustus 2014 om 14:45

Hij is wel even geblesseerd geweest, maar heeft het hele seizoen toch veel gespeeld. En op een behoorlijk niveau. Ik denk dat Van Gaal het gewoon niet in hem zag zitten.

Had graag Siem de Jong, Adam Maher of Jonathan de Guzman willen zien in de voorlopige selectie. In mijn ogen is er op het middenveld namelijk nog wel wat ruimte met maar 6 spelers. Verder prima selectie!

Edit:

Ik zie net dat er überhaupt maar één linksbeninge middenvelder bij zit, dus dan zou ik ook Vilhena hebben toegevoegd en/of Nick Viergever die het bij Ajax prima doet.

20 augustus 2014 om 12:31

Mogelijk Blind.

20 augustus 2014 om 12:31

2 controleurs en 4 aanvallende middenvelders waarvan Wijnaldum omgeschoold werd tot box-to-box speler op het WK (wat hij verdienstelijk deed).

De Guzman is een echte box-to-box middenvelder die ik altijd in de basis zou zetten. Zowel hij als Fer gaan naar een nieuwe club dus kan dat niet de reden zijn dat hij ontbreekt.

20 augustus 2014 om 13:56

Volgens mij viel de Guzman vreselijk door de mand op de Wk.
Niet alles wat in het buitenland speelt is beter.

20 augustus 2014 om 15:15

Zeg jij dan eens wat De Guzman verkeerd deed.

Kijk bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Brazilië maar eens terug en dan zie je wie de motor op het middenveld was.

Wijnaldum speelde zoals gezegd wel verdienstelijk maar dat was vooral in de wedstrijd tegen Argentinië. Zijn invalbeurt tegen Spanje ook. Verder waren zijn beperkingen wel duidelijk in de andere wedstrijden hoor. Hij was gewoon een favorietje van Van Gaal, De Guzman is namelijk op alle fronten beter.

20 augustus 2014 om 15:05

De Jong zal zich nu eerst moeten bewijzen in de PL. Maher is natuurlijk totaal geen optie gezien zijn uiterst matige seizoen. De Guzman en Vilhena hadden er wel bijgekund ja, maar niet voor de basis momenteel.

Eindelijk iemand die ziet dat Pieters zich uitstekend heeft ontwikkeld. Verdient echt een plaats in de selectie. Hoop dat hij de vaste linksback wordt en dat Blind zich kan focussen op de controlerende rol op het middenveld.

Voor de rest is het een redelijke selectie. Ben benieuwd of we met Hiddink aan het stuur nog wat kunnen betekenen in het hedendaagse voetbal.

De basisselectie zal vrijwel hetzelfde blijven als op het WK, de rest oefent waarschijnlijk alleen tegen Italie mee en valt eventueel in tegen Tsjechie. De basiself zal gewoon nog een tijd aanblijven, waar het uiteindelijk om gaat. Wie speler nummer 23,24 en 25 zijn is dan wat minder belangrijk. Lekker meenemen in oefenduels tegen Italie. Kweek je meteen een beetje moraal voor die gasten, die volgende keer willen werken om weer mee te gaan.

Ik vind het eerder verrassend dat Kuyt er weer bij zit. Begrijp me niet verkeerd hij heeft een prima WK gespeeld, maar hij is over 2 jaar gewoon te oud. Tijd om door te selecteren.

Spelers zijn bezig met een transfer (guzman) of zoals Kongolo na een korte vakantie al weer volop bezig in het belang van de club. Dus op zich weinig verrassende namen, v/d Wiel zal het niet halen, dus een extra rechtsback in Verhaegh. Als je met 4 man achterin speelt is Blind + Pieters ook niet vreemd.

Niet meer dan logisch - als je een goed seizoen draait bij toch wel een middenmoter in Engeland, dan verdien je het tenminste om getest te worden bij het NL elftal. Pieters heeft het in Nederland een tijdje moeilijk gehad maar als dit jaar een sterk seizoen neerzet zou ik het niet raar vinden als hij zelfs nog een stapje hogerop kan in Engeland.

De ironie ontvalt me niet dat Stoke City een speler aflevert aan het Nederlands elftal. Dat zijn toch termen in de voetballerij die heel lang enorm haaks op elkaar hebben gestaan.

Cd wiel heeft toch gebroken ruggenwervel??? Kan je daar mee spelen,nee toch?

20 augustus 2014 om 13:07

Bleek een scheurtje te zijn, en hij is maar 10 dagen geblesseerd. Aangezien de wedstrijd pas over een maand is moet het ruim lukken.

20 augustus 2014 om 14:36

Ok dan logisch maar kon t nergens vinden vandaar de vraag. Tnx

Waarom staat Kuyt bij de aanvallers?
Verder wel een goede selectie.

Waarom 3 rechts backs ? Verhaegh eruit, van Aanholt erin. Die deed het dit weekend ook wel lekker bij Sunderland trouwens.

Verrassend ? Nee. Heeft een goed seizoen gehad bij Stoke.

Toch weer negen (9) man met een Feyenoord verleden. We blijven hofleverancier.

20 augustus 2014 om 12:28

Hofleverancier zijn is heel wat anders dan wat jij nu beweerd.

20 augustus 2014 om 12:37

OK, de beste opleiding voor het Nederlands Elftal dan! Daar moet je het wel mee eens zijn.

20 augustus 2014 om 12:40

Kuijt deed het super in jullie opleiding..

20 augustus 2014 om 13:17

Ja, daar werd hij verder tot volledig Nederlands elftal speler opgeleid.

20 augustus 2014 om 13:21

@afcajax0164

Troost je. Ajax is bijna net zo goed met acht (8)

20 augustus 2014 om 12:40

En van Utrecht 3...knap he?! Jou punt hofleverancier klopt niet he?!

20 augustus 2014 om 13:19

Heel knap! Maak van hofleverancier maar hofopleider voor het Nederlands elftal.

En weer heeft Louis de basis gelegd voor zijn opvolgers net als in 2001/2002.

Zeer logische selectie op het WK allemaal goed gedaan. Nu verder ontwikkelen en door voetballen. Wellicht dat er andere nog bij komen. Maar dit is onze Nederlandse hoop en daar gaan we het mee doen.

Erik Pieters is echt geen bijzondere back hoor speelt bij stoke veel in de zone.komnt amper de middenlijn over en als hij aanvalt doet hij zelden iets goeds

Van Persie ook vervangen die presteert ook niks in Oranje.

20 augustus 2014 om 13:41

In de kwalificaties doet hij het juist altijd heel goed. Hij is niet voor niets topscoorder van oranje. Nederland moet zich eerst kwalificeren. Daarna kun je kijken hoe ver iedereen is. Zoal de jong of miscchien dost als hij naar ajax gaat, maar voorlopig is het beter om nu nog met van persie te beginnen.

Van der Wiel erbij? Ik dacht dat zijn rugwervel niet meer intact was?

En waarom in hemelsnaam 4 keepers. Wat een onzin.

20 augustus 2014 om 12:30

er valt er nog eentje af

Je moet nu al naar het EK in 2016 kijken en daarom zou ik Van der Vaart en Kuyt niet meer selecteren. Haal er maar 2 talenten bij die voldoende potentie hebben.

Pieters heeft het naar behoren gedaan bij Stoke City (die vorig seizoen gewoon in het linkerrijtje eindigden).

Dan lijkt het mij vrij logisch dat hij een kans krijgt zich te bewijzen bij het Ned. elftal als linksback.

Waarom wordt kuyt nog steeds geselecteerd..

Pieters is niet zo verrassend toch? Heeft altijd al dicht tegen Oranje aangezeten. De Guzman zit nog midden in zijn transfer en is moeilijk te beoordelen, zal wel weer aan gaan sluiten, mits hij gaat spelen bij zijn nieuwe club natuurlijk. Van Dijk zal toch echt een transfer moeten gaan maken, bij voorkeur naar de Premier League om serieus in beeld te gaan komen. Zo nu en dan uitblinken bij Celtic is gewoon niet genoeg.

Word zo langzamerhand een veteranen elftal

20 augustus 2014 om 15:08

Alleen in de aanval een klein beetje. Voor de rest een piepjong elftal.

Ben benieuwd naar Van Aanholt. Als hij het redelijk doet dan hebben wij met Pieters, Van Aanholt en Blind 3 redelijk goede linksbacks. 2 in de Premier League, 1 in de CL.

Ik denk dat Hiddink gewoon 4-3-3 gaat spelen, verder vind ik deze selectie niet erg verrassend. Beetje dezelfde spelers als op het WK.

Cillessen
Van Der Wiel
De Vrij
Vlaar
Blind
Wijnaldum
De Jong
Sneijder
Robben
Van Persie
Depay

Pff waardeloze keuze van Hiddink, Ik zie oprecht de donkerste tijden in de laaste 40 jaar eraan komen voor het nederlands eftal

20 augustus 2014 om 13:02

Op basis van wat?

20 augustus 2014 om 13:09

Ach joh we hebben nog minimaal twee jaar Robben. Die schiet ons eigenhandig naar het EK.

20 augustus 2014 om 13:41

Ongelofelijk, we zijn net 3e geworden van de wereld op het laatste WK, enkel strafschoppen stonden ons in de weg naar de finale.

En gelijk begint de negativiteit alweer omdat we ons weer moeten kwalificeren. Zucht

20 augustus 2014 om 15:07

Right. De selectie is toch echt bijna niet anders, hooguit wat details dan het team dat zojuist 3e van de wereld werd.

Dus alleen Kongolo is echt afgevallen van de Wk selectie. Wel logisch hij is toe aan rust en nog erg jong.

20 augustus 2014 om 12:49

Jonathan de Guzman is er ook niet bij..

Had graag jongens als Douglas en Van Dijk gezien. Daar wordt je als speler echt sterker van. Van Aanholt ben ik ook wel fan van.

Over vier jaar blijft er van het middenveld en de aanval niet veel meer over. Van der vaart, Sneijder, De Jong, Van Persie, Kuyt en Huntelaar zijn dan allemaal weg. Over het middenveld maak ik mij in de toekomst geen zorgen. Spelers als Van Ginkel, Vilhena, Maher en Klaassen staan op. Bovendien heb je nu nog een mooie lichting met Clasie, Strootman, Wijnaldum en Fer.

Alleen de aanval is nog moeilijk in te schatten. Wie wordt de nieuwe spits van Nederland? Vleugelaanvallers zijn er genoeg, Depay, Lens, Boetius en promes. Maar welke goede spits is er nu nog?

20 augustus 2014 om 15:09

Dat is inderdaad het probleem voor over 4 jaar. Zie nog niet een superspits opstaan, hoewel het uiteraard moeilijk is 4 jaar vooruit te kijken. De verdediging en in iets mindere mate het middenveld zit wel snor, een scorende spits zie ik momenteel ook nog niet.

Hou toch eens op over Van Dijk. Blijkbaar is hij niet goed genoeg. Als Van Gaal hem niet oproept en zijn opvolger Hiddink doet dat ook niet, zal dat gerust zijn redenen hebben. Daarnaast hebben we met Indi, Vlaar, De Vrij en Veltman toch prima centrale verdedigers.

Hij zal komende wedstrijden wel zo gaan spelen.

Cillessen
Wiel vrij Vlaar Pieters
Jong Sneijder blind
Robben persie depay

Verder kan er komende 2 jaar veel veranderen. Hoe gaat van Ginkel kongolo locadia zyech Klaassen kishna vilhena boetius zich ontwikkelen

Hoe zo dan weer van de vaart erbij dan!??!!! hoop toch echt voor de bank! maar oke... misschien is die nu wel weer fit en beter dan vorig jaar en jaar ervoor... dus wie weet.
Als strootman weer helemaal fit is, vervangt die hopelijk vdv!

Verder wel goede selectie denk ik zo

Lijkt mij een voor de hand liggende selectie zonder grote verrassingen. Benieuwd hoe hij daadwerkelijk gaat spelen.

Erg vreemd dat Kuijt en van der Vaart er nog bij zitten. Het is tijd voor vers bloed ipv hen. Dan had ik eerder Klaassen en Elia/promes willen zien.

Verder vrij logische selectie.

Redelijke selectie.
Ik denk dat Van der Vaart meer kan toevoegen dan wat De Guzman toevoegde het afgelopen Wk.

Kan niet wachten tot Strootman er weer bij is.

Pfff, hoelang gaan ze die Robben nog blijven selecteren? Tijd voor verjoooooooonging!! Uitstekende spelers als een Lex Immers en Demy De Zeeuw worden op die manier steeds uit de selectie geweerd...

Raar dat Verhaegh er weer bij is. Voor de rest goede selectie, hetzelfde als op het WK.

Van der Wiel zal niet spelen. Strootman komt er over een paar maanden bij, ziet er wel goed uit.

Heeft Hiddink kladden in de oren/ogen??Vd wiel heeft een gebroken rugwervel opgelopen afgelopen weekend....

20 augustus 2014 om 13:23

Precies wat ik dacht, dat de blessure van Van der Wiel wat overdreven werd om Brandao nog meer in een kwaad daglicht te stellen. Triest dat zo'n jongen zich daarvoor laat misbruiken.

20 augustus 2014 om 13:39

Ken je feiten,
Het bleek een scheurtje te zijn i.p.v. breuk, daardoor is v.d. Wiel maar ongeveer 10 dagen out.
De eerste wedstrijd is pas over 2 week...

Is mis toch Douglas en Promes.
Had verwacht dat Hiddink de Russiche com. wel serieus zal nemen en dat ook Buttner een kans zal krijgen.hiddink borduurt echter geheel door op de selectie van Van Gaal en dat is ook wel weer logisch gezien het succes in Brasil.

Och nee toch. Pieters, die jongen die alleen voorspelbaar kan voetballen. Wat mis ik opeens de tijd met Van Gaal.

Hij heeft zich stormachtig ontwikkeld en is in mijn ogen zeker niet minder dan bijvoorbeeld van Aanholt, die alleen sneller is en aanvallend ietsje beter. Met Pieters heb je een solide, slimme verdediger.

1e foutje van Guus=pieters, echt belachelijk

Had van der wiel geen gebroken ruggenwervel opgelopen in die laatste wedstrijd, tegen die brandao

Zo ben je als Feyenoord zijnde hofleverancier, zo heb je met Clasie nog maar één speler in de selectie, die hoogstwaarschjinlijk ook nog weg gaat.. Kan verkeren in een zomer verder.

Verder dat Pieters er een bij komt i.p.v. Kongolo kan ik bij in komen, even pas op de plaats en rust en zijn kans komt nog wel. Valt mij wel op dat er nog genoeg oudere spelers bij lopen, met Kuijt, Verhaegh en van der Vaart bijvoorbeeld.

Het blijft toch hopen dat 'vergeten' jongens als Ola John, Luciano Narsingh, Ibrahim Affelay en Eljerio Elia weer kunnen aanhaken. In topvorm kunnen zij toch van grote waarde zijn voor dit Nederlands Elftal. Alleen dat ene woordje topvorm is hun grote probleem, dat missen ze al jaren..

Waarom niet Bacuna ipv Verhaegh? Waarom steeds Verhaegh? Wat heeft die bewezen. Bacuna speelt toch bij een veel betere club en is individueel ook beter. Ik zou gewoon Bacuna als rechtsback meenemen. Het is ook nog maar afwachten hoe Janmaat het bij Newcastle gaat doen. Maar op basis van een sterk WK neem je die natuurlijk gewoon op in je selectie. Ook Van der Wiel hoort er natuurlijk gewoon bij. Van der Vaart en Kuyt mogen er wel een keer mee kappen als international. Hou de eer toch eens aan jezelf. Dit kan niet meer. Het is de beurt aan jongens als Wijnaldum, Clasie, Vilhena om het stokje over te nemen en misschien in de toekomst spelers als Ebecilio, Sinkgraven, Karsdorp.

20 augustus 2014 om 15:12

8 jaar Bundesliga, een van de sterkste competities ter wereld, dat heeft hij bewezen. Wijnaldum en Clasie zitten toch gewoon bij de selectie en voor die laatste 3 is het nog veel te vroeg, mochten zij uberhaupt ooit in aanmerking komen.

weet iemand hoelang strootman nog geblesseerd is. verder vind ik pieters een goede keus. maakt een betere indruk dan toen hij bij pv was.

ik zou of verheagen of van de wiel thuis laten , augburg is ook niet van een hoog niveau ,daarvoor in de plaats heitinga meenemen toch meer ervaring lijkt me hiddink heeft met wijnaldum en sneijder maar 2 creative middenvelders , v/d vaart is over zn top ik zou eerder klaassen meenemen of afellay meenemen indien hij weer fit is en ritme weer heeft

blind kan ook nog indien nodig op rechtback kijk naar groningen heeft hij ook goed ingevuld

van der Vaart en Kuyt meen je dit nou pffffffffffffffff

Verdorie Hiddink, waarom geef je deze jongens geen kans?

T. Rouwelaar
Bovenberg
v.d. Hoorn
Reijnen
v. Peppen
Goossens
Immers
Demouge
Nijland
Castaignos
Zeefuik
20 augustus 2014 om 14:57

Je bent Kees Luijckx vergeten

Als je het 5-3-2 blijft hanteren had ik Douglas, v. Dijk, Indi, Kongolo, Vlaar en de Vrij voor het centrum opgeroepen.

Keepers Cillissen, Krul en Vorm.

Op de flanken Janmaat, v.d. Wiel, Emanuelson en Pieters.

Middenvelders Sneijder, Fer, de Guzman, Blind, Clasie en de Jong.

Centrumspitsen Huntelaar en v. Persie.

En tot slot op de flanken cq in een vrije rol om de spits Depay en Robben.

Jongens als Buttner, Affelay, v.d. Vaart mogen het opnieuw laten zien. Talenten als Boetius, Promes, etc. moeten vormbehoud tonen en Strootman komt er sowieso bij en dan sneuvelt, ondanks mijn Feyenoord hart, Clasie en vervangt hij Blind in de basis. Huntelaar mag er gaan staan in de spits, v. Persie faalt elk toernooi en ik gun het Klaas-Jan nu wel om het te laten zien!

Mijn elftal, zoals gezegd in een 5-3-2, zou er als volgt uit zien, zie opstelling.

Krul
de Vrij
Vlaar
Indi
Janmaat
de Jong
Blind/Stroot
Emanuelson
Sneijder
Huntelaar
Robben

Laffe selectie. Waarom niet de gehele WK-selectie plus deze nieuwe spelers en vijf anderern? Goed moment om kennis te maken met die jongens.

Logische selectie toch? Guzmann zou van mij erbij mogen, verder wel ok

@spray

emanuelson ?? , leuk voor erbij ,en voegd verdedigend niets toe , emanualson is niet voor niets laatste jaren gebruikt als linksbuiten. maar ik vind dat blind daar moet staan. en cillessen verdiend het gewoon weer om doel te verdedigen heeft een prima wk gespeeld.

verder prima opstelling.

20 augustus 2014 om 15:10

In die rol kan hij naar hartelust aanvallen! Mijn eerste optie in die rol zou zijn Buttner!

Pieters is in een 4-3-3 de eerste optie!

Haha iedereen net zo kritisch, iedereen weet het weer beter.... Maar zo veel verschilt dit niet met die eb vab Van Gaal

Mooi van Hiddink dat hij van der Wiel selecteert, lijkt me een verstandige keuze. Ik snap de keuze van Verhaegh niet helemaal , maar hij zal het wel weten..
Verder snap ik ook niet waarom Dirk Kuyt nog speelt voor Oranje, in mijn optiek te oud voor dit jonge elftal. En hopelijk word van Dijk ook eens geselecteerd, hij is toch wel belangrijk voor Celtic geweest in topwedstrijden en in de competitie. van Aanholt zou ook wel eens mogen proberen , wat mij betreft, aanvallend kan hij meer brengen dan Blind of Pieters.

@spray

jij kom echt met namen die laatste jaren of niet op die positie gespeeld hebben of alleen op de bank hebben gezeten

alle twee dus niets aanholt pieters of blind , en zelfs nog eerder kuyt dan die 2 die jij noem

Mensen vergeet aub niet om Hiddink ook af te zeiken omdat hij Virgil van Dijk niet selecteert. Dat deden jullie toch ook toen van Gaal hem geen kans gunde.

De Guzman zit midden in zijn transfer naar Napoli en moet zich de eerstkomende dagen en weken vooral op zijn nieuwe club concentreren. Hij vertrekt naar een nieuw land, anders dan Fer vind ik en denk dat Hiddink ook zo redeneert. Kongolo is nog jong, die komt er later wel terug bij.

Ik vind niets mis met deze selectie. Dat die Kongolo er niet bij is, is een logische keuze. Die gast moet zich eerst maar eens bewijzen.

Vermeer is een klasse beter dan Zoet.

Kan me vinden in het niet oproepen van de Guzman, die heeft echt net een transfer gemaakt en geen voorbereiding afgewerkt, dan kan die beter in Napels blijven en daar zorgen dat hij ritme opdoet en wennen aan zijn team.

Pieters vind ik niet opvallend, speelde gewoon degelijk bij Stoke en we hebben gewoon geen betere optie, Blind is een middenvelder, Indi speelt bij Porto centraal dus dan kom je automatisch bij Pieters uit.
Ook een goed evenwicht met of Janmaat of v.d Wiel op rechts die veel aanvaller denken dat je dan een verdedigende back hebt op links.

V.d Wiel valt sowieso af uit deze selectie door zijn blessure, denk niet dat Hiddink hem nog vervangt, Bacuna zou schandalig zijn zeker omdat die gewoon niet speelt bij Villa en hij mag nu vaker als buitenspeler invallen als als rechtsback.

Van Dijk had er bij gekund in plaats van Veltman maar hij is niet beter als Vlaar, Indi of de Vrij dus dan zou hij alsnog afvallen..

Er is ook nog niet een noodzaak voor van Dijk op dit punt. Ik vind het wel verstandig om de komende maanden het met de vaste groep te doen die op het WK hebben gespeeld en al langer samen speelt. Ik denk dat je rond de winterstop weer kan gaan kijken of er spelers zijn die zich daadwerkelijk bewezen hebben waar Hiddink niet meer om heen kan. Dat kan nu niet omdat er nog nauwelijks gespeeld is. Dus dit is een logische selectie.

Had graag deze 25 namen gezien.

Keepers: Krul, Vermeer, Vorm

Verdediging: Van der Wiel, Verhaegh, Van Dijk, De Vrij, Martins Indi, Rekik, Van Aanholt, Blind.

Middenveld: De Guzman, De Jong, Siem de Jong, Ziyech, Klaassen, Van Ginkel, Sneijder, Wijnaldum

Aanval: Robben, Van Persie, Huntelaar, Depay, Lens, Kuyt

20 augustus 2014 om 18:39

Ziyech? Hahaha deze man heeft nog helemaal NIKS bewezen!

Yes! Dit keer met name namen van buitenlandse clubs (natuurlijk door de vele transfers naar het buitenland)! Mooi voor het nationale elftal!

Vind wel een goeie selectie maar jammer dat Strootman (roma ) , Van Ginkel (chelsea), Promes, (sparta Moskou ) Aanholt ( Sunderland ) en Elia die deed toch goed bij Bremer ?

ik denk dat Nederland gewoon 4-3-3 gaat spelen

Zie Opstelling

Cillessen
Janmaat
De Vrij
Vlaar
Aanholt
Strootman
N. De jong
Sneijder
Robben
Van Persie
Depay

Ik plaats hieronder even een overzichtje met spelers die mogelijk mee kunnen naar het EK 2016.
Nederland heeft een hele talentvolle groep met een paar ervaren krachten. We hebben momenteel een ruime keuze en hopelijk groeien de talenten door tot toppers!

Keepers:
Jasper Cillessen
Jeroen Zoet
Tim Krul
Michel Vorm

Rechtsbacks:
Gregory van der Wiel
Ricardo van Rhijn
Daryl Janmaat
Sven van Beek
Leandro Bacuna
Hans Hateboer

Centrale verdedigers:
Stefan de Vrij
Nathan Ake
Terence Kongolo
Joel Veltman
Karim Rekik
Stefano Denswil
Bruno Martins Indi
Ron Vlaar
Virgil van Dijk
Douglas

Linsback:
Daley Blind
Urby Emanuelson
Erik Pieters
Patrick van Aanholt
Jetro Willems

Verdedigende middenvelders:
Kevin Strootman
Nigel de Jong
Jordi Clasie
Nick Viergever
Vurnon Anita

Centrale middenvelders:
Quincy Promes
Marco van Ginkel
Adam Maher
Kyle Ebecilio
Leroy Fer

Aanvallende middenvelders:
Wesley Sneijder
Tonny Vilhena
Davy Klaassen
Georginio Wijnaldum
Jonathan de Guzman
Davy Propper

Buitenspelers:
Arjen Robben
Jean-Paul Boetius
Memphis Depay
Anwar El-Ghazi
Ricardo Kishna
Ola John
Hakim Ziyech
Ibrahim Affelay

Spitsen:
Robin van Persie
Jermain Lens
Jurgen Locadia
Luc Castaignos
Richairo Zivkovic
Ricky van Wolfswinkel
Luuk de Jong
Bas Dost
Danny Hoesen

* Trema's enz. vergeten
** Als je deze spelers ziet weet je hoe getalenteerd Nederland eigenlijk is. De spitspositie is het zorgenkindje, als van Persie (te) oud wordt. Ik heb alleen maar potentiële Nederlands Elftal spelers neergezet. Enkel in de spitspositie heb ik geïmproviseerd.

21 augustus 2014 om 10:44

Pfff get a life.

Waarom Verhaegh? Dat vond ik toch wel meest dramatische speler van nederlands elftal op t wk. Ben ook niet echt weg van pieters eigenlijk. Strootman nog steeds nirt beschikbaar dus??

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren