Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barça alsnog voor twee periodes uitgesloten van transfermarkt

Laatste update:

Barcelona kreeg in april te horen dat er gedurende twee transferperiodes geen spelers zouden mogen worden aangetrokken, maar ging tegen de straf in beroep en legde deze zomer Luis Suárez, Ivan Rakitic, Jérémy Mathieu, Thomas Vermaelen, Claudio Bravo en Marc-André ter Stegen vast. De straf van de Catalanen blijft echter staan, blijkt nu. Het is nu overigens nog wel de vraag hoe het CAS reageert op de straf.

/

De FIFA heeft het beroep van Barça afgewezen en dus zal de club in januari en in de zomer van 2015 geen aanwinsten naar het Camp Nou mogen halen. De straf werd eerder dit jaar opgelegd omdat Barcelona bij transfers van jeugdspelers de regels heeft overtreden. Het verbod werd opgeschort toen de clubleiding proest aantekende tegen de uitspraak, maar de wereldvoetbalbond is niet van gedachten veranderd.

De Catalaanse grootmacht verloste zichzelf in de tussentijd wel van een groot probleem, dat was ontstaan door het aflopende contract van (de geblesseerde) keeper Víctor Valdés, want Bravo werd gekocht van Real Sociedad en Ter Stegen kwam over van Borussia Mönchengladbach. Bovendien werd de voorhoede versterkt met Liverpool-topscorer Suárez en werd middenvelder Rakitic overgenomen van Sevilla. Valencia-verdediger Mathieu en Vermaelen (Arsenal) werden eveneens ingelijfd.

Zoals verwacht mocht worden probeert Barcelona via het laatste redmiddel de straf alsnog te ontlopen. De club zag een beroep bij de FIFA dus in het water vallen, maar het CAS (het hoogste sporttribunaal) kan nog uitkomst bieden. Even na de uitspraak van de FIFA kondigde Barcelona namelijk aan in beroep te gaan bij het in Lausanne gevestigde orgaan. Het is nog niet bekend wanneer de zaak onder de loep wordt genomen.

Vind je het terecht dat de straf van Barcelona blijft staan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dom van Barça dat men niet volgens het boekje heeft gehandeld bij het aantrekken van jeugdspelers. Hoewel ik 2 en een halve transferperiode overdreven vind. Gelukkig voor Barça hebben ze al voldoende(?) aangekocht, hoewel men aangaf nog niet klaar te zijn op de transfermarkt.

20 augustus 2014 om 12:50

lezen is ook moeilijk door een witte bril.
In januari mogen ze niet kopen.

20 augustus 2014 om 13:00

Dat is komende januari toch

20 augustus 2014 om 13:15

verbod is nu denk alsnog opschort aangezien direct na de uitspraak HB is aangetekend

20 augustus 2014 om 13:26

Nee, de straf is dat Barcelona voor de 2 eerst volgende transferperiodes geen inkomende transfers mag doen.

De vanaf dit moment, de komende 2 periodes, daar valt de huidige dus niet onder.

20 augustus 2014 om 12:48

Het is een uitspraak van de Fifa slimmerik... Als het aan de Uefa had gelegen was dit nooit gebeurd.

20 augustus 2014 om 12:52

Fifa, Uefa, het maakt niet uit. Ik zie steeds reacties voorbij komen dat Barça geholpen zou worden door zowel fifa als uefa. Ook met Suarez zijn schorsing zag ik mensen roepen van ach, de Fifa zal wel weer een handje helpen. Ben benieuwd waar die reacties nu blijven?

20 augustus 2014 om 12:54

Wat een flauwekul, natuurlijk maakt het wel uit of de uitspraak van de Fifa of de Uefa komt. Je gaat de 1e kamer toch ook niet met de 2e kamer vergelijken.

20 augustus 2014 om 12:55

Ach mensen roepen zoveel als het om Barca gaat. Gasten zoals FcDa, Gangdinho, Serginho, DonMadridista zijn zogenaamd Madrilenos maar op elk topic van Barca zijn ze te vinden.

Persoonlijk hoop ik dat er nog deze transferperiode een goede jonge allround middenvelder wordt aangetrokken

20 augustus 2014 om 13:01

@ Rode Duivels

Ik wil je wel een reactie geven. Ze zijn alsnog geholpen. Het is namelijk een hele rare tijd voor de uitspraak. Feitelijk had het voor deze transferperiode moeten gebeuren en anders er na.

Waarom ervoor? Nu had Barcelona twijfels of de straf toegekend zou zijn en hebben ze alvast een voorschot genomen op de transferperiodes. 2 verdedigers, een middenvelder is allemaal anagetrokken. Oftewel door het besluit later plaats te laten vinden heeft Barcelona alvast van te voren kunnen anticiperen op de straf.

Nu is de uitspraak tijdens de transferperiode. De transferperiode duurt nu nog 11 dagen. Enrique en staf gaan de selectie heel goed analyseren en alsnog spelers halen. Tenslotte weten ze dat ze een jaar zonder zullen moeten. En ze weten dat ze nu nog 11 dagen hebben om dat jaar overbrugbaar te maken.

Oftewel Barcelona zal er weinig last van ondervinden. Ze hebben met Vermaelen, Mathieu, Rakitic, Ter Stegen en die andere keeper hun problemen al opgelost. Het had pas echt een straf geweest als Barcelona in afwachting van de uitspraak ook geen transfers mocht doen. Iets dat in een normale rechtzitting vrij normaal is. Maarja, Barcelona en miljarden fans....

20 augustus 2014 om 13:11

Volgens mij is dit gewoon een recht die Barca heeft en heeft het niks met hulp te maken. Het maakt namelijk geen bal uit wanneer de Uefa / Fifa die straf had opgelegd. Volgens mij was deze straf in April op gelegd. Dus 4 maand terug. Hadden ze dat in Januari gedaan, dan was deze uitspraak in Mei ingegaan en dan nog had Barca nog naar het CAS kunnen gaan en hadden ze nog tijd om te kopen. Hoe je het wend of keert, Barca had gewoon alle tijd. Al vraag ik me af of de Fifa nu ook eens bij andere clubs gaat kijken oa Engeland, Spanje!!! Het gebeurd namelijk overal.

20 augustus 2014 om 13:17

Je kunt niet in afwachting van een uitspraak een club alvast straffen door hem bijna een hele transferperiode buitenspel te zetten. Dat is niet evenredig met de normale scenario's waar jij aan denkt.

Gewoon slim gespeeld door (de juristen van) Barcelona, ze hebben de sanctie laten uitstellen en hebben nu kunnen anticiperen. Volkomen legaal en ze zijn door niemand geholpen.

20 augustus 2014 om 13:21

@ Reservebankje

Ik ben geen expert op het gebied van recht. En natuurlijk heeft Barcelona het volledige recht om in beroep te gaan. Maar de Uefa had ook de data van de officiële aanklacht aan kunnen passen. Nu deden ze het op een tijdstip dat wel "goed uitkwam" voor Barcelona omdat ze nog zonder problemen in beroep konden gaan en hun hachje konden redden. Zoals je zegt, ze hadden het misschien in januari kunnen doen. Maar wat als ze nu op 2 september hadden aangekondigd? Had Barcelona dan alsnog dezelfde spelers gehaald als nu? Ik geloof het niet.

Ondertussen is het ook vrij normaal dat gedurende een onderzoek of een strafrechtelijke vervolging activteiten die te maken hebben het onderzoek of relevant zijn er aan opgeschort moeten worden. Ook deze maatregel werd niet toegepast bij Barcelona. Hoe kan het zijn dat iemand die feitelijk al veroordeeld is voor het onrechtmatig handelen, tijdens het beroep alsnog mag door blijven gaan met handelen?

Al met al is het allemaal net even te toevallig en alle "voordeeltjes" rondom de rechtzaak qua data, beperkingen, hoger beroep en dergelijke vallen allemaal gustig voor Barcelona. Iets met Straffen zonder daadwerkelijk te straffen.

20 augustus 2014 om 13:24

Hersenloze reactie weer van een barca hater. Dit gebeurt ook in andere gevallen: een speler die rood krijgt en daardoor de voglende belangrijke wedstrijd mist kan in beroep gaan zodat de schorsing over de belangrijke wedstrijd getild wordt.

ALs Fifa barca gezind was dan was de transfer en suarez schorsing allang opgeheven.

20 augustus 2014 om 13:26

zes jaar geleden heeft chelsea een schorsing van één transfer periode gekregen voor één gelijkaardig geval , bij barca gaat het over 17 spelers waar de regels zijn overtreden dus is het wel duidelijk dat barca met een schorsing van twee periodes heel goed wegkomt en net daar wringt het schoentje , de straf is te licht en onrechtvaardig t o v de teams in Europa die zich wel aan de geldende regels hebben gehouden en net daar wordt toch ergens barca de hand boven het hoofd gehouden !

20 augustus 2014 om 13:27

@ Glory

Barcelona was in de eerste zaak officieel in staat van beschuldiging gesteld en er is een uitspraak geweest. Oftewel Barcelona is op dat moment schuldig bevonden. Ze hebben het grootste recht om in beroep te gaan. Maar het is relatief normaal dat gedurende een hoger beroep of een onderzoek betreffende activteiten uitgesloten worden.

Een paar voorbeelden die "vergelijkbaar zijn"
- Biochemia claim Amerika
over de Amerikaanse massaclaim industrie. Is niet helemaal hetzelfde rechtsysteem maar wel deels vergelijkbaar. Wanneer een biochemie bedrijf daar een claim aan zijn broek krijgt vanwege een "product dat niet aan de regels voldoet" word er bekeken of het product tijdens de conversatie over de schikking of de strafrechteljke procedure nog wel op de markt aanwezig mag en kan zijn. Meestal word dit per direct uit de markt gehaald.

- Seksuele aantijgingen jegens een kinderdagverblijf medewerker
Wanneer deze persoon in de eerste civiele procedure schuldig word bevonden en hij in beroep gaat. Dan is het uitgesloten dat hij tijdens het proces nog zijn werk mag uit oefenen.

Maar het meest passende voorbeeld: kinderhandelaar. Hetgeen waar Barcelona zichzelf dus feitelijk aan schuldig heeft gemaakt.
- Wanneer iemand met kinderen illegaal handelt en tijdens de eerste procedure schuldig word bevonden moet hij meestal zelfs in de gevangenis verblijven in afwachting van zijn hoger beroep. Vaak word er zelfs geen borgsom toegekend aangezien het risico te groot is.

Zo zijn er grof een aantal vorobeelden dat er tussen de eerste procedure en ten laste legging en het hoger beroep de activteiten rondom de beschuldiging gewoon plat gelegen en verboden worden. Nogmaals, dit is in het geval van Barcelona niet gebeurt. Dit mag je op zijn zachtst gezegd een "voordeeltje" voor Barcelona noemen. Want het is totaal geen normaal scenario.

20 augustus 2014 om 13:31

@ Hattrick

Wanneer een speler een rode kaart krijgt is hij automatisch geschorst voor de volgende wedstrijd zonder recht op beroep. Officiële Fifa regel. Alleen bij uitsluiting voor meerdere wedstrijden kan een speler in beroep gaan. Maar de eerste wedstrijd moet hij ten allen tijde zitten.

Betrek je dat op Barcelona, ze hebben een rode kaart gekregen (eerste straf) en moeten dus gegarandeerd de eerste wedstrijd (huidige transferperiode) toekijken. Voor de overige transferperiodes (komende winter en volgend jaar) worden in afwachting van het beroep toegestaan.

20 augustus 2014 om 13:45

D-bergkamp. Ho, ho. Met die laatste alinea trek je een scheve vergelijking. Een speler krijgt rood en wordt voor meerdere wedstrijden geschorst, deze speler gaat in beroep en mag de eerstvolgende wedstrijd gewoon spelen als het beroep dan nog niet is behandeld. Met andere woorden: Barca krijgt 'rood' en wordt meerdere transferperiodes geschorst, Barca gaat in beroep en mag de eerstvolgende transferperiode 'spelen' zolang het beroep niet is behandeld.

20 augustus 2014 om 13:51

Maar om even strafrecht erbij te halen, niet helemaal vergelijkbaar, maar toch. Voorarrest, bekend? Voordat je definitief veroordeeld bent zit je dan ook al vast. Als je een half jaar in voorarrest gezeten hebt en een straf van een jaar krijgt hoef je dus nog maar een half jaar te zitten, want er was geen enkele kans dat de straf hier in zijn totaliteit opgeheven zou worden.

20 augustus 2014 om 13:56

@ D-Bergkamp

Wat je zegt klopt niet helemaal.. in sommige gevallen is het inderdaad zo dat een hoger beroep geen schorsende werking heeft maar in veel gevallen is dat juist ook wel zo. In de meeste gevallen wordt echter niet de straf al uitgevoerd, maar wordt iemand bijvoorbeeld vanwege veiligheid van de samenleving, vluchtgevaar of gevaar voor anderen vastgehouden, de daadwerkelijke gevangeniststraf wordt pas uitgevoerd op het moment dat de zaak in hoger beroep is beslist. Je stipt overigens voornamelijk zaken in het strafrecht aan, in burgerlijke zaken is dit juist ook niet standaard en wanneer er in beroep wordt gegaan wordt een straf niet uitgevoerd. Bovendien zijn er genoeg voorbeelden van zaken waarin beroep wel schorsende werking heeft, bijvoorbeeld bij het opleggen van geldboetes en taakstraffen. De voorbeelden die je opnoemt zijn maar tot op zekere hoogte relevant;
- wat is volgens jou een kinderhandelaar? Want Barcelona heeft fifa regels overtreden bij het aankopen van jeugdspelers, dat zijn geen wetten en er is dus ook geen sprake van strafrecht en ook geen kinderhandel, de vergelijking gaat dus totaal niet op.
-Wat betreft de vergelijking met de kinderdagverblijf-medewerker, als iemand verdacht wordt van seksueel misbruik wordt dit niet via de civiele rechter beslist maar via de strafrechter. De civiele rechter kan hoogstens over een beroep op schadevergoeding en ontbinding van een arbeidscontract oordelen. Deze zaken staan aanzienlijk los van elkaar, en inderdaad bij ontbinding van arbeidscontracten is het wel gebruikelijker dat wanneer beroep aangetekend wordt de werknemer niet opeens terug aan het werk mag.
- het claim voorbeeld van Amerika gaat hier eigenlijk ook niet op omdat er in dat geval gevaar voor de veiligheid was, pas in zo'n geval wordt het vaakt direct uit de markt gehaald.

Kortom het zijn inderdaad 'een aantal voorbeelden', maar deze zijn totaal verschillende situaties en het is juist gebruikelijk dat in beroep gaan schorsende werking heeft, en het is in vergelijkbare gevallen (waar er geen direct gevaar is) dan ook wel een normaal scenario. Het gaat hier namelijk niet om een verdachte van moord die vrij rondloopt. Dit is in ieder geval geen 'voordeeltje' voor barca, wellicht wel het tijdstip van de uitspraak.

20 augustus 2014 om 14:00

Vooralsnog is er niks gebeurd hoor.. vorige keer gingen ze ook in beroep en werd het opgeschort. Op die manier konden ze toch nog ff snel zich voorbereiden opdat het toch wel zou komen. Dat vind ik toch best helpen. Zal me niks verbazen als het nu weer uitgesteld wordt.

20 augustus 2014 om 14:01

@ Stravven

Het is helemaal niet vergelijkbaar dat is het punt; voorarrest is ook niet in alle gevallen maar alleen bij bepaalde gevallen, en voorarrest van een half jaar bestaat niet, dan wordt het voorlopige hechtenis en daar moet een rechter commissaris over beslissen en die mag dat alleen wanneer er ernstige bezwaren bestaan of wanneer er gevaar is e.d.. Bovendien gaat het hier om FIFA-regels, niet om wetten. Je laatste alinea klopt, dat wordt eraf getrokken, maar de laatste zin snap ik niet? Zou heel goed kunnen dat iemand alsnog helemaal geen straf opgelegd krijgt, dan heeft hij ten onrechte vastgezeten en kan hij schadevergoeding krijgen.

20 augustus 2014 om 14:06

@ Inkeajacied

Letterlijk gekopieerd uit de regles van de Knvb:
"een speler of wisselspeler aan wie voor, tijdens of na een bindende wedstrijd een directe rode kaart is getoond, is niet
gerechtigd om uit te komen in de eerstvolgende bindende wedstrijd van zijn elftal/team. Voorts is hij niet gerechtigd in enig
ander elftal/team van zijn vereniging uit te komen tot en met de dag waarop zijn elftal/team deze eerstvolgende wedstrijd
heeft gespeeld."

Een speler die met 2 gele kaarten of een directe rode kaart van het veld af word gestuurd is ten allen tijden geschorst voor de eerste wedstrijd. Voor de vervolg wedstrijden die hij eventueel opgelegd krijgt kan hij in beroep gaan en geschorst of vrijgesproken worden. Maar de eerste wedstrijd is gewoon op de tribune zitten.

20 augustus 2014 om 14:15

@ Jm87

Barcelona word in staat van beschuldiging gesteld en uitgesloten omdat het verkeerd gehandeld heeft in jeugd spelers. Onder de term jeugd spelers vallen mensen tot en met 18 jaar omdat dit feitelijk en wettelijk gezien kinderen zijn. Wanneer je dus omtrent transfers van kinderen niet de regels naleeft is er letterljk sprake van kinderhandel. Tenslotte ben je aan het handelen met personen die wettelijk gezien kinderen zijn en daarbij leef je de regels niet na.

Officieel is het namelijk helemaal niet toegestaan om mensen onder de leeftijd van adolescenten contractueel vast te leggen op fulltime basis aangezien deze (bijvoorbeeld) nog leerplichtig zijn. Tegelijkertijd zijn er ook maximale salarissen, reglementen, voorwaarden en dergelijke afgesproken. Gezien het feit dat de voetbalwereld een aparte "markt" is zijn de regels daadwerkelijk iets anders. Maar foutief handelen bij mensen onder de 18 jaar blijft gelden onder de noemer van kinderhandel. En het is niet 1x gebeurt, het gaat om 17 gevallen. Waardoor je dus ook nog kan praten over structurele kinderhandel. Recidivisme kan je het eigenlijk niet noemen omdat ze nog nooit eerder zijn opgepakt. Maar het komt er wel dichtbij.

Alles bij elkaar gezien is het belachelijk dat Barcelona uberhaupt geen schorsing tijdens proces heeft gekregen.en daarmee kan je gerust stellen dat de Fifa een handje heeft geholpen bij Barcelona.

Vervolgens zijn er natuurlijk nog andere "voordeeltjes" die allemaal in het voordeel vn Barcelona uit vallen. Een aantal zijn vrij makkelijk op te noemen.
- De data van de officiële aanklacht en de officiële bekendmaking van de definitieve straf. Beiden vallen verschrikkelijk gunstig voor Barcelona.
- Chelsea werd 1 transferperiod egeschorst vanwege onrechtmatig handelen met 1 jeugdspeler. Barcelona krijgt 2 transferperiodes terwijl het een zaak is omtrent 17 jeugd spelers. Waar is de juiste straf in proporties?

Al met al zijn er genoeg voordelen benoemen die Barcelona "gekregen" heeft tijdens deze procedure. Iedereen die beweert dat de Fifa niet geholpen heeft verliest een realistische blik. Barcelona en Fifa hebben er grote baat bij dat er volgend jaar een sterren elftal staat. Tenslotte zijn er miljoenen en misschien wel miljarden mensen die Barcelona volgen. Zodra deze snel uit de CL gaan, niet mee doen in de PD. Dan lopen ze aan alle kanten miljoenen mis.

20 augustus 2014 om 14:24

@D-Bergkamp: Ja Barca was schuldig bevonden, maar ze gingen in hoger beroep. Stel (!) dat ze in hoger beroep toch onschuldig waren bevonden, maar je had de straf deze transferperiode al in laten gaan, dan is dat niet te verantwoorden. Ze zouden dan namelijk onterecht gestraft en benadeeld zijn. Dat kun je als fifa niet maken, en daarom hebben ze de straf ook opgeschort. Niets meer niets minder. Bovendien: geloof mij maar dat ze het in Barcelona echt wel gaan merken, dat ze een jaar geen transfers kunnen doen. Je hebt toch elk jaar wel een paar versterkingen nodig om aan de top te blijven.

20 augustus 2014 om 14:48

@ D-Bergkamp

Beetje jammer dat je totaal niet op mijn argumenten ingaat, maar gewoon nog maar een keer zegt dat het belachelijk is dat er geen schorsing is opgelegd tijdens het proces (overigens verkeerd taalgebruik want er is een straf opgelegd en het beroep heeft schorsende werking dus de straf wordt opgeschort maar goed). Ik heb daar net al genoeg argumenten voor gegeven dat dat helemaal niet belachelijk is.

Wat betreft je punt over kinderhandel sla je helaas toch echt de plank mis. Je kunt het kinderhandel noemen, ga je gang, maar je verwart hier strafrecht en regels van de Fifa. Als je mensen onder de 18 helemaal niet zou mogen 'verkopen' dan mogen er helemaal geen jeugdspelers verkocht en gekocht worden en dat gebeurt altijd. Er zijn echter regels aan gesteld (door de Fifa, dat zijn geen wetten!) en die heeft Barca geschonden. Kinderhandel is een misdrijf, en als Barca zich daaraan schuldig had gemaakt waren ze aangeklaagd door de aanklager (het OM) in Spanje of waar het ook gebeurt. Je weet niet wat de definitie is van kinderhandel in het strafrecht dus ga dan ook niet roepen dat alles waarbij je regels niet naleeft bij kinderen kinderhandel is, misschien in de volksmond bij jou, maar zo kan je het absoluut niet noemen juridisch gezien. Je argument over 17x en recidivisme slaat nergens op, hoezo komt het er dichtbij? Dus als jij twintig potten jam steelt bij de AH ipv 2 ben je eerder een recidivist? Dan moet je de definitie even opzoeken.

Over de data heb ik al gezegd dat je daar misschien wel gelijk hebt, dat dat misschien een voordeel is, maar dat ontken ik ook niet. De vergelijking met Chelsea gaat dan weer niet op, althans, weet jij precies wat in beide gevallen de aanklacht was en om hoe serieuze schendingen van de fifa-regels het ging? Daarnaast was bij Chelsea eerst ook een straf van twee periodes opgelegd en bovendien, je kunt toch niet zonder enige onderbouwing een berekening erop loslaten van 1 jeugdspeler is 1 transferperioden, 17 is 17 perioden, wie weet is het wel buitenproportioneel om meer dan twee transferperioden op te leggen.

20 augustus 2014 om 14:50

4 maanden nadat het besluit was genomen werdt Barcelona pas op de hoogte gesteld. Waarom zo lang gewacht? Nu werdt het aan het einde van het seizoen duidelijk en toen kwam er meteen onduidelijkheid over de transfers van Hallilovich en Ter Stegen. Wat als die spelers eieren voor hun geld hadden gekozen? De timing was enorm in het nadeel van Barcelona en duidelijk zo gepland.

20 augustus 2014 om 14:51

What about Ruben Pardo van Sociedad? Heerlijke middenvelder en nog maar 21.

20 augustus 2014 om 16:15

een beroep voor CAS of TAS werkt niet opschortend ! hoeft ook niet het verbod behelst de transferperiodes jan 2015 en zomer 2015, een geding bij CAS wordt binnen de drie maanden uitgesproken .

20 augustus 2014 om 16:17

@jm87

Je argumenten heb ik gelezen en ik heb er weinig tegen in te brengen. het handelen van Barcelona valt in principe onder de Fifa regels en niet onder het strafrecht. Desondanks valt Barcelona onder de Fifa en heeft de Fifa regels opgesteld voor het handelen omtrent jeugd spelers. Op het moment dat je jezelf ibj de Fifa aansluit heb je jezelf dan ook aan die regels te houden.

Wanneer je dan de regels overtreed omtrent jeugd spelers blijft het voor mij kinder handel. Alleen feitelijk is het volgens de officiële strafrechtelijke wetten geen kinderhandel. Volgens de regels van de Uefa/fifa is het bij overtreding van de regels wel kinder handel. Tenslotte overtreed je de regels, die je eerder geaccepteerd hebt, op het gebied met transfers van jeugdspelers (lees: kinderen)

Voor mij blijft het dus hetzelfde, wanneer je regels accepteert als regels. En je handelt er niet naar is het een strafbaar feit. En als je de regels niet naleeft op het gebied van kinderen is het een strafbaar feit op kindergebied. En dat is voor mij hetzelfde als kinder handel.

"je argument over 17x en recidivisme slaat nergens op, hoezo komt het er dichtbij?"
in 1x 20 potten jam stelen is een andere actie. Barcelona heeft over een periode van meerdere jaren met verschillende transacties dus de regels met voeten getreden. In plaats van 1x 20 potten stelen hebben hun 17x 1 pot gestolen. Het eerste kan een fout zijn, onwetendheid zijn of iets dergelijks. De tweede met 17x een actie is bewust en structureel. Dus komt de term recidivist wel degelijk in aanmerking. Tenslotte doen ze 17x iets (bewust) niet volgens de regels.

Steel je in 1x 17 potten jam ben je een dief, steel je 17x 1 pot jam ben je een recidivist. Overtreed je 1x de regels een aantal malen, of overtreed je hem 17x op verschillende dagen, verschillende maanden en verschillende jaren. 17x bewust de regels met voeten treden is structureel en dan komt het word recidivisme wel degelijk om de hoek kijken.

"de vergelijking met Chelsea gaat dan weer niet op, althans, weet jij precies wat in beide gevallen de aanklacht was en om hoe serieuze schendingen van de fifa-regels het ging?"

De officiële aanklacht tegen Chelsea was dat ze een speler hebben aangezet tot contractbreuk. Hier zijn ze dan ook schuldig aan bevonden. Uiteindelijk na hoger beroep kwam de straf uit op 1 transferperiode, 4 maanden niet speelgerechtigde Kakuta, een boete van 130.000 voor Chelsea aan Lens en een boete van 780.000 voor Kakuta aan Lens.

Dus even op een rij gezet, omdat Chelsea aanspoorde om contractbreuk te plegen mochten ze 1 periode geen transfers doen en kregen zowel Chelsea als Speler een (flinke) boete. Barcelona heeft in 17!!! verscihllende zaken niet volgens de correcte wijze gehandeld. En deze word voor 2 transferperiodes geschorst?

Ze hoefden niet voor 17 periodes, maar 2 jaar zonder transfers (4 periodes) had wel zo rechtvaardig geweest denk je niet? En waar zijn de betreffende boetes gebleven die bij Chelsea werden gehanteerd? Het kosste Chelsea 1 miljoen + 1 transferperiode bij 1 speler. Wat is dan een gerechtvaardige straf voor foutief handelen met 17 spelers?

20 augustus 2014 om 16:31

Mijn vraag is waarom de straf niet direct is in gegaan toen ze het aankondigden ? Typisch Fifa weer hè😜

20 augustus 2014 om 16:46

D-Bergkamp. Ja grapjas dat zijn inderdaad de regels. Tegen die regels wordt nou juist in beroep gegaan wanneer een speler een schorsing aanvecht en deze speler mag dan de eerstvolgende wedstrijd tot aan het beroep gewoon spelen. In jouw gequote stukje gaat het nergens over het in beroep gaan van de schorsing. Het gaat over het feit dat een speler sowieso één wedstrijd moet brommen als hij een rode kaart krijgt. Dit is echter wel pas van toepassing ná het beroep. Heb je nog nooit meegekregen dat er een speler meespeelt waarvan een rode kaart wordt aangevochten?

Edit:
Even ter verduidelijking, een stuk over Schalke-Twente van 2/3 jaar geleden.

Gelsenkirchen - Schalke 04 kan donderdag in de thuiswedstrijd tegen FC Twente toch beschikken over Joel Matip. Dat meldt de Duitse club woensdag.

Matip kreeg vorige week in Enschede, tijdens de eerste confrontatie tussen beide clubs, een rode kaart.

De verdediger zou Luuk de Jong in het strafschopgebied hebben aangetikt, maar daar leek bij het terugzien van de televisiebeelden geen sprake van.

Schalke ging tegen de schorsing in beroep, maar de tuchtcommissie van de Uefa wees dat dinsdag af.

Schalke heeft tegen het besluit opnieuw beroep aangetekend. De beroepscommissie van de Europese voetbalbond doet voor donderdag geen uitspraak, zodat Matip gewoon mee kan voetballen tegen FC Twente.

Edit 2:
Eenzelfde situatie in de eredivisie 3 jaar geleden.

Veli Lampi kan aanstaande zaterdag in het duel tegen FC Utrecht gewoon aantreden bij Willem II, zo bevestigde een woordvoerder van de Knvb. In de uitwedstrijd tegen PSV kreeg de Fin een directe rode kaart, maar de Tilburgers gingen in beroep tegen de schorsing.

Lampi kreeg een schikkingsvoorstel van de Knvb van drie wedstrijden schorsing waarvan één voorwaardelijk, waar Willem II direct tegen in beroep ging. Na het beroep besloot de aanklager de schorsing te verhogen. Ditmaal kreeg de verdediger drie duels schorsing, zonder een voorwaardelijke wedstrijd. Ook daar ging de Tilburgse formatie weer in beroep.

De Knvb heeft in de reglementen staat dat als er een directe rode kaart valt dat de spelers sowieso één duel moet brommen. Hij mag weer in actie komen als de strafzaak is afgehandeld, doordat de zaak pas op 15 februari vindt, mag Lampi gewoon aantreden tegen FC Utrecht. Voor Heerkes komt dat goed uit, want linksachter Gerrit Pressel is geschorst.

20 augustus 2014 om 12:56

Ik hoop op nog een verdediger

20 augustus 2014 om 12:59

Volgens mij mogen ze alleen januari en volgende zomer niets meer kopen, maar dit jaar nog wel. Zo lijkt het er te staan in ieder geval. De straf geldt voor 2 transferperiodes, dus dat zal die straks zal niet nu direct ingaan, maar pas bij de volgende mogelijkheid.

Barcelona kan lekker knaken uitgeven, als je weet dat je een heel jaar niets uit mag geven. 2015 zou financieel een gunstig jaar kunnen worden als ze een beetje presteren. Verkopen mogen ze wel, dus van de overbodige spelers kunnen ze eventueel nog af wel in die tijd.

20 augustus 2014 om 13:16

Een verdediger is eigenlijk echt niet meer nodig, met bartra, pique, mascherano (hoop datie naar het middenveld verhuist), vermaelen en mathieu hebben ze er genoeg, en volgend jaar hopelijknog iemand van de jeugd, linkerverdediger heb je met alba en adriano genoeg en rechts met alves en mobtoya heb je ook genoeg. Wanneer het contract van alves afloopt is montoya zeker goed genoeg en laat je die gewoon concurreren met een jeugdspeler, dat hoop ik echt de filosofie van de jeugd mag echt niet verloren gaan.
Het middenveld is in mijn ogen ook geen zwakke plek, rakitic doet het prima en wanneer je mascherano doorschuift is de spoeling er weer wat dikker.

20 augustus 2014 om 13:28

Ja daar heb je zeker gelijk in. Macherano was ik even vergeten. Maar Barcelona is nu lekker bezig, dus er zal nog wel iets bij komen. Ben benieuwd.

20 augustus 2014 om 16:09

Inderdaad. Ik hoop echt dat ze er van leren.. dit had niet gehoeven. Tja, ik weet niet of het toeval is dat barca werdt gestraft, voor de transferperiode werdt ontdaan van de straf, ze topspelers hebbwn kunnen halen, en dan weer gestraft worden...

Ze zullen dan nu nog wel proberen 2 verdedigers, 1 middenvelder en een aanvaller te halen zodat ze dan idg niet de lul zijn volgend jaar. Dit is dan weer zo'n uitspraak waar je niets aan hebt. Doe het dan in ieder geval per direct. Dan kunnen ze nu niet nog 11 dagen gebruiken om klaar te zijn voor dat seizoen.

Edit: Dacht winter 2015. Dan nog steeds 11 dagen om spelers te kopen.

20 augustus 2014 om 12:50

De wintertransferperiode is al in 2015. Deze twee weken zijn dus de laatste mogelijkheid tot aankopen in anderhalf jaar voor Barcelona.

20 augustus 2014 om 12:51

Zal nu wel gebueren, ze mogen hierna pas in winter 2015 spelers kopen.

20 augustus 2014 om 16:18

de eerste transferperiode dat barca terug spelers kan aantrekken is in januari 2016, de schorsing behelst de periodes januari 2015 en zomer 2015 !

20 augustus 2014 om 12:51

In de winterperiode zijn ze nu geschorst. En in de zomer van 2015.

20 augustus 2014 om 12:52

De winterperiode is niet mogelijk, want hij gaat in januari in

20 augustus 2014 om 12:52

Met die jonge kroaat deulofeu en andere jeugdspelers zal barca het niet nodig hebben. Alle gaten in de selectie zijn gevuld inmiddelsnmet als grootste het keepersprobleem

20 augustus 2014 om 12:52

Dat gaat dus niet, de straaf gaat vanaf die periode in. Het is de eerstkomende winterperiode en dan de zomer.

20 augustus 2014 om 12:53

Kan je niet lezen ofzo..? De winterperiode valt in 2015.

Gelukkig hebben we inmiddels onze selectie op orde. 2 periodes niemand.mogen kopen hebben we nu mooi op ingespeeld.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet verwacht had van dat corrupte zooitje bij de Fifa.

20 augustus 2014 om 13:09

Ik ga ervan uit dat je dit sarcastisch bedoeld.

20 augustus 2014 om 13:54

Waarom?

20 augustus 2014 om 14:04

inderdaad. veel te zwaar gestraft natuurlijk aangezien elke grote club dit doet, wenger heeft het ook al gezegd dat andere grote clubs (man city, man united, real madrid, chelsea enz.) dit ook doen en zij krijgen niet deze straf

20 augustus 2014 om 16:25

geen enkele van de door jou genoemde teams heeft zulke transfers nog gedaan in de laatste vijf jaar ! chelsea heeft één transferperiode schorsing gekregen 6 jaar geleden voor een overtreding bij één speler ! bij barca gaat het over 17 spelertjes waar ze bewust de regels hebben overtreden en ze krijgen ' maar ' twee periodes schorsing ... dat is belachelijk weinig en toont nog maar eens aan dat barca toch steeds 'gematst' wordt terwijl de andere Europese toppers wel de regels volgen.... zo kon barca doodleuk en bewust een oneerlijke concurrentie plegen inzake het aantrekken van jonge spelertjes ten nadele van de andere Europese teams . het gaat hier over een bewust bedrog voor eigen gewin en ze zijn er nog niet beschaamd over ook niet !

21 augustus 2014 om 08:31

zodra de ouders werk in spanje vinden dan is er helemaal geen wet overtreden en barca helpt de ouders van het kind altijd aan werk vinden. daarnaast is het ook nog eens zo dat de kinderen waar het hier om gaat uit arme landen komen en bij barca een kans maken op een mooie toekomst, mensen zeggen allerlei dingen over kinderarbeid maar in eigen land zijn die kinderen vaak al op veel jongere leeftijd zwaar werk aan het uitvoeren en daar wordt niets over gezegd.

Naja terechte beslissing
Ik verwacht dat er nu nog wel sws 2 spelers bij komen: een rechtsback (quadrado) en een middenvelder

20 augustus 2014 om 12:58

Ik zie ze geen 40mil uitgeven voor een reserve aanvaller, of je moet hem als rechtsback willen gebruike .. Maar vooralsnog hebben we daar Alves en Montoya

Tja, die gaan de komende 2 weken dus nog het een en ander kopen en dan blijven de gevolgen van deze sanctie beperkt.

Te laat, want nu doet dit Barca geen pijn meer, ze hebben al gewinkeld voor deze periode....

20 augustus 2014 om 12:52

Ze mogen 1,5 jaar geen aankopen meer doen... Natuurlijk gaat dit enorm pijn doen.

20 augustus 2014 om 13:00

Mwah... Als de straf vanaf begin was blijven staan, had Barca een probleem. Inmiddels hebben ze al 7 nieuwe spelers aangetrokken

20 augustus 2014 om 13:02

Hoezo gaat het pijn doen. Ze hebben deze transferperiode nog om aankopen te doen.
Dus ze moeten zorgen dat ze klaar zijn voor een periode van nu tot en met december 2015. Als je een beetje opleidingsclub bent, dan kan je wel redelijk goed inschatten wie het wel en niet gaat redden.

Aanvallers hebben ze inmiddels in overvloed, verdedigers en middenvelders zal naar gekeken moeten worden, al verwacht ik niet heel veel bijzonder dingen nog.

20 augustus 2014 om 13:12

Sorry maar dit kunnen je toch niet menen?

Ze hebben eerst een verbod opgelegd gekregen. Toen het slecht met barca ging hebben ze een regeling getroffen (al dan niet onder de tafel). En toen er nogmaals naar de stukken was gekeken bleek dat het helemaal nooit gekund had, dat barca weer mocht inkopen. Barcalona heeft in de tussen tijd gewoon ongelofelijk veel aankopen gedaan. Het grappige is dat het niet eens onmiddellijk is in gegaan, maar dat ze nog ff de tijd hebben om zich voor de komende 2 jaar te versterken. Jongens in kopen en gelijk weer voor een jaar verhuren of iets dergelijks hoort bij de mogelijkheden.

Nee Barcelona is bij haar eigen fouten niet afgestraft maar geholpen met het omzeilen van de regels.

20 augustus 2014 om 13:35

Gewoon een kwestie van de wet volgen. Je mag tegen een bepaalde straf in beroep gaan en die straf mag niet doorgevoerd worden tijdens het lopende proces. Dat is dus wat er gebeurd is. Zoals jij en ik daar recht op hebben, heeft Barcelona ook het recht hierop. Als ze de straf wel doorvoeren en ze Barcelona wint de beroepszaak, dan hebben ze onterecht een straf opgelegd gekregen.

Verder was de straf duidelijk, Barcelona mag de eerst volgende 2 volledige transferperiodes geen inkomende transfers. Deze straf blijft dus staan. Barcelona mag de eerste volgende 2 transferperiodes geen inkomende transfers doen.

Je doet net alsof er onder de tafel of weet ik het wat, dingen geregeld zijn, dit is een recht dat ieder bedrijf en ieder mens heeft. Heeft dus niets met omzeilen te maken. Als een speler van Ajax een rode kaart krijgt, maar ze spelen de volgende wedstrijd tegen Feyenoord, dan ga je in beroep tegen je schorsing. Kan je spelen tegen Feyenoord en pak je daarna je straf.
Is niet het omzeilen van regels, maar het slim gebruik maken van je recht.

20 augustus 2014 om 13:39

@jdg84

Kijk eens even verder dan je neus lang is. Dit gaat pijn doen omdat je van tevoren nooit weet welke aankopen zullen slagen en niet. Dit geldt uiteraard ook voor de jeugd. Niet iedere aankoop blijkt achteraf het niveau van Barcelona aan te kunnen. Het verleden heeft dit al meermaals aangetoond. Wat nou als blijkt dat Van der Stegen, Vermaelen, Bravo, Rakitic en/of Mathieu blijken tegen te vallen en geen toevoeging zijn aan Barcelona? Dat het gevalletjes Afellay, Tello, Song of Fabregas blijken te zijn? Je zal het dan toch minimaal 1,5 jaar met deze spelers vol moeten houden. En Juist voor een club als Barcelona, een club die altijd mee wil spelen om de grootste prijzen, is het van cruciaal belang om altijd voldoende spelers te hebben die het niveau van Barca halen. Xavi, Iniesta, Alves... ze worden allemaal een jaartje ouder. Wat nou als er 1 of 2 ernstige blessures zijn op dezelfde plek?

Het is niet voor niks dat Barca en alle andere topploegen ieder jaar enorm actief zijn op de transfermarkt. Deze ploegen eisen steeds het hoogste, en wie niet aanhaakt valt af en daar komen nieuwe voor in de plaats. Dus niet lullen dat het voor Barca niks uit gaat maken.

20 augustus 2014 om 14:01

Dus jij vind dat als je schuldig bent verklaard van een strafbaar feit in dit geval kinderhandel, je door mag gaan met handelen omdat je in hoger beroep bent gegaan. Ik ben geen jurist maar dit klinkt behoorlijk krom. Imo mag je dan niet handelen tot dat de zaak weer voorkomt, je bent immers schuldig bevonden.

21 augustus 2014 om 09:30

Ik zeg ook niet dat ze de CL zullen winnen toch. Maar je hebt een elftal staan waar de oudste speler nu Xavi is met 34, daarna Alves met 31 en dan was spelers van 30. Dus afgezien van Xavi, en Mits er niets raars gebeurd spelen die andere over 1,5 jaar nog wel. Dus daar hoeven ze zich geen zorgen over te maken, Barcelona beschikt nog steeds over Pique, Macherano, Alba en Alves. Dus de achterhoede is intact gebleven. Er zijn alleen spelers bij gekomen. Middenveld is intact gebleven, Song gaat nog weg, Rakitic is erbij gekomen en Rafinha is terug. De voorhoede lijkt me weinig twijfel dat je daar wel 2 jaar mee vooruit kan. De enige positie waar direct noodzaak zijn om te spelen is de keeper. Verder kunnen ze allemaal op de bank beginnen.

En natuurlijk weet je niet of een speler wel of niet het gaat, maar denk je dat het rampzalig was geweest als Fabregas nog een jaar bij Barcelona had gezeten?

Wat als er nou 1 of 2 ernstige blessures zijn op dezelfde plek.. ja, als messi, neymar, en suarez morgen door neervallen hebben ze ook een probleem, maar zo kan je blijven doem-denken. Natuurlijk Kan het pijn gaan doen als er onverziene omstandigheden zoals zware blessures komen en natuurlijk Hadden ze met zich met aankopen volgend jaar kunnen versterken. Maar je kan je nu voor zover mogelijk in ieder geval indekken tegen de punten die je van te voren kan voorspellen. Maar het is ook een straf die ze krijgen, dus het is ook eigen schuld dat ze deze risico's moeten lopen.

21 augustus 2014 om 09:48

Het gaat er niet om wat ik vind, het is namelijk geen mening van mij het is een feit.
En je moet 2 dingen hierin wel los van elkaar zien, namelijk het strafbare feit en de straf zelf.
Dit zijn 2 losse dingen. Gek voorbeeld, maar ik wordt gepakt voor te hard rijden. Maar ik ga in beroep tegen deze straf. Dan mag ik in de tussentijd gewoon auto rijden, echter mag ik niet tussentijds gewoon weer "te hard" rijden. Het handelen van Barcelona is niet het strafbare feit, het strafbare feit is verkeerd handelen.

Zolang een zaak lopende is kunnen legale praktijken niet tegen gehouden worden. Dus "legale" transfers mogen ze gewoon doen, kan je niet stoppen.

Slim van barca om beroep aan te tekenen zo hebben ze.toch nog goed aankopen kunnen doen.

Tja barca heeft al een Halve elftal gehaald dus deze straf is zo goed als zinloos!

20 augustus 2014 om 13:21

Nee, deze straf is niet zinloos. Alves loopt op zijn laatste benen, Mascherano idem en Xavi ook. Dat zijn al 3 basisspelers die je geen heel jaar kan inzetten en waarvoor geen vervanging is gehaald. Sterker nog, in het geval van Xavi lieten ze zelfs zijn zogenaamde vervanger naar Chelsea gaan.

Ze hebben Sanchez laten gaan en hebben nu als back-up alleen Pedro en Deulofeu na de vaste 3. Dat is veel te weinig. Bovendien weet je het niet hoe het loopt met schorsingen, blessures, etc.
Barça heeft om 1,5 seizoen door te komen (eigenlijk 2 want in de winter worden de goede spelers haast nooit verkocht) een veel te kleine selectie vol spelers die er niet veel van kunnen.

20 augustus 2014 om 13:27

Inderdaad. Ze kunnen er zo weinig van dat ze boven jou club zijn geindigd

20 augustus 2014 om 13:44

Xavi en marcherano zijn geen basisspelers meer en voor Alves gaan ze denk ik nog een vervanger halen verwacht ik. Natuurlijk kan er van alles gebeuren maar deze straf had pas echt nut geweest als hij direct in was gegaan. Barcalona laat weer eens zien dat ze maling hebben aan de regels en ook alles proberen om dit te ontlopen

20 augustus 2014 om 14:07

Wie is er ook alweer Europa's beste en binnenkort van de wereld?

20 augustus 2014 om 22:28

Goed lezen is moeilijk he slimmerik.
De ploeg waar de spelers er niet veel van kunnen maar het gewend zijn Real klop te geven en boven Real te eindigen. Dat is het verschil met Real madrid fans. Die lopen hun eigen club alsmaar op de borst te kloppen waarbij
lof voor Barca vanuit elke uithoek van de wereld kwam tijdens hun hegemoniejaren. Doet pijn he.

Niet onverwacht dat deze straf als nog blijft staan.
Dacht alleen eerst dat het om 2 seizoenen ging ^^.
1,5 jaar geen spelers meer halen is nu niet zo'n groot probleem meer.
Hebben gerichte aankopen gedaan, misschien alleen verdedigend nog een probleem als nu nog niet goed loopt. Maar dat zien we dan wel weer.

Of misschien gaan ze het mogelijke transfer geld van 2015 wel in de laatste 2 weken stoppen.

nou heel snel nog 2 verdedigers halen. Eventueel dan eerst jaartje uitlenen.

Dit wisten we al. Dat ze nog een RB en nog een middenvelder halen gezien Alves volgend jaar gratis weg mag en Xavi tot de winter blijft. De rest met Jeugd doorstromen.

Al goed heeft Barca al een paar speler gehaald.
Ze zouden nu best nog een rechtsback kopen, moest Alves vertrekken volgend jaar, dan hebbe ze al iemand.
Voor de rest is de selectie goed genoeg.

20 augustus 2014 om 12:59

Verdedigend zijn jullie echt zwak. 1 top CV moet er echt bij. Anders sowieso plek 3. Real en Atleti zijn op dit moment zeker verder en beter.

20 augustus 2014 om 13:03

Ik zou niet teveel naar de namen kijken.
Als Barca als team goed speelt, voorzie ik geen problemen.
Je kunt een top verdediging hebben, maar als je als team niet goed speelt, dan win je niks.
Ik vind de verdediging goed genoeg, Barca moet gewoon terug scherp zijn, en als team goed druk zetten.

20 augustus 2014 om 13:03

Wat een onzin. Barca is geen ploeg waarvan je kan zeggen sowieso plek 3. Barca kan zowel uit en thuis van zowel Real als Atleti winnen. Er hoeft geen verdediger meer te komen, hooguit een RB of een allround middenvelder

20 augustus 2014 om 13:04

@ Sevilla

Real Madrid is misshien beter en verder, maar Atletico?

Aanval Barcelona: Neymar - Messi - Suarez
Reserves: Pedro, Haddadi
Middenveld: Iniesta - Rakitic - Xavi
Reserves: Song, Busquets, Samper etc

20 augustus 2014 om 13:09

Ik vind de verdediging niet goed genoeg. Pique erg zwak, Alves die aanvallend beter is dan verdedigend. Alba het zelfde al kan die nog iets beter verdedigen. Vermaelen en Mathieu is middelmaat. Spelen bij gebrek aan beter bij Barca. Laporte, Inigo, Fazio, Benatia die hadden ze moeten halen, eventueel Musacchio die beter is dan de twee die ze nu hebben gehaald.

20 augustus 2014 om 13:10

Jawel dat kan ik wel zeggen. Real is de favoriet met Atleti daarachter. Nr 2 komt Barca, mede door hun verdediging. Geloof mij maar, eerste 2uitwedstrijden worden al puntenverlies.

20 augustus 2014 om 13:13

Atletico ook, daar moet je de Liga voor volgen. Verdedigend is atleti 2x zo sterk als Barca. Middenveld misschien ook wel beter. Barca wou niet voor niets Koke en Gabi. Daarnaast is Tiago er ook nog die naar Chelsea kon. Aanval zal Barca wel beter zijn, maar die gaan zo gigantisch veel goals tegenkrijgen. Iets wat atletico niet gaat krijgen, die spelen altijd goed gesloten en winnen vaak hun wedstrijden met 1 of 2-0

20 augustus 2014 om 13:14

Gelukkig weet jij het allemaal al. Weet je ook wie de CL gaat winnen? Wij hebben evenveel kans om kampioen te worden als Atleti en Real.

Bovendien hebben wij een misschien mindere defence, daarentegen de beste aanval

20 augustus 2014 om 13:17

Sevilla ik weet niet of je weleens naar Barcelona kijkt maar onze backs dienen juist aanvallend sterk te zijn, aangezien we met opkomende backs spelen. Daarbij hebben we met Vermaelen en Pique snelheid en kopkracht erbij gekregen, 2 aspecten waar het aan schortte vorige jaren

20 augustus 2014 om 13:21

Ik weet niet of je het weet maar met Pique en 1 van de aankopen in het centrum moet je toch echt wel met een beter defensief ingestelde back spelen. Pique snel? Denk dat je Mathieu bedoeld wat Pique is alles behalve snel haha. Is mijn mening, ik vind jullie titel kandidaat nr 3. Jullie gaan er heel veel scoren maar door deze verdediging ook heel veel tegenkrijgen vooral in de uitduels.

20 augustus 2014 om 13:31

Mathieu bedoel ik inderdaad. Hij brengt snelheid en ervaring, evenals kopkracht.

Ik voorzie verdedigend weinig problemen.. Vorig jaar kregen we niet eens zoveel tegen, we scoorden gewoon te weinig. Hopelijk loopt dat nu beter. De verdediging is sowieso beter dan voorheen

20 augustus 2014 om 14:00

Ik verwacht wel veel problemen voor Barcelona. Vooral in de zware uitwedstrijden bij Villareal Levante Bilbao Sociedad Sevilla en Valencia.

20 augustus 2014 om 14:09

Hahaha beste aanval. Op papier niet eens, maar goed, dat wil ik je nog geven.

Je zei wel net dat de namen niet uitmaken, dus waaruit concludeer je dan dat je de beste aanval hebt? Niet omdat ze al zoveel jaren samenspelen denk ik dan, maar puur op de namen.

Hypocrietje

20 augustus 2014 om 14:28

Je hele verhaal kan de prullenbak in aangezien Tipi zei dat je niet naar namen moest kijken en niet ik.

Misschien kan je beter terug naar school gaan en leren lezen.

Bovendien, op papier is onze aanval juist de sterkste. Of wil je zeggen dat een aanval met Ronaldo Bale en Benz beter is? Lol

20 augustus 2014 om 16:39

De sterkste. 2 van de 3 spelen net op hun echte positie. Ga toch weg, kleuter. Je spreekt over de aanval die La Decima won en Bayern met 5-0 op hun plek zette. Hoeveel scoorde die geweldige Barça-aanval daartegen? Juist.

20 augustus 2014 om 14:33

dit is schandalig wat barca heeft gedaan, eerst die transfer rond om neymar .
vervolgens dit , dit noem ik gewoon fraude.

Dit beeld past niet bij de 2e grootste club uit spanje.
vraag me af in hoever ze de jeugd manipuleren , vervolgens haalt 9 van 10 het niet

Tja, ze hebben nu wel hun versterkingen kunnen halen door deze straf uit te stellen. Gewoon heel sluw maar slim gehandeld van Barcelona.

Dat is zuur...
maar ze wisten volgensmij heel goed dat ze fout waren en zijn toen maar bewust er tegen in beroep gegaan (tijd rekken), heel slim spelletje om nog snel snel spelers te kunnen aantrekken.
Enfin.. terechte straf dacht ik zo.

Barcelona zal zich verdedigend zeker nog moeten versterken. Een RB is noodzakelijk omdat Alves nog 1 jaar contract heeft. Cuadrado heeft geen zin, ze hebben een verdedigende back nodig. Daarnaast nog een CV. Vermaelen, Mathieu, Pique en Batra is gewoon te matig allemaal. 1 tol CV erbij en tot slot nog een vdm als opvolger van Song

20 augustus 2014 om 13:25

Barcelona heeft juist wel een aanvallend ingestelde back nodig, daarom ben ik niet weg van Montoya. Cuadrado hoeft van mij ook niet, zoek gewoon een aanvallend ingestelde back. Ik vraag me af of je onze defensie nog steeds matig vindt als wij de CL winnen?

20 augustus 2014 om 13:28

Nogmaals, met dit centrum heb je een verdedigende back nodig die zen mannetje staat. Alves is leuk aanvallend, haal je Cuardrado daarvoor schiet je er niks mee op. Dan zou je nog eerder voor De Marcos kunnen gaan want die is verdedigend sterker. Met het centrum wat Barca nu heeft kan je niet aan 2 kanten spelen met zulke offensieve backs. Het is geen Fifa 15 vriend.

20 augustus 2014 om 13:35

Fifa? Jij speelt misschien dat onzin spel, maar ik niet.

We kunnen gerust met 2 aanvallende backs spelen, Einstein. Dat doen we altijd al en dat gaan we niet veranderen omdat het volgens ene SevillaSjaak niet kan

20 augustus 2014 om 14:01

We? Niet we zeggen als je La Liga niet volgt. We zullen zien

20 augustus 2014 om 14:32

Lol. Beetje boos omdat Rakitic naar ons toe is jongetje?

20 augustus 2014 om 15:02

Haha nee hoor. Geeft maar weer aan dat barcelona, sevilla zeker nodig heeft. Alves, Keita, Adriano, Rakitic. Daarnaast mooi weer 25 miljoen gekregen voor een speler met een 1 jarig contract. Een erg goede speler, maar niet de speler van het niveau iniesta, silva, cazorla etc. Categorie daaronder zit Rakitic. Daarnaast Suarez betrokken in de deal, die kan sevilla definitief vastleggen over 2 jaar. Dus nee prima deal

Even gauw 10 aankopen nog doen dus

Belachelijk dat de transfers van deze zomer toch door mogen gaan. Barca wist dat ze in hoger beroep ook zouden verliezen maar hebben ondertussen wel 7 nieuwe spelers kunnen kopen. Is gewoon een slim trucje geweest om de selectie snel op orde te brengen.

In megamindytermen; het zijn grote boven daar, en als ik ergens niet tegen kan....

20 augustus 2014 om 21:12

watmoeten ze dan doen ? ze alle 7 gaan terugsturen?

Had men Benatia gehaald ipv Vermaelen en een goede verdedigend sterke rechtsback dan was het allemaal compleet acceptabel, nu blijft de verdediging alsnog een zorgenkindje.

20 augustus 2014 om 13:15

Ik heb wat duels in de voorbereiding gezien en ik moet toegeven dat ik de verdediging een stuk beter vind dan dat je ervan mag verwachten. Dani Alves speelt gewoon heel behoorlijk. Toekomstgericht kunnen ze er beter eentje bij nemen, want Alves is immers al 31 dus die gaat er niet meer beter op worden. Zelfde geldt natuurlijk voor de positie van centrale verdediger. Vermaelen kan (mits hij zijn oude niveau terugvindt) een prima speler voor Barcelona zijn maar ook niet meer dan dat. Mathieu is ook al dertig dus die kun je met een beetje pech ook binnen twee jaar weer afschrijven. Hij zal zijn verdedigende taken dan nog wel kunnen uitvoeren, maar zijn snelheid zal ongetwijfeld omlaag gaan.

Misschien dat ze bij Barcelona eens moeten kijken naar die Eder Alvárez Balanta. Jong, goedkoop en een van de meest getalenteerde verdedigers die er rondloopt. Stuur hem op huurbasis naar Sevilla en met een beetje geluk krijg je in de zomer van 2015 drie (deulofeu en Denis Suárez spelen al daar) Barça A waardige spelers terug. Voor die paar miljoen kun je de gok wel wagen. En als ze liever een succesgarantie hebben, kunnen ze voor Laporte van Bilbao gaan. Ook precies wat Barça zoekt en jong, maar wel wat duurder.

20 augustus 2014 om 13:18

Denis suarez hebben wij een optie op. Dus die krijg je denk ik niet terug.

20 augustus 2014 om 14:12

Tuurlijk wel. Barcelona heeft een dubbele optie in het contract genomen. Sevilla kan hem overnemen voor een X bedrag (ben het even kwijt), maar tegelijkertijd zit er een clausule in dat mocht die geactiveerd worden, Barcelona hem voor 8 miljoen weer kan terughalen. Dus als Sevilla slim handelt, activeren ze die clausule, en laten ze hem vervolgens weer terugkopen (want dat gaat Barça hoe dan ook doen aangezien Suárez het grootste talent is dat ze hebben rondlopen). Makkelijk winst maken noemt men dat

20 augustus 2014 om 13:16

Inderdaad, volledig mee eens. Aan jou kan je zien dat je de Liga volgt en Barca. Die kinderen hierboven die reageren op mijn reactie zullen wel alleen de uitslagen bekijken en niet het Spaanse voetbal volgen. Een duim voor jou

20 augustus 2014 om 13:37

Haha omdat niemand het met je eens is en je argumenten. Iet sterk genoeg zijn om ons te overtuigen volgen wij zogenaamd geen Liga. Haha lachwekkend ben jij zeg.

20 augustus 2014 om 14:01

Catalonia snapt het probleem van Barca anders wel. Jij niet.

20 augustus 2014 om 14:34

Jij denkt de wetenwie wat snapt en wie wat volgt... Knap. Hoe oud ben je? 5 en een half?

20 augustus 2014 om 13:19

ben je blij met mathieu? ken hem verder niet goed maar is nu ook niet een top verdediger.. of wel? vond vermaelen altijd wel een goede CV voor Arsenal, al had ik veel eerder Vertonghen gehaald bij de spurs, of zoals je zegt Benatia al is die natuurlijk wel erg duur, maarja beter 1 topspeler als 2 subtop spelers. wie zie je graag als RB komen?

Ik blijf het een belachelijk domme straf vinden. Barça heeft dan volgens de FIFA-regels verkeerd gehandeld, so what? Ze hebben niet aan kinderhandel gedaan en die kinderen hebben ook een fatsoenlijke leefsituatie, evenals hun ouders. In mijn ogen is er dan niks aan het handje. Die kinderen hebben een fijn leven en doen wat ze leuk vinden bij een van de beste clubs ter wereld. Dat de Fifa zich eens gaat bezig houden met die belachelijk hoge schulden. Barcelona staat ruim 350 miljoen euro in het rood en geeft doodleuk (na aftrek van de inkomsten van uitgaande transfers) 103 miljoen euro uit en Real geeft er bijna 80 (ook per saldo) uit terwijl zij bijna 550 miljoen euro in het rood staan. Pak dat eens aan, Fifa/uefa. Want het is wel leuk dat ze zich om die kinderen bekommeren, maar die kinderen hebben het prima terwijl onze belastingcenten naar Spanje verdwijnen en vervolgens aan Real en Barça geleend worden zodat ze jongens als James en Suárez kunnen halen.

Overigens echt wonderbaarlijk dat de socio's geen motie van wantrouwen tegen het bestuur hebben ingediend, incompetente mensen zoals Zubi die gewoon verder afbraakbeleid mogen blijven voeren.
Jeugdspelers zijn hier ook de dupe van.

Overigens gaat Barca morgen in beroep hiertegen(niet dat we er veel van moeten verwachten, maar toch).

20 augustus 2014 om 17:07

Precies, de enigen die hier echt de dupe van zijn zijn die jeugdspelers. Voor hen zijn deze jaren (10-17) cruciaal. Hun kans op een mooie carrière en daarmee financiële zekerheid wordt zo aanzienlijk kleiner. Ook de voetbalwereld lijdt hieronder, Lee is een genot om naar te kijken en kan één van de beste aanvallers ter wereld worden. Deze wetten/regels zouden hen moeten beschermen, maar in de praktijk worden ze alleen maar gelimiteerd in hun mogelijkheden. Voor Barcelona is dit een kleine hindernis, de club krabbelt na de schorsing wel weer op, omdat zij daar simpelweg te groot voor is.

Goed voor de clubkas en eigen jeugd. Er wordt weer teveel gekocht. Het moet nog maar blijken of Suarez kan samen spelen met messi en neymar. Doet pedro dan nog onder voor 1 van hen? Die werkt keihard bij balverlies

Als ik bij Barça zou werken, zou ik Reus ophalen nu het nog kan voor 25 miljoen en laat hem nog een jaar bij Borussia spelen, dat zullen ze zeker wel willen. Verder nog een rechtsback ook voor het waarschijnlijke vertrek van Dani Alves. Verder moeten ze gewoon de jeugd een kans geven, jongens zoals Sergi Samper en Munir kunnen het onmogelijk slechter doen dan Alex Song en Tello.

Tja. Pittige straf, maar dit zat er wel een beetje aan te komen natuurlijk. Barca heeft slim geanticipeerd hierop. Ze hebben zich dusdanig versterkt dat ze zeker de winterperiode niets erbij hoeven. Volgend jaar wordt mogelijk lastiger, maar ook dan zijn ze denk ik breed genoeg. Zeker als ze niets verkopen.

20 augustus 2014 om 13:19

Luis Enrique houdt ervan jonge spelers door te schuiven, dus als hij dat dit seizoen vaak genoeg kan doen en die jongens hun niveau halen, heb je volgend jaar met een beetje geluk 6 spelers die zo mee kunnen in het eerste. En dan komen Deulofeu en Denis Suarez ook nog terug. In een heel gek scenario zou je zelfs Afellay weer bij de selectie kunnen halen, afhankelijk van hoe hij het bij Olympiakos doet

Lekker nieuws voor de wisselspelers dit, ze krijgen ineens veel macht.

Spelen ze zelden tot nooit; gewoon gaan zeiken en een transfer proberen te forceren. Ben benieuwd wat Barca dan gaat doen. Behouden ze de spelers, omdat ze geen aankopen mogen doen, dan heb je gigantische onrust in het team. Verkoop je ze, dan heb je straks een kwalitatief te lichte selectie als je alles moet aanvullen met jeugd en onervaren spelers.

Eigenlijk is het geen straf omdat ze tijdens het hoger beroep gewoon hun selectie voor de komende (straf) periode op peil hebben kunnen brengen. Belachelijk dat dit mogelijk is.

Stel je wordt gepakt met een kwekerij, en net voordat ze alles weg willen halen span je een hoger beroep aan en in die periode verkoop je die kweek om de schade/boete die je hebt/krijgt te vergoeden.

Beetje krom omdat die planten natuurlijk direct weggehaald worden maar dat je tijd krijgt om in te spelen op de straf die je krijgt vind ik belachelijk. Nu krijg je een straf omdat je iets fout hebt gedaan maar omdat je in hebt kunnen spelen op die straf voel je er zelf niets van, lijkt me niet de bedoeling van een straf!

Kijk, geen woorden maar daden. Eindelijk! Ik denk dat Barca nog wel het een of ander aan gaat trekken. Anders komen ze zwaar in de problemen. Stel nou dat Vermaelen steeds weer uitligt of Mathieu. Dan hebben ze alleen nog Bartra en Pique voor in het centrum. Gaan zware maanden worden voor de Barca supporters als zoiets gaat gebeuren. Maar goed, eigen schuld dikke bult.

Kern is nu toch uitstekend versterkt voorlopig. Misschien halen ze nog een sterke verdediger nu of een extra rechtsback. Ze hebben die Douglas van Sao Paulo al voor volgend jaar denk ik, die deal zou dan waarschijnlijk nu afgerond worden en dan terug uitlenen.

Gelukkig hebben ze nu nog 11 dagen om goed na te denken. Als er volgende zomer geen geld uitgegeven kan worden, dan kunnen ze dat budget gewoon nu opsouperen.

Barcelona zal nu moeten speler(s) halen. Maar wie?

20 augustus 2014 om 13:39

Jij bent de Barca kenner dus vertel het ons maar

Het is ook heel kut dat die jeugdspelers nu weer gestraft worden, een talent als Lee wordt gewoon geremd in zijn ontwikkeling door weer een jaar schorsing. Straf Barca maar laat de jeugdsepelers gewoon voetballen en zich ontwikkelen.
Ik hoop dat dat in het hoger beroep omgeworpen wordt, de transfer ban kan ik wel meeleven.

Ik ben tegen de manier van handelen van Barca en kan me dan ook vinden in de straf. Ik vind echter wel dat er ook naar andere clubs gekeken dient te worden, veel clubs weten via bepaalde constructies de regels namelijk te omzeilen. Hier moet kritisch naar gekeken worden vind ik.

Barca heeft ook nog Halilovic van Zagreb gekocht.

Tja, was wachten op de bevestiging. Het was al duidelijk uitgespeeld, Barca zou deze straf krijgen en hebben er toch voor gezorgd deze zomer alle aankopen te kunnen doen. Ze hebben tegen de 140 miljoen uitgegeven om hier met min mogelijk schade vanaf te komen.

Rare fifa.. Barcelona was al een paar maande van te voren in hoger beroep gegaan. En nu pas reageert fifa dat ze geen nieuwe spelers moge kope... terwijl ze hun team al zo goed als compleet hebben gemaakt

20 augustus 2014 om 14:56

Tsja grote teams als barca gaan ze niet naaien natuurlijk. Dit is allemaal afgesproken met de uefa. Teken bezwaar en versterk je team zodanig dat je de komende twee transfer periodes niks meer nodig hebt en het is een afgesloten zaak. Als het een kleine club was geweest zou die twee x zo hard zijn genaaid.

Toch wel een zware straf voor een club als Barcelona. Ook zij kunnen met spelers te maken hebben die niet meevallen of langdurig geblesseerd zijn. En dan kunnen ze dus voor vrij lange tijd niks gaan halen.

Langs de andere kant, wel goed dat de Fifa het aandurft om zo'n grootmacht aan te pakken.

Die kinderhandel mag echt wel eens ophouden.

Nog altijd is me niet duidelijk wat Barcelona precies fout heeft gedaan. Het is namelijk gewoon toegestaan om spelers van buitenaf toe te laten in je jeugdopleiding. Dat moet echter wel goed geregeld zijn en daar is de Rfef voor om dat te controleren. Dit is dus elke keer gebeurd en goed gekeurd.

Ja, de ouders krijgen een baan aangeboden bij 1 van de partners van de club, maar dat is juist de reden dat het legaal zou zijn. De ouders verhuizen namelijk voor een nieuwe baan, waarna de speler bij Barcelona komt te voetballen. De speler gaat niet eerst daarheen, waarna de ouders volgen. Zo werkt het niet en dus gebeurt dat niet. Dus nog steeds is niet duidelijk wat het probleem is.

20 augustus 2014 om 14:38

En de ouders hadden vast wel een baan bij of via Barcelona gekregen, als hun zoontje niet kon voetballen.

Ik geloof dat echt. En u?

20 augustus 2014 om 16:19

Ik weet dat het niet zo is, maar andere clubs doen het waarschijnlijk precies hetzelfde. Het gaat me er meer om dat dat onmogelijk te bewijzen is en dat het in veel gevallen een goede situatie creëert voor het hele gezin. Verder staat de regel van de Fifa in conflict met het vrij verkeer van mensen (want ouders mogen niet verhuizen omdat hun zoon dan bij een grote club kan gaan voetballen).

Oftewel, zodra een burgerrechter ingeschakeld zou worden, dan zou Barcelona altijd in het gelijk staan.

20 augustus 2014 om 16:40

Nijogeth,

Misschien wel. Het valt in ieder geval soms moeilijk te bewijzen.

Wat als papa bij het bedrijf van een sponsor mag werken?

Of nog lastiger:
Wat als papa bij het bedrijf van een vriend van een sponsor mag werken?

Begin er maar aan dan.

Uiteindelijk is het wel allemaal symptoom bestrijding.

Schaf het transfersysteem af en clubs hebben onmiddellijk geen zin meer in transfers met kinderen.

Dan wachten ze wel tot ze oud genoeg zijn, het kost hun - op een kleine verbrekingsvergoeding na - dan toch niks meer om een speler aan te trekken.

20 augustus 2014 om 16:36

Nee, de regel is dat dat niet legaal is. Indien Barca zo'n jonge speler wilt kopen die bij een club speelt die niet binnen een straal van 100km van ligt en niet in de eurozone dan moet hij aan de derde voorwaarde voldoen: zijn ouders moeten naar Spanje komen voor Niet voetbal-gerelateerde zaken.

update; De Spaanse club is het niet eens met de beslissing en stapt naar het Hof van Arbitrage voor Sport (cas).

Bron; Nos.

20 augustus 2014 om 16:19

Oftewel, lees de laatste alinea.

als dit waar is , dan moeten alle spelers terug die ze hebben aangetrokken.
Barca heeft gewoon tijd getrokken om spelers te halen. Dit is gewoon fraude

Ik had dit niet verwacht van een grote club als barca.
Dit lijdt wel tot imagoverlies , net als die tijden van mourinho bij real.

Hier was ik al bang voor. Door het uitstellen van de straf is de straf geen echte straf meer. Ze hebben hier nu op kunnen anticiperen..

Haha dit is zo lachwekkend. Omdat ze in beroep zijn gegaan mochten ze wel nog spelers kopen. Barca wist dit ook en zullen zich genoeg versterken zodat ze de twee periodes hierna niks nodig hebben. Het zou eerlijker zijn geweest als ze gewoon nu ook niks mochten kopen en in januari ook niet en volgend jaar zomer wel weer. Nu is het eigenlijk niet eens een straf meer. Maar nee het is barca en het had dringend versterking nodig dus is het zo opgelost voor ze. Teken bezwaar en koop er in de tussentijd op los.

In November 2013 nam de Fifa het besluit om Barcelona te schorsen. In Februari 2014 werdt het pas Barcelona medegedeeld en openbaar gemaakt. Waarom zat daar een tijd tussen?

Het hoger beroep werdt binnen 24 uur afgewezen. Bij dat commitee duurt dat meestal 2 a 4 maanden om zodoende de zorvuldigheid te waarborgen. Nu stond voordat Barcelona al z'n argumenten op tafel had gelegd de afwijzing al vast.

De Fifa speelt een naar spelletje om Barcelona te pakken. Hopenlijk brengt het CAS wel rechtvaardigheid.

Barcelona had beter de handleidingen moeten lezen die zijn bedoeld bij het maken van transfers maar dan vind ik deze straf wel overdreven,

Precies wanneer Barca klaar is op de transfermarkt.

Het blijft jammer dat Fifa altijd meet met 2 maten, Barcelona zal echt niet de enige club zijn maargoed we weten inmiddels hoe de Fifa werkt.
Als er daadwerkelijk echt regels zijn overtreden moeten er ook straffen aan hangen maar ik gbijna zeker dat alle andere clubs hetzelfde doen om jeugdspelers aan te trekken.

Als ze slim zijn doen ze het pas in april kunnen ze dan gewoon weer ff spelers kopen😂😂

Als ze slim zijn doen ze het pas in april kunnen ze dan gewoon weer ff spelers kopen😂😂

ja wanneer barca klaar is op de transfermarkt komt opeens de verbod weer, ra ra ra ra ra..............

Nothing to see here no corruption or anything........ smerige praktijken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren