Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Hodgson wil dat talenten Engeland vaker verlaten: 'Dat lijkt mij beter'

Laatste update:

Josh McEachran liet zich door Chelsea verhuren aan Vitesse en Roy Hodgson hoopt dat de jonge middenvelder niet de laatste speler zal zijn die (al dan niet tijdelijk) vertrekt uit Engeland. De bondscoach van the Three Lions merkt op dat veel Engelse spelers bij hun clubs op de bank zitten, omdat buitenlanders de voorkeur krijgen. Daar is Hodgson logischerwijs niet blij mee.

/

"We moeten accepteren dat er Engelse spelers zijn die in mijn ogen goed genoeg zijn om wedstrijden voor ons te winnen op de bank zitten bij hun clubs", zei de keuzeheer. "Als je het mij vraagt is het dan beter voor deze spelers om naar het buitenland te gaan, zodat ze aan spelen toekomen. Als bondscoach zou ik dat natuurlijk graag zien."

Hodgson weet dat de hoge salarissen in de Premier League een vertrek naar het buitenland niet altijd mogelijk maakt. "Spelers zitten nu op de bank bij topclubs en stellen zulke hoge financiële eisen dat een andere club ze niet kan betalen", realiseert de bondscoach. "Het is ook niet mijn taak om de spelers te vertellen wat ze moeten doen, maar ik denk dat bepaalde spelers de kans om naar het buitenland te vertrekken moeten pakken."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

er zijn maar weinig engelse die ook daadwerkelijk iets toevoegen bij een buitenlandse topclub en voor de kleinere clubs willen ze veels te veel geld voor wat ze kunnen.

21 augustus 2014 om 16:52

Nou je het zegt, speelt er uberhaupt een Engelsman bij een buitenlandse topclub ? En zo ja, speelt hij dan ook? Kan me er niet zo gauw 1 voor de geest halen, volgens mij moeten we dan terug gaan naar beckham..

21 augustus 2014 om 17:00

Volgens mij ook niet. Ik weet dat de hele Engelse WK selectie uit spelers bestond die in Engeland voetballen.

21 augustus 2014 om 17:09

Nee, dat heeft ook een reden, er zijn maar weinig Engelse spelers die het buiten Engeland echt gemaakt hebben.

21 augustus 2014 om 17:11

Voor zover je het een topclub kunt noemen en / of een topspeler, maar Ashley Cole is net verhuisd naar AS Roma. Ik heb wel het idee dat dit het begin van een trend gaat worden van Engelse spelers.

21 augustus 2014 om 17:12

Paul Ince, David Beckham en Steve Mcmanaman schieten mij zo te binnen. In mindere mate Owen Hargreaves, die deed het juist beter buiten Engeland dan daarbinnen.

21 augustus 2014 om 17:58

Ja, maar dat was vroeger en die spelers zijn allemaal al gestopt.

21 augustus 2014 om 18:23

Beckham heeft het bij Real Madrid zeker niet slecht gedaan, maar daar hebben we toch niet heel vaak de Beckham van Man United kunnen zien

21 augustus 2014 om 23:09

Michael Owen hebben we ook nog.

22 augustus 2014 om 01:19

Jermaine pennant nog haha

Zoals? Een Wilshere is goed, maar Ozil en Ramsey zijn gewoon beter. Walcott is wel basis als hij fit is, net als Gibbs, Oxlade en Chambers zijn voor de toekomst.
Bij Chelsea spelen Terry en Cahill alles, bij United heb je met Shaw, Jones, Evans, Smalling en Rooney ook Engelse spelers die veel gaan spelen en met Cleverly, Carrick en Wellbeck ook spelers die vaker gaan spelen. Bij City heb je Hart en Milner die regelmatig spelen, bij Liverpool Sturridge, Lallana, Sterling, Gerrard, Henderson en Flanagan die veel gaan spelen en Johnson die af en toe gaat spelen. Qua topclubs zit het qua Engelse spelers op Chelsea en City na echt we goed. En da heb ik het enkel over Engelse spelers, geen Ramsey of Allen, ook Britten.

21 augustus 2014 om 16:55

Dat je de namen van de Engelse spelers bij de topclubs uit je hoofd kent en dat het er zo weinig zijn beschrijft precies wat zijn punt is. Te weinig binnenlandse spelers bij de topclubs, het is daar oprecht een vreemdelingencompetitie.

21 augustus 2014 om 17:04

Zeker weten? Want ik schat Everton zeker niet lager in dan Psv, en daar heb je ook gewoon Baines, Jagielka, Stones, Barry en Barkley rondlopen. Bij Spurs heb je Dawson, Rose, Walker, Naughton, Townsend en Lennon.

@snowflake kijk eens naar Arsenal, heeft een Britse kern van Walcott, Oxlade, Ramsey, Wilshere, Gibbs en Chambers, aangevuld met talenten als Sheaf, Willock, Crowley en Akpom, niet verkeerd. En dan Liverpool, nog veel meer: Gerrard, Sterling, Sturridge, Lallana, Henderson, Allen, Flanagan, Johnson, Lambert, aangevuld met talenten als Ibe, Wilson, Ojo, Rossiter en Sinclair. Of United, met Evans, Jones, Smalling, Shaw, Cleverly, Carrick, Fletcher, Zaha, Powell, Young, Rooney, Wellbeck, aangevuld met talenten als Blackett, Wilson, Lingard, Keane en Thorpe.

21 augustus 2014 om 17:10

Zie er toch zat die lang niet genoeg spelen om in aanmerking te zouden (!) mogen komen voor de nationale selectie. Lijkt me niet al te goed voor de kwaliteit op een toernooi als de helft op de bank zit.

Daarnaast praat je over Brits, wat heeft Hogdson aan Britse spelers? Helemaal niks. Hij speelt niet op de Olympische spelen ofzo. Hij heeft Engelse spelers nodig, dus Evans, Fletcher, Ramsey en dat soort jongens heeft hij niks aan.

21 augustus 2014 om 17:56

Dat is weer veel te kortaf. Er spelen inderdaad niet zoveel lokalen bij de topclubs als in bijvoorbeeld Spanje of Duitsland (italië ook, maar dat is tegenwoordig ook wel een niveautje of drie lager), maar het wordt wel steeds beter. Arsenal en Liverpool worden steeds Engelser, en Man United doet het ook aardig.

Ik denk dat er in Engeland alleen eerder naar de coaches dan naar de spelers gekeken moet worden, de meesten (op elk niveau) zijn nog steeds van die primitieve Sam Allardyce-types die tactiek niet boeiend vinden en alleen maar op kracht en werklust selecteren. Dan krijg je zelden de goede technische spelers die zo broodnodig zijn. Zet wat meer Brendan Rodgers-achtige managers neer, en je krijgt ook meer Raheem Sterlings.

21 augustus 2014 om 18:29

Heel leuk dat je Engelse namen uit je hoofd hebt lopen leren, maar het punt is dat het merendeel op de bank zit en niet aan spelen toekomt. Ook zijn Engelse spelers (vaak onterecht) te duur voor middenmoters in het buitenland. Zoals Guardiola ooit zei; Wilshere wordt als een groot talent gezien in Engeland, maar in Spanje hebben ze honderd Wilsheres. En dat geldt voor meerdere landen. Engelsen zijn echt goed in het ophemelen van "talent"

21 augustus 2014 om 16:55

Er zijn meer spelers dan alleen de A internationals die jij nu opnoemt. Hodgson heeft het eerder over jongens als Zaha, Rodwell, Sinclair e.d.

21 augustus 2014 om 16:56

@stravven

Jonny Evans is een Noord-Ier.

21 augustus 2014 om 16:57

Goedpraterij, kijk naar Bayern Real Dortmund Barca Milan, stuk voor stuk hebben ze veel meer binnelanders in hun 1e ploeg ivm die Engelse topploegen.

22 augustus 2014 om 03:10

Real ja? Kan alleen Sergio Ramos bedenken als onbetwiste basisspeler. Verder heb je nog xabi arbeloa isco carvajal casillas jese die lang niet alles zullen spelen.

22 augustus 2014 om 09:18

Ramos Carvajal en Casillas zullen dit seizoen alles spelen. Verder gaat het niet over basisspelers maar spelers id 1e ploeg,...of reken jij een Milner, Welbeck of Smalling ook bij de basisspelers? Met Isco Arbeloa Illaramendi José Rodriguez Jesé Xabi Alonso Nacho Jesus en bovenstaande 3 heeft Real 5 keer meer binnenlandse spelers in hun 1e ploeg ivm eender welke Engelse topploeg.

21 augustus 2014 om 16:58

Maar de spelers die je nu opnoemt zijn dan ook direct de spelers waar het om gaat. Dat is toch juist het punt van Hodgson. Buiten de spelers die wel spelen bij de top 5 of 6, zijn er een heleboel jonge gasten die gewoon niet spelen. als je bij een club zit, waar andere spelers beter zijn, dan moet je zorgen dat je aan spelen toekomt. Als dat in het buitenland is, dan is dat maar zo. Hoeveel engelse spelen er buiten engeland..
Het is niet voor niets zo dat Engeland als nationaal team gewoon slecht presteert. De grote jongens bij hun clubs zijn buitenlanders. Arsenal spelen er een hoop, maar de grote zijn Sanchez en Ramsey, bij united is rooney een grote jongen, maar is Van Persie de echte vedette en is de rest is ook niet van wereldklasse. Liverpool was Suarez de grote man, bij Chelsea Hazard... Alle engelse spelers in engeland staan bij hun team in de schaduw van een buitenlander. En zolang er een buitenlander de voorkeur krijgt op jou plek, moet je gewoon wegwezen. En het gaat in dit stuk om Engelse spelers.. niet Britse spelers.

De Jongens die jij opnoemt zijn de beste engelse, maar er zitten er gewoon nog heel veel spelers die ook in potentie erg goed zijn, maar nooit een kans zullen krijgen. Pak bijvoorbeeld Rodwell en Sinclair bij City. Het is logisch dat zij niet spelen, want de andere zijn beter. Maar ga dan weg.. ga naar een club waar je wel speelt ipv op de bank te zitten. En dit gebeurd niet alleen bij de topclubs, maar ook bij de lagere/.

21 augustus 2014 om 17:06

Dat is dus het nadeel van de regels in Engeland, je moet 8 spelers hebben die homegrown zijn, dus 3 jaar in Engeland spelen voor ze 21 zijn. Er werd gedacht dat het een voordeel was, maar het is juist een gigantisch nadeel. Om het nog niet over trainingsuren te hebben, jonge spelers in Nederland, Spanje en Duitsland mogen 3 keer zoveel trainingsuren maken als jeugdspelers in Engeland...

22 augustus 2014 om 08:31

Maar dat zijn geen regels waar engelse spelers zich druk over hoeven te maken toch. Als je kijkt naar de Home Grown regel bijvoorbeeld, alle clubs in engeland komen werkelijk om in de 16 jarige jongetjes uit alle uithoeken van de wereld. Als je kijkt wat er per jaar verhuurd wordt door united en arsenal. Dat is echt waanzinnig.

Die engelse spelers moeten zich druk maken om zichzelf en schijt hebben aan de regeltjes waar een club zich aan moet houden. En als ze beter willen worden, dan moeten ze dus sowieso uit engeland vertrekken, omdat je gewoon meer tijd kan besteden aan je ontwikkeling door trainingen.

21 augustus 2014 om 17:16

Evans is toch een Noord-Ier?

Zou de beste man het niet moeten omdraaien?
Minder buitenlanders naar de Engelse competitie, en meer gebruik maken van Engelse spelers?

21 augustus 2014 om 17:14

Dan gaat de kwaliteit van de Engelse competitie achteruit.

21 augustus 2014 om 18:32

Dat is een keuze die je moet maken. Spanje heeft een bijna evensterke competitie met betere (absolute) topploegen, die tevens over een goede jeugdopleiding beschikken. Die competitie telt veel meer spelers uit eigen land of zelf opgeleid door de clubs. Engeland kan dat ook, maar dat heeft tijd nodig en dat hebben ze daar niet.

22 augustus 2014 om 04:11

Bij real is echter alleen ramos een onbetwiste basisspeler.

Voor een sierlijke lichtvoetige speler als Mceachran was dit een uitstekend idee, maar of dit nu dé oplossing is. In de Eredivisie krijgt zo'n speler de kans om zich op een andere manier te ontwikkelen dan in de Championship wat natuurlijk prima is. Hangt van speler tot speler af, ze moeten niet perse naar het buitenland, ze moeten gewoon niet zomaar ergens op de bank gaan zitten bij een te grote club.

21 augustus 2014 om 16:58

Heeft denk ik vooral te maken met de Britse mentaliteit. De meeste Engelse spelers hebben de ambitie om het bij de grote clubs in Engeland te maken en als dat niet lukt verkassen ze wel naar een middenmoter of de Championship. Op de bankzitten in Engeland is ook behoorlijk lucratief. Ik zie dit dan ook niet zo snel veranderen.

Het slagingspercentage van Britse voetballers in het buitenland is ogenschijnlijk klein. Feit is dat de academische jongens vanuit de eigen rank doorgroeien naar het eerste of op jongere leeftijd van academie verwisselen en bij een andere club in het eerste elftal belanden. Britse spelers zijn home grown en verkassen het liefst niet naar het buitenland. Kan iemand een recente Engelsman herinneren die het in het buitenland gemaakt heeft ?

De clichés dat het uitermate bijzonder is dat de grootste competitie ter wereld amper Engelse spelers kan leveren naar andere competities is ook al snel achterhaald. Bij Chelsea, Liverpool en Arsenal zijn het vooral de buitenlanders die de dienst uitmaken op het veld, alhoewel het bij Liverpool minder is als bij bovengenoemde twee met Sterling, Sturridge en Henderson. United doet het daartegenover stukken beter wat betreft constant zijn in het leveren van internationals.

Ik zie het de komende jaren dan ook niet veranderen, want als bankzitter bij een middenmoter kun je ook een aardig centje verdienen en dat is voor spelers met iets minder talent toch ook aantrekkelijk.

21 augustus 2014 om 17:08

Arsenal is ook weer de Britse koers gaan varen, met Wilshere, Walcott, Oxlade, Gibbs en Chambers, en ook Ramsey, Welsh, maar toch ook een Brit. Maar inderdaad, bij de meeste clubs is het aantal Engelsen echt dramatisch. Chelsea heeft alleen Cahill en Terry, City heeft Hart, Milner, Sinclair en Richards, maar die laatste twee spelen nooit en Milner ook maar amper.

21 augustus 2014 om 17:14

In het transferbeleid van Liverpool heeft meen hier een beetje rekening proberen mee te houden , door eerder engelse spelers te halen.
zoals Henderson, Sturridge, Lallana enzo

21 augustus 2014 om 17:22

Ik merk soms een bepaalde dubbele standaard en dan met name bij de clubs die door een suikeroom in bezit zijn. Enerzijds hoor je vanuit hun kant dat het opleidingen van academische jongens een belangrijke doelstelling is en tegelijkertijd krijgen deze spelers amper een kans in het eerste en wordt er met geld gesmeten voor buitenlandse jongens, omdat deze suikerooms korte termijn succes willen.

Wat betreft Arsenal, die zijn enigszins gaan verbeteren qua Engelse internationals, maar behalve Gibbs en Ramsey kan ik me geen jonge Engelse spelers herinneren die daar gedebuteerd hebben. Anderzijds heeft dit ook weer te maken met de competitiviteit en belangen van de Premier League. Er gaat bizar veel geld in en clubs willen op korte termijn succes behalen. Dat is de reden waarom er om de haverklap managers vervangen worden en academische jongens het moeilijk hebben om te concurreren met de buitenlandse spelers.

21 augustus 2014 om 19:28

Wilshere bedoel je, Ramsey komt in principe van Cardiff. Maar het maakt weinig uit of je ze van Soton haalt als ze 16 zijn of zelf opleid volgens mij, alleen betaal je er dan wat meer voor.

21 augustus 2014 om 17:26

En dan vergeet je ook nog de lagere divisies in Engeland die vaak ook aantrekkelijker zijn dan de middenmoot van het buitenland.

Daar heeft hij natuurlijk helemaal gelijk in. Die Russische oligarchen en Arabische sjeiks zijn natuurlijk helemaal niet geïnteresseerd in het opleiden en ontwikkelen van eigen talent, die willen grote namen en prijzen. Voordeel is dat je een mooie en sterke competitie krijgt, maar uiteindelijk een belabberd nationaal elftal. Op Ek's en Wk's doen ze al niet echt meer mee en dat zal alleen nog maar erger worden.

21 augustus 2014 om 17:09

Dat komt door hun trainers. Je kan me niet wijsmaken dat Hodgson, Mclaren en Capello goed voetbal speler met hun teams.

Sterling, Jones, OX, Ibe, Wilshere, Rossister, Flanagan, Barkley, Stone etc zijn gwn aardige talenten. Sws heeft Engeland na Duitsland, Frankrijk, Spanje en Brazillie de beste talenten.

21 augustus 2014 om 18:39

Engeland heeft het niet zo breed met talent hoor. Imo hebben ze echt te weinig uit de generatie Beckham, Scholes, Gerrard gehaald. Dat was een generatie met grote talenten, maar ook weer aangevuld met te veel middenmaat. In Brazilie zag je ook dat al die talenten het niet op konden brengen. Sterling speelde 1 wedstrijd leuk, daarna nul.

21 augustus 2014 om 20:38

Hazard was ook slecht. Wat is je punt?

21 augustus 2014 om 17:38

Ik vrees dat je een beetje te rooskleurig beeld hebt van de Engelse talenten. Geen van allen echt top en ze verbleken bij de talenten uit de landen die jij noemt. Zelfs NL heeft grotere talenten! Het ligt echt niet aan de bondscoaches hoor.

21 augustus 2014 om 17:42

Dus er is een grotere talent te vinden dan Sterling in NL. Noem er 1.

21 augustus 2014 om 17:48

Depay

21 augustus 2014 om 17:58

Hahahahahahhahah. Depay een grotere talent noemen. Sterling is een klasse beter man

21 augustus 2014 om 17:58

Sterling is beter dan alle Nederlandse talenten van dit moment. Ross Barkley kan het ook ver schoppen, en ik zie nauwelijks verdedigers die zoveel potentie als Shaw en Stones hebben bij de landen die genoemd worden.

21 augustus 2014 om 18:21

Ik ben blij dat je zo hard om jezelf kan lachen...

21 augustus 2014 om 18:29

Niet eens een klasse, denk wel 2 a 3 klasse beter.

21 augustus 2014 om 18:41

Ja? Vond Depay toch iets beter presteren op het WK en heeft het al laten zien op Europa League niveau. Zet Depay bij Liverpool en ik garandeer je dat iedereen binnen een jaar hem een beter talent vindt

21 augustus 2014 om 18:47

Hahahahahahaha. Jullie laten me echt lachen. Sterling heeft het laten zien op PL niveau wat 3 niveaus hoger is dan de EL. Verder heeft hij het beter gedaan dan Depay op het WK. Heb je hem bijvoorbeeld zien spelen tegen Italië

21 augustus 2014 om 19:29

Kijk ook even in wat voor team hij speelde, een goed lopend Oranje of een slecht spelend Engeland...

21 augustus 2014 om 20:11

Europa league niveau hahahah, tegen clubs nog minder dan go ahead eagles, sterling heeft city 2x gesloopt, spurs 2x, arsenal een keer en noem maar op. Sterling is niet eens iets beter, echt veel beter.

22 augustus 2014 om 00:02

Depay kreeg ook wel lekker veel ruimte met de tactiek van Oranje. Sterling was trouwens misschien wel de gevaarlijkste man bij Engeland.

Misschien dat Depay hem nog bij kan halen, maar Sterling is op het moment gewoon al veel verder.

Grote engelse ploegen kunnen inderdaad hun talenten beter verhuren aan ploegen in België, Nederland, Italië, Zwitserland, ...
In die landen krijgen talenten meer tijd en geduld. en is het niveau misschien wat lager, waardoor ze makkelijker mee kunnen en beter groeien

21 augustus 2014 om 19:30

Finley, ken je de championship? Tweede divisie van Engeland, maar qua niveau echt niet veel lager dan de Belgische competitie.

22 augustus 2014 om 00:28

maar italië is voor mij toch nog wel een betere competitie, dan Championship of de Belgische competitie. Wanneer de talenten zouden kiezen voor een verhuur kunnen ze de grote stap, met kleinere stapjes nemen. en zo beter worden. goede voorbeelden zijn Courtois, Hazard enzo

Het is ook niet zo gek dat er meer buitenlanders spelen in Engeland want dat is de competitie waar het meeste geld zit en je kunt nou niet zeggen dat er bijvoorbeeld een Engelse fabregas is of een Engelse sanchez.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren