Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Aangeslagen Cocu: 'Dit had hij niet verdiend, echt verschrikkelijk'

Laatste update:

Phillip Cocu toonde zich donderdagavond na afloop van het Europa League-duel met Shakhtyor Soligorsk (1-0) aangeslagen door het incident met het voortijdig afblazen van de minuut stilte voor Pedro Salazar Hewitt. Het eerbetoon aan de woensdag op 55-jarige leeftijd overleden voormalig perschef van PSV duurde geen minuut, maar slechts een seconde of tien.

/

Christian Balaj, de dienstdoende scheidsrechter uit Roemenië, vond het toen al tijd worden om te gaan voetballen. "Dat vond ik echt verschrikkelijk. Dit had Pedro niet verdiend", reageerde de coach van PSV. Na de wedstrijd meldde Ruud van Nistelrooij zich bij de kleedkamer van de arbiter om verhaal te halen. De oud-aanvaller wilde aan de media niets kwijt over de inhoud van het gesprek. Van Nistelrooij benadrukte dat hij uitleg wilde verschaffen aan de familie van de geboren Chileen.

PSV zelf is 'zeer teleurgesteld in de wijze waarop invulling is gegeven aan de minuut stilte’, zo maakte de club uit Eindhoven donderdag via Twitter al duidelijk. PSV zal het incident melden bij de Europese voetbalbond UEFA. Aanvoerder Georginio Wijnaldum en diverse andere spelers van PSV protesteerden direct bij de scheidsrechter en het publiek liet een striemend fluitconcert horen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schandalig, net als Blatter-Mandela toen.

22 augustus 2014 om 09:49

Als oppberbaas van het voetbal geeft hij dus het slechte voorbeeld.

22 augustus 2014 om 10:55

laten we nu is dit uit de wereld helpen en elkaar niet allemaal na praten, als je goed hebt op gelet bedoelde blatter het goed. hij wou naar 15 sec een applaus voor mandela. net zoals in engeland, hij vergat alleen dat dit midden in een minuut stilte totaal niet aanslaat bij het publiek, waar door die niet weten wat ze moeten doem. waardoor het meteen heel akward word. schandalig is het dus niet. gewoon heel dom en je eigen hand overspelen heet het meer

22 augustus 2014 om 13:06

Onzin Karimbu. Na 11 seconden zegt Blatter "and now let's celebrate humanity, let's celebrate Mandela, but let's celebrate football. Applaud please"'.

De woorden "and now" geven aan dat voor Blatter de respectbetuiging voorbij was. Het woord 'but' en de nadruk die hij legt op het woord 'football', laat zien dat Blatter die hele humanity/mandela toestand maar onzin vindt en dat het hier vooral om het voetbal gaat. En daar gaat het bij een minuut stilte juist effe niet om.

Het was inderdaad ook dom, maar het was vooral schandalig en onbeschoft.

22 augustus 2014 om 17:03

Een minuut stilte voor Mandela is nog te begrijpen. Wat ik niet snap is waarom zulke onnodige minuten moeten gehanteerd worden? Voor een perschef is zoveel aandacht en commotie niet nodig.

SCHANDALIG! Ik denk dat iedereen dat wel met me eens is.

22 augustus 2014 om 08:48

Als de afspraak is dat hij een minuut stilte zou nemen dan is het verschrikkelijk.
Maar kan me best voorstellen dat de Uefa dat ze een 'verkort' eer betoon hebben door middel van 10-15 seconden.

Met alle respect voor de overledene maar het is soms wel moeilijk om te zeggen voor die wel stilte voor de andere weer niet. Het makkelijkst is voor iedereen een minuut stilte, maar dan is het einde ook een beetje zoek.

Een lastige kwestie.

22 augustus 2014 om 09:06

Het is helemaal geen lastige kwestie. Het gaat hier om een eerbetoon, en een minuut is geen 10 seconden. Dat is gewoon een belediging. ALS de Uefa al de bedoeling had om het in te korten, waar geen enkele aanwijzing voor is, dan moet je dit communiceren, en dat is niet gebeurd.

Alles wijst er gewoon op dat die scheids een onbehouwen hork is. Wat jij er lastig aan vindt is mij echt een raadsel.

22 augustus 2014 om 09:51

Als de scheidsrechter instemt met een minuut stilte moet ie zich daar aan houden en anders moeten ze zeggen dat ze dat niet doen. Met die horloges van de fifa denken ze zeker ook dat een wedstrijd een dag duurt ofzo.

22 augustus 2014 om 09:59

Dat slaat nergens op, het is gewoon een gebrek aan respect bij die scheidsrechter. Wat is er nou zo moeilijk om een minuut stilte te houden? Wil die zichzelf even laten gelden ofzo? Ik vind het een schande

22 augustus 2014 om 10:05

De clubs moeten dit gewoon bepalen. Wil PSV een minuut stilte voor de koffiejuffrouw aanstaande zondag? Prima. Wil Ajax een minuut stilte voor de tuinman van De Toekomst? Prima. Bij wijze van spreke dan he.

22 augustus 2014 om 10:07

Een minuut stilte is een internationaal bekend en gewardeerd gebaar. Schandalig als je als organisatie, of persoon, je niet kan houden aan een minuut.

22 augustus 2014 om 10:56

Precies. Als de club waar je op bezoek bent het prettig vindt om een minuut stilte te houden, voor wie dat dan ook is, ben je gewoon een minuut stil. Ook al snap je er zelf niets van. Respect heet dat. Iets waar de FIFA/UEFA schijnbaar ook wel eens reclame voor maken..


Een schandalige vertoning van deze scheidsrechter, en ook al is het misschien niet Ruud zijn plek om verhaal te gaan halen, ik vind het tekenend voor zijn karakter. Held.

Neem aan dat de uefa nu een boete gaat krijgen? Als clubs iets niet op orde hebben krijgen de clubs een boete... Maar uefa doet maar waar het zin in heeft.. belachelijk natuurlijk! Stel dan lekker de regel in voor 10 seconde stilte of gewoon helemaal geen stilte ipv een minuut stilte, als de uefa het toch maar onzin vind om een minuut stilte te gunnen.

22 augustus 2014 om 07:56

Je moet de Uefa natuurlijk niet verwarren met de Fifa.
Best kans dat ze hier iets mee gaan doen!

22 augustus 2014 om 09:52

Eufa is de zelfde maffia als bij de fifa

22 augustus 2014 om 15:51

Europese wedstrijd dus de Uefa is verantwoordelijk.

Dan kan je het net zo goed niet doen. Als je zegt een minuut stilte te houden en dat worden 10 seconden vind ik dat nog disrespectvoller dan het niet doen.

Helaas kent deze man geen respect.
Gewoon een jaar schorsen. Klaarblijkelijk heeft hij dit vanuit zijn opvoeding niet mee gekregen, dan maar straffen!

Wat is een minuut nou op een heel leven. Dat mensen geen respect kunnen opbrengen om voor even niet aan hun zelf te denken.vindt het dus belachelijk dat ze dat niet konden

Hoewel ik het er mee eens ben dat als je een minuut stilte houdt het ook echt een minuut moet zijn, ben ik tegenstander van al die minuten stilte. Het hele concept boet in aan effect; ik vind dat voetbalclubs moeten stoppen met dit concept en moeten herdenken in privésfeer.

22 augustus 2014 om 10:08

Dan vergeet je wel een essentieel punt. Wat dacht je van supporters? Er zijn voldoende mensen aanwezig in het stadion die welicht meeleven met de nabestaanden.

22 augustus 2014 om 10:43

Ik begrijp alle frustraties helemaal, maar om even advocaat van de duivel te gaan spelen;
Waarom bleven spelers, staf en supporters niet gewoon 50 seconden langer stil? Waarom laat men hun minuut van respect onderbreken door een leeghoofd van een scheids?

22 augustus 2014 om 10:57

Omdat de scheids gewoon wilde aftrappen.

22 augustus 2014 om 11:13

Voor een aftrap heb je toch echt spelers nodig ;-)

22 augustus 2014 om 14:47

Achteraf is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

22 augustus 2014 om 18:08

Alleen de aftrappende partij.

22 augustus 2014 om 11:30

Mag jouw mening zijn, maar er zullen altijd anderen anders over denken. Als die er dmv. een minuut stilte invulling aan willen geven, moeten ze dat vooral blijven doen.

Schandalig echt dit! Waarom zou je ooit zoiets doen? Ik schakelde zelf pas in na 2 minuten dus heb het niet gezien, of had hij niet echt door dat er een respect en rouwmomentje was?

Geleerd van de beste '' Sepp Blatter ''

22 augustus 2014 om 08:45

Goed voorbeeld doet volgen, op naar de volgende termijn!

Fijn dat Philip en Ruud het achteraf schandalig vonden, misschien gewoon voet bij stuk houden en die roemeen het over laten doen op het moment dat het uit maakte. Nu is het achteraf lullen en heeft de familie van Pedro er niks aan.

Vind trouwens wel dat tegenwoordig van alles gerdacht wordt. Om nou een onbekende perschef te herdenken voor europese wedstrijd is wat overdreven. Dit moet je alleen doen voor grote figuren, dan blijft het een indrukwekkend gebaar.

22 augustus 2014 om 08:58

Misschien onbekend in de wereld, maar wel heel lang een gewaardeerde kracht binnen PSV geweest. Dus niet zo gek dat PSV hem wil herdenken.

22 augustus 2014 om 22:29

doe dat dan even op de herdgang

22 augustus 2014 om 23:47

Wij deden het graag even in het Philips Stadion, tijdens een thuiswedstrijd. Zeer gepast dus, Mikehavenaar.

Tsja, dat krijg je met die nietszeggende potjes, daar worden de grootste oenen op gezet als scheidsrechter. Flink schorsen, aangezien de UEFA respect toch zo hoog in het vaandel heeft?

Komend weekend de minuut overdoen uit in Amsterdam zou ik zeggen. In de eredivisie duren deze eer betonen wel een minuut.

Spelers van PSV bleven in eerste instantie ook gewoon staan. Was echt te schandalig. Deze man heeft toch nogal een tijdje bij PSV gezeten. In zijn functie ook veel contact gehad met spelers. Ik vind het niet meer normaal dan dat deze man herdacht word dmv een minuut stilte.

Mensen die zeggen dat dit afgeschaft moet worden snap ik niet.
Het respect op het voetbalveld lijkt steeds meer te verdwijnen, en als ze een ''minuut'' stilte ook nog op deze manier gaan doen blijft er helemaal niets meer van over !!!

Boetes en deze man schorssen heeft geen nut.
Laat hem maar excuses aanbieden bij de familie van Pedro Salazar !!!

22 augustus 2014 om 08:49

VWB het verdwijnende respect ben ik het helemaal met je eens. Wat is het nou voor een moeite om een minuut stil te staan. Voor jou persoonlijk betekend het misschien niet zo veel, maar voor betrokkenen c.q. nabestaanden kan het wel van grote betekenis zijn.

Goed gereageerd van alle betrokkenen bij Psv! Schandalig van de scheids!
Wat mij betreft laten we aan die idioten zien hoe het wel hoort en houden we aanstaande zondag in de Arena een mooie minuut stilte voor deze man! Normaal gesproken gebeurt dit niet voor een overleden iemand van de tegenstander, maar bij wijze van uitzondering ben ik wel een voorstander hiervan!

Respect en Uefa, laat me niet lachen. Er wordt alleen maar respect van ons supporters verwacht maar het moet van twee kanten komen. Dit had Pedro niet verdiend maar ik laat mijn gevoel niet bepalen door een corrupte organisatie als de Uefa. Pedro leeft voor altijd voort.

Ik hoop dat er bij Ajax-PSV nog een poging wordt gedaan. Hoewel er genoeg te zeggen valt over de Knvb, over dit soort zaken zijn zij uiterst strikt en respectvol.

Van mij part doen ze het zondag mooi opnieuw. En dan gewoon een volle minuut.

22 augustus 2014 om 09:37

Inderdaad. Mooi moment om eens aan de Uefa te tonen hoe je wel respectvol met deze situatie omgaat. Ajax en PSV pak het initiatief en laat je van je beste kant zien zou ik zeggen.

Misschien dat wij niet het land zijn dat in de samenleving respectvol bij leven met elkaar omgaat, laten we dat tenminste wel zijn bij de dood zoals we ook voor recente slachtoffers van de vliegramp hebben kunnen aantonen.

UEFA, FIFA, allemaal schreeuwen ze om respect, en dan doen ze dit?

Respect in de voetballerij is vaak ver te zoeken maar over het algemeen is er altijd een positieve verbondenheid als een belangrijk persoon binnen de club komt te overlijden...en juist als je weer hoop krijgt dat onderlinge respect toch nog leeft in de voetballerij weten de boefjes van de Uefa en Fifa dat wel weer in de kiem te smoren. Dit was totaal respectloos. Ik zou het mooi vinden als bij de komende wedstrijd Ajax de ruimte bied aan de spelers en meegereisde supporters om dit over te doen zoals het hoort.

22 augustus 2014 om 10:51

Ik ben het als Ajax-supporter helemaal met je eens.Het zou niet meer dan logisch zijn om het te doen zoals het hoort.Ik denk alleen niet dat het gebeurt.

Belachelijk dat dit gebeurd, totaal respectloos!!!! Misschien een idee om ipv minuut stilte een minuut applaus dan kan het publiek wel gewoon doorgaan met klappen als de scheids weer een x geen klok kan kijken.
Sterkte voor alle Psvers

Als het niet in het UEFA-draaiboek past heeft PSV blijkbaar vette pech.Ik vind het een schande.De UEFA en de FIFA interesseren zich alleen voor hun eigen draaiboek en een eerbetoon aan een echte clubman mag blijkbaar niet.Salazar heeft dit inderdaad niet verdiend.

Inderdaad schandalig, respectloos!

Laten we het zondag anders maar overdoen in de Arena!

Misschien moet je dit ook maar helemaal niet meer doen.
Als bij een groot bedrijf iemand sterft, dan wordt er ook geen minuut stilte gevraagd van de 'klanten'.

Bij ons doen ze het ook regelmatig en dan zie je de supporters maar wat meewarig voor zich uit staren. Veelal kent niemand die mens (ken jij alle belangrijke bestuursleden, voetballers en trainers die pakweg 40 jaar geleden actief waren voor je club?), laat staan dat ze er een binding mee hadden. Het is gewoon een beetje een rare situatie dan, die minuut. De meesten respecteren die minuut wel, maar ze weten niet goed waarom.

Komt nog eens bij dat dikwijls de supporters van de tegenpartij die minuut wél verstoren. Wat dan alleen maar de gemoederen ophitst.

Neemt niet weg, dat ik de beslissing van die scheidsrechter maar niks lig te vinden. Het 'systeem' is er nu eenmaal en dan moet je dat wel respecteren.

22 augustus 2014 om 11:24

Het gaat om wederzijdse respect. Het betreft iemand die veel voor de club heeft betekend en de club in deze verbind de supporter met de gestorven persoon. Het is en hoeft geen verdriet te zijn waarvoor men stil is maar men doet het als eerbetoon naar de nabestaande en de club. Ik kende niemand op de vlucht Mh17 maar was wel stil en heb de WW2 niet meegemaakt en toch ieder jaar weer stil...key word is: respect...en daarvoor hoef je de persoon niet persoonlijk voor gekend te hebben.

22 augustus 2014 om 12:07

Ik begrijp je wel.

Maar mijnheer Huppeldepup van pakweg AH heeft misschien ook veel betekend voor AH. En AH zou de klant dus ook kunnen verbinden met die overleden mijnheer.

En dat doen ze dus niet.

Respect moet er zeker zijn. Ook voor gestorven mensen die je niet kent.

Maar het moet ook gemeend zijn en niet opgelegd. Ik heb liever geen eerbetoon, dan zo'n minuut fake eerbetoon.

22 augustus 2014 om 15:32

Je vergelijking is niet helemaal correct daar je als klant van bijv. AH je geen binding hebt met het concern ansicht. PSV supporters zijn net als clubmens Salazar verbonden aan dezelfde club. De onderlinge verbintenis maakt het minuutje stilte belangrijk. Net zoals Sjaak Wolfs en Bobby Harms veel voor Ajax en de Ajax supporters betekend heeft. Er is in mijn ogen niets fakes aan...en dat wij als thuispubliek de ruimte bieden om dit mogelijk te maken is gewoon een vorm van respect naar PSV en haar supporters.

Dinsdag bij Besiktas - Arsenal was het ook maar 30 sec stilte of applaus. Ze kunnen gewoon niet tellen daar en weten niet wat een minuut is. Begrijp ik ook wel want mensen van de Uefa hebben niet op school gezeten. Die zijn opgeroeid in een maffia wereldje.
Fifa trouwens ook. Eigenlijk moet iedereen die vreselijk poppenkast van hun een keer boycotten.
Zelf doen ze aan omkoping en geven Europese topclubs altijd voordeel van de twijfel met straffen.
Zo lek als een mandje. Maar als je een anti Uefa spandoek omhangt krijg je wel een boete. Te gek voor woorden!

Volgens Rik Elfrink gaat PSV thuis tegen Vitesse (31-8) "een nieuwe, 60 seconden durende minuut stilte houden".

En zo hoort het ook. Heeft Pedro verdiend.

Ik vind het verschrikkelijk respectloos. Er zijn inmiddels talloze voorbeelden, ook afgelopen wedstrijd Besiktas - Arsenal. Jammer dat die ene minuut nog niet opgebracht kan worden. Mooi dat PSV tegen Vitesse nog een nieuwe poging doet, dat is wel zo netjes.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren