Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Utrecht en Feyenoord akkoord over Toornstra

Laatste update:
/

Jens Toornstra verhuist op korte termijn van FC Utrecht naar Feyenoord. De club uit de Domstad meldt zaterdagochtend via de officiële kanalen dat het een akkoord gesloten heeft met Feyenoord over de onmiddellijke overgang van de 25-jarige middenvelder naar Rotterdam-Zuid. Het akkoord werd vrijdagavond bereikt en nu ligt er voor Toornstra een contract voor vier seizoenen klaar in De Kuip.

Feyenoord stelde zich deze zomer ten doel Hakim Ziyech en/of Toornstra aan te trekken. De club verkocht de nodige basisspelers en wilde niet teveel inboeten aan kwaliteit. Ziyech koos echter voor een uitdaging bij FC Twente en liet zich niet meer verleiden door Feyenoord. Dat zette vervolgens vol in op Toornstra, die nog wel een contract voor drie jaar had in De Galgenwaard. Dat wordt nu afgekocht.

Hoe hoog de transfersom ligt maakt FC Utrecht niet bekend. De meeste schattingen liggen echter rond de 3,5 à 4 miljoen euro. Toornstra debuteerde vijf jaar geleden in het shirt van ADO Den Haag in de Eredivisie en trok na drieënhalf jaar naar FC Utrecht. In ruim anderhalf jaar tijd speelde hij 48 wedstrijden voor die club en maakte hij 18 doelpunten. Vorig seizoen miste hij niet één duel.

FC Utrecht heeft er goed aan gedaan, Jens Toornstra te verkopen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gefeliciteerd Feyenoord, dit is een goede speler voor jullie.

23 augustus 2014 om 10:45

Is hij speelrechtig tegen Zorya Luhansk in de Europa League??

ps: Goeie aankoop voor de R'dammers en nu hopen dat ze nog een spits ergens weten te strikken.

23 augustus 2014 om 10:46

Nee we moeten het donderdag zonder Jens doen, wat me overigens geen probleem lijkt.

23 augustus 2014 om 10:58

Oke. Gelukkig dat Feyenoord een gelijkspel heeft gemaakt (met een goal) dus thuis is denk ik een 2-0 voldoende.

23 augustus 2014 om 11:12

2-0 zou mooi zijn als reguliere overwinning. Maar door de 1-1 in kiev is 0-0 al voldoende

23 augustus 2014 om 11:15

Denk dat 1-0 ook wel voldoende is hoor:-p

23 augustus 2014 om 11:33

0-0 is voldoende. Dat is een feit.

23 augustus 2014 om 12:07

Inderdaad, 0-0 is voldoende maar gezien de slotfase daar had het zo moeten zijn dat 0-1 verliezen in de kuip ook voldoende was geweest. Immers en Vilhena moeten langs de opticien.

Toornstra, goeie speler, speelt altijd voor een 6,5 bij utrecht met uitschieters naar boven. Ik vind 4 miljoen wel weinig voor zo'n speler met een langlopend contract.

23 augustus 2014 om 12:39

Om eerlijk te zijn vond ik Toornstra vorig jaar top. Ik ben dit seizoen bij de wedstrijd tegen PEC in Zwolle geweest en net als tweede helft van het afgelopen seizoen viel hij erg tegen. Ik zeg dit niet als Ajax supporter maar puur objectief.

Hij kwam te kort en was telkens te laat. ik had het idee dat hij niet topfit was. Hij oogde ook wat zwaarder. Tegen PEC werd hij dan ook overklast door Saymak die zijn directe tegenstander was en heeft hij die wedstrijd ook niets kunnen afdwingen.

Wellicht dat hij bij Feyenoord het beter gaat doen want Immers doet het ook beter dan gedacht (al vind ik hem nog steeds te kort komen voor de top)

23 augustus 2014 om 12:56

Nee

23 augustus 2014 om 10:46

Een goede speler is het zeker, maar niet de speler die Feyenoord het meest nodig heeft. Dat is nog altijd een (goede) spits.

Daarnaast vraag ik me af voor wie in de plaats Toornstra moet gaan spelen. Immers?
Misschien weet een Feyenoord fan dat?

23 augustus 2014 om 11:03

Moet concurrentie aan met Immers.

23 augustus 2014 om 11:21

Moet de concurrentie aan met Vilhena, niet met immers. Rutten heeft zich uitgesproken voor Immers, is na Clasie de eerste die hij op het formulier zet. Daarnaast heeft hij Immers reserve aanvoerder gemaakt dus als Clasie weggaat is Immers aanvoerder.

23 augustus 2014 om 11:48

komt ipv Clasie die nog gaat vertrekken

Immers is 1 van belangrijkste Feyenoord en best scorende middenvelder sinds jaren

23 augustus 2014 om 11:51

Dan gaat toornstra dus op de plek van immers spelen. Die immers schiet er bij ballen over het dak 6 nog geen bal in.

23 augustus 2014 om 12:06

Ik neem aan dat Fredje zich nog wel gaat bedenken over die zekerheid voor Lex. Speelt dit seizoen zo dramatisch slecht. En vilhena speelt juist geweldig. Als iedereen nu blijft kan je ook nog Lex in de spits zetten en dan toornstra erachter

23 augustus 2014 om 12:47

Dan is het toch typisch dat hij er de afgelopen 2 seizoenen 24 inlegt bij Feyenoord. Het eerste waar je naar moet kijken is dat de speler staat op de juiste plek. Veel centrale middenvelders komen in een seizoen 5 keer in scoringspositie en scoren dan 3 keer. Immers komt iedere wedstrijd wel 2 of 3 keer in scoringspositie. Dat is een verdienste, mede door hard werken. Dan kun je wel zeggen dat hij te veel kansen mist, wat inderdaad zo is, maar hij komt tenminste nog uberhaupt in die positie. Een speler die nooit in die positie komt, wordt ook nooit bekritiseerd op het missen van kansen.

23 augustus 2014 om 10:59

Ik had liever ziyech gezien die hetzelfde kost en ook nog eens jonger is. Toornstra is een leuke speler, maar of hij ons zoveel beter maakt? Dat denk ik niet. Wij hebben geen behoefte aan een box to box player, we hebben creativiteit nodig en een spits. Ziyech op 10 en immers als box to box player. Vilhena dan als controleur. Of ziyech op 10, vilhena als box to box en vormer als controleur. Immers in de spits.
Maar ach ziyech is dus al naar Twente.

23 augustus 2014 om 12:00

Wees blij man, toornstra is een dragende speler die zich binnen no time in de basis speelt hor. Heb je wel opgelet wat voor stappen deze jongen de afgelopen 3jaar heeft gezet? Is op het moment beter dan vilhena en immers dus eentje zal er wijken. Als clasie blijft dan is jullie middenveld gewoon 100% versterkt.

23 augustus 2014 om 12:37

Tornstra is een leuke box to box player. Ben het met je eens dat Feyenoord meer behoefte had aan creatieviteit.
feyenoord gaat vooruit met deze transfer maar de vooruitgang is wel veel minder dan als ziyech was gekocht.
Wie gaat spelen? Vilhena, Clasie en Tornstra? Dan heb je nog steeds geen creatief middenveld. Daarnaast scoort tornstra er ook niet meer dan Lex immers.

Kans is ook groot dat immers gewoon speelt. Dat is de reserve aanvoerder die gaat niet snel banken denk ik.

23 augustus 2014 om 13:20

Waarom is er niemand die Vilhena op 10 wil? In alle jeugdteams (bij Feyenoord en de jeugdteams van Oranje) heeft hij altijd op 10 gestaan en was in die tijd een van de grootste, zo niet het grootste, Nederlandse talenten op die positie. Koeman heeft zijn talent gewoon verpest door hem verkeerd te gebruiken. Ik heb het al ontelbare keren gezegd, naar hier komt ie nog maar eens: Immers en Vilhena van plek wisselen. Dan heb je Clasie als controleur met naast hem Immers als box to box middenvelder en Vilhena kan dan eindelijk op zijn beste positie spelen. Als Clasie vertrekt kun je Toornstra op die plek zetten, dan heb je 2 hardwerkende bijters achter Vilhena staan die veel vuil werk opknappen, waardoor Vilhena zich op zijn aanvallende taken kan focussen.

24 augustus 2014 om 14:07

Wat boeit jouw nou wat Feyenoord binnenhaalt?
Jij kan het niet weten man, dat gevoel heb je niet.
Jij weet dondersgoed dat Toornstra een doodnormale voetballer is.
Kijken hoe jij praat als blind wordt verkocht en Duarte hem vervangt.

Prima aankoop, maar voor wie in de plaats gaat hij spelen? Immers lijkt me toch de beste optie om te banken dan

23 augustus 2014 om 10:45

Ik hoop dat Rutten het net zo ziet als jij doet. Immers haalt het voetbal uit het elftal naar mijn idee.

23 augustus 2014 om 10:55

immers moet gewoon een linie naar achter als clasie als nog zou vertrekken want ballen veroveren kan hij goed.

en hij werk hard dus zou misschien een goede optie zijn

23 augustus 2014 om 11:04

Ik zie in Immers wel een stofzuiger op het middenveld. De nummer 10 positie is echt niks voor Immers. Heeft er de techniek en klasse niet voor.

23 augustus 2014 om 11:48

een middenvelder die veel ballen verovert , 24 goals in 2 seizoenen maakt zet je als trainer nooit op de bank

23 augustus 2014 om 13:09

Heb jij dit seizoen 1 wedstrijd van Feyenoord gezien?

Hele mooie transfer. Ik zie Toornstra zeker alagen daar.

23 augustus 2014 om 11:12

Ik zie hem daar ook wel alagen!

23 augustus 2014 om 15:50

Goeie grap, alagen man.

Ik denk dat Vilhena naar 10 doorschuift en Toornstra de plek van Immers in zal nemen.

23 augustus 2014 om 10:52

Ik hoop het ook maar dat gaat helaas niet gebeuren. Immers zal gewoon blijven staan. Is reserve aanvoerder en kan blijkbaar lekker masseren ofzo want elke trainer lijkt maar niet te zien dat hij zwaar te kort komt. En Vilhena wordt waarschijnlijk kind van de rekening. Helaas.

23 augustus 2014 om 11:39

Vilhena is iedere wedstrijd een van de uitblinkers, zou echt een enorm vreemde beslissing zijn mocht het ten koste van zijn basisplaats gaan.

Succes Toornstra. In anderhalf jaar tijd bij Utrecht uitgegroeid tot een speler die mee kan met de top. Perfecte mentaliteit, strijdlust en techniek.

Goede voetballer, echter had ik liever een spits gehad. Heeft bewezen zowel bij ado als bij Utrecht echt heel goed te kunnen voetballen. Een middenveld met Clasie, Villena en Toornstra is toch ook niet verkeerd moet ik zeggen.

23 augustus 2014 om 10:50

Laten we hopen dat Rutten dit ook zo ziet! Ik vrees echter dat Vilhena kind va de rekening wordt.

23 augustus 2014 om 10:55

Dat vrees ik ook. Maar dat zou toch eigenlijk te gek voor woorden zijn? Zo´n houten klaas verkiezen boven een groot talent uit eigen jeugd. Toegegeven dat Vilhena mij ook niet meevalt de laatste tijd maar dat heeft Immers nog nooit gedaan.

23 augustus 2014 om 11:46

die 'houten klaas' Immers zoals jij hem noemt is al 2 seizoenen met 12 goals per seizoen de meest scorende middenvelder van Feyenoord van de afgelopen 15 jaar, op afstand!

Immers vormde met Toornstra een goed duo bij ADO en dat kan nu ook bij Feyenoord al zijn het beide geen echte toppers

23 augustus 2014 om 14:28

Hier heb je een punt, maar dat mag ook wel na al die kansen die hij krijgt. Hij scoort voor een middenvelder veel, maar hij verprutst nog veel meer. Het is een harde werker, waar ik persoonlijk van houd, maar ook een speler die bij tijd en wijlen ongelofelijk tekort schiet als het gaat om afmaken van de kansen.

24 augustus 2014 om 04:04

Jij bent zeker het seizoen vergeten waar onze Wijnaldum er 18 inschoot voor Feyenoord

24 augustus 2014 om 04:05

Je bent zeker het seizoen vergeten dat Wijnaldum er 18. Inschoot

23 augustus 2014 om 11:00

Dit mag ik waarschijnlijk wel weer niet zeggen maar toch grappig dat dat middenveld door 9 van de 10 mensen word geopperd zonder dat er 1x is gerept over tekort aan lengte.. waar er bij Ajax altijd kritiek komt op de lengte van onze middenvelders..

Toornstra veel betere optie als Ziyech, heeft zich al seizoen na seizoen bewezen, is geen meneer ik moet op 10 staan en vult de feyenoord selectie beter aan! Ben wel bang dat eerder Vilhena eruit gaat dan Immers maar Clasie kan ook zomaar nog vertrekken..

23 augustus 2014 om 12:00

Je kunt niet alles hebben. Lengte is mooi meegenomen maar ook absoluut geen garantie voor succes. Ik heb liever iemand die gewoon normaal kan voetballen. Lengte is van secundair belang. Bij Immers gaat teveel fout. Het lijkt inderdaad dat Pelle heel veel fouten van Immers verbloemde. Nu je een minder balvaste spits hebt merk je ook dat Immers de bal niet voorin kan houden.

23 augustus 2014 om 11:18

Tsja ik ben ook geen fan van Immers hoor, maar met Clasie, Vilhena en Toornstra mis je wel een hoop lengte. Dus zoals hieronder al wordt gezegd zal Vilhena naar alle waarschijnlijkheid het kind van de rekening worden.

Zat er aan te komen. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen.

Succes Toornstra, wat zal ik je missen. Altijd voorop in de strijd en je geweldige schoten.. Ik gun je het allerbeste. ik ben benieuwd wie utrecht als vervanger gaat halen. Ik hoop toch de leeuw of misschien een technische speler als Bel Hassani of Turuc

23 augustus 2014 om 11:14

Hoop persoonlijk dat we nog een rechtsbuiten erbij krijgen en evt turuc want dat vind ik ook een heerlijke speler. Maar we hebben al janssen, ayoub, kali, barazite, diemers en quesada dus genoeg om t op te vangen al kan een vervanger geen kwaad want barazite staat nu linksvoor, quesada komt nog te kort. En diemers is t net niet.

Vilhena gaat niet naar de 10...in de jeugd was hij er nooit rendabel volgens de jeugdtrainers

23 augustus 2014 om 11:07

Dan kan Vilhena eventueel doorschuiven naar de 10-positie en zet je Toornstra op zijn plek. Dan heb je een middenveld met Vilhena, Toornstra en Clasie. Niet verkeerd lijkt mij.

was het kees jansma niet die ado tipte over deze speler uit alphen? mooi om te zien dat je niet perse je jeugd bij een betaald voetbalclub moet hebben gezeten.

Hij is een versterking voor Feyenoord, dat zeker. Deze transfer komt wel als een redelijke paniekaankoop op mij over. 4 miljoen is namelijk veel geld voor een speler als Toornstra, die niet eens direct nodig gezien het huidige middenveld.

23 augustus 2014 om 10:59

Hij is zeker wel nodig. Het loopt voetballend namelijk voor geen meter bij Feyenoord. Immers en Vilhena komen momenteel allebei gewoon te kort om fatsoenlijk op balbezit te spelen en uit voetballende situaties kansen te creëren. Dus Toornstra is mijns inziens van harte welkom. Daarbij is het voor de concurrentie ook geen verkeerde zaak. Begin alleen wel een beetje zenuwachtig te worden dat er nog geen spits is gehaald. Was meer nodig geweest

23 augustus 2014 om 13:45

Dat bedoel ik ook, hij is zeker een versterking maar zijn positie heeft wat mij betreft niet de prioriteit. Bovendien is vier miljoen geen misselijk bedrag, dat kan nu niet meer in een spits geïnvesteerd worden.
Vilhena is ook een aparte geval. Die jongen begon op jongen leeftijd op een hoog niveau maar heeft nu al twee jaar totaal geen vooruitgang geboekt.

Yes, mooi! Nu hopelijk ergens een verdediger halen/huren, die Van Beek is een idioot die mij enorm aan Van den Berg van Heerenveen denken. Roekeloos zou hij op zijn bovenarm moeten tatoeëren.

Dan heb je nog een vrij sterke bank met Hahn, Boulah, Joris, Vormer, Immers, Kazim, Anass.

Mulder
Luke
Nieuw
Kongolo
Nelom
Toornstra
Vilhena
Clasie
Bilal
Manu
JP
23 augustus 2014 om 11:09

Hoezo? Vind Van Beek een prima verdediger. Toont potentie, alleen is nog een beetje onstuimig. Niks geks op die leeftijd. Hij is nog superjong. Hij kan echt groeien tot solide CV voor Feyenoord.

23 augustus 2014 om 11:12

Van Beek is juist de sterkste verdediger die op dit moment speelt.

Blij met Toornstra,kan overal wel spelen,is creatief,mooie pass,loopvermogen en ook nog eens scorend vermogen.

23 augustus 2014 om 11:33

Van Beek een idioot? Wat? Heb jij überhaupt wel een wedstrijd van Feyenoord gezien dit seizoen? Hij speelt veruit het sterkst van alle verdedigers die we hebben nu. Verdedigend vlijmscherp en hij heeft prachtige crossbal. Wel een beetje lomp in de duels af en toe, dat moet er uit.

23 augustus 2014 om 12:14

Haha jongens kijk niet allemaal door onze gekleurde bril. Zijn we besiktas vergeten, hij is lomp en idd roekeloos en staat heel vaak verkeerd gepositioneerd, dan vergeet ik nog te noemen dat er vrijwel geen bal naar voren wordt gespeeld door hem. Grote achteruitgang met vorig jaar.

23 augustus 2014 om 13:15

Je bent blind!!! We kijken reëel,ten eerste werd hij slecht gecoacht en kreeg hij die bal slecht aan gespeeld,ten tweede kwamen er vele goede ballen van zijn voeten. Heb ik geen bril voor nodig,maar denk dat jij er iig beter 1 kan opzetten

Ah. Hopelijk regelt mijn cluppie nog een degelijke vervanger anders gaat het weer huilen met de pet op worden aankomend seizoen.

Gefeliciteerd Feyenoorders, hier gaan jullie hoop ik veel plezier aan beleven. Als de geruchten over de transfersom kloppen ben ik echter diep teleurgesteld in Van Schaik. Waarom is er niet gewoon de hoofdprijs gevraagd? 4 miljoen, waarvan 1 miljoen voor Ado. Sorry hoor, maar Toornstra is echt wel wat meer waard dan dat, en zo nodig hoefden we hem toch niet te verkopen? We mogen blij zijn als we van die transfersom een paar ton kunnen investeren in een vervanger.

Edit: Was ik zo maar vergeten om Jens nog heel veel succes te wensen. Bedankt voor alles dat je voor Utreg heb gedaan. Je verdient een waardig afscheid.

Ze zitten te slapen bij Feyenoord ze hadden Jens al in zij ADO tijd moeten halen. Nu heeft zijn ontwikkeling in Utrecht 2 jaar stilgestaan. Dus of dit een goede aankoop is moet nog blijken.

23 augustus 2014 om 11:47

als Toornstra toen naar Feyenoord was gegaan had ie het niet gered

Hier gaat feyenoord heel erg blij van worden! Qua dynamiek, loopvermogen, passing (steekpasses) en traptechniek zeker een van de betere (al jaren) van de eredivsie. Komt in de plaats van vilhena die ik zwaar vind tegenvallen. Middenveld word Clasie, Toornstra, Immers (of als clasie vertrekt el ahmadi)

Owjaa en Immers komt te kort? Schei toch uit man, vorig jaar zilver schoen (notabene een amsterdamse krant) en de laatste 10 wedstrijden vorig seizoen een van de beste in de eredivsie. In 2 seizoenen 24 doelpunten en erg veel assist (ja zelfs steekpasses zoals de prachtige steekbal afgelopen donderdag) Alleen kijken de meeste voor een 10 positie alleen naar fluwelen techniek en mooie passes en doelpunten. Tegen deze mensen (of jonge mannetjes) zeg ik: Ga eens naar het stadion en volg een speler is de hele wedstrijd (en dus niet de bal!) let op: loopvermogen, duels, aansluiting, positionering en balveroveringen. En vorm dan eens je eigen mening. Dan snap je waarschijnlijk ook ineens waarom die trainers immers op 10 zetten en reserve aanvoeder maken en waarom men nu toornstra haalt. Feyenoord krijgt een enorm dynamisch middenveld waar het (als er ook nog een goede spits komt) zeker weer top 3 mee moet kunnen halen.

Mijn punt is, het gaat niet alleen om techniek er spelen veel meer factoren mee die een goede voetballer maken. Een goed voorbeeld: de bijna topscorder van het afgelopen wk en wereldkampioen Thomas Muller. Als al die 12 tot 16 jarige die hier reageren nou eerst eens hele wedstrijden (in het stadion) gaan kijken i.p.v. klakkeloos achter de horde aan te lopen krijgen we misschien nog een aardige discussie..

23 augustus 2014 om 12:18

Je gaat muller toch niet vergelijken met houten klaas die niet eens fatsoenlijk een bal kan aannemen. Zou het belachelijk vinden als de beste speler van de laatste weken(Vilhena) er uit gaat ipv zo iemand. Mag het toch niet hopen anders blijft het voetballend zo slecht en sorry maar wil dat niet zien bij mijn cluppie

Als je kijkt wat spelers tegenwoordig kosten is 4 miljoen een schijntje voor Jens, we mogen in onze handjes knijpen! Dit word 99% zeker een topper in de eredivisie. Goede aankoop

Feyenoord is nog al wat van plan. De transfer van EL ahmadi is ook nog een kwestie van tijd. Gaan er spelers verhuurd worden.

Het middenveld word el amadi sorry voor de foute spelling toornstra en immers. El amadi is binnen enkele dag bij feyenoord. Ik hoop zelf op toornstra op 10 en el amadi en vilhena erachter.

Ik snap ook niet wat elke trainer in immers ziet behalve zijn strijdlust.


Plus tweede aanvoerder en straks waarschijnlijk aanvoerder.

Maja noem maar een speler op die de aanvoedersband mag dragen bij feyenoord buiten immers?

Ik kan niemand op noemen. Jullie wel?
Iedereen is zo negatief over feyenoord dat het alleen maar kan meevallen dit seizoen.

Ik verwacht wel dat v geel volgend seizoen wel
Met een beter elftal
Komt.

Je hele achterhoede is vervangen, je bent Pelle kwijt en zoals het er nu uitziet ook Clasie, dat is in 1 seizoen niet meer op te vangen. Het kan voor F.noord wel een een moeizaam jaartje gaan worden.

23 augustus 2014 om 12:57

helemaal mee eens. de achterhoede kan je voor de helft wel andere spelers neerzetten zoals Kongolo en nelom, maar de rechterkant is wel een probleem met van Beek en Wilkshire, die spelen af en toe matige wedstrijden. Toornstra is wel een goede vervanger voor Clasie lijkt me, maar ik moet maar zien of Jens het redt. En de spitspositie is al weken gedonder om, eerst zeggen, we willen Zapata, niet gelukt, dan willen ze Dost, die wil niet en dan Guidetti, maar dan toch denken , hij heeft geen ritme, weer lekker geregeld dit, uiteindelijk heb je nu niks. Ben benieuwd wat van Geel nog gaat doen in de laatste week van de transfermarkt.

23 augustus 2014 om 13:05

Als wij groepsfase van de Europa League halen dan ben ik toch hartstikke blij. Wij moeten namelijk ervoor zorgen dat wij weer stijgen op de Europese lijst. Volgens mij staan we nu iets van 120e. Als we ons plaatsen dan zitten wij waarschijnlijk in pot 3 (dat is virtueel het geval). Hopen op een gunstige loting en misschien overleven wij wel de groepsfase. Hierdoor gaan we nog meer stijgen en dat zou hartstikke mooi zijn.

Als wij dan in de Eredivisie weer plaatsen voor Europees voetbal dan is het voor mij een geslaagd seizoen.

23 augustus 2014 om 13:20

Veel 'als' in jouw verhaal. Als je in pot 3 zit, betekent dat dat er in principe twee betere ploegen in je poule zitten. Feyenoord heeft het Europees altijd lastig. Of het nou tegen zwakkere ploegen is of tegen betere ploegen, winnen gaat ze zeer moeizaam af. Het zou geweldig zijn als jullie door de groepsfase heen komen, maar ik zie voorlopig niks waar ik mijn vertrouwen voor zo'n prestatie aan kan ophangen.
En om je voor volgend jaar EL weer te plaatsen, moet je plaats 3 halen in de Eredivisie. Plaats 4 t/m 7 spelen aankomend jaar namelijk play-offs, en daar komt ook altijd een dosis geluk bij kijken. Zoals het er nu voor staat, noem ik drie andere ploegen voor de eerste drie plaatsen.

De komst van Jens is een begin, maar er moet echt nog kwaliteit bij. Zeker voorin met een Boetius uit vorm, een spits die niet goed genoeg is, een Schaken die ondertussen al 45 is en een Engelse Turk die het nog nooit heeft laten zien. En om dan al het vertrouwen in de jonge Manu en Bilal te steken? Nee sorry, ik had het graag anders gezien, maar ik voorspel een somber jaar voor Feyenoord. Zwakke selectie en een coach met weinig tactisch inzicht (wat juist zo belangrijk is als je weinig kwaliteit hebt in je selectie). Ook vrees ik voor jullie dat Van Geel vindt dat de selectie momenteel al rond is.

23 augustus 2014 om 13:49

Klopt, veel 'als' omdat we niet weten hoe het zal gaan. Ik wil alleen aangeven dat ik Europa League heel erg belangrijk vind. Ook voor de komende jaren. Zou mooi zijn als wij uiteindelijk net als PSV en Twente in pot 1 terecht komen. Daar moeten wij weer naartoe.

Voorin vind ik het eigenlijk wel prima.

Linksvoor: Boëtius, Manu.
Spits: Kazim, Te Vrede
Rechtsvoor: Bilal en Schaken

Alleen Kazim is eigenlijk nog even afwachten maar voor de rest weten we wat onze kwaliteiten zijn. Boëtius en Bilal zijn uit vorm maar dan komen Manu en Schaken erin en eindelijk worden we weer beter van onze wissels.

23 augustus 2014 om 14:05

Hmmm, wordt je beter van de wissels of is het eigenlijk lood om oud ijzer?

Kijk, Feyenoord heeft de afgelopen drie jaar geweldige prestaties neergezet onder Koeman. Er stond toen telkens een vrij goede basiself. De reden dat Feyenoord geen kampioen kon worden, was volgens velen 'de selectie is niet breed genoeg'. Of met andere woorden 'de basiself is goed, maar de rest van de selectie heeft het niveau niet'. Feyenoord is nu op een punt dat 'die basiself' weg is, en 'de rest van de selectie' nu in de basis staat. Ik zie ze daarmee gewoon echt niet in de top drie eindigen. De enige spelers die erbij zijn en (naar mijn mening) echt iets kunnen toevoegen zijn Toornstra en Bilal.

Maar ik hoop voor je dat ik mijn ongelijk krijg en dat jij aan het einde van het seizoen kan zeggen "waar zijn nu die mensen die zeiden dat...".

23 augustus 2014 om 14:21

Als je puur naar de laatste maand kijkt dan is Manu beter dan Boëtius. Toch zit Manu telkens op de bank. Als hij dan invalt voor Boëtius dan laat hij vaak meer n betere dingen zien dan Boëtius. Dat bedoel ik met dat wij sterker worden als wij wisselen.

Hetzelfde geldt voor Bilal en Schaken. Bilal vind ik een groot talent maar Schaken heeft tot nu toe beter gepresteerd.

Geld weggooien aan een onzichtbare speler, die af en toe goede wedstrijden speelt, ze hadden beter ziyech kunnen halen.

23 augustus 2014 om 13:03

Ziyech heeft er duidelijk gekozen voor Twente en niet voor F.noord terwijl hij daar meer kon verdienen.

23 augustus 2014 om 13:24

Feyenoord heeft waarschijnlijk gekozen voor Immers of Vilhena als 10.

23 augustus 2014 om 14:37

Feyenoord heeft onlangs een boete gekregen van de Uefa omdat de Supporters met racistische uitlatingen kwam zoals Allah! je moeder is een hoer. Dan denk ik dat een moslim niet meer zo makkelijk voor Feyenoord zou willen spelen. Ik denk dat anders iedereen Feyenoord boven Twente zou kiezen. Vooral bij Marokkanen komt het vaak voor dat zij hun geloof praktiseren en ik denk dat het voor zo iemand onacceptabel is om nog voor die club te spelen.

23 augustus 2014 om 17:58

Racisme? Hooguit belediging. Maar zelfs dat vind ik niet. De moeder van Allah heeft nooit bestaan, dus kan ook geen hoer geweest zijn. Allah zelf heeft ook nooit bestaan, heeft altijd een leemte vervuld om onverklaarbare natuurverschijnselen in de vroege Middeleeuwen te verklaren. Goden vervullen een functie voor onnozelen. Van mij mag het zolang het niet te opdringerig wordt!
Kortom 'allah moeder is een hoer' kan niet om 2 redenen.
Waarschijnlijk vervult de uitspraak een functie ter bezwering van de opponen; onschuldig gedrag. C8ncreter: Besiktas is een seculiere club, dus dat deert seculieren helemaal niet.
Ach, de Uefa collecteert weer een rondje geld voor hun niet onplezieeige bestaan.

23 augustus 2014 om 14:37

Onzichtbare speler? Jens is een van de meest opvallende spelers in de eredivisie buiten de top 4.en dat laat hij al enkele jaren zien. Scoort er op los en heeft belachelijk veel assists. Volgens mij kijk je geen eredivisie. Ziyech was ook goed geweest maar die moet het nog wat meer bewijzen.

23 augustus 2014 om 14:49

Toornstra kan het in de belangrijke wedstrijden niet aan, dat is me al vaker opgevallen, daarin is hij zeker onzichtbaar. En nee hij scoort er niet op los, hij maakt er soms een paar, dan weer een aantal wedstrijden onzichtbaar en dan staat hij er weer een keer. Ziyech was beter geweest omdat hij de man kon zijn voor feyenoord die ze nodig hebben voor wat creativiteit. En ik kijk zeker wel eredivisie, goede wedstrijden afwisselen met slechte wedstrijden, geen constante speler.

Dit is echt een topaankoop. EL Ahmadi is ook bijna zeker dus dan hebben we weer een topmiddenveld ook al zal Clasie vertrekken voor zo'n 10 miljoen. Dat maakt het weer eenvoudiger om een spits te halen.

Ik zie graag Drenthe, EL Ahmadi en nog een spits komen (zapata, Teodorczyk, Vossen).
Laat van Geel ons maar weer verrassen met een aankoop vergelijkbaar met Guidetti of Pelle, die kwamen ook totaal onverwachts en in de laatste week van de transferperiode.

Met dit basiselftal en reserveelftal kun je op alle fronten mee gaan doen.

Mulder
Wilkshere / Van Beek / Kongolo / Drenthe
Toornstra / EL Ahmadi / Vilhena
Bilal / Aankoop / Boetius

Hahn (graafland)
Cabral / Boulahrouz / Mathijssen / Nelom
Karsdorp / Vormer / Immers
Kazim / Te Vrede / Manu

Woudenberg / Achabar / Steenvoorden / Sleegers / Dammers verhuren.

Schaken / Goossens / Verhoek transfervrij laten gaan.

23 augustus 2014 om 14:45

Guidetti komt definitief niet

23 augustus 2014 om 14:59

Owja foutje, had ik nog niet aangepast. Maar nu dus wel.

23 augustus 2014 om 15:03

Wilkshire vind ik niks toevoegend aan feyenoord en Drenthe heeft z'n beste tijd ook al wel gehad, daar gaat hij niet meer bovenop komen. Ook zou ik zelf voor de basis kiezen voor Kazim i.p.v Basacikoglu.

23 augustus 2014 om 15:39

Ik gaf ook liever iemand anders gezien dan Wilkshere maar zeker in de eredivisie kan hij makkelijk mee. Drenthe in pas 27 hè, zou gewoon een topper zijn voor de eredivisie. Bilal en Kazim zullen elkaar sowieso veel afwisselen.

Lijkt het nou alsof ik de enige ben die 3.5/4miljoen weinig vind voor een speler die bij Utrecht het verschil maakt. En dan hoor je mensen zeggen dat Ziyech hetzelfde zou kosten maar ik heb veel liever een Toornstra op het veld dan een Ziyech. Persoonlijk vind ik dat Toornstra meer toevoegd dan Ziyech.

Nee, niet de enige, dit lage bedrag verrast mij.
Uitgaande van de gewenste transfersom van Clasie (9 mio), leeftijden, lengte contracten en vooral het geringe verschil in kwaliteit (if any) kom je al gauw op 6 a 7.5 mio voor Toornstra.
Wellicht kiest FCU voor een doorverkooppercentage, gebruikelijk 20%.
Mijn buurman, Utrecht supporter, stelde dat FCU van de 4 mio netto nog geen 2 mio overhoudt! Alphenseboys (5%), ADO (20%), BD (21%), zaakwaarnemers ea (10%). Los dan of financiers evt nog hun deel krijgen resteert dan 2 miljoen.
Heb het bevoel dat de TD van FCU met een wat minder snel toehappen wat meer uit mogen halen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren