Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Van Dijk ontbreekt bij Celtic: 'Hij heeft andere dingen aan zijn hoofd'

Laatste update:

Virgil van Dijk vertrekt misschien nog bij Celtic, deze week. De centrale verdediger liep dinsdagavond in het zicht van de haven plaatsing voor de groepsfase van de Champions League mis met zijn club, nadat er thuis met 0-1 werd verloren van Maribor. Van Dijk wil op een zo hoog mogelijk niveau voetballen en deelname aan de Europa League is een tegenvaller.

/

Celtic was eigenlijk al uitgeschakeld in de Champions League, maar door een administratieve blunder bij Legia Warschau kregen de Schotten toch nog een plaats in de laatste voorronde cadeau. Daarin bleek Maribor uit Slovenië echter te machtig. Direct na de wedstrijd zei Van Dijk tegen de NOS dat hij het moeilijk vond, om zijn toekomst zo kort na de eliminatie te bespreken.

“Je wil op hoogste niveau voetballen. Vandaag speelden we voor Champions League-groepsfase en daar gaan we helaas niet naar toe. We zullen het zien, nu ben ik nog gewoon Celtic-speler. Champions League was het hoogste niveau. Nu gaan we naar de Europa League. Nog steeds Europa, wel iets minder. We zullen zien wat er gaat gebeuren. De transfermarkt is open tot en met zondagnacht”, aldus de Nederlander.

De 23-jarige Van Dijk stapte een jaar geleden over van FC Groningen naar Celtic. Hij viel meteen in de smaak en wist de ogen van Engelse scouts al vlot op zich gericht. Van Dijk werd al serieus gelinkt aan Southampton, maar concrete interesse was er nog niet voor de Bredanaar. In de laatste seconden van het duel met Maribor kreeg hij nog een dot van een kans om er 1-1 van te maken en een verlenging af te dwingen, maar Van Dijk miste.

Update 28 augustus 11.55 uur - 'Premier League-club doet eerste officiële bod op Van Dijk'
De wens van Virgil van Dijk om op het hoogste niveau te acteren, gaat mogelijk in vervulling. Volgens Voetbal International heeft de stopper de mogelijkheid om over te stappen van de lager aangeschreven Schotse Premier League naar de Engelse equivalent: Sunderland zou inmiddels een eerste officiële bod hebben uitgebracht. De eerdere vraagprijs voor Van Dijk, zo'n tien miljoen euro, zou zijn gedaald vanwege het mislopen van de Champions League.

Update 31 augustus 14.15 uur - Van Dijk ontbreekt bij Celtic: ‘Hij heeft andere dingen aan zijn hoofd’
Virgil van Dijk zit niet bij de wedstrijdselectie van Celtic, dat zondag in actie komt tegen Dundee. In Schotland draait de geruchtenmachine op volle toeren, maar volgens manager Ronny Deila is er geen sprake van dat de mandekker nog vertrekt uit Glasgow. “Hij blijft en dat is het belangrijkste. Hij doet zondag niet mee omdat er veel geruchten gaande zijn en hij heeft veel aan zijn hoofd”, legt Deila uit in gesprek met de BBC. “Ook is zijn vriendin zwanger, dus hij zit met zijn hoofd niet voor honderd procent bij het spel. We hebben andere spelers die het dan beter kunnen doen.”

Moet Virgil van Dijk vertrekken bij Celtic?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zwaar overschat deze gozer, iedereen krijst altijd maar oranje oranje, maar heel die Schotse league is gewoon een grap. Had beter in Nederland naar een top 3 club kunnen gaan, maar dit is niet echt best voor zijn ontwikkeling geweest...

27 augustus 2014 om 09:47

Verkijk je er niet op hoor. Dit is gewoon een hele goede verdediger die bij Groningen erg belangrijk was. Wanneer hij in de PL terecht komt, weet ik vrijwel zeker dat hij het daar goed gaat doen. Goede trap, fysiek sterk en heeft een uitstekend overzicht. Mee eens dat hij beter naar een top 3 club in NL had kunnen gaan, maar om hem nou meteen overschat te noemen..

27 augustus 2014 om 13:57

Plus het feit dat hij bij alle Engelse clubs nu op het lijstje staat, misschien niet de echte top, maar wel alles daaronder.

28 augustus 2014 om 12:40

Debever
Leuk hoor Sunderland stadion van 50000man lekker salaris en 9van de 10 keer in het rechterrijtje.
Ik zou er gelijk zin in hebben vooral dat rechterijtje spreekt me aan.

28 augustus 2014 om 16:34

Jij hoeft er geen zin in te hebben want die kans krijg jij toch nooit! Sunderland prachtige club, heerlijke fijne supporters ik kom er al jaren. Prima club voor van Dijk om zich verder te ontwikkelen.

31 augustus 2014 om 14:30

Salaris spreekt mij wel heel erg aan

27 augustus 2014 om 09:54

Zwart wit / kort door de bocht..

Ajax wou hem niet en koos van der Hoorn, wat ik overigens onbegrijpelijk vind... maar daar had die jongen niets aan kunnen veranderen.
Feyenoord had geen geld...
Psv en Twente liepen te slapen.

Die jongen kan moeilijk bij een andere club aankomen en zeggen, hier ben ik en jullie moeten dit aan Groningen betalen.

27 augustus 2014 om 12:09

Klopt. Van Dijk is beter dan Bruma en Rekik bij elkaar. Vooral die Rekik is een drama. Sjongejonge

27 augustus 2014 om 12:55

Dit ook he. De vrij 8 miljoen, janmaat 7,5 etc. En een of andere Griek van olynpiakos levert 13 miljoen op?!?! Zijn spelers uit warme klimaten meer waard of zo? De wereld is kapot.

27 augustus 2014 om 13:00

Shenkie Tja, dat was een keuze. Dat seizoen zaten ze beiden op hetzelfde niveau, beiden jong, sterk en in vorm. Utrecht had een erg goed seizoen toen en Ajax zal haar keuze weloverwogen hebben genomen lijkt me. Van der Hoorn kwam toen net Veltman doorbrak. Hij zou in plaats van hem komen eerst, en ik weet nog dat iedereen destijds net zo over Veltman praatte als nu over Van der Hoorn. Het kan snel gaan, ik vind dat Van der Hoorn ool erg veel pech heeft gehad en veel over zich heen heeft gekregen. Van één van de besten van de Eredivisie (uit het niets bijna ), naar volgens velen een speler die in de topklasse nog niet zou kunnen slagen. De gedschtengang van sommige Nederlanders rijkt niet heel ver tegenwoordig.

27 augustus 2014 om 13:47

Olympiakos heeft CL gespeeld. Spelers van Feyenoord alleen eredivisie

27 augustus 2014 om 13:55

Manolas heeft zich al bewezen op wk niveau en champions legeue niveau, en met alle respect maar je gaat manolas niet met een janmaat of de vrij vergelijken

28 augustus 2014 om 12:09

Ik vind de Vrij beter dan Manolas hoor plus het feit dat De Vrij jonger is en dus veel meer potentie nog heeft. De Vrij kan je altijd nog met winst doorverkopen terwijl die kans bij Manolas een stuk kleiner is

28 augustus 2014 om 12:36

@holland94

De vrij is 8 maanden jonger nou wat een verschil zeg...

28 augustus 2014 om 13:00

Ik dacht dat Manolas een stuk ouder was. Maar ik denk dat De Vrij toch meer potentie heeft gezien afgelopen WK

28 augustus 2014 om 13:17

Als je Rekik al erg vind.
Bruma zou bij RKC net aan mee kunnen.

28 augustus 2014 om 14:00

Haha die reactie over Manolas moest ergens anders, maar toch leuk dat jullie erop ingaan :P

28 augustus 2014 om 14:04

De Vrij had nog maar een 1-jarig contract. Dat drukt de prijs nogal.

27 augustus 2014 om 09:57

Dus omdat de Schotse competitie niet van hoogstaand niveau is, wordt van Dijk overschat??

Hele rare redenatie. Dus al die spelers die in Nederland er bovenuit springen kunnen er eigenlijk ook geen hout van? Dat is jouw conclusie als ik je goed begrijp!

Tegelijkertijd roep je dat hij zwaar overschat wordt, maar dat hij wel naar de top drie van Nederland had moeten gaan.... dan kopt er iets niet.

27 augustus 2014 om 09:58

Precies. Jongens als Glenn Loovens en Jos Hooiveld leken ook heel wat bij Celtic, maar konden het in een echte competitie niet of nauwelijks waarmaken. Beetje kapsones ook om te gaan hinten dat je weg wil op zo'n moment, hij stond toch zeker ook op het veld tegen Maribor en Legia?

27 augustus 2014 om 10:20

Man man Loovens en Hooiveld leken ook heel wat bij Celtic? Mensen lullen hier ook maar gewoon wat uit hun nek he.

27 augustus 2014 om 10:43

Ga alsjeblieft naar de premier league van Dijk. Goed voor het Nederlands elftal. Beetje concurrentie op CV is niet mis. Vlaar de Vrij en BMI alleen is niet genoeg.

27 augustus 2014 om 12:08

Bij Groningen was hij al de beste cv van de eredivisie en ik zou het zwakke excuus van een matige Schotse competitie helemaal nooit aanroeren aangezien wij het hier over de Mickey mouse eredivisie hebben....

28 augustus 2014 om 12:26

Volgens mij is dat wel een beetje overdreven. Op dat moment speelde Alderweireld nog bij Ajax, en die was toen al een paar stappen verder dan Van Dijk.

27 augustus 2014 om 10:06

Klopt, de Schotse competitie is de laatste jaren een grap aan het worden. Als zelfs clubs als Hibernian en Hearts al degraderen... En dan te bedenken dat zo'n ploeg als Celtic ook nog een beschermde status heeft in de voorrondes en wij niet. Nou, ik zie toch liever een ploeg als PSV of Feyenoord in de CL. Feyenoord is op dit moment niet het beste voorbeeld misschien,maar toch.

27 augustus 2014 om 11:16

Je vergeet dat Celtic in de voorrondes in de kampioenenroute speelt. Als Feyenoord in een loting komt met ploegen als Aalborg, Maribor, Rosenborg, Ludogorets en Zagreb heb je veel grotere kans dat Feyenoord geplaatst zou zijn als in de loting met Arsenal, Lille, Porto, Besiktas, etc etc.
Overigens heeft Celtic in internationaal verband het niet heel slecht gedaan, halen toch hun punten wel, en dat was bij Feyenoord een beetje het probleem.

27 augustus 2014 om 10:10

Dan heb je de wedstrijd van gisteren niet gezien hij stak er met kop en schouders boven uit

27 augustus 2014 om 10:34

Ja klopt maar dat zegt meer over de rest van dit Celtic dan over hem.
Ongelofelijk zwakke ploeg dit Celtic.

27 augustus 2014 om 12:21

Je hebt helemaal gelijk. Je kon gisteren gewoon zien dat van Dijk bij celtic weg moet. Van Dijk stak gisteren met een zesje ver boven de rest van Celtic uit! Wat een aanfluiting is dat team geworden zeg! In dit huidige Celtic zal van Dijk niet beter gaan worden, hij moet echt gaan verkassen naar een betere competitie.

28 augustus 2014 om 12:25

Vraag maar aan Groningen wat voor grap de SPL is ....
En ajax verloor vorig seizoen ook van celtic in de CL...

31 augustus 2014 om 14:26

Hij wilde ook naar ajax,maar de clubs kwamen er niet uit en hij koos voor Celtic en Ajax voor de duurdere vd hoorn. Dus wat je zegt ligt eerder aan de top3 dan v Dijk.

Hij liet gister maar weer is zien dat hij ook in de Europa League thuis hoort.. Man man man heel makkelijk om je team de schuld te geven dat je niet op het hoogste niveau speelt maar zelf speelde hij ook bagger.

27 augustus 2014 om 09:59

het is juist heel makkelijk om één speler de schuld te geven van het falen van een heel team.

Ik bedoel, Portugal bakte er niets van dit WK. Houdt dat in dat Ronaldo er dan ook niets van kan?

27 augustus 2014 om 10:53

Zat je wel de goede wedstrijd te kijken dan? Van Dijk speelde juist prima. Zat overal tussen, won al z'n kopduels en had weinig balverlies.

27 augustus 2014 om 16:25

In beide CL wedstrijden van Celtic is het me opgevallen: Van Dijk zit in een bijzonder slecht team. Elke kans tegen was niet de schuld van Van Dijk. Virgil is de enige die zn man houdt. Elke andere verdediger bij Celtic is drama. Kijk beide wedstrijden maar terug: Virgil is te goed voor Schotland, kan hogerop en is een betere verdediger dan oa. Veltman.

Ja aan zijn commentaar na de wedstrijd te horen zal hij weggaan

En dat is ook beter voor hem, speler met veel potentie maar zal in Schotland niet veel beter worden

Groot gelijk. Gauw weg daar. Was gisteren ook weer de beste man aan Celtic kant. Wint echt elk kopduel, sterk in de duels, goede pass (op 1 afzwaaier na...) en ook nog es inzetbaar in de spits bij nood waar die ook gevaarlijk is! Mooi naar Koeman en Koeman toe zou ik zeggen.

Tijd om te vertrekken. Van ongeslagen kampioen worden in Schotland ontwikkeld hij zich veel minder dan dat hij zelfs bij een degradatieclub in de PL speelt.

27 augustus 2014 om 10:36

Celtic heeft al verloren in de competitie dit jaar en staan na 3 wedstrijden vijfde. Voor wat het waard is..

Vraag me af of hij het niveau hoger aan kan. Gisteren in een dramatische wedstrijd heeft hij zich ook niet kunnen onderscheiden. Zijn uitstraling (borst vooruit) is goed, maar valt me verder tegen.

27 augustus 2014 om 10:57

Verdedigend was hij ijzersterk, wat moet ie nog meer doen dan? Moet ie ook door de hele verdediging slalommen en die bal in de kruising schieten? Je weet dat het een centrale verdediger is he?

Speelde een goede wedstrijd, zowel verdedigend als aanvallend. Een Engelse suptopper is zeker niet te hoog gegrepen voor hem.

Lekker is dat !!

Ik snap dat hij ambities heeft, maar om meteen na de uitschakeling dit te roepen gaat mij te ver. Dit is niet fair, richting zijn team en de Celtic supporters. Hij wist vorig jaar waaraan hij begon, Celtic speelt in een erg kleine competitie met al zijn beperkingen.

27 augustus 2014 om 09:56

En is bovendien onzin aangezien ze eigenlijk al uitgeschakeld waren door Legia. Vind het dus ook wel terecht dat ze er nu alsnog uit liggen. Van Dijk blaast ws zo hoog van de toren omdat er al concrete belangstelling voor hem. Anders is deze uitspraak niet te verklaren.

27 augustus 2014 om 10:35

Ach dit wist iedereen die Celtic volgde al maanden dat van Dijk weg zou willen als ze geen CL zouden halen, in de competitie daar heeft hij ook niks meer te bewijzen. Het is nu alleen een feit dat ze geen CL gaan spelen dusja dan dan ga je die vragen krijgen.

Hij is naar Celtic gegaan voor de CL en dat weten ze ook bij Celtic zelf. En gezien de clubs die intresse in hem hebben kan je het ook moeilijk kwalijk nemen, ik houd zowieso wel van spelers die gewoon eerlijk zijn.

27 augustus 2014 om 18:34

Moeilijk dat lezen hé?
Hij zegt dat het moeilijk is om na verlies over zoiets te praten....... En hij word er naar gevraagd... Heel wat anders als hij zich openlijk loopt te verkopen....
Maar misschien even het interview terug kijken. Dan zie je een hele bescheiden bijna verlegen jongen teleurgesteld zijn verhaal doet... En al helemaal niet openlijk zich zelf wil verkopen....

Voetbalzone mag zich het ook aanrekenen met die suggestieve titels dat mensen reactie's zou als jou geven.... Want op geen enkele manier zinspeelde hij in het interview op een transfer...!

Na de uitschakeling in de CL gelijk weg willen terwijl je daar zelf ook verantwoordelijk voor bent.....

On: Southampton zou een goede club voor hem zijn

27 augustus 2014 om 09:55

Zwaar overschatte speler

Zou verstandig van Virgil als hij ook internationaal door wilt breken om een contract bij een leuke PL Club te tekenen. Qua niveau kan hij een degelijke middenmoter uit de Premier League wel aan denk ik, is toch wekelijks het slot op de deur bij Celtic. Ook een goede kans om zich in de kijker van Hiddink te spelen!

Heel toevallig zat ik gister in het stadion bij Celtic en ik lieg echt niet als ik zeg dat iedereen om mij heen zich er gewoon voor schaamde dat van Dijk de beste speler van Celtic is. Het zegt veel over Celtic dat je centrale verdediger meer spelinzicht en technische bagage heeft dan je nummer 10, of eigenlijk, dan wie dan ook op het veld. Aan de andere kant kun je ook zeggen dat van Dijk dus gewoon dik toe is aan een stap hogerop!

Zonder Fraser Forster heeft Celtic ook niets in de CL te zoeken. Met name door hem zijn de meeste punten binnengehaald vorig jaar. Ik denk dat het voor van Dijk zeker goed zou zijn om te switchen van competitie.

27 augustus 2014 om 13:28

Dat valt ook wel mee.. Forster was 1 van de meest gepasseerde keepers in de CL vorig seizoen en stond ook gewoon op doel toen ze er 6 tegenkregen van Legia Warszawa.

Hij was wel 1 van de sterkhouders dat is waar, maar je valt al snel op als je selectie zo slecht is. Ik denk dat de trainerswissel zwaarder weegt voor Celtic. Deze nieuwe jonge coach is het seizoen heel slecht begonnen voor hun doen.

Volgens de tekst mist hij zelf ook een dot van een kans.
Klinkt mij dan een beetje onzinnig om te vertrekken na het missen van de CL, omdat je het hoogste nastreeft. Southampton kan een betere tussenstap zijn om te groeien, het levert je nog geen eens kans voor de nu verkregen Europa League op.
Bovendien is het de vraag of hij met een dergelijke tussenstap voldoende opvalt om binnen de Premier League interesse van een club op te wekken die CL speelt.

27 augustus 2014 om 13:30

Virgil moest na de 0 - 1 in de spits als breekijzer. Hij had een hoge bal goed gecontroleerd in de 16 en moest snel schieten en helaas schoot hij te dicht op de keeper. Gaf daarna in het interview ook aan dat hij meer in de hoek had moeten schieten, maar daarom is hij een verdediger en geen spits. Dus dat kan je hem eigenlijk niet kwalijk nemen dat uitgerekend hij wel kansen afdwong en zijn spitsen niet.

Blamage? Ik zie niet in, dat dit een blamage is.
Veel poeha de kop, maar gewoon verloren en geen CL wat eigenlijk al een ronde eerder bekend was.

Maribor speelde gewoon veel beter voetbal, met name in de eerste helft. De eerste periode van de tweede helft leek Celtic wat meer druk te kunnen zetten, maar daarna liet Maribor wederom veel beter voetbal zien. Ik zie de blamage hier niet.

Voor zowel zichzelf en voor Celtic is het beter als van Dijk nu vetrekt, eind vorig seizoen had die al weer af en toe trekjes in de competitie dat hij weer laks werd en zich dood leek te vervelen omdat het hem allemaal weer is veel te makkelijk af ging.

Hij moet daar gewoon weg, heeft er niks meer te zoeken eigenlijk.

27 augustus 2014 om 11:27

Hij heeft daar nooit iets te zoeken gehad. Als je als CV overtuigd bent van je kwaliteiten, dan ga je niet naar de Schotse competitie. Hij krijgt daar minder tegenstand dan bij Groningen.

Ja, hij kan daar meer verdienen en had een kansje op CL voetbal. Maar als hij zich bij Groningen nog een jaartje verder had ontwikkeld, dan had hij ook wel naar een betere CL-club gekund.

27 augustus 2014 om 12:03

Hmwah in Groningen was hij duidelijk klaar, nog een jaar had niks betekend voor hem. En noem mij is een veel betere club als Celtic die in de CL speelt en bij Groningen komt shoppen?

Hij is nu naar het buitenland gegaan, weg uit de vertrouwde omgeving en naar een club met veel meer aandacht als Groningen en heeft een jaartje CL mee kunnen pakken en zich in de kijker gespeeld bij een shitload aan clubs.

Vind ik geen verkeerde keuze als andere clubs niet komen, beter als naar Rusland gaan in elk geval waar hij ook heen had gekunt en veel meer kon verdienen.

Je kan een aardig team maken van spelers die mogelijk nog vertrekken. Misschien zou dit een mooi team zijn voor Ado met de nieuwe eigenaar.

Vermeer
Alderweireld
Vlaar
vDijk
Blind
Vidal
de Jong
William Carv
BenArfa
Falcao
Wellbeck
27 augustus 2014 om 11:29

Ja, want die spelers stappen natuurlijk allemaal zomaar in een avontuur bij een Chinese investeerder met een dubieuze achtergrond om te kunnen voetballen in een klein sfeerloos stadion in de Eredivisie.

Wat wil je nu bereiken met deze opsomming?

27 augustus 2014 om 16:05

Gewoon een leuke fantasie opstelling maken, dat jij er serieus op in gaat is jouw keuze.

Mooi dat gerechtigheid nog bestaat. Had het totaal onterecht gevonden als dit Celtic zich op deze manier had gekwalificeerd. Sowieso een matige ploeg.

Ik heb 2 spelers wie denk je dat beter is

Phil jones of virgil van dijk

Want ik vind dat van gaal bij man u een zwakke verdediging heb en kan deze 2 moeilijk vergelijken misschien heeft man u er wat aan voor in de breedte

Ook al denk ik dat van gaal dit nooit doet omdat hij hem niet selecteerde voor nl elftal

Hij moet gewoon lekker bij Manu gaan ballen..... Hij zal toch niet al te duur zijn neem ik aan ?

Was zowel de beste verdediger, als gevaarlijkste aanvaller gister. Man wat is die gast sterk!

Louis van Gaal sla je slag! De Nieuwe Jaap Stam! Hij brengt zelfs aanvallend veel!

28 augustus 2014 om 12:14

'de nieuwe jaap stam'... net als Bruma en Martins Indi zeker. Van Dijk is juist een goed voetballende verdediger.

31 augustus 2014 om 14:58

Ik lach me helemaal kapot om die van Gaal, met z'n Veltman en Kongolo. Snap niet waarom hij van Dijk niet even uitgeprobeerd heeft, zelfs niet in de voorbereiding voor het WK.

Van Dijk heeft enorm veel kwaliteit. Hij is ijzersterk, wint bijna ieder duel en brengt zelfs aanvallend iets mee. Zou een prima verdediger zijn voor een club in Engeland.

Wat een sukkel man,
1 jaar heeft hij gehad bij celtic, waaronder kampioen, champions league, terwijl hij in de eredivisie een matige speler bij een matige club was, en na een schaal, champions league vind hij zichzelf alweer te goed voor Celtic, terwijl er bij celtic veel betere voetballers rondlopen als hij. Wat een clubliefde....

27 augustus 2014 om 13:33

Wie zijn die "veel betere voetballers" dan..? Zelfs de Celtic fans erkennen dat hij waarschijnlijk te goed is voor hun club tegenwoordig.

27 augustus 2014 om 18:21

Ik geef toe ik weet helemaal niets van celtic dus kan ik helemaal niet beoordelen over van dijk maar ambrose en Samaras zijn toch beter of heb ik het nou mis?

28 augustus 2014 om 12:16

Samaras is een linksmidden of spits, die kun je toch nooit vergelijken met een centrale verdediger. buiten dat is Samaras vertrokken naar West Brom dacht ik.

28 augustus 2014 om 12:19

Uh ja je hebt het mis en niet zo'n klein beetje ook.

28 augustus 2014 om 12:19

Ik moet reageren op deze post met een onwaarschijnlijk hoop onzinnigheden...
Wat een sukkel man,

"1 jaar heeft hij gehad bij celtic, waaronder kampioen, champions league, terwijl hij in de eredivisie een matige speler bij een matige club was"
Domoor dat je bent.... Een matige speler? Hij was in zijn laatste seizoen met afstand al de beste cv in de eredivisie waarbij er alom verontwaardiging was waarom deze gast nooit een kans kreeg door een ongrijpbare selectiviteit van de almachtige herr Louis. Hierbij heb je je direct al gekwalificeerd als leek als het om van Dijk gaat waarbij het des te vreemder is dat je er zo'n stellige mening op nahoudt

"en na een schaal, champions league vind hij zichzelf alweer te goed voor Celtic, terwijl er bij celtic veel betere voetballers rondlopen als hij. Wat een clubliefde...."
Volgens mij mag hij wel een en ander vinden na zoveel belangstelling voor zijn persoontje....

"ik geef toe ik weet helemaal niets van celtic dus kan ik helemaal niet beoordelen over van dijk maar ambrose en Samaras zijn toch beter of heb ik het nou mis?"
Echt hè... Je onderstreept mijn eerste stelling zelf...

28 augustus 2014 om 12:54

Hij in nooit met afstand de beste verdediger van de eredivisie geweest hooguit de beste speler van Groningen.

Ik heb de wedstrijd niet gevolgd dus kan ik ook niet oordelen over hoe zijn prestatie was. Wat ik wel kan zeggen is dat deze houding onrespectvol is naar je ploeggenoten, trainer en club. Weer een voorbeeld om een transfer te forceren. Mocht Ron Vlaar alsnog vertrekken bij Aston Villa, dan denk ik dat deze Virgil Van Dijk een goede vervanger kan zijn.

Nou Koeman, waar wacht je op?

Ik hoop dat Celtic en Sunderland tot een akkoord gaan komen de komende dagen. Voor Virgil van Dijk zou het een perfecte transfer zijn, Celtic kan het zelf al niet meer bolwerken tegen tegenstanders als Maribor en is zelf in de schotse competitie met afstand de kampioen op voorhand. Conclusie is dus dat Van Dijk speelt tegen tegenstanders waar het niveau véle malen onder het niveau ligt van de tegenstanders in de premier league.
Van Dijk is een type Vlaar, een beer, kan aardig voetballen als je het vergelijkt met beren uit La Liga, de onderste regionen en de kelder van de premier league, centrale verdedigers doel ik dan op, die alleen groot en sterk moeten zijn eigenlijk. Van Dijk is aanvallend geweldig, bij standaard situaties altijd de man, lengte, kracht, aardige snelheid.
Vlaar is een beest geworden in engeland, ik denk dat Virgil net als Vlaar nu een beest gaat worden en al behoorlijk goed is, in engeland gaat hij de volgende stap zetten en in oranje komen, want hij kan prima met Bruno Martins Indi, Terence Kongolo, Karim Rekik enz. concurreren.
Ik hoop dat het rond komt! Zou voor Virgil van Dijk & het nederlands elftal goed nieuws zijn! En tevens voor FC Groningen en Willem 2 die wellicht een doorverkooppercentage krijgen, maar sowieso een hele mooie opleidingsvergoeding van tonnen.
Heeft bij Sunderland met Patrick van Aanholt iemand in de defensie waarmee hij zijn vaderlandse taal kan spreken en kan optrekken, dan kunnen ze elkaar ook helpen. Dat zie je vaak dat nederlandse jongens veel aan elkaar hebben bij buitenlandse clubs. Van Ginkel en Aké trekken ook heel veel met elkaar op. En Janmaat, Anita, Siem en Tim Krul zullen het ook fijn vinden dat ze met zijn 4’en zijn.

28 augustus 2014 om 12:41

Ik mis de Vrij in je verhaal. Die in de komende 6 jaar sowieso basiskamp in Oranje dus ik geef van Dijk weinig kans.

28 augustus 2014 om 12:51

Moet ik nog zien, ik ben nog steeds niet overtuigd van de Vrij. Zijn snelheid en bewegelijkheid blijft een probleem, gaat intressant worden bij Lazio

28 augustus 2014 om 16:26

pedro1908,

Heb net even transfermarkt.nl gekeken en hij schijnt rechts benig te zijn, dan zijn zijn concurrenten idd niet de spelers die ik opnoemde, maar:

Ron Vlaar
Stefan de Vrij
Jöel Veltman
Sven Van Beek
Jeffrey Bruma

Als hij het goed doet in de premier league moet hij het van de onderste 3 wel winnen.

En Douglas niet te vergeten, is ook rechtsbenig, eventueel Heitinga..

Sunderland is naar mijn mening te laag gegrepen voor Virgil. Ik zou hem best succesvol zien worden bij bijvoorbeeld newcastle.

28 augustus 2014 om 12:11

Rustig aan beginnen. Hij is nog jong, kan altijd nog hogerop.

Dat is toch geen competitie en als hij CL wil spelen had hij daar nooit naar toe moeten gaan. Dan moet je dus nu ook niet zeuren.

Dan krijgen we misschien als centraal duo Alderweireld - Van Dijk.

31 augustus 2014 om 14:23

Best een sterk duo. Dit zou wel eens heerlijke brokken kunnen maken.

Maar wat als Sunderland de CL niet haalt?

31 augustus 2014 om 20:36

Heb gelezen dat Alderweireld niet wil vertrekken naar Sunderland. (wat ik na bij Ajax en atletico te spelen wel begrijp).
En Van Dijk speelt bij Celtic bij een grotere club dan Sunderland maar in een kleinere competitie. Ik snap niet waarom Koeman dit duo niet haalt of toch minstens 1 van de twee. Prima spelers voor Southampton.

Zou mooi zijn voor van Dijk want dit Celtic is werkelijk van een dramatisch niveau.

Beste cv die NL heeft, veel completer dan Ron'ik denk dat ik Vidic ben' Vlaar

31 augustus 2014 om 14:35

Who the f*ck is Vidic?!

Volgens de geruchten circuit en media heeft Southampton inmiddels een bod gedaan van 8miljoen pond en zijn ze bij Arsenal en Sevilla ook nog steeds geintresseerd.

Over aandacht heeft hij in elk geval niks te klagen de aankomende dagen.

31 augustus 2014 om 14:54

Mooie geruchten! ik hoop dat Southampton hem binnen haalt, omdat hij daar rustig kan laten zien wat hij kan. Een nadeel kan zijn dat er dan mensen komen die gaan roepen dat Koeman alleen maar spelers met Nederlandse connecties koopt. Arsenal lijkt me nog net iets te hoog en Sevilla kan ook een prima club zijn.

Erg jammer voor Celtic.

Nu gaan alle betere spelers naar middenmotors in de Engeland..

Als Celtic nou net als clubs uit Wales in de BPL spelen zouden de spelers niet zo snel vertrekken. nu staat een club als Swansea hoger..

Celtic hoort in de top ban de BPL heeft goede supporters en sfeer

Zou dit niet de verdediger zijn die ze in Eindhoven missen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren