Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Gaal dolblij: ‘Misschien herinneren jullie je nog dat ik Robben haalde’

Laatste update:

Louis van Gaal had dinsdagavond na de blamage tegen League One-club MK Dons (4-0 nederlaag) weinig reden om blij te zijn, maar de trainer van Manchester United zag toch een lichtpuntje: eerder op de dag was Man United erin geslaagd om Ángel Di María over te nemen van Real Madrid.

/

De komst van de Argentijns international zorgde alsnog voor een goed gevoel bij Van Gaal. De voormalig bondscoach van het Nederlands elftal vergelijkt Di María met Arjen Robben, tijdens het WK deze zomer de grote uitblinker bij Oranje. “Ik heb Di María gekocht omdat hij zowel op de vleugels uit de voeten kan als in het centrum”, maakt de Nederlandse oefenmeester duidelijk op de officiële website van zijn werkgever.

“Dat is erg handig voor een trainer. Misschien herinneren jullie je nog dat ik Robben haalde toen ik coach van Bayern München was, dat was destijds ook eind augustus. Net als Di María kon hij aan de zijkant spelen, maar eveneens centraal. Op die manier heb ik altijd de mogelijkheid om van tactiek te wisselen, al is dat wel een heel proces. Je kunt niet even met je vingers knippen en op een ander systeem overstappen.”

Welke speler vind je beter?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je kunt niet even met je vingers knippen en op een ander systeem overstappen.

Dat wordt nog enkele maanden 5-3-2. Hopelijk verandert hij nog net op tijd dat top 4 toch nog net lukt.

27 augustus 2014 om 13:46

Waarom niet je kan toch met rvp of rooney in de spits en Angel en Adnan op de vleugel en met Juan of shinji achter de spitsen net als Eriksen nu bij ons. Ik had nu 4-3-3 gaan spelen volgens zijn eigen boek.

27 augustus 2014 om 13:53

hij gaat niet Rooney of rvp laten spelen maar allebei, het beste zou zijn om rvp naar de rechterkant te laten schuiven Rooney centraal en Angel op rechts. Dan achter hun Mata.

27 augustus 2014 om 13:59

De Gea, Rafael, Smalling, Jones, Shaw, Mata, Carrick, Cleverley, Di Maria, Rooney, van Persie. Gewoon een ouderwetse Man Utd 4-4-2 met Mata en Di Maria die naar binnen komen en ruimte maken voor de backs Rafael en Shaw die graag aanvallen. Carrick een passende rol geven zonder veel te lopen gezien zijn leeftijd en Cleverley als loper.

27 augustus 2014 om 14:01

Dat zie ik dus anders. Moet er wel bij zeggen dat ik Nederland verschikkelijk vond op het WK. In mijn visie gaan rvp en rooney niet samen. B.t.w. rvp linksbuiten?

27 augustus 2014 om 14:15

@ Avds85,

Lijkt me dat je Rojo waarschijnlijk wel in de basis kan gaan zetten voor Jones of Smalling.

Daarnaast laat je Herrera buiten de basis ten faveure voor Cleverley? Dat is natuurlijk sowieso al verschrikkelijk lachwekkend.

27 augustus 2014 om 14:16

Dat jij Cleverley in de basis laat spelen, zegt al genoeg.

27 augustus 2014 om 14:30

Dit lijkt mij de meest logische opstelling. Of het gaat werken is nog maar de vraag. Mata is geen rechtervleugel, maar zou dan veel naar binnen kunnen komen. Langs Herrera heb je iemand nodig die de last van de verdediging kan verminderen. En achteraan heb je nul ervaring en nul leiderschap. Rojo kan zelfs nog geen Engels.

Op de bank hou je dan Lindegaard, Blackett, Carrick, Fletcher, Smalling, Kagawa, Welbeck, Wilson en Januzaj over. Cleverley (15), Fellaini (20), Young (15), Valencia (15), Hernandez (20) allemaal verkopen en van dat geld koop je Vidal en hou je nog 40 miljoen over. Je hebt geen 25 spelers nodig dit jaar. Je speelt enkel BPL en nog paar Fa Cup wedstrijden. Met 20 spelers heb je er genoeg.

De Gea
Rafael
Jones
Rojo
Shaw
Vidal
Herrera
Mata
Rooney
Di Maria
RvP
27 augustus 2014 om 14:53

Precies Rooney_10, heerlijke opstelling waar je prima mee kan strijden voor de titel. Op papier dan.

27 augustus 2014 om 15:03

Sorry maar 15 miljoen voor Cleverley? Hoe kom je daar in Gods naam bij?

27 augustus 2014 om 15:21

Juist hij heeft nu wel de spelers ervoor die hij bij Nederland niet had. Hij hoeft dus niet met zijn aangepaste spel door de omstandigheden door te gaan.

27 augustus 2014 om 16:33

martinez heeft dat voor hem over, hij is een groot fan van clev

27 augustus 2014 om 20:12

De bedragen die ik erachter zette waren maar een wilde gok. De nadruk lag op het idee om deze B-spelers weg te doen, één topklasse speler in de plaats halen én nog wat geld overhouden. Muggenziften we vandaag de dag nog over 5 of 10 miljoen meer of minder?

27 augustus 2014 om 22:02

ik zou zelf mata wisselen voor januzaj, als die jongen veel speelt kan hij grote stappen maken en aan de basis staan van een nieuw groot man u team. Verder lijkt het mij een slimme zet om barkley en benteke aan te trekken na dit seizoen aaangezien rvp ook al oud wordt en barkley de benodigde creativiteit bezit

28 augustus 2014 om 03:26

Ik zou het liever zo zien: de Gea, Rafaël, Jones, rojo, Shaw, carrick, Herrera, di maria(links), Rooney(10), Mata/januzai(rechts), van persie(spits).
Ik ben geen man u fan maar dit lijkt mij het best mogelijke. Ik zou nog wel een goede cv a la hummels en een top middenvelder als Vidal kopen.

Ach, al halen ze nog 10 goede aanvallers, zo lang die verdedigers en centrale middenvelders van een middelmatig niveau blijven zal de opbouw van achteruit enorm slecht zijn en hoeven we niet bang te zijn voor een Manchester United dat mee kan doen om de titel.

27 augustus 2014 om 13:38

Ik geef je nu vast op een briefje dat manchester boven arsenal eindigt, dit jaar nog.

27 augustus 2014 om 13:43

Jij bent echt niet 100% man... waar is dat briefje?

27 augustus 2014 om 13:43

Ik geef je vaak gelijk, maar dit keer zit je er naast :-)
Sorry hoor, maar als het pas rond de kerst begint te lopen mogen ze bij Utd blij zijn met een plek in het linkerrijtje...

27 augustus 2014 om 13:43

Manu gaat die gooit straks de naverbrander aan en knallen na de top van de PL. Dit team wordt de verassing van het seizoen.

27 augustus 2014 om 13:46

Dat zou ook vorig jaar gebeuren. Ik zal dit vast niet tot mei onthouden en als het niet gebeurd ben je waarschijnlijk ook nergens meer te vinden. Ik geef je op een briefje dat dat niet gaat gebeuren.

27 augustus 2014 om 13:49

Knap al die briefjes zo vroeg in het seizoen. Zullen we het gewoon maar afwachten mensen i.p.v. te pretenderen een voorspellende gave te hebben? Het Arsenal spel is voorlopig ook niet om aan te gluren, dus waar die overtuiging bij de Gunners vandaan komt is mij een raadsel.

27 augustus 2014 om 14:23

Eens met @manodedios

Bij Bayern begon van Gaal ook stroef en zat die rond kerst echt nog in de pinarie. Totdat het op een gegeven moment begon te lopen na die 1-4 uitoverwinning bij Juve. Vervolens was het een van de beste jaren in de clubhistorie.

Bij United gaat het hem dat ook lukken. Met spelers als Di Maria, Van Persie, Rooney, Mata, Herrera, De Gea, Rojo, Shaw en eventueel nog 1 topcv erbij is het onmogelijk om met zon topcoach de top 4 mis te lopen.

27 augustus 2014 om 22:05

ik denk ook wel dat dit mogelijk wordt aangezien het bij de overige teams die voor plek 3 en 4 strijden ook niet allemaal even soepel loopt. Verder misschien van dijk aan trekken voor een versterking in de breedte en voor in wedstrijden tegen minder grote teams ?

27 augustus 2014 om 13:41

Waarom lult iedereen elkaar toch na? United heeft gewoon een heel aardige selectie. En vooral als vidal er ook nog bijkomt. Vergeet alle blessures niet he. Jee.

27 augustus 2014 om 13:47

Ze zijn nog lang niet afgeschreven, we zijn net aan het voetbalseizoen begonnen! Ze hebben blessures inderdaad, Louis is over het algemeen een slow starter ook omdat iedereen moet wennen aan zijn manier van werken/spelen en er kunnen inderdaad nog spelers bijkomen zoals je zegt.

27 augustus 2014 om 13:47

Klopt, manchester heeft echt abnormaal veel blessures, de helft van de selectie zo lijkt het. Nu ook kagawa weer.

27 augustus 2014 om 13:53

Heb jij gister niet gekeken?

27 augustus 2014 om 13:59

Hernandez, welbeck en kagawa ( namen uit man utd b) aangevuld met talent en gewoon veldopvulling. Wow wat een schande zeg...

27 augustus 2014 om 15:05

Ja en wie was de tegenstander?

27 augustus 2014 om 17:19

Alsof een dergelijke verzameling spelers niet gewoon moet winnen van een omhooggevallen amateurclubje dat alleen bij de meest fanatieke FM spelers bekend zal zijn. Ik ben het absoluut met je eens dat het nog veel te vroeg is om Manchester en ook Van Gaal al af te schrijven, maar excuses zoeken voor de wedstrijd van gister komt nogal lachwekkend over.

27 augustus 2014 om 17:40

Gebeurt meer dan eens dat een grote club eraf wordt geschoffeld door een mindere god. Vooral in de capital 1 cup. Dus maak hier niet iets groots van.

Zoals ik bij zijn overgang al zei. Louis moet zich juist niet bemoeien met transfers. Daar heeft hij keihard gefaald bij Bayern. Ja hij heeft Robben gehaald. Maar dat was ook de enige topaankoop. Hij haalde ook braafheid en Pranjic. Liet topscoorder Luca Toni gaan. Mats Hummels liet hij naar Dortmund gaan, Lucio liet hij naar Inter gaan, waar Lucio werd verkozen tot beste CV van Europa

Het is dat het Bayern bestuur hem tegenhield want anders was het veel erger geworden. Hij wilde Kroos en Alaba verkopen. Hij wilde Van der Wiel en Stekelenburg halen. Kortom, hele goede trainer, maar qua transfers bakte hij er bij Bayern niet veel van.

Edit: ik zie dat er weer reacties komen over technisch en tactisch gebeuren, let wel ik heb het puur over transfers he!

27 augustus 2014 om 13:43

Daar heb je een punt, had daar niet op die manier aan gedacht. Hij kan spelers wel beter maken, maar daar staat hij om bekend.

27 augustus 2014 om 13:47

Daar heeft hij een punt. Maar bayern werd met topper lucio, toni en al die andere meuk kansloos afgestraft in de CL. En daarnaast wist niemand toen dat Hummels, Alaba, Kroos etc zo goed zouden worden. Makkelijk je gram halen achteraf.

27 augustus 2014 om 13:53

Dat van alaba en Kroos kon iedereen zien. Kroos was na Lahm het allergrootste talent uit de jeugd, hij hield Leverkusen in zijn eentje staande op zijn 19de. Alaba was een gigantisch talent dat op 16 jarige leeftijd debuteerde in het nationale elftal van Oostenrijk.

Ik haal helemaal niet mijn gram, want wat ik nu schrijf heb ik al tig keer verkondig, het is niks nieuws, misschien voor buitenstaanders wel.

27 augustus 2014 om 13:55

@gnst

Amen, dank u wel.

Al is Di Maria wel een zekerheidje en zou een Vidal dat ook worden.

27 augustus 2014 om 13:58

Alaba heeft genoeg minuten gemaakt onder van Gaal. Daarnaast vind ik het laten gaan van Kroos afgelopen zomer schokkender dan 5 jaar geleden toen hij nog een nobody was. Van Gaal heeft Bayern verjongt en meteen succes geboekt. Daar plukken ze nu nog de vruchten van.

27 augustus 2014 om 14:08

Valt wel mee, Alaba had onder Van Gaal 5 wedstrijden gespeeld in het hele seizoen, en werd te licht bevonden en kon in principe weg.

Dat van Kroos deels met je eens, aan de andere als hij eerder was vertrokken wilde ik wel zien of Bayern in 2013 zo succes zou zijn.

Maargoed, misschien heeft Van Gaal ervan geleed, wie weet. Ik gun het hem bij Man Utd in ieder geval wel. Misschien van Mata ook een CM maken net als met Schweinsteiger toendertijd haha.

27 augustus 2014 om 14:26

@gnst

Das niet helemaal waar hoor. Kroos deed het geweldig bij Leverkusen, maar heus niet in zijn eentje. Daar liepen ook ervaren mannen als Rolfes, Ballack, Kiessling en Hyypia rond die de evenwicht in de ploeg hielden. Die hadden op da tmoment gewoon na Bayern de beste ploeg van Duitsland en met Heynkess een topcoach. Wij werden dat jaar ook herbstmeister.

En Alaba viel op het begin echt door de mand hoor bij Bayern. Kon bij Hoffenheim ook niet echt imponeren vind ik. Dat van Hummels is een nog grotere verassing, want die stond bij Bayern niet eens bekend als een groot talent.

Dat van Lucio is natuurlijk wel een enorme blunder. Maar je kunt niet zeggen dat Van Gaal het onaardig deed met een kampioenschap, beker en een CL finale plaats, toch?!

27 augustus 2014 om 14:40

Dat was ook bij wijze van spreken el phenomeno. Verder speelde Ballack toen niet bij Leverkusen, die kwam pas later. Feit was wel dat hij, ook door de duitse media, werd gezien als beste leverkusen speler. Verder was Heycknes zijn allergrootste fan en wilde hem ook niet wegdoen toen hij bij Bayern kwam.

Dat van Alaba is niet waar, die jongen speelde pas 5 wedstrijden voor Bayern, deed het goed bij Hoffenheim en brak door toen Heycknes hem LB zette. Louis gebruikte hem als middenvelder.

Hummels was wel een groot talent hoor. Maakte zijn debuut bij Bayern op zijn 18de.

Ik klaag ook niet over de prestaties. Double in je eerste jaar is geweldig. Maar ik uit me puur op transfers he. Niet prestaties en technische zaken.

27 augustus 2014 om 13:44

Louis heeft (of had?) een beetje het probleem dat hij teveel vasthoudt aan mensen waarmee hij in het verleden goede ervaringen mee heeft gehad. Jouw verhaal bij Bayern ken ik niet, omdat ik er te weinig van weet, maar ik herken dit wel in zijn tijd bij Barcelona. Dat kun je je permitteren zolang de resultaten goed zijn, maar als dit minder wordt ben je als eerste aan de beurt met je 'kliekje'.

Tot nu toe moet ik wel zeggen dat hij niet al teveel Nederlanders binnenhaalt (staff meegerekend), dus hij lijkt er van geleerd te hebben.

27 augustus 2014 om 13:44

En laat Robben nu net al die miskopen goedmaken. Dat hoef ik je natuurlijk niet te vertellen.

27 augustus 2014 om 13:50

Ja want 1 speler maakt dat allemaal goed?, wat een redenering zeg De CL finale van 2010 werd juist verloren door deze fouten. Van Buyten en Demichelis die zich zo makkelijk lieten doldraaien en uitkappen door Sneijder en Milito. Was schrijnend om te zien hoe Lucio in zijn eentje zowat de hele aanval van Bayern, met Robben ! helemaal in zijn zak had.

Overigens was dat maar een handje vol voorbeelden, wat te denken over Neuer die hij maar niet wilde (en toen nog goedkoper was) of de aanvoerder van Bayern ( Van Bommel ) wegsturen.

27 augustus 2014 om 13:55

Ja dat klopt. Vergeet niet dat je voor van gaal nog kansloos was tegen zenith in de uefa cup met topper Lucio en Toni. De eerste cl finale in 9 jaar en weer landskampioen na 2 jaar. Daarnaast was lucio hard op zijn retour, dat hij met zijn ervaring van waarde was in een zeer defensief inter, akkoord. Robben laat jaar in jaar uit zijn waarde zien.

27 augustus 2014 om 13:59

Dat klopt ook, ik ben ook niet ontevreden over het algemeen over van Gaal, puur technisch en tactisch was het ook niet onverdienstelijk. Hij liet Badstuber doorbreken en maakte van Schweinsteiger een van de beste middenvelders ter wereld ( ze zijn nog steeds goed bevriend).

Maar gebaseerd op puur transfers vond ik hem zwak en inconsequent. Maar goed misschien pakt hij de transfers nu bij Man Utd anders aan, dat kan ook.

27 augustus 2014 om 14:02

Ik ben het met je eens dat er miskleunen tussen zaten hoor. Maar niet genoeg om zijn transferbeleid per se af te rekenen. We zullen het zien natuurlijk. Ik zou de eerste zijn die je gelijk geeft

27 augustus 2014 om 14:28

Van Gaal wou vanaf de middenlijn spelen. Dan heb je minder aan een speler als Lucio. In een defensief ingestelde ploeg als Inter was die nog wel van waarde. Die zelde Lucio viel daarna ook door de mand op het WK in 2010 en bakte na dat seizoen er bij Inter ook weinig meer van. Vertrok later zelfs naar Juventus.

Nee hij speelde geweldig bij Inter omdat dat een counterteam was en verdedigend bestond uit alleemaal muren met Samuel, Chivu, Cordoba, Materazzi, Maicon, Zanetti, Cambiasso en Motta, allemaal spijkerharde verdedigers en tacticusse topspelers.

27 augustus 2014 om 14:42

Ja en nee. Van Gaal speelde aanvallend, maar juist toen viel me op dat hij de verdedigers juist niet tegen de middenlijn wilde hebben. Want dat staat natuurlijk haaks op het behouden van Van Buyten en Demichelis, die waren helemaal dramatisch. Maar goed, dit gaat natuurlijk helemaal offtopic.

27 augustus 2014 om 13:49

En was hij in zijn laatste seizoen niet tegen de komst van Neuer omdat hij toen die andere jonge doelman had(die uiteindelijk zwaar tekort bleek te schieten)?

Langs de andere kant heeft hij wel voor de doorbraak van jongens als Badstuber en Müller gezorgd, vooral het vertrouwde dat hij al vanaf het begin in die laatste vertoonde vond niet iedereen vanzelfsprekend op dat moment.

27 augustus 2014 om 13:55

Klopt hij kon Neuer oppikken (voor veel minder dan Bayern uiteindelijk betaalde) omdat hij Kraft en Rensing wilde behouden. Beide hadden 3 leuke wedstrijden gekeept, maar kwamen wel duidelijk te kort.

Overigens zeg ik niet dat hij alles fout deed, ik heb het puur op transferbeleid, en niet zozeer op technische zaken, daar heeft hij mooie dingen gedaan met Schweinsteiger en Badstuber o.a.

27 augustus 2014 om 13:49

Hij wilde Neuer ook niet hebben toch maar liever die keeper uit de jeugd. Daar heeft hij ook geen gelijk mee gekregen.

27 augustus 2014 om 13:56

heeft ook gezorgd voor bijv. Muller , Kroos, Schweinsteiger in de basis

27 augustus 2014 om 13:58

Ik geloof dat hummels zelf wilde weggaan wegens zijn vader. Weet het alleen niet zeker.

27 augustus 2014 om 16:38

Ja, hij liet Toni gaan, maar was het ook niet van Gaal die toen Mario Gomez opstelde, die op zijn beurt 40+ doelpunten maakte?

Hij wil gewoon NL 2.0 maken, met Rojo als Bmi, Di Maria als Robben, RvP als Rvp, Shaw als Blind etc

Ja, van Gaal heeft het weer gedaan! In deze heeft hij wel gelijk, maar hij moet zichzelf bijna altijd even een schouderklopje geven. Volgende week krijgen we te horen dat hij het wiel heeft uitgevonden. Hij heeft geluk gehad dat Robben een superaankoop bleek, maar hij schopte die duivels goede Toni er ook uit terwijl die prima presteerde. En hij had nog een Nederlandse back gehaald van Twente volgens mij..

Het is toch gewoon schandalig hoe Van Gaal daar presteert. Het ligt deels aan de spelers, maar als je gisteravond met 4-0 afgemaakt wordt door een nietszeggende club waar je nog met een C-elftal van moet winnen, mag Van Gaal de schuld op zich nemen.

Mischien herrineren jullie nog dat IK !!! robben haalde. IK !!! heb nu DiMaria gekocht. Pffff, ja Louia we weten hoe vol je van JEZELF !!! bent.

27 augustus 2014 om 13:53

Hij heeft ook die ene bus gemaakt.

Meneer van Gaal moet centrale verdedigers gaan halen, Di Maria is een geweldige speler die vast wel wat zal kunnen toevoegen,maar met deze verdediging zul je er elke wedstrijd minimaal 3 moeten maken,ik begrijp het niet

Successen uit het verleden halen om een toekomstig succes te voorspellen, is altijd gevaarlijk.

Je loopt dan altijd het risico dat er een etter in de zaal aanwezig is, die de mislukkingen uit het verleden haalt, om ook een fiasco te voorspellen.

Zoals bv. 12de staan met Capo-di-tutti-capi-club Barcelona, 20 punten achter de nr 1 halfweg de competitie.

Ouch.

Met rvp mata di maria rooney ect een geweldige aanval. Maar moet man utd geen hummels of zo een type halen. Ook al haal je zlatan ronaldo en messi met deze achterhoede verlies je dan nog steeds vaak.

Robben was toen 2 seizoenen meer geblesseerd dan dat ie speelde. Hoop voor Di Maria dat dat niet het geval wordt.

Van Gaal wordt in de Engelse pers volledig afgemaakt. Hij doet de waanzinnige nederlaag tegen een derdedivisionist af als een akkefietje. Nu probeert hij de pers af te leiden door z'n waanzinnige blijdschap te uiten over iemand die "hij" heeft binnengehaald.
Zo werkt dat niet, Louis. Hij gaat nog heel, heel veel moeten presteren wil hij de held zijn waar men op hoopte toen hij bij Manchester binnen liep.

Robben is beter maar di maria heeft alles en nog genoeg tijd om hem te overtreffen!

Dat is ook typisch van Gaal...

Misschien moet hij ook bij Man U iemand van de flanken op CM zetten.. Heeft hij bij Bayern met Schweinsteiger ook gedaan.... Misschien wordt de desbetreffende speler dan ook met zijn land WK winnaar.

Hij haalt telkens de dingen "goede" keuzes die hij heeft gemaakt maar, de fouten die hij heeft gemaakt kan/wil hij nooit in het oog zien... Ik kan me niet herinneren dat hij ooit een keer zei dat hij ergens tactisch heeft gefaald..
Hij kan 9 wedstrijden verliezen door domme zetten te maken.. Maar zodra hij de 10e wedstrijd wint dan hoor je hem ook alleen over de 10e wedstrijd. Hoe goed HIJ het wel niet heeft neergezet.
En daar wacht hij nu ook op. De eerste overwinning en dan kan hij zichzelf weer de hemel in prijzen en altijd terug refereren naar de overwinning. Ookal zouden de daarop volgende wedstrijden allemaal dramatisch eindigen.

Maar goed, zo is die man nou eenmaal.

27 augustus 2014 om 14:42

@ Acolinho

Dat is ook typisch meelullen met negatievelingen in de media....

Van Gaal is een fantastische trainer die bij elke club waar hij gewerkt heeft succesvol is geweest en prijzen heeft gepakt. Hij won met een piepjong Ajax de Champions League. Speelde met een aanvallende, gedurfde tactiek grootmachten als Real Madrid zoek. Hij heeft bij Barcelona goed voetbal gespeeld en prijzen gewonnen, bij AZ werd hij razendknap kampioen van Nederland en ook bij Bayern bracht hij daar eindelijk weer eens aanvallend voetbal en zorgde voor een fundament waar andere coaches van profiteren. Het enige mislukte project met Oranje, heeft hij op het WK in Brazilie revanche voorgenomen. Horen wij de mensen zoals jou hierover? Nee, die wachten en wachten totdat ze Van Gaal een keer ergens mee af kunnen vallen en dan komen ze met zijn allen naar buiten om te vertellen dat Van Gaal een gek is, niet kritisch is op zichzelf en dat hij niet met spelers om kan gaan. Denk je nu werkelijk dat zo iemand, zoals hij door ''jullie'' beschreven wordt, bij clubs als Ajax, Barcelona, Bayern Munchen en Man Utd kan werken? Waarom lopen spelers als Xavi, Puyol, Robben, Van Persie met Van Gaal weg? Kan niet met moeilijke jongens omgaan? El Hamdaoui heeft overal problemen gehad, maar speelde bij AZ onder Van Gaal zijn beste voetbal. Niet kritisch op zichzelf? En dan toch overal een succesvol team neerzetten dat prijzen pak, hoe kan dat dan? Van Gaal is arrogant, maar wel een fanatische trainer die goed met spelers om kan gaan en overal een succesvol team neerzet, iemand die kritisch is op zichzelf (zoals over het mislukte eerste project bij Oranje) en zich verbetert. Negatievelingen kijken heel anders en pakken graag alleen die dingen eruit waarmee ze iemand af kunnen vallen.

Maar goed, zo zijn negatievelingen nou eenmaal.

27 augustus 2014 om 16:33

Ik heb nooit gezegd dat van Gaal een slechte trainer is...

Maar in zijn tijd bij Bayern heeft hij het ook voor zichzelf verneukt.. Heeft hij dat ooit openlijk gezegd? Nee.. Alsof hij het niet aan durft om dat toe te geven.

Zoals ik al zei, nu gaat slecht en men zoekt het ene naar het andere excuus. Maar als het dadelijk goed gaat dan zal hij zichzelf weer schouderklopjes geven. En als het daarna weer minder loopt zal hij terug refereren naar die goede periode.

Los daarvan is het en goede trainer..

Di Maria is een fantastische speler, maar....

Ik vind Man Utd wel roekeloos geld uitgeven deze zomer. Het lijkt er een beetje bij te horen, maar tot voor kort onder Ferguson, werd vaak doelgerichter ingekocht. Nu geeft Man Utd bijna 40 miljoen uit voor een middelmatige back!!!! 20 miljoen voor een aardige centrale verdediger, en 75 miljoen (+ eventuele bonus nog!!!!) voor een goede vleugelspeler. Daarbij werd ook nog 35 miljoen betaald voor een centrale middenvelder die ook nog moet overtuigen. Ik vind het lachwekkende bedragen voor de spelers die gekomen zijn. Deze 4 spelers hebben Man Utd dus 170 miljoen euro gekost en daar komen nog eventuele bonussen bij. Nog steeds is het elftal gehavend en mist men met name kwaliteit centraal op het middenveld en centraal achterin. Belachelijk.

27 augustus 2014 om 14:42

Die middelmatige back is vorig seizoen op 18-jarige leeftijd uitgeroepen tot beste linksback van de PL. Middelmatig lijkt me dus nogal overdreven. Natuurlijk erg duur, maar dat weet je aangezien hij Engelsman is. Pak je ook een stukje herkenbaarheid mee zullen we maar zeggen.

Herrera liet in de voorbereiding duidelijk zien dat hij kan brengen wat United mist. Helaas alweer geblesseerd. Je moet hem ook de tijd gunnen te wennen aan de PL en dan ben ik er zeker van dat hij zijn klasse gaat bewijzen.

Rojo moet ik ook nog maar zien. Als hij zich staande houdt is het voor een centrale verdediger an sich geen wereldschokkend bedrag. We hebben het wel over een Argentijnse vice-wereldkampioen.

Di Maria is inderdaad belachelijk duur. Ook daarvoor geldt er wel weer een maar. Vorig seizoen toch zo'n beetje de meest waardevolle speler in de PD, dus je koopt gewoon een geweldige speler die zowel als winger als centraal kan fungeren. Het zou me niet verbazen als Di Maria straks naast Herrera komt te spelen.

Centraal op het middenveld ligt het probleem wat mij betreft niet meer. Eerder centraal achterin nog. Geef Rojo eerst maar de kans zich te bewijzen, net als Herrera en Shaw.

Men roept nu direct van alles na 1 punt uit 2 wedstrijden. Feitelijk gezien zijn vooral Evra en Vidic achterin vertrokken en hebben de vervangers nog niet gespeeld. Natuurlijk kom je dan in de problemen. Daarnaast een waslijst aan blessures en dan heeft ieder team een groot probleem. Wacht eerst maar eens af wat er gebeurt als de blessuregolf voorbij is en de nieuwkomers mee kunnen doen.

27 augustus 2014 om 14:54

@ Sammerens

Middelmatig is het juiste woord voor Shaw. Ik heb hem verschillende keren in actie gezien, maar dat wordt nooit een topback zoals Ashley Cole bijvoorbeeld. Hij kan absoluut een goede speler worden voor Man Utd, maar dat is hij op dit moment nog niet. Om dan voor een 19-jarige 40 miljoen euro neer te tellen. Tja, voor Engelsen wordt meer betaald in de PL, maar dit is lachwekkend.

Herrera krijgt zeker de tijd om zich te bewijzen, maar heeft zich nog niet bewezen, terwijl daar het geldbedrag wel naar is in mijn ogen. Maar goed, ik weet ook dat de markt heel erg verziekt is en dat nu voor dit soort spelers eigenlijk ook al een hoofdprijs wordt betaald. Toch had je voor 35 miljoen euro ook aan Fabregas kunnen denken, iemand die zich wel bewezen heeft.

In het algemeen, Man Utd heeft dus 170 miljoen euro uitgegeven en is nog steeds niet helemaal klaar met de selectie. Dat is lachwekkend, dat staat los van hoe ze het op dit moment doen.

27 augustus 2014 om 15:18

Alle kenners zijn het er over eens dat Shaw het in zich heeft om een absolute topper te worden. Hij houdt zich al 2 seizoenen staande in de PL terwijl hij toen 17-18 jaar was en werd dus bovendien uitgeroepen tot beste LB op 18-jarige leeftijd. Als je dat dan af probeert te doen als middelmatig dan zijn we snel klaar. Iedereen recht op zijn eigen mening hoor, maar concluderen dat Shaw nooit een topback als Ashley Cole kan worden gaat nergens over. Cole debuteerde pas in de PL toen hij al 19 was. Shaw ligt in dat opzicht mijlenver op hem voor.

Wat betreft Fabregas heb je gelijk. Ik neem aan dat ze hem niet haalbaar achten na de vorige pogingen en het missen van de CL. Ik denk ook dat daar de schoen wringt.

En tja....dat uitgegeven en nog niet klaar kan lachwekkend genoemd worden. Er zijn clubs die door de jaren heen nog veel meer hebben uitgegeven en nog niet de helft hebben gepresteerd van wat United heeft gepresteerd.

Duidelijk is dat ze een probleem met de selectie hebben en tevens meer dan zat geld beschikbaar hebben. Als dit de route is waarmee ze denken weer succesvol te worden dan heb ik daar geen problemen mee. Zo doen het in ieder geval op eigen kracht.

Hij heeft toch ook met zijn vingers geknipt bij Oranje.. dat toch een zwakkere elftal is? Ik snap sommige uitspraken van deze gast niet, moet Di-Maria, Manchester United dragen? Zo een type speler is hij totaal niet, het is nog de vraag of hij gaat slagen in Engeland en al de druk die er bij komt kijken aanpassen aan het voetbal.

Ozil was ook een smaakmaker bij Real maar kijk nu na zijn transfer naar Engeland.

352 werkt niet maar misschien 532 met backs wel. Net als bij Oranje is de verdediging van Manchester United het zorgenkindje. Blacket komt net kijken, die is er nog niet klaar voor. Smalling vind ik al drie keer niks in elk opzicht en Jones is misschien wat overschat, wel talentvol. Misschien is Rafael-Jones-aankoop-Rojo-Shaw wel een optie met daarvoor Di Maria en Carrick, op 10 Mata en Rooney en Van Persie in de spits. Januzaj en Young zijn verdedigend gewoon zwak en hun op de flank is dan te riskant.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren