Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax hofleverancier in nieuwe lijst met ‘honderd beste spelers aller tijden’

Laatste update:

De Association of Football Statisticians (AFS) heeft deze week een vernieuwde lijst uitgebracht met de honderd beste voetballers aller tijden. Liefst tien van de honderd op de lijst hebben een verleden bij Ajax, zo blijkt. De Amsterdammers zijn daarmee hofleverancier van het ensemble sterren, wanneer gerekend wordt naar de eerste vijf seizoenen als prof van elke speler.

/

De wereldranglijst voor 2014 wordt aangevoerd door een andere speler die ooit in de Eredivisie actief was, bij PSV: de Braziliaan Ronaldo. Gekeken naar het aantal gespeelde interlands, deelname aan eindtoernooien, optredens in de Champions League en gevulde prijzenkast is O Fenomeno volgens de AFS de nummer één ooit ter wereld. Achter hem komen twee landgenoten: Pelé en Cafú. Bij de laatste bekende meting uit 2007 bestond de top drie nog uit Pelé, Ronaldo en Romário.

De eerste Nederlander en oud-speler van Ajax op de lijst is Marco van Basten op plaats twintig, twee plaatsen voor Johan Cruijff. Vorig jaar was Van Basten ook de hoogst genoteerde Nederlander, maar toen op plek twaalf. Verderop in de lijst staan Ruud Gullit (30), Edwin van der Sar (38), Frank Rijkaard (48), Dennis Bergkamp (50), Clarence Seedorf (61), Arjen Robben (64), Wesley Sneijder (67), Zlatan Ibrahimovic (72), Frank de Boer (87), Nwankwo Kanu (95), Ruud van Nistelrooij (96) en Mark van Bommel (100).

De meesten van hen speelden in de beginjaren van hun carrière minimaal twee seizoenen in Amsterdam. Nummer twee op de lijst van hofleveranciers is Bayern München, met zeven spelers: daarna komt Manchester United met zes man. Er is in het verleden kritiek geweest van fans op de ‘AFS Lijst van 100’. Zij vonden het geen representatieve lijst. Van de nog actieve voetballers is Lionel Messi (5) de hoogst genoteerde; Xavi staat achtste en Iker Casillas vijftiende.

Bekijk hier de complete lijst van de Association of Football Statisticians.

Vind jij de lijst van de AFS representatief?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ronaldo en Cafu.. ware helden!

Als mensen trouwens is gaan lezen en kijken naar de criteria van deze lijst dan begrijp je waarom sommigen hoger / lager staan dan gedacht. Jongens als Torres en Eto'o hebben gewoon veel gewonnen en vaak meegedaan aan grote toernooien.

Net als een Cafú (al vind ik dat hij terecht gewoon erg hoog staat, misschien geen derde maar wel hoog).

27 augustus 2014 om 18:27

Verkeerd gelezen, ik wist niet dat dit op prijzen e.d. was gebaseerd.

27 augustus 2014 om 18:30

En dan zie je opeens Torres staan..

27 augustus 2014 om 18:35

Er staat in dit artikel toch dat Cruijff twee plaatsen achter Van Basten staat

27 augustus 2014 om 18:36

Gaat om prijzen. Dat staat ook in de tekst. En Torres heeft nou eenmaal gewoon veel gewonnen. EK, WK, Champions League, Europa League e.d.

27 augustus 2014 om 18:39

Kwam ik later ook al achter, een top 100 beste voetballers aller tijden is ook vrijwel onmogelijk om te maken.

@ Edo, zie deze post.

27 augustus 2014 om 18:40

Als je het artikel leest zie je dat de criteria vrij objectief en zakelijk zijn: gewonnen prijzen, prestaties in CL, etc. Dan snap ik wel dat types als Totti er niet in staan, en Eto'o niet. Ik begrijp alleen niet dat Clarence Seedorf bijvoorbeeld relatief laag staat. Die heeft iets van 4 CL titels. Dat zou toch genoeg moeten zijn om hoger te staan.

27 augustus 2014 om 18:41

Eto'o WEL natuurlijk. Foutje

27 augustus 2014 om 19:14

Seedorf heeft niet heel veel interlands gespeeld en meegedaan aan eindtoernooien. Althans, het hadden er veel meer kunnen zijn. Dat telt ook mee.

28 augustus 2014 om 03:47

Waar is ronald koeman, als ik wel kanu, van bommel en van nistelrooij zie staan?

Waar is Mesut Ozil dan?

27 augustus 2014 om 18:23

In Londen.

27 augustus 2014 om 18:25

Haha, ik kan er nog om lachen ook!

27 augustus 2014 om 18:30

Waarom zou die er al bij horen dan? Zie mijn avatar, ik ben echt wel een groot fan van de man maar zie niet in waarom hij nu al bewezen heeft bij de beste 100 aller tijden te horen.

Overigens is deze lijst weinig accuraat. Cruijff en Maradona zouden natuurlijk in een echt representatieve lijst veel hoger staan en Cafu, Roberto Carlos en Xavi een stuk lager.

27 augustus 2014 om 18:41

Cruijff heeft weinig interlands gespeeld en Maradonna heeft geen Europa Cup 1 gewonnen. Lijst is puur op basis van statistieken.
Mensen die zeggen dat ze hoger moeten staan is onzin. Daarvoor moeten ze bij een andere lijst zijn die niet zich niet alleen op statistieken richt.

27 augustus 2014 om 18:42

Cafu heeft 4x meegedaan aan een WK. 2x Wereldkampioen geworden, 1x zilver. CL gewonnen. 2x Copa America, 1x zilver. 1x Confederations Cup. Meerdere landskampioenschappen. Als je dus kijkt naar de criteria in de tekst, snap je waarom hij zo hoog staat. Daar naast is Cafu sws top 5 rechtsbacks aller tijden.

27 augustus 2014 om 19:13

Hij moet erin omdat spelers als donovan, podolski, en torres er ook in staan. Daarnaast zie ik neuer ookniet staan, kan aan mij liggen?

27 augustus 2014 om 19:42

Ik zie er een hoop namen tussen staan waarbij ik me afvraag waarom ze er bij staan. Als Podolski erbij staat, moet Ozil er helemaal bij staan. Ik zie bijvoorbeeld ook Pique staan...

27 augustus 2014 om 20:17

Gunner. Ga eens het artikel op nieuw lezen! Ozil heeft op basis van statistieken in vergelijking met Podolski nog niks gepresteerd... Lezen vriend.

27 augustus 2014 om 20:23

Ja ik snap ook wel dat als je de statistieken volgt dat die spelers op die posities horen te staan. Mijn kritiekpunt is dan ook dat als deze lijst als doel heeft de 'beste' spelers ooit te ranken hij weinig accuraat is. De methodologie is namelijk bijzonder oppervlakkig. Als hij als doel heeft de spelers te ranken naar vage statistieken gerelateerd aan prijzen en interlands dat doet hij vast en zeker wat hij hoort te doen.

Ajax is dan ook de beste, mooiste en grootste club van Nederland, geen wonder dat er zoveel goede voetballers er hebben gespeeld.

27 augustus 2014 om 18:32

Dat mooiste is subjectief

27 augustus 2014 om 19:08

Dat spreekt voor zich, ik vind psv een mooiere club dan feyenoord, het is allemaal subjectief.

27 augustus 2014 om 18:46

Maar PSV heeft 2 top 10 noteringen met Ronaldo en Romario

27 augustus 2014 om 18:56

En ook minimaal 6 man, met Gullit, Robben, Romario, Ronaldo, van Nistelrooy en van Bommel.

27 augustus 2014 om 19:15

PSV heeft vele grote spelers voortgebracht!

27 augustus 2014 om 19:39

PSV heeft vooral goed ingekocht en verkocht. Is ook een kwaliteit maar ik hecht meer waarde aan het feit dat de meeste Ajacieden in deze lijst zijn zelf opgeleid.

Torres 63 is een grap.
Ibrahimovic 72 is ook leuk bedacht...

27 augustus 2014 om 18:35

Ja beetje vreemd maar Torres heeft 2 EK's en een WK gewonnen ik denk dat dat zwaar meetelt in de beoordeling

27 augustus 2014 om 19:02

En dan ga je je leven haten als Sneijder of Robben dat je zo goed bent en dat een speler als Torres, wiens naam een term in het voetbal is geworden bij het missen van een kans, wel ek's en een wk heeft gewonnen...

27 augustus 2014 om 19:13

Jep maarja zo gaat het nou eenmaal in voetbal. Net als dat Cruijff er nooit 1 gewonnen heeft. Maar ik denk toch dat uiteindelijk Robben veel langer herinnerd gaat worden dan Torres

27 augustus 2014 om 19:07

Ja idd weet niet waar deze lijst op gebasseerd is torres staat hoger genoteerd dan spelers als robben, ibra en van nistelrooy. En ook donavan-prima speler- staat in de top 100. Die hoort niet eens in de top 1000.

27 augustus 2014 om 19:23

Andrade. Donovan heeft meer dan 150 interlands gespeeld. Daar is je antwoord waarom hij erin staat.

27 augustus 2014 om 19:21

Moeilijk he onderzoeken begrijpen. Ga het eerst lezen voordat je oordeelt. Het gaat om statistieken!!

27 augustus 2014 om 19:39

Voetbal alleen onderzoeken met statistieken slaat natuurlijk nergens op.

27 augustus 2014 om 20:12

Lees het dan niet. En vooral reageer er niet op. En daarbij hoezo kun je niet alleen een onderzoek doen puur op statistieken? Is gewoon representatief. Dat jij het niet snapt kunnen de onderzoekers niks aan doen...

27 augustus 2014 om 20:37

Ik snap het wel...

Messi en Ronaldo, wie er beter is weet ik niet. Wat wel duidelijk is, is dat het op dit moment de grootste sterren zijn en statistisch gezien zijn ze qua niveau ongeveer gelijk. Hoe kan het verschil in deze lijst tussen beiden dan in godsnaam zo groot zijn?

Wat een lachwekkende lijst zeg. Niet alleen hierom hoor. Waar is Cruijff bijvoorbeeld?

27 augustus 2014 om 18:28


''de eerste Nederlander en oud-speler van Ajax op de lijst is Marco van Basten op plaats twintig, twee plaatsen voor Johan Cruijff.''

Je moet wel eerst even goed lezen hé dikzak.

27 augustus 2014 om 18:46

@snor omdat er niet gekeken wordt naar kwaliteiten (dat is subjectief) maar naar feitelijke resultaten zoals titels (objectief). Edson Braafheid heeft op die manier gemeten een betere WK track record dan C. Ronaldo, want onze Edson heeft een WK finale gespeeld. Edson is dus veeeeeel beter dan CR7...

27 augustus 2014 om 18:57

Is die toch ook?

27 augustus 2014 om 18:55

@de snor: Lees de criteria maar is goed, prijzen is 1 van de graadmeters. Messi heeft o.a 3x de CL gewonnen (c.ronaldo 2x) en zilver op het afgelopen WK.

Denk eerlijk gezegd dat ze statistisch helemaal niet zo dicht bii elkaar zitten, Messi zijn statistieken zijn (hoe ongelooflijk ook) veel beter. Er moet namelijk niet vergeten worden dat Messi nog 2 jaar jonger is dan Ronaldo.

Torres hoger dan ibrahimovic en ronaldo lager dan xavi etc hahahaha wat een poep lijst

Waarom staat Ronaldo 9 boven Messi? Messi is hem allang op Clubniveau voorbijgestreefd.
Alleen op internationaal niveau was Ronaldo beter.

27 augustus 2014 om 18:31

Ronaldo heeft zichzelf in ieder geval wel in meerdere competities bewezen. Die schitterde in Italie in een tijd dat de Serie A nog ontzettend sterk was. Sowieso werd daar 5 x beter verdedigd dan ze momenteel in de Liga doen.

27 augustus 2014 om 18:52

Die bullshit van vroeger was alles beter daar wordt ik echt moe van.tegenwoordig staan Messi en Ronaldo elke wedstrijd weer tegenover een muur van van 11 man en toch creëren en scoren ze zoveel kansen. Verdedigers waren harder maar niet per se beter. Ook zij kregen goals tegen en werden gepasseerd. Ik heb genoeg blunders gezien van spelers zoals Stam, Cafu, Maldini, Nesta etc. Dat Cafu in de top 3 staat vind ik sowieso belachelijk.

27 augustus 2014 om 20:24

Omdat je spelers niet kunt vergelijken met elkaar wie er nou beter is hebben de onderzoekers gekeken naar STATISTIEKEN. Daar uit is gebleken dat Ronaldo 9 de beste is.

27 augustus 2014 om 20:25

Sommige dingen waren vroeger beter, andere dingen zijn nu beter. Niet alles was vroeger beter maar de verdedigers uit de Serie A van de tijd van Ronaldo waren wel een stuk beter dan de verdedigers in la Liga nu ja. Sowieso was de Serie A in zijn geheel een stuk beter dan nu, dat kun je toch moeilijk ontkennen lijkt me.

27 augustus 2014 om 18:35

@vishnu,

In mijn ogen is Ronaldo 9 een betere voetballer en zou te allen tijde ook boven Messi moeten staan.
Echter de hele lijst is een grote grap.de kritieken op deze lijst zijn dan ook zwaar terecht in mijn ogen.

27 augustus 2014 om 18:36

Tuurlijk, in jouw real-ogen..

27 augustus 2014 om 18:58

Hij heeft ook bij Barca gespeeld hoor. Bovendien zijn het twee verschillende spelers.

27 augustus 2014 om 19:15

Met een barca verleden

27 augustus 2014 om 18:35

Ronaldo is als spits sowieso de aller aller aller beste ooit. Voor de rest blijven al deze sterren moeilijk te vergelijken.

27 augustus 2014 om 18:49

Vishnu je geeft zelf het antwoord al he. De punten van Ronaldo's interland-carriere zullen een stuk hoger zijn dan die van Messi.

Haha rot op joh... Hoe kan Ronaldo op 1 staan? Maradonna en Cruijf niet bij de top 5. Dan vind ik je al totaal niet representatief..

27 augustus 2014 om 18:34

Het kan erger.. George Best staat er niet eens in.

27 augustus 2014 om 18:38

@thereddevil,

Ja, ook een zware schande inderdaad!

27 augustus 2014 om 18:43

Ramos staat erin en een Vidic niet, lol.

27 augustus 2014 om 18:51

Haha dat is al helemaal schandalig.. Hoe kan je Best er niet in zetten... Haha wat een ruk lijst..

27 augustus 2014 om 19:39

Om even de site aan te halen:

"why didn't George Best or Eric Cantona - to name just 2 absent superstars - make the ranking?

Because this ranking measures actual achievements, trophies and international appearances are what count most.

This is why some outstanding footballers, such as George Best and Eric Cantona, are absent: they won few trophies and had undistinguished international careers."

Even lezen zou ik zeggen.

27 augustus 2014 om 20:16

Dat is dus precies waarom deze lijst niet serieus te nemen is. Er wordt niet gekeken naar hoe goed een speler is, maar hoe goed de teams rond die spelers waren.

Een waardeloze speler in een goed team zal met deze criteria hoger eindigen dan een wereldspeler met slechte teamgenoten.

Daarnaast zijn er tegenwoordig meer prijzen te winnen dan vroeger en worden er tegenwoordig ook veel meer interlands gespeeld. Logisch dat spelers uit oude tijden dus zo laag staan.

27 augustus 2014 om 18:52

Leea even waar de lijst op is gebaseerd voor je gedachteloos iets begint te roepen. Het is geen mening van iemand, het is een lijst op basis van cijfers. Kan je iemandnog zo goed vinden, als hij minder 'punten' haalt, staat die lager.

27 augustus 2014 om 19:39

Het gewicht van de cijfers is weer gepasseerd op een mening van iemand. Dus wel degelijk is de mening ter discussie, zeker als je de lijst een misleidende titel geeft.

Haha c.ronaldo zo laag? Ben pas 18 dus over oude sterren als cafu en van basten kan ik niet oordelen. Maar wat ik wel weet is dat bv. xavi nooit zo hoog had mogen staan. En wat te denken van don't scorres!!!
Ronaldo en messi horen minstens onder elkaar te staan.

27 augustus 2014 om 19:40

Het gaat om statistieken, en niet alleen goals. Prijzen tellen ook zwaar mee. Blijkbaar hebben de 18 voetballers die boven hem staan statistisch gezien meer behaald dan Ronaldo.

27 augustus 2014 om 23:29

Ooh, ik zal volgende keer maar eventjes het artikel lezen.

klose staat boven gullit, bergkamp, ibrahimovic en puskas om maar een paar te noemen hahahaha

27 augustus 2014 om 19:31

Klose heeft dan ook erg veel prijzen gewonnen en daaraan met veel goals een echte bijdrage geleverd. Topscorer allertijden van het WK.

Er wordt gekeken naar de prijzenkast, dan is deze lijst dus niets waard.
Deze lijst geeft absoluut niet de beste voetballers aan, maar vooral de meest succesvolle.

In een serieuze lijst zouden spelers als Cruijff en Cristiano Ronaldo makkelijk in de top 10 staan.

27 augustus 2014 om 19:33

Als succes niet als maatstaf genomen wordt maar gevoel, dan hoef je de lijst ook niet te maken. Krijg je eindeloze discussies van.

27 augustus 2014 om 21:05

@sander80,

Nee, maar kijken naar prijzen is wel het slechtste wat je kan doen, aangezien dat een prestatie is van het hele team.

27 augustus 2014 om 21:09

Cruijf wel, C. Ronaldo in de top 10 zou belachelijk zijn. Er zijn nu al minimaal 5 voetballers die beter zijn dan hij.

28 augustus 2014 om 03:48

& noemt ze niet op?
Het zou ook fijn als je me uitlegt waarom die andere 5 er wel bij horen, & Ronaldo ...
Thanks in advanced.

28 augustus 2014 om 03:48

Ronaldo niet*

Waar staat PellÄ—

27 augustus 2014 om 18:32

PellÄ—

27 augustus 2014 om 18:32

PellÄ—

27 augustus 2014 om 19:28

Graziayes?

Wat een waardeloze lijst

Belachelijke lijst. Alleen al als je ziet dat Maradona pas op 12 staat en Cruijff slechts op 22 achter eenvoudige spelers als Cafu, Romario, Matthäus en Müller.

27 augustus 2014 om 19:36

Leuk hoor, het kappen en draaien van Cruijff, maar anderen hebben veel meer bereikt. Door Romario een simpele voetballer te noemen, maak je jezelf belachelijk. Het doet je verhaal geen goed.

27 augustus 2014 om 20:01

Hoe oud ben je Sander? Door Cruijff te typeren als ee voetballer die alleen on kappen en draaien maak je jezelf belachelijk. Deze lijst slaat trouwens nergens op, een lijst met de echte beste voetballers heeft in de top 10 in willekeurige volgorde Maradona, Cruijff, Pele, Messi, Ronaldo (bra), Ronaldo (por), Zidane, Platini enz staan.

28 augustus 2014 om 00:18

Het bereiken van resultaten is een teamprestatie. Romario bijvoorbeeld heeft alleen maar goals gemaakt en zich daarmee onderscheiden. Dat noem ik dan een eenvoudige voetballer. Cruijff liet hele teams beter spelen. Dat je dat zelf niet meegemaakt hebt, accepteer ik als excuus voor je matige (eufemistisch) reactie.

Donovan staat hoger dan Robben. Gaat verder alles goed Afs?

Figo beter dan Maradona hahahahaahahah

3x de gouden bal winnen en je staat niet eens in de top 10. Haha, wel een grappig lijstje

Zlatan op 72 ahahhaaha

Di Stefano & Puskas horen minimaal in de top 20

Dit gaat om wedstrijden spelen op toernooien e.d. Dus als je een schoppende CVM bent die geen bal fatsoenlijk kan spelen, kan je al hoog op de lijst komen te staan. Daarom ook niet representatief voor de top 100 beste spelers.

Jammer dat er geen top 100 voor spelers van de afgelopen 10 jaar is. Ik kan hem zo zonder na te denken invullen... *denkende aan wat voor mooie voetbaljaren ik heb meegemaakt* (vanaf 1999)

Ohoh ja nu zijn we arrogant!

Leuk zo'n lijst, maar wat voor waarde moet je hier in godsnaam aan hechten?

27 augustus 2014 om 18:45

Het is simpelweg een overzicht van de spelers die het meest 'succesvol' zijn geweest. Tweede is of je het belangrijk vindt, maar de lijst zegt een hoop.

En 2 voormalig Psv'ers op 1 en 9, dat lijkt me een relevantere kop...

27 augustus 2014 om 19:06

:hofleverancier betekend wie de meeste heeft afgeleverd. Maar je ziet Ajax staan en krijgt weer een waasje voor de oogjes? Volgens mij zit jij echt vol haat en afgunst richting Ajax. Altijd bezig met sneren en provoceren hier. Ongelofelijk dat voetbalzone geen stokje steekt voor zulke mannetjes als jij.

27 augustus 2014 om 20:33

Je hebt pas 8 reacties geplaatst droeftoeter, zorg nu eerst maar eens voor een groen balkje. Mijn reacties zijn vaak kritisch en gaan inderdaad regelmatig over Ajax. Dat kan ook bijna niet anders, bijna elk topic wordt hier op Ajax betrokken en daar is dit weer een bewijsje van. Daar stoor ik me soms aan omdat ze een objectieve site pretenderen te zijn. Verder bepaal ik lekker zelf hoe ik reageer, daar heb ik jouw goedkeuring niet voor nodig.

Huh? De best speler baseren op het aantal gespeelde wedstrijden en gepakte prijzen... uh huh? Doelpunten, assists, passing percentage is niet van belang.

De richtlijnen zijn duidelijk uitgelegd in de tekst en nog zeuren dat er niks van klopt. Het klopt juist helemaal. Dat je zelf de lijst zou maken op basis van andere zaken lijkt me niet echt belangrijk. Misschien staan in deze lijst niet de beste voetballers (soms subjectief gezien) bovenaan, maar wel de spelers die qua resultaat de grootste carrière hebben gehad. Maar er staan genoeg legendes in die lijst, spelers waar je het over decennia nog over hebt.

27 augustus 2014 om 19:36

Alsof het dan helemaal klopt. Mensen associëren richtlijnen klaarblijkelijk niet met de titel van de lijst. Als de lijst had geheten: lijst van meest succesvolle spelers dan was het anders geweest en ook dan was t een vreemde lijst. Danny Welbeck heeft meer prijzen gewonnen dan Gerrard maakt dat hem de betere voetballer?

27 augustus 2014 om 20:10

Op basis van prijzen en prestaties wel dus en er valt wel wat voor te zeggen dat de voetballers met de grotere prijzenkast en meer interlands ook beter is. Als je gaat kijken naar statistieken van een speler kan je nooit de beste voetballer uitkiezen, dan kan je alleen de beste spelers kiezen op basis van positie, want een keeper of verdediger wordt natuurlijk dan op andere dingen beoordeeld en noem het maar op.

27 augustus 2014 om 20:52

Ja maar kan je een eredivisie beker vergelijken met een CL? Of kan je een prijs van 50 jaar geleden vergelijken met een prijs van nu? Kan je prijzen gebruiken die zijn gekocht door een Spaanse dictator? Kan je prijzen gebruiken die zijn behaald onder doping? Als je puur en alleen naar prijzen kijkt dan vind ik dat prima maar dan heb je gewoon een lijst met wie het meeste prijzen heeft en ook dan klopt de huidige lijst niet. Dan zou het hele spaanse elftal van 1 tot en met 11 moeten staan, zeker die hele generatie van Barcelona.

Pirlo: Forward...

On: Toch wel leuk dat hier ook Nederlandse spelers in staan. Ik vind nu dat ze een top 100 van de beste spelers moeten maken die niet prijs gerelateerd zijn.

Uiteindelijk speel je ook om de prijzen... Seedorf staat dan wel weer laag

Altijd gedacht dat Seedorf de meest succesvolle Nederlandse voetballer ooit was. Blijkbaar had ik het mis.
Twee ex Psv'ers in de top tien. Ook netjes.

27 augustus 2014 om 19:03

ex psv'er op nr 1 :D

27 augustus 2014 om 19:16

Nou,ben jij snel.
De naam Seedorf was ik ook aan het zoeken.
Die man heeft een prijzenkast waar geen enkele nederlandse speler in de buurt mag komen.
Die lijst is zeker opgesteld door Puma of Nike of Ford ?

Waar is Ricardo Kakà dan? Hij heeft alles gewonnen wat er te winnen viel. Was zelfs de winnaar van de Gouden bal en staat niet eens in top 100. Dit lijstje kan je niet serieus nemen.

Podolski?? Doe even normaal hoor die mag de schoenen van de meeste nog niet eens poetsen. Ook geen lampard of gerrard en wel van Bommel. Toplijst hoor!

Vreemde lijst.. Maradona hoort toch wel stukken hoger en o.a. Mark van Bommel horen er niet in.

27 augustus 2014 om 19:56

Volgens de criteria waarop deze lijst gebaseerd is, staat iedereen op precies de juiste plaats

27 augustus 2014 om 20:53

De criteria zijn slecht.

Cruyff 22e?? Niet serieus te nemen deze lijst.

Een zeer subjectief onderzoek wat nog tig keer subjectiever wordt door de ajax insteek van 'de Amsterdammers zijn daarmee hofleverancier van het ensemble sterren, wanneer gerekend wordt naar de eerste vijf seizoenen als prof van elke speler.'
Waarom gaat het daar nu weer om? Ajax heeft niet 1 speler in de top 10 terwijl PSV bijvoorbeeld de nummers 1 en 9 v.d. lijst onder contract hebben gehad. Is elke plek weer evenveel punten waard?
Waardeloos lijstje met een nog waardelozere insteek vanuit Voetbalzone...

Haha, Sneijder boven mannen als Nesta, Zanetti, Cannavaro en Ballack. Ook het feit dat Landon Donovan op dit lijstje staat zegt genoeg.

Het beste land volgens deze lijst is Duitsland dus. En daarvan heeft er geen enkele in Nederland gespeeld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren