Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ronaldo verklaart falen op WK: 'Ik ben te ver gegaan'

Laatste update:
/

Het WK in Brazilië had het toernooi van Cristiano Ronaldo moeten worden, maar het liep anders. Portugal gaf niet thuis in de duels met Duitsland en de Verenigde Staten en droop gedesillusioneerd af. Het falen van de Selecao das Quinas viel grotendeels toe te schrijven aan de povere optredens van de onbetwiste sterspeler, zo geeft hij ook zelf toe. "Ik ben te ver gegaan."

Een paar weken voor de start van het WK stelde Ronaldo alles in het werk om de finale van de Champions League mee te kunnen maken. Daarbij overschreed hij de grenzen van wat zijn lichaam fysiek aankan. "Ik was niet helemaal fit en heb de grenzen opgezocht. Op clubniveau ging het goed, maar het lag gecompliceerder met de Portugese nationale ploeg. Het kan niet altijd goed aflopen."

Ronaldo zegt geleerd te hebben van de gang van zaken, maar sluit niet uit dat hetzelfde scenario zich nog eens voordoet. "Ik heb er geen spijt van, omdat ik moet spelen voor Real Madrid, dat me ook betaalt en mij alles geeft, en mijn land Portugal." Hij spreekt desondanks van een 'droomjaar'. "Dit jaar was geweldig omdat ik de meeste individuele en teamprijzen heb gewonnen." Ronaldo won onder meer de FIFA Ballon d'Or, de Champions League en de Spaanse beker.

Cristiano Ronaldo had de Champions League-finale nooit mogen spelen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zonder hem hadden ze em ook gewonnen. De finale. Was wel anders geweest als Di Maria er niet was.

28 augustus 2014 om 14:50

Hij was heel belangrijk met zijn 17 goals in de champions league, dus ik betwijfel of ze de champions league hadden gewonnen zonder Ronaldo.

28 augustus 2014 om 14:52

Het gaat om de finale he. Niet om alle voorgaande wedstrijden. Maar je zal het artikel niet gelezen hebben waarschijnlijk.

28 augustus 2014 om 15:03

Ow dus je speelt enkel een finale? Ronaldo leverde een grote bijdrage met z'n goals. Alle lof gaat naar Di Maria vanwege de finale, maar Ronaldo deed het op z'n minst evengoed in de CL als Di Maria.

28 augustus 2014 om 15:07

In dit bericht speel je wel enkel een finale. Dus weet niet wat je nu komt doen met een bericht dat er niet toe doet.

28 augustus 2014 om 15:07

Ronaldo heeft in die finale niks gedaan. Met di Maria waren ze veel eerder op voorsprong gekomen.

28 augustus 2014 om 15:36

Sjonge jonge. Het gaat erover dat hij de finale eigenlijk niet kon spelen, nja het ging wel maar hij was niet 100% fit. Waardoor hij gehavend naar het wk ging en zijn lichaam niet genoeg rust heeft gegeven. Ik zeg nergens dat zijn aandeel in de voorgaande wedstrijden niet groot was, want zonder hem stonden ze er waarschijnlijk niet. Lezen blijft moeilijk voor sommige.

28 augustus 2014 om 15:37

17 goals waarvan het meerendeel niet cruciaal voor een wedstrijd was. Real heeft in de CL alle tegenstanders zo goed als overklast. Bayern, Schalke, Kopenhagen ect. Meest typerende was zijn penalty tegen Atletico. De wedstrijd was al beslist, maar alsnog doen alsof je de winnende maakt en bepalend was.

28 augustus 2014 om 15:43

CL finale heeft ie niks laten zien

28 augustus 2014 om 15:55

@ silvan
Het was wellicht typerend maar het was voor 1 of andere film/docu over hem.
Dus het was gewoon al vooraf afgesproken dat hij juist zo zijn doelpunt zou vieren ongeacht of hij de 1e of laatste maakte.

28 augustus 2014 om 18:12

Cl finale heeft hij inderdaad niets laten zien. Hij heeft ook helemaal niets laten zien bij portugal. In de kwalificatie toen hij zogenaamd niet fit was en in de voorronde toen hij wel fit was. Moest play offs spele zegt al genoeg. Ronaldo kan niet zonder die miljoenen aankopen bij real. Di maria was ook de beste speler bij real afgelopen seizoen. Jammer dat hij door zijn naam toch word gezien als de beste bij real.

28 augustus 2014 om 19:25

Helemaal gelijk ja dat Ronaldo niet veel had laten zien bij zowel portugal niet als CL finale.. en ook ik vond Ronaldo niet de beste van Real afgelopen seizoen.
Maar over het geheel seizoen Di Maria?

Ik vond Modric toch veruit de beste hoor (mening uiteraard).

29 augustus 2014 om 11:08

Die film/docu is echt de grootste onzin smoes die ik gehoord heb. Stel dat Atletico met 3-0 voor stond, en Ronaldo maakt de 3-1, zou hij dan ook als een m*** juichen voor die zogenaamde film die er nooit komt? Vast niet.

28 augustus 2014 om 15:47

Ik vond anders Marcelo de man die finale (ja oke en Ramos ) haha.

Anyhow heb het idee dat CR ook op dit moment nogsteeds te veel hooi op zijn vork neemt en dus nogsteeds niet fit is.
ALs hij echt geleerd heeft pakt ie wat meer ze rust..althans hoop ik.

28 augustus 2014 om 15:07

Die bondscoach was ook matig van Portugal.. Ricardo Qauresma thuis laten en die donkere spits (waar ik de naam niet van weet) kon er echt helemaal niks van en buiten dat.. Cristiano Ronaldo heeft lang seizoen gehad en was niet fit.

28 augustus 2014 om 15:20

Weet je wat ik dan raar vind: hoe kan een niet-fit speler zoveel rushes maken met zulke hoge temperaturen?

28 augustus 2014 om 15:28

Je bedoelt Eder? Die kan er inderdaad helemaal niets van!

28 augustus 2014 om 15:50

Eder is gewoon goed... Speel jij ooit fifa

28 augustus 2014 om 16:32

Abdelhak, welkom in de echte wereld waar je voetbalt met je voeten in plaats van met je vingers..

28 augustus 2014 om 16:38

Beoordeeld jij altijd spelers hoe ze op FIFA zijn?

28 augustus 2014 om 15:18

Vraag me dan ook af wat de reden was van al de missers tegen Ghana. Ook omdat hij zogenaamd niet fit was?
Vind het idd een leuke smoes.

Daarom heb ik persoonlijk veel bewondering voor Ronaldo. Deze man doet er alles aan, misschien net iets van het goede teveel nu. Snel fit worden en vlammen

Zonder Di Maria hadden we ook wel kunnen winnen met 2-1 of 3-1

28 augustus 2014 om 14:51

Di Maria zorgde wel voor de ommekeer, waardoor de Atletico spelers de moed opgaven.

28 augustus 2014 om 14:55

Sergio Ramos zorgde voor het ommekeer!!!! Na zijn doelpunt in blessuretijd was Atlético gebroken!!! Mensen vergeten snel

28 augustus 2014 om 15:09

Door Di Maria kwam die corner dus...

28 augustus 2014 om 15:29

En Modric nam die corner. Zo ken ik er nog 100......

Ronaldo geeft altijd alles en wil zelfs de simpelste oefenwedstrijden spelen. Toont heel veel passie voor voetbal en komt nooit negatief over in het nieuws, heb een grote bewondering voor hem.

Tja, real betaalt nou eenmaal en daarnaast is de CL ook iets unieks. Ook al was Ronaldo 100% fit geweest dan waren ze nog niet ver gekomen.

28 augustus 2014 om 15:19

nou stel dat ze tweede waren geworden in de poule, hadden ze tegen belgie gemoeten. ik denk dat ze dat dan wel zouden winnen. en dan sta je in de kwartfinale. nog best ver. Ook als je naar de laatste toernooien van portugal kijkt komen ze altijd redelijk ver. als het team in goede doen is, is het een ware cupfighter

28 augustus 2014 om 15:37

Klopt. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze van belgie gewonnen hadden maar dan nog. CL winnen of kwartfinale wk. Doe mij de CL winst maar.

Dat zal vast kloppen, maar het ligt niet aan zijn fysieke gesteldheid dat het niet liep bij Portugal. De grootste reden is dat daar niemand is die Ronaldo corrigeert als hij weer alle ballen vanaf 40 meter op doel schoot. Op zich wel te begrijpen als Ronaldo steeds ziet dat de rest van het team de ballen zomaar inlevert, maar het zorgt niet voor het hoogst haalbare resultaat.

Te ver gegaan? Hij was fit genoeg om in 3 wedstrijden op het wk 24!! schoten te maken en maar 1 goal.

28 augustus 2014 om 15:00

Plus un de halve finale met bayern scoorde hij de 3 en 4 nul de wedstrijd was allang beslist zelfde als in de finale de 4 1 allang beslist ook..desondanks knap 17 goals

28 augustus 2014 om 15:01

Kan ook aangeven dat je ontzettend graag wil, maar dat de scherpte er niet meer is. En dat is volgens mij ook wat hij aangeeft, dat het toch te veel was (ondanks dat hij graag wilde)

28 augustus 2014 om 15:23

@Jansen Joenite
...Dan vind ik het heel egoïstisch. Want dan denk je alleen aan jezelf en niet aan de team belang.

28 augustus 2014 om 15:38

Waarom? Hij speelde de finale van de CL. Dat laat je niet schieten.

28 augustus 2014 om 15:45

Kan egoistisch zijn, maar hij is de speler die zich toch moet zien te bewijzen op zo'n toernooi. Als je dit iets te forceert wil doen krijg je dus ook dat soort fouten.

28 augustus 2014 om 16:53

Het is egoïstisch.
...Dan moet hij niet de beste van allemaal willen zijn. Want dan is er minder druk op Je schouders.
Ronaldo zoekt gwn smoesje. Hij speelt al 10jaar bij Portugal, 3 EK, 3 WK en eerlijk is eerlijk: deze podium is gewoon te hoog voor hem.

28 augustus 2014 om 18:04

Die jongen kan het niet allemaal alleen doen.
Portugal is verder wel een aardig pover team..

28 augustus 2014 om 15:02

Danku voor je profielfoto en bijbehorende reactie. Iedereen weet dat Ronaldo niet fit was. En Messi was blijkbaar ook niet fit, of speelde hij daarom geen matig seizoens einde.

28 augustus 2014 om 15:29

Het heeft geen zin om hem proberen te overtuigen. Die jongen zit toch alleen maar negatief omdat hij fan is van een ander. Ik snap niet waarom dat moet, maar bij sommige kan dat niet anders.

28 augustus 2014 om 15:44

Hahaha omdat hij barca fan js mag hjj geen mening hebben? Triest hoor

28 augustus 2014 om 15:50

Jawel maar daarom hoef je je niet steeds !!! negatief op te stellen

28 augustus 2014 om 19:55

Mijn profielfoto? Omdat ik net zoals bijna alle grote namen in de voetbalwereld Messi beter vind dan Ronaldo mag ik geen feit noemen. Dat jij als ronaldo fanboy er niet tegen kan dat hij maar 1 keer scoorde op het wk kan ik niks aan doen. Hij scoorde op het wk 1 keer terwijl hij 24 keer schoot. De meeste spelers die gemiddeld 8 keer per wedstrijd schieten zijn heel fit, en ik heb het nergens over messi en ik ga toch ook hier niet opeens inter spelers zwartmaken alleen omdat jij voor inter bent?

28 augustus 2014 om 20:08

@slimfinn
Je hebt gelijk joh. Cr kan er helemaal niks van. Je hebt een ijzersterk argument, 1x scoren terwijl hij 24x heeft geschoten. Zelfs jij had er op een WK meer gemaakt. Koekebakker die gozer.

29 augustus 2014 om 08:19

@slimmfinn

Hij was geblesseerd op het WK wist iedereen. Of was Messi zo goed op het einde van het seizoen. Hij liep minder dan Pinto tegen Atletico. Zo kan je bezig blijven. Jij bent de fanboy want je reageert steeds op deze artikels

Hij moet zich zelf niet zoveel kwalijk nemen. Het Portugese team is gewoon niet van wereld klasse. Was hij Nederlander, Duitser, Argentijn of Braziliaan geweest. Dan was hij daarmee wereld kampioen geworden!!

28 augustus 2014 om 15:26

Had hij niet zoveel gemist tegen Ghana dan was Portugal nog door afgelopen wk.

28 augustus 2014 om 15:35

Heb heel het seizoen gekeken naar real madrid, maar om nou te zeggen dat Ronaldo goed speelde.... ja scoren doet hij, maar vond hem echt zwaar tegenvallen heel veel wedstrijden.

Dat was al duidelijk. Ik denk dat ook niemand het hem kwalijk neemt dat hij fysiek niet 100 % was. Wat ze hem wel kwalijk zouden moeten nemen, is dat hij alles op doel schoot en nauwelijks oog had voor zijn medespelers. Hij bracht de term 'forceren' naar een hoger niveau.

Ben overigens een groot fan van deze man en de ongelofelijke prestaties die hij levert bij Real. Alleen moet hij met Portugal toch minimaal een finale halen, dat is iemand van zijn status verplicht.

28 augustus 2014 om 16:26

Hij heeft toch ooit een finale met Portugal behaald? Euro 2004

28 augustus 2014 om 16:30

Je hebt gelijk, die was ik helemaal vergeten. Maar toen was die volgens mij nog iets van 18 jaar? En niet de wereldster die hij nu is.

28 augustus 2014 om 20:32

Hoe oud moet ie zijn om in jouw ogen 'aan zijn status verplicht' te zijn?

Hij was niet op z'n best nee.. maar dat een speler zich hiervoor moet verantwoorden gaat ook te ver. Natuurlijk Ronaldo is de "hoop" van zijn land.. Net als Ibra dat van Zweden is, Messi van Argentinië, Robben van Nederland, Dzeko van Bosnië etc.

Maar het falen van een elftal zij het op club of land niveau kan toch echt niet af hangen van één speler. Je wint tenslotte met z'n allen en verliest ook met z'n allen. Dat men van Duitsland verliest kan niet alleen aan één Ronaldo liggen. Ik weet niet meer tegen wie maar er was ook een wedstrijd waar het kansen voor hem regende, maar de bal wou er niet in. Oke dat is één ding en ik kan me voorstellen dat hem dat op aan het vreten is/was. Maar in die wedstrijd werden wederom achterin domme fouten gemaakt.

Maar goed, aan de andere kant is het ook typisch voor hem dat hij het zichzelf aanrekent. Van een speler die altijd tot het uiterste wil gaan en alles van zichzelf wil geven kan men dit verwachten.

28 augustus 2014 om 15:25

Tegen Ghana had hij Portugal gewoon een ronde verder kunnen schieten. Hij mistte denk ik wel 5 100% kansen, maar dan waren ze later uitgeschakeld. Zelfs met Ronaldo heeft Portugal gewoon niet de kwaliteit om het WK te winnen.

28 augustus 2014 om 17:01

Ja, dat was idd de wedstrijd waar het voor hem persoonlijk wel allemaal fout liep. En zoals jij al zegt. Portugal is over het algemeen gezien kwalitatief gewoon te zwak.

Kan iemand me vertellen van welke krant/tijdschrift/site dit interview komt?

28 augustus 2014 om 15:40

Ik denk gewoon Marca

28 augustus 2014 om 17:18

Marca en As.

Gelukkig dat Ronaldo het eindelijk inziet maar wat een geweldenaar wil altijd spelen en zijn team helpen daar heb ik veel bewondering voor.natuurlijk ondanks het wk mag Ronaldo spreken over een fantastisch jaar. Topscoorder in La Liga,en de Champions League gewonnen en een record gebroken in de Champions League door 17 goals te scoren, en de Copa Del Rey gewonnen. Ik weet al wie er de beste speler van Europa wordt en ik weet ook wie er de gouden bal gaat winnen

28 augustus 2014 om 16:02

Blijft gestoord als je er over nadenkt. 17 goals in de CL. Veel spelers lukt het al niet om 17 goals te maken in 32-3x wedstrijden.

28 augustus 2014 om 16:15

Ja klopt helemaal en dat te bedenken dat niemand dat ooit gelukt is!! Geen Zidane geen dikke Ronaldo geen Ibra geen drogba geen messi. Alleen Cristiano Ronaldo is dat gelukt. Veel spelers scoren er niet eens 17 goals in de eigen competitie.

Is toch geweten dat Ronaldo en ook Diego Costa alles op die CL-finale hebben gezet en het WK wat verloochent heeft. Alleen de Portugezen zullen dit niet leuk vinden.

28 augustus 2014 om 17:17

Portugezen zullen hem niet kwalijk nemen. WK is iedereen al vergeten behalve de winnaars. En gebeurt is gebeurt. Geen enkel Portugees zal Cristiano kwalijk nemen van iets. Die man breekt record na record bij Portugal, en hij was het die in zijn eentje Portugal naar het WK bracht (tegen Zweden)

Tijdens of vlak na het WK kwalificeerde hij Portugal nog als een matig team (kritiek op zijn teamgenoten). Hij en Pepe met zijn domme rode kaart zouden hun excuses wel eens mogen aanbieden aan hun medespelers en het Portugese volk.

Ronaldo had geen bijdrage aan de finale. En op het WK 2014 was ook slecht. Maar dat komt omdat hij een Gebleseerd was, en had Ronaldo niet 17 x gescoord stond Real Madrid niet in de finale.

Dat was duidelijk te merken dat hij in de finale met een blessure. Hij kon niet speinten actie,s voluit dien. Ook op het WK hield hij zich erg in.

Wat een belachelijke poll, elke speler wil een finale spelen en al helemaal van de CL.

ik vind het een excuus voor zijn zwakke optredens tijdens de laatste fase van het seizoen en het wk. heel makkelijk om, waneer je niet presteert, het te wijten aan blessures. wat als hij wel goed had gespeeld in de cl-finale en op het wk? dan hadden de ronaldo fans weer hun kans gegrepen om hun idool helemaal te verheerlijken met teksten zoals 'hij doet het ook wanneer hij niet fit is' en als hij niet presteert is het 'hij was niet fit'. hypocriete gedachtes want dezelfde mensen die nu verklaren dat ronaldo niet presteerde omdat hij 'zogenaamd' niet fit was waren vorig jaar heel het seizoen bezig om mensen af te branden die messi zijn prestaties bagatelliseerde door te zeggen dat messi niet fit was, dus ik vindt het een beetje krom. accepteer het gewoon; hij was belangrijk op weg naar de cl-finale door goals, vooral onbelangrijke goals, te maken en was zwaar afwezig in de finale (die werd gewonnen door spelers als bale, di maria en ramos) en op het wk was hij, net als het hele portugese elftal, gewoon niet goed (genoeg).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren