Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax breekt contract Sigthórsson open en zet in op topjaar voor spits

Laatste update:

Kolbeinn Sigthórsson blijft bij Ajax. De 24-jarige spits uit IJsland kreeg deze zomer de kans te vertrekken uit Amsterdam en er waren ook wel clubs met interesse. Een transfer naar Queens Park Rangers werd echter nooit definitief en om uiteenlopende redenen gingen ook andere overstappen niet door. Nu heeft Ajax de aanvaller een jaar langer aan zich gebonden.

/

Oorspronkelijk liep de vierjarige verbintenis, die Sigthórsson medio 2011 tekende bij Ajax, volgend jaar zomer ten einde. De club wil hem echter niet transfervrij zien weggaan uit Amsterdam en heeft zodoende besloten de samenwerking met een jaar te verlengen. Dat meldt De Telegraaf donderdagmorgen. Marc Overmars bevestigt het nieuws aan de krant.

“Het contract van Sigthórsson tot de zomer van 2015 is met één jaar verlengd. Kolbeinn heeft een heel goed signaal afgegeven door te willen bijtekenen. Hij is nu superfit en brandt van ambitie om zijn ware gezicht te laten zien. Hoewel hij vooral afgelopen seizoen veel belangrijke doelpunten heeft gemaakt, heeft hij door alle blessures nooit zijn echte kwaliteiten kunnen tonen. Ik heb er een heel goed gevoel over dat dit zijn jaar gaat worden”, zegt Overmars.

Kolbeinn Sigthórsson zal dit seizoen goed presteren bij Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sinds zijn zware blessure heeft hij nooit meer de souplesse gevonden die hij daarvoor soms wel liet zien. Het afgelopen seizoen stuiterde iedere bal meters van z'n voeten af en voetballend vertraagde hij het spel enorm op de meest cruciale positie. Ik kan me niet voorstellen dat dit jaar wel zal kunnen.
Erg jammer, Ajax moet de lat hoger leggen dan spelers als Kolbein.

29 augustus 2014 om 08:13

Hij oogt de fris tot nu toe. Ik zie het hem goed doen dit seizoen. Vind hem 10x beter dan die Milik

29 augustus 2014 om 08:13

Hij oogt fris*

29 augustus 2014 om 08:16

Ze hebben hem natuurlijk weer nodig als rechtsbuiten in Camp Nou

29 augustus 2014 om 08:34

Sig heeft 3 jaar lang lopen prutsen in Amsterdam en jij vergelijkt hem met iemand die maar 2 wedstrijdjes heeft gespeeld? Ik zeg overigens niet dat milik in de basis hoort, maar waarom zo iemand huren dan? Onbegrijpelijk! Sig heeft overigens indd belangrijke goals gemaakt (super gedaan), maar sig is zo een beperkte spits en als hij niet scoort dan heb ik echt met hem te doen.

29 augustus 2014 om 08:40

Ik vind sigthorsson vreselijk. Echt belachelijk dat de boer hem nog een nieuwe kans geeft. Siggi is dik, sloom heeft een slechte techniek en kan eigenlijk helemaal niks. Kunnen ze bij Ajax nou nergens een geschikte spits vinden die er gewoon 20 inschiet? Gooi trouwens eens een keer zivkovic erin, hebben die gozer toch niet voor jan lul gekocht..

29 augustus 2014 om 08:46

Ajax heeft gewoon geen plan B. Tenzij dit plan B is. Het lijkt alsof Ajax al zijn kansen op samuel had gezet. Vandaar dat wekenlang laten misbruiken door hem.
Ziv is trouwens echt niet beter man. Kan amper het niveau jong Ajax aan. Quincy mag van mij part snel debuteren!

29 augustus 2014 om 09:18

Het zeg maar weer eens genoeg over Overmars. Die man heeft eigenlijk nog maar weinig goeds gedaan voor Ajax op een paar uitgaande transfers na. Welke aankoop was nou echt top en zorgde voor een absolute kwaliteitsimpuls bij Ajax? Uiteraard is de jeugd belangrijk, maar als je dan wat aankopen doet, zorg dan wel dat het een meerwaarde is voor Ajax. Het ziet er nu een beetje treurig uit, verlengen met een spits die het nooit heeft waargemaakt, waar je dus niet tevreden over bent en die je liever liet gaan....

De Boer zal dit seizoen zijn magie extra hard nodig hebben

29 augustus 2014 om 09:29

Inderdaad, overmars mag blij zijn dat frankie zo'n goede coach is en toch wel kampioen wordt met zijn team.. maar verder heeft overmars daar geen aandeel in met zijn flut-aankopen de hele tijd.

29 augustus 2014 om 09:41

@ romarky

Aankopen zijn niet het speerpunt van het beleid, daar moet je Marc maar ook de rest vd technische staf dus níet op afrekenen. Je moet de talenten tellen die doorbreken.

Met Muric en Zivkovic heeft hij dit jaar twee absolute toptalenten gehaald. Milik is een gokje die weinig kwaad kan, vanwege de huur met optie tot koop. Viergever is een prima aankoop die het vertrek van Poulsen opvangt. Verder is alles dubbel tot driedubbel bezet, kortom meer aankopen zijn overbodig.

Marc moest al ruimte voor EL-Ghazi maken door Lukoki te verkopen en De Sa te verhuren. Zo bevorderd hij de doorstroom van talenten.

Spelers die voor een impuls zorgen van buiten paf? Moisander, Schone en Cillessen?! Van der Hoorn laat ook steeds meer zien, Duarte en Serero zie ik het ook nog wel maken. Dit soort spelers hebben gewoon wat meer tijd nodig en met die gedachte worden ze ook gekocht.

29 augustus 2014 om 12:11

Zivkovoc hebben we ook nog, is sowieso beter en sneller dan sigthorsson en die Milik kan ook niks.

29 augustus 2014 om 12:18

Ik kan me helemaal vinden in de kritiek op Overmars. Heeft nog niets noemenswaardig gepresteerd als TD bij Ajax. Transfers als Van der Hoorn zijn gewoon belachelijk. Miljoenen neertellen voor een speler die Ajax helemaal niet nodig heeft. Hij scout ook geen bijzondere talenten, niks. Helaas zal hij waarschijnlijk lang blijven zitten op zijn positie omdat hij nu eenmaal een grote ex-Ajacied is.

29 augustus 2014 om 12:40

Ik vind de kritiek en negativiteit die is losgebarsten na de nederlaag helaas typerend voor veel Ajacieden. Niks persoonlijks naar jou Tristan, je plaatst over het algemeen goede reacties. Wel vraag ik me af wat je nu wil. We zijn 4x op rij kampioen geworden en hebben een dikke buffer opgebouwd voor slechte tijden. 4 jaar geleden was de club op sterven na dood. Geen resultaten en alleen maar bestuurlijk gedonder gecombineerd met onverantwoordelijke uitgaven. In vergelijking met toen is het enige dat ontbreekt het sprankelende spel. Voor het ' Ajax' spel is Cruijff ingestapt en is de hele revolutie gestart, dit heeft tijd nodig. Misschien wel 10 jaar. Ik heb tijdens de droogte regelmatig in het stadion gezeten dat de tranen me bijkans zowat inde ogen sprongen, de club ging naar de klote. Nu staat Ajax als een huis en is het voor velen nog nirt goed genoeg.

29 augustus 2014 om 13:01

@for Sale
Mijn kritiek op Overmars is niets nieuws hoor, een jaar geleden poste ik exact dezelfde berichten over hem die ik nu post.

Je moet ook een onderscheid maken tussen mijn mening over Overmars en mijn mening wat betreft Ajax. Ik vind dat Ajax een hele goede weg is ingeslagen (ook al mag er van mij best iets meer worden uitgegeven) onder De Boer maar dat betekent niet dat ik Overmars geen zwakke schakel mag vinden in het huidige Ajax bestuur. De Boer is waanzinnig bekwaam, Van de Sar moet nog meer tijd krijgen zich te bewijzen maar Overmars klooit al te lang aan om daar niet iets over te mogen zeggen.

29 augustus 2014 om 22:51

Het afgelopen seizoen heeft die ook aardig wat belangrijke goals gemaakt.

Denk niet dat dit zijn topjaar gaat worden, krijgt weinig bruikbare ballen en als hij ze al krijgt verprutst hij het vaak zelf.

29 augustus 2014 om 08:04

Heeft het idd nog niet kunnen laten zien, toch denk ik nog steeds dat het in hem zit.
Aan zijn inzet ligt het niet, hij werkt er hard voor

29 augustus 2014 om 08:37

Hij is gewoon geen goede voetballer. Ze verlengen zijn contract zodat niemand kan zeggen dat hij ze bij Ajax gewoon een miljoentje of 5 hebben weggegooid. Nu hopen ze dat hij volgend jaar nog wat opleverd, maar wie zal er serieus miljoenen overhebben voor deze beperkte spits?

29 augustus 2014 om 21:13

Ajax moest sigthorson gwn verkopen dan milik eerste spits ik vind hem heel goed en zivkovits 2 de spits aangezien kolbein helemaal niks kan !

Ik WALG van Ajax serieus waar. Ongelofelijk doorgeslagen klote beleid !!!! Geld genoeg koop serieus gwn een spits slechter dan de mensen die ze hebben kan niet

29 augustus 2014 om 08:20

En wij walgen van jou, en nu ??

ON:
Matige spits maar als er niks beters te koop staat lekker houden want in onze top competitie kan elke spits scoren, ook Sigi dus !!

29 augustus 2014 om 08:34

Er is best wat beters te koop, maar ajax wil de portomonnee niet trekken.. Ik zit als seizoenkaarthouder al jaren te wachten op een speler waar je voor naar het stadion komt.. We worden wel 4x kampioen, maar dat komt natuurlijk ook doordat de rest ook zo veel puntjes verspeelt..

Zo'n etoo had toch mooi geweest.. Alleen het gerucht zorgde voor beroering.. Het is zo degelijk aan het worden bij ajax en iedereen vindt dat goed, onder het mom van 'het beleid'. Ook binnen je beleid mag je sprankelende uitschieters hebben

29 augustus 2014 om 09:45

Nou wie dan? Ik denk dat Ajax juist goed bezig is door in de categorie Milik en Zivkovic te zoeken. Dat is haalbaar en betaalbaar en kan uiteindelijk net zoveel kwaliteit opleveren dan dure aankopen plus ze zijn dan al gewend aan het systeem.

@stokie

Ik geniet persoonlijk nog meer van EL ghazi of Kishna. Uitschieters zijn financieel nog niet verantwoord, ja we maken veel winst maar dat is puur CL geld, anders zouden we net quitte draaien.

29 augustus 2014 om 09:54

@afca:

Dit is niet goed Nederland moet stappen maken de club teams dan. En er zijn maar 2 teams die dit echt kunnen in Nederland en dat zijn Ajax en Psv. En dan vooral Ajax, die hebben het vermogen en de uitsraling nog.

Bijv. een Zapata die geen zin heeft in Feyenoord zou zeker wel naar Ajax gaan. En die jonge is 2/3x beter dan deze jongen.

Leuk een Milik en Zivkovic, en wennen aan het systeem en niveau. En dan hebben ze het niveau en dan gaan ze weg! Serero, Duarte, vd Hoorn, en ook beid ebuiten spelers zijn niet het niveau wa Ajax moet uitsralen.

Je kan best een jonge van 22/24 hale voor een paar miljoen als Ajax. Deze gasten kan je nog met winst verkopen. Maar zijn wel direct een versterking.

Het is dat de Boer het zo geweldig doet! Maar ik had meer verwacht van Ajax, die hebben als enige de mogelijkheid en uitsraling om te groeien binnen Nederland.

Geweldig hoor 95 miljoen op de bank. Maar Je kan als Ajacied toch niet zeggen dat je blij bent met wat er nu op het veld staat?

Sterkhouders Ajax: Moisander, Blind, Cillessen. Waar zijn de echte toppers???

29 augustus 2014 om 10:10

Klopt dat ze te snel weg gaan. Dus waar moeten we wat aan doen? Toppers behouden!!! Sterker worden zit hem niet in aankopen, spelers die er direct staan zijn onbetaalbaar, nouja onverantwoord.

Ajax moet vermogen gebruiken om de begroting omhoog te krijgen. Denkbaar investeringen in het stadion, betere sponsor mogelijkheden, goedkopere huisvesting en afschrijvingen laag houden (weinig geld uitgeven aan transfers).

Dan kun je verantwoord een spelers als Eriksen een salaris van 2 miljoen geven en hem een jaar langer behouden en structureel een of twee ervaren toppers erbij halen. Dan maak je pas echt een stap.

Spelers uit de categorie Van der Hoorn hebben meer tijd nodig, Cillessen is wat dat betreft een goed voorbeeld.

29 augustus 2014 om 11:58

@010
Hoezo is Zapata bewezen beter? Dat zei men van tevoren ook over Milik hoor. Altijd zo makkelijk om Ajax af te kraken. Als je een spits wilt kopen die gegarandeerd beter is, dan betaal je gewoon 10+ miljoen. Doe dat 3-4 keer en je bent zo door al je geld heen, nee dat is verstandig beleid...

29 augustus 2014 om 12:27

Noem eens een speler dan . Het probleem is salaris en de belasting. Top spits wil nu eenmaal een top salaris.

29 augustus 2014 om 08:21

Dit is het beleid Riquelme31.
Oppotten, oppotten en een talentje halen om die vervolgens weer met winst te verkopen. Dus weer meer geld in kas.
Ik meen me ook te herinneren dat iemand bij Ajax ooit zei dat we weer mee moeten doen europees binnen een aantal jaar. Forget it niet op deze manier.

Btw helemaal eens met jou reactie dus !

29 augustus 2014 om 09:07

Als je walgt van Ajax is het tijd dat je een andere club of andere hobby gaat zoeken. Waarom steek je je tijd in iets waar je van walgt?

Het is inderdaad niet spectaculair bij Ajax, en ze zijn wel erg zuinig nu. Maar vergis je niet: het is heel erg moeilijk om de juiste spits te kopen. Die is of niet te vinden, of veel te duur, of niet geinteresseerd. En je wil niet weer een miskoop a la Sulejmani. Dus dan kun je maar beter verstandig zijn en het geld houden.

Zivkovic is 17, die is voor de toekomst gehaald en moet je nu met rust laten.

29 augustus 2014 om 11:45

Idd edo.. Ik valg van zulke supporters, wss ook de supporters die eruit naaien als t slecht gaat. F*ck jullie. Ben je vergeten hoeveel belangrijke goals siggy heeft gemaakt vorig seizoen? Het gaat gewoon goed komen met die jongen. Support de spelers maar ipv dat gezeik. Mark my words,.. Zondag in groningen gaat ie m maken.

29 augustus 2014 om 08:23

Dan kijk je toch niet!
4 jaar op rij kampioen en het voetbal gaat er steeds beter uit zien! Wat wil je nou nog meer?
Blijf jij lekker walgen, ik ben heel blij met de intelligentie die nu in de top van Ajax zitten.

29 augustus 2014 om 08:30

Voetbal wordt steeds minder.

29 augustus 2014 om 08:36

Intelligentie, PROEST

29 augustus 2014 om 08:43

Voetbal steeds beter? Dan heb je geen fox. Ook ik vind dat Ajax de portemonnee mag trekken. In Europa stellen we niks voor.

29 augustus 2014 om 08:51

Mee eens. Iedereen roept wel dat Ajax het geld nu moet laten rollen, maar dat komt wel een keer. Feit is gewoon dat je er tegenwoordig verschrikkelijk vroeg bij moet zijn, wil je nog een betaalbaar talent kunnen kopen. De toppers in de Eredivisie kosten al rond de tien miljoen en verdienen vervolgens een salaris tussen de anderhalf en drie miljoen (Tadic, de Jong, Dost, etc.). Reken met een contract voor vier jaar en je komt ergens rond de 18 miljoen uit. Dan moet je wel heel zeker zijn van je zaak. Oké, je had misschien meer kunnen inzetten op een Eto'o, maar goed, daar zullen ze wel hun redenen voor hebben gehad en ik begrijp het wel. Ze zijn ver gegaan voor m en als ie dan niet wil, dan niet. Siggi heeft het in zich, dat zie je in de details. Met een Milik en een Zivkovic heb je genoeg achter de hand. Mensen die Milik na anderhalve wedstrijd al afschrijven zijn overigens niet goed bij hun hoofd. Natuurlijk zie ik ook het liefst dat ze absolute toppers naar Amsterdam halen, maar je moet wel realistisch blijven. Ik heb honderd keer liever dat ze het beleid volgen dat ze nu voeren dan dat ze paniekerig nog een Urzaiz of Charisteas uit de hoge hoed toveren. Vertrouw nou maar op de mannen die er nu zitten, die hebben er meer verstand van dan wij met z'n allen bij elkaar.

29 augustus 2014 om 08:52

Voetballend is het juist matig. Traag, amper een verassingsaanval, geen snelheid vanaf het midden. We hebben gewoon een beperkte selectie met een paar voetballers die bij de andere nldse topclubs niet in de basis hadden gestaan. Sig is daar een goed voorbeeld van evenals die vd hoorn. Frank heeft gewoon 4 jaar lang het maximale uit deze selectie gehaald. Ongetwijfeld doet hij dat ook dit jaar.

29 augustus 2014 om 09:12

Volkomen mee eens Achates. Koppie erbij houden, geen wilde aankopen doen omdat we zogenaamd mee moeten doen in Europa. Dat laatste lukt alleen als je geduld hebt en jarenlang de juiste beslissingen neemt. En als je een keer niet absolute topploegen loot, maar da's een ander verhaal.

29 augustus 2014 om 09:24

Geld uitgeven? Prima. Noem mij een spits die betaalbaar is voor Ajax (zeg 10miljoen en 1 miljoen salaris) en die vrijwel zeker 20/25 goals gaat scoren. Of je haalt topnivo, niet betaalbaar of je roeit met de riemen die je hebt en gokt niet op een speler als Guidetti ( noem maar een naam doe voorbijkomt)

29 augustus 2014 om 09:24

Voetbal steeds beter hahahaha serieus kijk jij wel voetbal ?

29 augustus 2014 om 09:30

@ achates en Edo

Sluit mij bij jullie aan. Ik vind het voetbal echt wel beter geworden, tegen PSV was het mooi, alleen het resultaat niet door slordigheden en fouten achterin.

Inkomsten moeten eerst structureel omhoog, sponsoring, merchandising, kaartverkoop en kosten zoals huisvestiging omlaag. Dat kan ruimte geven voor salarisverhoging voor de categorie Eriksen zoals ik ze noem, spelers die eigenlijk nog een jaartje moeten blijven. Daar heeft Ajax sportief het meeste aan, behouden van toppers. Daarnaast is er dan ruimte voor 1 of 2 ervaren spelers die wat duurder zijn. Dit kost echter tijd.

29 augustus 2014 om 09:41

riquelme, als ik die vele domme reacties hier lees vraag ik me af of ik de enige ben die voetbal kijkt!
Allemaal kortzichtige reacties: Trek de portemonnee eens, Wat een slecht beleid.
Wie moet er gehaald worden dan? Betaalbaar en heel erg goed!

29 augustus 2014 om 11:51

@ Edo

Sorry, maar ik vind dat jij een andere zaken als " geen grote bedragen uitgeven" en "we laten ons niet opjagen" te letterlijk nemen. Op een enkele Ajacied na roept volgens mij geen enkele Ajacied dat Ajax onverantwoord geld moet uitgeven, dat is iets wat sommigen mensen en de club er automatisch maar van maken. Andere besturen in Nederland hebben daar ook een handje van.

Tot op zekere hoogte is dat goed, alleen het moet toch mogelijk zijn om ook onder druk zorgvuldig te werk te gaan ? Er zijn tal van beroepen die moeilijk zijn; maar waar wel onder druk zorgvuldig gehandeld en gepresteerd word. Men doet het steeds voorkomen alsof dat op voorhand niet mogelijk is, als men daartoe niet in staat is vind ik dat ze hun geld ook niet waard zijn. Wat dat betreft zijn het net politici.

Wat betreft het uitgeven van geld, ik vind dat Ajax harder op zoek moet naar spelers waar je een uitzondering voor kunt maken. Voor mijn gevoel word daar veel minder prioriteit aan gegeven dan zou moeten. Hoe komt het toch dat Basel en Salzburg er wel in slagen om spelers te vinden die echt wat toevoegen, en als ik het goed heb daarvoor ook geen idiote bedragen betalen. Als die clubs dat kunnen dan moeten wij dat toch ook kunnen ?

Daarbij is/was het ook onderdeel van het beleid dat de jonkies zich aan de hand van gelouterde spelers (dus niet spelers die 1 seizoen sterktehouder zijn) zich moeten ontwikkelen. Hoe vaak moet Ajax nog op haar bek gaan om nu eens echt te beseffen dat je in het hedendaagse voetbal ook ervaring nodig hebt en spelers die fysieke kracht en de wil hebben om er echt bovenop te klappen.

Hoe vaak zijn we wel niet onnodig afgetroefd door het gebrek aan ervaring en dan met name kracht ? Je kunt niet ongestraft ervaring en kwaliteit inleveren en verwachten dat die jonge gasten dat allemaal kunnen compenseren, zeker niet in de voetbalwereld waarin we vandaag leven.

Zoals wel vaker in Nederland is dit allemaal typisch weer zo´n geval waar alles heel "zwart en wit" bekeken word en men compleet doorschiet. Met de ex Ajacieden aan het roer had ik gehoopt dat er nu eindelijk eens een gezonde balans zou ontstaan van talent, ervaring en fysieke kracht. Zaken die al deze mensen voordat ze in functie traden regelmatig van zeiden dat dit voor een club zoals Ajax van essentieel belang is, wanneer zij plaats namen bij bijvoorbeeld een live wedstrijd verslag/analyse op tv.

29 augustus 2014 om 13:29

Pizzaro, Forlan, Lens etc

29 augustus 2014 om 08:35

Domme reactie, want je weet helemaal niet wat er zich afspeelt binnen de club. Voetballend gezien is deze ploeg goed genoeg om weer kampioen van Nederland te worden en Sigthorsson gaat het naar mijn idee goed doen dit jaar. Geen topscorer van NL, maar gaat zeker wel weer belangrijke doelpunten maken.

En wat ik bedoel met 'wat er zich afspeelt binnen de club' is wellicht het feit dat Ajax voldoende in kas wil hebben om zichzelf van de beurs af te kopen. Of iets dergelijks. De mannen en vrouwen binnen de club hebben daar meer inzicht en zeker meer verstand van dan dat jij dat hebt.

Dus walg maar lekker door. Ik zeg vasthouden dit beleid.

29 augustus 2014 om 09:19

Ik ben het deels met je eens, maar alleen maar kweken is natuurlijk ook niet alles. We willen ook weer is vermaakt worden, daar gaat een type Blind niet voor zorgen. Dit is het huidige Ajax, zo zal het blijven de komende jaren dus laten we er het beste van maken.

29 augustus 2014 om 09:33

Man man, beursgang of beursexit of weet ik veel. Ik ben geen administrateur ik ben supporter. Hou eens op met die onzin over de beurs. Al dat semi intellectuele gedoe

29 augustus 2014 om 09:46

Het beleid is nu 3 jaar geleden echt goed ingezet en in de afgelopen 3 jaar zijn er geen topspelers uit de jeugd voortgekomen. Geef het beleid nog 3 jaar en dan mag je kritischer zijn. Nu moeten we gewoon geduld hebben. Kampioen gaan we wel weer worden, want ik denk dat we de beste ploeg hebben als we scherp blijven. Niet zo nonchalant als afgelopen week tegen Psv.

Er gaan echt wel goede spelers uit de jeugd voortkomen die ons ook gaan kunnen vermaken. Daar ben ik wel van overtuigd.

29 augustus 2014 om 09:50

Mister Bones, niks semi intellectueel gedoen. Het is gewoon ook als supporter naar de club kijken en vertrouwen hebben in wat de mensen daar aan het doen zijn. We zijn het afgelopen jaar wellicht niet vermaakt qua voetbal, maar we hebben sommige wedstrijden echt wel goede dingen laten zien en ook de jaren ervoor.

Ik snap dat we toppers willen hebben en willen behouden, maar laten we die zelf opleiden, langer vasthouden en incidenteel een echte goeie halen. Zo zie ik het. Vooralsnog moeten we focussen op wat het beste voor de club is en als de bestuurders denken dat het het beste is om de hand op de knip te houden (misschien voor de beursexit) en we worden ondertussen steeds weer kampioen en krijgen de kans om af en toe nieuwe spelers in te passen uit de jeugd (El Ghazi als schitterend voorbeeld, want die gaat een mooie toekomst tegemoet) dan moeten we daar achterstaan. Vooralsnog gaat alles voor de wind, behalve dan de CL loting.

En nu moet de focus zijn op nog beter presteren: namelijk kampioen en ver komen in de El/cl.

29 augustus 2014 om 09:14

Ik snap de frustraties wel van mede ajacieden, we worden helemaal lekker gemaakt met spelers als Eto ' o en vervolgens komt er gewoon NIKS! Ook ik vindt dit onacceptabel. Zeker omdat je als club na 4 jaar werkelijk niks te hebben behaald in de CL of EL. Zelfs PSV komt met mooie transfers aan zoals Quardado (goeie LB hoor), en wat haalt Ajax met €95 miljoen? Niks 😭!
Oh vergeten ene Milic die tot nu toe nog in het rijtje Sana past.

Conclusie is dat dit het Ajax beleid is, het zal zo de komende jaren gewoon blijven. Ik heb geen seizoenskaart en netzoals me vrienden ook niet, afgelopen seizoen met de wedstrijd tegen Redbull Salsburt hadden met idee om weer is na de Arena te gaan, ik heb me nog nooit zo geschaamd als supporter! Dit staan we denk ik weer te wachten als we spelers als Kampl en Soriano tegen ons krijgen. In ieder geval ook geen Ajax met FIFA15, zal ook wel weer een belabberd team zijn qua stats. Succes Ajax dit seizoen, laten we maar het beste van maken

29 augustus 2014 om 10:01

@ riquelme31

Ik vind Ajax ook volledig doorslaan in het beleid. Sterker nog, ze voeren indirect ook beleid uit waar ze zoveel kritiek op hadden.

Ajax zou toch geen breedteaankopen meer doen? Wat zijn Vd Hoorn, Duarte, Sana, Milik, Cuenca, Bojan, Hoesen etc. dan ? Overmars doet vrijwel alleen maar breedteaankopen. Allemaal spelers die niet goed genoeg zijn en die bij Ajax er een beetje bij gaan hangen.

Ik ben het er 100% mee eens dat we geen geld meer over de balk moeten smijten en slim om moeten gaan met het geld. Echter, als je zoveel geld op de bank hebt staan en je loopt al jaren rond zonder echte spits dan is het simpelweg zielig aan het worden. Heeft Ajax geen scouting? Of koopt Overmars niets dat boven de 5 miljoen kost?

Het verlengen van Sigthorsson is uit beide oogpunten pure armoede. Milik, waarvoor is die in hemelsnaam gehaald? Is die wel gescout? De Boer heeft hem na 2 wedstrijdjes al af moeten schrijven voor een spits die Ajax al in de etalage had gezet.

Het resultaat is dat we oerdegelijk en zakelijk spel laten zien, maar dat alles waarvoor ik naar Ajax kom kijken er niet is. Onze ploeg speelt geen herkenbaar Ajax-voetbal. De reden? Gebrek aan kwaliteit op een aantal posities. Het is niet frivool, niet met bravoure, niet dominant (balbezit is geen meting voor dominantie). Het is saai en degelijk. Ik zou bijna zeggen, het lijkt soms wel of ik naar PSV zit te kijken.

29 augustus 2014 om 10:07

Daar erger ik me ook kapot aan. Elke keer die breedteaankopen (zoals nu Viergever) en wat blijkt, uiteindelijk starten ze toch omdat speler X verkocht wordt en dan lossen ze het zo maar op. En op één of andere manier groeit die speler door en wordt hij een basisspeler. Zo gaat het niveau naar beneden.

En ik zei laatst al dat Milik afgeschreven was (na 1 wedstrijd) en ik denk dat dit nu ook wel zo het geval is. Sigthorsson verlengen ze omdat ze niks anders hebben en omdat hij er toch al is. Dan kies je voor het zekere.

Ik ben erg teleurgesteld in Ajax. Je moet de combinatie zoeken van iets oudere/duurdere/betere spelers en jeugd. Dat doen ze niet. Je kunt niet jaren aan een stuk belabberd onaantrekkelijk voetbal spelen, het publiek wilt ook wel wat zien.

Ik snap trouwens niet dat Ajax zo'n slecht scouts heeft rondlopen. Ik dacht dat dat één van hun sterkere punten was. Ze scouten enkel in Scandinavië en voor de rest doen ze blijkbaar niks in de rest van Europa of daar buiten.

29 augustus 2014 om 10:15

@ Medellin

Ik ben het met je eens, alleen vind ik Viergever nu juist wel een voorbeeld van een goede toevoeging. Die kan op verschillende posities spelen, is redelijk ervaren en brengt wat meer power. In te veel gevallen zijn aankopen aanhangsels van het elftal. Ik vind het armoedig.

En dat zou zomaar nog eens kunnen gaan gebeuren ook. Is en blijft een harde werker en wat extra massa in een aanval waar we barsten van frele jongetjes.

Ik hoop ook dat hij dit jaar losbarst! Ik heb mijn twijfels, zijn balaanname is echt slecht...

ete'o komt niet.. maar niet getreurd we hebben een plan b. Plan b: We gebruiken dezelfde blessure gevoelige spits als eerst! Maar in plaats van een goede backup gebruiken we een afgeserveerde pool en een talent! Serieus koop Soriano of iemand die er in belgie een paar inhengelt...

29 augustus 2014 om 09:23

Afgeserveerde pool? Jongen is 20 jaar! Soriano is geen balvast type en past niet in het systeem, Vossen is niks beter dan Sigi en moet nog wennen aan het systeem. Kortom dit is het beste plan, zeker omdat dit niet meer geld kost en jouw opties niet beter zijn.

Ja het zal niet waar wezen eerst lopen flirten met Eto"o om de supporters opgewonden te maken met een top aankoop en dan toch weer de hand op de knip houden en dan met droge ogen zeggen (lees Frank de Boer ) Sigthórsson is de beste spits voor Ajax wat een circus weer we hebben het zondag weer gezien hard werken maar er gaat helemaal niets vanuit erg jammer .

29 augustus 2014 om 12:01

Eto'o was een buitenkansje omdat hij zich zelf aanbood, geen aankoopbedrag kostte en oud is. Ajax kan niet zomaar overschakelen op een spits van gelijke naam hoor. Of denk jij dat Torres voor 8miljoen weg mag bij Chelsea en genoegen neemt met 1 miljoen aan salaris? Denk nou gewoon eens logisch na man. Welke spits is aantoonbaar beter voor Ajax en betaal je minder dan 10 miljoen voor? Soriano wellicht, maar het houdt gauw op hoor.

29 augustus 2014 om 12:48

Ja en jij geloofd dat ? als dat een buitenkansje was hadden ze geen geloof in Sigthórsson en nu is hij in een keer de beste spits voor Ajax ik laat mij niet in de maling nemen hoor daarvoor heb ik te veel levenservaring . Ze wisten van het begin af dat ze niets zouden kopen maar dat ze de supporters dan lieten zien dat ze wel bezig waren .
Die blijven lekker op de berg met geld zitten.

29 augustus 2014 om 19:29

Wat een onzin sloep, denk nou gewoon eens even logisch na. Ajax heeft geen tijd en geld meer om een andere spits te halen, dus wordt Sigi vastgehouden omdat men minimaal 3 spitsen wil aangezien Zivko en Milik ook jong en onervaren zijn. Sigi heeft bovendien weinig belangstelling. Moet je dan zeggen Sigi is waardeloos terwijl je nog minimaal een half jaar met elkaar door moet? Er is geen woord van gelogen, momenteel is Sigi de best beschikbare spits voor Ajax. Is je moeder de koffiejuffrouw van Marc Overmars dat jij nu weet dat ze nooit een ander hebben willen halen?

Wat een slecht beleid zeg. Hele zomer de tijd om hem te verkopen en een vervanger te kopen, maar nee, ze verpesten het weer. Ajax begint een beetje op Arsenal te lijken qua beleid.

29 augustus 2014 om 08:22

Nouja het is wel goed voor de portemonnee. Toch vind ik niet dat het heel slim is geweest om eerst te verkondigen dat je een nieuwe spits gaat kopen, zelfs contact opnemen met Eto'o om daarna te verkondigen dst je niemand nodig heb. Kansloos gedoe

29 augustus 2014 om 09:01

leuk voor die portomonee maar als supporter wil je soms toch als je 70 miljoen in reserves hebt dat er een degelijke spits van 5/6 miljoen wordt gehaald een keer. dat je 4 jaar op rij kampioen met in deze competitie zegt niet veel

29 augustus 2014 om 09:16

Zegt niet veel? Ben je nu al zo verwend? Vier keer op rij kampioen worden is geweldig. Nee, het voetbal is niet vaak spectaculair, en nee, er loopt nog geen nieuwe Ibra of Suarez tussen, maar het is ontzettend knap om vier keer kampioen te worden, en tegelijk financieel sterker te worden, rust binnen de club etc.

29 augustus 2014 om 09:19

Leuk, 5/6 miljoen, wie wil je halen die beter is dan Sigi?

overmars maakt zich zwaar ongeloofwaardig zo. Ach ze hebben nu wat geld op de bank staan, maar sportief glijdt ajax verder af. Afgelopen zondag is een signaal, maar daar zijn ze blind van bij het technisch hart.

29 augustus 2014 om 08:37

Klopt, en dan krojg je excuses als: we speelden beter, er zit nog wat naiviteit in de ploeg, we zijn aan het bouwen. Nou, 4 jaar bouwen en wat zijn we opgeschoten? Geen klap. Letterlijk geen enkel talent doorgebroken, geen enkele goede speler gescout (Sana, Milik, Duarte, van der Hoorn, allemaal Ajax-onwaardig), in Europa nog weinig laten zien. En spelers als Narsingh en Maher te duur vinden. Het is een keer leuk geweest, er moet gewoon geinvesteerd worden.

29 augustus 2014 om 09:20

Wees maar blij dat Narsingh en Maher niet gehaald zijn. Narsingh een eeuw geblesseerd en Maher een enorme vormdip van een jaar. Als die voor duur geld gehaald waren, was Overmars ook gekielhaald.

Ajax trekt nu alleen de beurs voor spelers die 90% zeker een goede aankoop zijn. En als die spelers er niet zijn, dan hou je het geld. Het is saai, maar verstandig.

29 augustus 2014 om 09:30

Je kunt niet met nieuw beleid in 1 klap talenten laten doorbreken. Onbegrijpelijk wat er verwacht wordt. Dit beleid gaat werken en uiteindelijk plukt ajax er de vruchten. Bovendien denk ik dat Siggie de monden Nog gaat snoeren.

29 augustus 2014 om 09:40

Nee niet in één klap maar toch wel in 4 jaar hoop ik. Er zou toch inmiddels wel één groot talent moeten zijn doorgebroken. Hoeveel tijd wil je ze dan geven?
.
@ Edo, Ben heel benieuwd hoe het was gelopen als Maher en Narsing naar Ajax waren gehaald Maher heeft nooit echt vertrouwen gehad en spelers als Toivonen voor zich moeten dulden. Denk dat hij bij Ajax veel beter uit de verf was gekomen. Zelfde geldt voor Narsingh. De blessure daar gelaten, denk dat hij bij Ajax veel goede voorzetten op Sigi had kunnen geven. Echte rappe rechtsbuiten die Ajax nodig had. Vind het echt jammer dat beiden niet naar Ajax zijn gekomen. En die 90%, nou dan heeft Overmars wel een heel slecht inschattingsvermogen haha! Dan zou 1 op de tien mogen mislukken, maar de laatste paar aankopen van Ajax zijn allemáál mislukt!!

29 augustus 2014 om 09:15

Glijdt Verder af? Ajax heeft nog nooit zo goed gepresteerd is weer kampioen en staat weer in de CL. Ajax is gelukkig niet van het korte termijn denken meer, ik denk dat ze zaken gaan doen die de club sportief beter maken met het geld.

Maar in de juiste volgorde; 1. Inkomsten en reserves structureel omhoog 2. Salarissen omhoog om met name spelers te behouden, want opleiden doen we al aardig goed. Ook dat moet nog beter. 3. Ex Toppers als Eriksen en nu Blind! weten te behouden voor een jaar extra door een salaris verhoging 4. Ervaren toppers proberen aan te trekken die iets buiten de salary cap liggen, Interesse eto o was een voorbode.

Dat geld wordt dus niet op de transfermarkt gespendeerd. Maar ik denk dat dit meer oplevert op sportief gebied, plus we krijgen meer voor onze toppers.

Niemand wilde hem hebben dus blijft ie maar in Amsterdam als zijn eigen planB! Het is nooit een succes geworden met hem in Ajax1 en zal t ook nooit gaan worden! Hoewel we nu wel weer wat vleugels met een voorzetje hebben kan dat voor hem goed uitpakken maar ik betwijfel het!

Nu zitten we nog een seizoen met Houtenbeinn Sigi...

Blijft armoede natuurlijk dat er geen ervaring en spelers met meer kwaliteit aangetrokken kan worden en dat ze het salaris plafond ietsjes oprekken want alleen dat is de succes voor in Europa.

Had lekker geen contact opgenomen met Eto'o dan.
Eerst komen met een spits van dit kaliber en nu dat niet doorgaat je vertrouwen uitspreken in sigi omdat Ajax hem niet kwijt kan.
Ga lekker door zo Marc. Je kunt niet blijven gokken dat de concurrentie punten blijft verspelen.

Ik had ook gehoopt op een nieuwe spits, maar ik vind wel dat iedereen hier nu erg negatief is over het beleid is van ajax. toen het beleid naar voren werd geschoven was iedereen razend enthousiast en nu wordt het ineens afgebroken.

Vier kampioenschappen op rij zijn toch prima resultaten en ik denk niet dat een andere spits het verschil gaat maken tegen PSG of Barca. Er staat een talent klaar met zivkovic, die wordt langzaam gebracht en dat is duidelijk het beleid waar menig mens nog zo enthousiast over was.

Ik wist het. Wat een schande! Ieder jaar hetzelfde liedje. We spelen al jaren zonder spits. Misschien eens investeren in de scouting?? Ik weet zeker dat iedere CL deelnemer dit jaar in staat is gebleken een fatsoenlijke spits te scouten. Sterker nog, de bovengemiddelde kenner op VZ zal in staat zijn met enkele geschikte namen op de proppen te komen. Ieder jaar worden we slechter omdat onze beste spelers weggaan en er middelmaat voor terug komt.

29 augustus 2014 om 09:27

Wat een zelfoverschatting. Makkelijk hoor, wat namen roepen vanaf een anonieme account. Maar die mannen van Ajax spelen met echt geld, en echte verantwoordelijkheid, en echte camera's in hun gezicht. Als zij de club om zeep helpen staan er echte tokkies vol met coke in hun lijf op de stoep om ze te bedreigen.

Dus die kopen verstandig in. Gericht op het structureel sterker maken van de club, geen dure miskopen, geen paniekaankopen. Ook met een spits van 20 miljoen (die gewoon kan mislukken) ga je niet opeens verder komen in de CL.

Dus haal even adem, denk iets langer vooruit dan één seizoen, en kweek wat geduld.

29 augustus 2014 om 13:12

Die kopen verstandig in??? Sinds Suarez heeft er geen fatsoenlijke spits meer rondgelopen, bijna 4 jaar dus. De verstandige aankopen in de voorhoede: El Ham, Hoessen, Sana, Sigi, Milik, Zikovic. Hebben niets laten zien dat ook maar lijkt op een spits die Ajax een ronde verder gaat brengen. Wat als Sigi straks geblesseerd raakt ( de man is van glas) ? We hebben geen Siem de Jong meer die we kunnen misbruiken. Dan maar El Ghazi in de spits. Altijd lapmiddelen.
Andere goede aankopen: Duarte, Van der Hoorn
Al deze spelers zijn niet gratis. Je kunt dan beter 1 of 2 echt goede spelers aantrekken.

31 augustus 2014 om 15:03

Ja, verstandig ja. Goedkope spelers die het niet redden zijn betere aankopen dan dure spelers die het niet redden. Type Miralem Sulejmani voor, wat was het, 16 miljoen ofzo. Daar sta je dan met je mooie aankoop.

Het grote punt is dat je niet vantevoren weet wie uit gaat blinken, en wie niet. En het verschil met de fans is dat Ajax de keuzes vooraf maakt, en de fans achteraf. Als iedereen al weet hoe het zit.

Ajax kan nu helemaal niemand halen die een garantie voor succes is. Dus dan lopen ze geen risico. Dat noem ik verstandig. Jij wil blijkbaar dat Ajax wel een groot risico gaat nemen. En als die speler dan mislukt, dan sta jij zeker vooraan om te zeggen dat het niet zo erg is, dat er weer 15 miljoen euro verpest is?

Het is gewoon om moe van te worden. Hoe kan je met 3 van zulke spitsen de strijd proberen aan te gaan. Haal die Jonathan Soriano op van Red Bull en verkoop die sigthorsson gewoon

29 augustus 2014 om 09:09

Soriano is niet het type dat wij nodig hebben. Nog meer alternatieven?

29 augustus 2014 om 09:35

Nee, milic wel??

29 augustus 2014 om 09:50

Ja maar op langere termijn. Bijvoorbeeld volgend jaar als Sigi vertrekt en Milik zijn potentie laat zien. Hij is zeker het juiste type, sterk aan de bal.

Slecht beleid weer.
Ze willen van hem af, maar geven hem wel weer een contract.
De reden natuurlijk, dat hij niet gratis wegloopt, maar da kan hij beter wel doen.
Want hij gaat niet beter worden en veel scoren ook niet.

Maar een goede spits opleiden is best lastig, dus als ze van dat geld nou eens een goede kopen.

29 augustus 2014 om 08:37

Hetzelfde als in het verleden bij PSV met Manolevje gebeurd is....

29 augustus 2014 om 09:34

Als je hem niet kan verkopen, heb je twee opties

1) een jaar houden en gratis weg laten lopen
2) een contractverlenging geven

Waarom is optie 2 slechter? Zo kan je hem dit jaar zonder gedoe volwaardig inzetten, en volgend jaar nog aan hem verdienen. In het ergste geval kost het je nog een jaar salaris, in het gunstige geval pak je een mooi zakje geld mee. Is het risico wel waard.

Overigens mooi signaal dat Sig hieraan meewerkt. Hij had ook kunnen weigeren, dan was hij over een jaar een free agent.

29 augustus 2014 om 09:53

Juist. Het zou nu mooi zijn als Sigi zijn kans pakt en voor meer wordt verkocht dan dat hij dit jaar zou kunnen opleveren. Om Milik en Zivkovic het stokje daarna over te laten nemen. Die jongens kennen dan het spelletje.

Ook in Fischer zie ik nog overigens nog een spits, maar hij is wel een ander type.

29 augustus 2014 om 11:22

@ Peskens-PSV

Mee eens, eerst hardop zeggen dat hij weg mag en dat je aan de slag gaat om een opvolger te zoeken. Het ergste van alles vind ik eigenlijk nog dat deze bestuurders dus ook niet luisteren naar het plan van Cruijff. Behalve het richten op (internationaal) talent en geen absurde bedragen meer uit te geven was het ook een essentieel onderdeel dat de jonkies zich aan de hand van ervaren spelers zich zouden ontwikkelen. Daarbij heb ik niet het idee dat Ajax actief genoeg is om te kijken naar spelers die onder de "uitzondering regel" zouden vallen.

Echt, ik zie het weer helemaal fout gaan en zoals vanouds achteraf weer de bekende riedeltjes voorbij komen. Het ontbreek de selectie echt aan:

- Een gifkikker (fischer heeft wel gif, maar die is nog geblesseerd en te jong)

- Duel kracht op het middenveld wat nagenoeg niets is.

- Het ontbreekt aan mannen die echt door door de wol geverfd zijn.

Ik voel mij wat dat betreft hier toch flink in de maling genomen door Ajax, we blijven dus naïef. Vaak zeggen we dat spelers niet of te langzaam leren van gemaakte fouten (uit het verleden), maar dat begint nu ook wel te gelden voor de technische mensen binnen de club. Hopelijk belt Cruijff de jongens snel op om hen er nog even aan te herinneren dat gelouterde ervaring en fysieke kracht ook tot zijn visie behoorden.

Waarschijnlijk zal de Boer dus ook doorgaan met het positioneel misbruiken van spelers. En ben ik er van overtuigd dat we weer zoiets gaan zien dat een speler zoals Duarte op de "back positie" word gezet terwijl die speler alles behalve op die positie uit de voeten kan.

29 augustus 2014 om 12:11

@ leeds

Met Viergever is er natuurlijk wel iemand met duelkracht en ervaring bijgekomen, ondanks zijn leeftijd. Poulsen bleek een enorm goede gok te zijn omdat hij voetballend ook nog wat toevoegde, maar hoeveel van zulke spelers lopen er in Europa die lekker bij Ajax willen afbouwen? Viergever kent daarentegen de competitie goed en heeft ook regelmatig Europees gespeeld.

Wat betreft een gifkikker ben ik het wel met je eens, zo zal ik niet snel vergeten dat Poulsen Toivonen tegen de grond beukt waarmee je gelijk wist: oke Ajax is van de partij. Echter hangt dat ook samen met ervaring, want Joey vd bergh heeft ook wel gif, maar weet het niet goed te gebruiken bijvoorbeeld.

Ik ben zelf allang blij dat Ajax weer eens frivole buitenspelers heeft en persoonlijk hoop ik dat Schone naar het middenveld gaat, zodat de flanken uit kishna/fischer en el ghazi bestaan. De eerste wedstrijden hebben me ook nog wel een beetje hoop op sigi gegeven, ja hij mistte grote kansen, maar hij loopt er niet verloren bij en speelt best aardig. Met echte flanken krijgt hij misschien ook eens wat meer kansen en wanneer hij dan eenmaal aan het scoren is, kan de druk er zomaar ineens vanaf zijn. Daarbij denk ik niet dat een nieuwe spits het verschil is tussen kampioen worden en wel of niet doorgaan in de CL. Dan moet je dus geen onverantwoorde risico's nemen in je aankoopbeleid. Spitsen zijn gewoon erg duur.

Het is niets en het wordt ook nooit meer wat met hem.

Zucht...

Moet dit nou een goede start van het seizoen betekenen?

Je trekt 2 spitsen aan: Milik en Zivkovic. Zivkovic heeft in korte tijd bewezen al best wedstrijden te kunnen spelen, maar krijgt vooralsnog geen kans. Milik heeft een geweldige voorbereiding gehad, maar wordt na 1 matige wedstrijd al aan de kant gezet.

Vervolgens krijgt Sigthorsson, die al vanaf het begin bij Ajax niet rendeerd, weer de kans. Nou, we hebben hem weer gezien hoor tegen Psv. Het is alsof die man elastiek in z'n schoenen heeft, want zelfs de meest simpele pass stuitert nog 1,5 meter van z'n schoen af.

Ondanks z'n belangrijke doelpunten vorig seizoen wordt ik hier niet vrolijk van. En dan wil(de) Overmars er nog een spits bij halen!?!

29 augustus 2014 om 09:07

Ik was zeer te spreken over Ajax - Psv. Spel was prima met Sigi, veel gevaarlijke aanvallen. Alleen slordig balverlies en slecht positioneren waardoor we verliezen. Dit is het plan B, prima, want veel beter is er niet te koop en deze jongen heeft het voordeel dat hij geen aanpassingsproblemen meer heeft.

29 augustus 2014 om 10:53

Het spel was ook wel goed. Maar ik blijf het bijzonder vinden hoe je als spits van één van de grootste clubs van Nederland het toch voor elkaar kan krijgen om geen bal aan te kunnen nemen.

29 augustus 2014 om 11:19

@afcnats, tegen AZ speelde hij ook goed, vreemd genoeg zagen weinig mensen dat en waren de meeste mensen zich alleen maar aan het focussen op zijn gemiste kansen (waarvan hij er 1 overigens goed zelf afdwong).

Ik las hier iemand die zei dat het goed zou komen met Kishna en El G op de flanken.

Zit wat in, een rechtspoot en een linkspoot met allebei een actie, het juiste been en voorzet op de flanken.

Schone kun je dan ipv Viergever op het midden zetten, want Cruijff heeft natuurlijk helemaal gelijk als hij zegt dat een middenveld met Viergever en Blind nergens op slaat !

Ben ik nou de enige die vind dat hij het best aardig doet de laatste wedstrijden ?
Oke hij krijgt geen bruikbare ballen maar hij kan wel een bal vasthouden en wachten op de buitenspelers ik vind het best een aardige spits en hij is kopsterk.
Ik ben blij dat hij verlengt voor ajax vind ik het een bruikbare speler en ja ajax heb een betere spits nodig maar sigthorsson is echt wel een spits die hard werkt kopsterk is en bruikbaar is voor ajax als vaste spits

29 augustus 2014 om 08:55

Je bent de enige ja of nou uitzonderingen bestaan. Vs az kreeg hij genoeg bruikbare ballen, maar toen deed hij er niets mee!

29 augustus 2014 om 09:08

Nee je bent niet de enige, ik ben het met je eens. Hopelijk blijft hij fit, dan legt hij er zo 20 in. Hij is wel het type spits dat we nodig hebben.

29 augustus 2014 om 09:51

Je bent wel een van de weinige met een beetje verstand hier!
Als hij 5 goede voorzetten krijgt in een wedstrijd maakt hij er 3! Alleen die voorzetten blijven uit. Maar met El Ghazi en Kishna komen die wel weer.
Als Sigi voorzetten gaat krijgen maakt hij meer dan 20 goals dit seizoen!

29 augustus 2014 om 11:10

Als als als. Ik weet niet hoe lang jij Ajax kijkt, maar die voorzetten krijgt hij wel degelijk. Hij verzuimt gewoon te scoren. Iemand met zelfs een klein beetje voetbalverstand moet kunnen zien dat sig niet de juiste spits is voor Ajax. Klaar! Of Ajax moet spelen in dienst van sig, maar dat zal niet gebeuren als de spits zo matig is.

29 augustus 2014 om 11:21

@nicolaboilese, nee hoor, ik ook, lees mijn eerdere post;

Tegen AZ speelde hij ook goed, vreemd genoeg zagen weinig mensen dat en waren de meeste mensen zich alleen maar aan het focussen op zijn gemiste kansen (waarvan hij er 1 overigens goed zelf afdwong).

Ik las hier iemand die zei dat het goed zou komen met Kishna en El G op de flanken.

Zit wat in, een rechtspoot en een linkspoot met allebei een actie en voorzet op de flanken.

Schone kun je dan ipv Viergever op het midden zetten, want Cruijff heeft natuurlijk helemaal gelijk als hij zegt dat een middenveld met Viergever en Blind nergens op slaat

29 augustus 2014 om 12:00

@cyprioot, idd tegen AZ was Sigi juist belangrijk. Won bijna al zijn duels waardoor de middenvelders konden aansluiten. Het lijkt alsof iedereen dat over het hoofd ziet en alleen op de gemiste kansen let. Hij moet er dan wel minimaal 1 inschieten maar dat terzijde.

29 augustus 2014 om 11:58

@nicolaiboilese volledig mee eens. Sigi werkt hard, wint duels aan de grond en in de lucht. Waardoor het middenveld kan aansluiten. Het enige waar hij dit jaar nog aan moet werken is zijn scoringsvermogen.

Sig is in NL een goede spits en zal er dit jaar zeker 20 inleggen. Internationaal komt heel ajax duidelijk te kort voor de top.

ik kan het echt begrijpen dat ajax en siggi dit doen, het siert siggi, dat hij dit doet en dat ook hij schijnbaar wilt dat ajax wat aan hem verdient, ik hoop echt met heel mijn hart dat hij nu uit de verf komt en laat zien dat hij wel goed genoeg is, hij was vaak genoeg belangrijk als het echt nodig was, jammer dat die blessure hem de nek heeft gebroken en die 3 jaren niet heeft gebracht wat hij en ajax wel hadden willen hebben, ik heb tot nu toe nog altijd wel vertrouwen in hem, dus negatievelingen gun hem de twijfel.

Er worden echt goede reacties gegeven hier . Misschien frank de boer tippen over dit site . Want echt soms hebben we het met Ajax te doen .

Goed plan B. Voor de mensen die alleen willen kopen; Wie hadden wij er als betaalbare en haalbare speler bij kunnen halen? Sigi moet het dit jaar laten zien en dan vangen wij ook nog meer volgend jaar. Hij is wel het juiste type en heeft geen aanpassingsproblemen zoals elke nieuwe speler wel zou hebben.

Siert hem dat hij verlengt, klasse Sigi.

29 augustus 2014 om 09:54

@ afcanats

Het is armoede van beide kanten.

Sigthorsson verlengt omdat hij geen andere opties heeft. Er is geen enkele club echt concreet geworden, zelfs niet nadat Ajax hem in de etalage had staan.

Ajax zelf faalt al jaren achtereen om fatsoenlijke spelers aan te trekken. Zeker met betrekking tot de spitspositie. Overmars tovert nu weer Milik uit de hoed, die al na 2 wedstrijden werd afgeschreven door De Boer. Het is lachwekkend. Heeft Ajax nog wel scouts?

29 augustus 2014 om 10:02

Hij heeft ook blessures gehad, te groot risico voor veel clubs. Milik kan het nog maken, ik vind het juist goed dat ze dit soort spelers scouten en halen en niet met bord op schoot een speler aantrekken. Jongen is 20 jaar en Frank heeft hem niet afgeschreven.

Kopen is geen speerpunt en toch vind ik Cillessen, Moisander en Schone prima aankopen. Wat opvalt is dat spelers van deze categorie een aanloop van 1 of 2 jaar nodig hebben, daarom schrijf ik van der hoorn, duarte en Serero zeker níet af.

29 augustus 2014 om 10:13

@ afcanats

Milik kan het nog maken? Haha, ik heb hem twee keer aan het werk gezien en ben tot dezelfde conclusie gekomen als De Boer. Hij kan helemaal niet mee. Het is een mindere versie van Sigthorsson. Enorm stijf, loopt verkeerd, is nauwelijks aanspeelbaar en kan aan de bal ook niets dan een bal terugspelen. Armoedige speler voor Ajax.

Spelers die we kopen moeten direct iets toe kunnen voegen. Dat is in te veel gevallen totaal niet het geval.allemaal halve spelers. Kopen hoeft geen speerpunt te zijn, maar een keer de knip trekken voor een spits die echt iets toevoegt is al te veel gevraagd? Dan moeten ze bij Ajax ook hun mond gaan houden met betrekking tot ambitie. Dan heb je namelijk geen ambitie om verder te komen in Europa en zien we al jaren oerdegelijk en saai voetbal. Kortom, geen Ajax-voetbal.

29 augustus 2014 om 10:19

@ Hennie

Geef hem tijd. Ik heb hem ook tegen Benfica gezien. Ik geloof niet in aankopen die er direct staan, zelfs een Tadic zou aanpassingsproblemen hebben.

Hoe naïef ben jij? We hebben allemaal gezien hoeveel Sulejmani voor ons opgeleverd heeft? Ja Suarez was er ook, maar hoeveel prijzen wonnen we met hem?

29 augustus 2014 om 11:03

Hennie dit zei ik na 1 wedstrijd al en zei zelfs dat Sigthorsson veel en veel beter was. Wat een commentaren kreeg ik. Je hebt helemaal gelijk is de miskoop van t jaar.

29 augustus 2014 om 11:14

@ afcanats

Als zelfs De Boer hem al afschrijft na twee wedstrijden, hoe naief ben je dan om te zeggen: geef hem tijd.....? Talent moet je tijd geven, spelers die een gebrek aan talent hebben moet je gewoon niet kopen.

29 augustus 2014 om 12:14

@ hennie

Afschrijven of juist meer tijd geven om te wennen, zegt u het maar!

29 augustus 2014 om 13:01

@ Shorty1991

Ajax heeft volgens mij geen andere keuze dan hem erbij te houden nu. Hij krijgt dus de tijd, maar is eigenlijk al afgeschreven.

Wat een gedoe om Sigi,als die aanvoer krijgt vanaf de zijkant is het de best spits die er loopt in Nl.kijk naar Luuk de Jong bij Psv, goede spits maar krijgt ook geen bal. zijn De Jong en Sigi dan geen goede spitsen ???? Nee de flank spelers zijn uit op eigen succes of beschikken niet over een goede voorzet.
Maakt niet uit wie je er neer zet bij Ajax in de spits zelfs KJH maakt er geen een als hij de bal niet krijgt. Ga dus klagen over de flank spelers en niet over de spits.

Pff.. Als mensen hem zo over het hoofd blijven zien als ze nu doen, heb je dus helemaal niets aan zo'n afmaker in de spits. Maar als Ajax een nieuwe spits haalt, word het ook geen niveau dat iets toevoegt aan Ajax waarschijnlijk, dus waarom niet?? Ik zou Zhivkovic gewoon de minuten geven als ik de Boer was, slechter als Sightorsson en Milik doet hij het echt niet en hij heeft veel meer potentieel.

Doet het redelijk. Tegen Az en PSV speelde hij degelijk, al had hij tegen AZ wel 2 keer moeten scoren. Tegen PSV had hij een strafschop moeten krijgen. Al met al niet een slechte start.

Ajax heeft geld zat 95 miljoen, kunnen ze toch wel een spits voor halen dacht ik zo. Maar zal mij benieuwen hoe hij het gaat doen, hij is geen verkeerde spits maar past gewoon niet bij ajax.

29 augustus 2014 om 09:56

Er zijn twee spitsen gehaald, wat moeten wij met 4 spitsen? Geld uitgeven is geen garantie en Sigi kent het systeem, hij is wel het type aanspeelpunt en iemand die wat met voorzetten kan. Wat dat betreft past hij wel.

29 augustus 2014 om 10:07

@ afcanats

Het wordt eens tijd dat Ajax geld uitgeeft aan spelers die Echt wat toevoegen. Dat was toch ook het hele idee achter het nieuwe beleid met betrekking tot transfers? Nu koopt Ajax ieder jaar troep, dat er maar een beetje bij gaat hangen en voornamelijk op de bank zit. Hoesen, Vd Hoorn, Duarte, Milik, Cuenca, Sana, Bojan, etc. Het is echt lachwekkend dat Ajax al jaren achtereen niet in staat blijkt zich op zwakke posities te versterken. Laat 3 miskopen nou gewoon zitten volgende keer en trek de knip voor een speler die wel echt iets toevoegt. Het geld over niet over de balk gesmeten te worden, maar nu lijkt het wel dat geen enkele aankoop meer dan 4 miljoen mag kosten. Resultaat: armoedevoetbal. Geen frivoliteit, geen bravoure, etc. Zakelijk en oerdegelijk. Kortom, een totaal onherkenbaar Ajax. Het is dat ze de shirts dragen.

29 augustus 2014 om 10:15

Nee? Hoe kom je erbij dat dat beleid is? In mij ogen werkt geld uitgeven niet, grootste voorbeeld is misschien wel Sulejmani. Druk op de begroting is enorm en het geeft zeker geen garanties eerder risico's.

Hoesen, cuenca, sana, bojan hebben bijna niks gekost. En de rest schrijf ik zeker nog niet af, hebben al meer tijd nodig en staan er niet direct. Met een brede selectie kan dat ook.

Ik ben het niet eens met jou laatste alinea.

29 augustus 2014 om 10:37

@ afcanats

Hoe kom je nu bij Sulejmani? Ik ben de eerste die dat niet meer wil zien. Echter, tussen de 5 en 10 miljoen euro kun je toch wel een goede spits vinden? Dat dit al zoveel jaren achtereen niet lukt is een teken van pure armoede. Ondertussen wordt wel 4 miljoen euro verkwanseld aan een speler als Vd Hoorn.

Ajax speelt saai voetbal, dat doet het al een paar jaar. We hebben een gebrek aan creativiteit.

En t mooiste hoe kan je iemand zijn hoofd op hol brengen.... eerst is hij niet de spits voor Ajax en moet hij zeker weg ! En nu heeft Ajax geen plan B en ineens roepen ze ja Siggi is de spits van Ajax en dit moet zijn jaar worden. In Europa dwalen we steeds verder af en in NL 4x op rij kampioen top maar dat is met dit beleid ook snel afgelopen let maar op !

Ik had al het gevoel dat dit zou kunnen gebeuren. Hij oogt fit en speelt redelijk. Als hij alle wedstrijden speelt kan hij minimaal 15 scoren, maar goed fit blijven is juist een probleem voor Sig.

Vorig seizoen 10 goals en alle 10 belangrijk!!! Nu 15-20 goals en iedereen weer blij!! Ajax heeft geld zat, kopen ze iemand van 10 miljoen, bakt die er niks van, is het ook WEER niet goed, ajax speelde tegen psv zeer sterk alleen vergat het de 2-0 te scoren en liep het tegen sterke counterss van psv aan,

Misschien wil ajax dat geld wel voor iets anders gebruiken alleen weet niemand buiten de club dat nog?

Pure armoede.

Eerst een spits afschrijven en vervolgens erachter komen dat je niets beters hebt en ook niet in staat ben iets beters aan te trekken. Ik vind Sigthorsson momenteel ook het beste wat er rondloopt voor de spitspositie, maar dat Ajax al jaren achtereen niet in staat blijkt te zijn om een goede spits aan te trekken is armoedig. Ik begrijp ook totaal niet wat Milik nu opeens bij Ajax doet. Die kan helemaal niet mee. Pure geldverspilling. Ajax zou toch geen breedteaankopen meer doen? Ik heb het gevoel dat ze niet anders doen met spelers als Sana, Milik, Vd Hoorn, Duarte, Bojan, Cuenca, etc.

29 augustus 2014 om 10:15

Helemaal mee eens uiteraard. Al zou ik Zhivkovic maar gewoon in de spits zetten, aangezien Sightorsson veel teveel afhankelijk is van ballen die hij niet krijgt en ook niet gaat krijgen bij Ajax. Zhivkovic heeft nog meer zijn eigen actie en doet zijn eigen ding. Milik is voor mij ook een erg groot vraagtaken waarom die moest komen.. Ajax kan of wil helemaal geen echte aankopen meer doen. Een speler die echt iets toevoegt aan Ajax kost je gewoon 15 miljoen + 3,5 miljoen salaris en dat wil Ajax niet betalen. Dus dan kom je bij twijfelaars / breedteaankopen terecht. Daarnaast uiteraard het kopen van erg jonge talenten (kishna/ El Ghazi/ Bazoer/ Muric en eerder Fischer/ Eriksen/ Boislissen en ga zo nog maar een uur door) wat nog altijd fantastisch gaat. Ik vind het ook erg jammer dat Ajax niet meer jongens kan halen die meteen iets toevoegen, maar het is de realiteit..

29 augustus 2014 om 10:40

@ fvanasperen

Als je goed scout moet er een spits te vinden zijn tussen de 5-10 miljoen euro die direct iets toevoegt. Echter, begin ik steeds meer aan de scouting te twijfelen. We scouten jeugd, maar echt directe versterkingen kunnen we niet meer scouten?

29 augustus 2014 om 10:55

@hen_nie
Ajax had Tadic en Ziyech bijvoorbeeld moeten oppikken, ook Narsingh en Maher hadden van mij gemogen, die hadden het aan de hand van de Boer goed gedaan. Dit was in mijn ogen een verkeerde "kruideniers mentaliteit" om daar niet wat voor neer te tellen, want die hadden iets toegevoegd. Dat is allemaal nationale competitie en dat kan iedereen wel zien. Misschien moet je inderdaad vraagtekens gaan zetten bij de buitenlandse scouting want de laatste keer dat een goede is gescout is echt heeeeel lang geleden, maar dat is niet alleen bij Ajax zo, maar ook Psv, Feyenoord en Twente. Zal ook een financiële kwestie zijn.

IS hooguit een spits voor Heerenveen, AZ, Vitesse (subtop). Hoger kan hij niet aan.

Goede spits voor Feyenoord eigenlijk!
Bij Ajax weet je als spits dat het altijd moeilijk is, daar scoren vaak de middenvelders meer dan de spits. Toch heeft Sigi het goed gedaan hoor vooral in de topwedstrijden.

Slechte zaak ajax, eerst een paar maanden lang roepen dat sigthorsson vertrekt en dan plotseling zijn contract openbreken nu je ziet dat je geen een fatsoenlijke spits in huis hebt of kunt aantrekken. Ja, ik weet dat ze zo vaak kampioen zijn geworden maar met dit beleid ontwikkel je je nooit tot misschien wel een subtopper in europa. Heel jammer.

Ik zie het dit jaarwel zitten met Sigi. Hij heeft nu veel meer ( zelf) vertrouwen. Voorheen werd ie heen en weer geslingerd in de basis, op de bank, blessures, dan weer de jong op z'n plek, dan weer een bojan, mag verkocht worden etc.
Nu is ie eerste man bij gebrek aan beter en hij heeft er zin want voelt zich topfit en vertrouwen.
Pure wanbeleid bij Ajax. Zoveel jaren kampioen CL geld als water en ze kunnen geen lekkere spits halen uit zuid Amerika , Afrika, etc. Als ik naar de Belgische, Franse competitie kijk , zie boomlange Afrikanen en felle zuid amerikaanse spelers voorin. Zit die Hans van der Zee nog bij de scouting van Ajax. De Dries Roelvink van de club. Hoop dat ie al weg is. Weet iemand dat?
Plan À was eto o. En ze stappen nu over naar plan B. Nou dat was makkelijk dan voor je Overmars. Zon baantje wil ik ook wel.

Gvd wat een zwak beleid, dat ijskonijn verdient gewoon direct een vliegticket naar die vulkaan die in Ijsland actief is. Waarom is er nooit volledig de kans gegeven aan Hoesen en dit seizoen aan Zivkovic die het waarschijnlijk echt niet slechter doet dan deze flop.

matige speler die het niveau van ajax nooit aangekund heeft. het wordt ook nu geen topjaar. domme keuze om hem te houden.

Goede zet van Ajax, je hebt een spits binnen, die kan scoren en je hebt de vleugels voor de voorzetten.
Ik zie hem , als hij 25-30 wedstrijden speelt zeker 15-20 doelpunten maken.
Dus waarom iemand anders binnenhalen, als je weet, dat die meer kost en ook geen garantie biedt.
Bij slagen kan hij 8-10 miljoen opleveren,

Komt op mij toch wat raar over. Deze man heeft eigenlijk nog niets laten zien, ook vanwege hardnekkige blessures, maar dan nog.
Hij wil/kon weg, lukte/wilde niet en als beloning krijgt hij een verlengd contract?

29 augustus 2014 om 12:07

Beter dit dan 5/6 mil uitgeven aan een spits die al 2 jaar droog staat en elk jaar 1.2 mil opstrijkt aan salaris zoals ze bij jullie club doen. Zet Locadia maar bij Ajax neer zul je zien word het een top spits.

29 augustus 2014 om 12:14

Oh djee ... heb ik een mild kritische post geplaatst over een ajax actie? Oei.
Waarom ga je niet in op wat ik schrijf i.p.v. meteen mij met PSV dingen om de oren te slaan? Zwak hoor.

29 augustus 2014 om 12:35

Zie het niet als kritiek maar als reactie op het beleid. Beter met een jaar verlengen dan gratis de deur uit lopen.

terug zetten naar ajax A1 en milik als eerste spits houden ze hebben hem niet voor niet

Pfff triest voor iedereen dit. Snap best dat Siggy zich wil waarmaken maar als hij een ding heeft aangetoont is dat hij geen balcontrole heeft. Dit betekent dat hij ruimte nodig heeft wat Ajax alleen in topwedstrijden krijgt.aangezien hij ook nog eens tig kansen nodig heeft voor doelpunten blijft zlefs een contractverlenging een slechte investering. Milik heeft veel meer en als ze met Blind en Klaassen wat controlerender spelen kunnen ze met Schone een echte tien net achter Milik zetten wat een grote verbetering zal zijn.

Goede beslissing! Is de beste Ajax spits op dit moment. Hoeft ook niet verkocht te worden nu zijn contract verlengd is. Zivkovic heeft zo ook de tijd om zich te rijpen

Sigthorsson??? die vent kan toch helemaal niks , schiet alles mis en is veel te sloom!!
Gewoon ZIVKOVIC in de spits dan komen er goals!!

Is dit het waar Overmars het gisteren avond over had voor de cameras van de Nos; toen hij zei dat we vandaag nog wel wat konden verwachten. Dammmmm wat een afknapper is dit zeg, ik heb hier echt geen woorden meer voor, ook dit Ajax en haar bestuur leert dus niet van veel gemaakte fouten uit het verleden. Hoe vaak moeten we nog op onze plaat gaan in de Champions of Europa League omdat er een chronisch gebrek is aan ervaring en spelers die fysieke kracht hebben en ook bereid zijn omdat te gebruiken wanneer dat mogelijk is.

29 augustus 2014 om 12:18

Ajax is de afgelopen jaren geen enkele keer op de plaat gegaan in de Champions League, wel in de EL met Steaua, Moskou en vorig jaar Salzburg. Dat zijn wedstrijden tegen mindere/gelijkwaardige tegenstanders die je gewoon eens een keer moet winnen. Maar ook al zou Ajax voldoen aan alles wat jij zegt, dan nog kan je er in de CL uitvliegen in de poules die Ajax de laatste jaren krijgt. Lyon en Milan waren de grootste kansen, waarbij Ajax Lyon gewoon thuis opzij had moeten zetten en tegen Milan was het pech en een goede Balotelli die ons de das om deden. Tegen clubs die honderden miljoenen uitgeven kan Ajax niet op, ook niet met een oude rot en een goede spits.

Hoppa en weer een misbeleid bij Ajax. Zwaar overschatte poepspits die statisch en zo traag is als dikke stront. Geef dan op zijn minst de jeugd een kans. Kan er niet een in de jeugd opstaan en laten zien dat ie beter is dan onze vriend uit Ijsland? Het lijkt met de dag slechter nieuws te komen voor ons aller Ajax hier. Diep triest dit!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren