Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Afellay keert onder Hiddink terug in Nederlands elftal

Laatste update:

Ibrahim Afellay keert terug bij Oranje. De van Barcelona naar Olympiacos getransfereerde aanvaller miste het WK in Brazilië, maar wordt door Guus Hiddink opgeroepen voor het oefenduel met Italië en het EK-kwalificatieduel met Tsjechië. De aanvaller speelde zijn laatste interland op 14 november 2012 en sindsdien kwam hij niet meer in actie voor het Nederlands elftal.

/

Andere opvallende namen in de eerste officiële selectie van Hiddink zijn Davy Klaassen (Ajax) en Jeroen Zoet (PSV). Afellay was net als Klaassen niet opgenomen in de voorselectie van bondscoach Hiddink. Keeper Zoet krijgt de voorkeur boven Michel Vorm.

Ook verdediger Gregory van der Wiel is afgevallen, al is dat in het geval van de laatste ook niet zo gek. Van der Wiel sukkelt met blessures, al lijkt hij inmiddels weer fit. In totaal heeft Hiddink 25 spelers opgeroepen voor de duels met Italië en Tsjechië. Robin van Persie blijft de aanvoerder, zo heeft de coach laten weten.

De volledige selectie:

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Jeroen Zoet (PSV)

Verdediging: Daley Blind (Ajax), Daryl Janmaat (Newcastle United), Bruno Martins Indi (FC Porto), Erik Pieters (Stoke City), Joël Veltman (Ajax), Paul Verhaegh (FC Augsburg), Ron Vlaar (Aston Villa), Stefan de Vrij (Lazio)

Middenveld: Ibrahim Afellay (Olympiacos), Jordy Clasie (Feyenoord), Leroy Fer (Queens Park Rangers), Nigel de Jong (AC Milan), Davy Klaassen (Ajax), Wesley Sneijder (Galatasaray), Rafael van der Vaart (Hamburger SV), Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval: Memphis Depay (PSV), Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Dirk Kuyt (Fenerbahçe), Jeremain Lens (Dynamo Kiev), Robin van Persie (Manchester United) en Arjen Robben (Bayern München).

Het is terecht dat Ibrahim Afellay is opgeroepen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom Elia niet? Afellay heeft in jaren niet gespeeld en wordt er nu wel bij gehaald?

29 augustus 2014 om 12:13

Ja Elia moet ook komen

29 augustus 2014 om 12:39

Backup van Depay?

29 augustus 2014 om 13:01

Dirk Kuyt tijd is over

29 augustus 2014 om 13:19

Elia kan wat mij betreft in plaats van Kuyt, Afellay, Klaassen of Van de Vaart. Kuyt daar is het beste ervan af. Afellay heeft nog te weinig laten zien in de recente periodes. Van der Vaart maakte helemaal geen sterke indruk en Klaassen acht ik nog niet helemaal rijp, hij gaat er wel kunnen komen.

29 augustus 2014 om 13:39

Regie,

juist omdat klaassen er kan komen vind ik het erg belangrijk dat hij er bij is bij dit soort oefen sessies.

29 augustus 2014 om 12:20

Vriendjespolitiek. Afellay heeft de laatste jaren bedroevend weinig laten zien, zeker te weinig om ineens weer bij de selectie gehaald te worden. Dit gaat nergens over. Jongens als Depay, Wijnaldum, Robben, Lens, Sneijder, Promes, Boetius enz. hebben meer gepresteerd de afgelopen jaren of zijn in opkomst.. Geef die maar een kans ipv iemand die snel achteruit gaat qua niveau.

29 augustus 2014 om 12:26

Boetius..? Die mag op dit moment heel blij zijn met een basisplaats bij Feyenoord. Elia had er meer recht op. Afellay heeft niks in Oranje te zoeken en had sowieso afgestraft moeten worden door zijn belachelijke carriere keuze.

29 augustus 2014 om 13:21

Vriendjespolitiek heb je het over?

Van denk je wat de heer van Gaal deed bij het Nederlands elftal om er spelers bij te halen die het niveau niet aankunnen?

1 voorbeeld is Veltman al!

29 augustus 2014 om 14:27

En wat was daar vriendjespolitiek aan? Hij haalde Propper, Viergever, Rekik en nog een paar ook snel bij zijn Oranje...

29 augustus 2014 om 15:21

Omdat die verre van goed genoeg is of niet daarbij Klaassen ook wat heeft die te zoeken bij Oranje dan met Sneijder, van de Vaart, Wijnaldum, Fer, enz. enz.

Dus kom op zeg met je onzinnige complot.

29 augustus 2014 om 15:43

Verander jij je naam heel gauw naar achterlijk kuiken. Affelay heeft de afgelopen 3/4 jaar niets, maar dan ook helemaal niet laten zien. Ja hij heeft getraind met de beste spelers op aarde, zullen we dan ook gelijk Drenthe oproepen, per slot van rekening heeft hij getraind met Ronaldo.... En dan ook nog Veltman erbij halen? Heeft een puik seizoen gedraaid met Ajax afgelopen jaar en daar z'n basisplaats afgedwongen. Dan is het niet zo vreemd dat hij erbij zit ten faveure van een Bruma en Rekik die een werkelijk dramatisch seizoen achter de rug hadden. Wie had je er dan bij willen hebben? Matthijsen? Heitinga? Boulahrouz? Die zijn allemaal al ver over hun top heen.

29 augustus 2014 om 18:39

Knap de mensen beledigen echt klasse dan kom je ook echt goed over.

Mits fit is Affelay een zeer goede speler en met alle respect zal Hiddink iets meer verstand van voetbal hebben als jij en in ieder geval iets meer fatsoen.

Veltman laat me niet lachen en een basisplaats bij Ajax zegt niks want heel de eredivisie is niks.

29 augustus 2014 om 12:25

Elia is altijd te druk bezig met racen op de snelwegen in Duitsland, dan met het voetbal. Daarnaast is Werder Bremen ook ver af gezakt in het voetbal.

Afellay vond ik altijd wel na een 'blessure' speler met dreiging, scoren en aanwezig in grote wedstrijden. Hiddink kent hem bij zijn PSV periode en weet heus wel wat hij doet met Ibrahim (klaarstomen) mits wedstrijden mee pakken in oefenwedstrijden om weer terug te komen.

29 augustus 2014 om 12:51

Hiddink aan de macht en heel psv zit in het nl elftal! Allemaal half vergeten voetballers, dit is toch niet serieus te noemen? Pieters, affelay? Wie volgt hierna? Comeback van Van Bommel?

29 augustus 2014 om 13:06

Vdvaart wat een onzin haal je weer aan. Dat is ondertussen al 2 jaar geleden gebeurd. In die tijd is er veel gebeurd en veranderd.

Moeten we anders over Van der Vaart en zijn perikelen beginnen en wat hij allemaal uitspookt? Hij had zich de afgelopen 2-4 jaar ook beter 100 op het voetballen kunnen concentreren in plaats van constant ruzie te maken en in de boekjes te komen. Die man is erger dan Elia ondanks zijn talent en klasse. Hij blijft een kamper he.

29 augustus 2014 om 13:24

@ feyenoord!

Praat geen onzin. Als je het Engels voetbal een beetje volgt dan weet je dat het wel serieus te noemen is dat Pieters bij de selectie zit.

Hoe Affelay er voor staat weet ik niet, dus kan ik verder geen mening over geven.
Aangezien jij dit wel doet zou ik graag van jou willen horen hoe hij er voor staat. Hoe werkt hij zijn trainingen af, hoeveel minuten heeft hij de laatste weken gespeeld??

29 augustus 2014 om 20:59

Whahaha van nistelrooy. Nee ff serieus hiddink waar heeft affelay dit aan verdiend? Was ooit wel een tijdje de beste speler in de eredivisie! Ik heb er vrede mee maarja hiddink-psv-affelay er is wel een link te bespeuren idd.

29 augustus 2014 om 12:59

Omdat Affelay een hele fitte indruk maakt.

Opmerkelijk aangezien hij al tijden niets meer gepresteerd heeft. Nu al vriendjespolitiek of zijn er blessures e.d. ?

29 augustus 2014 om 12:17

Het is toch vaak zo dat er geen (of weinig) WK-gangers meedoen aan deze oefenwedstrijd?

Dus dan is het niet zo heel erg raar, dacht dat Nederland twee jaar geleden ook heel veel debutanten had die wedstrijd tegen ik geloof Oekraïne?

29 augustus 2014 om 12:24

Kies dan voor jonge jongens als Promes, Maher, Klaassen, Boetius, Ziyech, Vilhena, Van Ginkel of jongens als Elia die wel wat heeft laten zien de afgelopen tijd..

29 augustus 2014 om 12:33

Dan nog zijn er toch spelers die het veel meer verdienen. Promes heeft een geweldige seizoen gespeeld en met jong Oranje laten zien klaar te zijn om te ruiken aan het echte werk. En dan krijgt een oude vriend de voorkeur? Triest is dat.

29 augustus 2014 om 12:46

Boetius heeft dit seizoen nog niets laten zien.
Ik heb Chelsea niet echt gevolgd maar wat heeft Van Ginkel dan laten zien?

29 augustus 2014 om 12:48

Klaassen zit er bij, wat ik prettig vind om te zien. Bepaalde jonge jongens blijven idnerdaad de kans krijgen. Vilhena sukkelt met zijn vorm, dus dat is dan nog wel te begrijpen op dit moment. Maher mag eerst eens een gehele reeks goede wedstrijden neerzetten voor hij in aanmerking komt en Elia moet maar eens écht weer gaan uitblinken. Van Ginkel heeft heel weinig gespeeld, maar dat is een dusdanig talent dat ik daar graag een uitzondering voor gemaakt had zien worden, zeker als je dan Affelay wel weer oproept. Dat vond ik tijdens het EK van twee jaar geleden een vervelend kereltje en heeft al jaren geen reeks van goede wedstrijden meer neergezet. Vreemde keuze, zal inderdaad wel uit een soort van sentimentele overweging van Hiddink zijn. Jammer, want verder heb ik 'm hoog zitten. Ook De Guzman mis ik dan gewoon in deze lijst. Heeft veel meer betekend voor Oranje dan Affelay de laatste jaren. Speelt misschien geen indrukwekkende wedstrijden, maar is wel een speler die heeft bewezen nooit écht door het ijs te zakken op het hoogste niveau. Vond een middenveld met Clasie, Wijnaldum en De Guzman tegen Brazilie eigenlijk ook het meest dynamische van alle wedstrijden van Oranje op het WK.

29 augustus 2014 om 12:21

Opmerkelijk wel ja, heeft afgelopen weekend wel gespeeld bij Olympiakos. Speelde een goede pot en maakte een knappe goal. Ik ben wel blij met Afellay, geweldige speler, die dit zetje in de rug nodig heeft!

29 augustus 2014 om 12:28

Pfff waarom heeft Afellay een zetje nodig? Laat hem maar eens ervoor werken, laat hem maar mentale kracht tonen, zoals Sneijder dat deed. Afellay kan goed voetballen, maar mentaal moet hij nog stappen zetten om het maximale uit zijn loopbaan te halen. Nu is het gewoon een leuk spelertje, maar niet wat hij had kunnen zijn..

29 augustus 2014 om 12:31

Omdat hij al een tijdje sukkelt met blessures, trainers die hem niet lieten spelen en domme pech. Sneijder heeft het redelijk zelf gedaan. Maar zou Louis daadwerkelijk zonder Sneijder naar een wk durven? Volgens mij was het gewoon pure bluf.

Belachelijk! 2 jaar niet gespeeld en meteen door z'n oude trainer worden opgeroepen.

29 augustus 2014 om 12:22

Valt mee. Talent heeft Afellay genoeg en kan geweldig voetballen. Ik had hem er ook graag in Brazilie bij gehad. Een speler die een wedstrijd open kan breken. Afellay gaat weer spelen in Griekenland, ook in de CL. Dit wedstrijdrytme heeft hij nodig en als hij zo doorgaat is hij binnen een halfjaar weer de oude.

29 augustus 2014 om 12:40

Jij had graag een speler zonder ritme erbij gehad in Brazilië. Wat een ontzettende onzin zeg. Omdat hij jaren geleden ooit goed was? Zullen we Andre Ooijer vragen om zn schoenen weer uit het vet te halen anders, die was ook goed een aantal jaren terug.

29 augustus 2014 om 14:12

Ritme of niet, sommige spelers hebben geen ritme nodig. Die hebben gewoon de klasse. Sowieso, als je een voorbereiding van 2/3 maand hebt, ben je in ieder geval fit. Wedstrijd ritme of niet, de fitheid en scherpte zal er zeker zijn. En beter dan Lens is hij sowieso.

29 augustus 2014 om 15:52

Ja en dat is enkel gebaseerd op onderbuik gevoelens. Want prestaties heeft hij al tijden niet meer geleverd, daar waar Lens zeer verdienstelijke statistieken kan overleggen bij Oranje.

29 augustus 2014 om 18:31

Bij Oranje, een beetje. Hij heeft het net niet. Hij is het net niet. Doe dan een Promes of Boetius. Die zijn tenminste jong. Die onderbuikgevoelens zullen het wel zijn, maar die kans die Hiddink hem geeft had ik hem ook gegeven.

Waarom Guus? Deze jongen heeft amper gespeeld en brengt alleen maar gezeur!!!

29 augustus 2014 om 12:19

Deze jongen zeurt naar mijn weet nooit. Prima speler, mits hij veel speelt. Heeft in de voorbereiding volgens mij weinig gespeeld, dus afwachten. Geheel terecht vind ik het niet, dan had ik liever Elia gezien.

Daarnaast vind ik het vreemd dat Greg af is gevallen. Heerlijk toch? 2 rechtsbacks op de de training die nauwelijks iets voor elkaar onder doen, op een vrij hoog niveau?

29 augustus 2014 om 12:25

Na het EK 2012 is door spelers als Sneijder en van Persie veel gal gespuugd naar hem. Meneer was wissel bij Barcelona en had de grootste mond. Dit zijn bronnen uit het verleden. Ook heeft dit in Spanje meermalen de ronde gedaan. Meneer was de man van Psv, waar hij dat wel kon doen, maar na zijn transfer naar Barcelona is hij toen de tijd ontspoort.

29 augustus 2014 om 12:32

Bron? Van Persie heeft nooit iets negatiefs over Afellay gezegd.

29 augustus 2014 om 13:12

Sneijder en van Persie zijn juist bevriend met Afellay.er is nooit bevestigd door meneer Derksen wie heeft lopen klagen over Afellay. Het is ook opvallend dat van der Gijp vlak voor het EK een woordenwisseling kreeg met Afellay. Dus Derksen kon een leuk zondebok uit kiezen.

29 augustus 2014 om 16:24

je maakt een grapje zeker? Sneijder en van Persie hebben dit zeker wel aangegeven.

29 augustus 2014 om 12:17

Waarom zou van Dijk moeten worden geselecteerd dan?

29 augustus 2014 om 12:24

Omdat Van Dijk 2 geweldigr wedstrijden heeft gespeeld tegen Maribor. Hij veruit de beste is bij Celtic. Bij elke kans van een tegenstander loopt de hele verdediging daar te blunderen, op van Dijk na. Hij is te goed voor Schotland en moet snel weg daar.

29 augustus 2014 om 12:42

Goed tegen Maribor. Nou dan moeten we hem maar selecteren als je tegen een matige ploeg je staande houdt! Overigens knap hoor, te goed voor Schotland. Dat zou Ted van de Pavert zelfs nog zijn, drama niveau daar.

29 augustus 2014 om 12:48

Kan geen reden bedenken dat de verdedigers die het zo goed deden op het WK nu zouden moeten worden vervangen. Van Dijk speelt ook niet bij een betere club ofzo dan deze verdedigers. Ajax, Lazio, Newcastle en Villa zijn beter of gelijkwaardig en zeker in betere competities.

Op basis van wat? Zijn spel van vier jaar geleden?

Blijkbaar heeft Hiddink een zwak voor hem, maar persoonlijk vind ik dat ie eerst maar eens wat moet laten zien. Maar goed het is een oefenpotje dus dan kan Hiddink even zien waar hij staat.

Hoezo? Resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Laat hem eerst maar eens presteren in Griekenland, off iig spelen.
Ik weet niet of ik zo blij ben met dit nieuws, Van Gaal heeft net een team staan dat voor elkaar door het vuur ging, en Afellay met zijn arrogantie, liever niet.

29 augustus 2014 om 12:19

Vorm speelt niet meer en dus is het logisch dat Zoet erbij zit. Bovendien speelt Zoet gewoon prima. Pieters is de beste linksback voorhanden. Speelt gewoon prima in Engeland. Afellay is inderdaad heel vreemd, maarja het is maar een oefenpotje en hij wil hem misschien zien hoe hij ervoor staat. Ik vind het nog veel vreemder dat Klaassen erbij zit, we hebben toch wel betere middenvelders...

Als hij fit is waarom niet. Toch 1 van onze beste voetballers als hij fit is. Maf dat Klaassen er ook bij zit. Die heeft nog niet echt zijn vorm te pakken.

Hiddink is PSV he..

Afellay verdiend het nog helemaal niet om mee te gaan. En waarschijnlijk begint hij gelijk in de basis want Hiddink is vriendjes met Afellay.. wat een drama.. 1 wedstrijd voor Olympiakos kom op zeg..

Ik hoop dat afellay m'n ongelijk bewijst.. maar ik vind dat hij het nog niet verdiend erbij te zitten.

Ook vind ik dat je nu al moet bouwen aan een elftal met jonge jongens als kongolo, boetius, narsingh, vilhena zodat die misschien over 2 jaar wat meer ervaring hebben ook in Oranje.

29 augustus 2014 om 12:42

Helemaal mee eens!!!

Dit is een typisch voorbeeld van vriendjespolitiek en in het verleden leven..

Afellay was natuurlijk het lievelingetje van Hiddink bij PSV en heeft daar goede tijden gekend. Je kan echter niet in het verleden blijven hangen Guus. Hij heeft nooit meer zijn hoogtij dagen van PSV weten te evenaren. En zelfs dát zou niet goed genoeg zijn voor dit NL-elftal..

Hou m'n hart vast..

Dit zou ik een mooie opstelling vinden, alleen zonde van de 2 rechtsbenige centrale verdedigers, zouden jullie voor Martins Indi kiezen?

Ik vind het trouwens raar dat Affelay wordt opgeroepen

Cilessen
Janmaat
Vlaar
de Vrij
Pieters
Wijnaldum
Sneijder
Blind
Robben
van Persie
Depay
29 augustus 2014 om 12:19

Goede opstelling. Enkel zou ik wel Janmaat vervangen door Van der Wiel wanneer hij de volgende keer er terug bij is.

29 augustus 2014 om 12:20

Ik zou Nigel de Jong laten spelen in plaats van Blind. Je hebt op het middenveld gewoon een mannetjes putter nodig. Je hebt dan Wijnaldum als dynamische middenvelder, Sneijder die het spel maakt en Nigel die het vuile werk opknapt. Voor de rest een mooi elftal. Het is inderdaad wel een lastige keuze centraal achterin, ik vind namelijk dat je Indi niet meer als linksback mag gaan gebruiken. Vlaar is nu 30, het toekomstige duo is natuurlijk de Vrij - Indi. Het is een lastige maar mooie keuze die Hiddink moet gaan maken.

29 augustus 2014 om 12:35

Janmaat eruit voor Vdw, en Blind eruit voor Nigel.

29 augustus 2014 om 14:21

Ik zou vlaar en de vrij omruilen. Vlaar speelt bij villa wel eens op links namelijk.

Wat is dit nou weer. De man presteert al jaren niks meer? nederlands elftal bestaat toch uit de beste spelers van ons land? Of mis ik hier iets. Belachelijk! Hoe je het ook bekijkt degene die hiervoor thuis gelaten word mag zich beledigd voelen!

29 augustus 2014 om 12:23

Ook al was Affelay onze beste speler, dit persoontje is zo arrogant, dat hij ons het EK in 2012 heeft gekost. Spelers als Van Persie en Sneijder mogen dit ventje niet, dus zie sowieso de meer waarde niet. Laat hem idd maar eens presteren. En eens een goede les krijgen van Sneijder en van Persie.

29 augustus 2014 om 12:32

Je valt in herhaling. Blijkbaar heb jij een erge hekel aan Affelay. Heeft hij jou persoonlijk iets misdaan?

29 augustus 2014 om 12:34

Trouwens was Sneijder niet degene die opschepte over het geld dat hij verdiende? Hij vond het nodig om te zeggen dat hij tien keer meer verdiende dan Veldhuis. Daarnaast heb ik Seijder en Van Persie nog nooit over medespelers horen klagen. Dus ik geloof eigenlijk dat je dit allemaal zit te verzinnen.

29 augustus 2014 om 12:41

ik zeg het 2x, mag dat niet? Niet iedereen leest alles door. Tevens heeft Sneijder wel meer te vertellen dan een Affelay. Deze 2 hebben dat wel degelijk gezegd. Wat betreft Affelay zelf heb ik niks tegen hem, alleen zat ik in het jaar 2012 in Barcelona voor mijn werk en werd er wel degelijk na buiten gebracht dat hij arrogant was. Iets wat een superster en iemand die wat gewonnen heeft best wel een trekje van mag hebben. Affelay heeft werkelijk internationaal nog niks laten zien.

Verbaast me weinig dat Hiddink juist Afellay oproept, maar misschien snoert hij ons allemaal de monden.

Snap er helemaal niets van tenzij het in plaats van Kuyt is, dat kan echt niet meer.

29 augustus 2014 om 12:41

Schijnbaar een zeer belangrijke jongen voor de groep, want elke bondscoach roept hem weer op. Zal ook niet zomaar zijn, denk je ook niet?

29 augustus 2014 om 13:05

Belangrijke jongen voor de groep, vind je dat zelf niet een beetje raar klinken? Oranje bestaat uit de beste voetballers, maar tegenwoordig is hard werken en goed in de groep liggen dus al voldoende.

29 augustus 2014 om 20:59

Natuurlijk is dat belangrijk! Harde werkers blijken altijd nodig, zo is ook weer tijdens dit WK gebleken. Waar Kuyt ook stond, hij knokte hard op zijn positie en deed dat naar behoren naar mijn mening. Goede voetballers zijn belangrijk, maar alleen goede voetballers red je het niet mee. Kijk naar Brazilië.

Speelt vrijwel nooit door zijn keuzes en blessures en gaat vervolgens ook nog is naar Griekenland om daar te spelen..nee dit lijkt me geen goed idee en brengt ook nog is vervelend gedrag met zich mee.

Affelay speelt toch gewoon weer bij Panathinaikos. Wie moet hij dan oproepen? Lijkt me een logische selectie.

29 augustus 2014 om 12:32

Zou zelf eerder voor De Guzman kiezen. Maar is die geblesseerd misschien?

29 augustus 2014 om 12:39

Geen idee. Hij roept Lens, Klaassen, Zoet, Veltman en VDVaart ook op. Dan is Afellay gewoon beter dan al deze spelers. De Guzman had gekund ja. Ook snap ik niet dat niemand Anita noemt. Maakt genoeg minuten bij Newcastle.

29 augustus 2014 om 12:51

Ik mis De Guzman ook. Moest tijdens het WK misschien plaatsmaken voor Wijnaldum, maar vind ik desondanks een speler die nooit echt door de ondergrens zakt en het hoogste niveau gewoon aan kan. Daarnaast stond het middenveld in de troostfinale naar mijn mening gewoon als een huis en speelde De Guzman toen erg sterk, omdat hij in plaats van Sneijder spelers naast zich had staan die én konden meevoetballen én veel meters konden afleggen en niet meer een van de twee. Verdient het toch wel een stuk meer dan Affelay lijkt me zo.

29 augustus 2014 om 14:13

Dat is waar, hij verdient het ook meer. Maar hij is inderdaad geblesseerd.

29 augustus 2014 om 12:33

Olympiakos*

29 augustus 2014 om 12:36

Nee, hij heeft nog geen wedstrijd gespeeld.

29 augustus 2014 om 13:59

Hij heeft wel al gespeelt en een doelpunt gemaakt afgelopen week.

29 augustus 2014 om 17:44

Zelfde antwoord nog steeds: Nee, hij heeft praktisch nog geen wedstrijd gespeeld.

Op basis van zijn behaalde kampioenschappen bij PSV een jaar of 10 geleden. Nu al vriendjes politiek. Hij hoort het nl 11 shirt nooit meer te dragen.

Rare keuze dit. Heeft amper gespeeld en haalde zijn niveau niet meer

Hahaha vorm droppen voor zoet?

29 augustus 2014 om 12:22

Vorm heeft er met zijn transfer voor gekozen om op de bank te gaan zitten, en dus een einde te maken aan zijn interland carriere. Lijkt me logisch.

29 augustus 2014 om 12:33

Klopt, dat is best logisch. Maar Zoet is ook een drama hoor. Dan heb ik liever Vermeer.

29 augustus 2014 om 12:52

Hoezo is Zoet nou weer een drama. Dat is toch gewoon een goede keeper die nauwelijks een foutje maakt. Ik vind hem een goede keeper die vaak de redder in nood is voor PSV.

29 augustus 2014 om 13:18

Vorm zou sowieso banken Swansea heeft fabianski gekocht. Selectie ziet er wel redelijk uit alleen kuyt kan echt niet meer, geef dan een jongen als Primes de kans die heeft meer gespeeld en meer laten zien dan ibi vorig seizoen ( ja Ibi was geblesseerd i know).

29 augustus 2014 om 14:14

Dat komt omdat PSV ook een verschrikkelijke verdediging heeft. Bruma en Rekik zijn zo verschrikkelijk matig. Ik vind Zoet niet heel zeker en veel halve reddingen.

Een beetje snel, maar hij hoort natuurlijk wel bij de beste 20 spelers van Nederland.
Aangezien het een oefenwedstrijd betreft kan hij laten zien hoe hij er voor staat.

Jeroen zoet???
alstublieft zeg....

29 augustus 2014 om 12:26

Beter dan een keeper op de bank van spurs

29 augustus 2014 om 19:46

Je weet nu toch wel wat je zegt he... "beter dan een keeper op de bank van Spurs". Spurs. Tottenham Hotspur en Psv. Daar zit een flink verschil in.

wat doet verheagh er nou weer bij. die is gewoon zwaar ongeschikt.

selecteer die van der wiel nou gewoon zeg. is 5 klasse beter.

29 augustus 2014 om 12:31

Geblesseerd.

Guus!
Ik heb nog wel wat namen voor u..

Boulahrouz.
vd Vaart.
de Zeeuw.
Mathijssen.
Babel.
Braafheid.

Ik hoor graag van u voor nog meer advies!

29 augustus 2014 om 12:50

Van der Vaart is geselecteerd. Beter op letten met uw advies!

29 augustus 2014 om 14:00

Van de Vaart is erbij dus mislukte grap.

29 augustus 2014 om 14:19

Toen ik dit plaatste was de selectie nog niet bekend, enkel dat Afellay er bij zou zitten... Dus eerst opletten wanneer (tijd van plaatsen) iemand iets typt voordat je iemand zijn/haar grap af probeert te kraken..

29 augustus 2014 om 17:16

Kansloos grapje meneer Isco! Meld liever iets inhoudelijk op deze magistrale voetbalsite! Dankuwel!

Damm, dit is eigenlijk best wel een matige selectie.

29 augustus 2014 om 13:43

Ja he, want er spelen zo weinig spelers in de Pl...en alleen dan ben je een topper en het Engelse en Italiaanse team, dat zijn pas geweldige teams die goed presteren op het wk.

Ga toch weg man, dit is voor 90 hetzelfde team dat 3e werd op het WK. Met een paar spelers erbij (affelay, Pieters, vd Vaart) die Hiddink gewoon wel eens een keer in het kader van een oefenwedstrijd wil bekijken om te zien hoe die er momenteel voor staan. Overigens is die Pieters al een heel seizoen goed bezig in de PL, dus dat moet in jouw ogen wel de creme de la creme zijn.

29 augustus 2014 om 17:17

Aanvallend is er geen land sterker dan Nederland op het moment.

Ik vraag me af of Affelay hier wel zo mee is geholpen. Met de benoeming van Hiddink was ik al niet erg blij, de opvolging van Blind was nog erger en deze selectie is waar ik al bang voor was. Affelay na 1 wedstrijd oproepen is gewoon lachwekkend, die man heeft zo weinig gespeeld afgelopen jaren en zit er nu weer bij, je wekt zo vooral de indruk dat Hiddink in zijn eigen gedachten heeft gegraven ipv echt spelers te bekijken. Ook denk ik dat we langzaam aan Van der Vaart moeten lozen, met Klaassen heb je een prima vervanger in huis en kijk je naar de toekomst.

29 augustus 2014 om 12:59

Ik denk dat Hiddink nog van dichtbij wil kunnen zien hoe een jongen als Van der Vaart het nog kan doen voor hij hem definitief gaat lozen voor jongens als Klaassen. Heeft ondanks zijn neerwaartse spiraal van de afgelopen jaren wel een behoorlijke staat van dienst en zijn carriere bij Oranje zou wel heel erg als een nachtkaars uit gaan als hij nu niet meer geselecteerd zou worden.

We zullen het zien, 1 goede wedstrijd en iedereen kijkt weer anders naar deze jongen. We weten allemaal dat hij kan voetballen. Eerlijk is eerlijk dit soort interlands is juist om te bekijken wat je hebt. Zou het eerder raar vinden als Hiddink precies dezelfde selectie procedure als van Gaal zou hanteren.

Ben wel benieuwd hoe Hiddink het gaat doen. Na die geweldige prestatie van Van Gaal op het WK kan het alleen maar slechter gaan ben ik bang.

Maar vooruit, laat ik niet te pessimistisch zijn. Gewoon knallen!

Ik had liever gezien dat hij Narsingh mee had genomen in zijn selectie, dan heb je wat meer aan Huntelaar denk ik, zie hem namelijk graag spelen, maar met Robben, van Persie en Depay krijgt hij natuurlijk niet al te veel voorzetten, wat ik toch wel zijn sterke punt vind. Had ook gehoopt dat hij Promes zou opnemen, in plaats van Kuijt.
Ik vind het trouwens raar dat hij Afellay opneemt, heeft 2 jaar amper gespeeld.

29 augustus 2014 om 12:55

Narsingh zou veel beter in een 5-3-2 speelstijl passen. Een echte counterspits. Als Hiddink weer een dominant 4-3-3 wil gaan spelen dan heb je niet veel aan de Psv'er.

29 augustus 2014 om 13:43

ligt eraan, Narsingh staat bekent om zijn acties en voorzetten. Als je niemand hebt die een bal voorgeeft, heb je niet echt veel aan Huntelaar, vind ik.

29 augustus 2014 om 13:56

Dat is waar, maar Narsingh moet het vooral van zijn snelheid hebben (kijk naar zijn goal in de Arena). Bij counters kan hij echt heel gevaarlijk zijn, maar met een tegenstander achter de bal kan hij ook in Eindhoven geen potten breken...

Altijd heerlijk, vriendjes politiek! Heeft heel lang niks laten zien en mag gelijk spelen in oranje. Dan verdient zelfs een prutser als Immers eerder een kans dan Afellay. Het is verder wel een goede speler, maar om in oranje te spelen mag een speler wel iets meer laten zien. Het is geen goede doel ofzo het Nederlands elftal!

lekker voor klaassem dat hij mee mag! speelt tot nu een prima seizoensopening

Opgeroepen voor het Nederlandse elftal...? Dit zegt nog niks, misschien wilt G. Hiddink alleen maar kijken of hij nog goed genoeg is. En dat kan perfect in een oefenduel tegen Italië. We zullen wel zien hoeveel minuten hij gaat maken.

Ik persoonlijk denk dat hij het uiteindelijk niet gaat maken, maar we zullen zien.

waarom ook nog steeds van der vaart? dat is ook echt vergane glorie

Afellay heeft niet veel gespeeld natuurlijk de laatste jaren maar dat komt door de blessures die hij heeft gehad. Maar hij is van de opgeroepen middenvelders wel samen met Sneijder en Wijnaldum degen met de meeste kwaliteit. Want Clasie en Klaassen is natuurlijk niet zo veel.
Ik had ook Kuyt niet meer opgeroepen ik denk dat Kuyt gewoon had moeten stoppen op het hoogtepunt afgelopen zomer. Hij had een goed WK gespeeld en het was een ultieme afsluiting geweest van een mooie interlandcarriere. Nu krijg je dat hij gewoon niet meer wordt opgeroepen door Hiddink.
Weet iemand trouwens of Ziyech voor Oranje heeft gekozen want anders had ik hem opgeroepen want hij is stukken beter dan Clasie en Klaassen

Al met al kan ik mij wel vinden in deze selectie. Hiddink geeft de ex Psv'ers als Afellay en Pieters weer een kans, maar ook Klaassen vind ik nou nog niet echt Oranje waardig. Als ik er van uit ga dat Hiddink in de kwalificatie weer gewoon 4-3-3 gaat spelen dan verwacht ik de volgende elf:

Cillissen
Janmaat
De Vrij
Vlaar
Blind
Wijnaldum
N.de Jong
Sneijder
Robben
van Persie
Depay
29 augustus 2014 om 13:45

Precies wat ik in gedachten had, vind Wijnaldum erg sterk in het begin van dit seizoen.

29 augustus 2014 om 13:59

In mijn mening is dit de eerste periode van Wijnaldum na zijn vertrek bij Feyenoord dat hij echt zijn potentie laat zien. Aangezien wij in de kwalificatie ook niet tegen de allerbeste tegenstanders van Europa moeten denk ik dat dit de tijd van Wijnaldum kan gaan worden.

Vind belachelijk dat hij terugkeert! Egoïst in zijn spel en de laatste 3 seizoenen niets laten zien. Roep dan Elia, Emanuelson, Vilhena, de Guzman, Promes of Boëtius op. En BMI mag samen met Verhaegh ook oprotten. Van Dijk, Bruma, Viergever, van Rhijn en van der Wiel (geblesseerd misschien?) verdienen het meer.

Knap nu al geselecteerd voor Oranje, hoeveel wedstrijden heeft hij al gespeeld?
Heeft meer wat weg van vriendjespolitiek!

Een dik seizoen niet gespeeld en nu al direct selecteren.
Lekker Hiddink, het zou eerlijker zijn om zichzelf te laten bewijzen een aantal maanden en aan de hand daarvan selecteren.

Ten eerste was ik al niet bij met de aanstelling Hiddink... sorry maar zijn filosofie (spelers knuffelen) is achterhaald vooral met de typetjes die we hebben in de Nlse eftal. Had liever koeman gezien.

Affelay oproepen bewijst maar weer dat dit vriendjespolitiek is. Op basis van wat moet je affelay nou selecteren? Bovendien heeft deze spelertje nare trekjes dat de groepsproces weer gaat verstoren. Hij zal met zijn grote EGO binnenkomen alsof hij een vedette is en neerkijken op de jeugdige spelers (ik speel bij barcalona waar speel jij). Hij zal zeker weer met vpersie groepjes maken en vervelend gedrag gaan vertonen (EK 2012).

Naar mijn mening: Affelay krediet verspeelt.. vervelend Egocentrische gozertje. Nu het eindeljk weer Nlse eftal als blok (door van Gaal) weer staat moet je een typetje als Affelay echt niet binnen halen. Neem een voorbeeld frankrijk No nasri of Anelka of kameroen No Eto'o

Echt een logische keuze. Deze speler is dé grote man van de toekomst voor het Nederlands Elftal dus dan kun je m er maar beter zo vroeg mogelijk bijhalen... ook al speelt ie al jaren als een drol. Hiddink bouwt duidelijk aan een elftal waar we nog jaren mee vooruit kunnen. Wat n visionair!

Ook Verhaegh nog steeds... Met alle respect, hij is een matige back.

29 augustus 2014 om 13:19

Debuchy is ook niet bepaald een Roberto Carlos haha

29 augustus 2014 om 19:48

Geen enkele back tegenwoordig is een Roberto Carlos. Voorlopig is er ook geen enkele back die Roberto Carlos doet vergeten.

En het PSV voor getrek is begonnen, alleen maar geblesseerd geweest en amper wat laten zien, wat een grap.

Vind het op zich nog wat vroeg om hem weer op te roepen, laat hem eerst maar eens een maand of 2-3 spelen. Aan de andere kant...het is een oefenwedstrijd en daarmee een kans voor Hiddink om te kijken hoe deze speler er momenteel voorstaat. Want als hij zijn oude niveau weer kan halen is hij natuurlijk een aanwinst voor Oranje. Hetzelfde verhaal geldt voor Van der Vaart.

Rare keuze dit, laat al meteen zien dat Hiddink niet selecteert op prestaties maar op andere zaken. Als Afellay nu al een paar maanden fantastisch zou spelen bij Olympiakos kun je hem best weer eens uitnodigen, maar nu heeft hij een paar seizoenen nauwelijks gespeeld en zeker geen indruk gemaakt. Ook bij Olympiakos is hij pas net bezig, dus daar valt ook weinig zinnigs over te zeggen.

Ook al ziet hij er nog steeds uit als een knulletje, Afellay is al 28. Dus je kunt ook niet zeggen dat hij z'n grote doorbraak nog moet hebben.

Guus..... belachelijke dat je deze 3 spelers selecteert... (mijn mening!!)
Jeroen Zoet???? We hebben volgens mij 5 betere Nederlandse keepers, dus waarom??
Paul Verheagh????? We hebben volgens mij 15.000.000.000 betere rechtsbacks dus waarom??
Ibrahim Affelay??? Wie is dat?? heeft ie de afgelopen 2 jaar wel een bal aangeraakt??

29 augustus 2014 om 13:50

Jeroen Zoet is wellicht inderdaad maximaal de 4e keeper van Nededrland, maar joh, het is maar een oefenpotje, het kan nooit kwaad een jonge keeper van psv er alvast een beetje bij te betrekken.

Verhaegh is wellicht ook niet de 1e maar 3e keus als RB, maar met al zijn jaren Bundesliga ervaring blijft het toch fijn om zo'n speler bijd e selectie te hebben.

Affelay vind ik ook wat vroeg, maar ook hier geldt...het is maar een oefenpotje. Hiddink wil gewoon even feeling krijgen met wat Affelay aan het doen is. Mocht hij weer in zijn oude vorm komen (en daar begint het langzaam op te lijken), kan hij een belangrijke schakel in Oranje worden.

Waarom Klaassen is opgeroepen is voor mij echt een raadsel en dat zeg ik als Ajax supporter. Is nog te jong en onervaren en voegt niets toe aan de selectie van Oranje. Komt ook mede door de Boer die Klaassen te snel inzet. Maar zelfs bij Ajax kunnen ze op zijn positie beter een speler kopen die veel beter is in de passing.

Strootman, van der Wiel, Virgil van Dijk. Zie ik er nog wel bijkomen. Van mij mag Rafael vdv, Pieters afvallen. En als Vermeer een nieuwe club zoekt op niveau dan zou ik hem ook vervangen voor doelman Zoet.

P.s van Dijk moet zo snel mogelijk weg bij Celtic en naar de engelse/spaanse/italiaanse/portu/ competitie.

29 augustus 2014 om 14:02

Strootman inderdaad zeker uiteraard, Vd Wiel ook wel, maar hij schijnt nog wat te kwakkelen met bblessures en het is toch weer afwachten hoeveel hij gaat spelen bij Psg. Vermeer hoop ik echt dat hij bij een club aan spelen gaat toekomen, want die is zeker beter dan Zoet, En Van Dijk...tsja, ik blijf mijn twijfels hebben bij deze man....ik hoop dat hij naar een betere competitie gaat, ben benieuwd wat hij daar gaat doen.

Toch anders weer . Als je zo'n eftal ziet met spelers nu uit topcompetities dan voor het wk met voornamelijk alleen eredivionisten

Guus heeft zijn Psv hart laten spreken en dat is niet goed voor de selectie. Affelay,pieters,zoet. Wanneer je het WK erbij haalt mogen Vorm en de Guzman niet rechtstreeks afvallen. v.d. Vaart erbij snap ik ook niet laat hem eerst presteren bij Hsv. Klaassen valt vanzelf weer af.

@reus-messi dit heeft niks te maken met gunnen. Dit heeft te maken met nu al wanbeleid draai de rollen eens om wat moeten al die andere spelers wel niet denken die wel hun best doen en die niet geblesseerd zijn/ waren.

En wat jij verteld klopt niet toevallig ken ik de Fam. Affelay heel goed zijn moeder leeft nog en woont inmiddels heel luxe op het Vredenburg in Utrecht.


En als affelay wel gewoon een paar maanden zijn niveau kan halen Comp. / champions league dan hoort hij erbij punt uit. Maar nu zeker niet!!

Wat een grap. Jeroen Zoet boven Michel Vorm. Houd toch op. Jammer dat De Guzman er niet bij zit. Denk dat hij een nuttigere speler is dan Fer.

Ik zou Hiddink er nu al uitgooien. Hij heeft geen zin om door te selecteren maar staat daar weer alleen voor zichzelf. Hij wil wedstrijden winnen zodat het goed op zijn CV staat. Kuyt, van der Vaart etc is pase.

Mooi voor Affelay. blijft natuurlijk een goede voetballer. Had zijn selectie nu nog niet verwacht. Ook niet verwacht, de keuze van Zoet. Ben nou niet bepaald onder de indruk van hem. Schat Vorm een stuk hoger in.

29 augustus 2014 om 14:41

Vriendjes politiek Hiddink en Blind moeten oprotten

Een paar namen zijn voor mij volstrekt onbegrijpelijk.

Van de Kaart:
Kan niet langer dan een half uur alles geven.

Dirk Kuijt:
Met alle respect voor zijn staat van dienst. Afgelopen WK was al op het tandvlees. Hij heeft destijds ook niet meer gedaan dan 'tikkie'-terug voetbal. Ik denk dat hij echt moet afzwaaien.

Zoet:
Ik denk dat Vorm onbetwist de 3 keeper is van NL. Daarnaast zijn Vermeer en Velthuizen betere keepers in mijn optiek. Vreemd dat Zoet er toch bij is gehaald.

+/-Affelay:
Ik weet niet hoe Affelay ervoor staat. Als hij op de goede weg terug is hoort hij er absoluut bij.

Verder vind ik het vreemd dat De Guzman er niet bij is. Een van de lichtpuntjes in de PL afgelopen seizoen en ook op het WK redelijk gespeeld. Ben benieuwd wat de achtergrond hiervan is.

Verder zijn heren als Verhaegh en Veltman in mijn ogen overbodig. Had liever gekozen voor meer een Emanuelson (wat meer creativiteit en voetballend vermogen) en misschien zelfs wel een Anita die ook vaak sterk speelt bij Newcastle.

@ Flemmingfc: Erik Pieters is denk ik een mooie opvulling voor de linksback positie. Nooit fan geweest van Pieters maar kan niet anders zeggen dat hij het prima doet bij Stoke City.

affelay verdient dit niet , hij heeft op de bank gezeten jaren lang , daar koos hij willens en wetens voor , affelay gewoon laten banken , zo goed is hij niet eens , hij kiest geld ipv een sportief ontwikkeling , hij is een geldwolf geen voetballer.

Zoet ipv vorm?? Vd vaart????

Ben fan van afelay maar hij heeft eigenlijk op basis van de afgelopen periode geen aanspraak op oranje verdient.
Hiddink zou ook moeten gaan verjongen, iemand als kuyt houdt een plek bezet.

affelayyyyy is goed mensen het voetballen zit nog in hem

nice... ben benieuwd hoe affelay het gaat doen.
Zo te zien kiest hiddink voor creativiteit ipv counter voetbal.
NL zal geen 5-3-2 spelen.
Trouwens wat moest Affelay bij barca laten zien dan? Er waren erg veel goede spelers daar. iniesta was/ is nog paar jaren nummer 1

Ik zou deze opstelling gebruiken

Cillessen
Janmaat
Vlaar
De vrij
Blind
Wijnaldum
Sneijder
N. De jong
Robben
V.persie
Depay

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren