Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Blind wordt negende Nederlander in shirt van Manchester United

Laatste update:

Ajax leek Daley Blind dit seizoen te kunnen behouden, maar raakt de international in de slotfase van de transfermarkt toch nog kwijt. Vrijdagavond laat werd er met Manchester United een akkoord bereikt over een transfersom van achttien miljoen euro en Blind heeft zelf ook al zijn jawoord gegeven aan de Engelse recordkampioen. Het is niet bekend voor hoeveel jaar hij gaat tekenen.

/

Blind wordt na het afronden van zijn transfer de negende Nederlandse speler uit de geschiedenis van United, zocht het ANP uit. Arnold Mühren was in de jaren tachtig de eerste en later volgden Raimond van der Gouw, Jordi Cruijff, Jaap Stam, Ruud van Nistelrooy, Edwin van der Sar, Alexander Büttner en Robin van Persie. Alleen Mühren werd geen kampioen met United.

Louis van Gaal is momenteel de hoofdtrainer van United en hij heeft met Albert Stuivenberg, Frans Hoek, Marcel Bout en Max Reckers vier landgenoten in zijn staf zitten. De voormalig bondscoach kent Blind goed van zijn tijd bij het Nederlands elftal en wilde de Ajacied maar wat graag hebben. United speelt zaterdagmiddag uit tegen Burnley.

Denk je dat Daley Blind gaat slagen bij Manchester United?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zijn toch echt 5 landgenoten in de staf xD

Denk dat hij het goed gaat doen met VanGaal als trainer..
Veel succes daar!

30 augustus 2014 om 08:47

Mooie transfer voor blind! Maar zeker voor Ajax, 18 miljoen is een mooi bedrag. Nu moeten ze wel ergens een goede speler met ervaring vandaan gaan halen. Met dit geld kan je wat moois halen.

30 augustus 2014 om 08:51

Maar Marc Overmars kennende zal hij wel weer iemand uit de hoge hoed toveren. Maar of diegene dan ook echt een versterking is valt af te wachten. Marc zijn aankopen zijn tot dusver niet echt gelukkig uitgepakt.

30 augustus 2014 om 08:53

Sowieso krijgen we niemand van het niveau blind erbij dus dan hoop ik op een talent als Sinkgraven voor de lm positie.

30 augustus 2014 om 09:08

18 miljoen voor blind tegenover 18 miljoen(misschien niet eens) voor De Vrij en Indi

30 augustus 2014 om 09:11

Marc haalt Ruslan Malinovskyi , die heeft donderdag met een bakje chips naar de buis zitten kijken

30 augustus 2014 om 09:17

Dat heet goed onderhandelen. Bovendien brengen Ajax spelers gewoon meer op. Puur vanwege het feit dat ze bij Ajax spelen. En Marc is wat betreft verkopen een genius. Verkopen is zijn specialiteit, dit in tegenstelling tot het aankoopbeleid. Wat de onderhandeling positie van Ajax sterker maakt bij deze transfer is dat Blind vorig seizoen een uitstekende Cl campagne heeft gedraaid en uiterst nuttig is vanwege zijn multifunctionaliteit.

30 augustus 2014 om 09:21

Tsja, velen zijn verbaasd maar ik niet. Ik had zelfs verwacht dat blind 20 miljoen zal opleveren. Hij is gewoon een stille kracht. We gaan hem ontzettend missen! Snel iemand halen, maar zal vast niet gebeuren.

30 augustus 2014 om 10:18

Je kan niet ontkennen dat spelers van ajax meer opbrengen dan andere Nederlandse clubs de laatste jaren....

Vertonghen, eriksen, alderweireld allemaal voor 1 jarig contract plus 10 miljoen weg. Nu blind voor 18!!! In vergelijking met Feyenoord waar

Bmi, de vrij, janmaat allemaal min 9 miljoen weg zijn gegaan en clasie geruchten gingen voor 8 miljoen......

30 augustus 2014 om 10:19

Misschien leg ik het verkeerd uit. Laat ik zeggen dat het wel degelijk invloed heeft op de transfersom. Bovendien is het zo dat Ajax spelers er in het buitenland gewoon goed opstaan.

30 augustus 2014 om 10:24

Blind is meerdere malen kampioen geworden, CL en WK erg goed gespeeld. Ik vind het logisch, wij hebben de laatste jaren geen Europees gespeeld. Het WK was al een flinke boost in de transfersommen van Vrij, Janmaat en Indi.

30 augustus 2014 om 10:28

Vind ik niet. Ajax laat spelers pas vaak gaan als ze nog een eenjarig contract hebben, ze hebben bijv. maar 13 mil voor Eriksen gekregen, en PSV 20 voor Strootman.

30 augustus 2014 om 10:28

18 mil was drie jaar geleden een mooi bedrag voor een topspeler op zijn positie uit de eredivisie. Nu is het te weinig als je het vergelijkt met de prijzen van Sulejmani, Javi Martinez, Caroll, Bale, Strootman, Herrera, Shaw, Di Maria en Suarez.

Blind had een hoger prijskaartje moeten hebben dan Strootman.

30 augustus 2014 om 10:31

Strootman 20, Mertens 11, Lens 9...

30 augustus 2014 om 10:34

@Jasper gezien zijn gespeelde wedstrijden CL/WK, zou blind idd duurder moeten zijn. Maar je moet ook niet vergeten dat Strootman telkens in zijn eerste jaar werd weggekocht, dan ben je sowieso al duur.

30 augustus 2014 om 11:32

Ajax heeft de hoogste begroting en de dikste salarissen van NL. Logisch dat spelers van ajax duurder zijn om weg te kapen.

30 augustus 2014 om 12:18

Stille kracht vind ik hem al niet eens meer, fantastische speler die er met Depay en Wijnaldum enorm bovenuitsteekt in de Eredivisie.

30 augustus 2014 om 15:25

Nou miskopermars... Werk aan de wnkel!

Nu kan je een goede spits halen en ook nog een back-up voor de Vm

Stel me aub niet weer teleur als alle voorgaande jaren.. Haal aub een keer een speler die het geld waard is.. Beteken eens een keer iets voor je club Markie..

Spelers als Duare en vd Hoorn halen, en jezelf bonussen geven,,, dat kan ik ook wel

30 augustus 2014 om 09:27

Dat klopt, maar vz zegt dat Louis 4 landgenoten in zijn staf heeft zitten..wat ook klopt. Goed nadenken voordat je iemand verbetert, je kunt er wel eens naast zitten.

30 augustus 2014 om 09:35

Van Gaal heeft vier Nederlanders in zijn staf! Met Van Gaal zijn er wel 5 werkzaam!
Maar voetbalzone het het dit keer goed opgeschreven!

30 augustus 2014 om 15:07

Nou miskopermars... Werk aan de wnkel!

Nu kan je een goede spits halen en ook nog een back-up voor de Vm

Stel me aub niet weer teleur als alle voorgaande jaren.. Haal aub een keer een speler die het geld waard is.. Beteken eens een keer iets voor je club Markie..

Spelers als Duare en vd Hoorn halen, en jezelf bonussen geven,,, dat kan ik ook wel

zeer mooi bedrag voor een verdediger/middenvelder uit de eredivisie, veel meer had hij ook niet kunnen bewijzen door zijn goede wk

30 augustus 2014 om 08:47

Zijn goede WK dat viel toch nee. Zijn tekortkoming en traagheid werdt door Kuyt en Indi als het wat gecamoufleerd. Want heb allee maar tikjes breef gezien van hem. Voegd niets toe...

30 augustus 2014 om 09:12

Juist, 2 goede passes in de eerste pot. Voor de rest matig.

30 augustus 2014 om 09:21

Loui zag het blijkbaar anders en zijn mening telt toch echt wat meer of niet soms?

30 augustus 2014 om 09:38

Ja haalde bij Bayern toch ook flops zoals Pranjic Braafheid. Het is geen genie in transfers dien.

30 augustus 2014 om 09:44

Eindelijk iemand die het ziet. Blind speelde bij NL alles breed en terug, sloot daarmee heel de linkerflank af. Op de linksback positie te weinig dreiging naar voren, verdedigend te matig. Op het middenveld komt hij voor Man utd handelings snelheid te kort. Technisch ook geen wonderkind. Ajax mag in zn handjes knijpen met de 18 miljoen die het heeft gekregen voor deze matige speler.

30 augustus 2014 om 09:51

Als Blind iets juist wel heeft is het technische kwaliteiten en handelingssnelheid voor een verdedigende middenvelder.

30 augustus 2014 om 10:31

Ach ja at least Ajax is getting paid!!!!
Niet slecht dan 18 miljoen voor een o zo beperkte voetballer. Mogen de andere ED clubs wel wat van leren dan.

30 augustus 2014 om 10:32

De technische kwaliteiten wel, de handelingssnelheid niet en hij is te traag

30 augustus 2014 om 10:36

@Lee Idd, wat een doemdenkers hebben we weer hier. Als Blinf straks met nog betere spelers gaat spelen gaat hij het laten zien. Ik vind zijn balbehandeling en eerste aanname echt subliem, de rest komt goed met betere spelers om zich heen.

30 augustus 2014 om 10:46

Coco, gelukkig hoeft blind zich niet te bewijzen om de mening van voornamelijk niet Ajacieden te veranderen. Blind heeft Ajax 18 miljoen opgeleverd. De blind die volgens hen o zo matig is en er niks kan. Hun sterspelers verkassen voor wisselgeld en daar kunnen zij niet tegen. Mertens' 15 goals en assist of meer per seizoen gegarandeerd. Zelf 6 miljoen euro gekost, meerjarig contract en ook nog eens een aanvaller heeft PSV 10 miljoen opgeleverd. Stefan beste verdediger op het WK heeft Feyenoord 8.5 miljoen of zo opgeleverd. Blind (volgens een aantal hiero) te traag, mr breed, zwak in de duels, 18 miljoen euro opgeleverd!!!!!! Haha only at Ajax! Geweldig.

30 augustus 2014 om 15:26

Ja als ik zag wat andere spelers hebben opgeleverd vind ik 17.5 miljoen nieteens zo gek haha

Heeft alle Ajax fans toch wel ff een poepie laten ruiken.. 3 jaar tijd van uitgefloten worden naar Manchester United. Of de transfer nodig is voor Man Utd en verdiend voor Blind kan de mening wel over verschillen. Maar voor Blind is dit natuurlijk een geweldige comeback geweest vanuit een moeilijke situatie bij Ajax.

30 augustus 2014 om 08:50

Wat dacht je van alle ED fans? Niet zo lang geleden zeiden heel wat mensen dat zelfs 15 miljoen te veel is voor blind en alsnog 18 miljoen eruit gehaald.

30 augustus 2014 om 08:55

Ik snap niet zo goed waar jouw reactie op slaat mbt mijn verhaal, maar okay..
Blind heeft de Eredivisie fans een poepie laten ruiken door een transfer te maken voro 18 miljoen ipv 15 miljoen ofzo?

30 augustus 2014 om 09:25

Ik reageer dus overduidelijk op jouw quote, maar goed! Nee blind heeft de ED een poepie laten ruiken door A: 18 miljoen op te leveren en B: te tekenen bij united. Daar waar nagenoeg elke niet Ajacied alleen depay zag spelen bij united. Tsja we zien het. Voor blind werden ze concreet en voor depay niet. Hoewel er uiteraard nog van alles mogelijk is!

30 augustus 2014 om 09:41

Van Gaal heeft Depay geadviseerd om nog een jaar bij PSV te blijven. Zou dan een beetje raar zijn om hem vervolgens nu al op te halen. Maar ja Blind speelde bij Ajax en bij Ajax zijn alle spelers natuurlijk veel beter dan bij PSV en Feijenoord en Twente etc. Dan is het ook wel logisch dat de speler van het afgelopen jaar (met dank aan de Telegraaf) wel concreet in de belangstelling van Van Gaal stond en Depay dus niet.

30 augustus 2014 om 09:52

Je loopt zwaar appels met peren te vergelijken zeg..
Op linksbuiten is er momenteel niemand nodig bij United, centraal op het middenveld duidelijk wel. Daarnaast is Depay jaren jonger dan Depay, Depay kan die stap over twee jaar ook nog wel maken. Er waren maar twee spelers waarvan het logisch zou zijn dat Van Gaal die zou halen uit de Eredivisie vanwege hun posities ; De Vrij en Blind. Volgens mij zit je gewoon een beetje te haten op Depay, en dat er geen concrete belangstelling is wil nog helemaal niets zeggen.

30 augustus 2014 om 09:59

Je comment over Blind die zichzelf 18 miljoen laat opleveren slaat al helemaal nergens op. Blind levert alleen maar op wat Ajax ervoor vraagt en Manchester United ervoor wilt betalen natuurlijk ! Je doet net alsof Blind zelf heeft geregeld dat de prijs 18 miljoen moet zijn...... Blind heeft gewoon gevoetbald, meer niet. Als de transfersom twee miljoen euro was, had Blind ook gewoon naar Manchester United gegaan, dus wat je zegt is echt bullsh!t

30 augustus 2014 om 10:36

Hahaha wat een jaloezie haha. Je weet dat oa jij dat hele united verhaal van blind met allerlei nog argumenten ging ontkennen de afgelopen dagen hiero. Nu opeens is het logisch dat depay waarschijnlijk niet naar united gaat, maar jij vond dat hij er helemaal klaar voor was. Wat een onzin over die zogenaamde 2 miljoen, alsof Ajax dat had geaccepteerd....
Blind heeft puur vanwege zijn kwaliteiten die 18 miljoen opgeleverd!

30 augustus 2014 om 11:01

Jaloezie waarover precies? Mij interesseert het niet zoveel of Ajax 10 miljoen krijgt of 18 miljoen. Niet praten over dingen waar je geen verstand van hebt.

Ik ? En hoe dan precies, vertel mij dat even? Voor de linksback positie had Man Utd al Shaw gehaald en inmiddels zelfs Rojo. Daarnaast is Blind te langzaam om in de Premier League linksback te staan met veel ruimte in zijn rug (zelfs de laatste pot tegen PSV werd dat punt nog duidelijk). Op het middenveld is het een heel ander verhaal. Op het middenveld kan Blind zijn positiespel kwijt en kan hij belangrijk zijn, ook voor een club als Man Utd. Dit is mijn mening, maar okay, misschien dat jij te je beledigd hebt gevoeld toen iemand een keer Blind heeft beledigd en nu iedereen die niet voor Ajax is over een kam scheert? Ik vind Blind namelijk een goede middenvelder en een matige linksback. Maar okay.. lezen was al niet je sterkste punt.

En Depay is nog niet klaar voor Man Utd, Depay moet minstens nog een jaar schitteren in de Eredivisie. Maar dat is allemaal subjectief, en de enige feiten zijn dat Depay 4, 5 jaar jonger is dan Blind en de posities totaal verschillend. Dus ik snap niet zo goed waarom jij de discussie startte over deze twee.

30 augustus 2014 om 11:20

Zeiden velen ook niet hetzelfde over Pieters voordat hij naar de PL ging?
ZIe hem nu!
Je weet het niet dus speel nou geen waarzegger. Je doet alsof je in de toekomst kunt kijken........

Alsof een 18 jarige Shaw 60 wedstrijden gaat spelen? Zelfs nu is hij geblesseerd. Loui weet wat hij aan Blind heeft en laat Loui nou net de coach van United zijn.

** Wat betreft Depay, misschien moet jij jezelf afvragen wat je allemaal hiero vertelde omtrent Depay. Niet eens zo lang geleden vond jij hem namelijk wel geschikt genoeg. Vandaar dat ik ook hem erbij haalde.

O ja en haten op Depay? Tsja weer onzin! Hij is samen met Gini, Blind en Klaassen mijn favoriete ED speler. Maar ja typisch een geval van lezen wat je wilt lezen.

30 augustus 2014 om 11:37

Eens met jouw Lee.
Het is gewoon typerend voor het gedrag van mensen in Nederland. Altijd zo negatief over de eigen kweek.
Blind hield zich goed staande op het WK. Van Gaal heeft hem van dichtbij meegemaakt en kwam tot de conclusie dat Blind er wel klaar voor is en Depay niet.
Ook logisch gezien de leeftijd en ervaring.

@ Rodyboss.

Was jij niet de gene die Depay dan al rijk rekende? Hoe snel een mening wel niet kan veranderen zeg. Daarnaast ontbrak er wel degelijk een vleugel bij United gezien de komst van Di maria.
Maar goed ik ga hier niet verder op in, want voor je het weet kom je ook met onzinnige comments bij mij.

30 augustus 2014 om 13:24

Rojo kan centraal in de verdediging. Shaw is pas 18 en blind blonk uit op links back positie op wk niet op het middenveld. Manu is bezig nog steeds en (volgens engelse tabloits) steed dichter bij vidal. Ajax fans moeten zich geen illusie maken. Blind zal niet als verdedigende midde velder staan. Ook herrera is er al.wel mooi voor van gaal dat die optie er is om hem daar neer te zetten gezien de vele blessures bij united

30 augustus 2014 om 13:46

@ Oranje88
Klopt, ik vind Depay geweldig en weet bijna zeker (weet je nooit 100 procent) dat als hij de stap zou maken, dat hij het zou redden. Maar ik denk dat het beter zou zijn als hij eerst PSV kampioen maakt, een paar interlands speelt en Europese duels speelt, gewoon omdat het de makkelijkere Robben-achtige weg is dan de weg die bijv. Van Persie bewandelde, waar je constant in de luwte wordt gehouden en af en toe blij moet zijn met een wedstrijdje tegen een degradatiekandidaat of League Cup wedstrijd.

Wat je zegt over Di Maria klopt voor de helft, aangezien Van Gaal twee systemen hanteert zijn vleugelspelers niet altijd relevant, wat het moeilijk maakt voor Depay. De komst van Di Maria heeft er ook mee te maken dat Di Maria in het centrum uit de voeten kan, als je hebt opgelet bij wat Van Gaal zei bij de aankoop. Depay speelde tot nu toe alleen maar vanaf de flanken naar binnen en is dus in principe geen optie voor de nummer 10 positie.

30 augustus 2014 om 13:55

@ Lee112
Jaaaa, speel geen waarzegger, lekker kinderachtig, maar inhoudelijk ga je er niet echt op in. Ik ben zeker geen waarzegger. Ik geef gewoon mijn mening, en ik geef er argumenten bij waarom. Waar is jouw mening precies? Je kraakt alleen maar af zonder goede tegenargumenten.

Haten op Depay is duidelijk gebaseerd op de zogenaamde jaloezie die jij het noemt, terwijl je niet eens zegt waarover ik jaloers zou moeten zijn, waarschijnlijk omdat je er inmiddels achter bent dat het de grootste onzin is van jouw kant. Daaruit maak ik op (jij begon over Depay) dat je denkt dat ik een fan van PSV ben oid ? Ik ben een trotse ADO fan, zonder al teveel gevoelens voor Ajax, Psv, of Feyenoord, en meer gevoel voor individuele Nederlandse topspelers zoals Depay, Cillissen of Clasie (voor Eredivisie standaard)

30 augustus 2014 om 14:40

Hoevaak moet ik het typen. Jij gaf eerder aan in een ander topic dat depay die stap moest maken en dat united niet om hem heen kon. (Dit zei je in een topic voordat die roddel de wereld inkwam dat depay zogenaamd gekocht en teruggehuurd zal worden aan PSV)! Oranje88 geeft dat ook aan dus blijkbaar is het geen onzin! In diezelfde topic gaf je aan dat blind nooit naar united zal gaan, omdat hij te zwak zal zijn en united nooit hem zal halen! Of wil je dit ontkennen. Nu is diezelfde blind verkocht voor de hoofdprijs aan united! Waar of niet waar? Blijkbaar heeft blind iedereen waaronder jij een poeppie laten ruiken of niet soms? Daarom reageerde ik op jouw! Jij had het over Ajacieden een poeppie laten ruiken, maar het zijn juist de niet Ajacieden als jij!

30 augustus 2014 om 10:39

Wauw vanwaar de vijandelijkheid hahaha, Lee is het gewoon eens met je. Je interpreteert het helemaal verkeerd volgens mij. Blind heeft iedereen ongelijk bewezen, daar gaat het uiteindelijk om. Ik heb hem altijd een prima voetballer gevonden, al sinds Groningen.

30 augustus 2014 om 14:00

@ Cocoafc
Sorry Coco, hij is het niet met me eens. Hij noemt het jaloezie, een foute waarzegger, en dat Blind naar Man Utd gaat wilt natuurlijk niet zeggen dat hij goed genoeg is ook.. maar dat denkt Lee helaas wel, en de beste jongen is alleen maar bezig zijn gram te halen over het feit dat Blind bij Man Utd gaat spelen terwijl geen non-Ajacied in Blind gelooft. Maar we zullen zien hoe Blind presteert op linksback (precies zoals Janmaat verwacht ik het te zien gaan)

30 augustus 2014 om 14:46

Typ geen woorden voor mij man. Waar zeg ik dat blind zogenaamd van het niveau united is? Vertel waar??
Ik zei eerder al dat ik denk dat blind niet de oplossing is voor de problemen van united, maar dat hij van waarde kan zijn in een goed draaiend elftal. Ook gaf ik aan dat Shaw concurrentie nodig heeft en geen 60 wedstrijden kan spelen per seizoen, met andere woorden ga ik er dus van uit dat de 18jarige in de basis zal staat indien hij fit is! Verder gaf ik aan dat Loui weet wat hij heeft aan blind! Is gewoon een feit! Of wil je dat ook ontkennen?
Je bent wel heel erg op je pik getrapt vanwege dat jaloezie verhaal! Man man man.

30 augustus 2014 om 14:53

Kinders, zullen we het gewoon afwachten en dan zien we elkaar wel weer eens bij een topic :D.

Je haalt toch niet zo een trage beperkte speler die ak gauw overlopen wordt voor 18 miljoen. Wat een grap zeg. Bovendien is het meneer tikje breed.

30 augustus 2014 om 08:47

Weet niet of jij in het laatste 1,5 jaar wel eens een wedstrijd van Blind heb gekeken met zulke uitspraken.

30 augustus 2014 om 08:50

Ja vaak genoeg. Het is een 13 in een dozijn voetballer. Hij heeft niets extras. Komt veel en veel te kort voor United.

30 augustus 2014 om 09:12

Ga toch weg joh, zwaaaar overhyped deze pannekoek. Veels te traag daar die gaat lekker banken, schandalig van united dat ze 18 neerleggen blind is max 8-9 waard en dat is al veel voor iemand die vaak moeite in nederland al heeft haha abnormaal maja van gaal zal wel zitten zeiken dat die hem wilde.

30 augustus 2014 om 09:36

Niet op reageren. dit soort opmerkingen hadden ze over Suarez, eriksen, verthongen Vermaelen
Maar ze hebben in de bpl het allemaal goed gedaan

30 augustus 2014 om 09:44

Iedereen jan toch zien dat hij te kort komt voor United. Werd zelfs in de eredivisie overlopen omdat hij zi traag is.

30 augustus 2014 om 10:42

Iedereen denkt dat te zien en telkens dezelfde mensen. Wacht het nou gewoon lekker af voordat we een speler gaan afbranden. Ik durf met zekerheid te zeggen dat Blind zijn plek gaat vinden bij United.

30 augustus 2014 om 11:20

En sommige spelers deden het niet goed in de Bpl. Het was trouwens duidelijk
dat Eriksen, Vertonghen Suarez het goed zouden doen

Nu is het voor Ajax zaak om snel een vervanger te halen voor het middenveld. Wie gaat het worden? Zouden ze met Maduro op de proppen komen of gaan ze voor een talent met restwaarde? Ik hoop erg op een talent uit Belgie, Tielemans tussen Viergever en Klaasen of Vanaken als CAM en Klaasen een plekje naar achter. Ben benieuwd naar de oplossing!

30 augustus 2014 om 08:51

Tielemans gaat nooit, never komen. Kan ik je al op een blaadje geven. Het grootste talent op de wereld op zijn positie en zijn leeftijd... Anderlecht laat zijn beste spelers niet meer nederland gaan, die tijden zijn voorbij.

Vanaken is een ander verhaal. De voorzitter is een harde onderhandelaar en heeft een prijskaartje van 8 miljoen op zijn hoofd staan. Maar hij zal wel zwichten voor een iets lager bod! Let wel: vanaken is goed, maar heeft maar 1 jaar eraring en is al 22.

30 augustus 2014 om 08:51

Hoop dat we Sinkgraven of van ginkel binnen halen! Blind stond de laatste tijd als lm dus why not?

30 augustus 2014 om 08:56

Ik denk dat je het ook gewoon kan oplossen met Schone door hem weer op (zijn eigen vertrouwde positie) het middenveld te zetten. Dan heb je gewoon weer een creatieve speler op die positie. Bovendien kan je dan voorin altijd El Ghazi en Kishna opstellen.

30 augustus 2014 om 09:27

Schone klaasen en viergever is een te trage middenveld. Sinkgraven kan tenminste nog een mannetje in een dribbel uitspelen. Schone speelde eerder een aantal wedstrijden op het middenveld bij Ajax en dat was 3 x niks . Vooral vergeleken met serero was het niks. Alle snelheid was eruit!

30 augustus 2014 om 09:31

Sinkgraven zie ik het ook absoluut in zitten, het inzicht en techniek wat hij laat zien biedt zeker potentieel. Ik denk echter dat er bij Ajax, na het wegvallen van Poulsen, toch behoefte is naar ervaring. Ik zie het dus wel gebeuren dat Maduro voor een dubbeltje wordt opgehaald.

30 augustus 2014 om 08:59

Dat zijn leuke namen die je daar noemt! Tielemans gaan ze echter niet laten gaan bij Anderlecht, dat is een van hun grootste talenten in jaren en een absolute groeibriljant. Die gaan ze over een paar jaar zelf kunnen doorverkopen voor eenzelfde bedrag als Blind. Vanaken is een heerlijke speler, en ik denk dat die wel past bij een club als Ajax met zijn spel. En voor hem is de vraagprijs gekend: 8 miljoen euro. Brugge wil dat bijvoorbeeld niet betalen momenteel.

30 augustus 2014 om 10:44

Ik zou Maduro terug halen, ervaring en dan krijg je wat meer gewicht op het middenveld. Nu moet er worden geinvesteerd in ervaring en daarachter bloeit er vast weer iemand op. Maar je moet nu niet gaan rekenen op de grillen van een nieuwe jonge vervanger, de balans moet intact blijven.

Mooi bedrag voor Blind, zoveel ga je er waarschijnlijk nooit meer voor krijgen. Wel jammer dat er weer een van de sterkhouders uit de Eredivisie vertrekt, had hem graag nog een jaartje hier gezien. Ajax zal snel een goede vervanger moeten halen anders wordt het wel een heel lastig verhaal in Europa

Even wat wiskunde 18 miljoen voor Blind=30 miljoen Depay

30 augustus 2014 om 08:52

Ja uitstekend vergelijk ook.. Een verdedigende middenvelder vergelijken met een buitenspeler.

30 augustus 2014 om 08:52

Mijn goede vriend Pythagoras draait zich denk ik nu om in zijn graf

30 augustus 2014 om 09:01

Dan denk ik vooral om de reactie van jou. Wat de **** heeft de stelling van Pyt met de vergelijking van pecfan te maken?

30 augustus 2014 om 09:02

Ik zie de link wel

30 augustus 2014 om 09:35

Hij maakt een 'wiskundige' vergelijking die nergens op slaat. Pythagoras' wiskundige stelling sloeg wel ergens op. Omdat die stelling wel ergens op sloeg, in tegenstelling tot die van pecfan, draait die zich om in zn graf. Moeilijk hè, humor?

30 augustus 2014 om 08:57

jouw wiskunde is niet zo heel goed.
Je vergeet dat er voor ajax spelers meer betaald wordt dan voor spelers van andere Nederlandse clubs. Kijk maar naar de bedragen die feyenoord krijgt voor indi, janmaat en de vrij.

Maar als depay het hele jaar zn statistieken vol houdt van de eerste paar wedstrijden dan stijgt zn prijs behoorlijk.

30 augustus 2014 om 09:11

Ja want Ajax verkoopt hun topspelers ook voor zo veel he. Niet dus... Denk bijvoorbeeld al aan Vertonghen en Eriksen naar mijn mening voor veeeeeel te weinig verkocht.

30 augustus 2014 om 09:20

Klopt, absoluut. Maar dat kwam omdat beide spelers nog maar voor één jaar onder contract stonden. En dat maakt je onderhandelingspositie er niet sterker op. Ajax had er voor moeten zorgen (dat ze bij het moment van verkopen) dat Eriksen en Vertonghen een langer contract hadden..

30 augustus 2014 om 10:46

De spelers van Ajax zijn kampioenen, spelen in de CL en hebben nu ook nog eens een WK in de voetten. Natuurlijk zijn ze veel duurder.

30 augustus 2014 om 11:11

@footbalfan09 dan kijk je toch even in de historie.
Hoeveel spelers van feyenoord zijn er boven de 10 miljoen verkocht?
Kuijt, drenthe en nog 1 of 2?
Bij Ajax veel meer.

Ik bedoel er niks lulligs mee, maar het is toch gewoon zo.
Supporters van Man Utd kennen in Nederland Ajax en waarschijnlijk psv dankzij van Nistelrooij en Stam. Feyenoord is voor hun wat MK Dons voor ons is.

30 augustus 2014 om 12:01

En daar komt nog de marktwerking bij kijken. 3jaar geleden werden er ook al absurte bedragen betaald voor spelers maar hedendaags zijn de bedragen gewoon om hoog gegaan. Tal van voorbeelden zie bijv luiz. Ajax is niet achterlijk en begrijpt dat. Daarbij speelt ook de onderhandelingspositie een grote rol. United is desperate opzoek naar een multi inzetbare speler, en Blind hoeft niet perce weg. Tsjah dan ga je dokken.

Ik weet niet of je als United fan hier blij mee moet zijn, wel uitstekend gehandeld door Ajax. 18 miljoen voor een speler als Blind, phuuuu...

30 augustus 2014 om 08:57

Gaat nergens over voor een toch redelijk beperkte speler in mijn ogen..

30 augustus 2014 om 09:31

Loui ziet blijkbaar genoeg potentie in blind. Zijn ogen zijn in dit geval doorslaggevend. Ik denk dat Loui het goed ziet. Niet dat ik denk dat blind de problemen kan oplossen, maar in een goed draaiend 11tal zal hij van waarde kunnen zijn.

30 augustus 2014 om 11:39

@ Lee112

Precies, maar laat die gasten maar praten, elke keer wanneer er een sterktehouder vertrekt is het volgens velen maar een simpele speler. Alleen in tegenstelling tot de andere clubs in Nederland weten sterktehouders van Ajax vaak wel hun draai te vinden in het buitenland. Wat ook 1 van de redenen is waarom Ajax meer krijgt voor haar spelers.

Je kan zeggen wat je wilt maar ajax heeft aardig gescoord met transfers door de jaren heen. Flops zaten er ook tussen maar die vielen in het niets tegenover de top transfers. Het is hem gegund.

30 augustus 2014 om 09:10

Beetje een Van Gaal transfer. Bij Bayern maakt hij ook de fout doir Braafheid en Pranjic te halen. Je haalt een speler te kort komt voit United.

Tuurlijk gaat hij niet slagen tegenover zo-n middenveld.
Denk eens na

Als het waar is top gehandeld voor deze aardige maar zeer beperkte tikkie terug tikkie breed voetballer.
Hiermee gaat van Gaal het niet redden bij United als ie zulke spelers gaat halen voor zulke bedragen.

Blind komt denk ik op de lcm positie te spelen naast Herrera. Cv zou ook nog kunnen als ze Vidal nog halen. Ben benieuwd naar hoe hij het gaat doen. Hij heeft het spelinzicht en een goede passing, maar hij is toch nog wel aan de trage kant. Alhoewel bony dat ook is. Man moet echt nog Vidal halen of een cv

de Gea
Rojo/Blind
Aankoop/Jon
Jones/Smal.
Shaw
Blind/Vidal
Herrera
Di Maria
Mata
van Persie
Rooney
30 augustus 2014 om 09:09

Ik denk dat die links naast felliani komt op de bank, totaal geen united spul.

30 augustus 2014 om 11:02

Ik snap eerlijk gezegd je opstelling niet echt, is dit geen betere optie?
En inderdaad een CV erbij is best wel van groot belang, Vertonghen, Hummels?

D. de Gea
Rojo / Silva
Evans / Koop
Jones
Blind / Shaw
di Maria
Januzaj
J. Mata
Herrera
Rooney
v. Persie

Hahahah blind is toch niet goed genoeg voor utd komop.

Wauw de vrij 8 miljoen die de beste verdediger van het wk was, en overrated blind 18?! Waarom dat verschil? Echt weggedonderd geld zeg abnormaal, kan ik me daar wekelijks aan mister overrated irriteren, matige speler die al vaak moeite heeft in de eredivisie, van gaal is qua transfers echt drama.

30 augustus 2014 om 09:14

Blind heeft meerder seizoen in cl gespeeld en een paar keer kampioen geworden. de Vrij begon pas te draaien in tijdens het tweede helft van vorige seizoen en daarna nog 7 goede wedstrijden op het WK. Ik snap het prijs verschil wel

30 augustus 2014 om 09:22

Eindelijk iemand die t snapt, na al die onnozele comments hierboven

30 augustus 2014 om 11:14

Het verschil is alleen dat blind gewoon een matige voetballer is. En dat de vrij nog echt kans heeft zich door te ontwikkelen bij blind is het voorbij nu. Wel mooi stadion dat old trafford om op de bank te zitten. Hij is niet eens 6 miljoen waard.

Ben zeer te spreken over deze aankoop van Louis plek 4 komt weer een stapje dichter bij voor de Lillywhites, Blijf zo inkopen

Vreselijke transfer, wat in godsnaam moet Utd met Blind. Werkelijk om te huilen deze aankoop, hoop dat V Gaal hier op afgerekend wordt, ten eerste werkt zijn 3-5-2 niet in Engeland en dan ook nog eens miljoenen spenderen aan niet nodige spelers, Shaw en Herrera waren al binnen voor zijn tijd en die twee snap ik nog maar roja die niet eens een werkvergunning krijgt en waardoor de transfer waarschijnlijk alsnog niet door gaat roept al vraagtekens op, dan een belachelijk bedrag voor Di Maria waardoor Herrera, kagawa & Mata opeens bankzitters lijken te worden en dan nu Blind?? Als ik Shaw was zou ik een gesprek aangaan, wat zal die nu spijt hebben dat ie bij Utd heeft getekend.
Echt, heb vanaf het begin van de geruchten omtrent V Gaal geroepen (terug te vinden op deze site) dat United een nog grotere fout zou maken dan met Moyes, Blind is nu het bewijs, 18 mln??? Vanmiddag weer verliezen en Louis mag wat mij betref zijn spullen pakken en Blind in Amsterdam laten.
Net wakker maar met soort berichten gelijk ziek en chagrijnig!

30 augustus 2014 om 09:16

Klopt, als van gaal zo doorgaat dan is die over een paar maanden exit, 3-5-2 werkt gewoon niet en helemaal niet tegen zwakkere tegenstanders, deze aankoop is om te janken, had er een paar miljoen bijgelegd en je had benatia dat wel een sterke verbetering is voor je defensie, echt om te janken, voorhoede is gruwelijk en het middenveld is ook sterk maar de verdediging is een grap.

30 augustus 2014 om 09:45

Ik snap de transfer ook niet helemaal. Maar als Rojo en Shaw niet kunnen spelen dan is Blind wel een goede back-up. Liever hem linksback dan Ashley Young. Want die is na zijn voorbereiding weer terug gevallen naar z'n oude waardeloze niveau.

30 augustus 2014 om 09:57

Kalm aan, nog geen reden tot paniek. V.gaal zal na een tijdje wel weer 4-3-3 hanteren, zodra alle spelers terug zijn van blessures. Herrera blijft gewoon als cm spelen en Kagawa is al verkocht (voor een luttele 8 miljoen.. dat dan weer wel).

30 augustus 2014 om 10:50

Wat een paniek en impulsief geleuter. Shaw moet een gesprek aan gaan, wie is Shaw dan wel niet precies zonder zijn prijskaartje? We zijn nog geen eens 3 weken onderweg in de League en nu al dit gezever. Get your self together mate!

30 augustus 2014 om 11:56

Shaw was gehaald met belofte om Evra te vervangen, Evra zou nog een jaartje blijven om stand-in en leermeester te zijn. Hij wordt makkelijk verkocht aan Juve en ondertussen haalt V Gaal 2 spelers die op zijn positie kunnen en spelen, dan zou ik toch zeker een gesprek willen..
En nee, geen paniek na 2 wedstrijden, die paniek had ik al toen V Gaal in beeld kwam, United's grootste fout!

30 augustus 2014 om 12:34

Dat snap ik, maar er is toch nog niks gespeeld als het gaan om de lb positie? Ze moeten zich allen nog bewijzen, ook Shaw. Je hebt nooit garantie op een basisplaats. Als hij niet tegen de concurrentie kan, had hij maar bij Southampton moeten blijven.

Goede deal. Nu van ginkel huren en je hebt prima middenvelders tot je beschikking komend seizoen.

30 augustus 2014 om 09:27

Van Ginkel moet wel willen, en bovendien schermt hij ook nog met concrete interesse van AC Milan. Het zou voor Ajax wel een heerlijke toevoeging op het middenveld zijn.

Heel erg mooi bedrag. Als het Ajax lukt om een ervaren basisspeler te halen doen ze het niet zo verkeerd.

Het bedrag is mooi, maar als Ajacied zijnde zou ik niet zo blij zijn met deze transfer. Blind is bij Ajax een heel belangrijke speler geworden en Marc Overmars kennende wordt er geen echte topper voor teruggehaald. Eergisteren werd nog uitgesproken dat Ajax in de CL wil overwinteren, maar met deze transfer zet je daar niet echt kracht bij. Naar mijn mening had Ajax, net als PSV inzake andere belangrijke spelers voor hen, NEE moeten verkopen.

Als je kritisch en realistisch kijkt, zou Blind nooit bij Man U terecht zijn gekomen zonder Van Gaal. Als Van Gaal ontslagen wordt, is Blind één van de eerste die ook wordt verkocht.

Ik geloof niet dat Blind het daar gaat redden.

Blind is een goede voetballer, maar Man Utd is een absolute topclub die zich weer wil meten met de allerbesten. Ik denk dat Blind hier te kort voor komt. Ik vrees dat hij de handelingssnelheid mist voor in de PL, vooral voor op het middenveld. Te veel één tempo.

Niettemin is het voor Blind een geweldige transfer en voor Ajax een geweldig bedrag. Voor 18 miljoen euro verkopen aan Man Utd, dat had niemand kunnen bedenken twee jaar geleden. Dan was je voor gek verklaard.

Ik ben benieuwd wat Ajax nu van plan is. Er komt opnieuw een heleboel geld binnen, maar het team wordt er natuurlijk niet beter op. Zou Ajax een stap vooruit hebben willen zetten deze zomer, dan had met een goede spits en een creatieve middenvelder moeten halen. Beiden zijn niet gekomen. Iets wat ik heel teleurstellend vind. Het spelniveau is namelijk al tijden niet des Ajax. Veel op balbezit, maar nauwelijks echt dominant. Te weinig frivoliteit, te weinig acties. De wedstrijden van Ajax zijn veelal oerdegelijk en zakelijk. Iets wat je niet verwacht als je naar Ajax gaat kijken......

Ajax zit nu wel in een lastig pakket vind ik, de selectie aanvullen met een jeugdspeler is een optie maar dan verlies je wel veel kwaliteit.. Misschien Nemanja Matic of v. Ginkel proberen te huren? Ik zou als Ajax zijnde v. Dijk proberen te halen (champions leauge is toch aantrekkelijk)

Heel eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat Blind nog weg zou gaan, hoop dat dit een goede stap voor hem is.

18 miljoen voor Blind. Daar mag Ajax tevreden over zijn. Beperkte voetballer. Tactisch sterk, maar heeft geen body, is niet snel, weinig techniek, geen goed schot of passing. Hier heeft Ajax het maximale uit gehaald. Voor een gedeelte van dat bedrag haal je zeker een betere voetballer. Goede zaken Ajax!

Ik vraag me nog wel af hoe United gaat spelen want met de spelers die ze hebben kunnen ze verschillend systemen spelen maar dan speelt er altijd wel iemand uit positie

de Gea
Rafael
Jones
Rojo
Shaw
Herrera
Blind
di Maria
Mata
Rooney
van Persie
30 augustus 2014 om 10:55

maar zoiets als dit kan ook

de Gea
Rafael
Jones
Rojo
Shaw
Blind
Herrera
Mata
di Maria
van Persie
Rooney
30 augustus 2014 om 11:27

Dat is beide veel te aanvallend, Blind en Herrara kunnen beide niet verdedigen.

ik denk dat de meesten vergeten dat Daley Blind wel perfect is in balbezit, zowel op t middenveld als in de verdediging. Dat hij te zwak is voor de premier league is een beetje geneuzel want hij is niks zwakker dan een Arteta ofzo.

Als Blind 18 mil kost, dan kost Depay 70 mil.

Lekker bezig van Gaal, ben benieuwd waar hij volgend seizoen zit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren