Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik heb statistieken bekeken: Mulder heeft het beter gedaan dan Vermeer'

Laatste update:
/

Kenneth Vermeer is in de ogen van de technische leiding van Feyenoord een versterking ten opzichte van Erwin Mulder, maar dat wordt betwijfeld. Ron Smit, voorzitter van de supportersvereniging van de Rotterdamse club, vraagt zich oprecht af of de komst van de ex-Ajacied een verstandige zet zal blijken.

"Ik heb de statistieken eens bekeken en het afgelopen jaar heeft Mulder het beter gedaan dan Vermeer", zegt hij in het Algemeen Dagblad. Volgens hem is het 'niet fair' dat Mulder verweten wordt dat hij te weinig heeft laten zien en dat hij te weinig uitstraling heeft. Ook zou hij te weinig punten hebben gepakt voor de club. "Keepers worden vaak afgerekend op kleine momenten", weet Smit.

Wel is hij te spreken over de terugkeer van Karim El Ahmadi en het aantrekken van Jens Toornstra. Het duo zal Feyenoord op het middenveld een forse boost geven, verwacht Smit. "Ik geloof absoluut dat Feyenoord dit jaar voor de titel kan gaan. We zijn misschien niet heel goed begonnen, en dat kan ons aan het einde weer opbreken, maar we moeten gewoon voor het hoogst haalbare gaan."

Kenneth Vermeer is aanwijsbaar beter dan Erwin Mulder

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarop basseert deze man dat Feyenoord voor de titel kan gaan, ik bedoel je bent al 15 jaar geen kampioen meer geweest. Waarom zou het nu wel lukken, ze scoren gemiddeld nog niet een keer per wedstrijd. Ik begrijp zulke mensen niet.

2 september 2014 om 09:25

Omdat ze al drie jaar op rij top drie eindigen misschien?

2 september 2014 om 09:27

En al 3 jaar hebben ze niet echt serieus meegedaan om de titel.

2 september 2014 om 09:48

En dan toch zo hoog eindigen, stel je voor als ze echt serieus gaan meedoen om die titel, dan pakken ze hem op hun sloffen.

2 september 2014 om 09:51

Daarvoor hebben ze te weinig kwaliteit en een te slechte trainer.

2 september 2014 om 09:52

@voorbeeld,
Ik begrijp mensen zoals jou niet, te dom om te poepen gewoon.

2 september 2014 om 10:03

Waarom dan, is het omdat je niet tegen de waarheid kan, of ben je echt van mening dat Feyenoord kampioen kan worden?

2 september 2014 om 10:11

Je kan iedereen wat wijs maken, maar die Mulder heeft totaal geen uitstraling. Terecht dat Feyenoord voor iemand anders gaat.

2 september 2014 om 10:12

@ Nixter010

Dus iemand zegt wat anders dan wat jij denkt en meteen is degene te dom om te poepen? Ik heb dezelfde mening als Voorbeeld, Feyenoord doet al jaren niet mee om de titel. Elke keer als ik dat zeg heb je gelijk die Feyenoorders op het dak die dan aankomen met de tweede plaats.

Ja, heel leuk die tweede plaats. Maar daar heb ik het niet over. Als ik nu beweer dat Feyenoord niet om de top 3 kan spelen, ja dan is dat onzin. Maar wanneer heeft Feyenoord echt serieus om de titel gespeeld? Ik kan het me niet herinneren. Vorig jaar ook al niet, ondanks een zeer zwak Ajax wat behoorlijk wat punten liet liggen wist Feyenoord nog niet echt mee te doen. Meedoen om de titel is in mijn ogen dat wanneer je tot de laatste dag nog kampioen kan worden. De nr. 2 in Schotland stond iets van 30 punten achter, maar werd wel tweede. Die deed dus ook mee om de titel volgens jou?

2 september 2014 om 10:24

Als PSV kampioen zou worden, dan is de bekritiseerde Cocu ook een goede trainer, want alleen teams met goede trainers kunnen kampioen worden?
Mclaren is met Twente kampioen geworden en verder overal weg redelijk gefaald, behalve bij Middlesborough.
Je moet contstant zijn en misschien heeft Feyenoord met deze aankopen wel de juiste balans gevonden om een constanter seizoen te draaien.
Als Depay in de winterstop weg zou gaan, dan is er ook een belangrijke schakel weg bij Psv.
Je kan niet vooruit kijken, na 25 wedstrijden kan je een beetje zien, wat er mogelijk is en na 30 wedstijden zie je weer meer, en in de laatste wedstrijden wordt het beslist, als je bij kan blijven.

2 september 2014 om 10:40

Gelul, hadden ze vorig jaar meer gescoord in 1 van de potten tegen Ajax, waarin ze de bovenliggende partij waren, dan hadden ze gewoon de titel kunnen pakken. Ajax heeft gewoon mazzel gehad dat Feyenoord ze niet opzij heeft gezet door hun betere spel te belonen met doelpunten.

2 september 2014 om 11:27

@ Ape X

En als Ajax een keer meer had gescoord tegen een andere club hadden ze ook meer punten gehad. Zo heel goed was Feyenoord niet tegen Ajax, ze verliezen al jaren ervan. Zegt al genoeg dat ze een DVD uitbrengen als ze een keer winnen.

Verder moet je nog rekening mee houden dat Ajax op het eind nog punten liet liggen omdat het niet meer nodig was om te winnen. Dus in feite deed Feyenoord al niet meer mee om de titel 2-4 wedstrijden voor het eind.

2 september 2014 om 11:28

@ nixter010 ik sluit me bij jou aan. Zulke typea begrijpen het voetbal blijkbaar niet.

2 september 2014 om 11:34

@dd28,

Er wordt toch gezegd/beweerd dat de reden dat feyenoord geen aanspraak kan maken op een eventueel kampioenschap omdat we15 jaar geleden voor het laatst kampioen zijn geweest.

Dat is toch een domme en provocerende uitspraak ?
Ik vind van wel en ben zulke types gewoon een beetje zat.

Dus kom jij nou niet de moraal ridder uithangen.

2 september 2014 om 11:43

Ja met uitstraling pak je balle hoor ! Wat een niveau hier zeg triest. vermeer is duidelijk beter dan mulder vind vermeer sowieso de beste keeper van de eredivisie en ik hoop diep in me hart dat ajax er spijt van krijgt. een jonge van de club op de bank te zetten en vervolgens geen eerlijke kans geven om weer terug te knokken. Kenneth laat bij feyenoord maar zien waarom jij de beste keeper van nederland bent

2 september 2014 om 12:04

wil je dan nu zeggen dat ze het niet serieus doen? Volgens mij was feijenoord vorig seizoen de enige club die bleef zeuren dat ze geen kampioen zijn geworden, dus ze deden gewoon serieus

2 september 2014 om 12:13

@ Nixter010

Ik had het over zijn tweede uitspraak, waarin wordt beweerd dat Feyenoord al 3 jaar niet serieus voor de titel heeft meegedaan.

Het was onduidelijk op welke reactie jij doelde. Maar goed, dat het 15 jaar al niet gelukt is, geeft weinig hoop.

2 september 2014 om 12:31

@dd28
Ik weet ook niet of dat degene te dom is om te poepen echter zijn, en jou argumenten zijn dat wel.
Feyenoord kan geen kampioen worden omdat ze dat al 15 jaar niet zijn geweest.
Kom op, je kan toch niet serieus menen dat dat de reden is waarom ze het niet kunne worden. Dus twente kon 5 jaar geleden geen kampuioen worden want zij waren dat nog nooit eerder geweest. Veel dommer kan het niet klinken hoor.

2 september 2014 om 12:49

@ Feyenoord1k2

Ho ho, leg mij nu geen woorden in de mond. Ik zeg niet dat Feyenoord geen kampioen kan worden, ik denk alleen dat het ze niet gaat lukken. Ik vind niet dat ze de afgelopen jaren serieus hebben meegedaan om de titel. En dat ze al 15 jaar geen kampioen zijn geworden gebruik ik niet als argument. Ik zeg alleen dat dat feit niet hoopgevend is voor Feyenoord.

2 september 2014 om 13:23

al drie wedstrijden verloren .en we zijn net bezig. en kijk de mooie headliner over dat ajax nog wel kampioen kan worden. elkaar veren in de kont steken iedere dag . dat helpt.

2 september 2014 om 17:16

Dan ben jij niet objectief dan heeft Ajax alleen serieus mee gedaan

2 september 2014 om 09:29

Tussen de lijnen, aardige goed berekende statestieken en een site die wel serieus te nemen valt volgens mij. Het scheelt allemaal niet veel maar toch.

2 september 2014 om 10:35

Maar bij Vermeer is het spel van Jong Ajax meegenomen lijkt me, want daar speelde hij. Daar krijg je wel wat meer ballen te verduren dan bij Feyenoord. Dus als ze statistieken niet veel schelen en je denkt na over die jonge Ajax talentjes die rondhuppelen, deed Vermeer het uitstekend.

2 september 2014 om 11:59

je zou eigenlijk gewoon de statistieken moeten bekijken, het klink heel logisch wat ze zeggen. Het gaat allemaal wat verder dan men hier roept namelijk.

2 september 2014 om 09:30

Dus omdat ze 15 jaar geen kampioen zijn geworden houdt dus in dat ze dus ook niet mee doen voor de titel ?????

Heb je de afgelopen jaren lopen slapen ofzo ??

En van de gemiddelde goals is het eigenlijk niet eens waard om opte reageren. De competitie is net begonnen en volgens mij ben je ook vergeten dat we ons topscorer kwijt zijn en dat we super veel kansen krijgen alleen het nog niet afmaken. Het zou pas een probleem zijn als een team geen kansen creert want uiteindelijk vallen de goals toch wel.

2 september 2014 om 09:51

Je hebt gelijk Feyenoord is het beste team van Nederland en ze worden kampioen, geen woorden maar .......

2 september 2014 om 09:53

Wat een reactie zeg... Beter ga je je tijd ergens anders verdoen want je bent hier alleen maar irritant.

2 september 2014 om 10:20

Inderdaad, ik kan me de kampioenswedstrijd nog herinneren van Ajax - Feyenoord, waarbij Ajax wist te winnen en daardoor de 3e ster te pakken had. O, nee wacht. Dat was tegen Twente.

Of die geweldige ontknoping waarbij 3 teams om de titel streden: Ajax, PSV en Feyenoord, waardoor PSV op 1 doelpunt de titel won. Nee, zit er weer naast. Dat was met AZ ipv Feyenoord.

Volgens mij heb jij zitten slapen? Wanneer heeft Feyenoord serieus een gooi gedaan richting de titel? Kom nu niet aan met de tweede plaats die ze soms halen, Motherwell werd vorig jaar ook 2e in Schotland, maar stond bijna 30 punten achter. Of deden zij ook serieus mee om de titel?

2 september 2014 om 12:24

Feyenoord eindigde op 4 punten van ajax afgelopen seizoen, als je dat gaat vergelijken met Motherwell en celtic sla je de plank volledig mis en overschat je het niveauverschil tussen Ajax en Feyenoord schromelijk.

2 september 2014 om 12:50

Ajax liet op het eind de punten liggen omdat zij deze niet nodig hadden (heracles en Nec). Dan was het verschil nog groter geweest. Ik geef alleen maar aan dat als je tweede eindigt, dat niet meteen wil zeggen dat je daarmee meedeed om de titel. Zowel Motherwell als Feyenoord, in mindere mate dan, hebben nooit echt laten zien dat zij in staat waren kampioen te worden.

2 september 2014 om 13:19

Ah, Ajax liet punten liggen omdat ze niet nodig waren, ja dat wist ik natuurlijk niet

Wel mooie overwinning op Barcelona van ajax vorig jaar, niets op af te dingen

2 september 2014 om 13:26

dd28

Jij bent maar op een ding uit en dat is provoceren. Maar weet je je bent het niet eens waard om op te reageren. gelukkig denken er velen net zo over.

Dat je de vergelijking maakt met Motherwell zegt genoeg over jouw verstandverhouding ! Imbeciel !

2 september 2014 om 13:46

Mij betichten van provoceren en dan mij uitmaken van imbeciel. De ironie!

Als je de vergelijking niet snapt dan hoef je inderdaad ook niet inhoudelijk te reageren, iets waar je volgens mij toch al moeite mee hebt. Maar goed, ik zou graag de discussie willen aangaan met jou maar blijkbaar heb je geen goede tegenargumenten, anders zou je daarmee wel komen.

Nogmaals, ik maak de vergelijking met een andere nummer 2 waarbij beide clubs niet echt de kans hadden om kampioen te worden. In Schotland was het verschil wat groter dan hier in Nederland, maar nog steeds vrij groot om te kunnen zeggen dat Feyenoord niet serieus om de titel heeft meegedaan. Ze hadden nog lange tijd een kans, maar stonden te veel achter om te zeggen dat ze echt hadden meegedaan. Ajax heeft verder nog behoorlijk wat punten laten liggen en eindigde bijna op een laagterecord voor een kampioen, en nog kon Feyenoord de titel niet pakken. Maar goed, ik kom met feiten en dat is dan blijkbaar provoceren. Als dat zo is dan zou ik mijn reactie gaan melden met als reden 'provoceren'.

2 september 2014 om 14:02

Als je je bij de feiten houdt weet je dat 30 punten niet te vergelijken is met 4, dat doen is of heel erg dom, of een provocatie. Het enige waar je de overeenkomst tussen Feyenoord en Motherwell op baseert is een gevoel dat jij hebt - subjectief dus. Verder krijg ik een beetje dezelfde indruk als Soldierr van jouw posts, dus schrijf hieronder nog een mooi epistel als reactie op mijn stuk, ik haak ook af.

2 september 2014 om 09:37

Dat vind ik geen argument, die 15 jaar. Immers Feyenoord heeft wel voldoende budget om een titel te mogen ambiëren. Statistisch kun je stellen dat hoe langer het duurt voor Feyenoord kampioen is, des te dichter die titel komt.

Feyenoord heeft wel veel kwaliteit verloren en het is even afwachten of de nieuwkomers de hiaten gaan opvullen en vooral elkaar snel op het veld begrijpen. Hoe meer spelers je hebt vervangen, hoe meer tijd het kost om automatismen te kweken.

Op basis hiervan zou ik durven stellen dat Feyenoord wellicht geen kampioen zal worden dit seizoen. Maar die 15 jaar is echt niet relevant voor een club met het budget van Feyenoord.

2 september 2014 om 10:28

Hoe werkt die statistiek precies ? Ik hoor dat wel vaker dat hoe langer het duurt voor een titel word behaald hoe dichterbij die komt, niet alleen bij titels, ook wanneer teams lang niet gewonnen hebben komt de overwinning statistisch steeds dichterbij. Ben er namelijk niet van overtuigd dat het klopt namelijk. Het lijkt me eerder het tegenovergestelde. Hoe langer een titel uitblijft hoe langer het nog gaat duren voor je die weer behaald. hetzelfde met een overwinning. Hoe langer je niet wint hoe slechter je team is en de kans op een overwinning dus alleen maar kleiner word dus de kans dat je niet meer wint word alleen maar groter.. Dat lijkt me ook een vrij logische beredenering

2 september 2014 om 10:50

Dit soort "statistieken" is de gokkersmisvatting.

Alleen omdat iets niet is lang is voorgekomen komt het niet dichterbij.
Als het balletje 100 keer op zwart valt in plaats van rood betekend het niet dat in de volgende twintig keer de kans is toegenomen, het blijft 50/50, altijd.

Supporters geblaat dus en een ernstige misvatting.

2 september 2014 om 10:57

@ Loatheb

Ik denk niet dat het dan 50/50 is eerlijk gezegd. Als het 100x op zwart valt dan denk ik dat de kans groter is dat hij op zwart valt. Dan lijkt mij de roulette-tafel niet helemaal zuiver. Maar verder heb je helemaal gelijk.

2 september 2014 om 11:00

Ja dat idee had ik dus ook al maar ik hoor het zo vaak dat er misschien een gedachte achter zit die bv een wiskundige mij uit zou kunnen leggen.

@dd28. lol . idd

2 september 2014 om 11:01

Loatheb,

Neen dat is niet zo.

Bij een enkele poging heb je natuurlijk altijd 50/50 kans dat het zwart of rood wordt (is trouwens niet helemaal waar, want er is nog een nul).

Maar bij het neerzetten van een sequentie telt dit niet.

De kans dat je 3 keer achter elkaar zwart treft is 1 op 8.

1/2 x 1/2 x 1/2 = 1/8

Is gewoon zeer eenvoudige kansberekening.

2 september 2014 om 11:13

Maar het is niet zo dat als je dan 2x zwart hebt, dat de kans de volgende keer 1/8 is en dat is wat jij eerst beweerde. Verder is voetbal niet echt een kansspel. Ik zou zeggen, hoe langer het duurt, des te kleiner de kans is want blijkbaar is Feyenoord niet goed genoeg.

Heracles werd ook kampioen in de jaren '40. Dus volgens jou zit een titel er nu dus aan te komen.

2 september 2014 om 11:28

Dd28,

Neen, want Heracles heeft niet het budget om een titel te ambiëren. Als je oneindig lang competities zou spelen, dan zal Heracles heus nog wel een keer kampioen spelen hoor. Zelfs met dat kleine budget. Dat kan volgend seizoen al zo zijn, maar ook pas over 1000 jaar of wellicht veel later. Je kan dat statistisch wel vrij juist voorspellen, maar ik begin er niet aan. lol

Maar Feyenoord heeft significant véél meer kans om een titel te behalen dan Heracles, dit omdat ze een veel groter budget hebben.

Ajax en PSV hebben nog een groter budget dan Feyenoord en hebben dus statistisch weer meer kans dan Feyenoord.

Bekijk het zo in een race tussen een Formule 1 wagen en een driewieler zal de bolide bijna altijd winnen. Maar héél af en toe slaat de motor af, ontploft deze of vliegt de wagen van de baan en kan de driewieler de race winnen.

Het budget moet je een beetje beschouwen als die motor of aandrijving. Feyenoord heeft een sterke motor, Ajax en PSV nog een betere. Terwijl Heracles het moet doen met het betere benenwerk.

Mochten pakweg Feyenoord, Psv, Ajax en pak Twente alle 4 exact hetzelfde budget hebben en een ongeveer even sterke ploeg, dan heeft Feyenoord ongeveer 1 kans op 4 om de titel te halen. Maar de kans dat het 2 keer opeenvolgend kampioen zou worden, is al direct veel kleiner:

1/4 x 1/4 = 1/16

De fout die jij maakt, is dat je jaar na jaar afzonderlijk gaat bekijken.

Feyenoord heeft in bovenstaand geval elk jaar 1/4de kans om de titel te winnen. Maar wanneer we over een sequentie praten, dan daalt die kans zienderogen.

2 september 2014 om 13:48

Ja oké. Ik denk dat we wel op dezelfde golflengte zitten, ik had je even verkeerd begrepen.

Ik dacht dat je eerst dacht dat de kans dit jaar groter was dat Feyenoord kampioen zal worden omdat ze dat al lang niet waren geworden. Ik kan nu weer hetzelfde verhaal ophangen als jij hebt gedaan maar goed, daar heb ik geen zin in en vind het vrij overbodig

2 september 2014 om 14:09

Dd28,

Het is simpel hoor. Gooi 10 x een muntje op. De kans dat het tijdens worp nummer 10 kruis is, is 50%

De kans dat het 10 keer na elkaar kruis is, bereken je zo:

1/2 x 1/2 x 1/2 x 1/2 x 1/2 x 1/2 x 1/2 x 1/2 x 1/2 x 1/2 = 1 / 1024

Eén kans op 1024 dat het dus kan gebeuren.

Mocht Ajax een ploeg hebben die quasi exact is aan die van Psv, Feyenoord en nog anderen, dan heeft Ajax puur statistisch minder kans om zijn titel dit jaar te verlengen. Dit omdat het over een sequentie gaat.

Alleen is het zo dat Ajax niet exact dezelfde ploeg heeft, over meer middelen beschikt etc, waardoor je de statistiek moet bijsturen.

Gokkantoren doen dit bv. best aardig. Je wil niet weten welke parameters ze er allemaal in pleuren. Dat gaat echt vrij ver. En dat moet, anders maken ze geen winst.

Ook maken mensen wel eens de fout door de statistiek als absoluut te zien.

Het is niet omdat pakweg Ajax statistisch meer kans heeft om kampioen te worden, dat ze het ook worden.

2 september 2014 om 22:37

Je kan het leuk vertellen hoor. Dat moet ik je nageven, maar kampioen worden doe je per jaar. Niet per sequentie.

3 september 2014 om 06:29

Steefstyle,

Dat is zo. Maar als je meerdere keren na elkaar kampioen speelt, dan heb je een sequentie.

2 september 2014 om 09:39

Dan kan Feyenoord beter stoppen met voetbal als ze dit jaar toch al geen kampioen kunnen worden omdat ze al 15 jaar geen kampioen zijn. Dan zijn ze volgend jaar al 16 jaar geen kampioen geworden en dan lukt het al helemaal niet. Wat een beredenering zeg.

2 september 2014 om 09:42

Los van dat ik denk of feyenoord we of niet voor de titel kan gaan vind ik je argument wel heel erg zwak. Eens zal toch een keer de eerste keer zijn,dat kan na 15 x geen kampioenschap halen,18x of na 20x,maar mochten ze het een keer weer worden heeft dat niet te maken met hoelang ze t al niet geworden zijn...heeft meer met de financien,trainer,qualiteit vd eerste selectie etc te maken. (lijkt mij tenminste)
Dus imo een zeer zwak en dom argument

2 september 2014 om 13:23

Ik snap dat gezever ook niet hoor
Twente was nooit kampioen
AZ heel lang niet
en toch werden deze ploegen kampioen

Man City idem
Napoli deed dat ook eens
Feijenoord had al heel lang geen prijs , maar werd wel winnaar van El
zo zijn er nog heel wat voorbeelden
Feijenoord heeft gewoon kans om kampioen te worden
vorig jaar begonnen ze slecht , maar eindigden toch tweede
deden gewoon nog lang mee
twee seizoenen terug idem
maar ja het is de waan van de dag
Als bijv die Kazim er in 3 wedstrijden er 4 in prikt dan is iedereen ineens van mening veranderd
Ajax is er niet sterker op geworden
En Feijenoord heeft toch goede aankopen , met Toornstra en El Ahmadi
Sommige spelers hebben even een dipje gehad, maar als je zondag zag hoe Boetius weer zijn vorm kreeg en Vilhena een van de beste op het veld was
Kongolo komt ook wel weer op zijn niveau
dus laten we maar gewoon achter onze club staan

2 september 2014 om 09:54

omdat Feyenoord een stijgende lijn heeft ingezet, en de laatste 3 jaar al goed presteert. nu hebben ze meer mogelijk heden, dus ik snap het wel.

On:ik hoop dat Vermeer ons veel kan brengen.

2 september 2014 om 11:18

Buiten feit dat ze al 15 jaar geen kampioen zijn geworden, spreken andere dingen ook volop in het nadeel van Feyenoord: 5 belangrijke krachten zijn vertrokken en daarnaast heb je een garantie van geen prijzen als trainer aan het roer staan. Kortom: Niets, maar dan ook niets wijst in de richting van een titel.

Sorry hoor, maar ik zie Feyenoord echt niet voor de titel gaan. Met de topspelers van vorig seizoen (Pelle, De Vrij, Janmaat, Martins Indi) lukte dat niet. Waarom zou dat nu wel lukken terwijl ze flink aan kwaliteit hebben ingeboekt? Ajax en PSV zijn niet beduidend slechter geworden of misschien zelfs beter. Maar goed, dat is mijn mening

2 september 2014 om 09:26

Ajax is veeel slechter geworden hoor, die zullen wel top 3 worden door gebrek aan beter maar wat er nu loopt is gewoon middelmaat.

2 september 2014 om 09:28

Ja dat is inderdaad middelmaar, maar omdat het een team is worden wel elke keer kampioen.

2 september 2014 om 09:32

Klopt maar dan had je wel een Vertonghen, Eriksen, Blind etc. die wat toevoegen, nu is het allemaal niets bijzonders, een Veltman en Klaasssen win je niks mee.

2 september 2014 om 09:36

Ik maar denken dat vermeer reserve keeper was . Vermeer is natuurlijk stukken beter als mulder toch blijft het een vreemde zet.

2 september 2014 om 09:40

Veel slechter? Alleen omdat Blind en de Jong zijn vertrokken?
Ze zijn maar 2 basisspelers kwijt, hoeven daardoor niet echt meer te bouwen aan een nieuw elftal waar bij Feyenoord meer dan de helft nieuw is en dus tijd nodig heeft.
Vrees dat Ajax dit jaar weer gewoon kampioen gaat worden, tenzij PSV doorgaat waar ze mee bezig zijn. Verder zie ik geen andere clubs die hun van de titel af kunnen houden.

2 september 2014 om 09:40

#Fron010: je vergeet dat deze spelers maximaal 2 topjaren hebben gedraaid en niet meer... Vertonghen was in zn laatste jaar echt belangrijk. Blind idem... met andere woorden: er kan nu heel makkelijk iemand opstaan en heeel belangrijk worden voor Ajax en dan heb je hetzelfde effect.
Nu kan ik niet 1,2,3 een speler opnoemen doe dat moet worden... Klaassen misschien?
in ieder geval is Ajax al een stuk sterker als ze met of 10 man beginnen of zonder boilesen spelen...

on: Mulder kan het best 1 seizoen beter gedaan hebben maar de andere seizoenen was vermeer natuurlijk veel beter. daarnaast is vermeer een penaltykiller en heeft hij veel mentale weerbaarheid. Ik zie Vermeer slagen bij jullie en het is hem gegund ook.

2 september 2014 om 09:53

Tot ook die jongen over 2 jaar weer voor 15 miljoen verkocht worden.

2 september 2014 om 09:51

Ik kan mij vorig seizoen nog herinneren dat Feyenoord ook geen kampioen kon worden en PSV was de enige die het zou worden..:

Ben benieuwd welke statistieken dat precies zijn. Schoten op doel/goals ratio ? Minste tegendoelpunten per minuut ? Er zijn vrij veel statistieken waar een keeper niet alleen voor verantwoordelijk is . Daarnaast is rust naar de verdediging uitstralen bv niet in statistieken op te nemen. Lijkt me zo klaar als een klontje dat Vermeer een veel betere keeper dan Mulder is.

2 september 2014 om 09:29

" Ik heb de statistieken bekeken en het afgelopen jaar....." Tja Vermeer kan het moeilijk beter doen op de bank...

2 september 2014 om 09:30

Over 2 jaar, met aantal minuten en nog meer

2 september 2014 om 09:35

Vermeer heeft wel zijn minuten gemaakt bv in de beker. dus je kunt wel vergelijken . Je vergelijkt dan wel enigszins scheef. Volgens justbecause heeft hij aantal goals tegen per minuut vergeleken. Dat zou echt een onwaarschijnlijk belachelijke vergelijking zijn om de sterkte vd keeper te bepalen.

2 september 2014 om 10:45

Bago,

"en nog meer" zoek even op google naar "tussen de lijnen" het zijn aardige statesieken die wel redelijk laten zien hoe de beide keepers zijn.

2 september 2014 om 09:41

Rob Smit geeft aan gekeken te hebben naar gespeeld aantal wedstrijden...

2 september 2014 om 10:19

Op twitter geeft het account @Tussendelinies regelmatig allerlei statistieken. Zo maakten zij ook melding van wat deze beste man zegt.

2 september 2014 om 10:22

Inderdaad, dat dacht ik ook. Eerst interessant doen met die statistieken om vervolgens geen uitleg te geven. Denk dat hij het aantal reddingen bedoelt. Mulder was eerste keeper dus ja, dan heb je ook meer te doen.

Appels met peren vergelijken. Statistieken van vorig jaar? Mulder was eerste keeper, Vermeer heeft amper mogen spelen. Interessanter zijn de statistieken van de afgelopen 4/5 jaar. Afijn, Erwin Mulder wordt niet voor niks Erwin Blunder genoemd. Elke bal op doel is gevaarlijk en daardoor is er geen rust. Na de wedstrijd tegen Zorya was het wel duidelijk dat het echt niet verder kon met Mulder in het doel.

Vermeer welkom. Hij straalt teminste rust en uitstraling uit. Kan je van mulder niet zeggen. Mulder heeft prima gedaan laatste 2 jaar maar wat van Geel al zei; "erwin staat stil in z'n ontwikkeling" kan de stap nawr topclub niet maken omdat hij niet beter geworden is dan 2 jaar geleden. Jammer mulder maak plaats voor Vermeer.

2 september 2014 om 09:31

Vermeer en rust nee sorry juist niet, uitstraling heeft hij genoeg ja. en grappig hoe blij velen met deze kleine ex Ajacied zijn..

2 september 2014 om 09:56

@manonthemoon

kleine ex Ajacied? Doel je op zijn lengte? Want dat is een kul-argument. Iker Casillas is namelijk net zo groot.

Ik ben blij met Vermeer, een duidelijke verbetering ten opzichte van Mulder.

2 september 2014 om 10:24

Ja maar mensen komen met onzin, rust als 1 van zijn kwaliteiten!!? Iets wat juist snel bij hem minder is, zorgt voor onrust, en ja sorry man van de hele periode bij Ajax was in het begin 90% alleen over zijn lengte bezig zeker ook de Feyenoorders, nu lees ik daar 0,0% over terug, ja sinds Oranje heeft hij krediet gewonnen in heel NL maar het is gewoon opvallend hoe blij velen toch weer zijn met een Ajacied nu hij geen Ajacied meer is, een veel bekritiseerde ex Ajacied..

2 september 2014 om 11:21

Zoveel rust heeft Vermeer niet in zijn spel. Dat is bij Mulder vele malen beter. Echter, staat er met Vermeer wel iemand in het doel en ook iemand met katachtige reddingen. Maar rustige uitstraling? Nee, misschien wel de keeper die t minst rustig is van allemaal.

Wat een kilo onzin. Vorig seizoen heeft Vermeer niet eens evenveel wedstrijden als Mulder gekeept en op welke statistieken baseert hij zijn ongeloofwaardigheden?

Die gast heeft echt het IQ van een visstick, Tuurlijk heeft Mulder het beter gedaan, Vermeer heeft maar een paar wedstrijdjes gekeept.

Welke statistieken meneer smit? 4x kampioen / 2x ek -21 / knvb beker, supercup en cl en keeper oranje. waarom heeft die man het over?

Vermeer is 10x zo goed, hij moet alleen dat gekke uitkomen afleren waardoor die soms goals van 30 meter afstand over hem heen krijgt...

Het is lullig voor Mulder meer niet, Van Geel had het perfect uitgelegd, we moeten niet vergeten dat het geen amateurs zijn maar profs die tonnen per jaar pakken, als je dan zo dramatisch speelt als Mulder dan is de kans groot dat het eens ophoudt en nu we geld hebben is het gelukkig ook zo, wat stond die man vorige week donderdag te kloten zeg abnormaal, vermeer is geen Neuer maar in ieder geval stukken beter dan Mulder.

Infostrada heeft die statistieken toch in handen? Laten die er dan mee komen, want ik weet niet waar hij het op baseerd?

Ajax is dermate verzwakt dat die geen rol zullen spelen in de kampioensstrijd. Betekent dat er ruimte is voor een andere topclub en gezien Feyenoord wel goede spelers gehaald heeft, kunnen ze meedoen om t kampioenschap (met Psv).

2 september 2014 om 09:34

Haha grap van de dag, Ajax is nog steeds voetballend beter als feyenoord, twente en Vitesse, wel geef ik Psv de beste papieren momenteel echter de machine Ajax gaat wel lopen hoor door de Boer maak je geen zorgen vriend Ik zou niet zo hoog van de toren blazen zonder spits...

2 september 2014 om 09:48

Bedoel je die spits die bijna elke wedstrijd dit seizoen heeft gescoord namelijk 6 goals? Ik ken een spits die er 10 maakte vorig jaar, in alle wedstrijden in één seizoen. Over hoog van de toren blazen gesproken....

2 september 2014 om 10:20

Jongen 4x kampioen en elke rond deze periode spraken jullie zo, haha laten we wachten tot oktober en kom dan bij me terug. Hahah 6 goals waar? het zijn er 2/3 ofzo? En ja die ene spits die vorig jaar weinig speelde maar toch 10x scoorde waaronder belangrijke goals tegen Psv en Feyenoord is gewoon een goede spits daarnaast heeft Ajax met Zivkovic iemand die 10x zoveel talent heeft als te Vrede, maar wees er tevreden mee, hoop dat Richards de spits word jullie voor Feyenoorders trouwens!

2 september 2014 om 12:56

Inmiddels heeft PSV al een comfortabele voorsprong. Al wat Ajax doet is breien, zonder toch grote kansen te komen. Tegen Vitesse counterend naar de zege, tegen PSV zelf weggecounterd (daar is PSV al jaren beter in). Groningen dat Ajax totaal overklaste...

2 september 2014 om 13:03

Wat is je punt? Nogmaals schrijven jullie Ajax maar weer af hebben wij weer een mooi feestje

2 september 2014 om 09:38

Omdat Daley Blind weg is? Nou, ik denk dat Ajax met Viergever, Zivkovic, EL Ghazi, Kishna en Muric straks gewoon weer een beter elftal heeft. Ajax verliest traditiegetrouw de wedstrijd(en) rond het einde van de transferdeadline. Het gaat pas lopen vanaf medio oktober. Komt wel goed dus.

Buiten de discussie wie er nou beter is van de twee, kan je een keeper onmogelijk op statistieken afrekenen. Hoe wil je dit gaan doen?

- Totaal aantal tegendoelpunten; is afhankelijk van het team dat voor je staat.
- Aantal reddingen; is (mede)afhankelijk van hoe de ballen ingeschoten worden.
- Aantal blunders; Wanneer is iets een blunder?

Kortom, volgens mij kan je aan de hand van statistieken niks zinnigs zeggen over een keeper. Ik hoop dat Vermeer mij positief gaat verrassen bij Feyenoord maar heb er een hard hoofd in. Toen Vermeer nog eerste keeper was bij Ajax zat ik elke wedstrijd te wachten op een blunder en regelmatig maakte hij die verwachtingen waar. Enige voordeel t.o.v. Mulder is dat Vermeer ook regelmatig punten pakt.

Statistieken zeggen niets. Een zacht rolletje kan al tellen als schot op het doel. Iedereen heeft toch kunnen zien dat Mulder in de afgelopen jaren niet aantoonbaar beter is geworden? In de afgelopen 3 jaar totaal niet zelfs als je het mij vraagt. Als je dan nog stappen vooruit wilt maken moet je versterking halen en dat heeft Feyenoord nu gedaan. Ik ben in ieder geval blij met Vermeer want ik denk dat hij ons meer punten kan gaan opleveren en ook meer sturing kan geven aan de spelers voor hem. Die zekerheid hebben jonge verdedigers als Kongolo en Van Beek ook hard nodig.

Heb nog steeds gemengde gevoelens van deze overstap.
Natuurlijk een goede keeper, die ook wel zijn momenten heeft.
Vind die statistieken nergens op slaan want Mulder heeft echt veel meer wedstrijden onder de lat gestaan. Vermeer heeft veel minder kans gehad, omdat Cilissen gewoon ook beter is.
Ik vind Mulder gewoon te zwak, totaal geen uitstraling, vorige week tegen Zorya ook, man man heb me kapot geergerd, de ene na de andere fout. En vorig seizoen ook al veel punten kwijt geraakt door keepers fouten. Vermeer zal ook zijn momenten gaan hebben, maar wel een betere keeper en heeft ook meer lef.
Ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Snap goed dat Vermeer niet meer op de bank wil zitten, maar het blijft een hele gewaagde overgang...

Ze hebben het aardig gedaan op de transfermarkt. Ik zie ze alleen geen kampioen worden. Met Fred Rutten (fr) als trainer speel je niet goed genoeg. Ik denk dat Ronald Koeman beter is. Fred neemt geen risico's terwijl dat toch nodig zal blijken. Feyenoord speelt aardig maar krijgt toch de deksel op zijn neus. Begrijp me niet verkeerd want ik voel totaal geen haat richting Feyenoord maar op basis wat ik gezien heb tot nu toe denk ik niet dat Feyenoord in deze combi kampioen wordt.

Qua spelersmateriaal zouden ze prima mee kunnen en vind ik ze op papier ook veel beter dan Ajax. Nu de resultaten nog. Dit geldt overigens ook voor Ajax ;-)

Het zijn 2 verschillende types qua keepen! Vermeer is voetballend de betere en heeft ook een betere reflex! Mulder zou in de lucht wel wat beter moeten zijn met zij postuur, maar ik vind hem ook daar niet zo sterk en overtuigend. Al met al Gaat mijn voorkeur uit naar Vermeer ook al zijn de statistieken in het voordeel van Mulder.

Vermeer is in 1 op 1 situatie één van de beste keepers ter wereld.
Is op de lijn ook een prima keeper, alleen die hoge ballen ziet hij er wat ongelukkig uit.

De 3-3 tegen Zorya was de druppel voor Mulder... Dat was niet eens een blunder... maar gewoon zichtbaar dat hij niet goed genoeg is. Staat hij een half metertje verder naar voren dan heeft hij hem gewoon... zulke dingen ziet hij niet, en dat is kwaliteit!

Beetje een simpele man vinden jullie ook niet? Is niet zo gek he dat mulder over het afgelopen jaar betere statistieken kan neerleggen, aangezien vermeer bankzitter was... het zegt toch ook al genoeg dat vermeer als bankzitter wel in aanmerking kwam voor deelname aan het wk en er aan mulder als basisspeler helemaal niet werd gedacht... maar ja... als je voetbalverstand had gehad was je fan geweest van een andere club

Ron Smit , ik ben blij dat jij niet voor alle Feijenoord fans spreekt . Je kan dan wel voorzitter wezen van je clubje Nitwits die een beetje komen zuipen in dat hokkie van je maar je spreekt niet voor de rest van de supporters . ophouden met olie op het vuur te gooien . Het is gewoon een hele goede zet van het bestuur om deze kwalitatief veel betere keeper aan te trekken .

Het probleem met het vergelijken van statistieken van pakweg keepers, is dat er snel bias ontstaat.

Pak nu nog maar het eenvoudigste criteria: aantal goals tegen.

Het is echt niet alleen de keeper die bepaalt hoeveel goals je binnenkrijgt.

De kwaliteit van je verdediging en zelfs van de volledige ploeg beïnvloeden dat enorm.
Ook de manier van spelen heeft er invloed op. Als Ajax morgen begint te spelen met een dubbele bus voor de goal, dan zullen ze wellicht minder goals tegen krijgen.

En dan zijn er nog een hoop andere parameters waar je rekening mee moet houden.

Je kan op zich wel 2 keepers conform hun statistieken gaan vergelijken, maar het zal een meer dan zeer aardige kluif worden om dit correct te doen. Je moet echt zeer intensief gaan rekenen en nooit zal het helemaal sluitend zijn. Je gaat in het beste geval een indicatie krijgen.

Ron Smit heeft dit wellicht niet gedaan. Het allemaal 'even' bekijken, heeft gewoon geen enkele waarde.

2 september 2014 om 13:51

Wellicht het aantal reddingen tegen het aantal treffers afzetten. Gezien de hoeveelheid reddingen die een keeper moet maken krijg je aardig vergelijkbare cijfers. Maar ik denk niet dat hij deze statistieken heeft. Vind het ook vrij zwak dat hij niet de statistieken noemt waarover hij beschikt. Ik heb meer het idee dat hij vanuit de emotie reageert en toevallig ergens iets las dat Mulder 88% van de ballen goed terugschiet en Vermeer 87% of iets dergelijks.

2 september 2014 om 14:17

Maar je bent niks met die droge cijfers.

Als Ajax over een beter verdediging beschikt dan pakweg Feyenoord, dan heeft de tegenstander minder kans om op doel te schieten.

Da's niet alleen kwantitatief een factor, ook het kwalitatieve heeft invloed.

Als Ajax met zijn miniemen zou verdedigen, dan kan de tegenstander vanaf een veel makkelijkere plaats afdrukken, eentje waarbij de schutter meer kans heeft en de keeper minder.

Daarom kan je niet droog zeggen: Vermeer schiet 88 procent van de ballen goed terug en Mulder 87 procent, dus Vermeer is een betere keeper.

Voetbal kan je theoretisch in prachtige statistieken gieten, maar dan moet je wel doorrekenen en best veel parameters mee nemen.

De statistieken van de 'boekjes' zijn niet meer dan speelgoed en van geen enkele waarde.

2 september 2014 om 14:46

Ik zeg ook niet dat Vermeer daardoor beter is, ik denk dat die Ron Smit de cijfers zo interpreteert omdat hij tegen de komst van Vermeer is.

Maar als je bijvoorbeeld 1000 ballen tegen krijgt en Vermeer krijgt 10 goals om de oren en Mulder 40, dan kun je wel aardig zeggen dat Vermeer de betere is.

2 september 2014 om 14:59

Neen, dat kan je niet met zekerheid zeggen. Echt niet.

Dit omdat er naast de keeper een hoop andere parameters zijn die het aantal tegendoelpunten gewichtig beïnvloeden.

Pas als je rekening houdt met die parameters, dan pas kan je er een betrouwbare - maar geen exacte - indicatie uit destilleren.

Mulder gaat alleen maar beter van worden. Vermeer wordt bankzitter

dit is echt een domme transfer van feyenoord oke hij heeft veel ervaring maar hij heeft een reputatie fouten maken en die fouten kan feyenorod er niet bij hebben

De enige reden dat deze nitwit van een voorzitter dit z3gt is omdat Vermeer. Van Ajax. Komt. Iedereen kan zien dat Vermeer. Een betere keeper. Is met een betere uitstraling. De percentages van de vraagstelling boven zeggen genoeg.

Er is ook nog een verschil met hoe je de ballen tegenhoudt. Stel dat Mulder meer reddingen heeft verricht als je de statistieken bekijkt, maar bij het merendeel van de reddingen er niet helemaal zeker uitziet, dan stellen die statistieken niets voor.

Vermeer is een puntenpakker mulder niet echt en vermeer heeft meer uitstraling
dat moet je ook hebben als keeper

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren