Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Goede gevoel na WK is in recordtijd al verdwenen’

Laatste update:

Ondanks de nederlaag in de oefenwedstrijd tegen Italië gingen velen ervan uit dat het Nederlands elftal er wel zou staan als het er echt om ging. Tijdens het eerste EK-kwalificatieduel, dinsdag met Tsjechië, werd echter opnieuw verloren (2-1). In de Nederlandse kranten is veel kritiek op Oranje en op de nieuwe bondscoach Guus Hiddink, die het systeem van voorganger Louis van Gaal kopieerde.

/

Waar de keuzeheer zijn formatie met drie spitsen leek te laten voetballen, greep hij voor aanvang van de ontmoeting in Praag plotseling toch terug op het 5-3-2 waarover hijzelf eerder kritisch was. “Oranje beleeft avond vol chaos en vertwijfeling”, kopt het Algemeen Dagblad. “Het goede gevoel van het Nederlands elftal na het WK is in recordtijd al compleet verdwenen”, merkt de krant op.

“Hiddink is een deel van zijn geloofwaardigheid kwijt. De keuzes van de bondscoach rechtvaardigen nu al een crisissfeer. Hiddink zit pijlsnel na zijn start al in forse problemen. Een avond die al in het teken stond van paniek en mislukking eindigde dramatisch”, doelt het dagblad op de late winnende treffer van de Tsjechen. Volgens De Telegraaf was er sprake van een ‘Afgang in Praag’.

“Waarom Hiddink van zijn geloof afviel, was een raadsel. Na het eerste zuchtje tegenwind ging het roer om. Het bleek misvatting met nare gevolgen. Het vloekte met de Hollandse School en was een schromelijke overschatting van het povere elftal van zijn collega Pavel Vrba. Waarna pas echt de aap uit de mouw kwam: angst. De conclusie dat Oranje boven zichzelf uitsteeg op het WK door de ongrijpbare Arjen Robben en niet dankzij de vijf verdedigers, lijkt steeds meer op zijn plaats.”

Ook de Volkskrant neemt Hiddink zijn weinig aanvallende intenties kwalijk, tijdens ‘een van de meest gênante vertoningen in tijden’. “Het was een verdiend loon van angst. Wat was er in godsnaam in bondscoach Hiddink gevaren, om na zijn openlijk beleden aversie tegen het defensieve 5-3-2-systeem van zijn voorganger Louis van Gaal opeens diens speelwijze te omarmen? Jongens die tijdens het WK nog met de borst vooruit liepen, opgepompt als ze waren door de koning van het zelfvertrouwen Van Gaal, zijn in twee maanden verworden tot angstige mannetjes die in balletjes breed hun vervulling zien.”

Denk je dat het Nederlands elftal zich eenvoudig plaatst voor het EK van 2016?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

3e worden moet gewoon mogelijk zijn

10 september 2014 om 08:49

Haha. Net zo angsthaas als Hiddink zelf. 3e? Man, man. In deze kwalificatiepoule moet je gewoon eerste worden.

10 september 2014 om 10:44

Het is misschien wel de moeilijkste groep, IJsland wint niet voor niets van Turkije. Ik ziet het oranje hier nog moeilijk krijgen..

10 september 2014 om 12:23

Voetbal is nooit makkelijk maar kom op man, Nederland zou toch gewoon over al deze landen heen moeten walsen.

Dit alles mag je toch echt de Knvb aanrekenen. Hiddink is vergane glorie en met Danny Blind straks als bondscoach gaat het er zéker niet beter op worden....

10 september 2014 om 08:55

Hiddink klopt, Blind? Dat weet je niet, dat had de lijn van Louis gewoon zonder blikken of blozen door kunnen trekken... Ik begrijp die hype over Hiddink sowieso niet, wat heeft die man nou ooit gewonnen?

10 september 2014 om 09:04

Wat heeft hiddink ooit gewonnen? Jongen gooi jezelf weg man! Dat hij vergane glorie is oke dat kan ik me iets bij voorstellen maar dat je niet weet wat hij ooit gewonnen/gepresteerd heeft zegt genoeg over jou!

10 september 2014 om 09:04

Blind zit er nu toch ook? Dan moet hij toch zijn mond open doen tegen Hiddink? Of waait ie lekker mee, zonder nu gelijk Johan Derksen te quoten, en geeft ie geen tegengas? Dat kunnen we niet bepalen vanaf de bank natuurlijk, maar ik vind het wel opvallend.

10 september 2014 om 09:05

Hiddink heeft ontzettend veel gewonnen en bereikt. Maar het is gewoon klaar over en uit met deze man. Echt vergane glorie. Hij is niet de juiste man voor deze groep.

10 september 2014 om 09:14

De EC1 met psv, de rest is niet noemenswaardig. Paar keer kampioen met psv (dat is met zowel Ajax als psv geen wereldprestatie) de wereldbeker met Real, ook al zo'n bonusding. Voor de rest? Zeg 't maar...

10 september 2014 om 09:20

FA Cup met Chelsea als ik me niet vergis?

10 september 2014 om 09:26

@veer.. Nou Hiddink heeft weinig tastbaars gewonnen hoor.. Ja wel in Nederland met PSV waaronder de Europacup 1 (26 jaar geleden in de tijd dat Rinus Michels, Leo Beenhakker en Aad de Mos een paar andere Nederlandse toptrainers waren) en diverse landstitels met Psv..

Verder een Wereldbeker met Real maar dat was maar 1 wedstrijd. Verder is hij heel snel ontslagen.. Met Zuid Korea in eigen land op een WK ontzettend ver gekomen maar dat was zonder scheidsrechterlijke dwalingen nooit gebeurd..en met een gouden generatie Australiers (viduka, Kewell, Emerton, etc..) de 2e ronde van het WK gehaald..

Maar de laatste jaren vooral veel geld gepakt met Anhzi maar niet noemenswaardig mee gepresteerd en afgegaan met Rusland en Turkije..

10 september 2014 om 09:26

@bekkerz

Bijna iedere voetbalfan weet dat Hiddink een goede coach is. Nederland is gewoon veel en veel minder zonder Robben/vlaar, Van Perzie en Veltman waren gisteren ondermaats vind ik. Vooral van Perzie was verschrikkelijk om te zien. Veltman heeft geen recht meer op een plek in de selectie denk ik. Van Gaal had het hier niet veel beter gedaan.

10 september 2014 om 09:33

@onelovechris

Afgegaan met Rusland? Halve finale vind ik niet afgaan, zeker niet met Rusland. En Australie heeft ie gewoon top gepresteerd. Eest Uruguay uitgeschakeld, vervolgens in een poule met Kroatie, Brazilie en Japan door. Dat terwijl zij toch de minste van de poule waren.

10 september 2014 om 09:36

Ik snap wat hij bedoelt, het laatste belangrijke wat hij gewonnen heeft was het kampioenschap met Psv.

Maar hij heeft de laatse jaren weinig tot geen belangrijke prijzen gewonnen.

10 september 2014 om 10:57

@ Veer23

bekkerz vraagt wat Hidding heeft gewonnen, en jij komt met gewonnen/gepresteerd aan. Dat zijn twee hele andere dingen. Rutten heeft ook weinig gewonnen, maar heeft toch wel wat gepresteerd. Hiddink heeft in mijn ogen ook weinig gewonnen, hij deed het leuk op de Wk's, maar het leverde geen prijzen op.

10 september 2014 om 11:22

landskampioenschap (psv)
Europacup (psv)
Landskampioenschap (psv)
Knvb beker (psv)
Landskampioenschap (psv)
Knvb beker (psv)
Knvb beker (psv)
Wereldbeker (real Madrid)
WK 1998 4e (nederland)
WK 2002 4e (Zuid-Korea)
Landskampioenschap (psv)
Landskampioenschap (psv)
Knvb beker (psv)
Rinus Michels Award
Landskampioenschap (psv)
Rinus Michels Award
FA Cup (chelsea)

Dit zijn alle prijzen die Guus heeft gewonnen als trainer

10 september 2014 om 14:29

Vergeet net dat hij ook met PSV de halve finale van de CL haalde, de laatste keer dat een nederlands team iets fatsoenlijks in europa heeft gedaan.

Het wordt nog meer duidelijk hoe groot de prestatie van Louis van Gaal is geweest. Met ongeveer dezelfde kwaliteit (geen Robben) maar tegen een midere tegenstander zakt Guus nu al volledig door het Ijs.
Knvb had voor Koeman moeten gaan. Leeftijdsverschil tussen de jonge selectie en Guus is te groot.
stuurguusmetpensioen.nl

10 september 2014 om 08:52

Robben is een groot verschil. Die heeft de Heilige Louis namelijk veelvuldig gered van een blamage.

10 september 2014 om 08:56

Je kan evengoed argumenteren dat de prestaties van oranje voor de volle 100% afhangen van Robben en niet van Louis.

10 september 2014 om 10:01

Vergeet niet dat we met Koeman nu Immers op 10 hadden lopen.

Aan een kant mag Hiddink van mij wel weer vertrekken, maar als al vaststaat dat Danny Blind hem opvolgt dan weet je hoe erg Nederland in de penarie zit. Onvoorstelbaar, na zo´n progressieve lijn van Van Gaal nu teruggrijpen op Hiddink wiens laatste klussen allemaal faalden, en die niet de indruk wekt nog zin te hebben om er echt voor te gaan. Dit jonge team heeft tactische vastigheden nodig, of in ieder geval iemand die het kan uitleggen, Hiddink weet net hoe je tactiek spelt maar daar houdt het ook op. Eén voordeel, om de een of andere reden interesseert het Nederlands Elftal me nu veel minder dan ooit tevoren, dit wordt gewoon net zo´n debacle als Foppe de Haan en de Olympische Spelen. Toch apart aangezien ik afgelopen WK zelden zo intens heb meegeleefd, vond het een heerlijk toernooi, maar het lijkt nu gewoon nergens op. Dat kan je echt alleen Hiddink aanrekenen op dit moment, Van Gaal verslaat met deze ploeg Spanje en Brazilië.

10 september 2014 om 08:55

En niet vergeten: V.gaal wist het te flikken om met 2-2 gelijk te spelen tegen Estland, waarbij een laatste minuut-penalty nodig was om die punt te pakken!

....

10 september 2014 om 10:58

Met een geweldige Andres Oper die later nog bij Roda zou spelen.

Elk land heeft zulke wedstrijden er tussen zitten. Sterker nog, elke ronde kun je wachten op rare uitslagen zoals Albanië - Portugal.

Man man man, wat een gejank en drama weer..

Dit is pas de eerste kwalificatiewedstrijd zeg. Die verloren 3 punten gaan ons echt niet opbreken hoor, bovendien was dit wss ook meteen de lastigste wedstrijd.

Voor het WK werd van Gaal nog door iedereen afgekraakt en nu is het koning van Gaal en is Hiddink nu al weer een slechte keuze geweest. Pff hoe kunnen zulke mensen zichzelf toch serieus nemen, dan ben je toch gewoon nog te dom om te poepen?

Volgende maand zijn jongens als Huntelaar en Robben er weer bij en gaan we gewoon simpel winnen en zitten we gewoon weer op koers.

Ene van Marwijk begon zn periode ook met een verlies en gelijkspel. Ene vgaal begon ook met verlies.
Hiddink zelf begon zn eerste periode ook heel matig met Oranje...en laat deze 3 nou toevallig net de meest succesvolle bondscoaches van de laatste 20 jaar zijn.....

Wat betreft zijn we dus goed begonnen met Hiddink 2

10 september 2014 om 09:01

Ook wilde ik meteen mijn dream-team doorsturen voor volgende maand. Stelt Guus deze 11 op, hallen we met twee vingers in kont dat EK wel!

Dit is toch gwn een team om je vinger bij af te likken!

Edit: Als Pieters terug is, Blind op vm ipv Wijnaldum tot Strootman terug is.

Hmmm heerlijk team!

Krul
vd Wiel
de Vrij
Vlaar
Pieters/Blin
de Jong
Strootman/Wi
Robben
Sneijder
Memphis
Hunter
10 september 2014 om 09:17

Die beide zinnen in 1 comment zijn toch twijfelachtig..

10 september 2014 om 09:19

Haha

10 september 2014 om 09:39

Maar niet goed genoeg om het EK te winnen.

Ik heb wel beter dreamteams (jouw Opstelling) gezien en afgezien Robben, zijn de spelers in Jouw dreamteam pure middelmaat.

10 september 2014 om 12:52

Ben het met je opstelling eens op 1 positie. Sneijder er uit en van persie op zijn plek. Sneijder komt te kort en is weinig dreigend. Met van persie heb je iemand die alles kan wat sneijder ook kan, maar bij voorzetten 3x gevaarlijker is, kan koppen, scorend vermogen bezit. Eigenlijk speel je in de aanval dan in een soort van 4-1-1-4. Op de flanken depay en robben, in de spits huntelaar en van persie die bijschuift, en er achter strootman die afvallende ballen opvangt en tevens over een goed schot beschikt.

Kijk het verleden maar eens, gullit v basten; bergkamp kluivert. In de nl conpetitie zagen we dit met immers en pelle, ook altijd levensgevaarlijk al veschikt immers niet over het acorend vermogen als bergkamp, gullit en van persie dit doen.

Zo dus:

10 september 2014 om 09:23

Eindelijk iemand met verstand. Steeds dat gezeik op Hiddink. Vorige week toen Nederland van Italië verloor, zeiden de meeste mensen op VZ waarom Hiddink nou perse van systeem had geruild en dat hij die 5-3-2 moest doorzetten. Gister begint die met 5-3-2 opstelling en iedereen zeikt weer. Kom op zeg, verliezen hoort erbij. Dit zegt nog steeds niks, ja Nederland had gisteren moeten winnen maar dat hebben ze niet gedaan.

Betekent niet dat we geen nr 1 van de poule worden of dat we met moeite de kwalificaties overleven.

10 september 2014 om 11:28

De 3 verloren punten is nog niet eens het ergste wat ons gisteren is overkomen. Ik vond het schrijnend om te zien dat de bondscoach zich zo liet kennen door zich aan te passen aan, met alle respect hoor, freaking Tsjechië. Kom zeg het gaat hier niet om Spanje of Duitsland! Om dan vervolgens net voor rust van systeem te gaan wisselen, doe dat dan in de rust waarbij je iedereen ff duidelijk afspraken mee kunt geven. Nu geef je een signaal af naar de spelers van ja ik weet het ook niet hoor. Het leek wel een paniekwissel.
Wat ook erg was om te constateren was dat de spelers zelf niks durfden te forceren/proberen, het waren net lammetjes.
Het maakt niet uit welk systeem je speelt of (bijna) niet met welke spelers je speelt, er moet een duidelijk plan liggen en er moet overtuiging in zitten. De wil om te winnen!
Spelers met ballen hadden gisteren de wedstrijd gewonnen zonder maar één zweetdruppel te doen verschijnen, even laten zien dat wij Nederland zijn. Maar gisteren was er niemand die dat uitstraalde, Depay misschien maar daar houd het wel een beetje bij op.

Met Vlaar, Strootman en Robben weer in het veld zal het ook wel weer ander lopen, maar de rest moet echt wel aan de bak want anders zullen we op het EK als figuranten komen opdraven.

Ach nonkel Guus is wel een vakman, die trekt dit wel recht. De Nederlandse pers is ook altijd extreem uiterst. Win je, dan ben je de beste van de wereld. Verlies je, dan ben je overdreven slecht. Nuances bestaan niet.

10 september 2014 om 12:05

En dat voor een volk wat als nuchter omschreven wordt... behalve bij voetbal dan blijkt maar weer.

10 september 2014 om 12:40

Da's overal zo.

Zie maar hoe onnozel de Belgen deden voor het WK begon. Een finale halen was het minimum. lol

10 september 2014 om 14:20

Dat is ook waar, het was van de Belgen ook wel aandoenlijk moet ik zeggen.

10 september 2014 om 14:32

Ik had dan weer plaatsvervangende schaamte.

Ik was één van die weinige Belgen die ze niet de finale zag halen. Ik heb er nog bijna een pak slaag voor gekregen van één of andere pauper in een café. lol

En over 2 jaar is het weer prijs, dan gaan ze nog meer foeteren dat ze dat EK wel even zullen winnen. Met de handen op de rug en de ogen dicht. Dat spreekt.

10 september 2014 om 16:30

Kan ik me voorstellen ja. Net als talenten die na 1 goede wedstrijd de top gaan halen en na 1 slechte wedstrijd er helemaal nuks meer van kunnen. Oppertunistisch wereldje

We verliezen 1 wedstrijd en alle doemdenkers hebben weer het hoogste woord. Geef Hiddink de tijd om zijn visie over te brengen. Kwalificeren doen we ons echt wel.

10 september 2014 om 11:35

Gisteren was er weinig te bekennen van een visie vind je ook niet?
Hij heeft zich laten leiden door de media en Tsjechië te veel respect getoond. Come on het is geen topland (wij ook niet, maar we zijn niet van het niveau Tsjechië), Tsjechië is allang niet meer wat het was.
Hij had gewoon zijn lijn moeten blijven volgen, hij wil met 3 spitsen spelen ga dan niet na 1 verloren oefenwedstrijd weer terug naar 532 waar je waarschijnlijk amper op hebt getraind met deze groep.
Gelukkig hoeft hij zich er niet druk om te maken, maar ik zou hem als speler al niet meer serieus nemen. Eerst zegt hij we gaan 1433 spelen, daarna zegt hij een fitte Kuyt zal niet banken.
Vooral de jeugd van tegenwoordig zal bij zichzelf denken lul jij maar een eind weg ouwe je weet niet wat je wilt.
Duidelijkheid is het belangrijkste in een team(proces) en dat was gisteren ver te zoeken

Er word veels te snel geoordeeld door iedereen. Nederland speelde een hele slechte eerste helft maar een prima tweede. Door een gigantische blunder verlies je de wedstrijd. We missen ook gewoon onze beste verdediger (vlaar) en nog meer onze beste aanvaller en speler (robben). Dit is pas de eerste kwalificatiewedstrijd en Hiddink krijgt het vast wel op de rit.

Tijdens het WK hebben we gewoon heel veel geluk gehad en zag van Gaal op tijd de beperkingen van Janmaat in. Nu was Kuyt ook geen wereldback, maar die voert iig zijn taak uit. Janmaat en BMI brengen onrust in Oranje. Evenals Sneijder. Als hij kan passen dan is het nog wel wat, maar hij loopt ook vaak in de weg. Daarnaast leidde hij de 1-0 in met die rare bal op Veltman, waar dan weer Veltman onterecht op wordt afgerekend. Rvp heeft alleen onder MvB op rechtsbuiten in het NL 11-tal goed gefunctioneerd. Verder is Wijnaldum het gewoon net niet. Dan heb je een aanval dat zonder Robben niet rendeert en nauwelijks iets afdwingt; een middenveld die te makkelijk over zich heen laat lopen en een verdediging die onrustig is en kwaliteit op Rb en Lcv tekort komt met nul creativiteit bij een De Vrij. En dan ga je met een een systeem spelen die uitnodigt tot verdedigen? Dat is vragen om problemen.

Tijdens het WK geluk of niet, we zijn gewoon keurig derde geworden. Mensen die dat nu afdoen als een mazzeltje neem ik niet serieus. Iedere ploeg heeft zo zijn mazzeltjes gehad.

Wat er nu echter gebeurt is een slechte ontwikkeling. Waar ligt het aan? Bij Janmaat in ieder geval zelfoverschatting. Een dergelijke bal kop je sowieso niet terug op nog geen 2 meter van je eigen goal. Die fout zal hij nooit meer maken.

Wordt een hele kluif om dit weer op de rit te krijgen. Mis van Gaal nu al(heb ik als trainer toch hoger zitten dan Hiddink).

10 september 2014 om 09:25

Haal je hoofd even uit het zand en kijk de wk-wedstrijden van Oranje nog eens terug:
Spanje eerste helft; als Spanje daar op 2-0 komt was het gewoon toen al over geweest. Chili: Nederland was de mindere. Australië: Nederland kwam met de schik vrij.. Mexico; Late gelijkmaker en god thanks Krul. Argentinië: totaal geen kans gecreëerd en uiteindelijk hield het op met het geluk.

10 september 2014 om 09:42

@ajaxmind
Op de wedstrijden tegen Costa Rica en Brazilië na was Nederland iedere wedstrijd de mindere, maar de meeste mensen kijken enkel naar het resultaat en de rest vergeten ze snel.

10 september 2014 om 09:46

Allemaal "als als" scenario's. Maar dat "als" is niet gebeurt hè?

Dus niks kop uit het zand. Op deze manier kun je alle successen die het Nederlandse voetbal ooit behaald heeft onderuit halen. Want wat "als" Kieft die bal van Koeman in 1988 niet per ongeluk op zijn knikker had gekregen??

Ik zeg nergens dat Hiddink een slechte coach is maar houd meer van het type van Gaal als trainer(autoritair en dat is wat zeker de jonge jongens nodig hebben, is mijn mening).

10 september 2014 om 16:00

Maar mijn beste dat noemen we dus scorebordblindheid. Het is niet echt veel en wat we hebben is bij uitzondering Robben vooral middelmaat waarbij een paar spelers vanwege hun leeftijd nog veel potentie hebben om te groeien. Laten we het er over eens worden dat iig daar niet Bmi, Janmaat en Wijnaldum horen. Daarnaast hebben we een aantal spelers die we zolangzamerhand moeten gaan afschrijven: Sneijder en Kuyt. En een aantal spelers die op de verkeerde positie staan: RvP (imho rechtsvoor en anders 10) en Blind.

10 september 2014 om 09:36

Dit is echt gejank. Van Gaal verloor bijna van Estland.. Geef een nieuwe trainer de tijd. Hiddink is een goede coach. Er moeten enkel wel wat dingen veranderen. Bijvoorbeeld een Veltman niet selecteren.

Met dank aan Hiddink. Eerst 4-3-3, kansloos verloren, Dan toch maar 3-5-2 of 5-3-2, wat je wil en bijeen achterstand meteen weer terug naar 4-3-3. Die man heeft bij mij al zn geloofwaardigheid verloren. Dan doe je maar wat. Ach, iedereen was al bang voor een zaadwedstrijd en dat geschiedde uiteraard. Ach ....als ie straks weer kan beschikken over Robben kan ie weer zeggen hoe goed 'het team' heeft gepresteerd. Want eerst heb je Robben en kmtrs later de rest wat redelijk middelmatig is!

10 september 2014 om 09:42

Zou hij onder druk van de media en de publieke opinie het systeem hebben veranderd? Waarom zou Hiddink, een ervaren man, plots zo'n wijziging inzetten? Die heeft zich echt wel wat aangetrokken wat de media heeft gezegd. Misschien maar een keertje met Van Gaal zitten om te bespreken welke tactiek je wanneer moet gebruiken.. Tegen Tsjechie met 5-3-2 starten kan niet. Tegen zo'n team moet je de bovenliggende partij zijn. Dat kan beter met 4-3-3.

Gewoon een schandalige vertoning van een behoorlijk aantal zwaar overbetaalde lamlullen die niet eens een bal over 10 meter kunnen verplaatsen en die niet eens een duel aan kunnen gaan. Slappe slappe hap.

Tja, wanneer Robben en Vlaar afwezig zijn, blijkt er ineens bar weinig over te blijven van de bravoure. Een centraal duo dat zeer kwetsbaar is, twee backs die beter kunnen aanvallen dan verdedigen, een keeper zonder enige uitstraling, een ongecontroleerde Wijnaldum die om wat voor reden dan ook gehypet wordt, een slordige Sneijder en een v Persie die verschrikkelijk uit vorm is.

Blijft er over de Jong en Depay die wél hun niveau halen en een Narsingh die duidelijk ritme mist.

Als ik Hiddink en de Knvb was zou ik snel enkele oefenpotjes inplannen en toch eens spelers als v Dijk, Douglas, Pieters, Van der Wiel en Krul in de basis zetten. En hopen dat Strootman snel fit wordt!

Guus heeft in het verleden laten zien, dat hij in staat is om van niets, iets te maken. (Z-Korea)
Maar Guus in niet in staat om wat iets is (was WK) verder te ontwikkelen. Hij blijft terug grijpen op de "oude garde". Het NL elftal is nu niets meer, gooi het roer om en ga aan de slag met spelers die er 100% voor gaan en niet met oudjes die denken dat ze er alles aan hebben gedaan. Wat een afgang dit NL team. SCHANDALIG.

Volgens mij ziet dit er al meer solide uit. Mits fit uiteraard.

En dan eventueel Douglas eens uitproberen en Huntelaar wanneer je met twee echte buitenspelers acteert.

Krul
Van der Wiel
van Dijk
Vlaar
Pieters
de Jong
Sneijder
Strootman
Robben
v Persie
Depay
10 september 2014 om 16:09

Vind het helemaal niet stabiel. Van Dijk en Pieters hebben het nog niet laten zien. Sneijder is zwaar op zijn retour en Rvp heeft in het NL 11-tal nog nooit op die positie goed gerendeerd. Krul is ook alleen maar een hype, omdat een aantal niet Ajacieden liever geen Ajacied in het team zien staan.

Met een beetje lef speel je zo:
Voor de linksback heb ik gewoonweg niemand. Degene die daar het best rendeert op dit moment is Blind. Als Blind LB zou staan in deze opstelling dan wordt het systeem een beetje anders en ga je met RvP op 10 spelen en kan je Robben op rechts laten spelen met dan Depay op links.

Overigens mag Veltman van mij ook Vlaar of De Vrij zijn, maar denk dat je met Veltman iets meer opbouwend vermogen hebt.

Cillessen
van der Wiel
Veltman
Nigel
Pannenkoek
Klaassen
Blind
Strootman
RvP
Hunter
Robben
10 september 2014 om 16:37

v Dijk en Pieters hebben volgens jou nog niets laten zien, maar jij zet doodleuk Veltman en Klaassen in je basisteam.

Die jongens zullen op den duur wel een keer op de deur kloppen. Maar van Dijk en Pieters spelen beide wekelijks in een competitie waar het niveau fysiek en qua tempo vele malen hoger ligt dan in Nederland. Daar waar beide jongens niets eens een vaste basisplek hebben!

10 september 2014 om 19:18

Veltman en Klaassen: beiden 2x kampioen met Ajax en hebben championsleague ervaring.
Veltman heeft ook wat interlandervaring.
Beiden zijn basisspelers bij Ajax en brengen creativiteit.

Wat stellen van Dijk en Pieters daar tegenover? Behalve dan een ingeslagen ruit?

Sowieso snap ik niks van die keuzes van Hiddink. Voor de wedstrijd tegen Italie was het al duidelijk dat Sneijder er eigenlijk niks meer van bakt. Dat hij vervolgens voor Lens, die op het WK er helemaal niks van bakte en alleen maar buitenspel liep, en Kuyt, die het leuk als vleugelverdediger deed maar aanvallend echt niks meer toevoegt kiest, is onvoorstelbaar. Daarbij komt ook nog dat Van Persie in de spits stond, die na de wedstrijd tegen Spanje meer gele kaarten heeft gepakt dan doelpunten heeft gemaakt.

Hiddink is gewoon een waardeloze coach. Tactisch waardeloos en enorm overschat hier in Nederland. Heeft sinds dat halve jaar bij Chelsea helemaal niks gepresteerd.

Cillessen
Van der Wiel
Vlaar
De Vrij
Blind
Wijnaldum
De Jong
Strootman
Robben
Huntelaar
Depay
10 september 2014 om 09:53

Je stelt 4 geblesseerde spelers op....dat kan in je hoofd leuk staan, maar in de realiteit niet echt mogelijk....of denk je soms dat Hiddink de spelers Vlaar, Robben, Strootman niet opgesteld zou hebben....

10 september 2014 om 10:11

Ik ga er even vanuit dat hij gewoon de beste opstelling geeft wanneer iedereen fit is. Of moet hij een opstelling maken voor de wedstrijd in oktober, met in gedachten iedereen de dan misschien geblesseerd is weglaten?

10 september 2014 om 11:24

ok, dacht dat dat de opstelling was waarmee je deze wedstrijd zou hebben gespeeld....nee dan is het een logische opstelling en ik denk eigenlijk dat Hiddink daar heel weinig van zou afwijken als iedereen fit zou zijn.

10 september 2014 om 16:39

Gisteren was er inderdaad niet veel anders mogelijk. Alleen in de achterste linie zijn tig mogelijkheden. Alleen worden die nooit uitgeprobeerd.

"een van de meest genante vertoningen ooit"....wat een totaal overdreven reactie. Nederland heeft het altijd lastig tegen tsjechie en andere "oostblok-landen", zeker uit. De wedstrijden die ik me de laatste 20 jaar herinner verloren we altijd van Tsjechie. Dan is het natuurlijk een lastig tijdstip. Vlak na een wk, spelers hebben transfers gemaakt, zijn met andere dingen bezig en proberen te wennen en zich te bewijzen bij een nieuwe club.

En dan zit het ook nog tegen, verlies je door een stomme fout in blessuretijd. Van Marwijk begon slecht, Van Gaal begon slecht (nederlaag tegen Belgie en daarna met alle geluk van de wereld de 1e kwallificatiewedstrijd gewonnen). Tenslotte denk ik dat het de spelersgroep zelf is die tegen Hiddink hebben aangegeven het liefste in het "vertrouwde" 5-3-2 te spelen.

Scorebordjournalistiek in zijn grootste vorm weer.

10 september 2014 om 10:12

Van systeem wisselen in de 40e minuut is gewoon een genant zwaktebod. En weliswaar wordt er door een blunder verloren, maar al met al was de overwinning van Tsjechië gezien het spelbeeld verdiend en dat is niet zoals de nummer drie van de wereld hoort te presteren, dus ik kan alle negatieve commentaren heel goed begrijpen.

10 september 2014 om 11:22

De systeemwissel was vanwege een 1-0 achterstand. Overigens vind ik ook wel dat Oranje best aanvallender had moeten beginnen. Een gelijkspel was denk ik wel verdiend geweest. Desalnietemin vond ik het ook zeker niet goed, laat dat duidelijk zijn....maar "een van de genantste vertoningen ooit" is zwaar overdreven....ik kan me wel heel wat genantere wedstrijden voor de geest halen.

Het geluk van het wk is afgelopen. Waardeloos elftal zonder Robben en daar kan Hiddink ook niks aan doen. Het wordt tijd om eens realistischer te kijken in plaats van te denken dat oranje tot de elite behoord. Met jongens als Blind, Janmaat, De Vrij, Sneyder of Rvp is geen eer te behalen. Derde op een wk is een sprookje geweest. Dat sprookje is nu voorbij. Plaatsen voor het ek lukt wel, maar daar beteken je toch niks.

Wat zijn we weer lekker gedraaid zoals wij nederlanders vaker doen. Op het WK konden wij niet stuk en was 7.5 miljoen voor Janmaat te weinig. 8 miljoen was voor de Vrij lachwekkend weinig. Nu bestaat het Nederlands Elftal ineens uit 'zwaar overbetaalde lamlullen' en heeft Hiddink slechts 'bonusprijzen' gewonnen. Op het WK was het spel al dramatisch. Toen Rene vd Gijp dat aangaf bij Vi,was het een azijnpisser en zure man. Maar nu gaan we ineens hetzelfde roepen na 2 verliespartijen? Wat een draaikonten zijn we dan zeg!

De turken en nederland speelden beiden 5-3-2 en gingen beiden onderuit. De 2 sterkste landen moeten zo aanvallend mogelijk spelen dan kunnen de andere landen alleem maar verdedigen en wegschieten wat zijn ze tog bang en zoals mietjes bezig wat een kut avond

Niks aan de hand mensen. Nederland gaat makkelijk het toernooi halen. Uit mag je best verliezen van Tjechie en Turkije, als je rest maar wint.

Ik vind het allemaal hele overdreven reacties, Hiddink volgde de WK variant, niet gek zo zonder voorbereiding de kwalificatie in. 5-3-2 om te beginnen en 4-3-3 toen het minder ging. En met 4-3-3 vond ik het helemaal niet zo slecht, enkele van onze kanonnen hadden de vorm niet, Robben de grote man er niet bij. Zo groot zijn de verschillen tussen al die teams niet. En wat Hiddink betreft, het lijkt of er rekeningen open staan als je naar het venijn kijkt.

Hiddink is vergane glorie ,hij teert op zijn verleden.Hele technische staf moet vervangen worden ,anders hebben we weer twee verloren jaren.

Vind wel dat er wat dramatisch gedaan wordt over de nederlaag van gister. Ja, het was niet goed, maar ik ben er zeker van dat het wel goed komt.

Kwalificatie wedstrijden zijn nu eenmaal lastig. Vooral zo vroeg in het seizoen. Veel spelers hebben transfers gemaakt, zijn nog niet 100% wedstrijdfit enz enz.

We zitten in een vrij eenvoudige poule, verliezen de eerste wedstrijd, dat zal betekenen dat ze volgende wedstrijden vol gas moeten gaan. Onderschatten of nonchelantheid is dodelijk en zal niet meer gebeuren. Juist deze nederlaag zal voor scherpte en focus zorgen. Ik heb medelijden met de volgende tegenstanders.

Sommige reacties hier zijn ronduit belachelijk. Er is nog helemaal niks aan de hand, de rest van de kwalificatiewedstrijden winnen we fluitend.

Het is wel belangrijk dat Hiddink nu een vaste lijn gaat trekken in welke formatie er aangetreden word. Wat mij betreft gaat die lekker 433 spelen, wat prima mogelijk is als je een centrum hebt met Vlaar+v Dijk (of Douglas). Hij vond het wellicht nog te snel om vdijk een kans te geven.

Daarnaast is het hopen dat sommige jongens zich goed gaan ontwikkelen dit en volgend seizoen. Als spelers als Wijnaldum, Memphis en Blind zich goed doorontwikkelen dan heb je straks echt een prima elftal staan - mits Robben nog steeds klasse is in 2016.

Narsingh heeft gisteren in mijn ogen te weinig laten zien, maar ik heb goede hoop dat hij zich manifesteert als een grote meerwaarde de komende jaren.
Sneijder was gister echt abominabel slecht, was samen met Wijnaldum echt de slechtste van het veld. De rest was overigens ook matig, op Memphis en misschien Blind na.

Het grootste probleem word de spitsenpositie - Ik hoop van harte dat RvP nog gaat draaien en eindelijk eens een fantastisch EK speelt. Zijn povere spel van gister was ook te danken aan een slechte Sneijder en zeer matige Narsingh. Ik zie zo snel geen spits opstaan van het niveau Rvp.. dus dat word misschien nog wel de grootste uitdaging voor Hiddink.

Voor mij is er op dit moment maar één iemand die bondscoach zou moeten zijn en waarvan je kunt verwachten dat hij de boel weer op poten krijgt. Helaas is ie nou nog coach van Ajax.heeft de afgelopen jaren getoond topprestaties te kunnen leveren met matige teams. Buiten van Gaal is hij denk ik de enige Nederlandse coach die dat kan.

Een van de kranten spreekt over dat de 5 verdedigers niet het succes brachten, maar een ongrijpbare Robben. Dat is ook wel wat voorbarig. Kijk wie er afgelopen wedstrijden achterin liepen dan. We misten op dit soort momenten meer Vlaar dan Robben.

10 september 2014 om 12:55

Als je denkt dat Vlaar meer gemist word als Robben dan sorry maar snap je weinig van het spelletje.

Robben was de hele reden waarom we uberhaupt zover op het WK zijn gekomen. Men kom hem in de diepte wegsturen en men kon de bal bij hem inleveren en alle, letterlijk alle tegenstanders liepen al achteruit.

schande dat hij Van dijk niet opstelt in plaats van veltman
en waarom begint hij niet gelijk met narsing

Nederland is toch ook wat overschat, dat zou je als je het voetbal een beetje volgt en er verstand van hebt moeten weten. Alles valt en staat met Robben en die heeft niet de eeuwige houdbaarheid. Verder vallen veel spelers van Eredivisieniveau op mondiaal niveau door de mand. De andere sterren van gisteren brengen het niveat meer. Op het WK werd het mede door de tactiek nog wat gecamoufleerd maar gisteren was weer te zien dat het allemaal niet zo bijzonder is dan velen denken.
Desalniettemin moet je van Tsjechie kunnen winnen, een Tsjechie dat al lang niet meer het Tsjechie van begin jaren 2000 is.

10 september 2014 om 11:11

Laten we wel wezen het is wel Hiddink die de spelersgroep Totaal verkeerd heeft ingeschat. Iedereen, of nou ja bijna iedereen was het eens met de realistische insteek van v.gaal tijdens het Wk.

Dan komt meneer Hiddink die met een paar sneren duidelijk wil maken dat hij wel weer terug zou grijpen naar de Hollandse School. Om dan na godbetert 1 (!!!) oefeninterland op zijn schreden terug te komen met teksten zoals: ïk ben wel geschrokken van het niveau"of "de spelers zijn toch niet zover als ik had gedacht".

Heeft die man onder of in een ei geleefd de laatste 4 jaren?

Je hebt namelijk natuurlijk gelijk om te stellen, dat ons Eredivisieniveau niet goed is, maar dat zien we al jaren. En niet voor niets heeft Vgaal hieruit zijn conclusies getrokken. Maar Hiddink moest en zou per se het ongelijk van vgaal en de realisten bewijzen. Echt onbegrijpelijk.

Normaal gesproken ben ik ook wel van de nuanceringen. Maar rondom Hiddink had en heb ik mijn grote twijfels en die werden tegen Tjechië en Italië alleen maar groter.

Het punt voor mij is niet zozeer dat we verliezen. Maar het valt me op dat Hiddink's sterke punt in mijn ogen "communicatie" vanaf de start erg slecht is geworden.

Ten eerste dat gezemel over die systemen, waar hij door zijn antwoorden alleen maar ongeloofwaardiger door werd. Eerst zeggen dat hij Nooit tegen 1 spits vijf verdedigers zal opstellen, maar dan toch weer doen na een oefeninterland.

Vervolgens wordt hij daar terecht door (een opvallend scherpe) Jack van Gelder op bevraagd en dan antwoordt Hiddink geïrriteerd met: "ja ik heb toch naar je geluisterd"? wat een zwaktebod was dat zeg

En dan als klap op de vuurpijl vooral de schuld bij zijn spelers leggen (hoezo prettige sfeer), zonder ook maar 1 hand in eigen boezem te steken. Als je in de 38ste minuut moet wisselen, dan betekent dat toch echt dat je verkeerd bent begonnen als coach.

Kortom een buitengewoon slechte beurt voor Hiddink!

Leek wel of ik naar Wilmot's z'n manier van voetballen zat te kijken gisteren, met dat verschil dat Wilmot snog enigzins resultaat boekt.

Edit: De manier waarop Wilmots de Rode Duivels laat spelen.

11 september 2014 om 09:42

en de Duivels hebben ook nog eens veel meer kwaliteit. Wij hebben alleen Robben. Daarom boekt Wilmots nog enigszins resultaat (waar er natuurlijk meer mogelijk is). Wij vallen door de mand.

Iedereen lovend over Van Gaal en Hiddink doet alles fout, vergeet niet dat we nog steeds een hele matige selectie hebben en vooral achterin. Zonder Robben, Sneijder en Van Persie blijft er maar een hoopje ellende over, dat we de halve finale hebben bereikt hebben we echt puur alleen te danken aan Robben.
Wat dacht je ervan als Robben niet in die bloedvorm was en we de eerste wedstrijd verloren hadden tegen Spanje en daarna tegen Australië wat minder geluk hadden gehad dan was Van Gaal en zijn verdedigende tactiek en vreemde opstellingen met de grond gelijk gemaakt.

Alleen nu heeft Hiddink een grote fout gemaakt, en na het verlies tegen Italië in wanhoop om niet te verliezen voor deze opstelling gekozen.

10 september 2014 om 11:34

In je laatste zin geef je toch precies weer waarom er (terechte) kritiek is op Hiddink?

Wanhoop na 1 wedstrijd???
Nou dat wordt wat zeg als een trainer dat na 1 nederlaag krijgt.. Dat slaat zeker over op een ploeg. Je kunt alles zeggen over vgaal, maar die staat voor zijn keuzes en gaat ervoor en zal zeker nooit in paniek of wanhoop geraken.

Dus al met al volledig terechte kritiek!

Iedereen hier is net zo paniekerig als ze over Hiddink spreken. Na 2 wedstrijden hem al afschrijven is wel het domste wat je kan zeggen. Die 2-1 die valt heeft Hiddink natuurlijk niets mee te maken. Dat is gewoon niet zo handig van Janmaat, maar kan gebeuren. Het feit is dat het middenveld en de aanval veel meer had kunnen creeeren.

10 september 2014 om 11:42

Misschien moet Hiddink dan zelf ook niet zo paniekerig doen na 1 nederlaag? Ik bedoel als er iemand vanuit angst en paniek heeft gereageerd is het ons aller bondcoach wel.

Nee het is gewoon een zeer, zeer slechte beurt om je aan te passen tegen godbetert Tjechië, een ploeg dat al heel lang niet meer heeft gewonnen.

Quote Ronald de Boer: "vgaal paste zijn elftal aan tegen de sterkste landen vanwege het WK, Hiddink past zijn elftal aan tegen Tjechië".......

10 september 2014 om 11:48

Onzin, iedereen is de wedstrijd tegen Australie blijkbaar vergeten. Ik weet niet welke plek in de ranglijst dat team heeft, maar dat is geen wereldtop en zij hadden de wedstrijd tegen Oranje gewoon kunnen winnen als ze hetzelfde geluk hadden als Tsjechie gisteren.

Het WK is voorbij, een podium waar iedereen gefocust en superfit was. Nu komen de minder interessante wedstrijden en dan zijn de spelers blijkbaar nog te bot om fatsoenlijk te voetballen, muv Memphis. Hij stak er bovenuit, terwijl ook hij zeker niet op zijn best was.

10 september 2014 om 13:37

Ja, Tsjechie speelde met 2 aanvallende backs, dan is het prima om die op te vangen. Maar jij zal er vast veel meer verstand van hebben dan Hiddink.

10 september 2014 om 11:45

De media raakt in paniek, Hiddink nog niet.
Dit Oranje was, op Memphis na, gewoon slecht gisteren. Ik zeg: donder Sneijder en Van Persie er uit en zorg er voor dat Vlaar en Robben op handen gedragen worden. Zij werden gisteren gemist. De Vrij kan de verdediging nog niet dragen en Vlaar zorgt voor rust en hierarchie achterin. Robben zorgt er voor dat de tegenstander tegen NL opkijkt en Memphis is de enige groeibriljant die we hebben. Stem op die drie je team af en het gaat weer lopen. De Jong kan ook goede mee, maar alle overige plaatsen zijn vrij in te vullen door Guus.

Voor al die mensen die zeggen dat er niet zoveel aan de hand is, daar hebben jullie gelijk in als het Argentinie of Duitsland was geweest maar we speelden toch echt tegen een tegenstander waarvan de beste voetballer een reserve is van Arsenal.

We presteren op een wk nu al een paar jaar beter dan op een ek

Dit Nederlands elftal is alles
Behalve voorspelbaar. Na het EK van 2012 dacht iedereen dat het WK ook en flop zou worden, maar het tegendeel is bewezen. Het ergste was nog op het EK 2008 toen ze wereldkampioen en vice-wereldkampioen gewoon van de mat veegden en daarna ten onder gingen tegen Rusland. Dus het beste is om niet meer de toekomst van het Nederlands elftal proberen te voorspellen want er zit toch geen enkele logica in. Laten we gewoon hopen dat ze zich plaatsen voor het EK

Tja als je met 5 verdedigers speelt die alle 5 niet kunnen lopen kom je gewoon in de problemen, heel simpel. Ook al stel je er 7 op, maakt niks uit en aaanvallend breng je dan weinig, iets wat we op het WK ook al meerdere keren hebben gezien.

Met ruimte in de rug zijn de verdedigers die gisteren speelden gewoon te traag en te kwetsbaar. Ik heb er geen flikker van gezien behalve een samenvatting, als je de opstelling ziet weet je al precies wat er gaat gebeuren en ik heb blijkbaar niks gemist.

Nederland moet gewoon spelen in een 4-2-3-1 opstelling met v persie op 10 en huntelaar in de spits. Sneijder mag banken, lijd vaak balverlies, komt ballen ophalen en speelt ze dan net zo hard weer terug, schuift nooit bij in de aanval.

Met v persie beschik je over iemand die alles heeft wat sneijder heeft, alleen vind ik van persie zijn afstandschot beter, zijn kopvermogen, scorend vermogen etc. Sla het verleden er maar op na, van basten met gullit, bergkamp met kluivert. Beide droomduo's. Een killer voor de goal en een technische doelpuntenmaker er achter. Iets recenter is pelle met immers, immers beschikt niet over het scorende vermogen als die anderen, maar je ziet wel dat het altijd levensgevaarlijk wordt.

Kijk wat er nu gebeurt, narsingh of depay passeren hun mannetjes. En dan? Voorzet? Jup die is niet perfect op maat, weg gevaar. Dit omdat v persie in zijn 1je op een eilandje in de 16 staat. Wanneer je daar huntelaar hebt staan en v persie die er ook bij komt dan ben je dubbel gevaarlijk, als de voorzet niet perfect is heb je nog een 2e speler die er misschien wel iets mee kan.

Tevens zie je bij van persie in de spits dat hij geen pure spits is maar meer middenvelder, hij loopt altijd weg uit de spits om een bal te halen, of naar de zijkanten etc. En dan komt de bal en juist niemand voor het doel, dus dan heb je daar huntelaar nog staan. V persie kan dus beter op 10 spelen want hij loopt toch al overal veel veranderd er niet voor hem. Huntelaar wint ook meer duels in de lucht en loopt minder buitenspel, iets wat ik bij van persie toch grote minpunten vind.

Zo zou ik dus spelen wanneer iedereen terug is:

Zo wordt je in de aanval dubbel zo gevaarlijk omdat je in de aanval met 5 aanvallende spelers speelt (strootman sluit bij en vangt de afvallende ballen op en verdeeld het spel / schiet). In de verdediging speel je met een blok van 6 man, 4 verdedigers en 2 man er voor met de jong en strootman. Voorin kan gegroepeert druk worden gezet door robben huntelaar depay en v persie.

Ja met dit team zie ik nederland hoge ogen gooien.

Enige probleem is als v persie of huntelaar geblesseerd raakt. Dan moet je weer sneijder op 10 en dat is weinig dreigend. Ik hoop dat we snel een extra spits en nr 10 opleiden. En dan wel een nr 10 die dreigend is, niet 1 die 20 meter buiten de 16 blijft staan zoals sneijder doet.

Krul
Vd wiel
vrij / dijk
Vlaae
Pieters
De jong
Strootman
Robben
V persie
Depay
Huntelaar

kalm aan iedereen... vergeet niet dat Arjen, Raffie en KJH er nog bij komen.

11 september 2014 om 09:43

Raffie lol. Die heeft het niveau allang niet meer.

Hiddink gaat dit klusje absoluut niet klaren... Hij is niet meer de super trainer die hij ooit was. Dat zie je aan alles; zijn uitstraling, zijn houding en woorden tijdens een interview, zijn "tactiek", zijn overtuiging is volledig weg...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren