Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik vind Rienstra beter dan Fer, hij heeft meer technisch vermogen'

Laatste update:

PEC Zwolle was zaterdagavond met 3-1 te sterk voor PSV en het slotakkoord van de voet van Ben Rienstra was van grote schoonheid. De middenvelder bekroonde een uitstekend optreden met een beheerst stiftje, dat over Jeroen Zoet en via de onderkant van de lat in het doel belandde.

/

Co Adriaanse is erg onder de indruk van Rienstra, die in de zomer transfervrij overkwam van Heracles Almelo. "Hij is verdedigend goed, positioneel ook goed en heeft een prima pass in de benen", zei Adriaanse bij Studio Voetbal. "Daarnaast, zo liet hij tegen PSV zien, heeft hij scorend vermogen."

Rienstra in het Nederlands elftal? Adriaanse ziet niet in waarom dat niet zou kunnen. "Ik vind hem beter dan Leroy Fer, hij heeft meer technisch vermogen. Daar moet Guus Hiddink ook naar kijken", vindt de technisch adviseur van FC Utrecht. De 24-jarige Rienstra staat op 113 competitieduels in de Eredivisie; 107 voor Heracles en 5 voor PEC Zwolle.

Ben Rienstra is beter dan Leroy Fer

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
14 september 2014 om 23:55

De grootste onzin inderdaad.

15 september 2014 om 01:22

De grootste grooste onzin inderdaad.

15 september 2014 om 01:28

De grootste onzin natuurlijk

15 september 2014 om 04:39

klinkare onzin

15 september 2014 om 06:02

Sowieso onzin

15 september 2014 om 06:11

Wat een onzin

15 september 2014 om 07:31

Dikke onzin

15 september 2014 om 07:32

Beetje onzinnig

15 september 2014 om 07:40

Wil niet overdrijven, maar wat een onzin.

15 september 2014 om 09:45

Wat een onzin zeg

15 september 2014 om 10:23

Eens, gelul!

15 september 2014 om 07:39

Zo, dat is pas onzin!

15 september 2014 om 09:16

rienstra is beter

15 september 2014 om 09:16

rienstra is beter

15 september 2014 om 12:58

Waarheid

15 september 2014 om 11:27

Normaal ben ik helemaal geen meeloper maar wat een onzin Co.

Ja misschien dat wel maar de rest heeft Fer gewoon mee kracht snelheid koppen ervaring nee Co dit is een beetje onzin

Wat een onzin zeg. Hij doet het aardig bij Pec, net als Lachman dat vorig jaar daar deed. Jans wilde hem zelfs Oranje in praten...

15 september 2014 om 01:28

Ken genoeg spelers die bij ajax amper gespeeld hebben en ook in het NL elftal staan. Veltman?? Maar hij speelt maar bij pec... Diezelfde Pec die ajax en psv van de mat speelde.

Neee jongens, hij speelt maar bij Pec hoor.. Dan kan je er niks van, als deze jongen een ajax speler was dan zei iedereen meteen dat hij in het nl elftal moest.. kleuters

15 september 2014 om 01:56

Tegen wie praat jij eigenlijk gefrustreerd ventje? Je begint ineens random bullshit te roepen. Het gaat om Fer, die bij QPR speelt en gewoon veel beter is dan Rienstra. Dit heeft niks met Ajax te maken, overduidelijk een ajax hater jij.

15 september 2014 om 06:59

Komt bij ajax uit de jeugd als het goed is. Telt dat ook ;-)

15 september 2014 om 07:07

Gast het gaat over rienstra of fer. Niet om Veltman of rienstra. Ik ben het met je eens dat joel eigenlijk niet in het grote oranje hoort te spelen, maar fer wel man en zeker ten koste van rienstra.

Fer is een veel betere box to box player als rienstra, als je zegt beter dan fer betekent dat ook dat hij hoger zou moeten kunnen spelen maar ik zie rienstra niet bij een club als tottenham spelen of iets dergelijks, nooit van ze lang zal ze leven niet

14 september 2014 om 23:57

Kom op zeg

15 september 2014 om 00:01

Fer wel dan?

15 september 2014 om 00:14

Fer wel ja. Die heeft het in zich de nieuwe Yaya Toure te worden. Veel inzicht, kracht, een goed schot en ook nog eens aardig snel.

15 september 2014 om 01:19

Haha

15 september 2014 om 01:23

Je bent niet serieus neem ik aan?

15 september 2014 om 07:01

Ja en voor de rest veels te onrustig/onstuimig aan de bal. Anders had hij wel bij een grotere club dan qpr gespeeld.

15 september 2014 om 07:05

Fer is nog jong man. Die heeft tijd zat om zich te ontwikkelen. Zal mij niet verbazen als hij ooit bij een club als Tottenham gaat spelen. Hij moet nog wel slimmer worden voor de goal en zijn loopacties zonder bal verbeteren.

Co zit weer eens onzin te vertellen op de tv. Rienstra is echt niet beter dan Fer. Laten we anders elke speler die 3 wedstrijden goed speelt in het Nederlands elftal doen.

14 september 2014 om 23:58

Ik dacht dat dat ook het beleid van de vorige bondscoach was?

15 september 2014 om 00:00

Waarom is dit onzin hier geeft een trainer een oordeel wat hij vind en die heeft er dacht ik iets meer kijk op als wij , en de toekomst zal uitwijzen of hij gelijk heeft, ik heb nl ook niet zo'n hoge pet op van Fer een goede speler maar niet echt een topper hoor .

15 september 2014 om 00:21

Hij bedoelde dat Hiddink ook is verder moet kijken want er lopen er een paar in die totaal niet in oranje thuis horen , Veldman en Janmaat bv leuke aanvallend ingestelde verdedigers maar verdedigen kunnen ze niet ,

15 september 2014 om 00:32

@winterburn.

Tja, Eljero Elia, Luciano Narsingh, Jeremain Lens en nota bene Niklas Moisander mochten Ajax ook verlaten. Nu weet ik niet of dat allemaal vanwege voetbalkwaliteiten was (bij Narsing en Moisander wel), maar dat hoeft dus niet alles te zeggen.

15 september 2014 om 01:29

Klopt, ajax streeft met het niveau van spelers als Duarte om de CL k.o fase te halen..

Grappemaker, misschien kunnen ze beter Rienstra halen, wellicht dat ze dan nog de johan cruijff schaal kunnen winnen.

15 september 2014 om 14:42

@winterburn

Bij Heracles viel die niet op omdat hij daar cv speelde, de mensen bij Zwolle zagen het goed dat deze jongen de perfecte opvolger is van Mokotjo die gewwon basis is bij Twente. Zet Rienstra bij Ajax of PSV neer en draait daar moeiteloos mee op de goede positie.

Voor Co is dit natuurlijk heel belangrijk, een man die helemaal op hol raakt van een speler met een goede techniek vindt dit natuurlijk. Gelukkig weten de meeste mensen dat de zelfmoordtactieken van Co averechts werken en dat hij een goede visie heeft, maar geen realistische.

Desondanks is Rienstra een leuke speler, kan misschien ooit nog wel een stapje hogerop doen als PEC zelf niet al een topclub wordt

15 september 2014 om 01:21

Fer ontwikkelt zich alleen niet meer.

15 september 2014 om 02:44

Fer was onlangs verkozen tot MOTM bij de overwinning van QPR op Sunderland en wordt daar steeds meer de grote man, maar nee, hij ontwikkelt zich niet.

Ik vraag me dan toch eigenlijk af waar het aan ligt. Ik hoorde van veel Heraclieden dat Rienstra wel een nuttige maar geen topspeler is. Ik begin echt het gevoel te krijgen dat Ron Jans die jongens gewoon echt beter maakt.
Iedereen gaat nu wel een beetje ver met het hypen, zeker van individuele spelers. Ik heb over bijna de halve selectie al wel een keer gehoord dat ze in de basis zouden staan bij Ajax/psv/feyenoord.

15 september 2014 om 00:09

Zelden zoveel onzin zien staan als in deze reactie , ploegen als Psv,ajax en Fyenoord zijn echt niet zoveel sterker als PEC hoor en dan kun je wel zeggen dat geen speler van PEC bij ploegen in het eerste komen maar ik was gisteren bij Ajax nou het was bedroevend hoor daar loopt niet zoveel kwaliteit meer hoor dat verschil wordt steeds kleiner en die moeten dinsdag tegen PSG nou ik hou mijn hart vast .

15 september 2014 om 00:18

Nee maar dat is ook niet relevant al had Ajax natuurlijk die Mokotjo moeten nemen ook al was Blind toen nog niet verkocht maar daar hadden ze zich geen buil aan gevallen , maar nee hoor Het was weer te duur , daarom ga ik aan het eind van het seizoen afscheid nemen van mijn seizoenskaart omdat het elk jaar minder wordt , en ik mij niet langer in de maling laar nemen voor mijn dure geld.

15 september 2014 om 00:19

Dat geen enkele speler in de basis zou staan is denk ik niet waar. ik denk dat bijvoorbeeld een saymak en drost bij Ajax wel zouden spelen ipv serero of duarte. Vind ik persoonlijk echt kwalitatief mindere spelers.

15 september 2014 om 00:24

@sloep01
Inderdaad. Veel supporters van de traditionele grote clubs leven nog steeds in de waan dat de spelers van deze clubs veel beter zijn dan die van de ''kleinere'' clubs, maar iedere objectieve voetballiefhebber kan zien dat dit verschil steeds kleiner is geworden. Niet dat ik deze Rienstra nu direct een geweldige speler zou willen noemen, maar het overgrote deel van de spelers van de grote clubs is ook pure middelmaat. Bij iedere uitwedstrijd van een traditionele topclub ga ik er tegenwoordig lekker voor zitten omdat ik weet da de kans groot is dat het een spannende wedstrijd wordt. Een jaar of twintig geleden waren die verschillen veel groter. Toen vroeg je je af met hoeveel Ajax zou gaan winnen.

15 september 2014 om 00:34

Ik zeg niet dat Jans spelers hypet, dat valt nog wel mee. Het is meer dat zodra PEC weer een goede wedstrijd heeft gespeeld, iedereen hier op VZ komt verkondigen dat de topploegen jan en alleman moeten halen.

15 september 2014 om 11:52

Ik durf zelfs te stellen dat de Boer graag zijn gehele selectie wil ruilen met Jans. Ajax is dan wel de club van de godenzonen, maar het zijn de spelers van PEC die zich zo mogen noemen. Het is eigenlijk een grof schandaal dat een Daley Blind voor miljoenen wordt verkocht, maar dat een Saymak niet eens wordt opgemerkt door de internationale top. Dan vraag ik me af: waar zijn die clubs en hun scouting nou helemaal mee bezig en waarom zien ze oprechte topkwaliteit niet?

15 september 2014 om 00:04

Ja dat zal allemaal wel maar feit is wel dat Zwolle gewoon erg goed voetbal speelt en dat PSV er qua kansen zeker voor rust nog genadig af kwam met 3-1 dus Jans zal toch wel wat goed doen denk ik .

15 september 2014 om 18:40

Ron Jans maakt Rienstra inderdaad beter. Hij heeft een jaar stilgestaan in de ontwikkeling onder Jan de Jonge. Onder Jans komt zijn kwaliteit weer naar boven.
Onder Peter Bosz was Rienstra een veel betere speler en ook bepalend voor Heracles.
Afgelopen seizoen onder Jan de Jonge was het soms dramatisch.

Wat voor Rienstra geldt, geldt voor heel veel Heraclesspelers. Het afgelopen jaar onder de Jonge hebben ze zich niet verder ontwikkeld. Ik noem Bruns, te Wierik, Tannane, Bel Hassani, Linssen.

Je ziet waar Heracles nu staat. Dat ligt aan het feit dat de spelers zich niet verder hebben kunnen ontwikkelen. Afgelopen zaterdag tegen Ajax ging het alweer stukken beter en zag ik weer iets terug van het Heracles zoals ze onder Bosz speelden.

Ontopic: Rienstra is echt niet beter dan Fer

Op welke positie speelde rienstra eigenlijk bij Heracles? Ik dacht dat het een rechtsback was.

15 september 2014 om 01:36

Hij was eerst verdediger, volgens mij centraal. Later werd hij naar het middenveld geschoven bij Heracles. PEC gebruikt hem nu ook als middenvelder.

Haha die co is duidelijk geen fan van guus hiddink. Zelden iemand zo subjectief zijn mening horen verkondigen als co adriaanse vanavond.

15 september 2014 om 19:47

Bestaan er ook objectieve meningen dan? Een mening is altijd subjectief!

Of hij daadwerkelijk beter dan Fer is, weet ik niet. Zijn ook twee totaal verschillende types. Moet wel zeggen dat deze Rienstra echt 'out of nowhere' zich presenteert als een goede speler. Was bij Heracles toch altijd vrij anoniem als rechtsback dacht ik. Toont eens te meer aan dat Ron Jans een absolute toptrainer is, zou die man wel eens bij een topclub willen zien in Nederland. Zeker FC Twente zie ik als een potentiële werkgever.

15 september 2014 om 08:21

Volgens ben jij goed in het kleineren van mensen Jans een gevalletje Rutten alleen de term is al walgelijk wie ben je eigenlijk om dat zomaar te zeggen over iemand .jans heeft nog nooit een topclub gehad want Standaard Luik is nl geen TOP club dus wat je zegt is onzin kijk maar eens waar ze staan .

15 september 2014 om 14:51

@winterburn

Gaat het lekker met alles afkraken? Heeft Jans jou iets ooit aangedaan of verkracht?
Ik heb je alleen nog maar negatieve reacties zien typen met je rare gedachte over het PEC of ben je een deventenaar....

Goede voetballer die Rienstra als je ziet hoe goed hij het doet is de stap van Heracles naar Pec best wel raar eigenlijk maar ja moet dan wel zeggen dat ik hem niet veel bij Heracles heb zien spelen. Word hij in een anderen rol gebruikt bij Pec of heeft die gewoon stappen gemaakt?

Hij heeft voor Heracles trouwens 108 wedstrijden gespeeld. (5 + 107 = 112 )

Ik heb Fer vanmiddag zien spelen, en ik weet zeker dat Rienstra een stuk beter moet worden wil hij even goed of zelfs beter worden.

Spijtig dat Co drankverslaafde is.

Ik mag dan een fanatiek PEC supporter zijn, maar dit is klink klare onzin. Rienstra speelt idd enorm sterk, hij evenaart de goedspelende Mokotjo ruimschoots.

Maar ik heb vanmiddag Fer weer zien spelen, ondanks dat QPR van de mat getikt werd. Was Fer toch weer enorm sterk hoor. De manier hoe hij een bal vast weet te houden en weet te kappen vind ik erg bijzonder. Jammer dat Fer zo onderschat word door velen in Nederland.. Had hem zelf graag bij een club als Everton zien spelen, want geloof me, hier kan het Nederlands Elftal nog veel plezier aan gaan beleven in de toekomst. Leroy jij komt er wel!

Fer is way overrated, waar is die gast eigenlijk goed in? Ik zou het niet weten, heeft een beetje kracht maar thats it

15 september 2014 om 02:03

Als je vandaag had gekeken had je het geweten maarja jij bent weer zon typisch gevalletje die zijn mening over iemand geeft zonder dat je er ook maar iets van af weet.

Het zit co nog steeds dwars dat in de tijd toen hij trainer bij Twente was Munstermsn Fer haalde terwijl co fer niet eens wou hebben.

Serieus, dit kan Co toch niet menen he? Volgens mij moet Fer bij een Engelse topclub gaan spelen voordat hij de waardering gaat krijgen die hij verdient.

Rienstra weg gestuurd bij Ajax lekker boeiend hij wordt nu nog beter bij PEC als die ooit had kunnen worden bij Ajax deze speler gaat met de tijd naar een topclub in het buitenland en dan zit ajax weer te janken dat ze hem niet gehaald hebben hahaha

VZ.. 113 competitieduels in de eredivisie. 107 voor Heracles en 5 voor Zwolle. 107 + 5 = 112.. Pff wat een amateurs. Extreem laag gezakt het niveau..

15 september 2014 om 10:31

Maak je niet zo druk joh... Denk aan je hart

Ik noemde hem indertijd voor Feyenoord en werd nagelachen, maar als je Clasie verkoopt volgend jaar, Lex ook probeert te slijten en je kan deze jongen halen en bijv. een Sinkgraven dan ben je spekkoper!

Offtopic: Ik heb dat ook met te Wierik, die had ik allang benaderd!

113 voor competitieduels, 107 voor Heracles en 5 voor Zwolle. Ik weet niet wie dit heeft uitgerekend hoor maar er klopt iets niet

Ga je mond spoelen joh gek

Zoveelste fout van AZ om deze jongen te laten gaan. De vergelijking met Fer gaat nu nogal mank maar als hij deze lijn doortrekt kan hij zelfs beter worden.

PEC laat spelers op hun stekste positie spelen, zet spelers volledig in hun eigen kracht. Dat is het succes van een beleid dat al 10 jaar geleden is ingezet. Het werpt nu vruchten af. Zelfs als er 6 basisspelers vertrekken, zoals afgelopen zomer, zijn ze in staat dat op te vangen. Ze weten precies wie ze wel en niet kunnen 'gebruiken'. Sterk technisch beleid.

Dat wil nog niet zeggen dat PEC nu ook spelers voor Oranje kan leveren.

Fer heeft zich al bewezen in de top van Nederland en in de Premier League terwijl Rienstra nu pas goed aan het voetballen is na een paar anonieme jaren in Almelo. Echter moet je ook de context weten waarin Co dat zei, want hij gaf kritiek op het feit dat Hiddink wel heel snel spelers van Ajax, PSV en Feyenoord in Oranje zet, maar daarbuiten worden nauwelijks spelers geselecteerd. Zo jammer dat hij dan vervolgens met deze onzin komt aankakken, want hij had voor de rest zeker een punt want als Veltman al in de basis staat wacht ik nog op de introductie van Lex Immers in Oranje.

Vorig seizoen was Daryl Lachman ook al klaar voor oranje. Zwolle is een goed opleidingsinstituut.

Als je dan technisch adviseur bent. Waarom heeft ie er dan niet voor gezorgd dat fc utrecht deze jongen benaderd?

Daar hebben we Co weer die alles baseert op 1 iets wat hij ziet. Rienstra maakte een geweldig doelpunt en verder dit seizoen ook een aardige indruk. Maar Fer was mee op het WK, was daar belangrijk met zijn doelpunt. Fer heeft PL ervaring, gaat daar starten bij zijn 2e Engelse club al. Kom op Co.....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren