Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Grote dissonant bij Ajax uitgelicht: ‘Die had er helemaal geen zin in’

Laatste update:

Kees Kwakman heeft geen goed woord over voor de houding van Georges Mikautadze tijdens de gênante nederlaag van Ajax op bezoek bij derdedivisionist USV Hercules (3-2).

Interim-trainer Michael Valkanis liet de 23-jarige Georgiër donderdagavond de volledige wedstrijd uitspelen, maar daarin heeft hij Kwakman allesbehalve kunnen overtuigen. Sterker nog: de analist van ESPN concludeerde na afloop dat Mikautadze er totaal geen zin in had.

Tijdens de analyse van ESPN kwam het optreden van Mikautadze kort ter sprake. “Als je die Mikautadze vandaag (donderdag, red.) ziet lopen...”, trapte Kwakman af vol ongeloof. “Met zijn handjes in zijn mouwen, een balletje met buitenkant voet, een wippertje... Die had er helemaal geen zin in.”

Kwakman stelt dat je met een instelling zoals die van Mikautadze tegen Hercules weinig wedstrijden gaat winnen. “Als je er daar een paar van hebt, terwijl de jongens die de kar kunnen trekken er niet bij zijn...” Woorden schoten bijna tekort over de wanprestatie van Ajax.

De Volendamse analist vreest dat de Amsterdammers terug bij af zijn. “Het leek bij Ajax wat rustiger te worden. Er werd net gedaan alsof ze de Champions League hadden gewonnen toen ze overwinterden in de Conference League. Maar na alle ellende die Ajax heeft meegemaakt, begreep ik dat nog. Er zat misschien ook een licht cynische ondertoon onder van de supporters, maar dan komen deze twee laatste wedstrijden... Dan komt al het chagrijn weer terug, dat ze ook hadden met Steijn en Mislintat”, aldus Kwakman.

Toekomst bij Ajax?
Het Parool vraagt zich na de blamage van Ajax in Utrecht af of spelers als Mikautadze nog een toekomst hebben in de Johan Cruijff ArenA. Hoewel de Amsterdamse krant ‘soms glimpjes van zijn transferwaarde’ zag tegen Hercules, wordt met name de negatieve kant benadrukt. “Met achteloze lobjes, passjes met de buitenkant en pirouettes wekte hij af en toe de indruk op een pleintje te staan.”

Ook zomeraanwinsten Gastón Ávila en Carlos Forbs zijn volgens Het Parool in een benarde situatie terechtgekomen. “Het is de vraag of Ávila, Forbs en Mikautadze in de tweede seizoenshelft nog spelers van Ajax zijn. De club wil na de dramatische transferperiode van afgelopen zomer schoon schip maken, waarbij het drietal in aanmerking kan komen voor een vertrek.”

Is de persoonlijke kritiek aan het adres van Mikautadze terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja kan je het hem echt kwalijk nemen, waarschijnlijk met grote verhalen binnen gehaald en heeft amper een kans gekregen. In een veredelde oefenwedstrijd mag je dan eindelijk opdraven

22 december 2023 om 07:24

En dan laat je dit zien? Mag je jezelf eindelijk laten zien, loop je er als een ongeïnteresseerde zoutzak bij. Dat mag je hem wel kwalijk nemen lijkt me?

22 december 2023 om 07:32

@MarcoVerratti,

De kunst van de trainer en zijn staf is een gemotiveerde ploeg neer zetten. Een Zidane, Ancelotti, Van Gaal, Mourinho, Guardiola zijn daar allemaal meester in.

De coach van gisteren heeft toch geen enkele logische beslissing genomen.

Een Forbs word op rechts gezet t.b.v. een van blessure terug kerende jeugd speler.

Een Mikautadze moet zonder enige wedstrijd ritme opeens 90 minuten voetballen zonder middenveld of combinatie voetbal om hem heen. Dat kan toch niet? Is een hopeloze zaak?

22 december 2023 om 07:45

Ik vind de kritiek op Valkanis ook wel wat makkelijk. Hoeveel beter zijn we nou eigenlijk geworden sinds de aanstelling van Van het Schip? Echt amper tot niets.

Tegen Sparta, Heerenveen en Volendam werd er gewonnen, maar werden er ook gigantische kansen weggegeven die wonder boven wonder werden gemist waardoor de resultaten het spel echt enorm verbloemen. Dit Ajax is amper beter dan het Ajax onder Steijn.

22 december 2023 om 07:49

Eens, het enige verschil is dat Schip een veel makkelijker programma had, waardoor het soms nog aardig leek.

22 december 2023 om 08:11

Sowieso was dit niet het game plan van Valkanis. Dit is uiteraard gewoon afgestemd met Van ‘t Schip vooraf. Dat gaf Valkanis volgens mij ook aan in het interview achteraf. Dit zijn gewoon typisch spelers die zich te goed voelen om te komen opdraven tegen amateurs, aangevuld met jeugd zonder leiderschap. En dan mag zo’n arme Hato met zn 17 jaar het vervolgens voor de camera komen verantwoorden. Ook Hato en Martha leken gisteren overigens geen schim van zichzelf. Alle complimenten van afgelopen weken hebben ze gisteravond in 1x in het putje gegooid.

22 december 2023 om 08:33

Ja een idioot “gameplan” met lopende spelers vanaf het middenveld.
Je hebt 11 betere spelers het veld. Speel 1 op 1. Tik die gasten gewoon zoek en uiteindelijk beland de bal dan voor de voeten van Brobbey.

22 december 2023 om 09:20

@d-bergkamp,

Een bekerwedstrijd tegen amateurs is toch juist voor een speler als Mikautadze een kans om zich te laten zien. Het is tegen een 3e divisie club en jij begint te praten over een gebrek aan wedstrijdritme? Hou nou toch eens op om steeds al die aankopen goed te praten. Los van gebrek aan kwaliteit ontbreekt het ook vooral aan mentaliteit bij deze gozer.

22 december 2023 om 07:26

@Lions

Als ik Mikautadze was geweest had ik vriendelijk bedankt voor de speel minuten. In het eerste krijg je in welke wedstrijd dan ook geen enkele serieuze kans. Geeneens voor 10-20 minuten.

En dan moet je nu op een storm avond op een holle bolle knotsen veld tegen een amateur ploeg 120% geven?

Ik had lekker binnen gebleven, Ajax toont totaal geen interesse in zijn diensten.

22 december 2023 om 07:30

Er is reden dat hij niet wordt opgesteld. Ook niet 10 minuten. Die reden heb je gisteren gezien.

22 december 2023 om 07:33

@Moridin,

Toen hij een helft de kans kreeg in de eredivisie gaf hij een mooie steekpass assist. En hij speelde toen zeker niet slecht. Om vervolgens weer helemaal nul kansen en/of minuten te krijgen.. hoeveel motivatie denk je dat zo iemand nog heeft?

22 december 2023 om 07:36





bergkamp. Dit zou wel eens precies het probleem met de instelling kunnen zijn waar Kwakman op doelt. Ipv strijden voor speelminuten, je te goed vinden voor deze pot? Dat ie dan Ãâ¼berhaupt nog een Ajax shirt mag dragen.
.

Je kunt vast wel ergens nog een oud interview vinden met Cruijff waarin hij aangeeft dat talentvolle, technische spelers door hem het liefst werden uitgeleend aan teams die niet zo goed waren. Die juist keihard moesten knokken voor de punten. Omdat die talenten, die technische spelers, juist dan leren wat werken is.

Edit; ja ik kan me in je punt mbt het team ook wel vinden. Het is gewoon een puinhoop. De opstelling, de aanpak. Dat maakt het voor geen enkele speler gemakkelijker. Snap ik. Maar zelfs dan is het minste dat je moet opbrengen, gewoon keihard werken. Boem, alle duel in gaan, stoppen met die zinloze dribbels of onnodig de bal bij je houden, maar gewoon spelen en gaan. Spelen en gaan. Bal kwijt, meteen schakelen, druk er op. Dan kun je mij niet vertellen dat je geen verschil gaat maken.





22 december 2023 om 07:38

Ik sta daar een beetje dubbel in. Hij zal in Georgie wel een ster zijn en staat nu bij Ajax voor l. Maar anderzijds krijgt hij er ook gewoon voor betaald en mag je daar een bepaalde inzet voor verwachten. Als hij dat niet eens op kan brengen, ga dan maar naar de tribune.

22 december 2023 om 07:42

@Moridin,

Een team is geen 11 betaalde spelers bij elkaar, een team word gevormd door de manager van het team.

Vergelijk het met een normale baan, als iemand wekelijks om kansen vraagt en vraagt en vraagt maar nooit kansen krijgt. Hoe gemotiveerd denk je dat die persoon op een gegeven moment blijft?

Het is de taak (en kunst) van een manager om zo een persoon te helpen, vertrouwen te geven en hem te laten excelleren.

22 december 2023 om 07:43

Ja dan zul jij nooit een prof word en zijn! Bedanken? Die gasten krijgen bergen met geld. Gewoon werken voor je centen. Als jij een keer iets minder werk moet doen op je werk . Ga je dan ook niet werken?

22 december 2023 om 08:08

Ongelofelijk dat je zo'n gozer nog wilt verdedigen. Hoe durf je het in je hoofd te halen om zo rond te lopen als je eindelijk mag spelen. Zeg dan nog voor de wedstrijd ik heb er geen zin in laat mij maar thuis, doe je je teamgenoten ook een groter plezier mee. Deze gozer kan echt helemaal niks, doet alles fout en loopt erbij of hij Messi is. Weet je wat zulke gasten betaald krijgen? En dan verliezen van een 3e divisie club. Alles onder de 0-10 was een schande en verliezen kan eigenlijk helemaal niet maar dit stelletje heeft het voor elkaar gekregen.

22 december 2023 om 08:19

Ik denk dat je nu forbs en mikautadze door de war haalt, mikautadze stuurde idd akpom weg tegen aek, maar kreeg toen slechts een paar minuten de kans, overigens speelde forbs vooralsnog beter op rechts dan op links (relatief gezien) dus zo gek is het niet dat hij daar werd geposteerd,

om op mikautadze terug te komen die heeft al meerdere kansen gehad zich te bewijzen (fortuna, az, almere) maar krijgt het elke keer voor elkaar om een nog schandaligere pot op de mat te leggen dan de vorige.

Ik meen me trouwens te herinneren dat je een paar weken geleden zei dat het merendeel vd aankopen zou slagen dus mij echt verbazen dat je voet bij stuk houdt kan ik ook niet, al moet je toegeven dat het met elke wanprestatie en elk schrijnende moment dat ze toekomt het steeds lastiger is om enigszins geloofwaardig over te komen want richt 1 blik op deze spelers en je ziet direct dat ze niet geschikt zijn voor ajax.

wat mij nu ook gepast leek om ter sprake te brengen zijn de mensen die riepen hoe arrogant ajax fans wel niet waren om te pretenderen dat het ajax spel zo moeilijk te bespelen is terwijl uit de afgelopen 2 transferzomers is gebleken dat dit argument wmb prima ondersteund kan worden en dus het tastende bewijs is dat niet elke goede speler bij elk team past.

22 december 2023 om 08:37

@Kampioen1980,

Een prof word ik niet, wel directeur van een goed lopend bedrijf waar in iedereen voor elkaar door het vuur gaat als team zijnde. Daarom snap ik wel iets van motivatie, leiderschap en het smeden van een groepsgevoel.

Je ziet aan Mikautadze (en ook Forbs) dat die nul vertrouwen voelen en dat die daardoor steeds verder weg zakken. Daar ligt toch echt een taak voor de trainerstaf

22 december 2023 om 08:43

@Mispunt,

Ik sta nog steeds achter die uitspraak, spelers hebben individuele kwaliteiten en dat moet samen gebracht worden door een capabele staf.

Je word geen topscorer Ligue 2, topscorer championship, topscorer premier league O21 als je allemaal helemaal niets kan. (Mikautadze, Akpom, Forbs) ze bezitten bepaalde kwaliteiten, het is aan de trainerstaf om dat er uit te laten komen als team geheel.

Het begint met vertrouwen creeeren door logische dingen te doen. Zet je met Mikautadze een zwervende spits neer, zorg dat er diepgaande middenvelders achter staan. Stel je Akpom op? Zorg voor voorzetten vanaf de buitenkant? Speel je tegen een hockey verdediging, zorg dat je het veld breed en diep houd (buitenspelers op de goede vleugel) etc etc etc

22 december 2023 om 08:55

@bergkamp:

Dus het ligt nog steeds niet aan de (matige) kwaliteit van de spelers zelf maar nog altijd aan de trainer? En ik maar denken dat Steijn de oorzaak was van al het kwaad maar blijkbaar kan Van t'schip er ook niets van... Guardiola dan maar eens polsen?

Of... of de spelers die Mislintat gehaald heeft blijken gewoon echt niet goed genoeg te zijn om top Eredivisie /subtop Europa te spelen?

Mooi dat je aanhaalt dat ze uitblonken in Ligue 2(miaktaudze), Championship(akporn), u21 niveau(forbs), ... maar das allemaal van een lager niveau dan wat Ajax hoort na te streven, toch? Dat soort spelers haal je toch niet voor 15-20 miljoen per stuk?

En dan zit je nog met miskopen als Tahirovic (dat ging een klepper worden volgens vele Ajax supporters), Avila & Gaaei daarbovenop.

Ik denk dat je na bijna 4 maanden kan stellen dat de transfers complete miscasts zijn en het hen vooral aan kwaliteit ontbeert. Al zet je Guardiola himself voor deze groep, ik denk niet dat er veel meer uit te halen is.

22 december 2023 om 09:04

En nu maak je weer de fout om enkel de persoonlijke prestaties uit te lichten (die niet e ens heel denderend zijn) inplaats van de profielen van de spelers nader te bekijken en misschien eindelijk ook inziet dat dit geen spelers voor ajax zijn en dit in de eerste plaats niet direct aan hun kwaliteiten ligt.

Mensen schijnen daarbovenop zeer onrealistische verwachtingen te hebben als het gaat om de ontwikkeling van spelers, in de kern blijven het nl dezelfde spelers, hooguit leren ze situaties beter herkennen in combinatie met ervaring, maar iemand die op 20-jarige leeftijd een gebrekkige techniek heeft (alle aankopen) zal dat na een serie wedstrijden echt niet verbeteren, dus de enige kans om de spelers succesvol te laten presteren zou een aanpassing zijn naar bv een 532, Dit is niet des Ajax, en daarom geeft hij er de voorkeur aan (eigenlijk noodgedwongen) om een Martha of Banel op te stellen die duidelijk het niveau niet hebben maar wel weten hoe ze in een 433-systeem moeten spelen.

22 december 2023 om 09:49

@bergkamp,

Hoeveel topscoorders in Nederland mislukken in het buitenland. Veel. Waarom, omdat het een ander niveau is. Net zoals het 2de niveau van Frankrijk of Engeland anders is dan de ED. Een Piroe doet het ook goed op het 2de niveau en liet in Nederland ook niets zien.

22 december 2023 om 10:44

Ik geef je gelijk Bergkampie. Mensen staren zich zooo blind op resultaat. Laat Max verstappen in een slechtere auto rijden en hij levert ook in. Om de resultaten te optimaliseren moet alles eromheen kloppen. Nu is er geen goede balans bij Ajax. Er zijn geen echte leiders plus ik heb het idee dat de selectie te verdeeld is. Kijk bijvoorbeeld naar PSV waar de selectie onwijs hecht is met elkaar. Juist doordat het teamgevoel daar klopt is die ploeg in staat deze reeks neer te zetten.

22 december 2023 om 11:12

@Mispunt

Ik ben het met je eens dat de profielen niet direct typische Ajax spelers zijn, alleen moet je dan als staf die profielen zo goed mogelijk gebruiken en inzetten.

Als je weet dat Forbs bij City koning op de linkerkant was met een terug getrokken voorzet over de vloer, dan zorg je dat hij op links staat met een inlopende middenvelder (Taylor).

Als je weet dat Mikautadze goed rendeerde met diep gaande middenvelders om hem heen, dan zorg je dat die er staan.

Simpelweg kijken naar de kwaliteiten die beschikbaar zijn en daar gebruik van maken.. dat is wat een trainer moet doen en wat niet gebeurt is..

22 december 2023 om 11:16

@Janssen,

Laten we nou niet doen alsof de eredivisie 7 schalen hoger ligt dan de Ligue 2, Championship etc..

En over het algemeen komen de spelers altijd van een lager niveau naar Ajax (en PSV/Feyenoord) toe. Zullen we een rijtje maken met de aanvallers van Ajax, PSV en Feyenoord die vanuit een lagere club/competitie komen?

22 december 2023 om 13:04

En wat heeft Mikautadze laten zien om zich zo op te stellen? Die jongen heeft nog geen knikker geraakt, dus vriendelijk bedanken zit er helemaal niet in. Die moet keihard werken om zich in de basis te spelen, maar hij doet telkens het tegenovergestelde. Is het dan gek dat de coaches liever voor andere spelers kiezen? Ik vind van niet. Als we iets wel kunnen stellen, is dat men het bij Ajax tot nu toe(!) goed ziet betreft Mikautadze. Hij heeft ze in ieder geval nog niet het tegendeel bewezen.

22 december 2023 om 14:20

@Sirius

Mikautadze heeft niets bewezen bij Ajax, volledig mee eens. Zijn instelling is dan ook verkeerd, ook mee eens.

De vraag is of zijn instelling enigszins te begrijpen valt. Er word altijd gedacht dat men voor een goed salaris altijd maar gewoon moet leveren. Terwijl al een tijd lang duidelijk is dat salaris daar in alleen maar een remmende factor is.

Die jongen voelt geen enkel vertrouwen, hoe wil je dat die nog het beste er uit gaat halen?

22 december 2023 om 08:27

Ajax mist een type Pieter. Ik maak een grapje. Maar wat is er in hemels naam gebeurd bij Ajax. Ik zie alle spelers gewoon er geen zin meer in hebben. Daar moet echt de bezem er doorheen.
Ik vind het jammer. Ik ben geen fan. Maar dit gun ik niet. Hopelijk is de gif beker nu echt leeg. En verder kijken naar betere tijden.

22 december 2023 om 09:05

Hij is nog niet leeg, het is een beste beker die nog niet halverwege is.
Bodo Glimt gaat ze ook nog trakteren op een nieuw historische nederlaag.
En tijdens de Europese Play-off wedstrijden gaat het ook ergens als laatste fout.
We hopen volgend jaar Europa in te kunnen maar helaas word het volgend seizoen alleen Eredivisie en een herkansing in de beker.
Ik kan me dus nog een paar maanden lekker opvreten ppffff

22 december 2023 om 13:06

Dat is wel erg negatief. Als de gifbeker nog verder leeg moet, houdt die wel op aan het einde van het seizoen hoor. Dit is wel het ergste scenario dat jij schetst.

22 december 2023 om 08:41

Sinds wanneer is de beker een veredelde oefenwedstrijd. Er is geen snellere weg naar Europees voetbal.

En ik heb geen goed woord over voor de meppende Brobbey die zich na afloop als een klein kind liet gaan. Niet alleen is hij mischien wel iets minder goed dan iedereen hier denkt, maar dit gedrag is natuurlijk net zo Ajax onwaardig als het spel gisteren.

22 december 2023 om 07:37

Weten we nou inmiddels al de reden waarom hij zich zo liet gaan? Is bij geprovoceerd? Is hij racistisch bejegend? Was hij slechts gefrustreerd?Ik vind dit altijd erg makkelijk als we de context missen. Als hij racistisch is bejegend vind ik zijn reactie bijvoorbeeld niet meer dan logisch.

22 december 2023 om 08:05

Racistisch bejegend zou ik zo’n reactie nog begrijpen. Maar in welke andere situatie dan ook ben jij de prof van tig miljoen en zijn zij de amateurs van de 3e divisie en moet je daar boven staan.

22 december 2023 om 08:05

Net of dat laatste wat zegt. Kenneth Perez riep '' K N*ger '' naar een een grensrechter en destijds was Ajax ook niet alleen maar wit. Dat zegt dus precies niks.

'' Als.. als.. als '', dat vind ik hier wel echt van toegevoegde waarde doordat het alles zegt over zijn reactie. Als die jongen hem lichtelijk provoceerde moet Brobbey zich niet aanstellen, simpel, maar als hij hem bij wijze van spreken '' K aap '' noemde had hij hem wat mij betreft een uppercut moeten geven.

Ik vind het echt van een extreme simpelheid betuigen Brobbey hier op aan te pakken als we de context missen.

22 december 2023 om 08:11

Slaan is sowieso rood. Ben benieuwd of de aanklager nog in de lucht komt. Dan komr er in ieder geval duidelijkheid

22 december 2023 om 08:16

Je ontwijkt mijn vraag. Jij veroordeeld hem dus heb je waarschijnlijk meer informatie. Wat is er nou precies gebeurd daar dan? Ik hoor het graag want dan kan ik zijn actie ook veroordelen.

22 december 2023 om 08:39

Toch bijzonder dat de eerste reflex is om iemand af te schilderen als racist als Brobbey zich laat gaan.

22 december 2023 om 08:44

Je leest, niet voor het eerst, niet goed. Ik schilder hem nergens als racist af. Ik weiger Brobbey echter te veroordelen zonder dat ik de context ken. Dat is heel, heel iets anders.

22 december 2023 om 09:25

Dan moet je daar boven staan, zo’n hekel aan deze onzin. Je bent vooral een mens met emoties en als dat al niet mag omdat je een beetje geld krijgt om je werk uit te voeren wat mag dan nog wel? Wat een onzinnige uitspraak altijd zeg.

22 december 2023 om 09:26

@hijniet toch bijzonder om te denken dat hij zich zomaar laat gaan of ben je ook zo iemand die denkt dat voetballers geen mensen zijn en helemaal geen emoties mogen hebben? Als fans al lopen te janken en chagrijnig zijn hoe denk je dan dat sporters reageren die helemaal niet tegen hun verlies kunnen? Het zijn net mensen.

22 december 2023 om 10:22

Tinus pik, verspil je tijd niet gooz… je gaat met mensen in discussie die begrijpend lezen bijzonder moeilijk vinden.

22 december 2023 om 12:30

Zelfs als die racistische werd bejegend, wat momenteel verre van het meest logische is aan gezien Brobbey wel vaker slecht tegen z’n verlies kan; je gaat je toch niet uit de tent laten lokken door een amateurtje? Kom op joh. Daar moeten mensen echt boven staan. Lekker laten lullen joh. Brobbey telt z’n miljoentje morgen weer. En die amateur moet morgen naar z’n bijbaan. ( maar kan wel vertellen dat hij de rijke ventjes van Ajax heeft verslagen 😉)

22 december 2023 om 15:29

Ah, dus als je (rascistisch) bejegend wordt mag je tegenwoordig er wel op slaan? Sorry hoor, maar wat er ook gezegd wordt, geweld is nooit het antwoord. Dat jij dat wel vind, bewijst de teloorgang van de maatschappij.

22 december 2023 om 15:48

Dat vind ik inderdaad, ja. Als, en ik zeg als, de beste man het nodig vond om hem racistisch te bejegenen mag hij het wat mij betreft met een gebroken kaak bekopen. Simpele zielen die zich schuldig willen maken aan racisme bereik je niet met een goed gesprek.

22 december 2023 om 08:10

Gozer die Van Hussen van Hercules was de hele wedstrijd bezig en bij opstootjes betrokken, wat een irritant pisventje was dat zeg. Hoe ga je nu Brobbey de boeman maken? Bij sommigen kan hij gewoon helemaal niks goed doen. Brobbey sleept er eigenhandig bijna een verlenging uit maar wordt nu weggezet als agressieve bokser haha.

22 december 2023 om 09:39

Als Brobbey moeite heeft met tegenstanders die provoceren dan voorspel ik hem een carrière die als een nachtkaars uitgaat. Dat schijnt namelijk wel meer te gebeuren in het (inter)-nationale voetbal. Feit is dat hij zich als een mislukte versie van het vriendje van Jutta Leerdam heeft gedragen. Dat is in iedere situatie een directe rode kaart en een schorsing. Het is aan de tuchtcommissie om te oordelen of er verzachtende omstandigeheden zijn. Maar dat hij zich blijkbaar laat provoceren door een 3e klasser geeft toch wel te denken.........

22 december 2023 om 12:01

Ik ben geen Ajax supporter en ik verdedig niemand.

Wat ik wel opmerkelijk vind is dat iedereen meteen met de vinger naar Brobbey wijst die de hele wedstrijd rustig was en de speler van Hercules die bij het opstootje betrokken was 90 minuten lang als een woeste stier over het veld liep. Had op het veld al aanvaringen met Avila, Taylor en Gaaei.

Maar laten we meteen naar Brobbey wijzen joh.

22 december 2023 om 13:09

Nou ja, met de vinger naar Brobbey wijzen is wel terecht. Dat hoor je niet te doen. Wel laat het zien dat die jongen als misschien wel de enige snapte dat je ook aan dat soort wedstrijden waarde moet hechten en hard moet werken. De frustratie is wel voor te stellen, maar het had er anders uit moeten komen aan het einde.

22 december 2023 om 08:15

10x liever Brobbey die er tenminste voor vecht en er de pest in heeft dat die verliest van een amateurclub dan die andere 11 zoutzakken die het allemaal maar best vinden

22 december 2023 om 08:34

Dus dat opstootje waar Avila in de eerste helft bij betrokken was viel bij jou ook wel in de smaak?

22 december 2023 om 14:34

Ah Wondersloff vertel me even wat er is gebeurd gisteren. En vertel me meteen ook hoe je je voelde bij de nederlaag van Ajax en waarom je dit bericht plaatst, ik mis namelijk wat context, zowel bij de actie van Brobbey als bij jouw bericht. Op mij kom je nu over als een aasgier die projecteert maar misschien ben je wel ajacied en weet je precies waarom Brobbey boos was (naast het schandalige verlies).

Niet dat ik het oneens ben met de kritiek op Mikautadze maar dezelfde kritiek kun je zeker ook hebben op Forbs, Avila en vooral Kenneth Taylor. En hoeveel hoge ballen heeft kopsterke spits Akpom eigenlijk gekregen in de eerste 80 minuten? Neemt niet weg dat Mikautadze heel erg zat te wachten op een kans en die heeft die kans zeker niet gepakt.

22 december 2023 om 07:29

@Jeroenimo8

We blijven toch ook trainers houden (op Schip na) die totaal onlogische dingen blijven verzinnen. Hoe je een middenveld zonder voetbal opstellen met Akpom op 10. Taylor moet notabene de opbouw verzorgen..?

Forbs traditioneel op zijn verkeerde kant, een van blessure terug gekeerde jeugd speler op links. Een spits zonder enig wedstrijd ritme een volle wedstrijd.

Tja… zoiets is gedoemd om te mislukken toch?

22 december 2023 om 07:31

Er is nu toch niemand beter voor de opbouw op het middenveld? Kan je de trainer de schuld geven. Maar vd Boomen en Vos zijn ook geblesseerd, en Tahi heeft simpelweg het niveau niet!

22 december 2023 om 07:36

@RFledderus,

Akpom op 10 is de doodsteek voor je spits.. zeker met twee buiten spelers die allebei naar binnen komen.. 1 grote trechter zonder diepte en breedte in het spel tegen een hockey verdediging.. dit ziet toch iedere amateur coach?

Als je geen/weinig voetbal hebt op het middenveld, zorg dat je een over tal creeert (3-4-3) of voetballende opkomende backs (Sosa/Rensch/Gaaei) of voetbal vanuit achteruit.

22 december 2023 om 07:37

Tegen een derde divisie club kun je wel dingen proberen. Als Mikautadze weer niet had gespeeld hadden we als Ajax fans daar ook weer iets over te zeggen gehad. Het is ook logisch dat Rensch en Brobbey rust kregen. Dat we totaal geen middenveld hebben is ook duidelijk. Natuurlijk valt er op de trainer iets aan te merken, waarom geen Sosa ipv Martha en waarom überhaupt drie linksbacks op de bank en geen middenvelders (op Tahirovic na)... ga maar door. De wintertransferperiode zal voor oplossingen moeten zorgen.

22 december 2023 om 07:59

Maar hoe kun je van het Schip niet bekritiseren ? Ten eerste is hij verantwoordelijk. Hij heeft aangegeven er klaar voor te zijn, maar hij is er niet. Ten tweede wilde hij deze assistent hebben. En ten derde kan het toch niet zo zijn dat als hij er niet is dat het spel ineens ruk is ? Je kunt je steeds meer afvragen hoe goed het spel afgelopen weken was? Vertekenen de uitslagen niet het slechte spel ? Elke wedstrijd geeft Ajax heel veel kansen weg. Ook hierin heeft van het Schip weinig vooruitgang geboekt.

22 december 2023 om 08:42

Plus het is wel heel naïef om te denken dat je deze opstelling niet van ‘t Schip kunt aanrekenen. Dit is natuurlijk gewoon met hem afgestemd.

22 december 2023 om 07:31

Dissonant is dan ook grote onzin. Daar kan je uberhaupt niet van spreken als je verliest van een (vierde!) Amateurklassser. Iedereen die op het veld stond met een rood-wit shirt mag zich de ogen uit zijn kop schamen. Daar hoef je geen individueen uit te pikken

22 december 2023 om 08:59

En jij denkt dat ze zich schamen? Die gaan gewoon weer over tot de orde van de dag.
Zit niemand (een enkeling daargelaten, Hato/brobbey) daar die het ook maar iets boeit, zijn blij dat ze weer lekker naar huis kunnen. Morgen bij wijze van gewoon weer lachend op de training. De mentaliteit van deze groep is beneden niveau.

22 december 2023 om 10:05

Inderdaad. Ik zie de 'winning' team posts op instagram met lachende gezichten op de training wel weer voor me. Bleh

22 december 2023 om 13:13

Het grote verschil is dat Kenneth Taylor alleen salaris kost en heeft gekost. Die slijt je ook makkelijk als je van hem af zou willen. Mikautadze, Forbs en Avila hebben samen minimaal 42,5 miljoen euro gekost, waarvan de "goedkoopste" 12,5 miljoen was. Zie daar maar vanaf te komen, terwijl ze niet eens beter zijn dan de gemiddelde Eredivisie speler.

Mikautadze heeft zichzelf in ieder geval geen plezier gedaan gisteren,mbt het afdwingen van speelminuten

22 december 2023 om 08:58

Jonge is spits en moet bij Ajax op allerlei vreemde posities spelen, bizar voor woorden

22 december 2023 om 13:14

Z'n concurrenten zijn Brobbey en Akpom, die beiden in hun slechtste wedstrijden dit seizoen al meer hebben laten zien dan deze Mikautadze in z'n beste 10 minuten. Tja, dan is het niet vreemd dat je de strijd verliest. Het gaat er niet om wat je ooit eens ergens hebt laten zien, maar wat er nu uitkomt. Dat is bij Mikautadze ver beneden peil. Als je het niet eens tegen amateurs kunt....

Buiten Brobbey en Hato heb ik sowieso al snel het idee dat jongens er geen zin in hebben bij Ajax. Maar wie gaat deze gasten op hun kop geven? De enige waar ik meer van zou verwachten is Berghuis, maar die levert simpelweg te weinig om anderen op hun plek te zetten. Zelfs al zou deze groep een topmentaliteit hebben zouden ze nog maximaal 3e worden. Maar met de mentale instabiliteit van deze gasten er nog eens bij kun je op een gegeven moment dus gewoon 18e staan en uitgeschakeld worden door amateurs. De pieken zijn hooguit een dominante helft tegen Sparta en de dalen zijn zo diep dat je gewoon van iedereen kunt verliezen. Dat je tussen 2004-2011 en 2015-2019 een aantal jaar geen kampioen werd was pijnlijk, maar ook in al die jaren was er een zekere vorm van stabiliteit door in ieder geval altijd 2e te worden. Je hebt het momenteel nog te danken aan een enorm zwakke Eredivisie dat je nog 5e staat, maar hoe deze vernietigd is in 2 jaar tijd, dat gaat echt nog jaren duren om van te herstellen. Aan het einde van het vorige seizoen was het nog een kwestie van bepaalde posities van een kwaliteitsinjectie voorzien. Nu moet je letterlijk op misschien 2 a 3 na van de hele selectie af..

22 december 2023 om 08:49

En toch denk ik niet dat het jaren gaat duren. Bij Ajax valt op een of andere wonderbaarlijke manier toch altijd alles weer op zijn plek. Zo’n Antony waarvoor ze ineens 100 miljoen vangen waarvan ze dan weer 3 toppers kunnen kopen bijvoorbeeld. Of zo’n Bergwijn waarvan je denkt dat ze die aan de straatstenen niet kwijtraken waar ze dan ineens weer 50 miljoen voor krijgen vanuit een Arabische club. Als het echt erop aankomt kan Ajax gewoon 200 miljoen in de selectie pompen en volgend jaar weer fluitend kampioen worden. En dat is tegelijkertijd ook precies het enge eraan: dan zou Ajax van deze hele zooi dus niets geleerd hebben. Wat dat betreft vind ik de mooiste les nog steeds Feyenoord dat destijds nagenoeg failliet was en vanuit pure armoede ineens spelers als Fer, Wijnaldum, De Vrij, Martins Indi de kans gaf en daarmee financieel uit de problemen kwam.

22 december 2023 om 08:56

Jammer maar dat gaat niet meer gebeuren, je hebt geen Overmars meer daar zitten.
En iedereen ziet ook wat voor (gebrek aan) kwaliteit in de ploeg/spelers zit.
Ze mogen blij zijn als je een klein verlies oploopt nu.

22 december 2023 om 10:06

Even over dat laatste. Feyenoord had ondanks de donkere jaren een mooie lichting in de jeugd met grote talenten. In Jong Ajax loopt werkelijk niets. Niveau Kenneth Taylor en Rensch gaan ook nooit voor de ommekeer zorgen.

22 december 2023 om 13:23

Ik denk dat we ook gewoon eerlijk moeten zijn en moeten concluderen dat Berghuis gewoon niet goed genoeg is om Ajax op sleeptouw te nemen. Dat deed hij wellicht bij Feyenoord, maar op een andere positie en met andere omstandigheden. Die ga je nu niet in de spits zetten, terwijl je Brobbey, Akpom hebt en creativiteit mist op het middenveld.

Overigens denk ik niet dat je meerdere jaren nodig hebt. Met Rulli/ramaj kun je best aan komen zetten als keepers. Achterin kun je ook wel aankomen met Sosa, Sutalo, Hato. Op het middenveld heb je Berghuis, Vos, Van Den Boomen, terwijl je voorin met Bergwijn, Akpom en Brobbey wel goede aanvallers hebt.

Er moeten wel minimaal 4 spelers bij en met name twee middenvelders die ook kunnen verdedigen zijn echt een must. Een adequate rechtsback is ook essentieel. Het kan ook wel weer snel omslaan hoor. Kwalitatief is het niet indrukwekkend, maar het grootste probleem is de balans, zowel als ploeg als in de linies zelf.

Ajax heeft als team gewoon gefaald. Niet een die zich geroepen volede om de andere aan te spreken op zijn gedrag, niet een die even de andere een spreekwoordelijke schop onder de kont gaf. Je kan er wat spelers uitlichten maar het is het team dat faalde

22 december 2023 om 08:54

Die mentaliteit zit niet in deze ploeg (sowieso niet in deze generatie), als je 17 jarige (jaja herhaling) als aanvoerder moet toewijzen dan weet je wel hoe deze groep in elkaar steekt.
Bullshit om te zeggen dat je geen ander hebt en dat die Nederlands (of Engels) moet spreken blabla.
Voetbal is een grenzeloze taal, je ziet echt wel of iemand kan voetballen, je ziet echt wel of iemand je uitkaffert omdat je niet levert. Daar hoef je niet dezelfde taal voor te spreken.
Dit zijn volgevreten kleuters die zich precies zo hebben gedragen en zo ook de rekening gepresenteerd hebben gekregen.
Doet pijn, maar ik zeg lekker voor ze. Niet voor mij want ik moet het nu allemaal van vrienden aanhoren, maar dit gaat de boeken in. Hier zullen ze altijd aan worden herinnerd.

Gisteren de wedstrijd gezien, maar hier is geen eer aan te behalen. Als je alleen al ziet hoe makkelijk spelers van Ajax worden geklopt, vooral bij de laatste goal. Mikautadze lijkt me een typische speler die acties en doelpunten aan elkaar rijgt zodra een elftal loopt en hij niet zo hard hoeft te werken.

22 december 2023 om 07:33

Mooi weer voetballer heet dat toch? Zo eentje had ik vroeger ook in het team. Geweldig op de zonnige dagen en als we wat mindere tegenstanders hadden, maar in de zwaardere potten onzichtbaar. Op de trainingen trouwens ook…

Lekker makkelijk scoren weer van onze analisten door alleen maar de buitenlandse spelers aan te pakken. Dat de trainer aan de andere kant van de wereld zit te genieten van de zon hoor je niemand over.
En waar was Berghuis..
Allemaal dingen waar je niemand over hoort. Ja het was een amateurploeg maar Ajax heeft nog geen een makkelijk pot gehad dit jar. Dus je kon wel verwachten dat het geen walkover zou worden met vooral bankspelers die niet op mekaar zijn ingespeeld.

22 december 2023 om 08:10

Berghuis zat niet bij de selectie

22 december 2023 om 08:52

En dat was dus een misrekening. Maar hij zal wel ‘geblesseerd’ zijn geweest.

Ik vind het knap om na zo'n wanprestatie er 1 dissonant uit te halen. Het waren er volgens namelijk heel veel.

Hercules verdiend gewonnen. Gewoon beschamend hoe ze zo door konden lopen. Ze hadden eigenlijk wel 5-0 voor moeten staan zulke kansen hebben ze gehad. Voor zover ik mij kan herinneren is dit wel de grootste beker stunt die ik heb gezien.
Ook wel bijzonder dat normaliter er allemaal interviews van spelers, trainers, koffiejuffrouw etc te vinden zijn op voetbalzone. Zie nu alleen maar een reactie van de trainer.
Ze zijn weer terug bij af; wordt zo een lange winterstop.

22 december 2023 om 08:01

Ik denk dat deze samen met de 5-1 nederlaag tegen Zwolle in het rijtje met grootste blamages in de beker naar voren komt.

22 december 2023 om 08:09

Deze is echt 100x erger dan een finale verliezen van wat destijds gewoon een soort subtopper was die zelfs Europees haalde. Hoe groot de uitslag toen ook was en hoe beschamend het ook was, de 'prestatie' van gister kan met stip op 1, en dan heb ik het niet alleen over de beker.

22 december 2023 om 08:47

Ik heb enkel de samenvatting gezien, ben nu ook blij dat ik mijn tijd anders heb besteed.
Zelfs in de samenvatting van 3 minuten zag ik dat het inderdaad zo een uitslag had kunnen worden.
Ik vrees dat ze voorlopig ook nog niet klaar zijn, er zullen nog een paar flinke tikken volgen let maar op.

Het meest treffende van gisterenavond was de opmerking van de commentator; Er werd verwacht dat het een trainingspartij zou zijn.
Tja dit is dus het niveau van de trainingen bij Ajax op het moment. Misschien dat er iets op dat vlak mag gebeuren, de instelling, de intensiteit, de kwaliteit, het inzicht ik gooi maar een paar dingen op tafel.

Voor misschien wel de 100ste keer zie ik Sutalo een bal door het midden geven waarmee hij een levensgrote kans weggeeft. Misschien dat ze hem eens hierop kunnen wijzen?
Misschien moeten ze ook eens leren dat het tempo omhoog moet/kan/mag willen ze ooit iets gaan bereiken.

Nogmaals complimenten aan Hercules, en de meeste Ajacieden hierzo, schaam je kapot dat je nog probeert goed te praten
“forbs moet andere positie”
“Geen wedstrijd ritme volle 90min”
“Assistent van John tactische niet goed”
Dat jullie dit durven te zeggen zeg. Tegen een derde klas amateur club die 10e staat.
2 seizoenen meer dan 200miljoen uitgeven……
Volle lof aan de amateur club die jullie een pak slaag hebben gegeven.

Je vraagt je wel eens af of die gasten beseffen dat er mensen zoals ik en met mij vele anderen vandaag naar hun werk moeten na gisteren al de nodige “humoristische plaatjes” via de whatsapp te hebben gehad moeten we vandaag bij het koffie apparaat totdat we naar huis gaan de humor van alles en iedereen over ons heen laten komen. Ik heb het antwoord ook: 8 jongens die er gisteren in stonden interesseert dat geen ene biet! Je zou ze moeten kunnen ontslaan maar dat gaat niet vanwege transferwaarde maar als je een sanctie clausule in het contract hebt staan bij hevig wan presteren dan zou ik die nu opleggen en openbaar maken! Je laat je als club toch niet zoo in de maling nemen? Echt helemaal klaar met vooral Mikautadze maar met nog een aantal.

22 december 2023 om 09:18

En juiste door dit soort dingen ben ik een voorstander van prestatiecontracten. Werken voor je geld kreng, dan zit er iets meer pit in. Maar ze willen meer meer meer en doen minder minder en nog veel minder.
Ik ben heel stil volgens velen in onze groepsapp, maar ik zeg ze terecht face-to-face wat wil je dat ik zeg er valt helemaal niks te zeggen ik kan nu enkel incasseren.

22 december 2023 om 13:28

Je kunt wel prestatiecontracten uitdelen, maar als je dat zou doen, zijn er genoeg clubs die dat niet doen. Dan loop je ontzettend veel spelers mis en dan blijft de categorie over die weliswaar dolgraag een kans krijgt bij Ajax, maar waarschijnlijk vooral omdat ze eigenlijk niet goed genoeg zijn. Je degradeert dan je eigen vijver.

Wat je wel zou kunnen doen, is spelers extra motiveren met prestatieclausules. Hoe dan ook kun je prima scouten op het karakter van een speler en z'n werkethiek. Je merkt gewoon heel goed dat Mislintat totaal geen rekenschap gehouden heeft met een speelwijze en spelers individueel heeft aangetrokken, zonder naar het collectief te kijken. Hamstra deed in ieder geval dat nog wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren