Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB deelt immense puntenstraf uit: Vitesse officieel gedegradeerd

Laatste update:

De KNVB heeft Vitesse liefst 18 punten in mindering uitgedeeld, zo meldt de Nederlandse voetbalbond in een officieel persbericht. Daarmee staat de club momenteel op -1 punt in de Eredivisie en is degradatie naar het tweede niveau voor het eerst in 35 jaar een feit.

De KNVB brengt het nieuws vrijdag vlak voor het einde van de middag naar buiten in een officieel statement. “De onafhankelijke licentiecommissie van de KNVB heeft Vitesse een sanctie opgelegd van 18 wedstrijdpunten in mindering. De Arnhemse club krijgt deze straf vanwege het meermalen niet voldoen aan de eisen uit het licentiereglement, gedurende een langere periode.”

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

De KNVB legt ook uit waarom het heeft gekozen voor de straf van 18 wedstrijdpunten in mindering. “De hoogte van de sanctie is gebaseerd op uitzonderlijke ernst en omvang van de overtredingen van het licentiesysteem.”

“Het gaat hierbij onder meer om het verstrekken van onjuiste informatie die van belang was voor het forensisch onderzoek naar mogelijke overtreding van de sanctiewetgeving en om het achterhouden van informatie van belang voor de beoordeling van de continuïteit van Vitesse”, aldus de KNVB.

De Nederlandse voetbalbond schrijft verder dat de licentiecommissie nog gaat oordelen over andere mogelijke overtredingen. “In dit verband wordt eerst extra informatie van Vitesse afgewacht. De licentiecommissie treedt opnieuw naar buiten indien aanvullende sancties worden opgelegd.”

Reactie Vitesse


Vitesse zelf reageert via de clubwebsite op de puntenstraf. “Vitesse heeft vandaag van de licentiecommissie van de KNVB achttien punten aftrek gekregen voor het niet kunnen voldoen aan de licentie-eisen. Met deze puntenstraf is Vitesse officieel gedegradeerd. Vitesse gaat niet in beroep tegen de straf en pakt de kans op licentiebehoud met beide handen aan.”

Algemeen directeur ad interim Edwin Reijntjes komt nog aan het woord in het statement. “Alhoewel dit een zwarte dag is voor alles en iedereen die Vitesse een warm hart toedraagt, is dit wel de keiharde realiteit. Een dergelijke straf was immers onvermijdelijk. Daarentegen – en dat wil ik eenieder echt duidelijk maken – zijn wij enorm blij met de kans die ons wordt geboden ten behoeve van het behouden van onze licentie. ”

“Ook dit hing aan een zijden draadje”, gaat Reijntjes verder. “In de reactie van de Licentiecommissie is echter duidelijk te lezen dat er vertrouwen is in de nieuwe koers van de club. Daar klampen wij ons aan vast en gaan we volle bak mee door. Ik zei het al eerder: Vitesse mag en kan niet verdwijnen!”

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Ze zullen niet gemist worden

19 april 2024 om 16:50

Ik zal ze wel missen. Vitesse hoort wat mij betreft in de eredivisie. Ik zie ze liever dan Almere, RKC, Volendam of RKC bijvoorbeeld.

19 april 2024 om 16:50

Jij hebt echt een flinke hekel aan RKC

19 april 2024 om 16:56

Dan RKC? Juist RKC is een van de clubs die naar mijn inziens wel charme geeft aan de Eredivisie. Altijd met een klein budget relatief aantrekkelijk voetbal spelen.

19 april 2024 om 16:57

Ik zie ook liever de clubs met leuke stadions en fanatieke supporters in de Eredivisie. NAC, Ado, Groningen en Willem II vind ik een betere uitstraling voor de Eredivisie dan Excelsior en Almere. Vitesse is ook geen gezicht met die lege tribunes.

19 april 2024 om 16:58

Helemaal mee eens Tinus. Ook een Excelsior....leuk hoor 3 Rotterdamse ploegen in de eredivisie, maar das eigenlijk een typische KKD club imo.

19 april 2024 om 17:04

Je vergeet RKC, maar ben het wel met je eens.

19 april 2024 om 17:17

Ik heb niks tegen RKC, ik vind RKC niet per se een eredivisieclub. Ik zie liever NAC, Groningen, ADO of Willem 2.

19 april 2024 om 17:29

Of Roda, of Graafschap, of Cambuur, of Emmen ter aanvulling. Vind ik allemaal meer Eredivisie potentie hebben.

19 april 2024 om 17:34

RKC hoort er ook bij

19 april 2024 om 18:23

Einde van de dag kunnen we eindeloos discussiëren wat een 'échte Eredivisie club' is en welke niet. Want het is toch gewoon iemand zijn mening.
Het is vrijdagavond, lekker genieten van het weekend.

19 april 2024 om 19:11

Geef Almere de tijd. Ze spelen voor het eerst in de eredivisie en er zit best wat geld daar om door te groeien.

19 april 2024 om 21:45

Aantrekkelijk voetbal? Ik kijk niet elke pot van RKC, maar als ik ze zie spelen is het vrijwel altijd alleen maar verdedigen en hopen dat ze via een counter gevaarlijk kunnen worden. Vermakelijk is niet waar ik aan denk bij RKC. Verder wel een sympathieke club, maar er zijn zat clubs die ik liever in de eredivisie zie dan RKC. Zijn een hoop stuk mooiere clubs in de KKD. Volgend jaar gelukkig weer Roda en Willem 2 als alles zo blijft.

19 april 2024 om 23:05

Ik zie ze ook liever dan die clubs. Echt jammer. Ja het stadion is meestal tot nooit vol, maar het is toch een vrij grote club.

19 april 2024 om 16:54

Wel degelijk, voor mij hoort Vitesse in de Eredivisie ondanks alles wat er is gebeurd is.

Nooit fan geweest van de buitenlandse eigenaar constructie. Maar goh, er gaat hier niet alleen een club degraderen maar mogelijk ook verloren voor het betaald voetbal.

Iedere supporter die dat koud laat mist het respect voor clubliefde van de ander. Vitesse fans, heel veel sterkte!

19 april 2024 om 16:59

Amen!Is toch super kut voor toch redelijk wat trouwe fans.Sterkte aan hen.

19 april 2024 om 17:02

Het is zeker jammer. Alleen het ging al mis vanaf Aalbers, niet pas op het moment dat er buitenlandse eigenaren om de hoek kwamen kijken.

19 april 2024 om 16:59

Ik mis ze wel, maar wanbeleid mag niet ongestraft blijven. Dus terechte straf.

19 april 2024 om 17:20

Overigens wel klote voor de (echte) supporter die Vitesse een warm hart toedragen.

Mijn oprechte sterkte toegewenst in deze zwarte tijden ...

19 april 2024 om 19:01

Mijn eerste profwedstrijd die ik meemaakte was excelsior-vitesse in de eerste divisie. Die hebben gewoon mn hele voetballeven in de eredivisie gespeeld. Sneu dit voor de fans. Gevolg van slecht wanbeleid door een reeks verantwoordelijke passanten. Je moet er niet aan denken dat de club waar je zo gek op bent zo de vernieling in wordt geholpen. Sterkte Vitesse fans!

19 april 2024 om 19:28

Thanks!

19 april 2024 om 17:02

Vind het wel jammer. Altijd een mooie club met Leuke spelers die daar vandaan kwamen vroeger. Janssen, Hofs, Van Beukering

19 april 2024 om 17:06

@fr010rotterdam: misschien dat ze nu eindelijk weer eens teruggaan naar de roots: spelers uit de jeugd laten doorstromen ipv tientallen buitenlanders voor teveel geld aankopen

19 april 2024 om 17:59

Ben bang dat ze dat eerder hadden moeten doen en dat het nu te laat is.

19 april 2024 om 18:51

Je kunt Janssen, Hofs en cultheld van de Beukering toch amper spelers noemen die voor (teveel) geld uit het buitenland gehaald zijn.

19 april 2024 om 19:59

V Beukering komt van de graafschap af, was daar een duo met KJ Huntelaar

19 april 2024 om 20:54

Janssen en Hofs komen toch gewoon uit eigen jeugd van Vitesse?

20 april 2024 om 00:38

@madmarcel
Dat zouden ze inderdaad moeten doen. Moeten Ajax, PSV, Feyenoord en AZ niet elke fatsoenlijk talent wegkapen.
Afgelopen seizoen zijn er 4 pareltjes uit het 018 elftal weggeplukt. 'zijn landskampioen geworden.
1 naar PSV, 1 naar Ajax, 1 naar AZ en één naar Duitsland.

20 april 2024 om 11:40

Welke 4 spelers zijn dit?
Altijd wel interessant om dit soort spelers te volgen.

19 april 2024 om 17:55

Ja hoor, ik zal ze best missen. Ook meermaals gebruiken mogen maken van hun stadion, waarvoor ook nog dank Arnhem. Snel terug.

19 april 2024 om 19:22

@ eceb99... spreek voor jezelf.
Ik vindt t zonde dat zo club mogelijk verdwijnt ondanks hun wanbeleid.
Imo is dit een club die in de middenmoot/Europees (soms) thuis hoort.

Wauw.... dit komt even uit het niets! Jammer dat het zo moet eindigen!

19 april 2024 om 17:42

Jammer hoor. Ons record is eraan. Dordt had de minste punten ooit in de ED!

19 april 2024 om 17:56

Die staat nog steeds op naam van RBC met 9 punten toch?

Dat is niet mis. Eeuwig zonde van wanbeleid van een club die eigenlijk gewoon in de Eredivisie hoort

Zo, ja dit zat er aan te komen, ben benieuwd of ze hier ooit nog uit komen

19 april 2024 om 17:24

Nee ze komen er niet meer uit. In de KKD kan je niet gaan spelen met een stadionhuur van 2 miljoen euro per jaar.

19 april 2024 om 17:34

Ander stadion dan. Of de eigenaar moet wat aan z'n huursom doen. Ik neem aan dat hij ook geen baat heeft bij een ongebruikt stadion..

19 april 2024 om 17:37

Juist wel. Evenementen betalen veel meer huur dan Vitesse doet. De eigenaar is dolblij dat ie eindelijk van dit gezeik af is.
Grasmat met rijconstructie kan eruit en dan evenementen en partijen erin. Kassa!

19 april 2024 om 17:48

Die evenementen zijn er toch al. Denk je dat al die wedstrijden opgevuld kunnen worden met evenementen?

19 april 2024 om 17:54

Maar veel evenementen hadden geen doorgang wanneer Vitesse een thuiswedstrijd in dat weekend had. Dus dat zal zeker kansen bieden voor de uitbater.

19 april 2024 om 17:56

Je begrijpt het probleem niet Snollebollekes kan nu maar een weekend staan. Daarna moet er afgebroken worden voor de volgende wedstrijd.
Zonder voetbal kan de opbouw van Snollebollekes blijven staan dus het weekend erop nog twee concerten.
Tien euro huur oer bezoeker van een evenement is normaal. Dat is 2,5 ton per evenementen dag.
Ook kunnen veel evenementen nu wel plaats vinden omdat het stadion niet bezet is door het voetbal.
De eigenaar zal heel blij zijn als het gedoe met Vitesse voorbij is.

19 april 2024 om 18:17

Ben benieuwd. Denk dat die eigenaar zo lang mogelijk wacht en als de club echt op leven na dood is, de club lekker overneemt tegen een spotprijsje.

19 april 2024 om 18:29

Hij is al langsgeweest maar de directie van Vitesse vertelde hem dat hij een presentatie van zijn plannen mocht maken maar dat hij er rekening mee moest houden dat er veel gegadigden waren dus de plannen moesten de ditectie wel aanspreken.
Hij heeft met open mond van verbazing rechtsomkeer gemaaakt en is er nu helemaal klaar mee.
Vergeet niet, Vitesse zei zelf al eerder de huur op, klaagde hem aan en verloren de rechtzaak. Moest ie wederom Vitesse weer helpen want ze zaten door hun eigen schuld ineens zonder stadion.
Die is er nu echt wel klaar mee. Gewoon fulltime evenementen. Verdiend ie die twee miljoen bruto zo mee terug.

19 april 2024 om 18:41

Ja maar dat is wat ik bedoel. Toen zat hij nog tegenover die crisismanager, die blijkbaar nog mogelijkheden ziet/zag om te overleven. En ik mag aannemen dat ze toch ook die 2mln huur hebben ingecalculeerd in die plannen voor 2 jaar eerste divisie. Wellicht is alle hoop gericht op die WHOA. Maar als dat allemaal mislukt zie ik hem nog best de macht grijpen daar.

19 april 2024 om 18:51

Nee ze kunnen die twee miljoen euro niet betalen dus willen ze weer huurverlaging.

19 april 2024 om 19:19

Nee hoor, evenementenvergunning staat een maximaal aantal toe. Vitesse eruit betekent geen extra evenementen.

20 april 2024 om 00:46



Speedy, ik zei het al eerder. Heb jij zo'n hekel aan Vitesse? Wat praat jij een onzin zeg.

1) Vitesse levert hem 2,5miljoen op voor 17dagen in het jaar.
2) Arnhem heeft een evenementenvergunning met een beperkt aantal evenementen. Dit i.v.m de omgeving. Dit gaat ook zeker niet veranderen.
3) Ben jij beste maatjes met Vd Kuijt? Wat wij hier in de regio horen, is dat hij bijzondere eisen stelt en zichzelf boven alles en iedereen stelt. Hij noemt letterlijk iedereen incapabel en idioten, hij eist van alles, terwijl hij "gewoon" een partij is. Hij heeft het gevoel dat hij god is.
4) Paar ton per wedstrijd valt mee? Vitesse betaal 2,5miljoen per jaar, voor 17 dagen huur.
5) Een evenement lever 2,5ton op per dag? Ja, grapjas. Voor de huurder. Hij verhuurt gewoon het stadion. De inkomsten gaan toch echt naar degene die het huurt. Snollebollekes betaalt misschien €100.000 huur voor de concerten, alle inkomsten gaan ook naar hem toe.
6) waarom weet jij dat ze die 2 miljoen niet kunnen betalen... en weer? een huurverlaging willen.
We hebben nooit een verlaging gehad en natuurlijk wordt die 2 miljoen meegenomen. Wat dacht je van sponsoring, seizoenskaarten verkoop, merchandise, tv inkomsten.

20 april 2024 om 10:55

1) 17 dagen per jaar? Speelt Vitesse geen beker voetbal? Geen oefenwedstrijden? Worden wedstrijden nooit afgelast of uitgesteld? Verder hou jij geen rekening met de kosten van onderhoud van een verrijdbaar veld. Die betaald de stadion eigenaar, niet Vitesse.

2) Arnhem heeft afgelopen jaren nog de structuur van evenementen vergunningen aangepast. Er wordt onderscheid gemaakt in het soort evenement en de impact van een evenement op de omgeving. Uiteraard kan de stadion eigenaar gewoon vergunningen aanvragen bij een gewijzigde situatie. Maar voor heel veel type evenementen is geen vergunning meer nodig.

3) Van de Kuit is heeft destijds de boedel overgenomen toen er weer eens financiële crisis was rondom Vitesse. Iets meer dan een jaar geleden had Vitesse nog de huur opgezegd. Klaagde ze hem aan omdat ze voor een prikkie het stadion wilde huren, vonden dat ze dat recht hadden. De rechter maakte korte metten met de eisen van Vitesse. En wie was er zo vriendelijk om na de huuropzegging en de rechtszaak toch nog Vitesse in het Gelredome te laten spelen?

4) Wederom, ziet Vitesse af van beker voetbal? Speelt Vitesse afgelaste of onderbroken wedstrijden niet opnieuw uit?

5) Een evenementen hal kan makkelijk een tarief van minimaal acht euro per bezoeker vragen. Snollebollekes verkoopt rustig 30.000 kaarten per dag a 40 tot 50 euro per stuk. Snollebollekes haalt dus iets van 1,5 miljoen euro op met de kaartverkoop. Daarbij komt nog de omzet van de horeca.

6) Je hebt geen huurverlaging gehad omdat Vitesse de rechtszaak verloor. Vitesse eiste wel degelijk een huurverlaging. Heeft zelfs de huur opgezegd om verlaging af te dwingen. Daarna is Vitesse op haar knietje terug gekomen, de eigenaar heeft Vitesse weer als huurder geaccepteerd en het verhaal begint een jaar later weer van voren af aan.

Geen idee wat je bedoelt met sponsoring, seizoenskaarten verkoop, merchandise, tv inkomsten. Elk onderdeel zal komend jaar stukken minder opleveren. Vitesse gaat zelf uit van een KKD spelers begroting die overeenkomt met plek 5 tot 8.

Sterkte aan alle Vitesse-supporters. Wat een donkere tijden.

Ai flinke straf en pijnlijk voor de fans..

19 april 2024 om 17:28

Valt wel mee hoor. Degraderen deden we toch al wel. Dus liever nu puntenaftrek dan volgend jaar. Voorlopig licentiebehoud is van veel groter belang.

Nou en waarom mogen andere clubs wel blijven aanmodderen in de eredivisie? Dit is weer zo makkelijk scoren van de KNVB.

19 april 2024 om 16:56

Omdat vitesse de begroting niet op orde heeft en de rest wel

19 april 2024 om 17:02

? Heb je onder een steen gelegen? Ik zie dit bij geen enkele andere club. Dit is uiterst triest voor de trouwe supporters van Vitesse. Het is ook de keerzijde van je ziel verkopen (als directie zijnde) aan buitenlandse investeerders.

Extra straf omdat het toch symbolisch is (degradatie was toch al een feit) of weet iemand hoe er tot 18 is geteld?

19 april 2024 om 17:52

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18. Althans, zo zou ik het doen he.

19 april 2024 om 18:52

Nou dit precies, ze gingen toch al dus dit komt niet binnen bij ze,, knvb "matst" ze hierin uiteindelijk, had dit volgende seizoen maar Gedaan

19 april 2024 om 19:28

Uitzonderlijke ernst en omvang van de overtredingen.. staat in de tekst. Ik zie er niks symbolisch aan maar feit is wel dat het Vitesse in ieder geval geen extra pijn doet.

20 april 2024 om 16:06

Dat getal zagen ze bij de KNVB op het lijstje staan van clubs die in de eredivisie spelen. Iets anders zou ik niet weten.

Erg voor de echte fans , maar -1 Haha dat is wel echt dramatisch

19 april 2024 om 16:58

Als ze geen punten meer pakken dit seizoen gaan ze in ieder geval ten onder met een legendarisch slot waarmee ze de wereldwijde geschiedenisboeken zullen halen.

Treurig maar terecht...
Hopelijk blijft de club wel behouden want de supporters kunnen er niets aan doen en zijn de dupe. Ook kost het veel mensen hun baan...
Wie gaat vitesse uit de brand helpen???

19 april 2024 om 17:00

Is niet meer te redden vrees ik. Die kunnen zich gaan aansluiten bij Veendam, RBC, HFC Haarlem en Agovv.

19 april 2024 om 17:04

Zonde eigenlijk. In het buitenland hebben sommige clubs een miljoenenschuld met meer wanbeleid en die blijven wel bestaan. In Nederland zijn er clubs om een paar ton failliet gegaan. Blijft toch apart

19 april 2024 om 17:14

Niemand. Het is over. Teveel schulden, alle spelers vertrekken komende zomer en ze kunnen de huur niet betalen.
Oh ja, en ze kunnen geen bank vinden.

Zonde, opnieuw beginnen en keihard werken om terug te komen. Succes!

Nieuw doel voor Vitesse dit seizoen: Boven de 0 punten eindigen!

Wat een onzin, deze straf. Waarom dit aantal. Ff scoren voor de bühne. Nou ze waren toch al bijna gedegradeerd, de KNVB doet er een schepje bovenop. Sterkte Vitessenaren!

19 april 2024 om 16:53

Wat is er precies onzin aan en voor de bühne dan?

19 april 2024 om 16:58

Dat kunnen ze vaak niet onderbouwen. Ze doen alsof de KNVB gewoon een getal op papier heeft gezet en dat is dan het puntenaantal wat er aan aftrek komt.

Tja als je je orde niet op zaken hebt voor een lange periode krijg je dit. Denk dat Vitesse dit misschien als iets ‘positiefs’ moet zien om echt weer vanaf de grond af aan te bouwen met jeugd en structuur. De grote vraag is natuurlijk of de club nu überhaupt wel kan voortbestaan.

19 april 2024 om 17:21

Zaken niet op orde bedoel je?🫣

Sterkte Vitesse supporters.



Hahaha, staan we op -1 dit is dan weer goud.

Blij dat we hem nu krijgen en niet eventueel volgend seizoen als we er nog zijn.

Gaan er in elk geval in stijl uit, zoals het Hollywood aan de Rijn betreft.

19 april 2024 om 16:57

Hèhè, eindelijk een record(negatief) dat niet in Amsterdamse handen valt dit jaar.
Succes met het verwerken van deze zwarte dag in de clubgeschiedenis.

19 april 2024 om 16:58

Mwha,. Merk onder de Vitessesupporters dat het niet echt als zwarte dag wordt gezien. Meer de wederopstanding van de club.

19 april 2024 om 17:31

Inderdaad. Ik denk niet dat iemand rouwig is om deze puntenaftrek. Liever nu dan volgend seizoen. Degraderen deden we toch wel..

19 april 2024 om 19:32

Misschien fuseren met NEC?

19 april 2024 om 16:59

Mooi jouw nuchterheid! Ik zat er vorig jaar net zo bij, al was ons voortbestaan geen issue gelukkig. Hoe is jouw verwachting omtrent het voortbestaan of een eventuele doorstart? De berichtgeving is dusdanig pessimistisch dat ik niet meer goed weet of er voor Vitesse nog een fatsoenlijke uitweg is.

19 april 2024 om 17:08

Het is denk ik 50/50.
Grootste deel van de fans is het gezeik zat en vindt het prima om opnieuw op te bouwen. Veel mensen om mij heen hadden ons al bij degradatie neergelegd in december, dus een shock is het niet. Merk juist dat Vitesse meer begint te leven.

Als fans merken we dat de berichtgeving in de media extreem negatief wordt gekleurd momenteel. Als Vitesse aangeeft dat het lastig zou kunnen worden, dan is de Telegraaf er bij om het doodvonnis al te tekenen.
Als Vitesse zegt dat ze goede hoop hebben op een positief bericht m.b.t. het onderzoek naar Abramovich, dan brengt VI dit als "vitesse vreest het ergste".

Dus ja, inmiddels gewend aan de extreem negatieve berichtgeving. Supporters kijken alleen op de vitesse.nl website voor directieupdates. Moet zeggen dat vd Kraan en Reijntjes heel open en eerlijk communiceren. Veel verbinding aan het zoeken met de supportersvereniging, businessclub en andere stakeholders. Doen ze dus goed.
Ook een, naar mijn mening, realistisch beeld voor de komende jaren.

19 april 2024 om 17:28

Wat een onzin. Hun stelling om binnen twee jaar te promoveren is complete onzin.
De heren zijn juist totaal niet realistisch. Zoals ze onlangs nog de stadion eigenaar schoffeerde.
Dikke schulden, geen spelers meer en een huur van twee miljoen euro per jaar.
Het is voorbij.

19 april 2024 om 18:03

Niet alleen de stadioneigenaar. Als het plan slaagt van de huidige directie worden alle schuldeisers buitenspel gezet. Dus ook mkb bedrijven die hun openstaande rekeningen niet betaald kunnen krijgen.

En ik weet dat de directie geen keuze heeft en dat een faillissement het alternatief is. Maar door straks de schuldeisers buitenspel te zetten verliezen ze ook veel goodwill naar de toekomst. Je kunt beter proberen een regeling te treffen. Maar goed ik sta er ook ver vanaf. Misschien is dat al niet meer mogelijk

19 april 2024 om 19:35

Dat zie je verkeerd. Uitgangspunt is juist dat er wel afspraken gemaakt worden met schuldeisers. Maar als ze er samen niet uitkomen is er nog die laatste noodgreep.

Eeuwig en ontzettend zonde van zon grote club.
Zorgen dat je fundering intact blijft zodat je de komende jaren weer langzaam kunt bouwen!

Ik wens diepe condoleance aan alle inwoners van Arnhem.
-1 als punten is nog nooit eerder vertoond, dus een prestatie opzich.

Scheelt wel dat ze waarschijnlijk ook zonder de puntenaftrek gedegradeerd zouden zijn

19 april 2024 om 17:11

Ja dan was vitesse ook wel gedegradeerd, maar 18 punten in mindering is wel heel veel, te Veel in mijn ogen wij hebben
één seizoen -6 en één seizoen -3 gekregen...

Waarschijnlijk doet de knvb zo'n straf omdat het nu makkelijk is om vitesse te straffen.. stond vitesse 14de ofzo hadden hun echt geen -18 punten gedaan

19 april 2024 om 18:06

Natuurlijk niet. Ze krijgen een zwaardere sanctie omdat hun overtreding veel groter is. Men spreekt over misleiding en daarnaast is de totale schuld van Vitesse nog groter dan van Twente was.

Het enige positieve wat hier uit te halen valt is dat het (negatieve) record van RBC eindelijk uit de boeken is...

-1 punt na 30 wedstrijden, mooi record

Dat is sneu zeg. Laten we hopen voor de Vitesse fans dat de club vanaf volgend seizoen het rechte pad in slaat. Hopelijk bestaat Vitesse over 10 jaar nog, ik zou het doodzonde vinden als we een club zo groot als Vitesse verliezen!

19 april 2024 om 17:24

Hopelijk bestaan ze over een week of wat nog.

Los van dat dit een best triest einde van zo’n club is, hoop ik dat Vitesse wel 1 potje gaat winnen. Een seizoen met -1 punt eindigen is namelijk nog triester dan het feit dat je degradeert.

Goeie genade zeg.

Sterkte aan alle Vitesss supporters. Lijkt mij nu echt gigantisch vreselijk om als Vitesse speler nog de laatste 4 wedstrijden te moeten spelen.

20 april 2024 om 11:52

Precies waar doe je het nog voor.
(Enige is de fans natuurlijk).

Straf is dus hoger dan het aantal behaalde punten.. hoe triest

Dat ze zouden degraderen was sowieso al zeker, echter nu ze het zeker weten is ook dat laatste stukje hoop weg om uberhaupt nog goed te presteren de laatste wedstrijden.

Ben benieuwd of we deze club ooit nog terug gaan zien.
Zo zie je maar wat een slecht beleid kan doen met je club / bedrijf.

Beter nu dan volgend jaar. In principe betekent dit dat ze licentie nog hebben.

Had ze die - punten volgend jaar gegeven. Hadden ze echt een straf gekregen na jaren wanbeleid. Hoor die kale nog steeds roepen " heren van de media schrik niet. Vitesse gaat voor het kampioenschap". Houdoe en tot ziens!

Een vanoudsher mooie club gedegradeerd door wanbeleid. Triest voor de echte supporters maar het komt niet onverwacht. Sterkte voor de echte supporters.

Eerlijk is eerlijk. Dit is wel terecht. Na jarenlang wanbeleid en veel te hoog van de toren te hebben geblazen word je nu keihard met de neus op de feiten gedrukt. Aan die -18 punten hebben ze eigenlijk niks. Gedegradeerd waren ze toch. De KNVB had een steviger standpunt gemaakt door ze volgend seizoen met -18 punten te laten beginnen. Nu is het op het eerste oog een 'keiharde' straf, maar én de vorm van licentiebehoud en wetende dat je net als FC Den Bosch of een Telstar op 0 begint, is ergens een 'mazzel' voor Vitesse.

Sterkte fans, ongekend: -18 punten toegediend krijgen...

19 april 2024 om 18:54

Sluit me hier bij aan

Mijn medeleven Arnhemmers. Vind Vitesse wel een club die gewoon in de eredivisie thuishoort. Ik hoop op betere tijden voor jullie.

19 april 2024 om 17:04

Vitesse hoort zeker in de eredivisie thuis, het lijkt alleen een zielloze club.. maar dat komt gewoon dat hun een te groot stadion hebben waardoor je een negatief beeld hebt over de supporters, er blijft best trouw publiek daar jaar in jaar uit zitten

19 april 2024 om 17:11

Dat maakt het ook zo jammer. Geef ons een stadion van pakweg Willemii, Ado of Nac en het beeld is ineens totaal anders.
Gemiddeld trekken we toch 15.000 mensen elke week. Helemaal niet gek voor een provincieclub.

19 april 2024 om 17:15

Zeker waar en dan had je ook meer sfeer gehad, maar bekijk het positief hoe lastig ook... Bij mij club heeft het goed uitgepakt om helemaal weer even opnieuw te beginnen, komt bij jullie ook vast wel goed! En jullie komen vast wel weer terug

19 april 2024 om 17:19

Klopt! Twente staat nu als een huis!
We hopen er met een paar jaar weer te zijn, dan zien we elkaar wel weer

Een vervelende manier er zo uit te moeten gaan. Je wilt dat dit soort zaken op het veld worden beslist, niet op zo’n manier. Tegelijk zijn er regels afgesproken en was het duidelijk dat het er vroeg of laat van zou komen.

Ik wens Vitesse supporters veel sterkte in deze rottijd. Hopelijk weet jullie club het te overleven en keren jullie terug. Vitesse hoort in de Eredivisie.

Wat een misselijkmakende reacties, hier kunnen de supporters toch niks aan doen! Dat Vitesse jarenlang wanbeleid heeft gevoerd...

Sterkte voor de vitesse supporters... Niveau lager was al wel zeker, en is soms niet verkeerd kan je school schip maken met goed en fatsoenlijk beleid

19 april 2024 om 17:09

Mee eens hoor, leedvermaak en steken wordt hier meer en meer de tendens. Ik voel mee met de supporters van Vitesse. Zij kunnen hier niks aan doen.

19 april 2024 om 17:57

Helemaal mee eens. Nou lees ik dat Vitesse supporters zelf ook wel wat galgenhumor hebben en/of berusten in deze neergang, maar alsnog: gewoon klote voor de fans, medewerkers, etc. Sterkte inderdaad voor hen.

Ik weet er het fijne niet van maar zit een beetje te lezen, blijkbaar is de eigenaar van het stadion 1 of andere multimiljonair die ze vasthoudt aan een wurgcontract waardoor ze zon beetje failliet gaan, en heel toevallig is dat dezelfde meneer die de club al graag een tijdje wil kopen.

Nou met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. Jammer dat vitesse daaronder moet leiden.

19 april 2024 om 17:33

Wat een onzin. Die eigenaar heeft de stadionschulden destijds overgenomen.
Die wilde Vitesse onlangs nog overnemen maar werd geschoffeerd.
Overigens betaald Vitesse maar een ton per wedstrijd aan huur. Is niet veel voor zo'n enorm stadion.

20 april 2024 om 00:36

speedy, wat heb jij tegen Vitesse?
Alles is bij jou negatief.

Hij werd geschoffeerd? Wat is dat voor achterlijke opmerking. Die beste man heeft er alles aan gedaan om Vitesse zwart te maken. Hij heeft inmiddels al wel 10mensen voor rotte vis uitgemaakt. Bij elke bestuurder die er komt zegt hij dat het idioten zijn.
Die man is zo narcistisch als wat.

Hij had wel interesse in de club. Maken ze een afspraak met vd Kraan en Reijntjes, en laat hij iemand anders gaan. Ze willen als eerste alle boeken in zien en dan pas in gesprek. Vitesse zegt nee en meneer is direct op zijn hele kleine..... getrapt.

Hij legt eisen neer die echt nergens op slaan.

Wanneer begint de kaartverkoop voor Telstar uit?

Volendam opeens zeker van de nacompetitie. Zullen de enige zijn die blij zijn met dit nieuws. De supporters van Vitesse hebben wat te verduren hoor, Wat een drama.

19 april 2024 om 17:11

Ook op plek 17 degradeer je direct.

19 april 2024 om 19:59

Sorry! Dacht dat mijn visboer veilig was maar ze gaan er alsnog uit

19 april 2024 om 17:11

Nou de nummer voorlaatst gaat er ook gewoon rechtstreeks uit hoor. En gelukkig maar, Volendam heeft op geen enkel vlak wat te zoeken in de Eredivisie.

19 april 2024 om 17:26

Kanttekening. Dit seizoen inderdaad niet. En bedankt voor je steun.

19 april 2024 om 17:37

Voor de supporters vind ik het jammer hoor. Valt weinig op aan te merken. Maar zoals de club zich dit seizoen gemanifesteerd heeft slaat nergens op. Dat is minachting voor de competitie en eredivisie-onwaardig.

19 april 2024 om 18:18

Dat is niet helemaal onwaar. Gelukkig voor volgend seizoen een nieuw bestuur zonder megalomane plannen. Ze kunnen minder goed zingen maar de plannen geven houvast. Transfergelden van v.d. Ven volgen en als Joey Veerman verkocht wordt volgt er nog eens 4% van deze transfer. On topic laten we hopen dat volgend jaar Vitesse er nog is.

19 april 2024 om 17:12

Hoe bedoel je precies? Er degraderen 2 ploegen direct?

19 april 2024 om 19:05

Ja, dat is al jaren zo. Er promoveren ook 2 clubs uit de KKD. Dan heb je nog nacompetitie waarbij nog een extra club kan promoveren danwel degraderen.

19 april 2024 om 17:12

onderste 2 degraderen direct

Degraderen gingen ze toch al. Dus dit voelt meer symbolisch. Maar de ernst is duidelijk.

Pfffff, moment van stilte en dan opnieuw beginnen

Ik denk dat ze in Arnhem bijzonder opgelucht adem halen, dit is namelijk helemaal geen sanctie in deze situatie. Degraderen zouden ze toch al, dus of dat nou met 17 punten is of met -1, dat maakt helemaal geen verschil

Gefeliciteerd Vitesse. Met zoveel lak aan de licentie-eisen verdien je eigenlijk niet eens meer bestaansrecht. Terechte straf van de KNVB.

20 april 2024 om 12:01

De club is van de supporters, de gene die de club kapot heb en gemaakt hebben geen liefde voor de club.
Ben geen vitesse supporter maar zonde hoe dit soort dingen (ook in bedrijfsleven) gebeuren door mensen die niks hebben met een organisatie/club.

Ik zou heel graag het volledige rapport van de licentiecommissie willen zien. Na alle ophef van de afgelopen jaren is het bijna onverteerbaar als alles onder geheimhouding blijft vallen. Ik kwam in de jaren 70 al naar Nieuw Monnikenhuizen. Ik heb veel moois en veel lelijks meegemaakt. Op naar de 0 punten.

Lullig om te zeggen maar in deze situatie -18 punten kun je nauwelijks een straf noemen, hadden er beter nog een stuk of 6 kunnen bewaren voor volgend seizoen.

Jongens, het is maar een spelletje

Tja 18 punten in mindering in een seizoen waarin lijfbehoud toch niet meer ging lukken. Geen wonder dat ze er niet tegen in beroep gaan. Ik vind het allemaal prima, het zou toch jammer zijn als Vitesse zou verdwijnen. Nu lekker opnieuw beginnen in de KKD en dan hopelijk over een paar jaar weer gezond in de Eredivisie.

Sterkte Vitesse en alle supporters

Gecondoleerd... En dat ze maar snel mogen terugkomen. "nooit meer naar Arnhem" was leuk om te zingen maar de realiteit is. We willen toch best wel weer een keertje naar Arnhem...

Succes in de KKD en tot over twee jaar!

19 april 2024 om 18:43

Zo dacht ik er ook over totdat wij als Nec supporters werden genaaid met het smoesje "we kunnen de veiligheid van de supporters niet garanderen. Wat hebben we aan een derby zonder supporters???

Heerlijk nieuws op de vrijdag, vitesse gedegradeerd! Wel blij voor de supporters dat de club blijft bestaan

19 april 2024 om 23:05

Leuk voor FcGrunn; volgend jaar toch weer naar Arnhem!

20 april 2024 om 12:03

Nou hoop ik dat Groningen in de KKD blijft gewoon om ze dan tegen vitesse te zien🤣

Sterkte supporters van Vitesse! Nu alles op alles op het voortbestaan van de club.

Druk is eraf, pakken 12 punten nu met ons cluppie. 🙄

Al jaren een puinhoop dus dit is nu eindelijk opgeruimd staat netjes

Sterkte Marcel van Roosmalen

Ik vergeet nooit meer het spandoek tijdens onze degradatiewedstrijd tegen Vitesse 29-04-2018. Het is maar een spelletje stond er op dat spandoek. Ik zeg nu tegen alle Vitessesupporters, het is maar een spelletje.
Verder hoop ik natuurlijk dat een roemruchte club als Vitesse, zich weer herpakt de komende jaren en weer uitgroeit tot een gezonde club, want ondanks het gebeurde, gun ik ze dit niet toe. Wij weten helaas hoe het voelt. Sterkte aan alle supporters, die Vitesse een warm hart toedragen.

19 april 2024 om 19:41

Ik herinner me het faillietesse spandoek van FC Twente jaren daarvoor ook nog. Thanks voor de sterktewensen, wij zien dit vooral als een kans om eindelijk gezond te worden als club.

19 april 2024 om 21:56

Ik denk dat een stapje terug helemaal niet zo erg is, dan kan Vitesse er straks weer twee vooruit zetten. Sterkte de komende tijd.

De kogel is door de kerk. Tijd voor een complete nieuwe koers daar in Arnhem

Onder aan de streep is dit een groot gemis voor de Eredivisie. Ik zie mensen alweer cynisch reageren met opmerkingen als, en ik quote “geen toegevoegde waarde voor de eredivisie, of op basis waarvan is Vitesse een eredivisie ploeg?” Nou, het is de op één na oudste BVO van Nederland. Bovendien heeft het talloze jaren in de subtop van de Eredivisie gebivakkeerd en een aantal mooie succes behaald. Het stadion is modern en is ondanks de bezettingsgraad voor Eredivisie begrippen goed gevuld. Voor de Vitesse fans hier, niet getreurd, het is even pijnlijk maar nu kan er opnieuw gebouwd worden aan een gezond Vitesse met echte clubmensen. Kijk waar bijvoorbeeld Roda JC nu staat, naar mijn mening een soortgelijk geval.

19 april 2024 om 18:28

Echt gematst door knvb Ze waren zo ook gedegradeerd Straf van fctwente was ook tvgeld terug betalen. Moeten ze hier ook doen

Zoals enkele wijzen uit Arnhem ons in Twente er al op wezen: Ach.. het is maar een spelletje..
Jammer dat deze club er aan onder lijkt te gaan. Sterkte aan iedereen die de club een warm hart toedraagt.

Hebben ze wel het grootste stadion van heel de KKD !

19 april 2024 om 18:11

Eh nee, ze hebben geen stadion. Per 1 oktober moeten ze weer twee miljoen euro aan huur ophoesten. En dat geld is er helemaal niet.

19 april 2024 om 18:30

Misschien in t Nec stadion spelen als dat mogelijk is

19 april 2024 om 18:48

Leuk om te proberen een reactie uit te lokken en is je dus ook gelukt , maar NEE, dat is niet mogelijk.

"Dames en heren, niet schrikken, maar Vitesse zal voor de landstitel gaan".

Was getekend, Maasbrecht Schouten, luchtfietser te Arnhem.

Tsja, als je jaren lang bouwt op huurspelers ipv eigen kapitaal….. dan ga je ooit tegen de lamp lopen. Je groeit niet mee met de concurrentie en gaat financieel ten onder.

Dat durft KNVB alleen als t allang beslist is. Heel raar

Altijd wat in Arnhem, toch een stad met groot stadion en veel fans. Nu de balans opmaken voor KKD en financieel orde op zaken stellen. Zo niet, dan is het endex.

Straf van niks Waren zo ook wel gedegradeerd. Hebben boven de stand geleefd al meerdere jaren en daarom moeten ze ook maar tv geld terug betalen aan andere clubs net als fctwente enkel jaren geleden moest!

Helaas maar uithuilen en opnieuw beginnen.
Niets mis met kkd. Jammer van die mensen die negatief praten over onze mooie club.
Vanaf 1892 op een na de oudste club van Nederland. Wij zijn trots op ons clubje. Paul van de Kraan krijgt ons zeker er boven op. Forza Vitesse 💪

19 april 2024 om 19:31

KKD is een hele leuke en spannende competitie en gelukkig worden nu wel alle wedstrijden uitgezonden. Enig nadeel zijn die belofte teams altijd een verrassing hoe die voor de dag komen en wie erin staan.

Kijk, dat is een mooi begin van het weekend.
Karel bedankt.

Terechte straf, als je niet aan de vereisten wil voldoen, dan volgt er een straf

Ik denk niet dat er een Vitesse supporter is die werkelijk dacht dat ze degradatie nog gingen ontlopen. Dus die puntenstraf zullen ze ook niet wakker van liggen. Nu wel verstandig om de laatste 4 potjes te spelen met spelers die er volgend jaar ook bij zijn. Kan je nu al zien wie van die gasten mee kunnen en hen ook laten zien dat ze een goede kans maken op een basisplek volgend seizoen. Succes supporters KKD is een lastige sterke competitie hoop dat wij de andere weg gaan bewandelen.

Zonde weer voor onze Eredivisie. Ik kijk liever uit naar een Eredivisie met zeker 10 goede teams van het niveau top 4. Dit is gewoon drama.

Beter nu dan volgend seizoen met -18 beginnen. Degraderen doen ze sowieso toch al. Eigelijk mag hiervoor de vlag wel uit in Arnhem nietwaar?!

Misschien is het een consequentie van 5 jaar in Nijmegen studeren (nee, ik heb niets met NEC) maar ik kan er niet rouwig om zijn. Ik vind dat er altijd een air van misplaatste arrogantie en kouwe kak rond Vitesse heeft gehangen. Met geld van een ander smijten, te groot, halfleeg stadion zonder sfeer, jarenlang dat gezwets over aansluiten bij de top, nee ik vind het niet erg dat we er voorlopig niet heen hoeven.

18 punten aftrek is een hoop maar ze hebben nog wel hun licentie. Toch vreemd dat de KNVB na jaren aankijken nu een straf uitdeelt 10 jr geleden de club al zo goed als failliet was! Dit valt toch niet uit te leggen aan een RBC, Veendam of AGOVV! Die zijn voor veel minder omgevallen. Alsof de KNVB met Vitesse onderhands een dealtje heeft gesloten. Vreemd verhaal!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren