Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Marijn Beuker legt met 1 opmerking enorme fout van Sven Mislintat bij Ajax bloot

Laatste update:

Marijn Beuker zet zijn vraagtekens bij het transferbeleid van Ajax afgelopen zomer. De Director of Football van de Amsterdammers snapt niet dat er twee spitsen zijn aangetrokken, die beiden de verwachting droegen een basisplaats te krijgen. Beuker stelt dat voormalig td Sven Mislintat niet genoeg oog had voor 'de blinde vlekken' in de selectie. "Daar begint het mee", aldus Beuker in Voetbal International.

Ajax' dubieuze transferzomer mag inmiddels algemeen bekend genoemd worden. Mislintat trok in totaal ruim 110 miljoen euro uit voor een twaalftal aankopen: Branco van den Boomen, Benjamin Tahirovic, Diant Ramaj, Carlos Forbs, Jakov Medic, Chuba Akpom, Anton Gaaei, Josip Sutalo, Gastón Ávila, Georges Mikautadze, Sivert Mannsverk, en Borna Sosa. Van dat gezelschap mag vooralsnog alleen Ramaj een voltreffer genoemd worden.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Beuker had het, als hij verantwoordelijk was geweest, anders aangepakt. "Als je drie spitsen hebt die allemaal denken dat ze gaan starten (Brian Brobbey en de aangetrokken Akpom en Mikautadze, red.), is dat niet handig", analyseert de bestuurder in VI.

"We gaan gericht zoeken, zodat we spelers ook een boodschap mee kunnen geven over de rol die zij krijgen in de selectie. Dat begint met het identificeren van de blinde vlekken in de groep."

Beuker schetst daarop de huidige situatie. Volgens de 39-jarige directeur moet er in ieder geval een rechtsbuiten bij komende zomer. "Dan moeten we weten: wat voor voetbaltype zoeken we daar? En wat voor leiderschapsprofiel heeft die speler? Wat wordt zijn rol?" Die profielen baseren Beuker en consorten op de gewenste speelstijl, en worden vervolgens voorgelegd aan de scouting.

Die scouting lijkt een drukke transferzomer tegemoet te treden. Volgens De Telegraaf komen van Mislintats aankopen alleen Ramaj, Mannsverk en Van den Boomen in aanmerking voor een langer verblijf, en mag de rest alweer vertrekken.

Ook is er veel te doen rondom 'sterspelers' Brian Brobbey, Steven Bergwijn en Steven Berghuis. Beuker gaf onlangs al wel aan 'het geraamte' van Ajax te zien in het viertal Ramaj, Brobbey, Jorrel Hato en Kenneth Taylor. Van alleen Ramaj en Hato lijkt een langer verblijf 'zeker' te noemen.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Ajax-nieuws? Word nu lid van het Ajax Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"van dat gezelschap mag vooralsnog alleen Ramaj een voltreffer genoemd worden. "

Dit is echt veel te kort door de bocht. Nu Georges Mikautadze er in de tweede seizoenshelft in Ligue1 alweer 11 goals en 3 assists gemaakt heeft, blijkt het gewoon een uitstekende voetballer.

Ook Chuba Akpom doet het prima als tweede spits met 14 goals en een assist in iets van 1000 minuten speeltijd.

2 mei 2024 om 13:07

Ik hoop vooral dat Akpom wilt blijven, uitstekende tweede spits. Echt geweldige cijfers voor relatief weinig speeltijd.

2 mei 2024 om 13:36

Uitstekende cijfers misschien wel ja. Uitstekende invaller ook. Maar ook een hele dure. En een hele matige voetballer. Gezien de blessuregevoeligheid van Brobbey moet je echt een betere speler hebben dan Akpom.

Overigens is hij gezien zijn home-grown status ook perfect om ‘veel’ geld voor te ontvangen.

2 mei 2024 om 13:53

Ik vind het heel makkelijk scoren wat Beuker nu doet.

Vorig seizoen was Brobbey niet zo goed als dit seizoen. Brobbey heeft afgelopen zomer ook keihard gewerkt en die werklust betaalde zich nog niet uit in doelpunten voor de winterstop. Maar na de winterstop is het gewoon een beest.

Akpon en Mikautadze werden ook gehaald als schaduwspits. En laatstgenoemde kon ook op de vleugels. Forbs werd obv data ook gehaald als rechtsbuiten.

Middenveld werd verstrekt met een 3-tal spelers voor de 6 en 8 positie.

2 linksbacks gehaald, waarvan 1 ook centraal kon. 2 RCV werden gehaald en een rechtsback.

En een nieuwe keeper daar Rulli geblesseerd was en/of wilde vertrekken.

Met andere woorden, alle posities waren dubbel ingevuld met de spelers die er al waren en er stonden een paar talenten zoals Vos en Godts klaar om door te stromen.

De fout die Mislintat maakte en dat lees of hoor je ook terug in zijn interviews: Kijk waar Stuttgart nu staat. Beoordeel mijn aankopen over 3 jaar. Maar aankopen dienen er bij Ajax direct te staan, opleiden doe je in de jeugd. Is er geen jeugd, dan koop je een speler. Ajax is het Bayern van Duitsland, bij Bayern koop je ook geen dozijn spelers om over 3 a 4 jaar kampioen te worden.

2 mei 2024 om 14:08

4fredondo: "ik vind het heel makkelijk scoren wat Beuker nu doet. "

Ik kan je aanraden om het hele artikel van VI te lezen want hoe VZ dit nu neerzet komt de inhoud totaal niet overeen met de algehele strekking van wat Beuker zegt. Het is een heel sterk interview maar dat komt er in deze tekst totaal niet uit.

Hij probeert overduidelijk juist weg te blijven van kritiek op het beleid van Mislintat dus het is bijna knap hoe VZ er toch weer zo'n invalshoek uit geperst heeft

2 mei 2024 om 14:09

@4fRedondo - Je gaat wel even voorbij aan de grootste fout; Geen rechtsbuiten gehaald. Forbs is een linksbuiten, geen rechtsbuiten en heeft daar zelden gespeeld. Met Godts en Bergwijn had je al 2 linksbuitens. Ook Forbs is een idiote aankoop geweest. Van te voren al.

2 mei 2024 om 14:10

Ik denk ook dat sommige spelers echt niet zo slecht zijn als men zei. Alleen is het wel gek dat Mikautadze en Akpom niet alleen als spits gehaald zijn maar ook als buitenspeler en als 10. Terwijl ze echt spits zijn.
Een speler als Mikautadze kan best een speler zijn die over 3 jaar een geweldige spits kan zijn. Maar dan moet hij wel spelen en zich ontwikkelen. hetzelfde gold voor Brobbey begin van het seizoen. Dus hoe kan je 2 spitsen halen in dezelfde fase van hun ontwikkeling en denken dat ze allebei gaan slagen. Dat kan gewoon niet. Basis moet in principe zijn 1 Ervaren kracht en 1 toptalent. Maar 2 talenten en een ervaren spits voor 1 positie is gewoon niet goed samengesteld.
Zelfde met de Linksback positie. Prima als je een ervaren Sosa haalt met een talent erachter. Maar als je dan teveel spelers hebt die er net achter zitten dan weet niemand zijn status meer.

2 mei 2024 om 14:14

Ik ga er niet aan voorbij, schrijf dat Forbs is gehaald als rechtsbuiten o.b.v. data en dat ook Mikautadze daar eventueel uit de voeten zou kunnen.

2 mei 2024 om 14:15

Messibazoer: Ik denk dat Mislintat de mogelijkheid (en bereidheid) van spelers om op een positie te spelen die ze niet gewend zijn schromelijk heeft overschat. Als je kijkt naar zijn uitleg vantevoren dan was Mikautadze een optie die op beide flanken, spits en op 10 kon (lol), Akpom 10 (kan wel maar niet in een Ajax systeem) en in de spits en Forbs op links en rechtsbuiten.

Hij dacht eventjes 8 vliegen in 3 klappen te slaan maar dat werkt natuurlijk niet zo.

ticer:

Akpom speelde bij Middlesbrough vooral op 10, maar die spelen in een compleet ander systeem. Mislintat lijkt dus vooral de plank totaal mis te hebben geslagen in met welk spelopvatting Ajax traditioneel gezien speelt (dat zie je ook in de keuze Steijn, even los van zijn kwaliteiten, dat is een lange-bal-kopsterke-spits trainer).

2 mei 2024 om 14:18

Bij een topclub hoort elke positie dubbel bezet te zijn waarbij de bankzitter nauwelijks onder doet voor de basisspeler.

De club die Akpom verkocht gaf aan dat hij geen nr.9 is maar eerder een 10. Tis duidelijk dat Akpom meer een 9,5 is. Naast Brobbey is hij heel gevaarlijk en kan je zeker erbij houden als plan B optie, die ook elke topclub behoort te hebben.

2 mei 2024 om 15:19

Als je de commentaren hieronder leest gaan heel veel mensen voorbij aan de boodschap van Beuker.. Hij heeft het er niet over of Mikautadze een goede voetballer is of niet hij heeft het over een uitgebalanceerde selectie waarbij je een spits hebt voor in de basis en niet 3. Natuurlijk moeten ze het elkaar moeilijk maken maar daarom hadden ze nooit Mikautadze moeten halen totaal niet gemotiveerd wanneer hij van de bank kwam. en dat is de fout die Mislintat maakte hij koos voor speler waar hij potentie van zag en keek niet goed waar behoefte aan was en of de speler in de groep qua rol paste. Ik hoor Beuker en zeker Kelvin alleen maar goede dingen zeggen. is niet voor niets dat Louis beide voordroeg die hebben er echt wel kijk op. Vul dat aan met Kroes die een enorm netwerk heeft en het geraamte met adviseur louis staat. nu nog een trainer die daar bij past. Schijnt dat Faioli al in Portugal is gezien (wellicht gesprekje met Louis?)

2 mei 2024 om 15:38

En ik geef aan dat Akpon en Mikautadze niet per definitie als spits zijn aangetrokken, maar puur op data waar ze zouden kunnen voetballen zoals 10 of op 7 of 11.

Dolberg kwam als rechtsbuiten naar Ajax maar brak door als spits.

Martinez kwam als vervanger van Tagliafigo en kon ook op VM, bleek uiteindelijk een fantastische LCV. Arveladze werd juist gehaald als CV, maar kwam het beste tot zijn recht als VM.

Mislintat heeft ingekocht als scout, terwijl Ajax behoefte had aan directe versterkingen.

Maar de allergrootste miskoop van Ajax die al door Overmars getracht werd te halen is toch Bergwijn. En ook hij werd gehaald terwijl je al tig linksbuitens had en zelfs al 3 jaar op rij de beste speler van de eredivisie op die plek stond.

2 mei 2024 om 13:09

Eens, maar het is de T die dit zegt, niet Beuker. Verwacht ook dat jongens als Gaaei, Akpom, Sosa en Sutalo een nieuwe kans krijgen.

2 mei 2024 om 13:10

Dus Mikautatze is een voltreffer, maar bij een andere ploeg en Akpom is voornamelijk invaller, ondanks zijn leeftijd en prijskaartje. Prima voetballers, maar dus geen voltreffers bij Ajax.

2 mei 2024 om 13:39

Akpom is gehaald als tweede spits achter Brobbey (je had maar 1 spits dus er moest sowieso een tweede keuze bij) en die heeft inmiddels 10 goals gemaakt in ongeveer 800 minuten ED (en 14 in alle competities). Dat mag je best een voltreffer noemen ja.

2 mei 2024 om 15:54

Volgens het artikel was Akpom in de veronderstelling dat hij eerste spits ging worden, dus daar ga ik dan ook vanuit. Je betaalt toch ook geen 12 miljoen voor een tweede spits met weinig restwaarde? Van een speler van 29 met die prijs verwacht je een basisklant te halen, dat is hij niet.

2 mei 2024 om 13:12

Ben ik met je eens. Ik denk zelfs dat er in Sutalo, Sosa, Mannsverk en Tahirovic (waar die laatste twee allicht gewoon sterke tweede keuzes kunnen zijn voor op de bank) nog veel meer zit voor Ajax, en dat Gaaei, Forbs en Avila ook helemaal niet zo slecht zijn maar gewoon totaal niet bij Ajax passen.

Die laatste drie moet je zien te lozen voor een mooi bedrag, Mikautadze en Akpom ook (ik heb Akpom er graag bij als pinchitter maar dat wil hij zelf denk ik niet). Sosa ben ik niet echt over uit omdat hij zo'n slapjanus is qua instelling maar voetballend is het echt een prima speler wel. Misschien kan een nieuwe coach er meer uit halen bij hem.

En de rest kun je denk ik nog best een kans geven als je een gebalanceerd team eromheen gevormd krijgt. Aangevuld met de talenten uit eigen jeugd en een paar gerichte aankopen (vooral op de flanken, vleugels en backs) en een creatieve 10 erbij. En dan een trainer voor de groep die de spelers fitter krijgt en veel meer tactisch vernuft heeft. Dan kan het best weer gaan draaien. Ik vind Sutalo en Kaplan samen bijvoorbeeld best een gebalanceerd en complementair duo, voor Eredivisie begrippen is dat echt niet slecht en Hato mag misschien ook wel wat rustiger gebracht worden.

Ramaj
Aankoop
Sutalo
Kaplan
Hato/Sosa
Henderson
Taylor (10)
Aankoop
Berghuis
Brobbey/Rijk
Aankoop
2 mei 2024 om 14:15

Ben het helemaal met je eens Jtjevtt. Sommige spelers passen helaas niet bij het Ajax spelletje. Als je dan hoort dat Mislintat voorbij is gegaan aan de scouts van Ajax dan mag je hem dat wel aanrekenen.
Ik denk ook dat er in jonge spelers als mannsverk, Tahirovic en Mikautadze nog veel potentie zit alleen het is moeilijk voor jonge jongens in een ander land in een team wat niet draait toch te excelleren.
Van Sosa wist iedereen dat hij assistkoning was in de Bundesliga maar verdedigend te kort kwam voor de top. Ondanks dat hij geen vertrouwen heeft en van de bank naar de basis hupt en weer terug heeft hij toch 4 assists in 16 wedstrijden.
Als er volgend seizoen een vaste kern is en er automatismen komen in het spel dan zie ik Sosa ook in de eredivisie gewoon 15 assists geven.

2 mei 2024 om 13:19

Georges Mikautadze had een basisplaats tegen de amateurs. Toen bakte hij er echt helemaal niks van. De Ligue1 is qua sterkte competie vergelijkbaar met de Eredivisie (en misschien wel zwakker, omdat PSG echt heel veel punten bij elkaar sprokkelt voor Frankrijk).

Ik vind hem gewoon tekort voor het niveau wat Ajax moet nastreven (meedoen om kampioenschhap). Maar als jij denkt dat Mikautadze volgend jaar genoeg kwaliteit heeft, dan ga ik daar graag in mee

2 mei 2024 om 13:32

Rene van de Gijp verklaarde de offday van Ajax tegen de amateurs uitstekend. Trainer zit in het buitenland voor een trouwerij, de assistent leidt zijn eerste wedstrijd en gooit werkelijk het hele elftal om. Spelers die al maanden geen wedstrijd gespeeld hebben, spitsen die als buitenspeler moeten spelen, ga maar door.

Dan begin je helemaal verkeerd aan zo'n wedstrijd, want motivatie opbrengen tegen amateurs is al lastig. Dan loopt het voor geen meter. En dat kan je dan bijna niet meer omdraaien.

Gewoon beginnen met je vaste opstelling, snel en paar keer scoren en dan wisselen. dan is er geen vuiltje aan de lucht.

Als je daar een speler individueel op wil afrekenen, dan ben je echt verkeerd bezig.

De Franse competitie is echt sterker dan de eredivisie en daarin laat Georges Mikautadze het wel zien. Tegen Marseille, Lyon, Lille, Lens, Stade Brestois wist hij te scoren. Dat is zijn allemaal ploegen in het linker rijtje in Frankrijk.

2 mei 2024 om 13:35

Speedy: Wel een sterke analyse eigenlijk. Je zag ook bij die pot dat elke speler van Ajax logischerwijs 100 keer beter was aan de bal. Sneller, technischer. Op de individuele spelers kreeg Hercules totaal geen grip. Maar er klopte geen hol van de veldbezetting waardoor Hercules af en toe gewoon vrij door kon lopen achterin en waardoor Ajax geen idee had hoe ze uberhaupt richting de goal moesten combineren tegen een compact staand, tot op het bot gemotiveerd amauteur elftal.

genieterr: over Mikautadze ben ik het verder wel met je eens. Sowieso: los van zijn niveau wil die absoluut niet meer terug naar Ajax dus dat gaat 'm echt niet meer worden.

2 mei 2024 om 15:04

Wellicht moet ik ook niet Mikautadze er alleen uitlichten op basis van 1 wedstrijd. Maar denkt dat men had gehoopt dat zo'n wedstrijd juist vertrouwen kan geven aan een spits. En denk dat veel vertrouwen Mikautadze wel beter maakt. Misschien moet je hem houden als Brobbey vertrekt, maar als 2e spits kan je beter investeren in Rijkhoff denk ik.

2 mei 2024 om 19:42

Ik ga er vanuit dat Metz de optie licht. Ze kunnen hem dan komend seizoen met winst verkopen. Maar als hij terug komt, dan kan Ajax hem vrij makkelijk zonder verlies verkopen. Genoeg Franse clubs willen hem graag hebben.

2 mei 2024 om 13:25

Weet jij wat voltreffer betekent?

2 mei 2024 om 13:32

Acm4life: Nouja Mikautadze valt daar duidelijk niet onder maar Akpom mag je best een voltreffer noemen. Je zocht een tweede spits achter Brobbey, Akpom kan het eigenlijk niet beter doen als pinchitter dan hij nu doet daarnaast kun je ook nog je vraagtekens zetten bij Ramaj soms, dus die zou ik persoonlijk nog geen voltreffer noemen eigenlijk. Goede keeper, veel potentie, maar af en toe ook best een grabbelaar.

2 mei 2024 om 13:58

Huh, een speler die je voor 16 milj koopt en amper een bal naar de goede kleur speelt is een voltreffer? Nee, voor een dergelijk bedrag had hij er bij Ajax een paar in moeten knallen, zoals Akpom doet. Al maakt Mikautadze er 100 in de L1, daar heeft Ajax hélemaal niets aan en dan ben je dus gewoon geflopt in Amsterdam. Hij slaagt wél ruimschoots bij Metz, dat zeker, maar bij Ajax niet.

2 mei 2024 om 14:10

Je bedoelt een speler die is geflopt omdat hij nog eerder linksback werd gezet dan op zijn eigen positie? Kunnen we het dan wel hebben over een flop?

2 mei 2024 om 14:32

Dat is het punt niet, een speler die niet presteert bij Ajax, is niet geslaagd bij Ajax, verwijzen naar zijn tijd bij Metz doet daar niks aan af. Hij werd door onze Duitse allesbeterweter toch écht gepresenteerd als alleskunner die op de 4(!) voorste posities uit de voeten zou kunnen, gebleken is dat allerminst want zowel van links als op 10 speelde hij hélemaal niets klaar, zelfs niet tegen de amateurs van Hercules... En dan heb ik het echt niet alleen over doelpunten, maar ook gewoon simpele passes mislukten veel te veel. In zijn hele periode Ajax komt hij tot maar 68% geslaagde passes, 33% geslaagde dribbels en 34% gewonnen duels... Hoe kan je dat geen flop noemen? Omdat hij ze bij een andere club er wel in schiet? Rare beredenering.

2 mei 2024 om 14:35

Er staat toch ook niet dat ze waardeloze spelers zijn, als je Mikautadze en Akpom voltreffers vindt dan moet je effe naar de huisarts ben ik bang

2 mei 2024 om 16:30

Het is bovenal gigantisch dom om dit zo te stellen. Je kunt niet alle spelers slijten en het komt nou niet bepaald sympathiek over als een bestuurder dit over meerdere selectiespelers zegt.

Leuke praatjes, het was misschien verstandiger geweest om daarmee te wachten tot je zelf iets bewerkstelligd hebt.

2 mei 2024 om 12:55

Onzin. Hij geeft alleen zijn visie op het komende jaar weer. Daar kan je hem toch niet betrappen op grootspraak?

2 mei 2024 om 13:11

Tja. Op basis van dit artikel snap ik wel dat mensen het niet begrijpen. Ik raad iedereen dan ook aan het volledige artikel te lezen.

Spijtig dat je alles wat je hier leest met een flinke korrel zout moet nemen.

2 mei 2024 om 13:02

Je kan deze hele site meteen opdoeken dan. Iedereen heeft hier namelijk alleen maar leuke praatjes.

2 mei 2024 om 13:05

Precies. Laten we zien wat deze man zelf gaat presteren deze zomer. Hij vergeet erbij te vermelden dat Mislintat ook eerst voor 100+ miljoen verkocht heeft en het salarishuis flink omlaag heeft gebracht.

2 mei 2024 om 13:28

Beuker zegt helemaal niets over Mislintat in het interview. Daar wil hij juist ver van weg blijven. Dat Voetbalzone deze kop kiest om mensen te laten concluderen dat hij het vorige beleid afkraakt kan Beuker verder niets aan doen. Hij legt in het interview vooral uit hoe Ajax het nu wil aanpakken zonder koppeling te maken aan eerdere transfers.

2 mei 2024 om 13:45

Eens. Zeer sterk interview (aanraders voor de leden die ook VI pro hebben) en bijzonder hoe VZ er toch weer een negatieve invalshoek uit weet te persen terwijl dit helemaal niet zo was bedoeld. Beuker geeft in het interview zelf notabene aan het niet te veel over die periode te willen hebben behalve in oplossingen voor de toekomst.

Het is dat er hier een stakke moderatie aanwezig is waardoor het leuke discussies zijn onder de artikelen maar de kwaliteit van de artikelen vind ik wel steeds armoediger worden eigenlijk. Een beetje overeenkomend met het niveau van de Nederlandse analisten nu. Het gaat tegenwoordig vooral over oneliners en aandacht trekken met provocerende of controversiele uitspraken en ik mis toch wel vaak de voetbalinhoudelijke diepte analyse.

2 mei 2024 om 13:11

Wat een flauwekul. Als hij niets zegt is het weer een gebrek aan visie, zegt hij wel wat dan moet hij zijn mond houden tot hij wat heeft laten zien.

Het klopt toch al jaren niet. Ook vorig seizoen was de selectie niet op orde. Benieuwd of de huidige technische staf de selectie wel op orde krijgt. Er moet volgens mij best wel iets gebeuren.

2 mei 2024 om 13:07

Dat valt wel mee, je moet realistisch zijn. Dat betekend dat je nu de acute zwakke plekke, dus twee of drie aankopen moet doen. Dan heb je al een selectie waarmee plek drie haalbaar is.

Dan kan je volgend seizoen weer het volgende stapje maken. En zo binnen twee tot drie jaar weer voor de titel spelen.

2 mei 2024 om 13:13

Ben benieuwd welke posities jij dan bedoeld. Ik zie namelijk meer zwakke plekken.

2 mei 2024 om 13:36

@superfarms, coach, rechtsbuiten en een echte verbindingsspeler. Moet jij eens opletten hoe snel Ajax dan al stappen zet richting top 3. Een groot deel van de zwakte van Ajax is tactiek. Iedereen doet wel of die spelers beneden alle peil zijn, maar ze hebben dan ook werkelijk waar niets om op terug te vallen. Geen systeem, geen duidelijke afspraken. Niets. Zelfde met Gaaei daar wordt van gedaan alsof het kkd, niveau is omdat hij verdedigend steken laat vallen. Newsflash 90% van de backs in de eredivisie zijn helemaal niet zo sterk verdedigend. En op het moment dat backs dat wel zijn, gaan we het hebben over hun aanvallende kwaliteiten. Gaaei is zwak in het echt verdedigen, echter in aanvallend verdedigen (druk zetten, ballen veroveren op de helft tegenstander) doet hij het helemaal niet zo slecht. En zo kan je elke aankoop eruit gaan lichten en bekijken wat ze wel kunnen en niet, hoe je wil spelen en in hoeverre ze daarbij passen.

2 mei 2024 om 15:44

@ninjakai

Dan ben ik wel benieuwd naar jouw opstelling. Wie is bijvoorbeeld jouw linksback of rechter centrale verdediger ?

Volgens moeten kan Mikautadze er niks aan doen, die werd niet als spits gebruikt en Brobbey was goed in vorm. Volgens mij worden er steeds spelers op de verkeerde plek gezet, dat is het grote probleem.

2 mei 2024 om 13:01

Ik bedoel kan

Geniale analyse van Marijn Beuker. Ik denk dat Ajax nu een combinatie van Louis van Gaal en Johan Cruijff in de gelederen heeft maar dan beide in het kwadraat. Echt een compleet nieuwe invalshoek: 'spelers een boodschap meegeven over de rol die zij krijgen in de selectie en het identificeren van de blinde vlekken in de groep'. Ik verwacht Ajax binnen twee jaar weer aan de Europese top maar misschien ben ik wel te pessimistisch.

2 mei 2024 om 13:13

Je kan lachen, maar blijkbaar was dat vorig jaar niet duidelijk in de gelederen van Ajax. Als je echt helemaal op 0 begint, moet je op de weg omhoog soms wat open deuren intrappen om zeker te weten dat iedereen het ook echt begrijpt.

Mikautadze kan heus wel voetballen, maar Mislintat wilde te graag zijn volgende grote ontdekking binnenhalen in plaats van daadwerkelijk kijken naar wat Ajax nodig had. En heel eerlijk, Mikautadze liet het niet zien in de minuten die hij kreeg. Men zegt dan wel dat hij verkeerd gebruikt werd, geen vertrouwen etc. Maar als je echt een goede voetballer bent, moet dat wmb niet uitmaken. Zelfs tegen Hercules was het dramatisch.
Benieuwd wat Ajax voor hem nog kan krijgen.

2 mei 2024 om 13:09

Ajax krijgt al zijn geld terug voor hem. Hij doet het echt geweldig in de Franse competitie.

2 mei 2024 om 13:16

Ik lees dat ze hem gekocht hebben voor 16 miljoen en ik dacht dat de koopoptie 10 miljoen is. Daarbij moet je ook nog rekening houden met het feit dat je bij een verkoop ook nog kosten maakt en dat er eventueel nog geld betaald moet worden aan vorige (jeugd) clubs. Dus ik betwijfel of je al zijn geld terug krijgt.

2 mei 2024 om 13:32

Hangt er van af, mocht Metz degraderen dan geldt de optie tot koop volgens mij niet. Blijven ze erin dan heeft Metz een koopje gekregen.

2 mei 2024 om 13:12

Ik geloof in het totale mens principe. Iemand kan een geweldige voetballer zijn maar als je ongelukkig bent of niet goed in je vel zit, gaat het er niet uitkomen. Dit lijkt me typisch het geval voor Mikautadze, Komt uit een zeer warmbloedige cultuur (georgisch / Frans) en komt hier dan in een vrij kille club, koud weer, crisissfeer. Lijkt me voor alle partijen het beste dat hij verkocht wordt maar het is best een goede voetballer.

2 mei 2024 om 13:18

Louis? Is that you?

2 mei 2024 om 13:13

Als Metz eruit vliegt dan zit Ajax in een goede positie met meerdere clubs uit de Ligue 1 die interesse hebben. Denk aan een Lyon/marseille/monaco dan kom je al snel bij bedragen over de 20M.

2 mei 2024 om 15:26

Zo bezien zou voor Ajax het ideale plaatje zijn dat Mikautadze nog even lekker door blijft scoren maar Metz er net steeds 1 meer tegen krijgt dan ze zelf maken, zodat ze degraderen. Waarde van Mikautadze stijgt, "nadelige" koopoptie van "maar" 10 miljoen vervalt.

Wat betreft de 3 spitsen heeft hij gelijk maar de echte fouten zijn de zomer daarvoor al gemaakt met het transferbeleid, die gaten waren sowieso niet meer te vullen in 1 transferperiode.

Als we dan toch blinde vlekken benoemen, de eigen jongens uit de opleiding hebben echt bij lange na niet het niveau voor Ajax 1 ook daarmee kan je niet verder.

2 mei 2024 om 16:13

Ik vind het lastig in schatten of die jongens uit de jeugd het niveau niet hebben.
Als je naar het verleden kijkt dan konden jonge spelers uitblinken op het moment dat de rest van het elftal klopte. Dat was zo in de jaren 90 onder van Gaal, dat was zo met de van der vaart/sneijder generatie en dat was zo onder ten Hag.
In al die teams stonden ervaren spelers die kwalitatief iets toe voegden en aan wij zij zich op konden trekken. Dat element ontbreekt volledig in deze selectie. De spelers die het zouden kunnen hebben zijn of al een heel jaar niet fit (bergwijn, Berghuis en de 2e seizoenshelft Henderson), of niet goed genoeg voor de basis (sosa, Akpom).
De huidige selectie gaat veel meer richting de de Boer periode waar spelers van 21 de kar moeten trekken. Dat is niet eerlijk richting die jongens in mijn ogen.

Ik vind het altijd zo'n zwaktebod dat het nadat het ergens fout is gegaan opeens allemaal van die Captain Hindsights regent die met de kennis van nu een ander moeten afzeiken om zelf capabel over te komen. Laat gewoon zien waar je zelf voor staat ipv zieltjes te winnen ten koste van een ander, hoe waardeloos die het ook heeft gedaan.

Ik blijf nog steeds verbaast dat hij geen enkele rechtsbuiten heeft gehaald. Maar wel 2 spitsen. Mikautadze kunnen we eigenlijk niet beoordelen die heeft nooit echt de kans gehad bij Ajax. Akpom vind ik persoonlijk geen goede spits. Ookal zijn ze stats goed.. Sosa is zeker wel bruikbaar als je een goede 6 heb die terug zakt als Sosa opkomt. Maar ook Hato vind ik heel zwak en onzeker spelen. Stel dat je daar een goede verdediger neer zet een goede 6 haalt ala Alvarez dan staat het links al een heel stuk beter. Dat geldt trouwens voor rechts ook! Maar zie Sutalo steeds meer groeien per wedstrijd. Voor Ajax is het belangerijk dat ze een echte 6 halen en 2 rechtsbuitens. Ik zou Forbs, Akpom, Medic en Avila verkopen. En jongens als Martha, Banel etc zou ik ook verkopen.

Van den Boomen had al getekend bij Ajax voor dat Mislantat bij Ajax zat?

Hoe zielig is het eigenlijk dat je maandan nadien nog steeds bezig bent met die man. Alles is inmiddels toch wel in den treuren besproken en Mislintat zit inmiddels alweer bijna een half jaar ergens anders. Het is/ was chaos en niks ging goed, suck it up. Net als die verslaggever die pas bij hem aan de deur is gekomen, wat verwacht je nou? Kap met heel de tijd wijzen en zielig doen, en doe gewoon wat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren