Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Toni Kroos keert terug bij nationale ploeg van Duitsland en geeft heldere reden

Laatste update:

Toni Kroos gaat met Duitsland mee naar het EK, zo meldt de middenvelder donderdag via Instagram. De 34-jarige spelverdeler had eigenlijk al afscheid genomen van de nationale ploeg, maar na een gesprek met bondscoach Julian Nagelsmann heeft hij besloten terug te keren.

“Jongens, kort en pijnloos: vanaf maart speel ik weer voor Duitsland”, zo schrijft Kroos op Instagram. “Waarom? Omdat ik door de bondscoach ben gevraagd. Ik heb er zin in en ik weet zeker dat er met de ploeg op het EK veel meer mogelijk is dan de meeste mensen denken!”

Na het teleurstellend verlopen EK van 2021 besloot Kroos zijn loopbaan eigenlijk te beëindigen. Duitsland werd dat jaar in de achtste finales uitgeschakeld door Engeland na als tweede te zijn geëindigd in de poule achter Frankrijk.

Kroos debuteerde in maart 2010 in een oefeninterland tegen Argentinië. Hij werd vervolgens door Joachim Löw opgenomen in de selectie voor het WK 2010 en kwam in actie in de laatste groepswedstrijd, de kwartfinale, de halve finale en de troostfinale.

Als toenmalig speler van Bayern München groeide Kroos in de kwalificatiereeks voor het EK 2012 uit tot basisspeler van Duitsland en maakte deel uit van de selectie voor het toernooi. In 2014 won hij met Duitsland het WK.

Kroos onderhoudt een goede relatie met bondscoach Julian Nagelsmann en ziet het EK in eigen land als een mooie kans om een laatste dienst te bewijzen. De middenvelder van Real Madrid kwam tot dusver 106 keer uit voor de nationale ploeg.

Tijdens het komende EK is Duitsland ingedeeld in Poule A met Schotland, Hongarije en Zwitserland. De ploeg van Nagelsmann was als gastland al verzekerd van deelname en hoefde om die reden geen kwalificatiewedstrijden te spelen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Logisch wel. Is nog steeds van waarde

Ik weet dat iedereen hem kent en enorm waardeert als speler, maar toch heb ik het idee dat hij underrated is in een tijdperk met Modric's Iniesta's en Xavi's. Geweldige speler en een grote boost voor het Duitse elftal lijkt mij. Zou wat zijn als ze zich zonder hem hadden gekwalificeerd, dat is dan wel erg zuur, maar omdat ze zelf gastheer zijn hebben ze alleen maar vriendschappelijke potjes gespeeld. Een Blok op het middenveld met Kimmich is geweldig. Duitsers spelen al jaren heel slecht, maar hebben toch een prima elftal, zeker nu.

22 februari 2024 om 15:56

Iedere speler met 450 wedstrijden voor Real Madrid, 5 Champions Leagues en een WK op zijn naam behoort tot de absolute elite.

Als hij nu ook nog een EK op zijn naam zet, dan is het misschien wel de beste Duitser ooit. In ieder geval de meest succesvolle. Wie had dat ooit gedacht.

22 februari 2024 om 16:01

Ook groter dan Beckenbauer?

22 februari 2024 om 15:58

Komt technisch toch niet in de buurt van iniesta, kom op zeg..

22 februari 2024 om 16:22

Technisch als in? Hij dribbelt niet zo makkelijk spelers voorbij, maar als je het gaat hebben over passing is Kroos denk ik over het algemeen technischer. En als we het gaan hebben over balans brengen in het middenveld is Kroos veel beter dan Iniesta, die veel meer aanvallend is. Daar komt bij dat het gewoon beide wereldklasse spelers zijn, maar Kroos kun je beter vergelijken met Busquets of Xavi.

22 februari 2024 om 16:28

Dat is juist het prachtige aan Kroos. Je kan hem met vrijwel niemand vergelijken. Ook niet met Busquets of Xavi, en al helemaal niet met Iniesta.

Enige speler waarvan ik nog een beetje kan zeggen dat ze vergelijkbaar zijn, zijn Scholes en Xabi Alonso. Maar ook die 2 waren anders dan Toni.

De reactie van Hazardinho, die hem vergelijkt met een speler die in mijn gedachten het meerendeel van zijn wedstrijden op linksbuiten heeft gespeeld en volgens mij nooit een lange pass heeft verzonden, is natuurlijk ronduit belachelijk. Dat is hetzelfde als Huntelaar en Van Persie vergelijken, of Mark van Bommel met Rafael van der Vaart. Volledig mank.

22 februari 2024 om 15:59

Een middenveld met Kimmich - Kroos - Wirtz/musiala klinkt inderdaad enorm goed, zeker met spelers zoals Brandt en Groß achter de hand. Al heb ik toch wel het gevoel dat ze een echte breker nodig hebben op het middenveld om de counters eruit te halen. Je merkt bij Bayern dat dat toch een van de zwakkere punten van Kimmich is en Kroos is ook niet bepaald dat profiel speler.

23 februari 2024 om 16:30

Ook jongens als Gundogan en Goretzka, alhoewel die beiden niet een bepaald geweldig seizoen beleven.

22 februari 2024 om 16:20

Underrated? Niet onder de Madridistas hoor, onder hen is hij een van de meest geliefde en meest bewonderde spelers.

Duits voetbalbond heeft hem natuurlijk gesmeekt om te komen. Kroos is de beste Duitse voetballer van het moment met zijn ervaring, inzicht en passing kan Duitsland hem heel goed gebruiken.

22 februari 2024 om 15:19

Ik vind Toni Kroos zelf de beste Duitse voetballer aller tijde. Is bijna zijn hele carrière in zijn prime.
Ik kan me niet eens herinneren wanneer hij een matig seizoen heeft gehad.

22 februari 2024 om 15:48

Buiten kijf dat hij in de top 3 staat in ieder geval.

Om mijn eigen mening maar even tentoon te spreiden: Ik vind Toni Kroos zelfs de beste middenvelder aller tijden.

22 februari 2024 om 16:02

Kijk je dan niet te veel naar zijn prijzenkast? Geweldige middenvelder hoor, maar wat maakt hem beter dan een Zidane bijvoorbeeld?

22 februari 2024 om 16:05

Dat staat natuurlijk ook niet zomaar buiten kijf, heb jij een Beckenbauer, Matthaus of Muller vroeger ook zien spelen? Zo ja, dan is het alsnog een mening wat mij betreft.

22 februari 2024 om 16:09

Zidane was buitenaards. Ronduit magisch. Wat deze vent met een bal kon, (èn kan) is ongekend. Eigenhandig een legendarisch Braziliaans elftal over z'n knie gelegd in 2006. De ultieme big game player, vooral bij Frankrijk echt legendarische dingen laten zien. Modric, Xavi komen in de verste verte niet in de buurt van zijn klasse, superioriteit, aanname en balcontrole. Gewoon ff 'Zidane Guardiola dribble' Googlen en je begrijpt wat ze bedoelen met magie en haast onbeschrijfelijke hoogstandjes. Met geen pen te beschrijven. Edit: “Casemiro: "When a player is injured or absent from training, Zidane sometimes takes their place and he is often the best player on the pitch when that happens." Op 50 jarige leeftijd doodleuk de beste man op het veld bij het iconische All Star Real Madrid

22 februari 2024 om 16:32

Daarom is het zo prachtig dat iedereen een eigen mening mag hebben natuurlijk.

Ik kijk naar het totaalplaatje. Buiten dat zijn voetbalkwaliteiten wereldtop zijn, zijn prijzenkast uitpuilt en hij in (een van de) het beste team aller tijden speelde(2016-2018) is hij ook gewoon een fantastische kerel.

Eigen voetbalacedemie, leeft met iedereen op goede voet, schroomt niet zijn mening te ventileren over bepaalde zaken, al 10 jaar dezelfde voetbalschoenen dragen. Allemaal van dat soort zaken tellen bij mij ook mee.

Andere middenvelders in mijn persoonlijke top 5 zijn Isco, Ozil, Zidane en Scholes. Ieder zo zijn voorkeuren.

22 februari 2024 om 16:35

@anfield

Ben het met je eens dat Zidane ronduit magisch was. Ongekende klasse en elegantie.

Dessalniettemin is Kroos een belangrijkere speler geweest voor Real dan Zidane. Sterker nog - en nu beginnen mijn woorden een beetje te lijken op die van BR7 - ik vind Kroos de belangrijkste speler van Real van de afgelopen 25 jaar, na Cristiano.

Overigens vind ik El Fenomeno en Zidane bijvoorbeeld wel 'betere' spelers dan Kroos en Cristiano.

22 februari 2024 om 16:42

Als je zegt dat 'iets buiten kijf staat' dan is er geen twijfel over mogelijk. Vandaar mijn reactie, verder mag zeker iedereen z'n eigen mening hebben over voetbal.

22 februari 2024 om 16:45

Ja, Kroos heeft dan ook wel dik 10 jaar voor Madrid gespeeld, Zizou geloof ik 4 of 5 jaar. (eerlijk is eerlijk, dat hele Galactico team draaide soms gewoonweg niet). Wel eens verder dat Kroos cruciaal is geweest voor de successen van De Koninklijke afgelopen decennium. Maar ik zou Benzema eerlijk gezegd nét achter Ronaldo plaatsen. Hoe hij dat (soms dramatische) team droeg sinds 2018, meer dan 500 goal contributies, elk record van Raul gesloopt. (nr1 en 2 qua all time assists en goals) Die heeft in zijn 15 jaar toch echt een ongekende impact gehad. Maar goed, blij dat er nu tenminste over Kroos gesproken wordt als potentiële "GOAT". Niet vanzelfsprekend aangezien "Xavi, Iniesta, Modric" het gebruikelijke riedeltje was en Kroos zelden tot nooit genoemd werd in deze discussie

22 februari 2024 om 15:53

Mischien ook wel de beste middenvelder te wereld op dit moment. Is dit seizoen echt fantastisch.

Geweldig nieuws voor de Duitsers lijkt mij, nog steeds topkwaliteit. Hopelijk nu in stijl afscheid nemen voor Kroos door in de finale van Nederland te verliezen uiteraard.

Belachelijke beslissing en moet je eigenlijk als bond zijnde ook niet goed keuren. In de tussentijd alle oefenwedstrijden en kwalificatiewedstrijden (ook al waren die er voor Duitsland dit keer niet) lekker laten lopen. Kroos zijn plek gaat dus ten koste van iemand die er bijvoorbeeld altijd bij heeft gezeten in de tussentijd.

22 februari 2024 om 15:21

Mooi populair gelul. Hij heeft een paar oefenpotjes niet meegedaan, nou wat een ramp. Is gewoon de beste middenvelder van Duitsland dus natuurlijk neem je die mee als hij wil.

22 februari 2024 om 15:28

Volledig mee eens. Als hij nu de gehele kwalificatie gemist had en het ging uitstekend met Duitsland, dan had Nagelsmann hem niet eens benaderd.

Duitsland gaat gewoon vrij beroerd momenteel en ze grijpen dus terug naar een oud gediende die nog altijd van hoog niveau is.

Logisch ook, gezien het feit dat ze geen kwalificatie hadden.

22 februari 2024 om 15:49

@Sitostick, je kunt het leuk relativeren door te stellen dat het ‘maar’ een paar oefenpotjes zijn. Je kunt ook stellen dat Kroos het niet op kon brengen om zich beschikbaar te stellen voor die paar oefenpotjes om op die manier het niveau van het nationale elftal hoog te houden.

Als dit straks de norm gaat worden, zegt van Dijk na het EK dat hij bedankt voor de lasten en vlak voor een toernooi weer opgeroepen wordt.

22 februari 2024 om 16:28

Maar wie zegt dat Kroos zich net ''beschikbaar'' had willen stellen?

Misschien werd die wel gewoonweg niet opgeroepen door Nagelsmann en kreeg die rust?

Kroos ''kon het niet opbrengen'' is ook gewoon een suggestie vanuit jezelf. Niet iets wat direct op waarheid gebaseerd is.

22 februari 2024 om 15:48

De bondscoach heeft hem zelf teruggevraagd hoor en niet andersom haha. Als die niet nodig was had hij er ook niet bijgezeten. Maar ja als je Kroos dit seizoen ziet is het volkomen logisch want hij is klasses beter dan de rest.

22 februari 2024 om 16:04

Uiteindelijk gaat het bij nationale elftallen op eindtoernooien gewoon om kwaliteit en niet loyaliteit of potentie.
Het beste team speelt. Als dat met Kroos is, is dat pech hebben voor de speler die zijn plekje moet afstaan aan Kroos. Moet die speler maar beter zijn

One last dance voor deze zwaar ondergewaardeerde klasbak. Arguably de beste lange afstand passer in recente geschiedenis. Haalt een hogere pass-accuracy dan zelfs veel top verdedigers. Behoort m.i. zéér zeker op de lijst van beste middenvelders aller tijden. Zonde dat hij simpelweg nauwelijks tot geen mediahype kreeg, dit in tegenstelling tot bv teamgenoot Modric (topspeler hoor, dus niet om te sneren). Was 1 van de architecten van de WK winst 2014. Overal waar hij speelt worden er grote prijzen gewonnen. Bayern. Madrid. Die Manschaft. Ongelooflijk veelzeggend

22 februari 2024 om 16:11

Zonde dat hij simpelweg nauwelijks tot geen mediahype kreeg

Ik denk dat dit komt omdat Kroos geen prettig persoon is.

22 februari 2024 om 16:18

Huh? Waarom vind je dat precies? Is toch zelden controversieel geweest buiten het veld? Ennuh, uber narcist Ronaldo was ook niet altijd een prettig persoon (understatement) maar die had toch wel een aardige mediahype om zich heen hangen. Madrid fans hier die kunnen beamen wat voor persoon Toni “perfect pass" Kroos is?

22 februari 2024 om 16:32

Ronaldo had natuurlijk ook de mediahype om zich heen, omdat hij voor veel geld transfers heeft gemaakt, record achter record verbroken heeft en jarenlang het absolute topvoetbal met ene Messi gedomineerd heeft...

Ronaldo en Kroos vergelijken gaat nergens over. Toni was de afgelopen jaren één van de allerbeste middenvelders (en voetballers), maar de aandacht en hype gaat natuurlijk altijd nog meer uit naar mensen zoals Ronaldo en Messi die 40+ doelpunten in een jaar maken en constant beslissend zijn.

Laat ik daarbij ook nog voorop stellen dat een C.ronaldo veel meer een merk is en meer een ''knappe man''/''modelletje'' dan een Toni Kroos!

Denk als je 100 vrouwen vraagt: wie wil je liever (qua uiterlijk) Kroos of Ronaldo? Dan kiezen waarschijnlijk 97 vrouwen Ronaldo en 3 Kroos. 2 Duitsers en waarschijnlijk zijn huidige vrouw kiezen dan Kroos.

Die ''mediahype'' is wel te verklaren dan bij een speler als Ronaldo t.o.v. Kroos

Qua prettig persoon weet ik niet. Ken Kroos niet persoonlijk. Heb wel een keer gelezen da hij wel eens wat aparte/nare opmerkingen maakte, vooral in het Duitse elftal.

Maar ook bijvoorbeeld die tweet richting die Gabri Veiga, die van Celta naar Saudie ging. Daar wint hij denk ik ook geen punten mee bij voldoende mensen en/of mede collega's bijvoorbeeld.

22 februari 2024 om 16:52

"maar de aandacht en hype gaat natuurlijk altijd nog meer uit naar mensen zoals Ronaldo en Messi die 40+ doelpunten in een jaar maken en constant beslissend zijn." Ja nou, dingetje is dat ploeggenoot Modric sinds 2018 wèl constant werd gehypt door de media (en fans) Ook een Neymar of zelfs Van Dijk kregen absurd veel mediahype (ondanks dat ze natuurlijk geen 40+ scoorde). Of recentelijk, Antony bij Ajax, povere cijfers maar echt A-L-T-I-J-D in de spotlights, steevast middelpunt van de foto/headline na een Ajax winst. Maar goed, merk en uiterlijk spelen idd een grote rol. Ook nationaliteit, zie "de magische flamboyante flitsende samba Brazilianen" aldus de media

23 februari 2024 om 09:21

Nou. Neymar's piek was wel ook ontzettend hoog hé. Maakte er inderdaad geen 40+, maar de jaren bij Barca had hij wel gewoon een Suarez en Messi waar hij mee speelde. Toen haalde Messi juist die absurde stats.

Alsnog haalde Neymar in 14/15 gewoon 39 goals en 20 assists hé. Nog steeds erg hoge stats als je ziet wat de rest ook haalde.
Jaar erna ook 31 goals en vooral 25 assists.

Merken spelen ook een rol. Idem voor uiterlijk, nationaliteit etc.

Kroos was gewoon een degelijke Duitser waarschijnlijk voor velen...

Antony vind ik geen heel goed voorbeeld, maar ik snap wat je bedoeld. Die kreeg vooral de hype omdat hij een Jonge Braziliaan was en uiteindelijk voor een hoog bedrag weg ging bij het Ajax dat de afgelopen jaren in de CL juist goed presteerde met jeugdige ploegen

Onbegrijpelijk dit soort keuzes, vooral vanuit de bond. Een speler heeft bedankt voor het nationale elftal. Daar zal hij blijkbaar een reden voor hebben. Dit is dus een gevalletje wel de lusten (eindtoernooi) maar niet de lasten (wedstrijden de afgelopen tijd die nergens om gingen). En dit gaat dus ten koste van iemand die de afgelopen jaren zich beschikbaar heeft gesteld (en wellicht bewezen) voor het nationale elftal.

Hopelijk wordt deze trend geen voorbode voor bij ons. Dat de KNVB de illusie heeft dat we (zoals afgelopen tijd veelvuldig in het nieuws) Luuk de Jong echt nodig hebben.

22 februari 2024 om 15:24

Ah! Daar is de eerste 'De Jong' reactie! Ik verwachtte het al. Het duurde 5 minuten.
De Jong heeft bedankt voor het nationaal elftal, de discussie is al meermaals geweest en hij is al meermaals gevraagd, en hij is geen bijzondere spits. Ik ben het met je eens dat we hem niet nodig hebben.

22 februari 2024 om 15:51

De discussie gaat niet over het niveau maar over het feit dat een speler bedankt heeft. Dit moet losstaan van de kwaliteiten van de speler.

Bedanken is een bewuste/weloverwogen keuze van de speler.

22 februari 2024 om 15:27

Als Luuk zo goed was als Toni Kroos zou ik Koeman wel adviseren op de knietjes naar Eindhoven (of weet ik veel waar Luuk woont) te gaan.

22 februari 2024 om 15:37

Als het niveau van een speler bepalend zou worden of een KNVB wel of niet een speler terug moet vragen, dan is het een vrijbrief voor alle spelers die wat betekend hebben om te bedanken. Voor je het weet krijg je een situatie waarin van Dijk, Depay en (Frenkie) de Jong gaan bedanken voor de kwalificatie wedstrijden en hoeft de KNVB alleen maar een belletje naar ze te plegen vlak voor een eindtoernooi.

Daarnaast vind ik Kroos ook (nog steeds) een wereldspeler. Maar blijkbaar vond hij zichzelf te groot om nog beschikbaar te zijn voor het nationale elftal.

22 februari 2024 om 15:43

Of het gaat gewoon slecht en ze willen proberen om het met een topper als Kroos in eigen land toch een beetje aan de praat te krijgen?

Zou zomaar kunnen hé. Gaat niet heel lekker. Misschien wil Duitsland niet volledig afgaan en er alles aan proberen om de cup thuis te houden?

22 februari 2024 om 16:07

Luuk scoort meer met het hoofd dan kroos, dus ik zou niets uitsluiten..

22 februari 2024 om 16:16

Klopt, maar hij stopt daarentegen weer minder penalty’s dan Neuer!

22 februari 2024 om 17:07

@Ajaxfan158 haha goeie!
En Luuk scoort ze in de basis van de beste club van de eredivisie.
In de laatste minuten in een grote wedstrijd? Ja, een keer in een finale. Maar voor de rest: amper.

22 februari 2024 om 15:30

Wat valt er niet aan te begrijpen?
Duitsland loopt voor geen meter en heeft geen kwalificatie hoeven te spelen...

Als ze een kwalificatie hadden moeten spelen en het ging gewoon voortreffelijk, waren ze never nooit bij Kroos uitgekomen.

Nu loopt het echter voor geen meter & hebben ze alleen wat vriendschappelijke potjes gespeeld. Als je dan een klasbak als Kroos kan benaderen en die reageert positief, is dat alleen maar positief voor Duitsland.

22 februari 2024 om 15:44

Wat daar niet aan te begrijpen valt? Als je als bond dit gaat doen, is straks (als je niet uitkijkt) de standaard dat je als topspeler na een groot toernooi kunt bedanken en vlak voor een toernooi toch weer meegaat omdat de bond je benaderd.

‘… en ze hebben alleen wat vriendschappelijke potjes gespeeld.’

Als het toch maar een paar potjes waren, waarom heeft Kroos dan niet gewoon zich beschikbaar kunnen houden voor die paar potjes? Hij wist ten tijden van bedanken dat het EK in Duitsland zou zijn dus dat er niet zoveel wedstrijden zouden zijn. Blijkbaar kon hij het niet opbrengen om die paar wedstrijden beschikbaar te zijn. Of desnoods in overleg met de bond wat afspraken te maken over een aantal wedstrijden waarin hij niet opgeroepen zou worden zodat de jeugd de kans kon krijgen zich te bewijzen. Maar dat deed hij niet, hij heeft zelf bedankt.

22 februari 2024 om 16:23

Kroos heeft bedankt. Hij wist toen ook al dat het EK in eigen land was hoor...

Het is niet dat Kroos heeft aangegeven: hey, ik wil weer meedoen hé?

Kroos is benaderd door Nagelsmann en heeft uiteindelijk na goed overleg besloten om in te gaan op de uitnodiging.

Waarschijnlijk heeft hij ook gezien hoe slecht het ging met Duitsland de afgelopen tijd (mede dankzij het vertrek van Kroos)...

Al met al is er geen man overboord: iedereen snapt dat hij nu alsnog ja zegt, want niemand van Duitsland heeft kwalificatie hoeven te spelen en in de oefenpotjes leek het op niks.

Nu hopen ze in eigen land geen modderfiguur te slaan door alles te proberen (waaronder dus Kroos uit zijn pensioen halen)...

Bedanken en vlak voor een toernooi terugkomen gaat geen ''standaard'' worden door dit voorgeval in mijn ogen.

Dit komt mede doordat Duitsland de volgende periode(s) wel gewoon kwalificatie(s) moet spelen + dan gaat het hopelijk weer wat beter met Duitsland!

22 februari 2024 om 16:32

En als topspelers dit tot de standaard zouden maken zouden ze er mee wegkomen denk je? Lijkt me toch dat bonden dan maatregelen treffen. En je moraal als voetballer moet dan wel heel diep zinken. Ik denk dat het scenario dat je schetst wel zal meevallen.

22 februari 2024 om 16:37

Edit: En nee, Kroos vond zich niet te groot. Hij speelt elk seizoen veel wedstrijden met Madrid omdat ze nou eenmaal ver komen in verschillende competities en toen hij een bepaalde leeftijd bereikte wilde hij het rustiger aan doen. Daarom stopte hij bij de nationale ploeg. Hij wilde ook een keer in de off-season thuis zijn met vrouw en kids. Niks van dat hij zich te groot voelde. Je weet duidelijk niks van Toni Kroos als je dat zegt.

22 februari 2024 om 15:50

En dat maakt uit of het ten koste gaat van iemand anders? Duitsland met deze generatie was een absolute puinhoop. Jij denkt dat die gasten dan weer vrij spel krijgen? Daarnaast is het Nagelsmann zelf die Kroos heeft gevraagd om weer te komen spelen. Koeman heeft al gezegd dat De Jong een gesloten boek is...

22 februari 2024 om 16:02

Tuurlijk maakt dat uit. Zit je als speler 3 seizoenen bij het Duitse elftal omdat Kroos bedankt heeft, komt meneer leuk terug omdat de bond hem ‘smeekt’ en gaat Kroos op die plek naar het eindtoernooi in eigen land.

Dit staat wat mij betreft los van de kwaliteiten van Kroos, want hij is voor elk nationale elftal een toevoeging. Maar dit is een gevalletje wel de lusten, niet de lasten.

En ik begrijp Kroos wel, maar de bond niet. Dat je, los van de kwaliteiten van Kroos, zo wanhopig bent dat je een speler die bedankt heeft en dus 3-4 jaar niet voor het Duitse elftal betekend heeft, terug gaat vragen.

22 februari 2024 om 16:25

En je zit dan al 3 ''seizoenen'' bij het Duitse elftal en bakt er hoogstwaarschijnlijk geen hout van. Misschien moeten die spelers, mocht er iemand ''beledigd'' zijn door de terugkeer van Kroos, eens bij zichzelf te raden gaan waarom de bond/nagelsmann Kroos op zijn oude dag nog moet smeken om mee te gaan?

22 februari 2024 om 17:15

Nationale team is toch geen leuk vriendenteam? Het gaat om kwaliteit want het is tenslotte het beste team van het land. Dat de huidige generatie na 3 jaar nog steeds geen pepernoot van bakken is juist eerder triest. Dat een bondscoach iemand zoals Kroos erbij wil hebben ondanks dat hij met pensioen is zegt ook veel over de kwaliteiten van Kroos.

23 februari 2024 om 09:16

Volledig met je eens Modricmagic!
Snap de commotie ook niet zo hier onder sommige.

Het is niet dat Kroos bij de bond of Nagelsmann heeft gesmeekt om hem om te nemen hé.

Kroos die sluwe vos. Hij deed dit om onder de kwalificatie potten uit te komen!

22 februari 2024 om 15:42

Die er niet waren voor het organiserende land Duitsland?

Mooi dit! One last dance in eigen land met de nationale ploeg. Als ze daar succes halen, ben ik er heilig van overtuigd dat Kroos stop met voetbal. Zowel in clubverband als voor zijn land.

Ik gun het hem van harte, maar hoop eigenlijk gewoon als Nederlander natuurlijk dat het EK door Nederland gewonnen gaat worden, in Duitsland, tegen Duitsland, in de finale.

Denk dat bovenstaande scenario een utopie is met de overige landen die ook meedoen, maar je weet het maar nooit!

Duitsland kan nog een alleszins aardig elftal op de been brengen hoor.

Deze basis 11 (waarbij je kan kiezen tussen Undav (goed op schot), Fullkrug en Moukoko als puntspelers. Zelfs Gnabry zou daar nog kunnen (aangezien ik die nu op de bank zet t.o.v. Wirtz & Musiala helaas).
Daarnaast ontbreekt het Duitsland in mijn ogen aan goede backs. Raum, Gosens, Baku, Henrichs. Leuke spelers, maar daar ga je geen prijzen mee winnen in mijn ogen...

Dan zou ik eerder met een Kimmich als RB spelen en dan zoals Arsenal / Man City spelen. Op linksback dan gewoon Schlotterbeck, die gewoon als LCV komt te spelen, waardoor Kimmich het middenveld versterkt.

Verder heb je dan nog sterke spelers op de bank zoals Neuer, Havertz, Brandt, Thiaw, 2 van de 3 spitsen (of alle 3), Hoffmann, Adeyemi, Nmecha, Sule, Werner (goede back-up met snelheid?), Ginter wellicht?, Netz, Can, Groß (die in Große doen is dit seizoen wederom!) en Neuhaus? Müller wellicht nog? Of heeft die bedankt?

Ter Stegen
Kimmich
Rudiger
Tah
Schlotterbec
Kroos
Gundo/Goretz
Sane
Wirtz
Musiala
Unda/Full/Mo

Mooi voor Kroos dat de bondscoach hem dus persoonlijk heeft gevraagd om terug te komen. Maar ja is ook met afstand de beste Duitse middenvelder dit seizoen. Is echt subliem en heeft de kwaliteit die een enkele Duitse middenvelder op dit moment heeft. Kroos kan perfect onder druk voetballen, kan het tempo bepalen en zijn lange ballen zijn echt perfect. Ben benieuwd hoe Kroos het gaat doen bij dit Duitsland.

Wat heeft Duitsland toch ook veel verschillende kwaliteit aan middenvelders rondlopen: Kroos, Kimmich, Gundogan, Wirtz, Musiala, Goretzka, Can, Muller, Havertz en Brandt om maar wat op te noemen..

22 februari 2024 om 16:57

Can? Die vent presteert toch al jaren niet meer?

Ondanks zijn geweldige vorm voor Madrid denk ik dat het een blamage wordt, zowel voor Duitsland als geheel als voor Kroos als individu. Hij heeft bij Duitsland niet de steun op het veld die hij momenteel bij Madrid heeft waardoor ik denk dat hij niet zal kunnen uitblinken en zijn zwaktes te zwaar zullen doorwegen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren