Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Besiktas mag publiek één thuisduel niet toelaten

Laatste update:

Emmanuel Eboué heeft zondag letterlijk aan den lijve ondervonden wat het betekent om een stadsderby in Istanboel te spelen. De van Arsenal overgekomen verdediger komt uit voor Galatasaray en nam het afgelopen weekend op tegen stadgenoot Besiktas. Het duel eindigde in 0-0.

/

Eboué zal zich echter vooral herinneren dat hij vrijwel onophoudelijk werd bekogeld door de aanhang van de tegenpartij. Nadat de Ivoriaanse rechtsback was gevloerd bleef hij even langs de zijlijn liggen, maar toen Eboué een fles water en verschillende andere voorwerpen naar zijn hoofd geslingerd kreeg besloot hij al snel weer overeind te komen.

Daarmee was het leed echter nog niet geleden voor de vleugelverdediger, want ook toen hij weer binnen de lijnen stond bleven de aanstekers zijn kant op komen. Zelfs bij een inworp was Eboué meer bezig met dingen ontwijken dan met het ingooien van de bal. Herhaaldelijke gebaren in de richting van de arbitrage leken weinig op te leveren.

Update 24 november 23:26 uur - Besiktas mag publiek één thuisduel niet toelaten
Besiktas is door de Turkse bond (TFF) gestraft voor de wanordelijkheden tijdens de recente competitiewedstrijd tegen Galatasaray. Het publiek misdroeg zich in die topper en Emmanuel Eboué kreeg meerdere voorwerpen, waaronder waterflesjes en aanstekers, naar het hoofd geslingerd. Als straf moet Besiktas één thuiswedstrijd zonder publiek spelen. Bovendien kreeg de club een boete van 94.000 euro voor het gedrag van haar aanhang.

Bekijk hier de beelden:

Vind je dat de scheidsrechter had moeten optreden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
21 november 2011 om 10:49

@ Southsider

We zitten in een omkoopschandaal. We hebben ons niet gekwalificeerd voor de ek. Fenerbahce is uit de CL gezet. Hiddink is ontslagen. Wat is er nou precies positief op dit moment in het Turkse voetbal ?

21 november 2011 om 10:56

Als VZ de wedstrijd van gisteren zo goed heeft gevolgd, dan mogen ze ook een topic maken over wat er in de 65ste minuut gebeurd is.

Maar nee, dat zou geen hits opleveren voor VZ.

21 november 2011 om 11:18

Was het niet Voetbalzone dat de ex-decibelrecord van Besiktas vermeldde ?

21 november 2011 om 11:23

Decibel record van Besiktas??
Iets van 4/5 jaar geleden?
Heb ik geen topic over gezien.

21 november 2011 om 11:25

Na Besiktas-liverpool was er zo een topic ja, zoek maar op.

21 november 2011 om 16:37

wat er in de 65 minuut is gebeurd was wel mooi. maar als je daarna zulke dingen doet, dan kan je niet begrijpen of hetgeen in de 65 minuut gwn gemeend was? of reklame was. 2 tegenovergestelde houdingen van eenzelfde publiek in 1 wedstrijd ( in 30 minuten zelfs)

21 november 2011 om 10:56

Wat een lage reactie. Meteen weer achtergesteld doen en dit incident goedpraten omdat het publiek van jouw club is. Spelers horen gewoon niet bekogeld te worden, in geen enkele competitie en dus ook niet in de Turkse. Is het nu zo moeilijk om dit te veroordelen?

21 november 2011 om 11:14

Spelers horen ook geen schwalbe's te maken, in geen enkele competitie's en dus ook niet in de Turkse. Die vraag kun je beter aan je zelf stellen. Als je uitlokt, dan krijg je dat. Dat weet iedereen.

21 november 2011 om 11:22

Nou nou, wat een schwalbes zeg! En dan nog, als er één land is waar men tegen schwalbes is, is het Engeland wel. Helaas heb je die daar ook wel, maar daar volgt er toch ook geen regen van aanstekers?

21 november 2011 om 11:37

Dat komt vooral omdat ze in Engeland streng optreden tegen dit soort dingen en de Turken zijn fanatieker. Het is natuurlijk niet goed wat de fans doen, maar ik neem aan dat Eboue in zijn achterhoofd wel wist dat als hij zoiets doms zou doen, dan dat er dit gebeurt. Je ziet Simao hem ook uitleggen in dit filmpje dat hij niet onnodig moet liggen.

21 november 2011 om 12:17

Hhahahahahaha!!!! Dus jij stond naast Simao en weet precies wat hij tegen Eboue heeft gezegd..
Was die gesprek tussen die twee in het Turks, Engels of Spaans.

Nog een punt, De fans van bjk schreeuwden ook aap! aap! aap! in het turks
tegen Eboue, heb je daarop een comentaar???

21 november 2011 om 12:20

Boboo, probeer je dit nou goed te praten? Wat een lachertje...

Kijk, schwalbes zijn niet goed inderdaad maar om iemand daarna zo te bekogelen? Rare mensen...

Ik dacht altijd dat Besiktas een ''leuk'' publiek had, met bv. iemand die op de middencirkel staat en iedereen shhhhh. Maar nu is mijn respect toch wel flink gedaald voor hen.

21 november 2011 om 13:01

@19gs05

Je ziet Simao gebaren tegen Eboue van : Als je gaat liggen, dan krijg je dat. Tuurlijk wil ik het niet goed praten. Ik wil alleen duidelijk zijn en iedereen weet toch dat je zoiets niet moet doen, vooral niet in Turkije. Gebeurt dus ook niet alleen bij Bjk. De fans gooien tenminste niet met Raki flessen en stoelen ( wat bij GS wel gebeurt )

@rvplegend

Ik geef net ook aan dat ze allebij verkeerd zitten. In Turkije gebeurt dit altijd, vooral met beladen derby's. Of je nou respect voor Besiktas fans hebt of niet boeit niemand. Ze doen heel veel goeds, zo ook gisteren in de 65ste min.

21 november 2011 om 16:38

en engin baytar die de fans probeert te kalmeren? wat krijgt hij te horen?

30.000 man die over zijn ma beginnen te zingen??

21 november 2011 om 17:39

53arda

Waarom ga je offtopic ? we hebben het over Eboue. Engin moest helemaal niets doen, dan krijg je dat ook. Net als Turkije - Bosnie wanneer Emre de fans wilde kalmeren. Is ongeveer te vergelijken.

uababa

Wat hebben die stoeltjes met Eboue te maken ? Heb je mensen met stoelen zien gooien naar Eboue ? Nee. Over die Whiskey fles kan ik niets zeggen, ik heb geen fles whiskey gezien en heb even research gedaan en niets gevonden. Maar als dat in het veld gegooid is dan moeten ze ook daarvoor een boete opleggen.

Tja.. ik ga ook altijd neer van een flesje water wat tegen me aan gegooid wordt....
Soms moet je weten wanneer je geen theater moet doen, helaas doen ze dat tegenwoordig altijd in het moderne voetbal.

Dat het publiek dingen naar je gooit hoort niet, maar bij zo'n derby is het niet zo gek, als speler moet je daar professioneel mee om gaan vind ik en niet eerst theater doen en dan heel druk reageren van 'kijk wat ze gooien'

21 november 2011 om 13:57

Professioneel omgaan wanneer er een volle fles water en vervolgens allerlei attributen op je hoofd gegooid wordt?

Professioneel is het als de scheidsrechter er iets aan doet en de wedstrijd stil legt en het verkondigt, maar hoogstwaarschijnlijk was de arbiter zelf te bang om in de buurt van de zijlijn te komen.

Wat een aansteller hey!!!! Krijgt de waterfles op zijn lichaam en houd gelijk zijn hoofd vast!!!
Ik zeg niet dat de BJK supporters wel moeten gooien, maar overdrijven is ook een vak!

21 november 2011 om 10:36

Overdrijven met gooien bedoel je. Dit gaat toch nergens meer over.. Die vent wordt met van alles bekogeld, jij was zeker stoer blijven staan ofzo? Je weet niet wat ze allemaal nog meer willen gooien op zo'n moment;

21 november 2011 om 10:46

Je hebt helemaal gelijk, laten we Eboue de schuld geven ! Al houdt hij zijn lul vast, wat heeft het met voetbal te maken dat je wordt bekogeld ? De wedstrijd verliep sportief, weinig kaarten, geen onsportiviteit en dan ineens worden spelers bekogeld. Typisch Turks. Elke derby zelfde taferelen.

21 november 2011 om 12:20

Dat publiek met flessen en aanstekers gooit, praat ik ook niet goed. Het is absoluut niet goed wat BJK supporters doen. Daarvoor zullen ze ook wel worden gestraft, zoals het hoort. Maar laten we eerlijk zijn als je hier geen aannaaier wilt zijn dan ga je geen theater spelen. Iedereen ziet dat er heel wat gegooid wordt, of het nu je "lul" raakt of je hoofd straf zal wel gelijk blijven! Maar anders voor doen dan dat het is dan hoor je eerder in een filmset thuis en niet op een voetbalveld. Kan je het een beetje begrijpen nu?

21 november 2011 om 13:11

Het is heel slim wat Eboue heeft gedaan, gewoon het spel stil laten zetten terwijl Besiktas hoge druk aan het zetten was, aanstekers,munten,volle flessen gooien is hartstikke verboden daarom zal Besiktas ook een straf krijgen ;

Prachtig om te zien hoe die Besiktas supporters er niet tegen konden en helemaal gek werden, het was net stelletje boze laffe honden achter glas

En sommige Besiktas supporters ( bijna allemaal ) zijn zo dom dat ze helemaal niks snappen stelletje clowns met een iq van een ezel, over die afgekeurde goal Muslera hoorde allang de fluit van Cuneyt Cakir daarom had hij niks gedaan toen Almeida schoot, Muslera bleef gewoon staan met zijn armen omlaag om dat hij wist dat er een overtreding was, was als er niet werd gefloten misschien had Muslera hem wel gehouden stelletje arrogante Besiktas supporters, waarom leg ik dit uit dit snappen ze toch niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Carsi kendine Karsi !!

21 november 2011 om 14:57

Haha ik iriteerde me.rot moet ik zeggen.aan.eboue, omdat hij zich aanstelde. maar hij wist zelf ook dat als ze geen tijd rekken bjk had gewonnen. K werd er niet boos door maar vond het juist grappig dat gs tijd ging rekken, omdat ze machteloos warenhahahahhahaha dus Bjk!!!!!!! Wat helemaal.gay van je is dat ke.denkt dat muslera die bal.zou houden.hahahah moruq ik ben fan van muslera ook al ben ik voor bjk, maar dit vind ik ietwat overdreven. maar gezie het feit dat je nu mensen probeert te provoceren, bewijst hoe kanslops jullie waren gisteravondien die arrogante gsliler heb je ook: ja we hebben in... uefa.cup gewonnen. vind gwn onzin dat je provoceert

21 november 2011 om 17:22

Moruq, kijk is op sociale netwerk sites naar foto's van de aanval, Mustafa pektemek stond buitenspel, dus als het geen voertreding was zou die doelpunt ook nooit mogen vallen. Cuneyt Cakir floot 3 seconden voordat er gescoord was dus geen onzin komen vertellen.

ik ben gs fan en ik geef eerlijk toe dat het theater van eboue het publiek echt aant opjagen was... maar daarom moeten ze nog altijd niet zoveel dingen gooien.

hier doen bjk fans alleen maar hun eigen slecht mee, theeft geen nut om al die dingen te gooien.nukrijgen ze waarschijnlijk een wedstrijd zonder supporters... straf die wordt omgezet in een wedstrijd voor alleen vrouwen en kinderen.

sommige schreven gistere hier ook dat ze racistische dingen riepen naar eboue? maar dat heb ik niet echt gehoord

ma buite dat allemaal speelde eboue een goeie match gistere... had vaak 2 tegenstanders maar hield toch goed stand

21 november 2011 om 16:41

ik ben galatasaray fan, en ik heb gezien dat ze met alles en nog wat aan gooien waren toen eboue nog niets een begonnen was met zn theater.... kijk maar wat hasan sas gekregen heeft op zijn hoofd, dit hoort toch niet thuis op voetbalvelden...

dat eboue daar overdrijft, kan ik ook wel begrijpen. besiktas drukt hij gaat liggen... daardoor krijgt hij vanalles op zich gegooid.

Hahahahaha terecht dat hij die flesje tegen zich krijgt heletijd aan het fokken enz maar als BJK supporter hoor je dit soort dingen niet te doen.

en de ergste is hij doet alsof hij het tegen zijn kop heeft aangekregen wat wou je daarmee bereiken supporters rode kaart lokken?

21 november 2011 om 12:25

Eboue beshermt zijn hoofd daar het is een reflex van hem..

Ik vraag me af wat jij daar zou doen met 100 den suporters achter je rug, Matrix beweging..??

21 november 2011 om 13:59

Terecht dat ze gooien maar als BJK supporter hoor je het niet t vinden? Leg mij eens uit wie het dan wel terecht mag gooien?

22 november 2011 om 12:08

Het is terecht dat hij wordt bekogeld maar dit had Carsi niet mogen doen want wij zijn voorbeeld supporters

Eeehm sorry waar hebben jullie het over? Jullie gaan bijna de toeschouwers in het gelijk stellen omdat hij theatraal gedrag vertoont?
Onbeschrijvelijk!
Oorzaak gevolg en kijk naar de oorzaak he. maar ik zie dat jullie je goed aanpassen hier in het land aan het milieu

21 november 2011 om 10:38

@ okkie ik dacht precies hetzelfde!!!
wat een belachelijke reacties!! alsof je lekker met een flesje water moet gooien! of met aanstekers....tja dan hou je je had wel boven je hoofd ja, als je zo'n flesje vol water op je hoofd krijgt kan je toch aardig neergaan!!
dus dat is gewoon pure bescherming voor hemzelf!

schandalig die reacties hier echt waar!

De reacties hierboven: 'hij loopt te provoceren',' Hij is een aansteller'', 'er is alleen maar fuck you gezegd'. Kom op man, bedek de incidenten in het turks voetbal nou niet met de mantel der liefde. Hier moet keihard tegen opgetreden worden. En ook al zou Eboue zich aanstellen, dan zal hij daar wel een reden voor hebben zodat hij dan wel de aandacht van de scheidsrechter krijgt omdat hij bekogeld word. De turkse competitie is gewoon verrot..

21 november 2011 om 10:39

ben het niet vaak eens met een ajacied maar nu helemaal!!!
vind het echt niet normaal die reacties!

21 november 2011 om 17:11

Ben het volkomen met je eens 200 !!! Behalve laatste zin natuurlijk het is niet verrot maar niveau is omlaag gegaan

Bizar dat 90 van de reacties hierboven min of meer de schuld bij Eboue neerlegt. Natuurlijk moet hij zich niet zo aanstellen, maar het gooien van al die dingen is in geen geval goed te keuren.
Ben benieuwd hoe de turkse bond omgaat met dit soort dingen, in NL had de club een leuke boete gekregen...

24 november 2011 om 23:49

De turkse bond gaat hier dus goed mee om. Goed om te zien, afstraffen dit soort ongein!

Wat een reacties..

Jullie weten dat theater erbij hoort tegenwoordig (en dat Keur is sowieso Niet goed), maar dat is nog altijd geen reden om een aansteker tegen je hoofd te krijgen. Wat zou je doen als je bekogeld werd? Je grijpt natuurlijk als eerste gelijk naar je hoofd.. lijkt mij vrij logisch.

De scheidsrechter had deze wedstrijd gewoon moeten staken en de desbetreffende personen hoeven van mijn part geen wedstrijden meer te bezoeken (stadionverbod).

Belachelijk voor woorden dit.. hij kon op een gegeven moment niet eens ingooien.

Bijna alle reacties hierboven vergoelijken wat hier gebeurt, ongelooflijk. Je ligt naast het veld en krijgt een waterfles en tientallen aanstekers naar je hoofd geworpen. Is dat normaal? Al blijft Eboué een uur liggen of maakt hij 100 schwalbes, je moet toch echt een neanderthaler zijn als je een liggende voetballer zó gaat bekogelen vanaf de tribune. En dat de meesten hier het goedpraten geeft eens te meer aan dat de normen en waarden ver te zoeken zijn. Ik vind het schandalig om te zien in ieder geval en dat er niet tegen wordt opgetreden is een slecht signaal naar die debielen want die krijgen zo het idee dat het geoorloofd is.

21 november 2011 om 10:54

Helaas overstijgt in Turkije clubliefde(of bij sommigen clubhaat) morele waarden. Ik walg van de Turkse reacties hier. In plaats van een probleem te erkennen en je er tegen te verzetten, proberen ze nog steeds anderen de schuld te geven. Walgelijk.

Ik als Gs fan kan ook meestemmen dat het niets met racisme te maken heeft maar hij was wel de enige die alles op hem afkreeg. De supporters van Besiktas konden zich gewoon niet gedragen en krijgen toch een boete en in de begin van de wedstrijd was er ook een supporter binnenin het veld gekomen. Over de wedstrijd zeg ik niks omdat er al een topic gisteren was

Gisteren werden bepaalde ´ gekleurde ´ supporters kwaad op Eboue waarom hij zo ´ acteerde ´ . Zijn jullie nu tevreden ? Maakt het nu nog wat uit ? De buitenlandse media ziet weer een afschuwelijke weergave van het Turkse voetbal.

BJk supporters zijn alles behalve racistisch. Wie kent het spandoek nog: Hepimiz Zenciyiz!.

Gs supporters gooien ook met alles wat los en vast zit. Dit was niks vergeleken met GS FB toen wij als kampioen binnen kwamen in het Ali Sami Yen stadion. Heel het stadion werd afgebroken en na de wedstrijden lagen er 10 duizend plastic stoeltjes op het veld.

BIj FB gebeurd dit ook jammer genoeg maar veel minder dan een paar jaar terug.

BJK krijgt nu een boete van 3 of 4 wedstrijden zonder mannelijke supporters en iedereen kan weer lekker slapen.

De Turkse bond wilt namelijk niks hier tegen doen. Dat weet elke supporter en de buitenlandse spelers moeten hier nog aan wennen.

Het lijkt er misschien op dat ik het goed keur, dat is dus niet zo. Maar beide partijen hebben schuld en de enige die wat kan doen, doet niks, namelijk de Turkse Knvb. Als zij wat harder optreden is er niks aan de hand. Een oplossing als, geen uitpubliek meer tijdens derby's is belachelijk. Zo krijg je nog meer onvreden.

ZIe het in termeinen. Als er nu wat gebeurd mag er geen publiek meer komen tijdens de eerst volgende BJK Gs derby. Als er daarna weer wat gebeurd, doe je dat 2x. Steeds verdubbelen. Maar kom niet aan met, er mogen nooit meer uitsupporters komen of we geven ff 3 wedstrijden straf met een boete.

Dus TFF kan alleen maar zwart wit denken nooit grijs. Onbekwaam volk. Of ze doen laks of ze gaan tot het uiterste.

21 november 2011 om 15:24

''gs supporters gooien ook met alles wat los en vast zit. Dit was niks vergeleken met GS FB toen wij als kampioen binnen kwamen in het Ali Sami Yen stadion. Heel het stadion werd afgebroken en na de wedstrijden lagen er 10 duizend plastic stoeltjes op het veld. ''

Haha wat een grap zijn jullie. Dat was wraak wat er gebeurd was in Kadinkoy maar dat noem jij niet he? Waar er traangas werd gespoten op Fans van GS die alleen hun club aan het steunen waren en dat de politie al die fans in een klein hoekje had gedaan waar ze letterlijk aan elkaar vast zaten en niet konden bewegen. En we vergeten natuurlijk niet dat er bij het uitvak een spandoek met '' Fenerbahce'' werd gezet op de plek waar de Fans van GS eigenlijk spandoeken mogen plaatsen als uit-vak. En we vergeten natuurlijk ook niet dat er op de gele stoeltjes blauwe stoelen waren en daar stond dan gemaakt via die stoelen : FB 6-0 GS.

Wij hadden alle reden om te doen wat er van ons verwacht werd en dat was laten zien dat wij de grootste zijn en dat niemand kan fokken met ons. Misschien hebben wij ons stadion vernield maar dat is onze stadion toch?

Laat ik het niet over Fenerbahce fans hebben die vorig jaar bij Gs 1-2 FB de riolering hebben gesloopt en verschillende andere dingen in toiletten wat ons ongeveer 150.000 koste aan alle dingen die jullie hebben vernield en wat kreeg FB als straf? 15.000 euro geldstraf, nee daar hebben we lekker iets aan. Kijk eens in de spiegel man.

Besiktas zal ook naar Alisamiyen komen kijken hoe ze dan gaan reageren.

25 november 2011 om 01:10

Nounou, stoer hoor 'niemand kan fokken met ons'.......

Man, leer toch eens te relativeren in het leven. Dat gejank tussen rivaliserende voetbalclubs altijd... Domme mensen zoals jij zorgen er voor dat voetbal steeds verder verruwd en het soms (of te vaak) zelfs uitloopt op geweld en waarvoor?? De spelers gaan er echt niet beter door voetballen als jij je als een holbewoner gedraagt hoor..

Strijd op het veld is geweldig maar het moet wel binnen de regels der fatsoen blijven.

Wat een belachelijke reactie van mensen hier. Wil wel eens weten wat jullie doen als er telkens dingen naar je toe worden gegooid tijdens je werk. Zit je in een meeting met een ander bedrijf, beginnen vertegenwoordigers van dat bedrijf ineens met pennen en flesjes naar je te gooien.
Het is een overdreven situatie die ik hier schets, maar snap wel het beeld dat je moet creëren hierbij.
Reden dat hij zijn hoofd pakt is omdat hij zijn hoofd wil beschermen. Niet omdat 'ie daar werd geraakt maar omdat je hoofd de meeste schade kan oplopen bij dit soort dingen. Wel logisch nadenken he.

Even uitleg voor elke dwaas hier op Voetbalzone die beweert dat Eboue acteert:

Hij houdt zijn hoofd vast, omdat hij zijn meest waardevolle en kwetsbare gedeelte van zijn lichaam probeert te beschermen. Hij houdt niet zijn hoofd vast omdat hij daar is geraakt. Als iemand jou een klap wilt verkopen, dan houd je toch ook als eerst je hoofd vast ? Wat een grapjassen.

21 november 2011 om 11:10

Mischien wordt bedoeld met acteren dat hij gelijk gaat slapen na een tikje. Speel als een man, in Engeland spelen ze ook fysiek. Hij moet niet aanstellen als de fans dan zo reageren.

21 november 2011 om 11:14

Hahah alsof we nooit eerder een voetballer hebben zien acteren.
Geef t op gangstar.
GS heeft altijd dit soort aanstellers bij de club gehad,

21 november 2011 om 11:23

Weet je wat het verschil is tussen jullie en mij ? Ik zou dit ook afkeuren als dit door Galatasaray supporters werd gedaan. Jullie denken en handelen alleen vanuit jullie eigen waarheid en dat is 9 van de 10 keer je eigen club. Probeer nou eens een keer het algemene plaatje te zien.

21 november 2011 om 11:42

''ik zou dit ook afkeuren als dit door Galatasaray supporters werd gedaan''

Wordt dit niet gedaan dan? raki flesjes, stoelen etc. etc. of ben je dat alweer vergeten?

21 november 2011 om 14:09

Waar zie je dat gangstarr die taferelen goed praat?
En waarom ga je offtopic? Dat had niks met deze derby te maken.

Dat is natuurlijk niet goed te praten, maar onze boete hebben we wel gekregen.

21 november 2011 om 15:54

south sider ik zie gewoon aan jouw reacties dat je of mbo of lwo hebt gestudeerd!
hoezo probeer je dit goed te praten vind jij het normaal dat iemand wordt bekogeld?
wat moet gangstarr hier opgeven hij geeft gewoon een goed beargumenteerd mening?

Emmanuel Eboue heeft volkomen gelijk!! Wie geeft die supporters het recht om hem te bekogelen? Ook al is het een derby, zoeits mag en kan nooit getolereerd worden. Desnoods hield Eboue zijn kont vast, het kan me niet schelen. Maar zoiets mag en kan niet gebeuren. Hoop dat die supporters en Besiktas zwaar zullen beboet worden voor dit incident.

Turkije is zich echt aan het manifesteren als de triestste voetbalnatie van de wereld. Omkoopschandalen, Publiek gooit vanalles naar een speler en het wordt getolereerd, slecht voetbal en torenhoge salarissen geven. Chapeau

Raar dit, Turkije is flink gezakt kwa populariteit zowel CL & Ek/wk en omkoopschandalen en nu dit ook nog.
Jammer dat er geen Turken uit Turkije hier op de VZ zitten want dan konden we ze ff flink wijs maken dat dit belachelijk is en je eigen land/club voor schut zet.
Ze willen populariteit? Die krijg je wel zo maar dan negatief.

Ps; voor alle clubs bedoel ik dan.

BJK fans zien alleen Eboue toneelspelen, maar hun eigen ballerina's aka Simao en Q7 daar zeggen ze niks over... En als Eboue het heeft uitgelokt, wat heeft Hasan Sas gedaan dan? Wat heeft rest van de team gedaan dan om bekogeld te worden? Nee, laten we daar maar niet over praten alleen over Eboue dan maar.....

Er zijn weer een paar kneuzen die het gedrag van de supporters goedkeuren. Echt ongelovelijk weer de niveau van sommige mensen hier is zo laag. Wat boeit het nou of hij theater speelt?? hij krijgt toch van alles naar zich gegooid? Als het bij jullie eigen speler was gebeurd zouden jullie schreeuwen om brand. Hou aub op wat er gebeurd is kan gewoon niet. Maar het gebeurd altijd bijna van alle kanten bjk gs en fener supporters. Maar je moet het niet goed proberen te praten. Uiteindelijk moet bjk ook uit bij gs spelen dus dan moeten ze ook niet janken als het omgekeerd gebeurd.

Wat objectief man van VZ om meteen dit te plaatsen en turkije meteen in kwaad licht zetten..

Weet je toen ik dit eerst zag d8 ik ook meteen van wtf carsi, maar eboue is zon vuilak die constant uitlokt en zich gedraagt als een gillend wijf.. Dat hij dan bekogeld word kan ik begrijpen aan de kant van carsi.. En dat Gs supporters hier boos om worden heb ik ook begrip.. Maar eboue moet eerst effe zelf in de spiegel kijken en niet zomaar supporters opfokken, dit is een derby, er is altijd temprament.. En in turkije is het temprament heel anders dan in andere landen..

Maar waarom wordt dan niet het obscene gebaar van melo getoond ??? Melo is al een smerige speler op het veld en dat bevestigt hij meteen ook na een wedstrijd.. Lekker stoer doen 10 meter van de supporters met het gooien van aanstekers en munten, en of dat niet genoeg is effe met zijn klokkenspel supporters dermate opfokken.. Had zo gehoopt dat iemand dan een schoen naar zijn kop gooide.. Zelfs de reactie van terim was opmerkelijk.. Terim werd kwaad en schaamde zich voor melo..

Besiktas krijgt ongetwijfeld een boete, dat hebben ze ook verdiend , maar die melo moet ook op het matje worden geroepen..

En het ergste van allemaal is dat er wordt gesproken over racisme bij carsi .. Racisme ???????????

Turkije is een van de weinige landen waar zwarte spelers altijd gerespecteerd worden.. Toen eto''o tijdens cagliari werd uitgemaakt voor aap baviaan etc etc was carsi de enige supporters groep in de wereld die eto''o steunde.. Er werden spandoeken gemaakt met teksten als '' eto''o youre not alone, we are all eto''o , en een vuist op de naam van cagliari..

Vandaag heeft een donkere speler genaamd nouma die een legende is bij besiktas het volgende meegedeeld "

Ik ben pascal nouma, al 11 elf jaar ben ik met besiktas en turkije verbonden.om tegen carsi racisten te roepen is het ergste wat je kan zeggen .. Ze hebben mij altijd gesteund, zelfs in moeilijke tijden ( periode waarin nouma k*** had ) ook al heeft eto''o niets met besiktas hebben ze zich toch voor hem opgenomen als enige supporters in de wereld..alleen voor mensen die theater gaan spelen om de supporters op te fokken heeft geen kleur..eboue was alleen maar bezig met het opfokken van fans.. Als besiktas racistisch was hadden ze mij nooit als een besiktas legende erkend ..

Case closed..

Bizar... Er word van alles en wat gesmeten naar een speler ??? en dit wordt door sommige pubers nog goed gesproken omdat speler in kwestie niet zijn hoofd maar zijn rug had moeten vast pakken.. wat een acteer werk toch van eboue wat een provocator, dadelijk schorsen voor 5 matchen !!!

ik vind dat Emmanuel Eboué het verdient heeft is mijn eigen mening. al zat ik daar in het stadion had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan. hahaha kijk naar zijn hand gebaren voordat hij die bal oppakt haha prachtig.

21 november 2011 om 15:10

Verdient heet? Ach man rot even een flikker op man. Waarom schreeuwden die fans van BJK maymun, maymun(aap) naar Eboue dan? Dit is gewoon racistisch gedrag. En je ziet duidelijk dat die fans bij elke kans dingen gooien naar Eboue. Het is gewoon zielig om een speler zo te zien. Tuurlijk hij stelt zich aan bij die fles op zijn zijde maar veranderd niks aan het feit dat hij gisteren letterlijk is bekogeld. Maar jij als Fb-fan zal dit natuurlijk altijd goedkeuren. Maar je bent er als de kippen bij als Gs-fans Volkan een cynische applaus geven als hij die bal houdt.

21 november 2011 om 16:43

De beste voetballers ooit bij Besiktas waren een Turk met een baard en een donkere Afrikaan. Hoe kan je nou spreken over racisme?

27 november 2011 om 21:11

O, dus omdat Nouma de beste speler van 8JK was, is er opeens geen discriminatie? Wat is jouw verklaring dan voor de woorden ''maymun, maymun'' ?

Wat een debiele supporters daar in Turkije zeg! En welk meesterbrein heeft die poll bedacht bij VZ? Natuurlijk moet de scheids hier optreden!! De scheids had de wedstrijd moeten staken of moeten stillegen, maar dit zou wel normaal zijn in het Turkse voetbal.

27 november 2011 om 21:12

Ja, dit zien we wel vaker hoor, vroeger werden er fakkels gegooid, nu die zijn verboden, gooien ze met schoenen, muntgeld, aanstekers, flessen en sommigen zelfs met hun telefoon!

Welcome to Turkey :D

Gewoon een schande.... Wedstrijd moest stilgelegd worden. Ik dacht dat er voor zulke acties bepaalde uefa regels waren die moesten gehanteerd worden.

Maar mjah laat ons het houden op het typische TE fanatieke voetbalminnend Turkije he!!!
Voor hun gelden er weer andere regels vermoedelijk.

Deze beelden horen niet in een voetbalwedstrijd thuis, ik keur het zeker af.
Niemand maar dan ook niemand kan deze beelden goed praten of goedkeuren. Het is gewoon een schande voor carsi, een supportersgroep die een van de beste is uit turkije( misschien wel de beste).

Net zo als ik het gedrag van de supporters afkeur, vind ik het gedrag van eboue ook bitcherig.
Met dat soort gedrag lok je het uit. Als hij de bal had gepakt en een stukje verder bleef wachten, hield het op. Dan kon de scheidsrechter er werk van maken of de aanvoerder kon de supporters kalmeren.
Nee wat doet eboue,, uitdagen en met opzet blijven staan om besiktas in een zwart daglicht te brengen en misschien ook wel een straf aan te smeren van de voetbalbond.

Zolang er met niets gegooid zou worden zou Eboue ook niet kunnen acteren.schuld ligt bij Besiktas.

Je kan hier wel uren over doorgaan maar dit is gewoon voetbal, je ziet prachtige, mooie, minder leuke, en dingen zoals dit..
In elke land is het fanatiek zijnde anders.

Tja dit kan natuurlijk absoluut niet. Maar Eboue had er verstandig aan gedaan helemaal niet te reageren op die gebaren dat is natuurlijk een rode lap voor een stier. Hij had daar geen thater moeten gaan maken en gewoon het veld in moeten lopen en die ingooi had al veel sneller genomen kunnen worden dan was het spel verder gegaan en waren die arme zielen op de tribune vanzelf opgehouden.

Eboué was zich flink aan het aanstellen...als ie gewoon normaal door zou lopen had ie later die aansteker waarschijnelijk ook niet op zijn rug gehad....

Ze moeten in Turkije een museum oprichten met voorwerpen die op het veld zijn gegooid.

27 november 2011 om 21:12

Dan heb je niet genoeg aan 1 museum..

Op 1 of andere manier moet ik zo hard lachen om dat filmpje. Kijk alleen naar de gebaren van Eboue en dan nog zo een trieste muziek op de achtergrond. Kortom geweldig! Al hoewel het natuurlijk niet goed te praten valt van wat de supporters doen.

In plaats van in de 65 minuut te gaan uitkleden konden ze alle munten ophalen en die doneren aan Van. Wat die munt hebben ze toch op spelers gegooid wat geen nut heeft bij hun en club moet weer dokken.

Als je als een fan groep waar de publiekslieveling een zwarte speler was een donkere speler gaat uitjoelen met maymun. maymun(aap) en apengeluiden gaat maken die dankzij Ligtv weer gelijk stil gezet zijn omdat ze bang zijn dat BJK iets overkomt. Dan verdien je het dat Eboue zich gaat aanstellen en hopen dat jullie een straf gaat krijgen.

Wat er is gebeurd mag never nooit meer gebeuren en Besiktas moet gestraft worden voor hun daden.

En als Mensen gaan janken dat Melo een gebaar maakte met ''lik me ballen'' Jullie moeten toch inzien dat een speler toch gewoon boos word als hij bekogeld wordt met allerlei dingen die de Fans bij zich hebben. Dat die fans met zijn 15en stoer durven te doen maar dan moesten ze maar 1 op1 komen kijken of ze dan ook een groot bek hebben.

Eboue heeft zich inderdaad zitten aanstellen, maar je moet hem geeen kans geven om te aanstellen.

Onze Wraak zal zoet zijn.

Dit is toch werkelijk te triest voor woorden. Het is al schandalig genoeg dat zo iets plaats vindt maar dat er dan ook nog mensen zijn die het goed praten hier boven?

Diep triest. Wat een onzin zeg. Waar haal jij het recht vandaan als een supporter een speler te gaan bekogelen met aanstekers en flesjes drinken? Dit laat weer zien hoe triest de mentaliteit van supporters in turkije is. Het turkse voetbal is dood. Geen EK gehaald met een coach als Hiddink!! Geen clubs in europa met succes!! Met pijn en moeite worden er spelers van niveau vanuit andere grote competities gehaald en die worden zo behandeld omdat ze een schwalbe maken!!!

Kom op mensen, probeer zulke onzin niet goed te praten als je nog een beetje respect hebt voor je
club en je land.

Als ik deze beelden zie denk ik aan de tijden dat ik voor het eerst naar een derby keek. ik was destijds 11 of 12 jaar en zie tot nu toe totaal geen progressie in het Turkse voetbal. destijds had je ook debielen die het nodig vonden om de tegenpartij te bekogelen met alles wat ze in hun broekzak hadden. Denk hierbij aan telefoons en aanstekers.

Serieus de Nederlandse wedstrijden zijn tegenwoordig zelfs spannender en leuker en boeiender om naar te kijken. Er is op alex na geen een speler die creatief vermogen heeft en begrijpt wat modern voetbal inhoud. Zoals Hiddink al zie: er is in de 3 miljoen inwoners in Duitsland meer potentie dan de 72 miljoen in Turkije. de enige pluspunt aan turkije is dat ze de nieuwe cafu hebben voor de rest kan ik geen andere pluspunt verzinnen als ik kijk naar spelers als sabri en ayhan akman en giray kacar

We zitten in een omkoopschandaal. we doen een keer in de 6 jaar mee aan een grote europese ternooi. De turkse "topclubs" met al hun "sterren" worden door simpel voetbal aan de kant gezet door clubs waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden. meedoen aan de cl of Europa cup is al een moeilijke opgave. Spelers als arda turan worden opgehemeld terwijl ze er in belangrijke momenten de team in de steek laten en er niet zijn en niet de capaciteit hebben om de club op sleeptouw te nemen terwijl veel mensen dit niet beseffen. Op voetbalzone proberen mensen de gedrag van de bjk fans goed te praten terwijl ze de imago van de turkse voetbal naar een dieptepunt zinkt. ik pak tegenwoordig liever een europese wedstrijd in een shisha cafe dan een turkse wedstrijd in een genclik of kafe

Eboue is gewoon een misselijk makende speler, evenals Melo en Engin Baytar.
Maar niemand verdient het om op het veld voorwerpen naar zich toe te krijgen.
Het is fout van de supporters om met voorwerpen te gooien, maar wat Eboue deed was insgelijks.
De derby's in Turkije staan bekend om het snelle tempo van het spel. Maar door al dat spel vertragen van Eboue, leek het net of er 20 minuten blessuretijd zou worden bijgeteld.

Melo dat na afloop voorwerpen terug gooit, een grove beweging maakt richting zijn testikels en waarschijnlijk ook nog eens scheld.
Ik las op diverse sites dat ook Engin Baytar gebaren maakte richting zijn testikels. Schandalig

Maar dit zal natuurlijk niet in de media komen als Volkan en Emre dat al vele wedstrijden fluitconcerten en scheldpartijen aangaan, wanneer ze op het laatste moment wat mompelen met scheldwoorden (wat alleen op TV te zien was door het inzoomen), dan staat heel Turkije op.

Ik kan mij goed herrinneren dat Volkan 3 wedstrijden schorsing kreeg voor het zelfde gebaar als dat Engin Baytar en Melo deden. Dat van Volkan is trouwens he-le-maal niks vergeleken met dat van Melo. Pascal Nouma's contract werd ontbonden. Gewoon weggestuurd, ondanks dat het een held was.

De actie van de Besiktas-supporters was laag, maar de Galatasaray spelers overtroffen alles.

21 november 2011 om 16:51

Ik las op diverse sites dat ook Engin Baytar gebaren maakte richting zijn testikels. Schandalig

Nee in het filmpje zie je ook dat Engin baytar zijn 2 wijs vingers naast elkaar heen ging wrijven

Het verchil met Nouma is dat hij zijn handen in zijn ballen deed en Melo er alleen naar wees.

Spelers overtroffen alles? Duidelijk een subjectieve en o zo arrogante Fenerbahce fan die mensen moet gaan vertellen dat spelers alles gingen overtreffen. Emre/ Volkan hebben meer gedaan in 1 wedstrijd dan Engin en Melo in hun hele carriere.

En dat Volkan en Emre zo opgefockt reageren is hun probleem, iedereen buiten Sabri werd uitgefloten dus jullie moet niet zo huilen.

21 november 2011 om 17:04

Melo heeft in 11 wedstrijden al een kopstoot uitgedeeld, Amrabat op een dode spel moment beetgepakt en gevloerd, een schandalige overtreding van achter op Olcan gepleegd, een grove gebaar gemaakt richting zijn testikels en nog eens een voorwerp gegooid richting de Besiktas-supporters. Voor geen van deze 5 zware overtredingen kreeg Melo een kaart noch een schorsing. Niet eens geel of een geldboete, helemaal niks! Alsof het niet gebeurd is.

Kan jij mij vertellen wat Volkan en Emre in hun hele carrière hebben gedaan?
Ik kan mij alleen dat jeuken aan zijn testikels herinneren van Volkan, wat vreselijk onbeschoft was en waar hij ook 3 wedstrijden voor werd geschorst.

En nee ik mag Emre ook niet, vind het maar een arrogante kwal. Maar hij voetbalt als geen ander.

Eboue deed eerst een schwalbe en ging bij de zijlijn liggen, dat flesje water raakte hem niet eens maar hij ging overdrijven. Hij stelde zich aan, vandaar dat mensen met munten en aanstekers gooiden. (abdul kader keita deed het nog mooier tegen Fenerbahce). waarom dat triest muziek op de achtergrond ??

Ondanks die schwalbe hoort dit gewoon niet te gebeuren en geloof me ik weet hoe het er aangaat in het Turkse voetbal en dit is een van die dingen dat er voorwerpen worden gegooid naar voetballers en hier kan vrij weinig iets aan gedaan worden.

Volgens mij konden de Besiktas fans er niet tegen dat Eboue de linkerkant van Besiktas afstopte hij speelde een sterke wedstrijd. Als jullie toch vinden dat het een schwalbe is mag ik jullie duizenden fans feliciteren dat ze tien duizenden mede supporters ten onrechte benadelen. Bjk zal waarschijlijk 2 wedstrijden zonder supporters spelen en 240 000 TL Boete = 100 000 Euro ongeveer.

Er werden inderdaag dingen gegooi maar Eboue ging ook acteren vind ik. Bij de herhalingen dat je dat er bij veel van zijn bewegingen niks werd gegooid. Ik zag alleen maar 1 klein ding op zijn rug komen. Maar snap sowieso de toeschouwers niet waarom ze dit deden. Dit wordt dat ook voor Besiktas een wedstrijd met alleen dames en kinderen. Ben benieuwd of de dames van de Besiktas fans ook zo hard zijn als de mannen haha.

Al die fans en degene die dit beestachtige gedrag goedkeuren moeten hun eigen kapot schamen.
Ebou haalt de ritme uit de wedstrijd,wat gewoon normaal is en dan proberen ze hem maar even de ziekenhuis in te krijgen met van alles en nog wat naar hem te gooien.besiktas moet een flinke boete krijgen,heel flink.

Moet Eboue hierna ook de hand gaan schudden van de fans meneer Blatter.;
Want ze riepen wel degelijk racistische dingen naar Eboue.

22 november 2011 om 00:33

Wat voor racistische dingen riepen ze dan ??? Toon bewijs en ik hef mijn account op .. Gooiden ze met bananen, maken ze apen geluiden ..

Je lult gewoon uit je nek.. Eboue wordt degelijk uitgescholden voor F you F you..

Je moet eerst de echte video zien, en niet 1 met een zielig nummer om zo eboue zielig te maken...

22 november 2011 om 00:43

Ze riepen aap en dergelijke uitspraken,en waarom ben je zo een verdedigings muur hier aan het zetten nadat Eboue degene is die belaagd werd door de fans,en dus waarom zouden mensen die zoiets doen niet ook racistiche uitspraken doen vraag ik je?

Ik lul niet,en blijkbaar is het in turkse league normaal dat er spelers zo hatelijk behandeld worden,want geen 1 speler of scheidsrechter deed er iets aan en bovenop zijn de fans dit aan het sussen om niet slecht voor de dag te komen.aub zeg,triest,diep triest.

22 november 2011 om 00:48

Eboue wordt belaagd omdat eboue fans uitlokt, als er dan munten en dergelijk naar hem toe wordt gegooid heeft hij daar zelf aan te danken..

Jij lult wel degelijk, jij hebt niet eens de echte versie gezien, en volgens mij ben je zelf ook niet turks..

Waarom ik een verdediging muur opzet.. Besiktas is mijn club en carsi dat zijn wij allemaal als je voor besiktas bent..

Dus nogmaals je zegt ze riepen aap en zo, toon mii bewijs zeg ik dan maar die heb je niet.. Je neemt bullshit over van vage types hierzo..

Carsi staat bekent tegen racisme te zijn.. Ze zijn niet eens de laatse suppporters groep die dat zou zeggen..

22 november 2011 om 02:29

Ga weg aub,interseert mij nou of ik turks moet zijn om zoiets te begrijpen,typisch turk ben jij die dan zo'n voorbeeld erbij haalt.

Kijk ik geloof niet zomaar wat ik hier hoor,en jij was zelf niet bij de wedstrijd in de vak waar dit werd gedaan dus doe aub niet alsof je omdat je turks bent het weet want je woont gewoon in Nl.

En hoezo uitlokken?hij trekt tijd,als dat strafbaar is krijgt Eboue een gele kaart van de scheidsrechter en hoeft er helemaal niemand er iets aan te doen behalve hij.dus om Eboue hier als uitlokker uit maken is de grootste onzin die ik hier op Vz heb gelezen.dus lul maar lekker verder tegen de spiegel want je houd hier niemand voor de gek.

22 november 2011 om 05:05

Wat een etterbak ben je zeg, al 2 x vraag ik je wat hoor je dan voor racistische uitlatingen nog ken je niks zeggen..

Jij beschermt eboue alleen omdat hij een ex speler was bij arsenal..

Tegenwoordig hoef je niet bij wedstrijden aanwezig te zijn, met beeld en geluid ben je overal op de hoogte..

Leef jij maar verder in je eigen droomwereld en kom hier niemand beschuldigen van racisme !! Als je reageert kom met feiten en geen illusies hypocriet ....

Trouwens tijden chelsea 3 - 5 arsenal hoorde ik ook opeens fans van arsenal rasictische uitlatingen jegens drogba en kalou..

Hoorde jij dat ook ????

22 november 2011 om 18:58

Nee,ik hoorde wel wat jij hier zegt,en het feit dat het bij Besiktas gebeurt is meer geloofwaardig dan bij Arsenal tegen Chelsea,wat jij hier ff ijlt.en weet je waarom,omdat besiktas ook dus fraude pleegt etc,en ik ken turkse fans en ik ken genoeg turken die mij gewoon eerlijk vertellen dat zoiets best gezegd kon worden.

Ga jezelf eens schamen man,dat je Eboue als uitlokker vind.ik keek net op je profiel en zag alleen maar slechte comments naar jou toe en dus betekent het dat jij enorm irritant bent.

Dus jou geloof ik sowieso niet,en met je dom gedrag kom je zeker niet ver.ibneh''die versta je wel he.

Mensen die lullen over dat hij zijn hoofd wilt beschermen slaat nergens op kijk waar hij specifiek zijn handen zet.
BJK schaam je zeker die carsi fans.
Dat er niks tegen dit soort gedrag gebeurt laat ons voetbalbond weten, dat wij in het Oosten horen waar voetbalspelers in elkaar worden gemept, etc.

Belachelijk zeg! Had dit zeker niet van carsi verwacht.

het turkse voetbal gaat achteruit met de dag, net als iedereen denkt dat het vooruit gaat.
mede met dank aan de aanklagers die niet alleen fenerbahce maar het gehele turkse voetbal kapot gemaakt hebben.
bravo!

@brilliance

Waarom kom jij hier allemaal dingen zeggen over Galatasaray terwijl je gewoon van een club houd waarbij de keeper en de middenvelder waarbij ik Emre Bellezoglu en Volkan Demirel bedoel, die belachelijk hun eigen Turkse supporters uitschelden @ wedstrijd Kroatie.
Dus ik denk dat jij maar beter kan oprotten hier, met je Fenerbahce.
Alseblieft man, dat noem je toch geen club? Beetje spelers en clubs zitten omkopen, zo een club kan je tog niet serieus nemen? En dan nog zo'n clown als jij die zulke idioten reacties gaat zetten?

Hakan.

25 november 2011 om 10:10

Als jij denkt dat een voetballer zomaar tegen het eigen publiek gaat zitten schelden ben jij niet goed wijs man. Ik denk dat jij maar beter kan oprotten hier want logisch nadenken kan je blijkbaar niet.

Volkan en Emre worden in de Arena keer op keer uitgescholden van moeder tot vrouw. Volkan werd nog geen jaar geleden bekogeld met een Raki Fles!! dat Ultravesti van jullie is anders ook niet heilig. Als die gozer Volkan had geraakt met een Raki fles had het heel anders kunnen lopen met gs en het publiek.

Jij hebt geen recht van spreken, ook de wedstrijd in 2006 waar het een water festival werd door continue met flesjes te gooien naar spelers van Fener.

http://www.youtube.com/watch?v=cmq3mgrb7ks

Wat Carsi doet kan je niet goedpraten, maar ik vind dat die Eboué zich hier wel aansteld.

Carsi, vergeet niet dat Galatasaray ook nog een thuiswedstrijd heeft. Daar zullen we dan wel is gaan zien wat er gaat gebeuren met die Eziktas spelers. Kunnen we op het veld een 11tal van Eziktas met helmen zien spelen.

Hoe kan iemand zo een smerige leugen verspreiden.. Typ maar op google carsi against racism.. Terwijl niemand zijn bek opentrok voor eto''o heeft carsi eigenhandig eto''o gesteund.. En eto'o en besiktas hebben niets met elkaar te maken..

Helaas zijn er paar malloten die van schrik van 1 punt weten te ontsnappen aan besiktas om zomaar leugens te verspreiden .. Ik adviseer mensen dan ook de echt versie te zien met geluid.. Als mensen die tenminste geen hoorproblemen hebben zoals vage Gs types hierzo hoor je duidelijk dat er met het f woord eboue vol het huid gescholden wordt.. Sinds wanneer is f you racistisch, komt het overeen met apen geluiden ???

Dit is een originele statement van ua

''ultraslan Grubu Genel Koordinatörü Oğuz Altay:

Beşİktaş Tribünlerine Asla Lafımız Olmadı Ve Maymun Gibi Irkçı Kelimeleri Asla Tribüne Bağlamıyoruz. BJK TV den Söylenen Bir Sözdür Ve Biz Bunu Savcılığa Taşıyacağız. Bu Olay Beşİktaş Çarşi Tribünüyle Hiç Bir Alakası Yoktur..

Ik vertaal : Met het publiek van besiktas hebben we helemaal geen woord gehad en racistische woorden als aap binden wij absoluut niet met de tribunes.. Dit wordt komt van bjk tv en wij gaan hiermee naar de rechter.. Deze gebeurtenis heeft niets te maken met het carsi publiek..:

Flesje komt op zn buik, hy houdt zn hoofd vast ?

wat een bananencompetitie zeg. Niet geplaatst voor het EK. Zitten in een omkoopschandaal. Europees gaat het niet denderend. Fenerbahce uit de CL gezet (terecht) en ook nog dit soort capriolen uithalen. Waar is die tijd dat heel Europa het in zijn broek deed voor Galatasaray?

Deze Turkse competitie heeft een aantal jaar nodig om helemaal opnieuw te beginnen. Kijk naar de Oost-europese clubs die langzaam weer opkomen

25 november 2011 om 10:03

Waarschijnlijk terecht zegt die dan. Je hebt hersens van een hamsi man. Volg je het nieuws niet de afgelopen tijd? Ze kunnen Fenerbahce niks maken en iedereen die nu vast zit is binnen nu en een week ook weer op vrije voeten.

De rechtzaak die via het CAS gaat tegen de TFF en Uefa loopt ook zoals Fenerbahce het wilt. Fener gaat flink cashen voor de onterechte beschuldigingen en onterechte uitsluiting aan de Champions League.

Ook had Fener het trouwens veel beter gedaan in zo'n poule wat natuurlijk niks voorsteld. Interis een ploeg die van iedereen kan verliezen momenteel. Lille is zwakker als 2 jaar terug en Cska hebben we eerder gepakt toen het op volle sterkte was.

Fenerbahce zou gegarandeerd tweede worden in zo'n poule met spelers als Emenike, Niang, Lugano, Santos en wellicht nog een top aankoop voor op het middenveld. Beste selectie zou het zijn geweest dat Turkije sinds 2000 niet meer gezien heeft.

25 november 2011 om 00:10

ik moet je helaas gelijk geven inderdaad waar is die tijd dat galatasaray een van de europese topclubs was en dat trukije weer op een eindtoernooi aanwezig was, ze hebben heel wat tijd nodig om alles weer op rails te krijgen en trouwens beter dat fenerbahce uit CL is gezet want ze zouden het nooit beter doen dan trabzonspor die het nu doet

27 november 2011 om 21:15

Ondanks dat ik een nationalistische Turk ben, kan ik me hierin wel vinden.
Ze hebben trouwens de sportwet aangepast, waar fraudeurs minder straffen gaan krijgen! Schandalig voor woorden.

27 november 2011 om 21:19

Dat nationalistisch kan je wel weglaten, maakt geen indruk. Dit is een voetbalforum, geen politiek. Bovendien is iedereen die van zijn land houdt 'nationalist', dus het raakt kant noch wal wat je nu zegt.

Ontopic: Hulde aan Besiktas die vanavond een zwaarbevochten overwinning heeft gehaald in Trabzon!

En terecht !
Melo heeft ook 1 wedstrijd gekregen thuis tegen Sivasspor mag hij niet spelen, die word vervangen voor Ceyhun..
opgelucht want Melo kon Fenerbahce thuis ook missen !

Misselijk makend dit! Echt, 1 duel is nog 'laag' gestraft!
Men moet goed na denken hoe de volgorde is;
In eerste instantie gaat het om de club, vervolgens de trainer en de spelers... op die combinatie komt publiek af! (wel is waar 'betalend publiek').
Maar waar halen zij het LEF vandaan om op deze manier te reageren?!

Verschrikkelijk, een prima speler overigens.. Eboué.

Het is net een bedankje van de Tff. Nu weet Besiktas zeker dat het tegen Orduspor in een volle stadion speelt aangezien er alleen vrouwen mogen komen en de TFF alle tickets betaald zullen zoveel mogelijk vrouwen komen.

Geweldig dit! Een speler discrimineren, bekogelen van Eboue, de assistent trainer en de rest van de team = 1 wedstrijd met vrouwelijke toeschouwers en 250k TL boete ofseuw....

Ben benieuwd hoeveel wedstrijden straf wij gaan krijgen als we BJK spelers bekogelen in de return.....

Ik snap nog steeds niet hoe Melo maar 1 wedstrijd schorsing krijgt voor een overduidelijke, grove en schandalige beweging terwijl Volkan dat heel geniepig deed (hij deed alsof ie jeuk had) en 3 wedstrijden kreeg. Pascal Nouma kreeg 7 maanden schorsing.

En over het thuispubliek, tjah. Ik herinner me wedstrijd waar Alex geen korner kon nemen, telkens werd bekogeld (met echte dingen) en Besiktas slechts een geldboete kreeg.

27 november 2011 om 21:09

Melo raakte zijn geslachtsdeel niet aan, en Volkan wel?

Dat is het verschil, maar dat zul jij niet inzien.

Wat een opmerkingen van zogenaamde voetbalkenners en mensen die zichzelf supporters noemen.
Wat zijn er toch kortzichtige mensen zoals Devilsown dit is toch werkelijk niet te geloven!?

Mensen hebben het hier over onofficiële decibel records en echte mannen in actie willen zien.
Dat men geen theater wil zien in het stadion van gymnastiek club besiktas wat amper een stadion is te noemen. Waaruit ik dus concludeer dat het geoorloofd is een voetballer te bekogelen zodra deze voetballer op de grond blijft liggen. Ik weet niet in welke tijd jullie leven? Voor het geval dat je het niet weet we leven in 2011 en niet meer in de prehistorie. Dat je zulk gedrag goed probeert te praten en zelfs trots probeert te onderbouwen zegt meer over jezelf dan die voetballer die daar tijd probeert te rekken.

En een echte man is zeker zo een triest figuur die vanuit de tribunes met aanstekers gooit? Serieus
dude get a life en wie ben jij trouwens om die mocrofan te beledigen? Triest figuur..

Ik las op ligtv.com.tr dat er in de Ttarena niet meer zou worden uitgescholde fzo?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren