Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Teleurgestelde Xavi voelt zich machteloos: ‘Hij vertrekt, we kunnen niets doen’

Laatste update:

Xavi Hernández is teleurgesteld in de houding van Ousmane Dembélé, zo vertelt hij in een interview met het Spaanse TV3. De oefenmeester bevestigde na afloop van het met 1-0 gewonnen oefenduel met AC Milan het vertrek van zijn pupil naar Paris Saint-Germain. De Fransman was wel aanwezig in het Allegiant Stadium, maar kwam niet aan spelen toe.

"Dembélé heeft ons verteld dat hij wil vertrekken", begint de gefrustreerde oefenmeester als hij de vraag krijgt waarom Dembélé niet meedeed. "Hij heeft een aanbieding gekregen van Paris Saint-Germain en daar kunnen wij niets tegen doen", doelt de keuzeheer op het exorbitante salaris dat de vleugelspeler kan gaan opstrijken in het Parc des Princes. Naar verluidt gaat de 37-voudig international 20 miljoen euro per jaar verdienen bij de Franse regerend kampioen. "We kunnen niet concurreren met het voorstel dat hem vanuit Frankrijk is gedaan."

"Ik ben een beetje teleurgesteld in hem", is Xavi eerlijk. "Ik krijg er een nare smaak van in mijn mond, omdat we heel goed voor hem hebben gezorgd. Maar hij heeft gesproken met Nasser Al-Khelaïfi en Luis Enrique en ons verteld dat hij zal vertrekken." Xavi zal op zoek moeten naar een vervanger, zo geeft hij te kennen. "We wisten van de clausule, dit is nou eenmaal hoe de markt werkt. We hadden ons voorbereid op dit mogelijke verlies en nu moeten we ons gaan versterken."

Als versterking heeft los Azulgrana onder meer Yannick Carrasco op het oog. De Belg stond al eerder op de radar van de Catalaanse grootmacht, maar lijkt nu serieuzer in beeld. Volgens Marca kan Barcelona in ieder geval een streep zetten door de komst van João Félix. Xavi zou in hem niet een geschikte vervanger zien. De droomkandidaat van Xavi is Bernardo Silva, maar het is nog maar zeer de vraag of zijn komst haalbaar is.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Ik had altijd gedacht dembele een tijd juist niet zo goed behandeld was, ik snap zijn keuze wel..

2 augustus 2023 om 08:46

Precies, hij zegt nu juist dat Barca "goed voor hem gezorgd heeft" en dat is een grap.
Hij werd eigenlijk belachelijk gemaakt (mede dankzij zijn blessures), mocht eigenlijk weg tot geen enkele club echt concreet werd en door zijn sterke seizoen gaat Barca ineens anders piepen.

2 augustus 2023 om 08:56

Het is vooral jammer, want als hij op z’n top is, dan is het de beste speler van Barca. Dit maakt het wel makkelijker voor mijn cluppie om de Laliga te winnen. Maar de Laliga in zijn geheel wordt zwakker als dit soort spelers vertrekken.

2 augustus 2023 om 09:07

Als je ziet, hoort en leest hoe Barca de laatste jaren hun spelers heeft behandeld (loonoffers, wegpesten enz.) moet je toch zelf ook wel kunnen begrijpen dat er spelers zullen zijn die daar niet bepaald blij van zijn geworden. Dit zegt toch ook wel iets over de empathie van Xavi.

2 augustus 2023 om 09:14

Zo is het zeker. Toen hij geblesseerd was werd er lacherig over hem gedaan en mocht hij vertrekken. De onvrede over Dembele was toen vaak terug te lezen in de media.
daarna begon hij opeens weer sterke potten af te leveren toen hij fit was. Ze moeten nou zeker niet doen of ze altijd geloof in hem hadden. Maar daar zijn ze goed in bij Barca, hebben ze zelfs bij Frenkie geprobeerd die je ook kwijt had kunnen raken na zo'n houding ten opzichte van de speler.

2 augustus 2023 om 09:36

precies dit.

2 augustus 2023 om 09:38

Alsof dat bij real anders werkt. Het is topsport en daar horen dit soort dingen bij.

2 augustus 2023 om 09:42

@gutihaz dat had voornamelijk te maken met zijn onprofessionele gedrag (kok ontslaan, gamen tot diep in de nacht etc.) in combinatie met zijn blessures.

Daarnaast is Barca niet altijd verantwoordelijk voor wat er in de media komt te staan. Hij is juist enorm beschermd door Barca, zeker als je ziet hoe enorm populair die onder Barca supporters is, ondanks dat die amper 50 goede wedstrijden heeft gespeeld in 6 jaar tijd

2 augustus 2023 om 08:59

Haha, wanneer zou hij slecht behandeld zijn geweest?! Een van de meest beschermde spelers die ik ooit bij de club heb gezien!

2 augustus 2023 om 09:21

Ik zou je adviseren om dan eens een bril aan te schaffen. Werkelijk, er is geen club op aarde die zijn eigen spelers de laatste jaren zo “misbruikt” heeft. Barca zat in de problemen door het vorige bestuur. De spelers die door het vorige bestuur gehaald zijn hebben daar behoorlijk wat negatieve gevolgen van ondervonden.

2 augustus 2023 om 09:26

De bril die je adviseert geef ik met liefde en plezier terug aan jou. Dembele is jarenlang beschermd, ondanks berichten in de media. Wanneer journalisten zien dat ie te laat op de club arriveert voor de training, is dat geen lekken. Dat is gewoon zijn onprofessionele houding.

Hij is degene geweest die te vroeg intensief begon te trainen, hij is degene geweest die tot diep in de nacht aan het gamen was, hij is degene geweest die na aanvankelijk slecht voor zichzelf te zorgen de persoonlijke kok heeft ontslagen, hij is degene geweest die zich racistisch uitte tegenover de Japanners (maar Griezmann was degene die alle hoon over zich heen kreeg), hij was degene die zelf A zei maar zijn zaakwaanemers B liet zeggen.

De spelers waar jij over praat, hebben geen kritiek gekregen obv de economische situatie. En zeker niet door het nieuwe bestuur. Met uitzondering van Frenkie, uiteraard.

2 augustus 2023 om 10:21

Almogaver heeft gelijk. Je moet echt heel slecht geinformeerd zijn wil je denken dat Dembele slecht is behandeld door de club. Wat een geduld hebben ze opgebracht met hem...

2 augustus 2023 om 12:41

Precies dezelfde zielige reactie als Xavi, wat een huilebalk is dat. Kijk hoe de club zich de afgelopen jaren gedragen heeft. En dan reageren alsof iemand ze bestolen heeft. Barca verdient dit niet? Barca verdient een elftal vol met Dembele's. Je hebt nog mazzel dat je spelers als Frenkie hebt, die vrijwillig voorover bukken en alles nemen en nog blijven hangen ook.

2 augustus 2023 om 13:23

Frenkie voorover bukken? Hahaha. Weet je hoe dik hij betaald krijgt? Op afstand meest betaalde speler bij Barca.

2 augustus 2023 om 09:33

Barca moet sws niet zeuren, vorig seizoen liep zn contract af en kon die gratis weg, maar bleef die. Hebben ze toch nog 50mil in de lege portemonnee

2 augustus 2023 om 10:14

25 mill is voor Dembele en zijn entourage. Een beter contract en terug naar Frankrijk.

Plus niet meer te laat betaald worden door je werkgever. Win win voor Dembele.

2 augustus 2023 om 11:08

Is toch miskoop van jewelste geweest, buiten het afgelopen seizoen, eigenlijk alleen maar teleurgesteld, geblesseerd geweest en heeft, dat vergeten we bijna, 125 mil gekost, exclusief salaris, en daar zien ze maar 50 mil van terug

Qua talent natuurlijk erg jammer dat ie vertrekt, maar wat betreft het totaalplaatje: dikke prima. Van de zes jaar dat ie bij ons gespeeld heeft, heeft ie maar anderhalf jaar gerendeerd. En in die anderhalf jaar ook pech gehad met blessures, waar ze voorheen bovenal aan zijn gebrek aan professionaliteit te wijten waren. Kortom, we gaan vooral potentie missen.

Het ziet er inderdaad naar uit dat de clausule van 50 miljoen geldig is, maar naar het schijnt wordt niet aan alle eisen voldaan, waardoor de club denkt dat het meer dan 50% aan de clausule over kan houden (de rest gaat naar de speler en zijn entourage). Ook positief: je bent meteen van die schijtirritante zaakwaarnemers van hem af.

2 augustus 2023 om 08:47

Realistische zienswijze. Ik heb vaak het idee dat de meeste Barca fans hier een beetje te veel een zwak voor hem hebben en daardoor een onrealistische kijk. Zoals je zegt heeft hij slechts een kwart van de tijd gerendeerd. Heeft hij als peperdure aankoop de eerste paar jaar er een beetje met de pet naar gegooid en kan je simpelweg nooit volledig op hem rekenen. De laatste jaren buiten zijn schuld en dat is heel vervelend voor hem. Toch moet je als topclub hard kunnen zijn en concluderen dat hij een behoorlijke miskoop is geweest. Dat PSG zich nu naast Neymar van een andere speler gaat voorzien die de helft van het seizoen geblesseerd is moet echt een geschenk zijn voor Barca.

2 augustus 2023 om 09:36

Het lastige is dat die kwart van de tijd juist precies de laatste kwart is. Barca heeft best veel in hem geïnvesteerd, en zeker van Xavi heeft die ontzettend veel vertrouwen gekregen. Het is jammer dat die als die dat soort van terug kan gaan betalen, hij vertrekt.

En natuurlijk is die niks verplicht, maar het is wel jammer.

Tegelijk ben je ook van veel blessures en gedoe met de zaakwaarnemers af, zoals Almogaver terecht aangeeft. Ik hoop dat Barca het geld kan gebruiken om de selectie op de nodige plekken te versterken, en dan ben ik er verder niet heel rouwig meer om.

Alleen Dembele is wel een unieke voetballer die voor enorm veel gevaar kan zorgen, en dat zal Barca wel echt gaan missen.

2 augustus 2023 om 09:35

Roerend mee eens, bij Dembele is het soms fantastisch, maar toch vooral frustratie en de angst dat hij weer uit gaat vallen. Je kunt niet op hem bouwen als sterspeler en het is tijd dat de club afstand van hem neemt. Verder weet ik niet hoe het met de clausule zit: er zijn bronnen die stellen dat het vanaf 1 augustus gewoon 100 miljoen is, waar andere bronnen zeggen dat de 50 miljoen geldig is. One way or another, good riddance. Doorpakken met spelers die misschien een lager topniveau hebben, maar constant leveren.

2 augustus 2023 om 10:01

En dankzij hem, de halve finale van de cl gemist. Dat jaar konden ze simpel de cl winnen maar dembouz miste een o zo gemakkelijke inlegger, gereed gelegd door de beste voetballer ooit. Die kleine kon het amper geloven...

speler die ze al veel eerder hadden moeten lozen (als dat mogelijk was).
mentaliteit van niks, verder gewoon een meer dan prima voetballer.
maar als je er in al die jaren, uiteindelijk maar 20-30 wedstrijden een echt goede wedstrijd heb gespeeld.. ja das gewoon belabberd.

Dat Dembele kennelijk nog een mega-aanbod krijgt van PSG is een halve wonder na alle blessures en gebrek aan professionaliteit dat hij heeft laten zien. Bij Barcelona was het vooral Xavi dat echt in hem geloofde, maar goed, daarmee is Dembele het hem niet verschuldigd om daar te blijven. Ik verwacht zelf dat Dembele bij PSG dan nu een periode gaat beleven waarbij mensen gaan zeggen dat het zonde is hoe zijn carrière is verlopen. En dat Xavi relatief snel over die teleurstelling heen zal komen.

Het lijkt de zomer van teleurstellende beslissingen te worden. Karim Benzema naar Al Ittihad, Sergej Milinkovic-Savic naar Al Hilal, Jordan Henderson naar Al Ittifaq, Sandro Tonali naar Newcastle United, Xavi Simons laat PSV met relatief lege handen achter zich, David Silva stopt per direct na een zware blessure, João Félix maakt zich onmogelijk bij Simeone, Raphaël Guerreiro maakt een gevoelige overstap naar Bayern München en Ousmane Dembélé staat op het punt om naar Paris Saint-Germain te vertrekken. Allemaal beslissingen waar de gemiddelde voetbalromanticus vraagtekens bij stelt. Ousmane Dembélé heeft voor het eerst in zijn periode in het shirt van Barcelona een omgeving waarin hij kan excelleren, na een lange tijd van blessureleed en wisselvallige prestaties. Xavi Hernández heeft hem vertrouwen, structuur en een cruciale rol in de selectie gegeven. Eindelijk lijkt hij zijn enorme potentie enigszins in te lossen. Hoe teleurstellend is het dan dat hij uitgerekend op dit moment besluit om een overgang naar Paris Saint-Germain te forceren? Naar een mindere competitie, met minder weerstand, in een minder vrije rol bij een (in mijn ogen) minder sympathieke club. Ousmane Dembélé… Ik ben niet boos, ik ben teleurgesteld.

Ousmane Dembélé was in het afgelopen seizoen samen met Ter Stegen, Araujo en Pedri één van de meest belangrijke spelers van Barcelona en zijn aanstaande vertrek zou een mokerslag zijn voor Xavi Hernández. En laten we eerlijk zijn, de financiële situatie van de club staat het niet toe om een directe vervanger aan te trekken. Investeren in een nieuwe vleugelverdediger, bijvoorbeeld João Cancelo, lijkt prioriteit te genieten. Tsja, bij welke spelers kom je dan uit om Dembélé te vervangen? Paulo Dybala, die een relatief lage clausule in zijn contract heeft staan? Of João Félix, die zich onmogelijk lijkt te maken in Madrid? Of investeer je in de toekomst en ga je voor iemand als Rayan Cherki? Of trek je de stoute schoenen aan het probeer je een terugkeer van Takefusa Kubo te regelen?

2 augustus 2023 om 09:18

Het hoort erbij. Het is niet zo dat Dembele iets verschuldigd is aan Barcelona. Al was het een minder seizoen dan hadden ze hem met liefde weggedaan natuurlijk. Voor Barcelona jammer. Was met Frenkie en Ter Stegen de beste die ze hadden.

2 augustus 2023 om 09:21

Joao Felix hoeft niet te komen van Xavi. Daarbij hadden zowel Alemany als Deco al voor deze situatie gewaarschuwd, waardoor we met een gerust hart uit kunnen gaan van verscheidene alternatieven.

2 augustus 2023 om 10:35

João Félix blijft in mijn ogen een speler die perfect zou passen bij Barcelona, denk dat hij een vleugje genialiteit en bevliegingen aan het elftal zou geven. Maar begrijp ook ergens wel dat Xavi liever een typische vleugelaanvaller heeft. Jeremy Doku wordt genoemd bijvoorbeeld. Of heb jij nog interessante alternatieven om Dembélé te vervangen?

2 augustus 2023 om 10:45



Felix is leuk maar toch niet vanaf rechts? Als hij al als een hangende vleugelspeler kan spelen zou dat vanaf links moeten zijn. Dybala en Felix zijn meer schaduwspitsen die met hun kwaliteiten het best centraal uit de verf zouden komen. Die echte diepgang en snelheid van Dembele moet je eigenlijk qua zelfde profiel willen opvangen. Of je gaat voor een voetballend/aanvallende back zoals Cancelo die eroverheen gaat. Ben benieuwd waar de focus komt te liggen: een rechtsback is meer nodig daar je Raphinha en Ferran op rechts hebt. Gaat Xavi voor Bernardo? Of Cancelo? Aan Fresneda heb je aanvallend nu minder.

Doku is wel absurd snel maar schijnt ook bij City op de radar te zijn.
Als ik zelf zou mogen opteren voor alternatieven: Yeremy Pino, Adeyemi, Moukoko. Jammer dat Diaby en Chukwueze al transfers hebben gemaakt, dat zouden ook goede opties zijn.

2 augustus 2023 om 18:50

Nee, natuurlijk niet vanaf de rechterflank. Ferrán Torres lijkt een voorkeur te hebben voor de rechterkant, waardoor João Félix een vrije rol op de linkerflank kan krijgen. Ideaal met Alejandro Balde die over hem heen kan komen.

2 augustus 2023 om 11:50

@guaporta

Ik geloof niet dat ik je begrijp omtrent Dembele. Had jij het beter gevonden wanneer hij nog een jaartje bij Barcelona gebleven zou zijn om dan volgende zomer transfervrij te vertrekken?

Dembele tekende verleden jaar alleen bij omdat niemand hem het salaris wilde betalen dat hij wilde. Hij ging er met zijn bijtekenen financieel op achteruit. Dan krijg je een kort contract met clausules. Nu kan hij bij PSG krijgen wat hij wilde, een salaris dat Barcelona niet wil betalen. Dan is het toch veel beter dat hij nu tegen een transfersom vertrekt?

2 augustus 2023 om 12:10

Waar Guaporta op lijkt te doelen gezien zijn argumentatie (vertrouwen van Xavi, structuur, lange tijd hulp vanuit Barca voor z'n motivatie en blessures, best veel bescherming door Barca) (ook deels mijn eigen argumenten erbij gezet nu haha), is dat het teleurstellend is dat Dembele juist nu vertrekt, in plaats van verlengt met de club en het vertrouwen enzo terug betaald. Niet dat die dat verplicht is, en zo kan die nou eenmaal enorm veel geld gaan krijgen, maar het is wel teleurstellend.

Ik ben het ermee eens (en Guaporta waarschijnlijk ook) dat dit scenario waarin Barca minstens 25 miljoen krijgt wel beter is dan een transfervrij vertrek volgens seizoen.

2 augustus 2023 om 18:51

Je hebt me inderdaad niet begrepen. Vanuit het perspectief van de club begrijp ik het volledig, ik ben alleen teleurgesteld dat Dembélé uitgerekend op het moment dat hij enigszins zijn potentie begint in te lossen weer vertrekt bij de club.

2 augustus 2023 om 12:37

Ik zou Paulo Dybala wel bij FC Barcelona willen zien spelen. Leuke speler, eens kijken wat hij dan te bieden heeft.

2 augustus 2023 om 12:51

Hij is denk ik ook teleurgesteld in Barcelona. Een plek waar gevraagd werd om salaris in te leveren omdat de club het niet meer aan kon, de club zo goed als failliet is. Hiermee akkoord gaan om vervolgens de ene na de andere (transfervrij) met een monster salaris binnen te zien komen. Eigenlijk moet je hem nog dankbaar zijn dat hij niet transfervrij is vertrokken en zo de club nog wat geld aan hem overhoudt.

Ondankbaarheid is wat Barcelona momenteel omschrijft.

2 augustus 2023 om 14:27

Tja je kunt net zo goed zeggen dat Dembele ontzettend dankbaar mag zijn dat die zo ontzettend veel salaris heeft gekregen de afgelopen 6 seizoenen, terwijl die totaal maximaal 2 seizoenen er echt wat voor terug heeft gegeven.

2 augustus 2023 om 16:39

Nou, nou, dat excelleren had ik weleens willen zien. Elk jaar hetzelfde riedeltje: Dembele gaat het nu echt laten zien. En als puntje bij paaltje komt is ie weer geblesseerd of er komt weinig uit. Hij loopt al 6 jaar (!) rond in Barcelona en uiteindelijk gewoon te weinig rendement gebracht. 185 wedstrijden en maar 40 goals en 43 assists. Neymar had in hetzelfde aantal wedstrijden 105 goals en 76 assists. Natuurlijk appels en peren vergelijken en Neymar had z’n maatje Messi erbij, maar toch. Voor degene die Neymar had moeten vervangen is het er gewoon niet uitgekomen. Het is niet eens een halve Neymar gebleken. En ook dat flirten met andere clubs en dreigen met weggaan elk seizoen. Op een gegeven moment is het wel klaar. Ik zou zeggen strik erom en weg ermee. En Psg had Neymar destijds aangetrokken en dat werd niets en nu dachten ze weetje wat, laten we ook voor de halve Neymar gaan. Ik weet niet of ik ervan moet lachen of huilen. Ik zou nu ook zeggen dat een RB aantrekken is voor Barca nu prio is. En we zullen het maar moeten doen met Raphina icm Abde, Ferran en misschien kan Lamine ook al wat minuten maken.

2 augustus 2023 om 18:56

Ergens heb je gelijk, al denk ik dat we afgelopen seizoen vlagen hebben gezien van Ousmane Dembélé die we nog niet eerder hebben gezien. Misschien is het op een of andere manier ook wel goed voor de club dat hij de eer aan zichzelf houdt, want als de club was blijven investeren in Dembélé dan vraag ik me af of er ooit een moment was gekomen waarop hij consequent excelleert en tegelijkertijd geen zaakwaarnemers heeft die hem naar een andere club proberen te loodsen. Raphinha, Ferrán Torres en Lamine Yamal krijgen nu een kans om zich te bewijzen. Ik denk alleen wel dat Barcelona een vleugje genialiteit gaat missen om een wedstrijd open te breken.

2 augustus 2023 om 19:37

Misschien gaat Barca inderdaad een vleugje genialiteit missen. Ik hoop zelf dat Raphinha en Ferrán dat vleugje genialiteit kunnen brengen op de beslissende momenten. Dat ze toch een stap weten te zetten. En ik ben ook benieuwd wat met name Vitor Roque en Lamine ondanks zijn piep jonge leeftijd al kunnen brengen. Ik zie het wel positief in eerlijk gezegd.

Dembele bezorgt Barca sinds zijn komst alleen maar kopzorgen. Dat gedoe dat hij niet voor zichzelf kan zorgen en game verslaafd is, gezeik met bijtekenen, een waslijst aan blessures en nu dit. Zijn talent staat buiten kijf maar misschien is het beter om gewoon van deze man af te zijn.

Ik vind dit altijd een beetje een zielige reactie. We hebben goed gezorgd voor hem dus hij moet maar bij ons blijven. Zo werkt de voetbalwereld niet.

Laat gaan joh, te duur, teveel geblesseerd, leeft niet 100% voor het voetbal, teert op 1 goede wedstrijd op 12 wedstrijden, straalt geen spelvreugde uit! 130 miljoen plus salaris van afgelopen 6 jaar door de toilet gespoeld.. heeft hoogstpersoonlijk Liverpool aan een CL winst geholpen. Die reuze kans, gewoon afgeven aan Messi! En daar en op zulke momenten word je op beoordeeld

Xavi is teleurgesteld in de houding van Dembélé.
Nou, de voetbalwereld wordt op dit moment beheerst door geld!

Eindelijk, werd eens dringend tijd dat hij weggaat. Nooit graag gezien, bambi on ice met zijn rare stijl. Vaak goeie dingen gedaan, maar daartegenover heel veel rommel gezien waar mijn bloed wel sneller van ging koken.

Erg jammer als hij vertrekt, als hij zijn dag heeft is het een geweldige speler, die goal van hem tegen spurs😱😱 maar als Carrasco zijn vervanger is ga je er niet perse achteruit

Blinde renner met slechte statistieken. Hij zou blij moeten zijn dat ze er nog zoveel geld aan verdienen.

2 augustus 2023 om 09:43

Dan heb je zeker z'n statistieken van afgelopen seizoen voor het gemak overgeslagen of niet?

2 augustus 2023 om 13:09

Die statistieken kunnen me gestolen worden. De eye test zegt alles over Dembele.

Ik meen me nog goed te herinneren, dat Demebele het zogenaamde enfant terrible was voor barca, aan de kant gehouden werdt, alleen moest trainen, minder salaris moest nemen, en maar mee had te werken aan een transfer die hij niet wilde... nu is het weer niet goed omdat hij gaat en een andere club heeft gevonden in zijn thuisland notabene.
jammer voor barca, zeker omdat hij toch echt weer een lekkere vorm aan het opbouwen was afgelopen seizoen. maar krijg er een beetje een zuur smaakje bij als nu barca "zielig" gaat doen dat hij gaat. daar hebben ze zelf heel hard aan gewerkt om een goed fundament te bouwen denk ik.
Ik hoop iig dat dembele het goed gaat doen op de flanken in Parijs.

Maak je niet druk, Xavi. Dat renpaard ga je echt niet missen bij FC Barcelona. Dembele is ontzettend snel, maar zijn productiviteit is buitengewoon vervangbaar. Als je in 25 wedstrijden afgelopen seizoen slechts 5 keer doel hebt getroffen is dit echt geen aderlating. Hij is snel, behendig maar ontzettend 'blind'. Bovendien is het een momentenvoetballer en dat is niet weggelegd voor een club dat áltijd moet presteren. Daarom is het ook een middelmatige buitenspeler die nooit een constant niveau haalt. Hier moet je niet rouwig om zijn.

Leuke speler maar lijkt me ontzettend lastig te managen. Krijg bij hem het idee dat hij voetbal helemaal niet leuk vindt terwijl hij echt goed is. Benieuwd wie er voor gehaald gaat worden of doorschuift.

Valt mij vooral op dat Xavi aangeeft dat Barcelona niet meer met PSG kan concurreren op financieel gebied. Realistische kijk, maar ergens schrijnend.

2 augustus 2023 om 09:50

@peter Isaias

Op dit moment is dat ook gewoon zo? Wij zitten nog steeds in de hoek waar de klappen vallen en PSG heeft oneindige geldbronnen. Weinig kunnen met PSG concurreren op dat vlak.

2 augustus 2023 om 09:50

Zou niet weten waarom dat schrijnend moet zijn. De ene club heeft een oliestaat achter zich staan en de andee club is in handen van leden. Los van de huidige situatie van Barça, zou concurreren met oliestaten sowieso nagenoeg onmogelijk zijn, op financieel vlak.

Dat is ook een beetje het ding. Ligue 1 is een mindere competitie en PSG is in statuur een mindere club. Daarom moeten zij zoveel geld bieden, anders komen spelers gewoonweg niet.

2 augustus 2023 om 11:22

Ik begrijp de achtergrond wel, maar als je bij Parc de Princes of Camp Nou op een doorsnee dag bent, dat is gewoon een wereld van verschil. Je kunt in die kleine officiele fanshop van PSG nog geen keepersshirt kopen, buiten die betonnen bak straalt helemaal niets voetbal uit. De Grolsch Veste maakt meer indruk. En daar kan Barca financieel niet mee concurreren.

2 augustus 2023 om 12:12

Als je het zo bekijkt is het schrijnend inderdaad. Maar dat ligt vooral aan de absurde invloed die oliegeld heeft, waardoor een club als PSG opeens heel groot wordt.

Ook de andere traditionele topclubs zoals AC Milan en ook Real Madrid kunnen daar qua salarissen amper mee concurreren.

2 augustus 2023 om 09:51

Met clubs als Chelsea, City en PSG valt sowieso al lastig te concurreren. Daarnaast is het ook een momentopname, waar bij PSG Messi vertrokken is en misschien Mbappe ook nog weggaat, zal daar veel salaris vrij zijn gekomen, terwijl Barca nog steeds last heeft van sommige onnodig hoge salarissen, waardoor er bijna geen ruimte is voor nieuwe spelers en salarisverhogingen.

Ik was de afgelopen dagen wat rouwig om dit nieuws, omdat Dembélé natuurlijk een voetballer is die wij eigenlijk niet echt hebben in de selectie (naast Abde). Iemand die snelheid brengt, een actie in huis heeft, tweevoetig is en nog eens de tegenstander doldraait op een goede dag.

Ik ben echter langer beginnen nadenken en misschien is het toch beter dat we dan met dit bod akkoord gaan. Je bent van zijn hoog salaris af, je bent van zijn managers af, we kunnen ons met het geld dat binnenkomt versterken met Joao Cancelo en heb je ineens een top rechtsback.

Daarnaast, is het misschien geen idee om Vitor Roqué al deze zomer te halen? Misschien spelen we een 4-4-2 met een soort vierkant op het middenveld en hoge backs met Cancelo en Baldé?

Dan hebben we niet echt een vervanger voor Dembélé nodig en kunnen we nog altijd tactisch variëren tussen een 4-3-3 en een 4-4-2. Het is een beetje vloeken in de Barça-kerk, maar het kan wel een oplossing bieden?

(opstelling is een 4-2-2-2)

Ter Stegen
Cancelo
Koundé
Araujo
Baldé
Gündogan
Frenkie
Oriol
Pedri
Vitor Roqué
Lewandowski
2 augustus 2023 om 10:03

Ik ben het met eens. Beter dat dembele vertrek. 784 dagen blesseert geweest.

2 augustus 2023 om 10:40



Dat zou idealiter inderdaad het beste zijn. Cancelo is een voetballende back, die aanvallend die flank kan bestrijken. Als je Roque eventueel eerder naar Barcelona kan halen ga je er mijn inziens op vooruit.

2 augustus 2023 om 12:16

Is dat niet vragen om problemen in de verdediging?

Balde kon zo aanvallend spelen omdat Kounde als soort 3e CV inschoof. Als Cancelo ook op gaat stomen, kom je achterin echt tekort. En als je 1 van beiden om beurten meer achterin houdt, mis je op 1 van beide vleugels de bezetting voorin.

Raphinha lijkt me meer geschikt dan Vitor Roque, omdat er anders vaak simpelweg niemand op rechts zal staan. Hoewel Roque wel een beetje als vleugelspeler uit de voeten lijkt te kunnen trouwens, maar ik denk niet dat die daar goed genoeg gaat zijn.

Tenslotte zal Romeu ook niet alles kunnen spelen lijkt me, waardoor het middenveld ook al vrij zwak is defensief.

2 augustus 2023 om 12:36



@elrompelineas

Bwa nee, in La Liga win je die potjes geheid met zulke opstelling. In de CL kan je nog altijd switchen naar een 4-3-3. Het was een suggestie, maar ik denk niet dat Xavi dat van plan is. Zal wss Raphinha en Ferran Torres op rechts zijn, en Ferran speelt deze voorbereiding eigenlijk best goed.

PS : Lamine is overigens ook nog steeds een uitstekende kandidaat, al is die nog jong en moet hij nog veel leren. Die dolde gisteren met Theo Hernandez bij momenten en dat is geen slechte.

2 augustus 2023 om 14:23

En toch is het een gevaarlijke opstelling, ook in La Liga waarin veel teams compact verdedigen en soms met snelle jongens voorin spelen.

Als je kijkt naar Barca de afgelopen jaren zie je dat we eigenlijk altijd 3 "cv's" hebben die meer achterin blijven. Toen er een echte vleugelspeler waren, was dat vaak 1 van beide backs (afwisselend), en anders deed Busquets dat ook nog vaak.

Echter, in de opstelling die je noemt zijn de enige spelers die voor gevaar vanaf de flanken kunnen zorgen de twee backs. Om het veld breed te houden moeten die dus eigenlijk allebei erg hoog staan, en als een soort wingback spelen. De vraag is dan wie de "3e Cv" gaat zijn in balbezit. Dat zal dan Frenkie moeten worden denk ik, wat best een prima optie is, maar hij wordt daardoor wel beperkt in het indribbelen.

Ik ben zelf meer voorstander van Raphinha op rechts, zodat de rechtsback wat meer behoudend kan spelen en als die wel naar voren gaat Frenkie alsnog terug kan vallen, terwijl Balde dan net zoals afgelopen seizoen kan spelen.

Het is teveel gevraagd van de 2 backs om vleugelaanvaller en back tegelijkertijd te zijn, zonder dat er 3 cv's achterin staan.

Lamine lijkt me inderdaad een goede optie als reserve. Zeker als Vitor pas in Januari komt kan Torres zich in makkelijke wedstrijden als vervanger van Lewa opwerpen, en dan kan Lamine wat minuten maken op de "rechtsbuiten" positie. Tegelijk is Lamine nog erg jong, en is het ook niet goed om teveel druk op hem te leggen.

Wat betreft het wisselen naar een 443, het kan zeker, maar het is niet onze sterkste opstelling. We hebben daar eigenlijk teveel goede middenvelders voor, en met een 3 mans middenveld moet je dan 2 van het rijtje Pedri/gavi/gundogan banken. Dat kan Barca zich in de CL niet veroorloven denk ik.

Ik hoop dat m'n verhaal te volgen is, en niet te warrig. Wel mooie suggestie hoor, maar ik zou liever zien dat Vitor Roque veel minuten achter Lewandowski kan maken (zodat die ook rust krijgt), dan dat ze samen voorin spelen zonder echte vleugelspelers in de buurt. Maar misschien verrast Vitor mij wel en kan die dit ook heel goed invullen.

Tja, een raar gevoel dat je als club wordt overruled, terwijl je eigen club nou niet direct het morele geweten uitdraagt. Dus een kwestie van eten en gegeten worden.

Tsja, nu kan Raphinha wel alles spelen op die flank.
Verder: hij is blessuregevoelig. Prima transfer. Jammer, maar het is nu eenmaal zo. Is die bij PSG dalijk 3 jaar fit...

Gavi speelt toch als hangende linksbuiten tegenwoordig.

Abdé erbij en wellicht Carrasco die op beide flanken kan?

Ter STegen
Kounde
Araujo
Christensen
Baldé
Pedri
Frenkie
Gundogan
Raphinha
Lewa
Gavi
2 augustus 2023 om 14:24

Barca zal vooral proberen een meer aanvallende rechtsback te halen. Daarnaast denk ik dat Xavi Romeu vaker op zal stellen in plaats van Gavi, waarbij Pedri dus de hangende linksbuiten wordt.

Maar deze opstelling vat in ieder geval de hoofdlijnen van Xavi's ideeën wel samen denk.

2 augustus 2023 om 15:46

Klopt. En met Abde heb je dan nog een echte winger erbij weer. Die lijkt ook aardig bezig.

Romeu ben ik niet van onder de indruk. Althans, qua niveau. Qua spel valt het mee, maar qua niveau denk ik niet dat het basismateriaal is.

Verder zou Pedri op die plek wel verkachting zijn in mijn ogen, maar ik snap wat je bedoeld.

Ik gok dat een Martinez (arnau), Fresneda of Cancelo gaat komen naar Barca, mits Dembele vertrekt.

Denk dat PSG een checklist heeft waar een speler aan moet voldoen.
Blessure gevoelig, niet al te professioneel, mag niet goedkoop zijn, bij voorkeur speler van Barça, etc......

2 augustus 2023 om 10:41

Want er spelen zoveel spelers bij PSG met een verleden bij Barcelona? Waarbij Messi destijds ook nog eens transfervrij overkwam want Barcelona kon hem niet inschrijven voor de competitie.

2 augustus 2023 om 11:17

Moh, de afgelopen jaren zijn er opvallend veel spelers die kant op gegaan. Neymar, Rafinha, Xavi Simons, Messi, Maxwell. En dan nemen we hierbij niet de spelers mee die een tussenstap hebben gemaakt naar een andere club, zoals Zlatan, Daniel Alves of Motta.

2 augustus 2023 om 11:27

Maxwell ging toch begin 2012 over? Dus je komt dan met 5 namen buiten Dembele die over een 11 jarige periode naar PSG gingen. Waarvan er drie transfervrij waren. Twee van hen waren al uit contract gelopen en hadden dus eigenlijk geen club meer.

Valt toch reuze mee allemaal?

2 augustus 2023 om 14:12

En Kelley (jeugdspeler) en zeer recent Arnau Tenas nog, ook beide transfervrij.

Ook in het geval van een transfervrije overstap is het zo dat PSG een beter (voornamelijk financieel beter in de meeste gevallen) voorstel doet, en een verlenging bij Barca voorkomen wordt. Dat kun je wat mij betreft dus zeker wel meetellen, tenzij Barca sowieso al van de spelers af wou natuurlijk.

2 augustus 2023 om 14:26

Dat ben ik niet met je eens. Een transfervrije speler heeft geen contract en kan gaan en staan waar die wil.

Het is toch echt Barcelona, of beter gezegd FC Barcelona Atlètic, die het contract van de 22 jarige Arnau Tenas niet tijdig verlengt heeft.

En dat Arnau Tenas op het laatste moment niet meer wilde verlengen, dat is toch prima te begrijpen als je op je 22ste nog geen enkele wedstrijd in het eerste elftal gespeeld hebt?

2 augustus 2023 om 14:31

Dat is zeker te begrijpen, maar we hoeven toch niet te doen alsof die voor het sportieve plaatje naar PSG gaat nu? Althans, ik zie niet in hoe die daar wel veel kansen in het eerste gaat krijgen. Een overstap naar een subtopper zou ik veel meer begrip voor hebben.

Je maakt de situatie nu wat te makkelijk wat mij betreft. Een aanbod/gesprek met een andere club kan ervoor zorgen dat een speler niet meer wil verlengen. Je doet nu net alsof een speler eerst besluit niet te verlengen en dan andere clubs opzoekt, terwijl het vaak ook gebeurt dat een andere club met een goed aanbod komt en de speler daardoor niet meer wil verlengen.

2 augustus 2023 om 14:46

Bij Ajax maken we hetzelfde mee. Elke keer blijkt dat dan de gesprekken voor verlenging simpelweg te laat opgestart worden.

Deze jongen had al jaren geleden een contact voor vijf jaar kunnen krijgen als men dat echt gewild had. Maar dan had ie ook een goed salaris willen hebben.

2 augustus 2023 om 16:02

Dat salaris lijkt wel een ding geweest te zijn, omdat Barca de clausule die zijn contract zou verlengen niet heeft benut omdat ze het salaris daarbij te hoog vonden.

Maar ja, kun je het Barca kwalijk nemen dat ze niet erg veel salaris willen geven aan hun 3e doelman?

Het lijkt er dus toch op dat Barca is afgetroefd door PSG op basis van het salaris wat PSG heeft geboden. De sportieve situatie is bij PSG tijdelijk wat beter, maar ook niet heel veel, waardoor het salaris toch een erg grote factor lijkt.

Overigens zat ik er een beetje naast dat Arnau niet voor het sportieve heeft gekozen; hij is nu wel de 2e doelman voorlopig (ervan uitgegaan dat Navas vertrekt), door de blessure van Rico. Maar echt een goede keuze sportief gezien is het nu ook weer niet om naar een club te gaan waar Donnarumma je concurrent is. Tenzij Enrique hem heeft overtuigd door te zeggen dat die binnen 3 jaar eerste keeper kan zijn, en ook nu al genoeg kansen gaat krijgen.

2 augustus 2023 om 16:07

Als Barcelona de optie niet wil lichten omdat ze het in de optie overeengekomen salaris niet willen betalen, dan kan je toch niet stellen dat PSG met geld gesmeten heeft om deze jongen weg te kapen?

Barca kan nog de schaduw van de hoekvlag verhuren om een nieuwe speler aan te schaffen. Uiteraard kiest elke speler voor het beste project in zijn portemonnee. En aangezien die van Barca leeg is zullen ze geen topspelers meer binnen halen.

Ander en beter. 50 mio in de kas.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.

Prima. De gemiste kans tegen Liverpool, de gemiste kansen tegen PSG. Een net niet speler + te vaak geblesseerd.

En tegenwoordig heb je heel veel van dit soort voetballers. Een net niet top.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren