Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Turkse druk op Hiddink loopt op na blamage in Azerbeidzjan

Laatste update:
/

Guus Hiddink had zijn verblijf in Turkije waarschijnlijk anders voorgesteld dan hoe het nu gaat. De ervaren oefenmeester besloot enkele maanden geleden in te gaan op een aanbieding van de Turkse voetbalbond om de nationale ploeg onder zijn hoede te nemen, maar vooralsnog gaat het teleurstellend met het team. De verliespartij tegen Azerbeidzjan is voor vele criticasters wel een zeer pijnlijk verlies.

De voetbaldwerg Azerbeidzjan kreeg het tegen Turkije voor elkaar om voor het eerst in een officiële kwalificatiewedstrijd te winnen: op eigen grondgebied werd het 1-0. Daarbij werd vrijdag ook al met ruime cijfers verloren van Duitsland (3-0). Na vier wedstrijden staat de ploeg van Hiddink hierdoor op een derde plaats met zes punten uit vier wedstrijden.

De Turkse kranten zijn dan ook niet mild als het gaat om een oordeel vellen over de werkwijze van Hiddink. Fanatik laat in de woensdageditie weten dat de optie in zijn contract, die tot medio 2012 loopt, absoluut niet gelicht zou moeten worden. De voorzitter van de Turkse voetbalbond, Mahmut Özgener, had niet veel woorden nodig om de wanprestatie in Bakoe te belichten. “Een schande!”

Guus Hiddink blijft de juiste man voor Turkije

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik niet onder de indruk was van de opstelling van Turkije gisteren. Maar of dit komt door Hiddink of door een gebrek aan beter materiaal weet ik niet.

Desondanks had er natuurlijk nog gewoon van Azerbeidjan gewonnen moeten worden.

13 oktober 2010 om 13:38

Nou geloof me dit komt echt door Hiddink en hem assistent Cetin..
Ik denk toch wel als ze beter ze ogen open doen dat ze in ca 70 miljoen mensen wel wat beter materiaal kunnen vinden....

13 oktober 2010 om 13:41

Zoals jij het brengt zou China elk jaar wereldkampioen moeten worden, zo simpel ligt het natuurlijk niet .

De afwezigheid van Arda is natuurlijk een grote aderlating, en Nuri Sahin speelde ook niet zie ik. Maar wie zou er anders bij moeten?

hiddink mag denk ik geen één misser meer maken of hij ligt eruit.

Turkije mag blij zijn met een trainer als Guus iemand met zo'n status die het zaakje ongeregeld daar mag leiden. Het is zeker een blamage om van Azerbeidzjan te verliezen, maar zelf vind ik dat dit weinig te maken heeft met Hiddink. Turkije heeft gewoon niet zo'n fantastisch team. Er zitten natuurlijk wel topspelers in die het verschil kunnen maken, maar deze moeten niet hun eigen ego boven het teambelang stellen. Dat beschouw ik als een probleem bij de Turkse selectie. Hiddink moet deze ''mannetjes'' tot de orde roepen. Turkije zal vast nog wel halen, dit was slechts een gelukje aan de kant van Azerbeidzjan. Normaliter hoort Turkije deze wedstrijd gewoon te winnen.

13 oktober 2010 om 13:47

Ik ben het helemaal met je eens. Er is op dit moment ook niet echt zo veel aan de hand maar de Turkse media zijn meesters in het overdrijven van dingen. Die man is nog 2 maanden bezig en de Turkse media wil nu al dat we het Duitsland (de nummer 3 op de wereldranglijst) moeilijk maken. Ik denk dat Turkije hoe dan ook het EK nog steeds zal halen en tot die tijd dat het gaat beginnen Hiddink zeker wel een sterk team zal hebben gevormd.

13 oktober 2010 om 15:56

Turkije mag blij zijn met een trainer als Hiddink?! De enige die blij is, is Hiddink zelf volgens mij, hij strijkt naar ieder wedstrijd 1 mil op.
Weet je wat het probleem is niet de punten waar jij het allemaal over hebt, en in mijn opinie lul je wat uit je nek zonder enig kennis van zaken te hebben.

Het probleem is dat Hiddink geen reed uitvoert om met jouw woorden '' dat stelletje ongeregeld'' te leiden.

13 oktober 2010 om 16:10

@turan38
Hiddink die geen reed uitvoert? In al die jaren als topcoach voert hij geen reet uit?
Het is natuurlijk een schande dat hij van Azerbeidzjan verliest, maar het Turkije van nu is niet meer wat het geweest is. Ze hebben gewoon te hoge verwachtingen, ook al worden ze alsnog tweede in de poule. Ik weet net als jij niet wat Hiddink daar uitvoert, maar alsnog mag Turkije blij zijn met Hiddink en Hiddink is natuurlijk ook blij met Turkije anders kiest die er niet voor. Deze wedstrijd was slechts een ongeluk door een onoplettend moment van de verdediging. Maar ze hoorden deze wedstrijd gewoon te winnen, maar in geen enkel geval gaat Turkije van Duitsland winnen, omdat Turkije niet bij de top hoort. Maar dat Hiddink geen reet uitvoert is wat mij betreft een foute opmerking.

13 oktober 2010 om 16:57

Nu weet ik het zeker, jij hebt geen een wedstrijd van Turkije helemaal uitgekeken sinds de komst van Hiddink.
Turkije heeft iedere wedstrijd belabberd gespeeld, ook de wedstrijden die ze hebben gewonnen.
Zit geen systeem in het spel, het is ''qua spel'' een ongeregeld zooitje.
Als ik zie dat nog steeds de zelfde spelers worden opgeroepen die bij hun eigen club niet aan spelen toekomen en geblesseerd zijn dan ga ik toch echt mijn conclussies trekken dant Hiddink geen reed uitvoert.

Ten tweede mij heb je niet horen klagen over het verlies tegen Duitsland en ik verwacht ook niet dat ze van Duitsland winnen.
Het enige waar ik over klaag is dat Turkije nog steeds systeemloos speelt en dat zou Hiddink zogenaamd veranderen daar is die immers voor gehaald toch??

13 oktober 2010 om 16:09

Zooo jij durft!!!!!
Turkije blij zijn met zo n coach?
Volgens mij denk jij dat turkije een 3de rangsvoetbal land is of zo?
Ben zelf geen turk maar ik zeg je wel dat er in turkije grotere trainers namen lopen dan hier bij ons!!!!
Rijkaard,schuster op dit moment en trainers die er het laatste 2 jaar hebben gewerkt Aragones,zicco,daum,gerets,therim en zo kan ik nog wel doorgaan.
Deze trainers zouden nooit en dan ook nooit werken in nederland.
Ik denk dat Hiddink blij mag zijn met turkije (topsalaris) en dat turkije blij is met hiddink (kennis).
Ik heb alle vertrouwen in guus en tegen oostenrijk en belgie (concurenten gaat hij zijn punten pakken).

13 oktober 2010 om 16:15

In Turkije zelf zijn genoeg goede trainers, maar dat wil niet zeggen dat die ook goed genoeg zijn als bondscoach, aangezien dat een heel groot verschil is vergelijken met een clubcoach. En alsnog Turkije was er niet bij op het WK terwijl landen als New Zeeland daar wel waren. Hopen voor Turkije dat ze weer goede resultaten kunnen neerzetten en weer een goed WK of EK kunnen draaien. Elk team/land mag blij zijn met Hiddink, maar hetzelfde geldt ook voor Mourinho en andere toptrainers. Ik zeg ook niet dat Hiddink niet blij is met Turkije en dat die geen dik salaris krijgt, want dat weten we. En volgens mij stond Rijkaard lange tijd onder grote druk bij Galatasaray, weet niet of dat nog steeds zo is.

14 oktober 2010 om 14:23

Rijkaardr presteert nog steeds uber slecht, het team gaat met de dag slechter spelen heb je dat ooit meegemaakt?
Ik heb wel meegemaakt dat het zelfde team met de dag beter wordt maar niet dat het slechter en slechter gaat spelen.
Klopt dat Turkije er niet bij de laatste WK bij was, nu vrees ik dat we deze EK ook niet gaan halen, dankzij Hiddink, hij is immers de hoofd verantwoordelijke vvoor de prestaties van het team.

O ja nog iets, Ga aub Hiddink niet vergelijken met Mourinho,
waar men Hiddink voor prijst zijn geen hoofdprijzen meer 3e/ 4e plaatsen en 8e finales. De pijzen die Mourinho pakt zijn allemaal 1e prijzen. Kampioenschappen, CL, Beker, etc etc.
Hij heeft tot nu toe 17 hoofdprijzen gepakt, hij is uniek en is echt ''the special one''
De enige actieve Nederlandse trainer wat voor mij op dat niveau is, o.a. een van zijn leermeesters Louis van Gaal

Hiddink heeft louter wat gepresteerd met B-landen zoals Australie en Zuid-korea maar zo bijzonder was dat nou ook alweer ook niet hoor, een pouletje doorkomen met Australie is niet zo bijzonder gezien het aantal zwakke landen wat er aan meedoet in de beginfase.
Met Korea door arbitrale dwalingen doorgedrongen tot de halve finale waarin ze werden wegggespeelt.
En met Rusland een wanprestatie geleverd door zich niet te plaatsen met Rusland. Met het Nederlands elftal zwak gespeeld in 1996 en in 1998 redelijk gespeeld tegen Brazilie en zowaar de halve finale gehaald. Bij Spaanse clubs louter zwakke prestaties behaald ( Real, Betis, Valencia)
Maar met Psv in 1988 ( 20 jaar geleden) de Europacup 1 gewonnen waarin 8 teams meededen.
Ik raak flink onder de indruk van Hiddink als coach, hoe meer hij word opgehemeld des te zwakker zijn teams presteren. Ik was op voorhand al niet positief bij de komst van Hiddink en helaas voor de Turken zie ik het nog missgaan ook, als Hiddink sportief is dan geeft hij bij het niet plaatsen van het EK minimaal de helft terug van zijn salaris want dit is gewoon de Turkse bond uitbuiten terwijl je geen moer presteert.
Laten we Guus Geluk aub niet overschatten en niet vergelijken met een v Gaal, Lippi etc. Een Advocaat heeft al meer bereikt dan hem.

13 oktober 2010 om 11:54

Ik vind dat je Hiddink veel te kort doet met jou reactie. Na mijn mening heeft Dhr. Hiddink een imposante erelijst:

6x Landskampioenschap (psv)
1x Europacup (psv)
4x Knvb-beker (psv)
1x Wereldbeker (real Madrid)
1x FA Cup (chelsea)
2x Rinus Michels Award
WK 1998 4e (nederland)
WK 2002 4e (zuid-korea)
WK 2006 1/8 finale (australië)
EK 2008 1/2 finale (rusland)

En wat heeft Advocaat dan meer bereikt? Advocaat is met PSV 1x kampioen en bekerwinnaar geworden, heeft in Schotland met de Rangers alles gewonnen, maar dat is daar niet zo moeilijk aangezien alleen Celtic en Rangers de meest spraakmakende clubs zijn daar. Oke, Advocaat is met Zenith kampioen van Rusland geworden en de Uefa Cup gewonnen. Dat vond ik een knap staaltje werk van hem, voor de rest valt het wel mee.

13 oktober 2010 om 12:02

Die wereldbeker heeft hij gewonnen inderdaad maar toen kwam hij gewoon binnen wandelen en de ploeg had het jaar ervoor zonder hem de Europacup gewonnen, vergelijkbaar met Benitez die dit jaar met Inter het mag proberen en dan voort kan eren op Mourinho zijn werk.
Fa cup winnen met Chelsea is leuk maar ze hadden toch liever de titel gezien hoor maar dat is mede met Hiddink niet gelukt omdat ze het zelf hebben verknalt.
Met PSV zeer goede resultaten gehaald en met die spelers was dat vrij normaal, hij had de mazzel dat er toen veel spelers bij PSV zaten die goed werden en waren.
Op grote toernooien met landen niet bijster veel laten zien vind ik.
- 1996 compleet gefaald
-1998 gelijkspel tegen Belgie en Mexico en 4e geworden dat gezien het spelersmateriaal normaal was vond ik. We hadden in de finale moeten komen met die spelers.
- 2002 door arbitrale blunders tot de halve finale weten te komen wat niet wegeemt dat het goed was met een b-land
- Met Australie gewoon gepresteerd, niks bijzonders aan gezien het dramatische niveau op een WK en zeker in het begin.
En met Rusland goed gebruik gemaakt doordat het kindje van Boulah was overleden.

13 oktober 2010 om 12:04

Je vergeet die knappe halve finale plaats met PSV in de Champions League waarin PSV gewoon de finale had verdiend.

13 oktober 2010 om 13:07

Je kan prima argumenteren Strateeg maar toch denk ik dat je het niet juist hebt verwoord en alle prestaties van Hiddink nu te negatief en daarom verkeerd interpreteert.

Wat hij in 1988 heeft gepresteerd met PSV is verder nog nooit iemand gelukt en zal waarschijnlijk ook nooit meer iemand lukken. Daarna is hij zelf ook de persoon geweest die nog het dichtst bij die prestatie in de buurt is gekomen (halve finale 2005, in blessuretijd uitschakeling door AC Milan).
Verder had hij in beide periodes ook een uitermate sterk elftal met PSV neergezet wat toch grotendeels zijn verdienste was.
Met het Nederlands elftal heeft hij in 1996 inderdaad ondermaats gepresteerd met de 4-1 uitschakeling in de kwartfinale tegen gastland Engeland maar dat kan in principe een keer gebeuren,.
2 Jaar later op het WK '98 werd er onder hem zo ongeveer het beste voetbal van de wereld gespeeld waar de mensen in Nederland het nu nog vaak over hebben. De halve finale was hiervan het gevolg waarin de gedoemde penalty's ons uitschakelden.
In 2002 liet hij met Zuid-korea erg goed voetbal zien en haalde middels wat geluk de halve finale. Toch is dat het begin geweest van Zuid-korea als voetballand wat tot dan toe nog nooit een wedstrijd op een WK had gewonnen. Met onbekende, in eigen land spelende spelers haalde hij dus uit het niets ineens de halve finale op een Wk.
Ook was hij met Australië de eerste coach sinds 32 jaar dacht ik die het WK weer eens haalde door Uruguay uit te schakelen wat dit jaar gewoon halve finalist was. Op het WK overleefde hij de groep en werd hij in de achtste finale vlak voor tijd uitgeschakeld door de latere wereldkampioen Italië. Het werd 1-0 en de winnende goal werd gemaakt na een opzichtige schwalbe van Fabio Grosso wat resulteerde in een penalty die werd benut door Francesco Totti.
Hoe goed hij het deed met Rusland in 2008 is iedereen in Nederland wel bekend en daarna heeft hij volgens mij de eerste en enige echt grote deceptie uit zijn carrière geleden door het WK 2010 mis te lopen.
Nu is hij met Turkije hoe je het went of keert ook nog volop in de race voor een ticket voor het EK 2012.

Het is maar net hoe je het bekijkt.

13 oktober 2010 om 13:57

@kooreman,

Nederland werd in 1996 uitgeschakeld door Frankrijk na penalties! De 4-1 nederlaag tegen Engeland was in de poulefase. Verder moet ik je wel overal gelijk in geven! Hiddink heeft gewoon overal laten zien dat hij een topcoach is!

13 oktober 2010 om 15:49

Vergeet niet dat Guus Rusland weer op de voetbalkaart heeft gezet, mede dankzij zijn goede selectie beleid heeft de wereld kennis gemaakt met Arshavin en Pavlyuchenko. Het niet behalen van het WK, was inderdaad minder.
Australië had zich 32(!) jaar niet gekwalificeerd voor een WK eindronde en ook nog nooit een wedstrijd gewonnen op een WK. Dat was voordat Guus Hiddink coach werd. In Australië zeggen ze nog altijd: No Gus, No Glory!
Voor Zuid Korea goldt bijna hetzelfde, zij wisten zich weliswaar vaker te kwalificeren als Australië, maar ook zij hadden nog nooit een wedstrijd gewonnen op een Wk-eindronde. Guus is nog steeds ereburger van Zuid Korea.

Maar jij kijkt alleen maar naar het falen van de coach Guus Hiddink en tegelijkertijd bagatelliseer je de successen van Guus Hiddink. Nou heeft iedereen recht op een mening, maar die van jou is wel héél erg subjectief. Blijkbaar heb je iets tegen Guus Hiddink, want de hele voetbalwereld in en buiten Nederland heeft respect voor de prestaties van Guus, behalve ene strateeg uit Nederland. Heel typerend.

NB. Zeggen dat Guus Hiddink handig gebuik heeft gemaakt van het overlijden van het pasgeboren kind van Ghalid Boulharouz vind ik echt beneden alle peil.

13 oktober 2010 om 12:02

Jij ziet Turkije als een A-land? Dat Hiddink een goede coach is mag overduidelijk zijn, Hij is de moderne coach, waar anderen van leerden. Maar hij is ook maar een mens, daarnaast moet de rol van een coach ook niet overdreven worden. Een coach kan spelers vanalles bijbrengen, maar ze moeten het kunnen uitvoeren, en volledige overgave verschaffen..geen sterrengedrag... Hiddink is geen tovenaar, en dat heeft hij nooit beweerd. Ik vind dat Turkije blij mag zijn met Hiddink als coach. Het Turkse voetbal zat al in een dip, dus ze hebben weinig te verliezen daar..maar als de spelers niet volledig meegaan in zijn plan, en de bond zich gaat roeren..nou, dan zal Hiddink het zooitje zonder enig probleem zo weer naast zich neerzetten hoor..hiddink hoeft zich niet meer te bewijzen..als Turkse bond, zou ik mezelf Guus tenminste de volledige kwalificatie gunnen..dan kan je zeggen of hij de juiste man is of niet.

13 oktober 2010 om 12:57

Jij vind van Gaal beter dan Guus, nou nee.
Met Rusland was het gewoon pech, Met australie misschien geluk maar niemand zal de helft van zijn salaris teruggeven, dat doet niemand namelijk.

13 oktober 2010 om 15:20

Geluk met Australië? Ik weet nog dat Australië mede door een onterechte penalty voor Italië uit het WK gewipt is. Als jij dat geluk noemt, dan wil ik wel eens weten wat jij pecht noemt.

13 oktober 2010 om 15:39

Oke, dat is dan mijn fout sorry.
Ik kan mij ook niet zoveel meer van het vorige WK herrineren.

13 oktober 2010 om 15:52

Haha, sportief dat je sorry zegt.

Hij mag eerst is grondig gaan zoeken en kijken we er verdient om te spelen voor het nationale elftal, ook al is het een grote naam of niet. Ik wil een strijdlustige Turkije zien, & geen spelers op het veld die al 3maanden op de bank zitten bij hun club. (oa Ozer Hurmaci)

Dat Oguz Cetin de spelers selecteert is al lang bekend maar waarom? Ik hoop dat hij vanaf nu zelf de spelers gaat kiezen en niet zijn lesje geleerd heeft. Anders ziet het er sneu uit voor Hiddink.

13 oktober 2010 om 11:45

sneu hiddink kan overal terecht hoor

13 oktober 2010 om 11:47

als het waar is dat cetin de spelers selecteert, zit hiddink daar dan voor de show?
ik denk niet dat hiddink dit accepteert en anders komt ie wel heel ongeloofwaardig over als bondscoach van de turken.

als je ziet wat voor punten de spelers van turkije krijgen het hoogste een 3.6 zegt dat genoeg dit ligt echt niet alleen aan guus hoor.ze dachten daar ff guus halen en we zijn al geplaatst voor het EK.

13 oktober 2010 om 11:50

ik zie geen 1x een 3,6 en ik denk dat hiddink is naar zichzelf moet gaan kijken want hij presteert alweer matig

13 oktober 2010 om 11:58

Dat komt omdat de cijfers verranderen slimmerik Verder kan Guus hier niet veel aan doen. Matige selectie met gevallen sterren en een man die zijn selectiebeleid achter de schermen tegenwerkt. Als Guus slim is vertrekt hij met een flinke afkoopsom want dit zootje wordt heel lastig op de rails te krijgen

14 oktober 2010 om 13:55

Guus Hiddink kan er niks aan doen? lijkt me sterk als hij met 1-0 verliest van dit toch zeer matige voetballand met een selectie die echt niet slecht is. Ik denk dat hij beter zijn heil kan gaan zoeken bij een club en niet doen alsof hij elk land naar een hoger niveau kan tillen. bij Z-K was hij allemaal de man maar wat hoor je daar nu nog van? Australie ook geflopt na Hiddink. Hij moet stoppen met dit soort dingen hij word oud en versleten

13 oktober 2010 om 11:52

Het is Guus zijn taak om de ploeg te managen en hij word vorstelijk betaald door de Turkse bond met 6 miljoen per jaar. Na zijn debacle met Rusland wat ook gewoon een wanprestatie was zal Hiddink toch moeten aantonen dat het een incident was met Rusland. Maar als je dan met Turkije een dergelijke wanprestatie levert en 6 punten verknald waarvan je er minimaal 3 moest pakken dan faal je in mijn ogen en Hiddink is de man die er verantwoordelijk voor is.

13 oktober 2010 om 18:52

Je zegt dan wel dat Rusland een wanprestatie was, maar met duitsland in de poule is het knap om 2e te worden. En in de play-offs verlies je dan op uitdoelpunten van een miss zwakke tegenstander, maar Slovenië eindigde 3e in de poule op het wk met Engeland, en VS, en dat dan ook nog eens op 1 punt.


Verder is het logisch dat Turkije verliest van Duitsland. En van Azerbeidzjan mag je idd niet verliezen, maar jij zegt nu dat Hiddink slecht is omdat hij een keer verliest. De man heeft volgens mij genoeg laten zien een prima trainer te zijn (psv, chelsea, nederland).

14 oktober 2010 om 11:09

Als je derde in een poule word met de VS en Engeland en alleen Algerije achter je dan raak ik er niet van onder de indruk.

Ik had het eerlijk gezegd wel verwacht hoor. Het is niet meer de Turkije van een paar jaar geleden.

Guus kiest altijd voor de underdog én voor zijn portomonnee. Met landen als Turkije kun je heel veel succes hebben, maar je kunt ook van heel veel teams verliezen.

De echte topteams, zoals Nederland, hebben het vaak al heel lastig in de uitwedstrijden tegen de kleintjes. Turkije mist de echte topspelers die het verschil maken en dan kun je zomaar verliezen uit in Azerbeidzjan.

Turkije hoort niet bij de grote landen, net zoals Rusland, Australie en Zuid-korea dat ook niet deden. Guus pakt altijd een land waarvan het grote mondiale voetbalpubliek weinig verwacht. Vervolgens strijkt hij de eer op, want hij heeft dat 'relatief kleine voetballand' toch maar mooi op de kaart gezet. Een tactiek die lang heeft gewerkt, maar ondertussen blijkt dat Guus niet altijd geluk heeft.

Ik bewonder de capaciteiten van Hiddink, maar ik zou hem na dit Turkse avontuur toch graag eindelijk eens bij een groot land (engeland bijvoorbeeld) of een Europese topclub zien. Guus moet eens ballen tonen en gaan werken bij een team waar de druk enorm hoog is. Pas dan zullen we zien of hij echt zo verschrikkelijk goed is als iedereen denkt.

13 oktober 2010 om 13:47

Je zeg '' Guus pakt altijd een land waarvan het grote mondiaale voetbalpubliek weinig verwacht. Vervolgens strijdt hij de eer op ,''

Nou dan heeft Guusje zijn huiswerk niet goed gedaan.. Ook al zijn de Turken ergens heel slecht in publiek verwacht altijd veel...

Respect voor wat Guus in het verleden heeft bereikt. Maar na zijn opmerkingen over het Ned. zou ik zeggen maak je maar druk om het land waar je bent aangesteld (en vet verdiend) en hou je stil over het Ned. elftal. Zorg maar dat je na Rusland nu met Turkije niet weer een toernooi mist. Heb me destijds ook geergert aan zijn uitbundige juichen bij de overwinning van Rusland op Ned. tijdens het vorige EK.

Wat Hiddink moet doen:

1) Spelers opstellen die wekelijks spelen bij hun team.

2) Geen spelers opstellen boven 30 jaar

3) Keeper opstellen die weinig tot niet blundert.

4) Meer wedstrijden bekijken van turkse teams en spelers.

5) Zelf spelers selecteren en niet overlaten aan Oguz Cetin.

13 oktober 2010 om 16:05

Nummer 3 zal moeilijk worden. Het zit nou eenmaal in turkse keepers, het is als een gen. Blunders maken hoort bij turkse keepers. Onur is ook begonnen met blunders, cenk zal vroeg of laat ook beginnen met blunders. Alleen van sinan bolat ken ik geen blunders maar die is in mijn ogen ook minder dan volkan, onur of cenk.
Nummer 4. Hiddink bekijkt alle wedstrijden van de grote 4. Naar die andere wedstrijden moet die zijn assistenten sturen, dat zou beter zijn.

Ik moet zeggen dat ik die Volkan Demirel niet heel sterk vind. Bolat is veel beter op dat gebied, en als je over uitstraling hebt, dan moet je eigenlijk Rustu in het doel zetten. Wat een geweldenaar was dat zeg !!

13 oktober 2010 om 16:06

Rustu is al een lange tijd geblesseerd en moet nog zijn vorm terugkrijgen. Daarbij heeft turkije talentvolle keepers die ook een kans moeten krijgen. Rustu is al 37 en dan moet je plaatsmaken.

Ik ben altijd een fan geweest van Guus maar in tegenstelling tot wat Whoogendoorn aangeeft, is Guus wel degelijk verantwoordelijk voor het schandalige optreden van gisteren. Meneer zet een basiselftal op het veld dat daar niets te zoeken heeft. Het elftal bestaat voor meer dan de helft uit spelers die wissel staan bij hun team of hopeloos uit vorm zijn. Semih, Tuncay, Ozer, Nihat, Sabri allemaal wissels. Hakan Balta, Selcuk, Halil Altintop (niet hamit) hopeloos uit vorm. Dit geldt ook voor de eerder genoemde wisselspelers. Spelers die bij hun team in topvorm verkeren worden of niet opgesteld (nuri Sahin, Ismail Koybasi), of op de tribune gezet (mevlut Erdinc), of in het ergste geval niet eens opgeroepen (mehmet Topal,gokdeniz, Sinan Bolat).

Guus volgt de Turkse competitie (nog) niet en laat zich leiden door eerdere prestaties van spelers die nu uit vorm zijn en door de bevindingen van oguz cetin. Guus moet orde op zaken stellen en zich verdiepen in de turkse competitie en de turkse spelers in europa want zo gaat dit niet. Ik zeg bezem door de selectie en dan vervolgens die bezem steken in de hol van Oguz Cetin.

Hiddink doet t zelfde wat hij Lippi deed afgelopen zomer, teveel vasthouden aan een oude 11 waarmee er in t verleden successen zijn behaald. Deze ploeg lijkt teveel op de ploeg van Euro 2008. Het begint nu met verjonging, en Hiddink moet beseffen dat Turkije alleen kan overleven als ze een redelijke afkmaker hebben (erdinc/sercan(als de dingen die ik over hem hoor echt waar zijn )) en het creative spel aan de vleugels overlaten (arda en Altintop)

Meer zie ik momenteel niet echt voor Turkije.

Het probleem is met het Turkse elftal is, dat waneer het even niet zo loopt, gaan ze als een kip zonder kop rondrennen. dat zag je tegen Duitsland, er was geen middenveld meer, alle ballen werden naar voren gepompt. En je zag dat de Turken het in de lucht tekort kwamen tegen de lange Duitsers
Turkije is een elftal van uitersten. In de ene wedstrijd word oogstrelend gevoetbald. En in de andere lijden ze een smadelijke nederlaag. Wat Hiddink moet doen is een eenheid smeden tussen de spelers, want waneer ze aan een eenheid zijn verliezen ze niet meer van een landje als azerbadjan

13 oktober 2010 om 12:29

klopt..ze spelen zonder hun verstand, alleen maar met passie. Maar met passie alleen win je geen wedstrijden.
beetje logisch nadenken en rustig blijven is teveel gevraagd.

1 Heren wie is zijn assistent coach?

2 Wat doet iemand als Tuncay sanli in de turkse selectie als die in engeland op dit moment niet aan spelen komt

3. Keeper van trabzon stond onder de lat in plaats van van volkan en hoe heeft volkan gedaan.

Zolang Oguz Cetin BIJ Turkse Nationale Elftal IN DE Technische Staf ZIT ZAL Guusje Niks Bereiken want die meneertje kiest en maakt slechte selectie

nog een ding laat staan de keeper van trabzon he waarom heeft die nooit die turkse keeper Sinan Bolat naar de turkse selectie gehaald

Op de manier zal turkse elftal nog meer Mesut Ozils verliezen

1x een slechte wedstrijd en je baan staat meteen onder druk? Ze moeten eens naar de spelers kijken. Die deden er niets voor. Hiddink is gewoon een uitstekende coach voor Turkije en ik weet zeker dat het nog goed zal komen met Turkije. Al mag je natuurlijk nooit verliezen tegen Azerbeijdzjan.

13 oktober 2010 om 12:22

Er zijn 2 redenen waarom hij nu al onder druk staat:

1. Turken hebben eenmaal minder geduld en verwachten veel van Turkse nationale elftal.
2. Er zijn maar in totaal 10 wedstrijden en er zijn er al 4 gespeeld, je ziet toch wel in hoe belangrijk elke wedstrijd is en dat ze gelijk moet kunnen presteren.

13 oktober 2010 om 12:27

Klopt, maar als Turkije de volgende wedstrijden van Belgie en Azerbeijdzjan wint en de andere ook, dan is er niets aan de hand. Hiddink is een betrouwbare coach en ik denk dat Turkije echt plek 2 nog wel haalt. Dit slippertje is gewoon jammer en dit kan ook niet, maar er zijn nog 6 wedstrijden.

13 oktober 2010 om 12:38

Ja dat is natuurlijk zo, Turkije heeft alles nog in eigen handen om tweede te worden (eerste niet meer). Maar Belgie en Oostenrijk zijn blijkbaar lastige tegenstanders en je gaat liever zo'n wedstrijd tegenmoet met het gedachte dat je al bij de makkelijkere wedstrijden je punten hebt gepakt. Turkije staat er eigelijk prima voor om 2e te worden, 1 punt achter Oostenrijk met nog 2 wedstrijden tegen Oostenrijk te spelen. Maar ja, nu moeten we hopen dat Turkije beter gaat spelen in toekomst. Als het aan Hiddink ligt komt het wel goed, maar of de spelers zelf ook gaan presteren is maar een grote vraag.

Ik zou zeggen ontslaan en dan Guusje naar Marokko met als assistent trainer Eric Gerets en dan mag hij eventueel ook nog bij Al Hilal blijven. Grote kans dat Marokko dan het WK haalt ( voor mijn gevoel )

Dit is ook 1 van de eerste keren dat ik Hiddink geen succes gun.. Waarom gaat hij dan ook naar Turkije..

Die mensen kunnen niet op een rustige logische manier nadenken... Of het is hosanna, Turkije is het beste team van de wereld.. of het is waardeloos en drama..

Ze kijken niet naar redenen, oorzaken, verklaringen of wat dan ook.

Dus van mij mag Guus nog een paar keer verliezen. Geen turkije op het ek dat scheelt weer getoeter in de straat.

Hiddink moet gewoon lekker zelf gaan scouten voor het nationale elftal en niets overlaten aan Oguz Cetin!!

Die man snapt er geen hol van .. je stelt een Ozer toch niet op ik ben voor Fenerbahce maar je moet wel een beetje realistisch blijven !
leuk en aardig als hakan balta zo goed was zou die tegen duitsland ook wel spelen?
nihat tuncay halil altintop die jongens moeten stoppen met interlands spelen want die brengen niets meer.

er moet gewoon een totaal ander team komen wat hiddink zelf ook weet die man kan niet veel doen als oguz cetin opstelling maakt.

hier een basis 11 voor turkije :

Gewoon Egemen naast Servet zetten / naast omer Egemen van trabzonspor is echt een sterke verdediger!

Volkan Sen snel oproepen en ozan ipek ook want die jongens horen echt bij turkije te voetballen.

!

Volkan 1.
Gokhan
Servet
Egemen
Ismail k.
M.TOPAL!!
Emre/Aurelio
Topuz/ SEN
Nuri Sahin
ARDA / ipek
Kazim/Mevlut
13 oktober 2010 om 16:08

Ozan Ipek?? Nee nee, als we zo laag zijn gedaald dat ozan ipek moet worden opgeroepen. er zijn veel betere spelers dan ozan ipek. Zelfs Olcan Adin van gaziantepspor vind ik beter dan hem.

14 oktober 2010 om 13:03

is altijd nog beter dan Olcan Adin voor een wissel.
En dan heb je Hamit nog.
maar ziet er slecht uit voor turkije hiddink weg?

Persoonlijk vindt ik dat Turkije voor het WK 2006 een vrij sterke ploeg had , maar het lijkt alsof ze zwakker en zwakker worden naarmate de tijd :s Ze hebben toch echt wel betere spelers zoals Yildirim , waarom staat die bijna nooit op ?

13 oktober 2010 om 13:13

Sercan bedoel je ?? Omdat je natuurlijk eerst de standaard reservetoppers van Fener een kans moet geven in het elftal. De Turkse selectie lijkt meer op een rehabilitatiecentrum voor de spelers die niet spelen bij hun club.zo krijgen ze de kans om fit te worden.. in Turkije is het de omgekeerde wereld.

Als je de hele team volgooit met spelers die niet eens van Karpaty of Young boys kunnen winnen, dan zijn dit soort resultaten normaal. Overleden spelers als Tuncay en Nihat nog oproepen.. Van A tot Z stinkt de hele zaak !
Hamit Altintop is te goed voor deze team, jammer dat hij ook niet voor Duitsland heeft gekozen, kon hij nog tenminste meedoen aan eindrondes.

Ibrahim Uzulmez is 10 x beter dan Kazma Balta, ookal wordt Uzulmez 40 over paar jaren.

13 oktober 2010 om 20:15

Jonge wat loop jij nu te zeiken over Fener en Gala. Besiktas presteert 1x in de zoveel jaar een beetje in Europa en je doet nu alsof Besiktas de beste van Turkije is, maar Bursa staat 1e. Iedereen weet hier al dat de niet de juiste spelers worden geselecteerd, maar om nu Uzulmez te selecteren die in z'n eentje ergens op 't veld trucjes zit te doen? Nee! We weten ook wel dat Sucuk Sahin, Ozer, Tuncay, Nihat etc. etc. niet in de Nationale Elftal horen. Om te zeggen dat Hamit voor Duitsland moest kiezen? Wat loop je te zeiken dat hij voor Duitsland moest kiezen, kies jij dan maar om voor Nederland te juichen. Maar laat Hamit dan met rust die hier nog een beetje gevoel en eer heeft om onderscheid te maken tussen carriere en je land (ozil en Tasci).

Ik heb liever dat we met deze opstelling (misschien paar veranderingen na) verliezen, en dat we hiermee een team voor de toekomst bouwen, dan een oude lompe team met spelers als Tuncay, Nihat enz.

Volkan
G. Gönul
Egemen
C. Gülselam
I. Köybasi
Hamit
M. Topal
Nuri
Sercan
Mevlut
Arda
13 oktober 2010 om 23:15

Hij heeft gewoon gelijk hoor. Feit is dat de turkse spelers van gs bijna allemaal uit vorm zijn en de spelers van fener geen eens in de basis zitten. Als je dan hun opstelt is het logisch dat ze zo slecht presteren. Je hoeft niet zo denigrerend te doen over ibo uzulmez. Die man heeft ondanks zijn leeftijd nog steeds een conditie en een wil waar sommige 'sterren' niet eens van kunnen dromen. Hij speelt de laatste tijd goed en daarom selecteer je een speler toch? Omdat hij goed presteert. Je moet niet kijken naar zijn leeftijd. Die man is lichamelijk misschien de jongste van allemaal. Het heeft er niks mee te maken of besiktas goed of slecht presteert in europa. Het gaat erom dat de spelers van gs en fb uit vorm zijn en daardoor zijn ze ook uitgeschakeld in europa.

14 oktober 2010 om 21:57

Ik ben het ook wel eens dat de slechte spelers van Fener en Gala teveel worden opgeroepen, maar hij doet net nu of de eerste elftal van Fener niks is, wat natuurlijk niet waar is. Over Ibo, hij kan nu misschien wel goed spelen, maar de meeste roepen hier om verjonging, dan moet je geen Ibrahim meenemen. Dit geldt ook voor Nihat, Selcuk<- sowieso niet, Halil en Semih. Dan kan je nog wel als ervaring meenemen: Emre, Servet, Volkan, Ibrahim Toraman die overigens niet zo oud is. Maar ik bedoel hiermee te zeggen dat we in de jeugd moeten investeren, zie bijv. Özer hij was een veelbelovend talent, nu speelt hij niet eens bij FB maar wel in de basis bij Turkije.

In Turkije zie je bij alle clubs dat sommige spelers techniek te kort komen. Spelers als M. Topuz, I. Uzulmez, Sabri, G. Gönul enz. enz. Dit komt puur door de slechte jeugd, als ze van jongs af aan niks mee krijgen.

Hiddink doet hetzelfde voor 6 miljoen als wat Fatih voor 250.000 deed.
En alle mensen die sinds dag 1 klagen dat oguz alles doet...nee.
Hiddink is geen klein kindje hij bepaalt voornamelijk de opstelling en iedereen schuift de schuld in de schoenen van oguz (hoewel de voorkeur van oguz om selcuk op te stellen bij iedereen in het verkeerde keelgat schiet)
Wat die sg hierboven zegt klopt helemaal.. oude spelers die niet aan spelen toekomen @ hun eigen clubs aan de kant zetten.
En ik zie graag wel iemand anders in het doel als Mr.demirel bijv. onur
Volkan sen zou ik ook graag op het veld willen zien maar ja ik ben de bondscoach niet hé...

13 oktober 2010 om 17:47

Wat jij faalt te beseffen is dat , ook al kiest Oguz Cetin de spelers , Hiddink nog steeds rare fratsen uithaalt !

Sabri als linksback opstellen (tegen Duitsland) , Halil in de spits, Özer überhaupt in de selectie laat staan eerste 11, Hamit op links en Sahin als controleur.

Je opmerking over Onur klopt ook niet. Ik vind Onur Kivrak een geweldige keeper maar in het nationale team niet altijd even stabiel.
Als je de wedstrijd tegen België hebt gezien snap je waarom.
Volkan is op dit moment nummer één (ondanks zijn blunders tegen Duitsland)
Ooit zal zijn tijd ook opraken , net zoals hij Rüstü's plek innam) en dan zal Onur er klaar voor zijn.

Hiddink kan misschien wel gepresteerd hebben met Z. Korea, Rusland en Australie prestaties zijn ook te discussieren trouwens.
Het is in dit geval belangrijk om met Turkije te presteren, je zal mij niet Hiddink horen bekritiseren over het verlies tegen Duitsland maar kom op zeg Azarbaijcan man, je verliest tegen Azarbaijcan, al kom je met je D elftal op moet je de wedstrijd gewoon pakken tegen die gasten.
Hier kan ik Hiddink wel op aanspreken, als hij een wedstrijd tegen Azarbaijcan niet kan pakken waarom is hij dan bondscoach geworden, ieder ander trainer kan ook verliezen tegen Azarbaijcan.

Weg met die buitenlandse trainers, gewoon een Turk aan het stuur bij het nationale elftal.

Hiddink moet gewoon de wedstrijden tegen nederland en oostenrijk gebruiken om zijn selectie samen te stellen. Roep gewoon de jonge, gretige talenten op die zich willen bewijzen. Daarnaast zijn er ook een boel goede voetballers die gewoon niet worden opgeroepen. Hiddink moet jonge talenten uitproberen en als we daarvoor het ek missen, jammer dan. Misschien haal je het ek, maar wat daarna? Ga je die spelers opstellen tot ze 38 jaar zijn? Nee, hij moet nu werken aan het turkije over 4,6,8 jaar.
Hier mijn selectie voor de wedstrijden tegen NL en oostenrijk.

Keepers : Volkan Demirel, Onur Recep Kivrak, Cenk Gönen.

Verdedigers : Ömer Toprak, Servet Cetin, Egemen Korkmaz, Ibrahim Toraman, Tunay Torun, Ismail Köybasi, Serkan Balci, Sabri Sarioglu.

Middenvelders : Mehmet Topal, Nuri Sahin, Emre Belözoglu, Volkan Sen, Arda Turan, Necip Uysal, Engin Baytar, Gökdeniz Karadeniz.

Aanvallers : Sercan Yildirim, Mevlüt Erdinc, Sahin Aygünes, Semih Sentürk, Taner Yalcin.

Tegen Nederland lekker spelers uitproberen en tegen Oostenrijk de beste spelers opstellen. Ik weet zeker dat turkije zal winnen met jonge spelers. De opstelling zou dan ongeveer zo eruit kunnen zien.

Cenk
Serkan Balci
Ömer
Servet
Ismail
Mehmet Topal
Nuri Sahin
Volkan Sen
Sercan
Arda
Semih

Dit zou de opstelling moeten zijn ! zijn allemaal jonge spelers behalve servet (29) en egemen (28) .

We moeten de jonkies winnen. de oude spelers zoals nihat hebben we niets meer aan.
we moeten investeren voor de toekomst !

Onur
Gokhan.G
Servet.C
Egemen.K
Ismail.K
Necip.U
Mehmet.T
Volkan.S
Nuri.S
Arda.T
Sercan.Y

Ik irriteer me zeer aan sommige mensen hier die altijd zeggen...in elke geval waar guus trainer is als het goed gaat en winnen..is het altijd guus doet het weer guus heeft het voor elkaar gekregen enz..en als hij nu met turkije voor een blamage zorg, is het komt niet door guus en wat kan hij eraan doen enz enz. Maar eerlijk is eerlijk meeste schuld is toch van de spelers zelf vindt ik.

Wat had Hiddink dan verwacht? Hij moet niet doen alsof het al bijna zeker was dat Turkije zich zou plaatsen. Turkije is maar een middelmatig ploegje en zal het dan ook waarschijnlijk niet gaan redden.

Turkije is een heeeel goed ploeg maar die guus verpest het hele opstelling kijk wat een kut opstelling.
Eigenlijks vindt ik hiddink wel goed maar na deze opstelling hij moet heel wat veranderen.
maar turkije wordt Kampioen en chelskea moet zijn bek houden wat middelmatig ploeg ze zijn 10 keer zo beter dan die klein elke wedstrijd geluk hebbende nederland !!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren