Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax heeft niet genoeg aan Sigthórsson: ‘We zijn in ieder geval op zoek’

Laatste update:

Ajax heeft met Kolbeinn Sigthórsson de gewenste spits te pakken, maar de club staakt de zoektocht naar een nummer 9 voorlopig nog niet. Hoewel Geoffrey Castillion en Siem de Jong in staat zijn in te vallen voor Sigthórsson wil trainer Frank de Boer het liefst nog een spits hebben. Dat laat hij weten in gesprek met RTV Noord-Holland.

/

“Dat zou best kunnen, ja”, reageert De Boer op de vraag of hij nog een nieuwe spits zoekt. “Geoffrey heeft nu weer vocht in zijn knie. We moeten dat afwachten, maar we kunnen ook niet te lang wachten. We zijn in ieder geval wel op zoek. Stel dat we moeten ingrijpen, moeten we ook kunnen ingrijpen”, aldus De Boer.

Sigthórsson zelf heeft zin in het dienstverband bij Ajax. Zaterdag speelt hij zijn eerste oefenwedstrijd. “Als je nummer 9 bij Ajax bent is er extra druk”, geeft de voormalig aanvaller van AZ aan. “Ik ga mijn best doen voor de club en hoop dat ik veel goals ga maken en titels ga winnen. Dat is onze doelstelling.”

Ajax heeft nog een spits nodig

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

weet iemand wie ze nog willen hebben als spits dan?

16 juli 2011 om 13:51

Ik weet niet wie ze op dit moment volgen voor die positie, maar mij lijkt Vennegoor of Hesselink wel een leuke spits om erbij te hebben. Nederlans, veel ervaring, je kan hem als pinchhitter gebruiken en gratis. Als Kolbeinn Sigthórsson toch de eerste spits word ga je geen miljoenen uitgeven aan een back-up.

16 juli 2011 om 15:51

Nou van mij duimpje omhoog hoor!! Jij snapt teminste hoe het elkaar steekt. Berichten als 15 miljoen betalen voor Bendtner is krankzinnig!
Je haald eerst een jonge spits voor 4 mil en dan zeker een dure spits halen!

Je bent iemand nodig die achter Sigthorson wil spelen. Dus ben je een oudere ervaren spits nodig die geen heibel trapt.

Vennegoor of H lijkt mij zeker een goede optie.
Een beetje de Sibon voor Heerenveen.

Het moet gewoon iemand zijn die gratis is of heel goedkoop te halen.
Die ervaring heeft, geen heibel trapt en een balletje erin kan werken.

*vennegoor of H*
*mads Junker*
*bennie mccarthy*
*
*
*

16 juli 2011 om 23:11

Waarschijnlijk zullen tochwel een paar miljoen er tegenaan gooien en dost proberen binnen te halen

17 juli 2011 om 02:28

@ aadafkoop

Als je er dan toch een paar miljoen tegenaan wil gooien haal dan Matavz. Ajax wil nog 1 spits dan zeg ik:
Of koop een spits die duidelijk beter is dan Kolbeinn Sigthórsson (matavz)
Of haal een speler als back-up voor Kolbeinn Sigthórsson die niet teveel kost (vennegoor of hesselink)

Maar in ieder geval geen Bas Dost die ik net zo hoog inschat als Kolbeinn Sigthórsson, daar schiet je niks mee op.

16 juli 2011 om 13:56

Ik zou graag Bendtner erbij zien. Hij mag weg bij Arsenal, kost misschien 13-15miljoen? Maar dan heb je er wel een topspits bij. En aangezien Ajax elk jaar om de titel speelt en ook CL speelt, enkele goeie denen in de selectie hebben, hebben ze naar mijn mening zeker een kans om hem binnen te halen.

16 juli 2011 om 13:59

ja maar dan zit sigthorsson dus op de bank? denk dat ze eerder een pinchhitter zoeken zoals martin jol hierboven al zei vennegoor is transfervrij

16 juli 2011 om 14:02

Dan zal je dus of Bendtner of Sigthorsson op de bank moeten zetten! Het lijkt me dat Ajax er 1 zoekt die kan invallen als dat nodig is, zoals de Boer ook aangeeft. Als je deze 2 spitsen allebei in de selectie hebt gaat er geheid hommeles komen. En dat kunnen we niet gebruiken, kijk maar naar Mounir.

16 juli 2011 om 14:10

Nee, want zoals de Boer wel vaker heeft aangegeven, wil de Boer rouleren. Dus ze maken allebei evenveel speeltijd. En dan gebruik je Bendtner voor de CL wedstrijden en Kolbeinn voor de beker wedstrijden. In de Eredivisie ga je met ze rouleren. Dan heb je twee goeie spitsen, één die supergoed meekan in de CL en één die in de beker ideaal is.
De opstelling die ik erbij gedaan heb, voor de CL wedstrijden. Dan heb je zeker wel een CL waardig team. Enkel Boerrigter zou nog een twijfelgeval worden. Maar ik hoop dat hij zich dit seizoen gaat bewijzen en net als Chadli laat zien dat hij de top van de Eredivisie gewoon aankan.

Steek/Vermee
v/d Wiel
Alderweireld
Verthongen
Boilesen
Eriksen
Anita
Jans/de Jong
Sulejmani
Bendtner
Boerrigter
16 juli 2011 om 14:12

kom op, Ajax zit in een heel andere markt! Als Ajax nu 14 miljoen uit gaat geven aan 1 speler zijn we terug bij af. Bovendien is Bendtner een leuke spits, maar niet eentje die je voor 25 miljoen door verkoopt. Ajax moet zich richten op een vergelijkbare jongen als Sigthorsson of een pintchhitter van boven de 28 jaar. Het mag weinig kosten als het niks meer oplevert of het moet veel verdienen na een aardige aankoopbedrag. Bendtner is beide niet.

16 juli 2011 om 14:14

Tuurlijk ben je dan niet weer bij af. Wat Ajax eerst deed, was 2e rangs spelers kopen. Bendtner heeft bij Arsenal aangetoond een zeer goeie spits te zijn die zeker wel 14 miljoen waard is en voor elk team een versterking is. Zeker voor het niveau Ajax is hij een topspits.

16 juli 2011 om 14:34

Dan leg je de man vast voor drie jaar en loopt transfervrij de deur uit na die drie jaar is het toch een hele dure spits geweest.
Ik denk dat als je Sightorsson vertrouwen wil geven dat je achter hem een talent noet zetten , een talentvolle jongen van een jaar of 18-19 moet toch te vinden zijn in Brazilië of Argentinië?

16 juli 2011 om 14:39

Bendtner een topspits? Laat me niet lachen. Hij heeft alleen een grote naam, maar heeft ondertussen helemaal niks bewezen in Londen. En niet door de concurrentie, hij heeft genoeg kansen gehad maar faalde keer op keer. Als je vijftien miljoen uitgeeft aan Bendtner voer je het grootst denkbare wanbeleid.

16 juli 2011 om 14:41

@ michielr3

Ik snap niet waarom jij Janssen/de Jong doet, Je moet daar gewoon Janssen neerzetten, Brengt ervaring met zich mee en is heeft een goede techniek.

16 juli 2011 om 14:44

Janssen brengt idd ervaring en een goeie techniek met zich mee. Echter is de Jong imo fysiek sterker, heeft een zeer goeie loopactie en brengt ook kop kracht mee.

16 juli 2011 om 14:48

Wanneer heeft Bendtner dat dan aangetoond? Bendtner is een drama eerste klas. die gast kan totaal niet voetballen. En al kon hij dat wel, zoals Afcfokke al zegt, Ajax zit in een hele andere markt.
Jij zou dus ook gewoon op Adebayor gaan bieden?

16 juli 2011 om 14:50

Als Adebayor niet te duur is, zou ik daar zeker op bieden. Alleen ben ik bang dat je Adebayor niet voor 15 miljoen binnen haalt. Ook het salaris van Adebayor zal aanzienlijk hoger liggen als dat van Bendtner. Adebayor is imo echt een zeer goeie spits, en als ik Real had geweest had ik hem ook zeker definitief overgenomen van City.

16 juli 2011 om 14:50

Nee joh. Bendtner is veeel te duur. Niet alleen de transfersom, maar ook het salaris. En zo een fantastische spits is het niet.

Ik zou graag Keirrison zien komen. Twee jaar geleden gekocht voor 14 miljoen door Barca, maar hij werd direct verhuurd (aan Benfica en Fiorentina). De grote doorbraak is nog niet gekomen, maar hij heeft ontzettend veel talent. Wellicht huren, met een optie tot koop. Hij mag weg bij Barca voor 3 miljoen.

16 juli 2011 om 14:51

Heb Keirison nooit zien spelen, maar huren zou idd ook een optie zijn. Is het echt zo'n goeie speler dan? Hoe heeft hij het bij Santos en Fiorentina gedaan? kun je daar wat over vertellen dan?

16 juli 2011 om 15:05

Bendter heeft bij Arsenal een salaris van 60.000 euro per week, dat gaat ajax nooit opbrengen. Ook bedragen van 15 miljoen zijn onrealistisch, zeker voor een speler die het nooit echt heeft bewezen. Een ervaren pinch-hitter zou inderdaad ideaal zijn!

16 juli 2011 om 15:18

Onhandige keus want als Bendtner komt zie ik dat kans voor Sigthòrsson heel erg klein.

16 juli 2011 om 16:18

bendtner... als je toch suggesties gaat doen voor onhaalbare en vooral onbetaalbare spelers, zijn nog wel een aantal betere opies te verzinnen. ik denk dat frank de boer gewoon een end kan komen met de selectie hij heeft. de jong in de spits is al vaak goed uitgepakt.

16 juli 2011 om 17:06

Haha, tuurlijk.
Ajax gaat echt geen 15 miljoen besteden aan een spits als ze er al 1 gekocht hebben.
Blijf lekker verder dromen.

16 juli 2011 om 17:33

Adebayor bij Ajax.. In welk dromenland zitten jullie zeg. Die man verdient 2 ton per week haha

16 juli 2011 om 16:03

@peter1991

Ik heb uit redelijk betrouwbare bronnen vernomen dat het om Matavz gaat.

16 juli 2011 om 16:42

@blitz0s

Wie is jouw bron dan, hoe weet je dan dat het zo betrouwbaar zijn. Ik geloof het pas als ajax het bevestigt.

16 juli 2011 om 18:41

Wat verwacht je nu van me? Dat ik dat hier allemaal ga neer zetten? Geloof het of niet..

16 juli 2011 om 14:22

Als hij medisch in orde is, of weer kan zijn binnen een korte tijd vind ik dat een hele goede om te halen!

Zou niet gek zijn.

Wie zou de Boer dan halen? Ik denk dat je gewoon eens een goed gesprek met El Ham moet aangaan... Of ben ik nu te naïef? Ik denk dat ze gewoon de beste spits van Nederland in hun rangen hebben lopen, als die man zijn kopje erbij kan houden en zich wat kan gedragen is ie gewoon de beste spits van de Eredivisie.

16 juli 2011 om 13:38

Je hebt op zich gelijk, het probleem is alleen, dat El Hamdoui geen echte spits is, althans niet in het systeem van De Boer. Die jongen wil zich niet aanpassen, De Boer wil het systeem niet aanpassen, dan valt er niks te bespreken lijkt me.

16 juli 2011 om 13:39

Dat heeft weinig zin denk ik. Ten 1e kan je een speler als MeH niet 2e spits maken achter een speler als met alle respect Sigthorsson. En ten 2e denk ik ook niet dat MeH daar überhaupt zin in heeft.

16 juli 2011 om 13:40

Niet naïef, maar iets te optimistisch.
Beide kampen zijn er geloof ik helemaal klaar mee.
Ajax wilt El Ham niet meer, de Boer niet, maar de supporters ook niet.
El Ham weet dat het geen zin meer heeft om nog langer voor Ajax uit te komen.
Hij past er niet en is niet bereid om zich aan te passen.

16 juli 2011 om 13:41

Het hoofdstuk El Hamdaoui is natuurlijk helemaal over. El Hamdaoui neemt natuurlijk geen genoegen met de bank, en ze hebben Sightorsson gehaald voor in de spits.

16 juli 2011 om 13:43

El Ham is een prima spits, die ook bij Ajax zou kunnen passen, mist je hem zijn juiste rol geeft. Je moet alleen aan hem meer aandacht schenken dan aan andere jongens. De Boer schenkt naar mijn mening alleen aandacht aan mensen, die ook aandacht schenken aan Ajax. Niets mis mee. Echter had El Ham zo'n grote problemen met van alles en nog wat, waardoor hij het helemaal verpest heeft voor zichzelf. De trainer heeft geen vertrouwen in hem. De supporters zijn massaal tegenhem. Bovendien verdient hij ik meen 1,9 miljoen. Deze man heeft het in mijn ogen een puinhoop van gemaakt en dat zal vrijwel niet meer te repareren zijn.

16 juli 2011 om 16:46

Tuurlijk het is een goede speler, Maar dat ze de beste spits van Nederland hebben lopen geloof ik niet. Waarom? Anders waren er alvast een paar geïntereseerde clubs.

(mijn spelling is niet heel goed)

ik vraag me af wie dat dan moet zijn, als je Mido nou gewoon 24/7 op de hometrainer had gezet tot aan nu, had je een fantastische back-up voor Sightorsson gehad. Die kun je nu natuurlijk niet terug gaan halen en ik ben benieuwd wie ze dan op het oog hebben. Er zijn heel weinig goedkope spitsen die én goed genoeg zijn én op de bank willen zitten tegen een laag salaris. Wordt lastig, maar inderdaad: als Castillion blijft kwakkellen met zijn knie, moet er wel iemand zijn die Sightorsson kan vervangen.

16 juli 2011 om 13:41

Mido is als ik me niet vergis zelf weggegaan bij Ajax.

16 juli 2011 om 13:44

ja dat klopt, omdat hij vond dat hij fit was en Frank de Boer vond van niet. Hij was een hele goede spits geweest voor Ajax, mits hij 25 kilo was afgevallen. Dat wilde hij niet en dus is hij daarom weggegaan, maar hij was degene die voor een laag salaris als invaller wilde spelen en hij heeft 3 hele belangrijke doelpunten gemaakt voor Ajax in de weinige minuten die hem gegund waren.

16 juli 2011 om 13:50

Je moet niet gaan overdrijven he met je 25 kilo. Zoveel was het niet. Maar dat was wel de perfecte spits geweest. Hij liet afgelopen seizoen in een paar inval beurten zien dat ie meer de spits voor Ajax was dan mounir qua type. Jammer dat ie niet fit was. Was de perfecte invaller geweest voorin.

Mogen ze eerst wel eens afkomen van Cvitanich en El Hamdaoui. Ik zou niks kopen voordat die 2 wegzijn en gewoon op Siem de Jong en Castillion vertrouwen als backup.

16 juli 2011 om 13:40

Cvitanich is al naar Boca Juniors, dus daar hoeven ze niet meer over in te zitten.
Het is dan wel verhuurd, maar wel voor een geheel jaar!

16 juli 2011 om 14:02

Oh hij had wel een nr gekregen dus ik dacht dat die nog bleef.

16 juli 2011 om 14:49

Ja klopt. Voor het geval hij midden in het seizoen toch terug komt om welke reden dan ook, dan moet hij wel een nummer hebben om alsnog te mogen spelen. Echter zie ik dit niet gebeuren, denk dat hij mooi het hele seizoen bij Boca blijft, en zou mooi zijn als ze hem dan ook definitief overnemen. Ik wens Dario in ieder geval veel succes bij Boca

16 juli 2011 om 14:53

Ben ik het helemaal mee eens. De Jong als back-up en anders Castillion. Waarom nog een spits halen?

16 juli 2011 om 15:01

Dat is vrij simpel. De Boer wil Siem de Jong niet als spits gebruiken en Castillion is erg blessure gevoelig (nu weer met zijn knie) Dan heb je dus alleen Kolbeinn nog.

16 juli 2011 om 16:10

Tja, zo kan je ook drie rechtsbacks halen. Als je drie spelers hebt die in de punt kunnen spelen, zou ik geen spits halen. Tenzij je een goede afmaker voor een spotprijsje kan halen, maar dat lijkt me sterk. Liever het seizoen starten met Sigtorsson, De Jong (als het nodig mocht zijn) en Castillion, dan dat er weer zo'n prutser als Urzaiz, Mido of Cvitanich halen.

zeker goed om te horen dat mijn club nog op zoek gaat naar een spits . je kunt niet gokken op 1 spits .
we hebben dan wel siem de jong die ook nog in de spitspositie uit de voeten kan, maar zie er toch liever nog een echte spits bij komen.

16 juli 2011 om 14:08

Ja op zich vind ik het niet echt nodig. Siem deed het toch keurig in de spits, hij maakte ons kampioen en scoorde ook in andere wedstrijden terwijl het niet eens zijn specifieke positie is. Ik vind het wel jammer voor Siem want eigenlijk kan hij het beste op nummer 10 uit de voeten maar hij heeft de pech dat daar Eriksen staat. We hebben echt een luxeprobleem op 10

16 juli 2011 om 14:13

jaa maar ik denk dat siem gewoon rechts op het middenveld komt te spelen. de jong is geen echte spits dus als je een spits op huurbasis van een grote club zou kunnen laten komen zou voor de CL niet verkeerd zijn .

16 juli 2011 om 14:19

Nee klopt maar als je een speler van een grotere club huurt moet je meestal wel het salaris van die speler betalen. Wat dan misschien veels te veel is voor Ajax om te betalen. En ook hier zit je weer mee dat je dan Sigthorsson of die gehuurde spits op de bank moet zetten wat heel zonde zou zijn

ja ze halen Matavz nog let maar op,

16 juli 2011 om 13:40

Dat lijkt me dus erg stug he, dan heb je dus of een speler van 4 miljoen en 21 jaar op de bank of een speler van 7 miljoen en 21 jaar op de bank. Daar heb je dus vrij weinig aan!

16 juli 2011 om 13:40

als dat toch zo zou zijn zou ik echt een blij man zijn! matavz zou een goede spits voor ajax zijn!

16 juli 2011 om 13:49

Als Matavz komt gaat hij gewoon in de basis hoor, hij gaat niet komen denk ik. Ik denk dat Frank de Boer een spits wil die een jaar of 25/26 is en ook supergoed aangezien je dan Sigthorsson op de bank kan zetten omdat die jonger is.

16 juli 2011 om 13:51

ik hoop op een goede spits met ervaring mischien dat ze er wel 1 huren van man. city of een andere topclub die genoeg spitsen rond hebben rennen. voor wat ervaring in de CL

16 juli 2011 om 13:56

Sigthorsson is 1e spits!!!!! Hoe vaak moet dat nog gezegd worden!! Ze gaan geen matavz halen. Ze galen een 2e spits die achter sigthorsson in de pikorde komt te staan.

16 juli 2011 om 14:15

Ja, dat is erg jammer. Ik had liever dat ze beter hadden onderhandeld met Spartak. Ipv de zeeuw voor 7/8 Miljoen gewoon 7 Miljoen+de Zeeuw neerleggen voor Welliton. Dan waren we kampioen geweest

16 juli 2011 om 15:06

Die russische salarissen kunnen en willen we niet betalen.
Je moet een jonge jongen van een jaar of 18-19 halen met het talent van Welliton.
Ik zag de naam van Keirrison van Barcelona langs komen die kan je voor 2-3miljoen halen en wil bewijzen dat hij geen miskoop is van Barca.

El Hamdaoui verkopen en dan snel Dost halen. Dan heb je een spits waarmee je ook lange ballen kunt gaan spelen als dat nodig is. Scoort bovendien vrij makkelijk.

16 juli 2011 om 13:40

En dan Sigthorsson op de bank? Of wou je Dost als pinchhitter laten fungeren? Lijkt me niet dat hij daar trek in heeft..

16 juli 2011 om 13:53

Inderdaad, ze moeten wel iemand halen, die in het Ajax systeem past. Naar mijn mening is Dost dat niet helemaal. Verder moet je iemand zoeken, die wel op de bank zou willen plaatsnemen. Dat lijkt me inderdaad ook niet dat Dost daar trek in heeft.

16 juli 2011 om 13:56

Ik denk op zich wel dat Dost zou kunnen passen bij Ajax. De Boer wou hem natuurlijk niet voor niets halen in de winterstop. Maar aangezien hij bij Heerenveen al zo zat te mieren toen hij niet in de basis staat denk ik inderdaad niet dat hij bij Ajax wel doodleuk op de bank wil gaan zitten. Daarbij is Ajax ook een weg ingeslagen waarbij ze niet meer miljoenen gaan uitgeven aan spelers die toch geen basisplaats krijgen.

16 juli 2011 om 13:57

Een speler met een beetje zelfvertrouwen gaat die uitdaging aan. En Ajax speelt zoveel wedstrijden, dat zowel Dost als Sigthorsson genoeg aan spelen toe zou komen. Ze kunnen zelfs nog samen opgesteld worden ook.

Stel dat Dost naar Ajax komt en hij speelt weinig, dan kan ie altijd nog een stap maken naar een goede andere club. Allicht kiest ie daar liever voor dan nog een jaar onder Jans waarmee het toch niet klikt.

16 juli 2011 om 14:02

Ajax zal altijd gewoon 4-3-3 blijven spelen. Misschien dat Sigthórsson nog vanaf links zou kunnen komen. Echter is hij als de nieuwe nummer negen gehaald en niet als een buitenspeler. Dost zal echt wel zijn minuten maken, maar zal niet gegarandeerd worden van veel minuten. Die kans heeft hij wel bij subtopper Heereveen. Bij Ajax zal hij mischien wel wat meer kunnen gaan verdienen, maar kan hij ook doodleuk op de bank plaats gaan nemen. Lijkt me toch geen goed plan.

@leprof
De laatste tijd stond Dost altijd weer in de basis. Ik vind hem geen echte Ajax spits, aangezien hij niet de beweegelijkste spits is in mijn ogen.

16 juli 2011 om 14:04

Samen spelen? In 433? Ik mag aannemen dat je inmiddels wel weet dat, dat je huisstijl is van Ajax en dat helemaal onder de Boer daar niet van afgeweken gaat worden!! Daarbij gaat Ajax niet even 4 miljoen neerleggen voor een spits die in een roulatiesysteem gaat komen denk je wel?

En hoezo zou hij als hij bij Ajax mislukt opeens meer kans op een transfer hebben dan als hij gewoon bij Heerenveen een heel seizoen basis draait?

@misterrooney
Ik weet dat hij weer basis stond bij Heerenveen. Daarom ga ik er van uit dat hij die basisplek prefereert boven de bank van Ajax. Maar hij heeft bij Heracles en Heerenveen toch ook 433 gespeeld? Heeft het daar toch niet onaardig gedaan

16 juli 2011 om 14:10

Klopt, maar ik vind het niet de beweegelijkste spits voor het Ajax systeem. Echter ben ik wel van mening dat hij weer andere kwaliteiten wel bezit zoals de combinaties en het fysieke gedeelte. Als tweede spits zal hij prima zijn, maar ik denk niet dat Dost tweede spits zal willen worden.

16 juli 2011 om 14:14

Nou dan zijn we het toch aardig eens Zeker een goede 2e spits. Maar zoals je al zegt denk niet dat hij het dat wil, en denk ook niet dat Ajax 4 miljoen op tafel wil leggen voor een 2e spits.

Nog een spits erbij is natuurlijk wel leuk , maar heft ajax niets in eigen jeugt rond lopen ? dat ze eventueel mensen uit eigen jeugt nog in de spits kunnen zetten , bedoel , je kan wel weer een leuk bedrag neer leggen voor iemand die het eerste seizoen alleen maar op de bank zit , maar dat schiet ook niet op lijkt me

16 juli 2011 om 13:42

Castillion, maar die word dan waarschijnlijk uitgehuurd.

16 juli 2011 om 13:42

Ze hebben Castillion he, maar aangezien het maar afvragen is of hij überhaupt het niveau aan gaat kunnen en hij nu weer vocht in zijn knie heeft, vertrouwen ze daar dus niet op. En als ze verder nog wat in de jeugd hadden, denk je dan niet dat ze die bij de selectie zouden halen i.p.v. nog een spits te willen aan trekken?

16 juli 2011 om 14:05

ja okee, dat is zo , volg ajax verder niet zo , maar ze staan er wel altijd om bekend een goede jeugt opleiding te hebben ( 1 van de besten van Nederland samen met Feyenoord )

16 juli 2011 om 13:42

we hadden castillion maar die gaat waarschijnlijk toch verhuurd worden aan rkc en kampt steeds met zijn knie , en hij moet nog meer ervaring op doen . dus denk dat frank hier wel een logische zet doet om voor nog een spits te kijken .

16 juli 2011 om 13:43

Castillion is die spits uit de eigen jeugd, maar zoals hierboven al aangegeven: die heeft zovaak last van zijn knie dat het lastig wordt om hem wekelijks te laten invallen. Verder zijn er geen spitsen in de jeugd die nu klaar zijn voor de stap, en zelfs bij Castillion is het nog maar de vraag of hij er klaar voor is. Daarom moet er ook een goedkope 'vervanger' van castillion komen en dat is heel erg lastig. Hopelijk kunnen ze wat leuks bedenken

16 juli 2011 om 13:43

Op zich is Castillion wat Ajax in de eigen jeugd rond heeft lopen. Die is al als het ware gepromoveerd. Als er een groter talent was neem ik aan dat ze die wel naar het eerste hadden gehaald. Zo'n jonge speler moet je ook inpassen indien mogelijk, niet op momenten dat je eerste spits uitvalt en je de wedstrijd nog moet winnen met je wissel.

Ik denk dat ze naar een speler zoeken die zich al min of meer bewezen heeft en zich wel goed zou voelen om bij Ajax regelmatig te mogen spelen.

Matavz en Dost zijn uitgesloten.. Evenals Meh.. Matavz en Dost komen heus niet naar amsterdam als bankzitter, daarbij kosten ze ook veel te veel voor een reservespits dus daar zal Ajax niet mee op de proppen komen. Leuk dat FdB nog een spits wil, maar ik zou dat niet doen. Ik zou kiezen voor Siem als backup. Mocht Siem nodig zijn in de spits hebben we nog genoeg goede spelers op de bank om die plek op et middenveld in te vullen. En MeH moeten we zo snel mogelijk verkopen want hij zal niet aan spelen toekomen bij Ajax 1 en kan nog een paar miljoen euro opleveren. Hij blij, Ajax blij!

Tja, het zal een reserve spits zijn en dus niet iemand die vele miljoenen zou moeten kosten. Ik verwacht geen namen als Matavz. Ik denk dat Ajax een redelijk goedkope spits zou moeten halen, die past in het systeem en geen problemen heeft om op de bank te gaan zitten. Echter is het de vraag wie hieraan voldoet en nog belangrijker of hij haalbaar zou zijn. Ik ben benieuwd welke namen ze uit de hoge hoed toveren.

Lukaku,matavz,vossen,ogunjimi.

Alle spelers die hierboven staan zijn versterkingen, als je echt gek wilt doen moet je Ademilson halen maar die is geloof ik pas 16 jaar.

16 juli 2011 om 13:51

Lukaku = onhaalbaar, bovendien geen interesse in bankzitten
Matavz = te duur voor een bankzitter

Van de andere twee weet ik de vraagprijs niet, maar Belgen renderen goed bij Ajax dus dat kan best werken.

16 juli 2011 om 13:54

Ik denk dat je voor Vossen zeker wel zo een 6-7 miljoen neerlegd.
Voor Ogunjimi denk ik 4-5 miljoen.

Ik heb wel het gevoel dat ze echt bezig zijn achter de schermen, met een goede talentvolle spits, misschien toch Keneth Zohore,

Lukaku is duur dat klopt, maar Ajax zou de perfect stap voor hem zijn, Champions Leauge, hij gaat zijn minuten pakken. we kunnen dan ook 4-4-2 spelen als het nodig is, bijvoorbeeld tegen sterke clubs in de Champions Leuage.

16 juli 2011 om 14:03

Dan zijn Vossen en Ogunjimi ook te duur. Ik neem aan dat Ajax niet meer voor een bankzitter wil betalen dan voor een basisklant. Dat nummer 9 kan je nu niet meer afpakken.

Zoals je zelf zegt is het misschien beter als ze een goede talentvolle spits halen die nog niet zoveel hoeft te kosten.
Wel ben ik een fel tegenstander van 442. Dat voelt als verraad.
Bovendien kan je in 433 ook met 2 spitsen spelen als je de 10 inruilt voor een extra 9.

16 juli 2011 om 14:10

@devisser Ik denk dat FdB echt nooit 4-4-2 gaat spelen, ook niet tegen de sterkere clubs in de CL. Ik hoop ook niet dat hij dat gaat doen, want als Ajax zijnde moet je je gewoon nooit aanpassen aan de tegenstander maar altijd je eigen spel proberen te spelen. Er zijn in mijn optiek maar hoge uitzonderingen waarin je van het Ajax systeem moet afwijken. Bijvoorbeeld midden in de wedstrijd om een achterstand verdedigen omdat je op doelsaldo nog 3e zou kunnen worden in de CL ofzo.

Verder moet je Lukaku alleen kopen als hij eerste spits zou worden. Deze jongen moet nu gewoon zoveel mogelijk minuten maken. Matavz zou ik ook alleen kopen als eerste spits, hij is te duur voor een bankzitter.

Je moet dus of een jong aanstormend talent hebben die niet al te duur is, of juist een ervaren kracht die de groep nog wat kan leren.

Ik denk dat we voor dat laatste moeten gaan, omdat we wel wat ervaring kunnen gebruiken. Iemand die de jongens ook wat kan leren buiten het veld, zoals Ooijer dat nu ook doet.

16 juli 2011 om 14:20

Ik denk ook niet dat we 4-4-2 gaan spelen, Maar wanneer Sulejmani en Boerigther gebleseerd raken, is dat ook nog een mogelijkheid.

En ik denk dat je met 2 spitsen niet echt kunt spreken over 1 basisspits, ze kunnen allebei genoeg minuten pakken, maar ik ga er wel vanuit dat Sigthorsson zijn basisplek pakt, en daarachter moet je gewoon een heel groot talent neerzetten, Castillion kunnen we beter een jaar verhuren aan Rkc, hij moet echt wennen aan het niveau. Ik hoop zelf of een goede scout actie waar we dan uitkomen met een supertalent,zohore of Ademilson, Kabasele, dat soort jongens zie ik graag richting Ajax komen!

16 juli 2011 om 14:24

Je hebt ook nog Ebicillio en Ozbiliz voor de buitenkanten. Ik denk niet dat De Boer af gaat wijken van de 4-3-3 of er moeten wel heel grote problemen zijn met schorsingen en blessures. Daarnaast denk ik dat Sigthórsson eventueel ook nog vanaf links kan spelen.

16 juli 2011 om 14:25

Zohore hebben ze in het verleden al geprobeerd, hij wou toen niet of was te duur.. zal nu niet anders zijn.

16 juli 2011 om 14:37

Die Zohore is toch die lange vent van Kopenhagen? Volgens mij heel erg balvast. Dat kan Ajax wel gebruiken.

16 juli 2011 om 14:40

Ook alleen maar Vertonghen en Alderweireld. Soetaers, de Mul, Sonck, Vandamme waren nou niet echt gelukt bij Ajax.

16 juli 2011 om 14:51

4-4-2 is niet het spel dat FdB wil spelen.. Hij wil juist de Ajax-cultuur hanteren door gewoon 4-3-3 te spelen met aanvallend voetbal. Lukaku is wel leuk speler voor Ajax maar dan had Ajax Sightorsson niet moeten halen en weet je bovendien wat Lukaku moet kosten.. Dat is niet te betalen voor Ajax, dan hadden ze beter voor huntelaar kunnen gaan voor 12 miljoen..

16 juli 2011 om 15:14

@ Ansjo

Ik doelde ook op de nog aanwezige Belgen bij Ajax. Desondanks vond ik De Mul en Vandamme niet zulke grote missers.

Buiten Vertonghen en Alderweireld heb je met Rits ook weer een aanwinst voor de Belgische enclave. Het is simpelweg veel makkelijker om deze spelers in je team te passen, zelfde geldt voor Denen, vandaar dat ze Junker mogen halen van mij.

16 juli 2011 om 17:53

Vergeet Vermaelen niet, die toch aardig terecht is gekomen, achteraf.

16 juli 2011 om 13:54

Ik denk dat als je echt gek doet je Lukaku haalt en niet Ademilson aangezien Romelu Lukaku een stukje duurder is. Ademilson is trouwens 17 maar dat terzijde.

16 juli 2011 om 15:13

Is die Ademilson een goede speler, ik heb nog nooit over hem gehoord

Excuses het is die brazilie u-17 nu weet ik het weer

Stiekem vraag ik me af wat Ruiz zou kosten. Is dan wel geen echte spits, zou hem graag bij Ajax zien!

16 juli 2011 om 13:53

Hij zal nooit haalbaar zijn voor Ajax...
Want Twente vraagt altijd het dubbele aan een Nederlandse club, dus stel een buitenlandse club wil hem hebben dan vraagt Twente 10 miljoen en als Ajax aan komt kloppen, dan willen ze 20 miljoen..

16 juli 2011 om 13:54

Zal wel minstens 15 miljoen kosten als Ajax hem wil halen. Ze vragen sowieso al extra aan een concurrent, laat staan 1 die ook al Janssen heeft gehaald. Zal wel geen optie zijn ook al zou natuurlijk elke Ajacied dat wel leuk vinden.

16 juli 2011 om 14:01

Twente kan wel wat willen maar er staat gewoon een clausule in zijn contract van ik meen 15 Miljoen. Zelf zou ik het er wel voor over hebben aangezien je dan gewoon een dikke opstelling hebt die helemaal perfect is en je makkelijk de CL in kan zonder je te schamen.

Met Ruiz dan natuurlijk tussen Sulejmani en Boerrigter, eventueel kan Ruiz op links en Sigthorsson in de spits. Zou wel een droomopstelling zijn.

Stekelenburg
Van der Wiel
Alderweireld
Verthongen
Boilesen
Janssen
De Jong
Eriksen
Ruiz
Sulejmani
Boerrigter
16 juli 2011 om 14:14

Aah ik wist niet dat hij een clausule in zijn contract had staan.

Betwijfel echter dat Ajax 15 miljoen betaald voor Ruiz. Hij is al 26 of 27 en zal dus niet veel beter meer worden. Daarnaast heeft hij denk ik niet zo heel veel zin meer in de Eredivisie. Conclusie: Zijn waarde zal niet heel veel meer stijgen dus betwijfel of ze hem halen

16 juli 2011 om 14:19

Ruiz is 25, Als je hem 2 jaar kunt behouden is hij op zijn hoogtepunt en kan je hem voor iets meer verkopen. dan heb je veel plezier gehad en een kleine winstmarge.

16 juli 2011 om 14:30

Uhmmm nee dit zal geen droomopstelling zijn zoals jij hem doet.
Boerrigter is geen spits, is een buitenspeler, Sulejmani is ook geen echte spits.
Janssen moet je niet als verdedigende middenvelder doen, dat is jammer.. je zag dit jaar bij Twente waarom je hem gewoon vrijheid moet geven, dan gaat hij scoren.

Verder is Ruiz niet haalbaar, niet nodig en zou hij het zelf ook vast niet hoeven, die wil gewoon naar het buitenland, hij is ook al te oud om hem te gaan kopen voor dat geld als je het aan mij vraagt. de prijs die je betaald ga je niet meer terug krijgen.. of echt minimale winst, wat je aan salaris al kwijt bent.

16 juli 2011 om 16:02

Jij bent echt niet slim he, Ik zeg toch met Ruiz tussen Sulejmani en Boerrigter(zodat zij automatisch buitenspeler zijn) Frank de Boer heeft al gezegd dat Janssen verdedigende middenvelder word, gewoon omdat Eriksen aanvallend komt. Hij is wel haalbaar, hij is wel nodig(tenminste iemand van zijn kaliber)

16 juli 2011 om 18:47

Ajax kan wel willen maar Ruiz wil naar Spanje of Engeland.

Als je kijkt naar wat ze willen uitgeven en wat de functie (bankzitter) is dan zou ik Mads Junker zeggen. Is een hele slimme spits met neusje voor de goal. Zal zich heel makkelijk aanpassen.
Bovendien Deen dus dat wordt lachen gieren brullen. Nee dit lijkt me wel een goede keus.

Is wel handig als je een reserve spits hebt idd. Zou mooi zijn als ze een zeer goeie spits ophalen. Echter zou ik niet weten wie ze dan moeten halen. Ze hadden een speler uit Oekraïne op het oog, die leek me zeer goed, ben zijn naam alleen kwijt. Zou dat niet wat zijn? Misschien Bendtner? Aangezien Ajax elk jaar om de titel speelt en ook CL speelt, enkele goeie denen in de selectie hebben, hebben ze naar mijn mening zeker een kans om hem binnen te halen

ik ben voor ajax maar ze hebben nu genoeg toch ? want ze hebben Sigthórsson, de jong en ozbiliz
want laatste tijd heeft hij ozbiliz vaak in de spits staan.
en volgens mij kan een rits ook wel in de spits staan dus je hebt keuze genoeg
dan kan je Castillion nog verhuren aan rkc !

16 juli 2011 om 13:57

Ik vind Ozbiliz geen echte spits. Die jongen moet zich op de flanken concentreren. Hij heeft de laatste paar wedstrijden idd in de spits gestaan, omdat er niet beter was. Maar ik vond hem nou niet echt een groot succes daar.

16 juli 2011 om 14:21

nee oke maar hij word er wel neergezet frank de boer ziet er blijkbaar toch wat in ik zie hem liever ook op de flanken maar het kan altijd als nood toch als de jong en sigthorsson niet mee kunnen doen ?

16 juli 2011 om 14:42

Als nood zou het altijd kunnen. Maar ze zeggen altijd, voorkomen is beter dan genezen. Zo ook met het spitsenprobleem wat je eventueel zou kunnen krijgen. Je kunt beter Kolbeinn met een extra optie. Als die beide niet kunnen spelen zet je Siem de Jong er neer. Als het dan nog niet goedkomt, kun je altijd Ozbiliz er idd neerzetten.

Matavz zou een hele goede spits zijn, ik snap niet waarom Ajax dat niet doet. Natuurlijk hij kost 7 miljoen maar kijk naar Suarez, die verkoop je voor 3x het bedrag waar je hem voor kocht. Het is natuurlijk een risico maar ik denk dat je met Matavz in de CL verder komt dan Sightorsson.

Als ze Matavz zouden halen dan zouden ze in mijn ogen de grootste titelkandidaat zijn.

16 juli 2011 om 13:56

Waarom zouden ze Matavz halen als ze net Sigthórsson de nieuwe nummer negen van Ajax hebben gemaakt? Ajax speelt altijd met een spits, dat zal volgend jaar Sigthórsson zijn. Nu willen ze een back-up halen voor de spitsen. Matavz is natuurlijk een fantastische spits met een neusje voor de goal, maar zal echt niet als back-up willen dienen. Matavz zal prima in het systeem van Ajax passen en misschien wel wat meer kwaliteiten hebben dan Sigthórsson. Echter wordt Sigthórsson de nieuwe nummer negen van Ajax en niet Matavz. Ze kunnen beter een spits halen, die in het Ajax systeem past en zonder problemen op de bank plaats wil nemen. Matavz is gewoon te duur voor de bank en zal dat waarschijnlijk ook niet willen.

16 juli 2011 om 14:07

Misschien omdat je CL (el) + Beker + Eredivisie speelt? En dat Sightorsson de nummer 9 is hoeft toch niet te zeggen dat hij perse in de basis moet? Matavz in de spits en Sightorsson als back-up, wedstrijden aflaten wisselen.

16 juli 2011 om 14:11

Waarom zouden ze dan van Sigthórsson de nieuwe nummer negen hebben gemaakt. Het zal toch een naaistreek zijn om hem van alles te beloven en vervolgens op de bank te zetten, omdat je nog een extra spits in de vorm van Matavz haalt. Ook al speelt Ajax veel wedstrijden. Ik denk niet dat een van deze heren op de bank plaats zou willen nemen.

16 juli 2011 om 14:30

Ik weet niks van die beloftes maar het lijkt me sterk dat een nummer gaat bepalen of je speelt, toch? Ik hoop voor Ajax dat Sightorsson goed genoeg is voor de CL.

16 juli 2011 om 14:45

De Boer ziet Sigthórsson als de nieuwe spits van Ajax. Als je dan een week na zijn komst een andere spits haalt om Sigthórsson uit de basis te halen, vind ik dat toch opmerkelijk en zijn alle beloftes niets waard.

Een rugnummer wil soms wel wat zeggen, maar geeft je natuurlijk geen garantie voor een basisplaats.

16 juli 2011 om 18:52

Of zou de boer nu Sightorsson aan het werk te hebben gezien tot de conclusie zijn gekomen dat hij toch niet zo goed is. Zou wel een blunder zijn van de scouting.

Teteh Bangura wordt weeral gelinkt aan Ajax. Zou een goede optie zijn.

16 juli 2011 om 13:58

haha das toevallig ...tegelijktijdig de reactie over Bangura.das een echte Ajax Spits vind ik dus ik hoop dat het lukt om hem te halen.

16 juli 2011 om 14:05

Idd toevallig Klasse spits voor Ajax. Ben benieuwd of het ook zover gaat komen, laten we het hopen.

ze gaan T.bangura van AIK halen! Klasse spits die er meteen staat!blind was enkele weken terug al voor de 2e keer wezen kijken toen de transfer van Sigthorsson in impasse geraakte!!deze spits is snel,heeft een actie scoort ontzettend makkelijk en is nu na 16 wedstrijden alweer topscorer met 19 goals geloof ik.....zoek maareens op....

Eigenlijk ben ik tegen de komst van een nieuwe spits. Dat is zonder twijfel blokkering van de jeugd - Castillion - en niet hoogst noodzakelijk. Stel dat Castillion nou zwaar geblesseerd is, dan mogen ze een nieuwe spits halen. Maar anders vervalt Ajax weer in oude fouten.

16 juli 2011 om 14:06

Castillion is geblesseerd en wil verhuurd worden, de Jong gaat zich richten op het middenveld. Cvitanich is weg. dus we hebben maar 1 spits. dat kan niet dus er komt nog het een en ander.

16 juli 2011 om 14:08

Het is wel duidelijk dat jij het niet helemaal gevolgd hebt. In het stuk staat dat Castillion kwakkelt met zijn knie, daar moet je dus niet op rekenen. Dan is het logisch dat ze nog een spits erbij halen. Mocht Castillion een fitte indruk maken en vlijmscherp ogen dan zou het een ander verhaal zijn, zoals bekend is dit niet het geval.

Sterker nog, het zou getuige van wanbeleid wanneer de Boer hier geen rekening mee zou houden. Een tweede goedkope spits achter Sigthorsson is absolute noodzaak zolang Castillion met zijn knie blijft kwakkelen!

16 juli 2011 om 14:43

'stel nou dat Castillion zwaar geblesseerd is, dan mogen ze een nieuwe spits halen.'

Volgens mij lezen jullie mijn stuk niet helemaal goed.

16 juli 2011 om 14:48

Jij bent niet goed op de hoogte. Castillion IS geblesseerd, er is helemaal geen 'stel nou'-scenario. Je kunt het risico niet nemen om er maar vanuit te gaan dat Castillion op tijd weer fit is en zijn knie verder prima in orde blijft.

Als je een beetje op de hoogte zou zijn dan weet je dat Castillion hier al langer last van heeft. Een extra spits is dus pure noodzaak!

16 juli 2011 om 15:25

O oke, ik wist niet dat Castillion zoveel last had. Dan is het inderdaad logisch dat ze en vervanger halen... als het maar geen 29-jarige salarisvanger wordt

16 juli 2011 om 15:50

Haha. Onder de Boer maak ik me niet zo'n zorgen erover dat we weer een Ursaiz of Mido aantrekken, die tijden zijn definitief voorbij.

16 juli 2011 om 18:25

nounou, urzaiz kan ik begrijpen maar mido heeft het gewoon goed gedaan, hij had ook niet zomaar weggehoeven wat mij betreft.

16 juli 2011 om 18:55

Hij heeft anders wel een 29 jarige middenvelder aangetrokken die nog maar moet bewijzen een aanwinst t zijn. Tot dusver heeft hij in de voorbereiding nog weinig laten zien.

Waarom komen mensen hier met de meest belachelijke namen aanzetten!! Het gaat om een reserve spits dus hou eens op met namen als matavz en dost en lukaku enz enz!!!!

Ik zou als ik Ajax was een beetje oudere geslepen spits halen, hij kan de anderen veel leren en spelen of invallen, mocht dit nodig zijn.

Net zoals Heerenveen nu Sibon heeft aangetrokken. Ik kan niet zo snel iemand bedenken, misschien Vennegoor.

Ze kunnen zeker een spits gebruiken, maar het is beter als ze eerst op zoek gaan naar een linksback.

16 juli 2011 om 14:05

Want? Ajax heeft Boilesen en Blind, die zullen beiden veel spelen daar onder De Boer. Vooral Boilesen vind ik een goede speler op linksback.

16 juli 2011 om 14:25

De linksback positie is eigenlijk de achilles-hiel van Ajax en ze willen graag de poule doorkomen van de Champions league dus zou een versterking daar echt op zijn plaats zijn.

Het is natuurlijk heel moeilijk voor Ajax om zo'n speler te contracteren maar iemand als Bardsley van Sunderland zou perfect zijn!

Blind is naar mijn mening te licht, hij kan goed mee in de eredivisie maar is geen goede linksback.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik Boilesen weinig heb gezien en dat was tegen Twente aan het eind van het seizoen.
Ik vond hem dramatisch en hij verloor de bal vaak door verkeerde keuzes/passes.
Verder heb ik hem niet gezien en kan ik dus ook niet over hem oordelen.

16 juli 2011 om 14:35

Dat jij hem dramatisch vindt pas precies bij het feit dat jij vindt dat Ajax een linksback moet halen. Daarvoor hebben we Boilesen,blind, Anita en zelfs eventueel Dico Koppers al.

Boilesen kan daar prima uit de voeten die gaat zich dit jaar pas echt ontwikkelen in de basis. Dat jij hem tegen Twente dramatisch vindt zegt voor mij al genoeg. Aanvallend was het misschien niet helemaal goed, maar verdedigend liet die weinig lopen. Ruiz heeft 1 kans gehad die wedstrijd en dat was eentje die er nooit in kon.

Ik lees weer een hoop reacties hierboven waar ik hard om kan lachen, zoals altijd, dit heeft mij toch weer genoodzaakt om te reageren.

Allereerst zal ik vast zeggen dat er nog geen namen bekend zijn. De namen die eerder naar buiten zijn gekomen kunnen van de lijst af, toen was de situatie anders en had Ajax nog geen nummer 9. Nou hebben ze Sigthorsson, dat is de 1ste spits.

Wanneer ze dus iemand erbij gaan halen zal deze genoegen moeten nemen met een rol op het tweede plan, zo simpel liggen de zaken momenteel. In de loop van volgende week hoop ik met wat concrete namen te kunnen horen maar dat is momenteel nog even aftasten.

logisch datie nog een 2e spits wil als sigtorson geblesseerd is. iemand die niet duur is. iemand als vennegoor of mischien amoah die ook weg mag.

16 juli 2011 om 14:07

Vennegoor is te slecht en Amoah te duur omdat hij van buiten de EU is

Misschien is die Fransman die uitblonk op het jeugd-wk iets voor als tweede spits?
Sebastien Haller van Auxerre. Die zal waarschijnlijk geen basisplaats eisen en komt zeker aan genoeg minuten om te ontwikkelen.

Ga met Reis onderhandelen, die is gratis en een topspits als hij op oude niveau terugkeert! Anders naar Khouma Babacar / Yaya Sanogo kijken, die kunnen echt heel goed worden

16 juli 2011 om 14:13

Ja maar je kan moeilijk Reis of Sigthorsson op de bank zetten. Dus ze kunnen beter op zoek gaan naar een goedkopen spits, die het geen probleem vind om op de bank plaats te nemen.

Mischien kunnen we mccarthy Verleiden Met een prestatiecontract?
Hij zit nu wel in kaapstad, maar mischien voelt hij nog wel wat voor ajax?
Tuurlijk oude Succesen zijn geen garantie voor de toekomst, maar toch, laat em ff stage lopen, hoeft toch niks te kosten? en stel dat ie het gewoon goed doet, is een pestatiecontract toch altijd een optie? En ik bedoel een castillion die kan toch fantastish leren van mccarthy?

Gewoon Bergkamp een contract geven :P die is nog steeds beter dan sigthorson, hamdoui, cvitanich en castillion bij elkaar xD

Ik zou gewoon een spits huren of een contract aanbieden voor 1 jaar die al rond de 30 is ofzo. Als ze er echt nog 1 willen aantrekken dan. Dat gezegd zou ik echt niet weten wie. Koevermans? Tuyp? Plet? Plet is nog geen 30 natuurlijk maar misschien vind hij het niet erg om op de bank te zitten een jaartje bij Ajax?

Ik weet niet hoor ik zeg ook maar wat.

Ik denk dat Ajax bij een oude spits uit gaat komen. Iemand die eigenlijk nooit in de top heeft gevoetbald en het dus wel ziet zitten om in eerste instantie als bankzitter te komen. Zal in iedergeval geen miljoenen aankoop worden, die de volle concurrentie met Kolbeinn aan moet gaan.

Ajax zal zich zeker moeten versterken in de spitspositie, zonder enige back-up zullen ze halverwege het seizoen teveel punten gaan verliezen wegens schorsingen en/of blessures. Daarnaast word door Ajax de eigen filosofie nu alweer vervuild. En we zitten nog maar in de voorbereiding.

Dit is zo jammer!!!!!

Geef de jeugd haar kans om te bewijzen dat de toekomst de kwaliteit heeft.
Laat eens zien dat je ballen hebt Fdb.

Vind het eigenlijk wat onnodig. Je hebt Sightorsson, Siem de Jong, Cvitanich en Castillion die in de spits kunnen spelen, lijkt mij wel genoeg. Valt Castillion af, dan heb je nog 3 opties.

Of is Cvitanich al weg? Wanneer dit het geval is moet het wel.. Want wanneer Castillion geblesseerd is heb je dan maar 2 opties.. raakt daar 1 geblesseerd van, dan ben je de pieneut.

Trouwens, eerst maar eens zorgen dat we van El Hamdaoui afkomen.

16 juli 2011 om 14:20

Cvitanich is verhuurd.
Castillion is geblesseerd en wilt verhuurd worden.

Siem is geen echte spits. Kan er wel spelen, maar is voor mij alleen een optie in nood.
Hij heeft wel de techniek maar niet het killers instinct. Bovendien kunnen ze zijn spel goed gebruiken op het middenveld. Als hij daar niet speelt lijkt er altijd iets te missen, of de aansluiting is niet goed. Aan de andere kant zou je kunnen stellen dat De Jong heel goed in de spits zou kunnen spelen als je een kopie van De Jong hebt die je voor de aanvoer zou kunnen laten zorgen.

16 juli 2011 om 14:21

Cvitanich is al verhuurd met optie tot verkoop. Frank de Boer wilt voorkomen dat Siem de Jong a la Emanuelson stil gaat staan in zijn ontwikkeling omdat hij zich niet kan focussen op 1 positie dus dat is een noodplan en het is duidelijk dat Castiliion nog niet zo ver is.

Verder denk ik dat als ze een spits halen dit gewoon een gelijkwaardige aankoop wordt aan Sigthorrson en ze het maar mogen uitvechten

gewoon een goedkope/transfervrije, ervaren (bij voorkeur nederlandse) spits halen a la pantelic die er lekker een paar goaltjes inschiet indien nodig en voor de rest coacht en helpt. A la Ooijer. Die broekies voorin kunnen dat wel gebruiken.

De overige linies staan prima (zoals het er nu voorstaat) maar de aanval is nog niet overtuigend.

Waarom niet Pantelic weer een 2-jarig prestatiecontract geven, en anders geen breedteaankopen meer doen hoor.. de Jong en Castillion kunnen daar ook nog spelen, en op t middenveld (vanwege afwezigheid van sigtorsson, de jong in spits) nog genoeg keuzes dan!

En we hebben nog met Tom Boere nog een hele goede spits in de jeugd lopen, geef hemeen kans!!

Ik vind het toch opvallend om te lezen, dat veel mensen echt heel spectaculaire aankopen verwachten. Misschien dat Matavz wel komt. Tja, Sigthórsson is gewoon vanaf dit moment de nieuwe nummer negen van Ajax, die ook eerste keus is. Ajax wil nog een extra back-up, die genoegen neemt met een plaatsje op de bank. Natuurlijk moet hij in het systeem passen, maar het hoeft geen eerste spits te zijn.

Kortom geen dure spits met een riant salaris of een hoge transfersom. Echter gewoon de ideale back-up voor Sigthórsson, die klaar staat als je hem nodig hebt.

matavz of junker aantrekken, kost wat geld, maar dan heb je ook wat, en dan is de ene spits in ieder geval niet sterker of zwakker dan de andere, dus altijd een garantie voor balvastigheid en doelpunten.

Hebben ze geen jeugdspeler die als tweede spits kan functioneren?
Of hebben ze alleen Castallion? Lijkt me onnodig om nog één spits aan te trekken als reserve..
Kan je beter een jeugdspeler neerzetten..

16 juli 2011 om 15:06

Ja maar zo'n jeugdspeler moet er wel meteen staan als hij nodig is. En of Ajax nog een jeugdspeler heeft met genoeg kwaliteiten om in het eerste te staan en die met de druk om kan gaan. Dat betwijfel ik.

16 juli 2011 om 15:17

Ze kunnen toch een jeugdspeler af en toe mee laten spelen zodat hij er aan kan wennen en als het moet kan spelen. Want het is toch zonde om zo'n dure speler te halen en hem op de bank te zetten maar goed..

16 juli 2011 om 17:15

Ja daarom moeten ze vind ik ook eerst even kijken in de jeugd. Als daar niemand meer bij zit dan moeten ze een goedkope oplossing vinden, een speler die er staat als hij moet invallen en genoegen neemt met een plek op de bank

waarom zouden ze een spits erbij kopen je hebt Siem de Jong nog.
als Sightoson uit valt zet je siem in de spits en anita er bij op het middenveld. en geef je ook geen onodig gled uit.

16 juli 2011 om 14:32

Zo dacht ik er ook over.

Ont.denk wel door de uitspraak''nu heeft hij weer vocht in zijn knie'' dat de boer een beetje klaar begint te wezen met castallion.

2 spelers. ruiz en matavz. voor 15 mil heb je ze alle 2. wat je dan krijgt is dat je met meer dan 10 punten voorsprong kmpioen word en ver komt in een europees tournooi. maar heb jezoveel geld niet ( maar dat heeft ajax wel). dan moet je een talentvolle spits kopen. teteh bangura een optie? maar ik zou matavz en ruiz doen. veel geld, maar dan heb je ook succes. veel succes.

16 juli 2011 om 14:33

matavz is al 7 a 8 en ruiz heeft een clausule van 15 mln dus je mag blijven dromen.

Ik zou voor Nicklas Bendter gaan. Ook al speelt hij haast nooit bij Arsenal omdat er veel concurentie is. En als hij weer mag in vallen dan verwacht Wenger veel van Bendter dat hij goals maakt en dan zit er veel druk op zijn schouders. En daarom denk ik als hij naar Ajax komt dat hij weer zijn vertrouwen terug kan krijgen met veel praten met Frank de Boer en met zijn landgenoten Christian Eriksen en Boilesen en dat is ook fijner voor hem. En hij is nog jong en beren sterk als je kijkt naar zijn lichaam. Maar helaas ben ik bang dat er grote prijs kaartje aan hem zit...

16 juli 2011 om 14:31

Bendtner is duur, heel duur.
Plus Bendtner wilt ook een groot salaris, aangezien hij dat bij andere clubs kan krijgen.

En dan wil je dus die 9 van Sightorsson af gaan pakken om aan Bendtner te geven?
OF je gaat Bendtner die bij Arsenal niet aan de bak kwam, in Amsterdam laten banken?

Ik ben een groot voorstander van Junker.

Is een hele slimme spits.
Heeft zich al bewezen in Nl.
Is een Deen.

En als dan alle 3 de spitsen geblesseerd zijn dan komt Bergkamp invallen.
Is natuurlijk een grap maar als je er serieus over nadenkt, kwartier / 20 minuten moet zeker wel lukken.

Lachwekkende namen.

Ajax gaat geen jongeling halen die speeltijd nodig heeft om zich te ontwikkelen, Ajax haalt gewoon een oudere spits eentje die niet teveel salaris hoeft en die gewoon op de bank wil plaats nemen. Ik kom dan als eerst bij Jan Vennegoor of Hesselink uit. En anders bij Bennedict Mccarty die clubloos is en meetraint bij Ajax Cape Town.

Ben benieuwd wie ze gaan halen. Castillion zal dan toch verhuurd gaan worden aan Rkc tenminste volgende week gaan Ajax en Rkc weer praten over castillion. Dan zal hij toch nog niet goed genoeg zijn voor het eerste.

Graig Bellamy? mag vertrekken bij City en is bereid een deel van zijn salaris in te leveren...
Is gebrand om zich te revancheren en krijg je dus een mooie strijd tussen hem en Sigthórsson...

Weet alleen niet of City zoveel geld vraagt voor Bellamy?

16 juli 2011 om 14:34

wil naar feijenoord als hij in NL zou spelen.

16 juli 2011 om 14:38

Denk dat als Ajax aanklopt dat loze woorden zijn...
Hij zal blij zijn dat die weer aan spelen toe zal komen en Ajax is een club met historie wat hem vast wel zal aanspreken.
Denk dat een half jaar geleden tijdens die flirt met Feyenoord het gewoon een uitspraak was om zichzelf in een beter daglicht te zetten...

16 juli 2011 om 14:43

Bellamy is geen centrumspits voor een 433 systeem. Typische 442 spits.

Bendtner is heel duur en verder vind ik hem ook niet zo goed. Ik denk dan eerder nog aan Dost. Die kan het dan lekker gaan uitvechten met Sigtorsson.

waarom bendtner als het antwoord 100km verderop ligt. in groningen speelt matavz. geniaal. een perfecte afmaker.

ik snap het niet hoor, gewoon Dennis Bergkamp als optie achter de hand houden, die gozer kan nog makkelijk 5 jaar mee als 2e spits! techniek verleer je nooit, en conditie zal die niet veel nodig hebben.

edit: en ander natuurlijk Rasmus Jönsson uit zweden halen, 21 jaar en 1,92m lang. is als 2e spits echt prima geschikt.

Gewoon pure suggestie en val niet over me heen als ik het slecht zie,

Maar ik zat te denken aan Samuel Armenteros van Heracles, beweeglijk en snel, en ik denk dat ie et waarschijnlijk niet erg zal vinden om op de bank te zitten bij Ajax.

16 juli 2011 om 15:14

dat zat ik ook nou precies te denken. Armenteros is een gevaarlijke spits met veel techniek die goed bij ajax zou passen. Zou toch niet al te duur zijn denk ik?

Nog een spits erbij? Je hebt Sigthorsson, El Hamdaoui(nog), De Jong, Castillon, evt. Boerrigter. Dan heb je niets te klagen op de spitsenpositie. Om er dan nog 1 bij te halen, vind ik niet slim. Kun je beter het middenveld versterken

16 juli 2011 om 15:18

El Hamdaoui kan je niet meer opstellen want die pakt geen punten voor je.
Castillion is De Boer blijkbaar niet van onder de indruk, in ieder geval niet genoeg als tweede spits.
De Jong richt zich op het middenveld, en is daar ook beter.
Boerrigter is meer de man van de voorzet en de actie op de zijkant.

Wat ik me verder afvraag is hoezo je het middenveld wilt versterken?
Enoh, Anita, Vdheijden, Sneijder, Rits, Lodeiro, Eriksen, Janssen, Fischer.
Dat zijn al sowieso 9 namen voor 3 posities.

16 juli 2011 om 18:36

@setto,

El Hamdaoui pakt zeker wel punten voor je, als je maar normaal bent tegen hem etc.
Dat de Boer niet onder de indurk is van Castillon, zijn keuze.
De Jong kan altijd nog in de spits(dit seizoen voetbalde hij daar redelijk).
Boerrigter heb je misschien gelijk in.

En het middenveld versterken? Omdat daar allemaal jonge jochies rondlopen, die het iets te hoog in hun bol hebben. Eriksen is in mijn ogen nog steeds een overschatte speler. Enoh en Anita vertragen het spel bij Ajax en komen niet aan het 'niveau Ajax'. Sneijder, Rits en Fischer zegt mij helemaal niets. Lodeiro heeft niets laten zien vorig seizoen. Vd heijden staat tog meer in de verdediging dan op het middenveld? Kortom. Alleen Janssen en Eriksen zijn goed voor het midenveld, maar daar red je het echt niet mee

16 juli 2011 om 19:48

Dat El Hamdaoui punten pakt als je normaal tegen hem bent is natuurlijk reinste onzin. Alsof er nog sprake is van een 'normale' situatie.

En ik snap best wat je bedoelt dat er veel jonge jongens op het middenveld zijn maar als je Eriksen overschat gaat noemen dan houdt de conversatie daar wel op. Sneijder, Rits en Fischer hebben nog een lange weg te gaan alleen mocht je daar nog een speler voor halen dan maak je die weg dus langer, niet heel positief dus.

PS. Lodeiro was het hele seizoen geblesseerd, nogal wiedes dat hij niets heeft laten zien.

17 juli 2011 om 12:35

Eerst vind je Eriksen een overschatte voetballer en even later vind je Janssen en Eriksen alleen goed genoeg voor het middenveld. Vreemd hoor.

Wat denken sommige hier??? Ik zie hier namen dan denk ik echt, waar zit je met je voetbal/financiele verstand!

Bendtner, Dost, Matavz, Lukaku, El Hamdaoui, Reis????

Bendtner is te duur... Dost, Matavz zijn evenals Sigthorson jong en kosten veel geld, en Lukaku is helemaal onmogelijk, dit houdt in dat er 1 op de bank moet zitten dus die kan je ook doorstrepen! El hamdaoui wordt hem gewoon niet meer, Reis is lang niet fit, en is een mega-risico! Vennegoor weet ik niet, weinig gevolgd.. kan ik geen oordeel over geven!

Maargoed, gelukkig zie ik ook nog minder gekke dingen! Want het moet gewoon of een oud iemand zijn die weinig kost of iemand die niet vast speelt!

Hierboven zie ik ook Armenteros, fantastisch idee! en Pantelic, in iets mindere mate ook een prima idee...

Ik vraag mij af wat Sebastian 'el loco' Abreu kost?? 22 wedstrijden voor botafogo 11 goals!! Kan niet heel veel kosten vanwege zijn leeftijd.. Maar misschien is dit ook wel een loco idee!

Ik zou een ervaren jongen zoals Ooijer achterin halen. Kanu voor een jaartje bij Portsmouth vandaan plukken bijvoorbeeld, als back-up.

16 juli 2011 om 15:52

Zou ik ook graag willen zien, maar hij is gestopt na dit seizoen.
Maar wie weet valt er te praten

Ik zou graag huntelaar terug zien kwa ervaring voor de CL en Siggtersson voor de competitie het zou ook goed zijn voor huntelaar komt weer aan voetballen toe.

hierbij mijn droom opstelling

steek
v d wiel
aldewiereld
vertongen
boilesen
de jong
jansen
eriksen
boerrigter
huntelaar
sulemani
16 juli 2011 om 16:18

je wil met 3 aanvallende middenvelders spelen wie
gaat dan dan bal opvangen

Raar hoe het kan lopen eigenlijk. Het ene moment scoor je twee doelpunten als spits in de kampioenswedstrijd, om vervolgens het volgende seizoen als derde in de rang te staan om de spitspositie! Maar goed, verhaal erachter is natuurlijk anders aangezien De Jong volgens mij meer voor het middenveld is. Maar toch vind ik het wel merkwaardig als je het zo na gaat.

16 juli 2011 om 16:17

de jong is een middenvelder
geen spits dus ik snap wel wrm ze
een vervanger halen
en naast dat hij is de laatste westrijd twee scoorde
heeft hij niet zo veel in de spits gedaan

16 juli 2011 om 19:26

En de voorkeur van Siem ligt ook op het middenveld !

Ze hadden gewoon meteen matavz moeten halen ze kiezen voor Sigthórsson oke maar haal dan een echte pinchhitter en niet 2 mensen die aan elkaar gewaagd zijn daar is Sigthórsson te duur voor.

Als spits achter Sigthórsson kunnen ze Mccarthy halen is geen slechte spits of Reis zijn contract word niet verlengt bij psv.
Maar waarom geen topspits want je speelt wel CL en met Sigthórsson heb je niet echt een topspits vind dat ze beter Sturrigde kunnen proberen te halen mag weg bij Chelsea.
Als het lukt heb je top aanval voor in Nederland

sturrigde speeld niet meer bij chelsea

16 juli 2011 om 16:20

oh wist ik niet kon naamelijk niks vinden dat hij al weg was waar speelt hij nu dan

16 juli 2011 om 16:41

ik weet niet wigan volgens mij

16 juli 2011 om 16:52

Staat nog onder contract bij Chelsea voor 2 jaar, al hebben die hem verhuurd aan Bolton Wanderers geloof ik.

Ik zie dan liever als 2e spits zo iemand als Thierry Henry komen, alleen dan die wat minder verdient. gewooon een ervaren man, die die jonge jongens aan kan sturen, & die voor een half uurtje per wedstrijd wel een balletje wil trappe. & ook er nog een paar in kan schieten.

Beste oplossing is voor Ajax ervaren die op hoge niveau heeft gespeelt of aardig wat op zijn CV heeft staan maar die nu wil afbouwen zoals een paar opties die ik graag zie komen en passen bij ajax is.
1.jan Vennegoor Of Hesselink de Sibon van Ajax die zou die jonge spellers nog wat kunnen leren en is gratis!
2.mads Junker een goeie doelpunten maker die weet wel van aanpakken en afmaken.
3.mathew Amoah die pikt zen goaltjes wel mee als die goeie mensen om zich heen heeft staan en kent de eredivise goed.
4. Keirrison zou een optie kunnen zijn eerst huren of die een meer waarde is voor Ajax.
5. ik zie het liefst TIM Matavz komen dan heb je meteen een idiale spits voorin dan doe je zekers mee met de Kampioen schap want ze moeten nu wel wat goeds halen want moet eerlijk zijn als Ajax fan zie ik PSV een hele goeie team opbouwen die zekers met Ajax gaat strijden voor de 1e plek we zijn voor niemand bang maar moet eerlijk zijn we hebben concurentie.
6.bendtner is een goeie spits maar geen 15 miljoen waard voor Ajax dan zou ik eerder gaan voor de namen die boven staan waarom hij heeft meer op de bank gezeten dan dat die heeft gespeeld dat is de eeerste en ten 2e de wedstrijdjes die die heeft mee gepikt in CL is ook niet echt Super top ik zou de geld eerder aan TIM Matavz uitgeven voor 7/8 miljoen dan voor hem? en dan verkoop je volgend seizoen voor tussen 12/15 miljoen door en je hebt er er van genoten en winst geboekt of heb ik het mis wat ik hier boven heb vertelt!

Sorry was me opstelling vergeten bij te plaats wat ik een idiaale opstelling zie voor de seizoen 2011/2012 van Ajax wat ik zou willen zien is dit.

Stekelenburg
G.van de Wie
Alderweireld
Vertonghen
Boilsen
Eriksen
S.de Jong
Janssen
Sulejmani
Tim Matavz
Ebi/Boeright

Ik snap dit niet... Siem heeft het vorig seizoen een aardige tijd gewoon heel goed gedaan in de spits (zeker als middenvelder zijnde) Ik vraag me dan ook serieus af, of hij het zoveel slechter zou doen als Kolbeinn, als je hem 1 heel seizoen zou laten staan. Ik snap dat ze bij De Jong geen Emanuelson-effect willen... daarom zou ik ook zeggen: richt je op de spits-positie middenveld is toch al overbevolkt. Een 3e spits kan je gewoon een de jeugd halen. Als Ajax dan toch zonodig een nieuwe spits wil halen, zal het er 1 moeten zijn die genoegen neemt met een rol op het tweede plan aangezien Kolbeinn de nr 1 is... hierbij kom ik maar op 1 naam: Mads Junker. Is bekend met de Eredivisie, is al wat ouder (zal dus niet zo heel veel kosten) en is bovendien Deen, wat ik ook als voordeel zie. Enige vraag blijft voor mij: Neemt Junker genoegen met een plek op de bank? als hij zich hier niet te groot voor voelt, zou ik het wel weten!

Castillion heeft weer een dikke knie als reactie op de zware trainingsweken. Het is inderdaad de vraag of zijn knie niet langere tijd nodig heeft om stabiel het Ajax trainingsniveau te kunnen dragen.
Een seizoen verhuren (rkc?) is een optie, geeft ruimte voor een langere aanpassingsfase op een weliswaar lagere intensiteit. Kan de knie absoluut dat fundament brengen om volgend jaar meer belastbaar aan te sluiten.
Logisch dat De Boer c.s. twijfelen, zoals het artikel stelt.

Wie het gaat worden, geen idee.
Verwacht dat ze de komende 2-4 weken afwachten en bij aanhoudende twijfel een ervaren transfervrije speler halen of eentje die in ieder geval goedkoper is dan Sigthorsson.
Laatstgenoemde is namelijk ook tamelijk blessuregevoelig, tonen de laatste 2 seizoenen bij Az.

Komt goed !!
Heb er absoluut vertrouwen in !!!

Geeft Mounir El Hamdoui nog een kans, hij is er toch al, en hoeveel heeft ie vorig e seizoen gescoord ? 12 ofso ? En een paar echt mooie wereldklasse doelpunten, dus als t niet egt draait met Sigtorsen en boerrigter heb je nog Mounir, ja toch ?

Ik zie Eidur Gudjohnsen wel als een goede optie is gratis en heeft als wel eens aangegeven wel naar ajax te willen. Ook heeft hij veel internationale ervaring. Mischien dat zijn salaris wel wat veel is maar dat weet ik niet.

Heel goed van Frank de Boer.
Naast de blessuregevoeligheid van Castillion, is hij ook nog niet rijp voor Ajax-1. Dit seizoen worden er weer veel belangrijke wedstrijden gespeeld. Dus een goede stand-in is zeer belangrijk. En met Siem moet je ook niet teveel schuiven, daar wordt een speler nooit beter van.

Als backup spits (waarvoor je niet teveel uitgeeft of desnoods huurt) kun je denken aan Nando Rafael (ik wel hem weleens zien debuteren bij Ajax) of anders Berg huren (wel de Berg van Groningen) of anders Benni een 1-jarig contract geven.

Ik denk idd dat ze nog zeker een spits moeten halen en eventueel een centrale verdediger voor back up, want Ooijer heeft echt zijn beste tijd gehad. Mocht het Ajax lukken om MeH te verkopen, dan zou Bangura in mijn ogen echt een superaankoop zijn. Je kan dan wel gaan zeggen dat ze Sigthorsson de nieuwe spits moet worden, maar je speelt wel CL en wil je daar enige rol van betekenis spelen, dan moet je toch goede spelers hebben ookal moet je er dan een op de bank zetten.

Aub geen berg die speelde drama bij psv. ak, Ze moeten een sterke balvaste spits nemen een type pantelic Zoals eerder al vermoemd is nando rafael ofzo. huntelaar komt niet meer bij ajax denk ik, ik zat meer te denken aan artem milevskyi hij is 190 lang en erg balvast hij speelt bij dinamo kiev heb een paar keer zien spelen en hem ook bekeken op youtube

Het lijkt mij dat Ajax als het al een spits haalt, een ervaren jongen wil hebben naast Kolbeinn Sigþórsson en Geoffrey Castillion. Je zou er ook voor kunnen kiezen een nog jonger talent te halen van rond de 18-20 jaar. Maar ik heb even een lijstje gemaakt met mogelijke oudere ervaren spitsen:

-jan Vennegoor of Hesselink (33)

Ben ik nooit echt fan van geweest. Heeft ook na zijn Celtic periode nooit meer echt kunnen overtuigen. Wel is hij als type spits bruikbaar als pinchhitter denk ik, en goede kopper.

-benedict Mccarthy (34)

Ook hij heeft de laatste jaren niet echt meer iets kunnen laten zien. Ook zie ik hem als type niet echt passen in het Ajax systeem. Wel een berg aan ervaring in grote competities.

- Eiður Guðjohnsen (33)

Ook transfer vrij, lijkt mij een van de beste/leukste opties. Is als Ijslander een goed voorbeeld, steunpilaar voor Sigþórsson. Past in mijn ogen goed in het Ajax systeem, zou ook goed kunnen fungeren als pinchhitter. Ook hij heeft veel ervaring, natuurlijk heeft hij ook de laatste jaren weinig tot niets laten zijn.

-marko Pantelić (33)

Heeft het bij Ajax natuurlijk zeer goed gedaan (16 goals in 25), goed aanspeeldpunt, goede instelling en motivatie. Zou ook hem graag terug zien, maar met een huidig slaris van1,6 miljoen zie ik hem niet meer terug keren in Amsterdam.

-mads Junker (30)

Kan nog een paar jaar mee, heeft bij Roda laten zien dat het een goede voetballer is die een goal weet te maken. Maar heeft bij lange na niet het CV als andere mogelijke opties. Bovendien zal Roda ook nog wel een bedrag overgemaakt willen hebben.

-dmitri Boelykin (31)

Heeft eigenlijk net als Junker pas in zijn laatste seizoen laten zien dat die goals kan maken. Zijn in mijn ogen vergelijkbare opies. Toch zou hij als back-up ruim voldoen lijkt mij. Ook hij zou nog wel een paar jaar mee kunnen.

-julio Ricardo Cruz (36)

De jongste niet meer, maar allicht toch nog goedkoop een bruikbaar voor 1 seizoen.

-sylvain Wiltord (36)

Geld eigenlijk hetzelfde voor als Cruz, transfer vrij, maar wel wat aan de oude kant.

-nwankwo Kanu (35)

Lijkt me fantatisch als zo'n oude legende terug zou komen naar Amsterdam. Ook al blijft de vraag of je echt iets aan hem gaat hebben. Ook zou Portsmouth nog wel een lichte vergoeding kunnen vragen. Hij is natuurlijk wel makkelijk in te passen met zijn ervaring met de Ajax speelstijl.

Wanneer Ajax dan toch een extra spits willen zou Teteh Bangura een serieuze optie kunnen zijn. Matavz moet Ajax nu niet meer halen, te duur en die jongen wil gewoon 1e spits worden.

Mensern moeten niet denken dat Ajax nu opeens veel gaat neerleggen voor een spits. Ze hebben nu met het nieuwe beleid dit jaar alleen nog maar normale aankopen gedaan dan gaan ze niet nu in herhaling vallen en met geld smijten. Ik zou het ook geweldig vinden als een topspits naar Ajax komt maar ik zie de noodzaak daar niet van in. Gewoon lekker met Sigthorson spelen en een goedkope reservespits kopen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren