Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Stekelenburg: 'Het shirt, de historie, de stad, het klopt gewoon wel'

Laatste update:

AS Roma maakte vrijdag de komst van Bojan Krkic, Gabriel Heinze en Loïc Negro officieel, maar een mededeling over Maarten Stekelenburg bleef uit. Ajax praat in het weekeinde verder met de Serie A-club en de doelman zelf hoopt dat er verder geen complicaties optreden. "Ik ben nog nooit zo dicht bij een transfer geweest", zegt Stekelenburg in gesprek met het Algemeen Dagblad.

/

"Lang was ik er ook voor mezelf nog niet klaar voor", erkent Stekelenburg. "En daarna kwam er in eerste instantie geen club die ik echt zag zitten. AS Roma is dat wel, ja. Ik vind het een hele mooie club. Hun visie en die van trainer Luis Enrique spreekt me aan. Het shirt, de historie, de stad. Het klopt gewoon wel."

"De bal ligt nu niet bij mij", vervolgt de doelman, die over minder dan een jaar transfervrij is. "Ik ga er niet van uit, maar ik houd ook in mijn achterhoofd dat het af kan ketsen. Je weet nooit precies hoe het loopt."

AS Roma is voor Maarten Stekelenburg een sportieve vooruitgang

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer dat Steek te ongeduldig is om te wachten op een topclub ipv een subtop club (wat Roma is.) Ik vind het jammer voor hem, niet voor Ajax want dit kom goed uit voor Ajax aangezien zijn contract volgend seizoen afloopt en Vermeer verdient zijn kans.

23 juli 2011 om 09:10

Maar nog altijd twee stappen hoger dan ajax. Met Roma doe je mee in europa. Ajax is het rkc van de eredivisie zodra ze Europa in gaan. Dat zie je al 10 jaar lang! Ik geef hem groot gelijk. Het is daar nog vaak mooi weer ook!

23 juli 2011 om 09:35

@ruudbrood: Met alle respect maar ook Roma zal niet meedoen om de prijzen.
Tuurlijk zal het niveau en salaris hoger liggen dan in Nederland alleen in Italie zie je natuurlijk ook in de competitie veel lege plekken tijdens wedstrijden. Italie is lang niet meer die topcompetitie die het ooit was en gaat ook wel achteruit.

Desalnietemin wil Stekelenburg gewoon naar het buitenland en Roma is op zich niet verkeerd hij kan daar gewoon 2 jaar spelen en net zo belangrijk zijn als hij bij Ajax was en dan kan hij nog hopen dat hij daarna nog een echte topclub kan voor het eind van zijn carriere.

Maar ik gun Maarten deze transfer wel als hij graag naar Roma wilt prima toch.

Voor Ajax is het in mijn ogen ook beter want nog een jaar Stekelenburg en Vermeer gaat niet dan ga je echt krijgen dat op een gegeven moment beide jongens vertrekken.

23 juli 2011 om 09:37

vandaar dat ze kwartfinale hebben gehaald.
En roma nooit in de laatste 10 jaar.
Sterker nog roma werd met uitslgen naar huis gestuurd die bij ajax nog nooit zijn voor gekomen.

En de serie a word meestal te veel opgehemeld.
Op ac milan en inter na is het allemaal niet zo bijzonders.
En dan heb ik het nog niet over oh zo gezellige sfeer in de lege stadions.

De meer waarde van roma tegenover ajax zie ik op dit moment ook niet.
Maar met de nieuwe trainer zijn gedachte kan het een leuke club gaan worden.

23 juli 2011 om 10:14

Met Roma zal Steek niet veel verder komen dan met Ajax, hij zal niet verder komen dan de 1/8 finale.

23 juli 2011 om 10:45

Beste mensen,

Jullie kunnen hier natuurlijk wel blijven discussiëren wie de betere club is, maar als je de Italiaanse cultuur, competitie, het land, het weer, e.d. bekijkt dan is een club als Roma toch wel heel erg interessant. Ik denk dat Stekelenburg ook daar naar kijkt i.p.v. naar alleen maar de geschiedenis van de club. Stekelenburg moet immers ook daar gaan wonen met z'n gezin.

23 juli 2011 om 10:46

Vergeet niet dat met Stekelenburg, Bojan en Luis Enrique AS Roma weer een stapje verder komt. Daarnaaast zou ik het ook wel weten. Lekker in Italie spelen, mooie clubs, lekker weertje, leuk salaris en nog steeds een stap hoger dan Ajax, met alle respect.
Tegen clubs als Inter, AC, Napoli, Juve spelen lijkt me toch fijner dan Psv, Feyenoord, Twente, AZ. Voor Nederlands Elftal ook gunstig. Steek zal zo ook groeien!

23 juli 2011 om 11:26

//voor Nederlands Elftal ook gunstig. Steek zal zo ook groeien!//

Hier sla je de spijker op zijn kop, want niet alleen Steek zal groeien maar ook Vermeer.
Ik vind Vermeer toch een potentiele 2e keeper voor Oranje.

Goed opgemerkt, iets wat ik al wekenlang opmerk. Helaas wordt het weinig gezien.

23 juli 2011 om 11:33

Bij ajax speel je misschien 4 tot 6 top wedstrijden per seizoen bij Roma zijn dat er veel meer. Ook qua selectie is Roma beter dan Ajax, Ajax is een jong team met potentie het is alleen de vraag of het wat woord (europees gezien) of niet.

Nederlandse clubs zijn erg wisselvallig omdat wij alleen maar laatbloeiers, talenten en middelmatige speler hebben in Nederland. Ik verwacht dat dit stabieler is in Italië.

23 juli 2011 om 11:47

@wve
''en de serie A word meestal te veel opgehemeld.''

De serie A is niet meer wat het geweest is, maar het niveau van de serie A is natuurlijk wel veel hoger als in de Eredivisie. Dit zou voor Stekelenburg ook gewoon een mooie tussenstap kunnen zijn naar een echte topclub. Veel grote clubs hebben blijkbaar zo hun twijfels over Stekelenburg en door bij Roma goed te presteren zou hij deze twijfels misschien weg kunnen nemen.

23 juli 2011 om 14:39

Nou ik weet het niet, ze hebben sterk ingekocht..luis Enrique is een Braca product en gaat deze ploeg zeker aanvallender laten spelen. AS Roma is de laatste 7 jaar volgens mij 5x 2e geworden en 2x 6e.

Als ik zeg dat hij liever niet daar moet gaan is het meer, omdat ik niets met die racisten stad heb, maar opzich is dit gewoon een prima uitdaging en ik gun het hem van harte. Het is een veel zwaardere competitie, met heel veel goede spelers erin die je als keeper tegenkom.

Men moet gewoon niet zeuren over Ajax en over Roma, wie nou beter is of wat zo ever....het slaat totaal nergens op...

Niemand kan zeggen dat dit geen uitdaging is, kijk wie ze allemaal gekocht hebben en vergelijk de competitie.

Nee het is geen mooie competitie maar wel een zwaardere....ik verwacht dat zij de EL echt kunnen winnen als de balans er is...ze hebben echt heel veel goede spelers daar.

Gun het hem gewoon en niet zeiken....

.

25 juli 2011 om 10:50

napoli is ecth wel een topploeg hoor. juventus was niet veel laatste jaren maar geloof met de aankopen dat daar ook verandering in komt zelfde geldt voor roma die et deze coach en aankopen niet slecht bezig zijn. udinese is nu wat minder maar was vorig seizoen gewoon een primaploeg.

23 juli 2011 om 09:12

@ Sammyr

Te ongeduldig? Alle topvlubs zijn simpelweg voorzien en hebben Steek dus 'niet nodig' enige waar je aan zou kunnen denken zijn de clubs uit Milaan, maar Roma is net zo mooi lijkt me. Als ik manager was geweest van Arsenal/barca had ik ook Steek opgehaalt, maar ok het zij zo.. Roma is ook mooi! het is hem gegunt!

23 juli 2011 om 10:11

Arsenal, Milaan (betere club dan Roma), Barcelona hebben geen top keepers.

23 juli 2011 om 10:47

Arsenal, Milaan en Barcelona hebben een top keeper nodig, dus niet Stekelenburg.

23 juli 2011 om 10:47

Barca geen topkeeper??? Doe niet zo achterlijk. Valdes is nog altijd stukken beter dan Stekelnburg. Die heeft dit seizoen laten zien niet heel veel onder te doen voor Cassilas.!!

23 juli 2011 om 11:13

Ik vind Valdes zelfs beter dan Casillas. Casillas heeft toch vaak wel een paar missertjes en is niet elke wedstrijd je van het. On: denk dat dit wel een stap omhoog is voor Stekelenburg. Hij is zo verstandig niet meteen voor de absolute top te gaan. Je ziet toch vaak spelers die van een Nederlandse topclub naar een buitenlandse topclub uiteindelijk ook weer afdalen, zie Drenthe. Natuurlijk heb je uitzondering zoals Robben, Sneijder, vd Vaart. Maar ik denk dat een tussenstap maken een goede ervaring is, bovendien leert hij nu spelen op hoger niveau, en nagenoeg elk jaar verzekert van Europees voetbal. Daar kijk je als speler toch ook naar.

23 juli 2011 om 11:35

Niet als ze van Ajax komen. Die doen het vrij aardig.

23 juli 2011 om 12:17

Klopt, maar als ze hem wilden hebben, hadden ze toch al lang op de stoep gestaan?

23 juli 2011 om 12:18

Omdat ik Stekelenburg beter vind dan Valdés ben ik achterlijk..? pff... waarom mag ik geen andere mening hebben?

23 juli 2011 om 14:29

Ik ben er 100% mee eens dat Valdes stukken beter is dan Stekelenburg.

jullıe denken Stekelenburg ıs Beter dan Casilias, Buffon, Cesar en Cech

Ot
Stekelenburg gaat volgens mıj wel blıjven bıj Ajax. Een team als Everton past wel bıj hem. Maar Howard ıs ook nıet zo slecht.

23 juli 2011 om 21:39

De meeste onderschatten hier Stekelenburg, jij blijkbaar ook. Iedereen noemde Stekelenburg de beste keeper vd wereld na het WK, ik zeg niet dat jij het zei. Maar Stekelenburg hoort definitief tot de wereldtop en is beter als Duffon, Cech en Cesar. Casillas en Stekelenburg vind ik even goed.

23 juli 2011 om 21:44

.. Doe ff jou oranje brıl af en kom dan serieus tegen mıj praten ok? Ok jıj mag jou menıng zeggen. Wat heeft Stekelenburg in zıjn carriere bereikt?

Stekelenburg speelt bıj Ajax, ''d''uffon speelt bıj Juve, Cech bıj chelsea en Cesar bıj Inter.
Kyk, als Stekelenburg echt wereldtop was dan zou hıj nou bıj een wereldclub spelen.

23 juli 2011 om 22:35

Oranje bril? Heb je zijn reddingen tegen één van de beste club van de wereld genaamd Real Madrid gezien? Volgensmij had Stekelenburg ook prima reddingen tegen Spanje, Urugauy en Brazilie. Is dat allemaal geen wereldtop? Jij vergelijkt keepers met spelers op andere posities. Een prima keeper zijn bij VVV Venlo is moeilijker als bij een topclub als Ajax, omdat je meer te doen krijgt, tenminste zo bekijk ik het. En Stekelenburg betrap je nooit op blunder, van Cesar kan ik me er wel wat van herinneren op het WK. ;-)

Oja btw, ''kom dan serieus tegen mij praten ok?'', op voetbalzone mag ik nou eenmaal op iedereen reageren, helaas voor jou.

25 juli 2011 om 10:54

omdat hij pas de laatste 2 jaar echt top is en geen ploeg belangstelling heeft omdat ze het niet aandurven(snap het niet). doet oranje het minder nu vd sar weg is en steek op doel staat. krijgen ze meer doelpunten tegen. nee, dnek het niet en ik denk dat casillas,reina,valdes stekelnburgs niveau zijn. en de gea en neuer ook nog wel. buffon vind ik steeds minder een keept ongelofelijk weinig en j.cesar vind ik ook niet meer wat het was.

23 juli 2011 om 11:14

Roma heeft een ambitieuze nieuwe eigenaar en een selectie met meer kwaliteit dan Ajax. Daarnaast is Rome een prachtige stad, het financiële gedeelte beter voor elkaar en de kans dat ze na komend seizoen in de CL spelen aanwezig. Keepers kunnen minder snel naar een topclub dus ik snap best dat hij weg wil. Als hij uitblinkt bij Roma dan geeft dat de absolute topclubs meer vertrouwen dat Stekelenburg het ook bij hen zal redden.

Zelf dacht ik dat hij naar Arsenal zou gaan maar ook dat lijkt er niet meer van te komen. Zonde denk ik want hij had daar goed gepast en het niveau makkelijk aangekund.

Het is je gegund Maarten, de stap is die jij maakt is een bewuste keuze.
Vooruitgang dat sowieso, en verder ontwikkelen voor de topclubs straks. Het gaat goed komen tussen beide clubs.

23 juli 2011 om 09:11

Ik weet nog niet zo goed of het een vooruitgang is. Is de Serie A nu zo top?? Ik moet zeggen dat ik het niveau in Italië bedroevend vindt. Daarbij opgeteld dat ook van der Sar niet kon brengen in Italië wat hij kon, is het voor mij een grote gok. Ik snap wel dat hij toe is aan een nieuwe uitdaging, maar dan had hij niet moeten roepen alleen voor de echte top te willen gaan, en nu bij Roma gaan tekenen

23 juli 2011 om 09:14

Hoe bedoevend is het niveau van ajax dan wel niet? Na 7 jaar eindelijk weer kampioen! Niveau in de serie A ligt hoger dan in de eredivsie en dan vind je het nivo van de serie A bedroevend? Ik vind jou reactie bedroevend. Er lopen hier veel ajacieden die ajax groter maken dan dat ze zijn en ooit zullen worden

23 juli 2011 om 09:25

Voor Keepers is de Serie A juist het hoogste niveau, ik ken namelijk geen andere competitie met zulke goede keepers als de Serie A. Dat van der Sar daar faalde, zegt juist wat over het hoge niveau.

23 juli 2011 om 09:32

@ruudbrood

Jij maakt een vergelijk tussen de Serie A en Ajax. Waar maak ik dat vergelijk?? Waar maak ik de opmerking dat Roma minder is dan Ajax? Eerst goed lezen voordat je een conclussie trekt.
Ik zal het letterlijk voor je vertalen wat mijn intentie was van het stukje;

Als Maarten Stekelenburg al maanden roept Ajax te willen verruilen voor alleen de absolute top, vindt ik de Serie A in Europa behoorlijk afgezakt in vergelijking met Engeland, Spanje en zelfs Duitsland. In mijn ogen zijn er maar een aantal clubs die voor 'absolute top' doorgaan. Roma is een mooie club, maar zeker geen absolute top, en dat blijkt uit het feit dat het komend jaar geen CL speelt. Wil hij naar een mooie competitie, dan kan hij in mijn ogen ook beter uitwijken naar de eerder genoemde landen.

23 juli 2011 om 09:37

Italie, bedroevend. Ik wil je alleen maar even zeggen dat de CL winnaar vorig jaar nog uit Italie kwam. Het aanzien van de Italiaanse competitie is nog altijd hoger als de Nederlandse. Ik kan me dus wel indenken dat Stekelenburg dat als een stap vooruit ziet, en AS Roma is toch ook wel een club van naam, ten minste het zal niet onder doen voor Ajax. En ik schat in dat zijn salaris ook nog wel een beetje beter is.

Bovendien kan ik me ook nog indenken da je ook wel is het avontuur wilt aangaan als mens. Om jarenlang honkvast te liggen bij ajax lijkt me ook saai. Ook in de normale maatschappij veranderen mensen wel is van werkgever, Ik kan me indenken dat Stekelenburg de Nlcompetitie wel heeft gezien, en dat hij ook wel is een nieuwe uitdaging wil. En dan lijkt me deze stap nou niet bepaald een achteruitgang, eerder een stap opzij.

23 juli 2011 om 09:54

@fct1978

Ik ben het op veel punten met je eens, alleen het punt dat de Serie A zo top is, is voor mij een discussiepunt. Ook ik heb aangegeven dat ik snap dat hij een andere uitdaging aan wil gaan. Maar AS Roma niet als de club zie die hij steeds voor gespiegeld heeft als de club waar hij op zat te wachten. Natuurlijk zal zijn salaris een aantal maal verbeterd worden, en is hij de meeste stadions in Nederland wel zat aan het worden. En het leven in een andere cultuur en dat soort dingen.

Je raakt in mijn ogen de spijker op zijn kop dat het eerder een stap opzij is dan een stap omhoog.

23 juli 2011 om 22:44

Ik denk dat jullie het niveau van de serie-a onderschatten of dat van de eredivisie overschatten. Zet de kampioen van de serie -a tegenover de kampioen van NL, dan de nrs 2 tegen elkaar enz.
Van de 18 wedstrijden die dat oplevert zie ik niet veel NL clubs winnen.
Dus concludeer ik daaruit dat de serie-a qua niveau vele malen sterker is dan de eredivisie.
Bovendien denk ik dat het juist een goede stap voor Stekelenburg is, de druk bij Roma zal minder zijn dan die bij AC Milan, inter, of bij Arsenal of Man U.
Hij speelt bovendien in een competitie die meer gevolgd wordt dan de eredivisie waardoor topclubs hem beter kunnen volgen.
Buiten dat alles gun ik het hem ook zo omdat het niet alleen een goede keeper is, maar ook omdat het een teamspeler is en een voorbeeld voor de jeugd door zijn instelling binnen en buiten het veld.
Of hij van wereldklasse is of gewoon een degelijke keeper weet ik niet en ik wil me ook niet in die discussie mengen. Feit is wel dat bijv. Van der Sar ook pas laat in z'n carriëre dat stempel kreeg. Ik ben er wel van overtuigd dat hij het kan maken bij een europese topclub, hij is consistent en degelijk, straalt rust uit en corrigeert zijn verdedigers. Ik vind het een goede doelman.

De stad is inderdaad mooi. Ben er deze zomer ook geweest, en hij mag over de stad niet klagen. Maar het shirt?! Het shirt van ajax is toch vele malen mooier... Ik hoop echt dat het afketst, niet omdat ik het hem niet gun, of hoop heb dat hij blijft. Het tegenovergestelde juist. Hij moet absoluut een stap in zijn carrière maken nu. Maar ik gun hem een grotere club dan roma...

23 juli 2011 om 11:45

het shirt van Ajax mooier dan die van AS Roma? ben ik niet met je eens de combinatie van Bordeauxrood en Oranje is toch uniek en ongeevenaard. Meestal hebben ze ook schitterende uitshirts en vond het prachtig dat ik zo af en toe het oude logo terug zag. Dus nee het shirt van AS Roma vind ik vele malen mooier dan die van Ajax en dat is niet omdat ik een Feyenoordfan ben.

23 juli 2011 om 19:12

Ook mooier dan het feyenoord tricot?

24 juli 2011 om 17:06

ja das niet helemaal eerlijk hé , maar als voorbeeld wel als de hele Serie A

23 juli 2011 om 12:43

Probleem is ook dat op dit moment er geen topclubs zijn die een eerste keeper nodig hebben. Chelsea, Manchester United (nu na de komst van De Gea), Liverpool, Arsenal (die jonge pool doet het niet verkeerd en zal waarschijnlijk de kans krijgen), Barca, Real, Inter, etc, etc, etc. Hebben allemaal al een goede keeper op dit moment. Vind Roma nog niet zo'n slechte stap voor Steek. Het niveau van de Serie A is ook een stuk hoger dan die van de Eredivisie. Als een spits als Ibrahimovic of Eto'o op je afkomt moet je toch echt een stuk beter zijn om die bal te houden.

er klopt helemaal niets van.
As Roma speelt geen champions league, Ajax wel, naar zo een club moet je niet heen willen.
Stekelenburg zou Ajax uitsluitend moeten veruilen voor de absolute top.

23 juli 2011 om 09:13

Dan wilde waarschijnlijk afgelopen 10 jaar niemand naar Ajax, wat is dat nou voor een criterium? AS Roma heeft 1 slecht jaar en daar moet je niet heen willen? Je hebt erg makkelijk praten voor iemand die niks presteerd. Respecteer eens mensen zoals Stekelenburg die precies weten wat ze willen, ipv dat gezeik!!

23 juli 2011 om 09:18

Och Perry toch, ajax speelt CL en Roma niet... en alsnog is Roma qua kwaliteit stukken beter, hoe lang zal ajax het volhouden in de CL? Na 6 duels is het ook weer klaar met ongetwijfeld minimaal 2 kansloze wedstrijden waar je als keeper ook niet kan uitblinken.

Iedereen roept wel dat Stekelenburg ajax alleen moet verlaten voor de absolute top, maar die absolute top komt niet, Valdes gaat nog tijden mee, Casillas kan nog een tijd mee, de Gea bij Man UTD al helemaal en ook Cech kan nog tijden mee, dus hoelang wil hij wachtten?

De grote clubs hebben geen interesse puur omdat of ze al een keeper hebben en anders een betere alternatief hebben, Stekelenburg is nou eenmaal niet van het hoogste niveau, dat wat velen wel denken.

23 juli 2011 om 10:11

Niet kan uitblinken? In de kansloze wedstrijden van Ajax vorig seizoen blonk Stekelenburg juist wel uit, 2x tegen Real Madrid.

23 juli 2011 om 13:41

Blonk uit tegen Real Madrid? Als C. Ronaldo de bal niet telkens naast de paal had geplaatst in het 1e duel dna was het 8-0 geweest en had je er niets over kunnen zeggen, het was echt niet zo dat Stekelenburg alles tegen hield.

Het is jammer voor Ajax als hij weggaat, maar ik denk dat als Vermeer meer ervaring opdoet bij Ajax, hij niet veel minder is dan Stekelenburg.

Voordat we weer een discussie krijgen wie er groter is. Stekelenburg heeft een mening en die word door veel Ajacieden niet geaccepteerd. Dat is jammer maar zorgt er tevens voor dat zo'n echt snel weg wil.

Wat hij zegt; hij vind AS Roma een prachtige club in een prachtig land. Dat shirt is ook super mooi idd. Ik denk dat AS Roma hoge ogen gaat gooien komende jaren en dat is natuurlijk super om deel van uit te maken.

23 juli 2011 om 12:49

@ zooman

De meeste Ajacieden accepteren het heus wel ( immers je kan er weinig tegen doen ), dat neemt niet weg dat vele het niet begrijpen en dat is heel wat anders.
Als ik eerlijk ben ik snap ik zijn keuze ook niet, ja ik ben natuurlijk op de hoogte dat hij er qua financiën erop vooruit gaat en dat het niet slecht vertoeven is in Rome, maar goed dat is zijn beslissing hoe jammer ik het ook vind. Tegen al de zogenoemde vooruit gangen is ook een aantal reden te bedenken om juist niet naar Roma te gaan. Goed dat is natuurlijk wel door een Ajax supporter bril gekeken, maar dat is bij andere clubs en supporters niet anders.

Trouwens als een geliefde speler van dat kaliber weg gaat ongeacht voor welke club hij uitkomt ,is geen enkele supporter daar blij mee. Daar zijn wij echt niet anders in dan supporters van andere clubs. Daarnaast mogen we toch wel zeggen wat we vinden ? Het is niet dat mensen hem nu compleet afbranden of dat hij opeens allemaal haat mail krijgt en weet ik al wat niet. Omdat veel Ajacieden het niet begrijpen zal Stekelenburg echt niet zoiets hebben van damm wat lopen die Ajacieden te zeiken zeg, nu wil ik sneller weg. Hier overdrijf je wel een beetje hoor.

Als Roma het juiste bedrag op tafel legt en de nodige bankgaranties kan overleggen zal de deal gauw genoeg rond zijn. Als ik zo de laatste dagen de bericht geving goed heb gevolgd, zit Ajax meer te wachten todat Roma de bankgaranties kan overleggen.

Kan me herinneren dat vd Sar ook de fout maakte met italie. Dan bgint steek langzaam echt te lijken op vd Sar.

Denk dat het wel goed is voor Steek. Een nieuwe uitdaging in een totaal andere wereld. Alleen zou ik ik wel even aan ze vragen hoe ze in hemelsnaam een of andere ballenvanger als Kameni voor je kunnen kiezen

23 juli 2011 om 12:47

Ach als hij na Italië net zo terecht komt als van der Sar lijkt me dit de perfecte stap voor hem :P

Ik snap het niet zo goed.

Waarom kan Roma wel met Barca een deal voor Bojan maken van +/- 40 miljoen ( weliswaar in 2 delen) maar geen 7 a 8 miljoen geven voor Steek?

23 juli 2011 om 10:38

deal van Bojan is volgens mij maar rond de 12 á 15 miljoen en géén 40 !

23 juli 2011 om 10:49

in eerste instantie 12 miljoen, Barcelona kan hem na een jaar terugkopen voor 13 miljoen , waarna roma het bod weer kan verhogen naar +_ 40 miljoen, (clausule in het contract)

23 juli 2011 om 10:50

@pecho1974

Bojan is mogelijk 40 miljoen, wanneer Barcelona hem terug wilt kopen voor de vastgelegde 13 miljoen kan Roma dit voorkomen door 28 miljoen te betalen (totaal 12 miljoen + 28 miljoen).

23 juli 2011 om 10:52

dus de deal is gewoon 12 milj en al die andere dingen is als,als,als

23 juli 2011 om 11:10

Noem het als als , ik noem het een wurgconstructie met Roma in de slachtofferrol.

Succes in Rome Maarten. Zoals ik dit lees , komt die transfer wel goed.
Lekker eens in andere competitie kijken , in mooie stad wonen.
Leuk om keer meegemaakt te hebben.

Wat een arrogant gezeik van een hoop mensen. Steek zegt Roma goed genoeg te vinden, waarom kunnen mensen dat niet respecteren ipv zeiken dat de club niet goed genoeg voor hem is? Dat bepaalt hij toch altijd nog zelf. Gun hem de transfer van harte in elk geval.

23 juli 2011 om 09:49

Wij weten toch beter hoe het zit, en Maarten blijkbaar ook.

Dat er mensen zijn die Roma niet goed genoeg vinden voor Stekelenburg, dat begrijp ik nog wel, ze zien hem liever bij Arsenal. Maar gisteren las ik een bericht van iemand die zei dat Theo Janssen niet minder is dan Daniele De Rossi. Daar schrok ik toch wel van..

23 juli 2011 om 09:54

Ja, maar Arsenal of andere grote Europese clubs, kwamen niet. Roma wel, hij vindt het een mooie uitdaging, dat moet je hem gewoon gunnen na al die jaren inzet voor de club. En met Vermeer op goal hebben we een waardig vervanger. Denk juist dat Roma wel een goede club is voor Stekelenburg, Luis Enrique wil daar een soort voetbal gaan spelen dat vergelijkbaar is met het soort voetbal dat Steek bij Ajax gewend was.

23 juli 2011 om 11:05

Het gaat niet om het 'gunnen', het gaat mij erom dat Stekelenburg een grotere club verdiend dan Roma en in mijn optiek zelfs een betere competitie dan die van Italië. Of Roma nou wel of niet beter is dan Ajax doet er helemaal niet toe, ik denk dat Stekelenburg een nóg grotere club verdiend. Een keeper als deze moet in de Champions League te bewonderen zijn. Natuurlijk gunt 95% van de Ajacieden Stekelenburg een mooie transfer, daar gaat het helemaal niet om..veel Ajacieden, waaronder ik, vinden dat hij dat beter kan wachten tot die grote club wel komt. Niet zozeer omdat hij dan bij Ajax blijft, wat natuurlijk ook mooi meegenomen is, maar vooral omdat Steek zo'n club verdiend....

23 juli 2011 om 12:52

Tuurlijk verdient Steek een echte topclub, maar als die niet komen kan hij daar ook niet heen gaan, toch? De topclubs zijn nu qua keepers goed bezet voor de komende paar jaar, alleen Arsenal moet denk ik kijken of Szczesny de goede lijn door kan trekken naar volgend jaar. Roma is een prima club voor hem en dan mag hij zich echt gaan bewijzen tegen spitsen als Ibrahimovic en Eto'o.

23 juli 2011 om 19:20

De reden dat iemand Theo niet minder vindt dan De Rossi, komt waarschijnlijk omdat die persoon De Rossi nooit heeft zien spelen in clubverband en waarschijnlijk omdat die elleboog stoot die hij gaf aan die Amerikaan in 2006 het enige is wat ze van hem hebben gezien.

On: Voor de mensen die zeggen dat hij naar een '' echte'' topclub moet: Roma is sowieso een stap omhoog en als hij nu 2/3 goed keept bij Roma kan hij alsnog naar een '' echte'' topclub.

Ik hoop voor Stekelenburg dat hij die transfer kan maken, is inderdaad een mooie club in een mooi land met een historie. Ajax kan er nu een mooi bedrag voor vangen dus ik geloof dat iedereen dan tevreden is. Bovendien heeft Ajax een waardige opvolger in de naam van Vermeer, die ook goed keept en meevoetbalt.

Prachtige club. 1 van de grootste van de wereld. Schitterende transfer voor Stekelenburg, als dit door gaat.

Hij wil gewoon een buitenlands avontuur aan gaan. Italie is natuurlijk wel een prettig land om als voetballer te wonen, je wordt daar vereerd, je kan er goed shoppen en lekker eten. Het zijn emotionele mensen dus het voetbal wordt daar op een hele andere manier beleefd dan in het nuchtere Nederland.
Het zal niet alleen als keeper een hele ervaring zijn maar ook als persoon kan hij zich dan ontwikkelen.

Ik snap ook niet wat iedereen zit te zeiken. Roma is een prachtige club en zijn duidelijk met een project bezig naar de top. Spelen dit jaar geen champions league maar ik denk volgend jaar wel en normaal gesproken is roma altijd 1 van de ploegen die champions league speelt en dan de stad rome daar zal ik ook wel willen wonen is gewoon prachtig.

Prima club voor Stekelenburg. Waarom? Keept hij één goed jaar bij Roma dan staan de clubs in de rijd, ook omdat hij in de serie A speelt. Clubs zijn gewoon moeilijk met keepers en vooral uit de eredivisie. Stekelenburg lekker laten gaan en over hooguit 2 jaar zit hij bij een echt echte topclub.

Stekelenburg: 'het shirt, de historie, de stad, het klopt gewoon wel''

Mooi, maar waarom wil je dan naar Roma?..

on: Jammer dat hij gaat, maar Vermeer verdient inmiddels ook wel een echte kans. Als Steek nog een jaar blijft krijg je niks meer voor hem en ben je Vermeer misschien wel kwijt. Volgens mij is blijven alleen een optie als Stekelenburg bijtekent en dat zie ik hem niet meer doen, niet voor niets zei Blind dat een verkoop in de winter waarschijnlijk wordt als hij nu niet weggaat, en dat lijkt me een nog minder scenario.

De vraag of Roma wel groot genoeg is kan je op verschillende manieren bekijken; het team dat er nu staat wint 7 van de 10 keer van het huidige Ajax, de achterban is vergelijkbaar en de Serie A is een grotere competitie. Ook is Rome geen verkeerde stad lijkt me, zeker niet met het salaris dat hij er eventueel gaat verdienen.

Denk wel dat Ajax wereldwijd nog steeds meer bekendheid geniet dan Roma (veel grotere historie) en nog niet zo heel lang geleden schakelden we ze uit in de CL.

Samengevat vind ik een overgang naar Roma wel een stap vooruit, een stap die Stekel ook zeker verdient, maar had voor hem op een absolute topclub gehoopt.

Mooie woorden van Stekelenburg over mijn club Roma, het zou de eerste Nederlandse speler in de historie van de club zijn ( Vanenburg was eens begin jaren 90 heel dicht bij een transfer naar Roma maar die ketste op het laatstse moment af en men koos toen voor de duitser Hassler ) en dan wordt het een geweldenaar als Steek.

Dajee Roma !!

Dit is gewoon een Goeie stap voor Maarten, Waarom gunnen de meeste mensen hier hem niet, Hij gaat daar eerste keeper worden, Gaat naar de prachtige stad rome, Gaat veel meer verdienen, En is in een mooi land, De compitie is Drie keer beter, As Roma is ook nog beter als Ajax, 1x, Het is gewoon een goeie stap

Als je ajax wil inruilen voor de echte top moet je niet naar roma gaan. Aan de andere kant, na 9 jaar ajax snap ik dat je iets anders wil. Serie A vind ik sowieso niet aantrekkelijk, als je dat naast spanje en engeland legt. Maar goed, als ajax akkoord gaat is de keus aan maarten zelf

Jammer om te zien dat een wereldkeeper als steek naar een subtoppertje in Italie gaat. As Roma heeft europees niks in te brengen daarbij komt ook nog eens dat de Italiaanse competitie al sind jaar en dag qua niveau afzakt. Steek verdient veel beter dan dit.

denk dat we de Serie A ook wle een beetje onderschatten hier , het is zeker niet mijn favo competitie en is niet meer zo groot als in de jaren 80 maar laten we wel eerlijk zijn : het is natuurlijk een veel grotere competitie dan dat we hier hebben en er lopen natuurlijk nog wél enorm veel topvoetballers rond daar ! AS Roma is in Italie toch wél een van de grote clubs met AC , Inter en Juve.
EN ik geloof best dat Maarten voorkeur had voor een mooie club in Engeland of Spanje maar als die hem niet willen is dit toch ook een fantastische kans?? EN ja wij hier vinden hem een topkeeper maar de echt grote clubs hebben overal scouts rondlopen en die zijn blijkbaar andere jongens die zij hoger inschatten!

ik snap wel dat hij naar roma wil dan hier blijven bij dat geweldige ajax.
hij zal er zeker niet op achter uit gaan zowel sportief als financieel.
dat jullie supporter zijn van het geweldige ajax wil niet zeggen dat andere clubs niet groot goed geweldig en prachtig en de beste kunnen zijn.

23 juli 2011 om 11:23

Niemand zegt ook dat een andere club niet groot goed geweldig en prachtig en de beste kan zijn.
Wat denk je dat hij bij Roma gaat verdienen dan?

Velen hier zijn blijkbaar nog nooit in Rome geweest, een briljante stad. Zijn familie moet daar ook leven! Iedereen denkt alleen maar aan het voetbal, die paar uurtjes trainen per dag. In het grauwe Manchester kun je je dan lekker vervelen, in het fraaie Rome echt niet.

23 juli 2011 om 13:18

@ Cristobal

Dit heeft toch niks te maken of iemand wel of niet in Rome is geweest.
Iedereen weet heus wel dat het daar lekker vertoeven is en dat hij er financieel er flink vooruit op gaat. Over de sportieve vooruit gang kan je van mening verschillen.

Alleen wil jij mij gaan vertellen dan dat als het om een soort gelijke speler van jouw club zou gaan dat jij de vlag zou uithangen bij een eventueel vertrek ? Zo gek is het toch niet dat wij nou niet staan te juichen bij deze op hande zijnde transfer.

23 juli 2011 om 17:26

Wat maakt het voor jou nou uit of die miljoenen uit Rome of uit Manchester komen? Hij zoekt een nieuwe uitdaging, dan is de keuze aan hem. Jullie willen blijkbaar dat elke speler alleen naar de absolute Europese top vertrekt, dat is een utopie. Nu 9 miljoen van Roma of in de winterstop 4 miljoen van Chelsea, wat heb je nou liever?

23 juli 2011 om 22:08

@ Cristobal

Waar die miljoenen vandaan komen maakt mij inderdaad niet zoveel uit.
Persoonlijk hoeft hij van mij niet naar de absolute top te gaan, alleen vind ik Roma nou sportief niet echt een stap vooruit. In die zin snap ik deze transfer niet, kijk ik naar het geld en de stad Rome kan ik en ik denk elke andere Ajacied het gerust wel begrijpen.

Dat neemt niet weg dat het terleurstelling is. Er is geen enkele Ajacied die het Stekelenburg niet gunt. Mocht het zo zijn dat je mede door hem ver komt in de Champions League en de titel weet te prolongeren dan is dat mij die transfervrije status wel waard. De meeste Ajacieden zijn gewoon terleurgesteld, dan moet je zo ie zo niet alles zo letterlijk nemen. Wat dat betreft zijn wij echt niet anders als andere supporters.

Toch mooi dat Maarten afsluit met een kampioensschap op zak. Ook al was het geen sprankelend seizoen, ik denk dat hij voor zijn gevoel nu toch lekkerder vertrekt. Ik gun het hem van harte alleen had ik wel verwacht dat Ajax er meer uit kon halen. Wie doet nu de onderhandelingen eigenlijk?

Ik gun die jongen een transfer naar een club waar hij zeker eerste keeper is.
Hij gaat naar een mooi land met een lekker klimaat.
Verdiend er nog net even wat meer dan in Amsterdam.

Hij heeft (ons) ajax altijd geholpen naar een hoger niveau en is de club altijd trouw gebleven.
Tijd om een weder gebaar te maken!

Deze jongen wil naar AS Roma, dus laat hem lekker. Ik had Stekelenburg ook liever bij Man Utd, Chelsea, Bayern, Barca of Real gezien, maar de situatie is dat die allemaal al een vaste keeper hebben die ze echt niet inruilen voor Stekelenburg. Arsenal hoeft hem blijkbaar niet, anders hadden ze echt wel aan de bel getrokken
AS Roma is een club met ambities, ze hebben geld om goede spelers te halen en een coach waar iedereen veel verwachtingen van heeft. AS Roma is nog altijd een stap hoger dan Ajax. Die jongen is nu onderhand 29 jaar. Hij kan niet eeuwig blijven wachten op een echter Europese topclub.
AS Roma is een prima club voor hem. Veel succes!

opmerkelijk dat AC Milan niet bij Stekelenburg aanklopt, Abbiatti vindt ik nou niet een denderend goede keeper en heeft geen uitstraling, Milan heeft al jaren geen fatsoenlijke keeper gehad met Dida als diepte punt die het ene jaar heel goed was en dan onbegrijpelijke fouten maakt

Vind het op zich een prima keuze, vd Sar is uiteindelijk ook via Italië in Engeland gekomen, en Rome is een schitterende stad.

Blijf het vreemd vinden dat Arsenal of AC Milan zich niet gemeld heeft. Dit zijn twee clubs met middelmatige keepers, terwijl de Steek op het WK, in de CL (zie Real) en in de eredivisie gewoon aangetoond heeft een wereldkeeper te zijn, die punten voor je land/club pakt.

23 juli 2011 om 11:51

Op het wk staat de blunder tegen Uruguay nog in het geheugen en zo bijzonder keepte hij niet, zulke ballen hoort een keeper ook gewoon te hebben.
In de CL tegen Real keepte hij goed inderdaad maar dat zijn ook wedstrijden waarin je als keeper kunt groeien, hij heeft toen geen punt gepakt trouwens tegen Real

23 juli 2011 om 12:46

Tegen Real heeft hij geen punten gepakt nee, maar in de Eredivisie heeft hij zeer veel punten gepakt. Voor het Nederlands elftal waren het weliswaar geen punten, maar zijn redding tegen Brazilië heeft Nederland zeker op de been gehouden (kaka). Ook tegen Slowakije (als ik me niet vergis) had hij een fantastische redding.

23 juli 2011 om 13:24

Dat schot van Kaka was echt geen lastige bal voor de keeper hoor, zat meer show bij dan dat de moeilijkheidsgraad deed vermoeden, de bal was op 2,5 meter hoogte ongeveer en het was niets meer dan een zweefduik, dat zijn juist relatief makkelijke en mooie ballen voor een keeper. dat het er fantastisch uit ziet dat weet iedereen wel maar we moeten niet elke save zien als wereldredding.

23 juli 2011 om 14:47

Abbiati is zeker geen middelmatige keeper, beter als stekelenburg op dit moment, zou op de bank kunnen als reservekeeper bij de azzurri in mijn ogen..
En bij arsenal hebben ze ook al genoeg talenten: die twee polen, vito mannone en lehman ook al weet ik niet of hij nog blijft.. Dus deze 2 teams hebben zeker geen nood aan stekelenburg!
Roma is een mooie club voor hem, zeker met het project waar ze nu aan bezig zijn in roma.

Alvast bedankt voor de bewezen diensten in het shirt van ajax, het is mooi om iemand die in de jeugd van ajax heeft gespeeld zien te verkassen naar een subtopper in europa, wat ajax op dit moment niet meer is. ik hoop voor je dat je in de voetsporen kan treden van VDS of wellicht nog beter te worden, daar is roma denk ik een mooie tussenstap voor!

Veel mensen hier zeggen dat hij moet wachten op een echte topclub maar wie zegt dat die komen. Hij is ondertussen toch al 28 jaar en speelt al zo lang bij Ajax zonder dat er ooit een echte topclub is gekomen. Hij zal ook hopen dat hij zich vanaf AS Roma meer in de kijker van de echte topclubs kan spelen.

23 juli 2011 om 12:17

Daar ben ik best mee eens. Als Stekelenburg naar Roma wil dan is dat prima. Ik heb er veel meer moeite mee dat Ajax veel te weinig geld krijgt omdat de keeper niet heeft bijgetekend. Ik verwacht van spelers die jaren lang bij een club spelen om iets meer loyaliteit te tonen. Had hij vorig jaar niet tot een deal kunnen komen om gewoon nog een jaartje bij Ajax te tekenen? Het is toch lachwekkend dat een van de beste keepers ter wereld voor misschien 6-7 miljoen euro vertrekt?

Ik vind dit gedrag niet netjes tegenover de club die jaren lang in de keeper heeft geloofd. Precies en ondankbare gedrag wat Emanuelson en Afellay hebben getoond. Maar goed, dat is nou eenmaal de realiteit van het hedendaagse voetbal.

Ik gun Stekelenburg echt een mooie transfer, maar dat geslijm richting de club en de stad Rome hoef ik niet te horen. Op deze manier lijkt het er net op als of hij zo snel mogelijk weg wil. Heeft hij daarom ook niet bijgetekend? Als Ajacied heb ik het gevoel dat een zelf opgeleide speler van mijn club zo snel mogelijk weg wil, dat hij de club ook niet wil bedanken voor zijn jaren bij Ajax. Had Stekelenburg niet tot een deal kunnen komen over een verlengd contract? Spelers mogen ook een beetje nadenken en rekening houden met fans die misschien niet staan te wachten op hun vertrek. Maar ja, in het hedendaagse voetbal is het geld meestal belangrijker. We zagen dat ook bij Emanuelson en Afellay.

Zou de transfer toch doorgaan gun ik Maarten toch veel succes bij zijn nieuwe club. Ik hoop dan ook dat hij dan ooit nog zal terugkeren.

23 juli 2011 om 12:49

Schei uit man, je mag je visa versa niet vergissen dat hij nu 10 jaar bij Ajax in de hoofdmacht zit en Ajax heeft eindelijk weer eens het kampioenschap binnen. Ik kan mij echt wel voorstellen dat je dan graag naar het buitenland wil. De Serie A is qua professionaliteit, marketing en inkomsten veel belangrijker dan de Nederlandse Eredivisie. Ik kan mij goed voorstellen dat Roma ook een positief imago heeft, dus ik vind er niks mis mee dat hij dat aangeeft om zijn keuze te motiveren. Het is na Napoli en Milaan de mooiste club om voor te spelen in Italië vind ik persoonlijk en ik ben blij dat die competitie zich ook weer eens kan versterken met zo'n sensationele wereldkeeper. Veel succes Maarten!!

23 juli 2011 om 17:32

Wat een gejank, 007...

Naar mijn mening is een groot deel van de Ajax-aanhang nogal ondankbaar, niet Stekelenburg. Die jongen heeft jarenlang top gespresteerd met Ajax, heeft nooit op een vertrek aangestuurd terwijl daar al jaren geruchten over zijn, zelfs niet na afgelopen WK, toen hij echt wel in de picture stond. Hij is altijd correct geweest jegens de club, nooit zitten stoken of vragen om een vertrek of om meer geld. En omdat nu een aantal fans niet kunnen verkroppen dat hij 'maar' naar Roma gaat (wat ik overigens een prima club voor hem vind), dan beginnen ze ineens op hem af te geven. Dat zijn argumenten niet kloppen... Wat een onzin, mag hij dat aub voor zichzelf uitmaken?

Ik vind dit echt zulke onzinuitspraken van Stekelenburg, zeg dan gewoon dat je een nieuwe uitdaging zoekt en nog eens in je carrière in het buitenland wilt keepen. Maar kom niet met ''het shirt, de historie, de stad'' want het traditionele shirt van Ajax hoort bij de meest historische en originele in de voetbalwereld, qua historie kan AS Roma in de verste verte niet tippen aan Ajax, en ja Rome is een geweldige stad maar Amsterdam ook.

Maar misschien probeert hij wel alvast te scoren bij de aanhang van Roma. Ik vind het i.i.g. tegenover Ajax en Amsterdam redelijk denigrerend.

Wat lopen sommigen mensen hier toch te zeuren zeg. De meeste Ajacieden gunnen hem het heus wel, het is zo is zo geen kwestie van het hem niet gunnen. Dat wij het betreuren dat hij hier wel oren naar heeft is toch niet meer dan normaal ? Alsof andere supporters niet dezelfde gevoelens hebben als het om een geliefde speler van dergelijk kaliber gaat van hun eigen club.

Nu snap ik zijn keuze ook niet, maar goed als hij dit graag wilt is daar helaas weinig aan te doen , ik wens hem al het geluk toe. Alleen stoor ik me mateloos aan die selectieve verontwaardiging van andere supporters. Nogmaals bij een eventueel vertrek van een geliefde speler van dergelijk kaliber, hangt geen enkele supporter van de verkopende club de vlag uit.

Daarnaast snap ik sommigen mensen ook niet als men beweerd dat Ajax genoegen moet nemen met wat Roma bied. Waarom zouden we daar genoegen mee moeten nemen ? Als Ajax 1 ding door de jaren goed heeft gedaan dan is het wel het verkijgen van goede transfersommen even los van het feit of een speler dat wel of niet waard was. Dat zouden de andere Nederlandse clubs ook eens moeten doen !

Als Roma de bankgaranties niet kan overleggen, wat toch wel een issue schijnt te zijn en terecht dan is het jammer voor Roma en Stekelenburg. Nu zal hij het gerust wel kunnen opbrengen om nog 1 seizoen dan voor Ajax uit te komen. Als we mede door hem kampioen worden en/of ver komen in de Champions League is zijn transfervrije status aardig gecompenseerd.

Stekelenburg heeft groot gelijk. Rome is een prachtige stad, AS Roma is een geweldige club met het mooiste shirt ter wereld. Hij gaat er in alle opzichten op vooruit, dus ik snap het 100 procent.

23 juli 2011 om 13:27

@ Gw1988

Natuulijk snap jij het voor 100 omdat jij ook een supporter van Roma bent Even los gezien of het nu wel een vooruit gang is of niet, is de terleurstelling toch volledig te begrijpen ? Alle supporters van voetbal clubs betreuren het als zo'n speler bij hun club weggaat, daar zijn wij echt niet anders in dan anderen. Dat Roma het mooiste shirt ter wereld heeft valt over te discussieren, dat is voor iedereen anders

25 juli 2011 om 10:44

Ik reageer een beetje laat, maar ik ben net zoveel fan van Ajax als van Roma, dus wat dat betreft ben ik objectief als het om Stekelenburg gaat.

25 juli 2011 om 18:14

@ Gw1988

''ik reageer een beetje laat''

Geen probleem daar heb ik ook weleens last van
Ik trok je objectiviteit niet in twijfel vandaar dat ik schreef

''omdat jij ook een supporter van Roma bent''

Daar bedoelde ik meer mee dat jij het niet erg vind omdat je van twee walletjes eet, dus voor jou is het zo ie zo een win win situatie

Voor al die mensen die zeggen dat hij moet wachten op een echte topclub en nog een jaar bij ajax moet blijven....... even wakker worden, hoeveel aandacht krijgt de serie A in de internationale media en hoevell onze mickey mouse league? even voor de duidelijkheid, Psv, Ajax en Twente mogen dan in onze beleving topclubs zijn maar in europa echt niet hoor, zelfs nog onder de subtop zelfs.... hoe verklaar je anders de povere resultaten in de europaleague daar leggen wij het af tegen clubs die wel tot die subtop behoren....
stekelenburg kan nu ecceleren tegen inter en ac milan en juventus en dergelijken, hetgeen iets meer indruk op de topclubs in de wereld maakt als een leuk wedstrijdje tegen rkc.

goeie zet maarten ga ervoor!!

Het klinkt een beetje raar maar van de andere kant is het eigenlijk wel goed dat Stekelenburg vertrekt. Zijn contract liep toch af en Ajax kan er nu nog centjes aan verdienen, ten tweede kan Vermeer nu echt gaan bewijzen hoe goed hij is want op dit moment is Stekelenburg de enige echte topkeeper in Nederland , met respect voor Vorm.

Roma moet nu gewoon 9 miljoen dokken en een eventuele bonus of weet ik veel, Stekelenburg wilt toch gaan dus, geen problemen maken nu.
Sterke keeper en kan bij Roma wereldtop worden want dat is hij nu nog niet!

Hij moet niet zo slijmen bij een club die juist hartstikke blij moet zijn dat een keeper als Stekelenburg zo gek is om daar een contract te gaan tekenen. Begrijp me niet verkeerd, als Ajacied gun ik hem een mooie transfer na al die jaren trouwe dienst. Maar dan wel naar een club waar je meteen mee kan doen om de Champions League en niet een gevallen topclub. Hopelijk ketst de transfer af of krijgt Wenger eindelijk door dat Stekelenburg de ideale keeper is voor Arsenal.

Roma is een mooie club en ook een mooie stad om in te wonen, begrijp me niet verkeerd ik vind ook dat Maarten een topclub verdiend in Engeland of Italië en Roma is geen absolute top maar hij wil misschien eens ergens anders kijken in een grotere competitie begrijpelijk, hij kan na Roma nog altijd verkassen na een topclub alleen raar dat de topclubs hem niet willen hebben.

Vind ik een beetje rare argumenten van Steek.
Want is Amsterdam geen mooie stad? Ajax heeft een grotere historie, en ook een mooi shirt, al dan niet mooier.
Hij kan beter gewoon zeggen; 'het financiele plaatje en het niveau in de competitie spreekt me aan.'
Want dat zal de waarheid zijn, en niet wat er in de titel staat.

23 juli 2011 om 16:44

Onder je favoriete teams staan 'ajax' en 'nederland', maar uit je reactie kan ik dat totaal niet opmaken. Ajax heeft jarenlang plezier gehad van Stekelenburg, echt een fantastische keeper. Als hij AS Roma een mooie uitdaging vind, dan ben je als support verplicht hem dat te gunnen! Het kampioenschap is mede dankzij hem mogelijk gemaakt afgelopen seizoen. Ik gun hem het in ieder geval van harte.

Ten tweede is het voor Nederland als voetballand ook goed. Stekelenburg zal zich in Italië alleen maar verder ontwikkelen tot een waardig vervangen voor Van der Sar. Daarnaast zal ook Vermeer speeltijd krijgen en wellicht uitgroeien tot een geweldige keeper.

23 juli 2011 om 16:55

Tuurlijk gun ik het hem, maar alsjeblieft, vertel gewoon de waarheid, dat je het salaris mooi vind, en het niveau in de competitie en ook in de selectie, dat dat gewoon beter is.
Tuurlijk spreekt ook de visie van Enrique hem aan, maar de argumenten in de titel vallen me op, omdat dit niet is wat hij eigenlijk vind

23 juli 2011 om 16:44

Waarom geloof jij hem niet op zijn woord? Hij zegt niet dat A'dam geen mooie stad is, maar daar woont hij al 8/9 jaar, kan me heel goed voorstellen dat hij wel eens iets anders wil... Historie is leuk, maar aan die 3 EC I overwinningen uit de 70's heb je niks meer vandaag de dag, en de tegenwoordige potentie (sportief, financieel, media exposure) is in Italie toch wel even wat groter dan in Nl... Roma heeft zeker een mooier shirt, maar keepers dragen dat shirt niet eens, want die hebben andere tenues die daar doorgaans niet op lijken...

Het lijkt een beetje alsof je Maarten zijn transfer niet gunt, maar die jongen heeft jarenlang top gepresteerd en nu hij eindelijk eens ergens anders heen wil, omdat hij toe is aan iets nieuws en hij er financieel op vooruit kan gaan, dan gaat iedereen ineens moeilijk doen en worden zijn argumenten 'raar' gevonden... Laat die gozer als dank voor bewezen diensten gaan waar hij wil...

23 juli 2011 om 19:22

Hij woont niet in Amsterdam

Buiten het feit dat ik de Diadora-shirts van Roma velen malen mooier vond dat de Kappa-shirts geef ik 'm helemaal gelijk. Het is 'm van harte gegund, het is niet erg als -ie blijft maar in elk ander geval wens ik 'm al het succes van de wereld toe in Rome.

Mensen, als een Topclub zich niet meld voor Steek, dan houdt het op. Imo is Roma gewoon een topclub hoor. Mooie historie, stadion, stad (alleen shirtjes vind ik minder )

Ze hebben met Luis Enrique al een prima coach, hebben al enkele spelers gehaald en hebben een rijke eigenaar. Het barst daar van de ambities. Als ze dit seizoen CL ticket afdwingen zie ik ze echt wel als titelkandidaat voor de CL. Ajax daartegen zie ik niet eens de groepsfase overleven.

Conclusie: Mooie stap voor Stekelenburg om naar de Serie A te komen. Het is een prima competitie die door velen wordt onderschat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren