Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Heitinga: 'Het is afwachten, ik sta voorlopig onder contract bij Everton'

Laatste update:

John Heitinga weet nog niet hoe lang hij in dienst blijft bij Everton. De verdediger verbond zich in de zomer van 2009 aan the Toffees, maar een achtste en zevende plek zijn niet de resultaten waarop hij had gehoopt. In gesprek met de NOS zegt de 27-jarige Alphenaar dat hij rustig afwacht hoe de toekomst verloopt. Hij ligt nog tot 2014 vast bij de Merseyside-club.

/

“Het is nog even afwachten. Voorlopig sta ik onder contract bij Everton. Niemand heeft zich gemeld, ik focus me op Everton en heb daar een meerjarig contract. Voor de rest heb ik geen nieuws. Ik heb het absoluut naar mijn zin, we hebben een leuke groep, ook al zijn er geen spelers bijgekomen.” Dat Everton niet in andere competities dan de Premier League speelt, vindt de verdediger jammer. Volgens hem wil elke voetballer ieder jaar Europees voetbal spelen. “Dat heb ik nu twee jaar op rij niet”, aldus Heitinga.

“Eigenlijk zelfs drie seizoenen, dit seizoen meegerekend. Ik ben 27 en speel voorlopig in Liverpool. Wat de toekomst brengt, weet je niet. Dat zie je ook in deze transferperiode. Ik herinner me nog dat ik, toen ik naar Everton ging, pas op 1 september ging. We gaan daar onderling vrij makkelijk mee om. Tijdens de lunch en het diner babbel je met elkaar, dan worden dit soort dingen ook besproken.”

John Heitinga heeft de kwaliteiten om bij een grotere club te spelen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik had altijd het idee dat hij redelijk vroeg zou terugkeren bij Ajax maar als ik dan gister bij VI zijn salaris zie dan betwijfel ik of het er nog van zal komen hij zal toch flink moeten inleveren. Buiten dat vind ik het een goede verdediger die goed is in het inschuiven en opbouwen, ook kan hij controlerend op het middenveld. Zou bij de meeste suptoppers niet misstaan.

9 augustus 2011 om 15:23

Ownee he daar gaan alle ajax-supporters weer. Een ieder die zegt dat hij nog niet naar Ajax moet een duimpje omlaag geven . Who cares.

ON: Hoop Johnny weer snel op de Nederlandse velden te bewonderen, een verdediger van de Nederlandse school maar ook veel bijgeleerd in een fysieke competitie..

Maar hij verdient nu 2.500.000 per jaar, maar hij gaat vast niet voor het geld.

9 augustus 2011 om 15:50

En ik ben feijenoord supporter

Ik vind Heitinga een topper ,pracht voetballer.

9 augustus 2011 om 15:57

sorry man. wat is dat voor een flut reactie. die vent heeft emoties en een mening. dat moet je niet afkraken. ik zie sneijder en van der vaart ook liever bij ajax dan bij topclubs. en ik zie van persie ook liever bij feyenoord. maar 2,5 mil voor heitinga per jaar. daar moeten veel mensen zo'n 20-25 jaar voor werken. ga daar voor 2 jaar spelen en dan naar een club die je leuk vind. dit bewijst dat er geen clubliefde is en dat de top altijd voor zich zelf kiest. en wat is everton als dat vergelijkt met ajax. niks. ajax speelt champions league.

9 augustus 2011 om 16:19

Veel mensen moeten 20-25 jaar werken voor 2,5 mil? Het modale inkomen in Nederland is 33k, dus zeg maar gerust 75 jaar. Oftewel, dat verdienen veel mensen nooit in hun werkzame leven..

kom maar naar Ajax, Johnny, speel je tenminste CL in je eigen stad bij je eigen club!

9 augustus 2011 om 14:08

Zou geweldig zijn maar op dit moment hebben we hem niet nodig want dat zou de ontwikkeling van Alderweireld in de weg staan misschien als Vertonghen verkocht word dat hij moet komen. Maar dan nog zijn salaris is dusdanig hoog dat wij dat niet kunnen betalen hoor.

Everton is een prachtige club en ik zou daar blijven Johnny, helemaal aangezien Jagielka waarschijnlijk naar Arsenal verkast. Er is weinig geld bij Everton, waardoor jij weer centraal in de verdediging zal gaan spelen.

Jammer dat er weinig geld is bij Everton. Niet zozeer omdat ze geen nieuwe aankopen doen, maar meer omdat ze moeten verkopen. Sympatieke club

9 augustus 2011 om 14:04

Ja ben ik helemaal met je eens!
Gewoon lekker bij je club blijven en hopen op een mooi resultaat!
en ik ben blij dat er ooknog clubs zijn die niet met geld over de balk gaan gooien om hoger te eindigen. Everton is een club die niet veel geld uitgeeft en toch steeds redelijk eindigd aan het eind.

Die jongen praat soms echt teveel. Zorg eerst nou maar ervoor dat je een basisplaats krijgt, dan mag je praten over tegenvallende resultaten en dergelijke.

9 augustus 2011 om 19:24

Inderdaad, hij praat alsof hij iedere week een vaste plek heeft en nu uitkijkt naar ''meer''. Hoger dan Everton haalt Heitinga niet, denk ik. Bij het Nederlands elftal heeft hij ook het geluk dat Mathijsen aan z'n zijde staat.

Everton is een hartstikke mooie club, maar ik hoop niet dat hij had verwacht dat ie daar mee zou gaan spelen om de prijzen. 7de en 8ste zijn gewoon normale resultaten voor Everton. Clubs als Tottenham, Arsenal, Manchester United en City, Chelsea en liverpool zullen bijna altijd (uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd wel is) boven Everton eindigen.

Als hij graag altijd Europees wil spelen kan hij beter naar een topper in Frankrijk of Duitsland gaan. Landen die ik overigens ook wel bij hem vind passen.

Hij zal terug keren in Amsterdam. Daar is het nu gewoon nog te vroeg voor. Over 3 jaar komt ie terug.

Goed nieuws Johnny!
- Je oude liefde speelt elk jaar Europees voetbal
- Dit jaar voor de tweede keer op rij Champions League
- Je hoeft geen Engels meer te spreken, plat Amsterdams is goed genoeg
- De weg naar de Arena kan je blind rijden
- Frank de Boer ziet je graag komen, zeker als Vertonghen weggaat
- Aan het eind van het seizoen kan je de schaal weer eens omhoog houden

Maar het belangrijkste:
We missen je!

9 augustus 2011 om 14:07

Zou prachtig zijn, maar denk het niet. Voor Heitinga zijn er denk ik twee opties: Of nog een ander avontuur dan Everton, in het buitenland bij een meer aansprekende (lees: betalende) club. Of een terugkeer naar Ajax over 2/3 jaar, na nog even gespeeld te hebben bij Everton.

Hij is een Ajacied in hart en nieren, en ik zie hem ook graag terugkomen. Zou een welkome versterking zijn tot zijn 34e, dus we hebben nog wel even.

Dit soort jongens moet Ajax bij terugkomst lang binden. Kan de jongere garde begeleiden, weet wat er gevraagd wordt in de top en is een echte Ajaxied.

9 augustus 2011 om 15:31

Denk het zelf ook nog niet, maar dromen mag. Ik hoop altijd dat jongens als Van der Vaart, Sneijder, De Jong, Huntelaar, Maduro, Emanuelson etc. terugkomen in Amsterdam. Liefst nog op een leeftijd dat ze voor Ajax van meerwaarde kunnen zijn.

Bijvoorbeeld Philip Cocu was dat voor PSV ook toen hij terugkwam. Sterker nog hij maakte PSV kampioen destijds.

Nog mooier zou zijn om zulk soort jongens niet kwijt te raken. Ik las vandaag een bericht over van der Wiel dat hij nog wel 100 interlands als Ajacied zou willen spelen. Lijkt mij een strak plan!

Ik lees weer allerlei onzin over een terugkeer naar Ajax, dat zal ik even uit de wereld helpen. Laat ik om te beginnen maar even melden dat ik een absolute fan ben van Johnny! Dat daar geen misverstand over bestaat, maar.............

- Heitinga is rechtsbenig en zou dus alleen rechts in het centrum kunnen spelen of voor de verdediging
- rechts in het centrum staat Alderweireld
- voor de verdediging staat; Janssen, Anita of Enoh

Momenteel is er dus geen plaats voor Johnny. Zijn salaris is het punt niet, hij zal met alle liefde wat inleveren om over een paar jaar bij Ajax terug te keren, nou is het daar nog gewoon te vroeg voor en is het simpelweg niet mogelijk.

9 augustus 2011 om 14:11

Verdedigend op het middenveld zou hij veruit de beste optie zijn. Janssen kan dan naast Eriksen spelen waar die gewoon een stuk beter is. Heitinga zal misschien wel willen inleveren maar dan nog moeten we hem eerst van Everton losweken en dat zal de nodige miljoenen kosten (contract tot 2014) 10 miljoen zal hij toch wel kosten.

Het zou een geweldige oplossing zijn maar jammer genoeg onhaalbaar op dit moment.

9 augustus 2011 om 14:15

Geld is het probleem niet. Ajax heeft boven de 30 miljoen om te besteden, dat ze dit niet klakkeloos doen zegt iets over het prima beleid daar.

Je oplossing op het middenveld is aardig bedacht maar dan zetten we dus De Jong én Serero op de bank? Lijkt mij niet echt een oplossing gezien beide komend seizoen hun minuten moeten maken om zich door te ontwikkelen. Dan heb ik het nog niet gehad over Anita, Sneijder en Enoh die ook op het middenveld moeten spelen.

Er zal dus eerst iets weg moeten voor hij erbij kan. Vandaar dat het ook het beste is als hij over 2/3 jaar terug komt. Tegen die tijd is Janssen wel klaar en kan Heitinga die rol mooi overnemen.

9 augustus 2011 om 14:20

Op het middenveld heb je voor de 2 aanvallende posities Eriksen, Janssen, Serero en De Jong. Waarvan De Jong gewoon te kort komt qua handelingssnelheid. Dan kun je met Eriksen, Janssen en Serero door rouleren met Sneijder en Klaassen als talenten achter de hand.
Verdedigend op het middenveld zal je dan Heitinga, Anita en Enoh hebben waarvan Enoh duidelijk te kort komt qua alles handelingssnelheid, techniek en passing. Anita zou dan als 1e wissel achter Heitinga kunnen spelen ook zal Heitinga bij een schorsing of blessure van Vertonghen of Alderweireld in het centrum komen waardoor Anita dus speelt.

9 augustus 2011 om 14:24

Het kan je toch niet ontgaan zijn dat de Boer Janssen voor de verdediging wilt hebben. Zodra de score het toelaat krijgt Anita zijn minuten en schuift Janssen door. Feit is dus dat Janssen verdedigende middenveld is bij Ajax, samen met Anita en Enoh.

Dan heb je voor die andere 2 plaatsen Eriksen, De Jong, Serero, Sneijder. Allemaal dus dubbel bezet. De talenten spelen normaal gesproken bij Jong Ajax/a1 hun wedstrijden, die laat ik dus nog maar even buiten beschouwing. Wel zullen ze incidenteel bij de selectie gehaald worden.

Ik ben het met je eens dat De Jong en Enoh gewoon tekort komen voor het niveau van Ajax. Toch zal 1 van beide eerst verkocht/weg moeten, hierna is een overgang van Heitinga pas in beeld. Zolang de selectie is zoals hij is, kan ik me niet voorstellen dat de Boer dit ook maar enigszins overweegt.

9 augustus 2011 om 14:26

Ik weet dat De Boer Janssen voor de verdediging wil hebben hij wil zijn beste speler zo snel mogelijk aan de bal hebben. Maar Janssen zou naast Eriksen en met een breker achter zich veel beter renderen. En Janssen komt verdedigend te kort voor die positie. Dan zal jij wel zeggen dat hij zijn passes vanaf daar kan versturen enzo maar die ballen kunnen Vertonghen en Alderweireld ook geven. Janssen naast Eriksen is een veel betere oplossing als je er maar een breker achter hebt staan en dat zou Heitinga perfect kunnen.

9 augustus 2011 om 14:41

Ik snap de hele theorie uiteraard wel. Denk je niet dat wanneer De Boer er ook zo over dacht hij Janssen zou doorschuiven, De Jong eruit en Anita erin? Dan heb je precies datgene wat jij met Heitinga voor ogen hebt.

9 augustus 2011 om 15:22

Dat klopt zo bedoel ik het alleen dan zonder Anita die komt fysiek te kort in mijn ogen. Daarom zou Heitinga perfect zijn. Zowel fysiek als verdedigend als opbouwend de beste oplossing.

9 augustus 2011 om 14:24

Met 2 rechtsbenige verdedigers die voor elkaar staan kan het wel met Heitinga de meest vooruitgeschoven verdediger. Maar dan moeten Janssen en Enoh/anita wel naast elkaar op het middenveld spelen met Eriksen daarvoor in een punt naar voren. En een linkspoot linksbuiten en rechtspoot rechtsbuiten.

9 augustus 2011 om 14:29

En dat is nou net wat de Boer niet wilt, dat gaat dus niet door. Wel leuk bedacht hoor, alleen niet realistisch

De Boer wilt 2 spelverdelers hebben i.p.v. 1, dit biedt meer mogelijkheden op het middenveld. Vandaar ook dat Janssen dit jaar voor de verdediging speelt met daarvoor Eriksen/de Jong.

9 augustus 2011 om 15:50

@expert4life:

Hahaha. Jij denkt werkelijk dat Heitinga in deze fase van zijn carriere terug zou willen keren naar Ajax? Kom op man, die jongen gaat echt geen salaris inleveren om vervolgens terug te keren naar de Nederlandse competitie. Heitinga krijgt bij Everton 2.5 miljoen netto per jaar. Dat gaat hij echt niet opgeven om weer uitwedstrijdjes te gaan spelen tegen de Graafschap of om in de Arena aan te treden tegen RKC Waalwijk. Je lult een hoop onzin voor een expert.

Dus om eventjes alle onzin over een terugkeer naar Ajax uit de wereld te helpen: Die jongen heeft echt geen zin om terug te komen naar Ajax.

9 augustus 2011 om 17:42

Ik ga er even vanuit dat dit een grapje is en je deskundig wilt overkomen? Je herhaalt namelijk precies mijn reactie. Zoals valt te lezen, geef ik in mijn eerste reactie duidelijk aan dat Heitinga niet naar Ajax komt,. ik beargumenteer dit en geef nog een conclusie en prognose erbij ook.

Ondanks dat allemaal snap je het nog niet? Sorry, dan lees het nog maar een keer na en dan zie ik erna wel het sorryexpertjehadweergelijk-berichtje verschijnen.

9 augustus 2011 om 17:50

Hey simpele vrind,

Dit heb jij net geschreven:

''momenteel is er dus geen plaats voor Johnny. Zijn salaris is het punt niet, hij zal met alle liefde wat inleveren om over een paar jaar bij Ajax terug te keren, nou is het daar nog gewoon te vroeg voor en is het simpelweg niet mogelijk.''

Zijn salaris is wel degelijk het punt. Die jongen komt de komende 6 jaar nog niet terug naar Amsterdam. De reden daarvoor is omdat hij in het buitenland veel te veel kan verdienen om ook maar eventjes te overwegen terug te keren naar Amsterdam. Misschien komt hij als hij 34 is, maar dat is niet over een paar jaar he? Daarom schreef ik ook dat hij in deze fase van zijn carriere niet terug zal komen. Met deze fase van zijn carriere bedoel ik zijn beste jaren (25 tot 32). Daarna wordt het een ander verhaal.

zou een goede zijn voor in de verdediging van liverpool, tottenham of arsenal

KOM Terug Naar DE Arena! Lijkt me fantastisch! Als vertonghen weg gaat dan hebben we weer een echte leider in de achterste linie. Iets wat je mist nu Vertonghen geblesseerd is. Alleen salaris zal wel een probleem worden.

Tis een droom want hij zal zeker niet terug gaan denk ik. Het buitenland is mooi en daar verdien je veel meer dus ik verwacht absoluut niet dat hij komt. (maar ik zou het bijzonder graag willen)!!!

9 augustus 2011 om 14:25

En het feit dat Vertonghen linksbenig is en Heitinga rechtsbenig zien we door de vingers? Dat is nou precies de reden dat Anita geen linksback meer is

9 augustus 2011 om 14:25

Staan bij zoveel clubs 2 rechtspoten op de 2 centrale plekken.

9 augustus 2011 om 14:30

Ja, ik snap dat allemaal wel, we moeten echter kijken naar de visie van de coach, die bepaalt de opstelling én de aankopen. Gezien die bij zijn aanstelling heeft aangegeven dat een linksbenig speler links hoort te spelen en een rechtsbenige speler rechts hoort te spelen, gaat je scenario gewoon niet op, zo simpel is het.

9 augustus 2011 om 14:57

Ik zocht het leider figuur en niet de links centraal verdediger ;-) maar ik snap je punt!. Uiteindelijk komt het er op neer dat hij gewoon moet terugkomen ;-) Hij heeft de ambiance weer kunnen proeven bij het afscheid van vd Sar dus ik hoop dat hij aan het denken is gezet ;-)

Nee Heitinga is te goed voor Ajax een mooie subtopper in Spanje of Duitsland of Italië zou hem goed doen!

club als

-As Roma
-sevilla
-borrussia Dortmund?

9 augustus 2011 om 18:11

Naar AS Roma zou pas mooi zijn, wordt hij herenigd met Stekeleburg.

@sdarsenal dat zou zeker geen slechte zijn voor Arsenal.

is dit geen mooie verdediger voor Arsenal? begeeft zich al een tijdje in de PL.

Ik volg Everton niet heel goed, dus zou iemand mij kunnen vertellen hoe Heitinga het afgelopen jaren had gedaan bij Everton (en ook Atletico Madrid) ?

Doet hij het goed ?
Is hij uitblinker in de verdediging en in het team ?
Is hij basisspeler ?
Kan hij het niveau van de PL aan ?
Zou hij een stapje hoger aankunnen ?

In Oranje vind ik hem altijd goed zijn mannetje staan, maar datzelfde was ook bij Boulahrouz die het in clubverband bij VFB Stuttgart minder deed.

We doen allemaal of heitinga een topverdediger is, als hij dat is, Dan had hij allang bij een topclub gespeeld. Maar lees nergens dat de topclubs in engeland of andere competities op zoek zijn naar een type heitinga. En tegen de tijd dat hij terugkeert naar amsterdam, wie zegt dat ze op hem zitten te wachten. Je wilt toch geen speler hebben, die de eigen jeugd in de weg zit. Clubliefde heeft hem niet weerhouden om ajax te verlaten.

Toch jammer dat hij niet bij een echte topclub speelt. Dat niveau kan hij namelijk wel aan. Toen bij Ajax ging hij meteen op de aanbieding in van Athletico en dat is denk ik een verkeerde keuze geweest. Als hij iets langer bij Ajax was gebleven speelde hij nu voor Arsenal, Liverpool, Chelsea o.i.d. net als Vermaelen.

9 augustus 2011 om 16:04

@anax:

Nee, dat niveau kan hij helemaal niet aan. Als je Heitinga puur als verdediger gaat beoordelen dan komt hij verdedigend gewoon tekort voor de absolute top. Er is geen Engelse topclub die in Heitinga gaat investeren, puur omdat hij de kwaliteit mist. Vergelijk Heitinga eens met jongens als Terry, Luiz, Vidic, Ferdinand, Kompany, Vermaelen etc etc etc. Allemaal betere verdedigers als Heitinga.

Misschien dat er zich nog een Europese subtopper gaat melden bij Heitinga, maar daar ligt zijn plafond dan ook.

Heitinga kan nu wel allemaal gaan lopen klagen dat hij CL voetbal wil spelen en dat hij Europees voetbal mist bij Everton, maar de beste man is nu eenmaal geen topper. Johnny is bij Atletico geflopt en ook bij Everton is hij niet eens een zekerheidje. Johnny is gewoon geen topverdediger. Maakt teveel foutjes om bij een Europese topclub in de basis te staan. Dat hij bij het Nederlands elftal basisklant is komt puur vanwege het gebrek aan goede Nederlandse centrale verdedigers.

Nee, Johnny mag blij zijn met zijn dikke contract in Liverpool. De Europese top gaat zich nooit bij hem melden.

Afwachten??? Voorlopig onder contract bij Everton? Wat had hij dan verwacht dat hij naar chelsea, man united kon? Moet eerst maar eens zorgen dat hij een onbetwiste basisspeler is bij Everton! Ben bang dat hij zich een heel klein beetje te hoog inschat.

9 augustus 2011 om 16:24

@ees25:

Tsjah, Heitinga heeft het een beetje hoog in zijn bol omdat hij basisspeler is bij het Nederlands elftal en daar speelt tussen jongens die wél de kwaliteiten hebben om te spelen in de wereldtop. Heitinga denkt waarschijnlijk; Als zij meekunnen bij Arsenal, Liverpool, Man City en Bayern dan kan ik het ook. Maar dat kan hij niet. Maar goed, Johnny mag heel blij zijn met zijn dikke contract bij Everton én die basisplaats bij Oranje. Want zodra er een beetje centrale verdediger doorbreekt in Nederland dan is hij zijn basisplaats meteen kwijt.

9 augustus 2011 om 19:42

Je reageert echt als een dreinende baby.
Hoeveel onzin kun je uitkramen in zoveel zinnen.
Psv mocht zijn handjes dichtknijpen met zo een verdediger, hadden beter hun verdediging kunnen versterken met hun miljoenen gemeentesubsidie.
Als ze Heitinga hadden gekocht en ruimte hadden gemaakt in hun salarisplafond door een Engelaar te verkopen of een Marcelus die nog geen pass over 3 meter kan geven hadden ze serieus meegedaan dit seizoen.

Ik vind en ik weet dat ik met deze mening veel mensen tegen hun enkels schop, ik vind Heitinga een van de meest waardeloze voetballers die ooit hebben bestaan, hij kan niet voetballen, maakt meer overtredingen dan wie dan ook, duikt vaker onder de bal door dan ieder willekeurig voetballer en maait ook veels te vaak over de bal heen.

Zijn Ajax periode vond ik hem al een kluns en hij is er in het buitenland niet beter van geworden (zijn bankrekening wel inderdaad).

Er is ook een keerzijde, hij speelt wel en ik denk dan ben ik de enige die ziet dat hij niets kan of zie ik niet wat hij goed doet ?

9 augustus 2011 om 17:14

Ja je bent inderdaad de enige die dat ziet.. Dankzij heitinga heeft het nederlands elftal wel de finale gehaald..
Dat hij een tweede gele kaart krijgt in de finale omdat de tegenstander een schwalbe maakte kon hij niks aan doen.
Staat buiten kijf dat heitinga de beste nederlandse centrale verdediger is die er rondloopt.

9 augustus 2011 om 21:51

Hij is helemaal niet de enige
Heitinga is een redelijke verdediger maar zeker niet meer dan dat en zeker geen topper

Hij is slim genoeg om dikke vriendjes te zijn met VDV , Sneijder etc. waardoor hij bij oranje wel goed zit

Dankzij Heitinga de finale gehaald denk ik niet ... bedoel je die dekkingsfout tegen Brazilie? in de finale rood ... en dat was geen schwalbe , hij was te laat en hield vast

Bij Atletico gewoon geflopt .... nee Everton is zijn nivo en dat is geen top.
Hij kijkt altijd wel stoer waardoor hij op Stam lijkt ...alleen heeft hij dat nivo niet ...gauw hopen op Douglas.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren