Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nederlaag en schade voor Spanje op Italiaanse bodem

Laatste update:
/

Voor het eerst in negentien jaar tijd is Italië erin geslaagd om een regerend wereldkampioen te verslaan. De wereldkampioen van 2006 was woensdag met nipt verschil te sterk voor de huidige wereldkampioen, Spanje: 2-1. Ofschoon beide teams aan elkaar waren gewaagd en het duel in de slotfase alle kanten op kon, trokken de Italianen aan het langste eind. Het is voor het eerst dat Raúl Albiol een interland niet wint: één nederlaag in 28 interlands. Barcelona en Chelsea zullen zich zorgen maken over de blessures van Gerard Piqué en Fernando Torres.

Italië startte uitstekend aan de krachtmeting in Bari door Spanje meteen onder druk te zetten. Een inzet van Domenico Criscito in de vierde minuut ging tegen de paal en was ook voorbode van de verdiende openingstreffer van de Italianen, zeven minuten later. Na een uitstekende pass van Criscito werkte Riccardo Montolivo de bal beheerst over Iker Casillas heen: 1-0. Het was niet de enige domper voor de wereldkampioen in de beginfase. Torres moest zich niet veel later door Fernando Llorente laten vervangen in verband met een hoofdblessure en misselijkheid.

/

Naarmate de eerste helft vorderde kwam Spanje ietwat meer in haar ritme. Pogingen van David Silva en Javi Martinez leverden echter geen doelpunt op. Terwijl Spanje op op basis van balbezit probeerde om een gelijkmaker te forceren, gokte Italië via een counter op de 2-0. Het was aan Casillas en Albiol te danken dat Giuseppe Rossi niet voor de tweede treffer zorgde. In de 37e minuut kwam Spanje toch op gelijke hoogte. Giorgio Chiellini belemmeerde Llorente in het zestienmetergebied en Xabi Alonso schoot de bal vanaf elf meter achter Gianluigi Buffon.

Spanje ontsnapte in de slotfase van de eerste helft aan een achterstand. Casillas stond met een uitstekende redding een doelpunt van Antonio Cassano in de weg en even later was il Pibe de Bari ook niet met een kopbal trefzeker. Ook Piqué haalde de rust niet. Hij moest zich laten vervangen door Sergio Busquets. Del Bosque bracht na rust onder meer David Villa in het veld en el Guaje liet zich meteen gelden met een inzet vanaf veertig meter, zonder resultaat. Na een uur spelen kreeg Llorente een mogelijkheid, maar het was niet de avond van de Bask. Cesara Prandelli koos enkele minuten eerder voor het inbrengen van onder meer Mario Balotelli.

Spanje drong meer aan en met name de wisselwerking tussen Villa en Silva, die samen bij Valencia actief waren, zorgde voor hoofdbrekens bij de Italianen. Llorente, Xabi Alonso, Silva en Villa kregen de bal echter niet achter Buffon, die daarna ook hulp kreeg van Llorente. De aanvaller stond in de weg toen Juan Mata voor de 1-2 leek te zorgen. Zes minuten voor tijd viel de winnende treffer van Italië. Een schot van Alberto Aquilani werd door Albiol van richting veranderd en stelde Victor Valdés niet meer in staat om een doelpunt te voorkomen: 2-1. In de slotfase kon het duel nog alle kanten op. Wederom Silva en Villa lieten na om te scoren, terwijl Valdés niet toestond dat Balotelli voor een 3-1 eindstand zou zorgen.

Spanje heeft verdiend verloren

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Forza Italia!!!!! eindelijk weer op de goede weg terug! zat bijna in het stadion, helaas ging mijn reis naar familie in bari niet door

10 augustus 2011 om 22:57

Das heel zonde. Als je op een familiereisje zo'n wedstrijd mee kan pakken is dat wel leuk natuurlijk.. Ik vond Italië ook best sterk spelen, zou leuk zijn als ze weer aan zouden haken bij de wereldtop!

10 augustus 2011 om 23:00

was pique ernstig gebesseerd geraakt? voor elclassico haalt hij dat denkj je>

10 augustus 2011 om 23:11

geen idee, op vi staat dat de ernst van de blessures nog niet duidelijk waren. maar denk dat het wel meevalt

10 augustus 2011 om 23:22

wow supercool man, je hebt familie in Bari!!

(denk dat je dat wil horen aangezien je op iedere pagina zegt dat je er net niet heen ging)

OT: Goed voor nederland dat dat irritante land eindelijk weer eens verliest

10 augustus 2011 om 23:29

Als je uit Bari komt en daar wint Italie van Spanje, dan mag je best trots zijn als je familie daar vandaan komt. Ik zie het probleem niet zo.

10 augustus 2011 om 23:30

ik trek het niet als mensen zo ongelooflijk aandacht trekken.. ga dan lekker op TMF chat zitten ofzo

10 augustus 2011 om 23:49

De één gebruikt het internet om gewoon gezellig een praatje te maken, de ander om ongelofelijk muggen te ziften.

11 augustus 2011 om 00:16

ik zette het 2x neer omdat ik me bedacht dat op die andere pagina toch niemand meer kwam gezien de wedstrijd was afgelopen. niet om aandacht te trekken, mag toch gewoon neerzetten wat ik wil...
misschien eerder een stukje trots idd

maar goed bovenal blij dat italie gewonnen heeft EN goed speelde

11 augustus 2011 om 01:43

Meen je niet is TMF failliet ?

11 augustus 2011 om 10:24

waar blijven mijn kudo's? Ik heb familie in Napels en die reis naar hen binnenkort gaat wel door!

On-topic: Prima overwinning van Italië. Snap een ding niet: Raul Albiol werd voor het eerst verslagen in 28 interlands. Hij was er dan niet bij tegen Portugal en Argentinië, waar Spanje dik klop kreeg?

11 augustus 2011 om 12:32

Hoe bedoel je eindelijk, dit is al weer de 3e nederlaag in 1 jaar tijd. Argentinië 4-1, Portugal 4-0 eerder.

11 augustus 2011 om 01:22

Ik was ook bijna gegaan maar er waren wat problemen ( met me oma) ik zou gaan egt jammer is niet ver Bari ( heb familie in San Vito dei normanni ken je dat? Overigens prachtige wedstrijd forza Italia!

En dan nu de vraag:
Staat Nederland eerste op de ranglijst?

10 augustus 2011 om 22:52

Nee, want Nederland heeft niet gespeeld en dus ook niet gewonnen.

10 augustus 2011 om 22:53


Edit:

Ik heb wat research gedaan bij de Fifa.com website en ik kan daaruit concluderen dat je geen punten kan verliezen als je een wedstrijd verliest. Je krijgt dan net als bij een 'normale wedstrijd in de competitie' gewoon 0 punten. Echter is het totale aantal punten gecalculeerd uit het gemiddeld van alle interlands van de laatste 12 maanden een gemiddelde van het totaal aantal interlands de laatste 3 jaar na de 1e 12 maanden. Dat schuift dus ieder jaar op. Dus in conclusie: als jij dit jaar een slechter jaar speelt dan het 1e jaar van de 4 jaar die meegerekent wordt, dan kan je dus inderdaad in punten achteruit gaan. In simpelere taal: als je dit jaar slechter speelt dan 4 jaar geleden minus de laatste 12 maanden, ga je in punten achteruit. Het verschil tussen Nederland en Spanje bedraagt nu dus 32 punten.(exclusief deze laatste Interland: Italië-spanje.) Het kan zo zijn dat Spanje 4 jaar geleden een Interland dus beter heeft afgerond dan deze interland tegen Italië. Dan zal dus die interland eraf gaan en deze tegen Italie, erbij komen. Dan gaat het puntentotaal van Spanje dus achteruit en is het mogelijk dat Nederland nu 1e staat. Daarvoor is een best ingewikkelde formule op de Fifa website.

Daarvoor moet je even naar Fifa.com en dan 'world football' boven in aanklikken en dan links zie je de ranking van nu. Dan klik je onder die ranking op: 'ranking Table'. Op de volgende pagina, rechtsonderin zie je een linkje met 'calculation of Points'. Daar kan je mijn uitleg nog even controleren.

Toch maar even hier de details gepost:

The basic logic of these calculations is simple: any team that does well in world football wins points which
enable it to climb the world ranking.
A team’s total number of points over a four-year period is determined by adding:
· the average number of points gained from matches during the past 12 months; and
· the average number of points gained from matches older than 12 months (depreciates yearly).
Calculation of points for a single match
The number of points that can be won in a match depends on the following factors:
• Was the match won or drawn? (m)
• How important was the match (ranging from a friendly match to a Fifa World Cup™ match)? (i)
• How strong was the opposing team in terms of ranking position and the confederation to which they
belong? (T and C)
These factors are brought together in the following formula to ascertain the total number of points (p).
P = M x I x T x C

Bron: Fifa.com

10 augustus 2011 om 22:58

Dat is niet helemaal waar, Spanje krijgt voor deze verlies punten aftrek, en als dat er meer zijn dan 44 dan staat Nederland gewoon bovenaan.

10 augustus 2011 om 23:00

Zie post hierboven.

10 augustus 2011 om 23:04

maar vooraf werd gezegd dat wanneer Nederland op nummer 1 wilde komen, dat Spanje móést verliezen en Nederland móést winnen.. En aangezien Nederland niet heeft gespeeld, kunnen ze ook niet hebben gewonnen..

10 augustus 2011 om 23:08

haha..dan zou het nog kunnen.
Want als Nederland had verloren hadden ze ook minpunten gehad. En die hebben ze nu dus ook niet.
Maar k geloof dat Spanje nog net op 1 staat

11 augustus 2011 om 02:07

Top man, hoe je ons op de hoogte houdt, echt waar. Maar als je nou die rekensom had gemaakt in plaats van dat hele stuk over te typen, hadden we het nu gewoon geweten!!!! Maar toch: complimenten voor je informatie

11 augustus 2011 om 08:45

Ik denk dat die Spanjaarden die Engelse hooligans omgekocht hebben om ff flink te rellen zodat ze bovenaan zouden blijven staan!

Jammer nu dat de interland van Oranje niet is doorgegaan, was er wel van overtuigd dat Nederland Engeland zou verslaan, en dan waren we gewoon nummer 1! Voor wat dat waard is.

10 augustus 2011 om 22:53

word wss alsnog gespeeld.

10 augustus 2011 om 23:14

Hij word volgend jaar ingehaald.

11 augustus 2011 om 00:07

Jah, volgend jaar pas, dan zijn er allang andere interlands/wedstrijden geweest denk ik :P

11 augustus 2011 om 09:41

Ja dat klopt , EK kwalificatie wedstrijden ook al maarja, het is niet anders hè

Nederland is nu toch eerste op de Fifa Ranglijst??

10 augustus 2011 om 22:54

Nee want nederland heeft niet gespeeld en nederland zou hebben moeten gewonnen en spanje zou hebben moeten verliezen.
Maar omdat nederland niet heeft gespeeld krijgt het natuurlijk ook geen punten.

10 augustus 2011 om 22:54

nee want we hebben zelf niet gespeeld dus kunnen we geen punten krijgen

Italie speelde erg goed is zeker een ousider voor de titel op het Ek.

Weet iemand misschien of Nederland nu 1ste staat op de Fifa ranglijst

10 augustus 2011 om 23:34

Italie is altijd wanneer ze meedoen 1 van de kanshebbers, in 2006 wonnen ze ook onverwachts de titel na al die omkoopschandelen, men hielt toen rekening met Brazilie en Argentinie als winnaar

11 augustus 2011 om 00:33

Ben ik het volkomen mee eens. Een aantal landen zijn gewoon altijd kanshebber, hoe slecht ze het ook doen in de kwalificaties of voorbereiding. Dat zijn Italië, Duitsland, Argentinië en Brazilië. Dat zijn ook gewoon echte toernooi ploegen, die op een toernooi zomaar ineens boven hun zelf uit kunnen stijgen.

Afgelopen WK zakte Italië natuurlijk wel erg door het ijs.

Italie klopt Spanje en dat is toch een zeer mooi resultaat. In de eerste helft was het Italie dat in de eerste vijftien minuten enorm veel druk zette en dat loonde. Criscito knalde voor Italie op de paal, zou een schitterend doelpunt zijn geweest. Maar enkele minuten later scoort Montolivo een prachtig doelpunt na een mooie aanval. Vervolgens blijft Italie de betere ploeg qua kansen, qua spel was het gelijkwaardig. Rossi en Cassano hadden beide nog een goede kans maar Casillas stond er twee keer. De eerste kans van Spanje is eigenlijk de strafschop die ze krijgen. Het was toch een lichte strafschop aangezien zowel Llorente als Chiellini aan elkaar trokken. Cassano had nog een kopkans maar knikte iets te hoog

In de tweede helft ging Italie wat behoudend spelen en zette Spanje meer druk waardoor ze enkele kansjes kregen. Spanje was een deel van de tweede helft beter maar een ijzersterke Chiellini en Ranocchia ruimde toch behoorlijk wat op in de verdeging. Ook Buffon had nog een goede tussekomst. Daarna had Italie nog twee kansjes maar uiteindelijk valt de goal met wat geluk door Aquilani. Mario Balotelli viel redelijk goed in en had twee kansen maar zette die niet om in een doelpunt. De laatste kans was een kans van Silva maar die faalde en zo won Italie.

Toch wel een zeer mooi resultaat van Italie. Over de hele wedstrijd gezien konden beide ploegen aanspraak maken op winst. Maar de ploeg die de beste kansen had heeft gewonnen, toch mooi tegen Spanje. De ploeg van Prandelli begint sterker te worden, beter te voetballen en elkaar beter aan te voelen. Goede combinaties, hard werken en soms stevige counters, vandaag heb ik het toch allemaal gezien.

Rossonero zal nu wel denken: Wat heb ik nu gezegd met die 4-0 voor Spanje

10 augustus 2011 om 22:59

ach,jammer dat Nederland geen 1ste maar als je met een oefenpotje al van positie kan wisselen zegt dat ook genoeg.
Spanje is winnaar EK en WK dus die verdienden nr 1 positie gewoon.

10 augustus 2011 om 23:02

Haha echt hey, ben ontzettend verrast!! Leuk om Italië zo te zien spelen, goed en soms mooi spel.

10 augustus 2011 om 23:08

Ik vind trouwens het middenveld met Pirlo, De Rossi en Montolivo ook goed. Alleen jammer dat Thiago Motta startte, had liever Marchisio gezien die in de tweede helft verdedigend toch zijn taken deed.

Wat mij vooral opviel is dat ze niet zomaar wegtrapte maar gewoon de voetballende oplossing zochten en combinaties maakte. Prandelli heeft al goed werk geleverd en nu hopen dat ze met oog op het ek dit kunnen verder zetten.

In de twee echte testen heeft Italie het tegen de toplanden toch wel goed gedaan.
Duitsland 1-1 Italie en Italie 2-1 Spanje. Toch 4/6 gepakt tegen twee favorieten voor het ek.

10 augustus 2011 om 23:14

Inderdaad, Italie durfde te voetballen. Hoewel ik daar wel voor huiverde, er kwam een grote kans toen Ranocchia (toch niet de beste voetballer) de bal wilde spelen naar ik meen Rossi en Villa daar opdook. Gelukkig ging deze voorlangs. Voetballende weg moet alleen indien mogelijk denk ik, anders moet die bal gewoon richting Madrid. Italië komt er wel, wij hebben ook topspelers als Chiellini, Buffon, Balotelli, Pazzini en niet te vergeten Montolivo!

10 augustus 2011 om 23:15

Inderdaad vind ik het middenveld van Italië sterk, alleen T. Motta vind ik geen enkel nationaal shirt waardig. Smeerlap vind ik het en geen toegevoegde waarde, dus ik zou inderdaad met Marchisio starten.
Ik vind de verdediging momenteel het zwakste punt, vooral centraal. Iedereen vind Chiellini zo goed, maar ik heb mijn bedenkingen erbij. Ranocchia ernaast vind ik erg wisselvallig, alleen de backs vind ik goed spelen. Wellicht een keer Abate proberen ipv Maggio, aangezien hij het zo goed doet bij Milan. Hij is ook jonger dan Maggio, die overigens uitstekend werk doet.
Ik heb vertrouwen in Prandelli na deze laatste wedstrijden inderdaad, ik denk dat hij wel een goede man is voor de azzurri.

* met P/c/b/q bedoel ik Pazzini, Cassano, Balotelli of Quagliarella. Hoe gaat het eigenlijk met Quagliarella? Mooie goals van hem altijd..

Buffon
Abate
?
?
Criscito
De Rossi
Pirlo
Marchisio
Montolivo
Rossi
P/C/B/Q
10 augustus 2011 om 23:29

@rossonero93
hmm ik ben het niet helemaal met je eens wat betrefd onze verdediging. Rannochia doet het erg goed bij Inter en bij Italië tot nu toe ook redlijk goed, Chiellini is een van de betere spelers in onze selectie dus ik zou dat gewoon zo laten staan.
Maggio voor Abate lijkt me wel een goede wissel aangezien Maggio niet geweldig is in zijn verdedigend werk naar mijn mening. Abate en Criscito zijn toch twee heel talentvolle backs die in de toekomst alleen maar beter zullen worden al ou de ontwikkeling van Criscito beter gaan als hij niet naar Rusland zou zijn gegaan.
Naar mijn mening is onze zwakste positie en ik zeg het met pijn in mijn hart: Buffon.niet omdat hij het niet goed doet nee dat zeker niet mar hij erg blessure gevoelig en ik zie hem daarom niet meer tot zijn 40e keepen. Als er niet snel een keeper opstaat die hem kan opvolgen ben ik bang niet voor het volgend het ek maar wel het wk erna. Viviano doet te kort en de Sanctis is maar een tussen oplossing.

10 augustus 2011 om 23:29

Tsja Giorgio Chiellini is toch al twee a drie keer uitgeroepen tot de beste verdediger van de Serie A, vorig seizoen (2009/10) nog samen met Samuel. Chiellini is puur verdedigend gewoon ijzersterk maar op voetballend vlak is hij inderdaad niet sterk. Als Chiellini nu naast zich iemand had die rusit kan uitvoetballen zoals Pique of Thiago Silva dan was hij nog een stuk beter.

Italie heeft nog op aanvallend vlak verschillende keuzes. Je had vandaag Rossi, Cassano, Pazzini en Balotelli. Maar er lopen ook nog Quagliarella, Matri en Osvaldo (die bij Espanyol speelt en in de jeugdteams van Italie speelde) rond.

@napoli
Ik denk dat Buffon toch nog doorkan tot 2016, al wil ik niet zeggen als basisspeler dan. Maar vandaag heeft hij toch gewoon de ballen eruit gehaald en in de voorbereiding met Juve maakt hij een uitstekende indruk. Misschien dat Sirigu zich verder blijft ontwikkelen in Frankrijk, ik hoop het.

10 augustus 2011 om 23:37

@ Napoli3 en Sa2juve

Meningen verschillen, maar denk alsjeblieft niet dat ik Chiellini en/of Ranocchio slecht vindt!! Ik zou inderdaad gewoon liever wat meer rust hebben, aangezien ik Chiellini wel eens een gevaar voor eigen ploeg vind door soms wat wild verdedigen - kaarten, gevaarlijke vrije trappen en penalties, dat verhaal. En ik vind De Sanctis eigenlijk best een goede oplossing voor als Buffon er niet is, bij Napoli vind ik hem altijd positief opvallen.

Ik vind trouwens Matri wel een goede spits, maar een beetje te statisch om ten koste van de andere spitsen een plaats te veroveren. Maakt wel eens een indruk dat hij geen zin heeft met zijn zware lijf. Beetje zo'n verhaal als Toni, nooit zo'n fan van geweest. Past niet in de revolutie die het Italiaanse team nodig heeft ook, denk ik. Osvaldo ken ik niet zo goed, zou ik vaker willen zien spelen!!

11 augustus 2011 om 10:42

@napoli3 Marchetti, mark my words!

En over Maggio heb je gelijk, want dat is ook meer een middenvelder. Hij kan ook prima achterin spelen als back bij Napoli, maar ik weet niet of het in de Squadra nou echt een goed plan is, zeker als je een echte back hebt als idd bijv. een Abate...! En volgens mij kan Gastaldello ook nog op de back spelen. En Is Casetti wel eens getest of een Stendardo?

11 augustus 2011 om 12:34

@sa2juve
Dat bedoel ik er ook mee te zeggen, op de bank is het wel leuk en aardig maar we moeten gewoon een waardige opvolger hebben voor als hij niet meer in de basis kan. Sirigu heeft naar mijn mening met Psg een foute keus gemaakt en is gewoon voor het grote geld gegaan, tuurlijk het is een veel belovend project maar de competitie is nog altijd minder dus voor zijn ontwikkeling weet ik niet of dit zo'n goede stap is.

@rossonero93
Chiellini kan idd wel ontstuimig zijn maar hopelijk ontwikkeld Rannochia zich en wordt hij dan de rust die we nodig hebben. Bonnuci en Barzaghli zijn trouwens ook niet ed rustigste dus ik weet niet wie je er anders neer moet zetten? De Sanctis is een geweldige keeper alleen is hij ook de jongste niet meer en dus alleen maar een tussen oplossing.

@pettersson
Marchetti? hij viel in voor Buffon in wk 2010 en dat was nou niet bepaald een succes. De verdedigers die je als laats op noemt zijn allen minder dan Maggio en Abate.

Jeetje, als Nederland gewoon had gespeeld én had gewonnen, stonden ze gewoon bovenaan de ranglijst!

dan kan Nederland toch volgende maand nummer 1 worden als men de wedstrijden wint tegen San marino en moldavie?

Jammer dat we niet gespeeld hebben,hadden we 1ste gestaan!

10 augustus 2011 om 22:57

alleen als we gewonnen hadden op wembley.

De huidige wereld en europeeskampioen verliest wel veel oefenpartijen. Argentinie,portugal en nu Italie.
Ben benieuwd wat ze op het EK zullen laten zien.

Nederland nu 1ste op de Fifa ranglijst, omdat Spanje veel punten 'verloren' heeft. Voor meer info: http://www.football-rankings.info

Heeft dus niets met eventueel 'inhalen' van de wedstrijd. Net als bij sommige andere sporten is er een ranglijst waarbij je bij slecht resultaat punten kunt verliezen. Je zou bijna kunnen zeggen dat Nederland er dus voordeel van had dat het niet tegen Engeland hoefde te spelen en dus ook geen punten kon verliezen...

10 augustus 2011 om 22:59

je kan punten verliezen ja, maar niet door wedstrijden te verliezen. de ranglijst telt maar een x aantal jaar terug, dus als je resultaat in deze maand negatief is ten opzichte van dezelfde maand dat x aantal jaar geleden, dan krijg je minpunten.

10 augustus 2011 om 23:02

Waar lees je dit dan op die site? Voor zover ik weet is dat alleen bij tennis hoor....

10 augustus 2011 om 23:07

Op deze site staat toch ook gewoon dat Spanje eerste staat, en Nederland tweede!

10 augustus 2011 om 23:35

Kijk eens aan de zijkant, daar staan de tweets van de site.

Daar staat duidelijk dat als Spanje niet wint van Italie dat Nederland eerste staat ongeacht dat de wedstrijd niet doorgaat.

10 augustus 2011 om 23:44

De tweets, kan net zo goed van iemand zijn die ook fout zit. Doe aub niet alsof dat een feit is.

11 augustus 2011 om 18:23

Als de site zelf dingen tweet mag je er van uit gaan dat het een feit is.
Of wil je zeggen dat als VI iets tweet dat het onzin is omdat het op twitter staat ?

toto!!! en volgens mij zou nederland dan de eerste positie kunnen pakken als ze de eerst volgende wedstrijd winnen of gelijkspelen want dit verlies komt hard aan op de punten van spanje.

Jammer dat NL nu niet heeft gespeelt ws wel leuk geweest voor de ranglijst... Als NL gewonnen had natuurlijk

10 augustus 2011 om 22:55

Nederland staat nu gewoon eerste :-) Zie mijn vorige post

10 augustus 2011 om 23:05

Ja als Nederland had gespeeld maar Nederland heeft niet gespeeld vandaag.dus krijgt het ook geen punten en veranderd er helemaal niets

Man o man, wat was die verdediging slecht voor een wereldkampioen.
En Balotelli speelde goed..

10 augustus 2011 om 23:22

Ja ik vind hem ook goed spelen wat ik gezien heb ik was ah appen tussen brazilie en deze wedstrijd.

11 augustus 2011 om 09:18

De verdediging was slecht omdat Puyol, Capdevilla & Ramos er niet bij waren. Daar komt nog bij dat Pique geblesseerd raakte in de eerste helft, waardoor alle verdedigers die er normaal instaan gewoon niet speelde.

Was een keer te verwachten een nederlaag van spanje, aan alles komt een eind en het zal me niks verbazen dat Spanje nu ook gewoon vroeg word uitgeschakeld op het volgende Ek, en of ze het WK gaan halen moet ik ook nog eens zien, want ze zitten bij Frankrijk in de poule.
Natuurlijk zegt deze wedstrijd niet veel maar dit kan wel een mentale tik zijn voor de Spaanse ploeg.

11 augustus 2011 om 02:38

Dus omdat ze nu 2 keer een prijs achter elkaar hebben gewonnen, worden ze nu ineens vroeg uitgeschakeld op het volgende ek. Dat slaat nergens op, het team blijft bijna gewoon hetzelfde(ga ik vanuit), en of ze het wk wel gaan halen? Lachwekkend, daar ga ik niet eens op in.

Ik denk niet dat dit een mentale tik is voor hun, ze zijn zelf wel wijs genoeg om te weten dat ze niet onoverwinnelijk zijn.

11 augustus 2011 om 09:22

Onthou wel dat er veel basisspelers niet waren + dat er een groot aantal basisspelers op de bank zaten. Puyol, Ramos, Xavi, Fabregas en Capdevilla waren geblesseerd. Dit zijn niet de minste. Als vervanger voor Puyol was Marchena ook gebleseerd. Daarbij komt nog dat Pique geblesseerd raakte in de eerste helft. Busquets, Villa, Pedro kregen rust (zal er vast nog een paar vergeten zijn). Zij vielen de tweede helft in. De enige basisspelers die speelde waren Iniesta, Pique, Casillas en Xabi Alonso. Italië heeft mij verrast door hun goede spel, maar deze wedstrijd zegt helemaal niks. Spanje speelde in de tweede helft bij vlagen prima voetbal en deze wedstrijd kon alle kanten opgaan. Doordat er zoveel basisspelers niet speelde, zegt dit vrij weinig..

Jammer. Ik snap niet waarom Spanje de laatste tijd wat minder presteert. Alle spelers zijn toch wel intact en ze hebben zich al voldoende opgeladen.

haha balen, als wij nou vanavond gespeeld hadden en wonnen, stonden wij nu 1e op Fifa wereldranglijst.

10 augustus 2011 om 22:56

Nederland staat gewoon eerste op Fifa ranglijst!

10 augustus 2011 om 23:01

Zou kunnen hoor, maar niet op basis van deze wedstrijd dan, maar op basis van wedstrijden die Augustus vorig jaar, 2 jaar geleden, 3 jaar geleden, 4 jaar geleden en 8 jaar geleden zijn gespeeeld.

10 augustus 2011 om 23:02

@ Dzjengis, zit niet te liegen en je hoeft ook niet alles 100x te posten.

10 augustus 2011 om 23:08

Ik zit zoveel te posten omdat ik merk dat mensen niet goed op de hoogte zijn. Kijk het zelf maar na en desnoods maak je een eigen berekening. Maar Nederland staat echt gewoon eerste...

10 augustus 2011 om 23:17

hoe kan jij in hemelsnaam een berekening maken? dan moet jij voor Elke wedstrijd in de afgelopen 8 jaar van zowel Spanje als Nederland een formule toepassen. Nooit dat jij dat hebt gedaan in de tijd sinds de wedstrijd is afgelopen en jij dit hier allemaal postte.

Ik heb geen idee of Engeland - Nederland überhaupt nog op een latere datum gespeeld zal worden, maar mocht het zo zijn, dan heeft Nederland de kans om eerste te staan op de ranglijst. Spanje moest namelijk verliezen van Italië en Nederland moest weer winnen van Engeland. Dat is deels gelukt, de eerste plaats lonkt voor Nederland.

Jammer voor Spanje. Het is misschien 'maar' een oefenwedstrijd, maar zelfs met oefenwedstrijden kun je punten winnen. Italië prima gedaan, blijft natuurlijk een land die je niet moet onderschatten. Verder moeten de Spanjaarden hier niet te zwaar aan liften, niet alle interlands kunnen gewonnen worden.

Wat fijn. Leuk zulke rellen in Engeland. Als die wedstrijd gewoon was doorgegaan hadden we mooi op de eerste plek gestaan. Er zit ons altijd wel iets dwars.

10 augustus 2011 om 23:00

Ten eerste: Nederland staat eerste op de Fifa ranglijst omdat Spanje 'punten verloren heeft'.
Ten tweede: Nederland heeft er waarschijnlijk zelfs voordeel aan gehad, omdat het zelfs bij een gelijkspel tegen Engeland al punten verloren had (omdat Nederland zoveel hoger dan Engeland op de ranglijst staat).

Voor meer info: http://www.football-rankings.info

10 augustus 2011 om 23:02

Nederland staat maar 2 of 3 plekken boven Engeland.

10 augustus 2011 om 23:10

4 plekken om precies te zijn.

10 augustus 2011 om 23:13

Nederland wint in totaal sowieso 54 punten, omdat slechte resultaten van vorige augustusmaanden (gelijkspel Oekraïne 2010, gelijkspel Engeland 2009, gelijkspel Rusland 2008 en verlies Zwitserland in 2007 minder waard worden.

Maar jullie mogen ook bij de volgende publicatie van de Fifa-ranking blij verrast worden, geen probleem :-)

Laat me niet lachen met een nipt verschil.

Italie heerste over spanje en die ene goal van spanje was een onterechte penalty

Ik vond Montolivo en Balotelli erg goed spelen deze wedstrijd

Denkt dat de tijd van Barca en Spanje dit seizoen aardig gaat veranderen, hoe ik ze nu zag spelen.

10 augustus 2011 om 23:02

Zeker niet ik zie deze generatie niet verloren gaan want Spanje is nog steeds hetzelfde Spanje van het WK maar ze houden zich gewoon in want er is Zondag een belangrijke wedstrijd op het programma dus lijkt me ook logisch dat ze niet volop in de strijd gaan en echt voor de overwinning gaan strijden ook zag ik spanje met wat kansen waarmee ze gewoon de voorsprong hadden kunnen nemen maar helaas was dat niet zo .

prima dit resultaat van Italië, maar niet alleen dat, ze speelden bij vlagen heerlijk voetbal. Spanje had ook een paar mooie acties, maar ik vond de vechtlust van de italianen groter en uiteindelijk door een wat gelukkig doelpunt gewonnen. Het enige waar ik me over verbaasde was de strafschop die Spanje kreeg. Daar was niks aan de hand en zo makkelijk gegeven op het moment dat Italië de wedstrijd duidelijk in handen had. Echt een schande die scheids. Spanje krijgt weer een tikje uigedeeld. Ben benieuwd of ze zich weer kunnen herpakken tegen andere grote tegenstanders. En voor alle mensen die het zo belangrijk vinden of nederland nu eerste staat of niet, Nederland moet eerst maar eens zien te winnen van deze 2 ploegen. Dat is al een hele opgave op dit moment.

Kun je hiervan ergens online de samenvatting bekijken ?
Ik heb Belgie zitten volgen en die zenden geen samenvatting uit en op die manier heb ik in het verleden toch al heel wat gemist, hoe volgen jullie dat ?

10 augustus 2011 om 23:03

Footyroom.com Echt een hele goeie site om sammenvattingen te bekijken .

jammer maar nu zijn ze weer scherp. hopenlijk pique niet te erg geblesseerd.
off: cesc naar barca 90% rond, bron sport UK

Jammer dat Balotelli die mooie actie aan het einde vd wedstrijd niet verzilverde. Had ik hem wel gegund.
Criscito heeft mij aangenaam verrast, was veelal aanwezig en had een aantal mooie versnellingen langs de zijlijn.

Als Prandelli nog meer rust in de selectie weet te krijgen zie ik een mooie toekomst tegemoed met het huidig Italië.

Misleidend artikel. Italië was duidelijk beter, niet veeeeel beter maar toch. De penalty was onterecht, maar uiteindelijk is 2-1 een terechte uitslag, aangezien Spanje wel zat kansen afdwong. Vond Italië echter heel verrassend toch echt beter dan Spanje.

Heb overigens weer genoten van Pirlo en wat een mooie goal van Montolivo, goede pass op hem ook van Criscito. Beste speler die vandaag op het veld heeft gestaan in Bari is Iniesta natuurlijk, altijd smullen van die man!!

PS: Wilde nog even kwijt dat ik Casillas toch echt goed vond weer vandaag, wat een klasbak..

Wel jammer ( ook begrijpelijk) dat Nederland niet gespeeld heeft tegen Engeland. Stel dat Nederland had gewonnen hadden we 1e gestaan op de Fifa wereld ranglijst. Toch leuk voor zo'n klein landje als Nederland.

Dit zou dan de eerste keer in de geschiedenis zijn toch?

10 augustus 2011 om 23:16

@ Finger

Ja, dat klopt alleen snap ik die ophef nou niet zo om eerste te staan. Die cup hebben we niet gewonnen. Dan sta ik toch liever bovenaan met die cup achter de naam van Nederland. Leuk die nummer 1 notering maar zonder die cup vind ik dat niet echt belangrijk.

10 augustus 2011 om 23:23

Daar is iedereen het wel mee eens en er is geloof ik ook niet echt ophef. Was gewoon leuk geweest toch? Maar natuurlijk niet te vergelijken met wereldkamioen worden!

10 augustus 2011 om 23:30

@ Dante

'' Was gewoon leuk geweest toch? ''

Daar heb je eigenlijk wel gelijk in nu ik er even over nadenk. Voor een land dat volgens vele een micky mouse league heeft, doen we het desondanks wat dat betreft goed zowel op club als interland niveau.

Amai Spanje zonder Ramos,puyol en Xavi is toch wel een groot verschil se.vanachter was het gewoon een ramp bij Spanje.italië geraakte er veel te makkelijk door.

11 augustus 2011 om 10:07

wordt een makkie voor madrid zaterdag, zonder puyol xavi, pique, busquets....

eigenlijk een hele kromme regeling dat vriendschappelijke wedstrijden meetellen voor zo'n wereldranklijst. Wanneer bijvoorbeeld een C-land alleen maar oefenduels regelt tegen nog mindere landen, kunnen ze heel hoog op de lijst komen, want ze verliezen dan alleen maar punten in de kwalificatieduels.
Logischer zou zijn alleen wedstrijden voor kwalificatie of eindronden mee te tellen voor de ranking.

10 augustus 2011 om 23:08

Er is een berekining wat er voor zorgt dat je meer punten pakt voor hoog aangeschreven landen.

Italië speelde goed en ook mooi voetbal. Jammer dat de intentie er niet is tegen een ploeg als Ierland want dan zouden we toch al veel hoger op die lijst staan en mischien ook door de poule van afgelopen wk zijn gekomen. Die penalty vond ik trouwens veel te makelijk gegeven want Llorente trok ook als het niet ook hij was die begon en chiellini naar de groond trok. Spanje speelde ook goed maar er is gewoon gebrek aan scorend vermogen zolang Torres gebleseerd is. Villa zie namelijk liever als schaduwspits of komend vanaf de flanken.

Ik vind die hele fifalijst zowiezo nergens opslaan wat doen de mensen hier blij dat nederland 1ste staat mij boeit het niet hoor als ze ek winnen dan boeien het de mensen wel. Spanje hoort gewoon eerste te staan hun hebben de laatste jaren een Ek en Wk Gepakt.sommige landen staan op plaatsen waarvan je denkt wat heeft die nou daar weer te zoeken die fifalijst slaat nergens op.ik bedoel Marokko heeft van algerije met 4-0 gewonnen en van senegal met 0-2 waren duidelijk beter dan deze 2 landen maar toch staan ze lager rare lijst.

10 augustus 2011 om 23:28

Ja die lijst boeit niemand echt
maar je krijgt nu eenmaal punten voor de uitslagen die je haalt

dat heeft Nederland niet bedacht maar de fifa

Hoe vaker je wint , hoe hoger je staat
Marokko heeft van Algerije gewonnen dus daar hebben ze veel punten voor gekregen
Als Marokko nou de komende 4 jaar alles wint , zullen ze steeds hoger komen te staan ... ach en als je 1e word is het leuk toch?

Je loot dan ook makkelijker voor toernooien omdat je vaak groepshoofd bent

nederland moest winnen en spanje verliezen wil nederland eerste worden dat werd verteld op tv
spanje verliest punten omdat ze verloren hebben en nederland verliest punten omdat ze niet gespeeld hebben
een ranglijst telt 4 jaar
dit jaar is het meest waard in punten en 4 jaar geleden het minst waard in punten
spanje speeld volgende maand maar 1 interland tegen liechtenstein.
nederland 2 interlands tegen san marino(de nummer 203 samen met andorra en staan laatste) en finland mischien is er dan de kans?

maar de nummer 3 duitsland won van de nummer 4 brazilie dus weet niet of duitsland nederland voorbij kan

Voor het eerst in 19 jaar winnen de italianen van spanje staat er. Dat klopt dus niet, want de laatste keer was in 1994 op het wk. Dat is dus 17 jaar geleden.

10 augustus 2011 om 23:30

Ne ze wonnen voor het eerst in 19 jaar van een land dat op dat moment wereldkampioen was

Duitsland, Spanje, Italie, Nederland volgend jaar op het EK gaat gewoon smullen worden!

Mooie prestatie van Italië dat ze wonnen van Spanje. Niet meer dan dat. In vriendschappelijke duels kan iedereen van Spanje winnen, het lijkt soms wel of ze niet eens door hebben dat ze voetballen totdat ze achterstaan (soms niet eens, kijkend naar Argentinië-spanje).
Spanje zal gewoon weer heel makkelijk naar het EK gaan (als ze nog 1 of 2 duels winnen zijn ze zoiezo 1e en dus geplaatst voor het EK) en ik zie ze op het moment dat EK ook gewoon winnen. Weinig clubs vormen écht een dreiging. Italië en Frankrijk zijn nog in opbouw. Engeland is nog steeds slecht bezig met Capello die Engeland maar niet onder controle krijgt. Portugal kan verrassen, maar is niet standvastig genoeg (zie Ek-kwalificatie na 4 matches was het haast onmogelijk zich nog te plaatsen voor het Ek). Alleen van Duitsland en Nederland verwacht ik iets, maar van Nederland ook niet echt. Ik hoop natuurlijk dat Nederland het EK wint, maar ik betwijfel et. Vorig jaar had Nederland (raar om te zeggen) redelijk veel geluk. Het was Sneijder die steeds van die gelukkige doelpunten maakte (brazilië, Japan) anders was Nederland nooit zover gekomen. En ik betwijfel of Sneijder weer zo'n spontane scoringsdrift zal krijgen. Of vdvaart moet achter v. Persie spelen en achter vd Vaart de Jong en v. Bommel (de tegenstander kan dan nooit scoren praktisch).

Ik denk dat het EK gewonnen zal worden door Spanje of Duitsland.

Zo hé, had nooit verwacht dat Italië van Spanje zou winnen. Zo zie je maar weer dat 't voetbal heel verassend kan zijn!

- Nederland klopt Italië met 3-0
- Nederland verliest van Spanje met 1-0
- Italië klopt Spanje met 3-1

10 augustus 2011 om 23:42

Je vergelijkt wedstrijden uit 2008,2010 en 2011 met elkaar. Elk jaar is de opstelling toch weer anders dat houd de spanning ook in voetbal. Het is gewoon een momentopname van de dag/week. En het is niet 3-1 maar 2-1 geworden vandaag maar dat ter zijde. Heerlijk toch die voetballerij met alle verschillende uitslagen waar geen touw aan vast te knopen valt? Dat maakt voetbal nou zo leuk he!

@dzjengis heb respect voor je!!! Maar je kunt zo nog wel even doorgaan: De meeste mensen hier plaatsen reacties zonder de andere eerst te lezen...

Gewoon afwachten tot vrijdag, dan komt de nieuwste fifa ranking! Dan weten we het zeker.
Maar wat dan nog?! Zijn we dan in de praktijk ook de beste... Volgens mij verloren wij de wk finale!

@dzjengis heb respect voor je!!! Maar je kunt zo nog wel even doorgaan: De meeste mensen hier plaatsen reacties zonder de andere eerst te lezen...

Gewoon afwachten tot vrijdag, dan komt de nieuwste fifa ranking! Dan weten we het zeker.
Maar wat dan nog?! Zijn we dan in de praktijk ook de beste... Volgens mij verloren wij de wk finale!

http://www.football-rankings.info

Daar is te lezen dat Nederland nu eerste staat. (aan de linkerkant, de tweets)
De nieuwe lijst word aankomende vrijdag gepubliceerd.
Volgens de tweets is bekend dat als Spanje niet zou winnen van Italie dat Nederland eerste zou staan, ook al is de wedstrijd niet doorgegaan.

Zou leuk zijn om eens op de eerste plek te staan, ook al zegt het niks.
Ik denk dat ik, en vele met mij, liever voor de eerste keer aan kop hadden gestaan door het WK te winnen.

Italie hard uitgegleden afgelopen jaren laat nu eindelijk een mooie uitslag zien, jammer dat ik de wedstrijd niet heb kunnen bekijken.

Prandelli lijkt mij wel een coach dat de komende jaren succes kan hebben.

Lijkt mij weer leuk als Italie weer volop meedoet op het EK, en dat nederland een zware kluif aan ze krijgen.

Als Wereldkampioen eerst schandalig verliezen van portugal en wedstrijden winnen met moeite, is niet Wk-waardig. Terwijl wij vicewereldkampioen niks verliezen en 0-0 spelen met een veredeld B-elftal tegen een moorden Brazilie. Hopelijk valt spanje door de mand bij het EK en word de finale Nederland - Italie en winnen wij via penaltyreeks haha.

11 augustus 2011 om 01:06

Voor het gemak vergeten we maar even dat dit een oefenwedstrijd was, Spanje veel geblesseerde had en aankomende zondag de wedstrijd Real Barca is ?

11 augustus 2011 om 14:37

Oefenwedstrijd of niet, als Europees en Wereldkampioen moet je altijd winnen maakt niet uit tegen wie en of er nou geblesseerde zijn of niet.

11 augustus 2011 om 17:00

Is wel een beetje kort door de bocht.
Volgens mij zegt het woord oefenwedstrijd genoeg. Het is gewoon om te experimenteren en ingespeeld te raken.
Volgens jou redenering zou Nederland dus eigenlijk alles moeten winnen en mogen ze aleen verliezen van Spanje ? Nou gezien dat niet gebeurd is kunnen we Nederland net zo goed niet meeekenen als kanshebber voor de EK.

En daar gaat dan je eerste plek op de Fifa Wereldranglijst!
We hadden gewoon eerste gestaan als voetballand over de hele wereld dat was toch geweldig geweest !

10 augustus 2011 om 23:47

Denk je dat Engeland San Marino is? Ik denk dat Nederland het vrij moeilijk zou krijgen tegen de Engelsen.

11 augustus 2011 om 00:52

inderdaad. vind dat eigenlijk best arrogant om te denken dat NL wel even gewonnen had op wembley.

Had eerlijk gezegd niet verwacht dat Spanje zou verliezen maar zo te zien was het best wel een leuke wedstrijd? Heb hem niet kunnen zien jammwe genoeg.
Krijgt Spanje door deze wedstrijd minpunten op de Fifa lijst? Volgens mij wel..

Of: Weet iemand hoe het zit met Pique? Of de blessure ernstig is of niet? Want het zou jammer zijn voor de aankomende classico als Barcelona Pique moet missen aangezien Xavi ook geblesseerd is en een twijfelgeval is.
Pique zou nog opgevangen kunnen worden door Abidal maar Xavi is een ander verhaal

dit is heel gunstig voor nederland hopelijk winnen ze de volgende interland zodat we weer een stapje dichter bij de nummer 1 positie van de wereld komen

@ Kevinho23

Klopt, dat er wel 2 á 3 jaartjes tussen zitten. Maar de spelers van Oranje die in 2008 tegen Italië speelden waren bijna allemaal dezelfde als tegen Spanje in 2010. Op een paar kleine weizegingen na dan. Bijvoorbeeld Ruudje & Edwin. Maar heb vandaag beide opstellingen niet gezien, dus daar kan ik inderdaad niet over oordelen.

Het valt nog te bezien of Spanje op de 1ste plaats staat morgen als de lijst gepubliceert word. Weliswaar had Nederland wanneer het had moeten spelen een overwining nodig , en Spanje een nederlaag , nu Nederland niet gespeeld heeft is de situatie anders, en met deze situatie hield met toen geen rekening. Toch vrees ik dat we tekort zullen komen , aangezien een gewonnen wedstrijd tegen Engeland veel punten oplevert en ik niet verwacht dat de wedstrijd die nu blijft staan en anders zou vervallen hetzelfde aantal punten heeft opgelevert.

11 augustus 2011 om 00:23

Nederland staat eerste.
Lees mijn vorige post maar, #97.

De lijst word overigens vrijdag gepubliceerd volgens mij en niet morgen.

kwam die nr 1 plek voor holland toch wel erg dicht bij!

Haha wat maakt dat uit of Nederland eerste staat op de ranglijst? Een beetje triest om te gaan zitten juichen terwijl er alleen maar werd gedacht dat Nederland op de eerste plek zou komen omdat Spanje heeft verloren. Het is dus niet eens hun eigen verdienste.

Spanje en Duitsland zijn de beste voetballanden van dit moment. Als Nederland terecht op de eerste plaats wil komen moet het een van die twee landen verslaan. Binnenkort vriendschappelijk tegen Duitsland toch?

11 augustus 2011 om 00:57

Je hebt helemaal gelijk. Liever een WK winnen terwijl je 16de staat dan 1ste worden op een lijsten en niks winnen.

Ik heb een neef en daar de vriendin van, die heeft een zus wiens buurvrouw een collega is van een vrouw die een zoon heeft en daar het neefje van zou bijna naar Italië - Spanje zijn geweest, want hij heeft familie wonen in Bari. Maar helaas; het ging niet door.

On: Italië is het beste land ter wereld en zal nooit meer verliezen met al die geweldige spelers. En oh ja, ze zullen ook wel Europees- en wereldkampioen worden.

Edit: Sarcasme mensen, sarcasme.

Mooi wedstrijdverslag dit! Was volgens mij een best mooie wedstrijd, jammer dat ik voor duitsland - brazilië koos! Spanje weer een keer verloren, het voelt als 10 jaar geleden haha

Mooi dat we winnen van deze machine, al was het overwicht licht voor de Spanjaarden. Vooral naar het einde toe, maar ik ben fier op de Squadra en dit resultaat bevestigt wat al eerder bekend was. Italie is aan het terugkeren, het niveau van 2006 zal waarschijnlijk nimmer gehaald worden, al weet je dat nooit op voorhand. Cesaré levert knap werk!

Forzaaaa Italiaaaa

Die Fifa lijst zegt toch helemaal niks. Wat heb je er nu aan om bevenaan zon lijst te staan?

Toch jammer voor van Marwijk dat door Engelse relschoppers niet de nummer 1 positie kan innemen.
Zoveel landen in de wereld en precies engeland uitzoeken,wat een pech.
Lijkt ook echt een Oranje dingetje te zijn.op het moment dat het ultieme doel,zoals een nummer 1 positie nu of een EK of WK lijkt er altijd iets te gebeuren waardoor het toch niet lukt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren