Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Derijck vervangt Vertonghen bij Belgisch nationale team

Laatste update:

Ajax-verdediger Jan Vertonghen zal dinsdag niet met het Belgisch elftal in actie komen. De Rode Duivels spelen een oefeninterland tegen de Verenigde Staten, maar de aanvoerder van de Amsterdammers heeft het trainingskamp van de Belgische selectie maandag reeds verlaten.

/

Belgische media melden dat de linkerverdediger met een lichte blessure kampt en dat hij daarom afscheid heeft genomen van Georges Leekens en zijn ploeggenoten. Vertonghen miste ook de eerste twee competitiewedstrijden van Ajax al, maar was tegen VVV-Venlo (2-2) en Vitesse (4-1 winst) weer van de partij. Ook speelde hij vrijdag het EK-kwalificatieduel met Azerbeidzjan negentig minuten mee.

België neemt het dinsdag in Brussel op tegen de Amerikanen, nadat er vrijdag nog met 1-1 gelijk werd gespeeld tegen de Azerbeidzjanen, in het kader van de EK-kwalificatie. Het puntenverlies betekende een gevoelige klap voor de ploeg van Leekens, dat behalve het al geplaatste Duitsland ook Oostenrijk en Turkije nog voor zich moet dulden in Groep A.

Update 5 september 15:41 uur - Derijck vervangt Vertonghen bij Belgisch nationale team
Timothy Derijck staat voor zijn debuut als Belgisch internationaal. Bondscoach Georges Leekens heeft de verdediger van PSV maandag opgeroepen voor het oefenduel met de Verenigde Staten. Dat meldde de Belgische voetbalbond aan het ANP Derijck, die onlangs de overstap maakte van ADO Den Haag naar PSV, moet het gemis van Ajacied Jan Vertonghen en Denis Odoi opvangen. Beide verdedigers haakten af met lichte blessures.

Denk je dat de blessure van Jan Vertonghen meevalt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoop dat het meevalt voor Ajax en Vertonghen want ze hebben een zeer moeilijk programma voor de boeg!

5 september 2011 om 13:59

Ik hoop het ook Vertonghen is de beste verdediger. Daarintegen Marcellis niet.

5 september 2011 om 14:28

Marcellis ?

5 september 2011 om 14:33

Marcellis!

5 september 2011 om 16:37

en watheeft Marcellis met dit topic te maken?

OT: Jammer voor Verthongen, hopelijk is het niet ernstig want we gaan hem zeker nog nodig hebben.

5 september 2011 om 18:00

Je weet dat Mercellis bij AZ speelt en Nederlander is?
Dus hij heeft met zowel Ajax als Belgie niks te maken..

Oei, het is te hopen voor Ajax dat hij niet geblesseerd is tegen Olympique Lyon. Zie ze anders met 0-3 verliezen, Blind is bepaald niet een verdediger waar je warm van wordt.

5 september 2011 om 13:06

Waarom zal Blind daar moeten staan. We hebben toch ook Andre Ooijer. Met zijn ervaring speelt ie iedereen stuk in de Eredivisie. En tot nu toe is er nog gezegt dat ie niet meedoet. Denk dat volgende week een belangrijk duel word. Uit tegen PSV is veel belangrijker om te halen.

5 september 2011 om 13:10

Andre Ooijer? Sorry hoor maar hij is veel te oud voor een CL wedstrijd tegen Lyon waar het niveau enorm hoog is. Leuk die ervaring, maar hij is veel te traag om die snelle (vooral voor eredivisiebegrippen) omschakeling van Lyon bij te benen.

5 september 2011 om 13:24

ja, want als je op een WK tegen Brazilië zonder moeite invalt voor een geblesseerde collega dan kan je bij Ajax niet een geblesseerde collega vervangen tegen met alle respect de nummer 3 van Frankrijk...

5 september 2011 om 13:41

Ooh we gaan meer dan 1 jaar terug in de tijd. Noem is meer top wedstrijden van dit en afgelopen seizoen waar Ooijer uitblinktte? Vroeger was het een topverdediger maar nu raakt hij echt op leeftijd. En ga vooral Lyon onderschatten, die halen 'gewoon' elke jaar minimaal de 8ste finale van de CL in tegenstelling tot de top van de eredivisieclubs

5 september 2011 om 14:05

Real Madrid...
Nou okee hij was niet de uitblinker, maar vond hem in de 1e pulewedstrijd van de Cl zeer degelijk spelen. Hij was een prima invaller voor Vertonghen in die wedstrijd en was 1 van de weinigen die nog een voldoende haalde.

Ik onderschatte ooijer ook tot aan de westrijd op het Wk. Ik dacht ook hij is te oud en over the hill, maar hij heeft mij overtuigd van zijn toegevoegde waarde als invaller

5 september 2011 om 14:13

Vond ik niet. Ajax mocht blij zijn Real niet hun 20 kansen afmaaktten en Stekelenburg een wereldwedstrijd keeptte. 10-0 was niet eens gek geweest als de helft van de kansen die Real kreeg erin gingen.

5 september 2011 om 14:54

Als bestaat niet in het voetbal!

Als de helft van de Ajax kansen tegen VVV erin waren gegaan had Ajax daar 2-11 gespeeld.....maar we hebben met de realiteit te maken.

Ajax heeft dik verloren van Real Madrid, was gelijk het eind van Jol dus uit iets negatiefs kan zelfs nog wat positiefs komen. Maar dit topic gaat over Vertonghen.

on topic; ik hoop dat dit meevalt. Vertonghen is prof genoeg om een oefenpotje te laten schieten.

Ooijer is te vroeg door PSV afgeschreven en heeft bij Ajax een goede, vaak voor ons niet zichtbare inbreng. En als hij er moet staan, staat hij er. Ooijer heeft in de wedstrijden die hij speelde altijd een voldoende gehaald.

En ook van een Psv-er verwacht ik wat respect voor een speler die mede met zijn inbreng PSV nogal wat kampioenschappen heeft gebracht.

5 september 2011 om 16:41

Ooijer kan die niveau wel aan joh had ie ook in het WK van vorig jaar laten zien tegen Brazillië Luis Fabiano was helemaal uitgeschakeld door hem.

5 september 2011 om 19:00

Als Ooijer er moet staan dan staat hij er ook. Ik zie toch liever Ooijer spelen in de CL dan Blind.

Maar het is hopen dat Jan erbij is want hij is zo belangrijk.

Hoop dat meevalt denk het wel. Hij is uit voorzorg uit de kant gehaald. En zaterdag is pas de wedstrijd en dat duurt nog wel even. Voor de rest de week daarop een belangrijk CL duel. En die week daarin moeten we tegen Psv.

Denk dat het niet heel erg is. Maar tegenwoordig hebben mensen al snel een blessure. Ze zien de raarste dingen door scans.

Het seizoen gaat momenteel alles behalve soepeltjes bij hem, hopelijk is hij er snel van af, en kan hij weer op zijn niveau komen.

Jammer dat hij niet mee kan doen, maar ik denk dat hij wel vervangbaar is. Belgie moet toch kunnen winnen van de VS ook al is het maar een oefenwedstrijd. Ik verwacht een overwinning voor de rode duivels.

5 september 2011 om 17:03

Ze kunnen winnen van de VS maar net zo goed verliezen. VS heeft zeker geen slecht elftal.

Hoop dat dit vooral uit voorzorg is. En anders moet ie voor de komende competitiewedstrijd ook maar effe rust krijgen. Tegen Psv móet hij erbij zijn. In die wedstrijd moeten we het spel van achteruit opzetten om Psv zo weinig mogelijk kans te geven.

Balen , nu zijn Van Buyten Vermaelen en Vertonghen geblesseerd?

Hoe gaan ze nu spelen? :

Odoi - Kompany - Alderweireld - Lombaerts?

5 september 2011 om 13:17

Odoi heeft ook afgehaakt, zou ook licht geblesseerd zijn. Dus dan wordt het denk ik

Alderweireld - Kompany - Lombaerts - Van Damme

Ik hoop niet dat het ernstig is, want de komende weken hebben we Vertonghen hard nodig. Eventueel rust geven tegen Heracles en dan vlammen tegen Lyon en Psv. Die wedstrijden zijn toch wel een stukje belangrijker. En ik tegen die tegenstanders ben ik er niet gerust op met Blind of anders Ooier centraal achterin.

''dat behalve het al geplaatste Duitsland ook Oostenrijk en Turkije nog voor zich moet dulden in groep A.''

Lekker Vz,volgens mij staat Oostenrijk onder België met maar liefst 5 punten verschil

5 september 2011 om 15:05

Oostenrijk staat inderdaad 5 punten achter op belgie, maar 1 wedstrijd minder gespeeld, turkije die boven hun staan hebben ook 1 wedstrijd minder gespeeld en 1 punt meer.

ik treur hier niet om, in het bericht staat dat het een lichte blessure is en dan neem ik dus aan dat hij over 5 dagen gewoon lekker kan voetballen bij ajax, beter nu licht geblesseerd dan geblesseerd uit zo'n nutteloos oefenpotje komen...

5 september 2011 om 13:12

Iedereen kan wel is pijn ergens hebben. Maar tegenwoordig in de voetballerij is het normaal. Om iemand een wedstrijd niet te spelen. Omdat die degene een scheur heeft in een spier. En waarvan de voetballer er zelf niks van voelt.

Laten we hopen dat het de chagrijn van Leekens is waardoor Verthongen moet afhaken. Ik heb überhaupt een bloedhekel aan oefeninterlands. Prima hoor een oefeninterland tegen USA (als België zijnde) maar ik zie liever dat Jan en Toby gewoon bij Ajax trainen. Ze worden immers door Ajax betaald en niet door de Kbvb.

5 september 2011 om 15:54

Zucht.....gaan we die discussie weer beginnen. Interland voetbal is voor 9 van de 10 voetballers een eer. Ze vinden het een eer om voor hun land uit te komen. En als je naar het EK of WK wilt zal je toch zo af en toe bij elkaar moeten komen en een wedstrijdje moeten spelen. Van 1 wedstrijd tegen Azerbeidjan en vervolgens weer naar je club leer je daar niets van! Tuurlijk ziet iedereen de spelers liever bij de club, maar dat betalen enzo slaat echt nergens op!! Dit hoort er gewoon bij en als je het goed aanpakt is het een feestje om met al de internationals bij elkaar te zijn en wat wedstrijden te spelen!!!

ON: Mooi dat Derijck nu de kans krijgt. Eerder dan verwacht voor hem denk ik!!!

5 september 2011 om 16:08

Gaat Ajax de Kbvb betalen voor de meerwaarde die het ontvangt bij de transfer van een international? Ik dacht het niet. Bovendien leert een speler meestal veel meer bij in een interlandwedstrijd dan op een zoveelste training bij Ajax, waar hij trouwens evengoed geblesseerd kan geraken.

Ik hoop niet dat Ajax hem ook moet missen, maar dat denk ik niet omdat het een lichte blessure is. Hij is denk ik 100% fit in de Champions League en de competitie, want we hebben een moeilijk programma.

Zal wel niet al te ernstig zijn, het is maar een oefenwedstrijd, dan ligt de 'afmeldgrens' vaak fors lager dan wanneer het ergens om gaat.

Vervanger is inmiddels ook bekend: Timothy Derijck vervangt Jan Vertonghen!

On: vervelend voor Vertonghen en natuurlijk voor Ajax! Hopelijk is de blessure niet zo erg, zodat hij de topper tegen PSV haalt. Ook als PSV - supporter hoop ik op een eerlijke strijd met gelijke wapens!

5 september 2011 om 15:44

Als ik Psv supporter zou zijn zou ik hopen dat Jantje het niet gaat halen. Hetzelfde als bijv Mertens morgen met een blessure uitvalt en de wedstrijd tegen Ajax niet haalt. Alleen maar meer kans voor Ajax om dan een overwinning te behalen in Ehv!

5 september 2011 om 15:52

Klopt, wat dat betreft hoop ik inderdaad dat Vertonghen het niet gaat halen, maar ik vind het wel leuker als Vertonghen meedoet: twee teams die eigenlijk compleet aan elkaar gewaagd zijn!

5 september 2011 om 15:56

nee,nu hebben we een echte spits zodat we kunnen zien dat die Vertonghen tegen echte spitsen niet zo geweldig is.

5 september 2011 om 15:57

Dit vind ik nu echt een slap argument. Ik als PSV supporter hoop dat Jan Vertonghen de wedstrijd tegen PSV haalt. Het is een goede verdediger, die ik graag aan het werk zie tegen ons Psv. Dat de beste mogen winnen, en niet degene met de minste blessures.

5 september 2011 om 16:03

@ellocoafca:

Of Vertonghen er wel of niet bij is maakt niets uit. PSV kan ook van Ajax in haar sterkste opstelling winnen. En ik denk dat we dat de 18de gaan laten zien.

5 september 2011 om 16:07

Het is gewoon mijn mening Ik wil dat de 3 punten meegaan naar Amsterdam en als de tegenstander blessures heeft is dat alleen maar een voordeel voor ons ( bedoel ik natuurlijk niet Manolev mee ).

5 september 2011 om 16:08

Haha we zullen zien Aapie ik heb er iig zin in!

5 september 2011 om 16:12

@ellocoafca

Blessure Isaksson doen dan? In ruil voor eveneens een blessure van Vertonghen? ;-)

5 september 2011 om 16:13

Jullie gaan dat laten zien? Boerrighter draait ten eerste Manolevje helemaal scheel En Sulemani kan echt wel Pieters aan. En Bouma/derijck op Sighttorson lijkt mij toch in voordeel van Sighttorson. Eriksen steekt ( steekpass ) jullie dood en draait de hele middenveld dol en is beter dan Wijnaldum en Strootman bij elkaar. En Janssen hoeft alleen de bal op een lekkere plek om een lekkere loeier te lossen en haalt bovendien altijd zijn beste niveau in dat soort wedstrijden. Onze backs Met van der Wiel in vorm en het begeerde talent Boilesen houden ook wel stand. Alleen Mertens heeft dubbele dekking nodig. En ik denk dat onze centrale duo het wel houd tegen Matavz. Maar het Belangrijkste is: Onze middenveld is beter. Dus laat maar zien. We zullen het ook zien volgende week.

5 september 2011 om 16:17

@wlyajax

Er staan een aantal spelfouten in je stuk hierboven, misschien moet je daar eens naar kijken. Een paar D-tjes en T-tjes vergeten, en verkeerde vervoegingen gebruikt. Kijk er eens naar samen met je meester/juffrouw!

5 september 2011 om 16:18

@wlyajax:

Dat zullen we zeker.

5 september 2011 om 16:20

@maza

Nee dat is geen goede deal. Isaksson strootman voor Vertonghen?

5 september 2011 om 16:27

@ellocoafca

haha we zullen zien;-) hopelijk voor jullie is Vertonghen er gewoon bij. Maar dat denk ik wel, ik vermoed dat Vertonghen er zaterdag tegen Heracles 'gewoon' bij is.

Hoop dat het meevalt , nooit prettig voor clubs als spelers terugkomen met een blessure.

Mooi om te zien dat Derijck en Mertens door hun transfer naar PSV meteen in de rangorde zijn gestegen in Belgie.

5 september 2011 om 16:43

Nu nog hopen dat Verthongen nog 2-3 weken eruit ligt dan speelt ook niet tegen Psv.

Mooi voor Timothy! Ben benieuwd hoe hij het gaat doen, als hij mag debuteren.

Ik zit persoonlijk bij Ajax - Olympique Lyonnais dus hoop dat Vertonghen er snel weer bij is! En wat betreft Derijck, die komt tekort voor het internationale niveau denk ik, tegen een Azerbeidjan of Oostenrijk kan hij prima meedoen maar zodra ze tegen Duitsland of Turkije moeten o.i.d. dan red je dat alleen als Belgie zijnde centraal met of Vertonghen, Vermaelen, Kompany, Van Buyten, die 4 zijn de eerste 4 centrale verdedigers in mijn ogen....

Waarom niet de laet oproepen??

5 september 2011 om 17:16

Volgens mij omdat Derijck in Eindhoven speelt/woont, dus is het gemakkelijker om een dag op voorhand af te komen. Een De Laet of Boyata zou eerst nog het vliegtuig moeten pakken en zo... Te lange reis. Denk toch niet dat Derijck zal spelen.

Ik ben blij voor Timothy dat hij opgeroepen is, hij hoopte zijn kansen binnen de Rode Duivels te vergroten met zijn overstap naar Psv. Dat het zo snel gegaan is heeft natuurlijk met de blessures te maken, maar dit is wel zijn kans! Succes!

5 september 2011 om 16:03

Is idd zijn kans , alleen vrees ik er voor dat hij enkel oproepen zal worden als niet iedereen fit is.
Kompany , Vermaelen , Vertonghen , Van Buyten , Lombaerts zal hij denk ik niet zo makkelijk uit de selectie spelen.

@ neutraal

Ik zou De Laet enkel oproepen voor de RB positie (en hij had eigenlijk ipv ciman opgeroepen moeten worden) , volgens mij is Derijck beter voor de centrale positie.

5 september 2011 om 16:10

Ben het met je eens, de concurrentie voor de positie van CV is moordend in het Belgisch elftal. Het zijn ook bijna allemaal jonge jongens, dus op termijn is er ook geen positief nieuws voor Timothy. Daarom moet Derijck nu pieken en meteen laten zien wat hij kan.

Zat er al aan te komen, Derijck viel me bij ADO elke wedstrijd op en zette die lijn bij PSV voort. Hij viel op in de positieve zin van het woord, die man straalt zo veel rust uit. Hij doet in verdedigend opzicht altijd prima zijn werk, en kan soms opbouwend ook nog van waarde zijn. Al is dat eerste zijn sterkste punt. Zou me niets verbazen als Derijck over een paar jaar met veel winst wordt doorverkocht door Psv.

Heel leuk voor Derijck dat hij een kans krijgt van de trainer! Hoop dat hij zich positief laat zien in die wedstrijd en dat hij bij Psv goed blijft presteren dan zit er een basisplek op een langer termijn misschien wel in.

Dit is een voorzorgsbesluit van de speler na overleg met de medische staf van beide partijen neem ik aan.
Een liesblessure blijft lang gevoelig voor overbelasting en omdat België een oefenduel tegen de VS speelt is het verstandiger dat Verthongen zich bij Ajax op de wedstrijd van as. zaterdag laat voorbereiden.
Verwacht dat hij zich vandaag en morgen primair laat behandelen en daarbij aangepaste trainingsinspanningen doet. Dan kan hij zeker zaterdag weer wedstrijdfit zijn.

Heel verstandig zo te handelen, kenmerkt een echte professional !!

Zo zie je maar weer dat je makkelijk geselecteerd wordt voor je land als je bij een relatief populaire en succesvolle club speelt, Wijnaldum en Mertens hadden dit al bewezen. Derijck nu ook.
Denk trouwens niet dat hij die basisplek gaat pakken, want Vertonghen-vermaelen en Alderweireld ook nog derbij is té hevige concurrentie als je et mij vraagt. Verder heb je ook nog Kompany van City dus er is zeker een hevige concurrentie.
Trouwens heb effe hun selectie gecheckt en waar wij de twijfels hebben of we over 5 jaar nog steeds bij de beste ter wereld horen (beetje het einde van v. Persie, Robben, Huntelaar, Sneijder, vd Vaart, v. Bommel enz.) heeft Belgie echt zo'n goed elftal, die heel jong is. Ze moeten er alleen nog een team van smeden.
Verder denk ik dat deze opstelling wel een goede is. Wat me opvalt is dat Belgie echt héle goede centrale verdedigers en centrale middenvelder heeft, dus ik heb geprobeerd ze er allemaal in te doen. Mertens met een vrije rol en Hazard die de hele linkerkant bedient.

Courtois
Vertonghen
Kompany
Vermaelen
Lombaerts
Fellaini
Witsel
van Damme
Mertens
Lukaku
Hazard
5 september 2011 om 17:18

Geeft ook te denken. Derijck is echt niet in die paar wedstrijden beter geworden dan bij Den Haag. Ik vind bijv. Toornstra ook beter dan Strootman, al heeft Toornstra nog niet helemaal zijn niveau momenteel. Maar dat geldt voor het hele team van Den Haag waar nu wel weer een stijgende lijn inzit. Dus komt goed.

5 september 2011 om 17:58

Derijck is ook gewoon opgeroepen omdat er veel afzeggingen zijn en de reis van eindhoven vrij eenvoudig te maken is in tegenstelling tot jongens die uit Engeland moeten komen zoals De Laet.

5 september 2011 om 22:57

Toornstra beter als strootman? Kom op man! Door wat voor bril kijk jij dan!

6 september 2011 om 17:49

@ Akshay01

Vermaelen is geblesseerd dus die zal sowieso niet spelen. Leekens heeft te kennen gegeven dat Simons de eerste is die hij wekelijks op zijn lijstje zet. Bovendien is van Damme een verdediger en denk ik dat hij moeite heeft om op het middenveld te spelen. Mignolet doet het ook erg goed bij Sunderland en ik snap niet waarom hij er zomaar afmoet. Mertens zou ik ook gewoon vast op links laten spelen, is hij denk ik beter. Een zwervende rol kun je beter aan Eden Hazard overlaten.

Ik denk dat Leekens vasthoudt aan 4231 en ben benieuwd of Derijck in de basis staat. Het zou kunnen, als Lombaerts op links gaat spelen. Toch denk ik dat Lombaerts in het centrum speelt en van Damme op links. Fellaini en Simons vormen het defensieve blok, Witsel speelt op '10' en Hazard en Mertens op de flanken in een zwervende rol, waarbij ze veel naar binnen zullen trekken. Diepe spits is Romelu Lukaku.

Mignolet
Alderweireld
Kompany
Lombaerts
Van Damme
Simons
Fellaini
Hazard
Witsel
Mertens
Lukaku

Derijck doet het tot nu toe heel goed en is absoluut een meerwaarde voor Psv.
De Belgen hebben echt wel een luxe achterin zeg; Vertonghen, Vermaelen, Kompany, Donk, Derijck, Van Buyten, en Alderweirled etc
Wel jammer dat Derijck nooit opgeroepen werd tijdens zijn Ado tijd.

5 september 2011 om 17:24

Pff.. Vroeger struikelde je in de Eredivisie over die Derijckjes.
Nu is iemand die een beetje kan voetballen meteen International en een meerwaarde voor Psv.
Tjongejongejonge.. in landen als Engeland, Spanje, Italie, Duitsland, Frankrijk, Rusland, Turkije, Portugal en al die andere landen word je toch compleet uitgelachen en belachelijk gemaakt met verdedigers á la Derijck, Wisgerhof, Leerdam en Blind.

5 september 2011 om 17:28

@coolrutger10

Ja want Engeland doet het nationaal gezien zo goed. Weet waar je over praat maat!

5 september 2011 om 17:43

pff, lekker makkelijk na praten. Jij zegt precies wat johan derksen een keer heeft gezegt. Maar dat maakt verder niet uit.
Ik snap alleen niet waarom je wisgerhof, Leerdam en Blind er nou bij betrekt?
Het gaat toch over Derijck.

5 september 2011 om 17:57

''pff, lekker makkelijk na praten. Jij zegt precies wat johan derksen een keer heeft gezegt.''

Dat komt omdat ik het 100% eens ben met Johan Derksen. Dan kan ik het toch wel napraten?

''ik snap alleen niet waarom je wisgerhof, Leerdam en Blind er nou bij betrekt?''
Dat is de gemiddelde verdediger in de Eredivisie.
Allemaal mensen die vergelijkbaar zijn met Derijck. Daarmee wil ik zeggen dat het hier echt goed mis is met scouting in Nederland.

5 september 2011 om 20:25

Als je het allemaal zo goed weet, zou je moeten weten dat Leerdam officieel een middenvelder is en puur uit nood op de rechtsback positie staat. Het is dus pure onzin wat je zegt, dat dit de gemiddelde verdediger in de Eredivisie is. Type Leerdam / Wisgerhof / Blind. Wat overigens totaal verschillende spelers zijn. Alleen al daarom kunnen we jou niet serieus nemen. Daarnaast mogen die landen die jij op noemt, lachen wat ze willen. Als onze talenten niet op van die jonge leeftijden naar internationale clubs vertrekken, was het niveau van de Eredivisie ook vele malen hoger. Maar wie het laatst lacht, lacht het best. Zolang die landen onze talenten blijven kopen, zullen hun nationale teams er behoorlijk op achter uit gaan. En daar profiteert Nederland van.
Wel ben ik het met je eens dat men snel roept dat Derijck een meerwaarde is. Deze jongen heeft nog heel weinig laten zien bij Psv. Maar zulke dingen zeggen ze ook over Strootman en Wijnaldum. Ze zijn blijkbaar snel tevreden in Eindhoven. Wel leuk voor Derijck dat hij eindelijk een keer is opgeroepen.

5 september 2011 om 20:52

Dat kan je allemaal wel vinden, maar het is wel de realiteit in NL. Dus voor NL begrippen is Derijck gewoon een hele goede verdediger die zeker nog verder kan groeien.

5 september 2011 om 20:55

Derijck speelt ook net een paar wedstrijden voor Psv. Dan kan je idd nog niet echt een oordeel geven. Dus geef die jongen gewoon de kans. Hij was toe aan een nieuwe stap, dus laat hem dat dan ook eerst even bewijzewn.

5 september 2011 om 17:27

Donk is een Nederlander he, hij stond nog in het team dat Europees kampioen werd onder de 21. Daarna is het een beetje bergafwaarts gegaan met donk maar afgelopen zomer had PSV intresse.

Verder vind ik dat wij Nederland een groter luxeprobleem heeft als Belgie.

5 september 2011 om 17:36

Je kan me niet wijsmakn dat Nederland een beter verdedigning als Belgie heeft.
Ze hebben werledtoppers zoals Vermaelen en Kompany en in mindere mate Vertonghen, Lombaerts en Van Buyten. De Nederlanderse verdedining is ecgt matig met gefaalde spelers zoals Heitinga en Matthijssen, Van der wiel kan wel goed ballen maar over Pieters wil ik het niet eens hebben.

5 september 2011 om 18:16

Nee niet in de verdediging haha, da snap ik ok nog wel Alhoewel lombearts en van Buyten ik echt niet goed vind. Verder heeft begie geen goede verdedigende middevelders (van Bommel, De Jong, Strootman) en vindt ik daardoor de oranje defensie beter, ook omdat wij opkomende Backs hebben en bij Belgie Alderweireld en een andere back hebben. Alleen ons Centrum is iets minder dan die van Belgie maar op de andere 3-4 positie's Hangt af van hoeveel verdedigende middenvelders je gebruikt vind ik nederland beter.

Dus van een luxe probleem zou ik niet spreken, daar spreek je over als je wereldtoppers hebt (zoals wij in de aanval)

gewldig voor hem ik gun hem echt alles ik hoop dat hij speelminuten krijgt.aleen wat ik jammer vind is dat nooit in ado werd geselecteerd in hij speelt 3 weken in psv en hij is erbij

Echt leuk voor Derijck dat hij is opgeroepen door Belgie, dit heeft denk ik ook te maken met de transfer die hij maakte naar Psv. Jammer dat bij ADO nooit was geselecteerd, want dat verdiende hij al alleen omdat hij naar een topclub in Nederland is gegaan word hij opgeroepen.

5 september 2011 om 19:18

Precies, raar toch dat iemand meteen na zijn transfer naar een topclub wordt opgeroepen? Hij heeft twee wedstrijden voor PSV gespeeld en nu al is hij international! Waarom niet een prima Ado-speler ook eens uitnodigen voor een interland? Er zit heus niet zo veel verschil tussen de Derijck van mei 2011 en die van augustus 2011...

Direct gevolg van zijn transfer naar Psv, voor Derijck gaat het ineens ook snel. Goed om ervaring op te doen, wordt hij alleen maar een volwassener voetballer van.

mooi voor derijck. Goed om daar extra ervaring op te doen, kan ie mooi gebruiken tijdens de wedstrijden die hij bij psv speelt. Ik blijf erbij dat ik het een super aankoop vind van psv. Hoop dat hij zich ook zo goed staande kan houden in grote wedstrijden, tegen bijvoorbeeld ajax en twente

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren