Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Noorse bond pleit voor bizarre regel: twaalf spelers bij 4-0 achterstand

Laatste update:

De Noorse voetbalbond (NFF) heeft maandag een opmerkelijk plan gelanceerd om erg eenzijdige wedstrijden toch weer interessant maken. Als een elftal met 4-0 achterkomt krijgt dat het recht een extra speler het veld in te sturen. Oud-international Henning Berg toonde zich een pleitbezorger van deze vorm van nivellering.

"Het is een goede regeling, die zal leiden tot meer gelijkopgaande duels", zei Berg, die zelf honderd keer voor het nationale elftal van Noorwegen uitkwam. "Er is geen lol aan om met 17-0 te verliezen, maar ook niet om met 17-0 te winnen."

Aalesund-coach Kjetil Rekdal is minder enthousiast. "Het kan positief zijn om weer leven in de brouwerij te brengen, maar ook negatief als je spelers de vernieling in helpt of straft louter omdat ze beter zijn."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben ik mee eens het is oneerlijk als je met 4-0 achter staat..
Mooie regel hier teken ik voor...

30 oktober 2012 om 00:15

Waar heb jij het over. Waarom is het oneerlijk om 4-0 achter te staan?

30 oktober 2012 om 00:17

Oneerlijk omdat een andere team lijd aan een 4-0 achter staan daarom is het wat eerlijk als er een speler extra komt..

30 oktober 2012 om 00:19

Het is toch je eigen schuld dat je met 4-0 achter staat. Had je maar beter moeten spelen.

30 oktober 2012 om 00:20

Ach onzin, dus stel Ajax , PSV of Twente staat voor tegen een Pec, VVV of Willem 2 met 4-0 dan moeten de zwakkere ploegen een extra man krijgen om de 4-4 te kunnen maken? Nee ze moeten dan gewoon onder ogen zien dat ze onderdoen tegen de toppers. En soms kunnen ze wel stunten en soms niet, tja zo is het nu eenmaal.

30 oktober 2012 om 00:21

Dus elke keer dat je wint het is het vals (synoniem voor oneerlijk)?

30 oktober 2012 om 00:21

Het is oneerlijk dat een team meer kwaliteit bezit..

30 oktober 2012 om 00:25

Hoezo is dat 'oneerlijk'? Het team dat voorstaat heeft het toch verdiend? Hoezo zou je een team gaan belonen omdat ze niet presteren?

30 oktober 2012 om 00:29

Een team hoeft niet meteen meer kwaliteit te bezitten om voor te staan (zie PSV afgelopen 2 weken tegen Willemii en Pec), voetbal is een sport die afhangt van meerdere aspecten, kwaliteit is er één van.
Een voetbaluitslag is daarom sowieso nooit oneerlijk (behalve gekochte wedstrijd).

30 oktober 2012 om 00:36

Sommige kunnen gewoon niet voetballen

30 oktober 2012 om 07:41

Als dat zo is: Waarom heb je dan team als RM, Barça, Milan, Inter, Manu, manc, chelsea en teams als Norwich, Qpr, Pescara. Dat kan niet anders! Zo is het leven nou eenmaal in de voetbalwereld. En kan je dat niet hebben stop dan met voetbal volgen

30 oktober 2012 om 09:31

Waarom dat idee uitlachen?
Hij probeert iets te vinden om het voetbal aantrekkelijker te maken.
Geef toe dat als je met 4-0 voorstaat de wedstrijd totaal niet meer spannend is om naar te kijken.
Met een extra speler erbij kan het wel nog spannend worden. Dan heb je weer zin om verder te kijken.

Of zijn idee nu goed is of niet. Hij probeert duidelijk te maken dat veel wedstrijden iets extra nodig hebben om het weer spannend te maken

30 oktober 2012 om 10:08

En als het 4-4 staat moet die 12de er weer uit en krijgt de tegenpartij een 12de man omdat ze genaaid zijn.

30 oktober 2012 om 10:35

Met een dergelijke regel had Feyenoord evt met 16 man gespeeld tegen PSV toen met die 0-10 xD

30 oktober 2012 om 10:57

Als het 4-0 staat is het totaal niet meer spannned??

Ik kan me nog een wedstrijd herinneren van pas geleden zweden tegen duitsland...

Meest belachelijk idee dat er bestaat natuurlijk..

30 oktober 2012 om 10:58

Haha ik dacht even bij je eerste bericht dat je het sarcastisch bedoelde, maar je meent het ook nog echt serieus ofwat haha!

Dit is nou de grootste bullshit regel wat ik ooit gehoord heb!

30 oktober 2012 om 11:58

Hahaha Jeffrey-perez, het is zo simpel he!
Gewoon iets sarcastisch zeggen, en iedereen die erop reageert.

Prachtig!

30 oktober 2012 om 14:29

Opzicht wel een leuk ondoordacht ideetje. Wat dacht je van deze.. Als je toch een extra speler erin brengt. Twee keepers i.p.v. 1! Of bij een 4-0 achterstand krijg je een kleiner goal. Of er moet een tegenstander eruit naar keuze! Het verliezende team krijgt geen kaarten meer. Vindt het wel een goede grap van onze Noorse vrinden

30 oktober 2012 om 20:29

Zegt hij met een Real en Barça logo....

30 oktober 2012 om 00:16

Hoezo oneerlijk ? Je team is gewoon een stuk zwakker dan de ander, moeten die dan een extra speler nodig hebben om dit te overbruggen? Nee voetbal is nog altijd 11 tegen 11 en als een club met 17-0 voor staat dan is er toch echt wat mis met die competitie, want dan zijn de verschillen te gortig...

30 oktober 2012 om 09:34

Ik vind het op zijn zachts gezegd een zeer opmerkelijke beslissing, die ook niet echt heel eerlijk is. Er moet toch sprake zijn van aan beetje verschil tussen teams. Als teams met 17-0 verliezen dan zit er een te grote kloof in de competitie

30 oktober 2012 om 10:26

hahahahaha Jeffrey bedoeld dit natuurlijk als grapje jongens.. Wat een belachelijke regel

30 oktober 2012 om 11:52

voetbal word aantrekkelijker als teams die niet kunnen voetballen degraderen...laat ze dus maar lekker elke week met 4-0 verliezen

30 oktober 2012 om 12:31

Wat een klets zeg, dan gaat de ploeg die met 3-0 voorstaat toch alleen nog maar de bal achterin rondspelen?

30 oktober 2012 om 22:52

waardeloos idee, het enige waar dit voor zou kunnen zijn vriendschappelijke duels, die zouden dan misschien wat aantrekkelijk worden.

Wat een idee. Opmerkelijk vind ik nog zacht uitgedrukt.

Bij Duitsland-zweden leek deze regel al in gebruik genomen.

hahaha! wat lachwekkend en als ze 6-0 achter staan mogen er zeker nog 2 bij?

dit soort mensen moeten ze per direct uit de voetbalwereld verbannen als je 4-0 achter staat heb je dat of aan jezelf te danken of het andere team is gewoon beter!(en in sommige gevallen de scheidsrechter(s) )

dat is net zoiets als iemand in Le Tour De France 20min voor staat op de nummer 2 dat hij 10minuten voorsprong krijgt de voorlaatste etappe.. compleet debiel dus.

30 oktober 2012 om 01:29

nou kijk het voorbeeld dat hij aanhaalt met 17-0 vind ik het wel wat logischer ik ken de noorse competitie niet maar als dit het geval zou zijn dat dit voorkomt dan zou je bij 10-0 wel een extra man kunnen brengen, voetbal gaat nog altijd om het amusement en die is dan vrijwel weg. en het is niet alsof ze die tien nul nog ongedaan maken door de man extra.

30 oktober 2012 om 14:32

Het is toch ook leedvermaak als er een club wordt afgeslacht Blijft vermaak, gehe

Dan wordt het aantrekkelijk om bij een snelle 3-0 achterstand, er één in eigen doel te schoppen..

30 oktober 2012 om 00:16

of bij een snelle 3-0 achterstand en ook nog een speler verliezen door rood, er een eigen goal maken om weer met 11 te komen staan op het veld..

30 oktober 2012 om 00:20

Nee joh. Gewoon zorgen dat je 12-0 achter komt en met 14 man de tegenstander compleet overrompelen en er 12-13 van maken. Je hebt immers 3 spelers meer dus dat moet goed te doen zijn.

30 oktober 2012 om 09:03

Natuurlijk is het niet interressant om bij 3-0 achter er één in eigen doel te schieten. Met 4-0 achter mag jij een extra speler opstellen en zal je misschien snel 4-1 maken maar dan moet die 12e speler er toch weer uit??
Of werkt dat niet zo?

Sjongejonge wat een waardeloos iedee.
Ik weet dat er in Noorwegen veel gedronken wordt maar dit slaat alles.

30 oktober 2012 om 09:22

Ben je weleens in Noorwegen geweest? Daar wordt namelijk helemaal niet veel gedronken, alcohol is daar achterlijk duur..

Echter, het is uiteraard de meest onzinnige regel die je kan bedenken..
Bij de amateurs op een lager niveau is het wellicht mogelijk.. Daar zitten soms wedstrijden tussen die bere-uitslagen hebben. zoals een 17-0.. Dan is er iets voor te stellen.. Maar zelfs dan vind ik het onzin..

Sorry maar dit vind ik echt een belachelijk plan.
Voor de neutrale toeschouwer zal het denk ik wel aantrekkelijker zijn maar voor de club die 4-0 voor staat is het alleen maar nadelig. Zie het al voor je dat hard werkt als team en 4-0 voor staat en dan komt de twaalfde man bij de tegenstander, dan moet je nog harder werken en verlies je uiteindelijk alsnog het duel.. dit zal voor veel ophef zorgen zie ik nu al.

Onzin. Wat is dit nou weer voor een belachelijk iets. Speel je goed en kom je met 4-0 voor, mag je tegenstander gewoon met een man meer spelen.

En we weten allemaal dat 4-0 voor kan worden verspeeld.

Dui-zwe 4-4
New-ars 4-4

Belachelijk voorstel.. Een team dat met 3-0 voorstaat zal juist minder aanstalten maken om de 4e te maken en de wedstrijd professioneel uitspelen. Maar Henning Berg haalt op deze manier het internationale nieuws, zal vast ook zijn bedoeling zijn geweest.

30 oktober 2012 om 16:44

nee, maar ik denk als de 4-1 wordt gemaakt dan moet er weer 1 uit.

Wat gebeurt er als het 4-1 wordt, moet de 12de man dan weer op de bank plaatst gaan nemen? En wat gebeurt er als er een van de twaalf een rode kaart krijgt en als er pas daarna 4-1 wordt gescoord, moet men dan verder met 10 of 11 spelers?

30 oktober 2012 om 00:18

Haha, ja inderdaad, echt compleet belachelijk.

Ik snap de mensen hier niet, is gewoon een uitstekend idee waar ik achter sta..
Zo worden wedstrijden na een 4-0 achterstand leuker om naar te kijken..

30 oktober 2012 om 00:31

Juist niet. Een tegenstander zal bij een 3 - 0 voorsprong deze voorsprong verdedigen en in alle rust de wedstrijd uitspelen.

30 oktober 2012 om 06:21

als San Marino tegen Nederland bij 4-0 achter er een mannetje bij had gekregen, gingen ze echt niet vol op de aanval, maar gooien ze er nog een verdediger bij. Dus is die wedstrijd al helemaal het aanzien niet meer waard.

Aparte regel lijkt me dat toch. Dan is het dus slimmer om een eigen doelpunt te maken, zodat je een man meer krijgt, indien je al snel 3-0 achter staat. En als 3-0 voor staande partij misschien wel veiliger om het 3-0 te houden.

Wat een belachelijke regel.. Dan gaan ploegen expres ophouden te scoren bij 3 goals..

Misschien die 12de man in doel zetten gelijk als 2de doelman om erger te voorkomen?

Wat is dit voor belachelijk idee. Laat de Noorse bond dit soort ideeën maar mooi voor zich houden. Totaal niet serieus te nemen.

Edit: Ik bedoel natuurlijk Noorse bond i.p.v. deze meneer.

Rare regel? Bepaald de Fifa trouwens niet of zulke regels toegepast mogen worden of niet?

30 oktober 2012 om 00:29

Dit wordt ook niet toegepast, dit heeft die kerel eventjes bedacht.

30 oktober 2012 om 00:33

Ja weet ik maar de Fifa moet tog voor zulke dingen beslissen?

En bij de volgende 4 erbij weer een speler erbij? Dan was Feyenoord de 10-0 nederlaag tegen PSV geëindigd met 12,5 man (leerdam was er al af)

Wat een onzin zeg wat is het volgende het team dat met 4-0 achterstaat mag met 2 keepers spelen??
Of laten we voortaan bij een 4-0 stand de wedstrijd affluiten??
Ik hou ook niet van verliezen met grote cijfers heb het zelf ook meegemaakt met 12-1 / 10-0 verliezen iedereen heeft dat ongetwijfeld eens meegemaakt het zij in de jeugd of senioren het is geen pretje om zo vernederd te worden ,maar zulke onzin kan echt niet zeg.

Mooi man, humor zo op de late avond.

Slaat werkelijk nergens op.. Dan kun je als team ook niet meer aan je doelsaldo werken, omdat je bij de 3-0 de wedstrijd uit tikt. Daarnaast, als je rap met 3-0 achterstaat, ros je er één in eigen goal, waardoor je ineens met een man meer komt...

Van dit soort professors die het wiel opnieuw willen uitvinden, word ik helemaal niet goed van. Een aantal jaar terug was er ook zo'n grapjas uit Italië die bij een gelijkspel in de competitie het duel wilde laten beslissen door strafschoppen te nemen...

Laat ze eerst maar de doellijntechnologie promoten, daar wordt het voetbal écht eerlijker van!

Belachelijke regeling... Je benadeeld gewoon de betere ploegen in de competitie... Dus stel je voor : Een Madrid staat 4-0 voor maar krijgt een rode kaart. De andere ploeg (mallorca bvb) krijgt een twaalfde speler erbij. Mallorca heeft dus 12 spelers tegenover de 10 van Madrid?? En dit maar één van de vele nadelen die deze regel met zich meebrengt

Laten we der maar eerst voor zorgen dat handsballen goed worden beoordeelt, scheidsrechters geen idiote rode kaarten geven, en simuleren (duiken) word bestraft. Dan kunnen we ons zorgen maken over 12 man, echt een idiote regel zeg.

Belachelijk idee natuurlijk, dan krijg je juist nog saaiere wedstrijden, want teams die op 3-0 komen zullen wellicht sneller de wedstrijd gewoon rustig uitspelen en niet meer die 4de maken omdat ze dan min of meer met een man minder komen te staan. Net of je een rode kaart krijgt als je de 4de maakt.

Daarnaast is het natuurlijk gewoon eigen schuld als je met 4-0 achter staat, dus belachelijke maatregel die ze beter maar nooit gaan invoeren.

Lijkt me grappig om één te zien, maar kom op man. Ga korfballen of iets dergelijks.

Haha, mensen die zo denken hebben het ook allemaal niet meer op een rijtje.

Dit is toch belachelijk? Als je 4-0 achter staat heb je gewoon een waardeloos team. Waarom zou je dan bevooroordeeld moeten worden met een extra speler? Investeer in je jeugdopleiding, koop betere spelers, doe iets. Voetbal blijft 11 tegen 11. Wie minder is verliest (vaak). Zo hoort het en zo moet het blijven.

In de Kuip spelen we altijd met een 12e man

Het publiek wordt dan de 13e man of hoe moet ik het zien?

De Noren mogen doen met hun eigen competitie wat zij eerlijk en beter achten. Alleen vind ik wel dat Fifa dan serieus de Noorse competitie moet verbannen van Europees voetbal.

Maar wat gebeurt er dan als het dan ineens 4-1 staat? Moet die 12e man er dan weer af?

En hoe zit het dan met 5-1?

Het kan toch zijn dat de verliezende team als eerst scoorde! Dan mogen ze niemand binnenbrengen.

Dus als je 3-0 voorstaat dan laat je de tegenstander best 3-1 maken voordat je 4-0 maakt, want anders mogen ze met 12 spelen. En als ze gescoord hebben dan gewoon voortdoen tot 17-1.

wat als je dan de 4-1 maakt??? moet je dan weer met 11 spelers verder??? erg onduidelijk! leuke formaties gaan er bijkomen dan! ben benieuwd, maar vind het plan gek, hopelijk blijft het bij Noorwegen.

30 oktober 2012 om 00:39

Ja dan mag je 4-3-3-1 spelen :D. Positiespel met 1 loslopende schaap voorin. Heerlijk!

En met 5-0 word de buitspelregel afgeschaft. En met 6-0 mag je de bal ook in de hand meenemen.

Wat een onzin zeg. Wanneer je 4-0 achterstaat moet je er gewoon mee dealen. Op dat moment ben je gewoon slechter dan je tegenstander.

Ik ben toch benieuwd in welke context dit gezegd is, kan me niet indenken dat dit serieus is.
Maar goed, dit word zowiezo nooit wat hoor. De Fifa wil al niet eens beginnen aan elektronische hulpmiddelen.

Het idee is verfrissend op zijn zachtst gezegt.

Na deze regel is het wachten op een 2e veldscheidsrechter ofzo
Nee, laat deze man lekker tuinieren de rest van zijn leven, kan hij daar beslissen om nog een tuinkabouter erbij te kopen voor z'n tuin

Nee man, dit is serieus een heerlijk idee! Als je 4-0 achterstaat, lekker 4-3-3-1 spelen. Sta je 18-0 achter mag je 4-4-4-4 spelen. Sta je 30-0 achter mag je 30x een gratis penalty nemen, want tsja.. Het moet wel gelijk opgaan he? Anders is het niet meer leuk.

Grappig dat dit van een officieel orgaan komt... Laten we beginnen met camera's op de doellijn voordat we dit soort initiatieven serieus nemen!

Wat een slecht idee. Hiermee wordt je dus benadeeld omdat je dan veel sterker bent dan je tegenstander. Als je 4-0 achter staat betekent dat je team het niveau gewoon niet aankan

dus als team zijnde word je dan gewoon gestraft omdat je veel beter bent dan de tegenstander?
laten we dan ook maar meteen de buitenspel regel opheffen voor de ploeg die 4-0 achter staat en hey, als je dan toch bezig bent, laat een doeltrap dan ook maar nemen vanaf de middenlijn...

schei toch uit joh, voetbal moet je niet al te veel willen veranderen, enige wat je moet willen is het moderniseren...

Niet echt handig, dan zal er bij een 2-0 voorsprong niet meer snel worden gedacht aan meer scoren, maar de wedstrijd gewoon uitspelen..

Ik ben wel voor een regel dat er een extra doelman in de goal mag komen, hahaha komen die ook een keer aan bod. En bij 8-0 gewoon derde keeper er ook in, zo krijgt namelijk de jeugd ook eens de kans wat een onzin allemaal.

'het is geen lol om met 17-0 te verliezen'
Benieuwd waar deze meneer nou precies naar refereert. De wedstrijden worden juist minder aantrekkelijk zoals hierboven meermaals geschetst. En al zou het een ideaal idee zijn, de Fifa is nu niet bepaald de meest progressieve instelling ter wereld.

Dat wordt echt een drama.. nooit meer grotere uitslagen dan 3-0! Gelukkig zal dit nooit gebeuren

Dit slaat volkomen nergens op. Bovendien, als je met 12 man gaat spelen gaat je hele tacktiek naar de knoppen. Tegenstanders kunnen zich er niet op instellen dus is het altijd oneerlijk.

Als je met 4-0 achter komt dan betekend dat dat je gewoon goed aan het spelen bent (waarvoor je beloont word met de mooie score) of dat de tegenstander niet in eenzelfde klasse thuishoort.

Ik vind dit gewoon een lachwekkende voorstel of ben ik de enige?? dan moet je maar beter scouten!, of een trainer aantrekken die wel met de groep om kan gaan.

Deze regel gaat het niet halen, omdat deze simpelweg onmogelijk uitvoerbaar is.
Straks krijg je straffen vanwege het 'op onreglementaire wijze achterkomen'.

Van Gaal en Van Basten hebben in het verleiden gepleit voor veranderingen die wél ergens over gaan. Google 'van Gaal en Van Basten willen de spelregels wijzigen' en je vindt het artikel.

Belachelijk idee inderdaad, in Nederland is het de laatste jaren telkens spannend tot de laatste speelronde.
Wat als je de laatste wedstrijd met 5-0 moet winnen om zeker te zijn van het kampioenschap i.v.m. gelijk aantal punten, dan kom je op 4-0 en moet je ineens tegen 12 man voetballen.
Wat een onzin, gelukkig iemand uit een nietszeggende competitie die hier mee komt.

Wat een belachelijke regel zeg. Hiermee wordt je dus benadeeld als je beter bent. Als je dan 3-0 voorstaat, ga je dan alleen maar een beetje rondtikken. Waarom zou je dan 4-0 maken en onder druk gezet worden. Nee dankje, als je dan toch de regels wilt veranderen, zet dan maar camera´s in.

Werkt toch niet man, dan gaat de wedstrijd bij 3-0 op slot, alsof dat leuk is om naar te kijken.

En wat als ze de 4-0 maken in de 89e minuut? Dit is gewoon te grappig voor woorden. Geef de verliezende partij dan ook pijl en boog om het bloederiger te maken ook als je toch gek wilt doen.

Zou dit dan ook op fifa kunnen later een keer?
Ot,
Ik vind dat voetbal gewoon alleen met 11 tegen 11 gespeeld kan worden. Bij zowat geen één sport kan dit, waarbij dan ook weleens een flink klasseverschil in de competitie een feit is.

Je zou maar met 5 doelpunten verschil moeten winnen om kampioen te worden... Onuitvoerbaar en slecht idee. Teams gaan nu bewust na 3-0 verzaken om te scoren. Wat is daar dan leuk aan?

Als je deze regel wilt invoeren vind ik ook dat de club die met meer dan 3 doelpunten verschil wint een bonuspunt kan halen. Dus 4 punten voor een overwinning!

Tja dan word je dus gestraft omdat je goed kan voetballen..... slecht idee dus..... En het is niet leuk om dik te verliezen, maar uiteindelijk word je daar ook beter van.... En recent nog is bewezen dat het niet altijd over hoeft te zijn bij een 4-0 achterstand.... waanidee....

hahha deze regels is zo dom dat het me wel grappig lijkt om in werkelijkheid te zien!

Dit slaat nergens op, elk doelpunt die je maakt heb je verdient en kan later bruikbaar zijn als doelpuntensaldo. Ik hoop echt niet dat deze regel ingevoerd word, wat een gekken.

Het is in meerdere opzichten belachelijk. Ten eerste omdat een ploeg eerlijk en rechtvaardig op voorsprong komt. Vind je dat echter niet eerlijk, dan moet je niet pas bij 4-0 een extra speler toestaan, maar al bij 1-0.

Ik ben benieuwd welke supporter het kan waarderen dat hun ploeg uiteindelijk toch verliest na 4-0 te hebben voor gestaan... Alleen omdat de andere ploeg "even" geholpen moet worden. Het is sport mensen, geen sociale instelling.... een topsporter traint zijn hele leven om beter te worden en dan is hij beter dan een ander, wordt er ingegrepen van buitenaf... over eerlijkheid gesproken.

Daarnaast betalen supporters een kaartje om hun eigen club te zien, het liefst met mooi voetbal een een spannende wedstrijd, maar dat laatste is niet doorslaggevend. Ik zag mijn clubje afgelopen zondag liever met 10-0 winnen van PEC Zwolle, maar het bleef uiteindelijk spannend. Kon het nou niet echt waarderen...

Sjongejonge wat een Pvda regel. En niet verrassend uit het mooie Noorwegen, waar alles genivelleerd is. Dus als je succes hebt, wordt je gestraft? Bizar!

Leuk bedacht, maar als een team zo veel beter is, controleren ze de wedstrijd, blijft het 3-0 en is het publiek weer de dupe. Geen enkel team zal met een man minder willen spelen, ook al sta je 4-0 voor.

Wat het voetbal leuker zou maken is dat bij een 0-0 beide teams geen punten krijgen. Dit dwingt teams tot aanvallend voetbal, en maakt alles veel spannender.

Dit Noorse voorstel aan de andere kant, is natuurlijk belachelijk. Zo krijg je dat teams bij een 3-0 gaan rekken omdat ze die vierde er niet meer in willen schieten..

Wat een ongelooflijk slecht idee.. Dat is hetzelfde dat als ik ga wedstrijd zwemmen.. En dan op de olympische spelen 1 minuut voorsprong krijg op de 100 meter omdat ik er niks van kan, zo kan dus elk amateurploegje die er niks van kan meedoen op top niveau?? ..

Hahaha laat die mensen maar niet meer nadenken.

Maffe regel zou dat zijn. Dan kun je beter zeggen: Bij een marge van drie, fluit de scheids voor het einde van de wedstrijd.
Dan zou ten eerste de spanning er ook uit zijn. En ten tweede hoeft dan de ploeg die het zo goed gedaan heeft, minder inspanning te leveren, dan concurrenten die bijv. 90 minuten moeten voetballen.

zo regel zou echt het voetbal verkrachten

Dus we gaan tot 3-0 , en vervolgens lekker de tegenstander met 11 tegen 11 laten zien hoe je een positiespel speelt, zonder te scoren...

Werkt niet deze regel teams gaan dan 3-0 voorsprong vasthouden

Zeker verzonnen na de 4e fles whiskey....

Ik snap zijn punt wel dat hij het voetbal op deze manier spannender wil maken, omdat er teveel wedstrijden zijn waarin 1 team domineert, maar met deze regel los je niks op. Een team kan gewoon de 3-0 vasthouden en hoeft zich alleen maar te richten op verdedigen. Daar worden de wedstrijden alleen nog maar saaier door.

hmm, het is de charme van het voetbal om het publiek om tien goals te doen scanderen.
Maar als je je daar aan stoort als bond, kan je natuurlijk binnnen de bestaande regels de scheidsrechter ongelofelijk partijdig laten fluiten vanaf een bepaalde stand.

dus als je 4 keer binnen 5 minuten de bal in je eigen doel schiet, mag je met 12 man proberen nog 85 minuten 5 goals te maken?!

rare regel dit!

Niet echt snuggere mensen daar in Noorwegen bij de Voetbalbond.
Natuurlijk gaan dan álle clubs bij een 3-0 stand alle kansen missen, en de verliezende club doet er alles aan om 4-0 achter te komen, bij een 3-0 stand. Maken ze een opzettelijke eigen goal, komt er een extra speler bij.

De Noorse voetbalbond wil deze regel gaan invoeren bij jeugd elftallen tot de D(in Noorwegen speel je dan nog steeds 7 tegen 7). Dus als je in de C speelt gelden deze regels niet meer. Vanaf je 12e kun je gewoon weer met 17-0 gaan winnen of verliezen

hieronder link!

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=no&u...
http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=...

Ik snap het idee wel maar de uitvoering zal moeilijker zijn. Tuurlijk, als je met 4-0 voorstaat, is het krachtsverschil duidelijk. En de tegenstander een extra speler geven om dat krachtsverschil te verkleinen, is interessant. Maar wat als die 12e speler opeens het verschil maakt? Moet die speler er weer uit als het verschil kleiner wordt dan 4 doelpunten? Of wat als de tegenstander een rode kaart krijgt en het opeens 10-12 wordt.

En stel je eens voor dat de club met 12 spelers opeens die wedstrijd wint, dan is het absolute chaos. Want geen enkele club zal dat accepteren. Fair play?

Laten we het gewoon simpel houden en beginnen met geld. De grootste clubs krijgen nu continue het meeste geld van de bonden (land, continent en wereld). Draai dat om en steun de clubs met de kleinste begrotingen, waardoor die meer mogelijkheden krijgen.
Het is heel simpel in te voeren, het is absoluut eerlijk (niemand heeft een recht op een bonus) en je krijgt meer aantrekkelijke wedstrijden die uiteindelijk meer opbrengsten zullen genereren.

En bij 8-0 achter een tweede keeper in de goal.................

30 oktober 2012 om 20:30

Nee, dan mag iedereen gewoon de bal in zn handen pakken.

Waarom willen de Noren dit? Om het voetbal aantrekkelijker te maken (wat volgensmij helemaal niet gebeurd als deze regel wordt toegepast) of de zwakkere clubs een handje te helpen?

leuk idee en goed verzonnen! al zou ik eerder de club die 4-0 voor staat met 10 man laten spelen i.p.v de verliezende club met 12.. Anders wordt het veld te vol en pakt de man meer situatie alsnog verkeerd uit

Echt een idioot die dit bedacht heeft, de Noren willen gewoon media-aandacht zogenaamd te laten zien dat zij ook "goede" ideetjes hebben.

Heel leuk verzonnen maar het slaat nergens op. Als een ploeg een half uur voor tijd met 3-0 voor staat gaan ze gewoon en half uur de bal rond spelen zonder te proberen te scoren. Dat is voor niemand leuk. Het voetbal zal juist minder aantrekkelijk. Daarnaast is het erg oneerlijk. Je straft extra kwaliteit af. moet je nooit willen en zal ook nooit gebeuren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren