Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Bij Ajax zat ik op een dood spoor en nu debuteer ik bij een topclub'

Laatste update:

Dinsdagavond werd een mooie avond voor Rick Schouw. De middenvelder kwam na ruim een uur spelen in het veld bij PSV in de bekerwedstrijd tegen Rijnsburgse Boys en maakte als vervanger van Kevin Strootman zijn eerste speelminuten in het eerste elftal van de Eindhovenaren. "Ik ben hier echt heel erg blij mee", jubelde Schouw na afloop van de 0-4 overwinning in gesprek met NUsport.

/

De 21-jarige Schouw is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax, waar hij op amateurbasis bij de beloften speelde. "Als ik kijk waar ik een jaar geleden stond en waar ik nu sta… Bij Ajax zat ik op een dood spoor en nu maak ik mijn debuut bij een topclub", zei de middenvelder. "Ik heb hele grote stappen gemaakt. En nu hopen dat ik erbij blijf."

Onlangs stapte Riechedly Bazoer nog over van PSV naar Ajax, omdat hij in Amsterdam meer kansen zag om door te breken. Schouw: "Ja, Ajax werkt misschien iets meer met eigen jeugd, maar uiteindelijk denk ik dat er ook in Eindhoven genoeg kansen zijn voor de jeugd. Als je hard werkt, en je koppie erbij houdt, dan zien ze dat bij het eerste van PSV ook."

Rick Schouw moet bij het eerste elftal van PSV blijven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Huh? Hoe kan die jongen nou bij PSV spelen? Er was toch een gentleman's agreement

OT: Leuk voor die jongen dat hij nu debuteert, wie weet wordt het nog wat. Was bij Ajax niet aan spelen toe gekomen.

19 december 2012 om 07:42

Aangezien je het met een knipoog zegt neem ik aan dat je een sarcastische opmerking gemaakt? Maar bij sommige mensen op deze site weet je het nooit.

Hij kreeg geen contract meer bij Ajax vandaar dat PSV hem gehaald heeft en dus maakt dat agreement niks uit.

On: Hij gaat t niet redden bij Psv, al 21 jaar en voegt niks toe aan het eerste, Ritzmaier en van Ooijen zijn verder op het middenveld.

19 december 2012 om 08:33

Het klopt inderdaad dat het sarcastisch was, mij maakt het namelijk geen reet uit dat die gast weg is. Daar moet bij gezegd worden dat er dus überhaupt geen agreement is, dus is eigenlijk heel de discussie die constant wordt gevoerd onzinnig.

19 december 2012 om 08:42

Er is wel een agreement! Dat heeft Ajax zelf zelfs toe gegeven.. Het is wat anders dan eens peler die geen contract krijgt van ajax weg te halen (mocht weg). Dan een speler verlijden die ze graag willen houden bij Psv!

19 december 2012 om 08:53

Ik houd niet van slechte journalistiek, dus voor de laatste keer (speciaal voor Eerlijk010):
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=176865

Titel: overmars: 'ik heb dat nagevraagd bij Brands en niemand wist er wat van'

Je hebt gelijk, in dat stuk geeft Ajax inderdaad toe dat er een agreement is...

19 december 2012 om 09:29

@h.j.cruijff #38
Ik denk dat Eerlijk010 doelt op de woorden van Jonk die op eredivisie live daar iets over had gezegd. Maar ik heb dat ook gehoord en gezien en Jonk zegt daar nergens dat er sprake is van een herenakkoord maar dat Ajax normaal gezien op een bepaalde manier handelt. En dat heeft mijn inziens Ajax ook gedaan inzake Bazoer namelijk gewacht totdat de speler Ajax benaderde en niet andersom.
Heb al meerdere mensen gezien die zo vrij zijn om Jonk's woorden dusdanig te verdraaien dat er zogenaamd een herenakkoord zou zijn geweest maar dat zegt Jonk dus niet eens...

19 december 2012 om 09:36

Ongelooflijk....nogmaals:
PSV heeft een scout (!) rondlopen op de toekomst. Deze benaderd regelmatig talenten. Van Rhijn is ook wel eens benaderd door Psv. Het slaat dus nergens op, want ze houden zich er zelf ook niet aan. Pas als het andersom gebeurd is bij psv de wereld te klein. Laatste tijd wel vaker het geval..

19 december 2012 om 09:49

Heertje Cruiff. Het is wel heel wat anders he als je een speler overneemt die PSV niet kwijt wil,of dat PSV een speler overneem die Ajax kwijt wil.

19 december 2012 om 10:10

Gentleman agreements staan over het algemeen niet op papier

19 december 2012 om 10:13

Oh je bedoelt net als bij Bazoer. Die ook niet inging op een contract bij Psv. Dan is het inderdaad logisch net als bij Bazoer. Toch???

19 december 2012 om 13:55

Alleen wilde die speler weg bij PSV en toen pas heeft Ajax gehandeld. Anders had ie nu in Engeland gezeten.

Leuk voor Schouw maar ik verwacht er niet veel van.

Er was geen gentleman's agreement.

19 december 2012 om 14:18

Eerlijk010,

Ajax bood Schouw geen contract aan en vervolgens ging PSV met Schouw om de tafel. Bazoer wilde niet bij PSV tekenen en vervolgens kwam Ajax zich melden. Bij beide was er dus geen schending van dat agreement.

19 december 2012 om 07:43

Speler mocht transfervrij weg, was dus niet meer van ajx

19 december 2012 om 08:34

Ben ik nou zo slim, of ben jij nou zo dom? Het was een grap vent, snap dat dan.

19 december 2012 om 08:49

De naam van Cruijff gebruiken en de opmerkingen van v.gaal. Ben ik nou zo slim, of jij nou zo dom.

19 december 2012 om 08:53

Beide heren zijn grote profeten, dus ik zie het probleem niet?

19 december 2012 om 08:59

Als er 2 lijnrecht tegenover elkaar staan. Maar goed, het was een grapje vent, snap dat dan.

19 december 2012 om 11:26

Louis van Gaal een profeet............. zo kan je het ook bekijken....

19 december 2012 om 07:44

Deze speler mocht van Ajax niet verder. Hij werd niet goed genoeg gevonden. Dan mag psv hem dus gewoon contracteren als ze dat willen.

19 december 2012 om 19:07

hetzelfde gold voor bazoer. psv wou niet met hem verder.. pas nadat ajax hem benaderd had ging psv met hem praten.. maar bazoer had de beslissing al genomen om de overstap te maken.

19 december 2012 om 19:50

onzin. psv was al heel lang bezig met een contract voor bazoer. weet niet waar jej je info vandaan haalt maar er klopt geen hout van.

19 december 2012 om 08:47

haha ik wist niet dat die speler al 21 was. Al die verontwaardigheid vanuit amsterdamse kant is dus volslagen uit de lucht gegrepen. Ze vergelijken een 16 jarig supertalent met een transfervrije 21 jarige speler. Ajax heeft 5 jaar lang de mogelijkheid gehad deze jongen een contract aan te bieden maar dit niet gedaan. Bij bazoer lag er al een contract van psv klaar.

De handelswijze van ajax was al niet goed te praten, maar nu blijkt dat het hele schouw verhaal volslagen onzin is, is het des te triester dat ajax hun acties hiermee proberen recht te praten.

19 december 2012 om 09:13

Doe niet zo moeilijk man. Bazoer wilde niet door bij psv en ajax hoeft Schouw niet meer. Beide mogen de spelers gewoon overnemen zonder gehuil en zwartwitgedachtes als die van jou hier. Accepteer t gewoon.

19 december 2012 om 19:10

Haha verontwaardiging, wat een stemingmakerij.
Het interesseert me helemaal niets en ik enk de meeste Ajaciede niet.
Met alle respect naar die jongen, maar ik zou zeggen psv doe je best met afdankertjes van andere cubs. Ik hoop voor hem dat hij een grote word.

De handelswijze van Ajax staat in dit item niet ter sprake.bovendien is daar niets mis mee.

19 december 2012 om 08:56

"er was toch een gentleman's agreement?"
Ja en die bestaat er uit dat men van de spelersuit elkaars jeugdopleiding afblijtft.
Dit is een heel ander geval , deze jongen is al 21 jaar , komt bij Ajax niet aan de bak en mag dus weg.

19 december 2012 om 09:15

Alsof psv Rekik met rust had gelaten als die weg had gewild bij Feyenoord en niet naar t buitenland had gewild. Boter op t hoofd.

Speelde een aardige wedstrijd wie weet wat er nog meer uit komt....

Er zit ook wel een verschil tussen invallen tegen amateurs en echt een kans krijgen. Verder was hij gewoon duidelik niet goed genoeg en hij gaat het waarschijnlijk bij PSV ook niet redden.

Schouw kwam op het moment dat hij in Jong Ajax speelde te kort om door te breken naar het 1e.
Dus niet zo verwonderlijk dat hij op een dood spoor kwam.

En Bazoer wilde niet in eindhoven blijven en zijn contract verlengen.

Maar gun hem wel succes in eindhoven.

Over een paar maandjes mauwt die weer dat hij geen kansen heeft gekregen bij psv.

19 december 2012 om 08:14

Nou, lijkt me niet. Hij is namelijk puur als aanvulling voor Jong PSV gehaald omdat de selectie niet breed genoeg was en dus nooit voor het eerste elftal. Echter doet hij het verwonderlijk goed dat hij gisteren mocht debuteren bij het eerste elftal, maar dit zal slecht een enkele keer zijn verwacht ik en in principe blijft hij gewoon bij Jong Psv, of hij moet het werkelijk zo goed doen dat hij misschien toch kans maakt bij de selectie te komen.

19 december 2012 om 10:59

Over een paar jaar roept ie dat Ajax het helemaal verkeerd gezien had. Gebeurt wel vaker denk bijvoorbeeld aan Lens, Narsingh, Moisander, Asaidi, Lindgren etc. Wie weet wil Ajax hem over een paar jaar wel weer voor een paar miljoen terugkopen, gebeurt ook wel vaker (moisander, Lindgren).

19 december 2012 om 19:15

Ja, dat kan gebeuren. Soms is het moelijk in te schatten en soms maakt men fouten.
Als je veel goede spelers opleidt zit er ook wel eens een misser tussen.
Dat zal bij psv niet snel gebeueren.

Voor de mensen die niet al te slim zijn:

Ajax hoefde deze speler niet meer, dat is het grote verschil in tegenstelling tot Ajax.

19 december 2012 om 08:02

Dat is helemaal geen verschil. Bazoer wilde niet verder bij Psv, maar schijnbaar ben je een bezit als je een contract hebt en mag je niks meer zelf beslissen. Bazoer wilde zijn contract niet verlengen, dus is hetzelfde.

19 december 2012 om 08:35

"bazoer wilde zijn contract niet verlengen, dus is hetzelfde."

Sinds wanneer mogen kinderen jonger dan 16 een contract tekenen? Bazoer mocht nooit een contract tekenen bij PSV gezien hij de leeftijd van 16 nog niet had bereikt. Toen hij daadwerkelijk 16 werd heeft hij voor Ajax gekozen. Dus het gaat een beetje moeilijk om je contract niet te verlengen als je geen contract hebt .

19 december 2012 om 09:42

Je hebt gelijk Flipa. Ik denk dat je voor PSV bent, maar vind je echt dat Ajax iets verkeerds heeft gedaan mbt Bazoer? Hij wilde weg, en Ajax greep zijn kans

19 december 2012 om 11:23

Dus heeft werkgever Psv alleen recht over wat er met Werknemer Bazoer gebeurt? Heel vreemd. Volgens mij leve we in een vrij land, waarin een ieder dit zelf mag beslissen. Maar het is weer het bekende huilie huilie gedrag uit Eindhoven. Alles maar draaien en wijzne naar anderen, nooit de handen in eigen boezem steken.

19 december 2012 om 14:21

Psvf4n,

Voor de mensen die niet al te slim zijn:

Bazoer wilde niet meer bij PSV blijven, dat is het grote verschil in tegenstelling tot Bazoer.

Ik zie dat hij vorig seizoen bij Almere City speelde (maar 3 wedstrijden).
Klopt dat?

19 december 2012 om 11:36

Ja, hij was verhuurd door ajax. Almere is een satellietclub van ajax

Nou schouw dan hoop ik voor jou, dat je verder komt, wat ik betwijfel. Als wel goed bevonden was bij ajax, dan was je heus wel verder gekomen, maar wil niet zeggen dat het bij psv niet zal lukken, succes.

19 december 2012 om 11:14

Net als Narsingh en Lens bij Ajax? Of Huntelaar bij Psv? Het kan toch altijd gebeuren dat spelers niet goed beoordeeld worden, beetje simplistisch gedacht.

19 december 2012 om 11:37

Even geciteerd uit de reactie van jolando:
maar wil niet zeggen dat het bij psv niet zal lukken, succes.

19 december 2012 om 11:48

Nou schouw dan hoop ik voor jou, dat je verder komt, wat ik betwijfel. Als wel goed bevonden was bij ajax, dan was je heus wel verder gekomen

Ach, hij insinueert wel degelijk dat als het bij Ajax niet lukt het bij PSV al helemaal niet lukt.

21 december 2012 om 11:33

nee, jongen, dat wil ik helemaal niet beweren, maar je kan je mening hebben, ik wil alleen zeggen, dat hij bij ajax niet doorbreekt heeft zo zijn redenen gehad, maar ook psv is een topclub en ik wens hem toch ook succes, dat het hem dan heel misschien wel lukt. Ik heb hem nu ook nog niet gezien bij psv en zo wel ook niet bij ajax.

Ajax koopt liever jeugd spelers dan dat ze hun eigen jeugd de kans geven helaas.
Hoop dat ie het bij PSV red.

19 december 2012 om 08:18

Als je dan toch gaat provoceren,

Hoeveel eigen jeugd staan er bij jullie in de basis?

Hebben jullie ooit wel eens met eigen jeugd Europees wat bereikt en in de competitie?
Jouw clubje wilde maar wat graag V Rijhn hebben, vooral toen ze te horen kregen dat hij zijn contract nog niet verlengd had.

Schouw kwam gewoon te kort voor Ajax, en bij jullie zal hij het wel redden, omdat er bij Ajax gewoon meer gevraagd wordt op technisch en tactisch gebied dan bij psv.

19 december 2012 om 08:20

Een jeugdspeler moet wel goed genoeg zijn natuurlijk, je kan moeilijk je complete jeugd door laten stromen.

19 december 2012 om 11:26

Noem eens een aantal clubiconen die door jullie zelf opgeleid zijn mister Psvtehbest? Wel erg lang geleden en erg beperkt vergeleken Ajax?

19 december 2012 om 13:14

Noem is een echt goede speler van de laatste jaren die ajax zelf heeft opgeleid.

19 december 2012 om 13:20

Sneijder, vd Vaart, Stekelenburg, vd Wiel, nu jij.

19 december 2012 om 13:43

@ Psv

Het nederlans elftal speelde 2 jaar geleden een wk finale.

Ik tel daar een aantal spelers...die door Ajax zijn opgeleid naar het eerste elftal.

1.stekelenburg
2.heintga
3.van der wiel
4.sneijder
5.de Jong

Spelers die daar ook waren en bij Ajax groot zijn geworden.

1.zlatan
2.suarez
3.huntelaar

Deze spelers hebben ons flink wat geld opgeleverd, daarvoor hebben wij geen grond verkocht om zo aan ons geld te komen.

Je zal vast en zeker weer wat te vertellen hebben...of toch niet!!!

19 december 2012 om 14:29

Dat jullie nog willen reageren op Psv!. Deze gast weet ook wel dat PSV alleen Afellay heeft voortgebracht en verder geen ene eigen opgeleide speler heeft voortgebracht.

Ik denk dat hij nu geniet van jullie reactie op zijn provocatie.

19 december 2012 om 14:30

@ Fairplay1
Je vergeet Nigel de Jong nog in de basis bij Oranje voor de Wk-finale

Jongens laat deze man lekker provoceren, als we gewoon niet reageren dan is de lol er voor hem snel vanaf.

Kansloze reacties van de psv supporters hier. br Bazoer had een jeugdcontract en wilde het liefst naar Ajax. Schouw was niet goed genoeg en mocht weg. Geen vergelijking toch?br Dat Bazoer verhaal moet maar eens afgelopen zijn! Als jij ergens werkt en je wilt weg terwijl je geen contract hebt dan ben je vrij om te gaan.

Volgens mij kunnen we dit gezeik maar met één opmerking beëindigen.

Quote Wim Jonk na de wedstrijd van Ajax - Psv: “neem alleen al de basisopstellingen Ajax en PSV in het onderlinge duel van vorige week. Ajax had negen zelf opgeleide spelers in de ploeg, PSV nul.

PSV zal vast een jeugdopleiding hebben maar daar hoor je nooit wat van. Bazoer heeft eieren voor zijn geld gekozen en heeft gedacht een betere speler te worden bij een betere jeugdopleiding. PSV zal het voorlopig moeten doen met aankopen of afgedankte spelers zoals Rick Schouw.

Veel succes Rick

19 december 2012 om 09:11

Zo is het!!

19 december 2012 om 11:59

Inderdaad. Als ajax een speler koopt op 17 of 18 jarige leeftijd dan noemen ze dat " eigen jeugd " zo kom ik ook wel aan de aantallen.

Huntelaar is dus volgens jouw definitie ook " eigen jeugd " ??

19 december 2012 om 12:42

Net zoals jullie denken dat Huntelaar een eigen jeugdspeler van jullie is. Hij heeft tot zijn 16e in de jeugd van de graafschap gespeeld en is daarna door jullie binnengelokt.
en zo zijn er op dit moment ook meerdere spelers die jullie als eigen jeugd beschouwen die hun jeugd bij andere bvo's doorgebracht hebben .
dus de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

19 december 2012 om 13:12

Nou dat hoor je mij niet zeggen, dat Huntelaar eigen jeugd is. En aangezien PSV qua communicatie op dit vlak een wat ander beleid hanteert dan ajax, zullen we maar zeggen, zal ook niet zo snel gebeuren verwacht ik.

Dus pot verwijt de ketel, neuh niet echt.

19 december 2012 om 14:39

War75,

Misschien dat jij niet beweert dat Huntelaar eigen kweek is, maar de meeste Psv-ers denken toch echt dat Huntelaar helemaal door PSV is opgeleid.

Maar wat denk jijzelf over Bouma? Bijna iedereen denkt dat hij ook een eigen produkt is, maar wat denk jij?

En hoe zit het met Ritzmaier en Zoet?

20 december 2012 om 15:50

Nou ik weet het niet maar dat is eigenlijk ook niet zo belangrijk en daar gaat het ook niet om. Dat hele gedoe over jeugd en zo dat wordt met name ingegeven door ajax en feyenoord die nu toevallig in de situatie zitten dat ze wat meer jeugd naar voren schuiven.

Toen ajax een jaar of zes zeven niets had gewonnen toen kochten ze alles wat los en vast zat en daar hoor ik niemand meer over.

Ik vind het nogal een discussie om niets.

Het is die jongen gegunt natuurlijk, maar ik verwacht niet dat hij gaat doorbreken. Heb hem in de jeugd vaak genoeg bij Ajax zien spelen en dat hield niet over. Misschien is het een laatbloeier, maar als hij uitgroeid tot een vaste eredivisiespeler mag hij al heel blij zijn.

Laten we toch eens ophouden met te huilen over spelers zoals Bazoer. PSV kan heel veel gewild hebben maar als Bazoer gewoon naar Ajax wilde dan is dat zo. De reden maakt me niet uit, we leven in een vrije wereld.

Dan is het wellicht zo dat Ajax die jongen zijn hoofd op hol heeft gebracht, dan hebben ze dat gewoon prima gespeeld, kunnen we misschien wat van leren.

ON: ik ben erg benieuwd of zo Schouw het nog gaat redden, hij lijkt de goede drive te hebben en er zijn meer laatbloeiers.

voor de PSV fans bazoer vond eindhoven saai hij ziet dat er geen groei meer is . en we leven niet meer in de VOC tijd

hahahhaahahhahah goede opleiding boys hahahhaha.

Ach hij mag een keer opdraven tegen wat amateurs,is al 21 en dus niet eens een talent meer en zal worden verkocht door handelshuis Psv.deze club is een nachtmerrie voor talenten dus die Schouw zegt maar wat want de geschiedenis heeft ons allang geleerd dat de kans dat je bij Ajax vanuit de jeugd het 1e haalt ongeveer 100 groter is als bij koopclubje uit Ehv.

Bazour had toch gewoon geen zin om elke keer zo ver van huis te zijn? Deze jongen schijnbaar wel, nou, dan wens ik deze jongen veelsucces bij psv.

Waar ik dan weer boos om word is dat er staat dat Rik Schouw opgeleid is door Ajax, zolang heeft hij daar helemaal niet gespeeld.
Hij komt officieel van RBC Roosendaal af en heeft daar tot zijn 16/17e ofzo gespeeld. Credits to RBC Roosendaal

19 december 2012 om 10:43

Van 2006 tot 2012 in de jeugdopleiding bij Ajax , min 1 uitleen periode aan Almere City. Hoe lang moet een speler in je jeugd spelen om hem wel zelfopgeleid te mogen noemen ?

Ga toch weg , die jongen heeft 7 jaren bij RBC gezeten en 6 jaar bij Ajax. Credits naar beide zou ik zeggen.

21 jaar en debuteren in een wedstrijd die nergens meer toe doet. Ik ben bang voor meneer Schouw dat ook PSV door heeft dat hij niet goed genoeg is.

Voor diegene die echt niet snappen wat het verschil is tussen de overgang van Schouw en die van Bazoer: PSV wilde Bazoer niet kwijt en hij is een jeugdspeler die ook van PSV een contract aangeboden kreeg. Schouw was geen jeugdspeler meer en kreeg bij Ajax geen contract. Dat is het verschil en maakt de situaties wat mij betreft volslagen onvergelijkbaar.

Dat neemt niet weg dat de situatie van Bazoer zwaar overdreven wordt, met name vanuit de Psv-supporters. Mannetje van 16 denkt elders meer te kunnen verdienen en meer toekomst te hebben en heeft daar goed over nagedacht met zijn zaakwaarnemers. Lekker laten gaan, niet meer over zeuren verder. Het is 1 talentje waarvan helemaal niet zeker is dat hij ooit goed genoeg gaat zijn voor een basisplaats in de eredivisie. Er zijn meer spelers op 16-jarige leeftijd de hemel ingeprezen en uiteindelijk nergens uitgekomen. En als hij het wel red bij Ajax en echt zo goed blijkt te zijn als we nu denken, dan is het alleen maar goed voor de Eredivisie als hij daar nog even kan ballen. Hij had ook naar City kunnen gaan.

Schouw is een ander verhaal. Bij Ajax niet goed genoeg gevonden vanwege een gebrek aan techniek en fysiek. Bij PSV terecht gekomen als veldvulling voor het 2e. Oneerbiedig gezegd, maar zo was het nou eenmaal. Hij blijkt desalniettemin aardig te kunnen ballen en lijkt in het systeem van PSV beter tot zijn recht te komen. Dat is andersom ook wel eens gebeurd, dat spelers bij PSV werden afgeschreven en later bij ajax international werden (huntelaar, anybody). Dat heeft niets te maken met verkeerd inschatten, maar niet elke speler past bij elke club.

Overigens verwacht ik geen wonderen van Schouw, maar mogelijk dat hij het schopt tot vaste reserve. En dan heeft hij er gewoon alles uitgehaald, mede dankzij een overstap naar Psv.

19 december 2012 om 11:48

In het geval Huntelaar denk ik niet dat hij niet bij Psv past. Psv heeft vaak spitsen van het type Huntelaar. Ik denk meer dat Huntelaar gewoon niet goed genoeg was op dat moment voor Psv. En dat kan natuurlijk. Ronald De Boer werd op een gegeven moment ook niet goed genoeg meer bevonden en is toen naar Twente verhuisd.

Verder ben ik het redelijk met je eens.

19 december 2012 om 13:16

Wat jij zegt over Huntelaar zeg ik toch ook letterlijk? Dat niet elke speler bij elke club past met Huntelaar als voorbeeld?

edit: wacht, ik las je verkeerd. Jij denkt dat Huntelaar wel bij PSV paste, daar zijn we het dan niet over eens. Hij paste toen niet bij het speltype dat PSV toen speelde, al denk ik dat als ze echt goed hadden ingeschat hoe goed hij zou worden, dat ze het systeem dan voor hem hadden aangepast.

Toen Huntelaar bij PSV vertrok was hij fysiek veel te zwak voor het type voetbal adt PSV wilde spelen. Maar Huntelaar is in zijn Heerenveentijd op dat punt indrukwekkend ontwikkeld, waardoor hij ook een ander type spits is geworden.

19 december 2012 om 15:37

Tuurlijk past hij wel in het systeem. Romario, Ronaldo, Kezman, Matavz allemaal echte spitsen die het best tot hun recht komen voor het doel en metname in het strafschopgebied. Huntelaar was alleen niet goed genoeg. In de tijd dat Huntelaar bij Ajax speelde had bij ook bij Psv er in kunnen staan.

Wat een discussie zeg. Zolang wij de toptalenten van PSV overnemen mogen zij onze afdankertjes hebben... Forza Ajax!

Haha wat een gelul over Bazoer. Die jongen wou toch zelf weg? Ik geloof dat het een bewuste keuze was, daar hij nooit een contract bij PSV heeft ondertekend. Zegt ook veel over PSV supporters dat zij hem liever bij City zien verzuipen dan ontwikkelen in de Eredivisie -_-"

Mooi voor Schouw dat zijn overgang naar PSV sportief goed heeft uitgepakt. Alleen maar mooi voor die man. Kwestie van tijd totdat we voor aanvang van een wedstrijd tegen Ajax te horen krijgen: 'Ze zagen het nooit in me. Ik wil geen revanche halen, maar laten zien dat ze een verkeerde keuze hebben gemaakt'.

Snap niet dat mensen zo verhit reageren als het erom gaat hoeveel eigen jeugd er in het eerste speelt? Zelf ben ik ook fan van een jong talent dat zijn eerste minuten maakt, alstijd interessant om te zien hoe die zich gaat ontwikelen. Maar ik denk dat bij PSV de jeugdspelers domweg niet aantoonbaar beter zijn dan de spelers die op dit moment in het eerste spelen. Als Depay aantoonbaar beter is dan Mertens, dan zou Depay wel spelen, toch? Ik zie Depay ook graag spelen, maar als Mertens gewoon beter is, dan stel je toch de beste op? Zelfde geldt voor Locadia en Matavz/lens: zolang die twee het beter doen, dan stel je die toch op?wel ben ik van mening dat als Mertens een transfer maakt ze geen geld in ene vervanger hoeven te steken, want Depay die kan dat over een jaar of twee gewoon opvullen.

19 december 2012 om 12:03

Sorry, maar als je tegen NEC toch op 1-1 komt en ziet dat het niet geweldig loopt en ze de mogelijkheden voorin niet goed uitspelen, dan mag je toch verwachten dat bijvoorbeeld een Depay er in mag komen inde laatste minuten. Persoonlijk vind ik Depay beter dan 'one-trick and fall' Mertens, maar dat is mijn mening.

19 december 2012 om 12:25

Daar ben ik het met je mee eens, echter speelde Mertens niet. Maar Advocaat had inderdaad bijvoorbeeld Narsingh moeten wisselen voor Depay, dat had ik dan gedaan.

ontopic:
Rik Schouw ik heb ze naam gehoord, maar er zal vast een reden zijn waarom hij niet goed genoeg was bij Ajax. Dus lijkt me inderdaad logisch dat hij gehaald is als vulling voor Jong Psv. Wie weet verrast hij ons en zo niet dan niet.

19 december 2012 om 12:41

Dat is dus wat ik bedoel. Eigenlijk had hij in de basis moeten beginnen, maar mag uiteindelijk niet eens invallen. Ook niet als het nodig lijkt/is.

Hier horen we natuurlijk niets over, niet dat ik het een enorm probleem vind want deze jongen is niet zo goed, maar als een speler op een dood spoor zit of geen vertrouwen meer in z'n club heeft is het beste voor hem om te vertrekken en op dat niveau is Ajax of PSV gewoon de beste keuze omdat het de 2 beste clubs van het land zijn. We willen toch niet dat deze jongens weer naar Chelsea of Inter gaan ofzo iets.

Mag niet meer genoemd worden als talent. Het grote verschil tussen Ajax/feyenoord en Psv. Bij Psv roepen ze dat ze jeugd gebruiken, maar allemaal veel te laat. Een speler van 17 of 18 zie je daar zelden in de basis staan. Soms mogen ze eens wat minuten invallen en dan roepen ze dat ze een speler de kans geven. Dat is uiteraard geen kans geven. Een toptalent van 17 of 18 moet in de basis spelen, anders neem je je eigen jeugd niet serieus. Bij Ajax en Feyenoord zie je talenten op hun 17e en 18e al debuteren. Niet voor een paar invalbeurten, maar als basisspeler. Psv misbruikt spelers als Depay en Locadia die veel te weinig spelen. Vooral Depay hoort nu gewoon basisspeler te zijn, maar een Belg van 9 miljoen euro loopt hem in de weg. Logisch dat spelers als Bazoer niet meer verder willen bij Psv. Die moet eerst 21 jaar zijn voordat die een echte kans krijgt.

19 december 2012 om 14:14

Je kan het ook andersom bekijken, waarom moeten mannetjes van 17 - 18 al in de basis staan? Depay is een zéér groot talent, maar Mertens is gewoon beter. Dan is het toch logisch dat zo'n jongens gewoon rustig gebracht wordt? Bij PSV zijn er gewoon wat meer mogelijkheden op financieel gebied dan bij bijvoorbeeld Feyenoord waardoor er ruimte is voor een betere speler dan Depay. Het is inderdaad een andere manier van 'denken' dan wat men bijvoorbeeld bij Ajax de laatste twee jaar aan het doen is, maar PSV is er toch al jaren succesvol mee. PSV heeft nooit bekend gestaan als opleidinsgclub, maar is toch al jaren een van de de twee 'echte' topclubs in Nederland.

Nu wil PSV zich de komende jaren ook wat meer gaan profileren als opleidingsclub, maar vergeet niet dat dit pas vorig jaar is uitgesproken. Men verwachtte bij wijze van spreken dat er de dag erna opeens vier jeugdspelers in zouden staan. Dit is een proces waar PSV gewoon een aantal jaar voor uitgetrokken heeft, die moet de club dan wel gegund worden.

21 december 2012 om 12:07

Ik zou als PSV ook Depay erin zetten, maar vergeet niet dat ze ook Mertens moeten verkopen met winst. Ga je een jeugdspeler hem laten vervangen zal die nooit met winst verkocht kunnen worden.

Toch fijn dat er bij ons in Eindhoven nog wat eigen jeugd doorbreekt!

Die de schouw zal nooit echt doorbreken al 21 jaar en gewoon niet goed genoeg, misschien leuke speler voor vv Eindhoven

Die depay had beter bij Sparta kunnen blijven was die waarschijnlijk al basis speler geweest bij grotere club. Is wel als je 18/19 jaar bent moet je veel spelen
Kijk naar Ajax daar spelen ze weer in de basis, maar de meete beschikken over meer talent

Als hij het bij Ajax al niet redt, gaat hij bij Psv het helemaal niet redden lijkt mij...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren