Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Messi: ‘Hij doet alles goed, ik heb echt geluk dat ik met hem mag spelen’

Laatste update:

Lionel Messi wordt door menigeen beschouwd als de beste voetballer ter wereld en geldt in ieder geval als de sterspeler van Barcelona. Toch is de Argentijnse aanvaller zich ervan bewust dat hij niet zonder zijn ploeggenoten kan; vooral middenvelder Andrés Iniesta kan rekenen op een compliment.

/

Messi kan de Spaans international zelden tot nooit op fouten betrappen. “Andrés doet alles goed”, laat de linkspoot weten via de officiële kanalen van Barça. “Naarmate de jaren verstrijken wordt hij beter en beter”, vervolgt de Argentijns international over de 28-jarige Iniesta. “Hij heeft alles al een keer gewonnen en ik heb ontzettend veel geluk dat ik met hem samen mag spelen”, aldus de dankbare Messi.

“Ik houd ervan om te bekijken wat hij op het veld allemaal doet, of het nu tijdens wedstrijden is of op het trainingsveld. Het is een genot om hem aan het werk te zien”, vindt de vedette van de Catalaanse grootmacht. Barcelona bereidt zich momenteel voor op de Primera División-wedstrijd tegen Granada, die zaterdag gespeeld wordt, en het Champions League-duel met AC Milan dat vier dagen later op het programma staat.

Vind je dat Andrés Iniesta nog altijd beter wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voordat er iemand weer gaat zeuren dat ze bij Barca elkaar te veel complimenten geven, gewoon niet reageren!

On. Iniesta is echt geweldig! Op het moment de beste speler voor mij. Messi is de beste speler die ik ooit gezien heb, maar op dit moment vind ik hem minder spelen dan normaal.

13 februari 2013 om 11:33

Weet je wat ik vooral vind de laatste tijd. Dat ze Messi overdreven aan het zoeken zijn in het veld.. Als er een voorzetje komt en ze kunnen kiezen tussen 2-3 spelers om de bal af te geven, moet het persé naar Messi gaan. Alles wordt zo overdreven bij hem gezocht. Hij moet iedere aanval afwerken heb ik het idee. Iniesta zal natuurlijk altijd in de schaduw blijven staan hierdoor. Blijft natuurlijk een heerlijke speler om naar te kijken. Als je van dit type voetbal houd, dan zitten we nog wel even goed zolang Xavi , Iniesta en Messi er nog ronddartelen.

13 februari 2013 om 11:37

Hoezo even ?
Er zijn mooie opvolgers klaar o.a thiago en cesc.

13 februari 2013 om 11:37

Er zijn inderdaad veel momenten dat Messi opgezocht word. Dat komt vooral voor als ook Fabregas speelt, want dat zijn er weinig aanvallers en veel middenvelders(ookal speelt Iniesta dan als flankspeler). Als Villa speelt heb je dat minder, want hij zorgt voor een extra 'aanspeelpunt' in de aanval.

13 februari 2013 om 11:42

Ik heb niet het idee dat je met Cesc hetzelfde type voetbal erin blijft houden. Ik betwijfel of hij dat kan.. Thiago verwacht ik inderdaad wel veel van en heb ik zeker ook vertrouwen in. Maar toch, ik vind Xavi en Iniesta wel echt sleutelspelers voor het spel.

13 februari 2013 om 11:50

Ja Xavi en Iniesta zijn inderdaad sleutelspelers voor het spel, je heb gelijk.
Maar als je ziet de cesc van vorig seizoen en de cesc van nu dan kun je alleen zeggen dat die beter word. Hij is nog maar 25 en kan zeker wel even goed worden als Iniesta en Xavi, maar dat vraagt tijd.

13 februari 2013 om 12:09

Messi word vaak gezocht, maar is toch logisch?
Elke club zoekt naar de speler die het beste kan afmaken, dan is de kans op een doelpunt logischerwijs groter...
Oké, op sommige momenten denk ik ook van was die optie niet beter geweest, maar ach het gaat al zo lang zo goed, waarom niet.

Vooral Alves zoekt werkelijk altijd Messi (soms probeert hij dit doormiddel van onmogelijke passes, maar die 2 hebben dan ook een enorm goede klik.

13 februari 2013 om 12:11

Weet je wat het is. Als je uit Pedro, Messi en Alexis kunt kiezen en je wilt een doelpunt maken, dan geef je hem toch ook aan Messi? Ook al kun je kiezen tussen Messi en Iniesta. Waarom? Met Messi heb je simpelweg de grootste kans dat er iets goed mee gebeurt of in andere woorden, dat er wordt gescoord. Villa en Pedro hebben ook een aardig rendement maar die kunnen zelf amper een kans voor zichzelf creëren, die moeten in scoringspositie gebracht worden. Negen van de tien keer zorgt uitgerekend Messi hier voor. Geef je 'm aan Alexis dan ben je 'm kwijt, geef je 'm aan Pedro dan krijg je 'm terug, geef je 'm aan Villa dan scoort 'ie soms of gebeurt er niets, geef je 'm aan Cesc dan gaat het spelletje door, geef je 'm aan de backs dan zet de aanval zich voort, geef je 'm aan Iniesta dan geeft 'ie een steekbal of legt 'ie 'm bij een back neer en geef je 'm aan Messi, dan is simpelweg alles wat met een doelpunt maken te maken heeft mogelijk. Het is de beste afwerker, hij heeft de beste dribbel en samen met Xavi, Iniesta en Busquets de beste pass en het beste inzicht. Het is gewoon de logische keuze.

13 februari 2013 om 12:30

Zeker is het een goede en logische keuze. Dat zeg ik toch ook niet of wel dan?
Het is alleen irritant en mij valt op, dat Messi overdreven vaak en veel gezocht wordt en ook op momenten dat het eigenlijk niet kan..

13 februari 2013 om 12:33

Ik begrijp niet waarom je je ergert aan de meest logische keuze die wordt gemaakt door het team dat wil winnen. Meestal is Messi gewoon aanspeelbaar en dan geef je hem de bal omdat je succesvol wilt zijn. Maar goed, dat is jouw irritatie dan.

13 februari 2013 om 12:46

Heel goed gelezen, het was inderdaad mijn mening. Misschien valt het je zaterdag tegen Granada ook op. Het viel me gewoon op en ik irriteerde me eraan. Maar Messi kan helaas niet overal tegelijk zijn op het veld. Dus zo logisch is het niet. Het lijkt me dat de all time topscorer van Spanje ook wel een balletje erin kan leggen

13 februari 2013 om 13:12

Het leek er voor mij meer op alsof je het postte als een constatering van iets vreemds, daarom reageerde ik erop door te zeggen dat het logisch is. Onder anderen door de termen `...) heb ik het idee'. Dat doet mij denken aan een voorzichtige constatering of een beeld dat verklaringen oproept. Meer daarop dan op een mening. Dat je het irritant vindt is inderdaad duidelijk een mening.

Villa mag vaak genoeg een bal afmaken maar er zit een groot verschil in een scoringskans voor Messi en een voor Villa. De kans voor Villa moet een stuk groter zijn dan die voor Messi aangezien Messi er veel meer toe in staat is om van een kleine kans toch een doelpunt te maken. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Messi kan inderdaad niet overal tegelijk zijn, maar is wel overal bij betrokken. Dat is omdat hij in de spil staat en andersom. Hij heeft de kwaliteiten om het allemaal te doen en het gros van de dingen doet hij ook nog eens beter dan de anderen. Aanvallen tot een goed einde brengen doet hij ook beter dan de rest, ook dan Villa. Oftewel, in mijn ogen blijft het logisch dat hij zoveel ballen krijgt. Ook als hij er iets moeilijker voor staat dan anderen, puur omdat hij zich vaak nog beter uit ingewikkelde situaties kan wringen dan dat veel van zijn medespelers (waaronder Villa en Pedro) individueel een mannetje kunnen passeren om vervolgens nog in balans en de juiste positie staan om te scoren of een assist te geven. Meer balans zou misschien prettiger zijn om te zien, zeker wanneer je groot fan bent van bijvoorbeeld Villa, Cesc of Iniesta, maar in mijn ogen is vormt het spel nu een goede combinatie van schoonheid en efficiëntie. In die laatste stempel zit de logica ook opgenomen. Als je niet voor de beste optie kiest (wat in mijn ogen meestal Messi is) dan ga je niet meer voor het resultaat voetballen. Puur op resultaat voetballen vind ik ook weer niet mooi. Vandaar de combinatie van eigen filosofie en het willen behalen van resultaat door het maken van de juiste keuzes en het leveren van voldoende strijd en discipline.

Maar ik zal er tegen Granada eens op letten.

13 februari 2013 om 15:17

wat je zegt over messi klopt wel.
maar volgens mij zal hij wel flammen dit weekend!!

13 februari 2013 om 15:44

Ik hoop het wel!

Ik denk dat hij een beetje vermoeid was. Het was bijna altijd om de 3 dagen spelen, nu heeft hij een week kunnen rusten.

Iniesta is met afstand echt de beste middenvelder ter wereld. Kan een wedstrijd beslissen zonder dat hij daarvoor een doelpunt of assist voor hoeft te maken. Hij wint wedstrijden op zijn manier. Echt geniaal. Gaat het te ver als ik de vergelijking met Zidane maak? Zidane was misschien net dat ietsjes completer, maar qua balbeheersing en inzicht vind ik Iniesta dat tikkeltje beter. Of kunnen we die conlusie pas trekken na zijn carrière?

Het spijtige vind ik aan Iniesta is dat hij voor het doel niet zo effectief is. Xavi komt niet zoveel voor doel, maar als hij daar komt en een kans krijgt scoort hij bijvoorbeeld wel. Datzelfde geldt voor al onze middenvelders, zelfs Sergio. Iniesta mist ze nog wel is. Voor de rest is hij echt samen met Leo en Busquets de belangrijkste speler bij Barca in mijn ogen, met daarachter Xavi.

13 februari 2013 om 11:30

Ja. Dat gaat te ver. Gewoon niet doen. Nee.

Zidane is in alle aspecten beter dan Iniesta. Inzicht grenst aan elkaar, maar dat kun je lastig vergelijken met elkaar.

13 februari 2013 om 11:30

Ik vind het ook altijd lastig om zoiets al te zeggen, ik denk dat we over een aantal jaren nadat zo'n spelers gestopt zijn kunnen zeggen van; Die was zo goed als Zidane of die was de beste ooit. Het staat in ieder geval vast dat Iniesta een echt diamantje is. Hij doet vrij weinig fout zoals Messi zegt en voor het spel van Barça is hij echt onmisbaar. Hij is de ideale creatieve middenvelder/aanvaller die de mooiste pasjes voorzetjes en wat dan ook bedenkt.

13 februari 2013 om 11:39

Haha Jeffrey, nou als er al verschil zou zijn, denk ik niet dat die zo groot zijn zoals jij doet overkomen

13 februari 2013 om 11:39

Gaat niet te ver. Iniesta heeft gewoon de pech dat hij wordt onderschat tot het einde van zijn carriere. Pas daarna zullen mensen zijn grootsheid inzien. De non-weter zegt dat Iniesta pas begon te spelen onder Pep, niet wetende dat hij de cruciale link was in de CL finale tegen Arsenal bijvoorbeeld.

Ik vind Iniesta minstens net zo goed als Zidane. Qua prijzen heeft andrés die slag in ieder geval al gewonnen. Maar de techniek en het tactisch inzicht van Andrés is echt oogstrelend prachtig.

13 februari 2013 om 11:51

Gaat wel te ver om te zeggen dat Iniesta een betere balbeheersing heeft. Inzicht wil ik wel geloven, maar Zidane stond dan weer op in finales.

Iniesta is wel de beste speler ter wereld op dit moment. Heeft veel assists dit seizoen en allemaal van het hoogste niveau.

13 februari 2013 om 11:54

Zidane heeft gewoon een bijna ongeëvenaarde combinatie van kwaliteit en uitstraling, qua uitstraling (en enigszins in de buurt van kwaliteit) komen Gerard Gullit de afgelopen 25 jaar. Messi, Ronaldo, Iniesta en Pirlo zijn wat betreft kwaliteit misschien wel bijna gelijkwaardig (en in mijn ogen is Messi zelfs beter) maar hebben niet de rust en het leiderschap dat Zidane had...

13 februari 2013 om 11:57

Durf te wedden dat Andrés zucht onder de spook van zijn last minute winner tegen NL en het feit dat het tegenwoordig een trend is om alles uit Barcelona kapot te nuanceren. In ieder geval in nederland. Waarom hij door de algemene sportwereld maar mondjesmaat tot de grootsten wordt gerekend is mij echt een mysterie.

13 februari 2013 om 12:15

finales.... wk2010.... iniesta??

CL finale 2009/2011.... Iniesta?

13 februari 2013 om 11:40

Zidane was in zijn tijd in mijn ogen verreweg de beste speler op aarde. En niet alleen zijn fantastische balbeheersing, maar vooral zijn persoonlijkheid. Hij heeft Frankrijk in 2006 in zijn eentje naar de finale geleid. Tegenwoordig heb je naast Iniesta nog Messi, Xavi, Ronaldo en misschien vergeet ik er nog wel een paar.

13 februari 2013 om 11:49

Hoe oud ben jij; 10? Waarschijnlijk te jong om Zidane het EK en WK te zien winnen, want anders had je geen onzin verkondigd. Zidane speelde namelijk in een wereld team, ga maar eens opzoeken met welke spelers hij speelde.

13 februari 2013 om 11:51

Zidane heeft Frankrijk op zijn eentje naar de finale geleid ? You must be kidding me !!! Frankrijk was een ijzersterk team op echt alle lijnen.

13 februari 2013 om 11:54

een klikje op zijn naam verklapt dat hij volgende maand aan zijn 21e levensjaar bbegint. Hij speelde inderdaad in een wereld team met als leider Zidane.

13 februari 2013 om 12:01

Vandaar dat Zidane 5 Ballon D'ors en Wereld speler van het jaar-awards heeft gewonnen. Figo, Ronaldo, Ronaldinho, Rivaldo.. noem ze maar op. Zidane was in die tijd zeker de beste, maar met afstand?

13 februari 2013 om 12:02

Hij heeft het over 2006... Dat werd pas na de poulefase, het toernooi was, net als het ek 2004, qua spel niet echt geweldig, en Zidane was met afstand de beste speler, hoewel ze natuurlijk een heel goed elftal hadden.. Maar het elftal in'98 en 2000 was wel een klasse beter!

13 februari 2013 om 12:37

Ik vond Zidane in 2006 met afstand de beste ja. Ik heb het niet over de titels in '98 of 2000, maar het WK van 2006. En die trieste reacties van 'hoe oud ben jij' mogen ook wel achterwege gelaten worden. Ik verkondig hier mijn mening, zoals dat ieders recht is. Misschien moet je zelf eens een beetje redelijk leren discussieren meneer sab80, want aan je puntenaantal te zien lijkt dat niet altijd goed te gaan. Vervelende wijsneus.

13 februari 2013 om 11:55

Iniesta mist ze wel eens ? Huh ? Hoe kom je daar nu bij ? Iniesta krijgt heel weinig scoorkansen. Als hij er een krijgt dan pompt hij ze binnen. Dit weekend heeft hij 1 kans gehad en deze ook verzilverd. Op het WK kreeg hij 1 kans in de finale en die verzilverde hij meteen. In de halve finale van de CL tegen Chelsea kreeg hij niet eens een kans maar maakte hij wel het winning doelpunt. Ik snap jouw argument echt niet hoor.

Iniesta is gewoon geniaal. Als hij centraal in het middenveld speelt, doet hij dingen die fenomenaal zijn. Maar om de een of de andere reden wordt deze jongen altijd onderschat. Misschien omdat hij weinig haar heeft en er niet als een fotomodel uitziet ? Wie zal het weten. Feit is wel dat zowel Ronaldo als Messi bij hem in de leer kunnen gaan als het komt op balcontrole en doorzicht.

13 februari 2013 om 12:20

Misschien bedoelt hij dat het onvoorstelbaar dat een speler met zoveel techniek af en toe zulke waardeloze afstandschoten lanceert. Ze zijn niet eens amateuristisch of zo, maar zo zien ze er wel uit wanneer ze van zijn schoen komen. Dezelfde schoen die eerst een heel middenveld te kijk zet en een aanval op zet om vervolgens de bal van randje zestien naast of in de handen van de keeper te pissen. Verder is hij fenomenaal hoor. Hij laat soms mooiere dingen zien dan Messi (buiten het scoren om) al denk ik dat de moeilijkheidsgraad bij Messi hoger ligt omdat hij nog minder ruimte krijgt en dan ook nog eens tegelijkertijd meer op snelheid doet. Messi wordt meer opgesloten in die positie. Daarom heb ik er weleens voor gepleit om Iniesta op de positie van Messi te zetten en Messi in een vrijere rol op rechts te posteren. Daar krijgt hij meer ruimte en tegenstanders weten niet of ze op Iniesta op tien moeten duiken of juist Messi op rechts moeten oppakken. Gewoon ter variatie, ik weet zeker dat beide spelers daar kunnen staan.

13 februari 2013 om 12:32

Iniesta krijgt meer ruimte dan Messi ?

http://static.guim.co.uk/sys-images/sport/pix/pict...
http://2.bp.blogspot.com/-uvzn_3mh-8i/t9bwad_zlvi/...

edit: figuren komen niet door. Ga naar google en zoek bij images op 'iniesta surrounded". Dan zie je meteen hoeveel ruimte hij krijgt tegen Kroatie en Italie.

Iniesta wordt ook continu omsingeld. Alleen komt hij er steeds op de een of de andere manier uit. Ik weet nog hoe hij dit weekend naar de lijn toeliep en plots omsingeld werd door 3 man. Ik dacht toen ... 'die is de bal kwijt'. Maar wat gebeurde er ? Hij geeft een pass door de benen van een van de verdedigers. Gewoonweg briljant hoe hijuit die situatie kwam. Op finesse en intelligentie. Messi en Ronaldo komen ook uit zulke situaties ... maar dan op een brutale wijze. Gewoon door weg te lopen op snelheid. Daar vind ik heel wat minder aan dan aan de manier waarop Iniesta uit een onmogeljike situatie komt.

Als voetballiefhebber geniet ik meer van Iniesta dan van Ronaldo of Messi. Er is maar 1 speler waar ik meer van genoot; en dat is Maradona.

13 februari 2013 om 13:20

Ik heb dat idee wel vaak hoor. Simpelweg omdat bij Iniesta de spelers nog naar hem toe moeten komen en Iniesta aanvankelijk nog ruimte heeft. Bij Messi staat er al een man op en wordt alles voor hem afgesloten waardoor hij amper een bal kan aannemen. Het is ook logisch als je staat opgesloten tussen twee centrale verdedigers en meestal nog eens twee defensieve middenvelders. Bovendien speelt Barcelona veel door de as waardoor het daar rondom Messi dus nog veel drukker is. Ze zitten er gewoon korter op. Als je die afbeeldingen ziet dan zie je dat Iniesta omringd staat, maar wel bijna overal een meter om zich heen heeft. Genoeg voor zulke spelers om er iets mee te doen.

Wat wel zo is, is dat Messi de drukte vaak nog wel wil opzoeken met zijn identieke cross-dribbels die dan meestal wel uitmonden in een geweldige steekbal of een doelpunt. Of juist in balverlies, als hij te ver wil gaan of simpelweg geen opties ziet. Dat is het risico dat hij in zijn spel mag nemen vanuit die positie. Messi wordt opgesloten door de tegenstander maar krijgt van Barcelona gelukkig de meest vrij denkbare rol.

Ik geniet ook ontzettend van het spel van Iniesta hoor. Net als van dat van Busquets, Alba, Xavi en Messi. Bij vlagen ook van Cesc en Pedro.

13 februari 2013 om 15:12

Nou goed, ieder zijn mening he. Maar geloof me maar dat in de situatie waarop je Iniesta ziet in die afbeeldingen, dat er niet veel spelers zijn die daar uitkomen zonder balverlies. Als er 1 speler is die daar misschien uit geraakt dan is dat Messi. Alle andere spelers in de wereld verliezen daar gewoon de bal.

Voor mij is het simpel. Messi werkt beter af en hij is ook sneller dan Iniesta. Iniesta is technisch beter en heeft een beter doorzicht. Ik ben niet geneigd om Messi per definitie boven Iniesta te plaatsen. Ik wil me niet verblinden op doelpunten. Als je in een team als Barcelona speelt en alle ballen gaan naar jou, zelfs als je niet vrij staat, dan is het normaal dat je veel scoort als je talent hebt.

Iedereen natuurlijk zijn eigen mening, maar ik kijk liever naar Iniesta dan naar Messi of Ronaldo. Alle 3 geweldige spelers maar Iniesta is gewoon pure poezie.

13 februari 2013 om 12:00

Iniesta is zo ontzettend consistent, speelt vrijwel nooit een minder goede wedstrijd. Heeft alleen z'n blessures tegen gehad in de voorbijgaande jaren. Dat Iniesta op 28 jarige leeftijd al meer prijzen heeft gewonnen dan Zidane in z'n hele carrière zegt ook wel wat. Als hij dit niveau nog een paar jaar vol houdt zonder de blessures zou het me niet verbazen als hij beter wordt gevonden dan Zidane.

13 februari 2013 om 12:58

Vind dat je wel gelijk hebt dat Iniesta een betere balbeheersing heeft en inzicht. Echter had Zidane natuurlijk wel veel meer uitstraling, klasse, scorend vermogen, leiderskwaliteiten, schot en fysiek. Neemt niet weg dat Iniesta een van de grootste voetballers aller tijden is, daar kun je niet omheen.

14 februari 2013 om 03:45

@grandepulga2

Iniesta is misschien de speler die het meeste in de buurt komt van Zidane maar beter dan Zidane is hij niet

Iniesta is ook echt een klasbak en naar mijn mening op sommige fronten beter dan Messi. Die techniek van hem is zó goed.

13 februari 2013 om 12:13

Klopt, ik vind Iniesta qua keuzes maken bijvoorbeeld wat slimmer en beter dan Messi.
Waar Messi altijd vooruit wil spelen en daardoor vaker de bal inlevert, is Iniesta wat slimmer hij maakt eigenlijk nooit de verkeerde keuze.

Mooi om te horen, hij is inderdaad een topper. Alleen jammer dat deze spelers in hetzelfde tijdperk als Messi zelf rondhuppelen. Anders hadden de Ronaldo's Zlatan's Iniesta's allemaal al een gouden balletje mogen ontvangen.

13 februari 2013 om 11:35

Er waren inderdaad iets meer échte toppers, maar dat zul je toch altijd blijven houden. Je kunt helaas niet nu al een datumpie prikken dat er over 10 jaar weer een Ronaldo geboren wordt. Zo gaat het helaas niet. Vandaar dat ze wel een balletje zouden mogen krijgen.

13 februari 2013 om 11:36

Dat is natuurlijk onzin. Voor Messi waren er ook zat goede voetballers. Of dacht je dat Iniesta & Ronaldo de goudenballen aan één regen tegen de Kaká van Milan, Ronaldinho, Henry en Zidane?..

Messi is een geweldenaar maar ik durf te betwijfelen of hij echt zo ver was gekomen zonder Iniesta. Absoluut de beste middenvelder van het moment, ook veel spectaculairder om naar te kijken dan bv. Xavi. En veel constanter dan Ozil.

Bij veel wedstrijden vind ik hem de laatste tijd beter dan Messi. En als iniesta weer een actie tegen de verdedigers maakt, dan lijkt het een scherpe mes dat boter snijdt

Ook gewoon de beste middenvelder ter wereld. Er is geen enkele middenvelder die ook maar in de buurt komt van Andrés.

13 februari 2013 om 11:36

Er schijnt er nog één naast te lopen die ook wel redelijk een balletje kan trappen.

13 februari 2013 om 11:37

Xavi ja. Maar Iniesta's techniek is misschien wel de mooiste ter wereld.

messi speelt heelmaal niet slecht gij zegt dat omdat hij laatse weken 1keer maar scoort ipv 2xkeer

iniesta verdient natuurlijk een gouden bal

Hy is zeker de beste! als je zondag zag hoe hy de bal aannam en via ze ha doorspeelt.. godverredomme dat doet denk ik ozil hem nog niet na, wat een inzicht wat een techniek en wat een acties aan die linkerkant.
maar iniesta zou meer bly zyn met messi denk i

13 februari 2013 om 11:41

Özil mag geen eens de veters strikken van Iniesta. Die jongen moet nog heel erg groeien qua spel en ook mentaal wilt hij in de buurt van Iniesta komen.

13 februari 2013 om 12:16

Ozil is vier jaar jonger dan Iniesta. Ik weet zeker dat Ozil op zijn 28ste beter zal zijn dan Iniesta nu is. De arrogantie ook van Barcelona fans. Oke Iniesta is goed, maar waarom moet er net gedaan worden alsof Ozil maar een ordinaire pleintjesvoetballer is? Iedereen ziet in dat Ozil binnen een paar jaar Iniesta voorbij is.

13 februari 2013 om 12:28

Applegreen

Spreek je eerst over arrogantie van Barcelona fans en vervolgens beweer je dat Özil over vier jaar sowieso Iniesta voorbij is? Een beetje krom maar dat terzijde. Ik moet het nog maar zien. Iniesta was vier jaar geleden niet minder dan Özil nu is. Zeker niet minder consequent, wat natuurlijk het grote manco van Özil is. Daarnaast is Iniesta een stuk veelzijdiger en is dat ook niet op zijn 28ste gekomen.

Özil is geen ordinaire pleintjesvoetballer hoor, hij behoort tot de besten ter wereld op zijn positie en is samen met Cesc de middenvelder van zijn generatie. Iniesta is echter buitencategorie en zowel Özil als Cesc moet wel hele grote stappen maken om dat niveau ooit te halen.

13 februari 2013 om 12:36

Dat weet je niet zeker. En iedereen ziet dat Mesut binnen een paar jaar Iniesta voorbij is? Wie dan? Die fouten die ik Ozil vandaag de dag zie magen zag ik Iniesta in 2009 niet doen hoor. Neen, Iniesta had in 2006 nog de cruciale pass op Eto'o in de CL Finale en knalde op zijn 25e Barcelona na Roma. Mesut heeft de hype gewoon. Zodra hij één leuke pass in een wedstrijd geeft is het een geweldenaar, passjes die Iniesta misschien wel 10x geeft in een wedstrijd.

Wat een klasse zeg, wat een team en wat een spelers om uit te kiezen. Ik heb nog nooit zo'n goede samenwerking gezien tussen een paar spelers van Barcelona. Het is gewoon het beste team uit de historie. Niemand komt ook maar een beetje in de buurt.

Het is de volmaakte eenvoud die Iniesta boven de rest uit doet stijgen. Technisch is bijv. Ozil niet veel minder, maar zijn beslissingen zijn niet zo geniaal simpel als die van Iniesta.

Ik heb vaker dat ik van iniesta geniet dan messi tijdens wedstrijden, messi zie je soms een mooi doelpunt maken om daarna de hele wedstrijd zichzelf niet te laten zien maar hoe iniesta soms tussen 2 verdedigers heen dribbelt op zijn gemakkie en die bal prachtig afgeeft vind ik zelf veel leuker om naar te kijken, bizar hoe zijn dribbel ook is misschien nog beter dan messi?

Iniesta werkt altijd, dat messi de man is oke.. maar soms leidt hy dom bal verlies en gaat hy rustig terug lopen.. daar stoor ik me soms aan als ik naar barca kyk. iniesta en xavi zijn 2 spelers die een heel team naar een hoger niveau tillen.

13 februari 2013 om 11:52

Klopt hij dribbelt ook teveel in een wedstrijd dwars door de verdediging heen wat 9/10 mislukt en hij zet geen stap extra om mee te verdedigen. Toch een beetje sterallures denk ik, vooral als een teammaat een pass niet geeft zoals meneer wilt dan kunnen zijn blikken doden dat vind ik jammer van messi...

13 februari 2013 om 12:05

Ik denk dat dat de tactic van barca is waardoor messi niet veel energie verspilt, en dus op elk moment de wedstrijd kan beslissen.

13 februari 2013 om 12:31

Ik heb eerst ook gedacht dat hij het vertikte maar bedacht me toen dat van hem wordt verwacht dat hij zeventig wedstrijden per jaar beslist. Op een gegeven moment moet je ergens op 'bezuinigen' en dat is dan denk ik het pressie zetten door Messi, dat gewoon veel minder is dan in zijn eerste jaren (overigens is het niet helemaal weg). Soms mis ik Eto'o nog wel, die werkelijk achter iedere bal aan rende.

Iniesta was zondag ook weer geweldig, echt een genot om naar te kijken. Hij speelt toch beter op het middenveld dan linksvoor. Ik hoop dat hij zijn niveau nog lang volhoud van voor alle Barcafans is dit alleen maar genieten.

De beste spelmaker ter wereld. Voor een speler als Iniesta ga je naar het stadion. Geweldige sleepbewegingen, het kort wegdraaien, de technische hoogstandjes, de versnellingen, het voetbalinzicht, de passing. Gewoonweg fenomenaal.

Iniesta is in mijn ogen op dit moment gewoon beter als Messi alleen scoort hij minder maar dat ligt ook aan zijn positie maar zijn techniek, inzicht zijn echt niet normaal.

Afgelopen zondag de pass op Alexis kreeg ik gewoon kippenvel van want want is hij goed zeg!

Er is op het moment geen betere middenvelder en ik zeg had dat hij op dit moment beter is als Xavi ooit is geweest en ook als Pirlo en Zidane.

Van hem moet gewoon genieten en ook nog eens de motor van Barcelona en La-roja!

13 februari 2013 om 13:30

Niet zozeer zijn positie maar zijn rol. Messi staat ook op het middenveld maar hij schuift wel naar voren om in scoringspositie te komen. Iniesta beperkt zich tot regisseren, net als Xavi en Busquets. Hij heeft iets meer diepgang dan die twee en een betere dribbel, maar heeft bijvoorbeeld alweer minder diepgang dan Cesc.

13 februari 2013 om 18:21

Vandaar ook dat Cesc zoveel meer assists en goals dan Iniesta en Xavi, hij heeft dan weer niet die dribbels als Iniesta ik kan van die 2 veel meer genieten dan van Xavi. Ik sta er nog steeds bij dat als er goed gebruik wordt gemaakt van Cesc dat Barca een andere wapen erbij krijgt vooal met Villa voorin iig iemand met diepgang en niet alleen Meessi.

Het is gewoon echt jammer dat Iniesta in de tijd van Messi en Ronaldo voetbalt anders was hij het al heel lang gouden bal winnaar. Xavi ook.

Maar ja,
Iniesta laat echt mooie dingen zien en hij doet me echt aan Zidane denken.

Ik hoop dat Barcelona coach het wel ziet om Iniesta op zijn plek terug te laten spelen zo als afgelopen dage ipv op de linker kant'

Laat Fabregas op de bank, zet Messi, Pedro en Villa/alexies en met Xavi en Iniesta er achter. Busquets achter deze twee en in de verdediging Alves, Pique, Puyol en Alba. En Valdez.

Dan krijg je echt het mooiste te zien.

Iniesta is de beste speler op dit moment, mensen moeten niet doen alsof Zidane van de tijd van Pele is. Gelukkig hebben de meeste Zidane aan het werk gezien en ondanks mijn sympathie voor Real vind ik Iniesta veel beter. Op dit moment de beste middenvelder ter wereld en voetballend doet hij niet onder voor Messi.

Dit is wel weer een redelijk Barca-minded topic. Met afstand de beste middenvelder? Zullen we een speler als Pirlo niet vergeten? Hij is een ander type, maar in zijn rol vind ik hem zeker wel het niveau van Iniesta benaderen, en dat op zijn leeftijd.

Dient wel te worden gezegd dat Iniesta op dit moment inderdaad wel de beste is, maar je kunt ook te ver gaan.

Iniesta is absoluut en zonder twijfel de beste aanvallende middenvelder die ik ooit heb zien spelen.
Zidane was bijzonder, maar komt niet in de buurt bij deze melkfles.

Het mooie is dat Messi dit zegt en dat laat zien dat het team echt een team is.
Er komen geen nare berichten naar buiten, alleen maar goede berichten.

Het loopt bijzonder goed bij Barça!

Visca el Barça!
Visca Catalunya!

Puur op technisch vlak is Iniesta de aller beste voetballer van de wereld, wat een fenomeen ! Zijn aannames, dribbels, sleepbewegingen, feilloos en oooh zo mooi.

Man wat een ophemeling weer, zie elke week wel weer een artikel over een speler van Barcelona langskomen hier op VZ, en het is altijd enkel maar subjectief, kom is met wat nieuws dat Iniesta een geweldige voetballer is.

iniesta mag in het rijtje beste voetballers ter wereld.
hij heeft dat verdiend!

Het is een schande voor het voetbal dat spelers als Owen, Cannavaro en Shevchenko de Balon d'or hebben gewonnen en een geweldenaar als Iniesta die zijn club en land alles heeft geschonken niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren