Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘We spelen al een tijdje het beste voetbal van de vier titelkandidaten’

Laatste update:

Ajax werd de afgelopen twee seizoen kampioen van Nederland, vooral door in de tweede seizoenshelft een ijzersterke serie neer te zetten. De Amsterdammers proberen die prestatie deze jaargang voor de derde keer op rij neer te zetten en staan inmiddels weer op de eerste plaats in de Eredivisie. Spits Kolbeinn Sigthórsson is ervan overtuigd dat Ajax daar zal blijven staan.

/

De ploeg van trainer Frank de Boer won de afgelopen vier competitieduels en de aanvaller uit IJsland heeft het gevoel dat geen tegenstander de Amsterdamse formatie nog in de problemen kan brengen. Dat zelfvertrouwen hadden Sigthórsson en zijn teamgenoten overigens ook al voordat de koppositie werd overgenomen van PSV. “We spelen al een tijdje het beste voetbal van de vier titelkandidaten”, vertelt de spits aan Voetbal International.

De Eindhovenaren staan nu, met een achterstand van drie punten, op de tweede plaats. Ajax moet nog wel op bezoek in het Philips Stadion, maar voordat deze kraker op 14 april op het programma staat komt het elftal van De Boer nog uit tegen Heracles Almelo. De coach waakt ervoor die krachtmeting over het hoofd te zien. “Het is verleidelijk nu al met de wedstrijd van volgende week tegen PSV bezig te zijn, maar dat wil ik absoluut niet hebben. Zeker in deze fase van de competitie kan iedere misstap grote gevolgen hebben”, weet de oefenmeester.

Denk je dat Ajax dit seizoen weer landskampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat Ajax geen kampioen word puur omdat Feyenoord gretiger is en het makkelijkste programma heeft. Dit word een eitje voor de Rotterdammers!

3 april 2013 om 13:14

eitje?? omdat ze een makkelijker programma hebben?? Als Ajax gewoon alles wint kan de rest doen wat ze willen maar Ajax wordt dan kampioen. Ajax is voor mij kandidaat nummer 1 gevolgd door Vitesse. Ik ga er van uit dat Ajax niet verliest in Eindhoven.

3 april 2013 om 13:14

@ Zweetsok,

Het verschil tussen Ajax en Feyenoord is vier punten en ik zeg dit niet omdat ik Ajacied ben, maar Ajax verdiend het om kampioen te worden, want Ajax heeft van alle vier de titel kandidaten vrijwel het hele seizoen goed gespeeld.

Ajax heeft op PSV en SC Heerenveen na gewoon een makkelijk programma. Tegen PSV hoop ik op een gelijkspel of winst en tegen SC Heerenveen ga ik er vanuit dat Ajax zal winnen.

3 april 2013 om 13:19

De club die op het einde bovenaan staat is terecht kampioen. Maar wie het dit jaar ook wordt, fans kunnen niet met droge ogen beweren dat hun club het hele jaar goed gevoetbald heeft. Ook Ajax heeft een groot deel van het seizoen gewoon echt heel slecht voetbal laten zien, net als Psv, Feyenoord en Vitesse.

Gelet op het materiaal waarmee deze clubs eigenlijk het hele jaar matigheid hebben getoond, gun ik Feyenoord de titel nog het meest. Die hebben het tenminste echt grotendeels met eigen jeugd gedaan en stellen zich het hele jaar door ook redelijk sympathiek op.

3 april 2013 om 13:31

Mee eens, geen enkele club heeft het hele seizoen goed gespeeld. Ajax was in het eerste deel van de competitie ook dramatisch. Als je uit de eerste 11 wedstrijden maar 4 keer weet te winnen, dan is dat toch echt niet kampioen waardig.

Wie ook kampioen wordt, overtuigend en met overmacht is het niet gebeurd. Uiteraard is de ploeg die na 34 wedstrijden bovenaan staat terecht kampioen.

3 april 2013 om 13:32

@ Hoppa!

Ja, Ajax heeft ook niet het hele seizoen goed voetbal gespeeld, daarom schrijf ik ook 'vrijwel het hele seizoen goed gespeeld. '.

Feyenoord is op dit moment te afhankelijk van Graziano Pellè. Dat kon je zaterdag tegen SC Heerenveen toch wel zien en zoals Ronald Koeman over Ajax zei dat ze geen 'plan B' hadden, zo heeft Feyenoord er juist geen.

Maar Feyenoord heeft inderdaad uitstekend gespeeld dit seizoen en ook veel met de jeugd gedaan, maar dat komt mede doordat ze financiële problemen hadden.

Anders zouden deze spelers waarschijnlijk nooit doorbreken bij Feyenoord.

3 april 2013 om 14:31

Grotendeels met eigen jeugd? Dat komt omdat Feyenoord geen keuze had! Vele zijn vergeten dat Janmaat, Pelle, Mathijsen, Immers, Vormer, Goossens, Singh en die van City (ondertussen weer weg) ook zijn gehaald!

Laat ik voorop stellen dat ik de prestatie van Feyenoord buitengewoon knap vind, maar er wordt wel gedaan alsof Feyenoord hier voor gekozen heb en dat alles jong is! Van De Vrij en Indi mag je wel verwachten dat ze er nu eens boven uit gaan steken! Villenha en Boetius zijn dit jaar de doorgebroken spelers ja!

Feyenoord is een hype geworden, maar is al aantal weken niet in top vorm! Utrecht thuis was lastig, Roda uit gemazzeld en bij Heerenveen werd verloren! Ik denk dat binnenkort de beslissing kan vallen! Wint Ajax bij PSV dan is het gedaan!

3 april 2013 om 14:37

Pure onzin, ik heb al vaker deze opmerking gegeven " dat horen we nu al 10 wedstrijden op rij " en dat slaat op het verhaal " slechte wedstrijd, punten gelukkig binnen, snel vergeten en door naar de volgende "

Er zijn genoeg wedstrijden waar Ajax zeer matig speelde, niet kampioen waardig

Neemt niet weg dat er ook geen andere club kampioen waardig speelt. Wie er ook kampioen word die word gewoon terecht kampioen, Ajax, Psv, Feyenoord of Vitesse. Ik vind niet dat een bepaalde club het meer verdiend want allen zijn slecht en wisselvallig. Ik vind het spijtig zelfs om te zien en het niveau is soms om te huilen, ja het is wel spannend, maar kom op. Waar zijn de tijden dat een kampioen zich liet zien, met afstand kampioen, dan pas ben je een echte kampioen in mijn ogen.

Doordat zoveel clubs dicht bij elkaar zitten worden arbitrale fouten meer uitgelicht, dan kun je op het einde zeggen " wat als " en dus kampioen dit seizoen (de laatste seizoenen eigenlijk) gebeurd ook nog met een flinke dosis geluk, en niet door het zelf af te dwingen.

3 april 2013 om 13:14

Nou dat denk ik niet dan zie ik eerder Vitesse het worden. Vitesse heeft namelijk ook een makkelijk programma . En de onderlinge wedstrijd van Feyenoord - Vitesse zie ik niet zomaar 1,2,,3 gewonnen worden door Feyenoord.

3 april 2013 om 13:15

Hoe duur was je glazen bol?

On: Ajax speelt inderdaad het beste voetbal maar punten laten liggen kan altijd. Gewoon alles winnen en dan zijn we kampioen, simpel als wat.

3 april 2013 om 13:16

Ja dat is echt een logische beredenering. Het wordt een eite voor de Rotterdammers maar heeft niks in eigen hand. Nu al helemaal niet meer na het puntverlies afgelopen weekend.

On:
Dit moeten die spelers van Ajax helemaal niet in de media gaan roepen. Laat ze zich alsjeblieft bezig zijn met de aankomende wedstrijd en niet telkens verder kijken. Er komen nog wat lastige wedstrijden aan. Vertrouwen hebben is goed maar niet overmoedig worden aub.

3 april 2013 om 13:17

Volgens mij ben jij net als Sneijder aan het dromen

3 april 2013 om 13:18

Hoezo is Feyenoord gretiger dan Ajax (of PSV en Vitesse). Het is zeker waar dat er een mooie kans licht voor deze jonge groep om een prijs binnen te slepen, maar dat geldt ook voor de andere titelkandidaten. Ajax wint z'n wedstrijden heel gemakkelijk, en zodra er een beetje tempo in het spel wordt gelegd zie je de tegenstander vaak direct buigen. Daar ligt de klasse van Ajax en naar mijn mening zal deze kracht ook het derde kampioenschap op rij brengen.

3 april 2013 om 14:05

Feyenoord gretiger? Had jij afgelopen zaterdag je ogen dicht? Daarnaast heeft Vitesse het makkelijkste programma en heeft Vitesse dit sezoen de beste resultaten behaald tegen de top 6 en Feyenoord de slechtste. Zeker in de huidige vorm, maar ook omdat Vitesse een beter team als geheel heeft, zie ik Feyenoord ook thuis niet winnen van Vitesse. Sowieso staat Feyenoord 5 punten achter op koploper Ajax i.v.m. het doelsaldo en die achterstand is nauwelijks in de halen in 6 duels.

Kortom, als Ajax het niet wordt, dan zal Vitesse kampioen worden. Feyenoord i.i.g. niet, want dan moeten zowel Ajax, als PSV èn Vitesse falen. De kans op een elfstedentocht is mijn inziens groter dan een kampioenschap van Feyenoord.

We spelen zeker het beste voetbal van de 4 titelkandidaten maar blijf het maar gewoon van wedstrijd naar wedstrijd bekijken want het zullen geen makkelijke wedstrijden worden.
Ik hoop echt zo dat we het 3e kampioenschap op rij pakken maar daarvoor hebben we nog een lange weg te gaan.

Ajax speelt absoluut het beste voetbal. Feyenoord heeft afgelopen weekend bewezen niet zonder Pelle te kunnen voetballen. Bij PSV zitten weliswaar de beste individuen, maar mentaal zit het daar niet helemaal goed. Ajax heeft gewoon het beste team, en de beste creativiteit. Vitesse is afhankelijk van Bony en van Ginkel, maar is in de breedte te zwak. Met jongens als Vink en Cziommer op de bank, ga je geen potten breken. Ajax wordt kampioen dit jaar, omdat ze het zich kunnen veroorloven om bij PSV gelijk te spelen. Ze hebben namelijk een beter doelsaldo dan Vitesse, wat eigenlijk al zegt dat ze op dit moment 4 punten voorstaan.

3 april 2013 om 13:29

Wat een onzin dat je na 1 slechte wedstrijd zonder pelle gelijk deze conclusie trekt. Er is wel één ding zeker, jullie kunnen niet zonder bony. Ik ben nog hoopvol voor feyenoord, maar dat ben ik elk jaar

3 april 2013 om 14:02

vind z'n uiteenzetting realistisch...zeker gezien hij Vitesse supporter is. er is niets aan gelogen...feyenoord is net zo afhankelijk van Pelle als Vitesse van Bony. Uiteraard hoop ieder dat het zijn club is die aan het langste touwtje trekt aan het einde van het seizoen...maar de papieren zoals ze er nu liggen geven Ajax een licht voordeel.

3 april 2013 om 14:55

Pas na enkele wedstrijden kan je zo'n conclusie trekken. Niet na één. Uiteraard neigt het er naar, maar na letterlijk één wedstrijd vind ik het te vroeg.

3 april 2013 om 15:13

Dat klopt, pas na een enkele wedstrijden kun je conclusies trekken. Maar als zelfs Ronald Koeman zijn gehele strijdplan omgooit bij afwezigheid van Graziano Pellé dan weet je dat Feyenoord te afhankelijk is van de kwaliteiten van de Italiaanse spits in de formatie waarin de Rotterdammers graag willen spelen. Kortom, er is geen fatsoenlijke vervanging voor Pellé in het systeem dat Koeman en consorten willen spelen. Deze zwakte is toch open gelegd in de wedstrijd tegen SC Heerenveen.

3 april 2013 om 15:40

Feyenoord zakte gewoon door een ondergrens, had niks te maken met het gemis van Pelle. Het systeem moest ook na 5-10 minuten worden omgegooid omdat Immers geblesseerd raakte. Natuurlijk had Feyenoord z'n systeem moeten aanpassen wanneer Pellé er niet was, omdat het systeem zoals jij zegt afgestemt is op Pellé. Dan is Feyenoord niet afhankelijk van Pellé maar het systeem van feyenoord.

We gaan het meemaken. Sigthórsson zelf steekt nog niet in bijster goede vorm. Maar ondanks dat speelt Ajax prima. Uit AZ was erg belangrijk. Staat of valt met de wedstrijd tegen Psv.

Dat Ajax het beste voetbal speelt zegt nog niets eigenlijk. Als je eenmaal in de eindfase zit telt alleen resultaat nog. Het geeft natuurlijk wel veel zelfvertrouwen en dat is van cruciaal belang. Lastig te zeggen wie er kampioen gaat worden. PSV - Ajax gaat een hele belangrijke wedstrijd worden.

3 april 2013 om 13:21

Klopt, in deze fase van de competitie zijn de punten bovengeschikt aan het vertoonde spel. Echter geeft het vertoond spel van Ajax, in de afgelopen weken, wel een houvast voor het eenvoudig totstand komen van meerdere 100% kansen per wedstrijd, waardoor punten sneller binnengehaald kunnen worden.

Kan er iemand mij overigens vertellen wie er van Ajax op scherp staan?

3 april 2013 om 13:23

Moisander & van Rhijn

3 april 2013 om 13:25

Moisander en Van Rhijn hebben tot op heden beiden vier gele kaarten ontvangen en staan dus op scherp. Bij een gele kaart in het duel tegen Heracles Almelo zullen zij dus geschorst zijn voor de uitwedstrijd tegen Psv.

3 april 2013 om 13:27

Inderdaad, vandaar mijn vraag. Dank voor het antwoord

Als Kolbeinn Sightorsson nu ook nog in vorm steekt en weer veel gaat scoren dan kunnen andere clubs het vergeten. Het is inderdaad waar dat Ajax het beste voetbal speelt, Feyenoord is afhankelijk van Graziano Pellé, PSV is een egoïstische ploeg en Vitesse is een counterploeg, afhankelijk van tank Wilfried Bony. Maar ik ben er nog niet gerust op. Deze Ajacieden zijn buitengewoon jong en kunnen het zichzelf soms erg moeilijk maken. Als we deze vorm houden worden we kampioen, als we het onszelf lastig maken door bijvoorbeeld kansen te missen dan wordt het nog moeilijk.

Bij Ajax zijn ze wel heel erg arrogant laatste tijd met het gelul over 'beste voetbal'. Ik denk dat PSV uiteindelijk met de titel aan de haal gaat. Beste doelsaldo van allemaal en nog een wedstrijd tegen Ajax te spelen.

3 april 2013 om 13:26

Jij bent zeker iemand die het woord arrogant altijd gebruikt bij Ajax en als psv wat roept over goed spel, of over het kampioenschap, is het realistisch? Napratertje. Wees orgineel.

3 april 2013 om 13:31

Dus omdat hij een bepaalde mening deelt is hij niet realistisch en moet hij origineel zijn... Ik kan me wel zien in zijn scenario.

3 april 2013 om 13:33

Ik heb inmiddels al 5 artikelen gezien waarin Ajacieden roepen dat ze het beste voetbal spelen, dat is in mijn ogen gewoon arrogantie en wat is goed voetbal? Ajax is goed in het passen naar vermeer en ze hebben natuurlijk the king of tikkie breed Blind.
PSV speelt met risico, veel mooier en leuker om te zien. En Ajax heeft Nederland 2 jaar achter elkaar verschut gezet in de Champions Leauge, liever PSV dan Ajax thanks

3 april 2013 om 13:39

hahah verschuit gezet in de CL Psv zou niet eens overleven in een Poule met Dortmund Real en Man City. Die verdediging van jullie zou elk CL duel met een 6-0 van de mat gespeeld worden . Psv kan nog geen potten breken in de EL laat staan in de CL en Psv mooi voetbal ? dat vind ik toch wel reuze meevallen want het voetbal van jullie kant is niet om aan te zien. oo nee srry jullie spelen wel mooi voetbal zo'n mooi voetbal dat er met wegwerpgebaren word gereageerd door jullie eigen supporters

3 april 2013 om 13:47

4 wedsrijden verloren, 1 gewonnen en 1 gelijk. Dat zijn de cijfers van Ajax in de poulefase, het is gewoon schandalig.
Zelfs Celtic haalt betere cijfers, of Nederland is zo dramatisch of het ligt alleen aan Ajax. Ik ga voor het tweede omdat Ajax al 2 jaar achter elkaar niet door is gegaan.

3 april 2013 om 13:53

Kijk ook een naar de Poule waar we in zaten waar wij gelijkspeelde en 1 wedstrijd wonnen zouden jullie geen 1 punt pakken en meteen uitgeschakeld worden. Maar natuurlijk kan Psv met hun financieel beleid wel opboksen tegen dat van een dortmund , Real Madrid en manchester city. Je zet jezelf eg voor gek . Het is overduidelijk dat de nederlandse clubs in europa geen rol van betekenis hebben . Jullie bereiken al niks in de EL laat staan wat een schande het zou zijn om jullie aan het werk te zien in de CL dat zou de vernedering van het nederlandse voetbal betekenen. Als de verdediging van Ajax al zo lek als een mandje leek in de wedstrijd tegen Real Madrid wat moet dat worden met die amateurverdediging van jullie ? waar jullie al uiitgeschakeld werden in een poule met Aik solna , Djeper , en Napoli werden wij 3e in een poule met Real Madrid ,dortmund en Manchester City. dus kansloze reactie van je

3 april 2013 om 13:58

Erger dan die die 4-0 nulletjes die Ajax om de oren kreeg kan t niet worden hoor.

3 april 2013 om 14:03

hahah wat een grapjas ben je toch . Speel aankomend seizoen maar weer lekker EL en word maar weer meteen uitgeschakeld in de poulefase zoals jullie laatste europese tour . meer dan 45 miljoen euro geinvesteerd hebben in 2 jaar tijd en dan nog niet door kunnen gaan in een poule met Djeper en Aik Solna hahahhahah dat is pas een vernedering en lachwekkend. En lastig he je reacties onderbouwen volgens mij heb je het IQ van een stoeptegel , oh nee zelfs die heeft nog te veel IQ voor je.

3 april 2013 om 14:13

Amazigh101, PSV heeft gewoon geen goed plan, een gedeelte kan best redelijk voetballen, maar simpelweg niet samenwerken.
Ze begrijpen elkaar niet of slechts deels.
Bij Ajax weet iedereen wat zijn eigen taak is en als er iets fout loopt is degene die de fout beging gemakkelijk aan te wijzen en weet dus wat en hoe hij zich moet verbeteren.

Daarnaast groeit PSV niet door, ze blijven maar doorgaan met hun oude garde, Bouma is net weer verlengt hoorde ik, van Bommel zal binnenkort ook wel weer een nieuw contract aangeboden krijgen.
Manolev zijn contract werd ook verlengt en wat had PSV er nou aan? Niets!
Kijk, als je een fout maakt, kan gebeuren natuurlijk, maar probeer zo iemand dan niet bij je club te houden in de hoop dat hij nog wat oplevert.
Enoh is nu weg bij Ajax, Sulejmani gaat weg, El Hamdaoui is weg, noem de voorbeelden maar op!
Maar nu Bouma, nu Engelaar, nu Pieters, noem maar op, allemaal weggegooid geld en tijdverspilling.
Van Pieters kun je nog zeggen dat hij jong is en misschien ooit nog naar de onderkant van Duitsland zou kunnen, maar met Bouma, Engelaar, noem maar op moet zouden echt weg moeten, ze voegen niets toe en staan in de weg bij de jeugd.

Daarnaast twijfel ik persoonlijk aan de kwaliteiten van Advocaat, maar goed laat ik daar maar niet over beginnen want dan heb ik iedereen tegen me.

Moet je anders dit even bekijken:
http://www.rtl.nl/xl/#/u/84605a60-c914-3c69-bd10-c... En dan rond de 8:15

* 3c69-bd10-c09086f25a11

Daar word je als Psver toch helemaal gek van?

Overigens, negeer ook niet dat beide tegenstanders van Ajax die wel door gingen beiden nog in de race zitten en ook favoriet zijn tegen hun eerstvolgende tegenstander.
Ajax heeft tegen de kampioenen uit de sterkste competities ter wereld als tegenstander gehad, PSV heeft dergelijke tegenstanders in geen jaren mogen ontmoeten.

3 april 2013 om 14:28

Liever 4-0 verliezen van Real of Dortmund, dan onderuit gaan tegen een subploeg ergens uit het verre Oekraïne. Dat is pas veel en veel erger.

3 april 2013 om 14:42

Oh wat snij jij jezelf in de vingers!! Europees avontuurtje van psv: schandalig!! Ajax: Tegen Real kansloos, Dortmund uit gelijkwaardig - thuis ook kansloos, City uit en thuis fantastisch. Dat zie ik psv niet doen. Jaar daarvoor: Lyon/real/zagreb 2 gewonnen, 2 gelijk, 2 verloren. Top prestatie, alleen door omkoopschandaal niet door. Dat juist jij over Europees voetbal (als psv'er) begint...ga je schamen man.

3 april 2013 om 14:58

Ja want een Real Madrid, Manchester City, Dotrmund tegen Marcello en Derijck , Willems, Hutchinson, Waterman was wel goed gegaan ?. Jij komt uit Utrecht dus jou mening moeten wij ajax fans niet zo serieus nemen.

3 april 2013 om 13:48

Beter doelsaldo klopt maar Psv heeft ook al 7 keer verloren. Van Bommel zei het zelf onlangs ookal: We spelen bijna niet gelijk, het is alles of niets. Ze verliezen hun hoofd veels te vaak en veels te snel. Ajax daarintegen heeft nog maar 1 keer verloren. Vaker gelijk gespeeld, dit omdat ze bijna elke wedstrijd wel een voldoende halen. Ze zijn constanter dan Psv. Die halen tevaak een dikke onvoldoende en dat gaat ze uiteindelijk de kop kosten.

Over twee weken zal Ajax dat aan iedereen duidelijk maken.

Een klinkende overwinning op PSV zal alle andere titelkandidaten uitschakelen. De rest mag spelen voor plek twee, zoals het hoort natuurlijk.

3 april 2013 om 13:25

Doe dit nou niet joh. Het wordt spannend. We hebben gezien dat je nergens meer vanuit mag gaan. We kunnen zo een slechte dag hebben en verliezen in Eindhoven. Want 1 ding is zeker; we spelen op dit moment het beste voetbal van de Eredivisie.

3 april 2013 om 15:22

@ Arie Vink

Ajax staat ook voor bluf en bravoure, dat mag ook uitgestraald worden. Natuurlijk is het verre van gespeeld, maar om nu iedere keer te benadrukken dat het moeilijk gaat worden.

3 april 2013 om 16:23

@arie vink

Voorlopig hebben we nu al 5 speelronden achter elkaar gewonnen. Dat is toch al een redelijke serie. Dat schept vertrouwen, iets wat men door het ontbreken van ene goede serie niet echt hebben en kunnen zeggen in bijvoorbeeld Eindhoven. Daar praat men wel stoer à la Van Bommel, dat men nog gelooft in een kampioenschap èn dat men nog maar 6 keer op rij hoeft te winnen. Maar de laatste wedstrijden geeft weinig aanleiding enig geloof te hechten aan die woorden, of wel dan?. Het vertoonde spel is er niet naar, maar ook de uitslagen niet.
Dan blijft het met woorden zoals Van Bommel roept, steken op hoop, gebasseerd op vrijwel niets anders dan dat: hoop.

De kans is derhalve groter, dat met Ajax op bezoek in Eindhoven, de prestatie's van de afgelopen weken méér dan bevestigd zullen worden. Dat het idd niet veel meer is met die spelers daar èn dat het heilige vuur en geloof er nu wel al zo'n beetje uit is.

Ajax' grootste voordeel is, dat men de andere club, die nu ook in een flow lijkt te zitten, Vitesse dus, niet meer treft tot einde van het seizoen. Want had Ajax in het resterende programma nog tegen Vitesse gemoeten dan had ik minder zeker van me zaak geweest. Maar dan vooral door de serie, die zij nu neerzetten.

Ik vermoed, afgaande van de laatste 5 a 6 speelrondes, dat Ajax en Vitesse het gaan uitmaken wbt kampioenschap, waarbij Ajax, mede door de huidige voorsprong van 3 punten, de grootste kans maakt. Dan zie ik Vitesse wel tweede worden, Feyenoord derde en PSV vierde.

3 april 2013 om 16:33

Ik snap het wel, daar hoef ik niet zo'n lange reactie voor te lezen. Ik vind het alleen erg tricky om dit te roepen. Nogmaals, ik snap het heel goed, ikzelf durf alleen zoiets nooit zo te roepen. Dus bij elke mede supporter die ik zoiets zie zeggen, knijp ik 'm toch redelijk. Noem het schijterig..zoiets ligt me gewoon niet.

3 april 2013 om 13:43

Hen_nie..

Inderdaad. Arrogantie en zelfverzekerheid liggen dicht bij elkaar. En zelfverzekerd mag Ajax zijn, als je kijkt naar de historie, de vorige twee seizoenen en vertoonde spel na de winterstop. Ajax is pas net begonnen aan een gigantische verandering en heerst nu al, qua spel. Dat zegt genoeg over de komende jaren, in mijn optiek.

Feyenoord is ook op de goede weg, maar die staan er financieel nog niet heel goed op. Als ze dat in Rotterdam weten te realiseren, is dat de enige club die het Ajax moeilijk kan maken de komende jaren. Verder zie ik geen club die ook maar in de buurt kan komen van Ajax en haar beleid..

3 april 2013 om 15:24

@ Kebm

Ik ben het met je eens. Ajax en Feyenoord hebben nu al en ook over een aantal jaar een gigantisch voordeel op Psv. Dit betekent dat wij weer staan waar we horen, namelijk op plek nummer 1 en dat Feyenoord straks ook weer staat waar het eigenlijk hoort, plek nummer 2.

Mee eens! Stel dat een of andere speler van RKC het niet goed doet, hoor je daar ook niets over. Ook al speelt hij meestal erg goed, iedereen kan fouter maken, zelfs CR7 of Messi

3 april 2013 om 16:18

Het verschil is alleen dat een speler van RKC veel minder verdient, dus die mag ook meer fouten maken.

Jammer. Hij heeft kwaliteit, maar heeft dat niet (veel) laten zien.

Meestal wordt de ploeg met het beste voetbal geen kampioen, al hoop ik dat Ajax een uitzondering zal zijn

Eerst dit weekend maar winnen, dan kan je je opmake voor een hele belangrijke wedstrijd tegen PSV met het oog op het kampioenschap. Als die 2 gewonnen zijn is PSV afgeschreven en moet je nog 3 van de laatste 4 wedstrijden winnen.
Eerst zien dan geloven, het ligt nog veel te dicht bij elkaar!

Ik zou me gewoon lekker gedeisd houden, me alleen nog maar nederig opstellen en nergens olie op het vuur gooien als Ajax was. Laat de buitenwacht maar bepalen wat ze van ons voetbal vinden.

Ik denk dat Ajax gewoon landskampioen gaat worden en dat ze ook bij PSV gaan winnen. PSV is helemaal ingestort en hangt als los zand aan elkaar. Ajax staat er net als de afgelopen 2 seizoenen ook nu weer.

Misplaatste arrogantie dit bij Sightorsson , waar hij totaal geen recht op heeft, hij heeft niks laten zien dus mag best dit voor zich houden. Bovendien, Ajax heeft de laatste 4 wedstrijden gewonnen, Vitesse de laatste 6, beste voetbal? hmmm..

3 april 2013 om 14:16

Hij heeft het over het positiespel van Ajax en dat is vele malen beter dan die van Vitesse. En Sigi straalt zelfvertrouwen uit. Als dit arrogantie is luister eens naar de grote meneer van Bommel. Die nooit de tegenpartij kan prijzen maar alleen kan zeggen dat zij elke wedstrijd verdienen te winnen. Lariekoek!

3 april 2013 om 14:19

na een zeer lange blessure kan je niet verwachten dat hij er 10 inschiet in een paar wedstrijden...echter laat Ajax zien niet afhankelijk te zijn van 1 man zoals Vitesse en Feyenoord...bij Ajax zijn er geen uitblinkers maar bijna iedereen kan scoren...en doet dat dan ook veelvuldiger dan Vitesse (zie verschil in doelsaldo). Daarbij word je geen kampioen over de laatste 6 wedstrijden maar over 34. Verder kan Sigi zeggen wat hij wil...hij zegt toch niet dat hij persoonlijk Ajax naar het kampioenschap schiet...hij heeft het over het collectief....daar is niets mis mee.

3 april 2013 om 15:16

Bij Feyenoord kan je zien dat ze afhankelijk van Pelle zijn ja, maar bij Vitesse scoren volgens mij meerdere personen hoor, zelfs Zonder Bony hebben wij van Ajax weten te winnen toch? Dus zeg dat niet.. Want zonder Ibarra heeft hij 8(!) goals minder, van Ginkel heeft ook een handjevol assists, bij bijna al z'n goals is de voorbereiding goed, dan moet hij gewoon doen wat hij moet doen.

3 april 2013 om 16:46

zonder bony had vitesse lager genoteerd gestaan...zie het puntenverlies van vitesse ten tijde van de Afrika cup. En aan assists heb je weinig als er niemand is om ze in te tikken...haal alle doelpunten weg van bony en vertel me hoeveel partijen er dan nog positief waren afgerond? Het gaat erom dat men sterk afhankelijk is van Bony als afmaker...voorzetten zijn geen doelpunten!

heerlijk de uiteenzettingen van men name PSV supporters tegen Ajax en de Ajax supporters die vervolgens de club weer verdedigen...

Beide clubs hebben het nog in eigen hand waarbij Ajax een licht voordeel hefet omdat zij de wedstrijd onderling mag afdoen met een gelijkspel. Daar waar Ajax de meer stabiele lijkt heeft PSV een voorhoede die kan verrassen...ik hoop vurig dat Ajax het gaat halen maar zal de laatste zijn om te zeggen dat het een gelopen race is.

mocht Ajax 1 worden hoop ik dat Feyenoord zich weet te plaatsen op nr 2 positie...is een team dat het absoluut heeft verdient gezien de strijd die het heeft geleverd om uit een sportief en financieel dal te komen en hoop op Vitesse nr 3.

Ajax speelt al een tijdje goed dat is waar, maar het kan zomaar weer zijn dat je kans op kans krijgt en de bal maar niet in het doel wil gaan a la Roda. Ze moeten naast goed voetbal ook scherp blijven. Als dat lukt dan word het weer een groot feest in Mei.

3 april 2013 om 14:27

Niemand speelt beter dan Ajax, daarnaast kan Ajax het best met de druk omgaan. Ajax geeft niks meer weg, dat feest gaat er komen!

(graag gedaan )

3 april 2013 om 14:30

Kan verwijderd worden

Hij speelt echt bar slecht de laatste tijd, heb liever dat hij wat minder van deze uitspraken doet en wat meer laat zien op het veld.

Ach, voor je het weet worden er zondag weer twee zuivere goals afgekeurd en loop je averij op. Ajax is lekker bezig maar ook dat kan volgende week weer anders zijn. Geen van de vier clubs gaat nog 18 punten pakken.

1. Ajax
2. Vitesse
3. Feyenoord
4. Psv

Ik praat niet veel.

Ajax wordt met 2 vingers in de neus kampioen. Dat kon men al 5 wedstrijden terug aan zien komen. Ze hebben een team wat het minst van 1 speler afhankelijk is.. wat de minste fouten maakt in de achterhoede. EN met de meeste ervaring. Dus 1+1 = ook hier 2. Psv is drama en speelt gewoon compleet zonder idee (in uitwedstrijden vooral ) Feyenoord kan nu de druk al niet meer aan, spelers denken dat ze beter zijn dan ze daadwerkelijk zijn. Vitesse zou nog wel eens een leuke outsider kunnen zijn omdat ze het gewoon niet verwachten of bedenken dat ze daadwerkelijk kampioen zouden kunnen worden.. en nog steeds in een flow zitten. Ajax' pisitiespel is daarbij ook nog eens veruit het beste van allemaal en zijn ze voetballend inderdaad veel beter.

Ajax speelt al sinds november stabiel en wekelijks met verzorgd en dreigend veldspel.

Tegen Vitesse werd 2x verloren, maar de wedstrijd in Arnhem had na een 0-2 voorsprong natuurlijk nooit meer uit handen mogen worden gegeven.
Het waren tot nu toe de enige verloren wedstrijden in de competitie dit seizoen.

De gelijke spelen tegen Utrecht, Roda JC en Ado Den Haag thuis ontstonden na een tombola van kansen die er maar niet in wilden. Kan gebeuren, maar ook die wedstrijden domineerde Ajax praktisch volledig.

Kan me niet voorstellen dat Ajax 14 april as in Einhoven van PSV verliest.
Verwacht dat Ajax ook daar winnen zal.....en dan is de competitie zo goed als beslist !

Ajax en PSV hebben een begroting van 62 miljoen dat is 25 miljoen meer dan de 37 van Feyenoord dan is het toch eigenlijk een schande dat deze twee ploegen geen straatlengte voor staan. Is het verschil een paar miljoen kun je daar nog over heen stappen, maar nu moeten ze zich eigenlijk de ogen uit hun kop schamen.

Ajax heeft de beste papieren om kampioen te worden. Ajax staat voor met 3 punten op de nummer twee. Ajax heeft kwalitatief een brede selectie- het is niet afhankelijk van een of twee spelers. Met de resterende wedstrijden - Heracles, Psv, Heerenveen, Nac, Willem II, Groningen - alleen PSV en Heerenveen zijn op papier moeilijk maar nog steeds te doen. Ajax barst van zelf vertrouwen. Ajax heeft geen beker/europa wedstrijden meer; dus focus is op de competitie. Van de titelkandidaten, is Ajax de meest ervaren in kampioenschap druk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren