Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fenerbahçe heeft Paraguayaanse doelpuntenmachine bijna binnen

Laatste update:

De transfer van Óscar Cardozo naar Fenerbahçe is op een haar na afgerond. De dertigjarige aanvaller wil weg bij Benfica en in een eerder stadium leek een overgang naar de Turkse topclub nog af te ketsen op een verschil tussen vraag en aanbod, maar de plooien lijken te zijn gladgestreken.

/

“Óscar is er klaar voor, het laatste woord is aan de voorzitters van beide clubs”, laat de zaakwaarnemer van de aanvaller vrijdag optekenen in de Turkse media. Cardozo speelt sinds 2007 voor Benfica en voor die club maakte hij in 160 competitiewedstrijden 105 doelpunten. Afgelopen seizoen tekende hij voor zeventien treffers op het hoogste niveau in Portugal.

Het voorbije seizoen speelde Benfica uitstekend, maar de Portugese topclub greep net naast alle hoofdprijzen. De club werd tweede in de competitie, verloor de bekerfinale en was in de Europa League-finale niet opgewassen tegen Chelsea. Na de bekerfinale tegen Vitória de Guimaraes maakte Cardozo openlijk ruzie met trainer Jorge Jesus.

Óscar Cardozo is een speler die Fenerbahçe nodig heeft

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gefeliciteerd Fener fans! Cardozo is echt een topspits. Geweldige transfer die de Turkse voetbal zal helpen om zich verder te ontwikkelen! Naar de eredivisie komen zulke spelers niet! Wordt weer smullen volgend seizoen in Turkije!

19 juli 2013 om 16:18

Nee, en spelers als Maher en Bojan gaan niet naar Turkije.

19 juli 2013 om 16:23

Maher ?? Die heeft alleen gevoetbald in Nederland, hoe moet hij nou gaan naar Nederland??

19 juli 2013 om 17:37

wat betekend "hoe moet hij nou gaan naar nederland??"?

on;
in turkije valt gewoon meer te verdienen als in nederland, dus opzich is het niet heel vreemd dat wat oudere spelers naar turkije gaan om te cashen.

19 juli 2013 om 17:51

Ik hoor alleen maar cashen cashen cashen, maar tegenwoordig zullen Turkse clubs ook gewoon Europees gezien betere resultaten behalen dan Nederland. Werkelijk lachwekkend dat men Turkije als een soort Qatar ziet ofzo. Volgens mij is het gewoon puur minachting voor de Nederlanders om te zien dat die arme Turken ineens geld beginnen te verdienen. En dan kan iedereen weer zeggen dat wij te nationalistisch zijn en in de slachtofferrol kruipen, maar wat kan het anders zijn? Als deze man naar elke andere competitie was gegaan was het een 'leuk avontuur' geweest, maar wanneer je in Turkije speelt voor het kampioenschap en Europees voetbal (!) is het ineens afbouwen? Wat een grap.

19 juli 2013 om 16:21

Omdat er in Nederland normaal beleid gevoerd wordt, zo eentje waar clubs goed in de gaten worden gehouden en spelers normaal betaald worden en ook gewoon op hun geld kunnen rekenen.

19 juli 2013 om 16:26

Goed beleid? Nederlandse clubs hebben geen andere kans en fungeren alleen als opleidingsclub voor Europa. Als een voetballer beetje naamsbekendheid krijgt in de Eredivisie is hij volgend seizoen gelijk vertrokken.

Turkije heeft potentieel om een topcompetitie te worden, voor Nederland is dit de maximale, opleidingscompetitie voor Europa, verder niks bijzonders!

Nederlanders denken dat hoe zij het doen altijd de enige en de juiste manier is, niet alleen met voetbal, Nederlandse arrogantie ten top!

19 juli 2013 om 16:29

Turkije heeft nooit het potentieel om een topcompetitie te worden omdat de grote spelers alleen worden gehaald wanneer ze gaan afbouwen. Voor een speler in zijn topjaren is Turkije geen interessante optie. Zo simpel is het gewoon...

Dan zie ik liever de jonge talenten in Nederland ipv een stel uitgerangeerde vedetten die bijna niet vooruit te branden zijn.

19 juli 2013 om 16:35

In Nederland is alles eerlijk, in Nederland mag je geen 600m schuld hebben. Is beter dan die omkoopschandalen of allemaal van die over de top spelers kopen waar veel te veel voor betaald wordt? En Turkije potentie? Hahah natuurlijk niet. Turkije zal maximaal kunnen doorgroeien naar het niveau wat de Russische competitie nu heeft.

19 juli 2013 om 16:36

Waar heb je het over? Was Sow geen topspeler in potentie? Jawel, want Arsenal en Liverpool wilden hem ook. Werd Stoch geen mooie toekomst voorspeld toen hij van Twente naar Fener ging? Muslera werd gevolgd door de halve Europese top. Nee, je moet niet enkel voorbeelden in je voordeel noemen. 'uitgerangeerde vedetten'. Wie bestempel je als 'uitgerangeerde vedette' dan? Drogba, Sneijder en Guti hadden voor elke club nog van waarde kunnen zijn, niks uitgerangeerd. Quaresma blies bij Besiktas zelfs zijn carrière nieuw leven in, en werd na jaren weer opgeroepen voor het Portugese elftal. Je overdrijft extreem.

19 juli 2013 om 16:42

@mezara_kadar

Vorig seizoen toen Benfica geweldig speelde vond iedereen Cardozo nog een geweldige spits, nu hij waarschijnlijk voor Fenerbahce gaat spelen is hij een uitgerangeerde vedette!

Maar spelers als Christian Poulson zorgen voor ervaring en zijn zeker niet uitgerangeerd!

19 juli 2013 om 16:43

@telegraaf

Nederlanders halen het maximale eruit zonder over de schreef te gaan. Nederland was vroeger een best aardige competitie. Ajax won de Champions League , Psv 9 jaar geleden nog de halve finale. Maar dat ging wel ten kosten van schulden. Nu hebben topclubs als Psv , Ajax en Feyenoord een fatsoenlijk beleid. Zij betalen geen extreme salarissen zoals Gala , Fener en Besiktas. En nog steeds heeft de Nederlandse competitie een hoger niveau dan die van Turkijke volgens de Uefa. En daar is niks arrogants aan. Wie weet als de fairplay regels echt worden toegepast dat Nederland weer een rol van betekenis kan spelen in Europa.

19 juli 2013 om 16:43

Jij geeft precies het voorbeeld waarom Turkije nooit een topcompetitie zal worden. Al het geld gaat naar het buitenland! Er zijn weinig degelijke eigen opleidingen, waarmee een basis gelegd wordt, zoals in andere top-competities gewoon het geval is (afgezien van de plastic premier league).

Jullie overschatten jezelf schromelijk en dat is niet erg. Zolang je andere mensen maar niet lastig valt met die onzin. Drogba was al bijna uitgeblust in de Chinese competitie, Sneijder hebben we afgelopen seizoen niet gezien, Guti was ook niet veel soeps bij Bjk. Muslera, Sow en Quaresma blijven over als mooie voorbeelden.

Weet je wel wat er in Nederland rondloopt en gewild is door de topclubs in Europa? Daar kan Turkije nooit aan tippen zolang het geld aan overbodige buitenlanders met naam wordt gespendeerd. Wees gewoon eerlijk...

19 juli 2013 om 16:51

Jongens niet reageren op Telegraaf!

Fenerbahce mag weer CL spelen wat heel onterecht is namelijk want ze hebben wel omgekocht maar dat terzijde enkel daarom is deze Turkse jonge van 18 heel erg blij.

Zo zijn de fener supporters eenmaal gewoon niks aan te doen.
Ze zoeken overal aandacht en als hun clubje weer een grote transfer doet beginnen ze gelijk de anderen te kleineren, stelletje hypocrieten.

19 juli 2013 om 16:55

@analyse

Toen Drogba naar Gala kwam, won hij nog 6 maanden geleden persoonlijk de cl voor Chelsea. Hij is nog steeds een beest, heb je hem niet gezien tegen Schalke en Real Madrid? Hij is zeker niet over zijn top en is zeker nog waardevol voor Gala, niet voor niets wou Mourinho hem terug bij Chelsea!

Ik vind persoonlijk de Turkse competitie qua niveau al boven Nederland staat, maar vroeg of laat zal het ook op de Uefa lijst Nederland voorbijstreven. Fener speelde halve finale Europa League en Gala Kwart finale CL. Dat zie ik geen enkele Nederlandse club na doen. In potentie kunnen Turkse clubs een Europa beker pakken, Nederlandse clubs zijn kansloos in Europa!

Welke speler in de eredivisie wordt gewild door een Europese topclub dan? Of zien jullie clubs als Swansea en Leverkusen als een topclub?

19 juli 2013 om 17:00

@1903besiktask

Toevallig ben ik ook voor Besiktas in hart en nieren, net als jou! Ik zat nog in totaal 15 uur in de bus voor een oefenwedstrijd in Hamburg. Sainkt Pauli - Besiktas.

19 juli 2013 om 17:02

Reden waarom Turkije geen topcompetitie komt niet door de beleid van clubs, maar door de Turkse voetbal federatie die elk jaar met nieuwe regels komt om ervoor te zorgen dat het voetbal niet beter wordt.

In Nederland mag je onbeperkt aantal buitenlanders kopen, hierdoor kunnen Nederlands clubs jonge spelers kopen en daarnaast ook nog spelers met ervaring. Plus omdat er een onbeperkt aantal buitenlanders kan worden gekocht blijven de prijzen van Nederlands jongens laag.

In Turkije mag je vanaf dit seizoen maar 10 buitenlanders contracteren waarvan er 6 in wedstrijdselectie mogen. Hierdoor stijgen de prijzen van Turkse spelers aangezien je 13 goede Turkse spelers moet hebben wil je meedoen om het kampioenschap.
Hierdoor is het voor Turkse clubs ongunstig om jonge buitenlandse spelers te kopen die zich nog moeten bewijzen.

Plus Turkse clubs geven veel uit aan salarissen en weinig aan transfer geld.

19 juli 2013 om 17:10

@ Iedenis

Ja kijk ik ga niet eens beginnen aan de discussie over nl tov turkije want ik vind dat beide conpetities goede aspecten hebben maar je opmerking over financial fairplay zegt al hoe onwetend je eigenlijk bent. Financial Fair play zou alleen maar in het voordeel van Turkse clubs zijn omdat alle clubs (fener niet altijd maar vaak) alle tranfers bekostigen met eigen inkomsten en noiit maar dan ook nooit een voorzitter heb en die alles betaald. Weet je hoe ongeloofelijk veel inkomsten:geld topclubs in turkije krijgen uit kaartenverkoop(gala heeft 52000 seizoenskaarten nu al verkocht) en shirtverkoop(100000 sneijder shirtjes in 2 maanden tijd of tv inkomsten en prijzengeld(winnaar Superlig krijgt 75 miljoen. Dus alles is gefinancieerd zoals de Fifa het op paier zou willen hebben.

Ik wil je dan ook aanraden je in de turkse competitie te verdiepen voor dat je weer wat roept. Anders stuur je mij een berichtje en geef ik graag antwoord op je vragen man

19 juli 2013 om 17:18

Gedraag je dan renktas, wees niet zo lomp en kleineer de Nederlandse clubs niet gelijk omdat Fener 1 grote transfer heeft verricht.

19 juli 2013 om 17:29

Ben jij jaloers ofzo dat jou club dit niet kan betalen, kom je hier mensen irriteren dat we hypocrieten zijn, misschien ben jij dat wel, als besitkas "1" grote speler binnen heeft zie ik jou als eerst juichen en andere clubs "kleineren".

Hypocriet

19 juli 2013 om 17:31

Tja maar Nederland voert normaal beleid uit. Leuk en aardig, maar al die spelers die je opnoemde vind ik harstikke overschat. En de Turkse competitie zal nooit groot worden. Omkoopschandelen, slecht voetbal, geen jeugd, hooligans. Nee gaat hem niet worden.

19 juli 2013 om 17:57

Waarom overschatten we onszelf? Leg me dat eens uit? Zeggen we dat we dingen gaan winnen die we niet zullen gaan winnen? Welke Turk heeft hier gezegd dat we de CL of EL gingen winnen bijvoorbeeld? Jij komt met niet onderbouwde flut argumenten, terwijl ik durf te wedden dat je de Turkse competitie totaal niet volgt. Vind je het dan heel raar dat wij in de verdediging schieten?

Wat loopt er in Nederland rond? Die o zo geweldige De Vrij of Martins Indi, die zogenaamd een stap hogerop aan konden? Behalve Maher en Van Ginkel (die een hele domme move maakte naar Chelsea) heeft Nederlands niets meer. De rest van de talenten als Fischer en Eriksen zijn niet eens Nederlands. Dat kan iedereen. Een speler uit andermans jeugdopleiding halen en dan 'eigen jeugd' noemen. Salih Ucan heeft meer talent in zijn kleine teen dan al deze gasten gecombineerd, maar die ken je niet, dus praat je maar alsof je het wel weet.

19 juli 2013 om 18:03

Barcapsver
Weer eentje die praat zonder kennis. Waarom praten jullie uberhaupt mee? Mengen jullie je altijd in debatten over iets waar je niks over weet? Ik snap het niet. En met dat 'slechte voetbal' boeken we de afgelopen jaren toch betere resultaten dan de Nederlandse clubs. Omkoopschandalen zijn na 2.5 jaar nog steeds niet bewezen, en hooligans heb je overal, zelfs hier.
En die jeugd kopen jullie ook alleen maar uit andere landen. Dat kan iedereen.

Nederland komt niet eens een beetje in de buurt van wat het vroeger was, en het zal alleen maar slechter gaan. Ajax is de enige kampioenskandidaat, en die word er zelfs uitgeknikkerd tegen derderangs teams als Steaua.

19 juli 2013 om 19:06

@MezaraKadarF
Ik heb echt veel respect voor jou, jij vertelt gewoon de waarheid ik ben echt een fan van jou geworden :P

On: Nederlandse clubs leiden talenten op puur voor het geld, in Turkije is de nodige geld al aanwezig. Dus ik snap ook niet waarom de meeste zeggen dat de Eredivise goed beleid voert, zij M-O-E-T-E-N dat doen, zij hebben geen andere keus. Als Cardozo naar bijvoorbeeld een Liverpool was gegaan dan zouden jullie hem ophemelen. Ook heel leuk trouwens dat de 34-jarige Rommedahl terug is gekeerd naar de Eredivisie. Voor de ervaring, hé?

19 juli 2013 om 19:07

Ja! Lees maar eens terug in andere topics! Daar zijn al een aantal idioten die zeker weten dat Turkse clubs Europese prijzen kunnen gaan pakken in de toekomst. Dat blijft natuurlijk gewoon een wens, dat weten wij allebei!

Verder kun je heel lollig doen over de jeugd en talenten in Nederland, maar die presteren al sinds jaar en dag beter dan de Turkse talenten die in alle leeftijdscategorieën maar driemaal aan een EK hebben meegedaan en eenmaal een Jeugd WK omdat jullie deze dit jaar organiseerden.

Maar blijf lekker jezelf belachelijk maken, stumperd...

Owja, en je bedoeld zeker Salih Ucan die het afgelopen Jeugd WK op die '10' positie speelde voor Turkije U20 en afgelopen seizoen voor Fenerbahçe II 19 keer scoorde en met rugnummer 48 rondloopt in Istanbul? Ja die ken ik wel hoor Sterker nog, we weten zelfs wie zijn zaakwaarnemer is.

Maar goed, zoals ik al eerder zei, maak jezelf lekker belachelijk met je opmerkingen...

19 juli 2013 om 19:16

@Analyse
Fenerbahce was er toch best wel dichtbij hoor vorig seizoen? Halve finale is toch niet slecht? Als ze in de eerste wedstrijd niet 3 keer op de paal hadden gemikt stonden ze in de finale. En in de toekomst gaan we zeker een Europese prijs pakken (EL) Zie Bursaspor met Taiwo en Sebastian Frey, met zulke aankopen is er meer kan.
En over dat Nederlandse talenten beter zijn dan die van de Turkse, daar heb je natuurlijk gelijk in. We zeggen ook niet dat onze jeugdopleidingen heel goed zijn.

En heb je Salih Ucan wel zien spelen? Of gewoon lekker achter Transfermarkt.com?

19 juli 2013 om 21:06

Hij speelde het afgelopen Jeugd WK toch gewoon vier wedstrijden op 10? Ik heb geen transfermarkt nodig vriend, heb mijn eigen bronnen voor informatie over opkomende talenten Tevens heb ik bijna alle wedstrijden van het Jeugd WK in jullie land bekeken.

Heb trouwens ook even gekeken op transfermarkt, maar daar zie ik geen informatie over gespeelde wedstrijden in het tweede en via mijn eigen bronnen heb ik al dat soort informatie in 1 oogopslag. Transfermarkt is niet bepaald betrouwbaar en up to date met bepaalde soorten informatie.

Edit: Ik vind jouw club trouwens wel een hele mooie! Mooier is nog de bescheidenheid bij jullie supporters. Beter dan die 'fans' van de top3...

Edit: Met bekeken bedoel ik trouwens dat ik ze op tv heb gezien he, niet in het stadion ofzo. Voor jullie weer gaan denken ofzo...

19 juli 2013 om 16:25

Nee naar de eredivisie komen ze niet. Maar maak je geen illusies, hij zit daar alleen vanwege het geld en omdat hij niks beters kan krijgen. De topcompetities zitten niet op hem te wachten.

19 juli 2013 om 16:37

Doet hij het toch goed. Geweldig land, mooi loon, fantastisch publiek, en kans op het kampioenschap en Europees voetbal. Was dat maar het slechtste wat ik kon krijgen.

19 juli 2013 om 17:41

@azalkmaar2

Lees dan even de topics over de Europa League wedstrijden van vorig seizoen terug over de hypocrisie die je nu tentoon spreid.

Toen zat iedereen op Voetbalzone te geilen op Cardozo.

Zelfs op VI zaten Johan Derksen en de rest te watertanden om Benfica en Cardozo.

En nu ineens na 2 maanden is hij niet goed genoeg alleen maar omdat hij naar een Turkse club gaat?

Het is werkelijk om misselijk van te worden die hypocriete reacties zoals die van jou.

19 juli 2013 om 17:09

En bedankt. We konden niet eens 1 comment doen zonder dat er een opmerking gemaakt heen en weer over elkaars competities. Goed zo, ik ben trots op je.

Voor Benfica is Cardozo een hele nuttige spits geweest, maar ze slaan nu een andere richting op in de aanval en hij is 30, nu kan je er nog wat aan verdienen. Het is in ieder geval een transfer waar iedereen blij mee kan zijn.

20 juli 2013 om 03:12

'naar de Eredivisie komen zulke spelers niet'

Nee, Nederland leidt spelers op zoals Van Persie, Huntelaar, Sneijder, VDV en Maher om nog maar te zwijgen over de aanstormende talenten zoals Indi, Van Ginkel, De Vrij en Locadia(wordt echt een internationale topspits) en dan vergeet ik vast nog wel wat. Opleiden heet zoiets, je weet wel, datgene wat in Turkije amper gebeurt en waar ze van het geld(want dat zit er best) liever 'grote' namen kopen(en daar zitten ook af en toe goede spelers tussen). Het is ook meteen de reden waarom het frisse, jeugdige Oranje nu al mijlenver voorligt op het nationale elftal van Turkije. En als Turkije niet meer gaat investeren in de jeugd en goede opleidingen creëer zal dat ook nog wel ff zo blijven.

Erg jammer dat Cardozo nooit voor een absolute topclub heeft gespeeld, hij kan/kon dat niveau echt wel aan. Fenerbahce haalt een topschutter in huis ze zullen veel plezier beleven aan hem.

Zou een geweldige toevoeging zijn voor ons, ervaren en een killer. Zou na mijn idee perfect zijn naast onze andere killer Sow. Vorige trainer Aykut heeft hem zwaar verkeerd gebruikt om hem op linksvoor te zetten. Ik zie deze twee heren graag naast elkaar spelen dan heb je een enorme killer voorhoede.

Wow, wel een transfer voor Fenerbahçe hoor! Die gaat er denk ik wel wat maken daar in Turkije, dat zou ze weleens een eerlijke titel kunnen gaan opleveren in de komende jaren.

Off: Maar ik neem aan dat hij met het oog op Champions League over 2 seizoenen is aangetrokken?

19 juli 2013 om 16:18

Denk het niet, want dan is hij al 32. Denk dat hij puur als killer word gehaald naast Sow. Dan heb je een lange, fysiek sterke en kopsterke beer als Cardozo naast een acrobatische tovenaar als Sow. Wauw, ik verheug me nu al op onze wedstrijden.

19 juli 2013 om 16:21

Een deels denk ik wel, al had Fenerbahce al een lange tijd intresse in hem, zal waarschijnlijk vandaag bekend gemaakt worden ivm de datum ( 19-07 ) Fener is opgericht op 1907. Heb eerlijk gezegd niet gesnapt waarom hij nooit is aangetrokken door een Spaanse elftal.

Wow, goede transfer van Fenerbahce. Echt een natuurlijke doelpunten maker zoals ik dan altijd maar zeg, staat altijd op de goede plek, scoort met bijna ieder lichaamsdeel en heeft gewoon een neusje voor de goal scoort namelijk altijd.

Denk dat dit echt een fantastische transfer is voor Fenerbahce en heel de Turkse competitie. Wel jammer dat Cardozo nooit bij een topclub heeft gezeten, had hem wel willen zien in een grotere competitie.

Edit: Ben eigenlijk wel benieuwd naar de opstelling van aankomend seizoen van Fenerbahce, gaan Sow en Cardozo samen spelen bijv? Toevallig een Fenerbahce volger die een idee kan geven van opstelling aankomend seizoen?

Cardozo is echt een baas. Jammer dat hij 30 is. Volgens vicevoorzitter Abdullah Kigili wordt de transfer in de komende dagen afgerond. Sow en Cardozo in de spits, pffff. Krijg nu al kippenvel.

19 juli 2013 om 16:23

Mezera_kadar_f,

Hoe ziet jou vooruitzicht eruit als jij Cardozo en Sow naast elkaar zet? :P en dan eindelijk de juiste instelling van inze nieuwe trainer offfffensief!

19 juli 2013 om 16:30

Wel jammer voor Webo, die maakte ook z'n doelpunten vaak.

19 juli 2013 om 17:08

Is wel een dodelijk duo moet ik eerlijk toegeven. Maar ik krijg meer kippenvel van het feit dat Fenerbahce de CL toch in mag, volkomen onterecht. Niet provocerend bedoeld.

19 juli 2013 om 17:43

Hoezo? Ik heb na 2.5 nog niemand met concreet bewijs zien komen. Allemaal losse flodders en geruchten.

19 juli 2013 om 18:55

Dan zal ik je maar geloven.. Haha maar ik ken eigenlijk niet veel van die situatie. Ik heb er wel eens een artikel over gelezen op voetbalzone een maandje geleden ofzo. Fenerbahce was 2 jaar geleden toch wel uitgesloten voor Europees voetbal niet?

19 juli 2013 om 21:32

Uitgesloten zonder enig bewijs, totaal onterecht, terwijl die van Milan toch wel terecht was en toch mochten zij mee doen aan de CL.

Toen hadden ze de CL ook gepakt toch?

19 juli 2013 om 21:42

@dicksons.

Ja daar heb je wel gelijk in. Milan mocht die CL gewoon nooit meedoen.

Tebrik ederim Fenerbahçe, fantastsiche voetballer.

Aan de ene kant jammer dat hij bij Benfice vertrekt, het is een sterke team en zit in een sterke competitie. In ieder geval beter dan de Süper Lig. Maar Fenerbahçe is een topclub die aan het groeien is dus aan de ene kant begrijp ik het ook wel van hem.

Nog een toptransfer naar Turkije, de SL is met de maand aan het groeien.

Goede aankoop, we hebben van hem genoten bij Benfica maar Benfica moet zijn spitsen verjongen.
Fener is een mooie club voor hem om af te bouwen. Ik weet zeker dat hij een goed koppel gaat vormen met Sow.

Vz: waarom een foto van Enzo Perez bij een artikel over Oscar Cardozo?

19 juli 2013 om 16:55

Haha ik lette niet eens op de foto omdat ik zo snel mogelijk wilde reageren, maar de foto is inderdaad niet van Oscar. Worden wel eens vaker misstappen gemaakt laatste tijd op de site.

Desondanks verschijnt zijn foto wel op de muren van de catacomben van ons stadion en daar gaat het om natuurlijk! . Als het aan mij ligt dan zijn we klaar met de transfers en moeten we ons bezig houden met de voorbereidingen en geen verdere geruchten meer. Natuurlijk dienen er wel een paar buitenlandse spelers te vertrekken vanwege die belachelijke 6+0+4 regel.

Goede spits voor Fenerbahçe, maar jammer dat hij het aan het einde van afgelopen seizoen zo verpest heeft bij Benfica, mede door de trainer aan te vallen.

Benfica heeft ook dit seizoen weer goede aankopen gedaan, met onder andere Lazar Marković, Sílvío, Bruno Cortês, Filip Đuričić, Steven Vitória en Lisandro López (niet de spits die bij Olympique Lyon speelt).

Nu moet Benfica in mijn ogen alleen deze spelers laten gaan:

- Luisinho.
- Rúben Amorim.
- Óscar Cardozo.
- Nicolás Gaitán.
- Urreta.
- Ezequiel Garay.
- Jardel.
- André Almeida.
- Enzo Pérez.
- Carlos Martins.
- Franco Jara.
- Júlio César.
- Hugo Vieira.
- Michel.
- Rodrigo Mora.
- Yannick Djaló.

Er staan misschien opvallende spelers als Garay en Gaitán ertussen, maar dat komt omdat Benfica voor Garay López al heeft gehaald en het vertrek van Gaitán kunnen ze opvangen met onder andere Rodrigo, Eduardo Salvio, Ola John, Miralem Sulejmani en Lazar Marković.

Verder, hoop ik, dat talenten als André Gomes en Nélson Oliveira ook kansen zullen krijgen, want deze spelers worden in Portugal als spelers voor de toekomst gezien.

Artur
Pereira
López
Luisão
Cortês
Salvio
Matic
John
Ðuricic
Markovic
Rodrigo

Met onze nieuwe trainer gaan wij een hele andere Fenerbahce zien, juist het tegenovergestelde van Aykut. We gaan enorm offensief spelen. Cardozo is zeker een aanwinst voor ons. Ik wil hem samen naast Sow zien, dan zal je zien dat wij het sterkste voorhoede vormen van de Tsl.

19 juli 2013 om 16:35

Heeft Fener volgens jou het spelersmateriaal om offensief te spelen dan? Ik vind van niet. Ze hebben te weinig offensieve middenvelders.

19 juli 2013 om 16:41

We hebben multifunctionele spelers. Mehmet Topuz, Alper Potuk, Salih Ucan en Cristian Baroni kunnen bijvoorbeeld zowel aanvallend als verdedigend spelen. Daarnaast komen Mehmet Topal, Emre en Meireles ook vaak mee naar voren. Qua puur aanvallende middenvelders hebben we altijd nog Stoch en Krasic. En nu dus vier spitsen in de vorm van Webo, Sow, Kuyt en (misschien) Cardozo. Denk dat het aanvallend wel goed zit.

19 juli 2013 om 16:46

Ik denk niet dat Fenerbahce heel aanvallend gaat spelen, die spelersmateriaal hebben ze gewoonweg niet en ze spelen al jaren heel verdedigend, dat kunnen ze niet in 1 keer omgooien. Gala heeft daarentegen wel een team die heel offensief kan spelen met Sneijder, Melo, Drogba, Burak en Inan..

19 juli 2013 om 17:44

Tuurlijk kunnen ze dat in 1x omgooien. Dat ligt allemaal aan de trainer. Gs heeft ook een aantal wedstrijden 4-2-3-1 gespeeld net als Fener.

20 juli 2013 om 03:01

@telegraaf Ik kan genoeg spelers noemen waar mee Fenerbahce offensief kan spelen, Salih Ucan, Alper Potuk, Emre Belozoglu, Stoch, Sow, etc je kent het allemaal wel, hangt allemaal van welk formatie je wilt instellen.

19 juli 2013 om 16:50

Samen naast Sow? Met wie gaat hij samen naast Sow? En het is DE sterkste voorhoede.

19 juli 2013 om 17:43

Grammarnazi

19 juli 2013 om 21:35

Zo, dus dit is wat jij doet in je zomer vrije tijd, mensen corrigeren.

nice

Zeer sterke aankoop van Fenerbahçe! Met Cardozo hebben ze een grote en sterke spits die ze veel goals zal opleveren. Ook in de Champions League (mochten ze toegelaten worden) kan hij van waarde zijn, hij heeft zelf ook veel gespeeld in de Champions League.

ik ben zo blij met de komst van deze man!
hij is een topspits en is een dikke aanwinst. cardozo en sow samen in de spits zou een droomduo zijn, balvast en in de lucht heel sterk en naast hem een acrobatische, snelle spits. maar waarschijnlijk gaat dat niet door omdat we met 3 aanvallers gaan spelen, waarvan een op de spits positie.

door hem waren we uitgeschakeld in de halve finales, vorig seizoen in de el, maar ik vergeef het hem zolang die maar goed speelt en veel scoort .

Heb al weken geleden gezegd dat ik hem als meest gewenste versterking zie. Naast alle ellende omtrent de huidige situatie is hij toch wel een mooi cadeautje voor de belangrijkste orgaan van de club, de fans namelijk.

Oscar is uitgevoetbald bij Benfica. Hij heeft hier titels behaald en is topscorer geworden. Een scherpschutter met een dodelijke linkervoet, een penaltyspecialist, een vrijetrappenspecialist en bovendien een gevaarlijke luchtkracht. Het mislopen van de drie hoofdprijzen vorig seizoen, zorgde voor de irritaties en woede bij hem die hij duidelijk liet afreageren op trainer Jorge Jesus. Zo heeft hij zich onmogelijk gemaakt bij de Benfica, maar voor de Benfiquistas is hij nog steeds een publiekslieveling, en hoe kan het ook anders met cijfers zoals hem. De verdediging van elke Turkse club is gewaarschuwd voor deze doelpuntenmachine.

Hoe zal dit gevolgen hebben voor het systeem van Yanal? Simpel, Cardozo speelt in de punt en de rest van het elftal wordt om hem heen gebouwd. Sow zal weer vanuit de linkerkant spelen, zoals bij Aykut, of in het uiterste geval een vrije rol om Cardozo heen. Kuyt is degene die het systeem een beetje verpest. Op dit moment is hij samen met Bruno Alves en Sow de buitenlanders die zeker zijn van hun basisplek. Kuyt en Alves zijn beesten op de trainingen en onvermoeide atleten en van Sow weten we natuurlijk waarom hij start, Sow is een monster namelijk. Kuyt zal dus weer als rechtshalf worden opgesteld, wat hij dus niet is. Dit is hoe ik er over denk, natuurlijk speelt Fener vanavond zijn eerste oefenpot en zullen we meer kunnen beoordelen over het systeem en de toestand van de spelers.

Voor nu is het belangrijkste dat de deal zo goed als rond is en dat Cardozo op een echte, warme onthaal kan rekenen op het vliegveld, op z'n Turks met veel herrie, drukte en een verplichte wikkelde sjaal om zijn nek!

Mocht hij komen heeft Fenerbache na een lange tijd voor 2 goede spitsen. Alleen is het een raadsel hoe je met 2 spitsen wilt spelen wanneer je zo veel middenvelders hebt.

Ik ben benieuwd welke buitenlanders gaan vertrekken. Waarschijnlijk Yobo, Baroni en Krasic. Gaat waarschijnlijk een fortuin kosten om ze af te kopen, want ze hebben aangegeven niet te willen vertrekken (logisch, zo een salaris biedt niemand).

Heel erg jammer. Hij past veel beter bij Benfica dan bij Fenerbahce. Ik hoop van harte dat de deal op het allerlaatste moment nog afketst. Benfica is een betere, mooiere en eerlijkere club dan Fenerbahce in mijn ogen. De Portugese competitie is ook sterker dan de Turkse. Porto, Benfica en Braga schat ik mimimum gelijk aan of hoger dan Galatasaray, Fenerbahce en Besiktas. Maar ik kan niets anders doen dan Cardozo succes wensen bij zijn nieuwe club, geweldige spits die Paraguayaan!

19 juli 2013 om 17:54

De Portugese competitie is echt niet sterker dan de Turkse hoor. Ik schat ze eigenlijk even goed en de Turkse heeft ook meer potentie. Twee jaar geleden schakelde mijn ploeg Besiktas Braga uit de EL en Galatasaray deed dat vorige jaar, dus de Turkse topclubs zijn sowieso sterker dan dat Braga en Fener had vorige jaar gewoon gewonnen in Lisabon tegen Benfica als ze geen vier belangrijke spelers mistte.

19 juli 2013 om 18:52

Ik geloof je best dat de Turkse competitie veel potentie heeft. Maar de Portugese competite heeft dat ook evenveel of zelfs nog meer. Benfica en Porto kopen spelers voor belachelijk weinig geld ( en zijn ze getalenteerd en goed ) en verkopen ze dan voor zeer grote bedgragen. Denk maar aan Witsel, Falcao, James Rodriguez etc etc.. Ik schat deze competities ook ongeveer gelijkwaardig in, maar als iemand toch vraagt welke is sterker vind dan zou ik de Portugese zeggen. Turkije heeft met Besiktas, Galatasaray en Fenerbahce wel goede clubs.

19 juli 2013 om 21:38

Ja Benfica en Porto kopen wel talentjes als James, Falcao, Jackson etc maar die worden meestal door een investering maatschappij betaalt waardoor al het buit die ze met die transfers binnen krijgen groten deels naar hun gaan en niet naar de clubs. De Portugese Liga is op dit moment hoger in de ranking maar het land is zo een beetje bijna failliet en het zal op deze manier niet lang meer duren voordat ze daar echt maatregelen gaan nemen tegen de clubs.

In Turkije bestaat jammer genoeg een buitenlanders regel waar je maar 10 in je selectie mag opnemen en er kunnen maar 6 in de basis starten en 4 moeten gewoon op de tribune kijken naar de wedstrijden en daardoor kunnen Turkse ploegen niet over gaan naar talentjes waar je ook niet weet of het goede spelers zijn en er moeten gewoon ervaren en goede buitenlandse spelers gehaald worden door die regel. Mocht deze regel in de toekomst verdwijnen dan zie ik de Turkse ploegen het veel en veel beter doen in Europa.

Dat zal die jongen een hele hoop centen opleveren, een andere reden is er niet. Of het moet zijn dat ie gewoon tekort komt voor de echte topclubs en de subtoppers hem niet kunnen betalen.

19 juli 2013 om 17:41

Tuurlijk zal dat hem een hoop centen opleveren, maar bij Benfica speelde hij ook niet gratis toch?

Doe nou niet alsof hij naar Qatar gaat, want je weet zelf ook dat Fener een grote club is die elk jaar meedoen om de prijzen.

19 juli 2013 om 17:46

Fener is toch ook gewoon een subtopper? Je doet alsof Turkije een of andere oliestaat is. Belachelijk. Naar wie had hij dan moeten gaan? Benfica en Fener gingen behoorlijk gelijk op in de halve finale van de Europa League. Wat een rare comment.

19 juli 2013 om 21:36

Valt mee, in Turkije betalen ze minder belasting dus krijgen spelers ook meer centen.

Zonde dat zo'n mooie speler in Turkije gaat spelen. Goed dat ie verder wil kijken dan Benfica, maar ik zou hem wel eens in een topcompetitie willen zien.

19 juli 2013 om 17:28

Dit hoorde ik ook bij Sneijder, Sow, Drogba, Quaresma, Meireles, Muslera etc

Zou je stilaan niet de moeite nemen om de competitie te volgen ?

19 juli 2013 om 17:32

Zonde?? Neem is de moeite om de competitie te volgen ipv onzin uit te kramen!

Zoveelste speler die de competitie sterker maakt :D

19 juli 2013 om 17:40

Ja maar wat heb je eraan als ze niet Europees gaan spelen?

19 juli 2013 om 17:43

Is dat al zeker dan? Dan weet jij meer als ik...

Definitieve beslissing komt op 28 Augustus, dus tot die tijd doen ze mee !

19 juli 2013 om 21:39

En wie zegt dat we niet Europees spelen ?
Volgens Uefa loting spelen we tegen Red Bull Salzburg dus ze spelen wel Europees.

u mad?

22 juli 2013 om 15:55

Oh ik ken de Turkse competitie heus wel en je kunt mij niet wijsmaken dat het niveau daar hetzelfde is als in Engeland, Duitsland en Spanje. Die paar spelers die genoemd worden maken het nog geen topcompetitie...

Je kunt het onzin noemen, maar ik geef gewoon mijn Mening over waar ik Cardozo graag zou zien voetballen. En dat is dus niet in Turkije.

Geweldige spits en een mooie aankoop van Fenerbache. Ik had hem ook graag in Engeland gezien. Hij is kopsterk en fysiek sterk en kan geweldig afmaken.

19 juli 2013 om 21:40

Waarom zeggen mensen altijd Fenerbache en niet Fenerbahce is het zo moeilijk, twee letters maar

Dit vind ik een topspits, zo niet wereldspits. Hij laat zijn team beter voetballen. Een zeer goede aankoop.

Had hem graag bij Arsenal gezien, staat altijd goed en heeft goed en hard schot.

Cardozo is wel een sterke spits en mocht Fenerbahce hem binnen krijgen zullen ze flink hun doelsaldo verhogen. Ik wil hem graag zien hoe hij een duo gaat vormen samen met Sow ik gun het de supporters van Fenerbahce van harte als hij komt.

Goede speler. Op zich ook bijzonder dat een speler als Cardozo voor Fenerbahce kiest. Natuurlijk is het salaris in Turkije prima, maar de competitie is niet zo aantrekkelijk als die van de grotere landen. Misschien is er dan op Fenerbahce na niet echt een club concreet voor hem geweest. Gek eigenlijk, want in mijn ogen behoort hij wel tot de betere (in ieder geval top 20) spitsen ter wereld.
Anyways, knap dat Fenerbache hem binnen heeft weten te halen! Ze hebben dan echt wel een gevaarlijke aanval, wie weet kan het wel tot een kampioenschap leiden...

Zonde zeg.. Waarom zou je weg bij Benfica willen? Benfica is de subtopclub van Europa! Fenerbache heeft geen beter competitie en geen beter elftal, hij zet hier gewoon een stap terug. En zo veel gaat hij niet meer verdienen bij Fenerbache.

Mooie transfer. Een zeer belangrijke aankoop van Fener. Een killer die ze nodig hebben. Gefeliciteerd Fener fans !!

Goede spits, voor elke subtop ploeg in Europa eenversterking. Toch denk ik dat Benfica ook wel blij is met deze deal. Zes jaar lang een uitstekende spits en nu nog een redelijk som vangen voor een dertig jarige spits. Kunnen ze weer een jong talent uit Zuid-amerika halen.

vlg V Z: " Benfica was niet opgewassen tegen Chelsea" ??
Ik zal de wedstrijd nog eens terugkijken....en de aanvallen, doelpogingen en -kansen tellen....dat een "subtopper" een "absolute topclub" bij vlagen zo kon wegspelen.
Betwijfel of de transfer wel doorgaat, Cardozo zei een paar dagen geleden nog dat hij wil blijven, maar wellicht heeft de club hem onder druk gezet voor de centen.
Als het wel doorgaat, ga ik Fenerbahce met meer interesse volgen, want Cardozo is een vrij unieke spits, die het publiek voor zich wint en naar het stadion trekt.
Ik zal hem echt missen bij Benfica, door zijn specifieke kwaliteiten is hij moeilijk te vervangen.

Waarom wordt er steeds gediscuseerd over welke competitie beter is. Eredivisie doet het met talenten, en superlig met geld.

Ozan75 Inderdaad Maar wel jonge talenten

Cardozo is een topspits, maar met Sow hebben ze toch al een absolute klasbak voorin? Speelt Fenerbahce tegenwoordig in een 4-4-2 opstelling of zijn ze dat van plan? Want zelfs dan denk ik dat je met deze 2 heren naast elkaar niet het gewenste resultaat krijgt, kan iemand die de Turkse Liga volgt me even bijpraten, want ben er niet erg in thuis!

das cardozo toch niet op de foto? anyway het zal wel een goede aankoop zijn voor fenerbahce echter je verdient er straks niets meer aan..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren