Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ribéry wil Gouden Bal: 'Daarvóór was ik al goed, maar nu nog beter'

Laatste update:

Niet Lionel Messi, Cristiano Ronaldo of Zlatan Ibrahimovic, maar Franck Ribéry moet de Gouden Bal winnen. De Franse aanvaller van Bayern München is zo overtuigd van zijn eigen kunnen, dat hij zichzelf donderdag naar voren schoof als voornaamste gegadigde voor de hoogste persoonlijke onderscheiding die een voetballer kan krijgen. "Ik verdien het om die prijs te pakken", zei hij zonder blikken of blozen.

/

Ribéry is verguld met de prestaties die hij afgelopen jaar leverde bij zijn club en ziet niet in waarom de twee giganten uit de Primera División, dan wel Ibrahimovic de prijs meer verdienen. "Als je kijkt naar wat ik op het veld heb gepresteerd, wat ik heb gedaan om weer op mijn niveau te komen, mijn dagelijkse professionalisme, de trofeeën die ik heb gewonnen: ik verdien het."

Bij de uitverkiezing voor Europees voetballer van het jaar troefde hij de concurrentie onlangs al eens af. "Die award heeft me extra kracht gegeven. Daarvóór was ik al goed, maar nu ben ik beter. Ik speel heel constant, en iedereen bij Bayern vindt dat ik de Gouden Bal moet winnen." Ribéry won met Bayern de Duitse landstitel, de DFB Pokal en de Champions League. Mogelijk sleept hij in december ook nog de wereldtitel voor clubteams in de wacht.

Franck Ribéry heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daar ben ik t zeker niet mee eens. Hij presteert goed in een goed team, hij neemt t niet op sleeptouw ofzo. Hij heeft t nogal hoog in z'n bol.

14 november 2013 om 13:58

Hij is inderdaad heel erg bescheiden.

Ik begrijp niet waarom die voetballers zo geilen op die gouden bal, als je het dus verdient en je krijgt het niet is het dan ineens een nietszeggende prijs?

14 november 2013 om 14:22

Als Ribery hem niet wint, dan zal ie het wel een nietszeggende prijs vinden ja.

Voor mij zou het een absolute schande zijn als deze man hem wint. Hij is een goede speler, maar komt echt niet in de buurt van Ronaldo of Messi. Zlatan is ook nog een klasse beter dan Ribery.
Als ploegen tegen Barca spelen zijn ze bang voor Messi, tegen Real is dit vanwege Ronaldo, en bij PSG voor Zlatan. Maar als ploegen tegen Bayern spelen zijn ze niet extra bang voor Ribery, eerder voor het goede collectieve Bayern, met Ribery, Muller, Robben als uitblinkers.
En in de CL finale was deze man helemaal niks, dus als hij er in die finale 3 had ingeschoten kon ik me nog voorstellen dat hij het een beetje verdient. Maar dat heeft hij dus niet.

14 november 2013 om 19:27

hahaha die was een goeie , of bedoel je robben , hij had een assist en was betrokken bij de goal van robben die uit de kluts scoorde

14 november 2013 om 13:59

Inderdaad. Het is een leuke voetballer maar echt niet van de categorie Ronaldo, Messi en Zlatan. Messi heeft voor zijn doen een iets minder jaar gehad maar Zlatan en Ronaldo waren, en zijn, fantastisch. Die Ribery moet niet denken dat hij zich met hun kan meten. Die club van die anderen zijn zonder die drie een stuk minder. Als Ribery niet meedoet bij Bayern dan zetten ze er gewoon een ander neer (kroos, Gotze, Shaqiri) en dan merk je het nauwelijks. Het zou een schande zijn als Ribery die prijs krijgt.

14 november 2013 om 14:37

Wedden dat jij geen handjevol wedstrijden van Ribery hebt bekeken?

14 november 2013 om 14:43

Ja inderdaad want Bayern is zelden op tv. Veel minder dan Barcalona, Real en Psg.. Ik heb misschien nog wel meer wedstrijden gezien van Bayern dan van die andere clubs.

14 november 2013 om 18:36

Ik denk dat @azalkmaar2 heus wel naar de halve finale champions league heeft gekeken Ribery speelde goed maar Robben was wel absoluut beter.

Vind ook dat hij gelijk heeft.

14 november 2013 om 18:54

We hebben het over de hele 2013 en niet specifiek een wedstrijd hé. Azalkmaar zegt ook dat Ronaldo een winger is, wat eigenlijk onzin is. Ronaldo speelt vanuit links in een vrije rol. Ribery is een goede voorbeeld van een winger. En Robben die beter is? Lol.

15 november 2013 om 15:32

@kurdishcule: Ronaldo en Ribery zijn beide dezelfde types die van de buitenkant naar binnen trekken en dan met rechts vaak doeltreffend zijn. Ronaldo is echter in alles gewoon veel beter. Het gaat inderdaad over heel 2013 en daarin vind ik niet dat Ribery bij Bayern een grotere invloed heeft gehad dan Neuer, Muller of Dante, om maar wat jongens te noemen.

14 november 2013 om 14:00

Ik ben het hier mee eens. Ik vind het voor een speler veel moeilijker om veel goals te maken en goed te presteren als het team teleurstellend speelt. In een team spelen wat alles wint is het veel makkelijker om goed te presteren. Ik vond het al een schande dat Ribery tot beste speler van Europa is gekozen en als hij deze gouden bal wint vraag ik me af wat die prijs dan nog waard is voor iedereen die hem al heeft gewonnen of nog gaat winnen.

Ook is het heel zielig om zo voortdurend over jezelf te blijven praten. De afgelopen jaren was het qua (individuele!) prestaties terecht dat Messi won maar nu verdiend Ronaldo hem.

14 november 2013 om 14:06

En het eens met jou. Als ribery de gouden bal kan winnen dan kan het hele team van bayern er ook een krijgen.

14 november 2013 om 15:07

Volgend jaar is die goudenbal van neymar Brazilië word sws wereldkampioen.

14 november 2013 om 16:55

Precies. Het is maar de vraag of hij het net zo goed had gedaan in een team dat minder was, want hij neemt Bayern niet echt op sleeptouw en is nou ook niet echt meteen veel opvallender in het team dan andere spelers. Natuurlijk is het een ongelofelijk goede voetballer, maar hij moet niet gaan overdrijven. Daarnaast is het wel goed dat hij zichzelf zo goed vindt, want dat getuigt van zelfvertrouwen. Aan de andere kant moet ie wel realistisch blijven.

De Ribery lobby begint een beetje sneu te worden zo.

14 november 2013 om 14:09

Vooral omdat hijzelf zijn voornaamste lobbyist is.

14 november 2013 om 14:14

Ik zou het ongelofelijk vinden als Ribery zou winnen, dan verdient Ronaldo hem altijd nog meer. Maar ja, ze geven een WK ook aan Qatar, dus serieus kun je de Fifa toch niet nemen.

14 november 2013 om 14:24

Hij moet wel lobbyen ja... Iedereen kiest blind voor Ronaldo omdat bij hem de gun-factor nogal hoog is de laatste tijd. Terwijl Ribery gewoon de betere was.
Dan mensen Zlatan noemen zegt in feite al genoeg. Laat die man eens een CL duel beslissen in plaats van pronken met nietszeggende hakjes en omhalen tegen amateurs in Frankrijk.

Wat mij betreft verdient Lahm hem het allermeeste, maar goed de dag dat mensen een verdedigend ingestelde speler kiezen maak ik niet meer mee ben ik bang.

14 november 2013 om 18:24

Je wilt over Ibra beginnen, maar Ribery had vorig seizoen welgeteld 1 goal in de CL.

Edit: over Lahm geef ik je helemaal gelijk, dit is ook een speler die al jaren een geweldig niveau haalt, zowel voor club als land.

Mijn stem zou inderdaad gaan naar hem.

14 november 2013 om 19:30

Een champions league duel beslissen?

Bedoel je zoals dit seizoen 2 keer het duel met Anderlecht? Of het duel ervoor met Benfica? Volgens mij heeft hij de laatste 3 CL wedstrijden beslist.

Als je de Franse competitie amateurs noemt snap je er sowieso niet gek veel van. Dus ik neem je sowieso niet serieus.

14 november 2013 om 22:32

Ibra heeft meer gekost dan het gehele elftal van de meeste Franse teams... Kom op zeg, gaan we serieus de Franse competitie goed of belangrijk vinden?
Vervolgens kom je ook nog aan met Benfica en Anderlecht.

Vertel mij eens wanneer Ibra een duel tegen Man. United, Real, Bayern en soortgelijke clubs heeft beslist...

Goede spits maar kom op man... Hem boven Ribery plaatsen, lachwekkend. Maar goed ga maar weer verder lopen geilen op statistieken...

Ronaldo is in alle opzichten beter

14 november 2013 om 13:48

Ronaldo komt niet in de buurt qua dribbelen. Qua passing ook niet... en de werklust die ribery heeft qua ondersteuning van de verdediging is ook fenomenaal voor een winger.

Puur als winger steekt ribery er met kop en schouders bovenuit. Beheerst alle aspecten goed.

Maar ronaldo is ronaldo... die is zo dreigend dat hij zijn mankementen goed maakt.

Maar om te zeggen dat ronaldo ib alle aspecten beter is.. is onzin.

14 november 2013 om 14:00

Je weet dat Ronaldo ook als winger speelt he? Ook aan de linker kant met zijn rechte been. Fijn dat je het voetbal ook een beetje volgt.

14 november 2013 om 14:02

Dit klopt niet Milan21. Ronaldo kan uitstekend dribbelen, doet inmiddels goed mee in het positiespel en maakt meer meters in de CL dan Ribery. Hoe dat in de competitie gaat weet ik niet. Ronaldo is zo veel fitter en sterker dan Ribery door noeste arbeid waardoor hij in wedstrijden veel meer kan laten zien. Daarnaast scoort Ronaldo 4 á 5 keer zo veel als Ribery en ontlopen ze elkaar in assists niet veel.

14 november 2013 om 14:08

Wat is er mis met ronaldo zn dribbelen en zijn pasen. Hij bereid ook doelpunten voor en denkje dat ronaldo tegen kinderen dribbeld ofzo. Hij kan alles beter dan ribery

14 november 2013 om 14:10

@simonvk

Ronaldo rent veel, heel veel.. maar het is vooral aanvallend.

Kijk de wedstrijd tegen juve terug en zie hoe vaak de rechtsback van juve vrij staat.

Ik heb ook niet gezegd dat ronaldo niet kan dribbelen? Ribery is er simpelweg beter in.

14 november 2013 om 14:17

Ben het deels met jou eens. Ribery is in de kleine ruimte beter, terwijl Ronaldo op snelheid niet te kloppen is. Ronaldo is net iets completer dan Ribery. Que arbeid zullen ze elkaar niet veel ontlopen zoals Ribery het wel wil laten blijken.

14 november 2013 om 14:21

Ronaldo is beter in alles. Dribbelen, koppen, meeverdedigen, kracht, snelheid, passing, inzicht, qua vrouwen, looks, geld, status, qua rendement, schot, professionaliteit, mentaliteit, volwassenheid, macht. Ribery is gewoon de klokkenluider van de notre dame.

14 november 2013 om 14:45

Nee, die klokkenluider is knapper...

14 november 2013 om 19:36

@milan21.

Puur als Winger steekt Ribery met kop en schouders boven Ronaldo uit?

Ronaldo loopt meer dan 1 op 1 he? Als winger.
Je wilt beweren dat Ronaldo niet kan dribbelen ofzo?
Ik raad je aan om eens een samenvatting te kijken van een gemiddelde wedstrijd die hij bij Manu speelde.. Hij was daar dribbelkoning. Nu speelt hij als een man, gebruikt zijn fenomenale techniek bijna alleen nog maar effectief en minder als showelement.
Volgens mij kan je bij Ronaldo nergens spreken over een mankement. Ook Ronaldo zie ik bijna altijd hard werken en meeverdedigen. Niet zoveel als Ribery, maar hij maakt dat meer dan goed met aanvallende acties..

14 november 2013 om 14:01

Hij is vooral goed in het belang dat zijn haar voor alles gaat

14 november 2013 om 14:17

Cristiano is voetballend gezien niks vergeleken met Ribery. Cristiano is snel, heeft een ongelooflijke scoringsdrift en kan een mannetje passeren. Maar wanneer je hem in een combinerend team zet, sneeuwt hij dik onder.

Haha ik kom niet meer bij . Overdrijven is ook een vak.

14 november 2013 om 13:49

Haha mooi hè. Wat een clown joh. Hij komt niet eens in de buurt van Zlatan, Messi en Ronaldo. Praat jezelf vooral geen gouden bal aan. Mafkees

Ribery is goed, maar Ronaldo is buitenaards en verdient deze prijs gewoon!
Ook omdat Ronaldo de afgelopen jaren steeds net achter Messi eindigde (terecht) vind ik nu dat Ronaldo deze prijs echt verdient heeft!

Waarom word ribery in Nederland zo onderschat?

Overal in de wereld vinden ze hem de grootste concurrent van cr7, maar in Nederland zijn er opeens 5 bayern spelers beter dan hem, terwijl dat overduidelijk niet zo is.

Ik persoonlijk denk dat hij hem pakt ook nog.

14 november 2013 om 13:48

Waarom wordt hij onderschat ik vind juist dat hij overschat wordt. Hij is toch zeker een paar klassen minder dan Ibra, Cr7, Messi, Ozil en Iniesta

14 november 2013 om 13:49

Waarom niet? Ribery is echt de perfecte winger.

14 november 2013 om 14:18

Dat komt omdat NL stikt van de Cristiano fanboys en deze fanboys zo diep in Cristiano zitten, dat ze het spoor compleet bijster zijn.

14 november 2013 om 14:32

Kom dat nog eens zeggen wnr die gouden bal bij Ronaldo in de kast steekt, messitijdperk is over.. begon ook afgezaagd te worden nu Ronaldo Ronaldo Ronaldo en Zlatan Zlatan Zlatan no more Messi

Dit vind ik het jammere aan Ribery, hij zegt altijd dat hij de gouden bal verdient en dat hij vorig jaar en nu beter speelt dan ieder ander, terwijl je een Ronaldo, Zlatan of Messi nooit hoort zeggen dat zij de gouden bal verdienen. De Ballon d'or is een prijs die je krijgt als de meerderheid op je stemt dan kan je wel een beetje zeggen dat je hem verdient en de andere niet, maar zo werkt dat niet

14 november 2013 om 13:56

Inderdaad je hoort Ribery de enige zagen van ik wil die gouden bal, hij zit zijn eigen constant te promoten wat eigenlijk zielig is. Ronaldo, Messi, Zlatan hoor je nooit in de media schreeuwen dat zij de gouden bal verdienen. Ronaldo integendeel wilt niet eens komen opdagen, die prijs interesseert hem niet eens heeft hij zelf gezegd.

En verder raad ik iedereen aan om eens op de Ballon D'or website het profiel van Ronaldo eens te bekijken. Daar staat een mini tekst dat de Fifa zelf heeft geschreven over Ronaldo zijn prestaties en er staat letterlijk niets positief in, er staat alleen dat hij zijn contract heeft verlengd tot 2018 en dat hij belangrijk is voor Madrid en voor Portugal en dat hij veel scoort. Maar dat hij records heeft verbroken, momenteel topscorer van de la liga is, vorige CL topscorer, momenteel CL topscorer, meeste doelpunten heeft gescoord in 2013 staat er allemaal niet in.

Er word zelfs vermeld dat Messi vorig seizoen 11 doelpunten meer had dan Ronaldo in de La liga???? Wat heeft Messi met Ronaldo te maken? Zij zetten weeral Messi in een goed daglicht zelfs op het profiel van Ronaldo zelf. Niets positief op zijn profiel geschreven maar wel positief over Messi geschreven op zijn profiel.

Zo zien wij nog eens wat voor corrupte organisatie Fifa is en dat wij deze prijs niet serieus kunnen nemen (al jaren). Ik hoop zo hard dat Messi de ballon d'or wint zodat het nog eens word bevestigd hoe belachelijk dit is. En voor de mensen die het nog niet weten, morgen worden de stemmen voor de ballon d'or afgesloten dus de blessure van Messi is geen excuus.

14 november 2013 om 14:06

ik snap niet waar je stukje van messi/ronaldo/fifa over gaat.
De fifa bepaalt niet wie de gouden bal wint.
Ik ben t wel met je eens dat hij dit jaar naar ronaldo moet gaan, omdat messi minder was dan voorgaande jaren en ronaldo was nog beter dan voorgaande jaren.
Ik neem aan dat je t ook met me eens bent dat messi hiervoor wel steeds terecht heeft gewonnen, ondanks dat ronaldo ook super goed was.

14 november 2013 om 15:18

Met dat stukje van Messi/ronaldo/fifa bedoel ik dit; '2013 proved to be another goal-drenched year for Cristiano Ronaldo. The Portuguese star helped himself to 34 of them in the 2012/13 Liga season, a haul beaten only by Lionel Messi’s 45, and scored a hatful more in Europe and for his national team. Always on top form for Real Madrid and Portugal, the flying forward, who won the Fifa World Player award in 2008, is only gaining in stature with Los Merengues, and it came as no surprise when he extended his contract with the club to 2018 and said he was considering staying put for the rest of his career. ' Dit staat op het profiel van Ronaldo op de ballon d'or website.

Zoals je daarop kunt lezen word er niets positiefs over zijn prestaties vermeld zoals dat hij topscorer was in de Champions League was het vorig seizoen en dit seizoen was hij dat opnieuw en dat hij momenteel 62 doelpunten heeft gescoord in het kalenderjaar 2013 en dat hij momenteel topscorer is van La Liga en dat hij 2 wereldrecords heeft verbroken in de Champions League. Er staat enkel dat Messi 11 keer meer heeft gescoord dan Ronaldo vorig seizoen en dat hij zijn contract heeft verlengd. Terwijl zij zoveel andere positieve prestaties van Ronaldo kunnen noteren in het jaar 2013.

Bij Messi staan er alleen maar positieve dingen in zoals dat hij bezig is met een andere wereldrecord te verbreken (CL record van Raul) en dat hij vorig seizoen de topscorer was van de La liga en dat hij de 2de topscorer is van de WK kwalificaties in Zuid-Amerika en nog andere dingen.

Zo zie je dat de Fifa positief over Messi spreekt en Ronaldo zijn geweldige prestaties niet noteert (negatief). En ik weet wel dat de coaches/kapiteins/journalisten stemmen maar wat de Fifa hier doet beïnvloed enorm veel stemmen. Alleen al wat Blatter zei over Ronaldo kan al veel beïnvloeden. Messi in het goed daglicht zetten ' hij is de ideale schoonzoon ' en Ronaldo is een
commandant/egoïst die de baas wilt spelen op het veld.

En denk je dat Blatter hier geen vinger in de pap heeft? Hij bepaalt alles wat er gebeurd en heeft zo veel macht, hij kan van alles achter de schermen doen want Platini en hij hebben uiteindelijk het laatste woord en niemand die dat kan controleren. Er zijn al zoveel spelers/coaches geweest waarvan hun stemmen naar een andere speler/coach zijn gegaan. Dit is iets waar Platini/blatter achter zit, ook heel raar.

14 november 2013 om 17:24

JIj bent echt Calimero nummer 1 vriend. Wat wordt er verkeerd gezegd over Ronaldo? Er wordt gezegd dat hij een belachelijk aantal goals heeft gescoord, belangrijk is voor zijn nationale ploeg en Madrid en dat hij elk jaar belangrijker wordt. Daar staat dus N I E T S negatief in. Moeten ze dat van Messi weglaten? Neen, want anders zou het lijken dat hij topschutter werd.

Moet er bijstaan dat hij 62 goals maakt in een jaar? Neen, Messi heeft dat aantal al een paar keer gehaald, dat is dus niets bijzonders. Dat bepaalde wereldrecord in de CL heeft hij 2 weken geleden gehaald, ze passen dat niet elke keer direct aan...

Ik snap echt niet dat je zo belachelijk gaat zoeken naar details op de site van de Fifa. Blatter maakt die site niet hoor...

14 november 2013 om 14:12

Het is juist zlatan en ronaldo die elk jaar beter spelen. Messi niet meer zo echt maar wie is ribery tegenover zijn concurrentie

Mij is nog steeds niet duidelijk waar hier op getoetst wordt. Op de clubprestatie of op de individuele prestatie. Qua clubprestatie verdient Ribery/ Lahm of Schweinsteiger hem. Anders Ronaldo. Maar als Ribery hem zou winnen had Sneijder hem ook moeten winnen.

14 november 2013 om 13:51

In theorie moet het gaan naar de beste voetballer van 2013. En niet naar prijzen.

Aan de andere kant blijft het een eigen invulling van de stemmers en dus altijd op basis van individuele voorkeur. Je kan tot in detail uit gaan rekenen wie het meest efficient is.
maar dan kan je het stemmen weglaten.

Als je qua club prestaties kijkt, hoef je niet te stemmen, dan laat je de club met de meeste prijzen zelf iemand naar voren schuiven.

Je zal nooit, zeker deze afgelopen en komende jaren met een 100% winnaar kunnen komen, dat is onmogelijk.

14 november 2013 om 13:58

Maar wat ik niet begrijp is:

Wanneer messi of ronaldo een prijs wint is het alleen door hun, maar als ribery de prijs wint komt het door het gehele team.

Het komt altijd(!!!) Door het gehele team, maar als je uitblinkt in dat team en zo beslissend bent dan ben je toch gewoon de beste?

En waarom als Barcelona veel prijzen wint zijn de 1e,2e en 3e plaats allen barca spelers en als bayern wint komt er amper spelers voor in de top 10?

Ze hebben iedereen inclusief messi en ronaldo zwaar gedomineerd.

14 november 2013 om 14:04

Jij komt over alsof je het er niet mee eens zal zijn maar in de tijd dat Barcelona zoveel prijzen pakte waren Iniesta en Xavi ook heel erg goed.

Maar bij Bayern kan je niet met overtuiging zeggen dat een bepaalde speler uitblinkt en de absolute wereldtop is.

Er loopt gewoon geen Messi of Ronaldo rond bij Bayern.

En dat je een ander team domineert zegt ook niet per definitie iets, Chelsea heeft ook de Champions League gewonnen ten koste van Bayern en Barcelona.

Maar dat wilt niet zeggen dat Chelsea absolute wereldtop spelers had.

Dat is toch niet zo ingewikkeld?

14 november 2013 om 14:09

Ik vond Bayern prachtig om te zien, vrijwel perfect.

Maar ik vond niet dat er 1 speler zo ver bovenuit stak als dat bijvoorbeeld messi deed bij barcelona en ronaldo bij real.

Ik vind niet dat Ribery zo goed was, dat hij boven de rest van bayern uitsteeg op dit manier. Dus als Ribery de prijs wint, dan zal dat voor mij voornamelijk op conto van de ploeg komen en minder op die van hem.

De hele opzet van de prijs is naar mijn idee verkeerd, want het is onduidelijk waarop er beoordeeld moet worden.

14 november 2013 om 14:07

Gewoon populariteitsprijs. Welke speler krijgt de meeste media aandacht en welke (club) is populair in bepaalde landen.

14 november 2013 om 15:44

Ja helemaal mee eens, in 2010 had messi hem zowiezo niet verdient. Zeg niet dat Sneijder hem dan verdiend had, dacht dan eerder aan Iniesta. Of misschien Xavi.
Maar goed het is en blijft een populariteitsverkiezing. Qua inviduele prestaties zou Cristiano Ronaldo hem verdienen. Veruit de meeste goals gescoord in dit jaar.

Off: die ribery doet wel lekker arrogant in dit artikel. En dan noemt men ronaldo arrogant. Heb hem nog nooit zoiets horen vertellen

De gouden bal moet m.i. naar de beste speler ter wereld gaan en niet naar de beste speler in een club of de speler met de meeste prijzen. En voor mij is de beste speler ter wereld (en van de geschiedenis) Lionel Messi. Hij is ook nog maar 26 jaar, dus zijn beste jaren liggen in feite nog voor hem.

14 november 2013 om 13:50

Dan kan je hem ook aan Pele, Maradona of Cruijff geven

14 november 2013 om 13:52

Hoe jii beredeneerd kan je beter niet elke jaar de uitreiking houden, maar 10 jaar wachten en kijken wie het over de 10 jaar het beste is.

Messi is over 5 jaar lang inderdaad de beste, maar niet de gehele periode. Hoewel mensen het niet willen begrijpen heeft ook messi ups and downs.

14 november 2013 om 14:18

Zijn statistieken spreken toch voor zich de voorbije 5 seizoenen? Hij heeft bijna elk record dat verbroken kan worden verbroken op vlak van individuele kwaliteiten. Iedere speler heeft inderdaad ups en downs, maar dan nog is Messi intrinsiek de beste speler ter wereld voor mij.

Ik vind het ook niet erg dat andere mensen andere spelers beter vinden, dat is hun goed recht, maar dit is nu eenmaal mijn mening over Messi en voetbal.

Goh.. ik wilde net nog ergens zeggen "ik ben blij dat de kanshebbers zelf zich niet zo druk maken erom in de media"...

Maar als je jezelf al naar voren gaat schuiven wordt het wel sneu.
Iedereen bij Bayern vind dat jij hem verdiend, maar als het robben was geweest ipv ribery, had iedereen gevonden dat robben hem had moeten winnen.

niet gek, is geheel logisch.

Laat de stemmers hun stem uitbrengen svp liever nu dan morgen en dan zijn we van het gezeur af weer een jaartje.

Dit zou Messi zelf nooit zo doen, want dat heeft hij niet nodig. Jammer dat Ribéry en cr7 dat wel nodig hebben. Het is bijna smeken en sowieso vernederend

14 november 2013 om 13:52

ik hoor nu voor het eerste zelf de speler zeggen dat hij vind dat die moet winnen, dat heb ik verder, ook ronaldo, nog niet zo horen zeggen.

14 november 2013 om 14:22

Ronaldo komt niet eens opdagen, die prijs interesseert hem echt 0,0% en die organisatie toont niet eens respect voor hem.

14 november 2013 om 15:48

Tsja ik begrijp het ook wel hoor als je zo weggezet wordt door de hoogste man in het voetbal. Dat die prijs hem niet boeit kan ik me niet voorstellen.

En jullie hebben gelijk als je jezelf zo naar voren gaat schuiven als Ribery hier doet, ben je toch wel een beetje wanhopig denk ik

Bescheiden knul die Franck, gelukkig heeft ie zichzelf niet zo hoog zitten. Vind het überhaupt al vreemd dat hij denkt kans te maken met spelers als Ronaldo, Messi en Zlatan. Nee, gaat hem niet worden.

Vraagje waar kan ik stemmen op ronaldo? Doe dit namelijk voor het eerst

14 november 2013 om 13:53

serieus?
nee toch... heb je nog nooit eerder gestemd?

14 november 2013 om 13:53

Als het goed is kunnen alleen bondscoaches en aanvoerders van het nationale team kiezen.

14 november 2013 om 14:24

' Als het goed is kunnen alleen bondscoaches en aanvoerders van het nationale team kiezen. ' Klopt alleen zij kunnen stemmen maar uiteindelijk gaan hun stemmen naar spelers waar het niet naar bedoeld is.

14 november 2013 om 16:46

ja dat was vorig jaar zo, vreemd dat er niks mee gedaan was. Ronaldo zal hem zeker toch niet winnen.

14 november 2013 om 14:06

Je kunt bij je gemeente van je stad of dorp je stembiljet ophalen mocht je hem niet gehad hebben.

14 november 2013 om 14:13

Als het goed zat deze bij de post in, als dat niet het geval was hier wat info;

Wat te doen als u geen stempas heeft ontvangen
U kunt alleen stemmen als u een stempas heeft. Wanneer u geen stempas heeft ontvangen of uw stempas kwijt bent, kunt u contact opnemen met uw gemeente. Dit moet u uiterlijk 2 werkdagen voor de verkiezingsdag doen. In sommige gemeenten kan het ook nog op de dag voor de verkiezing.

Stemmen met een stembiljet
U stemt met een papieren stembiljet. U ontvangt de kandidatenlijst van uw gemeente. Op deze lijst vindt u de namen van de kandidaten op wie u kunt stemmen. Wanneer op u op de dag van de verkiezing gaat stemmen, ontvangt u in het stemlokaal het stembiljet, waarop u met een rood potlood uw stem kenbaar maakt.

Het kabinet-Rutte-Asscher wil dat u in de toekomst elektronisch kunt stemmen. In 2013 wordt onderzocht of dit mogelijk is. Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2014 is elektronisch stemmen nog niet mogelijk.

Stemmen in andere gemeente
Wilt u in een andere gemeente stemmen dan waar u staat ingeschreven, dan moet u een kiezerspas aanvragen. Alleen bij gemeenteraadsverkiezingen is dit niet mogelijk. Een kiezerspas wordt eenmaal uitgereikt. Raakt u hem kwijt, dan kunt u geen nieuwe krijgen. U kunt een kiezerspas schriftelijk en mondeling aanvragen:

Schriftelijk een kiezerspas aanvragen kan tot 14 dagen voor de verkiezingsdag. U doet dit door een aanvraagformulier in te dienen bij uw gemeente. Deze formulieren zijn verkrijgbaar bij elke gemeente.
Mondeling een kiezerspas aanvragen kan tot 5 dagen voor de verkiezingsdag. Hiervoor moet u zich persoonlijk met uw stempas melden bij de afdeling Burgerzaken van uw gemeente.
Identiteitsbewijs mag maximaal 5 jaar verlopen zijn
U mag zich bij het stembureau identificeren met een maximaal 5 jaar verlopen identiteitsbewijs. Ook voor het geven van een onderhandse volmacht kunt u een maximaal 5 jaar verlopen identiteitsbewijs gebruiken.

Heeft u geen identiteitsbewijs en wilt u er geen aanvragen, dan kunt u besluiten iemand schriftelijk te machtigen om namens u te stemmen. In dat geval controleert de gemeente uw persoonsgegevens in de gemeentelijke basisadministratie.

Iemand machtigen
Als u niet in de gelegenheid bent zelf te stemmen, kunt u een ander machtigen dit voor u te doen. U kunt op 2 manieren iemand machtigen:

U kunt iemand onderhands machtigen. Dit is alleen mogelijk bij iemand uit dezelfde gemeente. U vult hiervoor de achterkant van uw stempas in, laat de gemachtigde medeondertekenen en geeft vervolgens de pas aan hem of haar mee. Deze persoon moet u ook een kopie van uw identiteitsbewijs meegeven. De kopie moet hij of zij laten zien aan het stembureau.
U kunt een schriftelijk verzoek indienen bij uw gemeente. Dit kan tot uiterlijk 14 dagen voor de verkiezingsdag. U hoeft hierbij niet te wachten tot u uw stempas heeft. Voor dit verzoek zijn op elk gemeentehuis formulieren verkrijgbaar.
Openingstijden stemlokalen
Een stemlokaal is bij verkiezingen geopend van 7.30 tot 21.00 uur. Stemlokalen kunnen worden ingericht op locaties waar veel publiek komt, zoals een winkelcentrum, treinstation of ziekenhuis. Deze stemlokalen kunnen eerder dan 7.30 uur open gaan en ook eerder dan 21.00 uur sluiten.

Mobiele stembureaus
De gemeente kan mobiele stembureaus instellen, zoals een bus. Deze stembureaus kunnen tijdens de verkiezingsdag op verschillende plekken staan. Het college van burgemeester en wethouders van een gemeente stelt de openingstijden van het mobiele stembureau vast en publiceert deze.

Stemlokalen toegankelijk voor kiezers met een lichamelijke beperking
Minstens een kwart van de stemlokalen in een gemeente moet toegankelijk zijn voor kiezers met een lichamelijke beperking. Dat houdt in dat de plek en de inrichting van deze stemlokalen geschikt moeten zijn om deze kiezers zo veel mogelijk zelfstandig te laten stemmen. Gemeenten zullen apart communiceren over de toegankelijkheid van de speciale stemlokalen voor mindervaliden.

14 november 2013 om 15:52

Zo dat is een zeer uitgebreide uitleg. Dank je wel weer wat geleerd.

On: de stemgerechtigden voor deze verkiezing zijn naast de aanvoerders en de bondscoaches van de bij de fifa aangesloten landen, ook nog een stuk of 50 journalisten van over de hele wereld

15 november 2013 om 09:09

Haha graag gedaan hoor. Als jij een keer serieuze uitleg nodig hebt kun je altijd bij mij aankloppen.

We kunnen allemaal wel lekker blij gaan doen en roepen dat Ronaldo het verdient, maar wat heeft hij in godsnaam gewonnen? geen enkele prijs. Ribery daarentegen heeft alles gewonnen wat er te winnen viel, dus ik hoop dat deze prijs naar Ribery gaat op basis van het aantal prijzen. Kwalitatief komt hij echt niet in de buurt van Ronaldo en al helemaal niet van Messi. Maar dan mag de gouden bal elk jaar naar messi gaan, want niemand zal en kan tippen aan hem.

14 november 2013 om 14:29

Dat jij Messi de beste speler vind dat is jouw mening, dat ik Ronaldo de beste speler vind dat is mijn mening maar dat wil niet zeggen dat volgens jou elk jaar Messi de gouden bal verdiend of dat volgens mij Ronaldo elk jaar de gouden bal verdiend. Theoretisch gezien word de gouden bal gegeven aan de speler die in dat jaar het beste individueel (!!!) heeft gepresteerd. In dit geval heeft Ronaldo in 2013 het beste gepresteerd, zowel een enorme verschil met het aantal doelpunten en hij heeft nog eens 2 wereldrecords verbroken in de Champions League met nog 2 makkelijke wedstrijden te gaan en tenslotte was hij vorig seizoen topscorer van de Champions League en dit jaar topscorer van alle clubcompetities inclusief topscorer van het jaar 2013. Dus samengevat een antwoord op jou reactie; Ronaldo verdiend de gouden bal dit jaar.

14 november 2013 om 14:33

Het is inderdaad een individuele prijs, maar het is niet alleen uit te drukken in doelpunten.

Ribery vind zichzelf wat te veel kandidaat; als andere dit over je zeggen a la, maar niet steeds zelf doen..

Mijn favoriet in Ronaldo. Normale gesproken meer een Messi man (puur omdat Ronaldo enkele maniertjes heeft die van mij niet hoeven), maar ze liggen zo dicht bij elkaar en dit jaar was gewoon echt Ronaldo's jaar. Ongelofelijk die vent, extreem veel bewondering voor!

Waar heeft deze gozer het? Hij mag zich niet vergelijken met messi of cr. Hij komt niet eens in de buurt.

Ribery verdient hem echt niet! Sowieso ronaldo, enige speler die individueel ver boven iedereen staat. Als er iemand van bayern moet worden gekozeb, dan is dat lahm. Hoe kan her dat ribery zo opgehemeld wordt??

14 november 2013 om 14:39

@barcapower De blessure die Messi nu heeft heeft geen effect op de Ballon d'or omdat de stemmen voor de Ballon d'or morgen zijn afgelopen. En Messi was topscorer van de La liga vorig seizoen maar Ronaldo was topscorer in een nog grotere competities waar de grootste ploegen spelen.

En dan praat je over de kampioenschap en de supercup? Ronaldo won in 2011/2012 dat ook maar toen won Messi zogezegd de Ballon d'or omdat hij meeste doelpunten had in 2012. Nu heeft Ronaldo de meeste doelpunten in 2012 en nu opeens verdiend hij het niet? Zo zie je maar hoe hypocriet jullie wel zijn. Messi heeft maar 40 doelpunten gescoord dit kalenderjaar, Ronaldo scoorde in 2011 alleen in de la liga al 41 doelpunten maar toch won hij de ballon d'or niet. Ronaldo verdiend om nu te winnen maar hopelijk wint hij het weer niet zodat iedereen kan zien hoe belachelijk deze prijs is.

14 november 2013 om 14:26

Niet zo overdrijven. Ronaldo was nergens tegen Dortmund in de CL en ook onzichtbaar in de Copa finale. Heel leuk die doelpunten tegen de kleintjes, maar het is geen Gouden Bal waard.

14 november 2013 om 14:51

'ronaldo was nergens tegen Dortmund in de CL en ook onzichtbaar in de Copa finale. Heel leuk die doelpunten tegen de kleintjes'

Om te beginnen Ronaldo was de beste speler van Madrid tijdens de wedstrijd tegen Dortmund, hij heeft wel gescoord. Messi daarentegen heeft 0x gescoord tegen Bayern en was gewoon vermist die wedstrijd. En Real Madrid kwam 1 doelpunt te kort om naar de finale te gaan met een aggregate van 4-3 terwijl Bayern met een aggregate van 7-0 won waar Messi spoorloos was.

En grappig dat je zegt dat Ronaldo doelpunten scoort tegen kleine ploegen. Ronaldo speelde in de moeilijkste groepsfase die er was. Zij speelden met 4 kampioenen in de poule (inclusief Madrid zelf); Manchester City, Dortmund, Madrid, Ajax. En Ronaldo wist tegen hun allemaal te scoren.

De ronde daarna scoorde Ronaldo nog eens de 2 beslissende doelpunten tegen zijn ex-ploeg Manchester United, de voormalige kampioen van de grootste competitie. En Ronaldo bracht door zijn 2 doelpunten Real Madrid naar de Kwartfinales. Ronaldo scoorde tegen de Turkse kampioenen ook heel veel doelpunten zo'n 4-5 waarvan 2 in hun heksenketel. In de halve finale verloor Real Madrid maar daar wist Ronaldo ook te scoren maar het gaat om het feit dat je zegt dat hij niet scoort in de grote wedstrijden. Dat was het dan voor de Champions League.

Je zegt ook dat hij onzichtbaar was in de Copa finale wat helemaal niet waar is. Dat Real Madrid werd uitgeschakeld was de ploeg hun eigen schuld, zij moesten hun kansen afmaken (3 keer paal/lat). Maar zelfs daar wist Ronaldo te scoren dus wat je zegt klopt niet. En vergeet niet dat vorig seizoen Ronaldo zo'n 6-7 doelpunten heeft gemaakt tegen Barcelona of beschouw jij hun ook als een kleine ploeg? Dat was het dan over jou domme opmerking dat Ronaldo enkel scoort tegen kleine ploegen. En dan praat ik nog maar enkel over het kalenderjaar van 2013.

En dan durf je nog te zeggen dat hij geen gouden bal verdiend? Als er iemand is die het in 2013 verdiend dat is het wel Ronaldo. Hij heeft in 2013; 2 wereldrecords verbroken in de Champions League met nog 2 makkelijke wedstrijden te gaan en tenslotte was hij vorig seizoen topscorer van de Champions League en dit jaar topscorer van alle clubcompetities inclusief topscorer van het jaar 2013.

Jij zit hier alleen maar onzin te posten en te provoceren op Voetbalzone, het word eens tijd dat je jouw Barcelona bril afzet. Get your facts right.

14 november 2013 om 15:08

Hij heeft zijn team niet op de sleeptouw genomen tegen Dortmund en Atletico Madrid, terwijl zijn ploeggenoten allemaal topvoetballers zijn. En de beste individuele prestatie zijn niet alleen in doelpunten uit te drukken.

14 november 2013 om 15:31

Door die goal was hij zeker de beste? Heb je gezien hoe die goal tot stand kwam? Een van de zoveel pure intikkers die Ronaldo heeft gemaakt.

14 november 2013 om 16:44

kurdishcule

het is eigenlijk zinloos om met jou in discussie te gaan, een feit is gewoon dat in het jaar 2013 ronaldo het beste heeft gevoetbald, en het meest in vorm is.

Oke waar was Messi tegen bayern en tegen real in de competitie en beker? Inderdaad helemaal nergens. Ronaldo heeft in de grote weddstrijden meer laten zien dan zijn directe concurrenten om de gouden bal. Maar jij vindt dat niet omdat je geen voetbalkennis hebt.

14 november 2013 om 17:47

@kurdishcule, Eerlijk ben je nou echt zo achterlijk of probeer je aandacht te lokken of heb je nu ZO EEN enorme haat tegen Ronaldo dat het je blind maakt van de feiten ?????????

Jou reactie slaat als een lul op een drumstel.... Nergens OP DUS !
heel leuk doelpuntjes tegen kleine clubs????? i rest my case jij bent Echt als een tumor op deze site.

14 november 2013 om 19:01

Het is totaal onnodig om zo opgefokt te reageren. Ronaldo heeft niet het beste gevoetbald in het jaar 2013. Statistisch is hij wel de beste in het jaar 2013. Hij heeft in de grote wedstrijden niet beter gedaan dan al zijn directe concurrenten. Tegen Dortmund in de CL en Atletico Madrid in de Copa finale was hij niet beslissend.

Waarom Messi erbij betrekken? Messi verdient de Gouden Bal niet.

Ronaldo waarom ben je zo arrogant, nu gaat de prijs vast naar een minder arrogante speler. Zoals ribery of ibra.

Ribery verdient hem helemaal niet voor geen centimeter. Als je kijkt naar de wedstrijden die gespeeld zijn in de Duitse competitie dan zul je zien dat iedereen ff belangrijk is geweest en iedereen duidelijk heeft mee gewerkt aan de prestaties die zijn geleverd. Wat Ribery hier nu zegt is denigrerend naar zijn team genoten toe. En ik kan niet geloven dat hij dit überhaupt durft uit te spreken. Ronaldo of Ibrahimovic dat zijn voor mij de kandidaten, Ronaldo iets meer omdat hij en mijn voorkeur heeft en omdat hij vanaf het begin tot het eind van 2013 gewoon vol mee doet. ibra heeft voor de zomer niet zoveel laten zien en na de zomer is hij echt volop aanwezig. ribery vind ik nu niet zo speciaal maar voor de zomer was hij best wel belangrijk in een aantal wedstrijden.

Ik stem Ronaldo, omdat hij het meeste heeft getoond en eigenlijk elke wedstrijd aanwezig is.

Beetje bescheidenheid mag wel Franckie. Je bent goed, maar laat de anderen maar beslissen of zij dat ook vinden.

Iedereen ging in een keer ribery hypen, hij gaat er nu zelf in geloven....

Waarom onderschat men Ribery zo enorm? Ik heb hem liever in het team dan Ronaldo hoor. Voor mij bestaat er geen twijfel en moet Ribery hem pakken. Zowel individueel als met zijn team meer gepresteerd dan de rest. En kom niet met die 40 goals tegen amateurs uit La Liga of de Europese middenmoot die mag ruiken aan de CL. Messi, Ronaldo en Zlatan hebben allen niks laten zien als het erop aan kwam. Zlatan zijn hele leven al niet trouwens.

1. Ribery
2. Van Persie
3. Reus

14 november 2013 om 14:15

Ik ben het 100 met je eens over ribery, hij is echt ongelooflijk goed, beheerst echt alles wat je van een winger verwacht.

Reus zit niet eens bij de 23 namen, schandalig he?

14 november 2013 om 14:20

Serieus? Wat een onzin. Ik ben geen fan van Ronaldo, maar hij laat het zien tegen elke grote tegenstander. Messi trouwens ook, hij heeft Arsenal al eens 4 goals aangesmeerd. Of hoort Arsenal ook tot de Europese middenmoot die eens aan de CL mogen ruiken? Of wat dacht je van beslissende goals maken in finales en halve finales, zoals Messi al een paar keer deed?

Van Persie er bij halen is gewoon helemaal waanzin, die heeft werkelijk niets meer gepresteerd dan de twee personen die jij overschat noemt. En Reus, tjah, als je die er nog bij gaat betrekken, dan moet je niet meer serieus genomen worden.

Objectief gezien gaat de gouden bal gewoon naar Lahm, gevolgd door Müller, Schweinsteiger, Ronaldo, Messi en Ribéry ( volgorde nog te bepalen ). Van Persie mag blij zijn dat hij genomineerd is.

14 november 2013 om 14:24

Hey gozer, dit gaat over afgelopen jaar. Van Persie maakt een middelmatig team kampioen in de moeilijkste competitie ter wereld. Dat is al meer dan Ronaldo heeft gedaan voor Real en evenveel als Messi die betere spelers om zich heen had.

14 november 2013 om 14:56

Jammer dat Arsenal van dat ''middelmatige'' team verloren heeft hè

Kom nou Pg. Zonder Rvp en met Welbeck en Hernandez in de spits heeft United ook genoeg prijzen gepakt.

Ben het verder niet met je eens over dat Rvp in de top 3 staat. Was inderdaad topscorer in de PL maar liet het vooral in de CL te vaak afweten. Had in 2 wedstrijden tegen Real wel 6x kunnen scoren.

14 november 2013 om 15:13

Arsenal was onder middelmatig. Nee, als RvP bij Arsenal speelde hadden jullie 20 punten minder en wij 15 punten meer. Denk dat dat de verhoudingen waren.

14 november 2013 om 16:03

Als het dan toch over het lopende jaar gaat, dan tellen de resultaten van het lopende seizoen ook. En wat heeft Van Persie al gepresteerd dit seizoen? Op zijn goal dit weekend na, nog helemaal niets. Nada noppes nul.

Ronaldo is sinds 2013 begonnen is gewoon op een constant niveau blijven doorgaan en Messi was tot zijn blessures tegen PSG fenomenaal. Zit dit jaar ook al aan 6 goals in de CL, waarvan 3 tegen Milan, Ronaldo zit zelfs al een 8 goals en daarbij ook 3 maal tegen Juve. En je kan Engeland misschien de moeilijkste competitie vinden, maar ik denk dat het voor Madrid en Barcelona ook altijd een enorme strijd is om kampioen te spelen. Eén slippertje en je bent de titel kwijt.

Van Persie is echt verschrikkelijke goed, maar hem boven Messi, Zlatan of Ronaldo zetten is echt de grap van het jaar. Ik zal het er maar op houden dat een Nederlander graag een andere Nederlander ophemelt. Een beetje " wij van WC-eend,.... " gedrag vind ik het wel.

14 november 2013 om 16:58

Zlatan is dit seizoen ook niet denderend begonnen maar na een hattrick tegen een waardeloos Anderlecht gaat zijn naam ineens rond.

Het is dan ook belachelijk dat deze prijs aan het eind van het jaar wordt uitgereikt in plaats van het einde van het seizoen, maar je bent het toch met me eens dat de prestaties in het vorige seizoen zwaarder zouden moeten tellen dan de prestaties aan het begin van dit jaar. Anders zou Ramsey zelfs een top-3 klassering verdienen.

14 november 2013 om 17:15

Volledig akkoord, want ik vind de nominatie van Zlatan ook niet heel eerlijk. Hij speelt pas fenomenaal sinds Anderlecht inderdaad. De gouden bal zou er inderdaad moeten komen na het seizoen, om praktische redenen gaat dit niet.

Seizoenen zijn immers geheel verschillend in Azië, Rusland, Zuid-Amerika, Afrika en Europa. Om de prijs dus wereldwijd te kunnen uitdelen moet er op basis van een jaar gekeken worden. Natuurlijk is dat een belachelijk reden, want er zal (bijna) nooit een winnaar komen uit een ander continent dan Europa. Maar goed, het is nu eenmaal zo en dat zal niet snel veranderen.

Om het echt leuk te maken, zou na het seizoen al een eerste stemronde moeten plaatsvinden, waar 60% van de punten worden uitgedeeld. Dan krijg je stemmen op basis van prestaties in de eindfase van een seizoen, waar het echt belangrijk is om goed te zijn. De andere 40% worden dan in december uitgedeeld om zo de eindstand te bepalen. Dat is volgens mij een stuk eerlijker.

Maar goed, de gouden bal is wat hij is en dat zal hij nog wel even blijven. Als ik zou mogen stemmen op mijn manier, dan zou dit mijn uitslag zijn:

juni:
1. Lahm
2. Messi
3. Ronaldo

december:
1. Ronaldo
2. Lahm
3. Zlatan

Lahm dus als eindwinnaar, Ronaldo 2e, Messi 3e.

14 november 2013 om 14:23

Ik vind niet dat je hem aan Ribery kan geven. Heeft een heel goed seizoen gehad, maar hij zou profiteren van het succes van zijn team. Geen idee of je een NBA volger bent, maar doet me een beetje denken aan de Detroit Pistons van het vorige decennium. Allemaal goede spelers maar geen absolute ster. En als iemand hem verdient van Bayern dan is het toch wel Lahm. Die doet het ook na de zomer heel goed en deed het zelfs geweldig op een hele andere positie. Sowieso veruit de beste back ter wereld met een grote impact zowel aanvallend als verdedigend.

Ronaldo laat het de laatste jaren ook in alle teams zien hoor, als je puur kijkt naar goals. Dat hij niet kan voetballen en Real Madrid beperkt is duidelijk. Vind verder de top van Spanje en Duitsland gelijk, misschien nu door Bayern Duitsland sterker maar Spanje heeft Atlético wat de top iets breder maakt. De subtop is ook wel gelijk. Daarna houdt het in Duitsland ook op, waar ze in Spanje tenminste nog kunnen voetballen.

Reus niet eens genomineerd, schandalig. Ik vind hem zo goed he. Ook schandalig dat Simeone en Miranda niet zijn genomineerd.

14 november 2013 om 14:29

Ja Duitsland is ook geen competitie, al wil iedereen dat wel geloven. Daar heb je een top-1, al kan de nummer 2 daar van iedereen winnen. Alleen kunnen ze daar nog wel een man uitschakelen waardoor Messi en Ronaldo net wat minder constant zouden zijn (zoals de rest).

Ronaldo is ook een big game player geworden, tenminste, hij maakt gewoon zijn kansen af.

Simeone, Heyckenes of Klopp sowieso coach van het jaar.

Reus is fenomenaal, al is hij dit seizoen wel matig. Tegen Arsenal was hij ook bijzonder slecht eigenlijk en ik hoorde van trouwe Dortmund volgers dat hij erg egoïstisch is geworden in zijn spel. Maar goed... hoe jong is die gast.

14 november 2013 om 14:44

Toch heeft Raulvilla 10x meer voetverstand dan zo'n fanboy als jij. Kruip maar weer onder je Ronaldo dekentje.

14 november 2013 om 15:16

Oke, stil maar weer.

Ja snap ook niet waarom die Duitse competitie zo word overschat. Wat Bayern doet vind ik sowieso jammer, kan Dortmund niet meer aan tippen.

Hmm, kan zijn dat Reus ontevreden is hoe het loopt bij de club. Eerst Gotze vertrokken en in de zomer hun topspits weg. Vorig seizoen gaf hij nog veel assists. Had hem echt graag bij Real gezien als ze toch al iemand gingen halen, maar we zitten nu de komende jaren met Bale. Wenger moet 40 miljoen bieden.

14 november 2013 om 14:29

Die Persiangooner neemt toch niemand serieus mag ik hopen?
Met zijn anti-conformisme en belachelijke conspiracy theories op elke nederlaag van Arsenal.
Zolang hij maar een afwijkende mening heeft is het goed voor hem.

14 november 2013 om 14:42

Ronaldo heeft maar een goede wedstrijd tegen ons gespeeld. In Engeland was hij geen big game player. Tevens gaat het over afgelopen jaar, wat jouw onvolgroeide hersentjes niet lijken te bevatten.

Ronaldo raakte trouwens geen bal tegen Utd, die intikker maakt iedereen. Van Persie speelde een erg goede wedstrijd, maar had moeten scoren. Daar staat wel tegenover dat Van Persie zijn team kampioen maakt, en dat doet door tegen Liverpool, City, Arsenal en Tottenham te scoren.

Ben overigens geen Ronaldo hater hoor, vind hem fenomenaal. Maar hij heeft geen prijs gepakt met zoveel goede spelers om hem heen, dus kwam hij te kort.

14 november 2013 om 14:50

Oke. Nou je verlof is voorbij, terug naar het gesticht.

14 november 2013 om 15:10

@goson,

Ronaldo heeft Arsenal echt niet zoveel pijn gedaan als dat jij beweert. En dat komt van een United fan. Volgens mij bekijk jij gewoon 1000x per dag dat filmpje van Ronaldo dat hij in de hoek van het veld nutteloze tricks doet om wat tijd te winnen tegen die Arsenal verdedigers.

14 november 2013 om 15:30

@persiangooner

"maar hij heeft geen prijs gepakt met zoveel goede spelers om hem heen, dus kwam hij te kort"

Kwam hij te kort of kwam het team te kort? Als een pure doelpuntenmaker (want dat is hij tegenwoordig, en niets meer) deed hij eigenlijk gewoon zijn ding. Het team daarentegen wist nimmer te imponeren.

Totaal geen fan van Ronaldo (net als jij). Vind hem voetballend niet eens de helft van Ribery. Maar hij verdient het te winnen..

14 november 2013 om 16:58

Ja want Ronaldo kan er natuurlijk helemaal niks van.

Jij heb er totaal geen kijk op Ronaldo en Messi zijn veel beter dan Ribery Van Persie en Reus? wat een grappenmaker ben jij.

Leuk geprobeerd misschien eens sport1 in huis halen inplaats van youtube en voetbalzone.

pff...als of er ook maar iemand is die ribery een betere voetballer vindt dan ronaldo of messi.
Al die prijzen die hij gewonnen heeft, zijn een beloning voor t feit dat bayern het beste team was.
Dit is een individuele prijs en individueel was ribery goed, maar zeker niet de beste

14 november 2013 om 14:06

Die twee spelen in een elftal die erop gericht is om die twee te laten schitteren, in een competitie die er ook alles aan doet om die twee te laten schitteren.

14 november 2013 om 14:12

en daarnaast schitteren ze doorgaans ook nog in de CL, niet de minste competitie.
Ribery was wel belangrijk in de CL maar schitteren deed ie persoonlijk niet, wel als team.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel asists voor assists hij gaf, iets wat toch ook een belangrijke statistiek is. Maar 1 goal en 5 assists in een hele CL campagne is nou niet schitteren.

14 november 2013 om 14:17

@babymongo

Als je naar statistieken gaat kijken, dan is iniesta een van de slechtste spelers op zijn positie. is toch onzin??

Bij ribery precies hetzelfde, hij heeft geen goals of assists nodig om top te presteren.

14 november 2013 om 14:30

In de groepsfase wel, maar daarna viel het tegen afgelopen seizoen.

Ik ik ik ik ik doe gewoon hoor Ribéry je bent goed je hebt alle prijzen gepakt oké je maakt grote kans maar ik zie messi Ronaldo niet ik ik ik roepen, Ronaldo laatste interview zei hij ik hou me er niet mee bezig dat is ook beetje overdreven maar hij zei wel ik laat mijn voetbal op het veld zien en dat vond ik mooi om te horen. Ribéry is de laatste tijd beetje te geworden hij voelt zich en heeft naar mijn mening weinig respect na messi en Ronaldo terwijl die veel en veel beter dan hem zijn Zlatan is zelfs beter dan Ribéry

Die Ribery zit volgens mij aan de coke. Hij ziet alles niet helemaal helder.
Hij is een geweldige speler. Maar absoluut niet de beste. Hij was belangrijk voor Bayern. Maar he: dat waren bijna alle spelers van Bayern (van Lahm tot aan Robben). Daarnaast blonk Ribery nooit echt uit. Geweldige speler, maar hij verdient absoluut de Gouden Bal niet.

Het gaat tussen Ronaldo en Zlatan. Jammer dat Messi het wat minder doet. Maar alsnog zal de top 3 gaan bestaan uit: Ronaldo, Messi en Zlatan.

Tibery hou hier mee op!! Ronaldo verdiend die gouden bal meer dan wie dan ook. En zelfs Zlatan verdiend het meer dan ribery.

14 november 2013 om 14:30

Want naar welke prijs heeft Ronaldo zijn team geschoten?

14 november 2013 om 14:35

Waarom verdiend Ronaldo de Gouden Bal? Het is Gouden Bal 2013 en geen Gouden Bal oktober november 2013.

14 november 2013 om 14:43

Dit is Ronaldo's best jaar ooit. EN ja het is goudenbal 2013. Kalender jaar dus en geen seizoen.

14 november 2013 om 14:54

Ik vind van niet, voetballend gaat hij steeds achteruit. Dit verbloemt hij door zijn doelpunten. Voetballend voegt hij weinig toe aan het spel. Hierdoor krijgt Real Madrid vaak moeilijk in de topwedstrijden, en ook omdat hij het eindstation is. In zijn laatste twee seizoenen bij Man United vond ik hem beter. Toen speelde hij in dienst van het team en nu is dat andersom.

Ik ga echt om 2 redenen keihard lachen als Ribéry hem wint. De eerste reden is omdat hij het absoluut niet verdiend en het zou alleen maar lachen zijn omwille van de incorrectheid van die beslissing.
De tweede reden is de reactie van Ronaldo, alle Madrilenen en de enclave fanboys hier op VZ. Als Ronaldo hem dit jaar niet wint, dan gaan er een paar mensen hier letterlijk huilen, daar ben ik van overtuigd.

Maar ik denk dat Ronaldo hem wel wint, het zou ook terecht zijn.

Hij verdient het juist het minst van de in totaal 4 kanshebbers. Hij neemt het team neit op sleeptouw, zn statistieken zn niet fenomenaal of buitenaards, zn prestaties zn niet wat je noemt: goudenbal materiaal.

Voor mij zijn er 2 kanshebbers door het uitvallen vna Messi voor de rest van het jaar. Ronaldo en Zlatan zijn de grootste kanshebbers en persoonlijk denk ik dat het voor een groot deel zelfs zou afhangen van hun prestatie voor hun land tijdens de tweeluik. Het land dat wint, zal de Goudenbal winnaar leveren.

14 november 2013 om 14:30

Wanneer heeft Ronaldo zijn team op sleeptouw genomen in 2013?

14 november 2013 om 14:36

De hoeveelheid doelpunten hij heeft gemaakt tijdens wedstrijden waar het op slot zat? Voetballend neemt hij m mssn niet op sleeptouw, wat ik ernstig in twijfel breng maar dat terzijde, scorend neemt hij zn team altijd mee op sleeptouw.

14 november 2013 om 14:39

Wanneer het toedeed was Ronaldo nergens. Zowel in de CL tegen Dortmund als de Copa finale.

14 november 2013 om 15:36

In andere wedstrijden heb ik hem zeker zien schitteren! Hij was er bij Man u, maakte de beslissende doelpunt. Er zijn altijd momenten dat je er niet bij kan zijn en die momenten zijn eigenlijk altijd fataal. Denk aan de momenten dat hij er wel was, zijn er vaker dan dat hij er niet was.

14 november 2013 om 15:42

Kruip jij maar lekker onder messie zn dekbed hoor
zielig figuur ben je

14 november 2013 om 19:02

Is goed, alleen wanneer je Messi correct kan spellen.

14 november 2013 om 14:31

Hij neemt zijn team juist vaak op sleeptouw, itt Ronaldo. Ronaldo scoort altijd maar hij is voetballend te beperkt om zijn team te dragen.

14 november 2013 om 14:37

Juist Ronaldo neemt zn team op sleeptouw. Je zegt het zelf al: Scoort altijd! Vaak wanneer het moet staat Ronaldo er en laat Ribery het afweten door een beslissende pass of doelpunt te maken. Als je zegt dat Ronaldo te beperkt is voetballend, neem ik je al weinig serieus.... Dan houdt voor mij de discussie al op, want dat is een grove belediging voor iemand die tot de beste ter aarde behoord!

14 november 2013 om 14:39

Ronaldo doet naar mijn mening het tegenovergestelde van je teamgenoten beter maken. Hij laat zichzelf schitteren, en hij beslist wedstrijden voor je, maar een team dragen doet hij niet.

14 november 2013 om 14:40

Het team laat hem schitteren, het hele team speelt in zijn dienst.

14 november 2013 om 14:43

Ribery had nog een assist en beslissende pass in de CL finale.

Ronaldo neemt tegen de kleintjes zo af en toe zijn team op sleeptouw, tegen de groten maakt hij uiteraard wel de kansen af die hij krijgt maar hij creëert ze niet zelf.

14 november 2013 om 15:35

@ Gooner4eva.

Dan denk ik dat we een verschil hebben in de definitie van het team op sleep touw nemen. In mijn ogen is het wedstrijden beslissen op de juiste momenten en dat doet Ronaldo. Uiteraard kan het niet altijd en heeft ook hij een mindere dag.

@ Kurdishcule

Wat maakt het uit dat het hele team speelt in zijn dienst? Dan wordt je toch juist in staat gesteld om het team op sleeptouw te nemen, dus die zin spreekt in mijn ogen in jou nadeel.

@ Persiangooner

Ik ga op jou niet meer in zoals ik al zei: Zie de reactie op Gooner4eva en Kurdishcule

"ik speel heel constant, en iedereen bij Bayern vindt dat ik de Gouden Bal moet winnen."

Wij van WC-eend....

misselijkmakend kwalletje is het. Hij mag de schoenveters van messi, cr en zlatan nog niet eens strikken. bovengenoemde zijn machines die in hun eentje een wedstrijd kunnen beslissen, ribery is niet meer dan een leuke straatvoetballer met af en toe een goede actie.

Ik vond Ribery altijd een goede speler maar ik word nu wel een beetje gek van hem. Ronaldo en Messi zijn gewoon klasses beter, en Ibra vind ik de nr 3.

Die gast heeft het veel te hoog in zn bol , schandalig dat ie wordt vergeleken met een Ronaldo of een Messi

Deze prijs is toch ook gewoon niet serieus te nemen? Stel dat Messi 80 doelpunten maakt in een jaar en Ronaldo maakt er 2. Dan nog zullen er mensen zijn die op Ronaldo gaan stemmen omdat ze hem bijvoorbeeld meer mogen. Wie het populairst is wint hem. Niet de beste voetballer.

14 november 2013 om 15:39

Precies daarom is het nutteloos om te zeggen: 'ronaldo moet winnen want hij heeft meer gescoord.' Dat kan wel kloppen maar uiteindelijk stemmen de mensen wie zij zelf beter vinden en waar hun voorkeur naar toe gaat. Als het ging om assists en doelpunten kunnen verdedigers net zo goed weggelaten worden, net als keepers.

Rooney wint em sowieso niet wazzafanboy.. Paar jaar terug kanshebber. Nu word tie niet eens opgenoemd

Ronaldo verdient de ballon dor, maar Messi is inmiddels het gezicht van de ballon dor. Ronaldo is een goede vervanger, aangezien Messi geblesseerd is

14 november 2013 om 15:12

Waar slaat deze reactie op? Zeg ik dat Rooney hem wint?

Ik ben wel van mening dat wanneer Rooney veel meer voor het voetbal had geleefd hij hem zeker al een keer had gewonnen.

Ik vond het al lachwekkend dat hij europees voetballer van het jaar werd paar maanden geleden maar nu word het nog gekker...hij verdiend het zeer zeker niet goeie voetballer maar geen ronaldo of messi.
Maar blijkbaar vind hij dat hij hem moet krijgen iets extra's voor de stemmers om zeker niet op hem te stemmen.
Ronaldo gouden bal

Het gaat bij de gouden schoen toch om de beste speler van het afgelopen jaar? Niet om wie er allround de beste speler is? Ribéry heeft dit jaar 3 prijzen gepakt en daar een heel groot aandeel in gehad met zijn geweldig spel.. Als hij de prijs dit jaar niet wint dan kunnen we de komende 5/6 jaar deze prijs net zo goed de Ronaldo/Messi prijs noemen.. Wat Ribéry dit jaar heeft gepresteerd is ongekend en hij verdient deze prijs ten zeerste!

14 november 2013 om 16:32

Ribery heeft alleen niet zo veel gepresteerd als team wel, hij heeft daar we een aandeel in maar je kan jezelf ook overschatten.
Het gaat wel om de goudenbal en niet de schoen

haha ik denk niet dat robben dit vind, maar goed.
Ribery vergeet wat voor een team hij om zich heeft staan. het draait niet om het team, maar om de beste individu.
Kijk naar Real. Geen goed team. Anders zouden zij met al hun geweldige voetballers wel de championslegeau hebben gewonnen. Desondanks krijgt Ronaldo het wel voor elkaar om reuzachtige dingen te bereiken. waar vele goede voetballers dit niet lukte bij real!!. (kaka, robben, noem maar op).
Daarnaast heb je Barca, wat wel echt een goed team is, en dan nog draait het enkel om Messi.
Het is aardig dat ribery die prijzen heeft gewonnen met zijn team. Maar het lijkt me dat het hier gaat om de beste voetballer. En als je kijkt naar het aantal ongelofelijke dingen die Ronaldo of Messi presteren. Dan kan je Ribery moeilijk bij deze twee spelers scharen.

off topic: arrogant ventje :S

Beetje teveel gesnoven ofzo? Komt niet eens in de buurt van CR7 en Messi (in niet goeie doen).

Als Messi fan vind ik dat er maar 1 speler dit jaar recht op de gouden bal heeft... CR7!!

Sommige mensen denken dat Ribery de gouden bal moet winnen omdat hij dit seizoen alles heeft gewonnen, dat slaat toch nergens op. Het gaat om wie de beste voetballer is niet alleen om wie de meeste prijzen heeft gewonnen. Ribery maakt Bayern niet kampioen voor de duidelijkheid dat doet Ibrahimovic wel en die heeft dat al meerdere malen bezwezen!!

Ik vind het een grote schande dat hij de prijs Europese speler van het jaar heeft gewonnen. De gast is toch niet goed bij zijn appel die heeft het echt te hoog in zijn bol gekregen.

Als je als Ronaldo zijnde je meet met Messi dan kan ik dat heel goed begripen maar kom op zeg die Ribery mag nog niet in hun schaduw staan.

Vind het trouwens een heel vervelend naar mannetje die Ribery en alles behalve profesioneel in het veld en daarbuiten zoals hij zelf zegt.

@mu-wazza

Proponent in topvorm zou em nooit gewonnen hebben van de Messi van afgelopen vier jaar en daarvoor. Kom niet doen alsof Rooney van het niveau Messi of cr7 is. Goeie topspeler maar geen superster

Tja, ik wil ook wel is wat meneertje Ribery.
Zonder twijfel een prima voetballer, maar niet het niveau Ronaldo, Messi.

Jammer dat er niet objectief gestemd wordt, ben bang dat hij hierdoor hem ''per ongeluk' nog kan winnen ook. Kansloos.

Als je kijkt naar wat ik op het veld heb gepresteerd, wat ik heb gedaan om weer op mijn niveau te komen, mijn dagelijkse professionalisme, de trofeeën die ik heb gewonnen: ik verdien het."

Wat een dikke nek.dit is toch een individuele prijs of niet soms?zowel Ronaldo als Messi als Ibrahimovic leggen pak betere cijfers voor dan meneertje Ribery die denkt dat hij de beste is omdat Bayern een superteam heeft.spelers als ronaldo,messi en ibra dragen de ploeg letterlijk.bayern is niet zo afhankelijk van ribery dan eerst genoemde spelers voor hun clubs zijn.mijn voorkeur ging uit naar Messi,maar aangezien hij jammer genoeg weer in de lappenmand ligt en de laatste 2 maanden niet meer kan vlammen verdient Ronaldo de gouden bal te krijgen.legt juist als Messi monster cijfers voor en als Messi niet meer kan vlammen moet sowieso Ronaldo die bal krijgen vind ik.ik zou het wel heel erg vinden voor Ronaldo als hij alsnog op de 2de plaats eindigt en Ribery die bal wint.liever Ronaldo dan Ribery.

Cruzeiro !! Kampioen van de Braziliaanse Serie A 2013 !!! Gefeliciteerd !! Typisch Voetbalzone om hier geen melding van te maken !! Gisteren de beslissende wedstrijd gewonnen in en tegen Vitoria !
Met 16 punten en 4 wedstrijden voor het eind kampioen !!! Een vermelding waard !!! Cruzeiro Para Sempre !!! Zeroooooo !!

Een heleboel trieste reacties hier....

Als er één speler is die deze prijs zeer zeker zou verdienen dan is dan een Ribery... Mensen volgend Bayern amper.. ze zien ze wel een paar wedstrijden in de Cl.. maar daar wordt deze prijs niet alleen op gebaseerd.. Prestaties in de competities tellen ook mee..

En mensen komen hier lullen.. gaan wat scores/statistieken erbij halen en trekken dan (domme) conclusies.. Terwijl men absoluut geen idee heeft wat voor werk dat hij allemaal verricht.. En dan hebben we het nog niet eens gehad over zijn prestaties bij Frankrijk die ook gewoon goed zijn.

Het meest belachelijke dat ik hier lees is... Bayern draait goed als geheel.. daarom presteert Ribery ook beter.. en eigenlijk zou men dan aan heel Bayern die prijs moeten geven...

Maar als we even terug gaan in de tijd.. Barca presteerde paar jaar terug ook super als geheel.. Messi had ook allemaal uitstekende speler om zich heen staan die allemaal "functioneerde"... Toen werd wel massaal geroepen dat Messi die prijs verdiend.. Maar niemand zei van.. "ho, wacht eens even... heel Barca presteert gewoon schitterend"..... Men had toen ook kunnen zeggen dat Messi daarom juist zo goed presteert.. want hij werd toen ook aangedreven door spelers als Xavi en Iniesta..

Maar goed....

Dan hebben we nu Zlatan.. momenteel en de afgelopen jaren gewoon de beste spits die er rond loopt. Niemand komt ook maar in de buurt van hem als we het over echte spits hebben.

Dit jaar wordt hij ook constant genoemd.. en mensen vinden opeens dat hij het verdiend... Waarom werd hij in de afgelopen jaar nooit genoemd?

Ibra heeft elk jaar zo'n handvol wereldgoals gemaakt.. Was elk jaar belangrijk voor zijn club(s).. Scoorde overal ook aan de lopende band.. En nam Zweden altijd op sleeptouw...
Ik zag zijn naam 4-5 jaar geleden nooit voorbij komen.. Geen hond die daar aan dacht lijkt het wel maar nu opeens wel.. beetje vreemd..

En dan is er ook nog eens Ronaldo.. Daar hoeven we het niet eens over te hebben..

Ribery, Ibra, Ronaldo.. ik vind ze persoonlijk alle 3 geweldig en ik kan geen enkele reden verzinnen waarom het één van deze 3 meer zou verdienen dan de ander.. De meeste mensen hier lijken (ik weet dat sommigen het ook zijn) heel kortzichtig.. Meteen gaat men deze 3 speler vergelijken.. terwijl dat absoluut niet kan.. Ok, Ronaldo en Ribery.. beide "wingers".... Maar ook op die positie heb je verschillende types.. Dus dat valk ook niet te vergelijken.

op dit moment is ribery de beste, dus moet hij hem krijgen .

Haha en de goude bal gaat naar bayern!

Wat een zelfvertrouwen heeft die ribery toch

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren