Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Verbolgen hoofdsponsor WBA dreigt: Anelka weg of geldkraan dicht'

Laatste update:
/

Nicolas Anelka heeft een flinke rel veroorzaakt door een doelpunt te vieren met ‘la quenelle’, een gebaar dat in vaderland Frankrijk wordt gezien als een antisemitisch gebaar. Volgens het Britse magazine Marketing Week is hoofdsponsor Zoopla van West Bromwich Albion absoluut niet blij met Anelka.

De eigenaar van sponsor Zoopla is een Joodse zakenman en hij zou een flink dreigement hebben geuit op de burelen van the Baggies. Als Anelka ooit nog in actie komt voor de club, draait Zoopla de geldkraan dicht.

Anelka verklaarde na zijn goal dat het gebaar was bedoeld voor zijn vriend Dieudonné, een omstreden Franse cabaretier. “"Het was bedoeld voor een Franse komediant die Nicolas goed kent. Hij gebruikt dit gebaar in zijn act en Nicolas wilde het doelpunt gewoon aan hem opdragen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Slaat nergens op wat die eigenaar van Zoopla hier doet.. ik zou als Wba zijnde gewoon een andere sponsor zoeken. Straks gaan ze nog met de transferbeleid van de club bemoeien.

18 januari 2014 om 15:15

Pardon? hun naam staat op het shirtje. Hoeveel mensen denk je dat vroeger ABN Amro namen vanwege Ajax? Het is dan ook meer dan logisch dat ze hun imago positief willen houden, helemaal als het bedrijf ook nog eens gerund wordt door een Joodse meneer, die daar indirect mee wordt 'aangevallen'

18 januari 2014 om 15:21

Zoopla is een website waar je huisen op kan zoeken haha. Wba is niet zo populair in Engeland als Ajax in Nederland. Die eigenaar moet zich niet bemoeien met de club hij heeft er niks mee te maken. Als de club hem een straf wil opleggen doen ze dat. Hij is een sponsor geen eigenaar of aandeelhouder.

18 januari 2014 om 15:24

@ramos_4

Je zet jezelf echt heel erg voor gek.

Een sponsor gebruikt een voetbalclub als uithangbord, wanneer een voetballer dan zo'n idiote actie uithaalt besmeurt dat het imago van de club maar ook van de sponsor. Hij heeft dus wel degelijk het recht eisen te stellen om zijn imago te beschermen.

18 januari 2014 om 15:58

Dit is allemaal bulshitt.. er staat ook Flyemirates op het shirt van Real maar als ik wil vliegen zoek ik de goedkoopste op niet gelijk naar Emirates zoeken.

18 januari 2014 om 16:04

@ramos_4

En hoe komt het dat je de naam Emirates kent? Niet vanwege de gigantisch vele vliegtuigen die vanaf Schiphol vertrekken. Want dat zijn er niet zo veel. Je kant Emirates doordat ze bekende media magnaten sponsoren.

Maar ook het volgende, met welke airline zou je het eerste gaan vleigen? Emirates, British Airways, Cathay Pacific, Hainan Airlines, Klm, Etihad, Air France, Virgin of Asiana airways.

Wat zou jou top 3 zijn?
Waarschijnlijk niet Asiana, Cathay of Hainan airlines. Terwijl dit toch echt de 3 beste vliegtuigmaatschappijen zijn.

Maar om een ander voorbeeld te geven, de naam Emirates ken je wel.
Ken je ook de namen van:
- Ana
- malaysia airways
- Asiana Airlines
- Qatar Airways
- Hainan Airlines
- Signapore airways
- Cathay Pacific

Wel apart dat je waarschijnlijk de helft ervan waarschijnlijk niet kent. Terwiljl dit de enige vliegtuigmaatschappij-en ter wereld zijn die een 5 star ranking hebben. Maar je kent Emirates wel die het met een 4 star ranking doet.

18 januari 2014 om 16:14

Dus wat je eigenlijk zegt is dat sponsors voor de lol geld geven aan voetbalclubs, zonder bijkomende effecten? Dat zou leuk zijn, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Sponsoring leidt wel degelijk tot het vergroten van naamsbekendheid en het vergroten van je omzet, anders zou niemand dat doen.

Verder, ik ben het met je eens dat sponsors zich niet moeten bemoeien met het beleid van de club. Zou wat zijn als Aegon aan Ajax zou vertellen welke spelers ze moeten halen. Maar het is wel een sterk dreigement, zo makkelijk is het voor WBA niet om een andere sponsor te vinden.

Terecht, ik zou ook niet een team willen sponsoren waar een speler zulke politieke statements maakt en daar mee wegkomt, puur vanwege zijn naam.

Alsof die hoofdsponsor wist wat 'la quanelle' is in Frankrijk zonder dat de media daar een olifant van maakte. Wat een gezeur om niks.

18 januari 2014 om 15:21

@gooner4eva

Precies, want wat maakt het nou uit om een anti-semitische, holocaust ontkennende "comedian" te ondersteunen met een beweging die in Frankrijk geassocieerd wordt met extreem rechts en negativiteit gericht op het Joodse volk?

18 januari 2014 om 15:30

Hoe je er bij komt dat hij de holocaust ontkent is me een raadsel. Het tegendeel is waar.

18 januari 2014 om 17:44

Hij maakt grapjes over het Jodendom zoals men ook vaak grapjes maakt over moslims. Wat je ziet is de kracht van de Joodse lobby. Als je iets negatiefs over Joden typt of zegt, dan wordt je monddood gemaakt of volgen er gevolgen die je in financieel zwaar weer brengen. Dit is weer zoiets.

18 januari 2014 om 18:08

Lekkere leeghoofdige reactie dit. Vooral de opmerking dat Dieudonne 'grapjes maakt over het jodendom'. Ja, als je het zo benoemt lijkt er niets aan de hand en lijkt de reactie erop zwaar overtrokken. Maar jouw reactie past in het patroon van ontkennen en kleiner maken dat in ultrarechtse kringen zo'n beetje tot kunst verheven is. Net als het waarschuwende vingertje naar de machtige joden met hun sinistere complotten. En ook daar geef jij hier een mooi voorbeeld van. Want kun jij de lezer hier wellicht nog een paar voorbeelden noemen van het monddood maken of financieel ruineren van joodse criticasters?

Chantage dit. Maar zomaar de geldkraan dichtdraaien gaat waarschijnlijk niet aangezien ze met een contract zitten, maar een premier league club als West Brom vindt wel een andere sponsor.

18 januari 2014 om 14:46

Chantage wijst op een misdaad. Dat is dit niet. Hij laat wel zijn macht gelden als sponsor. Ik vind het meer dan geoorloofd in deze zaak.

18 januari 2014 om 14:54

Zo'n sponsor hoort zich niet te mengen in het dagelijks beheer van het bestuur.

18 januari 2014 om 15:14

@rodeduivelfan

Dit heeft niets met het "dagelijkse beheer van het bestuur" te maken, dit heeft te maken met het besmeuren van het image van de club en daarmee de sponsor. Daar heeft hij als sponsor wel degelijk het recht zich in te mengen.

18 januari 2014 om 16:13

@ Rodeduivelfan

Je weet neit wat er contractueel is afgesproken. Dat is het grote punt. Indirect betaald de sponsor het salaris van Anelka. En indirect heeft een sponsor altijd vrij veel te vertellen.

Ik vind het begrijpelijk. Het is een verwerpelijk gebaar. Anelka heeft dit luchtig willen oplossen, maar dat gaat niet zomaar.

Komt door die antisemitistische beweging. Je moest het maar weten dat Sunderland geld krijgt van een "jood". Wel altijd handig om iets uit te zoeken voor dat je iets doet of ergens naar heen gaat.

Er wordt hier overdreven vind ik. Dieudonné lacht met alle volkeren. Blanke, zwarten en Noord Afrikanen, maar wanner we bij joden komen heb ik de indruk dat het allemaal niet mag.

Hoe vaak wordt er niet gelachen, met het uiterlijk van zwarten door komieken of dat Marokanen zogezegd dieven zijn. Dat vind iedereen grappig, dat mag allemaal, maar eens we aan de joden komen dan is het ineens dramatisch.

Ofwel behandel je iedereen gelijk en maak je geen onderscheid tussen volkeren en wordt elke beleldiging gestraft ofwel laat je het allemaal doorgaan, gelijk voor iedereen.

18 januari 2014 om 15:03

Toch is het zo dat het nu als een verborgen Hitlergroet gebruikt wordt. Ik heb mensen het op social media bij het Anne Frank huis en zelfs bij Auschwitz zien doen.
Dat vind ik dan wel weer erg respectloos en ook al zaten er bij Anelka misschien geen kwade bedoelingen achter het is wel behoorlijk dom om als publiek figuur en sporter dan zoiets te doen terwijl je weet dat het een heleboel ophef gaat veroorzaken.

18 januari 2014 om 15:08

Onzin, Dieudonné hamert al langer flink door op joden in zijn act op een veel groffere wijze dan naar andere bevolkingsgroepen. Hij heeft ook een politieke carrière waar hij zelf zegt anti-zionistisch te zijn, maar hij is een pure anti-semiet. Associeert zich ook met holocaust-ontkenners en hij zegt tegen de Franse jeugd dat de schuld van hun problemen ligt bij de joden, die hun geld krijgen.

18 januari 2014 om 15:17

Er zijn zoveel caberatiers die ook holocaust grappen maken. De ene maakt ergere grappen erover dan dd andere maar ik vind dat je als caberatier alles moet kunnen zeggen kom op zeg het is 2014!

18 januari 2014 om 15:19

@frhich

Ben je nou serieus zo dom? Hij maakt grappen over de holocaust, ok dat is onderdeel van zijn act, hij ontkent de holocaust. Weet je wel wat dat inhoudt?

18 januari 2014 om 15:23

Over de holocaust moet je niet alles kunnen zeggen. Je mag er een grap over maken(vind ik onsmakelijk), maar je mag het niet bagatalliseren. Net zoals je bijvoorbeeld de Armeense genocide of het slavenverleden niet mag ontkennen of bagatalliseren.

18 januari 2014 om 15:45

@frhich
Die vlieger gaat niet op zodra jij een boodschap in je act verkondigt dat een groep in gevaar brengt of haat aanzet.
Dieudonné is meer dan slechts een cabaretier. Verdiep je je eens erin.

18 januari 2014 om 15:51

@kevink
Gast het is een comedian who the F cares wat hij zegt. Hij maakt grapjes dat is zijn werk als je hem niet leuk vindt kijk er gewoon niet naar hem. Ik vond die Hans Teeuwen ook altijd een verschrikelijke caberatier dus naar hem keek ik niet makkelijk zat. Trouwens wie bepaalt waar je welof geen grappen over mag mag maken??? Mag je ook geen grappen over Syrie maken of Russisch homo's, 9/11, slavernij , Christenen of moslims??? Zie je niet hoe hypocriet dit gedoe is dusja ik vind dat je overal grappen over moet kunnen maken!

18 januari 2014 om 16:49

@frhich

Gast geef jij even aan dat je totaal niet weet waar je over praat. Hij is naast comedian druk bezig in de extreem rechtse politiek.

18 januari 2014 om 17:02

@ Kevink
En jij bent zeker ook zo een Dieudonné-kenner die hier op vz na het handgebaar van Anelka als paddenstoelen uit de grond zijn geschoten. Je beantwoord mijn vraag niet. Waar ligt volgens jou de grens als het gaat om grappen maken??? Aangezien jij alles zo beter weet.
Maar goed ik hoef je reactie niet te lezen ik hoef jouw zwart witte gedachten niet te horen

18 januari 2014 om 17:12

@Gl
Armeense genocide bestaat niet eens man, je praat pure onzin. Het was een deportatie, waar veel stierven ja. Maar deze gebeurde in 1 van de koudste winters van Turkije ( temperaturen lagen soms wel onder de 30 graden) en ik keur het niet goed. Maar zoals we weten hebben de Armenen ook heel veel onschuldige Turkse dorpen en ja ook Koerdische dorpen uitgemoord tijdens hun zogenaamde onafhankelijkheidsoorlog. Ze werkte samen met de Russen, die ze uiteindelijk ironisch niet eens een stukje land gaf, terwijl ze in het Ottomaanse rijk vrijheid van geloof hadden ( dit hadden ze niet in de Sovjet Unie) en ze zeer hoog posities behielden in het Ottomaanse bestuur. De Armenen uit bijvoorbeeld uit de grote steden zoals Istanbul en Izmir zijn helemaal niet gedepoteerd. Verder weten we natuurlijk allemaal dat 1 van smerigste genocide's op de naam van Armenie staat. De Hocali genocide, waarin Human Right Watch aangaf dat de Armenen naar een verschrikkelijke, eeuwenoude traditie van hun alle neuzen en oren van deze stad hadden meegenomen als trofee.

18 januari 2014 om 15:17

@rodeduivelfan

"ofwel behandel je iedereen gelijk en maak je geen onderscheid tussen volkeren en wordt elke beleldiging gestraft ofwel laat je het allemaal doorgaan, gelijk voor iedereen."

Dat is dus iets wat Dieudonné niet doet, en zijn acties moet je alles behalve lacherig over doen. Hij is een walgelijk persoon, niet voor niets dat hij in Frankrijk vrijwel overal geweerd wordt.

18 januari 2014 om 15:52

En gesteund. Door talrijke groepen, met name in de banlieus.

Gelijkheid is exact wat Deudionné zegt te verkondigen. Begrijp me niet verkeerd, zijn voorstellingen zijn walgelijk. Zijn visie is echter dezelfde als die van rodeduivelfan: geef niet slechts de holocaust een voetstuk, een herinneringsdag, maar ook de schande die de Algerijnen hebben meegemaakt, etc. Hij zegt zich te verzetten tegen de elite, hetgeen hem juist zo populair maakt. De manier waarop is er een om vooral te weren.

Niettemin blijven zijn voorstellingen walgelijk, nogmaals.

Ik heb die wedstrijd live zitten kijken en begreep het gebaar niet.
Wat ik totaal niet begrijp is waarom Anti-semitisme er meteen weer bovenop duikt.
Anelka heeft al aangegeven dat het niet richting semitisme gericht is. Wat voor zin heeft het dan om een gebaar te veroordelen als het een schijnbaar andere betekenis heeft ??

18 januari 2014 om 15:27

@rodyboss

Omdat Anelka gewoon een domme opmerking maakt wanneer hij zegt dat hij het niet anti-semitisch bedoelt. Hij heeft zelf toegegeven dat hij het deed om Dieudonné te ondersteunen. Daarmee geeft hij toch direct aan dat hij achter Dieudonné z'n woorden staat? Oftewel: hij steunt hem in z'n anti-semitische gedrag.

18 januari 2014 om 15:53

Ja wat denk jij dan? Dat hij zegt: ja ik mag Joden gewoon niet? Dan had hij een enorme schorsing plus boete gehad en was zijn carriere voorbij.

18 januari 2014 om 16:02

Heb je weleens gehoord van een bombardement wat niemand opeist ? Dat dus..
Als hij de wereld wilde laten weten dat hij anti-semitisch was, had hij dat gewoon kunnen zeggen.

18 januari 2014 om 16:15

Dat gebaar heeft wel degelijk de betekenis van een omgekeerde Hitler groet,als rechtse idioten er zich mee gaan laten fotograferen bij Auswitch en in het Anne frank huis en de man die hem verzon een notoire joden hater is kan je er moeilijk een andere betekenis aangeven.

Het lijkt er nu toch wel op dat Anelka echt de consequenties moet gaan nemen voor het maken van zijn anti-semitisch statement. Hij heeft nog krampachtig geprobeerd om zijn afkeer voor joden onder het matje te schuiven door luchtig te doen over de quenelle, maar hij komt er nu achter dat de fase waarin er nog twijfels waren over de betekenis van deze groet voorbij is. Je kunt niet meer stiekem laten zien dat je een anti-semiet bent en dus was zijn verklaring achteraf, en met name de foto van Obama, lachwekkend en laf. Alleen mensen die sympathie hebben voor de walgelijke meningen die meneer Dieudonne verspreidt, nemen hem daarin nog serieus.
Als Anelka een vent is die staat voor zijn overtuiging dan kondigt hij zelf aan niet meer te willen spelen voor een club waarvan de hoofdsponsor een jood is. Doet hij dat niet dan zal de hoofdsponsor zelf eisen gaan stellen, zoals nu blijkt.

Waarom is het toch altijd Anelka die weer voor opschudding zorgt. Past precies in het rijtje Balotelli en Barton. Hadden ze alle drie niet het talent gehad van tegen een balletje trappen waren ze allemaal stuk voor stuk de nor in gegaan.

De sponsor heeft gewoon volledig gelijk door er een punt achter te zetten. Het besmeren van de naam via de voetbalclub heeft wel degelijk gevolgen. De man steekt miljoenen en wordt dan door een van zijn eigen spelers (hij betaalt) volkomen belachelijk gemaakt.

Waarom lieten al de sponsoren van Tiger Woods hem vallen nadat hij met 100 verschillende vrouwen vreemd gegaan was??

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren