Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer over bekerloting: 'We hebben iets goed te maken tegen AZ'

Laatste update:

Als speler won Frank de Boer de KNVB Beker twee keer, maar als coach pakte hij de prijs nog niet. De oefenmeester hoopt daar dit seizoen verandering in te brengen, maar weet dat een plek in de finale in De Kuip allesbehalve een zekerheid is. Tijdens de loting voor de halve finales werd Ajax gekoppeld aan provinciegenoot AZ, dat bovendien thuis mag spelen.

/

De Boer weet dat zijn ploeg de borst kan natmaken. "Het is voor ons de moeilijkst denkbare loting, maar ik heb goede hoop dat we AZ kunnen verslaan", zegt de oefenmeester op de website van Ajax. "Het is een mooi affiche in een mooi stadion met een goed veld. Bovendien hebben we iets goed te maken tegen AZ na de nederlaag van vorig seizoen."

Ajax en AZ kwamen elkaar vorig seizoen ook al tegen in de halve finale van de KNVB Beker, toen in de Amsterdam ArenA. AZ was verrassend met 0-3 te sterk en won vervolgens de eindstrijd van PSV. De Boer stond in zijn eerste seizoen als hoofdtrainer nog wel in de finale van de beker, maar toen was FC Twente met 3-2 te sterk.

Denk je dat Ajax de finale van de beker bereikt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Fantastische loting! Wordt erg spannend en de winnaar zal vrijwel zeker de beker winnen. Laten we ze dan ook terugpakken nu!

24 januari 2014 om 12:37

Klopt, wie deze wedstrijd wint wint knvb beker

24 januari 2014 om 13:45

Zeg dat niet te hard.. Kan me 24 mei 2001 nog herinneren, toen Twente als absolute underdog mocht aantreden tegen Psv.. 32.000 Twente supporters in De Kuip en uiteindelijk ging die beker mee naar Twente...

Op papier zouden AZ en Ajax een wedstrijd tegen NEC of PEC makkelijk moeten winnen natuurlijk, maar voetbalwedstrijden worden op gras gespeeld, niet op papier..

24 januari 2014 om 14:53

Niet helemaal eens Arie: gezien de overgebleven ploegen had dit de finale moeten zijn, dan was het een fantastische loting.

geen automatisch 2tje op het toto formulier. voor az is dit de kortste weg naar europa en weer een prijs. Kwalitatief moet dit voor Ajax te doen zijn maar deze wedstrijd zal op details worden beslist denk ik

24 januari 2014 om 12:48

Werd De Boer in zijn eerste jaar ook niet verslagen door AZ? Dat was toen na dat Wesley incident. Of zat De Boer er het jaar daarvoor al.

24 januari 2014 om 13:00

Nee in zijn eerste jaar verloor Ajax de bekerfinale van FC Twente. En een week later won Ajax de titel door FC Twente te verslaan in de Arena.

24 januari 2014 om 13:08

feit blijft wel dat de boer als trainer 2 tegenstanders heeft waar we het sinds zijn aanstelling minder tegen doen. vitesse en az. winnen van az lijkt toch maar nooit te lukken. vorig jaar 2-2 op de eerste speeldag de return dan weliswaar met pijn en moeite 2-3 gewonnen maar ook in de beker 2x pijnlijk verloren. AZ is een lastige kluif.
Op basis van materiaal en ranglijst kun je de uitslag niet bepalen. Geloof mij maar dat de kansen 50/50 zijn! wellicht wel 60/40 in het voordeel van de kaaskopjes.

24 januari 2014 om 13:47

@ AZAlkmaar2, het wordt hoe dan ook een mooie wedstrijd, alweer. Ajax-AZ tegen elkaar is altijd een beladen wedstrijd die vaak erg gelijk opgaat. Ik verwacht niet dat het dit jaar anders is. De manier van spelen die AZ hanteert is precies wat Ajax niet ligt. Het zal weer een leuk duel worden, veel kijkplezier

24 januari 2014 om 15:09

Het tweede jaar was inderdaad met het incident van Wesley die Estaban aanviel toen Ajax nog 1-0 voor stond. Afgelopen jaar verloor Ajax met 0-3 toen Ajax niet met zijn sterkste elftal stond. Dus het wordt spannend wat het deze keer gaat worden.

24 januari 2014 om 17:12

Azalkmaar2,

Lees toch de tekst eens.

"de Boer stond in zijn eerste seizoen als hoofdtrainer nog wel in de finale van de beker, maar toen was FC Twente met 3-2 te sterk."

Lezen, lezen, lezen.

Kom op Ajax word weer eens tijd voor de dubbel!

24 januari 2014 om 12:34

Treble

24 januari 2014 om 12:48

Haha treble sorry maar grashoppers is eind station in de uefa cup. Al hoop ik het niet om de punten.

24 januari 2014 om 12:54

Grashoppers? Maar ik ben het met je eens dat de Treble een stap te ver is. Laten we ons focussen op de titel en de halve finale tegen AZ! Het is belangrijk om volgend jaar weer in het kampioenenbal te mogen acteren. goed voor de ontwikkeling van de spelers en voor de clubkas. Tegen Salzburg wordt het al moeilijk genoeg, die hebben vooral met die Alan toch wel een spitsje hoor! Moederziel alleen bovenaan in Oostenrijk en bijna alles met 3 doelpunten verschil winnen. Ze zijn niet minder als Ajax.

24 januari 2014 om 12:58

Voor de treble hebben we de Uefa cup niet nodig. Hebben de JC schaal ook al gewonnen!

24 januari 2014 om 13:29

Haha scherp Zlatan!!

24 januari 2014 om 15:54

Grashoppers hebben niet zulke goede wedstrijden tegen grote clubs gespeeld.
Volgens mij stelde hun poule niet zo veel voor. Ajax kan bogen op een paar goede wedstrijden tegen barca, manu en man city.
Maar we moeten het zien, in ieder geval wel oppassen voor onderschatting maar ik schat de kans voor Ajax net iets hoger in.

Ajax is de beste van de eredivisie ik heb er alle vertrouwen in dat ze de knvb beker winnen en de eredivisie ajax is de beste in de eredivisie alle andere clubs zitten een niveau lager dan hun ze winnen niet voor niets 3 x op een rij de landstitel

24 januari 2014 om 13:25

Ik denk dat Vitesse de eredivisie gaat winnen

24 januari 2014 om 14:01

Ja die heeft ook een kans maar ik denk toch dat ajax het wint en vitesse als 2de

Az begint toch een beetje een angstgegner te worden voor Ajax. Zeker in de beker. Voor Ajax is het een troostprijs, voor AZ de hoofdprijs. En mocht ajax rondom de halve finale nog een belangrijke competitie wedstrijd hebben, dan is de competitiewedstrijd toch belangrijker. Kijk maar naar vorig jaar toen de Boer ineens 8 wijzigingen doorvoerde. Dus het ligt een beetje aan de omstandigheden wie er gaat winnen.

24 januari 2014 om 12:23

Die zondag erna is twente thuis.. Wie weet een gelukje voor az

24 januari 2014 om 12:27

Klopt maar toen met dat incident met die supporter gaf ik ze een goede kans. Ze stonden immers voor met 1-0.

24 januari 2014 om 12:45

@3bier: En ook ondanks die, volgens mij waren het er 7 en allemaal met een grondige reden, wisselingen was Ajax gewoon de betere en hadden ze die wedstrijd gewoon moeten winnen. Stom dat Az op zo'n lullige manier moest winnen, maar daar is niks aan te doen. Gewoon vooruit blijven kijken. Kan nu niets over die wedstrijd zeggen de omstandigheden zullen dat dan wel zeggen. Maar als je kijkt naar vorm en selectie hoort Ajax gewoon Az een pak slaag te geven.

24 januari 2014 om 17:44

Beter het balletje rond tikken bedoel je, maar verder niet in de 16 geweest! Toen de basisspelers erin kwamen (eriksen, etc) ging Az gas geven.

Ik had hoge verwachtingen van Ajax tegen Feyenoord maar AZ uit in de beker is toch wel wat anders.

AZ gaat met dit middenveld tegen dit Ajax het niet redden. Haal Toornstra erbij en AZ kan weer meedoen in de top. Vorig jaar was Elm ook al de indewegloper, maar toen hadden we nog het superduo Maher en Altidore. Nu heeft AZ alleen de centjes.....

24 januari 2014 om 12:26

AZ kan Toornstra alleen niet betalen, FC Utrecht zal veel te veel voor hem vragen. Daarbij is het voor Toornstra niet echt een stap omhoog. Die zal na FC Utrecht waarschijnlijk wel naar de top van de Eredivisie willen. Trouwens zou AZ met Toornstra ook niet de aansluiting vinden bij die top.

Met deze opstelling (in de beker) zal Ajax denk ik gaan spelen. Ik denk dat het een 1-3 overwinning wordt.

Vermeer
van Rhijn
Veltman
Moisander
Boilesen
Klaassen
Blind
Serero
Schone
de Jong
Fischer
24 januari 2014 om 12:28

Aangezien Ajax de zondag na deze wedstrijd tegen FC Twente speelt verwacht ik dat mensen als Duarte en Denswil de wedstrijd tegen AZ in de basis starten.

24 januari 2014 om 13:01

Als ik nu gisteren 80 minuten lang duarte heb gezien en dat vergelijk me de gemiddelde prestaties van Serero, zet dan maar Duarte op die plek. Serero wisselt hele goede momenten af met pauzes van 70 minuten waarin die onzichtbaar is. Is 1 of 2 keer per wedstrijd echt aanwezig en de rest wil die de bal voornamelijk om hem terug te kaatsen.

Duarte wil de bal gewoon hebben om er iets aanvallends mee te doen, man in zijn rug of niet, gewoon inspelen. Ook brengt hij wat meer strijdt bij balverlies en knalt af en toe een duel in. Was mijn hoop ook toen hij kwam en nu nog steeds, dat hij gewoon op de plek links op het midden komt te staan. Meer body, betere pass, beter schot, mee lef en durft fouten te maken. Bij mij geniet hij de voorkeur boven serero.

24 januari 2014 om 15:39

Shorty 84, helemaal mee eens! Serrero doet het verdienstelijk, maar Duarte is een strijder en vechter. Enextra fysiek is altijd welkom.

Zonder die Martens gaat Ajax het wel flikken denk ik. Kwaliteitsverschil is groot geworden tussen de twee clubs.
Ik voorspel weinig problemen in Alkmaar voor Ajax. 0-3

AZ heeft dit seizoen helemaal geen goed elftal en ik denk dat Ajax deze wedstrijd relatief makkelijk zal winnen. Zolang Jóhannsson maar niet teveel ruimte krijgt zal AZ waarschijnlijk niet scoren en verdedigend zijn ze zwak.

24 januari 2014 om 12:40

Toch was de wedstrijd om de Johan Cruijff schaal heel spannend.
Uitslag ha net zo goed andersom gekund.

Ik verwacht eigenlijk dat ajax dan al zo goed als kampioen is en dus vol voor de beker kan gaan dus.....

Wat gebeurt er als Ajax zich in de competitie plaatst voor de EL of CL en ze winnen de beker in een finale tegen bijv. Pec? Gaat PEC dan Europa in ? Als dat zo is hoop ik bijna dat AZ de beker wint, beter voor de Europa punten ...

24 januari 2014 om 13:01

Dan gaat de verliezend finalist inderdaad Europa in. Heb je straks een NEC of PEC in Europa.

24 januari 2014 om 13:12

Dat is niet waar. Het gaat naar de plek onder Ajax in de Eredivisie.

24 januari 2014 om 13:39

@realgaz, ik hoop dat je gelijk hebt. Ik meen me ook zo iets te herinneren en ik zou dat ook eerlijk vinden.

Resultaten van het verleden geven geen garantie voor de toekomst maar ik kijk terug naar 3-2 Winst aan het begin van het seizoen???

On: Ik ga dr zeker heen! Hoop op een wed vol spanning strijd en goals. Ik kijk ff door me Rode Bril en zeg dat het wordt:

AZ 3-1 Ajax

1x Gudelj
1x Berghuis
1x Johannson
1x Bojan

24 januari 2014 om 12:37

Droom verder!!!! Dat zie ik nooit gebeuren

24 januari 2014 om 12:38

Als je terug kijkt naar die wedstrijd dan zou je moeten zien dat Ajax toen met 1-5 had gewonnen als Van Rhijn niet zo dom was geweest. Dat potje was juist weinig hooggevend.

24 januari 2014 om 12:51

daarom geven ook geen garantie! Maarjah, Ik heb volle vertrouwen! ik reis niet voor niets ( Bijna elk weekend ) Naar Alkmaar, Gaan dr VOL voor!

En ik vond ons in de JSC schaal ook wel geleikwaardig aan Ajax

Dit x gaat het lukken Ajax de dubbel

24 januari 2014 om 12:41

Je bedoelt voor de trippel

Voor beide clubs een beroerde loting. Dan hoor ik mensen zeggen dat AZ nu thuis meer kansen heeft dan in een finale op neutraal terrein maar een finale was bijna zeker een Europees ticket geweest. Nu valt er bij winst van Ajax een ticket weg in de playoffs. AZ moet dus alleen daarom al winnen.

Eigenlijk is dit de Finale
Maar het huidige Ajax is veel beter als Az.
Vorig jaar heeft de Boer AZ flink onderschat en dacht het met een B team af te kunnen.
Ja, als je arrogant bent ga je wel eens op je bek.
AZ heeft het thuis voordeel, maar ik voorspel 0-3 voor Ajax , welke van Zwolle in de kuip met 5-0 gaat verslaan

24 januari 2014 om 12:51

Had niks met onderschatting te maken. -_- Alle wisselingen hadden hun redenen. En ook met die wissels had Ajax gewoon een goed elftal staan. Ajaxwaardig. Alleen door domme fouten is die wedstrijd verloren gegaan.

24 januari 2014 om 13:04

Siem de jong laten banken, voor Hoessen (lol)
Fisher op de bank, lukoki laten spelen.

Sighthorsson was toch niet in vorm (toen niet,eigenlijk al 3 jaar niet of weer eens geblesseerd)........

Dijks die ''nekte'' Ajax wel bij de 0-1, dramatisch uitverdedigd toen, maar goed at vond en vind ik niet erg

De wisselingen van Ajax waren wel een verzwakking... maar eigenlijk alleen Fisher en De Jong...........

24 januari 2014 om 15:42

@gentleman
Je weet toch wel beter hoop ik? Of heb je jezelf iets wijs gemaakt?
Het weekend daarvoor en daarna stond de basis elf er weer.
De Boer heeft AZ puur onderschat en heeft een blunder gemaakt.
Maar als jij jezelf iets anders wijs wil maken maakt mij niet uit

24 januari 2014 om 13:06

@ steward

Nee, dit is niet 'eigenlijk de finale'. Dit is gewoon de halve finale, en niet anders.

Wat je verder schrijft slaat natuurlijk ook nergens op. Uiteraard is Ajax momenteel de favoriet voor de beker, maar vrijwel geen enkel wedstrijd gaat momenteel voor Ajax van een leien dakje. Ajax zal nog alle zeilen bij moeten zetten om überhaupt de finale te halen. In de finale zit de tegenstander, NEC of PEC Zwolle in een prima underdog positie. Maar voor zo'n tegenstander is zo'n wedstrijd een fantastische kans om een mooie prijs te winnen, dus die zullen er vol op klappen, valt te verwachten tenminste.

24 januari 2014 om 13:33

Zwolle heeft het hele seizoen nog geen finalegevoel gehad met al die fluttegenstanders

Wat Ajax betreft heb je wel gelijk. De resultaten zijn goed maar tegen Cambuur, Roda, PSV en Feyenoord zat dan ook alles mee. Alle statistieken spreken in ieder geval in het voordeel van AZ

24 januari 2014 om 15:47

@ Malloot
Dit zeg je waarschijnlijk omdat Zwolle in de andere halve finale zit.
Normaal gesproken hoort Zwolle natuurlijk niet in een beker finale
Maar door gunstige loting en doordat Roda Vitesse en PSV hebben uitgeschakeld.
Ajax , Feyenoord uitgeschakeld.
Is de kans aannemelijk dat Zwolle de finale gaat spelen.
Maar het is geen finale affiche.
Finale Affiche is wel Ajax AZ zoals al meer is geweest.

Ik denk dat AZ serieus kans maakt om gewoon te winnen van Ajax. De spelers zijn zoveel gemotiveerder dan tegen 'lagere' clubs (met alle respect natuurlijk). Ik ga voor een 2-1 overwinning voor AZ. de 2-1 wordt gemaakt door Moisander, een stomme eigen goal *droomt lekker verder*

24 januari 2014 om 13:02

De meeste dromen zijn bedrog! maar in deze droom geloof ik heilig!

Als AZ scherp aan de aftrap verschijnt hebben we nog een kansje, helemaal als Nemanja Gudelj en Celso Ortiz zo stabiel blijven spelen. Vooral Nemanja Gudelj, wat een krachtpatser is dat!

Erg benieuwd of Klaassen van ''kuitenbijter'' Ortiz (positief, Ortiz is nooit vies/smerig meer teken van doorzetter)
En Gudelj op Serero, fysiek wint Neno dat met afstand, voetballend minimaal gelijkwaardig.

Maar de verdediging (incl. keeper) van Ajax is minimaal 1-2 klassen beter dan die van ons... Aron maakt dan nog wel eens een goaltje bij ons, Berghuis/gudmundsson en Beerens zijn erg wisselvallig...

Cliche:
Heeft iedereen een top dag (helemaal Elm, Beerens, Esteban e.d. normaliter zwakke schakels) dan maak je een kans(je).

24 januari 2014 om 13:28

Als Ajax uit de duels kan blijven door te domineren wordt het moeilijk voor AZ, dat gaat liggen aan het thuispubliek. Als Ajax vroeg op voorsprong komt is het afgelopen voor AZ omdat het publiek dan rustiger word. Is het publiek vel dan kunnen Gudelje en Ortiz de duels op kracht winnen ja.

24 januari 2014 om 13:33

Publiek dan rustiger wordt? Na een vroege achterstand? Dan slaat juist de vlam in de pan over het algmeen Kijk maar naar de sfeer tegen Ajax en Psv dit jaar. En hoe het team er doorheen werd gesleept met 9 tegen 11 9 (na 10 minuten met 9) tegen Roda!

In wedstrijden tegen de top 5/7 is het nooit rustig in Alkmaar..... alleen als je tegen een NEC of RKC speelt in een gezapige wedstrijd is het rustig, maar goed dat zal bij Ajax en andere clubs ook zo zijn..

Vol op de aanval!
Dat is de manier waarop je Ajax pijn kan doen hopelijk....onze ''turtle tactiek'' in de Arena vorig jaar, die weliswaar met 0-3 gewonnen werd. Is zeer risicovol... met een verdedigende opstelling beginnen.... als je achter komt dan loop je heel erg zwaar in het mes. En kom je voor, kan je het uitcounteren.... toch is dat geen fijne situatie om in te zitten. Risico vol.

Thuis moeten we gewoon vol op de aanval gaan....

Mattias Johansson weer ipv Etienne Reijnen
Markus Henriksen in plaats van Viktor Elm
Steven Berghuis hopelijk nog steeds zo in vorm tegen die tijd!
Esteban foutloos (utopie? hoopt doet leven)
En Gouweleeuw/wuytens weer genadeloos!

Esteban
M. Johansson
Gouweleeuw
Wuytens
Viergever
Neno Gudelj
Celso Ortiz
Henriksen
Beerens
A. Johansson
Berghuis
24 januari 2014 om 13:22

Ajax zal gewoon met de 11 sterkste spelers moeten beginnen om dit klusje te klaren. AZ met advocaat is thuis gewoon sterk.

24 januari 2014 om 13:30

Ik vind het niet erg als Ajax zonder Fischer, De Jong, Moisander en Blind speelt hoor, dat staat buiten kijf. Maar dan nog wordt het lastig...

AZ heeft namelijk 3-5 goede spelers, rest hobbelt leuk mee. Erg cliche matig, maar de toppers moeten top zijn en de meehobbelaars moeten niet door het ijs zakken (wuytens, Elm, Reijnen & Esteban e.d.)

24 januari 2014 om 15:50


@jan1980
Vol op de aanval??? Je eigen graf graven???
Kijk even terug naar de tactiek van vorig aar tegen Ajax.
Niet zo dom lullen ajb.

24 januari 2014 om 21:59

Een verdediging met Reijnen en een Viergever die niet in vorm is. Ja daar gaan we vol op leunen, joepie! In uitwedstrijden werkt het, thuis niet..

25 januari 2014 om 08:32

Ajax is gewoon te pakken, kwalitatief kunnen we ze gewoon pakken. Je moet alleen zorgen dat je eerste en tweede helft anders gaat spelen. Het verschil is deboer die het al tijden in de tweede helft veranderd.

25 januari 2014 om 10:15

@jan
Zo lulde de Boer vorig jaar ook , net zo dom als jij nu.
Ik schat de kansen van Ajax hoger in als die van Az.
Maar bescheidenheid siert de mens, en daar zou je nog wat van kunnen leren.
Ik denk dat de huidige verdediging beter is als de van vorig jaar.
Zeker het centrale duo.
Daarbij verwacht ik dat Johansson weer spoedig op de rechtsback staat.

Voor het Nederlands voetbal zou het beter zijn als AZ de beker wint, hoop daarom ook op AZ.

24 januari 2014 om 13:34

En voor je eigen club ook, scheelt weer een ticket in de playoffs.

Achja uit of thuis, als Ajax deze wedstrijd benadert als een finale zou het verschil in kwaliteit gewoon de doorslag moeten geven. Uit of thuis maakt voor Ajax tegen AZ ook niet zo veel uit bewijzen de statistieken van de laatste jaren. Daarnaast heeft Ajax zelf weinig aan het bioscooppubliek in eigen huis tijdens bekerwedstrijden (uitgezonderd tegen Feyenoord dan) met al die dagjesmensen die een bekerwedstrijd trekt. En het geklepper van misschien wel het meest brave en minst intimiderende publiek van de Eredivisie zal spelers van Ajax ook weinig doen.

24 januari 2014 om 13:40

Speciaal voor jouw de statistieken van de bekerhistorie tussen AZ en Ajax:

W 5
G 1
V 2
DS 14-8

24 januari 2014 om 13:46

Ja, dat zijn prachtige statistieken voor AZ. Wil je er verder ook nog iets mee zeggen?

24 januari 2014 om 13:54

Dat uit of thuis een groot verschil is, zelfs met al die saaie figuren op de tribune die zonder capuchons geen families bedreigen of het stadion slopen. Normale mensen zeg maar.

24 januari 2014 om 14:12

Je geeft statistieken van de bekerhistorie tussen de clubs in het algemeen, niet van alle edities AZ-Ajax. Daarnaast zeggen statistieken uit de jaren 70 echt vrij weinig.

Misschien zeggen de volgende statistieken meer en begrijp je wat ik bedoel. Edities Ajax-AZ van de afgelopen 5 jaar inclusief bekervoetbal: 3 keer winst Ajax, 3 keer gelijkspel en 2 keer winst AZ. Edities AZ-Ajax van de afgelopen 5 jaar inclusief bekervoetbal: 2 keer winst Ajax, 1 keer gelijkspel en 2 keer winst AZ.

Als je dus kijkt naar de statistieken van de laatste jaren maakt het dus geen moer uit wie er thuis speelt, het is zowel in Alkmaar als in Amsterdam ongeveer 50/50.

24 januari 2014 om 14:39

Maar dan suggereer je ook dat AZ en Ajax net zo sterk zijn terwijl Ajax dit seizoen op bijna elke positie een betere speler heeft. AZ kan dat met het thuisvoordeel misschien compenseren.

24 januari 2014 om 15:14

Dat suggereer ik niet echt. Ik vind Ajax vooral in de breedte een stuk sterker, het verschil tussen de basiself van beide teams valt wel mee. De breedte van de selectie heeft er een belangrijk aandeel in gehad dat Ajax ondanks het drukke schema hoger staat dan andere teams die Europees en beker spelen, op dit moment dus alleen nog maar AZ.

Daarnaast heb ik altijd het idee dat het ook met de speelstijl te maken heeft. AZ heeft als een van de weinige teams een speelstijl waarmee je ziet dat het spel van Ajax tegen zich gaat werken. Gekoppeld aan de motivatie vanuit AZ tegen de "grote rivaal" Ajax maakt dat AZ altijd een hele taaie tegenstander voor Ajax. En uit of thuis, dat maakt nooit heel veel uit.

Één van mijn mooiste voetbalherinneringen was een beker wedstrijd tegen Az. Met ''ryan Donk wie kent hem niet''. Wat een fantastische sfeer in de Arena die avond!

24 januari 2014 om 13:38

Donk heeft nog nooit een bekerwedstrijd gespeeld in de Arena dus jouw herinneringen zijn gebaseerd op fictie...

24 januari 2014 om 13:41

Haha +1 David

Hij doelt natuurlijk op de play-off wedstrijd voor voorronde CL. Waar AZ wederom genaaid werd, net als in de bekerfinale van 2007, waar AZ zuivere penalties werden ontnomen en rode kaarten voor Stam en nog een paar niet gegeven werden.

Maar goed, de afgelopen jaren wordt AZ gelukkig niet meer zo opzichtig genaaid als het tussen 2004-2009 gebeurde, misschien worden we dan toch een grotere club in de ogen van scheidsrechters

24 januari 2014 om 13:58

Ja, dat weet ik. Maar die wedstrijd werd 's middags gespeeld dus dan weet ik nog steeds niet waar hij die fantastisch avond vandaan haalt. Het is een fantast. En blijkbaar erg trots op dat doelpunt van Heitinga die 10 meter buitenspel stond bij de 1-0.

24 januari 2014 om 14:53

Ik denk dat hij op de bekerfinale 2007 doelt, waarbij Ajax een onterechte rode kaart kreeg voor Gabri en Donk in de penalty reeks miste bij een 8-8 tussenstand en Davids toen de winnende erin schoot.

24 januari 2014 om 15:17

Toen werd er nog niet over Donk gezongen, dat was later pas tijdens de playoffs. In die finale werd AZ trouwens nog een zuivere strafschop onthouden voor 2-0 en hadden Stam en Heitinga ook rood moeten krijgen. Maar huisvriend Van Egmond was helaas niet te stoppen die avond.

24 januari 2014 om 15:22

Haha jij hebt blijkbaar een totaal andere wedstrijd dan ik gezien die avond.
Stam en Heitinga hoorde beide geen rode kaart te krijgen en die van Gabri was onterecht. Egmond floot toen behoorlijk goed en ook een sterke grens met dat doelpunt dat toen met de hand werd gemaakt wat eigenlijk spelbederf was en een gele kaart hoorde te zijn. Maar de az-speler kreeg er geen kaart voor.

24 januari 2014 om 15:45

David

Al tijden ben je niet serieus te nemen, maar nu sla je toch echt door! Heitinga maakte een zuivere goal.

24 januari 2014 om 17:51

Die bal werd verlengd en Heitinga stond 10 meter buitenspel, dat heeft iedereen kunnen zien. Maar goed, zoals eerder aangegeven, dat was in een periode halverwege deze eeuw dat Ajax werkelijk altijd gematst werd. Begon eigenlijk met die gestolen beker tegen Utrecht. Dat is nu gelukkig wat minder geworden.

24 januari 2014 om 18:29

Haha grappig dat werd wel degelijk gezongen en Ryan Donk speelde wel degelijk in de beker liegbeest. Maarja je roept wel meer calimero onzin. Benadeelt hahaha

24 januari 2014 om 19:57

@ Frikx

Het werd gezongen in de playoffs, Donk heeft nooit een bekerwedstrijd in de Arena gespeeld en die playoff begon om 13.30 uur dus niet 's avonds. Dat zijn 3 feiten. Maar ik neem het je niet kwalijk, ook je taalfouten niet, je bent waarschijnlijk pas 15.

25 januari 2014 om 10:21

Gabri onterecht Rood? haha was absoluut terecht
Ajax was de mindere deze wedstrijd en in de verlenging lagen een aantal spelers van Ajax met kramp op de grond.
Deze wedstrijd had AZ behoren te winnen. Maar ja dat is voetbal.
Wel opvallend was dat er voor het strafschoppen reeks niet getost werd zoals dat in het regelement staat.
De reeks werd gehouden bij de Ajax aanhang,
Maar ja, wie betaald die bepaald.

Even een vraagje. Weet iemand of de spelers van exelsior ooit de beloofde bonus heeft ontvangen(van Ajax) door van AZ te winnen?

24 januari 2014 om 14:54

Inderdaad, dat was een heerlijke finale. Met een prachtige penalty reeks waar Donk als jonkie een penalty moest nemen die beslissend was en hem slecht inschoot.

24 januari 2014 om 15:15

Finales worden in de Kuip gespeeld en niet in de Arena. Maar een gebrek aan feitenkennis is blijkbaar een eigenschap van meer Ajacieden.

24 januari 2014 om 15:20

Waarom een probleem over zo een klein ding maken.
Kijk liever terug naar die wedstrijd zelf, wat een geweldig team had Ajax toen en wat een heerlijke overwinning was dat nadat je een week ervoor de titelrace verliest op 1 doelpunt.

25 januari 2014 om 14:40

Noem je een wedstrijd die beslist word door stafschoppen een overwinning?

Ik hoopte dat ajax - az de finale zou zijn dat is pas een echte finale. En niet ajax of az - pec zwolle of nec.

25 januari 2014 om 14:42

Ik verwacht een finale Zwolle- Ajax
Vind het een vies affiche
Op een finale affiche hoort en club als Zwolle niet thuis.
Mar ja, met een beetje geluk en redelijk voetbal ko je ook in de kuip

In vergelijking met de vorige AZ-Ajax aan het begin van dit jaar is Ajax Eriksen en Alderweireld kwijtgeraakt, wat toch wel een fiks verlies is lijkt mij. Ajax was toen (qua veldspel) een maatje te groot, tot de oliedomme, maar o zo terechte rode kaart van van Rhijn kantelde het spel.

AZ was toen nog niet zo goed ingespeeld met Gudelj, Wuytens en Gouweleeuw die nieuw waren en Mattias en Aron Johansson hadden toen ook nog bijna geen AZ ervaring.

Maar Ajax is afgezien van de sterspelers kwijt (eriksen/alderweireld) er speltechnisch wel op vooruit gegaan... beide teams lijken beter dan in het begin van het jaar..

25 januari 2014 om 08:30

We kunnen ze gewoon hebben idd, de Boer maakt het verschil niet de spelers. Kwalitatief zit er niet veel verschil in, het is dat Deboer het tactisch goed kan neer zetten de tweede helft. Eerste helft in Alkmaar waren wij de betere.

25 januari 2014 om 14:46

@ruud
Normaal gesproken denk ik dat Ajax een maatje te groot is.
Maar ja een beker wedstrijd is altijd anders
De wedstrijd zal beslist worden door een persoonlijke fout van iemand.
Hopelijk niet de scheidsrechter
AZ zal wel boven zichzelf uit moeten stijgen. Maar tegen Ajax is AZ altijd zeer gemotiveerd.
Bovendien zijn dit mijn inziens de twee meest voetballende teams van de ere divisie

25 januari 2014 om 10:23

@jan
Hoe was de wedstijd Ajax - AZ ? Was Ajax toen ook de betere?

26 januari 2014 om 13:49

Als je op de bekerwedstrijd doelt, die 0-3 werd voor Az.
Nee, we waren toen niet beter maar we wonnen wel. Maar het ging een aantal keer goed, dat we goed wegkwamen. Het zat toen ook wel mee, bal van Moisander op de paal en 10 afzwaaiers van Lukoki, een Fischer of De Jong was gevaarlijker geweest.

Dat drukte de pret overigens niet... in Alkmaar, dit jaar voor de competitie, was AZ na de1-2 rijp voor de slacht hoor? En dat zeg ik als AZ fan, Fischer die voor open doel mist, Eriksen die de kruising raakt etc. tot de rode kaart was het wachten op 1-3/1-4

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren