Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dani Alves moppert: 'Het lijkt soms alsof we een uitwedstrijd spelen'

Laatste update:

Barcelona ging zaterdag voor het eerst sinds 21 april 2012 onderuit in een thuiswedstrijd in competitieverband. Destijds ging het mis tegen aartsrivaal Real Madrid; zaterdag was Valencia te sterk voor de Catalaanse grootmacht. Los Che wonnen met 2-3 in Camp Nou, waar het opvallend stil was. Van steun voor de thuisploeg was nauwelijks sprake.

/

Dani Alves baalt daarvan. "Het lijkt soms alsof we een uitwedstrijd spelen", moppert de rechtsback in gesprek met AS. "Er moet een positieve band zijn tussen de spelers en het thuispubliek. We hebben verloren en moeten verder. We moeten ermee om leren gaan en ervan leren, zodat het niet meer voor zal komen. We moeten een hele wedstrijd zien te controleren en niet maar een gedeelte."

Barcelona staat ondanks de nederlaag tegen Valencia nog bovenaan in de Primera División, maar kan later deze zondag worden gepasseerd door de ploegen uit Madrid: Atlético speelt thuis tegen Real Sociedad en Real gaat op bezoek bij Athletic Bilbao. Barcelona speelt volgende week uit tegen Sevilla.

Camp Nou is sfeerloos

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nee als het elclascio is dan is het tof

Allemaal toeristen.

2 februari 2014 om 14:32

Inderdaad. Kijk naar alle Barcelona fans hier op VZ. Alsof die geluid maken als ze in het stadion zitten, ze spreken geen eens Spaans, en ze komen waarschijnlijk al bijna nooit in het stadion. Allemaal jongetjes van 16. Daarom heb ik dus ook echt helemaal niks met Barcelona: al die Nederlanders die opeens fan zijn van hun, zum kotsen.

2 februari 2014 om 15:34

Wat een domme redenering. Denk je soms dat mensen hier op VZ wel een band met real Madrid hebben ? Of met een Arsenal, Chelsea of whatever? De meeste mensen wonen in Nederland. Beter nadenken. Ik zelf woon in zuid Spanje en ik ben ook voor barca. Als je beter op de landkaart kijkt zie je dat je Spanje nooit kan vergelijken met Nederland.

2 februari 2014 om 15:36

hahaha en dat zegt t kindje dat uit leiden komt en voor ajax is?
algemeen feit dat ajax vol zit met meelopers die niet uit amsterdam komen.
60% van nederland is voor ajax die hebben niet meer meelopers zoals jij nodig.
je argumenten zijn zo iqloos.
natuurlijk spreken de nederlandse barca fans geen spaans en natuurlijk gaan ze niet elke weekend naar barcelona. het is namelijk geen treinreis van 50 euro.
verder dat je ons allemaal in een hokje stopt als 16 jarigen zegt genoeg over jou net als je argumenten.
een ajax meelopertje die mij gaat wijsmaken voor welke club ik moet zijn.
zum kotsen.

2 februari 2014 om 16:16

Waar moet iemand uit leiden dan voor zijn? Uvs?

Hij slaat juist de spijker op z'n kop! Veel teveel toeristen daar in camp nou! Zelfs de spelers beginnen daar nu over! Gaat ten koste van de sfeer. Doe mij maar een potje in de Engelse championship, dramatisch niveau, maar een voetbalsfeer om je vingers bij af te likken.

2 februari 2014 om 18:26

Jij bent wel het beste voorbeeld van de zojuist beschreven bericht van Leidsehood!

2 februari 2014 om 21:13

@ leidsehood!!
Iedereen heeft zijn eigen reden. Kom hier niet populair doen! Meeste zijn fan wegens Cruijff. Niet zo haten. Wees sportief anders reageer je niet. Echt een sukkel

3 februari 2014 om 11:34

Wat zeg je nou? Meeste fans zijn fan sinds de successen onder Pep. Alle Barca fans zijn succesjagers van de afgelopen 5 jaar mafkees.

Tja, 90 procent toeristen.. wat verwacht je dan?

2 februari 2014 om 13:43

Lijkt me dat barcelona wel iets meer seizoenskaarten heeft verkocht dan 10% van het stadion? Barca heeft hetzelfde publiek als Psv: sfeerloos. Atletico Madrid, daar gebeurt het

2 februari 2014 om 14:28

Ja bij Atlethico is het altijd wel feest. Trouwens over de sfeer in het Bernabeu is ook weinig te klagen. Het enige is dat ze soms spelers uitfluiten voor het spelen van een slechte wedstrijd. En dat zijn vaal de ultra's maar integendeel zijn het ook vaak dr ultra's die ze toe moedigen.

2 februari 2014 om 15:30

sfeerloos? het psv stadion? zo aan je te horen ben je er nog nooit geweest ga vaker erheen en het is altijd sfeervol

2 februari 2014 om 15:40

Ik raad je toch echt aan eens naar het Philips stadion te gaan.

2 februari 2014 om 16:01

10% is idd overdreven maar een groot deel van de seizoenskaarthouders zet zijn kaarten dan weer te koop voor bepaalde wedstrijden. Is heel normaal bij Barca, wellicht bij andere Spaanse clubs ook hoor maar van Barca weet ik het door een vriend die in Barcelona stage loopt.

2 februari 2014 om 18:22

Ik was bij psv - az dit seizoen, en nou wat heeft psv voor sfeer zeg! Potverdorie nog aan toe

2 februari 2014 om 19:58

Voor sfeer moet je naar de kuip

Een grote club, maar wel een theater publiek eerste klas.

Moet toch wel lachen, want een club als Aris Saloniki maakt veel meer herrie met 21.000 man dan het hele Camp Nou.

2 februari 2014 om 12:28

Aris heeft dan ook 21.000 supporters die ECHT voor Aris zijn, niet gloryhunters die Messi en Neymar willen zien zonder maar iets van Barcelona te kennen.

Daarbij zijn Grieken veel fanatieker dan de Spanjaarden, geloof me ik spreek uit ervaring. Daar is het onze club en van niemand anders, waar het bij Barca (met alle respect) meer om
de centjes draait. Want eerlijk is eerlijk 'intimiderend' kan je het niet echt noemen dat Camp Nou

2 februari 2014 om 12:39

Het is voor de tegenstander juist prachtig om daar te spelen, dan wil je als tegenstander juist het beste uit je halen.

2 februari 2014 om 13:21

Aris is zoieso wel lachen, die hebben alles van boca overgenomen

2 februari 2014 om 16:39

Aris Thessalonki! Geweldige club! Bijna 23.000 man altijd in het stadion, staan laatste en nog altijd een gekkehuis.

Verder, in Barcelona vragen ze bizar veel geld voor een kaartje. Ben er zelf geweest en het was Barca-Granada, 90 euro moeten betalen voor eerste ring. Belachelijk! Alleen de bobo's en toeristen hebben geld voor tickters in Barca! Dan wordt het vanzelf sfeerloos. IS ook bij Real Madrid! Vroeger fanatiek, nu niks meer!

2 februari 2014 om 16:58

Aris speelt voor gemiddeld 7500 man, leuk dat iedereen elkaar nog napraat, en het leuker maakt dan het is.

Tja, daarom vind ik Barcelona en Real Madrid ook geen leuke clubs. Het zijn voornamelijk toeristen op de tribunes, en verwachten een show. Neemt niet weg dat de individuele kwaliteiten van beide ploegen wel prachtig zijn.

2 februari 2014 om 12:35

Ach doe toch niet alsof dat alleen maar in Madrid of in Barcelona gebeurt. Elke grote club heeft zowel zijn toeristen rondlopen. Hoeveel supporters denk je dat Bayern er nu bij zal gekregen hebben? Dat is niet alleen maar in Real Madrid of Barcelona. Daarbij is het in het Camp Nou altijd al vrij stil geweest. Of ze nu winnen of verliezen. Heeft vooral met het afschaffen van de harde kern te maken.

2 februari 2014 om 12:56

Zegt hij ook niet, maar bij Real Madrid en FC Barcelona is dit altijd al veel meer het geval dan bij andere grote clubs. Dat krijg je als je commercieel gewoon op een hoger niveau acteert, vergelijkbaar met de NBA, waar men ook een game van de Miami Heat meepakt puur om LeBron James. Of met de Lakers en Kobe, voordat ze slecht werden.

2 februari 2014 om 13:07

Nou ik moet zeggen dat real madrid je toch echt wel thuispubliek hoort hoor en fanatiek ook. Barca heeft gewoon (te)veel toeristen in het stadion, dat is het verschil.

2 februari 2014 om 12:56

Ik weet niet waarom je Real Madrid hier bij haalt want;
1. Het artikel gaat over Barcelona en niet Real Madrid
2. In het Real Madrid stadion is er echt 1000x meer sfeer dan in dat van Barca dus vind dit gewoon een zielige steek onder water richting Real

2 februari 2014 om 13:44

Jij bent voor real, en je zegt dat real een betere sfeer heeft dan Barca. Jij hebt een neutrale blik. Ik haal real erbij omdat ik namelijk vind dat die 2 clubs op elkaar lijken qua sfeer, en het is dan ook te verwachten dat kinderen zoals jij staan te popelen zodra er iets negatiefs wordt gezegd over Barcelona.

2 februari 2014 om 13:48

Ok, maar in het stadion van Barca is er helemaal geen sfeer, dus 1000 maal niks is nog steeds niks. En hij heeft gewoon gelijk. Het zijn vooral mensen die een show verwachten en daar is ook niks mis mee.

2 februari 2014 om 13:50

Real heeft wel meer sfeer als Barcelona, wat persoonlijk is. Maar ik snap ergens de vergelijking. De stadions van Real en Barcelona zijn niet te vergelijken met het gemiddelde Duitse of Engelse publiek.

2 februari 2014 om 15:43

Waarom haal je Bayern Munchen er ook bij?
In Duitsland heeft iedere club een grote supporters groep.
Kan je totaal niet vergelijken met Spanje.

2 februari 2014 om 15:57

@ Rooney_10

In Engeland? Haha in Engeland hoor je bij de grote ploegen meer het uit publiek dan het thuis publiek. Ik weet nog toen Chelsea tegen Shaktar speelde. Toen werd het hele stadium gedomineerd door het Shaktar publiek. En zo heb je in Engeland veel wedstrijden waar het uit publiek gewoon de baas is. Tot ze natuurlijk een goal binnen krijgen. Dan is het thuis publiek weer de baas. Maar dat is ook niet 90 min lang hoor. Tegenover ploegen met een harde kern die voor 90 min lang op de trom slaan, chanteren en met vlaggen staan te zwaaien. In Engeland heb je zelfs geen tifo's meer

2 februari 2014 om 16:19

Zeg ik hier iets negatiefs over Barcelona dan? Ik zeg alleen dat er bij Real Madrid meer sfeer is dan bij Barcelona, dat hoeft niet iets negatiefs te betekenen

2 februari 2014 om 16:23

@realzidane22

Engeland is ook teveel commercie en toerisme voor échte sfeer. Maar kijk eens een divisie lager. Aanrader om bv. een keer in The Den (milwall) te kijken. Dat is gewoon een echte Engelse sfeer.

Wanneer krijgt deze gozer eens een spreekverbod?

Hij kan alleen maar onzin uitkramen. En maar denken dat de mensen thuis maar willen meelezen met wat hij op het veld te zeggen heeft iedere keer handje voor zn mond.

2 februari 2014 om 12:28

Ik als barca fan.
Hij heeft gewoon gelijk, hoor.

En dat vind je gek Alves? Het is er inderdaad sfeerloos, maar dat vind ik ook niet gek. Het is gewoon een theater en de helft die er zit zijn toeristen of successupporters. Dat vind ik bij real madrid bijvoorbeeld hetzelfde, daar heb je ook nauwelijks sfeer. Maar bij bijvoorbeeld Atletico of Sevilla is de sfeer wel weer goed, maar daar zitten ook gewoon échte supporters in plaats van die gloryhunters.

2 februari 2014 om 12:26

Hahaha misterink. !!!
Wat een grap man.!!!!!!!!

2 februari 2014 om 12:30

Is gewoon de waarheid, je hoort ze vaak alleen als ze scoren.

2/3 daar zijn toeristen/gloryhunters, net zoals er de laatste 5 jaar 'opeens' meer Man City supporters zijn. Na afgelopen zomer 'opeens' meer Bayern trainingspakken zijn...

2 februari 2014 om 13:46

Natuurlijk is iemand fan van een club dat succes heeft. Je bent pas een successupporter als dat tijden minder gaan, je je club niet meer steunt. En volgens meeste mensen op deze site is iemand een gloryhunter als hij voor een club is die prijzen pakt. Wat wil je dat men dan support, Gateshead?

2 februari 2014 om 12:28

Nu Atletico Madrid het goed doet zullen ze ook wel een aantal van die gloryhunters erbij krijgen.

2 februari 2014 om 12:56

Gloryhunters zijn er altijd, maar of die nou massaal een seizoenskaart aanschaffen, ik weet het niet.

Bovendien gaat het ook om de spelers in je selectie. Barcelona en Real hebben spelers als Ronaldo, Messi en Neymar onder contract. Dat zijn entertainers en populaire spelers, daarvoor komen de toeristen naar het stadion. Ik zie mensen niet zo snel een seizoenskaart aanschaffen voor Diego Costa, wetende dat hij misschien wel vertrekt. Terwijl Ronaldo, Messie en Neymar zeker niet zullen vertrekken, dat lijkt me momenteel uitgesloten in ieder geval.

Soms? Je verliest pas een keer sinds een hele lange tijd en dan gaat die kleine zitten miepen. Dat de clubs uit Madrid barcelona vandaag kunnen voorbijstreven is dan dus gewoon pech voor barca

Barca heeft gewoon verdient verloren. Ja supporters kunnen de doorslag geven maar Barca is toch zogenaamd zo heel goed??? En dus hebben ze geen supporters nodig om zichzelf te motiveren tegen ploegen als Valencia

de man maakt me echt chagrijnig.
De tweede goal was hij en valdes schuld. En vooral Dani alves.,, hoe kan je een lucht duel met een speler van 1.63 verliezen..?

2 februari 2014 om 15:46

Nee Alves is 1 van de grotere spelers bij Barca

2 februari 2014 om 18:39

hij is wel een goeie speler maar soms moet je ook de neiging hebben om hem te bekritiseren. De tweede goal was gewoon niet te begrijpen.

Hij is wel de laatste moet praten na zijn wedstrijd van gisteren, hoe die als een mietje dat duel aanging met Piatti die 1.50m is..

En Laporta was degene die alle ''die hard Barca fans'' een stadionverbod heeft gegeven. Waarom weet ik ook niet. Dus logisch dat er dan minder sfeer is.

2 februari 2014 om 13:32

Dat was zodat er meer gezinnen zouden komen.

2 februari 2014 om 14:24

Maar dat is niet gunstig voor de spelers, er moet wel een leuke sfeer zijn in het stadion en dat mis ik wel

Logisch dat er geen band is met het publiek. Een groot deel van het publiek komt vaak eenmalig naar grote wedstrijden omdat het toeristen zijn. Heeft Barcelona enigszins ook aan zichzelf te danken, ze creëerden een beetje een Amerikaans sfeertje om het Camp Nou, waar gewoon veel toeristen op afkomen.

Overigens irriteer ik me mateloos aan Dani Alves, het valt me op dat hij zijn mond opentrekt na elke verliespartij of slechte wedstrijd, maar dan komt er geen opbouwde kritiek uit zijn mond, maar louter onzin.

2 februari 2014 om 12:38

Met alle respect, maar Bayern is nu in bloedvorm en hebben gewoon een van de beste selecties ter wereld. Ook jullie krijgen de komende jaren te maken met toeristen. Al zijn de Duitse supporters toch veel hechter dan de supporters van Barcelona.

2 februari 2014 om 12:52

Die toeristen bij Bayern zijn echt miniem in vergelijking van Barcelona. De Bayern wedstrijden zijn altijd uitverkocht, of het nou tegen Dortmund is of een club als Union Berlin. De toeristen bij Bayern zijn op 1 hand te tellen in vergelijking bij Barcelona.

Uiteraard zijn ze er wel, echter heeft Bayern niet zulke populaire spelers als dat Barcelona heeft, merendeels van de toeristen komen toch kijken voor Messi en Neymar.

2 februari 2014 om 13:00

Dat klopt, ik zeg toch ook dat de Duitse supporters veel hechter aan de club zijn en dat ze ook een grotere kern hebben. Ik denk alleen dat ze in de toekoemst wel meer toeristen krijgen. Natuurlijk zullen Barca en Real de clubs zijn met de meeste toeristen, maar elke topclub krijgt er mee te maken. Alleen is het bij de ene meer dan bij de ander.

Einde van seizoen
1. Real madrid
2. Barcelona
3. Atletico madrid

2 februari 2014 om 12:37

Het seizoen is nog zeer lang hoor. Er kan nog van alles gebeuren.

2 februari 2014 om 12:52

Klopt maar k denk dat het zo afloopt

Tsja 9 van de 10 mensen zijn toeristen die de grote namen van Barcelona wel eens willen zien spelen...

Kritiek op publiek is begrijpelijk, maar ongepast als het team niet alles geeft. De passie ontbreekt bij bepaalde spelers, waaronder Alves zelf. Slechte resultaten zijn absoluut niet het belangrijkste, maar Barça is historisch gezien een club die de resultaten overstijgt en een transcendentale betekenis heeft, maar die betekenis moet wel behouden worden. Op dit moment zijn er teveel mensen in de club die daar niet voor vechten.

Overigens moet de filosofie van de club overal merkbaar zijn, dus ook voor de wedstrijd. Als Catalaanse ploeg kun je geen minuut stilte houden voor iemand die een keiharde racist was, ook al heeft hij voor dat dat duidelijk was ooit een jaartje de club gecoacht.

2 februari 2014 om 14:50

Leuk. Eto'o noemt hem een vaderfiguur, Xavi staat met tranen in de ogen, en jij noemt hem een racist waar Barcelona geen respect voor mag tonen.

Over het ontbreken van passie bij bepaalde spelers valt te discussiëren, maar die zogenaamde transcendentale betekenis van je blijft je maar bezig houden. Dat Barcelona een specifieke clubcultuur heeft is mooi, maar ook aan verandering onderhevig. Net als de samenleving. Dat onophoudelijke politieke gezeur van jou is de term triest voorbij gestreefd.

Niet om arrogant, lullig of denigrerend over te komen tegen Barcelona. Maar de supporters stellen de afgelopen jaren helemaal niets meer voor. Veel van de mensen op de tribunes zijn toeristen, die elke grote club trekt. Alleen trekken Real Madrid en Barcelona er wel uitzonderlijk veel. Je ziet pas de echte supporters wanneer ze tegen een laagvlieger voetballen. En zelfs daar zitten niet alleen maar echte supporters. Sowieso vind ik dat de sfeer in de afgelopen jaren sterk vermindert is, vroeger werd er met hele curva's en uitvakken gesprongen en gezongen. Tegenwoordig is dit nog amper te vinden in de West-Europese competities. De Oost-Europese competities doen dit nog wel alleen dan vaak weer gepaard met geweld wat ook niet juist is.

Barcelona, moet misschien een manier zoeken om dichterbij de supporters te komen. Iets wat uitermate moeilijk is, maar wat wel helaas moet. Het is duidelijk te zien dat ze puur prestatie en geld gericht werken i.p.v. nog een beetje moeite te doen voor de fans. Ik denk dat de fans zelf het ook wel een beetje zat zijn om elke match met allemaal toeristen op de tribune te zien. Barcelona is lang niet meer de mooiste club om te spelen. De competitie is gewoon minder dan in de Premier League en ook de sfeer is veel minder. Want welke voetballer wilt nou niet elke week in een vol stadion spelen waar ze echt hart voor de club hebben?

2 februari 2014 om 14:54

Barça besteed genoeg aandacht aan de supporters. Dat is het probleem niet. Het probleem is dat veel van de supporters die geld hebben voor een kaartje, ver weg van Spanje wonen. De sfeer in de PL is misschien beter dan in La Liga, maar bij de grote clubs ook zeker niet geweldig. Als je echt de sfeer wilt proeven van het Engelse voetbal, moet je naar wedstrijden in de Championship, League 1 en League 2 gaan.

Speel jij dan niet zoals een natte krant, en geef de supporters waar voor hun geld in de plaats van zo nonchalant te spelen en gevloerd te worden in een duel door een midget.

Tsja allemaal dagjes mensen, zo zitten ze ook bij psg bijvoorbeeld...komt de sfeer niet echt ten goede. Maar bij barca zijn ze meer bezig met sponsors aan de binnekant van hun shirt en creatieve oplossingen te bedenken om belasting te ontduiken en spelers te betalen via pappa. Ja het motto klopt; meer dan een club!! Hahaha

Met het aantal toeristen door de crisis en de vrij hoge ticketprijzen van Barcelona is het natuurlijk begrijpelijk dat er bijna geen sfeer in het Camp Nou te vinden is.

Wat me ook opviel is hoe sfeerloos het daar in Spanje is overral halfvolle stadions. Vergelijk dat eens met Duitsland of Engeland wekelijks volle stadions.

Wrm zeurt altijd deze speler bij barca om alles?? Over messi , ronaldo, noem et maar op .. kan ie niet gwn wedstrijden spelen en zijn mond houden?!

Oeh, aaah, en messiiii is t enige wat je er hoort. Het is gewoon theater publiek.

Tsja, als bijna het hele stadion vol zit met gloryhunters krijg je dit. Barcelona heeft van alle topbclubs zonder twijfel de minste sfeer. Dat krijg je als je al echte fans (harde kern) uit het stadion trapt ter faveure van toeristen.

2 februari 2014 om 13:53

En vanwaar haal jij deze statistieken?

2 februari 2014 om 18:54

Ik heb geen enkele statistieken erbij gehaald, maar het is algemeen bekend dat Barcelona de harde kern uit het stadion heeft geschopt voor de minste dingen.

FC Barcelona is het Ajax van Spanje. Als het goed gaat hoor je ze en als het minder gaat hoor je ze niet.

2 februari 2014 om 13:52

Dat komt omdat er zoveel toeristen zitten op de tribunes.

Was ook niet veel te zien om enthousiast van te worden. 'n Lucky goal van Sanchez en 'n onterecht gegeven penalty van Messi. En dan het geklungel achterin. Nee ik zou als Alves zijnde mijn excuses aanbieden voor de wanprestatie.

Tuurlijk is de sfeer niet best en bestaat 60 uit toeristen maar Alves moet niet klagen en gewoon gaan voetballen want het tempo is veel en veel te laag. Zo win je ook geen wedstrijden tegen de lagere clubs.

Buiten dit moet Alves aan het eind van het seizoen gewoon vertrekken. Deze generatie loopt op haar einde en dus moeten er doorgeselecteerd worden.

op de officiele site van footballderbies staat Fenerbahce-Galatasaray nummer 1 boven boca-riverplate tja ik denk niet van het voetbal maar van eht publiek

Dus alves als je argentijnse braziliaanse turkse fanatisme wilt beleven moet je niet in west europa voetballen..

maarja in west europa heb je weer mooier voetballen en wij weer niet..

2 februari 2014 om 14:03

Dat Fenerbache - Galatasaray de mooiste derby is is natuurlijk niet objectief. Het is zeker een van de mooiste derby's qua supporters, maar het valt niet te meten. Voor iedereen is het iets anders wat de derby mooi maakt. Voor de ene de supporters, voor de andere het spel. Daar valt ook nog onderscheid in te maken. Hou je er van als hele nummers worden gezongen door het hele stadion, of van bommen op het veld gooien, vuurwerk aansteken en fakkels. Het is gewoon subjectief. Dat betekent natuurlijk niet de Fener - Gala gewoon een prachtderby is en ook in mijn top 10 zou staan.

2 februari 2014 om 17:08

@Buffon-juve ik heb het ook niet over de voetbal kwaliteiten, ik weet ook dat het tekort is bij ons vergelijken met andere stads derbies maar puur om de sfeer harde kern rellen en nog is onrust staat dit rijtje vermeld op de site van stads derbies

1. Fenerbahce - Galatasaray
2. Boca Jr. - River Plate
3. Sau Paulo - Flamengo
4. Rangers - Celtic

en de web beheerders van dat site zijn absoluut geen turken..

haha barca heeft geneens echte supporters sinds 2008 zijn er alleen maar gloryhunters fan geworden van barca...

het heeft geen harde kern, zoals bij madrid de Ultras Sur, die recentelijk door perez is verbannen van het vak.
Dat zijn pas aanhangers 100% voor de club.

2 februari 2014 om 14:48

Barça had een harde kern, de Boixes Nois, die sinds 2003 door Laporta verbannen zijn uit het stadion.

Tja, dat komt onder anderen door het verbannen van Boixes Nois. Kijk eens naar wedstrijden van voor 2003, toen was Camp Nou bijna elke wedstrijd een sfeervolle heksenketel.

Ja wie gaat jullie dan ook aanmoedigen? Alves eerst maar eens een kopduel winnen van iemand die 30cm kleiner is.

Is Real toch gewoon weer helemaal bij. Knap hoor.

Barca fans kunnen wel wat leren van de fans van dortmund altijd voll en aan t juichenn, als barca fan zelf vind k ook wel dat t wat enthousiaster kann

Ze hebben daar in de tijd de die hard fans van Barca buitengesmeten, toen Laporta voorzitter werd. Vind ik aan de ene kant wel goed, maar het ging ten koste van de sfeer zowel thuis als uit. Dat Barca geen echte fans heeft is natuurlijk onzin, want zo'n stadion telt 98 000 zitplaatsen. Je gaat me niet wijsmaken dat dat allemaal toeristen zijn hé. En Barcelona is gewoon dé mooiste stad qua toerisme in Spanje, dan ga je ook een wedstrijdje meepikken.

De fans moeten gewoon zelf iets doen om dit te verbeteren. Kijk naar Napoli, River Plate, Boca Juniors, Flamengo, Liverpool. Neem daar een voorbeeld van.

2 februari 2014 om 16:37

Onzin. Hij heeft geen fans eruit gegooid, hij heeft hooligans met gevaar voor eigen leven eruit gewerkt.
Die gasten hadden het bestuur vóór Laporta bedreigd en gingen tegen een gereduceerd tarief naar binnen om herrie te schoppen.

2 februari 2014 om 18:04

Dat is wat ik ook bedoelde met 'die hard'. Fans die over de grens gaan met hun gedrag, hooligans dus. En ik zei ook dat ik dat aan de ene kant wel goed vind. Ze bedreigden inderdaad Laporta enz, en dat gaat gewoon veel te ver.

3 februari 2014 om 03:52

Dat zijn geen fans, dat is tuig. Tuig dat beweert dingen te doen uit naam van de club. Tuig dat de club meermaals geld heeft gekost.

Steun moet je verdienen en dat verdienden ze absoluut niet. Ze hebben zelfs wát steun ontvangen toen ze bij vlagen wel aantoonden te willen werken. Maar als je een kopduel verliest van Piatti of de ene na de andere slechte voorzet levert, dan moet je toch echt even in de spiegel kijken.

2 februari 2014 om 17:16

Piatti is een beest en een gevaar in de lucht.
Scoorde ook al tegen real.
Mss kan hij Messi leren koppen?

2 februari 2014 om 18:22

Als messi bij de bal komt kan hij prima koppen. Zie bv. Champions league finale. Moet hij hem leren groeien?

dat krijg je met al die succes supporters !

2 februari 2014 om 17:18

Sfeer is gelijk aan anfield road

Toeristen zijn in camp nou inderdaad meestal het probleem. 90% is toerist en komt om te kijken, niet om de club te steunen. Erg spijtig.

Ik lees hier weer al dat gehaat over glory hunters van Barcelona.
Ben zelf groot fan van Madrid en heb hier ook een hekel aan, maar dit is niet Barcelona's haar fout.
Deze fans komen vanzelf en dit geld voor elke club.
Als Ajax, Feyenoord en Twente eens degraderen en Dordrecht wordt kampioen in de eredivisie dan gaan 80% van de fans naar Dordrecht gedurende de jaren. Zelfde geldt voor Twente, als Twente degradeert en Heracles wordt kampioen dan weet ik zeker dat de Grolsch Veste een keer 5000 bezoekers per wedstrijd heeft. Als Heracles het dan ook nog eens goed gaat doen, dan zijn de helft van de fans binnen 2 jaar weg.
Zo is het gewoon en daar is helemaal niks aan te doen.
Laten we al die mensen wie alleen maar achter succes aanlopen, geen eigen visie hebben en liever praten over de mooie spelers van de club dan de ambiance van de club maar gewoon accepteren. Deze mensen zul je altijd hebben in het leven met alles, het belangrijkste is om er zelf geen te worden.

3 februari 2014 om 00:39

Maar dat geeft toch niet de club het recht om bepaalde vakken te sluiten zoals bij Barcelona en Real Madrid is gebeurd. Dan verkiest de club, althans in mijn ogen, commercie boven haar fans. En dan zichzelf vervolgens gaan afvragen waarom het als een uitwedstrijd voelt....

Meer inkomsten generen is belangrijk, maar je clubcultuur, je identiteit en de verpersoonlijking van de achterban in de vorm van de 11 man op het veld, dat is het belangrijkste.

3 februari 2014 om 11:06

Ben het volledig met je eens, heb ook een scheithekel aan al die kindertjes wie er nu bij Twente bijvoorbeeld bijkomen. Maar Twente houdt nog wel haar clubcultuur als nuchtere club.

Barcelona is meer een soort van theater waar mensen komen met hun verrekijkers om elk detail goed te kunnen waarnemen. Er mag uiteraard niet snel gevoetbald worden. Dus supporters en verpersoonlijking klopt wel redelijk toch. Barcelona wil wel graag een soort van theater club zijn denk ik.

Real heb ik eerlijk gezegd te weinig gevolgd om er een goeie mening over te geven. Vindt de supporters wel gewoon ''normaal'', geen theaterbezoekers maar ook geen idioot fanatieke achterban. Gewoon een fanatieke supportersgroep wie gewoon hun ploeg willen steunen.

Heb wel het gevoel dat de verpersoonlijking zoals jij het dus noemt wel gewoon klopt.

Allemaal toersisten, maar dat geeft toch niet? Slecht excuus van alves, die de laatste maanden erg slecht speelt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren