Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Alves: ‘Man City groot is geworden met dank aan hoge transfersommen’

Laatste update:

De Champions League gaat deze week weer van start, met dinsdag direct een kraker op het programma: Barcelona neemt het in de strijd om een plek in de kwartfinale op tegen Manchester City. Rechtsback Dani Alves van de Catalaanse grootmacht wijst in de aanloop naar die ontmoeting op de verschillen tussen Barça en de topclub uit Engeland, die de laatste jaren weer om de prijzen meedoet.

/

“City heeft goede spelers, maar ze zullen nooit Barcelona worden”, vertelt Alves in de Engelse media. “Ze zijn een moderne voetbalclub, die groot is geworden met dank aan hoge transfersommen. Terwijl er bij Barcelona sprake is van een rijke historie en klasse die dateert van een lange tijd geleden.” De Catalanen moeten het daarbij minder hebben van hun werk op de transfermarkt, betoogt de vleugelverdediger.

“Een groot deel van ons succes heeft de club te danken spelers die afkomstig zijn uit de eigen jeugdopleiding, La Masia. Dat is volgens mij wat iedere club probeert te bereiken.” De Braziliaan beseft niettemin dat zijn ploeg niet zomaar van Man City zal winnen. “Het wordt een echte test, met twee zware duels. Ze hebben goede voetballers op elke positie, als we een ronde verder willen komen moeten we echt goed spelen.”

Denk je dat Barcelona gaat winnen van Manchester City?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
17 februari 2014 om 09:55

Jah.. kweet niet ze.. Barca heeft haar charme verloren door het verduisteren van de transfer van Neymar (86,2 miljoen).. het begint stilaan ook een koopclub te worden zoals Real Madrid, PSG en Manchester City.. dus wat Alvez nu weer zevert, klopt niet of beter gezegd klopt niet meer.

17 februari 2014 om 10:13

@ elcomandante7
Jij hebt duidelijk moeite met begrijpend lezen! Doe daar wat aan want anders ga je op elk artikel of elke post zo reageren en dan kom je best dom over! Of misschien ben je dat ook gewoon?

on: In feite zegt Alves niks verkeerds hier, het is de waarheid dat City niet kan tippen aan de rijke historie van clubs als Barca, RM, Utd, Milan, Bayern, Ajax etc. Maar met geld lukt alles tegenwoordig! Desondanks ben k blij met deze ontwikkeling en blij met City omdat ik City een mooie club vind met geweldige supporters. Het is ook goed voor het voetbal dat er steeds meer topclubs komen (chelsea, City, Psg). Aan de andere kant is het natuurlijk jammer dat grote mooie clubs vervallen (milan, Inter, Valencia).

17 februari 2014 om 10:23

Hetzelfde feit waarom Alvez dit ook moet melden..
(Ik heb wel gemerkt dat meestal de spelers van Barca, Dani Alvez, Sergio Busquet, Piquet en Xavi altijd sneren in de media moeten uit delen naar alles en iedereen, waarom weet ik ook niet)

17 februari 2014 om 10:58

Alves zegt roch niks verkeerd, hij legt gewoon de verschillen tussen de twee clubs uit.
Hij zegt toch ook dat City een heel sterke ploeg is met geweldige spelers, sommige mensen willen alleen maar het slechte uit het intervieuw halen.
Alves kleineert nergens City, als hij moet antwoorden wat de verschillen tussen de 2 clubs zijn, dan geeft hij een goed antwoord.

17 februari 2014 om 11:30

Veer 23,
Met geld lukt alles tegenwoordig?
Hoe dacht jij dat Barca groot is geworden dan?
Kochten zij niet Cruijff en Neeskens voor record bedragen medio jaren 70?
De bedragen die zij ervoor hebben betaald waren destijds net zo schandalig als de 90 en 100 miljoen voor de Ronaldos, Bales en Neymars van onze tijd.
Kochten zij niet begin jaren 90, Stoitchkov, Koeman, Figo.
Kochten zij niet: Ronaldinho-Henry-Ibrahimovic-Deco-Bommel en nog minstens 10 andere zeer dure spelers, inclusief Alves, Alexis, begin 21st eeuw?
Die laatsten zelfs in de tijd dat zij eindelijk eens een handjevol zeer goede lichting eigen spelers hadden.

Even de de Barca bril af: mag City ook proberen heel groot te worden op dezelfde manier als barelona in het verleden.

Oh ja, en nog zon fabeltje, door de huidige generatie Fifa PS Football game managers, blindelings geloofd:
Bayern Munchen is de grootste koopclub van Duitsland. Maar die doen het op zn ouderwets, toen er nog geen hele legers aan buitenlandse spelers mochten worden opgesteld: dan koop je toch zeker jaarlijks de grootste talenten weg bij jouw grootste tegenstanders. tegenwoordig bij Borussia, maar vroeger bij Koln, Werder etc. etc.
Vandaar ook dat de Bundesliga feitelijk door de historie heen slechts 1 club competitie is. de grootste tegenstanders van Bayern houden het nooit 10 jaar vol.
Borussia-Werder-Stuttgart-Leverkussen-Hamburger SV noem maar op, kunnen nooit lang aan de top blijven zoals in alle andere competities in Europa, waar je van oudsher minstens een top 3 hebt, zoals vroeger bij ons Ajax-Feyenoord en Psv.

17 februari 2014 om 11:32

@ Tipi

De conclusie die Alves trekt is onterecht. Hij zegt dat Barcelona groot is geworden door de jeugdopleiding en dat Manchester City groot is geworden door hoge transfersommen. Het laatste is natuurlijk waar, en het eerste is natuurlijk ook waar.

Maar wat Alves vergeet is dat het niet alleen Manchester City is die hele hoge en vele transfersommen betaald. Barcelona betaald ook per seizoen ongeveer 75 miljoen aan transfers. En de transfers van Neymar en Ibrahimovich waren duurder dan welke transfer van Manchester City dan ook.

Sinds 2007/2008 heeft Barcelona ook maar een schamele 517 miljoen euro aan transfers betaald. De eerste Champions league was ook alleen maar met spelers van buitenaf.

Dus Alves probeert een verschil aan te duiden op basis van een paar feiten. Maar vergeet voor het gemak een aantal feiten waardoor zijn conclusie onjuist is.

17 februari 2014 om 12:00

@De-lano

Nee Alves heeft wel gelijk. Hij zegt dat Barcelona groot geworden is dankzij La Masia. Dankzij Xavi, Iniesta, Busquets, Messi, Pedro, Puyol, Pique, Alba, Valdes. Daar heeft hij toch volkomen gelijk in. Dat dan een Alves, Sanchez en dit jaar pas Nemar voor zijn gekocht doet niets af van het feit dat ze de prestaties te danken hebben aan de basis die uit eigen jeugd spelers staat. City is eigenlijk uit het niets naar een hele grote club geworden dankzij transfersommen en dat is bij Barcelona niet zo. Ze hebben wel geld uitgegeven. Maar slechts voor een paar spelers. Ze hebben niet een heel team gekocht zoals City. Dus Alves heeft wel degelijk gelijk.

17 februari 2014 om 12:09

@ Toni9

Nee, Alves is informatief gezien onjuist. Alves noemt historie als verschil tussen de 2 teams. Maar vergeet er bij te bedenken dat de eerste europese beker die Barcelona won wel degelijk met een bij elkaar gekocht team was. Hetzelfde als het team van City.

Het verschil tussen de historie van Barcelona (prijzen door een bij elkaar gekocht team) en Manchester Icty (prijzen door een bij elkaar gekocht team) is er dus niet. Aangezien ze allebei precies hetzelfde hebben gedaan.

Daarnaast bekritiseerd Alves het spenderen van grote transferbedragen van Barcelona door dat te noemen als oorzaak van het succes en gebrek aan historie. Wat wederom feitelijk onjuist is aangezien Barcelona precies hetzelfde doet. Sterker nog, ze betalen zelfs meer voor spelers!

17 februari 2014 om 12:20

Ik denk echt dat Barca door gaat met behulp van de scheidsrechter ze zullen vast een penalty krijgen. Dat is het met barca ook al denk je dat de tegenstander sterker is en dit heeft barca kan toch wat doen.

17 februari 2014 om 12:37

@De-lano

De successen van Barcelona komen voornamelijk uit 2008-2012. De basis hiervoor is al langgeleden gelegd. Dat is wat Alves aangeeft.
Wat Alves dus bedoelt is dat de huidige generatie bestaat uit een werk dat lang geleden is ontstaan. Spelers als Xavi, Iniesta, Puyol en Valdes spelen er al heel lang. Later zijn er nog Busquets, Pedro, Messi, Alba,, Pique en Cesc (teruggekocht) aan toegevoegd. Eerst hadden ze veel spelers niet afkomstig van eigen jeugd maar tegenwoordig is dit omgedraaid.

Als je ook goed de tekst leest bekritiseerd Alves nergens het uitgeven van geld. Hij zegt dat zijn eigen club het minder moet hebben van de transfermarkt en meer van eigen jeugd. Wederom een feit. Barcelona koopt wel spelers maar niet een bij elkaar gekocht team. (het gaat hier om het huidige Barca)
Alves zegt alleen dat City het moet hebben van transfersommen, hij zegt niet dat dit slecht is. Barcelona moet het hebben van eigen jeugd met een aantal aankopen. Ook dit is weer een feit.

Ik kan niets anders dan feiten uit zijn stuk halen. Misschien kijken we op een verschillende manier naar zijn uitspraken maar als je goed leest wat hij zegt dan zegt hij niets anders dan feiten en hij zegt ook niet dat het kopen slecht is.

17 februari 2014 om 13:35

elcomandante7.
je doet alsof barca 1 persoon is, terwijl je dondersgoed weet wie de oorzaak is van de Neymar soap , maar dat zet je er niet bij, en dat diegene zijn baan heeft moeten opgeven daarvoor, is volgens jouw ook niet belangrijk.
en dan weet ik zeker dat jij ook wel eens kritiek heb op de media met halve onwaarheden, maar nu doe je het zelf, en dan moet je je bericht nog eens nalezen, dan doe jij niet anders dan de media doet.

17 februari 2014 om 14:03

De-lano,
je loopt echt weer onzin te verkondigen.
hoe kun je nou 400 duels of 500 duels spelen voor een club, die volgens jouw een koopclub is ?
dat Barcelona veel uitgeeft is wel nodig om op een bepaald niveau te blijven, dat is niet meer dan logisch.
er moet een juiste balans zitten tussen zelf opleiden en kopen, nou is dit iets wat je zelf niet in de hand hebt, dat weet je zelf ook wel maar je haat richting Barcelona is te groot om dit in te zien.
als de balans nu meer op kopen is dan zelf opleiden, dan heeft dat met bepaalde factoren te maken , die je zelf ook wel kunt invullen,
er komt niet elke dag een Xavi of Iniesta uit de jeugd opleiding van Barca.je doet alsof Man City geen extreem hoog bedrag gaat betalen voor een speler,
ze zijn pas de laatste 2 jaar op niveau, en nu nog zijn er goede dure voetballers die niet naar City willen, en 5 jaar geleden wilde niemand er naartoe, misschien heeft dat er mee te maken ?
dat ze nog geen hoog bedrag a la 100 miljoen hebben uitgegeven,
dan kom je al gauw uit bij de spelers die er nu zijn.
de spelers die in spanje niet in aanmerking komen voor Real of Barca, gefrustreerde spelertjes zoals Silva, altijd maar zeiken met die vader van hem.
( ben heel erg gecharmeerd van Silva, dat terzijde )
maar die ligt nog elke dag wakker van het feit dat hij niet door Barca of Real gekocht is en waarom hij geen basisplaats heeft in het spaanse team, komen we weer uit bij Xavi en Iniesta, en maar zeiken dat de Premier League van een heel hoog niveau is, dit is wat hij zeker 3 keer per jaar even er in gooit.
je reageert heel vaak op voetbalzone, en what not.
sommige van je texten zijn oke, de rest is bagger.
je negeert vaak externe en interne factoren, en vergelijkt vaak de ene situatie met de ander, maar je vergeet dat je niet alles met elkaar kunt vergelijken.
Waar barca staat en waar Man City staat, die zitten mijlenver van elkaar vandaan, Man city heeft denk ik nog genoeg ruimte in de prijzenkast, waar Barca al een paar jaar een timmerman moet inhuren om de kast steeds groter te maken. and by the way, die 500 miljoen van jouw, is zeker de helft prijzengeld, welke club kan dat zeggen de laatste jaren.
en bij welke club zitten spelers die er meer dan 10 jaar spelen, ik daag je uit om een club te noemen waar minimaal 3 spelers meer dan 10 jaar spelen ?
ik hoor graag van je.

17 februari 2014 om 17:00

Volgens mij zie jij dan niet hoeveel die clubs kopen neymar was de enige speler dat barca kocht.

17 februari 2014 om 18:10

Ja en ik weet zeker dat real de finale wint dit jaar pepe Arbeloa ramos en cabin moge. Alles wat los en vast zit kop schoppen op het veld scheids doet toch niks ga lekker reageren op topics over je kut club uit Madrid

18 februari 2014 om 08:56

Houd op man, Barca koopt ongeloofelijk veel spelers. Als Barca fan hoef ik jou geen namen of bedragen te noemen.
Alves is denk ik een beetje aan het indekken tegen het naderende verlies.

18 februari 2014 om 18:04

Zielig jerdista

17 februari 2014 om 09:56

Ze vroegen zijn mening over de wedstrijd...

17 februari 2014 om 10:37

Ja, de wedstrijd. Niet de historie van City, wat ze uitgeven, hoeveel Barcelona vroeger gewonnen heeft.. Dat komt weer uit dat vervelende catalaanse kamp

17 februari 2014 om 13:13

Ja maar je weet toch wel dat hem allemaal vragen worden gesteld en dat dit een soort van samenvatting is van zijn antwoorden. En dat hij het niet opzoekt om over de historie te gaan praten van beide clubs. Check het originele bericht maar eens van hem dan zal je het zien.

17 februari 2014 om 14:43

Maar hij zegt het dus toch?ik kan me niet voorstellen dat de journalist zegt: goh Dani wat vind jij ervan dat City zoveel geld uitgeeft?

17 februari 2014 om 10:09

Het is natuurlijk onzin. Of hij moet met historie de laatste 8 jaar bedoelen. In het verleden is Barcelona juist groot geworden door aankopen. De eerste Champions League werd gewonnen met een bijelkaar gekocht elftal.
Ik vind dat persoonlijk , totaal geen probleem, maar ga het niet ontkennen. Gelukkig voor Barcelona hebben ze nu een lichting die van uitzonderijke klasse is aangevuld met Messi. Maar zelfs dan heeft ook Barcelona hoge transfersommen betaald...

17 februari 2014 om 10:31

@ Stua

Alves is (zoals gewoonlijk) niet helemaal objectief. Natuurlijk heeft Man City grote transfersommen neergelegd voor spelers. Maar ze hebben nog nooit zoveel betaald voor 1 speler als Barcelona heeft gedaan.

Maar ook als je de transferbedragen van Barcelona van afgelopen 10 jaar bekijkt schrik je nog. Maar ik zal er een paar opnoemen sinds 2007/2008
Neymar (86,2 miljoen)
Sanchez (26 miljoen)
Song (19 miljoen)
Fabregas (34 miljoen)
Dani Alves (35 miljoen)
Adriano (10 miljoen)
Alba (14 miljoen)
Mascherano (21 miljoen)
David Villa (40 miljoen)
Ibrahimovich (65 miljoen)
Chygrynsky (25 miljoen)
Keirrison (14 miljoen)
Hleb (17 miljoen)
Caceres (16 miljoen)
Keita (14 miljoen)
Henrique ( 8 miljoen)
Pique (5 miljoen)
Henry (24 miljoen)
Milito (20 miljoen)
Abidal (15 miljoen)
Toure ( 9 miljoen)

Totaal in euro's: 517 miljoen euro sinds 2007....

I rest my case

Ps: ga je het echt over 10 jaar bekijken en tot en met 10 jaar geleden rekenen zie je dat Barcelona in de afgelopen 10 jaar welgeteld 150 miljoen minder heeft besteed dan Manchester City.

17 februari 2014 om 10:52

Yesss!! Feiten! Dank voor deze post

17 februari 2014 om 12:58

@ De-Lano...

Champions League: 3x
Uefa Super Cup: 2x
WK voor clubs: 2x
Spanse League: 5x
Copa del Rey: 2x
SuperCopa: 5x

als extra:
Eigen spelers erelijst:
Lionel Messi: Onder andere: 4x goudenbal, 3x gouden schoen.

en zo kan ik nog verder en feiten gaan zoeken.
maaar ey, Barcelona doet tenminste wat met haar geld.

17 februari 2014 om 13:01

ps: Deze waren feiten van de laatste 7,8jaar.

17 februari 2014 om 13:16

@ Bvill

Dus omdat je prijzen wint met 500 miljoen is het gerechtvaardigd om geld uit te geven dat je niet hebt? Omdat je jaarlijks negatief draait is het gerechtvaardigd om geld uit te geven?

Zowel City als Barcelona draaien geen winst, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Bayern, Arsenal en Real Madrid. Maar ondanks dat blijven City en Barca allebei bakken met geld uit geven.

Wanneer de één dus de ander beschuldigt van hoge transfersommen moet dat gebaseerd zijn op feiten. En bij Alves is het alles behalve feiten.

17 februari 2014 om 13:24

@De-lano

Het klopt niet wat je zegt. Niemand beschuldigt City ervan te kopen. Daarnaast is hhet gewoon een feit dat City een koopclub is. Barca is een club dat wel eens koopt. Maar niet een heel elftal. Barcelona draait gewoon winst hoor.

17 februari 2014 om 14:04

@ De-lano

over elkaar beschuldigen ben ik er met jou eens. persoonlijk vind ik dat een club net zoveel mag uitgeven als ze willen. hun zorg en niet mijne.

De ploegen die jij noemde, Bayern, Arsenal en Real, zijn meer bedrijven dn voetbal clubs. daar denkt men alleen maar aan geld geld geld. zolang ze geld blijven maken is alles prima, geen respect voor het eigen publiek.
Kijk bv Arsenal: economisch geweldig.duurste seizoenskaart van de PL. maar dan zie je je club 8-2 en 5-1 verliezen van ManUnited tijd terug en Liverpool. dus je koopt zo een kaart alleen maar om de spelers, trainer en bbestuurders rijker maken.

mijn punt is: Voetbal team is een voetbal team en geen bedrijf. denk eerst aan je eigen publiek en voetballiefhebbers en daarna pas aan winst maken...dat doet Barcelona wel en dat doet real en arsenal NIET.

17 februari 2014 om 14:05

@Toni9

Barcelona draait geen winst en heeft puur geluk dat ze nu voor de eerste keer in de historie een ijzersterke lichting hadden.

Barcelona koopt al zijn gehele historie teams bij elkaar. Dat ze nu een keer geluk hebben en een ijzersterke lichting op kunnen stellen doet daar niks van af.

Daarbij viel het wel mee en heeft City gelijkmatig opgebouwt. De eerste 2 jaren waren de enige topaankopen Robinho, Kompany en Toure waarvan we van de laatste 2 nog niet wisten dat ze zich zo zouden ontwikkelen.

City is gelijkmatig met de jaren omgeturnd tot topclub. Ze hebben niet in een jaar 1 milard euro gespendeert en de top van de top gekocht.

17 februari 2014 om 14:23

prachtige samenvatting van het aankoopbeleid van de " niet koopclub".... stelt nu zich niemand de vraag hoe het kan dat er op 7jaar tijd 571 milj euro wordt uitgegeven terwijl tegelijkertijd barcelona 'vergat' zijn belastingen te betalen en 'vergat' hun afbetalingsplan van hun bank leningen te respecteren , ...echt niemand ? ZO IS HET WEL Makkelijk EEN Team Bijeen TE Kopen Zonder AAN UW Andere Verplichtingen TE Voldoen
Waar Blijft DE FFP Hier ?

17 februari 2014 om 14:44

@ Larsoboy

Dus wat klopt er niet aan wat Alves zegt? Het Barcelona van 1950 is niet zo bekend hoor maar dat van 2008-2012 is het beste team ooit. Hoe is dat team groot geworden ? Juist ja met spelers uit eigen kweek.

17 februari 2014 om 16:05

@ Bvill

Real, Bayern en Arsenal zijn misschien meer bedrijven maar hoeven hun hand niet op te houden bij banken. Oftewel die hebben eerst hun financien goed gezet tijdens een minder sportieve periode en gaan daar nu de vruchten van plukken.

Bayern heeft elk jaar een transferbudget van 90 miljoen euro zonder in de problemen te komen. Puur verdiend geld dat ze hebben en dus kunnen spenderen. Op en duur gaat dat sportief ook zijn geld op leveren.

Real Madrid heeft ondanks topaankopen jarenlang gewoon een hele solide huishouding. Word door de spaanse belastingdienst, Uefa en Fifa en de Europese Unie ewoon goedgekeurd. Is volledig klaar voor de financial fair play en draait al 7 jaar op rij gewoon een gemiddelde netto winst van 25 miljoen plus

Arsenal kan sinds dit seizoen gaan profiteren van hun stadion. Ze kunnen eindelijk geld gaan vangen. Het stadion gaat de komende 4 jaar jaarlijks 50 miljoen euro extra in het laatje brengen (minder afbetalen, meer omzet) Daarnaast is de nieuwe sponsordeal met Puma goed voor 40 miljoen extra per jaar (vorige contract was een 7 jarig contract ivm stadion) en de deal met Emirates is ook verhoogd met 30 miljoen per jaar (wederom vorig contract was 7 jaar ivm stadion)

Arsenal krijgt de komende 4 jaar ongeveer 100 tot 150 miljoen per jaar te besteden op de transfermarkt. En dan hebben ze nog een eigen vermogen van 150 miljoen plus achter de hand. Ozil was nog maar het begin.

Deze clubs hebben hun toekomst gegarandeerd en geperfectioneert. Waar Arsenal jaarlijks een Neymar kan kopen als ze het willen is het bij Barcelona altijd maar de vraag.

Sportief eerst 2 stappen terug gedaan om financieel top te worden. Nu financieel sterk genoeg om sportief 5 stappen vooruit te doen.

17 februari 2014 om 10:47

Inderdaad, ik vind het opvallend dat Dani Alves altijd bezig is met het 'kleineren' van de tegenstander ookal zit er wel een kern van waarheid in zijn uitspraken. Hij is iets te Barca-geil en voor non-Barcelona supporters is het vrij irritant om altijd zulke uitspraken te lezen.

Clubs zoals PSG en City zullen deze weelde niet lang hebben omdat het zoals Alves zegt niet is gekomen door een rijke historie. Wanneer de geldkraan zal worden dichtgedraaid is het over en uit met deze clubs.

17 februari 2014 om 10:26

Barca is ook zo groot geworden.

Manchester City heeft ook een groot verleden.. allemaal bullshit. PSG was vroeger ook een topclub. Elke periode heeft haar eigen grote clubs.

Ja hoor Alves moet ze mond weer opentrekken. Kan die kerel ook een keer stil zijn?

17 februari 2014 om 09:39

Je weet dat die gast benaderd word en dat deze vragen hem worden gesteld. Of denk je dat Alves een persconferentie organiseert om dit te melden?

17 februari 2014 om 09:46

Nee, maar ik vind dat dit soort uitspraken (waar Alves een patent op heeft) niet eens op VZ hoeven te komen. Wat voegt dit nou toe? Het is net zo veel waard als een scheet met tegenwind.

17 februari 2014 om 10:04

Dat ligt meer aan VZ dan aan Alves. Deze uitspraak is voor de spaanse pers gedaan en niet voor VZ.

17 februari 2014 om 10:41

Maar Alves kan beter nadenken, volgens mij geeft Barca hogere transfersommen uit dan City. Dus als Alves wat verteld is het altijd negatief en/of klopt er helemaal niks van. City koopt misschien meer spelers dan Barca maar Barca geeft hogere transfersommen uit!

Barca zal nooit Ajax worden. Maarja dat zag je dan ook duidelijk in Amsterdam

Word een zware avond voor Barca

17 februari 2014 om 09:29

Barcelona zou denk ik ook niet graag een mindere club willen worden en achteruit gaan.

17 februari 2014 om 10:05

@ajaxcunian, denk dat ajax min of meer de zelfde prijzen heeft als Barca

17 februari 2014 om 11:31

Jaa maar Barcelona gaat id toekomst meer Europees winnen en is natuurlijk veel groter en rijker.

17 februari 2014 om 09:37

Dat zagen we ook die avond in Barcelona

tja en wat vindt alves dan van het bedrag en het daarbij horende bedrag omtrent de transfer van neymar ? om en bij de 90 milj euro voor neymar dat is hallucinant en klopt helemaal niet met het imago dat barca steeds voorhoudt ! het uitlekken van neymar 's echte transferbedrag voedt uiteindelijk het misprijzen en de geruchten van bewust verkeerd weergegeven info en bedrog over alle andere transfers bij barca !! wie gelooft die mensen nog ...

Aldus de man van 40 miljoen.

Iedere topclub is groot geworden of blijft groot door geld. Of dit nou door shjeiks, olliemagnaten, of rijke zakenlui komt (chelsea, City, Real, United, Liverpool enzovoort) of door rijke sponsors als bij bijvoorbeeld Bayern.

Ook Manchester City heeft een mooie club geschiedenis maar sinds er een rijke eigenaar zit lijkt niemand zich dat meer te beseffen. Gelukkig vergeten de supporters niet waar ze vandaan komen

Dit wordt echt de wedstrijd van het jaar! (tot nu toe dan )
Hopen op een geweldige strijd met prachtig voetbal.
Ik heb de koelkast al vol gepropt, dit wordt genieten!

Barcelona (580 miljoen euro schulden) en Real Madrid (590 miljoen euro schulden)

En dan krijgen Barcelona en Real nog 50% van de tv-gelden.
Zo ben je zeker van ieder jaar CL te spelen

17 februari 2014 om 09:46

Je cijfers kloppen van geen kant

17 februari 2014 om 10:28

klopt inderdaad niet nee

17 februari 2014 om 17:01

zal waarschijnlijk wel al wat verandert zijn sinds ik het gelezen heb maar het draait rond de 500 miljoen.

hoeveel is het dan wel ??

'real Madrid en FC Barcelona hebben geen compromis kunnen bereiken over de verdeling van de tv-gelden in de Spaanse Primera Division. De twee topclubs, die nu nog de helft van het geld verdelen, boden aan met 34 procent genoegen te nemen. '

“Ze zijn een moderne voetbalclub, die groot is geworden met dank aan hoge transfersommen.terwijl er bij Barcelona sprake is van een rijke historie en klasse die dateert van een lange tijd geleden.”

Ook Barcelona is begonnen met 0,0% historie. Beetje flauw om Man. City hiermee om de oren te slaan, ze zijn namelijk bezig met historie te schrijven.

Ik vind het een onnodige opmerking van Alves, lijkt wel alsof hij zijn eigen club omhoog wil praten en probeert te verhullen dat hij stiekem toch een beetje bang is voor City.

Zegt de rechtsback van 35 miljoen...

Ironisch dat Alves dit zegt, hij heeft zeker niet naar zijn eigen transfersom gekeken , of naar die van Neymar, ooh wacht dat is een Braziliaan dan geld dat niet. Ook Sánchez en fabregas waren geen kleine bedragen

17 februari 2014 om 12:10

Volgens mij is Neymar pas dit seizoen gekomen. Volgens mij heeft hij gewoon gelijk, want hij zegt dat het huidige Barcelona groot is geworden dankzij eigen opgeleide spelers. Is gewoon een feit. Dat Barcelona spelers heeft gekocht is zeker waar maar de kern is toch echt eigen jeugdspelers. City heeft dat niet, dat is een bij elkaar gekocht team. Als je kijkt naar het Barca uit het tijdperk 2008-2012 dat echt alles won is dat dankzij de geweldige jeugdopleiding. Natuurlijk zijn er spelers bij gekocht maar ze staan bekend om hun eigen jeugd. Toen was Neymar nog niet aan de orde.

17 februari 2014 om 19:06

In 2008/2009 had je Henry, Eto, Messi, Sylvinho, Toure, etc allemaal in de basis.
Die van 2011 zaten wel veeeel jeugdspelers van Barca.

17 februari 2014 om 19:10

Snap niet waarom Messi bij dat rijtje zit. Als je dan vergelijkt doe het dan goed want in 2009 de finale van de CL: Valdes, Pique, Puyol, Busquets, Xavi, Iniesta, Messi. 7 om 4 hoor. Dus zeg het maar...

Barca is al een aantal jaren niet meer de opleidingsclub die het was.. Onder Pep stonden er soms 11 jeugdproducten op het veld.

Alves, Pique (teruggekocht) Alba, Mascherano, Fabregas (teruggekocht), Neymar, Sanchez zijn er toch aardig wat

17 februari 2014 om 12:15

De selectie van Barcelona kent 25 spelers. Hiervan zijn 16 eigen jeugd. Je gaat echt geen andere club vinden behalve Ajax die ook zo'n groot deel van de spelers uit eigen jeugd heeft.

Sjonge jonge... Hou je bij het voetbal Alves ipv zo'n nutteloze opmerking. Waar komen al die jonkies uit de jeugdopleiding vandaan? Juist ja, weggeplukt uit Zuid-Amerika of elders uit Spanje. En geen grote transferbedragen? pfffff ik vind dit zulke dooddoenerij. Zolang het niet verboden is, moet er niet om gejankt worden vind ik...

City is helemaal geen grote club,het is financieel een grote club maar qua resultaten en behaalde titels natuurlijk niet.eigenlijk is het een kleine club die met de grote jongens wilt mee doen en daarom met miljoenen moet smijten en het dan nog niet haalt.het is een kwestie van tijd dat de eigenaar dat ook begint in te zien en gewoon het stekkertje eruit trekt.

17 februari 2014 om 10:04

misschien moet je je eens verdiepen in wat de Abu Dhabi groep van plan is met Manchester City. Dan zul je inzien dat ze het stekkertje er niet zomaar uit gaan halen

17 februari 2014 om 12:01

Dat zeggen ze ja totdat de lol eraf is omdat prijzen uitblijven.

Hoeveel kostte meneer zelf dan ?

Een mooie wedstrijd ik heb er zin in, ze zijn alle twee favoriet maar ik denk dat City toch door gaat thuis gaan ze winnen en uit spelen ze gelijk. Wat Alves zei over dat City nooit Barca zal worden heeft hij gelijk in maar Barca zal ook nooit Real Madrid worden daar is Real Madrid te groot voor.

kijken naar de top 30 duurste transfers in de lijst , dan kom barca er 6 x in voor en city 5 x.

buiten dat koopt barca netzoveel als elk ander club die het geld heeft te besteden . dus alves gewoon mond houden ..... je was zelf ook niet goedkoop.

p.s en ja real madrid idem , net als elke topclub. kopen is succes

17 februari 2014 om 12:17

Elke club koopt wel eens. Maar je kan bekend staan om een team bij elkaar te kopen (city) of je kan bekend staan om de eigen jeugd (barcelona). Dat is toch het grote verschil tussen beide. Terecht dat Alves dit aanhaalt. City is een team dat bij elkaar is gekocht dat van Barca is een team dat bestaat uit het grootste gedeelte eigen jeugd en een paar gekochte spelers. De selectie heeft 25 man waarvan 16 uit eigen jeugd afkomstig zijn. Je gaat mij niet vertellen dat je dan een koopclub bent. Dan ben je een opleidingsclub die wel eens iemand koopt.

17 februari 2014 om 13:03

Je kijkt alleen naar de laatste paar jaar. Maar kijk naar de historie en dan zie je dat Barca wel degelijk een koopclub is.

17 februari 2014 om 14:46

Het gaat toch ook om de laatste paar jaar? Lezen jullie nou echt zo slecht. Het gaat over de huidige teams. Of dacht je dat City altijd al een koopclub was? Je kan toch moeilijk Barcelona van 2000 gaan vergelijken met het City van nu? Je vergelijkt nu beide elftallen met elkaar en dan trek je conclusies. Juiste conclusie van Alves toch. Hij zegt nergens dat het fout is of slecht wat City doet.

Wat zijn ze bij Barca altijd toch achterbaks. Ze hebben in het verleden ook bakken aan geld uitgegeven. Is Alves soms de jaren 90 vergeten, toen Barca alle Nederlanders kocht? Is Alves soms vergeten dat Barca sinds 1998 maar 1 prijs had gewonnen (tot 2004 dacht ik)? Is Alves vergeten dat Barca weer een topclub is geworden door de vele aankopen (ronaldinho, Eto'o, Deco, etc.?

Is Alves vergeten dat de meeste prijzen pas na 2006 werden gewonnen (CL dan)? Is Alves vergeten dat Barca ook zomaar met geld smijt en (overbodige) spelers koopt (zlaten, Henry, Neymar, etc)?

Pas de laatste 10 jaar heeft Barca veel spelers uit de eigen jeugd, voorheen waren het allemaal (dure) aankopen.

17 februari 2014 om 14:49

Het gaat ook om de laatste jaren he. Sinds wanneer is City een koopclub geworden ? Je gaat toch geen City van 2014 vergelijken met het Barca van 2000. Kom op zeg. Alves vergelijkt de elftallen op dit moment en de laatste jaren. Sinds City een topclub is geworden. Dat is toch niet zo heel lang geleden of wel. Het beste team ooit staat bekend om spelers uit La Masia. City staat bekend om het bij elkaar gekochte team. Is daar iets mis mee? Nee!

17 februari 2014 om 19:00

Ik adviseer je om wat beter te lezen. Alves vergelijkt de manier waarop beiden clubs succesvol zijn geworden.

Zo zegt hij: Bij Barca is er sprake van een rijke historie en klasse die dateert van een lange tijd geleden.

En hij zegt: bij City is dat anders, die zijn groot geworden door al dat gekoop.

Maar Barca is ook groot geworden door veel spelers te kopen. Pas nu maken ze gebruik van jeugdspelers (paar jaar al dan).

Mijn punt is (en ook van vele anderen): barca is ook groot geworden op hetzelfde manier als City nu.

Dus Alves moet ff verder kijken dan zijn neus lang is.

17 februari 2014 om 19:18

Nee de successen van het team zijn gebaseerd op basis van de jeugdopleiding. Valdes, Puyol, Xavi, Iniesta en in mindere mate Messi is de basis voor deze successen. Dat is waar Barcelona door groot is geworden. Ze zijn niet groot geworden dankzij het kopen. City is dat wel.

17 februari 2014 om 22:56

Hahaha, je volgt zeker pas een paar jaar voetbal?

Barca is groot geworden door het geld. Nu hebben ze idd veel jeugdspelers en presteren ze de laatste jaren fantastisch met spelers uit de eigen jeugd. Maar het feit blijft dat Barca groot geworden is door het geld. Net zoals City. Volgende stap van City om succesvol te blijven is investeren in de jeugdopleiding. (Barca heeft t precies zo gedaan)

17 februari 2014 om 23:06

Ventje deze spelers van Barcelona spelen er al minimaal 7 jaar. Xavi, Iniesta, Valdes en Messi al langer. Dat Barcelona echt de grote club is geworden die alles heeft gewonnen heeft dus te maken met La Masia. La Masia is niet pas ontstaan wanneer zij doorbraken. Nee zij hebben de hele jeugdopleiding doorlopen. Dus al ver voor 2000 is de basis gelegd voor de successen.

Aldus de man die iets van 40 miljoen heeft gekost.

Inderdaad kinderachtige opmerking.

De ''historie'' van Barca begon met grote aankopen zoals Koeman, Stoichkov etc. Of denkt de man (die zelf voor 35 miljoen kwam) dat die voor het mooie weer kwamen?

''eigen jeugd'' is overrated. Het gaat om het eerste team, en dat heeft Barca de laatste jaren goed voor elkaar met gigantische aankopen zoals Neymar.
Ook Messi kwam niet over de oceaan voor de kantine bij Barca.

Het klinkt een beetje alsof hij beseft dat hij bij de verkeerde club zit, nu anderen zoals City tamelijk moeiteloos hetzelfde niveau halen of er voorbij gaan door simpelweg een paar goede spelers te kopen. Er klinkt vooral angst en afgunst uit zijn reactie.

Ja, en Barca is deels groot geworden door aankopen en deels door een fantastische jeugdopleiding, so what? Als City het kan blijven betalen is er toch geen probleem. Een club(of eigenaar) die geld heeft mag het ook besteden, komt de competitie alleen maar ten goede!

Elke grote club moet kopen om concurrerend te blijven maar city heeft de laatste jaren echt belachelijk veel gekocht, is niet te vergelijken met barca. Het is ook gewoon zo dat barca veel met eigen jeugd speelt fabregas en alba komen ook uit de barca jeugdopleiding. Maar ik kan het man city niet kwalijk nemen en ik vind het wel een mooie club worden interessante wetstrijden

Gaat Alves weer hoor, wéér praten en sneren. 'Ze zullen nooit Barcelona worden.' Alsof dat het streven van elke andere club ter wereld is...

17 februari 2014 om 12:22

Natuurlijk is dat het streven van elke club. Wie wil er nou niet zoveel successen behalen in een bepaalde periode zoals Barcelona heeft gedaan. En ze doen nu nog overal in mee dus ze zijn nog steeds niet klaar. Het Barcelona onder Pep staat wel bekend als het beste team ooit he. Je gaat mij niet wijsmaken dat andere clubs dit niet willen. Je streven is toch altijd "de beste zijn". Zo niet dan kun je beter stoppen.

17 februari 2014 om 12:39

Successen behalen is hartstikke leuk, alleen het waanidee van Dani Alves dat iedereen het volgens de Barca-manier wil doen slaat nergens op. Bovendien hier boven las ik ergens een lijstje van alle spelers die ze gekocht hebben de afgelopen 7 jaar, dat is ook geen kattepis.. Dus hij praat nog eens over dijgen die er niet zijn ook..

17 februari 2014 om 12:45

De afgelopen 7 jaar... Volgens mij gaat het over hij tijdperk onder Pep. 2008-2012. Het gaat erom dat er successen zijn behaald dankzij het werk van de jeugdopleiding. Als je met steeds 8 of 9 spelers uit eigen jeugd speelt. City is een bij elkaar gekocht team dat totaal anders is dan een team dat een paar gekochte spelers heeft. Selectie van Barcelona telt 25 man waarvan 16 eigen jeugd. Zeg het maar...

Bovendien zegt hij nergens dat het slecht is wat City heeft gedaan. Hij noemt enkel feitelijke verschillen. Maar als Chelsea fan snap ik dat je in de verdediging schiet als we het over kopen gaan hebben.

17 februari 2014 om 13:17

Welke 8-9 spelers uit de jeugd vann barcelona stonden dan in de finale van 2009? Xavi, iniesta, puyol, valdes, messi meer niet hoor!
Bovendien reken ik pique niet echt meer als eigen jeugd, want die zat van 2004 tot 2008 in manchester voordat hij ook maar 1 wedstrijd bij barca had meegedaan

17 februari 2014 om 13:56

Opmerkelijk dat je Pique niet tot eigen jeugd telt. Hij komt toch gewoon uit de eigen jeugd? Dat hij een uitstapje heeft gemaakt doet daar niets aan af.

17 februari 2014 om 14:46

Vind ik wel eigenlijk, helemaal omdat hij bij united debuteerde als prof. Doet er toch wat vanaf vind ik

17 februari 2014 om 19:23

Spelers die in 2009 in de basis stonden in de finale? Valdes, Piqué, Puyol, Busquets, Xavi, Iniesta en Messi. Dat zijn toch echt 7 spelers hoor. Piqué is wel degelijk eigen jeugd, want hij heeft de hele jeugdopleiding doorlopen. Dus kan je onmogelijk als aankoop zien. Noem eens een andere club waar er überhaupt al 3 spelers uit de eigen jeugd komen die de CL wonnen ? Juist ja.

17 februari 2014 om 20:08

Afgelopen jaar: Bayern
Lahm, schweinsteiger, kroos, muller
2012 chelsea niet
Alhoewel terry eigen jeugd is en lampard toch ook wel daartoe gerekend mag worden
2010 inter, tsja alleen zanetti
2008 man utd
Neville, scholes, giggs
Edit:
Zo speciaal is barca dus ook weer niet

17 februari 2014 om 20:24

Alsjeblieft moet ik hier serieus op in gaan ? Ten eerste je noemt Chelsea en Inter op die geen eigen jeugd hebben. Daarnaast is 7 spelers toch echt wel heel speciaal. Als je dat al niet kan toegeven ben je gewoon een misgunner of je wilt de feiten niet zien.

17 februari 2014 om 21:05

Nee chelsea en inter niet nee, die staan er alleen tussen zodat ik t op datum heb. Maar goed Bayern en United deden het dus in het recente verleden nog.

17 februari 2014 om 21:19

Ze deden het met welgeteld 3/4 spelers ? Ten eerste zijn het ook de enige teams die dat presteren. Ten tweede zijn 7/8 spelers het dubbele. Zelfs 3/4 spelers eigen jeugd is al redelijk uitzonderlijk. Wat is 7/8 spelers dan ?

Ik wil best toegeven dat Barcelona voor veel geld spelers heeft gekocht. Maar de hele as bestaat uit de kern van La Masia. De aankopen staan op de flanken. Daarnaast is het echte grote Barca het Barca van Guardiola. Je kan moeilijk een team gaan vergelijken uit de jaren 90 met het huidige Barca. Het huidige Barca is bekend geworden dankzij goed werk door La Masia. En de basis voor dit goede werk is al voor 2000 gelegd.

Dit is allemaal al bekend maar Barca doet er de laatste jaren net zo hard aan mee... En welke jeugdspeler is er na Messi nog echt doorgebroken?(daarmee bedoel ik in de basis staan) Barca koopt hedendaags gewoon weer alles net als Real. Twee corruptste clubs ter wereld!!!

17 februari 2014 om 14:52

Pedro, Busquets. Er zijn nog genoeg spelers die nu doorbreken alleen nog vaste plaats hebben wat logisch is als je bij de beste spelers van de wereld speelt. Die vervang je niet zomaar.

Haha daar hebben we Alves weer met zijn slimme opmerkingen.
Schijnbaar is hij vergeten dat Barcelona een toren hoge schuldenlast heeft en zelf ook niet vies is van een miljoentje meer of minder.

Verschil tussen Barcelona en man city is dan ook dat city een eigenaar heeft, doe het geld heeft en Barcelona niet. Barcelona lost het probleem qua geld uiteraard wel op door de inkomsten in der loop der jaren, maar slim om te praten over financiën terwijl je eigen club er niet rooskleurig voor staat, ik snap het niet.

17 februari 2014 om 12:26

Volgens mij wordt er niet gepraat over de financiën van de clubs. Die schuldenlast komt voornamelijk door het stadion maar goed.

Als je beter had gelezen gaat het dus niet over de financiën maar over hoe de club bekend is geworden. Hij zegt niets anders dan feiten. Barcelona staat bekend om het hoge aantal zelf opgeleiden terwijl City een totaal bij elkaar gekocht team is. Dat is het verschil tussen die 2. Je kan wel spelers kopen maar Barcelona heeft nooit een heel elftal gekocht. City dus wel. Dus waarom jij nu over de financiën komt praten wat totaal niet aan de orde is snap ik ook niet. Dan denk ik ook daar hebben we Fcda weer met zijn slimme opmerkingen...

Barcelona betaald ook super transfersommen. Denk alleen aan de bijna 100 miljoen voor Neymar en consorten. Zou als Barca zijnde toch beetje gedeisd houden over dit onderwerp.

Aldus de man van de domme uitspraken... waar Barca zelf ruim 35mijoen voor heeft betaald en de club die bijzonder associaal te werk is gegaan om een Neymar te kopen of een Fabregas terug te kopen.

Homer zegt: Alves, alsof jij gratis kwam. Alsof Neymar gratis was. Alsof Messi geen transfersommen per jaar krijgt. Een beetje respect voor je tegenstander. Gatverdamme wat word ik misselijk van dit soort voetballers. Barça speelt leuk voetbal, maar een paar van die typetjes, bah.

Ach over een jaar of 20 is de jonge generatie een city in de top gewend dus dan horen ze er wel bij

Buiten dat ik Manchester City ook een koopclub vind, en met dit soort clubs veel moeite heb, komt het commentaar van Alves mij ook mijn neus uit. Ik weet niet waar ik mij meer aan irriteer. Een koopclub of die kleuter van een Dani Alves....
Nu ik dit zo opschrijf weet ik wel wat ik erger vind. Van modern football weet ik inmiddels dat het bestaat, en leg mij daarbij neer, hopende dat grote successen achterwege blijven (vitesse, Chelsea, City, Psg). Aan Dani Alves zal ik nooit wennen. Dan is Bale te duur, dan is Messi Altijd beter dan Ronaldo, dan is City een koopclub die nooit de successen van Barca zal evenaren. Hij loopt altijd te hoog van de toren te blazen, als een 12 jarige die zijn gelijk moet halen.

Beetje respect voor City is wel op de plaats lijkt mij. Ik zal hopen op een zege voor Barca, zodat traditie en jeugdbeleid wint (niet overdrijven overigens, met 86 mio voor Neymar), maar hoop ook die kwakzalver van een Dani Alves eens een grote jongen wordt....

Neymar was gratis toch

De paus is katholiek en door rood licht rijden mag niet.
Dat zijn ook feiten, wat wilt Alves voor elkaar krijgen met dit bericht. Misschien ervoor zorgen dat Barca in een underdog positie komt (terwijl ze alles behalve een underdog positie hebben).
Doet me een beetje denken aan de uitspraken van Mourinho

17 februari 2014 om 12:28

Door dit te zeggen plaatst hij ze juist in de favorietenrol. Hij zegt dat City nooit het Barcelona zal worden. Dus City zal nooit zo goed worden als Barcelona en dus zijn wij beter.

17 februari 2014 om 13:14

Dat is natuurlijk de andere kant van de medaille. We zullen er morgen achter komen, ik kan in ieder geval niet wachten tot morgen avond 20:45

17 februari 2014 om 14:54

Zelfs als City morgen wint doet het er niet toe. Om het Barcelona van Pep te evenaren moet je echt wel meer doen dan Barcelona uitschakelen. 14 prijzen pakken in 4 jaar. Dat is haast niet te doen.

Gelukkig kwam Dani Alves transfervrij over. Neymar en Fabregas werden ook voor een schijntje opgepikt.

Ja, en Barcelona werd groot door de scheidsrechter. Houd je praatjes toch voor je Alves, benieuwd wat je te zeggen hebt wanneer Barcelona eruit ligt.

Zegt de man die 35 miljoen heeft gekost. Daarbij is Barcelona ook niet vies van met geld smijten hoor. Ik noem een Song (22 miljoen), Fabregas (44 miljoen), Mascherano (40 miljoen), Alexis Sanchez (36 miljoen) en als klap op de vuurpijl werd er in totaal ruim 90 miljoen betaald voor Neymar, die nog maar een 1-jarig contract had!

Schijnheilige club dat Barcelona, altijd maar wijzen naar andere en zelf geen haar beter zijn. Ik hoop dat ze een pak slaag krijgen van City.

De historie van Manchester City begint al in 1880. De club heeft ups en downs gehad, maar de historie is erg rijk. Dus om daar een beetje kleinerend over te doen, is arrogant van Alves. Daarnaast is hij één van de aankopen van Barcelona en is alleen gebleven omdat de club hem zo'n riant salaris biedt. Barcelona-spelers komen met dit soort verhalen nooit, als ze tegen een kleine club spelen, want dan is het predicaat dat Alves hier op City plakt, op henzelf van toepassing. Hypocriete opmerkingen derhalve. Ik denk en hoop dat City wint, want qua geld hebben de clubs elkaar niets te verwijten evenals historie, maar de arrogantie en het toneelspel van de spelers van Barcelona drijven mij richting die andere met geld smijtende club.

Zonder geld om mega salarissen te betalen aan spelers zou Barca ook niet groot zijn. Voor 1 miljoen per jaar zou die clubliefde sterk afnemen. Kijk naar Ajax, fantastische opleiding maar geen hoge salarissen, dan word je leegekocht.
Daarnaast geeft Barca ook geen kinderachtige bedragen uit.

Zegt de speler die zelf voor 30 miljoen is gekocht door Fcb.

Waarom misgunnen spelers van Barcelona andere clubs hun succes altijd zo? Hoe hoog was de schuld van Barcelona ook alweer?

Niet dat het niet waar is, maar dit wisten we toch allemaal al?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren