Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Roda JC doet supporters gul voorstel voor busreis van 330 kilometer

Laatste update:

Nadat Ruud Brood werd ontslagen verscheen Jon Dahl Tomasson ten tonele bij Roda JC, met de bedoeling de club uit de kelder van de Eredivisie te halen. Door een 0-1 thuisnederlaag tegen ADO Den Haag zakte de Limburgse club zaterdag echter naar de allerlaatste plaats in de Eredivisie en dat doet pijn. Roda JC komt de fans nu tegemoet voor de eerstvolgende wedstrijd, uit tegen SC Cambuur.

/

De fans trakteerden de spelers zaterdag op een fluitconcert na de wedstrijd, maar Roda JC wil hen ervan overtuigen toch in grote getalen mee te gaan naar Friesland. De busreis naar Leeuwarden bedraagt liefst 330 kilometer, maar de supporters die erbij willen zijn krijgen hun reis vergoed door Roda JC. De entreekaart blijft wel gewoon voor eigen rekening, laat de club uit Kerkrade weten.

Roda JC heeft het de laatste jaren steeds moeilijk in de Eredivisie. Tussen 2004 en 2008 eindigde het steeds in het ‘linkerrijtje’, maar daarna zakte de club ineens naar een zestiende plaats. Twee prima seizoenen volgden met zelfs een keer een zesde plaats, maar daarna ging het weer slechter. Vorig seizoen slaagde men er via de play-offs in lijfsbehoud af te dwingen tegen De Graafschap en Sparta.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer dat het zo slecht gaat met Roda. Vind dat zeker niet een club die het verdient te degraderen..
Al is het natuurlijk wel een schandalige actie van de supporters laatst, belachelijk dat Roda de supporters nu beloont door de reis te vergoeden..

18 februari 2014 om 11:32

Gewoon een vraag uit intresse, waarom verdient deze club het niet om te degraderen en welke club verdient dat wel? Het is lastig te bepalen, vorig jaar zou het onterecht zijn geweest, toen zijn ze vaak door volledig foutieve beslissingen van scheidsrechter benadeeld, maar daar is dit jaar geen sprake van. Ze maken de meeste overtredingen van de eredivise en hebben de meeste gele kaarten. Doelpunten voor en tegen is eigenlijk alleen ADO echt slechter, maar die staat maar 1 punt voor op Roda.

Een club verdient het naar mijn idee ook echt niet zo snel om te degraderen, maar een degradatie kan wel terecht zijn.. of laten we zeggen logisch.

En op dit moment is het niet heel gek dat zij onderaan staan vind ik.

18 februari 2014 om 11:41

Ik weet natuurlijk niet of je de wedstrijden van roda volgt maar in elke wedstrijd van na de winterstop behalve die tegen ado , is roda weldegelijk benadeelt . niks calimero , gewoon feiten en dan heb ik het nog niet over voor de winterstop . alleen dat wordt momenteel overheerst door een zogenaamde vechtpartij waarvan naderhand bleek dat er helemaal niks aan de hand was .

18 februari 2014 om 11:47

Wat ik nou niet snap, ik vindt dat Roda best een aardig elftal heeft. D'r lopen best wel behoorlijk voetballers rond, voor eredivisieniveau.

Er is nog 1 ding waar ik trouwens niemand over hoor. Die kopbal van Pluim, afgelopen weekend, in de laatste minuut. Die kopt hij toch veels te nonchalant in? Als je op de positie staat waar Roda nu staat mag je toch op z'n minst verwachten dat als je in de laatste minuut de gelijkmaker kunt maken dat je dan je hele hebben en houden in die kopbal legt?? Als het mijn ploeggenoot was, had ik hem echt de huid vol gescholden!

18 februari 2014 om 11:47

Op basis van historie, stadion, een stukje nostalgie.

Kaalheide, tweede plaats seizoen 94/95, Eric van der Luer, Bob Peeters, vaak mooie bekerroutes afgewerkt, Huub Stevens, Nol Hendriks. Het zijn allemaal ingredienten die van Roda een waardige eredivisie club hebben gemaakt. Helaas ontbreekt het fanatieke publiek er een beetje.

Roda JC spreekt nog altijd meer aan dan een pak hem beet RKC Waalwijk of Heracles Almelo. Daarom is het ook mooi dat GAE en Cambuur er weer bij zijn. Historische clubs, volksclubs. Clubs die wat te weeg brengen in de stad en regio.

Ik hoop dat RKC degradeert en Sparta er weer bij komt. En anders Willem ll, maar dat klinkt raar als NAC- supporter.

18 februari 2014 om 11:48

Was er uiteindelijk niks aan de hand met die vechtpartij? Dan heb ik dat gemist.

@short84 Ik vind dat een GAE als eerste mag degraderen. Ik ben dit seizoen nog naar dit stadion geweest en het is eigenlijk geeneens een stadion te nomen. Gewoon 4 containers naast elkaar. Ook het voetbal van GAE is wat minder naar mijn idee. Maar zo zijn er nog wel een paar clubs die minder voetbal spelen.

Maar het gaat niet alleen om de kwaliteit van het voetbal of het stadion, ook de aanhang en de historie vind ik belangrijk.,

18 februari 2014 om 11:48

Nou ik heb niet het idee gehad dat ze dusdanig benadeeld zijn dat ze daardoor onderaan staan. Vorig jaar had ik dat wel. Dat bedoelde ik er meer mee.

En ik noem het hele woordje Calimero niet. Maar de feiten waar jij het over hebt, die ken ik schijnbaar niet. Ik kijk elke wedstrijd en ik vind dat de stand er gewoon redelijk eerlijk uitziet. Roda en Ado behoren naar mijn mening gewoon niet op een hogere plek te staan. Maar schijnbaar zijn er feiten die ik mis.

18 februari 2014 om 11:59

Ja dat is jou mening, waar je natuurlijk vrij in staat, maar als je de reactie van Nakata leest, die is juist blij dat GAE weer terug is.

Het is daarom lastig om over een club te oordelen of die het verdient of niet.
Sommige clubs moeten ook gewoon weer wat langer in de eredivisie zitten om weer beetje aan te trekken.

Dus degraderen vind ik puur en alleen verdient op basis van wat je laat zien gedurende het seizoen. Nou heeft Roda een aantal aardige wedstrijden gehad, maar ook een aantal belachelijk slechte. Voor Ado geldt hetzelfde en ik kom uit den haag, dus ik zeg het niet om een bepaalde reden. Er zullen ook nog wel andere positieve punten in zitten, maar GAE bijvoorbeeld staat als nieuwkomer op dit moment 12de, dus die verdienen het op dit moment gewoon niet om te degraderen, of er nou 10 of 10.000 man zitten.

18 februari 2014 om 12:07

Hoe kan je met droge ogen beweren dat GAE eruit moet terwijl Roda erin moet blijven en je begint over historie aanhang. Ik verslikte me zowat in me koffie nadat ik zoveel onzin van je heb zitten lezen. GAE is juist een heerlijke verademing in de eredivisie. Een ouderwets stadion midden in een woonwijk met een zeer fanatiek B-Side met overheerlijk vechtvoetbal. Roda vind ik echt een sfeerloze club. En wat mij ook zo irriteert is dat ze daar gewoon duits zitten te zingen met goals enzo maar als jullie dan pseudo duitsers genoemd worden is de wereld te klein. Bah Bah. Nee doe mij maar lekker de eagles. Een echte club.

18 februari 2014 om 12:15

Dat heet een cultuurclub pik. Ze wilden een gloednieuw stadion bouwen (Adelaarsoog) langs de A1, maar door onder andere ons als supporters is het hele feest niet doorgegaan. Nu hebben ze het huidige stadion uitgebreid en hebben we de grootste statribune van Nederland. En wees asjeblieft eerlijk. GAE speelt het beste voetbal uit het rechter rijtje.

18 februari 2014 om 12:20

NAC - Roda. Wanneer is Roda precies benadeelt?

18 februari 2014 om 12:26

De 1-0 was buitenspel, maar dat maakt niet uit. Als je tegen NAC gewoon je kansen afmaakt won je daar gewoon.

18 februari 2014 om 13:04

ADO heeft 2 punten meer dus geen 1 punt en NEC heeft het meeste tegendoelpunten.

16. NEC 24 5 9 10 24 39-59
17. ADO DH 24 7 3 14 24 26-51
18. Roda JC 24 5 7 12 22 35-51

18 februari 2014 om 13:23

@thee zakje

Verschillende media meldden dat van Peppen klappen had gekregen en Höcher bij de keel was gegrepen, maar hier klopte niets van. Er was welgeteld één gek bij die op van Peppen af wilde gaan, maar die werd meteen door andere supporters tegengehouden. Meer is er niet gebeurd, het verhaal is gewoon enorm opgblazen door de media.

18 februari 2014 om 13:31

Buitenspel? Adje neemt die bal aan uit een ingooi en ramt hem van 20 meter in de korte hoek.

18 februari 2014 om 13:36

Dat zijn juist de stadions die voetbal uitstralen man. Sfeer is daar optimaal.

18 februari 2014 om 14:05

@goaheadeagle

Ik ga mee met je stelling of de Eagles. Mooie club en dat zeg ik als 1 van de grotere rivalen de laatste jaren Cambuur suporter. Waarbij gemeld dient te worden dat het beste voetbal van rechter rijtje discutabel is omdat ik vind dat Cambuur zeker niet onderdoed qua voetbal. Wij spelen ook gedurfd aanvallend voetbal en hebben vaak de complimenten maar niet de punten gekregen.

18 februari 2014 om 15:43

Het zou een heel slechte zaak voor het betaalde voetbal in Limburg zijn als de enig overgebleven Eredivisieclub uit die provincie zou degraderen. Terwijl er in een provincie als Overijssel op dit moment maar liefst vier clubs op het hoogste niveau acteren. Hetgeen er, wat mij betreft, voor een betere spreiding van het Eredivisievoetbal best één of twee minder mogen zijn. Al realiseer ik me terdege dat dit soort argumenten niet bepalend kunnen zijn.

18 februari 2014 om 19:06

De eerste buitenspel? ga de beelden is terug kijken, het was een schot vanaf de 16-meter. Jullie hebben zeker 3 goede kansen gehad ja.

18 februari 2014 om 20:07

Buitenspel? Van wie dan?

18 februari 2014 om 22:02

Alsof dat alleen voor Roda geldt. Elke club wordt elke wedstrijd wel 'benadeeld'. Geldt voor Ado, Roda, Ajax, etc.

Kijk anders even hoeveel penalty's ADO dit seizoen had moeten krijgen. Dat zijn er ook best wat onderhand.

19 februari 2014 om 00:58

Als je de aanhang aandraagt als punt snap ik niet dat je GAE eruit wil hebben.
Ze voegen ouderwetse voetbalnostalgie toe aan de eredivisie. Voetbal zoals het hoort, geen bobo's maar voetbal voor het volk met een heerlijke staantribune achter het doel.

Wat mij betreft verdwijnen er 3 clubs met kunstgras en krijgen we er echte grasmatten voor terug. Het ziet er niet uit dat kunstgras.

19 februari 2014 om 09:47

Ik bedoelde de 2-0.

18 februari 2014 om 13:54

Roda verdiend het om te degraderen.
-
Omdat:
De club afgelopen seizoen met dank aan Mark Jan in de 90ste minuut niet gedegradeerd is.
Dan verwacht je het seizoen erna wel versterkingen op alle kritieke plekken, veel passie en 1000% inzet.

: Nou op de helft van de kritieke plekken is een speler (versterking) gekomen maar de plekken die het hardst nodig waren; Spits en keeper zijn geen versterkingen aangebracht. Bovendien is het los zand, ieder voor zich, spelen ze niet als team en doen ze al helemaal niet hun best.
Die snotneuzen zullen toch wel denken dat ze volgend seizoen Eredivisie spelen bij een andere club. Bovendien telt de onrust in het management ook mee, die van den Bunder en Vlemmings.. Die moeten er gewoon allebei uit want die helpen de hele club naar de malenmoeren!

; Maar ik vindt het dus verdiend want als je niet wil luisteren moet je maar voelen .

18 februari 2014 om 15:54

Uiteindelijk bleek het echt om 1 supporter te gaan die zich in negatieve zin liet gaan helaas. Toch een beetje opgeklopt verhaal, zonder iets goed te willen praten.

18 februari 2014 om 22:06

Kutmedia joh.

Als zoiets bij Ajax gebeurd dan checken ze wel eerst even alle bronnen hoor.

Mooi gebaar van Roda maar iedereen weet dat dat is om de supporters koest te houden. Als Roda degradeert zou dat echt een teleurstelling zijn voor de supporters die dachten dat ze in de zomer goede versterkingen hadden gehaald. Ik dacht ook dat Roda zo rond plaats 8 tot 10 zou gaan spelen met dit team.

18 februari 2014 om 11:55

Typisch Nederlanders.... het is ook nooit goed!!

Roda is tot niets verplicht, maar ze doen het wel!

Ontzettend dom dat Roda JC dit doet.
Ze hebben al enorme schulden en dan moet je dit soort dingen niet gaan doen.
Ze bedoelen het goed, maar je kan beter de spelers van Roda deze busreis laten betalen voor de supporters.
Supporters snappen het echt wel en die busreis boeit ze vrij weinig. Ze willen gewoon weer hun club zien winnen.

18 februari 2014 om 11:35

Of er nou 20 betalende supporters zitten, of 40 niet betalende supporters, zoveel maakt dat toch niet uit?

Of zit het uit-vak van Roda elke wedstrijd bomvol? Dan neem ik mijn reactie terug.

18 februari 2014 om 11:57

Ow grote alwetende. Laat mij alstublieft de documenten zien waaruit blijkt dat Roda dit geld niet heeft. En dan gaat het dus niet om het eigenvermogen, maar om de begroting.
Dat is een mooi bestand waarin je al je inkomsten en uitgaven zet. Zo staat bij de uitgave een potje schuldsanering om het eigenvermogen beter te krijgen. Ja, je leest het goed. Je geeft geld uit om meer geld te hebben
Maar in diezelfde begroting staan ook potjes voor acties die ten goede komen aan de supporters, promotie en dergelijke. Deze actie wordt gewoon betaald met geld waarvan men al een jaar weet het uit te gaan geven aan supporters.

Ik vind dat het bestuur van roda het goed aanpakt, aangifte tegen de idioten en de goede fans tegemoet komen. Compliment.

Had vanaf 96 mijn eerste seizoenskaart bij Roda voor 25 gulden op kaalheide. Het jaar ervoor werd Roda tweede en was het de enige club dat niet verloor van het ongenaakbare Ajax. Heb ze 2 bekerfinales in de kuip zien winnen, en in San Siro heb ik ze zien winnen(maar eruit zien vliegen ma strafschoppen) in de Uefa Cup.
Zou het als supporter dramatisch vinden zouden ze dit seizoen degraderen en zelfa als ik het objectief bekijk hoort een club die dt soort prestaties levert niet in de Jupiler league thuis, Roda is nog nooit gedegradeert, maar zou dit gebeuren vrees ik binnen een aantal jaar een faillissement. De overhead is al enorm en de financiele situatie zeker niet rooskleurig. Had het nirt verwacht dat ze in februari laatste zouden staan met het team wat ze hebben, maar mochten ze degraderen dan hebben ze het volledig aan zichzelf te danken.

18 februari 2014 om 12:13

// Roda is nog nooit gedegradeert, maar zou dit gebeuren vrees ik binnen een aantal jaar een faillissement.\\

Tijd voor FC Limburg?

18 februari 2014 om 12:44

Inderdaad, volgens mij hadden die clubs daar in het zuiden al lang samen moeten gaan. Wel grappig dat al die supporters (van alle clubs), de Fifa en Uefa altijd zo ouderwets vinden en niet willen mee veranderen met de huidige tijd. Maar zodra het hun cluppie betreft, dan is de wereld te klein en moet alles bij het oude blijven. Het is gewoon niet meer van deze tijd om met die achterban daar 3/4 betaald voetbalclubs te hebben. Samenvoegen die Bvo's. Kwaliteit boven kwantiteit.

18 februari 2014 om 12:54

Jij snapt echt helemaal niets van clubliefde he. Echt ronduit de meest belachelijke reactie ooit. Het gaat niet om het commerciele gedeelte het gaat om het gevoel en je club. Waarom zou en club als Fortuna samen willen gaan met Roda? Dat Roda geld krijgt van de gemeente dat moet Kerkrade zelf weten. Fortuna heeft alles zelf gered na jaren van wanbeleid. Het gaat er niet om dat ik mijn club in Europa wil zien spelen, het gaat erom dat ik mijn club wil zien spelen. Jupiler League nou so be it. Waarom altijd Eredivisie en Europees voetbal? Voetbal in de puurste vorm, heerlijk. Support your local meneer de gloryhunter

18 februari 2014 om 13:05

FC Zuid-Limburg zul je bedoelen !!

18 februari 2014 om 13:21

@ wabu

Ook zonder VVV kun het nog steeds FC Limburg noemen.

@ dembat

Hadden de supporters van de clubs waaruit Fortuna Sittard en Roda JC zijn voortgekomen dan soms geen clubliefde?
De club heeft overigens niet alles zelf gered. Zo werd bijvoorbeeld de OZB-schuld kwijtgescholden door de gemeente.

18 februari 2014 om 13:32

Hoe kun je dat nou zeggen Malloot..

Fortuna bestaat uit 2 clubs uit dezelfde stad, net zoals Roda.. als je dat verschil niet eens begrijpt ben je inderdaad een Malloot. Dit gaat om mensen uit 3 regio's die zich niet eens liggen. Mensen uit Kerkrade/maastricht/ Sittard gaan gewoon niet samen.

Fortuna failliet? Men trekt naar Genk, MVV Failiiet? We hebben nog altijd Luik in de buurt. En waarom praat iedereen over Fc Limburg.. verdiep je eens waarom het vorige x fout liep!!!

18 februari 2014 om 14:06

Sterker nog, wáárom Fcl? Wij hebben onze eigen club en hebben daar lol mee. Waarom moet er per sé Eredivisie zijn? Sterker nog, waarom ten koste van één van beide clubs Eredivisie in Kerkrade houden? Dat was de vorige keer namelijk de insteek (nieuw stadion is sowieso kapitaalvernietiging.) Tis puur prestige, succes.

18 februari 2014 om 19:07

Malloot luistert toch niet sjeng. Altijd als een Limburgse club slecht in het nieuws komt haalt hij zijn stokpaardje fc Limburg weer van stal. De supporters van Mvv, Fortuna en Roda zijn het nergens over eens, behalve dat ze niet willen fuseren.
Als er daardoor een club omvalt in Limburg dan is dat maar zo. Een fusie betekend ook einde clubs.

18 februari 2014 om 12:18

Ik vind dit een erg fijne reactie om te lezen van een roda jc supporter. Jij bent een van de eerste die zegt dat Roda het ook aan zichzelf te danken heeft dat ze hier nu staan. Het zal best dat er Roda misschien iets vaker de scheids tegen heeft, maar daar kun je niet alles op gooien. Uit tegen PEC heb ik, als PEC supporter, Roda zien spelen. Eerlijk gezegd schrok ik van de ploeg. Er zat totaal geen voetbal in de ploeg en ze waren alleen maar bezig met beuken uit delen en het spel ontregelen. Ikzelf vind het niet gek dat je hierdoor als ploeg de scheids af en toe sneller tegen hebt, ondanks dat dit natuurlijk niet zou mogen. Zo als jij zegt zou Roda dus ook vooral is heel goed naar zichzelf moeten kijken.

Ik hoop oprecht dat Roda JC dit jaar wel degradeert. NEC mag namelijk niet degraderen en ADO zie ik ook nog punten pakken. Het gaat tussen RKC en Roda JC, met misschien Cambuur als 'outsider'.

Met alle respect, maar als je tegen mijn club (NEC) met 0-2 voorkomt en eerder de 0-3 op de sloft hebt dan de 1-2 en alsnog met 4-3 verliest verdien je het ook niet.

Tevens speelt mee dat het Roda JC al een aantal jaar niet lukt om op te krabbelen uit het dal dat ingezet is na de periode 2008/2009. Toen hadden ze geluk dat Feyenoord een hele slechte dag had, anders waren ze toen gedegradeerd. Eveneens hebben ze vorig jaar geluk gehad (of noem het de kwaliteiten van Marc-Jan Fledderus) dat ze ten koste van Sparta bleven in de Eredivisie.

Dit jaar moet blijken of het geluk is uitgewerkt. Trieste is dat de spelers stuk voor stuk kwaliteiten bezitten waar ik best jaloers op ben. Echter, het lukt ze niet om als collectief te spelen én te winnen.

18 februari 2014 om 12:02

Logisch dat je je eigen club liever niet ziet degradren, al vind ik de verwijzing naar die wedstrijd niet heel sterk. Er zijn ook wedstrijden waarin ze na een achterstand terugkomen, moeten die clubs dan degraderen want ze verliezen van Roda??
Daarnaast is dit het eerst seizoen waarin na een slecht jaar niet beter wordt gepresteerd. Na dat rampzalige seizoen met geluk tegen feyenoord en cambuur (en daarvoor heel veel pech) werden ze keurig 6de! en 9de. Daarna, na wederom ook heel pech, weer degradatie play-off. Dit is de eerste keer in jaren dat er twee slechte seizoenen achter elkaar zijn.

18 februari 2014 om 12:11

Het gaat tussen RKC en Roda JC? Jouw club doet net zo hard mee in die strijd hoor, net als ADO en zelfs Utrecht. Alhoewel ik denk dat Utrecht teveel kwaliteit heeft.

18 februari 2014 om 14:12

Utrecht teveel kwaliteit? Utrecht doet net zo hard mee in die strijd hoor, net sla Ado, Nec, Cambuur, Roda en Rkc...

18 februari 2014 om 16:26

NEC doet zeker mee ja, maar aangezien wij al jaren het 'goedmaken' in de tweede seizoenshelft - afgezien van vorig jaar - denk ik dat we het zeker gaan redden. Je moet niet vergeten dat het zelfvertrouwen op dit moment erg goed is bij NEC en het is natuurlijk helemaal mooi dat afgelopen weekend een mooie klap werd uitgedeeld bij Rkc.

Toch zullen we nog heel wat punten moeten halen om zeker te zijn. Het verschil is immers maar 2 punten met de nummer laatst nu.

Lijkt me een zeer schappelijk gebaar van de club.

Is al de 2e keer dat Roda supporters 'gratis' naar Leeuwarden kunnen, in de play-offs toen Roda na penalty's won was dit ook het geval.

Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje een zwaktebod. Het geeft wel aan dat er iets niet goed zit in de club. Als de club en supporters een goede band zouden hebben, zouden dit soort 'acties' niet nodig zijn. Kijk naar Willem II vorig jaar. De club stond het hele jaar al op degraderen maar had wel bijna de meeste uit supporters van Nederland mee (derde plaats als ik het goed heb). Ik zou me als supporters nu juist een beetje gepiepeld voelen omdat Roda zo probeert te latten zien hoe 'goed' ze wel niet zijn voor de supporters. Maar ja toch hoop ik dat er veel supporters van Roda mee zullen gaan, want ik zou het persoonlijk zonder vinden als Roda degradeert uit de Eredivisie. Al vraag ik me af of Roda weet te winnen in Leeuwarden.

18 februari 2014 om 13:25

Achja, Roda zelf is tot niks verplicht, en ze maken nu gewoon een vriendelijk gebaar naar de supporters die de laatste weken hun club slecht hebben zien presteren en een heenreis van meer dan 300 kilometer voor de boeg hebben. Daar lijkt mij niets mis mee.

Van mij mogen ze degraderen. Heb niks met Roda. Zie veel liever dat bv een GAE of NEC erin blijft. Ze hadden eigenlijk toen tegen Cambuur al moeten degraderen maar als door en wonder zijn ze er toen ingebleven. En vorig jaar ook met geluk dankzij 2 bevliegingen van Fledderus.

18 februari 2014 om 12:31

Vorig jaar er bijna uitgevlogen door Zeist. Als Zeist fatsoenlijk floot, zouden wij nooit nacompetitie hebben moeten spelen.

18 februari 2014 om 12:35

@ Roda_jc

Fatsoenlijk voetballen wil ook wel eens helpen, maar daar moet de club het ook al niet van hebben.

18 februari 2014 om 12:52

@malloot

Omdat het makkelijker is om de arbitrage aan te wijzen dan jezelf.

18 februari 2014 om 13:20

@ Malloot

Iedere Roda supporter weet dat het vertoonde spel gewoon erg ondermaats (lees: slecht) is de laatste tijd, maar neem maar van mij aan dat als PEC meermaals benadeeld werd op zulke manieren, jij en andere PEC supporters net zo hard moord en brand zouden schreeuwen. We zijn allemaal supporters die onze club een warm hart toedragen, het is niet zo dat de Roda supporters op de een of andere manier allemaal gevallen apart zijn.

18 februari 2014 om 13:28

@ superroda

// het is niet zo dat de Roda supporters op de een of andere manier allemaal gevallen apart zijn. \\

Oh, dat heb ik soms wel gedacht. Misschien komt dat door dat aparte taaltje daar.

18 februari 2014 om 14:06

Ik snap wat jij bedoelt hoor superroda, maar jullie wijzen wel heel erg naar Zeist de hele tijd. Jullie ploeg speelt, als ik het zeggen mag, een soort van anti-voetbal waardoor je vanzelf er voor zorgt dat je de scheidsrechter in ieder geval niet mee zal krijgen. Natuurlijk, de scheids hoort onpartijdig te zijn. Maar jullie zouden als Roda supporters gewoon is wat meer naar jullie eigen ploeg moeten kijken en de manier waarop die voetbalt.

Remember 3-06-2009, 22-02-2014 judgement day!

Jammer dat ze zo'n verre reis krijgen word een lange terug reis want ik zie Roda niet bij Cambuur winnen.

18 februari 2014 om 13:20

Dat is het probleem juist van Cambuur. Op het moment dat je het verwacht (met betrekking tot de laatste thuiswedstrijden) hoort Cambuur te winnen. Maar daar ligt ook het manco van de club vaak... Juist dan lukt het niet.

18 februari 2014 om 16:51

Leg mij even uit wanneer dat dit jaar in eigen huis niet is gelukt, Daanc.

18 februari 2014 om 17:55

Eerlijk is eerlijk, thuis is Cambuur redelijk goed ja! Maar tegen PSV had het anders gemoeten, en Ajax had ook mazzel? Maar ik betrek het ook meer op de algehele beeldvorming over de club... Ik hoop dat het anders is voor Cambuur, maar zet mijn geld er niet op in! En ik hoop dat ik er naast zit.

Ook geldt het voor uitwedstrijden misschien, maar als het er op aankomt, redt Cambuur het veelal net niet.

Maar om op jou vraag te beantwoorden, tegen Ajax, PSV en Twente had er zeker meer in gezeten! Nac weet ik niet zo goed meer.

@roda_jc nu alles afschuiven op Zeist? Dat mag natuurlijk maar denk je dan ook even terug naar de nacompetitie wedstrijd destijds tegen Cambuur? Toen heeft Zeist jullie volgens mij geholpen.

Ik heb niks met roda, en de laatste jaren hebben ze al het geluk van de wereld gehad, hoog tijd om ze zaterdag een trap richting de jupiler League te geven.

Ik hoop dat Cambuur wint, en het nacompetitie debacle van een paar jaar geleden recht zet! Maar ik verwacht het niet. Al met al is Roda Jc natuurlijk wel een club met Ere-divisie uitstraling, als je kijkt naar geschiedenis, stadion, spelers etc. Ik ben benieuwd!

En al die meningen over wie moet degraderen, is natuurlijk een onzinnige discussie! Want er is geen supporter die zijn club graag ziet degraderen. Ik had het niet verwacht, maar GA Eagles en Cambuur doen het niet verkeerd. En als ik dan kijk naar andere clubs... Maar je ziet, wanneer een club eenmaal degradeert het erg moeilijk kan worden om terug te komen als stabiele club. Het is Fc Groningen gelukt.

Waar het om gaat is het gebaar wat aan de supporters wordt gedaan. Als dat is om de gemoederen rustig te houden, is het verkeerd! Je bent als supporter, gewoon supporter! En daar moet je het bij laten! Opgedonderd met die supporters die menen recht van spreken te hebben, en met capuchon op bij trainingen te moeten verschijnen of de spelersbus op te moeten wachten. Dat haalt volledig de charme bij een club weg!

Roda is wat mij betreft de minst aansprekende club uit de hele eredivisie. Geen herkenbaar elftal, want dat verandert elk jaar op veel te veel plaatsen. Nietszeggende trainer. Halfvol stadion zonder sfeer, is bijna net zo erg als dat vreselijke Kaalheide.

RKC is ook weinig aansprekend, maar die hebben nog de gunfactor van het kleine cluppie dat ieder jaar weer een redelijk elftal op de been weet te brengen.

Go Ahead moet er zeker in blijven. Mooie cultclub is dat.

Hopen hopen hopen dat er veel fans komen,

Nog een beste rekening te vereffenen met Roda JC uit 2009, dus laat ze allemaal komen en hopen dat wij winnen!

Ja het zit me nog steeds erg diep op welke manier Roda verplicht was dat jaar erin te blijven en zie dan ook het liefst Roda JC degraderen uit de Eredivisie.

Echt belachelijk dat ze Brood hadden ontslagen Was na de wedstrijd NEC-Roda. Ik had die wedstrijd gezien, was echt een hele mooie spectaculaire wedstrijd! Snap er niks van.zal me niks verbazen als Roda degradeert.brood had ook 2x PSV verslagen!

18 februari 2014 om 15:24

@haarlemmer, het lag niet zo zeer aan het spel. De spelers waren ook niet meer tevreden met de trainer, het lijkt me dan logisch dat je de trainer moet ontslaan.

Neemt niet weg dat het nu niet veel beter gaat...

18 februari 2014 om 15:53

Brood zat er net een paar maanden! Wat voor erge dingen had hij dan gedaan, waardoor de spelers uitgekeken waren op Brood? Ik vind het maar een slap excuus.vreemd dat de spelers het voor het zeggen hebben in Kerkrade. Trouwens de supporters waren uitgekeken op Brood volgens mij, en niet de spelers.

18 februari 2014 om 16:11

@haarlemmer, zoek eerst maar informatie. Verder zeg je steeds 'ik', dit geeft aan dat je geen feiten kent.

18 februari 2014 om 19:56

Heb wat dingen gelezen niks noemenswaardigs gebeurt. Wat kon in jouw ogen dan niet door de beugel? Waardoor Brood weg moest.

Ze begonnen het seizoen nog vrij voortvarend, vond het dus nogal opvallend dat na een dip ineens de trainer werd ontslagen terwijl nu wel wordt bewezen dat Tomasson het niet per se beter doet. Qua materiaal zouden ze toch zeker wel de gevarenzone moeten kunnen ontlopen, maar het spel is de laatste tijd niet om over naar huis te schrijven. Hoe zit het trouwens met de verkoop van de uitkaarten? Ik weet van Groningen dat de kaarten altijd gratis worden aangeboden aan de bezoekende clubs, maar vaak besluiten zij hier dan toch weer geld voor te vragen. Zijn er meerdere thuisclubs die de kaarten gratis aanbieden aan uitsupporters? In dit geval dus Cambuur?

18 februari 2014 om 15:26

@sjonniex, alleen de busreis wordt betaald door Roda JC. Kaartje moet wel betaald worden (zo heb ik het begrepen).

18 februari 2014 om 15:39

Klopt, maar dat was niet mijn punt

Ik heb het over of andere clubs waar Roda bij op bezoek moet de kaartjes voor de bezoekende Roda-supporters ook gratis beschikbaar stelt, net zoals Groningen doet bij uitsupporters van andere clubs die naar de Euroborg komen.

18 februari 2014 om 16:12

@sjonniex, owh dat zou ik niet weten. Lijkt mij eigenlijk sterk.

Eigen schuld. Met deze selectie moet je geen degradatievoetbal moeten spelen. Ten tweede had je Demouge niet moeten houden. Natuurlijk is die van waarde voor de club, alleen is die teveel geblesseerd met z'n riante salaris. Daarnaast hebben wij de scheidsrechter vaak tegen, maar dit mag geen excuus zijn! Want het voetbal lijkt ook nergens naar. Zaterdag is het alles of niet, het is 5 voor 12 en dat moeten de spelers ook eens gaan realiseren!

Tot slot hadden ze Jansen niet moeten aantrekken. Niet omdat die nu ongelukkig geblesseerd is geraakt, maar gewoon om te feit dat je een spits nodig had. Anco is dit niet.

Maargoed, we wachten zaterdag af. Hopelijk op een goed resultaat.

18 februari 2014 om 18:02

Ik vind het aantrekken van Anco Jansen, hoewel het geen echte spits is, toch een goede zaak. Roda was naar mijn weten al drie opties afgegaan. Veldwijk kwam niet omdat Excelsior de vraagprijs bleef opdrijven tot een punt waarop Roda het niet meer zag zitten, Nilsson mocht niet weg van zijn club Elfsborg en Texeira wilde volgens mij zelf niet, hoewel de clubs er nagenoeg uit waren. Jansen was dan optie vier, is geen echte spits maar wel iemand met scorend vermogen. Demouge blijkt achteraf inderdaad een slechte deal te zijn.

Ben het trouwens ook helemaal met je eens dat sommige spelers gewoon niet hard genoeg werken Vooral Donald vind ik in dit opzicht negatief opvallen. Ik hoop dat ze zaterdag eindelijk eens met zijn allen de beuk erin gooien!

18 februari 2014 om 19:15

Jij zult Roda beter kennen als mij, maar ik denk dat het probleem bij Roda juist is dat ze teveel werkers hebben en geen spelers die kunnen voetballen. Het zijn allemaal dezelfde types. Buiten Nemeth en Hupperts is er bij Roda volgens mij niemand die de potentie heeft om meer dan 10 doelpunten te maken. Fledderes is ook geen verkeerde maar met de creativiteit heb je het dan echt wel gehad.
Je zult wel denken, daar heb je weer zo'n zeurende Fortunees maar ik bedoel het bericht puur inhoudelijk.

19 februari 2014 om 00:16

Nou sittardrulez, je hebt helemaal gelijk hoor! Ik heb hier laatst een behoorlijk lang verhaal gepost in een roda-topic en voor jou zal ik een korte versie herhalen:

Roda-waardige spelers in de huidige selectie: *met Roda-waardig verwijs ik naar de eeuwige eredivisie-ranglijst waarop Roda nog altijd de 8ste (!!!) plek bezet.

* Mark-Jan Fledderus
* Henk Dijkhuizen
* Ard van Peppen (hopeloos uit vorm)
* Djoum (niveau laatste wedstrijden)
* Kali
* Hupperts
* Németh
* Demouge

Conclusie: Van 23 selectiespelers zijn er in mijn ogen maar (!) 8 spelers Roda-waardig. Paulissen kan in potentie nog aansluiten en Demouge kun je daartegen wegstrepen want die is nooit fit. Van die 8 spelen er momenteel maar 4 (!) in de basis + waarvan er 2 slecht in vorm zijn namelijk Van Peppen en Guusje.

Eindconclusie: "wat een drama!"
We mogen bidden om de terugkeer van enkele spelers anders kunnen we het helemaal vergeten!

Het is momenteel een nachtmerrie supporter van onze roemrijke koempelclub te zijn ...

*zucht*

19 februari 2014 om 09:24

Van Peppen? Die gaat nooit een duel aan en huppelt altijd vrolijk achter zijn tegenstanders aan. Heb je als Roda helemaal niks aan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren