Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: 'Of ik me zorgen maak? Wel als we zo blijven voetballen'

Laatste update:

Frank de Boer is niet te spreken over de prestatie van zijn spelers. Ajax leek zondag een gemakkelijke middag tegemoet te gaan, toen het al binnen anderhalve minuut op voorsprong kwam tegen SC Cambuur. De Amsterdammers verzuimden hierna echter om uit te lopen en verspeelden door een rake kopbal van Martijn Barto twee punten (1-1). "Dit mag niet", bromde De Boer.

/

Door het puntenverlies van Ajax bedraagt de voorsprong op achtervolger Vitesse nog zes punten. "Of ik me zorgen maak? Wel als we zo blijven voetballen", zei De Boer tegen het ANP. "Maar daar ga ik niet van uit. Ik heb al gezegd dat niet Vitesse of FC Twente, maar wij zelf onze grootste concurrent zijn. Als we goed spelen, dan komen de resultaten vanzelf. Nu hebben we onnodig punten weg gegeven.''

Volgens De Boer heeft de wedstrijd van zondagmiddag laten zien dat Ajax nog helemaal geen kampioen is, maar de coach benadrukt dat hij dit ook al een paar keer heeft aangegeven. Er zijn nog zeven speelronden te gaan in de Eredivisie: volgende week gaat Ajax op bezoek bij NAC Breda.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oh als de Boer zegt dat we zorgen moeten maken moeten we dat maar doen.

Grapje jongens

Nee Ajax wordt gewoon kampioen geen twijfel over mogelijk, verdiende kampioen ook.

9 maart 2014 om 19:43

Ja, alleen veel goed voetbal hebben we helaas niet gezien. Liever met slecht voetbal winnen dan met goed voetbal verliezen, maar toch waren veel wedstrijden (ook die we wonnen) Ajax-onwaardig.

9 maart 2014 om 19:45

Meh zie liever leuk voetbal, prijzen winnen interesseert me heel weinig, ik wil gewoon vermaakt worden en toch is Groningen - Ajax en Ajax - Groningen een van de leukste wedstrjiden die ik dit seizoen gezien heb, misschien ook omdat we kans hadden op 6 punten, maar ook om t spel.

9 maart 2014 om 22:14

Dat is het verschil tussen Ajax en Groningen...en dat is niet lullig bedoeld hoor.
Bij Ajax moet alles, en het liefst moeten winnen en 'moeten' met leuk spel.
Als Ajax zijnde moet je om de prijzen spelen, Groningen kent natuurlijk ook wel druk, want Europees spelen is ook een prijs voor de subtop/middenmoot.
Kan me niet voorstellen hoe het is om zonder de druk te spelen.
bv Heracles, Heerenveen, Groningen etc.
Vaste eredivisieklanten die niet zullen degraderen maar ook zo 1,2,3 niet om de prijzen spelen.

Je moet je de ogen uit de kop schamen na de zoveelste wanvertoning. Dat moet je. En je moet de supporters uitleggen waarom de spelers een instelling vertonen die respectloos is voor diegenen die wel hard moeten werken om de kosten te kunnen betalen. Frank: dit kan zo niet langer.

9 maart 2014 om 20:16

Flink overdreven reactie: een topclub als PSV kan zomaar in het rechterrijtje komen en daarna strijdt voor de 2e plek. Hiermee geef ik aan dat een missertje snel gemaakt is en dat Ajax het zich nu gelukkig kan veroorloven. Maar Ajax zou eigenlijk meer punten verspild hebben als ze niet 2 wedstrijden achter elkaar door het oog van de naald zijn gekropen.

9 maart 2014 om 20:30

Weet je hoe PSV uit het dal is geklommen? Door strijd en er samen voor gaan!
Het is geen kwaliteit, maar een mentaliteit kwestie. Dat is gewoon kwalijk.

9 maart 2014 om 23:21

Je geeft PSV credits, terwijl zij precies hetzelfde doen als Ajax; magere overwinningen boeken met wisselvallig (en vaak niet goed genoeg) spel.

10 maart 2014 om 15:25

Het spel van PSV is juist een van de dingen wat goed is aan het team, alleen het ongenadeloos klinisch zijn ontbreekt. Verder zeg ik dat het een overdreven reactie is en geef ik de feiten aan met bijvoorbeeld de 2 goals van Riedewald tegen Roda in de slotfase. Je kan hoog en laag springen, maar als er een club geen geluk heeft gehad, was het PSV wel. Ook al was PSV sterker, verloren ze vaak nog.

9 maart 2014 om 21:13

Bij Ajax is het toch ook vaak een kwestie van kwaliteit, geloof best dat ze graag willen, maar vaak is er ook een gebrek aan creativiteit.

Ik sta zeker achter het beleid dat de jeugd de kans moet krijgen, maar waar nodig mag er ook eens de portemonnee worden getrokken voor een fatsoenlijke vleugelspeler en creatieve middenvelder, zeker nu ze toch over ruim voldoende liquide middelen beschikken.

9 maart 2014 om 21:29

Ik denk niet dat Frank de Boer, met tegenwind in de selectie om kan gaan. Creatieve spelers zijn toch anders om mee om te gaan, dan de iets meer karakterloze schaapjes waar Frank nu op selecteert. Middelmaat van spelniveau zal onder Frank waarschijnlijk niet beter gaan worden.

9 maart 2014 om 23:24

De Boer kiest er toch ook voor om Kishna erbij te halen? Dat is toch zo'n creatieve speler met ander karakter?

En wat De Boer doet is een omgeving creëren waarin dergelijke spelers kunnen opbloeien. Die creatieve spelers hebben wel een stabiele omgeving nodig om optimaal te presteren.

Bij PSV is juist het tegenovergestelde; teveel creatieve spelers.. Dat werkt ook niet. Er moet een goede balans zijn en De Boer koos ervoor om eerst een stabiel team te smeden.

Gewoon een kwestie van een goede wedstrijdinstelling.. Als je als team zijnde gewoon gemotiveerd bent om voor de winst te gaan, had je vanmiddag geen enkel probleem met Cambuur gehad. Als je in de wedstrijd al zo vroeg op voorsprong komt, verwacht je toch dat ze dan meteen voor de 2 0 gaan? En daarmee de wedstrijd in het slot gooien. Nee in plaats daarvan verlagen ze het tempo en zakken ze in. Dan krijgt de tegenstander weer hoop op een goed resultaat.

Ik maak me zorgen om jou Frankie. In 3.5 jaar amper goede wedstrijden gezien. Verkeerde opstellingen, spelers te lang laten staan, late wissels.. Hoe kan Siem de Jong in godsnaam zoveel minuten krijgen?! De meest slechte aanvoerder die Ajax ooit heeft gehad, geen bezieling, passie, uistraling, en al helemaal geen (spel)kwaliteiten voor een aanvoerder!!

9 maart 2014 om 19:46

Ik hoop dat hij Siem de Jong laat staan zodat er nog een club die gek genoeg is om hem op te halen voor een paar miljoen. Maar zo als hij de laatste wedstrijden speelt, is hij nog geen stuiver waard.

9 maart 2014 om 19:47

Eens wat betreft de Jong, maar niet over Frank. Ben er echt niet zeker van dat we zonder hem ook 3 keer op rij kampioen waren geworden. Maakt weinig fouten, terwijl hij ook maar een beginnende coach was 2/3 jaar terug.

9 maart 2014 om 19:55

Weinig fouten? Dit seizoen maakt hij fout op fout: Siem de Jong erin laten staan, Duarte lb, Bojan te veel laten spelen, Vermeer te laat gewisseld, slechte tactiek tegen RB Salzburg, slome opbouw etc. Frankie blijft mn held voor die 3 titels, maar hij moet de draad wel oppakken..

9 maart 2014 om 20:26

Achteraf praten is makkelijk, maar als Vermeer na 2 slechte wedstrijden weer geweldig ging keepen, hadden we Frank geprezen om het feit dat hij Vermeer liet staan. Kan allemaal anders lopen, Frank doet er meestal goed aan vertrouwen te houden in spelers. Alleen met De Jong en Bojan ben ik het nu ook wel een beetje zat. Duarte had ie ook wel meteen door dat ie dat nooit meer moet doen denk ik

9 maart 2014 om 21:04

Hoeveel beter en stabieler is Ajax de afgelopen drie jaar geworden? Volgens mij hoort een coach daar aan te werken maar Ajax is nauwelijks verder gekomen. Je kunt het over barcelona en Manchester City hebben maar in de competitie lukt het ze maar niet om afgetekend kampioen te worden.
Als Ajax kampioen wordt is dat niet alleen aan Ajax te danken maar ook aan het feit dat de rest zoveel laat liggen. Ajax had als ze echt goed zouden zijn al kampioen geweest.

9 maart 2014 om 21:53

Frank de Boer is een uitstekende trainer, supporters moeten niet zo verwend doen. Het is ook wel erg gemakkelijk om hem nu maar de schuld te geven, want hij is wel even 3x achter elkaar kampioen geworden en de 4e komt eraan. Wie is dat gelukt? Inderdaad, nog niemand. Kijk maar naar de spelers, die bakken er niets van op dit moment. Maar als Ajax in mei met de schaal in handen staat, moet iedereen ook zijn standpunt vasthouden dat Frank tactisch zwak is.

9 maart 2014 om 22:18

Het is zeker stabieler geworden, want ondanks dat er elk jaar sterspelers weg gaan en er geen kwaliteit voor terugkomt... is dit dus een prima prestatie!
Veel echt eigen jeugd spelers, spelers die in de jeugd hebben gespeeld voor een kortere periode of in het verleden hier hebben gespeeld(zoals Moisander)

9 maart 2014 om 19:48

Als Moisander blijft is hij volgend jaar aanvoeder want De Jong gaat weg. Ik vind het helemaal niet zo erg dat hij weg gaat.

9 maart 2014 om 19:56

Van mij Moisander ook weg. Let eens op die inspeelpass van hem van achteruit! Niet normaal slecht.

9 maart 2014 om 20:03

En wie moet de plek van Moisander dan gaan opvullen?

9 maart 2014 om 20:06

Denswil of een aankoop. Ik prefereer het tweede.

9 maart 2014 om 20:15

Dat kun je wel vergeten, gezien het nieuwe beleid.

9 maart 2014 om 20:31

Denswil. Met Kongolo en Rekik de grootste verdedigende talenten van Nederland.

9 maart 2014 om 20:32

Tja. Kwaliteit boven kwantiteit. Een gerichte aankoop zou mogelijk moeten zijn.

9 maart 2014 om 20:35

Jammer dat dat nieuwe beleid, dat als titel mag hebben: -met zo min mogelijk zoveel mogelijk bereiken-, nu ook de mentaliteit van de spelers lijkt aan te gaan tasten.

Hoe kunnen we met zo min mogelijk inspanning toch nog voldoende wedstrijden winnen?

Dit Ajax verdient een hard deksel op de neus wat mij betreft.

9 maart 2014 om 20:40

Denswil heeft het in het eerste een paar wedstrijden aardig gedaan, maar de laatste wedstrijden die hij heeft gespeeld, ook die in Jong Ajax, heeft hij gewoon slecht gespeeld.

9 maart 2014 om 20:51

Volgens mij is er helemaal niets gerichts aan als je een centrale verdediger wilt vervangen omdat zijn inspeelpass niet goed genoeg zou zijn. Als de criteria om spelers te laten vertrekken in die trant gevonden moeten worden, kun je net zo goed het hele team verkopen.

9 maart 2014 om 22:20

Gezien het nieuwe beleid... Davy ken jij het beleid wel?
Eerst in de jeugd kijken...en anders elders.
Er kan prima gekocht worden.

9 maart 2014 om 22:49

Jazeker, jij?
Je verwoordt het helemaal goed: eerst in de jeugd kijken inderdaad. Wat dacht je van Denswil en Van Der Hoorn?

9 maart 2014 om 19:49

Grappig, de laatste jaren was De jong de held en nu is hij de sjaak? Haha

9 maart 2014 om 19:57

Precies dat valt mij de laatste tijd ook op, iedereen was zo blij dat hij niet wegging en nu lees ik steeds dat hij zo slecht is dat hij er uit moet enzo.. rare supporters blijven het toch.

9 maart 2014 om 21:35

Hoe weet jij dat ik niet me club steun? Simpele opmerking en tevens goedkoop scoren zo. Kritiek uiten mag, en misschien is dat wel goed voor een club. Hoe de Jong speelt is gewoonweg bagger, vandaar dat iedereen de pis op hem heeft

9 maart 2014 om 19:58

Schei uit man , ten eerste Frank heeft ons naar 3 kampioenschappen op rij geleid, met herkenbaar voetbal, ten tweede: siem is de afgelopen 3 jaar ontzettend belangrijk geweest voor ons en heeft nu ook weer gescoord!!

9 maart 2014 om 20:01

Zorgen die kampioenschappen bij jou voor een blinde vlek? Herkenbaar is het voetbal zeker. Of dat een positief iets is, mag jij mij uitleggen. Als je wilt natuurlijk.

9 maart 2014 om 20:33

Helemaal mee eens Ajax_ehv. Veel mede ajacieden kijken alleen maar naar de titels maar het spel is al 3,4 jaar niet om aan te zien!!
Als we ook maar 1 normale concurrent hadden die een goed seizoen zou draaien en dus 80 punten zou halen, hadden we nooit een titel gepakt deze 4 jaar!
Dankzij het falen van de concurrentie winnen we titels, maar het ziet er niet uit.

Gegroet een Ajacied die zijn club langzaam maar zeker ziet afzakken.

9 maart 2014 om 20:39

Thanks voor de back up en waarheid als een koe. Het spel doet inderdaad al jaren pijn aan de ogen en toch gaan we er als Ajacieden steeds weer getrouw voor zitten. Als je vandaag dan die instelling ziet, dan denk ik soms. Waarom eigenlijk? Waar halen die spelers de arrogantie vandaan om zo voor de dag te komen? Het is gewoon een schande.

9 maart 2014 om 20:48

De spelers denken er veel te makkelijk over inderdaad. Je mag op z'n minst verwachten dat de spelers elke wedstrijd 100% inzet geven omdat ze trots zijn om dat logo op hun borst te hebben. Maar het is meer van achja.. lekker weertje vandaag.. even aankijken hoe het gaat. Misschien gaat het goed, misschien niet.. we staan toch 8 punten voor. Ajax-onwaardig dit. En dat zijn de meeste wedstrijden de afgelopen 3,5 jaar..

9 maart 2014 om 20:57

Je zou toch juist zeggen, we moeten er alles aan doen om deze voorsprong op de ranglijst niet meer uit handen te geven? Dat zou toch de juiste instelling zijn? Niet als een stel zoutzakken wederom op 60% proberen de overwinning uit het vuur slepen. En niet pas na de gelijkmaker van Cambuur gaan drukzetten. Deze wedstrijd is voor mij eerlijk gezegd de druppel. Maar goed, volgende week ga ik er toch weer voor zitten.

We mogen als Ajacieden geen genoegen nemen met het spelniveau van de afgelopen jaren. Welke beleidsbepaler kan eigenlijk zeggen: ja, nu is het ruk, maar over 4/5 jaar, dan wordt het beter. Waar kom je daar mee weg, behalve bij Ajax?

9 maart 2014 om 21:58

Het is dan wel redelijk opvallend dat de concurrentie al 4 jaar achter elkaar faalt. Het spel is niet altijd goed, maar Ajax heeft prima spel gespeeld in bepaalde wedstrijden. Waarschijnlijk noem je dat incidenten, maar zoek dan maar een andere club om te supporten. Ajax is de beste club van Nederland.

9 maart 2014 om 20:13

Begin me ook steeds meer te irriteren aan de keuzes van Frank de boer. De Jong mag maar blijven falen. Heeft in het hele jaar 1 knappe wedstrijd gespeeld. Sightorson is misshien ook niet de allerbeste spits maar is dit jaar heel belangrijk geweest met cruciale goals in de topwedstrijden tegen feyenoord 2x, psv en twente. maar krijgt nooit eens een paar wedstrijden ahter elkaar de kans en ziet de volgende wedstrijd na de Jong weer falen.
Dat je Schone, die overigens over het algemeen goed speelt, tegen een sterkere tegenstander als rechtsbuiten opstelt kan ik begrijpen. Maar tegen Cambuur thuis en eigenlijk bijna elke tegenstander in de eredivisie stel je toch een echte buitenspeler op.
Ook het telkens maar weer opstellen van spelers die alleen maar naar binnen trekken wordt je helemaal gek van. 9 van de 10 tegenstanders graven zich in en dan moet je het veld juist groot maken. Kishna is een verademing, eindelijk eens een speler die de bal ook in de diepte vraagt en een voorzet heeft. Als Ajax de rest van het seizoen met de voorhoede Kishna, Sightorsson en De Sa speelt hebben we eindelijk weer eens normale vleugels met snelheid en diepgang en een echte afmaker voorin en ben ik ervan overtuigd dat het spel veel leuker wordt en er meer gescoord wordt. Elke andere trainer die in een heel seizoen niet meer dan 5 wedstrijden die het aankijken waard zijn heeft zou alleen afgemaakt zijn. Maar het houdt een keer op.

9 maart 2014 om 20:16

Corrigeer me als ik het verkeerd heb. Maar volgens mij zijn we sinds het aanstellen van Frank de Boer (al drie jaar!) vleugellam. Aanvallend geen enkele creativiteit meer.

9 maart 2014 om 20:43

Nee precies maar door de kampioenschappen zijn de meesten verblind geraakt. Toen De Boer aantrad domineerde Barcelona de voetbalwereld met een Iniesta op de zijkant en dat systeem heeft De Boer willen kopieren.
Een buitenategorie speler als bv Robben of Ronaldo die met naar binnen komen zoveel goals maakt is te begrijpen, maar elke andere speler kan je beter met zijn goede been op die kant zetten. Het is ook geen wonder dat er al 4 jaar geen spits is die een normaal aantal goals maakt.

9 maart 2014 om 21:10

Ajax heeft voldoende creativiteit het komt er nu alleen niet uit.
Als Ajax volgende week weer een goede pot speelt dan is iedereen weer positief over Frank en het team.. Zo snel kan het gaan

9 maart 2014 om 21:14

Nee, daar kan ik het niet mee eens zijn. Gebrek aan creativiteit is structureel bij Ajax, al jaren, sinds het aanstellen van de Boer. Daar gaat 1 goede wedstrijd niks aan veranderen.

Goede opmerking van De Boer.

Alleen is het slechte spel niet van vandaag of gisteren, het is al tijden ondermaats en het lijkt met de week slechter te worden. Dat heeft voor een groot deel met blessures/vorm te maken, maar voor misschien nog wel een groter deel door gebrek aan kwaliteit.
- Gebrek aan kwaliteit op de vleugels (te weinig capabele alternatieven)
- Gebrek aan creativiteit in het middenveld (serero brengt te weinig op die positie)
- Siem de Jong is hopeloos uit vorm (duidelijk nog gebrekkige conditie door longblessure)
- Bojan valt met de week meer tegen
- Blind blijkt een één-tempo-voetballer te zijn
- Positiespel in het algemeen mist snelheid (o.a. Veltman heeft te veel tijd nodig)

Enige reden dat ik denk dat Ajax alsnog kampioen wordt, is het spel en de kwaliteiten van de concurrentie. Die verspelen ook geregeld punten en spelen ook matig tot slecht. Niettemin kan het zomaar weer spannend worden. Ajax verliest bij NAC als ze zo spelen als vandaag. Daarbij heeft Ajax een druk programma en treft het doordeweeks tegenstanders in de aanloop naar Twente thuis (beker tegen AZ uit) en Vitesse uit (uit tegen Rkc). Twente en Vitesse hebben wel een gehele week om zich voor te bereiden op Ajax. Kortom, het gaat nog lastig genoeg worden.

9 maart 2014 om 19:54

Frank de Boer is altijd, 'verstandig en rationeel'. Hij zou eens moeten kijken hoe hij meer beleving en strijd in dit lamlendige ploegje kan krijgen, want met al die verstandige argumenten heb ik het wel gehad.

9 maart 2014 om 20:02

@ Ajax_ehv

Ik vind dit een beetje een domme reactie. Frank doet het als enige fantastisch. Natuurlijk is er altijd wel iets op iemand aan te merken, maar hij heeft nu eenmaal geen geweldige selectie. Belangrijke spelers zijn vaak geblesseerd en daardoor duurt het lang dat die spelers eindelijk in vorm zijn (De Jong, Fischer, Sigthorsson, Boilesen). Daarbij mist Ajax kwaliteit. Ajax is vleugellam en in het middenveld zit 0 creativiteit. Dan loop je jezelf wel eens stuk tegen een tegenstander als Cambuur.

9 maart 2014 om 20:15

Jammer dat je dat een domme reactie vind, maar ook jammer dat kritiek, laat staan verbeterpunten, bij Frank de Boer, blijkbaar uit ten boze zijn. Frank is niet heilig en ik weiger zijn gelatenheid en acceptatie over dit bedroevende spelniveau te accepteren.

9 maart 2014 om 20:52

Ik sluit me aan bij Ajax_ehv hennie. De titels hebben de meeste verblind. Ik kijk al 3,5 jaar naar gewoon zaadwedstrijden! Soms als het meezit zit er 1 goede wedstrijd tussen van een reeks van 10. Over het algemeen is het niet om aan te zien. Kun je wel over de selectie beginnen maar bij De Boer is het systeem heilig en is alle individuele kwaliteiten weg. Bovendien, Poulsen erin gooien als je voor de winst gaat? Waarom niet Duarte, waarom niet De Sa? Nee De Boer doet het ook niet goed hoor. Alleen maar omdat de concurrentie faalt, winnen wij titels.

9 maart 2014 om 21:15

Toch leuk om te lezen dat er Ajaxsupporters zijn die de waarheid onder ogen zien. Normaal krijg je de wind van voren als je zegt dat Ajax vooral kampioen is geworden door het falen van de concurrentie. Ajax kan dat alleen voorkomen door zelf met een hele ruime voorsprong kampioen te worden.
Dick Jol deed het zo slecht nog niet want wat heeft de Boer nu bereikt? Welke stappen heeft Ajax de afgelopen jaren gezet? Waar is het aanvallende voetbal waarbij de bal naar voren gespeeld wordt in plaats van opzij en achteruit?

9 maart 2014 om 21:19

Dick Jol? Dat was een goede scheidsrechter

9 maart 2014 om 21:22

Dick Jol was inderdaad een goede scheidsrechter. Maar ik zie niet in waarom dat relevant is (knipoog).
Maar ja inderdaad, ik zie ook te weinig progressie..

9 maart 2014 om 21:27

Kohaku noemt Dick, maar bedoelt Martin. Daarom reageerde ik met scheidsrechter.

9 maart 2014 om 23:04

@ allen

De harde waarheid is: gebrek aan kwaliteit.
Daar kan Frank de Boer niets aan veranderen. Frank haalt absoluut het maximale uit Ajax, maar hij kan niet toveren en ervoor zorgen dat onze jongens wereldvoetballers zijn. We hebben een matige selectie, een van de matigste in jaren. De Boer maakt fouten, maar nauwelijks cruciale. Hij heeft er de laatste 3,5 jaar een hecht team neer weten te zetten dat succesvol is. Erg knap voor iemand met beperkte middelen (lees selecties).

Waarom De Sa niet? Omdat De Sa simpelweg niet goed genoeg is. We hebben die jongen nu al verschillende keren zien invallen en zien spelen. De enige wedstrijd waarin hij iets liet zien was uit bij Salzburg waar we kansloos verloren. Die jongen mist gewoon kwaliteit en het is logisch dat hij niet speelt. Duarte zou ik in plaats van Serero opstellen, dat ben ik met je eens. Dat neemt niet weg dat Duarte in principe ook kwaliteit te kort komt voor op die positie. We spreken over Ajax en niet over een subtopper. Zowel Serero als Duarte kunnen te weinig brengen op die positie.

Naast gebrek aan kwaliteit heeft Ajax pech gehad dat belangrijke spelers uit vorm zijn en veelvuldig geblesseerd. Zo kunnen we nauwelijks over Boilesen beschikken, is Siem de Jong geen schim van voorgaande seizoenen, speelt Fischer erg zwak in vergelijking met vorig seizoen en is Sigthorsson nog steeds erg labiel.

We zijn het erover eens dat het spel (zwaar) onder de maat is, maar blijkbaar niet over de oorzaken. Ik verdedig Frank. Ajax zal moeten investeren om stappen te maken. We zien nu echter ieder jaar de selectie zwakker worden. Dan kun je van Frank niet verwachten dat het spelniveau ieder jaar omhoog gaat.

9 maart 2014 om 23:47

Met jouw laatste zin kan ik het alleen maar eens zijn. Toch denk ik dat Ajax er niet voor moet schuwen om wat lastigere jongens binnen te halen, dit Ajax is een klasje braverikken waar niemand er bovenuit durft of kan steken. Lastige jongens zijn of weggestuurd of ze worden niet aangetrokken. Spelers als mager en el ham zijn misschien lastiger maar wat had Ajax deze jongens kunnen gebruiken ni. Ik ben bang dat f de boer nooit spelers gaat halen die niet strak in zijn straatje lopen, wat betekent dat het een karakterloos ploegje wordt dat op het veld staat. Geen leiders, geen etters, alleen maar brave jongetjes die het eigenlijk allemaal noet goed weten wanneer ze niet precies verteld wordt wat ze moeten doen. Zelfs kishna wordt nu al strak aan het lijntje gehouden. Jammer, want creativiteit is in deze ploeg broodnodig.

9 maart 2014 om 19:55

Ik vind deze dingen nog veel belangrijker dan die hele opsomming van jou.
- Ervaren spelers
- Leider
- geen hechte centrale verdediging (mist een Echte verdediger)

9 maart 2014 om 20:06

@ Buffon-juve

Totaal mee oneens, dan verschillen wij van mening.

Ajax heeft genoeg ervaring, zeker voor in de Eredivisie.
Een leider? Absoluut geen gebrek aan in de Eredivisie. Siem is normaliter een prima aanvoerder, Moisander trekt zijn bek open en ook Blind durft wat te zeggen. Daarbij hebben we ook nog Poulsen.
Hechte verdediging? Gezien het aantal tegendoelpunten en 12x de nul in de Eredivisie is dat niet het grootste probleem.

Het grote probleem zit hem in aanvallend opzicht. Daar is Ajax bij tijd en wijle te zwak om een tegenstander veel pijn te doen. Dat heeft niets met ervaring, leiding en een hechte centrale verdediging te maken. Dat heeft te maken met gebrek aan creativiteit. Wie komt er zijn man nog voorbij ?? De enige die ik dat af en toe zie doen is Kishna. Serero speelt leuk mee, maar creëert geen enkele kans voor zijn ploeg. Van een speler op zijn positie mag je toch wel een aantal doelpunten of assist verwachten? Dat zijn in mijn ogen dan ook de grote problemen.

9 maart 2014 om 20:53

Helemaal mee eens Buffon-juve. Ik zou dan ook graag sowieso Denswil erin willen zien. Dat is pas een echte verdediger a la Stam.

Gezien de speelschema's van de clubs onder ons hoeven we ons geen zorgen te maken. Toch vind ik het erg jammer dat we dit soort potjes niet eenvoudig winnen.

Deze wedstrijd is qua spel eerder een regel dan een uitzondering. Al maanden lang lijkt het nergens op, op een enkele uitzondering na. De enige reden dat we op kop staan is de falende concurrentie. Dat heeft niks met onze kwaliteiten te maken, want voorin is het dramatisch en het middenveld heeft 0 creativiteit.

9 maart 2014 om 20:02

Al speelt ie ruk, dat continue afzeiken van zichzelf benoemde ajax supporters, trekt op geen kloten. De jong speelt slecht, maar zelfs op halve kracht heeft ie meer waarde voor ajax dan sommigen anderen.

Was een matige wedstrijd van Ajax en ze moeten ook zulke wedstrijden winnen. Maar we zijn ook allemaal heel kritisch, de boer geeft de jeugd een kans en met een relatief jong team weet hij zich toch ook heel goed staande te houden. Doet mee om de titels en doet weinig onnodige aankopen.
Daar moeten we met z'n alle toch een diepe buiging voor de boer maken.
De boer is gewoon een topcoach in wording en durft spelers in te passen. Nu spelen ze wat minder en gelijk zijn de spelers niet goed meer.
Zulke wedstrijden heb je soms gewoon en iedereen verwacht altijd een walkover, helaas werkt dat niet zo.
Ajax word wss wel kampioen met dit team en dan zijn we deze wedstrijd ook zo vergeten.

9 maart 2014 om 21:18

Dat de Boer de jeugd een kans geeft is niet zo moeilijk. Hij heeft ook niet zoveel andere keuzes in zijn selectie.
Dat ie weinig onnodige aankopen doet ben ik niet met je eens. Een fatsoenlijke spits en een rechtsbuiten zou geen kwaad kunnen. En wat meer lef en aanvallende intenties zou ook een keer mogen.

Deze wedstrijd staat niet op zich. Het is het hele seizoen al matig wat Ajax laat zien.

Dus tekenend dat we nog steeds op kop staan.

Ajax heeft 1 extra vleugelspeler nodig en een juiste spits. En de nummer 10 moeten we weer in ere herstellen. De voorgaande titels verbloemen het niveau van het spel van Ajax. Wij zijn Ajax en we moeten weer de uitstraling krijgen dat de tegenstander al bij binnenkomst met 1-0 achterstaat.

9 maart 2014 om 20:19

Zou Zivkovic al snel de juiste spits kunnen zijn eigenlijk?
Natuurlijk komt Hoesen ook terug en Hoesen zal verder zijn denk ik maar ik denk dat Zivkovic (als hij komt maar daar lijkt het sterk op) al vrij snel in de basis kan staan???
Ik heb echt veel vertrouwen in die jongen en als Meleg zo door gaat heb je denk ik ook in Meleg al een prima alternatief op de vleugel in huis... (en daarbij zou ik Andersen ook graag af en toe eens in willen zien vallen als middenvelder als het aanvallend niet loopt maar dat terzijde)

10 maart 2014 om 07:00

Zivkovic lijkt te komen en is idd een groot talent. Alleen met hem kun je als Ajax zijnde nog niet een rol van betekenis spelen in de CL of Europees. Ik zou er voorstander van zijn om hem 1 jaar te verhuren aan Groningen of een andere subtopper/middenmotor.

Daarom zal er een spits gehaald moeten worden met wat ervaring. Desnoods moet je die elders voor een jaar huren bij een grotere club.

Weg: De Jong, Sigthorsson, Moisander, Bojan, Vermeer, Poulsen, Sana, Ligeon, Lukoki
Nieuw: een reservekeeper (pasveer), Dijks terughalen, Zivkovic, en een andere spits + echte rechtsbuiten

Cillessen (Pasveer-vd Hart)
Van Rhijn - Veltman - Denswill - Boilesen (Tete-vd Hoorn-Riedewald-Dijks)
Schöne - Klaassen (op 10) - Blind (Serero-Fischer-Duarte)
aankoop - aankoop - Kishna (De Sa-Hoesen/Zivkovic-Andersen)

Deze spelers moeten zich wel eens gaan realiseren dat er veel mensen komen kijken of thuis voor de tv zitten te kijken. Deze wedstrijdmentaliteit kan simpelweg niet. Of ze kunnen niet beter , maar dat is niet zo. Ga gewoon door als je met 1-0 voor staat binnen 2 minuten , en probeer inderdaad de 10-0 te halen. Ik ben weer eens teleurgesteld. Straftraining en dan trainen op snelere bal circulatie . One touch voetbal. Het lijken wel een stel mietjes zoals het nu gaat.

9 maart 2014 om 20:22

Ik hoop dat de irritatie bij supporters zo hoog gaat oplopen dat er ook geluiden gaan komen richting de spelersgroep wat betreft deze mentaliteit. Nog nooit zoveel irritatie bij een Ajax gezien dat gewoon ruim bovenaan staat vlak voor het einde van de competitie, Helaas verbloemt de eerste plaats een schandalige en respectloze instelling van de spelers richting de supporters. Wanneer komt het mentale besef dat het anders moet? Spelers van Ajax denken (volgens mij ten onrechte) dat ze op basis van hun voetbalkwaliteiten toch wel voldoende wedstrijden winnend afsluiten. Het zou uiteindelijk nog eens waarheid kunnen worden ook, maar de gemakzucht bij de spelers is gewoonweg stuitend aan het worden.

Blijkbaar is er iets waar de Boer gewoon totaal niet mee om kan gaan, spelers en de vorm waarin zij verkeren. Hij lijkt gewoon niet te durven of het simpelweg niet door te hebben dat sommige spelers zo uit vorm zijn en daardoor het hele team naar beneden trekken.

9 maart 2014 om 21:01

Ik denk dat eerder het probleem is dat er geen betere speler beschikbaar is voor Frank de Boer. Ze moeten gewoon volgend jaar weer eens de portemonnee trekken voor een of meerdere aanvallende aanwinsten, waar we op kunnen bouwen.

Dus geen huurlingen zoals Bojan en dergelijke, die ook nog eens (vaak) tekort komen.

9 maart 2014 om 21:19

De Boer kan zijn spelers toch wel aanleren de bal naar voor in plaats van opzij te spelen?

9 maart 2014 om 21:25

Als ik zoals vandaag en eigenlijk heel 2014 al zie dat tikkies breed al vaker fout gaan, dan wil ik niet weten hoeveel balverlies we lijden als we de bal continu naar voren willen verplaatsen.

Denk dat we hiervoor gewoon kwaliteit/creativiteit tekort komen om dit spelletje te kunnen spelen.

9 maart 2014 om 23:24

@pantelic16

Maar de speler hoeft niet kwalitatief beter te zijn. Maar als je een speler die niet in vorm is continue de voorkeur geeft boven andere spelers, omdat als hij in vorm de beste keus zou zijn, wat schiet je daar mee op als hij maar aan blijft modderen? Bij Ajax zijn ze altijd trots op de vele jeugd die ingezet wordt, waarom dan niet de Jong een keer op de bank zetten en jeugd erin gooien of gewoon een hardwerkende speler die het op basis van inzet verdient. Dan motiveer je de Jong dat hij harder moet werken om in vorm te komen en je motiveert andere (jeugdige) spelers dat hard werken speeltijd op levert.

En over huurlingen kan ik kort zijn, een speler huren is naar mijn idee alleen relevant als je of (te) weinig geld hebt of je een optie tot koop hebt.

Sinds siem de jong speelt speelt ajax belabberd

Toen kishna eruit ging en bojan kwam was er niemand meer die nog iets zinnigs deed, alles en iedereen naar binnen, de jong heeft op die goal na geen bal goed geraakt. Blind was geen schim van de speler die de laatste tijd cvm speelt, opbouwend was het traag en onzuiver

Frank de Boer zou zich voor volgend jaar geen zorgen meer hoeven maken, wanneer hij zijn elftal eens goed versterkt in aanvallend opzicht. En dan leg ik vooral de nadruk op een fatsoenlijke vleugelspeler en een creatieve middenvelder, kost misschien dan wel een miljoen of 12, maar dan heb je ook kwaliteit en aangezien Ajax momenteel toch over voldoende liquide middelen beschikt zou dit geen probleem moeten zijn.

Want het mag toch ondertussen wel duidelijk zijn dat we op de posities van Serero/bojan/fischer kwaliteit te kort komen om wedstrijden te kunnen beslissen.

9 maart 2014 om 21:06

Dat Ajax 12 miljoen uit gaat geven, gaat volgens mij gewoon niet meer gebeuren. Pantelic, dat was nog eens een goede spits trouwens .

9 maart 2014 om 21:20

Dat was inderdaad een leuke combinatie met Suarez, ook nooit begrepen waarom ze hem geen contractverlenging hebben gegeven. Toen hij van Ajax naar Olympiakos ging haalde hij ook weer een goed gemiddelde voor zijn leeftijd.

9 maart 2014 om 21:25

Klopt, daar begreep ik destijds ook niks van. Ik begin steeds meer te denken dat de Boer geen individualisten met bovengemiddelde kwaliteit in zijn team wil hebben. Zijn die misschien te lastig om te handlen? Vaak heb je toch dat soort voetballers nodig om het publiek dat vermaak te bieden dat om de zoveel tijd toch geboden mag worden. Want wat betreft vermaak is het helemaal niks de afgelopen jaren.

Wauw, ik zie hier "ajax" supporters reageren alsof de wereld vergaan is na een slechte thuismatch tegen Cambuur..

Natuurlijk was het slecht, natuurlijk was de instelling niet goed. Maar ga nu niet dingen roepen die nergens op slaan. Frank de Boer doet het prima, die 3 titels zijn echt niet voor niets. Onder Jol speelden we misschien aantrekkelijker, maar pakten we geen titel. Nu wel. Ik heb liever een titel met wat minder voetbal dan 85 punten met aantrekkelijk voetbal, maar uiteindelijk met lege handen staan. Het draait uiteindelijk om prijzen jongens!

Doe alsjeblief niet zo dramatisch, een slechte thuiswedstrijd tegen Cambuur betekent niet dat Ajax er opeens niets meer van bakt..

9 maart 2014 om 21:10

Kijk jij de wedstrijden live, want de afgelopen jaren spelen ze geregeld met dezelfde waardeloze wedstrijdinstelling als vandaag. Vandaag is geen incident, maar een bevestiging, van dat het gewoon goed mis is in Amsterdam.

Onder Jol was het spelbeeld: lange halen thuis. Alles op Suarez. Onder de Boer is alle aanvallende creativiteit uit de ploeg geslagen.

Beiden zijn geen oplossing. Zolang ze zo doorgaan wordt het niet beter en kunnen steeds meer Ajax supporters die titel gestolen worden. Ze willen gewoon weer goed voetbal zien!

9 maart 2014 om 21:19

Ze komen er wel weer bovenop, we hebben ook veel goede wedstrijden gezien van Ajax, vergeet dat niet! Wzawzdb !!

9 maart 2014 om 21:21

Als Twente de afgelopen seizoenen speelde zoals in het seizoen van Jol had de Boer ook geen titel met Ajax gepakt.

Wanneer wordt frank nou eens een keer wakker? Schone als rechtsbuiten en siem de jong in de spits? Schone heeff dit seizoen mooie dingen laten zien maar is geen rechtsbuiten waardoor je het veld niet breed houd en weinig diepgang krijgt. de Jong is altijd al matig geweest aan de bal ondanks hij soms ff lekker een bal erin knalt zoals vandaag. En waarom die wissel Poulsen voor Riedewald? Het staat 1-1 en het draait niet lekker, dan kan je beter een aanvaller erin doen dan een verdedigende middenvelder.

Het wordt tijd dat De Boer de realiteit eens onder gaat zien. Ajax speelt dit hele seizoen al armoedig voetbal en is meerdere malen goed weg gekomen tegen de kleintjes uit de Eredivisie. Met een beetje mazzel wordt Ajax weer Kampioen van Nederland, de concurrenten blijven punten morsen in deze armoedige competitie en het is ronduit schandalig dat Ajax in eigen huis geen vuist kan maken tegen clubs als Rkc, Cambuur en Zwolle. Tegen Zwolle werd Ajax in eigen huis compleet van de mat gespeeld en kwam Ajax nog goed weg met een 2-1 overwinning. De doelstelling voor het nieuwe seizoen was overwinteren in de Champions League, toen dit niet haalbaar was sprak De Boer de legendarische woorden, "ik win liever de Europa League dan de Nationale Titel". Ik kan slechts concluderen dat De Boer compleet de weg kwijt is en is gaan geloven in behaalde resultaten op nationaal niveau, niets geleerd heeft van de twee kansloze nederlagen tegen Salzburg en zijn spelers niet meer kan motiveren voor een wedstrijd tegen Cambuur. Wanneer De Boer realistisch is geeft hij gewoon toe dat het vertoonde spel al geruime tijd Ajax onwaardig is. Het vertoonde spel tegen Cambuur is geen uitzondering op de regel, gewoon een schandalige vertoning in eigen huis tegen een Club die vorig seizoen nog in de Jupiler League speelde. Kampioen van Nederland worden we wel, maar het is weer een kampioenschap gebaseerd op pure armoede en voetbal waar geen kraak of smaak aan zit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren