Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Veltman: ‘Aan het begin van het seizoen zou je daar blij mee zijn’

Laatste update:

Ajax heeft de beste papieren om dit seizoen kampioen van Nederland te worden. Het team van Frank de Boer staat zeven punten voor op zowel FC Twente als Vitesse, met nog zes wedstrijden te gaan. Door gelijke spelen tegen zowel SC Cambuur als NAC heeft Ajax wat van de voorsprong weggegeven, maar Joël Veltman maakt zich geen zorgen. Hij denkt dat Ajax de overgebleven voorsprong moet koesteren.

“We staan op zeven punten. Als je aan het begin van het seizoen had bedacht dat je zo'n gat zou hebben met nog zes wedstrijden te gaan, zou je daar blij mee zijn”, zegt de centrale verdediger tegen Ajax Life. Veltman zou het liefst zo snel mogelijk weer een wedstrijd spelen, om de tegenvallende resultaten van de voorbije twee duels weg te poetsen.

Dat is echter niet mogelijk. Ajax moet nog even geduld houden tot volgende week, wanneer de thuiswedstrijd tegen FC Twente voor de deur staat. Daarna komen nog duels met RKC Waalwijk, Vitesse, ADO Den Haag, Heracles Almelo en NEC. Veltman hoopt dat Ajax een volwaardige eindsprint weet te trekken. “We hebben in het verleden laten zien dat we dat kunnen.”

Wordt Ajax dit seizoen landskampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja en nee. Ik snap het, maar aan de andere kant moet Ajax nu streven naar de eenzame top. Niet naar 7 punten voor en zo belachelijk veel puntverlies er naast hebben.

17 maart 2014 om 15:07

@ Simpático

Het gaat mij niet eens om het aantal punten of het puntverlies, maar veel meer om het spelniveau. Om echter een stap vooruit te maken heeft Ajax meer kwaliteit/creativiteit op het middenveld en in de aanval nodig. Frank gaf dit gisteren bij Studio Voetbal ook aan (weliswaar tussen neus en lippen door).

Er staat een fout in de tekst Ajax speelt de eerste komende wedstrijd niet tegen RKC maar thuis tegen Twente.

17 maart 2014 om 14:16

Ze spelen voor Twente ook nog in de beker tegen AZ.

17 maart 2014 om 14:22

Ja dat weet ik! Maar dat is geen competitie.

17 maart 2014 om 14:35

Huh volgens mij wel tegen RKC uit en daarna pas Twente thuis...
edit; je hebt gelijk heb het even nagekeken op Ajax.nl.
Vaag via zo'n wedstrijd schema op mijn iphone gesynced met mijn agenda staat dat Ajax eerst tegen RKC moet, maar die wedstrijd is natuurlijk verplaatst.

17 maart 2014 om 14:40

Is door die top verplaatst toch? Naar een donderdag om 15:45 smiddags

17 maart 2014 om 14:43

Heb het al verbeterd, was me even helemaal ontgaan.

17 maart 2014 om 15:31

Die tijden zijn ook al aangepast richting de avond als ik mij niet vergis. Dispensatie gekregen van de Uefa.

17 maart 2014 om 15:37

Nee alle wedstrijden worden woensdag 2 april gespeeld om kwart voor 7.

17 maart 2014 om 15:21

Ja, en er zijn ook niet nog zes punten te spelen maar zes wedstrijden. Met nog zes punten zou Ajax al kampioen zijn. Het is weer zo'n artikel waarvan je je afvraagt wie het in godsnaam geschreven heeft.

17 maart 2014 om 16:51

Nee een vriend is genoeg ;-).

17 maart 2014 om 16:02

Staat er nog 1 in met nog zes punten te gaan, moet zijn met nog zes wedstrijden te gaan.
Maar jij mag met de eer strijken hoor.

@voetbalzone: De wedstrijd tegen RKC is verplaatst. Deze is dus niet aankomende zaterdag.

17 maart 2014 om 14:08

Ajax gaat dit zeker niet meer weg geven zie ze gee.n 2 keer meer verliezen .en de rest wint ook niet alles maar wat ik al zij dit gaan ze niet meer weg geven al kan het voetbal wel wat beter hoor maar goed 7 punten moet genoeg zijn

17 maart 2014 om 14:38

Ik zie Ajax dit nog wel weggeven hoor.
Het is niet om aan te zien.

17 maart 2014 om 16:02

Donders, dit is niet te lezen!

Het zal erom spannen, maar dat doet het gelukkig elk jaar in de eredivisie, maar dat ajax weer kampioen zal worden staat al zo goed als vast.

17 maart 2014 om 14:04

Gelukkig als het met leuk voetbal gaat, afgelopen tijd is het alleen voor een fan leuk om naar te kijken maar voor de onafhankelijke toeschouwer is het niet om naar te gluren.

17 maart 2014 om 14:57

voor de supporters is het ook niet om aan te zien, ik heb me gisteren kapot geërgerd en met moeite de wedstrijd afgekeken. Ik had de neiging om mijn laptop door het raam te smijten.

Gisteren tijdens studio voetbal terugblikken gezien van ajax-barca, wat speelde ajax die periode goed met vol druk zetten op de achterste linie. Ik snap niet waarom ze dat nu niet doen. Met die instelling win je met gemak 5-0 van Nac. Ik snap dat er in de hoofden al rond gaat dat we kampioen zijn, maar ik vind het belachelijk dat je dan niet de drang meer hebt om 100% erin te knallen.

17 maart 2014 om 21:27

Ik zat ook zo in de kamer.
Vol irritatie te kijken naar Ajax, was in staat om mijn laptop dicht te smijten en de herhaling van Gtst te gaan kijken.
Zo slecht was het, en je voelt het gewoon aankomen dat het niets word.

Als ze kampioen willen worden dan mogen ze wel eens gas gaan geven. Als ze zo blijven spelen dan winnen ze ook echt niet van Twente en Vitesse. En met vier punten voorsprong ligt alles weer open in deze maffe competitie hoor.

Onze jongens denken er te makkelijk over. Wij kunnen beter op achterstand staan dan voor. Hopelijk staat Blind tegen Twente weer op het middenveld dan gaat het ook al ietsjes beter. Hopelijk mag Boilesen een paar minuten spelen tegen Twente en dan wisselen.

17 maart 2014 om 15:22

Waarom zou de Boer Riedewald niet op linksachter hebben gezet? is dat om deze jongen niet te overbelasten omdat hij nog zo jong is? de laatste wedstrijd, waarin hij ook nog eens begon, speelde hij zeker niet slecht in mijn ogen. Het voordeel ervan is dat Blind hierdoor op het middenveld speelt en Ajax daardoor beter wordt. Ook al zijn ze dan op linksachter zwakker.
Of........... zou Frank Daley een gunst willen doen om hem toch speelminuten op linksachter te geven zodat hij die positie niet totaal ontwint met het WK in gedachte?

17 maart 2014 om 15:58

Zou zomaar kunnen. Maar vind hem ook nog tekort komen voor Ajax.

En we moeten ook niet te dramatisch doen. Met 6 punten voorsprong dachten we ook dat het goed zou komen waarom dan niet met 7 punten. En wat er al gezegd word net of Vitesse en Twente alles winnen.

Hoe Ajax dit seizoen speelt verdienen ze niets als het aan mij zou liggen. Ajax moet met goed aanvallend voetbal kampioen worden. Niet dit tergend trage, risicoloze prut tactiekje wat ze nu hanteren. Kampioenschap om de 3e ster dat boeide niemand wat dat de wedstrijden niet je van het waren maar nu mag het toch wel allemaal wat spectaculairder. Ze moeten ook eens stoppen met het Ajax publiek in de maling nemen met al die prut aankopen. Dat kan je gewoon niet maken.

Mensen kopen een kaartje of schakelen in op de tv om een leuke wedstrijd te zien met een team wat leuk voetbalt. Dit gebeurd het hele jaar al niet.

17 maart 2014 om 14:30

@ Ansjo

Ik ben het met je eens dat we mooier voetbal zouden moeten zien van Ajax, maar welk team verdient er dan wel wat dit seizoen? Ajax is het meest stabiel geweest en zal waarschijnlijk daarom ook kampioen worden. We hebben echter kwaliteitsimpulsen nodig om beter voetbal te kunnen spelen, dat maakte De Boer gisteren bij Studio Voetbal op een nette manier (via een omweggetje) duidelijk.

17 maart 2014 om 15:29

Twente denk ik. Maar goed ik ben niet in Amsterdam geboren oid. Ik ben ooit voor Ajax geworden door de flair die ze uitstralen en dat prachtige shirt. Plus dat mn pa er voor was en mijn neven die 15 jaar ouder zijn dan ik.

Maar toch of anderen het nou verdienen of niet. Een Ajax wedstrijd moet een show zijn voor de toeschouwers. Het moet niet alleen draaien om het feit dat er maar gewonnen moet worden en hoe dat maakt niet uit. Dat vind ik redenen voor kneuzen die geen ander leven hebben naast het supporteren van hun club.

17 maart 2014 om 15:34

Ben benieuwd hoe het zal lopen nu Siem er weer uit ligt. Heel lullig voor deze jongen. Had het jaar moeten worden waarin hij zich "in the picture" zou moeten spelen voor een leuke transfer en voor Ajax om er wat leuks aan te verdienen. Dat zal moeilijk lukken en Ajax heefft er zo'n 5 - 10 mijloen aan verloren, mocht hij alsnog vertrekken.
Terugkomend op hoe Ajax het gaat doen zonder Siem. Siem is normaal gesproken gewoon heerlijk om in je elftal te hebben. Maar dat kunnen we de laatste tijd niet echt terugzien. Hij is nog teveel met zichzelf bezig door die blessures en moet ook even geen aanvoerder zijn totdat hij zijn niveau weer heeft teruggevonden.
Kishna speelde gisteren ook niet goed. De enige die gisteren nog wel iets deed was Serero, waar wat betreft scoringsvermogen weinig dreiging van komt. Misschien moeten we toch maar eens met Bojan in de spits spelen. Aanspeelpunt Siem of Sigi is op dit moment gewoon niet een succes. Zeker niet omdat er toch niets van de flanken komt en je eigenlijk alleen maar Klaassen hebt die over een #9 heen komt. Serero doet dat niet. En omdat Klaassen het ook technisch wel kan, hebben we misschien wel meer aan een technische spits. Maar Frank, Dennis, Jaap en Hennie hebben er veel meer kennis van dan ik, dus ik vertrouw er maar op dat ze weten dan mijn gedachte al helemaal niet zal werken in deze moeilijkere tijd.

17 maart 2014 om 16:04

@ Ansjo

Twente heeft net zo goed erg slechte wedstrijden gespeeld en daarbij ook nog eens minder punten gepakt dan Ajax. Waarom zouden die het dan verdienen? Ik vind het lachwekkend dat mensen zo redeneren. Twente verdient het alleen als het Ajax alsnog in gaat halen.

Ajax laat te weinig zien en ik loop volgens mij voorop om aan te geven dat het ondermaats is, maar wat de rest laat zien is nog minder.

17 maart 2014 om 17:27

Siem heeft (mij) dit seizoen niet laten zien van meerwaarde te zijn. Sterker: de beste wedstrijden (Barcelona bv) waren zonder hem en zonder Sigi. Ik blijf t stom vinden dat Hoesen is verhuurd...

7 punten is, gezien t spel de laatste tijd, niet echt n voorsprong om relaxed onderuit te zitten. Aan de andere kant: de concurrentie doet t niet veel beter. Dit weekend zelfs 1 punt uitgelopen...

Ik denk eigenlijk nog steeds in een soort van overgang zit. Ze zijn nu wel 3x achter elkaar kampioen geworden maar ik denk dat Ajax hier niet op gerekend heeft. Ik lees veel dat Ajax, net als Bayern, de eredivisie zou moeten domineren maar ik denk dat de club hier nog niet klaar voor is ondanks de kampioenschappen. Pas als de jeugdopleiding echt vluchten begint af te werpen, een doorstroming van 2 of 3 a klasse talenten per jaar, dan denk ik dat Ajax kan gaan domineren. De topspelers kunnen dan ook langer vastgehouden worden door een garantie op Europees voetbal en een goed salaris door de goede financiële positie van Ajax.

Poeh, RKC uit. Dat kan nog wel is lastig worden..

Het sarcasme druipt er natuurlijk vanaf, maar ik ben ook deels serieus. Ik ben benieuwd of Ajax weet te winnen van Rkc. Thuis speelde ze namelijk 0-0 tegen Rkc.

RKC heeft het thuis goed gedaan tegen de topploegen. Winst op PSV (2-0), Feyenoord (1-0), Vitesse (4-2) en een gelijkspel tegen Twente (0-0).

Ajax moet dus niet dezelfde insteek gaan spelen als tegen Cambuur en Nac, want dan kan het nog een hele lastige middag gaan worden. En dan kunnen ze deze keer nog wel is met 0 punten naar huis gaan i.p.v. met 1 punt.

Edit: Typfout

17 maart 2014 om 14:24

Ze hebben het in die wedstrijden zeker goed gedaan. Was er elke wedstrijd bij. Maar zowel Twente, Feyenoord en PSV hadden kunnen winnen in Waalwijk maar de kansen gingen er niet in.

17 maart 2014 om 16:00

Even een vraagje, voor wie ben je dan als RKC tegen Ajax speelt?

17 maart 2014 om 16:06

Mijn voorkeur gaat uit naar Ajax omdat het echt mijn club is waar ik allang fan van ben. Het is dat mijn vriend voor RKC is zodoende heb ik een seizoenskaart van RKC. Ik woon ook in Brabant. Ik had eigenlijk gehoopt dat we gisteren gewonnen hadden dan hadden we RKC de punten kunnen geven voor RKC zijn de komende wedstrijden ook belangrijk.

17 maart 2014 om 15:43

Hopelijk kunnen ze zich weer hervinden door gemotiveerd te raken om daarvoor eerst tegen Twente te spelen. Dat is een wedstrijd waarvoor ze zich hopelijk wel kunnen opladen. Als ze dan weer lekker spelen, dan trekken ze dat hopelijk door naar de volgende wedstrijden.
Tegen Feyenoord en PSV konden ze de motivatie wel opbrengen. Dit zou voor een team nooit de motivatie mogen zijn, maar het is nou eenmaal een erg jonge ploeg en ze zijn mentaal daardoor misschien gewoon nog niet zo ver dat ze dat tot het einde van het seizoen kunnen doortrekken.
Nogmaals, het is misschien niet juist, maar zo werkt het mentale gedeelte nou eenmaal. Als je ouder bent, dan kun je dat nou eenmaal wat makkelijker opbrengen. Daarom kunnen teams die een hogere gemiddelde leeftijd hebben vaak boven een hogere ondergrens blijven. We zakken (tot ng toe) gelukkig nog niet zo laag dat we er wedstrijden door verliezen.

17 maart 2014 om 16:01

Helaas zit er teveel verschil tussen de topduels en de andere duels. Ik hoop dat ze tegen AZ al laten zien dat ze wel degelijk kunnen voetballen. We weten allemaal dat Ajax wel mooi kan voetballen.

17 maart 2014 om 16:11

Hoop dat Ajax daar ook wint.
Omdat ik daar zelf waarschijnlijk bij ben, en omdat ik daarna 100% naar de kuip ga!
Wat altijd een feest is als Ajax moet spelen.
Maar denk dat AZ er ook op gebrand is op deze te winnen.
Het is namelijk toch de hoogst haalbare prijs voor AZ dit seizoen.

17 maart 2014 om 16:36

Ik hoop het voor je is toch leuker dan verliezen. Maar Dick zei gister al dat het de wedstrijd van het jaar is dus makkelijk word het niet. Maar nogmaals ondanks het slechte spel verliezen we bijna niet.

17 maart 2014 om 17:00

Voor AZ is dit natuurlijk de deur naar weer een jaar Europees voetbal. Dus die zullen dit natuurlijk als wedstrijd van het jaar beschouwen en alles op alles zetten om deze wedstrijd te winnen.
Dus we kunnen ons inderdaad opmaken voor een pittige wedstijd. Kijken of onze jongens zich hier wel tegen kunnen opladen.

"quote"het team van Frank de Boer staat zeven punten voor op zowel FC Twente als Vitesse, met nog zes punten te gaan. "unquote"

Dus volgens VZ zijn ze al kampioen...?

Het is belachelijk Joel. Cambuur thuis gelijk en vervolgens weer gelijk in Breda. Terwijl we de hele week niks anders hoorde dat NAC er aan moest geloven. Wat een gepruts zeg. Wat maken jullie het toch moeilijk steeds....

17 maart 2014 om 14:40

Het ligt niet zozeer aan de verdediging.
Het is echt het middenveld dat te traag is en de aanval die niets maar dan ook niets weet te forceren.
Je kan zeggen dat Barto die bal er niet in had mogen koppen, wat ook klopt hoor want hij stond vrij en serero of riedewald stond niet goed bij de 2e paal waar de bal in viel.
Maar daarvoor had het al lang beslist moeten zijn...thuis...als Ajax zijnde.

17 maart 2014 om 17:02

Ik spreek de verdediging er ook niet op aan. Ik noem Joël zijn naam omdat het bericht over hem gaat. Het gaat mij om het geheel (met inderdaad een inspiratieloos middenveld en zwakke aanval). Dit is toch niet te geloven. Ajax heeft al zoveel kansen gekregen de voorsprong naar 10/15 punten te brengen en keer op keer falen ze. Dit is armoe...en het is helemaal erg dat wij dan met 7(!) punten voor staan op de rest. Het niveau van de clubs onder ons is dus nog zwakker. Dat vind ik zorgelijk en ik zie ook niet zo snel een verandering. Ik denk dat de enige manier om aansluiting te vinden bij de Europese (sub)top is om aankopen te doen. En dan niet een talent die zich nog moet ontwikkelen (vd Hoorn, Zivkovic), maar een speler waarvan we allemaal denken: "dit is een goede aankoop". We hebben bijtertjes nodig...een Suarez. Misschien overdrijf ik, maar ik hoor graag jouw mening hierover. Wat moet Ajax doen om stappen te maken? Zowel in Nederland als in Europa. Want we zijn er ten opzichten van 3 jaar geleden nauwelijks op vooruit gegaan.

17 maart 2014 om 21:29

Nee snap ik, bedoel meer dat je 'gepruts' zei, ik wilde even benadrukken dat het gepruts van de linies is wie het verschil moeten maken.(Mid-Aanv)

En ik moet even verder lezen voordat ik ga reageren dus bij deze een reactie op je laatste vraag/opmerking:

Ja ik ben het helemaal met je eens dat Ajax moet gaan kopen, en inderdaad niet de Zivkovicjes (is een prima aankoop maar niet voor nu)

Geef eens 20 miljoen uit aan 2 goede spelers uit het buitenland die nog redelijk jong zijn.
Ze moeten er meteen kunnen staan en tja daar betaal je dan ook voor.
Ajax heeft nu rond de 100 miljoen dat was laatst ergens te lezen, Als Ajax kampioen word groeit dat weer met 15-20 miljoen mede omdat Ajax ook enorm heeft bezuinigd.
Ook met de CL heeft Ajax alle tekorten weg gewerkt dus dan zijn we gezond, gezonder kan dan niet.

Dan vind ik dat jij je supporters wel eens mag trakteren op een klasse speler.
Uiteraard heb je nooit garanties maar zonder te gokken win je nooit.

17 maart 2014 om 15:00

@ Arie Vink

Zoals Ndisdenaam al aangeeft, treft de verdediging weinig blaam. Die hebben dacht ik 14x de nul gehouden in de competitie en verreweg het minste aantal doelpunten tegen. Het middenveld mist echter creativiteit en tempo. Dat is eigenlijk belachelijk, maar de spelers die daar nu staan kunnen niet beter. Ook de aanval creërt veel te weinig. Hoeveel uitgespeelde kansen krijgt Ajax in zo'n wedstrijd als gisteren? Sigthorsson kan zijn belofte maar niet inlossen en alle creativiteit moet nu komen van een groentje als Kishna en iemand die nu net terug is van een blessure maar eigenlijk snelheid mist om een echte rechtsbuiten te zijn. Voor volgend seizoen hebben we een creatieve middenvelder en een alternatief als rechtsbuiten nodig om een stap vooruit te kunnen doen. We horen nu echter al weer dat Siem en Moisander weg willen als de kans zich aandoet (gelukkig is die kans niet groter geworden dan vorig seizoen, gezien o.a. de prestaties tegen Salzburg). Ik hoop dat we met het oog op volgend seizoen echter eindelijk eens een stap vooruit kunnen doen in plaats van ieder jaar een stapje teruguit. Het is aan Frank te danken dat we desondanks waarschijnlijk voor de 4de keer op rij kampioen worden.

17 maart 2014 om 15:52

hen_nie
Wie wordt een groter gemis? de Jong of Moisander?
Dan praat ik niet echt over de Siem van dit seizoen natuurlijk. Dan is het geen eens een discussie.
Als ze allebei vertrekken en aannemende dat Poulsen er ook niet meer zal zijn, dan zijn we met zo'n jonge ploeg wel erg veel ervaring kwijt. Dat zou zeer zorgelijk zijn in mijn ogen. Veltman en Denswil achterin kan een hele goede combinatie worden, maar zijn ze al klaar om in het in Europa samen op te nemen in de CL poulefase bv.?
Staat Siem groter talent in de weg als hij blijft? maar met talenten alleen win je ook geen kampioenschappen. Leiderschap moet er ook tussen zitten. En hierin kan Siem natuurlijk een belangrijke rol spelen.
Ik zie Moisander vanwege het rampzalige seizoen van Siem (door zijn blessures) eerder vertrekken dan Siem. Dat wordt wel een aderlating in de verdediging.

17 maart 2014 om 16:01

@ adutchbrew

Dat ligt aan de vervanging. Beiden (inderdaad ervan uitgaande dat we de Siem van vorig seizoen weer te zien zouden krijgen) zijn belangrijke spelers voor Ajax. Zo was het vertrek van Vertonghen een aderlating, maar heeft Moisander het heel goed gedaan. Ik denk dat Moisander momenteel ook meer kans maakt op een stap naar het buitenland dan Siem. Die heeft dit jaar erg weinig (kunnen) laten zien.

Ajax blijft teveel hangen in het balbezit spelletje omdat ze veel te langzaam omschakelen. De hele conpettie weet dit en als ze goed organiseren en op de juiste mensen druk zetten wordt het gewoon lastig voor Ajax. Tikje breed en tikje terug werkt gewoon niet als je niemand hebt die het verschil maakt. Ze zullen vast kampioen worden maar dat zegt me vrij weinig op de manier waarop. Ze slaan een beetje door op het balbezit. Het is ook dat er blessuretijd is anders hadden we gewoon een andere koploper gehad.

17 maart 2014 om 14:38

@ benji

O ja, wie dan? Ik kan me meerdere gevallen van een doelpunt in de laatste minuut herinneren van ploegen die net onder Ajax staan.

Het probleem van Ajax is niet de tactiek, maar de kwaliteit. Het gebrek daaraan. Om elke week op een hoger tempo te spelen heb je betere/creatievere spelers nodig dan Poulsen en Serero bijvoorbeeld.

Natuurlijk zou je voor de stand van nu vooraf getekend hebben.

Bij voetbal is het belangrijk om titels binnen te halen, maar voetbal is ook een bron van vermaak. Of beter gezegd voetbal zou een bron van vermaak moeten zijn. Dat is bij Ajax te vaak niet het geval. De Boer kan daar niets aan doen, die haalt er het maximale uit. Helaas is het maximale van spelers als Serero, Sigthorsson en Poulsen niet goed genoeg. Frank maakte het zelf gisteren via een omweggetje duidelijk dat Ajax eigenlijk alleen echt stappen vooruit (ipv achteruit) zou kunnen maken als de groep eens bij elkaar zou blijven en daar een paar gerichte versterkingen bijkomen.

Ik zou ze graag zo zien beginnen, Klaassen en Siggi achter de hand houden.

Cillesen
V Rhijn
Veltman
Moisander
Blind
Serero.
Poulsen
Duarte
Schone
Bojan
Kishna
17 maart 2014 om 14:43

Hoop dat nico er weer bij is.
Brengt zoveel meer dan de alternatieve.

Hoop trouwens volgend jaar op dit(zie opstelling)

Cilessen
Van Rhijn
Veltman
Moisander
Boilesen
Klaasen
Blind
Ziyech
Schone/Fisch
...??
Kishna
17 maart 2014 om 14:48

@ Ndisdenaam

Ik zou Siem de Jong gewoon in de spits zetten, mocht die blijven. Hij is in principe gewoon een prima speler voor Ajax en ik zie hem bij een heel seizoen als spits ook gemakkelijk 20 doelpunten maken. Hij heeft dit jaar echter veel pech gehad met blessures die zich opstapelden en is eigenlijk geen moment fit en in vorm geweest. Als hij dat wel is, is hij gewoon een belangrijke speler voor Ajax.

Het is wel duidelijk dat met het oog op volgend seizoen in ieder geval iets op het middenveld moet gebeuren. Daar is te weinig creativiteit. Ik hoor veel van Ziyech, maar heb hem slechts 1 hele wedstrijd zien spelen en weet dus niet of hij dat kan.

Daarbij is een echte rechtsbuiten nodig. Schone doet het daar goed, maar het is vaak toch een mankement dat we niet meer capabele opties achter de hand hebben. Fischer is op links veel beter, evenals Kishna. Daar moeten we dus niet mee gaan goochelen. Laat die twee elkaar volgend seizoen maar wat afwisselen. Bojan terugsturen naar Spanje. Hopelijk Siem behouden en eventueel kijken wie we daarachter zetten. Sigthorsson laat door zijn blessuregevoeligheid te weinig zien (verbeek had ons al gewaarschuwd).

Als Ajax dit elftal bijeen kan houden en zich op het middenveld en in de aanval kan versterken dan kunnen we pas echt een stap vooruit maken in plaats van jaarlijks een stapje terug, zoals nu al een aantal jaar het geval is.

17 maart 2014 om 14:59

Als hij blijft wel ja, maar dat is bij hem niet zeker.
Al zal het hem wel sieren als hij bij tekent omdat hij weet dat hij Ajax alleen maar geld gekost heeft dit seizoen.

Ik heb aardig wat wedstrijden van Ziyech gezien, zij het ook samenvattingen dus misschien niet geheel terecht wat ik zeg.
Ziyech heeft in mijn ogen minimaal dezelfde kwaliteiten als serero, maar Ziyech heeft veel meer explosiviteit, durft te schieten, een actie te maken etc.
Serero is een balletje breed speler, durft niet te schieten en als hij dit doet is het een rollertje.
Tja dan moet je niet gaan voetballen vind ik want iedere speler moet in staat zijn de bal tussen de palen te rammen, als de keeper er tussen zit dan prima als je het maar kan.

Als Eriksen er dit seizoen nog bij was, dan was het om te smullen het middenveld met Klaasen - blind - eriksen.

In wie zie jij een echte rechtsbuiten?
Ik vind persoonlijk dat Ajax eens in Brazilie moet kijken, gewoon 7 a 8 miljoen meenemen en een speler uitzoeken.
In Nederland lopen geen goede rechtsbuitens, en wil je een stap omhoog maken dan heb je kwaliteit nodig...en niet een klein beetje meer, maar veel meer.
Natuurlijk heb je risico's, maar die kan je wel nemen met 100 miljoen op de bank, en als we kampioen worden nog meer.

17 maart 2014 om 15:04

@ Ndisdenaam

Eens over Serero, die brengt op die positie veel te weinig.
Op dit moment loopt er weinig in Nederland zelf rond dat echt geschikt is. Ik neem echter aan dat Ajax ook scouts heeft die voor iedere positie rondkijken. Zoals Co gisteren al aangaf moet Ajax toch ook in staat zijn een speler als Mané (salzburg) te scouten en te kopen. Hij merkte terecht op dat de aanval van Salzburg veel meer kwaliteit heeft dan die van ons, terwijl de spelers die daar spelen ook allemaal jong zijn en betaalbaar waren. Overigens gaf De Boer gisteren ook tussen neus en lippen door te kennen dat Ajax kwaliteitsimpulsen nodig heeft om een stap vooruit te maken ipv een stap teruguit. Hij kan echter niet zijn eigen spelers af gaan branden.

17 maart 2014 om 15:50

Ndisdenaam.

Ik hoop op jouw opstelling, maar dan wel met een nieuwe vleugel erbij en gewoon die zivkovic in de spits.
Schone zal denk ik wel weggaan ( is op de ideale leeftijd om te verkassen en als hij ooit nog in het buitenland wilt spelen dan moet hij dus nu pleite gaan).
Kishna is nooit fit geweest en zal denk ik geen volledig seizoen kunnen spelen. Hij op de RV positie, omdat Fischer vanaf rechts minder rendeert als vanaf de linkerflank.
Dan hoop ik (nog steeds) op Ola John. Hij kan dan uitvechten met Fischer wie er op de LV positie staat.

Ajax selectie 2014/2015 ( als Siem, Schone, Poulsen en Bojan weggaan). (De Sa en Riedewald verhuren).

LB = Boilesen en Dijks
LCV = Moisander en Denswil
RCV = Veltman en VD Hoorn
RB = Ricardo en Tete of Ligeon.
LM = Ziyech en Serero
CM = Blind en ervaren speler erbij. ( Bazoer liever 90 minuten in jong Ajax dan op de bank van Ajax 1.
RM = Klaassen en Duarte
LV = Ola John en Fischer
SP = Zivkovic, Sig en Hoesen
RV = Kishna en ook Fischer (de standaard wissel).

Maar uiteraard is dit maar wat ik hoop. Of het gebeurt is maar de volgende vraag .

17 maart 2014 om 16:00

Vond ik ook, heb gisteren natuurlijk ook gekeken.
Hij werd soms aangevallen wat best terecht was, maar hij kon daar niks aan doen.
Ze zeiden dan ook terecht dat het best knap was dat Ajax 3x kampioen is geworden terwijl jaar in jaar uit de sterkhouders vertrokken en niet waardige vervangers gehaald werden.
En Frank's reactie was ook volkomen normaal, je kan niet op de TV je spelers gaan afbranden.
Hoop dat Overmars dat ook in ziet.

Kopen is natuurlijk geen garantie op een titel, dat is wel gebleken bij Psv(geen provocatie trouwens) maar bepaalde kwaliteiten(de impulsen) kunnen je wel een eind op weg helpen.

17 maart 2014 om 16:15

Lee
Ik hoop dat ik het verkeerd heb, maar degene die je nog het meest vergeet te vermeldden als een potentiele transfer is Moisander. Die is samen met Blind toch de meest constante speler bij Ajax gebleken dit jaar en die wil toch wel een kans hebben om leuk te cashen voordat hij te oud wordt. Het is niet dat hij perse bij Ajax weg wil, maar je wilt natuurlijk een paar jaar lekker aan je bankrekening kunnen werken voordat je je kicksen ophangt.
Dus ik zie de verdediging volgend seizoen naar alle waarschijnlijkheid met Veltman en Denswil in het centrum.
Zickovic zal nog zeker niet de #9 bij Ajax worden. Daarvoor is hij nog niet klaar. Dat mag je ook niet echt doen. Die moet gewoon lekker Jupiler spelen en gewoon geregeld invallen bij wedstrijden in het eerste om de ervaring op te doen hoe het is om in het eerste van Ajax mee te mogen doen. Anders speel je hem binnen de korste tijd kapot. Vooral als er dan al de kritiek komt van de fans, omdat je bij Ajax nou eenmaal heel kort tijd krijgt om je te bewijzen bij het kritische publiek.
Hoe de voorhoede er uit zal zien, zal in grote mate het succes van volgend seizoen bepalen. Ik ben er ook niet echt uit. Fisher zou normaal gesproken de linksbuiten zijn. Vooral ook omdat Kishna ook rechtsbuiten kan spelen. Ik volg Ola John helemaal niet dus weet ook niet of hij zijn oude niveau haalt. Bovendien is zijn salaris nog altijd hoger dan het plafond van Ajax als ik het goed heb. Die is alleen haalbaar als huurgoed en we weten hoe dat de laatste twee jaar heeft uitgepakt. We zijn er niet beter op geworden (cuenca en Bojan) en ze hebben ons niets opgebracht. Ik ben dus wat huiverig voor nieuwe huurlingen al ben ik er ook weer niet helemaal tegen als het om een overbruggingsjaar gaat. Maar met Fischer en Kishna vindt ik niet dat we ons op Ola moeten focussen. Liever op iemand die echt specifiek rendeert op rechtsbuiten ipv linksbuitenspelers op rechts te plaatsen.
Als Moisander inderdaad vertrekt, waar heb je dan liever een ervaren speler erbij? op cvm naast Blind of in de verdediging?

17 maart 2014 om 16:24

Verwacht niet dat Ajax Moisander en Blind gaat verkopen, Denswil is er nog niet klaar voor.
Het team is onervaren, dat is wel gebleken.
Moisander doet het prima, die moet je niet verkopen, dan verlies je kwaliteit en ervaring die je op dit moment echt niet kan missen.
Blind zal wel nog een seizoen blijven denk ik... maar dat is meer een gevoel.

Frank zei ook dat hij niet echt verwacht dat ze iemand kwijtraken, dat ze een keer een seizoen kunnen bouwen.

17 maart 2014 om 19:01

Adutchbrew.

Moisander zal inderdaad gewoon weg kunnen gaan, alleen denk (hoop) ik dat Ajax dan gewoon flink wat geld voor hem vraagt, zodat een aantal clubs al afhaken. Het kan uiteraard ook zo zijn dat Ajax hem een transfer gunt en dus toch instemt op een vertrek van Moisander.
Ik zal in dat geval liever een ervaren verdediger erbij willen zien. Het zal wat zijn als we net als PSV ( niet provocerend bedoeld ) een piep jonge onervaren verdediging hebben die amper gecorrigeerd wordt tijdens de wedstrijd.

Een RV die echt rendeert vind ik uiteraard prima, alleen denk ik dat zo een speler nog duurder zal zijn. In ieder geval hoop ik op een snelle vleugel. Iemand die gewoon snel is met de bal aan de voet en beschikt over een goede voorzet. Vooral met oog op CL voetbal lijkt me zo een type vleugel een vereiste. Milan uit dit seizoen was een overduidelijk voorbeeld van hoe belangrijk een snelle vleugel die het breed houdt is. Alles ging maar door het midden, Milan vond het best.

19 maart 2014 om 04:25

Probleem is alleen dat Moisander, als ik het goed heb, nog maar een jaar in zijn contract heeft na dit seizoen. Dan zitten we weer met het problem dat we met wat geluk maximaal 12-13 miljoen voor hem kunnen ontvangen. En dat is wel met een hele gulle club die komt winkelen als je bekijkt dat we voor Eriksen en Verthongen ook zo'n bedrag hebben ontvangen.
Van mij mag Moisander absoluut ook langer blijven, maar hij wil natuurlijk ook voor zijn persoonlijke financiele toekomst uitkijken. Hij zit in een andere situatie als onze jonge talenten, die eerst moeten zorgen dat ze zich voetballend ontwikkelen alvorens naar een transfer naar een grote(re) ploeg uit te kijken.

17 maart 2014 om 14:43

@ hanguh

Dan laat je dus twee zeer talentvolle spelers buiten de basis, namelijk Klaassen en Boilesen. Boilesen is gewoon onze eerste linksback (ook een stuk beter dan Blind op die positie) en daarbij zeer waarschijnlijk weer fit over anderhalve week. Blind kan dan in plaats van Poulsen, die in balbezit te weinig (tempo) brengt. Op het middenveld is Klaassen de enige die echt wat kan worden. Serero werkt hard, maar maakt zelden een beslissende actie en het ontbreekt hem aan creativiteit. Duarte doet leuk mee af en toe, maar mist in principe ook kwaliteit om in de basis te spelen. Ajax zou er goed aan doen een creatieve middenvelder aan te trekken deze zomer.

17 maart 2014 om 15:06

Klopt, ik kijk naar de selectie van vandaag de dag. Het is af wachten of Boilesen dan weer fit is, vandaar dat ik Blind en Poulsen positioneer. Verder denk ik dat een wedstrijd vanaf de bank beginnen helemaal niet verkeerd is voor Klaassen. Serero is onmisbaar in het druk zetten naar voren toe. Ik maak de afweging tussen Klaassen en Duarte en denk dat gekeken naar de afgelopen wedstrijden een gretige Duarte niet verkeerd kan zijn. Echter, mocht Blind gewoon op het middenveld spelen, dan zou ik altijd voor Klaassen kiezen puur om het feit dat die drie jongens bewezen hebben een goede combinatie te zijn.

17 maart 2014 om 15:14

@ hanguh

Serero onmisbaar noemen slaat voor mij als een tang op een varken. Klaassen is degene die ik er als eerste neer zou zetten samen met Blind. Ik zou de afweging maken tussen Duarte en Serero, waarbij ik Duarte zou prefereren. Die heeft namelijk meer drive naar voren en is toch wat creatiever. Niettemin vind ik beiden kwaliteit te kort komen om basisspeler te zijn bij Ajax op die positie. Je mag op zo'n positie toch veel meer verwachten.

Ik neem aan dat Boilesen wel weer fit zal zijn. Volgens mij traint hij al (bijna) volledig mee met de groep. Over anderhalve week zal hij er dus wel weer klaar voor zijn.

17 maart 2014 om 15:21

Kilometervreters zijn broodnodig, Klaassen of Duarte zijn dat niet, of moet je dat niet willen maken. Ik noem Serero onmisbaar in het drukzetten, je moet wel correct lezen.

17 maart 2014 om 15:58

@ hanguh

Klaassen geen kilometervreter? Sorry, maar dan is onze discussie voorbij. Dan gaan wij het niet eens worden.

17 maart 2014 om 16:07

Het is juist Davy die wekelijks de meeste meters maakt van heel Ajax.

17 maart 2014 om 16:10

Klaassen compenseert zijn vormdip goed met veel lopen ja, maar dat is niet de kwaliteit die je van hem moet willen benutten.

wat een slecht geschreven tekst...ze moeten tegen fc twente als eerste...het zijn niet nog 6 punten te gaan maar wedsrijden...en we zijn 1 punt ingelopen op vitesse dit weekend ipv voorsprong verkleind

Ze zijn dit weekend vrij ivm de nucleaire top. Eerst dus tegen AZ in de beker en dan Twente thuis. Ik denk dat ze die wedstrijd juist wel tot een goed einde kunnen brengen. Een topwedstrijd thuis is toch weer een ander soort wedstrijd, waarin je niet perse het spel hoeft te maken en Twente ook zal komen.

Ik snap de redenatie ook wel, aan het begin van het seizoen teken je voor deze stand.
Had je "gewoon" gewonnen van Cambuur en NAC dan was het gat nu 11 punten geweest en dan hadden de shirts al gedrukt kunnen worden en de schaal gegraveerd. Nu komen er nog 2 zware potjes tegen Vitesse en Twente en tegen de andere ploegen zal het ook niet vanzelfsprekend zijn dat je de 3 punten al mag opschrijven. Ik ben er wel van overtuigd dat Ajax weer kampioen wordt, maar wat een seizoen om snel te vergeten. Zelden mooi voetbal gezien en werkelijk elke club van de top 5 haalt geen constant niveau. Ajax vlak voor en vlak na de winterstop een goede serie en PSV is nu een goede reeks aan het neerzetten maar echt genoten heb ik toch vrij zelden.....

17 maart 2014 om 16:10

@ Roafke

Dat is waar, de discussie gaat ook helemaal niet om het kampioenschap waar ik nog steeds vanuit ga maar over het spelniveau. We zien bij ons erg weinig 'ajax spelers' rondlopen. Het elftal is op het middenveld en in de voorhoede gebrekkig door het ontbreken van creativiteit en explosiviteit. Ik hoop dat daar wat aan gedaan kan worden deze zomer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren